Ik kan alleen maar zeggen dat McLaren Group niet echt een fijn bedrijf is om voor te werken. Ze willen van alles, maar luisteren naar je advies doen ze niet echt. Prototypes of technologie dat jaren geleden als eens door ons was uitgevoerd/uitgewerkt maar nooit gebruikt. Om het vervolgens opnieuw te doen de laatste twee jaar. Met soms op het hoog slechtere uitvoering (op basis van nieuwsartikelen dus moeilijk te bepalen). Maar hopelijk is het anders aan de F1 kant, Was altijd mooi om alle auto's te zien op hun hoofdkantoor
Ik blijf het knap vinden de hypocrisie over Stroll. Nee, junior hoef ik ook niet in de F1 te hebben, maar de haat lijkt wel haast oneindig te zijn. Waarom straks geen haat over Newey die puur voor de pingels naar AM gaat? Stel je voor, Newey die een Stroll wereldkampioen zou maken, wie wordt dan meer gehaat, Stroll of Newey? Ik heb meer issues dat Stroll al enkele jaren overkomt als een ongeintresseerde hark dan het geld van zijn pappa.
Denken we serieus dat Ayrton Senna, Michael (en Ralf) Schumacher, Verstappen, Norris, etc etc nooit een euro hebben geinvesteerd? Hoeveel kinderen van de doorsnee burgers komt ubehaupt op het idee om een dure sport als karting te gaan doen? Dat doen alleen de hééél erg enthousiasten, en de mensen met heel veel doekoes. De Schumachers hadden nota bene een eigen kartbaan...... Nagenoeg elk kind die nagenoeg limietloos zou karten ontwikkelt wel race'talent'. De ouders van Senna, in nota bene Brazilie....., grootgrondbezitters en fabriekseigenaar.
En dan hebben we nog mensen zoals Wolff, die zich gewoon inkopen, iets waar hier keihad over gezeurd wordt als het om Stroll gaat, en de anderen die het werk hebben verzet er dan uitknikkeren (zie verhaal eerder hier). Nog afgezien dat ie de loyaliteit van een bumpersticker heeft. En dat geldt ook voor iemand anders......
Net als dat mensen moe worden van gezeik op Hamilton, mag het gezeik over Stroll ook wel eens aangepakt worden. Het is duidelijk, niemand vind junior leuk, maar hij is er, deal with it. Het zijn allemaal karaktertjes die linksom of rechtsom het tot de F1 geschopt hebben.
En intussen zit Briatore, iemand die is veroordeeld voor de ergste 'daad' in een sport, alweer enkele maanden het Franse clownfeest te handelen...... vrijwel zonder enige backlash. De hypocrisie is echt

Het ís een rijkeluis sport, nog vele malen meer elitair dan hoe tennis wordt/werd gezien. Laten we eens ophouden met 'verbaasd of geirriteerd' zijn dat er rijke mensen rondwandelen.......Er zijn meer dan genoeg talentvolle coureurs die nergens gekomen zijn omdat ze geen eigen financiering hadden. En dat zullen er veel meer zijn dan de coureurs die ooit de F1 hebben gehaald.
Denken we serieus dat Ayrton Senna, Michael (en Ralf) Schumacher, Verstappen, Norris, etc etc nooit een euro hebben geinvesteerd? Hoeveel kinderen van de doorsnee burgers komt ubehaupt op het idee om een dure sport als karting te gaan doen? Dat doen alleen de hééél erg enthousiasten, en de mensen met heel veel doekoes. De Schumachers hadden nota bene een eigen kartbaan...... Nagenoeg elk kind die nagenoeg limietloos zou karten ontwikkelt wel race'talent'. De ouders van Senna, in nota bene Brazilie....., grootgrondbezitters en fabriekseigenaar.
En dan hebben we nog mensen zoals Wolff, die zich gewoon inkopen, iets waar hier keihad over gezeurd wordt als het om Stroll gaat, en de anderen die het werk hebben verzet er dan uitknikkeren (zie verhaal eerder hier). Nog afgezien dat ie de loyaliteit van een bumpersticker heeft. En dat geldt ook voor iemand anders......
Net als dat mensen moe worden van gezeik op Hamilton, mag het gezeik over Stroll ook wel eens aangepakt worden. Het is duidelijk, niemand vind junior leuk, maar hij is er, deal with it. Het zijn allemaal karaktertjes die linksom of rechtsom het tot de F1 geschopt hebben.
En intussen zit Briatore, iemand die is veroordeeld voor de ergste 'daad' in een sport, alweer enkele maanden het Franse clownfeest te handelen...... vrijwel zonder enige backlash. De hypocrisie is echt
Het ís een rijkeluis sport, nog vele malen meer elitair dan hoe tennis wordt/werd gezien. Laten we eens ophouden met 'verbaasd of geirriteerd' zijn dat er rijke mensen rondwandelen.......Er zijn meer dan genoeg talentvolle coureurs die nergens gekomen zijn omdat ze geen eigen financiering hadden. En dat zullen er veel meer zijn dan de coureurs die ooit de F1 hebben gehaald.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Voor de liefhebberts, en excusez moi als ik te laat ben. 
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Als Newey een auto kan bouwen waar Lance Stroll kampioen mee wordt, krijgt hij van mij oneindig veel bewondering. Dan moet 'ie een auto bouwen die een seconde sneller is dan die van Max, Norris en Leclerc...siggy schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:02:
Ik blijf het knap vinden de hypocrisie over Stroll. Nee, junior hoef ik ook niet in de F1 te hebben, maar de haat lijkt wel haast oneindig te zijn. Waarom straks geen haat over Newey die puur voor de pingels naar AM gaat? Stel je voor, Newey die een Stroll wereldkampioen zou maken, wie wordt dan meer gehaat, Stroll of Newey? Ik heb meer issues dat Stroll al enkele jaren overkomt als een ongeintresseerde hark dan het geld van zijn pappa.
Je noemt Hamilton bewust niet in dit rijtje, vermoed ik? Er hoeft maar 1 talentvol kind van een doorsnee ouder op het idee te komen, en die kaapt dan ff 7 wereldtitels weg...Denken we serieus dat Ayrton Senna, Michael (en Ralf) Schumacher, Verstappen, Norris, etc etc nooit een euro hebben geinvesteerd? Hoeveel kinderen van de doorsnee burgers komt ubehaupt op het idee om een dure sport als karting te gaan doen? Dat doen alleen de hééél erg enthousiasten, en de mensen met heel veel doekoes. De Schumachers hadden nota bene een eigen kartbaan...... Nagenoeg elk kind die nagenoeg limietloos zou karten ontwikkelt wel race'talent'. De ouders van Senna, in nota bene Brazilie....., grootgrondbezitters en fabriekseigenaar.
(...)
En hoe welgesteld zouden de ouders Schumacher geweest zijn? Zo'n kartbaan zal nou ook niet bepaald een goudmijn zijn...
Na het karten heb je wel een ton of meer per jaar nodig om hogerop in de autosport te komen. Als het kind voor die tijd niet is opgevallen, is het niet meer genoeg om "gewoon rijk" te zijn...
De snelste manier om miljonair te worden, is trouwens door een F1 team te kopen...
