[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.094 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

BakkerM schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:14:
Van mij mag Tsunoda ernaast komen hoor, maar dat is dan wel vanwege persoonlijkheid/karakter. Als Tsunoda en Max volgend jaar weer geen beste auto hebben en het zit even tegen, hoeveel weken taakstraf zullen die dan bij elkaar schelden? :+ Het lijkt me een leuk duo samen.
_O-

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:28

-tom-562

Oliesjeik

Ben trouwens benieuwd of er in het nieuwe seizoen van DtS ook een Perez episode komt 8) drama alom natuurlijk. Een sterke start, daarna werd het minder, contractverlenging voor 2 jaar, dikke afgang tijdens de Mexicaanse GP, geen constructeurskampioenschap en uiteindelijk zijn ontslag. Voorzien van Cruijfferiaans commentaar van Buxton :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

sambalbaj schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:17:
Het was ook ondertussen wel onvermijdelijk met Perez.
Zie die overigens nog best populair worden in de IndyCar later.

Yuki zou betekenen dat Honda weer echt instapt.
Die is ondertussen wel een stuk volwassener geworden en een degelijke coureur.
Vraag me alleen af of het team en VER wel zoveel nuttige feedback van hem krijgen over de auto.

Lawson moet lekker in de Torro Rosso rijpen, komt nu echt nog te vroeg.
Dat wordt een volgend Albon of Gasly drama.
Heel eerlijk, maar ik denk dat Verstappen niet perse feedback van de 2e coureur nodig heeft. Voor het team een ander verhaal, maar ik denk dat Tsunoda daarin wel wat kan betekenen. Je rijdt niet in een F1-wagen als je totaal geen feeling hebt met de wagen.

Vergeet overigens ook niet dat Verstappen als jochie enorm hands-on was wat het mechanisme gedeelte van karten betreft, volgens mij ook deels omdat z'n vader dat belangrijk vond. Waarschijnlijk zijn er maar weinig coureurs momenteel met de mechanische kennis die Verstappen heeft. Al passen volgens mij Alonso, Hamilton, Bottas en Russel ook in dat rijtje (overigens allemaal coureurs zonder bakken met geld in het begin).

Maar veel andere coureurs hadden wat meer financiële backing, reden al vroeg in professionele teams en hadden zodoende ook gewoon mechanics in dienst. Niet dat je dan als coureur geen feedback kunt geven, en je kunt ook een goede coureur zijn zonder die specifieke kennis of ervaring, maar ik denk dat een Verstappen echt piekfijn aanvoelt wat de wagen doet, hoe hij de wagen wil hebben en hoe ze tot dat punt moeten komen. Waarschijnlijk was het anders namelijk echt onmogelijk geweest om om de gebreken heen te werken/rijden. Als iemand al vanaf het begin meer uit een wagen weet te halen dan er realistisch gezien in zit dan is het Verstappen wel. En dat zeg ik zonder oranje bril op.
Haal Ricciardo maar terug voor 1 seizoen, 2026 wordt alles toch weer anders.
Naah. Out with the old, in with the new. Liever dat rookies wat vaker de kans krijgen dan dat iemand als Ricciardio voor de zoveelste keer een kans krijgt. Ik vind het een toffe gast, maar de laatste keer dat hij écht wat heeft laten zien was toen hij in de RB14 reed, en toen versloeg Verstappen hem al regelmatig.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Alfa Novanta schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:44:
[...]

Hij heeft echt wel Max zijn respect .. in zijn woorden Perez is geen pannenkoek :P

mooi :)
"Checo is a legend" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De eerste car launch is alweer aanstaande:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/eqhixmygzo7e1.jpeg

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:15

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RobertMe schreef op donderdag 19 december 2024 @ 07:24:
De eerste car launch is alweer aanstaande:
[Afbeelding]
Zijn de launches niet allemaal tegelijk, komend jaar?

ping 127.212.23.124

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:01
pjottum schreef op donderdag 19 december 2024 @ 07:26:
[...]

Er is een launch-event op 18-02 in Londen, maar de kans is groot dat daar alleen maar livery's getoond worden. Ferrari wil, denk ik, ook nog de auto tonen aan de mensen in Maranello.

Steam

pjottum schreef op donderdag 19 december 2024 @ 07:26:
[...]

Owja, dat was er ook nog.

Maar teams zullen/kunnen vast ook nog wat doen. Dat launch event is volgens mij ook meer gecommuniceerd als "livery launch" dan als car launch. En zoals @Extigo aangeeft wilt Ferrari mogelijk ook nog iets voor de eigen mensen doen. En IIRC heeft Ferrari afgelopen jaren ook een car launch gedaan met meteen "filmdag" op hun eigen circuit met pers erbij. Dus waarschijnlijk zal de nieuwe Ferrari dus op 19-2 zijn eerste rondjes rijden. Ook al hebben we de auto dan (mogelijk) al een dag eerder gezien (of in ieder geval "de livery" dan).

