[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 89 Laatste
Acties:
  • 970.966 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32
RobertMe schreef op zondag 5 januari 2025 @ 23:11:
[...]

"Prep lap" komt ook wel eens voor in stewards oordeel / uitleg. En "driving unnecessary slow in cooldown lap" is het officiële oordeel van de stewards geweest. Daar gaat dus niks meer aan veranderen. En als je dan een statistiek maakt over de straffen ga je natuurlijk niet het in een ander hokje plaatsen omdat je persoonlijk vindt dat de stewards het in het verkeerde hokje hebben gezet.,
Ik snap dat de statistiek maker daar in mee gaat, maar ging me vooral om dat de FIA de regel op basis waarvan heeft gecorrigeerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Chocoball schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:12:
Sportregelement
  • Het bonuspunt voor de snelste ronde komt na 5 seizoenen te vervallen.
https://www.auto-motor-un...ik-sportliches-reglement/
toch wel beetje jammer - ik was er niet heel enthousiast over bij introductie, maar in praktijk pakt het best leuk uit

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

himlims_ schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:48:
[...]

toch wel beetje jammer - ik was er niet heel enthousiast over bij introductie, maar in praktijk pakt het best leuk uit
Ze mogen wat mij betreft ook nog wel eens kijken naar een (paar) punt(-en) voor een pole position. Dit punt eraf voor snelste ronde in de race had wat mij betreft wel mogen blijven.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:10
himlims_ schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:48:
[...]

Ik denk nadat Ricciardo de snelste ronde van Norris had afgepakt ze wel klaar waren met de discussie.
Van mij mocht het blijven, een punt voor pole en ook een punt voor de snelste pitstop bij een team zou ook leuk zijn

[ Voor 4% gewijzigd door d-vine op 06-01-2025 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:26

sjaool

Every life should have 9 cats

d-vine schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:39:
[...]

Ik denk nadat Ricciardo de snelste ronde van Norris had afgepakt ze wel klaar waren met de discussie.
Van mij mocht het blijven, een punt voor pole en ook een punt voor de snelste pitstop bij een team zou ook leuk zijn
De snelste pitstop is dan natuurlijk wel een punt voor het constructeurskampioenschap. Dat zet echt zoden aan de dijk. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:42
sjaool schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:00:
[...]

De snelste pitstop is dan natuurlijk wel een punt voor het constructeurskampioenschap. Dat zet echt zoden aan de dijk. :P
Mooi man, dan komt Sauber elke ronde binnen met 2 auto's. Kunnen ze zo meer punten halen dan op de baan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:41
Domenicali (FOM) is gelukkig meer van de toeschouwers belonen dan de teams en coureurs maar het is niet te hopen dat hij het in de bol krijgt om zoiets als Formule E fanboost te introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chocoball schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:45:
Domenicali (FOM) is gelukkig meer van de toeschouwers belonen dan de teams en coureurs maar het is niet te hopen dat hij het in de bol krijgt om zoiets als Formule E fanboost te introduceren.
Vanaf 2026 zou het kunnen :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
YakuzA schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:05:
[...]

Vanaf 2026 zou het kunnen :+
Ik wou het niet opschrijven maar manual override leent zich daar prima voor :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Misschien dat dit niet hier hoort (dan mag een mod dit bericht verplaasten) maar vanavond komt deze docu op TV IMDB: Williams & Mansell: Red 5 (TV Movie 2023)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 12:38
Pierre schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:32:
Misschien dat dit niet hier hoort (dan mag een mod dit bericht verplaasten) maar vanavond komt deze docu op TV IMDB: Williams & Mansell: Red 5 (TV Movie 2023)
En op TV is in dit geval bij de VRT/Canvas om 22.15.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:30
Pierre schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:32:
Opname ingesteld! Dankjewel beide. (y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:04

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ggwl8nXb0AAuTAh?format=jpg&name=small

SPA gaat rouleren. waarschijnlijk omdat ze de financiën steeds moeilijker voor elkaar krijgen

[ Voor 18% gewijzigd door basvn op 08-01-2025 10:04 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 04:33
basvn schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:03:
[Twitter]

[Afbeelding]