Als je Lawrence Stroll bent
Zoals ik al eerder schreef, heb ik weinig moeite met beide Strolls in de F1, Lance heeft echt wel laten zien dat hij talent heeft, denk aan een Pole-position in de regen... Misschien was hij wèl wereldkampioenmateriaal geweest als hij er net zo hard voor had moeten werken als Lewis of Max
Nee, dat is niet reeel, dan wordt Alonso gelukkig wereldkampioen.siggy schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:02:
Stel je voor, Newey die een Stroll wereldkampioen zou maken, wie wordt dan meer gehaat, Stroll of Newey? Ik heb meer issues dat Stroll al enkele jaren overkomt als een ongeintresseerde hark dan het geld van zijn pappa.
Heb je het dan over Newey of Stroll?Wild Chocolate schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:23:
[...]
Als Newey een auto kan bouwen waar Lance Stroll kampioen mee wordt, krijgt hij van mij oneindig veel bewondering. Dan moet 'ie een auto bouwen die een seconde sneller is dan die van Max, Norris en Leclerc...
Nja, zijn vader werkte wel 2/3 banen en stopte elke cent in het karten totdat ie bij Mclaren een contract kreeg. Financieel niet rijk, (alhoewel het ouderlijk huis zag er vrij gemiddeld uit en echt geen achterstandsbuurtje zover ik kan bepalen, gewoon netjes eenvoudig.), maar als je een vader hebt die werkelijk elke cent in een hobby steekt.... 99 van de 100 mensen die dat doen worden voor gek verklaard. Het is gewoon een dure sport. Linksom of rechtsom gaat er veel tijd en geld inzitten. Nog maar afgezien van school etc etcJe noemt Hamilton bewust niet in dit rijtje, vermoed ik? Er hoeft maar 1 talentvol kind van een doorsnee ouder op het idee te komen, en die kaapt dan ff 7 wereldtitels weg...
Goudmijn misschien niet, maar het is wel vermogen wat daar in zit. En mijn punt was dat je gewoon een prive kartbaan hebt waar je nagenoeg eindeloos kunt karten..... Laat elke 60 min eens xx euro kosten en reken uit wat het je 'bespaard'.En hoe welgesteld zouden de ouders Schumacher geweest zijn? Zo'n kartbaan zal nou ook niet bepaald een goudmijn zijn...
Klopt, Rosberg had eigen F3 team, zover ik weet hebben de ouders van Occon hun huis/boerderij verkocht etc etc. En Norris zijn vader is 200 miljoen waard. Twijfelachtig of ie sponsoren had gestrikt. En met dergelijk vermogen zijn er ook weer genoeg contacten......Na het karten heb je wel een ton of meer per jaar nodig om hogerop in de autosport te komen. Als het kind voor die tijd niet is opgevallen, is het niet meer genoeg om "gewoon rijk" te zijn...
Het is niet meer het F1 van de jaren 90. Als je ziet dat een Alpine op 1 miljard gewaardeerd wordt......De snelste manier om miljonair te worden, is trouwens door een F1 team te kopen...
Als je Lawrence Stroll bent
Mwoa, als hij een echte Newey auto onder zijn kont krijgt, een dwaze teamgenoot heeft, elke andere tegenstander is weg..... Kuch. Damon Hill kuch kuch.Zoals ik al eerder schreef, heb ik weinig moeite met beide Strolls in de F1, Lance heeft echt wel laten zien dat hij talent heeft, denk aan een Pole-position in de regen... Misschien was hij wèl wereldkampioenmateriaal geweest als hij er net zo hard voor had moeten werken als Lewis of Max
Anyway, mijn punt was het is gewoon een rich man's sport. Iedereen is er rijk, hoe je het ook wendt of keert. Wij zitten er helaas niet in en we don't like it
[ Voor 3% gewijzigd door siggy op 04-09-2024 18:44 ]
Voor de beeldvorming: meedoen in de F2 kost je als coureur 2 miljoen per jaar. Zover ik weet zijn het allemaal pay drivers. Ook in de F1 is een zitje geen garantie voor een salaris.Wild Chocolate schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:23:
[...]
Na het karten heb je wel een ton of meer per jaar nodig om hogerop in de autosport te komen. Als het kind voor die tijd niet is opgevallen, is het niet meer genoeg om "gewoon rijk" te zijn...
Hamilton's Vader was IT-manager. Ook geen slecht betaalde baan. Die "drie verschillende banen" was omdat hij gewoon "contractor" was, dus ZZP. Dat betekend niet dat die 80 uur per week werkte. Wel dat die waarschijnlijk een klap meer kon vragen wat ook wel.nodig is voor een kart-carrière.
Alle respect voor hoe zijn vader het voor elkaar heeft gebokst. Maar "uit een arm gezin", hardly.
Elke backstory van de coureurs zullen ze zo aandikken als ze willen ook
dus alle verhalen moet je met een korrel zout nemen
Alle respect voor hoe zijn vader het voor elkaar heeft gebokst. Maar "uit een arm gezin", hardly.
Elke backstory van de coureurs zullen ze zo aandikken als ze willen ook
[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 04-09-2024 18:59 ]
Wolff heeft wel iets andere geschiedenis, althans vind ik. arm als kind en gepoogd een racecarriere op te bouwen, maar te licht bevonden en zo toevallig in de financiële sector gerold.siggy schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:02:
.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Het probleem van Toto was vooral dat hij te groot was. Nu had hij ook niet de beste resultaten, maar dat kan ook komen omdat hij niet goed in de auto's paste.Mr Pingu schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:52:
[...]
Wolff heeft wel iets andere geschiedenis, althans vind ik. arm als kind en gepoogd een racecarriere op te bouwen, maar te licht bevonden en zo toevallig in de financiële sector gerold.
Ik ben het bijna volledig eens met je verhaal, vandaar dat ik op het duimpje heb gedrukt. Ik wil wel proberen te antwoorden voor wat betreft Stroll.siggy schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:02:
...
Ik denk dat de "haat / hypocrisie" (tussen haakjes omdat het volgens mij in dit topic nog best meevalt) bij de Stroll's vooral zo aanwezig is omdat het de enige combinatie in de F1 is waarbij papa het hele team koopt en daarmee het zitje van zijn zoon veilig stelt (correct me if I'm wrong). Terwijl Stroll op basis van zijn prestaties het zitje niet verdient. Al lang niet meer. Natuurlijk wordt er bij andere coureurs ook flink met geld gesmeten voor het zitje, maar het hele team kopen is toch wel next level.
Wat mij betreft is het alleen maar mooi dat Aston Martin als team de financiële impuls krijgt, en maakt het mij ook niet uit van wie dat komt. Lawrence Stroll komt op de beelden vooral over als de grote baas met zonnebril, verder hoor je niet veel van hem. Wat eigenlijk ook prima is.
Het is dus wat mij betreft vooral irritant dat door deze combinatie er nog een tijdje een plek bezet is door Stroll junior, terwijl er genoeg anderen in die auto kunnen zitten.
mocht Stroll junior een keer zijn zitje kwijt zijn, dan is de BREAKING poster wel een keer écht van toepassing
Ging mij meer om dat hij zelf de boel heeft moeten realiseren in plaats van via papa en mama, en ook echt een passie voor en een doel met racing had.ThomasG schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:07:
[...]
