[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.200 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:54
Red bull stond altijd al wel bekend om zijn harde beleid. Maar voor mijzelf stond daar ook wel tegenover dat het team verder een bepaalde sympathiek opriep. Een tegendraadse rebelse uitstraling.

Echter sinds Mateschitz dood is en de interne vetes aan het oppervlak komen en publiekelijk uitgevochten worden is het team steeds minder sympathiek imho.

En dan is de manier van Ricciardo al erg rauw. Maar is is ook niks meer verzachtens omheen. Het is gewoon oplazeren en snel een beetje.

En ik begrijp echt wel dat het over en uit is. En ze hebben hem een kans gegeven waarvan hij heeeel blij mocht zijn dat die hem nog gegeven is. Maar dan nog, pr technisch vindt ik dit niet sterk. En naar de persoon al helemaal niet.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:48
Wij weten niet waarom RB Daniel voor nu op zo'n sobere wijze heeft laten vertrekken....
Als PR-machine dat Red Bull is zou je verwachten dat ze het vertrek commercieel meer zouden uitbuiten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Edgenumber schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:19:
Red bull stond altijd al wel bekend om zijn harde beleid. Maar voor mijzelf stond daar ook wel tegenover dat het team verder een bepaalde sympathiek opriep. Een tegendraadse rebelse uitstraling.

Echter sinds Mateschitz dood is en de interne vetes aan het oppervlak komen en publiekelijk uitgevochten worden is het team steeds minder sympathiek imho.

En dan is de manier van Ricciardo al erg rauw. Maar is is ook niks meer verzachtens omheen. Het is gewoon oplazeren en snel een beetje.

En ik begrijp echt wel dat het over en uit is. En ze hebben hem een kans gegeven waarvan hij heeeel blij mocht zijn dat die hem nog gegeven is. Maar dan nog, pr technisch vindt ik dit niet sterk. En naar de persoon al helemaal niet.
Ricciardo heeft nooit zijn Mojo gevonden in deze ground effect auto’s.
De kans dat ie voor 2026 ineens beter zou gaan presteren was er eigenlijk niet meer.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zie Daniel eerder bij F1TV of Sky F1 opduiken dan dat hij in een andere tak van de autosport aan de slag gaat.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ze hadden de lachende Lawson om moeten draaien. Dan zit de emotie ook nog op chronologische volgorde :P

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sjaool schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:53:
Ik zie Daniel eerder bij F1TV of Sky F1 opduiken dan dat hij in een andere tak van de autosport aan de slag gaat.
Vermoed dat hij komende tijd nog wel redelijk veel simulator werk voor Red Bull en Toro Rosso doet.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:13:
[...]

Vermoed dat hij komende tijd nog wel redelijk veel simulator werk voor Red Bull en Toro Rosso doet.
Dat kan hij er prima naast doen. Bovendien zal Red Bull hem ook nog wel voor promotiedoeleinden in gaan zetten. Het demoteam heeft meer dan genoeg te doen. Voor het geld hoeft Daniel denk ik echt niet meer te racen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

TheBrut3 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:37:
Volgens mij is Lawson nog niet 'officieel' aangekondigd, alleen het vertrek van Ricciardo.
Toch wel.

BREEKIN, BREEKIN!
[Afbeelding]
Ennnn Bottas wordt 23e in een 20-seat seizoen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:42

DataGhost

iPL dev

We mogen natuurlijk nog wel even stilstaan bij wat hij toch maar even bereikt heeft de afgelopen jaren :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5LXKO77BjHEQ98ArR00kWGpRo4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jWLuStbfh30e1oBOYLK0bTPC.webp?f=user_largemet een kleine typo mja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:54
YakuzA schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:39:
[...]

Ricciardo heeft nooit zijn Mojo gevonden in deze ground effect auto’s.
De kans dat ie voor 2026 ineens beter zou gaan presteren was er eigenlijk niet meer.
Ik bestreid ook zeker niet dat het over en uit is.

Alleen de manier waarop vindt ik niet sieren.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DataGhost schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:11:
We mogen natuurlijk nog wel even stilstaan bij wat hij toch maar even bereikt heeft de afgelopen jaren :+
[Afbeelding]met een kleine typo mja
WDC, niet WCC :+
en McLaren met een kleine l

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 27-09-2024 10:44 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:42:
[...]

WDC, niet WCC :+
en McLaren met een kleine l
*mompelt iets met Zak Brown en een kleine l*

Gelukkig is het bijna weekend.

per aspera ad astra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

DataGhost schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:11:
[Afbeelding]met een kleine typo mja
Je vergeet dat hij ook de jongste pole position coureur ooit ook voor Verstappen wegkaapte. :> :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:59:
[...]

Je vergeet dat hij ook de jongste pole position coureur ooit ook voor Verstappen wegkaapte. :> :P
Was ik ook even vergeten, maar dat was wel een momentje ja. Denk dat Max toen niet happy was.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

albino71 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:28:
[...]

Was ik ook even vergeten, maar dat was wel een momentje ja. Denk dat Max toen niet happy was.
Ach, dan had hij maar gewoon een paar tienden sneller zijn rondje moeten rijden toch? :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

YakuzA schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:31:
[...]

Ach, dan had hij maar gewoon een paar tienden sneller zijn rondje moeten rijden toch? :P
Tuurlijk, maar ik kan me nog herinneren dat RIC het er inwreef bij Max volgens mij.

Te koop....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:01
Wel weer typisch bij Red Bull/ RB. Lawson wist ongeveer 2 weken al dat hij het stoeltje bij RB zou krijgen en Ricciardo werd pas op zondagavond in Singapore door Honer persoonlijk medegedeeld dat het feest voorbij was..

Wordt meteen ook een leuke start voor Lawson die mogelijk 10 plaatsen gridstraf in Austin gaat krijgen voor een motorwissel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59
Dat is juist prima toch. Haalt gelijk druk weg als je sowieso achteraan start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

albino71 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:28:
[...]

Dat weet ik wel zeker. Hij was niet blij nee. Dat was in Mexico 2018.
Won de race de dag erna wel met enorme overmacht. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:46
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:59:
[...]

