[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.201 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTm-dtvYNWTWggg9HD8pugF5nxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C9HHmRvdys2ajzIpFXENWjdE.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

VCARB is de naam van het chassis, het team heet RB. Beetje hetzelfde om de Kick/Stake Sauber te noemen...

Maar voor de rest is het allemaal Red Bull :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:38
Als ik de race kijk (UK, Sky Sports) hoor ik ook (vrijwel) nooit de teamnaam bij VCARB. Dan is het altijd de rijder Tsu of Ric die genoemd wordt.
Bij vele andere teams wordt wel gewoon een teamnaam genoemd. "He is in front of the Ferrari" or "One of the Aston Martins has gone into the pits".

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50
Illegal_Alien schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:01:
VCARB is de naam van het chassis, het team heet RB. Beetje hetzelfde om de Kick/Stake Sauber te noemen...

De team naam is Visa CashApp RB ;) En ja, er zijn er ook genoeg die het over Kick Sauber hebben. Oracle Red Bull Racing en Mercedes Petronas AMG (of Aramco Aston Martin Cognizant :X) hoor je dan weer minder vaak.

Maar de afkorting RB gebruiken is gewoon raar gezien er al een onofficiële RB afkorting is. Maar tegelijkertijd maakt Red Bull er bij andere sporten dankbaar gebruik van. Zoals in Duitsland waar een sportclub niet de naam van de sponsor mag hebben. Dus de voetbalclub waar Red Bull sponsor / eigenaar van is heet RB Leipzich, en RB staat dan zogenaamd voor RasenBallsport. Maarja, commentatoren verspreken zich nog wel eens en noemen het dan Red Bull Leipzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:48
Illegal_Alien schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:01:

Als Zak Brown McLaren zou kopen en het merk zou omdopen tot McLaren-Brown, en vervolgens het F1 team of de auto MB zou noemen, blijft ook iedereen het team McLaren noemen. Zeker geen MB, want dat is een ander team.
Het zelfde geld voor Vista Cash App Racing Bull. Dat team geven ze elke 3 jaar een andere naam. Hoe ze het ook noemen maakt niet uit, maar RB is Red Bull, MB is Mercedes etc.
STR, AT, VCARB is allemaal prima, maar RB is dus al bezet.

Wat @RobertMe zegt dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nivado schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:25:
[...]

Als Zak Brown McLaren zou kopen en het merk zou omdopen tot McLaren-Brown, en vervolgens het F1 team of de auto MB zou noemen, blijft ook iedereen het team McLaren noemen. Zeker geen MB, want dat is een ander team.
Het zelfde geld voor Vista Cash App Racing Bull. Dat team geven ze elke 3 jaar een andere naam. Hoe ze het ook noemen maakt niet uit, maar RB is Red Bull, MB is Mercedes etc.
STR, AT, VCARB is allemaal prima, maar RB is dus al bezet.

Wat @RobertMe zegt dus.
MB = Mercedes-Benz, van de taxi's. Het F1 team is Mercedes-AMG Petronas. MB voor het Mercedes F1 team ben ik nog niet eerder tegengekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 24-09-2024 13:47 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
RobertMe schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:53:
[...]

Te zeggen, niet perse iets. Begon met een vraag, die @TheBrut3 beantwoord heeft ;)

Dat Hadjar en Iwasa de enige echte "opties" zijn (buiten uiteraard Lawson) met iets van F1 ervaring (lees: FP1 gereden).
En zelf intussen dan uitgevogeld dat Dennis vorig jaar in Abu Dhabi heeft gereden (FP1 rookie invulling, waarbij zowel Perez als Verstappen niet reden, en ze dus 2 rookies nodig hadden ;)). Maar dus ook dat Dennis waarschijnlijk niet heel interessant is. Hij is dan wel simulator coureur, maar heeft toen "pas" zijn eerste keer in een F1 auto gereden (en dit jaar dan (nog) niet gereden voor zover ik mij kan herinneren).
Ik denk zelf ook niet dat Dennis in een F1 wagen gaat rijden. Hij is ook al aan de oude kant (29 jaar alweer).
Heeft het buiten het FE seizoen druk met GT3, zo reed hij afgelopen weekend in Monza, en hij mag tijdens het FE seizoen geen andere klasses doen van wat ik heb gehoord.

(En het FE 2025 seizoen begint al 7 december tot 27 juni, maar daarvoor al veel testen. Aangezien ze naar een nieuwe auto gaan, de Gen3Evo)

Hij is een hele goede simulator coureur, maar daar blijft het bij qua F1 denk ik!

[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 24-09-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:44

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Is de linkerkolom ook in dezelfde schaal als rechts? Wat zijn die wagens toch lomp groot geworden.. Eerst al een foute afslag in 2014. Daarna 2017. En vervolgens pompen we de banden nog even met een paar inch op vanaf 2022 :N

Ook geen wonder dat baantjes als Monaco en Zandvoort steeds kleiner aanvoelen. Zouden ze ooit weer kleiner worden of is dat niet mogelijk vanwege alle techniek / veiligheid die er nu in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:56
Beetje jammer dat de Sauber sponsoring vergeten wordt. (Ervanuitgaande dat dit ivm het 50 jarig bestaan van Petronas is)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:09
Pendaco schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:43:
[...]

