[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.116 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
YakuzA schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:01:
[...]

Enige gat in de redenatie is dat Sainz ook een Red Bull 'talent' is/was :P
Zeg ook dat hij niet meer terug gaat komen ;)

Laten we zo zeggen dat het team achter Sainz en Red bull niet op een lijn zaten en daar hebben ze geen trek meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

d-vine schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:06:
[...]

Zeg ook dat hij niet meer terug gaat komen ;)

Laten we zo zeggen dat het team achter Sainz en Red bull niet op een lijn zaten en daar hebben ze geen trek meer in.
Ach ja, eind februari weten we het iig zeker, en tot die tijd blijven gewoon lekker speculeren :D

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:52
YakuzA schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:11:
[...]

Ach ja, eind februari weten we het iig zeker, en tot die tijd blijven gewoon lekker speculeren :D
En als Perez dan wel nog in de auto zit gaan we gewoon verder met speculeren. Want dat speculeren was er nu ook al vrijwel het hele jaar ondanks "contract" en zelfs "contractverlenging".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
RobertMe schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:22:
[...]

En als Perez dan wel nog in de auto zit gaan we gewoon verder met speculeren. Want dat speculeren was er nu ook al vrijwel het hele jaar ondanks "contract" en zelfs "contractverlenging".
Als na al die interview, hints en cryptische boodschappen van Horner en Marko over Perez hij volgend jaar toch in de auto zit eet ik mijn schoen op.

Perez exit gaat eindelijk gebeuren.
Punt :Y

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:21
Het nieuwe ATR overzicht voor de eerste helft van 2025. Dit overzicht komt ook terug in de TS van het seizoen 2025 topic.
Afbeeldingslocatie: https://www.the-race.com/content/images/size/w1000/2024/12/2025-first-half-ATR.png

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:18

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Piastri completes EVERY racing lap in 2024! 🤯

1444 laps down for the McLaren racer, who joins Schumacher, Hamilton and Verstappen as the only four drivers to have completed every lap in a season.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SO4me1orMqiXskgUMYcPVaMvUN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVhbJzd1QnR57rX7fiOGsyIE.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:31

Quad

Doof

Was Gasly nou nog steeds de enige coureur die dit jaar geen enkele schade heeft gereden als gevolg van een crash?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:20

DataGhost

iPL dev

Quad schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:49:
Was Gasly nou nog steeds de enige coureur die dit jaar geen enkele schade heeft gereden als gevolg van een crash?
Nee. Dat was een fan-stat en die klopte niet. Volgens Gasly had Ocon een flink gat in zijn vloer gereden toen ze contact hadden in Japan, maar dat is onterecht niet meegerekend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 21:41
G_Dragon schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:31:
Piastri completes EVERY racing lap in 2024! 🤯

1444 laps down for the McLaren racer, who joins Schumacher, Hamilton and Verstappen as the only four drivers to have completed every lap in a season.

[Afbeelding]
Snappen we ook waarom Verstappen hem eruit wilde tikken }) nu moet hij dat record met 3 anderen delen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:49:
Jep..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcFumiiuP8MDiUJVmJCjXDvEGXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRfqVPbPxkSlqLDzlbU1VqGe.jpg?f=fotoalbum_large
Mr reliable 🙌

Pierre Gasly cost his team nothing in crash damage this season 🤯

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DataGhost schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:14:
[...]

Nee. Dat was een fan-stat en die klopte niet. Volgens Gasly had Ocon een flink gat in zijn vloer gereden toen ze contact hadden in Japan, maar dat is onterecht niet meegerekend.
Klopt idd, ook wel makkelijk te vinden als je zo specifiek zoekt :)

https://www.formula1.com/...ly.5qozlzwWNc65J4UPbca474
“[I] manged to get past Esteban [Ocon], and go in between Esteban and Yuki [Tsunoda] and unfortunately ended up in the middle, Yuki turning left Esteban turning right and we had contact on the left with Esteban and it took all the left part of the floor off.”

Gasly struggled on with damage from what he called “a racing incident”, but dropped back through the field as faster cars were able to exploit the stricken Alpine and make their way past.
Perez start vanaf P2, wat een nostalgische race is dit :P

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 11-12-2024 17:10 ]

PSN

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Daar is dan de Red Bull team foto bij de fabriek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gALSvI6W7ql7wqlR4_4HFrAGu4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bGKmnE0IurYKmc65E8zHyl55.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Op insta ook een filmpje erbij
Gaat Horner op de auto zitten hoor je
krak.

_O-

[ Voor 191% gewijzigd door d-vine op 11-12-2024 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
d-vine schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:36:
krak.
Dat verbaast me... helemaal niks. Die sidepods zijn ook van papier mache gemaakt. Zolang de vorm onder het rijden er in blijft zitten is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 19:31

Quad

Doof

d-vine schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:36:
krak.

_O-
Linkje?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:30
Dan weten we in ieder geval dat RB niet staat voor RoBuust.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:25

Pierre

Van nature lui!

RobertMe schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:40:
[...]

Die sidepods zijn ook van papier mache gemaakt.
Ik las Pierre Waché :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik ben meteen gaan zoeken, maar die staat niet op de foto? :P
Buiten de 3 obvious zie ik alleen Simon Rennie (voormalig race engineer van Ricciardo) er op staan v.w.b. "waarbij ik een naam ken".
spoiler:
Helemaal links aan de buitenkant, de derde van voren, in lichtblauwe trui en met baardje & snor.

Verder ook niemand van het race team heb ik zo het idee. Maar die zullen wel vakantie hebben (of nog in Abu Dhabi zitten voor een deel? Weet niet of de test t/m gisteren of t/m vandaag was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is ook duidelijk een showcar en niet een echte racewagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Laatst online: 19:36
d-vine schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:31:
[...]

Als na al die interview, hints en cryptische boodschappen van Horner en Marko over Perez hij volgend jaar toch in de auto zit eet ik mijn schoen op.

