Mhwa, volgens mij zijn ze wel redelijk realistisch en hopen ze vooral in 2026 er te staan. Wat dat betreft staan ze er gewoon erg goed op. Zou mooi zijn als Alonso nog een keer kampioen kan worden, veel te weinig titels voor zo’n goede coureur :-)gwystyl schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:26:
[...]
Nou, vooral Lance. Het spat er echt vanaf.....
Ik vind Newey erg moeilijk te verstaan, en ik ben wel even klaar met "vanaf nu gaat alles de goede kant op want Newey is er"..... ik haak af.
Volgend jaar Stroll WDC? Arigato!
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
:fill(white):strip_exif()/f/image/mlEMhC4AMloZ7ffphG25GDV7.png?f=user_large)
mooie ontwikkeling, hopelijk (nog) meer spanning voorin!
(Newey en Stroll sr.)
[ Voor 4% gewijzigd door dyrc op 10-09-2024 12:35 ]
Dan moet of Stroll junior eruit, of Alonso.... maar het lijkt mij ook geen onlogische stap.
dyrc schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:34:
[Afbeelding]
(Newey en Stroll sr.)

Ik ging er eigenlijk vanuit dat Max in 2026 bij Mercedes zou rijden. Maar daar ben ik ineens een stuk minder zeker van.
Als je ziet wat Stroll sr. met dat team aan het doen is, dan verwacht ik inderdaad dat zijn volgende target Verstappen is. En gezien de goede band van de Verstappens met Honda en Newey is dat ineens helemaal geen gekke gedachte meer, en wellicht nog haalbaar voor AM ook.
Dat zal dan Alonso zijn. Verstappen is een prima vervanger. Wel jammer, want het leukste voor ons zou beiden heren in één team zijn.Tortelli schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:46:
[...]
Dan moet of Stroll junior eruit, of Alonso.... maar het lijkt mij ook geen onlogische stap.
Volgens mij was Alonso zijn commitment toch ook vooral naar het team toen hij bijtekende voor meerdere jaren? Ik proefde daar een beetje uit dat hij niet altijd rijder blijft, maar daarna ook een management functie gaat innemen. Dat zou mooi passen met Verstappen als rijder (er van uitgaande dat Stroll Jr er nooit uitgegooid wordt tot hij geen zin meer heeft)ZeromaNoiS schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:56:
[...]
Dat zal dan Alonso zijn. Verstappen is een prima vervanger. Wel jammer, want het leukste voor ons zou beiden heren in één team zijn.
Als VER naar ooit AM gaat, gaat dat mij veel geld qua merch kosten... ik vind de AM kleuren altijd heel tof.
per aspera ad astra
De Breaking poster kan natuurlijk niet ontbreken aan de topiccollectie hier. Misschien dat ik nog een breaking news segment aan de Topic Start moet toevoegen? 

Ik heb begrepen dat Alonso na dit contract zou willen stoppen.ZeromaNoiS schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:56:
[...]
Dat zal dan Alonso zijn. Verstappen is een prima vervanger. Wel jammer, want het leukste voor ons zou beiden heren in één team zijn.
"When you grow up your heart dies"
Ook niet heel vreemd met z'n leeftijd toch. F1 is iets 'minder' heftig als voetbal, maar na je 40e gaat het toch wel achteruit.sjaool schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:53:
[...]
Ik heb begrepen dat Alonso na dit contract zou willen stoppen.
Ach, hij heeft het dubbele aantal punten ten opzichte van Stroll op dit moment. Hij kan dus prima nog even mee.ArcticWolf schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:13:
[...]
Ook niet heel vreemd met z'n leeftijd toch. F1 is iets 'minder' heftig als voetbal, maar na je 40e gaat het toch wel achteruit.
Alonso heeft geen kinderen, toch? "Elk kind kost je 1 tiende" gaat voor hem dus al niet op.ArcticWolf schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:13:
[...]
Ook niet heel vreemd met z'n leeftijd toch. F1 is iets 'minder' heftig als voetbal, maar na je 40e gaat het toch wel achteruit.
Maar ja, "op leeftijd" zal de scherpte er wel iets af gaan wat ten koste gaat van rondetijd en wellicht ook racecraft.
Zoals we inderdaad al hadden verwacht, gaat Newey dus naar Aston Martin. Leuk nieuws, ben benieuwd hoe hij het daar zal gaan doen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Stroll er per 2026 eruit en Verstappen naar Aston Martin.sjaool schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:53:
[...]
Ik heb begrepen dat Alonso na dit contract zou willen stoppen.
Dan blijven Honda, Newey en Verstappen bij elkaar en Alonso heeft ook nog een contract in 2026. Want dat zou nogal een line-up zijn.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Voor iemand die zijn vermogen opgebouwd heeft in de mode-industrie had hij wel een mooier pak kunnen uitkiezen i.p.v. C&A pak van Neweydyrc schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:34:
[Afbeelding]
(Newey en Stroll sr.)
Vaak bu'j te bang!
Alonso heeft wel een contract voor 2026 (en 2025) maar niet perse als rijder. Kan ook in een rol als adviseur, ambassadeur, of whatever zijn.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:47:
[...]
Stroll er per 2026 eruit en Verstappen naar Aston Martin.
Dan blijven Honda, Newey en Verstappen bij elkaar en Alonso heeft ook nog een contract in 2026. Want dat zou nogal een line-up zijn.
Lance Stroll kampioenskandidaat maken lijkt me geen uitdaging maar een onmogelijke opgaven."Ik had een nieuwe uitdaging nodig."
...
Maar het is zo'n geweldig werk: mens en machine aan elkaar koppelen en daar een optimale combinatie van maken. De top van mens en machine is Formule 1.
Het is ook maar wat je top van mens noemt.