Is de linkerkolom ook in dezelfde schaal als rechts? Wat zijn die wagens toch lomp groot geworden.. Eerst al een foute afslag in 2014. Daarna 2017. En vervolgens pompen we de banden nog even met een paar inch op vanaf 2022 :N

Ook geen wonder dat baantjes als Monaco en Zandvoort steeds kleiner aanvoelen. Zouden ze ooit weer kleiner worden of is dat niet mogelijk vanwege alle techniek / veiligheid die er nu in zit?
Volgens mij zijn de wagen tussen 2016 en 2017 niet opeens 20% groter geworden.... dus zal niet op schaal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Tripl3 D schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 06:55:
Bijgewerkte grafieken met de tussenstanden:

Dat gat tussen VER en PER :o

[Afbeelding]
Norris VS Piastri: Oh dat gaat aardig gelijk op
Leclerc vs Sainz: Oh dat gaat aardig gelijk op
Lewis vs Russel: Oh dat gaat aardig gelijk op
Max vs Perez:
Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/7EXB1qOZ3VcAAAAC/oh-no.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

voor zo ver ik kan beoordelen, kan hij prima langs mike schumacher zitten

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:04

JB

Cédric roelt!

Waah schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:01:
[...]

Norris VS Piastri: Oh dat gaat aardig gelijk op
Leclerc vs Sainz: Oh dat gaat aardig gelijk op
Lewis vs Russel: Oh dat gaat aardig gelijk op
Max vs Perez:
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YIGId67tGXglx1dQ9uOKdoTKMg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/6QNLx1NVzaWiCDNI01uN1w0d.gif?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
IMHO zou Perez inderdaad van auto moeten veranderen :+ Naar een niet-red-bull _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:04

JB

Cédric roelt!

Waah schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:48:
[...]

IMHO zou Perez inderdaad van auto moeten veranderen :+ Naar een niet-red-bull _O-
PER heeft meerdere keren gezegd dat er iets mis was. VER reed eromheen tot het echt niet meer ging...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
JB schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:54:
[...]

PER heeft meerdere keren gezegd dat er iets mis was. VER reed eromheen tot het echt niet meer ging...
Geen enkele coureur kan er zó omheen rijden :+ ik heb zelf ook een oranje bril, maar het is niet enkel Max die méér uit de auto haalt. Het is Perez die gewoon niet goed genoeg is.

Het is niet alsof we dit riedeltje niet al voor het derde jaar op rij meemaken ofzo _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Tripl3 D schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 06:55:
Bijgewerkte grafieken met de tussenstanden:

Dat gat tussen VER en PER :o
  • In het begin deed PER het nog prima, maar sinds Miami heeft hij nauwelijks nog punten gescoord.
  • In Miami was het verschil tussen VER en NOR 52 punten. En op dit moment ook.
  • PIA gaat LEC nog pakken
  • PIA heeft het maar bij een paar races laten liggen tov NOR (CHI, MIA, BAR).
Bedankt weer voor het overzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
reageerde op de verkeerde, my bad

[ Voor 92% gewijzigd door Waah op 24-09-2024 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Will Courtenay naar McLaren als Sporting Director?!
https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/c1m9egxjnmno

Al sinds 2003 werkzaam in Milton Keynes, toen nog Jaguar. En al vele vele vele chief strategist / head of strategy. En dan Hanna er later bij gekomen (/omhoog geklommen) en sinds 2022 Stephen Knowles als senior strategist erbij, overgekomen van Mercedes.
Will nu weg, Stephen wordt head of something something + sporting director na het vertrek van Wheatly. Blijft Hanna de enige bekende aan de strategie kant over (als die niet ook vertrekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:58:

Al sinds 2003 werkzaam in Milton Keynes, toen nog Jaguar. En al vele vele vele chief strategist / head of strategy. En dan Hanna er later bij gekomen (/omhoog geklommen) en sinds 2022 Stephen Knowles als senior strategist erbij, overgekomen van Mercedes.
Will nu weg, Stephen wordt head of something something + sporting director na het vertrek van Wheatly. Blijft Hanna de enige bekende aan de strategie kant over (als die niet ook vertrekt).
Poah, blijft op deze manier niet veel over.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Zou er nu van het reizend personeel nog wat over zijn uit de Jaguar tijd, naast Ole Schack? Die was toen (net) begonnen bij Jagiar toen RB de boel overnam. En met wat was het, de "500 races" van RB, was hij samen met Horner de enige die bij elke race was geweest (incl de race na het weekend dat een van zijn ouders gestorven was, dat hij nog op zaterdag of zondag was "gaan werken").

En voor de "Wie?!" => Ole Schack is de kale frontend mechanic aan Verstappens auto. Hij zet Verstappen ook altijd vast (/maakt riemen vast etc), en op de grid en zo zie je hem ook vaak met de koeling van de sidepods in de weer. En in Spanje 2016 was hij na de race nogal erg jubelend in beeld na de finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@RobertMe daar zit hem ook wel een beetje de crux. Uit de Jaguar tijd.