Perez exit gaat eindelijk gebeuren.
Punt :Y
Haha,
zo'n uitspraak heeft ooit iemand eerder gedaan en heeft zijn schoen opgegeten om de weddenschap na te komen. Hij had er ook een recept voor, geen idee of het halal bereik daarbij gehaald werd.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• RobertMe
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/y0fgkcqd996e1.jpeg

Edit:
In eerste instantie van Reddit overgenomen als flauwe "gat was zo klein". Maar volgens mij is het ook serieus zo? Want uiteindelijke verschil in WCC is 13 of 14 punten? En het is zeer aannemelijk dat Piastri in Baku heeft gewonnen door deze vleugel (bekende zelf dat ds inhaalactie waarschijnlijk zijn enige kans was + Leclerc kwam er met DRS niet meer langs). Had Leclerc daar gewonnen met Piastri tweede was dat een 14 punten swing geweest (+7 bij Ferrari en -7 bij McLaren) wat dus 1 puntje genoeg was of ze op gelijke hoogte bracht. En dan had het wel zin voor Ferrari om aan het einde in Abu Dhabi met Sainz te pitten voor de fastest lap. En McLaren kon mogelijk niet coveren met Piastri want die was nu net niet op ronde achterstand gezet? Met pitstop had Norris hem dus moeten parkeren zodat Piastri njet gelapt zou worden waardoor die die laatste ronde niet meer had kunnen rijden.

Edit2:
14 punten verschil dus uiteindelijk. Baku had een 14 punten swing kunnen zijn zonder mini DRS. FL was voor Norris dus heeft geen effect. Op countback was McLaren dan WCC (6 wins vs 5 van Ferrari). Dan had Ferrari dus mogelijk in Abu Dhabi WCC kunnen worden met een FL aan het eind van de race, als Piastri niet deed/kon coveren.

[ Voor 104% gewijzigd door RobertMe op 11-12-2024 22:59 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:22

JB

Cédric roelt!

Ze zijn er zo te zien nog niet helemaal uit met PER :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jemig wat een nutteloos linkje (of een bagger platform).
Als je de link start dan staat het geluid uit. Tegen de tijd dat je het geluid aan hebt gezet is het al voorbij. Dan moet je het hele filmpje afkijken want er zijn geen controls (nog niet eens een indicatie hoe lang het duur) en als je het filmpje op het eind dan weer kunt afspelen blijft het beeld stilstaan.

Hoe kan het toch zijn dat instagram zo populair is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:21
Onderin het beeld heb je toch een voortgangsbalkje lopen en kan je voor- en achteruit spoelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
TinusXIII schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:18:
Onderin het beeld heb je toch een voortgangsbalkje lopen en kan je voor- en achteruit spoelen?
En duurt ook wel 13 hele seconden, dus wat is het probleem om hem nogmaals af te spelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:20

DataGhost

iPL dev

TinusXIII schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:18:
Offtopic, maar op desktop niet. Dus gewoon kut.
pjlgt schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:23:
[...]

En duurt ook wel 13 hele seconden, dus wat is het probleem om hem nogmaals af te spelen?
Vaak zat dat het om langere reels gaat en dan is dat behoorlijk irritant.

[ Voor 35% gewijzigd door DataGhost op 12-12-2024 12:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Thanks, die "krak" doet wel pijn hoor. Niet fysiek, maar daar heeft iemand netjes een aantal lagen koolstofvezel op elkaar gelegd in de juiste volgorde, gaat Horner er even op zitten en *krak* kapot :(

Ja, einde van het seizoen, who cares, maar staat er nu een RB20 in hun "museum" met een barst of delaminatie in de sidepod? :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:15

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Horner heeft teveel van de catering gehad. :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Maasluip schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:55:
[...]

Als je de link start dan staat het geluid uit. Tegen de tijd dat je het geluid aan hebt gezet is het al voorbij. Dan moet je het hele filmpje afkijken want er zijn geen controls (nog niet eens een indicatie hoe lang het duur) en als je het filmpje op het eind dan weer kunt afspelen blijft het beeld stilstaan.

offtopic:
Ik kijk alleen op instagram. Posten die ik zeer zelden iets omdat die app verschrikkelijk is. Totaal niet logisch ingedeeld. En lui maar zeggen link in bio. Wat? Waarom daar nu weer. Echt, ik snap die populariteit ook niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Grrrrrene schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:03:
[...]

Thanks, die "krak" doet wel pijn hoor. Niet fysiek, maar daar heeft iemand netjes een aantal lagen koolstofvezel op elkaar gelegd in de juiste volgorde, gaat Horner er even op zitten en *krak* kapot :(

Ja, einde van het seizoen, who cares, maar staat er nu een RB20 in hun "museum" met een barst of delaminatie in de sidepod? :D
Zoals ik al eerder zei, dit is duidelijk een showcar en geen echte auto. Kijk maar naar de vorm van de sidepod en de air intake daarvan. Dus wellicht is deze ook iets minder stevig dan de RB20? ;)

• sjaool

sjaool

Muse schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:52:
[...]

Zoals ik al eerder zei, dit is duidelijk een showcar en geen echte auto. Kijk maar naar de vorm van de sidepod en de air intake daarvan. Dus wellicht is deze ook iets minder stevig dan de RB20? ;)
Deze zal straks wel in de winkel van Max staan of in Bataviastad. :+

• d-vine
  • Nu online
[...]

Don't shoot the messenger.

Bij mij opent het filmpje met geluid en loop modus.
Dus ik hoor de krak in repeat. ;)

Ik gebruik insta alleen om bepaalde mensen te volgen rest zal allemaal wel.
En deze stond niet op X wat overigens ook het riool van socials is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
[...]

Boomer

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:08

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
Alfa Novanta schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:49:
[...]

goed punt. maar Sainz is wel even een ander calliber dan Lawsen of Tsunoda die beiden vrij twijfelachtig zijn of ze zich staande zullen weten te houden naast Max. Met Sainz heb je wel kampioenschapsmateriaal in handen en als Sainz kiezen moet tussen Williams of Redbull zo laat in het seizoen, dan zou hij wel gek zijn om dit te laten schieten.