Hij heeft zeker goed naar Alonso gekeken hoe je moet communiceren om het meeste geld binnen te harken.
https://nos.nl/artikel/25...r-f1-renstal-aston-martin
[ Voor 12% gewijzigd door Albinoraptor op 10-09-2024 15:00 ]
Nevermind - @RobertMe was mij voorArcticWolf schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:13:
[...]
[ Voor 26% gewijzigd door Thinlanet op 10-09-2024 15:12 ]
Gaaf dat Newey bij AM getekend heeft. Had het niet zo tof gevonden als hij naar FER was gegaan.
Heel benieuwd wat dit gaat opleveren.
Zou erg cool zijn maar denk dat dat ook huilen wordt als die twee om de titel zouden strijden.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:47:
[...]
Stroll er per 2026 eruit en Verstappen naar Aston Martin.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik denk dat Verstappen inmiddels echt beter is. Absoluut niks tegen de talenten van Alonso, maar hij is 40+.Help!!!! schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:39:
Gaaf dat Newey bij AM getekend heeft. Had het niet zo tof gevonden als hij naar FER was gegaan.
[...]
Zou erg cool zijn maar denk dat dat ook huilen wordt als die twee om de titel zouden strijden.
Verder is het natuurlijk de vraag of Aston Martin in 2026 meteen vooraan staat. Ze hebben een eigen PU en Newey, maar alsnog moet het wel slagen.
2026 word denk ik interessant omdat je zoveel teams hebt:
-Audi neemt Sauber over
-RBR met hun eigen PU
-Ferrari en Mercedes zijn uiteraard geïntegreerd
-Aston Martin met Honda en Newey
-McLaren
-Blijft er nog wat over van Renault?
-Komt Andretti nog?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
fwiw. Voor de mensen met veel tijd:
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Een TL;DW; zou handig zijnHelp!!!! schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:47:
fwiw. Voor de mensen met veel tijd:
[YouTube: Adrian Newey Exclusive: Why I Quit Red Bull & My Future at Aston Martin]
Cost cap-tom-562 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:47:
[...]
Voor iemand die zijn vermogen opgebouwd heeft in de mode-industrie had hij wel een mooier pak kunnen uitkiezen i.p.v. C&A pak van Newey
Eerste 50 seconden verzorgen dat al. Ofwel hij had zogenaamd een nieuwe uitdaging nodig
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Misschien dat je de 1e post onder de start post kan reserveren voor alle breaking news posters.Chocoball schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:53:
De Breaking poster kan natuurlijk niet ontbreken aan de topiccollectie hier. Misschien dat ik nog een breaking news segment aan de Topic Start moet toevoegen?
[Afbeelding]
Geeft wel een goed seizoensoverzicht denk ik
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
@G_Dragon had de meeste Breaking posters al te pakken, alleen Famin en Oakes nietYakuzA schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:43:
[...]
Misschien dat je de 1e post onder de start post kan reserveren voor alle breaking news posters.
Geeft wel een goed seizoensoverzicht denk ik
We kunnen die post van hem natuurlijk ook een pinnetje geven
^
Haha
Haha
PC Specs
Hij wilde denk ik best bij Red Bull blijven maar hij mocht geen aandelen. Dat sluimert er ook een beetje tussendoor. Ook zegt hij dat hij na zijn werk als ontwerper graag nog een oogje in het zeil wil houden qua ontwerp etc. Dan kan hij het rustiger aan doen maar toch nog bezig zijn met de F1.
Dit zijn zo'n beetje de dingen die ik uit zijn verhaal haal.
Verder is het een heel leuk(e) interview/podcast waarbij er toch wel interessante vragen en uitspraken voorbij komen. Ook komt een beetje de werkwijze van Adrian Newey aan bod.
Ik vond zo'n een officiële F1 Breaking poster net te ver gaan voor deze aankondiging
Chocoball schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:42:
[...]
Ik vond zo'n een officiële F1 Breaking poster net te ver gaan voor deze aankondiging
:strip_exif()/f/image/D83tEDO3KnnO7C1DR03TXodf.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel een oudere officiële maar goed.
Ik vond zijn opmerking dat Stroll een 'old school team boss' was wel heel heel erg ver gezocht.sjaool schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:19:
[...]
Hij wilde denk ik best bij Red Bull blijven maar hij mocht geen aandelen. Dat sluimert er ook een beetje tussendoor. Ook zegt hij dat hij na zijn werk als ontwerper graag nog een oogje in het zeil wil houden qua ontwerp etc. Dan kan hij het rustiger aan doen maar toch nog bezig zijn met de F1.
Dit zijn zo'n beetje de dingen die ik uit zijn verhaal haal.
Verder is het een heel leuk(e) interview/podcast waarbij er toch wel interessante vragen en uitspraken voorbij komen. Ook komt een beetje de werkwijze van Adrian Newey aan bod.
Had dat niet moeten zijn 'breaking news - grand prix topic is open'?sjaool schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:03:
[...]
[Afbeelding]
Wel een oudere officiële maar goed.
Nou ja, hij is echt de eigenaar van het team. Het is niet zo dat Aston Martin van een holding/investeringsmaatschappij is zoals Williams dat nu wel is. Dat is wat hij bedoelde.siggy schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:06:
[...]
Ik vond zijn opmerking dat Stroll een 'old school team boss' was wel heel heel erg ver gezocht.
npsiggy schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:06:
[...]
Had dat niet moeten zijn 'breaking news - grand prix topic is open'?
:strip_exif()/f/image/2HsFK4kFke7hG2xUw1zV8Cym.jpg?f=fotoalbum_large)
Honda en Alpine in het strafbankje 
https://www.motorsport.co...-of-f1-cost-cap/10653106/Honda and Alpine in procedural breach of F1 cost cap
A statement from the FIA added: “The CCA (Cost Cap Administration) confirms that although Alpine Racing SAS and HRC have both been found to be in procedural breach, neither have exceeded the Cost Cap level.