Die lui zitten er al een hele lange tijd. Dat er dan een paar weggaan is niet gek. En als er een schaap over de dam is...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:09
RobertMe schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:58:

Van Haren, van de Telegraaf zegt dat Will Courtenay tot 2026 onder contract staat. Het schijnt dat hij volgend jaar nog werkzaam is voor Red Bull Racing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
NeverSettle schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:40:
[...]

Van Haren, van de Telegraaf zegt dat Will Courtenay tot 2026 onder contract staat. Het schijnt dat hij volgend jaar nog werkzaam is voor Red Bull Racing.
[Twitter]
Dan Fallows is ook heel veel gesteggel over geweest en die kon uiteindelijk ook eerder weg (/met gardening leave). Uiteindelijk is het natuurlijk ook simpel. Wat heb je aan personeel dat zijn werk niet meer doet? Je kunt, wie dan ook als die vertrekt, niet verplichten om nog met net zoveel inzet zijn werk te blijven doen. En wellicht is het dan gewoon handiger om af te spreken dat die wel eerder weg kan.

Weet eigenlijk ook niet hoe gardening leave uitpakt met de budget cap. Kun je in dit geval bv Will gewoon lekker doorbetalen tot 2026 om thuis op de bank te zitten, buiten de budget cap? Of gaat dat salaris dan toch van de cap af? (Performance toevoegen doet die niet meer als die thuis op de bank zit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Na 20 jaar naar een ander team lijkt mij redelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:59

AvK

Ready Set Go

Nou ja.... Het donder straalt bij Red Bull Racing nu echt heel snel uit elkaar. De lawine is niet meer te stoppen lijkt het. Zou Max door alle shit van de laatste maanden en zeker nu de FIA al die belachelijke straffen oplegt komend jaar een sabbatical nemen. En dan op zijn gemak gaat kijken welk team voor 2026 de beste auto bouwt?

Zou me niks verbazen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:21
AvK schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:03:
Nou ja.... Het donder straalt bij Red Bull Racing nu echt heel snel uit elkaar. De lawine is niet meer te stoppen lijkt het. Zou Max door alle shit van de laatste maanden en zeker nu de FIA al die belachelijke straffen oplegt komend jaar een sabbatical nemen. En dan op zijn gemak gaat kijken welk team voor 2026 de beste auto bouwt?

Zou me niks verbazen.
Dat is ook wel heel zwart gedacht; volgens mij lopen er nog 1200-1400 andere neuzen rond. Soms komt er gewoon een einde aan een avontuur en wil je wat anders. Als hogerop/opzij doorstromen niet lukt/geen plaats voor is, is gewoon normale dynamiek in een bedrijf. Als je al sinds de Jaguar-tijd er zit (wat ook niet zo’n superfijne tijd is geweest als mechanic/engineer), je RB hebt zien groeien naar de eerste streak WDC/WCCs een tijdje droog hebt gestaan en weer aan de 2e streak bent begonnen, is het niet heel gek dat iemand vertrekt. Newey zocht immers ook een uitdaging waar hij van de grond af iets kan opbouwen ipv top-tier te consolideren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Thinlanet schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:24:
[...]

Dat is ook wel heel zwart gedacht; volgens mij lopen er nog 1200-1400 andere neuzen rond. Soms komt er gewoon een einde aan een avontuur en wil je wat anders. Als hogerop/opzij doorstromen niet lukt/geen plaats voor is, is gewoon normale dynamiek in een bedrijf. Als je al sinds de Jaguar-tijd er zit (wat ook niet zo’n superfijne tijd is geweest als mechanic/engineer), je RB hebt zien groeien naar de eerste streak WDC/WCCs een tijdje droog hebt gestaan en weer aan de 2e streak bent begonnen, is het niet heel gek dat iemand vertrekt. Newey zocht immers ook een uitdaging waar hij van de grond af iets kan opbouwen ipv top-tier te consolideren.
Dat er mensen weg gaan, sure. Maar Red Bull was volgens mij redelijk stabiel? En dit is al de zoveelste in 2, 3 jaar.
Dan Fallows; Rob Marshall; Adrian Newey; Jonathan Wheatly; Lee Stevenson; Will Courtenay; En dan ben ik er vast nog vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
AvK schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:03:

Zou me niks verbazen.
Als Verstappen weg gaat zie ik ‘m niet meer terugkomen.

Waarom zou hij ook? Hij heeft alles bereikt wat hij wilde bereiken.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:32
Ik ben wel beschikbaar, vanaf de bank weet ik het vaak beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:13

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

meenkdrie schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:08:
Ik ben wel beschikbaar, vanaf de bank weet ik het vaak beter.
Anders kan je hier ff kijken.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:09
RobertMe schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:50:
[...]