Het jaar daarvoor was het ook al Vettel met 0.086 die de pole afpakte. Riciardo in 2018 met 0.026 was inderdaad helemaal zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:57
Thinlanet schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 01:23:
Het blijft spijtig, en in het verleden zijn er wel meer sympathieke coureurs de laan uitgestuurd ivm beroerd/tegenvallend presteren. RIC was z’n Mojo al wat jaren kwijt, het gaat gewoon niet meer. Dat heeft hij zelf ook wel in de gaten gehad. Na RB een paar sterke races bij Renault, maar daarna was het ook wel gebeurd.
Spijtig dat hij geen afscheid heeft kunnen nemen. Het had RB gesierd om dat afscheid al voor de zomer te doen, of Lawson er per Monza /Baku al in en de laatste een/twee races RIC er nog even in. Immers het imago van een duiventil hadden ze bij VCARB al.

Of het nu die gebroken hand is geweest maar ergens klopt er natuurlijk iets niet over de test van RIC in Silverstone ten koste van DEV en de prestaties van RIC in de VCarb. Tijden hebben we nooit gezien, maar de gespeculeerde “3 tienden achter Max” lijkt mij niet realistisch. Dat zal wel een formaliteit zijn geweest waar de uitslag al vast stond.
Die 3 tienden twijfel ik ook over. Maar Nyck sloeg natuurlijk geen deuk in een pakje boter. We klagen over dat Ricciardo maar heel soms een goede dag had. Nyck had er nooit een en ook geen sprankje hoop laten zien dat er wel de snelheid was.

Dat samen met de marketingwaarde van Daniel snap ik wel dat ze hem langer hebben aangehouden dan Nyck

Acties:
  • +15 Henk 'm!
Het lopende seizoen in "breaking" mededelingen van F1:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/2dr911lukerd1.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 21:59:
Het lopende seizoen in "breaking" mededelingen van F1:
[Afbeelding]
Je bent er bijna, :)

Famin en Oakes (beide Alpine) ontbreken nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chocoball schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:15:
[...]

Je bent er bijna, :)

Famin en Oakes (beide Alpine) ontbreken nog.
Nah, ik denk dat wel meer mist. Sainz + Bearman in Jeddah bv, zal vast ook een breaking zijn geweest. En Magnussen + Bearman in Baku ook.

Edit:
En contractverlenging van Perez en Tsunoda. Mogelijk ook Will Courtenay zijn vertrek?

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 27-09-2024 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:34

AvK

Ready Set Go

Perez gaat afscheid nemen na de race in Mexico.

Heb het uit betrouwbare bron.... :P

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:04

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

AvK schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 23:02:

Meer informatie na de break!

ping 127.212.23.124

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mag ik ajb een break van al dat gebreak? 🫣😘

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook de winnende lottonummers voor me?
Ik denk niet dat Tsunoda nog een zitje bij Red Bull krijgt. Zet ee eerste keer dat die in een RB rijdt meteen de fik er in:

(RB demo run in Taiwan als ik mij niet vergis)

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:22

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nieuws van Lance is niks Breaking aan...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zonoskar schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:52:
Nieuws van Lance is niks Breaking aan...
Tsja, het enige dat echt breaking is is Hamilton en het gerommel binnen Red Bull (Newey, Wheatly). En de vervolg aankondiging van Newey naar Aston Martin was ook al niet meer zo breaking omdat de geruchten al de hele week aanzwelden. De rest zijn voornamelijk niet heel interessante verlengingen (Alonso, Albon, Stroll) of wat wijzigingen hier en daar (Hulkenberg, Ocon, Doohan). En het mid season vervangen van Sargeant en Ricciardo hong ook al lang in de lucht (ok, Colapinto was wel breaking en zag niemand aankomen).

Edit:
Of ja. Steiner was ook nog wel verrassend, gezien het kinda "zijn" team was? Als ik het laatst goed begrepen heb wilde hij een team opzetten en wilde Gene Haas uiteindelijk investeren.
En Binotto naar Audi (en Seidl als VW man alweer weg) was ook wel onverwacht.

[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 28-09-2024 13:10 ]

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:58
RobertMe schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:08:
[...]

Tsja, het enige dat echt breaking is is Hamilton en het gerommel binnen Red Bull (Newey, Wheatly). En de vervolg aankondiging van Newey naar Aston Martin was ook al niet meer zo breaking omdat de geruchten al de hele week aanzwelden. De rest zijn voornamelijk niet heel interessante verlengingen (Alonso, Albon, Stroll) of wat wijzigingen hier en daar (Hulkenberg, Ocon, Doohan). En het mid season vervangen van Sargeant en Ricciardo hong ook al lang in de lucht (ok, Colapinto was wel breaking en zag niemand aankomen).

Edit:
Of ja. Steiner was ook nog wel verrassend, gezien het kinda "zijn" team was? Als ik het laatst goed begrepen heb wilde hij een team opzetten en wilde Gene Haas uiteindelijk investeren.
En Binotto naar Audi (en Seidl als VW man alweer weg) was ook wel onverwacht.
De ontstaansgeschiedenis van Haas heeft hij uitgebreid uitgelegd in zijn boek. Hij wilde een Amerikaans team opzetten en hij heeft ervoor gezorgd dat het team een licentie kreeg. Haas was vooral geldschieter.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Sainz naar Red Bull (big team clausule) en Colapinto die bij Williams mag blijven is best plausibel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Mog schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:23:
[...]

