[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 89 Laatste
Acties:
  • 972.139 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Sito schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:15:
[...]

Dat is dus niet waar. In interviews heeft Albon aangegeven dat de auto niet om Verstappen heen is gebouwd. Toevallig past de auto goed bij de rijstijl van Verstappen en kunnen anderen daar minder goed mee overweg.
Max is overal snel mee, past zich aan aan de karakteristieken van de auto’s.
Redbull geeft aan vorig jaar al de mist in gegaan te zijn met de ontwikkeling van de vloer, Max is er snel mee checo is vertrouwen in de auto kwijt en weet er geen fatsoenlijke quali meer mee te rijden.

Dagje knallen in gt3 auto’s in Portugal gisteren, Max is sneller dan de vaste gt3 coureurs…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hij is leuk, maar Sainz werd niet door hem afgemaakt :p . Danny Ric uiteindelijk wel, maar die is meer met de staart tussen de benen weggerend ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:07

sjaool

Every life should have 9 cats

Vuvuzela schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:25:
[...]

Het is maar een lollig plaatje he. Sainz zijn carriere is ook niet om zeep. Gasly snap ik wel maar heeft inmiddels z'n mojo ook wel terug.
Het waren dan ook allemaal zeker geen slechte coureurs. Een aantal hebben ook geen eerlijke kans gehad. Albon is er bijvoorbeeld naar mijn mening te snel uit gezet.

"When you grow up your heart dies"

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Interessante keuze voor Lawson. Hoop dat zijn feedback richting het team rondom de ontwikkeling van de auto wel gelijk is aan die van Verstappen. Je wilt eigenlijk toch wel eenzelfde feedback en rijstijl van beide rijders om de auto te ontwikkelingen. Ook ben ik benieuwd of het niet een te groot risico is om Lawson te nemen ivm de fouten die hij wellicht nog gaat maken (in nieuwe auto, onder druk van andere rijder, etc)

Je hebt gezien hoe McLaren hiervan heeft kunnen profiteren met Norris en Piastri. Beide goede feedback gegeven en ook nog eens weinig fouten gemaakt.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Het werd wel tijd dat Perez vertrok, maar waarom nou weer een rookie? Flashback naar Albon/Gasly. Had ik ook niks mee, met Lawson nog minder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Woudloper schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:46:
Interessante keuze voor Lawson. Hoop dat zijn feedback richting het team rondom de ontwikkeling van de auto wel gelijk is aan die van Verstappen. Je wilt eigenlijk toch wel eenzelfde feedback en rijstijl van beide rijders om de auto te ontwikkelingen. Ook ben ik benieuwd of het niet een te groot risico is om Lawson te nemen ivm de fouten die hij wellicht nog gaat maken (in nieuwe auto, onder druk van andere rijder, etc)

Je hebt gezien hoe McLaren hiervan heeft kunnen profiteren met Norris en Piastri. Beide goede feedback gegeven en ook nog eens weinig fouten gemaakt.
Zeggen dat ze Lawson niet moeten nemen want rookie en dan de vergelijking met McLaren is wel ironisch ;). McLaren is traditioneel sowieso een topteam die ook rookie Piastri namen. Nu was die auto vorig jaar niet top, maar hij deed ook geen domme dingen, en dit jaar nu de auto top is doet die ook geen gekke dingen. En Mercedes rijdt volgend jaar ook met rookie Antonelli, die nog echt geen competitieve meter gereden heeft. En Bearman met zijn invalrace bij Ferrari stond er ook meteen. En Lawson heeft natuurlijk ook al een race of 10 er op zitten en daarin bewezen geen gekke dingen te doen.

Edit:
En voorheen zette McLaren ook gewoon rookie Norris en rookie Hamilton in de auto natuurlijk. Alhoewel Hamilton sowieso een andere tijd was met het aantal kilometers wat ze toen maakten voordat ze aan een race deelnamen. Maar Antonelli is door Mercedes ook al de hele wereld over gevlogen met een 1 of 2 jaar oude auto.

[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 19-12-2024 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-06 21:58
NeverSettle schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:01:
[...]

Aan de andere kant, hij was zeer snel in DTM en Super Formula, in beide kampioenschappen als tweede geëindigd. In DTM was hij sneller dan Albon.
En DTM kampioenschap had hij moeten winnen, ware dat Mercedes gewoon duidelijk vals zat te spelen!
(Ben er nog steeds pissig om en sindsdien niet echt meer gevolgd eigenlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RobertMe schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:22:
[...]

Zeggen dat ze Lawson niet moeten nemen want rookie en dan de vergelijking met McLaren is wel ironisch ;). McLaren is traditioneel sowieso een topteam die ook rookie Piastri namen. Nu was die auto vorig jaar niet top, maar hij deed ook geen domme dingen, en dit jaar nu de auto top is doet die ook geen gekke dingen. En Mercedes rijdt volgend jaar ook met rookie Antonelli, die nog echt geen competitieve meter gereden heeft. En Bearman met zijn invalrace bij Ferrari stond er ook meteen. En Lawson heeft natuurlijk ook al een race of 10 er op zitten en daarin bewezen geen gekke dingen te doen.

Edit:
En voorheen zette McLaren ook gewoon rookie Norris en rookie Hamilton in de auto natuurlijk. Alhoewel Hamilton sowieso een andere tijd was met het aantal kilometers wat ze toen maakten voordat ze aan een race deelnamen. Maar Antonelli is door Mercedes ook al de hele wereld over gevlogen met een 1 of 2 jaar oude auto.
wordt toch prachtig seizoen; autos 'uit' ontwikkeld + paar rookies = chaos en competitie _/-\o_ ik kan niet wachten

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10:03
dawg schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:15:
Het werd wel tijd dat Perez vertrok, maar waarom nou weer een rookie? Flashback naar Albon/Gasly. Had ik ook niks mee, met Lawson nog minder.
Welke ervaren coureur had je erin willen zetten dan? Bottas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Nu online
sjaool schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:45:
[...]

Het waren dan ook allemaal zeker geen slechte coureurs. Een aantal hebben ook geen eerlijke kans gehad. Albon is er bijvoorbeeld naar mijn mening te snel uit gezet.
Valt wel mee toch?
1/2 seizoen nadat Gasly terug was gezet en het daaropvolgende gehele seizoen incl wintertesten etc. Zat wel na 1/2 jaar F1 (10 races?) al in de redbull, maar had daarvoor al de nodige ervaring in formule wagens.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

TinusXIII schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:14:
[...]