Dat er mensen weg gaan, sure. Maar Red Bull was volgens mij redelijk stabiel? En dit is al de zoveelste in 2, 3 jaar.
Dan Fallows; Rob Marshall; Adrian Newey; Jonathan Wheatly; Lee Stevenson; Will Courtenay; En dan ben ik er vast nog vergeten.
Nieuwe uitdaging, hogere functie en dus waarschijnlijk betere salaris. Kan mij voorstellen dat Red Bull minder huiverig was om een hogere loon te geven om hem te behouden i.v.m. budget cap.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
NeverSettle schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:58:
[...]

Nieuwe uitdaging, hogere functie en dus waarschijnlijk betere salaris. Kan mij voorstellen dat Red Bull minder huiverig was om een hogere loon te geven om hem te behouden i.v.m. budget cap.
Newey valt sowieso buiten de budget cap.

Hij krijgt bij AM meer te zeggen, denk dat dat de hoofd reden is.

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 25-09-2024 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

ArcticWolf schreef op woensdag 25 september 2024 @ 07:40:
[...]

Newey valt sowieso buiten de budget cap.

Hij krijgt bij AM meer te zeggen, denk dat dat de hoofd reden is.
Ik denk dat hetkrijgen van aandelen Aston Martin ook een rol gespeeld heeft. Zo heeft hij niet alleen zeggenschap over de ontwikkeling van de wagen maar kan ook meepraten over de koers van Aston Martin.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Het Formule 1 2024 seizoen tot nu toe! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jv7Ya9yEOlr80omCOoLdVrVL5CM=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/WXmaWp5soQPmgv7CrCua9mus.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Z0UNvkVW-Fo9jwUMNF_2iRkAQA=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/QrCsKq7DWyTxIuNq45dHzQwH.webp?f=fotoalbum_tile

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Voor mijn gevoel missen dit jaar Aston Martin en een keertje Alpine op het podium. Dit jaar lijkt de F1.5 klasse weer voor spek en bonen mee te doen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:47:
[...]

Voor mijn gevoel missen dit jaar Aston Martin en een keertje Alpine op het podium. Dit jaar lijkt de F1.5 klasse weer voor spek en bonen mee te doen.
Mee eens, want toen ik dit overzicht vanmorgen zag. Schrok ik wel van het kleine aantal verschillende teams dat op het podium heeft gestaan :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:22

Mickey77

Allround ICT-er

G_Dragon schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:49:
[...]
Mee eens, want toen ik dit overzicht vanmorgen zag. Schrok ik wel van het kleine aantal verschillende teams dat op het podium heeft gestaan :o
Is ook niet zo gek, omdat de regels al een tijdje niet zoveel veranderd zijn. Inmiddels is de betrouwbaarheid van alle auto's heel groot.

Als we weer grote regelwijzigingen hebben, dan is de betrouwbaarheid weer lager en dan kunnen de kleine teams weer af en toe profiteren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Die betrouwbaarheid heeft in mijn ogen vooral te maken met 2 zaken, de bandjes en gebrek aan refuelling. Alles wordt zo gemaneged, er wordt in races totaal niet meer tot het uiterste gegaan, want voor je het weet zijn de bandjes kapot. Als je kijkt naar eind jaren 90 en begin 00, dan zie je soms dat rondetijden heel dicht bij de pole-ronde liggen. Dat is niet meer voor te stellen nu. Het is al een tijdje geen formule meer van 300km knallen. Ja een mate van 'management' is er altijd wel geweest, maar in mijn ogen is het veel te veel doorgeslagen, mede door die Italiaanse verbrande Emmentaler-wielen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mickey77 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:56:
[...]

Als we weer grote regelwijzigingen hebben, dan is de betrouwbaarheid weer lager en dan kunnen de kleine teams weer af en toe profiteren.
Vooral bij mechanisme en motorische regelwijzigingen wordt er weer flink gehusseld idd :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

siggy schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:02:
Die betrouwbaarheid heeft in mijn ogen vooral te maken met 2 zaken, de bandjes en gebrek aan refuelling. Alles wordt zo gemaneged, er wordt in races totaal niet meer tot het uiterste gegaan, want voor je het weet zijn de bandjes kapot. Als je kijkt naar eind jaren 90 en begin 00, dan zie je soms dat rondetijden heel dicht bij de pole-ronde liggen. Dat is niet meer voor te stellen nu. Het is al een tijdje geen formule meer van 300km knallen. Ja een mate van 'management' is er altijd wel geweest, maar in mijn ogen is het veel te veel doorgeslagen, mede door die Italiaanse verbrande Emmentaler-wielen.
En wellicht het feit dat de halve auto een derde van het seizoen mee moet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

MikeyMan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:24:
[...]

En wellicht het feit dat de halve auto een derde van het seizoen mee moet gaan.
Nee, stop making sense O-) :+

Als ik even grofweg mag stellen dat er een relatie is tussen economische duurzaamheid en daadwerkelijke duurzaamheid (die is er, al uiteraard niet 1 op 1), dan denk ik ook dat het niet te vergelijken is met een simpel V10 of een v8tje uit de jaren 90. Waar toen Jos eens een keer op de kop kreeg van Brian Hart omdat ie de auto niet aan de kant zetten om de motor te besparen en gewoon naar de pits reed, was toen een blok een mlijoen waard. Nu is dat met alle 'duurzame' dingen eromheen makkelijk het tienvoudige. Als dat al niet meer is.