Bovendien zou er dus een clausule in zijn contract staan, m.a.w. dan is die transfersom wellicht niet eens van toepassing.
Het zou mooi zijn, en je hebt natuurlijk gelijk als het gaat om ervaring, dat hebben de 2 jongelingen niet veel, Tsunoda meer, maar was in de laatste training 1 volle seconde langzamer dan de snelste tijd, ook langzamer dan Sainz in de Williams. Dus ik zie eerder Lawson komen.

Sainz zie niet gebeuren. Maar goed, je weet maar nooit. Zal ook liggen aan wat Red Bull wil, voor welke prijzen ze gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59
Charles Hill schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:47:
[...]

Het zou mooi zijn, en je hebt natuurlijk gelijk als het gaat om ervaring, dat hebben de 2 jongelingen niet veel, Tsunoda meer, maar was in de laatste training 1 volle seconde langzamer dan de snelste tijd, ook langzamer dan Sainz in de Williams. Dus ik zie eerder Lawson komen.

Sainz zie niet gebeuren. Maar goed, je weet maar nooit. Zal ook liggen aan wat Red Bull wil, voor welke prijzen ze gaan.
Dus hij was een seconde sneller dan Perez? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Muse schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:52:
[...]

Nee, ik denk dat je ook bij een normale auto niet op zo'n paneel kunt gaan zitten. Kijk alleen al eens hoe makkelijk ze schade rijden. Als je de sidepod aantikt in een crash, is vrijwel altijd ook meteen de radiator lek. Dit hoeft alleen aerodynamisch te zijn en is geen onderdeel van de side impact structure, dat zit iets meer naar voren. Maar los daarvan: het ging me om het "krak" in het koolstofvezel, of het nu een showcar is of een echte RB20, iemand is daar druk mee geweest en nu is het kapot :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 14:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Grrrrrene schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:07:
[...]

Nee, ik denk dat je ook bij een normale auto niet op zo'n paneel kunt gaan zitten. Kijk alleen al eens hoe makkelijk ze schade rijden. Als je de sidepod aantikt in een crash, is vrijwel altijd ook meteen de radiator lek. Dit hoeft alleen aerodynamisch te zijn en is geen onderdeel van de side impact structure, dat zit iets meer naar voren. Maar los daarvan: het ging me om het "krak" in het koolstofvezel, of het nu een showcar is of een echte RB20, iemand is daar druk mee geweest en nu is het kapot :P
Laat dit alsjeblieft. Het draagt gewoon niks bij.

[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-12-2024 10:43 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
[...]

Fair point. Mijn idee was meer dat zo'n showcar misschien niet eens van carbon is, maar van plastic. Of met een laagje carbon minder omdat stevigheid er niet zo toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
[...]

Dat zie je ook wel bij het uitstappen na de race. Meestal gaan ze op de rand van de cockpit zitten of staan en springen dan over de sidepod heen. Kan me niet herinneren dat ik ooit iemand erop heb zien staan.

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:26
urk_forever schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:52:
[...]

Dat zie je ook wel bij het uitstappen na de race. Meestal gaan ze op de rand van de cockpit zitten of staan en springen dan over de sidepod heen. Kan me niet herinneren dat ik ooit iemand erop heb zien staan.
Kijk bijvoorbeeld ook naar het instappen van Verstappen in dit filmpje (op ongeveer driekwart).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

2024 achterstevoren was ook een aardige kraker :p

In Bahrein hield McLaren met geluk, dankzij RBR de WCC in handen :+

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 13-12-2024 15:02 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

F1 gaat (mogelijk) de gooi doen naar Afrika :P
F1 is edging closer to a return to the African continent with a push for a grand prix in Rwanda
https://www.motorsport.co...-designed-track/10682179/

Zal nu wel wat extra highlights krijgen ivm de prijzen ceremonie.

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 13-12-2024 16:49 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPELOPA
YakuzA schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:48:

[...]

Eh, ik denk dat ik ga afhaken, dit is zo fout, GP in Rwanda !!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:28
Ok, wie zit er klaar voor

[ Voor 39% gewijzigd door D-dark op 13-12-2024 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Mij te langdradig dit soort dingen.
Kijk morgen wel klein stukje terug of scroll door de video.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
OPELOPA schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:28:
[...]

Eh, ik denk dat ik ga afhaken, dit is zo fout, GP in Rwanda !!!
Ach, we rijden toch al in USA, Saudi Arabië, Brazilië, Dubai :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:28
d-vine schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 20:05:
[...]

Mij te langdradig dit soort dingen.
Kijk morgen wel klein stukje terug of scroll door de video.
Ach, net als de vrije training
gewoon op een 2e monitor voor naast het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
Ryur schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 20:06:
[...]

Ach, we rijden toch al in USA, Saudi Arabië, Brazilië, Dubai :)
Daarom, een te veel.

Rwanda, Red Bull, Ferrari, Mercedes,Heineken 0,0 zitten ze echt klaar voor. Zandvoort haakt af,prins verdient niet genoeg.

[ Voor 23% gewijzigd door OPELOPA op 13-12-2024 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:45
YakuzA schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:48:

[...]

Als ze nu eens terug zouden gaan naar Kyalami, dat zou leuk zijn. Erg leuk circuit, in ieder geval voor GT3 races. Een bestaand circuit opfrissen en laten voldoen aan de nieuwste eisen is denk ik aanzienlijk goedkoper dan een totaal nieuw circuit, inclusief de hele infrastructuur, optuigen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Lynx schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 07:52:
[...]

Dus hij was een seconde sneller dan Perez? 😂
Dat zou goed mogelijk zijn 😆

Het is jammer dat Verstappen geen tijd heeft neergezet. Perez zat regelmatig 7 tienden achter Verstappen. Interessant was geweest hoeveel Tsunoda erachter zou zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:45

DDX

Lol, Perez iig inhaal actie van het jaar :o

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 13-12-2024 22:34 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20:07
Er is een statutenwijziging aangenomen waardoor de aansprakelijkheid van de FIA verminderd wordt.