Welke ervaren coureur had je erin willen zetten dan? Bottas?
Bottas was niet in me opgekomen naar ja, had hem liever gezien dan de zoveelste rookie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dawg schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:15:
[...]

Bottas was niet in me opgekomen naar ja, had hem liever gezien dan de zoveelste rookie. :)
Wie had je er dan in gezet? Hulkenberg die bij elke podium kans crasht? Ondanks intussen een jaar of 10 "echte" ervaring (in 2010 reed die, maar 20-22 natuurlijk ook er naast gezeten).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

BOT best mooie vent maar vind het juist wel mooi een aantal relatieve rookies erbij in plaats van al die oude uitgekauwde boterhammen.

Lekker wat vers bloed op de grid en mooie mix van ervaren en nieuw. Als het niet gaat kun je altijd nog een oudgediende proberen terug te halen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Help!!!! schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:37:
BOT best mooie vent maar vind het juist wel mooi een aantal relatieve rookies erbij in plaats van al die oude uitgekauwde boterhammen.

Lekker wat vers bloed op de grid en mooie mix van ervaren en nieuw. Als het niet gaat kun je altijd nog een oudgediende proberen terug te halen.
De vraag is natuurlijk wat je "oud" gedienden vind :P Er zijn volgend jaar nog 3 coureurs over dan de 2014 grid. En als je 2015 erbij pakt waarschijnlijk alleen Sainz & Verstappen extra? Nu zijn Alonso, Hamilton & Hulkenberg er natuurlijk ook nog echt langer (van voor 2010 op zijn minst). Maar Sainz & Verstappen doen toch ook al echt lang mee, met nu 10 seizoenen er op zitten. Die kun je dus ook al onder oud gedienden scharen. Ondanks dat ze qua leeftijd nog niet zo heel oud zijn :P

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

RobertMe schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:21:
[...]

Wie had je er dan in gezet? Hulkenberg die bij elke podium kans crasht? Ondanks intussen een jaar of 10 "echte" ervaring (in 2010 reed die, maar 20-22 natuurlijk ook er naast gezeten).
Gewoon geen rookie. Het is een topteam, in mijn bescheiden optiek hoort daar geen rookie te rijden.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:27
dawg schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:45:
[...]

Gewoon geen rookie. Het is een topteam, in mijn bescheiden optiek hoort daar geen rookie te rijden.
Ja, dus wie heb je dan in gedachten?

[removed]

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

redwing schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:50:
[...]

Niemand in het bijzonder. Maar als ik toch een naam moet geven van jullie ( ;) ) zou ik zeggen, geef Albon nog een kans.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
dawg schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:45:
[...]

Oké dus Ferrari is daar fout gegaan met Bearman, McLaren met Piastri en Hamilton, Mercedes met Antonelli?

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
TinusXIII schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:55:
[...]

Oké dus Ferrari is daar fout gegaan met Bearman, McLaren met Piastri en Hamilton, Mercedes met Antonelli?
Dat zijn geen topteams. :+

Maar ik ben benieuwd of Yuki al uitgeraasd is. Die zal toch not amused zijn al neem ik aan dat hij wel geïnformeerd is over het hoe en waarom.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

McLaren met Hamilton geen topteam? :+ Waren wel 2 & 3 in het WDC en had makkelijk 1 & 2 kunnen zijn (want beiden op 1 punt van Raikonnen als ik mij niet vergis). En WCC dan ook 1 als ze niet hadden vals gespeeld.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

TinusXIII schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:55:
[...]

Dat zeg ik toch niet? Ik zeg letterlijk niets meer dan dat ik rookies niet in topteams vind thuishoren. Eerst wat ervaring opdoen. 11 races is nog niet echt ervaring. Nergens zeg ik of teams daarmee wel of niet een fout maken want dat valt onmogelijk op voorhand te zeggen.

En soms zijn er uitzonderingen, zoals bij een Hamilton of Verstappen het geval was.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 08:22
dawg schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:54:
[...]

Niemand in het bijzonder. Maar als ik toch een naam moet geven van jullie ( ;) ) zou ik zeggen, geef Albon nog een kans.
Die zit nog een tijdje onder contract bij Williams en doet het daar goed.

Er zijn er wel die nu zonder stoeltje zitten. Bottas, Zhou en K-Mag. Ervaring genoeg maar of je die erin wilt zetten....

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:38
asing schreef op donderdag 19 december 2024 @ 19:28:
[...]

Die zit nog een tijdje onder contract bij Williams en doet het daar goed.

Er zijn er wel die nu zonder stoeltje zitten. Bottas, Zhou en K-Mag. Ervaring genoeg maar of je die erin wilt zetten....
Ik had K-Mag ook wel willen zien. Wedstrijdje met Verstappen wie het eerste een race ban heeft :+

Zonder gekheid. RBR had weinig opties meer om uit te kiezen. Ze hadden eerder moeten handelen, dan hadden ze een sterkere line-up gehad. Of in ieder geval een line-up met meer ervaring.

Nu is het een sprong in het diepe. Laten we hopen dat het goed uitpakt en dat we komend seizoen 4 teams hebben die aan elkaar gewaagd zijn. Zowel in WDC als WCC :)

• redwing
dawg schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:54:
[...]

Tja, maar dan geef je iemand een kans die al bewezen heeft niet te voldoen. Hij is niet voor niets vervangen door Perez ;) En van de rest van de opties zijn er ook maar weinig die logisch zouden zijn, en diegenen zitten al bij andere teams als 1e rijder.

Door het gebrek aan opties heeft Perez het nog zo lang vol kunnen houden, maar de laatste tijd komt er niets meer uit. En dan kun je niets verliezen door een rookie een kans te geven.

[removed]

Acties:
  • +29 Henk 'm!
Interessant feitje. Lawsons (race) schoenen hebben eerder in F1 gereden dan Lawson zelf. Baku '21 waren Verstappens schoenen te laat, en op vrijdag na de FPs, die Verstappen op Perez' schoenen had gereden maar te klein waren, werd duidelijk dat de schoenen helemaal niet meer zouden aan komen. En blijkbaar heeft Lawson dezelfde schoenmaat, en heeft Verstappen de rest van het weekend op een paar schoenen van Lawson gereden. En dat is dus, inderdaad, inclusief de befaamde foto van Verstappen die tegen de klapband aan stampt.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/baku-2021-maxs-boots-hadnt-arrived-in-time-so-max-took-v0-5e8j01251v7e1.jpg?width=1920&format=pjpg&auto=webp&s=0d14a91fbc7a071f722562ea2ab90c0f6c77ee20
Geen Red Bull logo of zo op de schoenen dus, gewoon een standaard paar aan Puma race schoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:50:
[...]