Ik snap dat teams wel iets vinden om een klein voordeel te halen en daar geld tegen aan gaan gooien, maar de balans is op dit moment extreem ver te zoeken. Het hele gedoe van duurzame PU's is meer marketing om de grote autofabrikanten niet te verliezen, dan dat het veel toevoegt aan de racerij.

Gezien de populariteit van F1 vind ik het bizar dat er niet een A1gp-achtige serie ontstaat met eenvoudigere motortech. Iets wat meer lijkt op een F1 auto uit de eind jaren 90, zo veel als mogelijk spec, keiharde bandjes die 10.000km meegaan en gaan met die banaantjes. En dan natuurlijk max 600kg en zo klein als mogelijk ipv die Le Mans wagens zonder dakjes. Kan me niet voorstellen dat da geen kijkers trekt.

Als ik het geld had......./droom

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26

Vuvuzela

My spire is forming

siggy schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:34:
[...]
Gezien de populariteit van F1 vind ik het bizar dat er niet een A1gp-achtige serie ontstaat met eenvoudigere motortech. Iets wat meer lijkt op een F1 auto uit de eind jaren 90, zo veel als mogelijk spec, keiharde bandjes die 10.000km meegaan en gaan met die banaantjes. En dan natuurlijk max 600kg en zo klein als mogelijk ipv die Le Mans wagens zonder dakjes. Kan me niet voorstellen dat da geen kijkers trekt.

Kijk je nu wel naar GP2? Want zoiets omschrijf je wel. Op je banden idee na maar dat is geen handig idee.

I served in a company of heroes.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:21
siggy schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:02:
Schumacher bijvoorbeeld, die vlak voor zijn pitstop nog even kwalificatierondjes reed en daarmee veel tijd won op zijn concurrenten.

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:11
siggy schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:34:
[...]

Al die 'alternatieve' raceklassen die zo lekker kosten besparen werken niet. Teams gaan op zoek naar een competetief voordeel en hoe harder je het dicht timmert hoe duurder de (marginale) voordelen worden. Autosport blijft een diepe zakken sport.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Arjantje72 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:47:
[...]

Schumacher bijvoorbeeld, die vlak voor zijn pitstop nog even kwalificatierondjes reed en daarmee veel tijd won op zijn concurrenten.
Hoe is dat anders dan Lewis zijn 'hammertime' de afgelopen 10 jaar?

Het voornaamste is dat er meerdere teams min of meer even snel zijn in de race, dan pushen ze elkaar om dichter bij de max te rijden.

[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 25-09-2024 13:21 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27
YakuzA schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:18:
Het voornaamste is dat er meerdere teams min of meer even snel zijn in de race, dan pushen ze elkaar om dichter bij de maxLando te rijden.
Ftfy :+

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Het voornaamste is dat er meerdere teams min of meer even snel zijn in de race, dan pushen ze elkaar om dichter bij de max te rijden.
De vraag is wel of je nu nog een hele race voluit kunt rijden want er is ook een limiet op brandstofverbruik. Kun je wel trappen, een extra bandenstop doen, maar dan kom je aan het eind van de race met een lege tank te staan.

Signatures zijn voor boomers.

• RobertMe
Maasluip schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:03:
[...]

De vraag is wel of je nu nog een hele race voluit kunt rijden want er is ook een limiet op brandstofverbruik. Kun je wel trappen, een extra bandenstop doen, maar dan kom je aan het eind van de race met een lege tank te staan.
Vroeger was brandstofverbruik ook een beperkende factor. Ja, er werd getankt, maar dat was ook niet elke keer helemaal vol gooien en dan volledig stampen totdat die weer leeg was. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard, zoals Schumachers succesvolle 4-stopper.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Crazy D

I think we should take a look.

RobertMe schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:10:
[...]

Vroeger was brandstofverbruik ook een beperkende factor. Ja, er werd getankt, maar dat was ook niet elke keer helemaal vol gooien en dan volledig stampen totdat die weer leeg was. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard, zoals Schumachers succesvolle 4-stopper.
Maar er was geen limiet op de hoeveelheid brandstof per race. En die is er nu natuurlijk wel. Maar goed, als dat nodig is, verzinnen ze daar ook wel weer iets op.

Exact expert nodig?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Crazy D

I think we should take a look.

Arjantje72 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:47:
[...]

Maar dat doet toch iedereen? In-lap en out-lap even extra knallen. Bij de 1 valt het iets meer op dan bij de ander.

Exact expert nodig?

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:21
[...]

Dat waren geen pole tijden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:01
RobertMe schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:50:
[...]

Michael Broadhurst (naar Alpine), Steve Winstanley (naar Williams) en Guillaume Cattelani (naar RB)

• siggy

siggy

Wait.... what?

Vuvuzela schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:08:
[...]