“Both Alpine Racing SAS and HRC have acted at all times in good faith and are currently cooperating with the CCA to finalise the matter.
PSN
Gemiste kans om hier BREAKING bij te zettenDaniëlWW2 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:31:
[modbreak] En nu graag weer wat serieuzer.[/]
Oké, serieus dan:
Gisteren en vandaag eea. gelezen van wat Newey heeft gezegt over de overstap (ik ga het interview later nog kijken). Tot nu toe heb ik nog niet gelezen waar het vandaan komt dat hij de nieuwe uitdaging nodig had. Waarom nu wel, en jaren geleden niet. Lijkt er toch op dat het echte verhaal hierachter wellicht nooit uit komt.
Tja, soms zoeken mensen er gewoon te veel achter of proberen ze onnodige verklaringen te zoeken.
Ik zit jaren bij hetzelfde bedrijf en wil ook wel eens wat anders.
Gewoon om wat verandering te hebben, nieuwe omgeving, nieuwe mensen, nieuw team, niet bij een topteam moeten presteren maar een middenmoot team te helpen (laatste is niet voor mij maar kan ook een reden zijn).
Vond het al overdreven dat ze daar een hele presentatie voor moesten aankondigen en geven en dat de F1 website er nu helemaal vol mee staat.
Maar misschien ben ik te simpel daarvoor.
Gewoon om wat verandering te hebben, nieuwe omgeving, nieuwe mensen, nieuw team, niet bij een topteam moeten presteren maar een middenmoot team te helpen (laatste is niet voor mij maar kan ook een reden zijn).
Vond het al overdreven dat ze daar een hele presentatie voor moesten aankondigen en geven en dat de F1 website er nu helemaal vol mee staat.
[ Voor 5% gewijzigd door VincentG op 11-09-2024 10:53 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Dat komt wat mij betreft vooral door alle onrust bij Red Bull dit jaar.VincentG schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:52:
Tja, soms zoeken mensen er gewoon te veel achter of proberen ze onnodige verklaringen te zoeken.
Eens hoor, dat is een behoorlijke uitzondering in de F1.VincentG schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:52:
De RB17 is klaar tegen die tijd. En voor de RB17 heeft hij met Aston Martin aan de Valkery gewerkt. Wellicht dat AM het nu weer de tijd rijp vindt voor een opvolger van de Valkery. Dat Newey niet meer zoveel interesse had in F1 is in ieder geval al lang bekend.Plenkske schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:47:
Gisteren en vandaag eea. gelezen van wat Newey heeft gezegt over de overstap (ik ga het interview later nog kijken). Tot nu toe heb ik nog niet gelezen waar het vandaan komt dat hij de nieuwe uitdaging nodig had. Waarom nu wel, en jaren geleden niet. Lijkt er toch op dat het echte verhaal hierachter wellicht nooit uit komt.
Of had je nu daadwerkelijk verwacht dat hij weg gaat i.v.m. Christian Horner? En naar AM gaat voor de grootste zak met geld? De kans dat die dat zou zeggen was vooraf al erg klein, zelfs al zou het de waarheid zijn.
[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 14-09-2024 12:58 . Reden: Laat deze verbasteringen aub. ]
Mooi dat alle teams en motorbouwers binnen de cap zijn gebleven. En die procedurele fouten zullen nog wel uitgelegd worden.YakuzA schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:43:
Honda en Alpine in het strafbankje
[...]
https://www.motorsport.co...-of-f1-cost-cap/10653106/
Aangezien AM volgend jaar met de Valkyrie in het WEC (willen) gaan rijden, kunnen ze vast wel iemand gebruiken met kennis van de aerodynamica van dat ding om er goed mee te gaan rijdenRobertMe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:56:
[...]
De RB17 is klaar tegen die tijd. En voor de RB17 heeft hij met Aston Martin aan de Valkery gewerkt. Wellicht dat AM het nu weer de tijd rijp vindt voor een opvolger van de Valkery. Dat Newey niet meer zoveel interesse had in F1 is in ieder geval al lang bekend.
Of had je nu daadwerkelijk verwacht dat hij weg gaat i.v.m. Christian Horner? En naar AM gaat voor de grootste zak met geld? De kans dat die dat zou zeggen was vooraf al erg klein, zelfs al zou het de waarheid zijn.
(en updates etc)
[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 14-09-2024 12:58 . Reden: Quote aangepast ]
PSN
Niet vanwege Christian en ook niet vanwege het geld, maar ik denk vanwege de vele personele wisselingen en onrust.RobertMe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:56:
Of had je nu daadwerkelijk verwacht dat hij weg gaat i.v.m. Christian Horney? En naar AM gaat voor de grootste zak met geld? De kans dat die dat zou zeggen was vooraf al erg klein, zelfs al zou het de waarheid zijn.
Dat hij dat zou zeggen had ik ook niet verwacht, maar ik had wel gehoopt op wat meer uitleg.
Verder had ik sowieso niet verwacht dat hij nog naar een ander F1 team zou gaan. Ik dacht die gaat met pensioen of misschien naar een andere race klasse omdat hij het werk zo leuk vind.
MWoah. De timing was wel bijzonder. Misschien niet de directe redenen, maar de leegloop bij Red Bull zal niet hebben geholpen. Beetje goede timing om het zinkende schip voortijdig te verlaten.RobertMe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:56:
[...]
De RB17 is klaar tegen die tijd. En voor de RB17 heeft hij met Aston Martin aan de Valkery gewerkt. Wellicht dat AM het nu weer de tijd rijp vindt voor een opvolger van de Valkery. Dat Newey niet meer zoveel interesse had in F1 is in ieder geval al lang bekend.