Ik had Hulk nog wel interessant gevonden, maar in zijn interview lijkt Lawson realistisch. Tussen de regels door hoor je dat hij begrijpt dat het team niet van hem verlangt dat hij Max verslaat, maar dat hij genoeg punten haalt voor het WCC. Dat lijkt me een gezonde instelling, al krijgt hij het niet over zijn lippen als hem gevraagd wordt hoe hij het vindt om het tegen een fenomeen als Verstappen op de nemen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Jeweetje schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:15:
[...]

Valt wel mee toch?
1/2 seizoen nadat Gasly terug was gezet en het daaropvolgende gehele seizoen incl wintertesten etc. Zat wel na 1/2 jaar F1 (10 races?) al in de redbull, maar had daarvoor al de nodige ervaring in formule wagens.
Hij reed tot 2 keer toe voor het podium en laat hij nu op beide momenten met een tikje tegen het rechter achterwiel uit de race gereden zijn door ene LH. Alleen al daarom verdiende Albon meer tijd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:40
RobertMe schreef op donderdag 19 december 2024 @ 22:45:
Interessant feitje. Lawsons (race) schoenen hebben eerder in F1 gereden dan Lawson zelf. Baku '21 waren Verstappens schoenen te laat, en op vrijdag na de FPs, die Verstappen op Perez' schoenen had gereden maar te klein waren, werd duidelijk dat de schoenen helemaal niet meer zouden aan komen. En blijkbaar heeft Lawson dezelfde schoenmaat, en heeft Verstappen de rest van het weekend op een paar schoenen van Lawson gereden. En dat is dus, inderdaad, inclusief de befaamde foto van Verstappen die tegen de klapband aan stampt.
[Afbeelding]
Geen Red Bull logo of zo op de schoenen dus, gewoon een standaard paar aan Puma race schoenen.
Conclusie: Max mag wel de veters van Lawson strikken maar andersom nog niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Nu online
sjaool schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 08:22:
[...]

Hij reed tot 2 keer toe voor het podium en laat hij nu op beide momenten met een tikje tegen het rechter achterwiel uit de race gereden zijn door ene LH. Alleen al daarom verdiende Albon meer tijd. :)
Was erg sneu idd, de beruchte lewis move…
Sympathiek is Albon zeker, tof dat hij bij Williams alsnog zijn zitje heeft en het leuk doet.
“They are racing me so hard” heeft m vast nier geholpen bij dr Marko.
Benieuwd naar de verhoudingen met Carlos volgend jaar.
vrees echter dat ie weer tot snot gereden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Jeweetje schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:24:
[...]

Was erg sneu idd, de beruchte lewis move…
Sympathiek is Albon zeker, tof dat hij bij Williams alsnog zijn zitje heeft en het leuk doet.
“They are racing me so hard” heeft m vast nier geholpen bij dr Marko.
Benieuwd naar de verhoudingen met Carlos volgend jaar.
vrees echter dat ie weer tot snot gereden wordt.
Hij doet het zeker leuk, maar als je een stapje terug neemt en z'n prestaties bekijkt zie je ook dat hij die wagen aan het over-driven is. De lijn tussen punten pakken en het ding in de muur prakken (pun intended) is heel dun bij Albon. Begin van het jaar schreef hij ook wel eens een auto af (Australië anyone?) en gaande weg het jaar is het niet veel beter geworden. Ligt waarschijnlijk meer aan de wagen en de drang naar punten, maar de Albon van nu is dezelfde als de Albon in de RBR. Ik denk dat Sainz daar veel volwassener in is en misschien minder uitschieters heeft, maar over een heel seizoen wel meer punten pakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Holk schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:54:
[...]

Hij doet het zeker leuk, maar als je een stapje terug neemt en z'n prestaties bekijkt zie je ook dat hij die wagen aan het over-driven is. De lijn tussen punten pakken en het ding in de muur prakken (pun intended) is heel dun bij Albon. Begin van het jaar schreef hij ook wel eens een auto af (Australië anyone?) en gaande weg het jaar is het niet veel beter geworden. Ligt waarschijnlijk meer aan de wagen en de drang naar punten, maar de Albon van nu is dezelfde als de Albon in de RBR. Ik denk dat Sainz daar veel volwassener in is en misschien minder uitschieters heeft, maar over een heel seizoen wel meer punten pakt
Sainz verdient ook meer dan de Williams. Het is niet voor niets dat Vasseur de deur voor hem openhoudt mocht Lewis niet brengen wat ze van hem verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
sjaool schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:06:
[...]

Sainz verdient ook meer dan de Williams. Het is niet voor niets dat Vasseur de deur voor hem openhoudt mocht Lewis niet brengen wat ze van hem verwachten.
Zeker. RBR zal, achteraf, ook wel balen dat ze hem niet hebben kunnen halen. Ze hebben gegokt op Perez met zijn tussentijdse verlenging in de hoop dat dit de druk bij hem weg zou halen. Verloren, want nu moeten ze hem afkopen, Lawson in de 2de wagen naast Max zetten, een boze Yuki managen in de zuster wagen en een onervaren en geen topper Hadjar er naast laten verwelken. Verwacht ook wel dat ze het geprobeerd hebben om Sainz bij Williams weg te kopen maar dat het te duur werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Laatst online: 18-06 23:26
Sainz lijkt met, net als een Ocon, niet echt een teamplayer die in dienst voor Verstappen zou gaan rijden. Dat doen de meeste topcourreurs niet, Leclerc en Norris wel maar ook daar hebben we de frustratie gehoord. Goed, Sainz had dit jaar niets te verliezen en is voor eigen dagsucces gegaan ipv Leclerc dichterbij P2 in WDC te brengen. Legio momenten waar Sainz voor eigen succes of voor het team succes gaat, maar zich niet onderschikt aan z'n teamgenoot.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDjlwwTBaD4wga98kAFhAj4RVrg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vWKMWFudev7ao4z65nkr0JLn.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:12