Kijk je nu wel naar GP2? Want zoiets omschrijf je wel. Op je banden idee na maar dat is geen handig idee.
Ik kijk al jaren naar GP2/F3000. En het is niet bepaald hetzelfde.
Arjantje72 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:47:Schumacher bijvoorbeeld, die vlak voor zijn pitstop nog even kwalificatierondjes reed en daarmee veel tijd won op zijn concurrenten.
Yep,is nu niet meer voor te stellen helaas.
Racing-Paradise schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:58:Al die 'alternatieve' raceklassen die zo lekker kosten besparen werken niet. Teams gaan op zoek naar een competetief voordeel en hoe harder je het dicht timmert hoe duurder de (marginale) voordelen worden. Autosport blijft een diepe zakken sport.
Zeker waar, maar hoe lastig kan het zijn om het desnoods 100% spec te maken?

Dat het commercieel niet interssant is,, is nog tot daar aan toe, maar technish en regeltechnisch kan dit niet lastig zijn. Het is niet Fermats last theorem....

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Iemand nog ruimte in huis voor een echte F1 simrace rig? :)
https://www.formula1.com/...ar.1Zudqbylr8vv8GVzbSRriO

Het kost wat, maar dan heb je ook wat :)
WORLD EXCLUSIVE – Oracle Red Bull Racing RB19 Motion Simulator
Sale price €122.252,95

[ Voor 28% gewijzigd door YakuzA op 26-09-2024 12:31 ]

PSN

• Pierre
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

YakuzA schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:30:

[...]
De ruimte zou nog lukken, alleen het geld dat is denk ik voor de meeste hier wel een issue :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
YakuzA schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:30:

[...]
Dat wordt in de woonkamer van Max wel wat meubels verplaatsen maar dan past het nog makkelijk in de hoek schat ik zo in. :)

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/maxs-sim-set-up-at-home-v0-lw5kpegwjyid1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=d508fe366b2a38b0913e9e30d4f04262e51c03d0

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Chocoball schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:44:
[...]

Dat wordt in de woonkamer van Max wel wat meubels verplaatsen maar dan past het nog makkelijk in de hoek schat ik zo in. :)

[Afbeelding]
Die WK beker die casual op het koelkastje staat. :D

PSN: Shiver23

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-09 09:48
Shiver23 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:51:
[...]

Die WK beker die casual op het koelkastje staat. :D
sleutelbakje....

at your service

• VincentG
  • Laatst online: 20:38
Toch wel opmerkelijk dat je naast F1 courreur nog actief sim racer bent. :D

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:06
Groot genoeg voor een flink sleutelfeest...

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

VincentG schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:13:
En dan ook nog eens een van de beste simcoureurs ter wereld. ;)

IT'S NOT A GAME! :+

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 26-09-2024 14:19 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53
VincentG schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:13:
Is andersom toch, naast sim racen heeft die F1 als hobby.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ferrari mogelijk hun bouncing issue ook weer onder controle:
Ferrari 'on top' of bouncing issues after identifying wind tunnel anomaly
Barcelona floor upgrade added high-speed bouncing problem to Ferrari's 2024 Formula 1 car
https://www.motorsport.co...-tunnel-anomaly/10657976/
"We're confident that our process is working, confident that we're on top of everything. We'll just wait for the next banana skin."

Clear explained the challenges of developing floor geometry with the current regulations, explaining that the wind tunnel's efficacy is reduced when it comes to measuring a car in various dynamic conditions.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Kan even geen instagram linkje plaatsen, maar RB heeft zojuist bekend gemaakt dat Danny Ric weggaat bij RB.

per aspera ad astra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LAD93 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:49:
Kan even geen instagram linkje plaatsen, maar RB heeft zojuist bekend gemaakt dat Danny Ric weggaat bij RB.
https://www.motorsport.co...ull-pays-tribute/10658203

:Y)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheBrut3
BREEKIN, BREEKIN!

https://www.formula1.com/...id.1O8CDJ6kYB9VsxpPrbqxX0

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GYacsp6bcAApv7l.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door TheBrut3 op 26-09-2024 18:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
"Departs from RB". Ze laten het nog bijna klinken alsof die vrijwillig weg gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Jammer dat het niet tijdens de Singapore race bekend kon worden gemaakt. Beetje flauwe bedoeling zo imho

Trouwens ze willen je niet de specs geven van de gaming pc wat onderdeel is van de sim en het is exclusief shipping costs. En je mag er ook niet twee kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RB replaces Ricciardo with Lawson for remainder of F1 2024
https://www.motorsport.co...nder-of-f1-2024/10658219/

Jammer... had eigenlijk verwacht (gehoopt) dat ze Perez zouden demoten en Lawson naast Verstappen zouden zetten. Veel slechter zal een coureur het namelijk niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

@ArcticWolf Ja, als ze ziet hoe goed Colapinto het doet naast Albon.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheBrut3
Volgens mij is Lawson nog niet 'officieel' aangekondigd, alleen het vertrek van Ricciardo.
Toch wel.

BREEKIN, BREEKIN!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GYae4KrbMAAbg2H.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door TheBrut3 op 26-09-2024 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:01
Dus dat is weer een halve aflevering Drive to Survive gevuld met het afscheid van Daniel Ricciardo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Transportman schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:28:
Dus dat is weer een halve aflevering Drive to Survive gevuld met het afscheid van Daniel Ricciardo.
Afscheid, welk afscheid? Hij heeft niet eens een echte kans op een afscheid gehad. Want pas "vertrokken" na de race.