[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 14-09-2024 12:59 ]
Dan nog gaat die natuurlijk niet publiekelijk zeggen dat die weg gaat omdat... (Leegloop / budget cap en gekort op salaris / Horner/ ...). Staat niet zo netjes en verkleind ook de kansen op een toekomstige baan. Nog los van dat modder gooien naar de oud werkgever op een persco van de nieuwe werkgever nogal raar is. Het gaat immers om Newey + AM en niet Newey + RBR. Vragen waarom die bij RBR weg ging konden in mei al beantwoord worden.siggy schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:25:
[...]
MWoah. De timing was wel bijzonder. Misschien niet de directe redenen, maar de leegloop bij Red Bull zal niet hebben geholpen. Beetje goede timing om het zinkende schip voortijdig te verlaten.
[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 14-09-2024 12:56 . Reden: Laat deze verbasteringen aub. ]
Had eerder de naam van Pourchaire verwacht ipv Bortoletto als kanshebber:
https://www.motorsport.co...e-deal-for-2025/10653143/Bortoleto edging closer to Sauber race deal for 2025
PSN
Voordat F1 er weer mee aan de haal gaat als erg breekbaar nieuws
Did someone say homecoming? 🪅
— McLaren (@McLarenF1) 11 september 2024
A dream come true for @PatricioOWard who will drive the MCL38 in front of his home crowd during FP1 at the Mexico City GP! 🇲🇽 @ArrowMcLaren pic.twitter.com/VDYvGP0Fd6
Het was destijds toen Newey van McLaren naar Red Bull ging ook een enorm dingetje. Dat was echt donderslag bij heldere hemel, niet zoals nu dat hij eerst aankondigde het team te verlaten en later (gisteren dus) de aankondiging dat hij naar AM gaat. Dat was gewoon "Volgend jaar Newey naar Red Bull".Plenkske schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:04:
Newey is de beste ontwerper in de F1 ooit (afaik), dus dat Aston Martin er blij mee is snap ik wel (als dit het is). Maar een persconferentie bij zulk nieuws heb ik nog nooit gezien in de F1. Bij coureurs herinner ik het me ook niet. Tijdens een F1 weekend wordt al dat nieuws dan weer wel besproken tijdens de vele persmomenten / persconferenties.
Alleen breaking voor de mensen die 0 geruchten hebben meegekregenwat erg lastig is, want zelfs tijdens races hebben ze het er wel ooit over.
Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen in de F1! In de IndyCar doet hij het ook erg goed de laatste tijd! In dat op zicht (al is het wellicht voor hier ietsjes offtopic dus hou het kort): Wat dat betreft wel jammer dat Palou het zo heeft laten aflopen.Chocoball schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:25:
Voordat F1 er weer mee aan de haal gaat als erg breekbaar nieuws[Twitter]
[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2024 15:50 ]
Andere raceklasse is lastig, veel van die andere raceklasses rijden tegenwoordig met spec auto's. Het enige wat denk ik zou kunnen, is de WEC en dan specifiek de hypercar (sub)klasse, maar laat hij nou al aan een hypercar werken (RB17)...Plenkske schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:05:
Niet vanwege Christian en ook niet vanwege het geld, maar ik denk vanwege de vele personele wisselingen en onrust.
Dat hij dat zou zeggen had ik ook niet verwacht, maar ik had wel gehoopt op wat meer uitleg.
Verder had ik sowieso niet verwacht dat hij nog naar een ander F1 team zou gaan. Ik dacht die gaat met pensioen of misschien naar een andere race klasse omdat hij het werk zo leuk vind.
Als Newey het met ons eens is, moet dat wel kloppen toch? 

https://www.motorsport.co...ised-says-newey/10653188/Verstappen has been unfairly demonized, claims Newey
F1 design legend Adrian Newey suggests broadcaster Sky’s coverage has helped cloud image of Max Verstappen
PSN
Lekker neutraal artikel ook...YakuzA schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:55:
Als Newey het met ons eens is, moet dat wel kloppen toch?![]()
[...]
https://www.motorsport.co...ised-says-newey/10653188/
Er was niks mishandeld. Masi heeft er alles aan gedaan om te voldoen aan de wensen van alle teams onder groene vlag te finishen. En daarnaast staat in de regels dat de race director eindverantwoordelijke is v.w.b. de SC en deze naar eigen inzicht mag afwijken van de regels.with the FIA’s mishandling of a safety car restart influencing the outcome of the world championship.
Dus hij heeft voldaan aan de wens van de teams. Alleen was het wellicht wat "onverwacht" doordat hij hierbij is teruggevallen op een regel dat hij effectief mag doen wat hij wilt. Maar hij heeft niet verkeerd gehandeld.
Ik weet niet of het verstandig is het onderwerp hier weer aan te snijden, want ook hier levert het nog weleens verhitte discussies op, maar er zijn velen (ook vooral vanuit de UK) die het simpelweg gewoon oneens zijn. Uiteindelijk heeft het wel Masi zijn kop gekost als Race Director, dus blijkbaar vond men bij de FIA ook wel dat eea niet geheel correct was. Maar laten we drie jaar later vooral de geschiedenis lekker zo laten en vooral naar aanstaande race kijken.RobertMe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:07:
Er was niks mishandeld. Masi heeft er alles aan gedaan om te voldoen aan de wensen van alle teams onder groene vlag te finishen. En daarnaast staat in de regels dat de race director eindverantwoordelijke is v.w.b. de SC en deze naar eigen inzicht mag afwijken van de regels.
Dus hij heeft voldaan aan de wens van de teams. Alleen was het wellicht wat "onverwacht" doordat hij hierbij is teruggevallen op een regel dat hij effectief mag doen wat hij wilt. Maar hij heeft niet verkeerd gehandeld.