Sainz naar Red Bull (big team clausule) en Colapinto die bij Williams mag blijven is best plausibel.
Red Bull rakelt steeds het Toro Rosso verleden tussen Sainz en Verstappen op en dat Sainz geen 2e viool wil spelen als redenen om hem niet binnen te halen. Enige reden om het wel te doen is als Verstappen vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:09
RobertMe schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:58:
Ik denk niet dat Tsunoda nog een zitje bij Red Bull krijgt. Zet ee eerste keer dat die in een RB rijdt meteen de fik er in:
[YouTube: 起火啦!F1台中市政路開飆 「亞洲第一」角田裕毅炸裂燒胎 「引擎起火」現場畫面曝光|三立新聞網 SETN.com]

(RB demo run in Taiwan als ik mij niet vergis)
Ik begreep dat de RB7 en RB8 inderdaad bekend staan om inbrand te vliegen bij zulke demo's waar ze donuts doen. F1 wagens zijn daar niet voor gemaakt :)

Max veroorzaakte een paar jaar terug ook een vlammetje:
Afbeeldingslocatie: https://dominikwilde.com/wp-content/uploads/2023/10/Red-Bull-Homerun-2022-94-scaled-e1700213234129.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NeverSettle schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:15:
[...]

Ik begreep dat de RB7 en RB8 inderdaad bekend staan om inbrand te vliegen bij zulke demo's waar ze donuts doen. F1 wagens zijn daar niet voor gemaakt :)

Max veroorzaakte een paar jaar terug ook een vlammetje:
[Afbeelding]
Oh zeker. Zag laatst ook nog ergens een video (of las een artikel) met wat meer behind the scenes van het demo team. En de auto's zijn ook al niet de originele en zijn v.w.b. koeling ook al aangepast op dit soort demos. Dus IIRC ventilatoren in de sidepods etc om te zorgen dat er meer lucht doorheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mog schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:23:
[...]

Sainz gaat echt niet meer terug naar de RB familie.

Zou eerder verwachten dat ze Lawson naast Verstappen zetten en Colapinto naast Yuki.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
ArcticWolf schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:46:
[...]

Sainz gaat echt niet meer terug naar de RB familie.

Zou eerder verwachten dat ze Lawson naast Verstappen zetten en Colapinto naast Yuki.
Hadjar is nu de reservecoureur bij Red Bull geworden. Als Lawson in 6 races weet te overtuigen en promotie naar het hoofdteam afdwingt dan zou het een logische stap zijn dat Hadjar volgend seizoen naast Tsunoda komt te rijden.

Hoewel contracten net als toiletpapier zijn is Colapinto volgens Marko langdurig aan Williams verbonden en moet Red Bull op haar eigen junior coureurs focussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball

Hier de reactie van Perez
(dus het is waar :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:24

alienfruit

the alien you never expected

Verstappen naar Mercedes lijkt mijzelf nou helemaal niks. Snap niet waarom Jos Verstappen hoog op in zet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
alienfruit schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:34:
Verstappen naar Mercedes lijkt mijzelf nou helemaal niks. Snap niet waarom Jos Verstappen hoog op in zet
Volgens Marko heeft Jos een betere relatie met Toto Wolff dan met Christian Horner en dat was al voordat de rel bij Red Bull uitbrak aan het begin van het seizoen.

In de paddock gaan verhalen rond dat Mercedes op dit moment de sterkste motor in ontwikkeling heeft en voor ligt op de rest met mogelijk een herhaling van 2014. Alleen daar heeft de FIA al regels voor bedacht om *kuch* een herhaling te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:52:
[...]

Volgens Marko heeft Jos een betere relatie met Toto Wolff dan met Christian Horner en dat was al voordat de rel bij Red Bull uitbrak aan het begin van het seizoen.
Blijf het frappant vinden. Het zijn allebei personen met veel praatjes en imho Toto net een stap erger. Misschien dat het iets uit het verleden is van Jos dat ie Toto veel eerder al kende dan Horner....
In de paddock gaan verhalen rond dat Mercedes op dit moment de sterkste motor in ontwikkeling heeft en voor ligt op de rest met mogelijk een herhaling van 2014. Alleen daar heeft de FIA al regels voor bedacht om *kuch* een herhaling te voorkomen.
Zolang er geen Brit met de sterkste motor zal rijden zijn die regels zo geimplementeerd hoor. Denk dat als Mercedes toendertijd met Rosberg en Schumacher was blijven rijden dat het na 1 jaar voorbij was geweest.

Maar zijn die nieuwe motorregelementen niet juist een simplificatie van wat er nu is? Of is er weer wat veranderd?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
siggy schreef op zondag 29 september 2024 @ 22:48:
[...]

Blijf het frappant vinden. Het zijn allebei personen met veel praatjes en imho Toto net een stap erger.
Ik neem aan dat je "alle drie" bedoeld? Jos inclusief.
Misschien dat het iets uit het verleden is van Jos dat ie Toto veel eerder al kende dan Horner....
IIRC had Jos al veel eerder contacten met Toto? Nog voordat Max in beeld was voor een F1 zitje of zo. En toen Max "gespot" was hebben ze het ook nog uitgespeeld tussen Marko en Wolff. Waarbij Marko "won" omdat die per direct/volgend seizoen een stoeltje in de F1 leverde (bij STR dus), en Wolff kon dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op zondag 29 september 2024 @ 23:02:
[...]

Ik neem aan dat je "alle drie" bedoeld? Jos inclusief.
Jos praatjes? Jos heeft losse handjes. Althans, ik zou hem als laatste persoon in de hele paddock omschrijven die 'praatjes' heeft.
IIRC had Jos al veel eerder contacten met Toto? Nog voordat Max in beeld was voor een F1 zitje of zo. En toen Max "gespot" was hebben ze het ook nog uitgespeeld tussen Marko en Wolff. Waarbij Marko "won" omdat die per direct/volgend seizoen een stoeltje in de F1 leverde (bij STR dus), en Wolff kon dat niet.
Ja ja, ik ken het verhaal. Heeft Jos ook nog ruim daarvoor kennis gehad van/met Toto? Dat is/was de vraag eigenlijk. Max lijkt, en zegt, meer loyaliteit te hebben dan Jos zelf. Ik hoop niet dat dat hem parten gaat spelen. Mercedes is een gok, maar een ding is zeker, Red Bull is een zinkend schip.

En daarbij moet ik, wil ik, zeggen, speelt de media daar ook een rol, of is RB echt actief bezig met een leegloop? Wisseling is altijd wel aan de hand, maar het lijkt nu wel een complete leegloop te zijn sinds Newey zijn vertrek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
siggy schreef op zondag 29 september 2024 @ 22:48:
[...]
Maar zijn die nieuwe motorregelementen niet juist een simplificatie van wat er nu is? Of is er weer wat veranderd?
Als je met versimpeling het wegvallen van de te dure en te complexe MGU-H bedoelt?