Edit:
En veel coureurs hadden het over "vakantie". Dus zou me niks verbazen als Riccardo ook maar een telefoontje gekregen heeft met "bedankt voor je diensten en adieu". En dus ook geen "afscheid op de fabriek".
En dat prutsers die nog niet droog zijn achter de oren zijn (Sargeant, De Vries, ...) zo behandelt worden is al niet heel netjes. Maar bij een 8-voudig winnaar die 13 jaar F1 heeft gereden en ~10 jaar "onderdeel van de familie" is geweest toch wel ongekend.

[ Voor 41% gewijzigd door RobertMe op 26-09-2024 19:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Blijven ze aan de gang in de paddock. Nou kan ik weer de Topic Start gaan aanpassen of misschien moet ik nog maar even wachten na Mexico als ze Checo hebben uitgezwaaid :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@RobertMe nyck de Vries nog niet droog achter de oren? :?

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

MikeyMan schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:36:
Met F1 wel.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Chocoball schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:35:
[...]

Blijven ze aan de gang in de paddock. Nou kan ik weer de Topic Start gaan aanpassen of misschien moet ik nog maar even wachten na Mexico als ze Checo hebben uitgezwaaid :)
Mischien een los "breaking" F1 topic elk jaar :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:36:
1 invalrace en een half seizoen? ;) Sargeant reed dan langer in de F1, met 1,5 seizoen.

Over "zielig" afscheid gesproken trouwens. Mick Schumacher die donuts ging draaien en meteen te horen kreeg dat het niet mocht, omdat ze de onderdelen nog nodig hadden voor de post season test :X

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

TheBrut3 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:37:
Volgens mij is Lawson nog niet 'officieel' aangekondigd, alleen het vertrek van Ricciardo.
Toch wel.

BREEKIN, BREEKIN!
[Afbeelding]
Hebben ze iemand van de pitwall aangenomen :? 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:59

AvK

Ready Set Go

Zelf zie ik Ricciardo nog wel terug komen als reclame man of als Pit reporter. David Coulthard wordt ook ouder.

Blijf erbij dat ik blij ben dat hij nu eindelijk gestopt is met racen. Ging nergens meer over.

[ Voor 30% gewijzigd door AvK op 27-09-2024 08:59 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Jeetje, wat heeft RB dit slecht aangepakt zeg.

Je weet dat RIC best geliefd is en zich toch in het verleden aardig wat bewezen heeft.
En toch dit zo aanpakken, publiek geheim van maken en exit the backdoor.

Ja het is een harde sport, Sargeant ( wie kent die nog :+ ) is op diezelfde manier gewipt alleen zag het publiek deze een jaar eerder al aankomen, gewoon geen F1 materiaal.
Dani had het wel met zijn divebombs, reed weinig schade en hij was natuurlijk met zijn charme een publieks lieveling... jammer.

Maar goed, ook mooi voor Lawson, ik gun hem een mooie carrière.

Vraag mij wel af of Max hier nog aan zal denken of hij dit meeneemt als evaluatie of hij nog bij het juiste team zit...

-edit-
Was er van Sargeant ook door de F1/FOM gelijk een mooie herinnering gemaakt?

[ Voor 14% gewijzigd door Humma Kavula op 26-09-2024 20:51 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:05:
[...]

1 invalrace en een half seizoen? ;) Sargeant reed dan langer in de F1, met 1,5 seizoen.

Over "zielig" afscheid gesproken trouwens. Mick Schumacher die donuts ging draaien en meteen te horen kreeg dat het niet mocht, omdat ze de onderdelen nog nodig hadden voor de post season test :X
Dacht dat je het over zn leeftijd had met die opmerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 21:10

Blokker_1999

Full steam ahead

ArcticWolf schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:36:
[...]

https://www.motorsport.co...nder-of-f1-2024/10658219/

Jammer... had eigenlijk verwacht (gehoopt) dat ze Perez zouden demoten en Lawson naast Verstappen zouden zetten. Veel slechter zal een coureur het namelijk niet doen.
Nu niet om moeilijk te doen, maar als je op iets meer dan een jaar tijd 3x een nieuwe teamgenoot naast Max moet zetten en Perez de enige was die nog iets of wat normaal met de machine kon rijden en toch nog een beetje kon scoren dan is hij uiteindeiljk zo slecht nog niet.

Het toont vooral ook aan dat snel zijn in de F1 niet enkel afhankelijk is van de machine waarmee je rijdt zoals soms wel eens beweerd wordt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 21:10

Blokker_1999

Full steam ahead

RobertMe schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:30:
[...]

Afscheid, welk afscheid? Hij heeft niet eens een echte kans op een afscheid gehad. Want pas "vertrokken" na de race.