Verschillende (met name Europese) bonden zijn hier fel op tegen, aangezien er meer en meer macht richting de FIA (en dus Ben Sulayem) gaat. Kritiek is er vooral op de mogelijkheid dat mocht de FIA (of haar voorzitter) onder vuur komen te liggen ze zelf mogen bepalen of dat onderzocht gaat worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Lynx
Een oliesjeik aanstellen en verbaasd zijn als democratische beginselen de deur uit gaan. We zijn mogelijk de ondergang van een geliefd instituut aan het aanschouwen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Wat voor dictator er ook aan het roer staat op welk niveau dan ook uiteindelijk blijf je (de meeste) de sport kijken.

Of het Bernie is of ene Sjeik.
Bij voetbal van Blatter tot Infantino.

Het is altijd gedoe op hoog niveau en de F1 is alleen maar aan het uitbreiden.
Volgend jaar wordt waarschijnlijk erg spannend en dan is de aandacht weer verschoven.

-------
Wat fotos van het FIA gala

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LM698txzGZD00ZtTeXwK31fw3yU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TEQfDUswuRvpVrULprQqbww6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSLo7cMIpSsqFOPh9vc7i-X8JGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c3o7UlX2pWPiMRFhVBiRC2Kd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__3jNwVVKOiu5q1pjbqkKiT8Du0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5deesa9VzSErasgB7lbjLpbl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlxlZIRSdbEiKJkpaxuXxDo7NLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wK0cNyQk9hC0KyM8Smp6OqOX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfmiGF28YG1olK7WhAT4AD13UbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BOPm8n5rWHF2udGOs1G9P4m9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klnYkrb3en-AevBkEEWfdds27Pg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XcWVMe2YRJKMrOi4E7Fv1d6m.jpg?f=fotoalbum_large

-------
Max zijn taakstraf
------

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-euRZu7MsDGGhQBbqOVuXSGPYQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ia64MwEQWRri1jlU9lJfDkfs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_MUq2gvO-bmnzRxGEhELiuyP1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ApzJY6ElU5zn5HzgAdMZaFPB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7l1170-lQxN_HBezujSosFMxQuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfqbvJf9pHr1lzuoz8Qvvdwb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7pNtBiJs5YcFGVj2s1a545pLgNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PInYJO3a2u82CCKWlSy1JuqI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 83% gewijzigd door d-vine op 14-12-2024 10:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hij is er weer! *O*

Heb het even anders gedaan want door die stomme rechten kan je hem alleen bekijken op Youtube..

[ Voor 62% gewijzigd door G_Dragon op 14-12-2024 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
Nu nog excuses van Verstappen van al zijn uitspraken die hij daadwerkelijk gedaan heeft, en niet alleen een storm in een glas water was en interpretatie zoals het uit kwam.

Oftewel: ligt iemand nu echt nog wakker van dat ene zinnetje van Norris waarvan iedereen kon begrijpen dat het ging over het "geluk" (/zijn pech) dat er een rode vlag kwam? Man man man. We zijn een dikke maand verder, Verstappen is kampioen, en zou het geworden zijn zonder rode vlag daar., lets go on with our lives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 17:55:
[...]

Nu nog excuses van Verstappen van al zijn uitspraken die hij daadwerkelijk gedaan heeft, en niet alleen een storm in een glas water was en interpretatie zoals het uit kwam.

Oftewel: ligt iemand nu echt nog wakker van dat ene zinnetje van Norris waarvan iedereen kon begrijpen dat het ging over het "geluk" (/zijn pech) dat er een rode vlag kwam? Man man man. We zijn een dikke maand verder, Verstappen is kampioen, en zou het geworden zijn zonder rode vlag daar., lets go on with our lives.
Norris legt vooral de schuld bij de media. Zou hem sieren gewoon toe te geven dat hij op dat moment een slecht verliezer was. Kan zich beter focussen op zijn eigen fouten, die heeft hij zeker in Brazilië ook volop gemaakt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:35
Exocet schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 18:16:
[...]

Norris legt vooral de schuld bij de media. Zou hem sieren gewoon toe te geven dat hij op dat moment een slecht verliezer was. Kan zich beter focussen op zijn eigen fouten, die heeft hij zeker in Brazilië ook volop gemaakt.
Wat een onzin. Norris heeft destijds duidelijk gezegd dat de timing van de rode vlag puur geluk was (en daar heeft hij grotendeels gelijk in). De media heeft er vervolgens van gemaakt dat de winst van verstappen puur geluk was.
Dat hij de schuld van het verdraaien bij de media legt is wat mij betreft dan ook volledig terecht. Daarnaast zegt hij sorry en neemt hij de woorden terug. Ook feliciteert hij Verstappen en geeft hij aan heel erg blij te zijn met zijn 2e plaats. Hoezo een slechte verliezer?

Net als destijds in Brazilië ook nu ophef om een half/verdraait verhaal.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
Afgelopen week was er 2 dagen lang de Pirelli bandentest in Abu Dhabi. De vaste coureurs konden 5 van de 6 smaken van de 2025 band testen en de junioren mochten met de banden van dit seizoen aan de slag.

Pirelli probeert bij de nieuwe 3 doelen te bereiken: minder slijtage, minder thermische degradatie en een duidelijker verschil tussen de verschillende soorten. Bij 2 doelen ging er een duimpje omhoog, de mechanische weerstand is verbeterd en daarbij is er ook minder rubberslijtage. De verschillen tussen de C2, C3, C4 en C5 zijn nu duidelijker geworden, tussen de soorten zit een tijdsverschil van bijna een halve seconde.

Met asfalttemperaturen van boven 40 graden was het lastig om de hitteresistentie van de 2025 banden goed te testen. Pirelli heeft vanwege eerdere bandentesten vastgesteld dat men daar al de goede kant was opgegaan.

https://www.auto-motor-un...irelli-sainz-huelkenberg/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nivado schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 19:34:
[...]