Het hybride deel moet vanaf 2026 van 120 kW naar 350 kW, evenveel kW als de verbrandingsmotor. Energie terugwinnen mag alleen via de MGU-K op de achteras. Op de vooras mocht niet van bestaande leveranciers want daar had mogelijk Audi een kennisvoordeel gehad op de rest. Het accupakket wordt groter en zwaarder en omdat het opladen niet snel genoeg zal gaan zal een deel het opladen via het verbrandingsproces van brandstof verlopen. Er mag alleen nog op bio- of synthetische brandstof gereden worden om maar een aantal 'versimpelingen' te noemen :)

Het zal straks veel uitmaken met wie de teams zaken gaan doen. Schijnbaar zijn er niet veel leveranciers van specialistische accutechnologie. Daarnaast welke brandstofleverancier weet straks het meeste uit zijn brandstof, oliën en smeermiddelen te halen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Wat mij betreft kan die hele Jos linea recta naar [F1] Randzaken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op zondag 29 september 2024 @ 23:21:
[...]

Als je met versimpeling het wegvallen van de te dure en te complexe MGU-H bedoelt?
Ja, die ja d:)b
Het hybride deel moet vanaf 2026 van 120 kW naar 350 kW, evenveel kW als de verbrandingsmotor. Energie terugwinnen mag alleen via de MGU-K op de achteras. Op de vooras mocht niet van bestaande leveranciers want daar had mogelijk Audi een kennisvoordeel gehad op de rest. Het accupakket wordt groter en zwaarder en omdat het opladen niet snel genoeg zal gaan zal een deel het opladen via het verbrandingsproces van brandstof verlopen. Er mag alleen nog op bio- of synthetische brandstof gereden worden om maar een aantal 'versimpelingen' te noemen :)
I love it when they simplify things! /Hannibal perhaps
Het zal straks veel uitmaken met wie de teams zaken gaan doen. Schijnbaar zijn er niet veel leveranciers van specialistische accutechnologie. Daarnaast welke brandstofleverancier weet straks het meeste uit zijn brandstof, oliën en smeermiddelen te halen.
Best bizar. Wat accutech betreft. Kan men, of wil men niet naar China? Want daar zit de tech, productie en grondstoffen. 350kw, ik kan me dat even praktisch niet voorstellen wat voor een omvormer en accupakket dat is. Wat voor dikke elektromotorn zijn dat dan wel niet? Op elk wiel eentje van 100KW? Fe^2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:47
Correct me if im wrong maar was het met de nieuwe motoren ook niet de bedoeling dat er weer zo'n 'go even faster' knopje kwam. Die men dan maar bepaalde tijd per rondje/race mag gebruiken? Coureurs begonnen dit te vergelijken met Mario kart.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
Voor zijn eigen ego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
AtlAntA schreef op maandag 30 september 2024 @ 07:11:
Correct me if im wrong maar was het met de nieuwe motoren ook niet de bedoeling dat er weer zo'n 'go even faster' knopje kwam. Die men dan maar bepaalde tijd per rondje/race mag gebruiken? Coureurs begonnen dit te vergelijken met Mario kart.
De DRS nieuwe stijl met een X- en Z-modus en actieve aerodynamica. Ik had maar een paar dingen opgenoemd over hoe eenvoudiger de motorenregels in 2026 worden maar dit is er ook 1 van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
RogerSch schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:21:
Wij weten niet waarom RB Daniel voor nu op zo'n sobere wijze heeft laten vertrekken....
Als PR-machine dat Red Bull is zou je verwachten dat ze het vertrek commercieel meer zouden uitbuiten...
Ik had eigenlijk verwacht dat ze het met Lawson rond zouden maken en dan op COTA z'n afscheid breed in de spotlights zetten, waarna Lawson kan instappen vanaf Mexico. Maar ja, zo ging het dus niet... Zakelijk gezien begrijp ik het wel, je wil z.s.m. investeren in je nieuwe jonge coureur, maar menselijk gezien (en dat mag bij een marketingmachine als RBR ook wel meewegen) absoluut niet.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 17:07
Omdat Mercedes een fabrieksteam is en dus altijd een goede motorafdeling heeft in tegenstelling tot RB die dit nog helemaal zal moeten opbouwen.
Ik zie Max het liefst ook naar Mercedes gaan omdat ik denk dat een fabrieksteam met fabrieksmotor meer potentie heeft dan RB voor de toekomst.
Liever nog naar Ferrari natuurlijk. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Ora et Labora op 30-09-2024 08:24 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Als RBR af valt, wat zijn de andere opties nog dan? Ferrari lijkt me niet echt een reële optie, dan gaat Verstappen heel veel "community service" uit mogen voeren tenzij ze geen stekker aan de mic van zijn boordradio solderen (al lijkt het met Vasseur toch wel echt de goede kant op te gaan) en ze hebben straks Leclerc en Lewis al zitten. AM zou kunnen icm Honda maar ik zou het een enorme gok vinden, McLaren gaat niet gebeuren en de vraag is nog maar HOE lang ze dit volhouden, het is en blijft immers een klanten team dus dan blijft Mercedes over.

Bij Mercedes kan Verstappen waarschijnlijk aanschuiven in de rol die Lewis daar eigenlijk altijd heeft gehad, de onbetwiste nummer 1. En in 2026 gaan de auto's weer op de schop, Mercedes heeft die boot in 2022 gemist maar als ik mijn geld op een team moet gaan zetten voor 2026 lijken Ferrari en Mercedes me voor nu toch de meest "veilige" opties.

Of gewoon bij RBR blijven zitten en hopen op een gelukje met het motoren project dat daar dan toch het kwartje de juiste kat op valt en Wache een fatsoenlijke wagen weet te bouwen. Het lijkt er echter op dat na de dood van Mateschitz de neuzen allemaal een andere kant op gaan en de vraag is of je van dat "geluk" afhankelijk wil zijn als een Verstappen zijnde.