EDIT: @Chocoball Ik zie dat van de auteur nu pas.
[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2024 16:17 ]
Gezien de auteur weet ik al genoeg om niet verder te lezen als het om 2021 gaat maar ben het eens met @CH4OS om de discussie niet weer opnieuw te voeren tenzij het 2021 topic heropend kan worden
Mijn punt was voornamelijk dat het artikel zelf er ook gewoon biased in is. Er is geen enkele reden om het, daar, te hebben over "FIA mishandling SC". Ja, je kunt de SC benoemen omdat Newey blijkbaar ook iets over Abu Dhabi heeft gezegd en de SC dus een belangrijke rol speelde daarin. Maar die sneer met "mishandling" is nergens voor nodig. Maarja, dat is wat Newey benoemde he, Verstappen wordt door Britse media gedemoniseerd. En dus net zo goed door Motorsport.com.CH4OS schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:10:
[...]
Ik weet niet of het verstandig is het onderwerp hier weer aan te snijden, want ook hier levert het nog weleens verhitte discussies op, maar er zijn velen (ook vooral vanuit de UK) die het simpelweg gewoon oneens zijn.
Maar dat is ook iets vanuit de auteur van het artikel, helaas. Die heeft destijds ook meerdere artikelen over het hele incident gesschreven.RobertMe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:17:
Mijn punt was voornamelijk dat het artikel zelf er ook gewoon biased in is. Er is geen enkele reden om het, daar, te hebben over "FIA mishandling SC". Ja, je kunt de SC benoemen omdat Newey blijkbaar ook iets over Abu Dhabi heeft gezegd en de SC dus een belangrijke rol speelde daarin. Maar die sneer met "mishandling" is nergens voor nodig. Maarja, dat is wat Newey benoemde he, Verstappen wordt door Britse media gedemoniseerd. En dus net zo goed door Motorsport.com.
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2024 16:20 ]
Ik hoop dat Newey na zijn AM tijd een 'How to build a race car' part two uitbrengt. Ik vond dat heerlijk om te lezen.
Ik had het over de Sky bias etc.RobertMe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:07:
[...]
Lekker neutraal artikel ook...
[...]
Er was niks mishandeld. Masi heeft er alles aan gedaan om te voldoen aan de wensen van alle teams onder groene vlag te finishen. En daarnaast staat in de regels dat de race director eindverantwoordelijke is v.w.b. de SC en deze naar eigen inzicht mag afwijken van de regels.
Het hele 2021 laatste race gedoe heeft niet veel zin om weer op te rakelen.
PSN
Correct, het stoort mij ook dat men dat al 3 jaar volkomen negeert. Hij had volgens het regelement de volledige vrijheid om het in te richten zoals hem juist leek. Na Spa waren alle teams, inclusief Mercedes, het eens dat de race niet achter een safety car hoort te eindigen. Massi deed eigenlijk exact wat hem was opgedragen, alleen de Britse media accepteert het niet als iets verkeerd uitpakt voor 1 van hun landgenoten.RobertMe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:07:
[...]
[...]
Het probleem ligt er ook niet in dat hij de race niet achter de safety car liet eindigen, maar dat hij maar de auto's liet unlappen die tussen Max en Lewis zaten en niet alle lapped cars, zoals Horner zelf ook heeft aangegeven.codex schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:44:
[...]
Correct, het stoort mij ook dat men dat al 3 jaar volkomen negeert. Hij had volgens het regelement de volledige vrijheid om het in te richten zoals hem juist leek. Na Spa waren alle teams, inclusief Mercedes, het eens dat de race niet achter een safety car hoort te eindigen. Massi deed eigenlijk exact wat hem was opgedragen, alleen de Britse media accepteert het niet als iets verkeerd uitpakt voor 1 van hun landgenoten.
Maar goed... What is done, is done.
[ Voor 1% gewijzigd door Ben.Hahlen op 11-09-2024 17:15 . Reden: Aantal auto's was niet duidelijk, aangepast ]
Ergens een artikel over Neweys interview gelezen dat Newey aangaf dat de Britse SkyF1, met een idioot groot bereik over de wereld, gewoon nationalistisch zijn ingesteld.RobertMe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:07:
[...]
[...]
Laatst ook weer clipje van F1 over regenraces en daar werd doodleuk vermeld dat Hamilton op Hochkenheim won 'zonder teamorders', terwijl Bottas toch echt achter Hamilton moet blijven. Hoezo bias? Best bijzonder nog dat er nog genoeg mensen zijn die zweren dat er geen bias is in de F1.......
Waarom, nog erger dan de Vries mbt kampioen worden in 3e of zelfs 4e jaar. Dat is gewoon niks bijzonders.YakuzA schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:20:
Had eerder de naam van Pourchaire verwacht ipv Bortoletto als kanshebber:
[...]
https://www.motorsport.co...e-deal-for-2025/10653143/
Maar Bortoletto & Hulkenberg? Talent met potentie en een oude vaste degelijke rots? Niet echt spectaculair eerlijk gezegd. Audi wilt nog niet echt impact maken, als dat maar niet in een Toyota drama gaat eindigen.
Foutje,mijn koffie was blijkbaar niet sterk genoeg vanmorgen.
Zijn sterfdag is op 12 september en inderdaad 12 jaar geleden.
Zijn sterfdag is op 12 september en inderdaad 12 jaar geleden.