Het probleem van Toto was vooral dat hij te groot was. Nu had hij ook niet de beste resultaten, maar dat kan ook komen omdat hij niet goed in de auto's paste.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Het bod van papa Stroll op Force India was idd geprefereerd boven het bod van papa Mazepin op Force IndiaPlenkske schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:13:
[...]
Ik denk dat de "haat / hypocrisie" (tussen haakjes omdat het volgens mij in dit topic nog best meevalt) bij de Stroll's vooral zo aanwezig is omdat het de enige combinatie in de F1 is waarbij papa het hele team koopt en daarmee het zitje van zijn zoon veilig stelt (correct me if I'm wrong).
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Daar heb je gelijk in.Mr Pingu schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:20:
[...]
Ging mij meer om dat hij zelf de boel heeft moeten realiseren in plaats van via papa en mama, en ook echt een passie voor en een doel met racing had.
Ik denk dat Lauda het extreemste geval is geweest. Hij kwam uit een rijke familie, maar die gaven hem geen geld. Ook had hij geen race ervaring, en geen sponsoren. Dus had hij een hypotheek genomen van 30.000 pond (vandaag de dag zo'n 550.000 pond) om een stoeltje te kopen in een Formule 2 team.
Uhm, dan heb je denk ik dat moment gemist waarop Stroll wel om zich heen begon te slaan (figuurlijk)? Volgens mij was dat omtrent het "pink Mercedes" verhaal en ze "veroordeeld" zijn voor de "illegale" brake ducts. Toen heeft hij toch wel wat videos de wereld in geslingerd waarbij hij nogal wat oorlogstaal uitsprak en hijzelf het grote heilige boontje was. Incl soortgelijke opmerkingen van hem, of toen Szafnauer (TP) of Andy Green (technische man) in TV interviews. Waarbij je bij de laatste twee ook zag dat ze het toneelstukje moesten opvoeren tegen hun zin in.Plenkske schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:13:
Lawrence Stroll komt op de beelden vooral over als de grote baas met zonnebril, verder hoor je niet veel van hem. Wat eigenlijk ook prima is.
Ik herinner het me wel, maar is intussen al best een tijd geleden toch. Ik vind hem de laatste jaren best rustig overkomen.RobertMe schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:26:
[...]
Uhm, dan heb je denk ik dat moment gemist waarop Stroll wel om zich heen begon te slaan (figuurlijk)? Volgens mij was dat omtrent het "pink Mercedes" verhaal en ze "veroordeeld" zijn voor de "illegale" brake ducts. Toen heeft hij toch wel wat videos de wereld in geslingerd waarbij hij nogal wat oorlogstaal uitsprak en hijzelf het grote heilige boontje was. Incl soortgelijke opmerkingen van hem, of toen Szafnauer (TP) of Andy Green (technische man) in TV interviews. Waarbij je bij de laatste twee ook zag dat ze het toneelstukje moesten opvoeren tegen hun zin in.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Heeft de Formule 1 zelf dit al als breaking news gebracht?
Wat een onzin persbericht. De enige naam van die hele lijst die ik "ken" is Vasseur. En waarom moet uberhaupt die hele lijst namen staan van "hij staat boven afdeling X, geleid door Piets, en boven afdeling Y, geleid door Klaasje". Totaal niet interessant allemaal. Die bekendmaking dat deze nieuwe persoon een bepaalde functie krijgt is al "mwa", welke afdelingen aan hem rapporteren "het zal allemaal wel", en dan nog de namen erbij... ("wie zijn die mensen?!").
Geen idee of Formule 1 dit nieuws al heeft gebracht, heb me er verder niet in verdiept. Het is in ieder geval een officieel bericht van FerrariRobertMe schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:19:
[...]
Heeft de Formule 1 zelf dit al als breaking news gebracht?
Wat een onzin persbericht. De enige naam van die hele lijst die ik "ken" is Vasseur. En waarom moet uberhaupt die hele lijst namen staan van "hij staat boven afdeling X, geleid door Piets, en boven afdeling Y, geleid door Klaasje". Totaal niet interessant allemaal. Die bekendmaking dat deze nieuwe persoon een bepaalde functie krijgt is al "mwa", welke afdelingen aan hem rapporteren "het zal allemaal wel", en dan nog de namen erbij... ("wie zijn die mensen?!").
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
G_Dragon schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:21:
[...]
Geen idee of Formule 1 dit nieuws al heeft gebracht, heb me er verder niet in verdiept. Het is in ieder geval een officieel bericht van Ferrari
offtopic:
Ik denk je dat op zoek moet naar een nieuwe sarcasme meter
Edit:
Doet Ferrari ook dit soort non-persberichten uitsturen als ze een nieuwe koffiedame hebben? "En ze is verantwoordelijk voor de koffie, de cappuccino, de espresso, en voor de koffie verkeerd. Maar ze is niet verantwoordelijk voor de thee, daar gaat Marietje over.
[ Voor 28% gewijzigd door RobertMe op 05-09-2024 13:27 ]
RobertMe schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:23:
[...]
offtopic:
offtopic:
Oh dat geloof ik direct, kan soms heel slecht inschatten wanneer iets serieus of als grapje bedoeld word
. Iets met mijn autisme waar ik wel mee bezig ben 
Oh dat geloof ik direct, kan soms heel slecht inschatten wanneer iets serieus of als grapje bedoeld word
Standaard berichtgeving van grote bedrijven, wordt alleen opgepikt omdat dit over Ferrari/Formule 1 gaat.
Het belangrijke/nieuwswaardige stuk was blijkbaar dit:
https://www.motorsport.co...hnical-director/10651378/The Ferrari Formula 1 team has appointed former Mercedes engineer Loic Serra as its new technical director on the chassis side.
PSN
Ik denk dat je het belang van Koffie in Italie onderschat.RobertMe schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:23:
[...]
Edit:
Doet Ferrari ook dit soort non-persberichten uitsturen als ze een nieuwe koffiedame hebben? "En ze is verantwoordelijk voor de koffie, de cappuccino, de espresso, en voor de koffie verkeerd. Maar ze is niet verantwoordelijk voor de thee, daar gaat Marietje over.
ping 127.212.23.124
Ik ben wel benieuwd of Ferrari dit jaar nog de WCC kan winnen, zo dicht bij als ze zitten kunnen ze zomaar ineens die kroon grijpen 
30 punten achter McLaren is ook maar 1 weekend goed of slecht scoren afstand.
Red Bull halen ze met dit tempo nog ‘makkelijk’ bij iig.
[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 05-09-2024 16:18 ]
PSN
Er kan inderdaad nog van alles gebeuren.YakuzA schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:16:
Ik ben wel benieuwd of Ferrari dit jaar nog de WCC kan winnen, zo dicht bij als ze zitten kunnen ze zomaar ineens die kroon grijpen
Vind het jammer voor Max en RB maar bijvoorbeeld afgelopen weekend was het echt genieten!