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Is er al bekend wie de reserve coureurs zijn bij RBR en VCARB?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nagynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Sepp14 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:05:
Dat nieuws volgt waarschijnlijk morgen en eventueel overmorgen in het kader van spreiding van het nieuws en dagelijks in de aandacht zijn van het merk Red Bull. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ricciardo, Perez en alle RB juniors :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:17
Eindelijk is het overzicht compleet, met maarliefst 6 nieuwe namen die het seizoen gaan starten. Kan een leuk seizoen worden qua onervarenheid en dat de topteams wellicht nu wat dichter bij elkaar zitten. Daarnaast hebben 3 van de 4 topteams 1 nieuwe rijder in vergelijking met afgelopen seizoen, waarbij Lawson en Antonelli nog rookies zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dum_dwGoYy7o1qb6L8MahURKucQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a43kD2Xj4IDL3c94QzhuexPq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Gynnad op 20-12-2024 11:44 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Thinlanet schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:58:
Sainz lijkt met, net als een Ocon, niet echt een teamplayer die in dienst voor Verstappen zou gaan rijden. Dat doen de meeste topcourreurs niet, Leclerc en Norris wel maar ook daar hebben we de frustratie gehoord. Goed, Sainz had dit jaar niets te verliezen en is voor eigen dagsucces gegaan ipv Leclerc dichterbij P2 in WDC te brengen. Legio momenten waar Sainz voor eigen succes of voor het team succes gaat, maar zich niet onderschikt aan z'n teamgenoot.
Ik denk dat Max het wel lekker zou vinden om eindelijk weer eens een teammaat te krijgen waar hij zich aan kan meten. Nu wordt hij alleen uitgedaagd door coureurs van andere teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Thinlanet schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:58:
Als je toch al weet dat je volgend jaar een andere werkgever hebt, hoe gemotiveerd ben je dan nog voor je huidige? Dus snap wel dat Sainz voor eigen succes ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

pjlgt schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:49:
[...]

Als je toch al weet dat je volgend jaar een andere werkgever hebt, hoe gemotiveerd ben je dan nog voor je huidige? Dus snap wel dat Sainz voor eigen succes ging.
Precies, je moet jezelf toch goed in de markt zetten en dat is hem aardig gelukt. Nu maar hopen dat Williams volgend jaar een grote stap kan maken en dat er flink minder schade gereden gaat worden. Met Sainz moet dat denk ik wel lukken. Die zet hem niet zo vaak in de muur of in het grind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Gynnad schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:41:
Eindelijk is het overzicht compleet, met maarliefst 6 nieuwe namen die het seizoen gaan starten. Kan een leuk seizoen worden qua onervarenheid en dat de topteams wellicht nu wat dichter bij elkaar zitten. Daarnaast hebben 3 van de 4 topteams 1 nieuwe rijder in vergelijking met afgelopen seizoen, waarbij Lawson en Antonelli nog rookies zijn.

[Afbeelding]
Mwah, Lawson doet al even mee inmiddels, maar wel behoorlijk wat rookies!

Er zijn maar twee teams hetzelfde qua bezetting, Aston Martin en McLaren.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:17
albino71 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:02:
[...]

Mwah, Lawson doet al even mee inmiddels, maar wel behoorlijk wat rookies!

Er zijn maar twee teams hetzelfde qua bezetting, Aston Martin en McLaren.
11 starts over de afgelopen twee seizoenen, niet onervaren maar ook zeker geen ervaren coureur voor bij een topteam.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 18-06 20:51
Gynnad schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:05:
[...]

11 starts over de afgelopen twee seizoenen, niet onervaren maar ook zeker geen ervaren coureur voor bij een topteam.
Begrijp het ook niet helemaal.

RB is het topteam, TR (blijf lekker die naam gebruiken :) ) het opleidingsteam.

Lawson heeft 11 racestarts, Tsunoda 87. Als de afweging op grond van racecraft al 50/50 is, zou de veel grotere ervaring van Tsunoda de doorslag moeten geven.

Resultaat van deze beslissing zou dan ook moeten zijn dat men bij TR afscheid neemt van Tsunoda. Want wat heeft hij anders na 4 seizoenen nog in een opleidingsteam te zoeken als hij voor het hoofdteam gepasseerd wordt door een rookie?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

alexbl69 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:26:
[...]

Lawson heeft 11 racestarts, Tsunoda 87. Als de afweging op grond van racecraft al 50/50 is, zou de veel grotere ervaring van Tsunoda de doorslag moeten geven.

Resultaat van deze beslissing zou dan ook moeten zijn dat men bij TR afscheid neemt van Tsunoda. Want wat heeft hij anders na 4 seizoenen nog in een opleidingsteam te zoeken als hij voor het hoofdteam gepasseerd wordt door een rookie?
Blijkbaar zit Liam met z'n geringe ervaring al zo dichtbij, dat RBR verwacht dat met wat meer races en dus ervaring, hij voorbij gaat aan Yuki. Is iets voor te zeggen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:53
albino71 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:32:
[...]
Blijkbaar zit Liam met z'n geringe ervaring al zo dichtbij, dat RBR verwacht dat met wat meer races en dus ervaring, hij voorbij gaat aan Yuki. Is iets voor te zeggen.
Denk ook dat Lawson meer bereid is tot leren ipv zich bewijzen.
Verder vind ik Yuki in interviews altijd maar matig taalvaardig in het Engels. Lijkt me lastig bij feedback geven over de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]

Tsunoda heeft verschillende keren laten zien dat ie een nogal kort lontje heeft wat ook impact heeft op zijn eigen prestaties. Lawson is wat dat betreft veel stabieler en heeft ook al laten zien dat ie goed kan rijden. En Tsunoda heeft de laatste tijd wel progressie laten zien, maar blijkbaar dus niet genoeg.

Maar ook hier, zowel Tsunoda als Red Bull hebben geen betere optie. Want Tsunoda kan goed rijden, dus Red Bull heeft geen betere optie hiervoor. En Tsunoda zal ergens anders niet aan een zitje kunnen komen, dus waarom zou hij dan weg gaan?

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
[...]

Lawson heeft nog veel meer ruimte om te groeien itt een Tsunoda die er al vier seizoenen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-06 23:48
Ik denk Ayumu Iwasa (reed in Super Formula en voormalige F2 coureur, gelinkt aan Honda) and Pepe Martí (Formule 2)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:45
Laatste F1-stoeltje gaat naar Fransman Hadjar, die voor Racing Bulls gaat rijden

Het laatste stoeltje voor het komende Formule 1-seizoen is gevuld: de 20-jarige Isack Hadjar gaat rijden bij Racing Bulls, het zusterteam van Red Bull.

https://nos.nl/artikel/25...-racing-bulls-gaat-rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:27

Pierre

Van nature lui!