SPA gaat rouleren. waarschijnlijk omdat ze de financiën steeds moeilijker voor elkaar krijgen
Hoezo omdat ze het zelf financieel moeilijker rond krijgen? FOM heeft er nu niet echt een geheim van gemaakt dat ze (Europese) races willen rouleren. Zodat er vrije plekjen zijn om nog meer races in de zandbak of US te verkopen voor vele grotere zakken geld. Dus nouja, sure, als Spa vele, vele, miljoenen extra zou betalen konden ze wellicht wel blijven elk jaar. Maar dan zijn ze dus ook extreem veel duurder uit dan ze tot nu toe waren en qua prijs waarschijnlijk redelijk gelijk is aan de andere Europese races. Dus zeg even uit de duim gezogen: Spa betaalde afgelopen jaren 10M, en kan nu bijtekenen voor bv 11M (inflatie / ...) maar dan is het met roulatie, of 50M om elk jaar op de kalender te staan. Ja, dan kun je zeggen dat ze het niet kunnen betalen om elk jaar op de kalender te staan, maar dat vind ik niet geheel eerlijk, gezien FOM daarvoor absurd hogere bedragen vraagt, puur om voornamelijk ruimte te wekken voor zandbakraces die ook nog het dubbele zouden betalen zonder blikken of blozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wet van vraag en aanbod @RobertMe Wat jij persoonlijk fair vindt doet niet heel erg ter zake. Er zijn meerdere circuits die een veelvoud willen betalen (aanname) en dus komt Spa geld tekort om elk jaar op de kalender te staan.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28
Nee hoor, de Spa promotor hoopte op een contractverlenging zonder roulatie, maar moest dus alsnog genoegen nemen met afwisseling vanaf 2028. Het gaat dus niet om geld, maar puur een besluit van de FOM

BRON: https://nl.motorsport.com...champs-roulatie/10687112/

[ Voor 22% gewijzigd door Barfman op 08-01-2025 11:36 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:49
Barfman schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:35:
Nee hoor, de Spa promotor hoopte op een contractverlenging zonder roulatie, maar moest dus alsnog genoegen nemen met afwisseling vanaf 2028. Het gaat dus niet om geld, maar puur een besluit van de FOM

Het gaat altijd om geld. de FOM heeft de F1 rechten gekocht van Bernie voor heel veel geld om er vervolgens heel veel geld aan te kunnen verdienen. Alle beslissingen worden genomen om er zoveel mogelijk geld aan te verdienen. Dus extra races, verhogen tarieven voor F1 TV, meer zandbak races etc.
De hele reden van de roulatie is dat ze plek willen maken voor circuits die meer willen betalen. Zoals @RobertMe & @Zwerver al zeggen, als Spa ook zoveel zou willen betalen, zouden ze niet hoeven rouleren. Dan beginnen de onderhandelingen ook heel anders.

Het enige voordeel dat wij (Europeanen) nog hebben is dat er ergens een grens is van wat de kijker accepteert. Waardoor we (voorlopig) nog kunnen genieten van een aantal iconische races (en Monaco). De grens schuift namelijk helaas langzaam mee met de veranderingen. Zolang de veranderingen per keer klein en gelijdelijk zijn, wordt heel veel geslikt. Daar maakt de FOM dan weer handig gebruik van.

[ Voor 32% gewijzigd door Nivado op 08-01-2025 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Reken er maar op dat we in 2028 en 2030 er weer een stratencircuit voor in de plaats krijgen. Onder andere Madrid schiet mij zo te binnen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:09
Vind het toch jammer dat één van de mooiste circuits van de kalender gaat rouleren terwijl zogenaamde zandbakraces zonder moeite een 10-jarig contract eruit slepen. Wordt er niet perse beter van

En dan krijgen we mogelijk dadelijk nog 1 of 2 Afrikaanse races erbij, iets dat ik op zich apprecieer om de sport mondialer te laten worden. Maar iteindelijk is dit ook gewoon voor de bühne, want het gemiddelde jaarinkomen voor iemand uit Rwanda is 200 euro per jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
sjaool schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:52:
[...]

Reken er maar op dat we in 2028 en 2030 er weer een stratencircuit voor in de plaats krijgen. Onder andere Madrid schiet mij zo te binnen.
Madrid staat al voor 2026 en leek doodgebloed maar heeft recentelijk een flinke kapitaalinjectie gekregen.

Mogelijke andere toekomstige kandidaten voor een straatrace zijn: Thailand - Bangkok, Zuid-Korea - Incheon, Japan - Osaka. Kandidaten voor een circuitrace zijn: Turkije - Istanboel, Rwanda - Kigali, Zuid-Afrika - Johannesburg (Kyalami). Verder wordt de straatrace van Jeddah in 2027 voor een circuitrace in Qiddiya ingeruild (die met dat transparante zwembad boven het circuit).

Aanvulling: lees net dat er blijkbaar ook een aanvraag vanuit de VS - Chicago (straatrace) zou zijn geweest en ook Maleisië. Vanuit Duitsland lijkt er vooralsnog geen animo voor een terugkeer op de kalender volgens AMuS.

Aanvulling 2: Blijkbaar wil Kaapstad in Zuid-Afrika ook in aanmerking komen als organisator voor een straatrace.