Wordt een mooie spannende eindstrijd verwacht en hoop ik.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Weer eens de tijd gevonden om de boel bij te werken na mijn bezoek aan Spa, vakantie en een drukke periode op mijn werk:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YfgFSfktI6EqdG0OlMPpMRLC.jpg?f=user_large)
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Niet dat dit bericht veel toegevoegde waarde heeft, ik mis het op vele engelse sites echter:
https://gp33.nl/f1-nieuws...eambaas-in-paddock-italie
Alleen die foto al
Anyway, men weet wel wat ik van Vowles vindt en afgezien van mensen die het inhoudelijk eens met hem zijn is dit wel een heel goed voorbeeld in mijn optiek dat het hele wereldje een en al zoete PR is, althans naar buiten toe. Vowles was 1,5 jaar lang poeslief over een hele slechte Logan, maar over een Mick kon ie zonder problemen een nogal neerbuigende (terecht of onterecht) reactie uitkramen.
Is dit ook een beetje de 'reden' dat geen enkele journalist ook maar iets van kritische vragen durft te stellen? Het is een clique? Ik snap dat negatief zijn ook om moe van te worden is, maar het eindeloze hosanna gekwijl is niet veel beter. Heeft iemand daar meer inzichten op?
Anyway, misschien dat Audi Mick een kans moet geven, dan kan Corinna ingezet worden als bodyguard. Met die blik zal zelfs Jos een beetje gaan trillen.....:+
Alleen die foto al
Anyway, men weet wel wat ik van Vowles vindt en afgezien van mensen die het inhoudelijk eens met hem zijn is dit wel een heel goed voorbeeld in mijn optiek dat het hele wereldje een en al zoete PR is, althans naar buiten toe. Vowles was 1,5 jaar lang poeslief over een hele slechte Logan, maar over een Mick kon ie zonder problemen een nogal neerbuigende (terecht of onterecht) reactie uitkramen.
Is dit ook een beetje de 'reden' dat geen enkele journalist ook maar iets van kritische vragen durft te stellen? Het is een clique? Ik snap dat negatief zijn ook om moe van te worden is, maar het eindeloze hosanna gekwijl is niet veel beter. Heeft iemand daar meer inzichten op?
Anyway, misschien dat Audi Mick een kans moet geven, dan kan Corinna ingezet worden als bodyguard. Met die blik zal zelfs Jos een beetje gaan trillen.....:+
er zullen wel verschillende sim test gedaan zijn door diverse rijders die potentie hadden voor het plekje van Logan, daarbij helpt het wellicht ook wel mee dat Colapinto een flinke zak geld meegenomen heeft voor zijn plekje voor de rest van dit jaarsiggy schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 07:48:
Niet dat dit bericht veel toegevoegde waarde heeft, ik mis het op vele engelse sites echter:
Alleen die foto al
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Haat is een groot woord, maar ik heb wel een hekel aan Stroll jr. Het is zijn arrogante houding en de ongeïnteresseerde reactie op race-resultaten. Het ligt ook nooit aan hem als hij een aanrijding heeft met een ander.siggy schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:02:
Ik blijf het knap vinden de hypocrisie over Stroll. Nee, junior hoef ik ook niet in de F1 te hebben, maar de haat lijkt wel haast oneindig te zijn. Waarom straks geen haat over Newey die puur voor de pingels naar AM gaat?
Alles past precies in het plaatje van een verwend nest dat zijn hele leven zijn zin heeft gekregen, omdat zijn vader geld had. Wat dat betreft zal ik Shanghai, waar hij Ricciardo vol van achteren aanreed, nota bene achter de safety car, niet snel vergeten. Ook na het zien van de beelden hield hij het op een "constantina effect" (concertina effect) en lag het niet aan hem. Dat terwijl duidelijk was dat hij naar de apex keek ipv de auto die hij volgde. Geen excuses, want dat doet een verwend nest niet.
Dus nee, haat voel ik niet, maar als je bereid bent om op het toneel te verschijnen met de beste rijders ter wereld, moet je ook niet zeuren als je commentaar krijgt als je keer op keer aantoont dat je daar eigenlijk niet thuishoort qua talent.
Ik vind het overigens ook niet te vergelijken met Newey. Die heeft wel talent en krijgt daar naar betaald. Hij wilde met Hamilton of Alonso samenwerken en aan straatauto's ontwerpen. AM van Stroll kan hem dat bieden.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
BREAKING: Haas announce Ollie Bearman to replace Kevin Magnussen for the Azerbaijan Grand Prix, following Magnussen's one-race ban#F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/t6gWMdEmcS
— Formula 1 (@F1) 6 september 2024
was te verwachten maar nu officieel!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ze moeten daar toch onderhand ook wel denken dat "breaking" niet meer klopt ?basvn schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:06:
[Twitter]
[Afbeelding]
was te verwachten maar nu officieel!
Dat hele woord kan gewoon weggelaten worden en het is ook een prima aankondiging.
Schreeuwen om aandacht is nooit nodig geweest, maar sommigen moeten daar hun voldoening uithalen.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Die DNF van Max kan 'm nog wel eens zuur worden. Als dat ook een steil lijntje omhoog was geweest...Tripl3 D schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 06:41:
Weer eens de tijd gevonden om de boel bij te werken na mijn bezoek aan Spa, vakantie en een drukke periode op mijn werk:
[Afbeelding]
Dit dus.
Ondanks dat ik Max het van harte gun, vind ik het wel mooi om te zien dat een kampioenschap weer spannend kan worden/zijn en dat een DNF flinke gevolgen kan hebben en het geen overduidelijke eenmansshow is.
McLaren heeft lang achteraan gereden (ondanks 2 WDC's in het team), maar na jaren hebben ze zich toch goed naar voren weten te knokken / ontwikkelen.
McLaren heeft lang achteraan gereden (ondanks 2 WDC's in het team), maar na jaren hebben ze zich toch goed naar voren weten te knokken / ontwikkelen.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Mooie plaatjes! Vooral die lijn van Perez is tekenend sinds die auto niet meer werkt.Tripl3 D schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 06:41:
[Afbeelding]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
20 years later, San Marino win a football match.
— PlanetF1 (@Planet_F1) 6 september 2024
Ferrari finished 1-2 at the 2004 Spanish GP following San Marino's last win.
All eyes on Baku!👀#Ferrari #Formula1 #F1 pic.twitter.com/XywhzTHS7H
zal een leuke zijn voor het WCC
Nog even de vergelijking tussen vorig seizoen en dit seizoen van grand prix winnaars tot nu toe.

De langste droogte voor Verstappen sinds, 2020(?).
Baku is de Ferrari over het algemeen ook wel sterk, maar Baku is ook een favo voor Perez natuurlijk
PSN
Als er 1 is die aan alle kanten steun heeft gehad is het Mick S wel. Als je dan niet presteert is het terechtsiggy schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 07:48:
Alleen die foto al

Fingers crossed:
Opzich wel mooi artikel met lange opsommingen over wat er allemaal aan de auto verbouwd is.
https://www.motorsport.co...s-rb20-problems/10651662/Red Bull has offered some clues about what could be behind the balance problems with its RB20 Formula 1 car
Opzich wel mooi artikel met lange opsommingen over wat er allemaal aan de auto verbouwd is.