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik gok rood, maar wellicht mag Lewis aankomend seizoen kiezen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 18:53
Officieel: Lawson naar Red Bull in 2025

https://nl.motorsport.com...-max-verstappen/10683277/

[ Voor 60% gewijzigd door Willem30 op 19-12-2024 10:02 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:22

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqwqWAhT1CC1kLlJv2sQB59f4bk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YrHS25SxJHuqXFOAmO3Aro1.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:35

OzzieMann

PSN: OzzieMann

https://untappd.com/user/OzzBier

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:16

Vuvuzela

My spire is forming

sambalbaj schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:17:
Lawson moet lekker in de Torro Rosso rijpen, komt nu echt nog te vroeg.
Dat wordt een volgend Albon of Gasly drama.

Haal Ricciardo maar terug voor 1 seizoen, 2026 wordt alles toch weer anders.
Nee vergeet Ricciardo. Enige optie is Yuki. Lawson had klaar moeten zijn voor volgend jaar maar ze hebben met Ricciardo aangeprutst.. Nu kiezen ze waarschijnlijk alsnog voor Lawson maar dat kan te vroeg zijn.

Jammer.. Had Yuki graag gezien in de RB. Wie weet een wissel halverwege het jaar? Dit kan weer een Gasly/Albon situatie worden. Iets met ezel..

[ Voor 12% gewijzigd door Vuvuzela op 19-12-2024 10:07 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

Team statement: https://www.redbullracing...d-bull-racing-2025-charge
Oracle Red Bull Racing is pleased to announce that Liam Lawson will complete the Team’s driver
line-up for the 2025 FIA Formula One World Championship, moving across from Visa Cash App RB to partner four-time World Champion Max Verstappen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:02
Status van Yuki als Hondarijder is dus bevestigd.

Wel benieuwd hoe ze dit verkopen aan Yuki, hoe houden ze hem nog gemotiveerd voor komend jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Yuki zal zeker niet blij zijn... oef arme Yuki :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:06
Ben benieuwd hoe Lawson het gaat doen.
Een rookie in een top auto gooien is altijd moeilijk en gaat niet altijd goed. Maar soms ook wel (zie Max zelf)

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:18
Breaking in de zin van dat Lawson wordt gebroken door Max, mentaal.....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als Lawson het n beetje goed doet kan de strijd tussen hem en Max wel vuurwerk geven, voor de kijker natuurlijk heerlijk :)

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
TinusXIII schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:06:

Wel benieuwd hoe ze dit verkopen aan Yuki, hoe houden ze hem nog gemotiveerd voor komend jaar.
Die ruikt de Aston Martin worst al ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:43

Marc H

- - Is wakker - -

Dat is snel.

[ Voor 5% gewijzigd door Marc H op 19-12-2024 10:18 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

TinusXIII schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:06:

“We hebben een ervaren rijder nodig in de VCARB”

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:29
Zo half half heb ik het gevoel dat VER volgend seizoen gewoon weer als enige RBR rijder gaat moeten strijden om de podium plekken. Verwacht niet dat LAW (of TSU) direct met een doorontwikkeling van de RBR op max-snelheid gaat komen.

En TSU zal niet echt gezelliger worden nu hij weer (voor de zoveelste keer) gepasseerd is.

Maar ik kan ook weinig alternatieven bedenken die beter hadden gepast. Hopelijk vullen ze de Vcarb met een snelle rookie.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hadjar in de vrijgekomen RB?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Shinji
  • Laatst online: 12:34
nachtnet schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:23:
En TSU zal niet echt gezelliger worden nu hij weer (voor de zoveelste keer) gepasseerd is.
Wanneer is die nog meer gepasseerd dan? Hij is in 2021 gestart bij TR/AT/RB. Dat is tegelijk met Perez. Dus dit was zijn eerste kans op promotie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:52
Yuki heeft alleen nog een contract voor 2025 dus die zal ergens een nieuw contract moeten verdienen, dat lijkt me genoeg motivatie. Niet leuk voor hem, maar shit happens en dan moet je de knop omdraaien. En wie weet kan hij een stoeltje elders verdienen.

• nachtnet
Shinji schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:27:
[...]

Wanneer is die nog meer gepasseerd dan? Hij is in 2021 gestart bij TR/AT/RB. Dat is tegelijk met Perez. Dus dit was zijn eerste kans op promotie.
Vooral dat TSU nooit (bij media en RBR* ) in de picture gestaan heeft als test subject voor RBR, Het was altijd PER moet er mogelijk uit, wie vervangt hem? RIC? LAW? maar nooit TSU...

* Heb Marko of Horner nooit in een interview TSU serieus zien nemen als piloot voor de 2e RBR, wel voor RB maar niet voor het hoofdteam. (tenzij ik van alles heb gemist)

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:49
Die gaat naar de racing bulls inderdaad, althans als alle geruchten kloppen wat tot nu toe het geval is.

Dus dat worden vermakelijke board radio's bij de racing stieren })

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:07
Yuki zit er volgens mij om Honda te plezieren. Japanse motor, Japanse coureur. Dat, plus zijn karakter maken dat hij minder in aanmerking komt.

Liam heeft dan niet heel veel races gereden, maar is wel 2 keer voor de leeuwen gegooid (remember Zandvoort met 1 FP en een regenrace) en Liam was één van de twee sim coureurs voor de race weekenden. Van Buren is de andere.