[ Voor 18% gewijzigd door Chocoball op 09-01-2025 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:49

Het gaat niet om geld :+
Want ze willen echt 100% gaan voor de races met spanning en inhaalmogelijkheden zoals Monaco?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Blik1984 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:54:
Vind het toch jammer dat één van de mooiste circuits van de kalender gaat rouleren terwijl zogenaamde zandbakraces zonder moeite een 10-jarig contract eruit slepen. Wordt er niet perse beter van
Denk dat liever naar een zandbak race ga, dan naar SPA. Als bezoeker vind ik SPA echt kut niet leuk;
- matige voorzieningen
- matige infrastructuur
- matige track diensten
- zeik-zeik-zeik-zeik nat
- fransen [..]
- duur voer/drinken
+ leuke support races
+ dicht bij huis
+ relatief 'veel' schermen om race te volgen

ben er paar keer geweest, maar naar de laatste keer was het wel echt klaar. Al mag ik er gratis naar toe, blijf ik liever thuis. Machtig circuit, maar vooral vanaf de bank thuis :+

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 08-01-2025 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
himlims_ schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:04:
[...]

Denk dat liever naar een zandbak race ga, dan naar SPA. Als bezoeker vind ik SPA echt kut niet leuk;
- matige voorzieningen
- matige infrastructuur
- matige track diensten
- fransen [..]
- duur voer/drinken
+ leuke support races
+ dicht bij huis

ben er paar keer geweest, maar naar de laatste keer was het wel echt klaar. Al mag ik er gratis naar toe, blijf ik liever thuis. Machtig circuit, maar vooral vanaf de bank thuis :+
Ben 1x op Spa geweest tijdens F1, en ben het op zich wel met je eens op dat punt. Maar vind Spa vanaf de TV sowieso een heel stuk beter dan bijvoorbeeld een Abu Dhabi of Bahrein, en dat is voor mij uiteindelijk het belangrijkste voor mij persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

himlims_ schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:04:
[...]

- matige voorzieningen
- matige infrastructuur
- matige track diensten
- fransen [..]
- duur voer/drinken
+ leuke support races
+ dicht bij huis

Ik ben nog nooit bij een F1 race geweest. Maar op televisie is Spa altijd wel spectaculair. Ik mis trouwens altijd nog de oude busstop chicane.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sjaool schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:14:
[...]

Ik ben nog nooit bij een F1 race geweest. Maar op televisie is Spa altijd wel spectaculair. Ik mis trouwens altijd nog de oude busstop chicane.
mocht je er eentje willen bezoeken (on a budget) raad ik iedereen budapest aan (gave stad, leuk circuit, niet te duur) Mijn vrouw in BP leren kennen, mocht je vragen hebben over stad/trip daar, stuur me een DM

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 08-01-2025 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 01:00
himlims_ schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:26:
[...]

mocht je er eentje willen bezoeken (on a budget) raad ik iedereen budapest aan (gave stad, leuk circuit, niet te duur) Mijn vrouw in BP leren kennen, mocht je vragen hebben over stad/trip daar, stuur me een DM
Kan Oostenrijk ook wel aanraden. General Admission is niet heel duur, kinderen zijn gratis (tot best oud, ik dach 16?) en de campings zijn ook niet heel duur.

Geen idee met het prijsverschil met Budapest overigens. Maar toen ik ging kijken naar Zandvoort, en ik de prijs vergeleek met Oostenrijk was de keuze snel gemaakt. Plus dan Oostenrijk ook prachtig is kwa omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Waah schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:09:
[...]

Kan Oostenrijk ook wel aanraden. General Admission is niet heel duur, kinderen zijn gratis (tot best oud, ik dach 16?) en de campings zijn ook niet heel duur.

Geen idee met het prijsverschil met Budapest overigens. Maar toen ik ging kijken naar Zandvoort, en ik de prijs vergeleek met Oostenrijk was de keuze snel gemaakt. Plus dan Oostenrijk ook prachtig is kwa omgeving.
kon jaren gratis :X :+ maar mede toename populariteit is dat afgelopen :( Ligt denk ook beetje aan samenstelling van reisgezelschap of Oostenrijk of Hongarije leuk is. "Weekendje met de boys?" (budapest 100%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hou er ook wel rekening mee, Zandvoort (en nog eentje ergens, weet niet meer welke) is als race een stuk duurder, omdat er geen overheidssubsidie in zit, waar dat bij de andere races (Op Zandvoort en die andere dus na) dat wel het geval is. Dus een beetje oneerlijk vergelijken is het dan wel, imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sjaool schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:14:
Aan de andere kant is Spa dan wel weer het langste circuit, dus zie je de auto's minder vaak voorbij scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blik1984 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:54:
De zandbak prinsen en sjeiks draaien hun hand niet om voor honderd miljoen, zelfs dat is kleingeld voor hen, zo rijk zijn die lui. Zij kopen dus gewoon de rechten voor gigantisch lang, dat het een paar nullen extra onderaan de streep kost, boeit hun echt niets.
En dan krijgen we mogelijk dadelijk nog 1 of 2 Afrikaanse races erbij, iets dat ik op zich apprecieer om de sport mondialer te laten worden. Maar iteindelijk is dit ook gewoon voor de bühne, want het gemiddelde jaarinkomen voor iemand uit Rwanda is 200 euro per jaar.
Omdat het geld niet per se bij die lui vandaan komt om een dergelijk circuit aan te leggen, maar bij diezelfde prinsen en sjeiks vandaan komt via bepaalde constructies. Denk dan aan "Wij helpen financieel met de aanleg van een circuit, maar dan willen wij jouw hulp bij de rechten op grondstoffen" (zoals olie of mineralen als goud) en verdiend het geld voor de aanleg van het circuit zichzelf uiteindelijk (via een andere route) alsnog terug en ontstaat er dus een win-win situatie.