PSN
Grappig om te zien. De algehele beeldvorming is dat het allemaal drama is dit seizoen. En dat is natuurlijk ook de tendens van de afgelopen races.Chocoball schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:32:
Nog even de vergelijking tussen vorig seizoen en dit seizoen van grand prix winnaars tot nu toe.
[Afbeelding]
Maar Verstappen heeft alsnog 7 overwinningen dit seizoen. Andere coureurs komen niet verder dan 2 (Norris, Leclerc, Hamilton).
FIA Insights met Tom Clarkson over hoe de FIA de F! wagens keurt.
Toch vertekent dit plaatje een beetje, aangezien je alleen de winnaars ziet. McLaren heeft eigenlijk helemaal niet zoveel gewonnen en dat is wel nodig om Max vrijwel zeker in te halen. Als Piastri, Mercedes en Ferrari de winst en paar keer pakken en Red Bull kan weer aansluiting vinden, wordt het een aardige kluif. Maar Verstappen zakt steeds beter terug in de uitslagen... Als die trend doorzet, hoeft Norris niet eens te winnen...Chocoball schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:32:
[Afbeelding]
Meh, als ze ineens het licht zien en die RB20 weer aan de praat krijgen, dan kan het net zo makkelijk weer omdraaien. Er is veel paniek en die correlatie issues hadden ze in 2017 ook, kwamen ze ook wel te boven.
... En we hebben dat dit seizoen ook gezien met Ferrari: ineens waren ze snel om vervolgens weer in te storten. In zekere zin hobbelt Mercedes ook op en neer qua resultaten. Het lijkt erop dat niemand deze auto's echt 100% doorgrondt. Ik ben benieuwd of McLaren dit tempo van ontwikkelen volhoudt.Holk schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 20:28:
Meh, als ze ineens het licht zien en die RB20 weer aan de praat krijgen, dan kan het net zo makkelijk weer omdraaien. Er is veel paniek en die correlatie issues hadden ze in 2017 ook, kwamen ze ook wel te boven.
De grootste mazzel voor Max is dan ook, dat het elke keer iemand anders is die er met de winst vandoor gaat, als hij niet wint. En dan was Max vaak nog wel op het podium te vinden, waardoor niemand echt op hem inliep. Ook nu in Monza was dat in feite weer zo, en had hij weer enorm veel Mazzel dat Norris het niet beter deed.Muse schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:15:
[...]
Grappig om te zien. De algehele beeldvorming is dat het allemaal drama is dit seizoen. En dat is natuurlijk ook de tendens van de afgelopen races.
Maar Verstappen heeft alsnog 7 overwinningen dit seizoen. Andere coureurs komen niet verder dan 2 (Norris, Leclerc, Hamilton).
Maar zachtjes aan wordt het wel steeds moeilijker, en rijdt hij zelfs niet meer voor het podium. Dat maakt dat Red Bull echt wel snel het lek boven moet krijgen, wil Max zijn 4e titel binnenhalen dit seizoen. Als hij nog een paar races kan winnen, wordt het ineens weer moeilijk voor Norris om hem in te halen. Maar momenteel durf ik daar amper meer op te hopen

Wel een super spannend seizoen zo, maar persoonlijk zou ik het toch wel geinig vinden als Max er 4 achter elkaar haalt...
DIe kans is klein. Als ze al wisten waar het aan lag, en er was nog budget, dan was Max wel ietsje positiever. Max zit ineens aan een dood paard te trekken. Het is sowieso nog de komende 2 races bagger, als ze in Texas nog steeds bagger zijn, dan is het over en uit voor Max. 'Slechts' 8 punten verliezen per race is dan al te veel, en waarschijnlijk ook niet te doen. Genoeg races waren Norris makelijk over Piastri de baas zal zijn. Alleen als Norris en Piastri een keer clashen en een DNF scoren, dan heeft Max goede kans. Het is alleen Piastri en het geklungel van Norris die de gelukjes bij Max brengen, anders was het gat makkelijk de helft van wat het nu is.Holk schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 20:28:
20 October wordt dus een belangrijke race. Als ze dan nog niet eens nieuwe updates hebben, weten we bij voorbaat al genoeg.
Je bedoelt "All Max needs is one DNF"?siggy schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 23:02:
Alleen als Norris en Piastri een keer clashen en een DNF scoren, dan heeft Max goede kans.
spoiler:
Iets met Hamilton? of Wolff? die dat zeiden in de week voorafgaande aan Silverstone, 2021. "All we need is one DNF". En die hebben ze zichzelf dan ook verschaft.
Max staat al droog sinds Spa 2023: https://f1.fandom.com/wiki/Driver_of_the_Day#2023TinusXIII schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:42:
De langste droogte voor Verstappen sinds, 2020(?).
Even weer een huishoudelijke mededeling. De oplettende lezer wist het waarschijnlijk al eerder dat versie 1.5 van de Topic Start online staat.
Gezien wat dringende personele wijzigingen bij Williams, Alpine en minder bij Ferrari was een aanpassing wel nodig. Bij Colapinto ontbreekt nog de vlag van Argentinië en dat is vervangen door de afkorting ARG. Aangezien Colapinto volgend seizoen weer vervangen wordt door Sainz is het nog even onder voorbehoud of daar alsnog een vlaggetje komt.
Edit: soms kunnen dingen snel gaan, vlaggetje voor Colapinto staat er nu ook bij
Gezien wat dringende personele wijzigingen bij Williams, Alpine en minder bij Ferrari was een aanpassing wel nodig. Bij Colapinto ontbreekt nog de vlag van Argentinië en dat is vervangen door de afkorting ARG. Aangezien Colapinto volgend seizoen weer vervangen wordt door Sainz is het nog even onder voorbehoud of daar alsnog een vlaggetje komt.
Edit: soms kunnen dingen snel gaan, vlaggetje voor Colapinto staat er nu ook bij
[ Voor 9% gewijzigd door Chocoball op 08-09-2024 22:01 ]
Het is weer die ene week... Gezellig!
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Welke week?Illegal_Alien schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:25:
Het is weer die ene week... Gezellig!
Zou Norris hem onder druk in de muur zetten?
RobertMe schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:28:
[...]
Welke week?
spoiler:
R.c.w..k? 

Dat is eigenlijk een scenario waar ik nog geen één keer aan heb gedacht, maar het eigenlijk best wel plausibel (ik zeg 't gewoon) vind. Norris komt mij namelijk mentaal niet heel stabiel over.RobertMe schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:28:
[...]
Welke week?
Als Verstappen dan ook niet al te veel punten pakt en Piastri of Leclerc wint...

Anderzijds is Norris nu ook weer niet van de grote fouten. Ik kan mij geen "Russell in Singapore (2023)" (of "Russell in ....", volgens mij heeft die nog zo'n moment gehad), of "Leclerc in Frankrijk (2022)", of "Leclerc in Baku Q (2019 I guess? Was in de Ferrari)" herinneren van Norris.Aardappelbakker schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:46:
[...]
Dat is eigenlijk een scenario waar ik nog geen één keer aan heb gedacht, maar het eigenlijk best wel plausibel (ik zeg 't gewoon) vind. Norris komt mij namelijk mentaal niet heel stabiel over.