Misschien dat Renault met de hulp van Flavio weer een interessante optie gaat worden :+

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Grrrrrene schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:05:
[...]

Ik had eigenlijk verwacht dat ze het met Lawson rond zouden maken en dan op COTA z'n afscheid breed in de spotlights zetten, waarna Lawson kan instappen vanaf Mexico. Maar ja, zo ging het dus niet... Zakelijk gezien begrijp ik het wel, je wil z.s.m. investeren in je nieuwe jonge coureur, maar menselijk gezien (en dat mag bij een marketingmachine als RBR ook wel meewegen) absoluut niet.
Ik meen te hebben gelezen dat het contracttechnisch van aard was en dat Lawson iets van 5 races voor een bepaalde datum moest hebben gereden en anders is hij volgend seizoen vrij was om te gaan.

Naast het vage gerucht over de pensioenaankondiging van Perez in Mexico is er ook het gerucht dat Ricciardo nog steeds in de poule van Red Bull coureurs zou blijven als Perez alsnog vervangen wordt en met het oog op 2025..Allemaal 'clickbait' artikelen en gaat er volgens mij niet veel gebeuren vanaf Austin of Mexico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 16:50

Crazy D

I think we should take a look.

R2D2 schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:33:
[...]

Als RBR af valt, wat zijn de andere opties nog dan? Ferrari lijkt me niet echt een reële optie, dan gaat Verstappen heel veel "community service" uit mogen voeren tenzij ze geen stekker aan de mic van zijn boordradio solderen (al lijkt het met Vasseur toch wel echt de goede kant op te gaan) en ze hebben straks Leclerc en Lewis al zitten. AM zou kunnen icm Honda maar ik zou het een enorme gok vinden, McLaren gaat niet gebeuren en de vraag is nog maar HOE lang ze dit volhouden, het is en blijft immers een klanten team dus dan blijft Mercedes over.
Honda is niet zo'n grote gok denk ik, die weten wel hoe ze een winnende motor moeten bouwen. Grotere probleem met Honda is dat ze ook zo na 2 jaar er weer uit kunnen stappen, dat is wel een flinke gok. Maar Merc heeft idd wel goede motoren, alleen de aero lijkt niet altijd helemaal lekker. Dus qua gok zou Mercedes de kleinste gok zijn. Ferrari lijkt me sterk, daar is Lewis net overgenomen en LeClerc is volgens mij voor hun nog steeds het wonderkind. Daar is gewoon geen plek.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
R2D2 schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:33:
[...]

Bij Mercedes kan Verstappen waarschijnlijk aanschuiven in de rol die Lewis daar eigenlijk altijd heeft gehad, de onbetwiste nummer 1. En in 2026 gaan de auto's weer op de schop, Mercedes heeft die boot in 2022 gemist maar als ik mijn geld op een team moet gaan zetten voor 2026 lijken Ferrari en Mercedes me voor nu toch de meest "veilige" opties.
Als Stroll sr. de ballen heeft om zijn zoon uit het team te "promoveren", zie ik dat ook echt als geduchte concurrent voor Ferrari en Mercedes in 2026. Honda + Newey + Verstappen + Alonso... Mooi team samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Grrrrrene schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:12:
[...]

Als Stroll sr. de ballen heeft om zijn zoon uit het team te "promoveren", zie ik dat ook echt als geduchte concurrent voor Ferrari en Mercedes in 2026. Honda + Newey + Verstappen + Alonso... Mooi team samen.
Honda + Newey + Verstappen + Stroll Jr wordt het dan :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YakuzA schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:14:
[...]

Honda + Newey + Verstappen + Stroll Jr wordt het dan :P
Dat zou echt een afstraffing voor Stroll worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:35

JB

Cédric roelt!

DaniëlWW2 schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:22:
[...]

Hij is niks anders gewend? Vraag me soms echt af of hij het wel leuk vind... Altijd die "Max-community-service" antwoorden en verder presteert ie ook helemaal niks.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Als de auto goed genoeg is, doet ie het beter dan Perez O-)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Grrrrrene schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:12:
[...]

Ergens kwam het idee langs om Lance dan een jaar WEC te laten rijden. Het is maar de vraag of Alonso en Verstappen er nog lang zin in hebben gezien de drukke F1 kalender met 24 races en 6 sprint races. Ook de spontane verbodregeltjes van de FIA draagt mogelijk bij tot een eerder vertrek alleen krijgen ze die ook bij de andere kampioenschappen van de FIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
Chocoball schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:27:
[...]

Ergens kwam het idee langs om Lance dan een jaar WEC te laten rijden. Het is maar de vraag of Alonso en Verstappen er nog lang zin in hebben gezien de drukke F1 kalender met 24 races en 6 sprint races. Ook de spontane verbodregeltjes van de FIA draagt mogelijk bij tot een eerder vertrek alleen krijgen ze die ook bij de andere kampioenschappen van de FIA.
Ik zie Lance nog niet zo snel in het WEC rijden. Een raceafstand is hem doorgaans al (te) veel, laat staan het berekenend en coorperatief rijden in een 6/12/24 uurs race. Ik zie eerder Alonso naar de achtergrond treden als speciaal adviseur (zoals MSC bij Ferrari) en zo een deel van het evt. succes van AM pakken.

Veel fiducie heb ik niet in de "alle ballen op Newey"-aanpak. In press co's en podcasts was Adrian ook bijzonder terughoudend, als in "we zien het wel" / "geen garanties".

Ik zie het nog wel gebeuren dat idd die 24 races + 6 sprint het Verstappen wel gebakken vind en liever een avontuur in de WEC ambieert met 6-8 races per jaar. Hopen dat we dan geen herhaling gaan krijgen van het WSC/Group C kampioenschap eind jaren 80/begin jaren 90...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Thinlanet schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:09:
[...]
Ik zie Lance nog niet zo snel in het WEC rijden. Een raceafstand is hem doorgaans al (te) veel, laat staan het berekenend en coorperatief rijden in een 6/12/24 uurs race. Ik zie eerder Alonso naar de achtergrond treden als speciaal adviseur (zoals MSC bij Ferrari) en zo een deel van het evt. succes van AM pakken.
offtopic:
Voor het WEC zal hij wel als Platinum worden gekwalificeerd als F1 rijder, dus dat zal idd ook moeilijk worden :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Max kan daar veel meer verdienen dan bij RBR. En Mercedes heeft potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
[...]