Dus ik zie wel waarom Liam naar RBR is gepromoveerd.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
De doodsteek voor Yuki, die heeft dus geen toekomst meer bij Red Bull.
Bijzondere keuze ook om nu voor de onervaren Lawson te gaan, de kans dat dit een Albon/Gasly scenario wordt is aanzienlijk.
Als je Perez al de deur wijst zou dat toch voor een bewezen en overduidelijk betere coureur moeten zijn zou je zeggen.

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:09
Met Hadjar in de RB is het faillissement van de opleiding wel compleet.

Mooi voor Liam. Welke coureur je ook naast Max zet, gaat het onderspit delven. Perez was gewoon “op”, Yuki is een Stroll 2.0 die op basis van papa Honda daar zit en niets anders. Hopelijk houdt Liam z’n hoofd er bij en zijn de verwachtingen minder

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:55
Gelukkig niet Yuki, veel te onvolwassen, en ik denk gewoon niet goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:52
Aan de andere kant, heeft Yuki echt iets exceptioneels laten zien? Ergens heeft hij een promotie verdiend als je zijn prestaties met zijn teamgenoten vergelijkt maar om nou te zeggen dat hij iets uitzonderlijks heeft laten zien, dat kan ik nou ook niet zeggen.

Vanuit een "team"perspectief kan ik het ook wel begrijpen. RB is going back to basics, rijders uit de eigen school een kans geven. Yuki is zoals hierboven ook al gesteld is een Honda coureur. Again, shit happens.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Dat PER weg moest ben ik het wel mee eens. Vind PER ansich geen slechte rijder.
Maar heeft blijkwaar toch wat meer moeite met de RB om daar consistent in te kunnen rijden.

Yuki had op zich wel een kans verdiend vind ik. Maar snap de politiek hierachter ook wel
Vcarb als auto is ook een beetje een jojo. Soms ook echt belabberd geweest. Wat het lastig maakt om uitzonderlijk te zijn als rijder denk ik.

Yuki heeft tov teamgenoten wel laten zien dat hij zich staande kan houden.
RIC kwam en zal zich wel "even" opwerken naar de RB. Maar kon yuki niet verslaan

En LAW nu ook. Ook niet echt duidelijk beter dan yuki.
Maar komt wel van het junior team en zo dus al meer 'punten"

Hoop iig dat hij wat consitenter rijdt. En zich goed kan ontwikkelen. En dat RB hem daar ook de kans voor geeft.
Toch het gevoel dat bij GAS en ALB de handoek heel snel in de ring is gegooid.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
LAW heeft wel een groot voordeel, hij zal niet zo snel tegenvallen tov zn voorganger zoals Gasly en Albon :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
En toch had ik Sainz wel meer het tweede zitje bij RBR gegund, jammer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vind het prima zo. PER weg. Heb niks persoonlijks tegen PER maar dit ging gewoon echt niet meer qua
prestaties.

Lawson naar RBR ook goed. Komt tot nu toe prima over, zit al lang in de RB familie laat het hem maar proberen.

Blij dat Yuki het niet is geworden. Zijn prestaties tov teamgenoten waren ok maar vind het een irritant mannetje.

Denk dat Yuki zijn onevenwichtige en onvolwassen karakter een (veel) grotere rol heeft gespeeld dan "Honda rijder" zijn.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• TinusXIII
Met een rookie in de VCARB straks een beste sloot rookies volgend jaar. Ik ben benieuwd.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

FabianGTI schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:17:
En toch had ik Sainz wel meer het tweede zitje bij RBR gegund, jammer.
Ja of de Hulk, Magnussen, Bottas, Alonso.. zelfs Gasly zou ik nu liever zien dan Lawson. Lawson vind ik nog te kleurloos nu.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:36
My 2 cents: Enige juiste keuze. Liam weet dat hij nog moet groeien en dat hij voorlopig 2e viool is. Geen pretenties zoals Checo had en Yuki heeft.
WCC is voor Red Bull ook veel minder belangrijk, kost ze alleen maar CFD en windtunnel tijd.
Daarnaast heeft Max een dikke vinger in de pap wat betreft zijn teamgenoot. Die dult geen potentiële bedreiging naast hem.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat maakt RBR het zichzelf weer moeilijk door LAW te kiezen over TSU.
LAW moet direct op het hoogste niveau presteren voor het oog van de wereld.
TSU heeft de indirect de boodschap gekregen dat hij niet goed genoeg is voor RBR en dat het waarschijnlijk nooit meer zal gebeuren. Dat is vast een flinke mentale klap.

Als LAW het niveau van Verstappen niet onmiddelijk haalt, zoals je kan verwachten, dan is er over een half jaar weer spanning en ruzie en druk om te wisselen. De carriere van LAW krijgt dan direct een forse deuk. TSU landt halverwege in een chaos die ook niet zal helpen om het beste uit hem te halen. TSU komt weer niet uit de verf en nog zes maanden later is er alweer druk om te wisselen en zijn alle betrokkenen mentaal gesloopt.

Ik ben wat dat betreft blij dat Perez wel heel veel tijd en kansen heeft gehad om zich te bewijzen en de medogeloze reputatie van RBR wat gebroken is.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
MasterMaceMichu schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:26:
WCC is voor Red Bull ook veel minder belangrijk, kost ze alleen maar CFD en windtunnel tijd.
Mhoa, ik denk dat de fabriek en pitcrews daar wel anders over denken, naar mijn weten zit daar ook een dikke bonus voor hun aan vast. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:33

TTLCrazy

Listen to Frankie

[...]
Daarnaast heeft Max een dikke vinger in de pap wat betreft zijn teamgenoot. Die dult geen potentiële bedreiging naast hem.
Pff, dat interesseert hem echt geen ene moer. Als hij langzamer is dan zijn teamgenoot is er meestal wat mis met de auto. Ik geloof echt dat er geen een mee kan met de snelheid van Verstappen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:39
FabianGTI schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:30:
[...]