Dus ja, hij maakt misschien wel foutjes onder druk. Maar ik kan me geen "zet hem in de muur" foutjes van Norris herinneren.
@RobertMe Norris lijkt ook een wat voorzichtigere coureur dan bijv Verstappen.
Verstappen tot Monaco 2018 of Verstappen na Monaco 2018?Tk55 schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:51:
@RobertMe Norris lijkt ook een wat voorzichtigere coureur dan bijv Verstappen.
De echt onbesuisde acties en op elk moment bovenaan willen staan (incl FPs) zijn er na die bewuste Monaco race (/weekend, want ging om FP3 en daardoor geen Q) zijn daarna wel redelijk weg geweest. Behalve de rode lap genaamd Hamilton dan.
En of Oostenrijk van Norris nu zo "voorzichtig" was? Leken toch voornamelijk wanhopige pogingen te zijn. En niet komende uit rijmanskunsten en het gebruik maken van de overspeed.
Laat Max eerst maar eens de komende 2 races overleven zonder al te veel puntenverlies en dan mogen we hopen dat Red Bull de carbonfabriek eens heeft weten aan te zwengelen.
Misschien dat Russel dit weekend eens wilt 'helpen'. Binnenbochtje op Norris in T1 en dan een gat in die wagen rijden
Beetje poetische en vergezorgde payback ofzo
Misschien dat Russel dit weekend eens wilt 'helpen'. Binnenbochtje op Norris in T1 en dan een gat in die wagen rijden
True. Alleen de druk staat nu wel vol op McLaren. Zeker omdat RBR aangeeft niet mee te doen om de knikkers. Perfecte kans voor MCL om flink in te lopen en er overheen te gaan in WCC.RobertMe schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:50:
[...]
Anderzijds is Norris nu ook weer niet van de grote fouten. Ik kan mij geen "Russell in Singapore (2023)" (of "Russell in ....", volgens mij heeft die nog zo'n moment gehad), of "Leclerc in Frankrijk (2022)", of "Leclerc in Baku Q (2019 I guess? Was in de Ferrari)" herinneren van Norris.
Dus ja, hij maakt misschien wel foutjes onder druk. Maar ik kan me geen "zet hem in de muur" foutjes van Norris herinneren.
We gaan het vanzelf meemaken. Zou me ergens ook niet verbazen als RBR ineens wel meedoet dit weekend
"Ik heb geen regenbandjes nodig.." toen ze in Rusland reden.RobertMe schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:50:
[...]
Jahoor, ook wel.
ping 127.212.23.124
Nog even en Alpine gaat dezelfde weg in als Lotus:
Zodra Renault bazen de handen van hun team een beetje aftrekt, lijkt het eerste plan te zijn hoe ze een betere motor er in kunnen lepelen
https://www.motorsport.co...-assesses-costs/10652510/Alpine expects to have a final decision on its 2026 engine partner in less than a month's time, as Renault's board presses on with its assessment of its Viry-Chatillon-based Formula 1 engine project.
Zodra Renault bazen de handen van hun team een beetje aftrekt, lijkt het eerste plan te zijn hoe ze een betere motor er in kunnen lepelen
[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 09-09-2024 10:52 ]
PSN
Owja, die was er ook nogpjottum schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:45:
[...]
"Ik heb geen regenbandjes nodig.." toen ze in Rusland reden.
Jahoor, ook wel.
En daar is McLaren intussen ook wel "beroemd" om. Had voorafgaand aan Zandvoort nog eens die van vorig jaar nog eens gekeken. En nadat "iedereen" gepit is komt McLaren ook nog even aanzetten met "als je kunt overleven gewoon buiten blijven, regen wordt minder". Weet alleen niet meer 100% zeker of Norris toen ook echt buiten is gebleven, Piastri IIRC wel. Terwijl ze dus tien(tallen?) seconden per ronde verloren en Perez met de juist getimde pitstop na L2 op P1 lag terwijl die in midfield startte. En dan is er uiteraard ook nog Silverstone van dit jaar waar het blijven uitstellen Piastri zo ongeveer de winst kost (sneller dan Norris, totdat ze Norris eerst pitten en Norris alweer op de kont van Piastri zit een ronde later).
Misschien is voorzichtig niet het juiste woord. Verstappen vecht met de ellebogen uitgestoken en het mes tussen de tanden. Het maakt niet uit wie het is. En daarmee dwingt hij wel een boel af.RobertMe schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:56:
[...]
Verstappen tot Monaco 2018 of Verstappen na Monaco 2018?
De echt onbesuisde acties en op elk moment bovenaan willen staan (incl FPs) zijn er na die bewuste Monaco race (/weekend, want ging om FP3 en daardoor geen Q) zijn daarna wel redelijk weg geweest. Behalve de rode lap genaamd Hamilton dan.
En of Oostenrijk van Norris nu zo "voorzichtig" was? Leken toch voornamelijk wanhopige pogingen te zijn. En niet komende uit rijmanskunsten en het gebruik maken van de overspeed.
Ik zie Norris dat niet echt doen. Daarom was Norris ook zo verbaasd dat Piastri hem inhaalde. Verstappen zou dat nooit laten gebeuren. Dus het is misschien allemaal wat lafjes of tam.
Ja ok, wat dat betreft heb ik hetzelfde ook al eens van Piastri geschreven. Bv in Miami waar Piastri de hele race bleef "treintje rijden" terwijl de auto meer snelheid leek te hebben. 0,0 pogingen om in te halen. Hij verdedigde dan weer wel wat feller tegen Sainz.Tk55 schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:11:
[...]
Misschien is voorzichtig niet het juiste woord. Verstappen vecht met de ellebogen uitgestoken en het mes tussen de tanden. Het maakt niet uit wie het is. En daarmee dwingt hij wel een boel af.
Ik zie Norris dat niet echt doen. Daarom was Norris ook zo verbaasd dat Piastri hem inhaalde. Verstappen zou dat nooit laten gebeuren. Dus het is misschien allemaal wat lafjes of tam.
Maar wat die in Monza deed is inderdaad een voorbeeld dat die, blijkbaar, ook wel kan inhalen buiten eventuele DRS overtakes
Morgen persconferentie bij Aston Martin. Wat zouden ze toch voor spannends te melden hebben? 

Stroll bijgetekend tot 2030?Chocoball schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:05:
Morgen persconferentie bij Aston Martin. Wat zouden ze toch voor spannends te melden hebben?
[Afbeelding]
spoiler:
Is Newey nu zo spectaculair dat daar een persconferentie voor moet zijn?
Edit/toevoeging:
Gaat dit nu ook "Breaking" worden?
[ Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 09-09-2024 17:16 ]
Ik denk deze dealChocoball schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:05:
[Afbeelding]
https://nl.motorsport.com...eal-over-streep/10652582/
Al het andere is gissen.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Denk je echt hij echt gaat tekenen? De man kan toch alleen maar nog verliezen met een dergelijk aanboad. Ik acht de kans op succes bij Aston Martin niet heel groot. Ze komen doorgaans leuk uit de winter maar zelfs dit jaar was het maar matig/teleurstellend en zit er blijk baar geen kracht in het team om door te bouwen gedurende het seizoen. Ik kan mij niet voorstellen dat 1 man daar verandering in gaat brengen.RobertMe schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:08:
[...]
spoiler:Is Newey nu zo spectaculair dat daar een persconferentie voor moet zijn?