Stroll is geen hoogvlieger en hij heeft natuurlijk een vader met hele diepe zakken en het zal nooit een probleem worden voor coureurs die over net zoveel talent beschikken als Stroll sr. over geld beschikt maar een absolute koekenbakker is het natuurlijk ook niet, hij heeft meer podia dan een Hulkenberg die al 7 jaar langer in de F1 actief is ;)
Grrrrrene schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:05:
[...]

Vraag is natuurlijk, waren er daadwerkelijk een hoop mensen die Ricciardo graag terug zagen komen in de RB familie of was het alleen Horner die de ijdele hoop had dat Ricciardo terug zou keren aan de top van het veld? Ik heb altijd een beetje het gevoel gehad dat Ricciardo een beetje voor Horner is als wat Verstappen is voor een Dr. Helmut.

Qua persoonlijkheid een prima vent maar geld zoals een Perez brengt hij niet mee en zijn prestaties waren redelijk maar wat blijft daar van over als je in het achterhoofd houd dat dat wel ten opzichte van een Vettel was die "klaar" was bij RB en een "snotneus" van 18 jaar oud met amper 2 jaar F1 ervaring (ok, die snotneus was wel van exceptioneel niveau maar dan nog) . Dat afscheid moet je natuurlijk ook een beetje verdienen en ik had het hem best gegund daar niet van maar afgaand op zijn "recente" prestaties zou een groots afscheid naar mijn mening ook niet op zijn plek zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 30-09-2024 11:20 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R2D2 schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:18:
Qua persoonlijkheid een prima vent maar geld zoals een Perez brengt hij niet mee en zijn prestaties waren redelijk maar wat blijft daar van over als je in het achterhoofd houd dat dat wel ten opzichte van een Vettel was die "klaar" was bij RB en een "snotneus" van 18 jaar oud met amper 2 jaar F1 ervaring (ok, die snotneus was wel van exceptioneel niveau maar dan nog) . Dat afscheid moet je natuurlijk ook een beetje verdienen en ik had het hem best gegund daar niet van maar afgaand op zijn "recente" prestaties zou een groots afscheid naar mijn mening ook niet op zijn plek zijn.
Nouja, Sargeant en De Vries hadden IMO een beter afscheid. Daar was het gewoon ineens klaar. Ricciardo moest nog een heel weekend als boer met kiespijn voor de camera's verschijnen om alles te "ontkennen" en hij feitelijk nog niks wist, maar hijzelf de bui al lang zag hangen.

Waarbij ook niet vergeten moet worden dat nu blijkt dat Lawson al twee weken wist dat hij vanaf Austin zou rijden, terwijl Ricciardo pas zondagavond te horen gekregen heeft dar hij niet meer hoeft op te dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:42

DataGhost

iPL dev

Tha Deo schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:17:
[...]

Hoe bedoel je dat? Volgens de recentste roddels/leaks verdient Max momenteel zo'n 55 miljoen per jaar bij RBR, ruim 10M per jaar meer dan Lewis. En Lewis gaat bij Ferrari richting de 100M is de verwachting. Als Mercedes Lewis al minder dan Max betaalt, waarom zou Max dan opeens meer gaan krijgen bij Mercedes dan een 7-voudig wereldkampioen?

[ Voor 10% gewijzigd door DataGhost op 30-09-2024 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:09
DataGhost schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:27:
[...]

Hoe bedoel je dat? Volgens de recentste roddels/leaks verdient Max momenteel zo'n 55 miljoen per jaar bij RBR, ruim 10M per jaar meer dan Lewis. En Lewis gaat bij Ferrari richting de 100M is de verwachting. Als Mercedes Lewis al minder dan Max betaalt, waarom zou Max dan opeens meer gaan krijgen bij Mercedes dan een 7-voudig wereldkampioen?
Omdat de markt anders is dan toen dat contract gesloten is. En bij werkgever hoppen vaak meer mogelijk is dan bij dezelfde werkgever blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DataGhost schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:27:
Geen idee, maar naar verluidt had Wolff hem een salaris van 150 miljoen per jaar aangeboden.

https://nl.motorsport.com...1-auto-red-bull/10605929/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Tha Deo schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:17:
[...]

Ik denk dat Aston Martin meer gaat bieden. ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Chocoball
Renault gooit het motorenbijltje erbij neer.

Ohh wacht ik ben Breaking vergeten

[ Voor 19% gewijzigd door Chocoball op 30-09-2024 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:46:
[Twitter]
Ik ben benieuwd naar wie de optimale turbo size heeft voor 2026.
Zonder MGU-H om op te spinnen kunnen we aardige turbo lags zien bij een grotere variant :p

Renault was de koning van off-throttle gas in het verleden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 30-09-2024 17:59 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[Twitter]
Tja, dat was te verwachten. Ze zijn al tijden niet competitief en dat gaan ze ook niet worden met de beperkte budgetten. Problematischer is dat de technologie haar relevantie snel aan het verliezen is. Waarom zou je hier nog honderden miljoenen insteken als je dat geld nodig hebt voor elektrische motoren en nog veel belangrijker, betere en vooral goedkopere batterijen dan lithium ion?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[Twitter]
Incoming: Renault/Alpine in 2026 met Red Bull Racing motoren..... :D :+

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:24
[Twitter]
Tsja, zat eraan te komen.
Maar kan dit alleen maar zien als een prelude op verkoop van het team.
Dat gaat gemakkelijker zonder motor afdeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Help!!!! schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:35:
[...]

Incoming: Renault/Alpine in 2026 met Red Bull Racing motoren..... :D :+
Ik zag net iets over Renault-Stellantis fusiegeruchten dus Alpine powered by Ferrari? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[Twitter]
Dat wordt een echte laatste topmotor die ze er voor 2025 uit de fabriek persen.