Wat een onzin. Norris heeft destijds duidelijk gezegd dat de timing van de rode vlag puur geluk was (en daar heeft hij grotendeels gelijk in). De media heeft er vervolgens van gemaakt dat de winst van verstappen puur geluk was.
Dat hij de schuld van het verdraaien bij de media legt is wat mij betreft dan ook volledig terecht. Daarnaast zegt hij sorry en neemt hij de woorden terug. Ook feliciteert hij Verstappen en geeft hij aan heel erg blij te zijn met zijn 2e plaats. Hoezo een slechte verliezer?

Net als destijds in Brazilië ook nu ophef om een half/verdraait verhaal.
Vond Norris na Miami al een slechte verliezer (ben te lui om die post op te zoeken), ik heb helemaal niks met Hamilton maar zelfs hij krijgt meer respect van mij.
Dat gezeik/gejank sindsdien van Norris kwam me echt de strot uit, grotendeels veroorzaakt door McLaren zelf (typisch Amerikaans geblaat vanuit Zak) maar hij zelf kan er ook wat van.

Hamilton, Alonso, Verstappen... allemaal bewezen WDC materiaal, Norris... nee. Geef Piastri meer kans.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Charles Hill
[...]

Excuses van Verstappen om wat hij heeft gezegd? Wat dan precies? Of moet toch Verstappen nog even afgekraakt worden?

Het is toch gewoon netjes van Norris? Zie het probleem niet. Hij zegt vrienden te zijn met Verstappen, dan kan het hem best dwars hebben gezeten dat hij dat heeft gezegd in zijn emotie. Kwamen maar mensen terug op wat ze zeggen dat niet waar is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Charles Hill
Perez wint de prijs voor beste inhaalactie van het seizoen. Bizar! Dat was natuurlijk Albon. Heel vreemd dit.

https://www.f1maximaal.nl...en-analisten-stomverbaasd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:34
Charles Hill schreef op zondag 15 december 2024 @ 19:52:
Perez wint de prijs voor beste inhaalactie van het seizoen. Bizar! Dat was natuurlijk Albon. Heel vreemd dit.

https://www.f1maximaal.nl...en-analisten-stomverbaasd
De inhaal acties van het jaar waren door fans gekozen, gezien de Mexicaanse en Latijns-Amerikaanse passie was dit sowieso al niet geloofwaardig :P

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:37

SomerenV

It's something!

d-vine schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 09:32:
Wat voor dictator er ook aan het roer staat op welk niveau dan ook uiteindelijk blijf je (de meeste) de sport kijken.

Of het Bernie is of ene Sjeik.
Bij voetbal van Blatter tot Infantino.

Het is altijd gedoe op hoog niveau en de F1 is alleen maar aan het uitbreiden.
Volgend jaar wordt waarschijnlijk erg spannend en dan is de aandacht weer verschoven.
Heel eerlijk, als de FIA/wedstrijdleiding er een bende van blijft maken dan stop ik met kijken. Het liefste zie ik de hele huidige staf de deur uit gaan. Fris team erin, vaste aanstelling en duidelijke regels opstellen die makkelijk op te volgen zijn. Oh, en een baas die de sport op nummer 1 zet in plaats van zichzelf.

Ik vind F1 tof om te zien, maar al die politieke bullshit rondom de races, de enorm rommelige wedstrijdleiding met schijn van partijdigheid en Ben die vooral tof loopt te doen en steeds meer macht wil doen wat mij betreft enorm afbreuk aan het spektakel. Als het niet verbetert dan ga ik m'n tijd wel anders spenderen. Overigens scheelt het voor mij wellicht dat ik niet perse fan ben van één team of één coureur. Natuurlijk vind ik het als Nederlander tof als Verstappen wint, maar ik kijk voor een leuke race ongeacht wie er wint. Ik wil gevechten, beetje duw en trek werk, en coureurs die op het scherpst van de snede racen. Als je dan bij ieder duwtje en iedere lockup vooral benieuwd wat voor penalty er gaat volgen dan is de lol er snel van af.

[ Voor 19% gewijzigd door SomerenV op 15-12-2024 21:12 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
NeverSettle schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:54:
[...]

De inhaal acties van het jaar waren door fans gekozen, gezien de Mexicaanse en Latijns-Amerikaanse passie was dit sowieso al niet geloofwaardig :P
Inderdaad niets geloofwaardigs aan. Jammer voor Albon, die de prijs misloopt door nationalisme en irritant fan gedrag. Gekleurde brillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
Het zegt juist alles over het probleem dat RBR heeft met Perez. Zo talrijk en invloedrijk zijn de fans van checo dus. Je zou je af moeten vragen of Horner niet z’n sleutels moet inleveren hierdoor. Hij kost het team tientallen miljoenen door de onverklaarbare contract verlenging.

[ Voor 10% gewijzigd door Lynx op 15-12-2024 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:37
Lynx schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:10:
Het zegt juist alles over het probleem dat RBR heeft met Perez. Zo talrijk en invloedrijk zijn de fans van checo dus. Je zou je af moeten vragen of Horner niet z’n sleutels moet inleveren hierdoor. Hij kost het team tientallen miljoenen door de onverklaarbare contract verlenging.
Tja, ik blijf me afvragen wie het dan beter zou kunnen doen. Naast Max zijn er al verschillende door de mand gevallen. Daarbij gezien de auto dit jaar ook niet echt optimaal was, zal Red Bull verwachten dat een andere rijder het niet veel beter zou doen. Pas sinds halverwege/het eind van dit seizoen klinkt er wat gemorrel vanuit Red Bull.
Ik geloof er iig niets van dat Red Bull hem zomaar op zijn plek laat zitten. Voorgaande rijders werden er zonder pardon uitgeknikkerd, en als het alleen om de fanbase ging, was Checo al lang weg geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door redwing op 16-12-2024 00:29 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
SomerenV schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:09:
[...]