Dat is net zo'n opgewonden ventje als Yuki, als je hem soms hoor op de boardradio.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
Pierre schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:58:
Dat is net zo'n opgewonden ventje als Yuki, als je hem soms hoor op de boardradio.
Nu al medelijden met de engineers bij VCARB :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Pierre schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:58:
Dat wordt dus genieten van de boardradio's van de Racing Bulls. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 16-06 18:35

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

sjaool schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:44:
[...]

Dat wordt dus genieten van de boardradio's van de Raging Bulls. :+
:+

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:35
Het Breaking 2024 seizoen :)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/f1-breaking-news-intern-can-finally-rest-now-v0-1m25ibofk08e1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=99945d043011da9cefe7f2b5180cffdd79a868c9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ollie komt vaker voor. Is Ollie alWeerman :+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:37
Je vergeet de aankondigingen van verlenging van circuits.
Oh en de verlenging van de contracten van coureurs die niet wisselden.

Naar mijn mening volledig de realiteit voorbij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Ietwat off-topic. Morgen is de uitreiking van de Lollies (video in het bericht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:16
Voor de geinteresseerden (volgens mij nog niet hier langs gekomen):

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:43
Wat ervan waar is en wat er precies gaat gebeuren, geen idee :9 Reserve driver?

Verrassende ontwikkeling: Horner bevestigt dat Perez toch voor Red Bull gaat rijden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toke_gt
Ambassadeur en demorijder, zodat ze zijn uitstaande salaris in 2025 onder het marketingbudget kunnen schuiven en het niet onder de budgetcap valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:43
Toke_gt schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:58:
[...]

Ambassadeur en demorijder, zodat ze zijn uitstaande salaris in 2025 onder het marketingbudget kunnen schuiven en het niet onder de budgetcap valt.
Ah slim natuurlijk! Ben benieuwd of er een comeback 2026 in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Toke_gt schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:58:
[...]

Salarissen van coureurs vallen in ieder geval buiten het budgetplafond. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Chocoball schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:06:
[...]

Salarissen van coureurs vallen in ieder geval buiten het budgetplafond. ;)
Maar toch niet het uitkopen van coureurs die niet meer rijden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
De rapportcijfers van de teambazen aan de coureurs.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/team-principals-top-10-drivers-of-2024-v0-hz4fmmvf878e1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=06bae41602017029708753c8f6fd98d3778fa2d5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chocoball schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:10:
[Afbeelding]
Iedereen Max gewoon 25 punten gegeven zie ik. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toke_gt schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:08:
[...]

Lijkt mij niet dat door de afkoopsom de auto harder gaat rijden*. Dus lijkt mij dat die afkoopsom niet onder de performance budget cap valt. Daarnaast is de afkoopsom ook geen geld dat wordt uitgegeven aan de infrastructuur (kantoren, simulatoren, machines, computers, ...) dus de capital expenditure budget cap zal het ook niet onder vallen.

* Een andere coureur rijdt wellicht wel harder in die auto. Maar... de uitgaven v.w.b. afkoopsom waren er niet als het gewoon een aflopend contract was. Dus dan nog is het raar om een team te straffen voor het (te langdurig) geven voor een contract onder de noemer "performance budget cap". Al helemaal omdat salaris van de coureur ook al buiten de budget caps valt, net zoals alle personeel dat direct voor de coureur werkt (personal trainer etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:19:
[...]

Iedereen Max gewoon 25 punten gegeven zie ik. :P
Ik geloof er geen Zak van.
spoiler:
Pun intended. Maar Zak is ook geen TP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Toke_gt schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:08:
[...]

Het budgetplafond is er voor de ontwikkeling en onderhoud van beide racewagens.Het uitkopen staat daar m.i. los van want als het goed is staan de coureurs op de loonlijst bij Red Bull en niet bij Red Bull Racing of Racing Bulls. Daarom dat ze ook met de 4 coureurs tussen de beide teams kunnen schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chocoball schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:20:
want als het goed is staan de coureurs op de loonlijst bij Red Bull en niet bij Red Bull Racing of Racing Bulls. Daarom dat ze ook met de 4 coureurs tussen de beide teams kunnen schuiven.
Dat is natuurlijk een kul argument. Als dat de reden is dan heeft RBR & RB een oneerlijk voordeel ten opzichte van de andere teams.

Daarnaast zullen de coureurs vaak niet eens salaris krijgen. Volgens mij huurt RBR een coureur in van de Verstappen BV. En staat Verstappen dus niet op de loonlijst bij RB / RBR / VCARB / wie dan ook behalve de Verstappen BV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Chocoball schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:20:
[...]

Het budgetplafond is er voor de ontwikkeling en onderhoud van beide racewagens.Het uitkopen staat daar m.i. los van want als het goed is staan de coureurs op de loonlijst bij Red Bull en niet bij Red Bull Racing of Racing Bulls. Daarom dat ze ook met de 4 coureurs tussen de beide teams kunnen schuiven.
Even wat verder teruggelezen waar ik dit vandaan had. Perez in een klap uitkopen is hartstikke duur omdat ze ook misgelopen sponsorgelden moeten vergoeden. Dus niet gewenst. Perez als coureur in dienst houden is ook ongewenst. Elke andere functie in het team valt onder de budgetcap. Marketing en ziekte/ouderschapsverlof vallen niet onder de cap. En wat gaat Perez doen? Ouderschapsverlof en marketingfunctie. Goed over nagedacht, iedereen blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:23:
[...]

Dat is natuurlijk een kul argument. Als dat de reden is dan heeft RBR & RB een oneerlijk voordeel ten opzichte van de andere teams.

Daarnaast zullen de coureurs vaak niet eens salaris krijgen. Volgens mij huurt RBR een coureur in van de Verstappen BV. En staat Verstappen dus niet op de loonlijst bij RB / RBR / VCARB / wie dan ook behalve de Verstappen BV.
Red Bull is eigenaar van 2 teams op de grid en die innige samenwerking bevalt een zekere McLaren CEO ook niet. Hoe verklaar je anders dat de Red Bull teams in het verleden zo makkelijk konden 'schuiven' met Kvyat, Verstappen, Gasly en Albon tussen de teams? Waarom moesten de aandeelhouders van Red Bull over de toekomst van Perez beslissen en niet alleen Horner als CEO van Red Bull Racing? Heb even de bron niet paraat maar het komt vaker voorbij dat de Red Bull coureurs in dienst zijn van het moederbedrijf en die bepaalt waar ze rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Toke_gt schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:46:
[...]