Edit/toevoeging:
Als je leest hoe vaak hij geluk heeft gehad nog op de aarde te zijn met zijn hobby's (fietsen, klassieker races, etc), is het wel iemand die spanning lijkt op te zoeken. Ga je dan die spanning nog vinden achter de tekentafel bij Aston Martin? Misschien wel in een eigen ontworpen zeilboot om die nog eens de wereld over te jagen.
Beetje kromme googlevertaling, maar terug naar de setup van race 4, oei...
Terug naar boven met demontage?
Ongebruikelijke tijden vereisen ongebruikelijke maatregelen. Na zes overwinningloze races op rij heeft Red Bull besloten de RB20 weer om te bouwen naar de Japanse specificatie.
Red Bull autosportadviseur Dr. Helmut Marko legde in een sport- en praatspecial op ServusTV ter gelegenheid van de 65e verjaardag van Gerhard Berger uit en ook dat Liam Lawson in Monza een uitgebreide test deed om te zien hoe de demontage in zijn werk gaat.
Ongebruikelijke tijden vereisen ongebruikelijke maatregelen. Na zes overwinningloze races op rij heeft Red Bull besloten de RB20 weer om te bouwen naar de Japanse specificatie.
Red Bull autosportadviseur Dr. Helmut Marko legde in een sport- en praatspecial op ServusTV ter gelegenheid van de 65e verjaardag van Gerhard Berger uit en ook dat Liam Lawson in Monza een uitgebreide test deed om te zien hoe de demontage in zijn werk gaat.
Ik vermoed een vooraankondiging dat ze breaking news op race sunday te melden hebbenChocoball schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:05:
[Afbeelding]
Nah, ik gok erop dat ze Jos the Boss hebben weten te strikken voor de beveiliging.
Toch bijzonder dat ze dat nog niet allang gedaan hebben. Een stap wat niet voorwaarts is, dan ga je toch meteen terug..? Beetje troubleshooting 101.Scuderia110 schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:42:
Beetje kromme googlevertaling, maar terug naar de setup van race 4, oei...
Newey is de beste ontwerper in de F1 ooit (afaik), dus dat Aston Martin er blij mee is snap ik wel (als dit het is). Maar een persconferentie bij zulk nieuws heb ik nog nooit gezien in de F1. Bij coureurs herinner ik het me ook niet. Tijdens een F1 weekend wordt al dat nieuws dan weer wel besproken tijdens de vele persmomenten / persconferenties.RobertMe schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:08:
[...]
Stroll bijgetekend tot 2030?
spoiler:Is Newey nu zo spectaculair dat daar een persconferentie voor moet zijn?
Edit/toevoeging:
Alleen breaking voor de mensen die 0 geruchten hebben meegekregen
De huidige auto is sneller dan de auto waar ze nu naar terug keren (maar de huidige auto is een ramp om mee te rijden). En de concurrentie is ook sneller geworden sinds Japan. Dus als Red Bull nu naar de auto van Japan teruggaat zijn ze trager dan de concurrentie. In theorie hadden ze met de huidige auto een kans om vooraan mee te rijden, door terug te gaan vallen ze terug tot het 4e team of zelfs trager. Red Bull had er dus alle belang bij om zo lang mogelijk verder te gaan met hun ontwikkeling in de hoop dat ze die werkend zouden krijgen, teruggaan betekent dat je sowieso lager eindigt.siggy schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:44:
[...]
Toch bijzonder dat ze dat nog niet allang gedaan hebben. Een stap wat niet voorwaarts is, dan ga je toch meteen terug..? Beetje troubleshooting 101.
Nou ja spanning. De grap vind ik nog dat er 'nu' al sprake is van dat hij 'voor altijd' spijt zal hebben (of al heeft) om nooit met Hamilton te hebben samengewerkt. Mja lol. Was dan naar Ferrari gegaan, maar die zie ik hem als ras-echte Brit nooit van zijn leven aarden. Maar ach, voor hoeveel jaar hij het nog gaat volhouden kan hij nog ff extra cashen. Plus, vergeet niet dat Newey ook weer mensen zal aantrekken. Dat alleen al is het eea waard.Thinlanet schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:38:
[...]
Denk je echt hij echt gaat tekenen? De man kan toch alleen maar nog verliezen met een dergelijk aanboad. Ik acht de kans op succes bij Aston Martin niet heel groot. Ze komen doorgaans leuk uit de winter maar zelfs dit jaar was het maar matig/teleurstellend en zit er blijk baar geen kracht in het team om door te bouwen gedurende het seizoen. Ik kan mij niet voorstellen dat 1 man daar verandering in gaat brengen.
Als je leest hoe vaak hij geluk heeft gehad nog op de aarde te zijn met zijn hobby's (fietsen, klassieker races, etc), is het wel iemand die spanning lijkt op te zoeken. Ga je dan die spanning nog vinden achter de tekentafel bij Aston Martin? Misschien wel in een eigen ontworpen zeilboot om die nog eens de wereld over te jagen.
Zal hij Aston Martin tot WK maken? Who knows.... Die man is briljant, maar geen garantie op succes. Zelfs bij Red Bull heeft hij toch even droog gestaan. En genoeg andere niet-Newey wagens die veel gewonnen hebben.
Maar zelfs voor zijdelinge fans kent iedereen Newey. Ga dan naar Patrick Head, Rory Byrne, Murray, en dan wordt het al wat minder.
Sneller, sneller. Ik hoor dat nu wel regelmatig, maar wat tf betekent het? Ze zijn niet sneller want ze zijn nu zowat het 4e team. En op Monza was Perez wel erg dichtbij Max, zelfs met de issues die Max had, zitten ze gewoon te kloten tegen de limiet. Ik snap dat de rest ook sneller is geworden, maar je heb niks aan een 'theoretisch' snellere auto als het ding onberekenbaar is. Of continu stuk gaat zoals de 2005 Mclaren.Waaj schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:15:
[...]
De huidige auto is sneller dan de auto waar ze nu naar terug keren (maar de huidige auto is een ramp om mee te rijden). En de concurrentie is ook sneller geworden sinds Japan. Dus als Red Bull nu naar de auto van Japan teruggaat zijn ze trager dan de concurrentie. In theorie hadden ze met de huidige auto een kans om vooraan mee te rijden, door terug te gaan vallen ze terug tot het 4e team of zelfs trager. Red Bull had er dus alle belang bij om zo lang mogelijk verder te gaan met hun ontwikkeling in de hoop dat ze die werkend zouden krijgen, teruggaan betekent dat je sowieso lager eindigt.
Ik snap de trage beslissing gewoon niet. Ik heb nul komma nul verstand van de praktische zaken hoe snel zo'n auto teruggebouw kan worden, maar ik had al lang en breed Perez in de oude spec gegooid om te vergelijken. Ze hebben nu best wat races verkloot met eigenlijk helemaal niks.