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 08-01-2025 16:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
CH4OS schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:26:
Hou er ook wel rekening mee, Zandvoort (en nog eentje ergens, weet niet meer welke) is als race een stuk duurder, omdat er geen overheidssubsidie in zit, waar dat bij de andere races (Op Zandvoort en die andere dus na) dat wel het geval is. Dus een beetje oneerlijk vergelijken is het dan wel, imo.
Zandvoort en Silverstone zijn de 2 uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
CH4OS schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:35:
[...]
De zandbak prinsen en sjeiks draaien hun hand niet om voor honderd miljoen, zelfs dat is kleingeld voor hen, zo rijk zijn die lui. Zij kopen dus gewoon de rechten voor gigantisch lang, dat het een paar nullen extra onderaan de streep kost, boeit hun echt niets.
[...]
Omdat het geld niet per se bij die lui vandaan komt om een dergelijk circuit aan te leggen, maar bij diezelfde prinsen en sjeiks vandaan komt via bepaalde constructies. Denk dan aan "Wij helpen financieel met de aanleg van een circuit, maar dan willen wij jouw hulp bij de rechten op grondstoffen" (zoals olie of mineralen als goud) en verdiend het geld voor de aanleg van het circuit zichzelf uiteindelijk (via een andere route) alsnog terug en ontstaat er dus een win-win situatie.
Ik snap wel hoe de mondiale wereldeconomie werkt, ik vind het alleen enorm jammer dat de F1 zo'n op geldbelust circus is waar dollars altijd de voorkeur krijgt boven wat fans/coureurs willen.

[ Voor 3% gewijzigd door Blik1984 op 08-01-2025 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blik1984 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:12:
Ik snap wel hoe de mondiale wereldeconomie werkt, ik vind het alleen enorm jammer dat de F1 zo'n op geldbelust circus is waar dollars altijd de voorkeur krijgt boven wat fans/coureurs willen.
Tja, ik snap het punt, maar F1 blijft nu eenmaal (ook) een bedrijf, dat tegenwoordig onderdeel is van LIberty Media...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Alvast wat eerste getallen voor 2025.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/f1-on-ig-the-driver-numbers-for-the-2025-grid-v0-6eez5ttgjsbe1.png?auto=webp&s=fc474bfca16b6ca74699cf027967a9d54f23bf13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als Latifi inderdaad #6 had, dan kan Hadjar nu niet al met het nummer gaan rijden, daar moet een bepaalde periode tussen zitten. Dus of het nummer klopt niet, of Latifi heeft een ander nummer gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CH4OS schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:02:
Als Latifi inderdaad #6 had, dan kan Hadjar nu niet al met het nummer gaan rijden, daar moet een bepaalde periode tussen zitten. Dus of het nummer klopt niet, of Latifi heeft een ander nummer gehad. :)
Latifi heeft toch ook alweer 2 jaar niet gereden?

En VES werd ook al in 2017 of 2018 VER (terwijl Vergne in 2014 nog reed). Alhoewel dat dan afkorting is en niet het nummer, maar lijkt me dat periodes daarvoor redelijk gelijk zullen zijn.

Edit:
Of wellicht iets met "dispensatie". Wellicht heeft Latifi wel helemaal geen superlicentie meer (doet ook niks meer in een FIA categorie?). Dus waarom het nummer dan wel vast houden, komt toch niet meer zomaar terug.