Even wat verder teruggelezen waar ik dit vandaan had. Perez in een klap uitkopen is hartstikke duur omdat ze ook misgelopen sponsorgelden moeten vergoeden. Dus niet gewenst. Perez als coureur in dienst houden is ook ongewenst. Elke andere functie in het team valt onder de budgetcap. Marketing en ziekte/ouderschapsverlof vallen niet onder de cap. En wat gaat Perez doen? Ouderschapsverlof en marketingfunctie. Goed over nagedacht, iedereen blij.
Het bedrag had aardig kunnen oplopen want naast een genoemd bedrag van 16-20 miljoen dollar wou Perez ook nog compensatie voor het verlies van persoonlijke sponsoren. Hadden ze Colapinto aangetrokken dan had Red Bull daar nog zeker 20 miljoen bij moeten optellen. Daarnaast moet Red Bull nog rekening houden met minder verkoop van in ieder geval merchandise (en mogelijk ook minder blikjes?) door het vertrek van Perez. Zoals je zegt marketing valt niet onder het budget en de kosten voor zijn vertrek zullen vast en zeker invloed hebben maar niet zozeer op het budgetplafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[Afbeelding]
Voor mij zou Leclerc wel op plek 2 staan voor Norris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chocoball schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:05:
[...]

Red Bull is eigenaar van 2 teams op de grid en die innige samenwerking bevalt een zekere McLaren CEO ook niet. Hoe verklaar je anders dat de Red Bull teams in het verleden zo makkelijk konden 'schuiven' met Kvyat, Verstappen, Gasly en Albon tussen de teams? Waarom moesten de aandeelhouders van Red Bull over de toekomst van Perez beslissen en niet alleen Horner als CEO van Red Bull Racing? Heb even de bron niet paraat maar het komt vaker voorbij dat de Red Bull coureurs in dienst zijn van het moederbedrijf en die bepaalt waar ze rijden.
En dat zegt verder helemaal niks over de budget cap ;) En dat was wel wat je met het vorige bericht impliceerde. Dat is waar ik op doelde. Dat RB zo werkt is mij bekend, maar dat heeft 0,0 invloed op de budget cap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:47
[Afbeelding]
Als Max van iedereen 25 punten heeft gekregen snap ik niet hoe Norris op 178 uit kan komen. Tweede plek is 18 punten, derde is 15. Dan zou hij op 180 of 177 moeten uitkomen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:03
Qoine schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 16:08:
[...]

Als Max van iedereen 25 punten heeft gekregen snap ik niet hoe Norris op 178 uit kan komen. Tweede plek is 18 punten, derde is 15. Dan zou hij op 180 of 177 moeten uitkomen.
Snelste stemmer +1

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:46:
[...]

En dat zegt verder helemaal niks over de budget cap ;) En dat was wel wat je met het vorige bericht impliceerde. Dat is waar ik op doelde. Dat RB zo werkt is mij bekend, maar dat heeft 0,0 invloed op de budget cap.
OK, ik meende ook hetzelfde te zeggen dat het 0 procent invloed heeft op het budgetplafond en zitten we toch op 1 lijn :) Ga ik weer verder met wat code kloppen (eerder knippen en plakken) voor seizoen 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:31
Toke_gt schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:46:
[...]

Eigenlijk wel een beetje het failliet van de budgetcap als zoiets inderdaad de reden is om zo te gaan schuiven, en het niet gewoon is om alsnog een deel van het Perez geld binnen te halen en (een deel van) het contact te honoreren.

Als je die budgetcap geloofwaardig wil houden zouden dat soort loop holes eigenlijk gesloten moeten worden voor ze gebruikt worden, dan moeten teams die hun contracten niet willen nakomen wat dat betreft eigenlijk ook maar op de budgetcap blaren zitten, als dan blijkt dat je afspraken niet nakomen geld kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Qoine schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 16:08:
[...]

Het zit denk ik ergens tussen een typefout of een extra punt voor de snelste ronde. Geen idee maar moet denk ik 177 zijn :)

Update: Ik lees net dat de Telegraaf dezelfde puntentelling heeft overgenomen met 178 punten voor Norris :)

[ Voor 11% gewijzigd door Chocoball op 21-12-2024 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:50
Chocoball schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 16:28:
[...]

Het zit denk ik ergens tussen een typefout of een extra punt voor de snelste ronde. Geen idee maar moet denk ik 177 zijn :)

Update: Ik lees net dat de Telegraaf dezelfde puntentelling heeft overgenomen met 178 punten voor Norris :)
Bij de F1 zelf hebben ze ook 178 en noemen ze in de tekst nog eens expliciet dat het verschil 72 punten is, bij de bron maken ze er dus al een potje van.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 18-06 00:31
[Afbeelding]
Mooie uitslag, en ook meer dan terecht.

Voor een ieder die het niet kan laten pp Verstappen af te geven dat hij niet de beste is, 10 teambazen, de 10 teambazen, zijn het niet met je eens 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Transportman schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:57:
[...]

Bij de F1 zelf hebben ze ook 178 en noemen ze in de tekst nog eens expliciet dat het verschil 72 punten is, bij de bron maken ze er dus al een potje van.
Misschien moesten ze een top tien maken en zijn er coureurs op gelijke plekken gezet? Dan krijg je halve punten, in plaats van de gebruikelijke puntenverdeling bij een race.
Geen idee hoe het werkt, maar zo kom je aan een andere puntenverdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Toke_gt schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 18:59:
[...]

Misschien moesten ze een top tien maken en zijn er coureurs op gelijke plekken gezet? Dan krijg je halve punten, in plaats van de gebruikelijke puntenverdeling bij een race.
Geen idee hoe het werkt, maar zo kom je aan een andere puntenverdeling.
Ze hebben normale F1 punten aangehouden:
We asked each of the grid’s 10 team bosses to submit a list of their top 10 drivers of the year, under the proviso their individual ranking would remain secret.

We handed out scores based on the current F1 points system, with the top driver in each list receiving 25 points down to one for 10th. Scores were then combined to create our ranking.
Aangezien Verstappen bij iedereen op P1 stond, is er geen enkele manier om op 178 uit te komen, aangezien P2 18 punten is en P3 15 punten zijn en er maar 10 teambazen zijn die scores hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Transportman schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 19:24:
[...]

Ze hebben normale F1 punten aangehouden:

[...]