[ Voor 124% gewijzigd door Chocoball op 12-09-2024 09:14 ]
12 jaar geleden al. 😉Chocoball schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:46:
Voor wie al langer F1 kijkt zal de naam wel herkennen. Professor Sid Watkins is op 84 jarige leeftijd overleden.[Twitter]
Nou ja, wat strict gezegd misschien, maar het gaat er dus om dat HAM de (team)order niet had. Dat betekend niet dat een ander dan geen teamorder kan of hoeft te hebben. Of dat te maken heeft met nationalisme, geen idee. Of het bias is, weet ik ook niet, maar Engelsen moet je soms gewoon redelijk letterlijk nemen in wat ze zeggen en de rest dan gewoon loslaten.siggy schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:01:
Laatst ook weer clipje van F1 over regenraces en daar werd doodleuk vermeld dat Hamilton op Hochkenheim won 'zonder teamorders', terwijl Bottas toch echt achter Hamilton moet blijven. Hoezo bias? Best bijzonder nog dat er nog genoeg mensen zijn die zweren dat er geen bias is in de F1.......
Alsof iemand als Newey zich daar druk over hoeft te maken, die kan een kerstkaart rond sturen met z'n blote bips er op, het bureau van de HR manager in de fik steken, de deur uit lopen en op dezelfde dag nog tekenen bij welk team dan ook op de grid. En de teams die hebben geroepen dat ze "geen interesse hadden" zoals een McLaren e.d. wisten natuurlijk op voorhand al wel dat ze zo goed als kansloos waren.RobertMe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:23:
Staat niet zo netjes en verkleind ook de kansen op een toekomstige baan.
Maar eens, chique is het niet en ik geloof niet dat Newey een man is als een Horner, Brown, Wolf e.d. die het nodig vind om z'n mening over anderen heel breed te etaleren.
Denk dat het voor Newey gewoon "klaar was bij RBR" met alle "gedoe'tjes" het afgelopen jaar maar ook de onzekerheid die het Red Bull power trains project met zich mee brengt. Ik denk dat de wetenschap dat Honda gaat leveren aan Aston nog wel eens een grotere rol gespeeld kan hebben dan de zak geld van Stroll.
Newey weet wat hij aan Honda heeft gehad de afgelopen jaren en zal vast ook op de hoogte zijn van de ontwikkelingen voor de toekomst.
Het meest aparte in dat verhaal vind ik nog wel dat als ie het wel op de normale manier had gedaan en de auto's eerder had laten unlappen, de uitkomst precies hetzelfde was geweest. Dus ze kunnen klagen dat ie dat had moeten doen, maar niet dat de uitkomst daarmee anders zou worden.Ben.Hahlen schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:12:
[...]
Het probleem ligt er ook niet in dat hij de race niet achter de safety car liet eindigen, maar dat hij maar de auto's liet unlappen die tussen Max en Lewis zaten en niet alle lapped cars, zoals Horner zelf ook heeft aangegeven.
Maar goed... What is done, is done.
Maar het blijft naar mijn idee inderdaad een groot probleem dat zo'n grote sport-media, zo biassed is en zo zijn stempel op een sport kan drukken. Dat is gewoon slecht voor de sport.
[removed]
Moet ik weer eens lezen, staat in originele versie (Engels) op mijn ereader. Ik heb het boek NL vertaald gelezen maar de vertaler begreep volgens mij niet wat een auto is, laat staan een F1.lexi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:31:
Ik hoop dat Newey na zijn AM tijd een 'How to build a race car' part two uitbrengt. Ik vond dat heerlijk om te lezen.
Bij Mclaren zijn ze ook eindelijk wakker geworden, en gaan ze Norris meer supporten.
Bron Motosport.com
Bron Motosport.com
Interessant feitje kwam voorbij in de Boordradio podcast: Mansell, Prost, Hill, Villeneuve, Häkkinen, Vettel en Verstappen zijn allemaal kampioen geworden in een auto die Newey heeft gebouwd.
Interessant genoeg is geen van deze coureurs erin geslaagd om na hun kampioenschap(pen) in een Newey-bolide opnieuw kampioen te worden in een niet-Newey auto. De enige mogelijke uitzondering op deze trend is Max Verstappen natuurlijk.
Interessant genoeg is geen van deze coureurs erin geslaagd om na hun kampioenschap(pen) in een Newey-bolide opnieuw kampioen te worden in een niet-Newey auto. De enige mogelijke uitzondering op deze trend is Max Verstappen natuurlijk.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Max gaat gewoon naar AM en wordt daar ook kampioen
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
AM heeft aangegeven dat de deur open staat om te praten. Zowel Alonso als Stroll staan onder langdurige contracten dus ik zie zo 1-2-3 niets veranderen. Fernando zal nog even willen blijven nu Newey er begint en Honda hoeft ook niets meer te bewijzen denk ik.zonoskar schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:28:
Max gaat gewoon naar AM en wordt daar ook kampioen
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ja, Stroll sr. zal over zijn trots moeten stappen en junior uit het team zetten.asing schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:55:
[...]
AM heeft aangegeven dat de deur open staat om te praten. Zowel Alonso als Stroll staan onder langdurige contracten dus ik zie zo 1-2-3 niets veranderen. Fernando zal nog even willen blijven nu Newey er begint en Honda hoeft ook niets meer te bewijzen denk ik.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Een interessant rijtje zijn ook de mensen die in een Newey auto niet-wk zijn gewordenMog schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:13:
Interessant feitje kwam voorbij in de Boordradio podcast: Mansell, Prost, Hill, Villeneuve, Häkkinen, Vettel en Verstappen zijn allemaal kampioen geworden in een auto die Newey heeft gebouwd.
Hij is een genie, heeft een geniale win-ratio, maar het is geen garantie.
Norris die support krijgt van Piastri. Eens kijken hoe zich dat gaat uitten. Enige logische zet van Mclaren, minder leuk voor Max. Nu maar hopen op Ferrari en Mercedes die puntjes van Norris afsnoepen.
Maar eerlijk gezegd verdiend Norris het niet. Afgezien van de puntenstand heef Piastri een veel betere puntenscore in de laatste 10 races. Ben benieuw wat Piastri ervoor terugkrijgt.