Mhoa, ik denk dat de fabriek en pitcrews daar wel anders over denken, naar mijn weten zit daar ook een dikke bonus voor hun aan vast. ;)
Is dat vanuit de FIA/FOM geregeld, of vanuit RBR? Als het het laatste is, kan er ook een dikke bonus bij het WDC worden uitbetaald :).

• nachtnet
[..]
Zeker dat VER een dikke vinger in de pap* heeft, maar volgens mij zou hij geen bezwaar maken tegen een toprijder in het 2e zitje. (Dan kan hij laten zien dat hij echt de GOAT is.) (SAI lijkt door persoonlijke bezwaren geen optie (maar als racer zal VER daar ook geen moeilijkheden in zien) Maar zet een HAM, LEC, NOR of PIA naast VER en gaan met die banaan>)

* qua ontwikkeling is de RBR echt wel op het randje van de mogelijkheden van VER gebouwd.

• MasterMaceMichu
TTLCrazy schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:30:
[...]
Pff, dat interesseert hem echt geen ene moer. Als hij langzamer is dan zijn teamgenoot is er meestal wat mis met de auto. Ik geloof echt dat er geen een mee kan met de snelheid van Verstappen.
Dat is verschillende keren uitgebreid besproken door diverse media. Na het gedoe met Ricciardo is dat echt een ding geworden voor de Verstappens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 23:13
Als we de jaren na het vertrek van Riciardo bij RBR, dan hadden Gasly en Albon vooral als doel meegekregen om het niveau van op z'n minst Riciardo te hebben, zonder dat het team constructief meedong voor het WDC/WCC. Perez was geen slechte coureur die in 2021 voldoende punten van de concurrentie afsnoepte op de momenten dat Verstappen daar geen kans toe had, Of op z'n minst een storende rol te kunnen vervullen.

Die rol werd vanaf 2022 anders, want RBR was de gejaagde ipv de jager, wat de rol van Perez omdraaide van defensief naar aanvallend. En dat pastte Perez niet. Met een auto die in 2024 werd ingehaald qua snelheid door de concurrentie, was dat alleen maar een katalysator op performance van Perez. Enkel in Baku zagen we weer wat van de oude Perez terug.

Met Mclaren maar ook Ferrari als favoriet voor 2025, is RBR weer de jager, wat in de rol van Lawson een voordeel kan opleveren. Focus op nr5 WDC voor Verstapppen is doel nr 1. Rol van Lawson wordt dat de concurrentie zo min mogelijk punten kunnen pakken. Dit jaar zagen we al wel wat momenten waar hij dat liet zien (Mexico, Las Vegas). Ik heb er in die zin wel vertrouwen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

My 2 cents: Enige juiste keuze. Liam weet dat hij nog moet groeien en dat hij voorlopig 2e viool is. Geen pretenties zoals Checo had en Yuki heeft.
WCC is voor de teams het meest belangrijke, zelfs meer dan WDC. Hieraan zit meteen het grootste bedrag qua prijzengeld vanuit de FIA/FOM. Topteams mogen dan daar iets minder issues mee hebben, omdat die genoeg binnenhalen via andere kanalen en aan de max zitten qua budgetcap, maar de WCC titel heeft meer prestige voor het team dan de WDC. En dat blijkt dan ook uit de bonussen voor de medewerkers, die afhankelijk zijn van die titel om uitgekeerd te worden.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Even de status tot nu toe voor 2025 tenzij RB vandaag nog met een aankondiging komt.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/2025-driver-lineups-as-they-stand-one-seat-to-left-to-be-v0-2i6ajjf5bs7e1.jpeg?auto=webp&s=f4cb70df0ab1f7430247bd9c1b1cef2eaff5210c

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
thunder8 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:49:
[...]

WCC is voor de teams het meest belangrijke, zelfs meer dan WDC. Hieraan zit meteen het grootste bedrag qua prijzengeld vanuit de FIA/FOM. Topteams mogen dan daar iets minder issues mee hebben, omdat die genoeg binnenhalen via andere kanalen en aan de max zitten qua budgetcap, maar de WCC titel heeft meer prestige voor het team dan de WDC. En dat blijkt dan ook uit de bonussen voor de medewerkers, die afhankelijk zijn van die titel om uitgekeerd te worden.
Marketing technisch is de WDC dan juist weer interessanter en levert dat waarschijnlijk meer op, zeker voor Red Bull.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Chocoball schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:51:
Even de status tot nu toe voor 2025 tenzij RB vandaag nog met een aankondiging komt.
[Afbeelding]
Leuke en interessante line-up. Wordt denk ik mooi F1 seizoen. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• MasterMaceMichu
thunder8 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:49:
[...]

Ze krijgen 20/m minder prijzengeld, maar hoeven ook minder entree fee te betalen én ze krijgen meer windtunnel en CFD tijd. Denk dat ze dat een stuk belangrijker vinden.