Aangezien Verstappen bij iedereen op P1 stond, is er geen enkele manier om op 178 uit te komen, aangezien P2 18 punten is en P3 15 punten zijn en er maar 10 teambazen zijn die scores hebben gegeven.
Inderdaad... vreemd :s

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 21-12-2024 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 21:22
Alles beter dan perez op dit moment. Maar er zijn evenzo argumenten voor als tegen Lawson te bedenken. Ik hoop dat gewoon steady z’n eigen ding kan doen en een rijstijl heeft die past bij de auto.

Bottas had ik een valide keuze kunnen vinden onder de volgende redenatie. Ook dit jaar, maar vooral in zijn merc jaren liet hij zien de snelheid over met name 1 ronde te hebben. We zitten aan het einde van de ontwikkelcyclus, maximale vieze lucht en er wordt minder en minder ingehaald. Oftewel kwali snelheid is key, en iets wat ook enorme invloed dit seizoen heeft gehad op de prestaties van checo. Helaas ook iets waar Liam keer op keer het afgelegd heeft tov Tsunoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Lynx schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 23:10:
Alles beter dan perez op dit moment. Maar er zijn evenzo argumenten voor als tegen Lawson te bedenken. Ik hoop dat gewoon steady z’n eigen ding kan doen en een rijstijl heeft die past bij de auto.

Bottas had ik een valide keuze kunnen vinden onder de volgende redenatie. Ook dit jaar, maar vooral in zijn merc jaren liet hij zien de snelheid over met name 1 ronde te hebben. We zitten aan het einde van de ontwikkelcyclus, maximale vieze lucht en er wordt minder en minder ingehaald. Oftewel kwali snelheid is key, en iets wat ook enorme invloed dit seizoen heeft gehad op de prestaties van checo. Helaas ook iets waar Liam keer op keer het afgelegd heeft tov Tsunoda.
Bottas vond ik in zijn laatste jaar bij Mercedes eigenlijk al net niet meer, ondanks dat zijn resultaten nog in orde waren zat hij gigantisch ver van Verstappen en Hamilton af, en nu de gaten enorm klein zijn, schat ik zomaar in dat Bottas het niet veel beter zou doen dan Perez. Bij Sauber vond ik hem niet beter, maar dat is ook lastig inschatten omdat zijn teamgenoot ook geen hoogvlieger was en de auto compleet bagger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Normaal bekijk ik de filmpjes tijdens mijn “ochtendkoffie”.
22 min :o
Wordt vanavond dus, ben benieuwd

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Na de teambazen nu de coureurs wie de top 10 coureurs van 2024 zijn
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/top-10-drivers-of-2024-chosen-by-the-drivers-v0-5k4fwvwlne8e1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=f47baf69221fcd913c0ec329fc62942f501e9391

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chocoball schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:42:
[Afbeelding]
Hier geen punten? Jammer.

Edit:
En welke coureurs hebben gestemd? Die wat in Bahrein reden? Die wat in Abu Dhabi reden? Alle 24, 25 of hoeveel waren het er (minimaal Bearman dan "extra" met 3 invalbeurten)

[ Voor 18% gewijzigd door RobertMe op 22-12-2024 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-06 11:00
Hamilton Down 8... ai ai ai..

Toch zeer benieuwd hoe hij & Ferrari het er in 2025 vanaf gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RoelandD schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:56:
Hamilton Down 8... ai ai ai..

Toch zeer benieuwd hoe hij & Ferrari het er in 2025 vanaf gaan brengen.
*Bono!! my tires :'( *

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En daar is hij dan, de Secret Santa 2024 video.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 22-12-2024 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Chocoball schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:42:
[Afbeelding]
Hier hebben ze voor de zekerheid de puntentelling maar achterwege gelaten ivm de flater bij de teambazen. _O-

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 08:22

Peter Windsor met Cory Pesaturo. Behalve musikant is Cory ook bezeten door cijfertjes zo lijkt het.

Het verhaal over de scores wordt zeer goed uitgelegd door Cory. Als je externe factoren en pech niet meerekent kom je na kwartier praten op het volgende staatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gaAINy83nYnIqewCVO_YntnZjZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DA24s0jJAsMgilldmnxCubOv.png?f=fotoalbum_large

Afhankelijk van hoe je ernaar kijkt zit Max bij de allerbesten. Het plaatje doet geen respect aan het filmpje. De uitleg is veel beter dan dit. :)

[ Voor 9% gewijzigd door asing op 23-12-2024 00:27 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +54 Henk 'm!