[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 08-01-2025 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah ja, scherp. Ik had even Sargeant vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Het is alleen de vraag hoe lang we nummer 7 (Doohan) in het huidige seizoen zullen gaan zien aangezien er berichten verschijnen dat nummer 43 van vorig seizoen getekend zou hebben voor een rol bij Alpine.

spoiler:
Colapinto reed vorig seizoen met nummer 43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Chocoball schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:59:
Alvast wat eerste getallen voor 2025.
[Afbeelding]
Nutteloos feitje
De laatste keer dat 4,5,6 en 7 op volgorde aan de start verschenen was in 2013

Toen mocht een coureur nog niet zelf kiezen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdGR8X-5TcGMVssMuhlcujIMP30=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Hpf8suQZ5uLXPONzX2QIwVB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door d-vine op 08-01-2025 18:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/franco-colapinto-joins-alpine-as-test-and-reserve-driver-v0-1ws4l9ez20ce1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=0209f4092f1d03a66888873360ee6381ac5a380e

Franco Colapinto has joined Alpine on a multi-year deal, initially as a reserve driver, after an agreement was reached with Williams #F1

Chris Medland (@chrismedlandf1.bsky.social) 9 januari 2025
Statement vanuit Willaims F1 https://www.williamsf1.co...pine-for-franco-colapinto

[ Voor 42% gewijzigd door Chocoball op 09-01-2025 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04:10
Verheug mij nu al op ruzie tussen Bortoleto/Colapinto fans /s.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:28
Doohan nu al onder druk, 9 dagen in 2025 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 21:23

AvK

Ready Set Go

TinusXIII schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:53:
Ja, Briatore is een harde.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
De geruchten waren eerder al dat Doohan niet eens meer zou gaan rijden en Colapinto direct zijn stoeltje zou over nemen. Dus Colapinto als reserve valt dan nog mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De structuur voor de '2028' motoren van GM is bekend, een apart bedrijfje om de motoren te maken:
TWG Motorsports and General Motors have formed a new company to build the future Cadillac Formula 1 team’s engines beyond its initial arrangement for a supply of Ferrari power units.
https://www.motorsport.co...rari-f1-engines/10687517/
The new organisation will be known as GM Performance Power Units LLC, with Russ O’Blenes appointed CEO of the new engine company.

O’Blenes previously worked as the director of GM’s motorsports propulsion and performance team that has produced engines for Cadillac’s sportscar efforts, as well as those of Corvette.
Maar of ze echt 2028 halen is nog niet contractueel vastgelegd:
However, Thursday’s statement suggests this could extend to longer, as the above reference to the end of the 2020s combines with a later line that states, “the Cadillac F1 team will utilise Ferrari power units until the GM engines are approved for racing use”.

[ Voor 26% gewijzigd door YakuzA op 10-01-2025 09:27 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06:43
YakuzA schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:25:

Maar of ze echt 2028 halen is nog niet contractueel vastgelegd:

[...]
Haha ja dat is natuurlijk ook een manier - eerst even afwachten hoe goed de Ferrari motoren meekomen, en als ze goe blijken te zijn kun je nog een jaar of 2 extra aan je eigen motor sleutelen voordat je hem introduceert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Hij schijnt 6 races te hebben om zich te bewijzen bij Alpine. Dat zou inhouden vanaf de grand prix van Australië (halverwege maart) t/m de grand prix van Miami (begin mei).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Bij Aston Martin gaat het senior managementteam op de schop. Zo is Mike Krack niet langer de teamprincipal meer dat wordt nu per direct Andy Cowell die reeds CEO is van het team. Mike wordt nu Chief Trackside Office en regelt straks alles op en naast het circuit.

Enrico Cardile wordt de nieuwe Chief Technical Officer. Performance director Tom McCullough blijft behouden maar gaat zich bezighouden met andere raceklassen waar Aston Martin in deelneemt.

https://www.astonmartinf1...rganisational-restructure

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-05 16:19
Chocoball schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:27:
Bij Aston Martin gaat het senior managementteam op de schop. Zo is Mike Krack niet langer de teamprincipal meer dat wordt nu per direct Andy Cowell die reeds CEO is van het team. Mike wordt nu Chief Trackside Office en regelt straks alles op en naast het circuit.

Enrico Cardile wordt de nieuwe Chief Technical Officer. Performance director Tom McCullough blijft behouden maar gaat zich bezighouden met andere raceklassen waar Aston Martin in deelneemt.

Je vergat de BREAKING! :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gg7JXHiXsAA8rd4?format=jpg&name=4096x4096

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Die waren ze waarschijnlijk nog aan het maken toen ik met dit nieuws kwam aanzetten want zie hem nu pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De F1 breekt in het nieuwe jaar ook lekker door. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 30-04 19:05
Afbeeldingslocatie: https://cdn.williamsf1.tech/images/fnx611yr/production/2526c1f518141bd7aaf0fe5c5e1a508dd1a3fafa-1920x1080.png?w=1200&auto=format

https://www.williamsf1.co...id=sm_twitter_news_011025

Williams zal op 14 februari de 2025-bolide onthullen, en wacht daarmee niet tot het veelbesproken F1 75-evenement.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:27
Extigo schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:55:
[Afbeelding]

Williams zal op 14 februari de 2025-bolide onthullen, en wacht daarmee niet tot het veelbesproken F1 75-evenement.
Qua publiciteit best slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:06

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Extigo schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:55:
[Afbeelding]

Ben benieuwd! Leuk dat ze afwijken van het normaal en eerder hun bolide onthullen _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ook leuk voor hun sponsors. Op dat FIA evenement verdwijn je in de massa als sponsor zijnde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:18
G_Dragon schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:06:
[...]