Edit:
En veel coureurs hadden het over "vakantie". Dus zou me niks verbazen als Riccardo ook maar een telefoontje gekregen heeft met "bedankt voor je diensten en adieu". En dus ook geen "afscheid op de fabriek".
En dat prutsers die nog niet droog zijn achter de oren zijn (Sargeant, De Vries, ...) zo behandelt worden is al niet heel netjes. Maar bij een 8-voudig winnaar die 13 jaar F1 heeft gereden en ~10 jaar "onderdeel van de familie" is geweest toch wel ongekend.
Als je de verschillende interviews van RIC over het weekend zag, dan wist je goed genoeg dat hij op zijn tong moest bijten om geen woord te veel te zeggen. Die wist voor het weekend al hoe laat het was.

Waarom Red Bull voor deze strategie gekozen heeft is moeilijk te zeggen. Mogelijks hoopte men op winst voor Max en dan zou het RIC verhaal te veel met de aandacht gaan lopen zijn. Maar het kan ook zijn dat het gewoon voor te veel afleiding zou zorgen tijdens het weekend.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Nou, jammer dat ze het gewoon niet in het vorige race weekend gezegd hebben. Maar voor de rest, about ffing time zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Blokker_1999 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:41:
[...]

Nu niet om moeilijk te doen, maar als je op iets meer dan een jaar tijd 3x een nieuwe teamgenoot naast Max moet zetten en Perez de enige was die nog iets of wat normaal met de machine kon rijden en toch nog een beetje kon scoren dan is hij uiteindeiljk zo slecht nog niet.
Perez is ook niet veilig met 41 punten uit de laatste 12 races ondanks zijn vernieuwde contract, en een lastig te rijden RB20 zelfs voor Verstappen. Red Bull kan Lawson in de 6 laatste races evalueren en eventueel volgend seizoen laten promoveren naar het hoofdteam. De geruchten dat Ricciardo in de poule van Red Bull rijders blijft en mogelijk zelfs Perez na Mexico vervangt gaan mij iets te ver.

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:32
Ik moest lachen bij "BREEKIN BREEKIN"

wat een grote grap dat Breaking gedoe

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• RobertMe
Alle hoogtepunten van Sargeants carriere bedoel je? Hmm... Hij heeft 1 punt gescoord. Dan ben je zo klaar met je hoogtepunten video.

Verwijderd

RobertMe schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:36:
[...]

Alle hoogtepunten van Sargeants carriere bedoel je? Hmm... Hij heeft 1 punt gescoord. Dan ben je zo klaar met je hoogtepunten video.
YouTube: F2 Feature Race Highlights | 2022 British Grand Prix
YouTube: Formula 3 Race 2 Highlights | 2020 Belgian Grand Prix
Beter dan dit wordt het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Yes yes, was sarcastisch bedoeld...

Vond net deze vid, eerste minuut laat al zien waarom Dani gewoon geliefd is:

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RobertMe
Wordt nu wel interessant. Gaat Bottas 23e finishen in een kampioenschap met 20 deelnemers? :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Drl0oRTtiAksGYF1-VHX07DiaRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yOMPTBK96ck1ql3SUh74hfZt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Bestaat die ook van Haas? Magnussen, Mazepin, Magnussen, Bearman, Magnussen, Bearman ;)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
RobertMe schreef op donderdag 26 september 2024 @ 22:50:
[...]

Bestaat die ook van Haas? Magnussen, Mazepin, Magnussen, Bearman, Magnussen, Bearman ;)
Nog niet tegengekomen maar als ik hem ooit tegenkom dan zal ik aan je denken :o

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik hoop dat we RIC nog terug gaan zien in de IndyCar.
Lijkt me prima bij hem passen.

In ieder geval een tijdje lekker afstand nemen van het hele F1 gebeuren.

• Chocoball
sambalbaj schreef op donderdag 26 september 2024 @ 23:20:
Ik hoop dat we RIC nog terug gaan zien in de IndyCar.
Lijkt me prima bij hem passen.

In ieder geval een tijdje lekker afstand nemen van het hele F1 gebeuren.
Sargeant zou eerder naar een Indycar zitje kijken dan Ricciardo, die wordt eerder in verband gebracht met Nascar of Supercars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:21
Het blijft spijtig, en in het verleden zijn er wel meer sympathieke coureurs de laan uitgestuurd ivm beroerd/tegenvallend presteren. RIC was z’n Mojo al wat jaren kwijt, het gaat gewoon niet meer. Dat heeft hij zelf ook wel in de gaten gehad. Na RB een paar sterke races bij Renault, maar daarna was het ook wel gebeurd.
Spijtig dat hij geen afscheid heeft kunnen nemen. Het had RB gesierd om dat afscheid al voor de zomer te doen, of Lawson er per Monza /Baku al in en de laatste een/twee races RIC er nog even in. Immers het imago van een duiventil hadden ze bij VCARB al.

Of het nu die gebroken hand is geweest maar ergens klopt er natuurlijk iets niet over de test van RIC in Silverstone ten koste van DEV en de prestaties van RIC in de VCarb. Tijden hebben we nooit gezien, maar de gespeculeerde “3 tienden achter Max” lijkt mij niet realistisch. Dat zal wel een formaliteit zijn geweest waar de uitslag al vast stond.
Pagina: 1 ... 61 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024