[ Voor 21% gewijzigd door siggy op 12-09-2024 12:30 ]
Als hij wereldkampioen wil worden met Aston Martin moet hij dat doen. Met junior in een van de auto’s worden ze dat niet.zonoskar schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:19:
[...]
Ja, Stroll sr. zal over zijn trots moeten stappen en junior uit het team zetten.
Ik geloof niet dat er sprake is van krijgen. Piastri krijgt gewoon de opdracht in het belang van het team te denken en niet voor zijn eigen moment of glory te gaan.siggy schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:27:
[...]
Een interessant rijtje zijn ook de mensen die in een Newey auto niet-wk zijn geworden
Hij is een genie, heeft een geniale win-ratio, maar het is geen garantie.
Norris die support krijgt van Piastri. Eens kijken hoe zich dat gaat uitten. Enige logische zet van Mclaren, minder leuk voor Max. Nu maar hopen op Ferrari en Mercedes die puntjes van Norris afsnoepen.
Maar eerlijk gezegd verdiend Norris het niet. Afgezien van de puntenstand heef Piastri een veel betere puntenscore in de laatste 10 races. Ben benieuw wat Piastri ervoor terugkrijgt.
Newey is geen garantie, maar wel een sleutel tot succes. Een goede motor, coureur, pitcrew en strategie moeten ook gewoon kloppen. En af en toe moet je wat geluk hebben.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Wat laat maar tijd genoeg. Over 2 races is bijna de helft van de 62 punten al wel weg denk ik.Fox-Racing schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:04:
Bij Mclaren zijn ze ook eindelijk wakker geworden, en gaan ze Norris meer supporten.
Bron Motosport.com
Als dat zo is dan heeft Red Bull ook nog tijd genoeg om hun problemen te verhelpen. De komende twee races is damage control maar na die 3 weken rust moeten ze er toch echt weer staan.Vos schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:12:
[...]
Wat laat maar tijd genoeg. Over 2 races is bijna de helft van de 62 punten al wel weg denk ik.
Als Red Bull daadwerkelijk terug gaat naar de spec van Japan (is daar al bevestiging van?) ben ik wel heel benieuwd wat Verstappen kan doen.Vos schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:12:
[...]
Wat laat maar tijd genoeg. Over 2 races is bijna de helft van de 62 punten al wel weg denk ik.
Want een auto die iets langzamer is, maar wel doet wat hij vraagt is in zijn handen veel gevaarlijker dan een snellere auto die onberekenbaar is. En dan vraag ik me af of het nog wel zo makkelijk zal gaan voor Norris.
De extra zwakte van de wispelturigheid was de hogere bandenslijtage. Als dat weer binnen de perken blijft kan Verstappen ook langer pushen en is hij over een raceafstand wellicht zelfs sneller.
Als de auto de banden in leven houd dan is het voor norris nog niet zo makkelijk om de WDC af te pakken. Morgen gaan we mogelijk wat zien laten we hopen op goed nieuws.Muse schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:29:
[...]
Als Red Bull daadwerkelijk terug gaat naar de spec van Japan (is daar al bevestiging van?) ben ik wel heel benieuwd wat Verstappen kan doen.
Want een auto die iets langzamer is, maar wel doet wat hij vraagt is in zijn handen veel gevaarlijker dan een snellere auto die onberekenbaar is. En dan vraag ik me af of het nog wel zo makkelijk zal gaan voor Norris.
De extra zwakte van de wispelturigheid was de hogere bandenslijtage. Als dat weer binnen de perken blijft kan Verstappen ook langer pushen en is hij over een raceafstand wellicht zelfs sneller.
Bijkomend, wispelturige auto op baku kan weer funest zijn voor de WDC. De muren zijn dichtbij...ArgantosNL schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:04:
[...]
Als de auto de banden in leven houd dan is het voor norris nog niet zo makkelijk om de WDC af te pakken. Morgen gaan we mogelijk wat zien laten we hopen op goed nieuws.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Dat geldt ook voor Norris natuurlijk. Al zal de wispelturigheid dan eerder bij hemzelf zitten dan in de auto.Mr Pingu schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:40:
[...]
Bijkomend, wispelturige auto op baku kan weer funest zijn voor de WDC. De muren zijn dichtbij...
Zie hier vaak dat papa stroll zijn zoon aan de kant moet zetten en er een goede coureur moet zoeken. Denken jullie nou echt dat papa Stroll zijn zoon uit de auto zal zetten? De enigste reden dat papa in de f1 zit is vanwege zijn zoon.TinusXIII schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:37:
[...]
Als hij wereldkampioen wil worden met Aston Martin moet hij dat doen. Met junior in een van de auto’s worden ze dat niet.
Ja.WoodyRS schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:08:
[...]
Zie hier vaak dat papa stroll zijn zoon aan de kant moet zetten en er een goede coureur moet zoeken. Denken jullie nou echt dat papa Stroll zijn zoon uit de auto zal zetten? De enigste reden dat papa in de f1 zit is vanwege zijn zoon.
Ik geloof dat papa Stroll slim genoeg is om zich te realiseren dat zoonlief nooit WDC gaat worden. Idem voor Alonso
Vaak bu'j te bang!
Tja persoonlijkheid en karakter zijn moeilijker te veranderen dan een autoMuse schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:08:
[...]
Dat geldt ook voor Norris natuurlijk. Al zal de wispelturigheid dan eerder bij hemzelf zitten dan in de auto.