Ben benieuwd! Leuk dat ze afwijken van het normaal en eerder hun bolide livery onthullen _/-\o_
ftfy :)

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:06

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Dan heb je het persbericht niet gelezen. Want ze onthullen de auto "in a bespoke one-off livery, with the 2025 race livery being revealed on February 18 at the unprecedented F1 season launch".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
RobertMe schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:43:
[...]

Dan heb je het persbericht niet gelezen. Want ze onthullen de auto "in a bespoke one-off livery, with the 2025 race livery being revealed on February 18 at the unprecedented F1 season launch".
Maar dan zal het nog steeds niet de auto zijn (verwacht ik) die we bij de tests gaan zien.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ah! Het is alweer tijd voor de "het is niet de echte auto" discussie. De tijd vliegt, voor je het weet zijn we alweer bij de "testtijden zeggen niets" discussie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Laatst online: 00:04

basvn

Breezand - NHN

DeKaerften schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:03:
Ah! Het is alweer tijd voor de "het is niet de echte auto" discussie. De tijd vliegt, voor je het weet zijn we alweer bij de "testen zegt niets" discussie.
en daarna ''het is maar een FP''

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
DeKaerften schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:03:
Ah! Het is alweer tijd voor de "het is niet de echte auto" discussie.
[...]
Volgens mij hoeft dat geen discussie te zijn. We zien al jaren dat het zo werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
De enige livery waar ik erg naar zal uitkijken is die van Red Bull in Japan in het laatste jaar van de Honda samenwerking. Kan mij bijna niet voorstellen dat Red Bull daar mat hun donkerblauwe livery verschijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 10-01-2025 15:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:27
basvn schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:04:
[...]

en daarna "dit circuit is niet representatief"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:29
basvn schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:04:
[...]

Vergeet daarna niet de "De punten worden op zondag verdeeld" gevolgd door: "Pas in Barcelona weten we hoe het er echt voor staat!"

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
hansvk schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:22:
[...]

Volgens mij hoeft dat geen discussie te zijn. We zien al jaren dat het zo werkt.
Owja? Er zijn ook teams die gewoon een echte car reveal doen. Of doet Ferrari een mule car gebruiken bij hun launch event waarbij ze meteen op Fiorano rijden? En volgens mij zijn er wel meer teams geweest die de echte auto hebben laten zien. En daarnaast zegt Williams ook dat ze de auto gaan onthullen, niet dat ze een one off livery gaan onthullen.
En dan nog, tussen de reveal en de testdagen zitten nog een aantal weken. En de teams zijn nog steeds volop aan het ontwikkelen. En zeker nu weer met de test in Bahrein en ik meen 2 weken later pas de race in Australië zul je zien dat de auto van de testdagen vs eerste race ook afwijkt. Of wil je zeggen dat teams nieuwe aero-onderdelen nog op vrijdag of zaterdag van de eerste GP invliegen puur voor de show?

Maar blijkbaar kijk jij alleen naar Red Bull ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:19
Chocoball schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:27:

Zelfs na al die veren tussen de bips van Lance te hebben gestoken ("Hij is van hetzelfde niveau als Alonso") een demotie.. Ai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:38:
[...]

Owja? Er zijn ook teams die gewoon een echte car reveal doen. Of doet Ferrari een mule car gebruiken bij hun launch event waarbij ze meteen op Fiarona rijden?
Waar doen ze dat? Fiorano bedoel je neem ik aan.

Wikipedia: Fiorano Circuit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hansvk
[...]
Maar blijkbaar kijk jij alleen naar Red Bull ;)
Ik kijk sinds eind jaren 70, maar dat terzijde. We gaan het zien welke teams meteen hun nieuwe auto laten zien en niet alleen de livery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Volgend jaar gaan de reveals leuk worden met de nieuwe auto's
Dit jaar even wat anders met een show eromheen maar verder niets bijzonders.

Het is ook allemaal business as usual. Sponsoren willen ook graag in de picture staan ;)

De kaarten op de borst houden hoort allemaal bij de F1 dat is al jaren zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

hansvk schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 00:54:
[...]

Ik kijk sinds eind jaren 70, maar dat terzijde. We gaan het zien welke teams meteen hun nieuwe auto laten zien en niet alleen de livery.
En ik maar denken dat ik een oude l*l was hier ;)

Te koop....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:16

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

albino71 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:45:
[...]

En ik maar denken dat ik een oude l*l was hier ;)
Dat ben je ook,(ik ook overigens), dat doet aan het bericht van @hansvk niks af.