Ook zullen ze er geen blikje RB meer door verkopen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
Ik zie eigenlijk ook niet waarom het WCC voor Red Bull Racing als team minder belangrijk zou zijn, volgens mij kwam o.a. Horner dat soort geruchten de afgelopen weken ook nog in de kiem smoren.

Wel denk ik dat het WDC voor Red Bull als naamgevende sponsor mogelijk belangrijker is voor Red Bull dan voor sommige andere teams en hun naamgevende sponsoren. Maar voor zover ik begrepen heb zitten bij RBR de (meeste) bonussen voor de teamleden e.d. ook 'gewoon' gekoppeld aan de WCC prestaties.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 19-12-2024 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Oogje schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:03:
LAW heeft wel een groot voordeel, hij zal niet zo snel tegenvallen tov zn voorganger zoals Gasly en Albon :+
Beide verdienen wel iets meer credits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
TTLCrazy schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:30:
[...]
Precies. Er staat geen maat op Verstappen.

Geen enkele coureur op de grid komt ook maar in de buurt. LAW's opdracht is simpel. Op acceptabele afstand van Verstappen finishen en punten sprokkelen/groeien. Niemand verwacht dat ie ook maar in de buurt van Verstappen kan komen.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Millie-ano schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:04:
[...]

Beide verdienen wel iets meer credits.
Ik zeg ook helemaal niets over de kunde van beide coureurs, die is prima.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:28:

Als LAW het niveau van Verstappen niet onmiddelijk haalt,
Dat is al nagenoeg onmogelijk en ook een onrealistische doelstelling of eis. Dat zullen ze bij RBR toch ook wel weten? Als Lawson TOP 6 rijd met deze auto doet hij het gewoon goed (zeker in zijn eerste seizoen) en op basis van de huidige ranglijst 100 punten meer dan perez. En had RBR ook 'gewoon' eerste geworden.
Perez had er gewoon vaker bij moeten zitten + de schades dit jaar was de koek gewoon op.

• Chocoball
  • Nu online
LZ86 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:06:
[...]

Precies. Er staat geen maat op Verstappen.

Geen enkele coureur op de grid komt ook maar in de buurt. LAW's opdracht is simpel. Op acceptabele afstand van Verstappen finishen en punten sprokkelen/groeien. Niemand verwacht dat ie ook maar in de buurt van Verstappen kan komen.
Eigenlijk gaat dit nog een slag dieper. Is Lawson straks de toekomstige leider bij Red Bull als Verstappen naar een ander team verkast of met F1 pensioen gaat? Veel zal afhangen van komend seizoen en daarna natuurlijk of hij het zou kunnen.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• d-vine
:+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lo6XDf0WPVjAr66wojVc8d9OnQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ifUKMAvjU3x48wa2dvSAjiw9.jpg?f=user_large

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:38
Chocoball schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:51:
[Afbeelding]
Hadjar heeft zichzelf al versproken, dus die kun je wel voorzichtig inkleuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:15
Oei oei oei.... wat een move van RBR. LAW is het rookie niveau nog niet ontstegen en word al naast VER gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik vind het wel een leuke move van Red Bul om zo'n gewaagde move te doen met Lawson, ben heel benieuwd hoe dit avontuur zich gaat ontvouwen volgend jaar! Soms pakt een gewaagde actie juist goed uit, maar vaak loopt het niet goed af :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
De volgende aankondiging maar dan bij Mercedes?
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/from-the-official-mercedes-f1-instagram-v0-org9go0jls7e1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=ea92c0846064262061940fc6d547db86927d2f67

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
G_Dragon schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:48:
Ik vind het wel een leuke move van Red Bul om zo'n gewaagde move te doen met Lawson, ben heel benieuwd hoe dit avontuur zich gaat ontvouwen volgend jaar! Soms pakt een gewaagde actie juist goed uit, maar vaak loopt het niet goed af :P
Ik snap het wel. Yuki wordt niet echt beter en blijft zich onvolwassen gedragen van tijd tot tijd (zonder de resultaten to back it up) en Lawson heeft nog wel potentie. Plus Yuki is er voor Honda, dus die is na komend seizoen ook gewoon pleite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Wat heeft Lawson nou laten zien? Waarom verdient hij een plekje naast Verstappen? Die gaat zo keihard tot snot gereden worden door Verstappen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:49:
[Afbeelding]
Vast Valtteri als test/simulator-rijder oid, ook wel logisch met zijn verleden

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:28:
Wat maakt RBR het zichzelf weer moeilijk door LAW te kiezen over TSU.
LAW moet direct op het hoogste niveau presteren voor het oog van de wereld.
TSU heeft de indirect de boodschap gekregen dat hij niet goed genoeg is voor RBR en dat het waarschijnlijk nooit meer zal gebeuren. Dat is vast een flinke mentale klap.

Als LAW het niveau van Verstappen niet onmiddelijk haalt, zoals je kan verwachten, dan is er over een half jaar weer spanning en ruzie en druk om te wisselen. De carriere van LAW krijgt dan direct een forse deuk. TSU landt halverwege in een chaos die ook niet zal helpen om het beste uit hem te halen. TSU komt weer niet uit de verf en nog zes maanden later is er alweer druk om te wisselen en zijn alle betrokkenen mentaal gesloopt.