Heel eerlijk, als de FIA/wedstrijdleiding er een bende van blijft maken dan stop ik met kijken. Het liefste zie ik de hele huidige staf de deur uit gaan. Fris team erin, vaste aanstelling en duidelijke regels opstellen die makkelijk op te volgen zijn. Oh, en een baas die de sport op nummer 1 zet in plaats van zichzelf.

Ik vind F1 tof om te zien, maar al die politieke bullshit rondom de races, de enorm rommelige wedstrijdleiding met schijn van partijdigheid en Ben die vooral tof loopt te doen en steeds meer macht wil doen wat mij betreft enorm afbreuk aan het spektakel. Als het niet verbetert dan ga ik m'n tijd wel anders spenderen. Overigens scheelt het voor mij wellicht dat ik niet perse fan ben van één team of één coureur. Natuurlijk vind ik het als Nederlander tof als Verstappen wint, maar ik kijk voor een leuke race ongeacht wie er wint. Ik wil gevechten, beetje duw en trek werk, en coureurs die op het scherpst van de snede racen. Als je dan bij ieder duwtje en iedere lockup vooral benieuwd wat voor penalty er gaat volgen dan is de lol er snel van af.
Niets anders gewend dat het gezeik is met de FIA en wedstrijdleiding en voorkeur behandelingen.
Sinds ik begon te kijken in de periode Senna met all het gedoe met Jean-Marie Balestre. Wat een ongelooflijke &%# was dat.

Verder mee eens hoor, beetje meer duw en trekwerk moet kunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

redwing schreef op maandag 16 december 2024 @ 00:27:
[...]

Tja, ik blijf me afvragen wie het dan beter zou kunnen doen. Naast Max zijn er al verschillende door de mand gevallen. Daarbij gezien de auto dit jaar ook niet echt optimaal was, zal Red Bull verwachten dat een andere rijder het niet veel beter zou doen. Pas sinds halverwege/het eind van dit seizoen klinkt er wat gemorrel vanuit Red Bull.
Ik geloof er iig niets van dat Red Bull hem zomaar op zijn plek laat zitten. Voorgaande rijders werden er zonder pardon uitgeknikkerd, en als het alleen om de fanbase ging, was Checo al lang weg geweest.
Hulkenberg omdat hij juist een veel meer vergelijkbare rijstijl met Verstappen heeft.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
DaniëlWW2 schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:53:
[...]

Hulkenberg omdat hij juist een veel meer vergelijkbare rijstijl met Verstappen heeft.
Dat is inderdaad de enige die ik me voor kan stellen waarvan ik verwacht dat ie het beter zou doen dan Perez. De rest zal, of niet naar Red Bull gaan, of past er gewoon niet bij/is niet snel genoeg.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Chocoball schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 20:29:
Afgelopen week was er 2 dagen lang de Pirelli bandentest in Abu Dhabi. De vaste coureurs konden 5 van de 6 smaken van de 2025 band testen en de junioren mochten met de banden van dit seizoen aan de slag.

Pirelli probeert bij de nieuwe 3 doelen te bereiken: minder slijtage, minder thermische degradatie en een duidelijker verschil tussen de verschillende soorten. Bij 2 doelen ging er een duimpje omhoog, de mechanische weerstand is verbeterd en daarbij is er ook minder rubberslijtage. De verschillen tussen de C2, C3, C4 en C5 zijn nu duidelijker geworden, tussen de soorten zit een tijdsverschil van bijna een halve seconde.

Met asfalttemperaturen van boven 40 graden was het lastig om de hitteresistentie van de 2025 banden goed te testen. Pirelli heeft vanwege eerdere bandentesten vastgesteld dat men daar al de goede kant was opgegaan.

https://www.auto-motor-un...irelli-sainz-huelkenberg/
Van mij mag de slijtage juist wel omhoog. Of in elk geval weer dat er een 'cliff' komt zoals een aantal jaar terug. Dan maakt het wel verschil als je net te lang buiten blijft, en de rondentijd ineens met +1sec wordt verhoogd, zorgt voor meer spektakel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
redwing schreef op maandag 16 december 2024 @ 00:27:
[...]

Wat Marko betreft iemand die binnen 3 tienden van Verstappen weet te blijven en wat Horner betreft een coureur die net als Verstappen regelmatig punten scoort.

Hoewel Lawson en Tsunoda zeggen het gevecht met Verstappen aan te kunnen zullen ze mogelijk nu al moeten accepteren dat ze straks 2e rijder worden en dat het erg moeilijk zal zijn om een talent als Verstappen te verslaan. Dat gaat op den duur in het koppie zitten net als bij een Perez, Albon of Gasly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
kevlar01 schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:31:
[...]

Van mij mag de slijtage juist wel omhoog. Of in elk geval weer dat er een 'cliff' komt zoals een aantal jaar terug. Dan maakt het wel verschil als je net te lang buiten blijft, en de rondentijd ineens met +1sec wordt verhoogd, zorgt voor meer spektakel denk ik.
Vaak is het nu al een 1 stop race en ligt het maar net aan het weer, de baantemperatuur of het type asfalt zodat er meer stops nodig zijn. Slijtage beperken zodat een wagen een andere wagen langer kan volgen was mogelijk het idee erachter maar als ze niet voluit rijden dan blijven de banden langer heel lijkt me. Voor straatraces komt er volgend seizoen de C6 band omdat de huidige C5 band nauwelijks slijt end at zou andere strategieën moeten geven volgens Pirelli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Chocoball schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:42:
[...]
Wat Marko betreft iemand die binnen 3 tienden van Verstappen weet te blijven en wat Horner betreft een coureur die net als Verstappen regelmatig punten scoorrt.
De eisen zijn duidelijk, maar ik zie maar weinig rijders die daar aan zouden kunnen voldoen. En diegene hebben al een contract en zie ik niet overstappen. Daarbij heeft Max al verschillende rijders die toch goed bekend stonden uit het team gereden. Het gaat ook niet alleen om de daadwerkelijke snelhied, maar ook de druk die er op iemand blijft staan omda tje continue moet presteren. En normaal gesproken is dat met een team-maat die ook wel eens slecht rijdt, maar Max rijdt gewoon heel erg constant.
Hoewel Lawson en Tsunoda zeggen het gevecht met Verstappen aan te kunnen zullen ze mogelijk nu al moeten accepteren dat ze 2e rijder worden en dat het erg moeilijk zal zijn om een talent als Verstappen te verslaan. Dat gaat op den duur in het koppie zitten net als bij een Perez, Albon of Gasly.
Een 2e rijder zullen ze voorlopig altijd worden, want ook al zeggen ze het gevecht aan te kunnen met Max zie ik dat in de praktijk niet gebeuren. Daarmee is de grootste valkuil voor een nieuwe rijder dat hij altijd tegen Max op zal moeten boxen. En dat is wel een druk die je aan moet kunnen, maar dat blijkt toch knap lastig te zijn.

