Gaat het dus wel inderdaad om het maximaal geleverde vermogen van de MGU-K? Want ik zou verwachten dat dat het vermogen is van de electromotor. De MGU-K laadt de accu op en het vermogen waar die dat mee doet hoeft niet gelijk te staan aan dat van de electromotor lijkt me. Dat zou in principe ook bij pieken misschien twee keer zoveel kunnen zijn (immers bij remmen zou je in theorie net zoveel energie op kunnen vangen als de electro- en verbrandingsmotor samen leveren bij accelereren, hoewel je nooit 100% efficiënt bent natuurlijk en de drag ook een hoop wegsnoept).Chocoball schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:39:
[...]
De MGU-K wint kinetische energie terug en de MGU-H zet warmte om in elektrische energie. Bij het huidige systeem lees ik dat de MGU-K maximaal 120 kW aan vermogen levert maar niet hoewel de MGU-H levert. Wel dat de MGU-H energie levert aan de MGU-K of de accu oplaadt. Straks zal dat alleen de MGU-K zijn die dan 350 kW moet leveren dus bijna 3x zoveel.
Lijkt me vreemd om een beperking te zetten op hoe snel de accu opgeladen mag worden... Tenzij het zou gaan om kostenbesparing (net als waarom die MGU-H weg gaat).
Gamertag: FinrazielNL