Ik ben wat dat betreft blij dat Perez wel heel veel tijd en kansen heeft gehad om zich te bewijzen en de medogeloze reputatie van RBR wat gebroken is.
Nee, in tegenstelling juist. Red Bull had het zichzelf heel lastig gemaakt als men voor Tsunoda was gegaan. Tsunoda is een Honda rijder, niet een Red Bull rijder. Red Bull en Honda gaan na het seizoen van 2025 uit elkaar, waarbij Honda een nieuwe alliantie aangaat met Aston Martin. De kans is heel groot dat Tsunoda bij Honda blijft, dus ofwel naar Aston Martin gaat, of hij gaat voor Honda bij een andere race categorie rijden (Indycar, Le Mans Endurance series etc.). Voor 1 jaar inzetten op een rijder die hoogstwaarschijnlijk daarna weer weg gaat, terwijl er meerdere jonge talenten uit de Red Bull stal klaar staan (Lawson, Hadjar) zou heel dom zijn geweest.

Ik snap dat mensen graag Yuki hadden zien doorgroeien, maar toen Perez in 2024 bij Red Bull bleef was dat schip eigenlijk allang gezonken. Jammer voor Yuki, maar zo lopen zaken soms, de zak met sponsorgeld van Perez was gewoon te groot. En ja als jij, Yuki, dan nauw verbonden bent met een partner die na volgend jaar weg gaat bij Red Bull zijn jouw kaarten gewoon niet goed. Ook al presteer je best goed.

Ik denk ook niet dat Lawson niet in de buurt zal komen van Verstappen, zeker niet binnen een half jaar of jaar. Maar datzelfde denk ik van Tsunoda. En alleen omdat Tsunoda al wat meer jaren in een RB zit is dan leuk en aardig, maar een langetermijnoplossing voor Red Bull is hij niet. Lawson is een iets groter risico/onzekerheid voor wat betreft het presteren, maar verder staan daar wel alle andere lichten op groen (zover je als buitenstaander kunt inschatten). Iemand als Hadjar had ook nog een optie geweest, maar die heeft t.o.v. Lawson nog veel minder F1 ervaring. En wat er qua sponsoren speelt, of hoe de personen in het team vallen weten we niet, dat zal zeer zeker ook een rol spelen.

En ik denk ook niet dat in dit geval Lawson per direct prestaties op het niveau van Verstappen hoeft neer te zetten. Het moet iemand zijn die beter en meer consistent presteert dan Perez de laatste 2 jaar en mijn inziens is die lat niet heel hoog gelegd. De persoon naast Verstappen hoeft niet constant P2 achter hem te pakken, hij moet zich kunnen meten met de 2e rijders van de andere topteams (Piastri en de nieuwe jonkies bij Mercedes en Ferrari). Ik acht Lawson daar wel toe in staat, hij is nog jong en kan nog heel wat jaren mee en is van de Red Bull stal. Al met al een vrij logische keuze mijn inziens.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

jan390 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:23:
[...]

Hadjar heeft zichzelf al versproken, dus die kun je wel voorzichtig inkleuren
Hij is wel de meest prominente in de huidige junior pool, dus dat zal geen verrassing zijn idd.

/edit: Perez bij VCARB lijkt me niet iig :P

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 19-12-2024 12:55 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Mog schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:51:
Wat heeft Lawson nou laten zien? Waarom verdient hij een plekje naast Verstappen? Die gaat zo keihard tot snot gereden worden door Verstappen.
Als simulatorrijder vast goede dingen gedaan, Zandvoort en Singapore goede races gereden.

Wie ga je er anders inzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
Ze dachten na Gasly en Albon, laten we voor iemand gaan met nog minder ervaring. Sainz had simpelweg in die auto moeten zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 19-12-2024 13:00 ]

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ben er ook bang voor, maar goed, we gaan het zien.

Aan de andere kant, het maakt niet uit wat je naast Max zet lijkt wel, want alles gaat er aan.
Niet ervaren, in de dop geknakt, ervaren, illusie armer...

[ Voor 20% gewijzigd door albino71 op 19-12-2024 13:02 ]

Te koop....

• pjlgt
  • Niet online
De gok met de nieuwe teamgenoot van LAW pakte ook wel aardig uit in 2016, dus wellicht weet RBR ons wederom te verrassen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-09 17:32
Chocoball schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:49:
[Afbeelding]
Officieel aangekondigd door Mercedes! :)

Derde coureur, geeft hem nog wat ruimte om andere dingen te doen naast F1 gok ik.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
pjlgt schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:27:
De gok met de nieuwe teamgenoot van LAW pakte ook wel aardig uit in 2016, dus wellicht weet RBR ons wederom te verrassen.
Dat was toen wel iemand die al een vol seizoen achter de rug had en een aantal bijzondere dingen had laten zien. Nou heb ik de carrière van LAW niet helemaal gevolgd, maar erg veel bijzonders heb ik niet over hem gehoord.

[ Voor 5% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 19-12-2024 13:55 ]

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Herko_ter_Horst schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:41:
[...]