Vandaar ook dat ik het met @DaniëlWW2 eens ben dat ik eigenlijk alleen Hulkenberg zie die zowel de snelheid als het karakter heeft om dit aan te kunnen. En ik verwacht dat dat ook de reden is dat Perez zo lang de kans heeft gekregen. Zonder een echt betere optie heeft het ten slotte weinig nut om iemand weg te sturen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:58
Chocoball schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:52:
[...]

Vaak is het nu al een 1 stop race en ligt het maar net aan het weer, de baantemperatuur of het type asfalt zodat er meer stops nodig zijn. Slijtage beperken zodat een wagen een andere wagen langer kan volgen was mogelijk het idee erachter maar als ze niet voluit rijden dan blijven de banden langer heel lijkt me. Voor straatraces komt er volgend seizoen de C6 band omdat de huidige C5 band nauwelijks slijt end at zou andere strategieën moeten geven volgens Pirelli.
Gewoon verplicht twee stops en dan de altijd een band overslaan zoals C1,C3 en C5 of C2, C4 en C6 meenemen. Dit zal hele interessante races geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:52:
[...]

Het hele issue komt natuurlijk uit de koker weg dat er gekozen is voor extra 'thermische' slijtage, om te zorgen dat de gewenste degradatie curve van de regelgever gehaald wordt.

Als er een andere manier is om voor de onnodige slijtage om het spektakel te verbeteren is dan die thermische route, zou het wel beter zijn voor het racen.
kevlar01 schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:31:
[...]

Het probleem met die oude cliff was dat als mensen doorreden de band dus klapte, wat weer slechte PR was voor de bandenmaker :P
Dus om dat te voorkomen hebben ze de thermische degradatie truuk ingezet, waardoor de band langzamer wordt, zonder dat de hoeveelheid rubber op de band in gevaar komt :P

[ Voor 26% gewijzigd door YakuzA op 16-12-2024 11:46 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
redwing schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:58:
En dat is wel een druk die je aan moet kunnen, maar dat blijkt toch knap lastig te zijn.

Vandaar ook dat ik het met @DaniëlWW2 eens ben dat ik eigenlijk alleen Hulkenberg zie die zowel de snelheid als het karakter heeft om dit aan te kunnen.
Does not compute. Als het er op aan komt maakt Hulkenberg altijd fouten. Crash met Hamilton toen die zijn eerste pole had en kon winnen. Crash in Hockenheim 2019 vanaf een top 5 positie. Crash (/muurtje aangetikt en gebroken ophanging) in Baku (2018 of zo?) toen die in top 5 reed.

Ik gun het Hulkenberg verder wel. Maar ik zie hem dan ook gewoon vaak ("domme") fouten maken en goede resultaten weggooien. En vergeet ook niet dat in de Force India tijd Perez wel de podiums pakte en Hulkenberg nog steeds droog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:44:
[...]

Het probleem met die oude cliff was dat als mensen doorreden de band dus klapte, wat weer slechte PR was voor de bandenmaker :P
Dus om dat te voorkomen hebben ze de thermische degradatie truuk ingezet, waardoor de band langzamer wordt, zonder dat de hoeveelheid rubber op de band in gevaar komt :P
Dat zou niet moeten kloppen. Over het karkas zit nog een rubber waar je niet op kunt/wilt rijden, en daar overheen zit het compound. Dus als je door de compound heen bent hoort de band niet te klappen, maar rijdt je wel op rubber dat geen grip geeft en dus een flinke "clif" geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
RobertMe schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:49:
[...]

Does not compute. Als het er op aan komt maakt Hulkenberg altijd fouten. Crash met Hamilton toen die zijn eerste pole had en kon winnen. Crash in Hockenheim 2019 vanaf een top 5 positie. Crash (/muurtje aangetikt en gebroken ophanging) in Baku (2018 of zo?) toen die in top 5 reed.

Ik gun het Hulkenberg verder wel. Maar ik zie hem dan ook gewoon vaak ("domme") fouten maken en goede resultaten weggooien. En vergeet ook niet dat in de Force India tijd Perez wel de podiums pakte en Hulkenberg nog steeds droog staat.
Klopt natuurlijk, maar een betere optie zie ik niet op het grid. Precies daarom dat ik ook verwacht dat de reden dat Perez er nog zit simpelweg is omdat er geen betere optie is. Perez is duidelijk onder de druk bezweken, maar als je hem daarvoor weg stuurt, heb je toch een andere coureur nodig. En als die nog minder goed rijdt en/of bezwijkt onder de druk, bereik je er niets mee.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

redwing schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:00:
[...]

Klopt natuurlijk, maar een betere optie zie ik niet op het grid. Precies daarom dat ik ook verwacht dat de reden dat Perez er nog zit simpelweg is omdat er geen betere optie is. Perez is duidelijk onder de druk bezweken, maar als je hem daarvoor weg stuurt, heb je toch een andere coureur nodig. En als die nog minder goed rijdt en/of bezwijkt onder de druk, bereik je er niets mee.
Bij mij is het voor Perez nooit helemaal duidelijk, of het de druk is, of dat hij gewoon niet overweg kan met de auto die wat wispelturig kan zijn en dus het vertrouwen in het gedrag van de auto mist.
Hij lijkt idd wel soms het vertrouwen te missen om vol gas bepaalde bochten door te gaat (bijvoorbeeld in Vegas)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
YakuzA schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:44:
[...]