Misschien moeten we een breaking hebben dat F1 fans allemaal grijs haar hebben?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 21:23

AvK

Ready Set Go

pjottum schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:26:

Dat komt vooral omdat 'jonge fans', zeg de DTS generatie, veelal afgehaakt zijn met name na 2022.
Je merkt het hier ook op Tweakers. Verwacht dat indien er vanaf 2026, 1 of mogelijk 2 teams zeer sterk zijn, dat nog meer mensen gaan afhaken.

Maar goed, 2025 heeft er alle schijn van een spannend jaar te worden. Zeker nu met de nieuwe (6?) rookies.
Sin an!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

:p Toyota
TOYOTA "GRADUALLY MOVING" TOWARDS FULL-SCALE F1 RETURN
https://www.motorsport.co...scale-f1-return/10687965/

[ Voor 36% gewijzigd door YakuzA op 11-01-2025 16:49 ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:48
AvK schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:37:
[...]

Dat komt vooral omdat 'jonge fans', zeg de DTS generatie, veelal afgehaakt zijn met name na 2022.
Je merkt het hier ook op Tweakers. Verwacht dat indien er vanaf 2026, 1 of mogelijk 2 teams zeer sterk zijn, dat nog meer mensen gaan afhaken.

Maar goed, 2025 heeft er alle schijn van een spannend jaar te worden. Zeker nu met de nieuwe (6?) rookies.
Sin an!
Noem me zuur maar persoonlijk vind ik dat niet eens zo'n slechte ontwikkeling.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Dat ben je ook,(ik ook overigens), dat doet aan het bericht van @hansvk niks af.

In 1970 al f1 kijken. Zo! Dan ben je echt oud :+
Ik ben niet zo oud als jullie, maar grijs haar… ik hoor het mijn vrouw ~ 10 jaar geleden nog zeggen…
“Haha! Je wordt oud, je begint grijs te worden “
Vond ik toen niet leuk. Nu zou ik willen dat ik nog grijs haar had 👨🏼‍🦲

Sinds Max (echt) bekend is geworden, kijken wel veel meer jongeren kijkers.

Mijn leerlingen zijn ~15 jaar.
5 jaar geleden hoorde ik zelden een leerling over F1 praten. Nu is dat veel meer.
Al heb ik ook het gevoel dat de piek al weer geweest is.

Ik heb het gevoel dat E-sport een hele grotere rol gaat spelen bij de toekomstige jeugd.

En ik vermoed dat we allemaal echt wel aanvoelen dat F1 niet blijft bestaan zoals wij het graag zien. Wie denkt niet met weemoed terug naar de V10…

/weekendgezever :+
Fijn weekend iedereen!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:01

Martinspire

Awesomeness

Het helpt ook niet dat F1 weer van het vrije kanaal af is en achter de betaalzenders hangt. Dat is echt funest voor een sport als F1 op termijn imo. Domste zet ooit. Maarja kortetermijnwinst...

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:10
[...]

Owja? Er zijn ook teams die gewoon een echte car reveal doen. Of doet Ferrari een mule car gebruiken bij hun launch event waarbij ze meteen op Fiorano rijden?
Wat je vaak ziet is dat ze de belichting zo doen dat de vorm van de vloer niet te zien is. Of de luchtinlaten optisch verbergen. En wie weet een dummy voorvleugel want die wissel je in 12 seconde. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Is een grijze baard ook goed? ;) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 22:12:
Het helpt ook niet dat F1 weer van het vrije kanaal af is en achter de betaalzenders hangt. Dat is echt funest voor een sport als F1 op termijn imo. Domste zet ooit. Maarja kortetermijnwinst...
Ondanks dat ik graag F1 kijk en volg, is vooral de prijsverhoging van F1TV en de overname door ViaPlay funest geweest.

5 euro pm was perfecte prijs-kwaliteit, 18 euro p/m voor max 3 races per maand vind ik echt teveel (waarvan ik waarschijnlijk ivm weekendactiviteiten maar max 2 kan zien).

Ik hoor om mij heen dezelfde geluiden. Op termijn gaat dat de sport wel wat kijkers kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:16

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Martinez- schreef op zondag 12 januari 2025 @ 09:56:
[...]

Ondanks dat ik graag F1 kijk en volg, is vooral de prijsverhoging van F1TV en de overname door ViaPlay funest geweest.

5 euro pm was perfecte prijs-kwaliteit, 18 euro p/m voor max 3 races per maand vind ik echt teveel (waarvan ik waarschijnlijk ivm weekendactiviteiten maar max 2 kan zien).

Ik hoor om mij heen dezelfde geluiden. Op termijn gaat dat de sport wel wat kijkers kosten.
Oh ja, na de overgang naar ViaMaybePlay en de enorme verhoging bij F1 zelf heeft denk ik 75% van de kijkers weer naar de eerste divisie gestuurd.