Dat was toen wel een rookie die een aantal echt bijzondere dingen had laten zien. Nou heb ik de carrière van LAW niet helemaal gevolgd, maar erg veel bijzonders heb ik niet over hem gehoord.
Vaak tweede, dus de ideale 2e coureur? ;)

Te koop....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
NeverSettle schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:39:
[...]

Derde coureur, geeft hem nog wat ruimte om andere dingen te doen naast F1 gok ik.
De traditie in ere houden hier :)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/breaking-valterri-bottas-returns-to-mercedes-he-will-take-v0-suukzcscqs7e1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=86be074847fa5b0a219a28ae3071f0a605915d93

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:41:
[...]

Dat was toen wel iemand die al een vol seizoen achter de rug had en een aantal bijzondere dingen had laten zien i. Nou heb ik de carrière van LAW niet helemaal gevolgd, maar erg veel bijzonders heb ik niet over hem gehoord.
Ik heb ook in die tijd niet veel over 'm gehoord, maar als we een beetje scoreboard journalistiek beoefenen, dan iig zeer matig.

In z'n tweede F2 seizoen 1 punt achter teamgenoot Logan Sargeant gefinished. (Wikipedia: 2022 Formula 2 Championship)

In z'n rookie F2 seizoen 9e achter een hele rits namen die gewogen en te licht bevonden zijn voor F1. (Wikipedia: 2022 Formula 2 Championship)

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
albino71 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:46:
[...]

Vaak tweede, dus de ideale 2e coureur? ;)
Als je 2016 in de Red Bull bedoeld: vaak 2e achter Lewis in de dominante Mercedes inderdaad, niet achter z'n teamgenoot in dezelfde auto. Maar ik bedoelde meer dat hij in de Red Bull gezet is omdat hij vóór F1 (en in de Toro Rosso in 2015) dingen had laten zien die anderen niet konden laten zien. Het type bijzondere prestaties waar ik bij Lawson niks over lees of hoor. Ik hoor meer: "wie zou je er anders in moeten zetten?" dan "Lawson is absoluut de enige juiste persoon om Red Bull weer aan het WCC te helpen (en Max aan zijn 5e WDC).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdVg119JuC28CS3A_6yEoSqG_N8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dpsbGbr7qiDZT0slSInNNis7.jpg?f=fotoalbum_large

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Eigenlijk hoort Kvyatt daar ook nog bij.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:42
(jarig!)
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:53:
[...]

Als je 2016 in de Red Bull bedoeld: vaak 2e achter Lewis in de dominante Mercedes inderdaad, niet achter z'n teamgenoot in dezelfde auto. Maar ik bedoelde meer dat hij in de Red Bull gezet is omdat hij vóór F1 (en in de Toro Rosso in 2015) dingen had laten zien die anderen niet konden laten zien. Het type bijzondere prestaties waar ik bij Lawson niks over lees of hoor. Ik hoor meer: "wie zou je er anders in moeten zetten?" dan "Lawson is absoluut de enige juiste persoon om Red Bull weer aan het WCC te helpen (en Max aan zijn 5e WDC).
Als ze zo'n optie hadden gehad, was Perez er al eerder uitgetrapt. We moeten alleen niet vergeten dat er maar weinig zijn die echt uitzonderlijke prestaties hebben behaald. Zelfs als je naar de F1 grid kijkt zijn dat er maar een paar.

[removed]

• d-vine
DeKaerften schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:56:
[...]

Daar heeft Max niet samen in 1 team gezeten.

Max heeft het RBR stoeltje afgepakt van Kvjat
Max heeft de vriendin afgepakt van Kvjat
Max heeft een beejte de dochter afgepakt van Kvjat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
d-vine schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:59:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/3vdh0z.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
[...]

Klopt.

Heb voor de grap even de uitslagen van 2016 er bij gepakt:
Verstappen haalde in de 1e 4 races in de Toro Rosso 24 punten, Kvyatt in het hele seizoen (4 races Red Bull, de rest Toro Rosso, na de switch) 25.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

NeverSettle schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:39:
[...]

Gelukkig, die man verdient een plek in F1, meer dan sommige anderen die wel een stoeltje hebben.

Ik heb lang gehoopt ( != verwacht) dat RBR hem naast Verstappen zou zetten. Uiteraard denk ik dus dat Mercedes hem terug heeft genomen om te voorkomen dat hij naar RBR zou gaan.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• sjaool

sjaool

DeKaerften schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:56:
[...]

Hij heeft het stoeltje overgenomen maar nooit samen met hem in het team gereden. Daarom hoort Kvyat er niet tussen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

ftfy

Max heeft niets afgepakt. Kvyat presteerde ondermaats, dat is iets anders. ;)

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:30
nachtnet schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:32:
* qua ontwikkeling is de RBR echt wel op het randje van de mogelijkheden van VER gebouwd.
Dat is dus niet waar. In interviews heeft Albon aangegeven dat de auto niet om Verstappen heen is gebouwd. Toevallig past de auto goed bij de rijstijl van Verstappen en kunnen anderen daar minder goed mee overweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sjaool schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:13:
[...]

Hij heeft het stoeltje overgenomen maar nooit samen met hem in het team gereden. Daarom hoort Kvyat er niet tussen. ;)
Dus klopt de opmerking gewoon, dat Kvyat ook in het rijtje hoort. Verstappen presteerde dusdanig beter in een slechtere auto dat hij daarmee alsnog de carrière van Kvyat (binnen Red Bull, incl STR) om zeep geholpen heeft.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Herko_ter_Horst schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:53:
[...]