[ Voor 7% gewijzigd door Mr Pingu op 12-09-2024 15:44 ]
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Alonso heeft een langdurige verbintenis met het team, maar dat hoeft niet tot het eind als coureur te zijn. Zie bv ook een De la Rosa die "voor ons" een beetje als spek en bonen vrijwel elk weekend bij het team aanwezig is als zijnde oud F1 coureur on dienst van AM.asing schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:55:
Zowel Alonso als Stroll staan onder langdurige contracten dus ik zie zo 1-2-3 niets veranderen. Fernando zal nog even willen blijven nu Newey er begint en Honda hoeft ook niets meer te bewijzen denk ik.
De enigste reden dat papa in de f1 zit is vanwege zijn eigen ego.WoodyRS schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:08:
[...]
Zie hier vaak dat papa stroll zijn zoon aan de kant moet zetten en er een goede coureur moet zoeken. Denken jullie nou echt dat papa Stroll zijn zoon uit de auto zal zetten? De enigste reden dat papa in de f1 zit is vanwege zijn zoon.
En omdat hij dat kan. Hier kan hij zich als zakenman ook goed laten gelden. Dus ook een soort van kijk mij eens wat ik allemaal kan. Wat dat betreft is het ook een wedstrijdje ver pissen.Marcel Br schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:25:
[...]
De enigste reden dat papa in de f1 zit is vanwege zijn eigen ego.
Dus eigenlijk is Newey de ultimate champion.Mog schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:13:
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Niemand heeft zoveel kampioenschappen gewonnen als Newey.Jasphur schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:33:
[...]
Dus eigenlijk is Newey de ultimate champion.
Verder zijn er ook niet veel F1 bolides die de afgelopen 30+ jaar zijn ontworpen onder zijn leiderschap, die niet op zijn minst een race wisten te winnen. De meeste hebben dat gedaan. Het is ook regelmatig voorgekomen dat als Newey niet het WDC of WCC won, dan was hij wel tweede of derde. Geluk met motoren heeft hij vaak minder. McLaren en Mercedes en RBR en Renault waren soms niet erg gelukkig.
ik heb al ruim een jaar het idee dat Lance zelf het racen helemaal niet meer zo leuk vindt, maar zich verplicht voelt/gedwongen wordt er mee door te gaan.Marcel Br schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:25:
[...]
De enigste reden dat papa in de f1 zit is vanwege zijn eigen ego.
Zijn eigen woorden zijn dat hij racet om zijn vader trots te maken. Dat zegt genoeg over zijn eigen ambities.Wyke schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:05:
[...]
ik heb al ruim een jaar het idee dat Lance zelf het racen helemaal niet meer zo leuk vindt, maar zich verplicht voelt/gedwongen wordt er mee door te gaan.
Dat gevoel heb ik al jaren. Best treurig eigenlijk.Wyke schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:05:
[...]
ik heb al ruim een jaar het idee dat Lance zelf het racen helemaal niet meer zo leuk vindt, maar zich verplicht voelt/gedwongen wordt er mee door te gaan.
Het is ook niet dat Stroll slecht is, maar hij mist de consistentie die een F1 coureur nodig heeft. Soms is Stroll best goed, vooral als er erg weinig grip is. Maar vaak is het gewoon niet goed genoeg voor dit niveau.
Stroll moet lekker in het WRC mee gaan doen ofzo. Ik denk dat dat hem veel beter ligt.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:13:
[...]
Dat gevoel heb ik al jaren. Best treurig eigenlijk.
Het is ook niet dat Stroll slecht is, maar hij mist de consistentie die een F1 coureur nodig heeft. Soms is Stroll best goed, vooral als er erg weinig grip is. Maar vaak is het gewoon niet goed genoeg voor dit niveau.
Ook daar verwacht iksjaool schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:35:
[...]
Stroll moet lekker in het WRC mee gaan doen ofzo. Ik denk dat dat hem veel beter ligt.

In mijn laatste huishoudelijke mededeling was ik vergeten te melden dat ik de intro gif van de topic start niet ga vervangen. Daarmee blijft de aanwezigheid van Sargeant dit seizoen deels behouden en ook omdat er geen sectie voor invallers en afvallers is en komt.
Het was mij niet eens eerder opgevallen bij de opening titles maar bij Sainz zijn er HP logo's digitaal toegevoegd op zijn racepak. Hier nog een link naar de oude opening titles met Sainz zonder de logo's YouTube: The 2024 F1 Opening Titles! voor wie het leuk vindt.
Het was mij niet eens eerder opgevallen bij de opening titles maar bij Sainz zijn er HP logo's digitaal toegevoegd op zijn racepak. Hier nog een link naar de oude opening titles met Sainz zonder de logo's YouTube: The 2024 F1 Opening Titles! voor wie het leuk vindt.
Volgende geval van flexibele vleugels bij McLaren. Nu de achtervleugel...
Kijk hoeveel beweging erin zit op dat stukje tussen bocht 15-16. En daarna het rechte stuk. En niet alleen beweging, maar de flap lijkt aardig los te bewegen van de DRS actuator.
En dat afgezet tegen de Ferrari vleugel over het hele rechte stuk. Daar buigt de hele vleugel wat door. Dat is wat je zou verwachten.
Kijk hoeveel beweging erin zit op dat stukje tussen bocht 15-16. En daarna het rechte stuk. En niet alleen beweging, maar de flap lijkt aardig los te bewegen van de DRS actuator.
I'll leave this here @ScuderiaFerrari @FIA
— B (@brakeboosted) 15 september 2024
The entire DRS flap is rotating under load. You can see at the pivot points, the flap is not aligning with the wing tips.
The flap is backing off at high speed, shedding drag. How is this okay? pic.twitter.com/OL5IijqnJV
En dat afgezet tegen de Ferrari vleugel over het hele rechte stuk. Daar buigt de hele vleugel wat door. Dat is wat je zou verwachten.
For comparison pic.twitter.com/0gqWKl96Hh
— B (@brakeboosted) 15 september 2024
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024