• Chocoball
Vanaf januari 2025 kunnen de teams aan de ontwikkeling van de 2026 wagen beginnen. Hoe zat het ook alweer met de 2026 wagen in de vertaling en samenvatting.
  • Het technisch regelement voor 2026 is een zware bevalling te noemen. In juni van dit jaar kwam een eerste versie. Op 12 december jl. zijn er veranderingen doorgevoerd en kwam de FIA met afbeeldingen van de 2026 wagen.
  • De regels voor de 2026 motoren waren al in augustus 2022 vastgesteld. Door de ambitieuze plannen dat 50% uit het elektrissche aandeel moest komen dicteerde het raamwerk voor de rest van de wagen. De kernvraag was en blijft hoe kan op een betrouwbare manier de accu elke ronde 350 kW aan energie afgeven? 2 jaar lang is er nagedacht en gediscucieerd over de ambitieuze plannen van de FIA wat van alles bij elkaar moest brengen:duurzaamheid, veiligheid, toekomstige technologie en een goede show.
  • Straks gaat de verbrandingsmotor ongeveer 400 kW leveren wat neerkomt op ongeveer 545 pk. De MGU-K gaat straks 350 kW leveren wat neerkomt op ongeveer 475 pk, zo'n 300% meer dan wat het huidige elektrische deel levert. Bij een volledig opgeladen accu is dit 1.020 pk aan vermogen wat misschien nog meer had kunnen zijn als de onbeperkte inlaatdruk niet beperkt was tot 4,8 bar en de compressie niet van 1:18 naar 1:16 gereduceerd was. De motor zal met 100% klimaatneutrale brandstof overweg moeten kunnen die ook 1 op 1 te gebruiken is in een straatauto.
  • Het hogere elektrische aandeel brengt ook problemen met zich mee. De accu moet elke ronde betrouwbaar opgeladen kunnen worden. Momenteel levert het elektrische systeem 120 kW maar 350 kW is een compleet ander verhaal en mede ook door het wegvallen van de MGU-H die te duur en te complex bevonden werd.
  • Per ronde mag straks 8,5 megajoule aan energie teruggewonnen worden, meer dan 2 keer zoveel als nu het geval is en met alleen afremmen en slepen zal dat onvoldoende zijn. Aangezien de motorfabrikanten geen generator bij de vooras wilden zal er dus extra brandstof verbrand moeten worden om tot de gewenste waarden te komen. Daardoor ontstaat een belangrijke rol voor het chassis omdat het kleiner en lichter moet zijn. Verder moet het weinig luchtweerstand ondervinden tijdens het opladen. Volgens FIA directeur Tombazis zullen de 2026 wagens verschillen van de huidige generatie. Ze zullen in alle dimensies kleiner en lichter zijn. Ook zullen er visuele aanpassingen zijn bij de banden, voorvleugel, achervleugel en vloer.
  • Zo krimpt de wielbasis van 3.600 naar 3.400 mm, de algehele breedte van 2.000 naar 1.900 mm. De vloer wordt 150 mm smaller, de voorvleugel 100 mm. De velgen blijven wel 18 inch maar de bandbreedte wordt voor met 25 mm en achter met 30 mm gereduceerd.
  • Bij de voorvleugel zijn straks nog maar 2 flaps toegestaan. Bij de achtervleugel komt 1 flap erbij en gaat van 2 naar 3 maar wel verdwijnt de beam wing. De endplates worden weer uniform onderdeel van de achtervleugel. De ondervloer zal straks meer vlak zijn van onderen en zal de diffuser minder agressief omhoog lopen. De kleine vleugel boven de voorband beter bekend als wheel brow of front wheel deflector gaat verdwijnen. Daarvoor in de plaats komt er straks een geleider bij de voorkant van de sidepods die de turbulente lucht bij de voorbanden naar binnen zal loodsen. Dit alles zal volgens de regelmakers resulteren in 30% minder neerwaartse druk en 55% minder luchtweerstand.
  • Groot discussiepunt blijft het gewicht. Het minimumgewicht gaat straks terug van 798 kg naar 768 kg, 722 kg daarvan zijn wagen en coureur en 46 kg voor de velgen en banden. Het gewichtsverlies moet 9 tienden aan tijdswinst opleveren.
  • Dat het straks niet te langzaam wordt op de rechte stukken wordt er voor het eerst actieve aerodynamica in de Formule 1 gebruikt. Per knopdruk zal dan op bepaalde stukken de voor- en achtervleugel vlak worden. net als bij DRS horen een coureurs een geluid dat de X-modus voor minimale neerwaartse druk ingeschakeld mag worden. Bij het remmen of aan het einde van een hoge snelheidsgedeelte wordt gaat het systeem terug naar de Z-modus voor maximale neerwaartse druk. Daarmee verdwijnt ook DRS echter om het inhalen weer eenvoudiger te maken komt er Manual Override systeem. Een coureur kan dan een ronde lang alle opgespaarde elektrische energie gebruiken om de wagen voor hem in te halen. Wel met de aantekening dat dit pas kan bij een snelheid van 290 km/u of meer. Om de ERS status van de wagen voor te kunnen beoordelen zullen er verbeterde waarschuwingslampen in de achtervleugel geïntegreerd worden.
  • Als laatste het onderwerp veiligheid. De neus bestaat straks uit 2 delen die bij een botsing op een bepaald punt afbreekt. Zo wil men voorkomen dat bij een meervoudige impact de neus niet meteen bij de chassisbevestiging afbreekt en dat het chassis vervolgens bij de volgende impact alle krachten moet doorstaan. Bij een eerste botsing blijft dus straks een gedeelte van de neus over. De cockpit en brandstoftank zullen aan de flanken beter beschermd gaan worden tegen perforatie. Door nieuwe technologie zal dit geen extra gewicht betekenen. De roll hoop of rolbeugel zal straks krachten van 20g moeten kunnen uithouden i.p.v. 16g nu De belastingstest wordt ook verscherpt van 141 naar 167 kN.
Fijne feestdagen o<:)

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/image-C1770x996-ffffff-C-429c0e8b-2166447.jpeg

https://www.auto-motor-un...6-infos-zahlen-ps-bilder/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:24
Chocoball schreef op woensdag 25 december 2024 @ 00:06:
De MGU-K gaat straks 350 kW leveren wat neerkomt op ongeveer 475 pk, zo'n 300% meer dan wat het huidige elektrische deel levert.
Bedoel je niet de electrische motor? Ik zit er niet goed in, maar de MGU-K is toch wat energie terug wint uit de beweging (kinetische energie). Dat lijkt me niet een op een te staan met het maximale vermogen wat de coureur ter beschikking heeft.

Verder erg benieuwd hoe dit allemaal uit gaat pakken... Hopelijk blijft het echt snel en leuk om te zien. Op het eerste gezicht met die cijfers kunnen ze dus maar 24 seconden per ronde voluit gaan (8,5 megajoule / 350 kW) en dat alleen als ze ook dat maximale aan energie terug kunnen winnen, maar helemaal met de gewichtsbesparing en de actieve aero is het voor mij als leek eigenlijk totaal niet in te schatten hoe dat uit gaat pakken.

Voor nu in ieder geval vrolijk kerstfeest en voor straks eerst nog een heel fijn nieuw racejaar gewenst allemaal :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tis inderdaad afwachten wat er gaat gebeuren. Positief is dat ze er van uit gaan dat ze minimaal 290 gaan halen :)

Circuit als monza en baku waar je hele lange rechte stukken hebt en nauwelijks tijd om op te laden, ik moet het zien gebeuren dat dit goed gaat. Er waren nu al sommige auto's die tegen clipping aan liepen.

Ik verwacht dat er een hele andere rijstijl gehanteerd moet gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Finraziel schreef op woensdag 25 december 2024 @ 07:12:
[...]

Bedoel je niet de electrische motor? Ik zit er niet goed in, maar de MGU-K is toch wat energie terug wint uit de beweging (kinetische energie). Dat lijkt me niet een op een te staan met het maximale vermogen wat de coureur ter beschikking heeft.
De MGU-K wint kinetische energie terug en de MGU-H zet warmte om in elektrische energie. Bij het huidige systeem lees ik dat de MGU-K maximaal 120 kW aan vermogen levert maar niet hoewel de MGU-H levert. Wel dat de MGU-H energie levert aan de MGU-K of de accu oplaadt. Straks zal dat alleen de MGU-K zijn die dan 350 kW moet leveren dus bijna 3x zoveel.
Pagina: 1 ... 87 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024