Ach ja, boze grijze witte mannen in het topic, ook gezellig!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 03-05 18:08
MIjn F1 abbo gaat naar ongeveer 95 euro per jaar, dat is geen 18 per maand.
Of bedoel je dat naar dat verschrikkelijke viaplay kijkt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:En zo is het weer genoeg met het gezeur op de "verkeerde" soort Formule 1 kijkers.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Marcel Br schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:41:
MIjn F1 abbo gaat naar ongeveer 95 euro per jaar, dat is geen 18 per maand.
Of bedoel je dat naar dat verschrikkelijke viaplay kijkt?
Je hebt gelijk: ik was in de veronderstelling dat alleen ViaPlay nog een optie was. Desalniettemin is 11,90 euro per maand nog steeds een verdubbeling die het mij niet waard is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor dat Viaplay geneuzel is er toch [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Drugovich blijft wederom nog een jaartje bij Aston Martin als reserve en testcoureur..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Chocoball schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:11:
Drugovich blijft wederom nog een jaartje bij Aston Martin als reserve en testcoureur..
[Twitter]
Stroll mid season out als hij weer zo dramatisch presteert? oOo

Als Stroll bij RB had gezeten..

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Humma Kavula schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:15:
[...]

RB dan ja, niet RBR. RBR heeft de afgelopen 5 jaar ook geen mid season swap meer gedaan. AT / VCARB zowel vorig jaar als het jaar ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Humma Kavula schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:15:
[...]

Nee rookie Alonso eruit, heeft niks laten zien. :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Schijnbaar Breaking nieuws bij F1 (sorry nog geen Breaking poster te bekennen) maar met het aantrekken van Jonathan Wheatley als team principal was het vertrek van Alessandro Alunni Bravi te verwachten.

https://www.formula1.com/...ick.yODI1xLjf0z1cdQ2x93mT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01:05
ohja helemaal vergeten dat Wheatley ook wegging bij RBR. |:(

Al iets bekend over zijn vervanger ?

[ Voor 24% gewijzigd door mr thee op 15-01-2025 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sauber/Audi heeft natuurlijk die complete wisseling van de wacht gehad omdat ze elkaar intern blijkbaar de tent uit aan het vechten waren, naast dat het gewoon dramatisch ging in 2024. Toen kwam Binotto en die lijkt een eigen team te bouwen en zo iedereen te vervangen.

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-01-2025 13:29 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01:05
Ja dat was toch met Seidl en nog iemand, die elkaar de tent uitvochten ?

[ Voor 27% gewijzigd door mr thee op 15-01-2025 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04:48
@mr thee klopt, als het goed is was dat Oliver Hoffmann

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Over Jonathan Wheatley gesproken. Red Bull is akkoord dat Wheatley eerder aan de slag mag bij Sauber/ Audi. De verwachte startdatum is 1 april volgens bronnen dus rond de grand prix van Japan.

Wie niet eerder weg mag en aan zijn contract tot halverwege 2026 gehouden wordt is huidig strategy chief Will Courtenay. Hij zou bij McLaren de nieuwe sporting director gaan worden en McLaren zal dus geduld moeten hebben.

https://www.the-race.com/...m-boss-jonathan-wheatley/
https://www.the-race.com/...enay-no-early-release-f1/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
mr thee schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:26:
ohja helemaal vergeten dat Wheatley ook wegging bij RBR. |:(

Al iets bekend over zijn vervanger ?
De nu derde strategist. Will Courtenay gaat weg zoals @Chocoball hierboven schrijft, Hanna Schmitz blijft op strategie, en de derde (waarvan er altijd 2 aan de pitmuur zaten) wordt nu sporting director. Alleen kom ik momenteel niet... Stephen Knowles, dat was hem. Die zat in 2021 nog bij Mercedes, en heeft dat seizoen dus iets anders beleefd dan het team waar hij sinds 2022 of 2023 voor werkt :p

Alhoewel het volgens mij wel zo is dat Red Bull fors herstructureert. Stephen Knowles wordt dan sporting director. Maar Wheatly deed veel neer. Hij ging ook over de garage en pitcrew en zo. En daar maakt Richard Wolverson promotie. Die is al jarenlang chief mechanic en krijgt dus een wat hogere functie erbij.
En ook GP kreeg volgens mij een functie erbij. Head of race engineering was die al sinds het vertrek van "Rocky" (2022 of 2023). Maar GP krijgt meen ik nu nog een functie erbij voor een weggevallen taak van Wheatley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Head of racing heet zijn nieuwe (extra) rol, schijnbaar.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Chocoball
Alvast een opwarmertje :)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/formula-1-two-months-from-now-we-go-racing-again-v0-rs8hkkglfbde1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=7e5206d23d2c0357f1c14e7fec59e1347c201bd1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Pagina: 1 ... 88 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024