Yeah right. Heb medelijden met Gasly en Doohan voor volgend jaar. Tenzij Flavio nog ff lekker Merc engines weet te ritselen, gaat dat 2025 een Frans drama worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Chocoball schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:47:
[...]

Ik zag net iets over Renault-Stellantis fusiegeruchten dus Alpine powered by Ferrari? ;)
Ai, Stellantis zit al in slecht weer, dat zegt iets over Renault..
siggy schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:46:
[...]
Heb medelijden met Gasly en Doohan voor volgend jaar. Tenzij Flavio nog ff lekker Merc engines weet te ritselen, gaat dat 2025 een Frans drama worden....
Alleen als Stake ( Audi/Sauber) iets uit de hoge hoed weten te toveren volgend jaar dan is het geen verschil met dit jaar :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
siggy schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:46:
[...]

Dat wordt een echte laatste topmotor die ze er voor 2025 uit de fabriek persen.
Tsja. Er is een engine freeze. Dus het enige dat er nog meer mis kan zijn dan nu is dat ze met de Franse slag in elkaar zijn gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 19:02

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Oké, vraagje. Ik heb de laatste tijd veel podcasts geluisterd, F1 talk shows gekeken ect. Iedereen heeft het erover dat voor 2025 alleen nog de Sauber seat open is en wie die moet gaan vullen.

Maar bij mijn weten zijn er officieel toch nog 2 seats open? De 2e vcarb seat. Lawson is alleen aangekondigd voor de remainder of 2024 season. Ik weet dat dit wel zo goed als zeker is voor 2025, maar officieel is die ook nog open bij mijn weten. Of mis ik iets?

Dit zie ik op vcarb site:
https://www.visacashapprb.com/int-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Erazzzer schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:16:
Oké, vraagje. Ik heb de laatste tijd veel podcasts geluisterd, F1 talk shows gekeken ect. Iedereen heeft het erover dat voor 2025 alleen nog de Sauber seat open is en wie die moet gaan vullen.

Maar bij mijn weten zijn er officieel toch nog 2 seats open? De 2e vcarb seat. Lawson is alleen aangekondigd voor de remainder of 2024 season. Ik weet dat dit wel zo goed als zeker is voor 2025, maar officieel is die ook nog open bij mijn weten. Of mis ik iets?

Dit zie ik op vcarb site:
https://www.visacashapprb.com/int-en
Tsunoda heeft een contract voor 2025. Lawson gaat die andere vrijwel zeker krijgen. :)
https://www.formula1.com/...id.7r0DISasS6MBL1wBacoa4d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 19:02

Erazzzer

Fear me, I'm German!

DaniëlWW2 schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:19:
[...]

Tsunoda heeft een contract voor 2025. Lawson gaat die andere vrijwel zeker krijgen. :)
https://www.formula1.com/...id.7r0DISasS6MBL1wBacoa4d
Ja, vrijwel zeker. Maar het gaat om officieel beschikbare. Bij alle media wordt alleen Sauber als officieel beschikbaar genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erazzzer schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:23:
[...]

Ja, vrijwel zeker. Maar het gaat om officieel beschikbare. Bij alle media wordt alleen Sauber als officieel beschikbaar genoemd.
Ook als Lawson niet rond is denk ik dat er niet veel over gespeculeerd hoeft te worden. Daar zal gewoon een RB junior in komen. Of heel heel heel misschien Colapinto? Maar het is natuurlijk al zeer onwaarschijnlijk dat het niet Lawson zal zijn. En stel Perez vertrekt, en ze hebben nog iemand nodig lijkt Hadjar mij alsnog waarschijnlijker. Naast dat bij het vertrek van Perez er juist ook weer een nieuw stoeltje beschikbaar komt en RB daarvoor wellicht wel weer iemand anders aantrekt van buiten RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Erazzzer schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:23:
[...]

De reden dat ze afscheid nemen van Ricciardo op deze brute manier, is omdat ze Lawson contractueel NU een (fysiek) stoeltje moeten aanbieden. Dat doe je niet voor een rijder waar je aan het eind van 2024 weer afscheid van gaat nemen. Kan zijn dat het nog niet in de media als "officieel bevestigd" wereldkundig is gemaakt, maar ik geloof echt niet dat Lawson in 2025 ergens anders dan bij RB rijdt. Ik ben wel benieuwd of dat in 2026 dan naast Isack Hadjar is, of naast Tsunoda, of dat de stoelendans nog verder gaat met een vertrek van Perez. Er wordt gespeculeerd over een vertrek van Perez direct na de Mexicaanse GP, maar volgens mij is dat het gebruikelijke stoelpotenzagen van de F1-journalisten en is dat nog nergens op gebaseerd.

[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 01-10-2024 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:36:
[...]

Tsja. Er is een engine freeze. Dus het enige dat er nog meer mis kan zijn dan nu is dat ze met de Franse slag in elkaar zijn gezet.
Er zit wel een loophole in die engine freeze, ze mogen betrouwbaarheidsupdates doen en als die toevallig leiden tot performance winst mag dat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:37:
[...]

Er zit wel een loophole in die engine freeze, ze mogen betrouwbaarheidsupdates doen en als die toevallig leiden tot performance winst mag dat...
En als het opvalt treedt de FIA daar tegen op ;) Dus niet echt een loophole.

Edit:
En die updates worden ook voorgelegd aan de andere fabrikanten die deze moeten goedkeuren. Dus enerzijds is het niet makkelijk om "stiekem" performance toe te voegen onder een "betrouwbaarheidsupdate" en anderzijds zouden de fabrikanten door deze constructie volgens mij ook huiverig zijn om updates voor te stellen. Omdat ze daarmee de concurrentie dus laten meekijken.

[ Voor 35% gewijzigd door RobertMe op 01-10-2024 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:48
RobertMe schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:41:
[...]

En als het opvalt treedt de FIA daar tegen op ;) Dus niet echt een loophole.