Eh, nee, ik doelde op de prestaties van Lawson in o.a. F4, F3 en F2. Dat Max iets bijzonders was (en is) behoeft volgens voor degenen die F1 een beetje kennen geen bevestiging.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat ik laatst ook al zei en wat blijkbaar ook in het artikel op motorsport.com staat...
Lawson is meer een vechter en houdt beter z'n hoofd koel (en houdt daarbij z'n auto heel). Mentaal is hij (op dit moment) de betere.

Yuki rijdt altijd z'n auto plat als hij boos wordt (even simpel gezegd).

Verder blijkt hij beter dan Yuki te zijn in technische feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ArcticWolf schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:30:
[...]

Wat ik laatst ook al zei en wat blijkbaar ook in het artikel op motorsport.com staat...
Lawson is meer een vechter en houdt beter z'n hoofd koel (en houdt daarbij z'n auto heel). Mentaal is hij (op dit moment) de betere.

Yuki rijdt altijd z'n auto plat als hij boos wordt (even simpel gezegd).

Verder blijkt hij beter dan Yuki te zijn in technische feedback.
Voor Lawson was het wel fijner geweest als VCARB vorig/dit jaar gewoon met hem het seizoen begonnen was, dan had hij een heel seizoen + wat losse races ervaring onder de riem gehad, ipv 2x als invaller erin geparachuteerd te worden.

PSN

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
albino71 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:21:
[...]

Eh, nee, ik doelde op de prestaties van Lawson in o.a. F4, F3 en F2. Dat Max iets bijzonders was (en is) behoeft volgens voor degenen die F1 een beetje kennen geen bevestiging.
Ah, pardon, ik dacht dat je het (voor de grap) over Max had, die inderdaad in 2016 regelmatig 2e werd na zijn switch naar Red Bull.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:35:
[...]

Voor Lawson was het wel fijner geweest als VCARB vorig/dit jaar gewoon met hem het seizoen begonnen was, dan had hij een heel seizoen + wat losse races ervaring onder de riem gehad, ipv 2x als invaller erin geparachuteerd te worden.
Fijner wel, maar zo bewijst hij ook maar weer dat hij zich goed kan aanpassen aan plotselinge beslissingen.

• nachtnet
Sito schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:15:
[...]

Dat is dus niet waar. In interviews heeft Albon aangegeven dat de auto niet om Verstappen heen is gebouwd. Toevallig past de auto goed bij de rijstijl van Verstappen en kunnen anderen daar minder goed mee overweg.
Dan klopt het toch juist? Dit is de snelste wagen die ze kunnen bedenken, en toevallig kan VER daar precies de balans mee houden zodat hij er nog snelheid uit krijgt. Als VER dat niet zou kunnen zou RBR echt wel compromissen moeten sluiten om hun coureur/wagen combinatie snelheid te geven. (ik denk zelfs dat omdat VER toch als een robot om die problemen heen kan rijden dat de sweetspot van de wagen nog smaller gemaakt is tbv meer snelheid.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-09 17:32
DeKaerften schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:50:
[...]

Ik heb ook in die tijd niet veel over 'm gehoord, maar als we een beetje scoreboard journalistiek beoefenen, dan iig zeer matig.

In z'n tweede F2 seizoen 1 punt achter teamgenoot Logan Sargeant gefinished. (Wikipedia: 2022 Formula 2 Championship)

In z'n rookie F2 seizoen 9e achter een hele rits namen die gewogen en te licht bevonden zijn voor F1. (Wikipedia: 2022 Formula 2 Championship)
Aan de andere kant, hij was zeer snel in DTM en Super Formula, in beide kampioenschappen als tweede geëindigd. In DTM was hij sneller dan Albon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:18:
[...]

Dus klopt de opmerking gewoon, dat Kvyat ook in het rijtje hoort. Verstappen presteerde dusdanig beter in een slechtere auto dat hij daarmee alsnog de carrière van Kvyat (binnen Red Bull, incl STR) om zeep geholpen heeft.
Nee, klopt niet. Het gaat om coureurs in dezelfde wagen binnen hetzelfde team. Kvyat is nooit teamgenoot van Max geweest en dus ook geen directe concurrent.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 19-12-2024 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sjaool schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:10:
[...]

Nee, klopt niet. Het gaat om coureurs in dezelfde wagen binnen hetzelfde team. Kvyat is nooit teamgenoot van Max geweest en dus ook geen directe concurrent.
Oftewel het klopt naar gelang hoe je het plaatje interpreteert. En voor mij is dat "Verstappen heeft de carrière van ... om zeep geholpen". Het plaatje impliceert niet expliciet " teamgenoot".

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

RobertMe schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:12:
[...]

Oftewel het klopt naar gelang hoe je het plaatje interpreteert. En voor mij is dat "Verstappen heeft de carrière van ... om zeep geholpen". Het plaatje impliceert niet expliciet " teamgenoot".
Het is maar een lollig plaatje he. Sainz zijn carriere is ook niet om zeep. Gasly snap ik wel maar heeft inmiddels z'n mojo ook wel terug.

Pagina: 1 ... 86 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024