Bij mij is het voor Perez nooit helemaal duidelijk, of het de druk is, of dat hij gewoon niet overweg kan met de auto die wat wispelturig kan zijn en dus het vertrouwen in het gedrag van de auto mist.
Hij lijkt idd wel soms het vertrouwen te missen om vol gas bepaalde bochten door te gaat (bijvoorbeeld in Vegas)
Het lijkt er ook op dat hij minder om kan gaan met banden managen dan voor de grond effect tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 13:55

Crazy D

I think we should take a look.

redwing schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:00:
[...]

Ik ben bang dat je wel gelijk hebt, maar, aan de andere kant... echt heel veel slechter kun je ook niet presteren dan dat Perez heeft gedaan dit jaar. Als je dan een jonkie hebt die zo rijdt, dan kun je in ieder geval nog zeggen dat het een rookie is. Nu is het een zeer ervaren dude die echt wel heeft laten zien dat ie wel kan rijden in het verleden, dan is het toch een stuk genanter.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 13:55

Crazy D

I think we should take a look.

RobertMe schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:49:
Ik denk soms dat Hulk het er om doet. Nu is hij nog een statistiek (ook al is dat de "langst rijdende kneus" :P) als hij 1 keertje podium wint, dan is hij gewoon een kneus die maar 1 keer gewonnen heeft :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Crazy D schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:40:
[...]

Ik ben bang dat je wel gelijk hebt, maar, aan de andere kant... echt heel veel slechter kun je ook niet presteren dan dat Perez heeft gedaan dit jaar. Als je dan een jonkie hebt die zo rijdt, dan kun je in ieder geval nog zeggen dat het een rookie is. Nu is het een zeer ervaren dude die echt wel heeft laten zien dat ie wel kan rijden in het verleden, dan is het toch een stuk genanter.
Yup, en ik verwacht ook dat dat de reden is dat Red Bull nu wel begint te klagen, zeker de 2e helft van het jaar. Daarvoor behaalde hij nog regelmatig wat punten en zou je die kunnen verliezen met een rookie die nog wat minder rijdt. Maar nu valt er niets te verliezen en kun je beter een rookie de kans geven.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NeverSettle schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:39:
[...]

Het lijkt er ook op dat hij minder om kan gaan met banden managen dan voor de grond effect tijdperk.
Maar in de andere races van 2022/2023/2024 kon hij dat weer wel (redelijk?), dat verbaasd me steeds :)

Wikipedia: Sergio Pérez

Aan de andere kant, zie je zo'n dropoff ook minder als de concurrentie verder achter ligt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
YakuzA schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:52:
[...]

Maar in de andere races van 2022/2023/2024 kon hij dat weer wel (redelijk?), dat verbaasd me steeds :)

Wikipedia: Sergio Pérez

Aan de andere kant, zie je zo'n dropoff ook minder als de concurrentie verder achter ligt.
Bij Racing Point and Force India was hij goed met banden, 2021 met Red Bull ook. Vanaf 2022 met ground effect viel het tegen, helpt natuurlijk ook niet dat hij meer moet pushen om terug in de punten te eindigen na slechte kwalificaties :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
Deze week horen we misschien meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Chocoball op 16-12-2024 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Perez zat zelfs in z’n betere kwali afgelopen Abu Dhabi race zo’n 3-4 tiende achter Max. Echter is het zo close dat je dan amper q3 haalt. Wil perez meedoen voorin moet z’n auto sneller zijn dan leclerc in een Ferrari 🥴. En als dat gebeurd hebben we een seizoen 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 18:13
Het feit dat de shareholders mee mogen beslissen, of het laatste woord mogen hebben, betekent dat er ergens heel veel geld op tafel gelegd zal moeten worden. Dat zal de afkoopsom zijn van het contract, plus het verlies van Zuid Amerika als grote afzetmarkt omdat boegbeeld Checo wegvalt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
asing schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:29:
[...]

Het feit dat de shareholders mee mogen beslissen, of het laatste woord mogen hebben, betekent dat er ergens heel veel geld op tafel gelegd zal moeten worden. Dat zal de afkoopsom zijn van het contract, plus het verlies van Zuid Amerika als grote afzetmarkt omdat boegbeeld Checo wegvalt.
De afkoopsom zou ergens tussen de 16 en 20 miljoen dollar liggen. Red Bull biedt een ambassadeurschap aan en Perez wil schijbaar gecompenseerd worden voor persoonlijke sponsoren die wegvallen als hij volgend jaar niet gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nog een klein leuk feitje;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODMNwN5-LMgI91LGHkMBJLm0Tps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2tvb24inWObpEgWaULg9DEx4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:53

codex

Geen OpenAI agent :)

Voornamelijk omdat Lewis het op de één of andere manier telkens laat liggen in de kwalificatie. Hij heeft de snelheid over een enkele ronde niet meer, daarentegen is hij nog steeds sterk in de race.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Chocoball
Canal+ F1 en SKY F1 Duitsland schijnen al te melden dat het Checover is voor Perez en dat Lawson zijn vervanger wordt in 2025. Even het officiële bericht vanuit Red Bull maar afwachten voordat Perez tot 2028 verlengd lijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Chocoball schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:04:
Canal+ F1 en SKY F1 Duitsland schijnen al te melden dat het Checover is voor Perez en dat Lawson zijn vervanger wordt in 2025. Even het officiële bericht vanuit Red Bull maar afwachten voordat Perez tot 2028 verlengd lijkt te zijn.
Sky Duitsland: https://sport.sky.de/form...s-geklaert/13275290/34270

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
[...]

Nogmaals, welke excuses moet Verstappen maken? Als je zomaar wat roept is terug komen op je woorden ook normaal. Juist wat Norris doet!
Pagina: 1 ... 84 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024