Edit:
En die updates worden ook voorgelegd aan de andere fabrikanten die deze moeten goedkeuren. Dus enerzijds is het niet makkelijk om "stiekem" performance toe te voegen onder een "betrouwbaarheidsupdate" en anderzijds zouden de fabrikanten door deze constructie volgens mij ook huiverig zijn om updates voor te stellen. Omdat ze daarmee de concurrentie dus laten meekijken.
Ik denk dat je gelijk hebt en ik heb het vaker gelezen, maar toch heb ik sterk het gevoel dat de MB motor sterker is geworden t.o.v. Honda/Ferrari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Nou Horner heeft met 'succes' de vervanging van Ricciardo eerder weten te stoppen:
https://www.the-race.com/...ricciardos-red-bull-fate/

Nou wat een succes. Trots zijn op een coureur die niet levert. Wat een rare wereld zeg. En dat bij Red Bull. Mijn oren flapperen spontaan....... Vergne/Buemi en Alguersuari hebben echt pech gehad qua timing.....

Misschien dat Red Bull maar Alpine/Renault moet overkopen om een junior-team te starten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
siggy schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:50:
Nou Horner heeft met 'succes' de vervanging van Ricciardo eerder weten te stoppen:
https://www.the-race.com/...ricciardos-red-bull-fate/

Nou wat een succes. Trots zijn op een coureur die niet levert. Wat een rare wereld zeg. En dat bij Red Bull. Mijn oren flapperen spontaan....... Vergne/Buemi en Alguersuari hebben echt pech gehad qua timing.....

Misschien dat Red Bull maar Alpine/Renault moet overkopen om een junior-team te starten. 8)7
Eerdere berichten gingen al in de richting dat Ricciardo een streepje voor had bij Horner.

Het gerucht dat Red Bull Ricciardo achter de hand houdt mocht Perez of Lawson niet slagen wordt eigenlijk bevestigd door Horner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
Chocoball schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:28:
[...]

Eerdere berichten gingen al in de richting dat Ricciardo een streepje voor had bij Horner.

Het gerucht dat Red Bull Ricciardo achter de hand houdt mocht Perez of Lawson niet slagen wordt eigenlijk bevestigd door Horner.
Typisch geval marketing waarde vs sportieve waarde. Maar Riciardo’s tijd is rijp, al jaren de oude niet meer. Het halve afscheid (of is het pas op de plaats) was een beetje beroerd maar ook een beetje cru/scheef om met een grotesk afscheid vooral “de oude” Riciardo te eren

Hoe was dat met Raikonen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het feit dat Hamilton Ricciardo een beter afscheid geeft dan Red Bull/RB zegt veel. Ik blijf dit raar vinden. Dat Ricciardo klaar is, snap ik ook wel, maar iemand met 10 seizoenen in de Red Bull-familie geef je een afscheid. Ze hadden zijn vertrek ruim voor Singapore moeten aankondigen. Dan had je hem nog een "ererondje" kunnen geven. Nu moest hij zijn mond houden terwijl iedereen wist dat het voor hem klaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:44:
Het feit dat Hamilton Ricciardo een beter afscheid geeft dan Red Bull/RB zegt veel.
Je doelt neem ik aan op het feit dat vele coureurs (niet alleen Hamilton) op de instagram post van Ricciardo hebben gereageerd met een stuk tekst, en RB en VCARB niet verder kwamen dan 1 emoji? (Ik meen bij een gewoon een hartje, en de ander de handen als een hartje).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

RobertMe schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:50:
[...]

Je doelt neem ik aan op het feit dat vele coureurs (niet alleen Hamilton) op de instagram post van Ricciardo hebben gereageerd met een stuk tekst, en RB en VCARB niet verder kwamen dan 1 emoji? (Ik meen bij een gewoon een hartje, en de ander de handen als een hartje).
Precies. En ik snap dat de F1 wereld kneiterhard is, hij wordt immers (terecht) vervangen. Maar je kan toch "een jongen van de club" een mooi afscheid tijdens de GP geven? Hoeft hij zijn emoties niet zo in te slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:00:
[...]

Precies. En ik snap dat de F1 wereld kneiterhard is, hij wordt immers (terecht) vervangen. Maar je kan toch "een jongen van de club" een mooi afscheid tijdens de GP geven? Hoeft hij zijn emoties niet zo in te slikken.
Ja, dat snap ik ook oprecht niet. Vandaar ook mijn opmerking dat ze hem nog de race in COTA hadden moeten geven, maar dat schijnt contractueel met Lawson niet te kunnen. Anyway: he shall be missed en hij verdiende beter, na al die jaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:58
Mog schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:44: Dan had je hem nog een "ererondje" kunnen geven.
Dat is wel gelukt hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

deze dus?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Ik snap het niet. Is die jongen zo geliefd of is het een pseudo-Brit? Hij krijgt intussen al meerdere fillmpjes op het officiele formula1.com kanaal. Handshake doen met Red Bull en dan toch de middelvinger tonen. Niet echt respectvol op zijn zachst gezegd. En dan terug mogen komen..... Ik kan me niet herinneren dat Kimi (hey, wereldkampioen ipv een opportunistische winnaar) zoveel aandacht kreeg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 16:50

Crazy D

I think we should take a look.

siggy schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:10:
Ik snap het niet. Is die jongen zo geliefd of is het een pseudo-Brit? Hij krijgt intussen al meerdere fillmpjes op het officiele formula1.com kanaal. Handshake doen met Red Bull en dan toch de middelvinger tonen. Niet echt respectvol op zijn zachst gezegd. En dan terug mogen komen..... Ik kan me niet herinneren dat Kimi (hey, wereldkampioen ipv een opportunistische winnaar) zoveel aandacht kreeg.....
Geliefd. Everybody loves Raymond RIC. Hij is 1 van de meest waardevolle in de marketing op dit moment, met z'n big smile. En, tijden zijn wat verandert. Als Kimi dit jaar was gestopt, had ie ook meer filmpjes gehad.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

siggy schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:10:
Welk filmpje is dat? Ik kan hem niet vinden.

Pagina: 1 ... 62 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024