Maar je hebt ook niets aan een auto waarvan je vooraf al zeker weet dat die bijvoorbeeld 0,5 - 1 seconde langzamer is dan je concurrentie. Dat is ook het dilemma waar Red Bull mee zit, kiezen voor een auto die - als de updates werken - mee kan komen met de top, of voor een auto waarvan ze vooraf weten dat die te langzaam is.siggy schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:20:
[...]
Sneller, sneller. Ik hoor dat nu wel regelmatig, maar wat tf betekent het? Ze zijn niet sneller want ze zijn nu zowat het 4e team. En op Monza was Perez wel erg dichtbij Max, zelfs met de issues die Max had, zitten ze gewoon te kloten tegen de limiet. Ik snap dat de rest ook sneller is geworden, maar je heb niks aan een 'theoretisch' snellere auto als het ding onberekenbaar is. Of continu stuk gaat zoals de 2005 Mclaren.
Één van de problemen die Red Bull heeft is dat de simulaties die ze uitvoeren niet overeenkomen met wat er op de baan gebeurd. Dan wil je zoveel mogelijk data verzamelen, dus zoveel mogelijk rondjes maken op de baan, om te kijken of je met die data die je op daar verzamelt het model uit de simulaties kan aanpassen zodat ze beter overeenkomen. Doe je dat met 2 auto's dan heb je ook 2x zoveel data. Ongetwijfeld zullen ze in de sim ook rondjes draaien met de oude specs en daar voldoende data uithalen om te kunnen vergelijken, daarvoor hoeven ze de beperkte tijd op de baan niet te gebruiken.Ik snap de trage beslissing gewoon niet. Ik heb nul komma nul verstand van de praktische zaken hoe snel zo'n auto teruggebouw kan worden, maar ik had al lang en breed Perez in de oude spec gegooid om te vergelijken. Ze hebben nu best wat races verkloot met eigenlijk helemaal niks.
Maar het rijmt gewoon niet met elkaar. Dat is mijn punt. De auto is sneller of het is het niet. Real world is leading, niet wat de windtunnel of de computer zegt. Ze zijn al langzamer dan de concurrentie en niet zo'n beetje ook. Zandvoort was dan nog een positieve outlier. Het heeft geen nut om te rijden met een auto waar je niet op kunt bouwen. Leuk dat die, als alle planeten goed staan, snel is. Maar je schiet er niks mee op want dat gebeurd zelden. Het voelt zwaar aan als 'sunken cost fallacy', en niet zo'n beetje ook. Ja, met de budget cap moeten er keuzes gemaakt worden. Maar dan nog. Zodra de correlatie al misgaat en verder afwijkt, dan weet je toch dat je op de foute weg bent.. En zodra je weet dat simulatie != reallife, dan weet je al dat je in de problemen zit. En men lijkt gewoon oogkleppen op te doen en blijven doorkloten.Waaj schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:07:
[...]
Maar je hebt ook niets aan een auto waarvan je vooraf al zeker weet dat die bijvoorbeeld 0,5 - 1 seconde langzamer is dan je concurrentie. Dat is ook het dilemma waar Red Bull mee zit, kiezen voor een auto die - als de updates werken - mee kan komen met de top, of voor een auto waarvan ze vooraf weten dat die te langzaam is.
[...]
Één van de problemen die Red Bull heeft is dat de simulaties die ze uitvoeren niet overeenkomen met wat er op de baan gebeurd. Dan wil je zoveel mogelijk data verzamelen, dus zoveel mogelijk rondjes maken op de baan, om te kijken of je met die data die je op daar verzamelt het model uit de simulaties kan aanpassen zodat ze beter overeenkomen. Doe je dat met 2 auto's dan heb je ook 2x zoveel data. Ongetwijfeld zullen ze in de sim ook rondjes draaien met de oude specs en daar voldoende data uithalen om te kunnen vergelijken, daarvoor hoeven ze de beperkte tijd op de baan niet te gebruiken.
In any case, wij weten het niet en RB ook niet. Zal weer een frustrerend weekend worden
Ik vraag me nog steeds af wat nou dé reden is dat Newey weg wilde bij RB.....zijn updates hebben er wel een zeepkist van gemaakt.....
Volgens mij doel jij op dat de auto op papier sneller is onder perfecte omstandigheden? Terwijl mijn indruk is dat de auto sneller is dan de auto die er in Bahrein stond. Als in: rijdt met de huidige auto nogmaals de race in Bahrein en de rondetijden liggen lager. Alleen heeft enerzijds de concurrentie nog harder ontwikkeld, en anderzijds is de auto "lastiger" geworden (in afstelling en rijgedrag). Verstappen kan met die laatste dingen overweg (zegt men) en daardoor kan hij daadwerkelijk nog steeds sneller er mee rijden dan de auto aan het begin van het seizoen.siggy schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:39:
[...]
Maar het rijmt gewoon niet met elkaar. Dat is mijn punt. De auto is sneller of het is het niet. Real world is leading, niet wat de windtunnel of de computer zegt. Ze zijn al langzamer dan de concurrentie en niet zo'n beetje ook. Zandvoort was dan nog een positieve outlier. Het heeft geen nut om te rijden met een auto waar je niet op kunt bouwen. Leuk dat die, als alle planeten goed staan, snel is. Maar je schiet er niks mee op want dat gebeurd zelden. Het voelt zwaar aan als 'sunken cost fallacy', en niet zo'n beetje ook. Ja, met de budget cap moeten er keuzes gemaakt worden. Maar dan nog. Zodra de correlatie al misgaat en verder afwijkt, dan weet je toch dat je op de foute weg bent.. En zodra je weet dat simulatie != reallife, dan weet je al dat je in de problemen zit. En men lijkt gewoon oogkleppen op te doen en blijven doorkloten.
In any case, wij weten het niet en RB ook niet. Zal weer een frustrerend weekend wordenmoooh
Ik vraag me nog steeds af wat nou dé reden is dat Newey weg wilde bij RB.....zijn updates hebben er wel een zeepkist van gemaakt.....
Zelfde zag je bij Mercedes 2022 op 2023 "de nieuwe auto is x% sneller, en we dachten dat we echt een stap gezet hadden en dichter bij zouden staan. Maar de concurrentie heeft y% gevonden en is zelfs op ons uitgelopen".
Laten we hem niet teveel credits geven. 0,4s verschil in snelste kwalificatie tijd en meer dan 16 seconden in de race. Magnussen zat dichter bij Perez en die had 10s tijdstraf.siggy schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:20:
En op Monza was Perez wel erg dichtbij Max
Dat begrijp ik inderdaad ook niet. Naar nu blijkt is die mismatch tussen simulatie en real-life er al een tijdje. Lijkt me logischer om direct zodra zich dit voordoet actie te ondernemen, één stap terug te doen, en proberen de boel weer in sync te krijgen.siggy schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:39:
[...]En zodra je weet dat simulatie != reallife, dan weet je al dat je in de problemen zit. En men lijkt gewoon oogkleppen op te doen en blijven doorkloten.
Nu lijken ze echter maandenlang verder gekloot te hebben, met waarschijnlijk een steeds grotere discrepantie tot gevolg, enkel in de hoop dat een en ander op magische wijze ineens weer op elkaar aan zou sluiten. Totaal niet 'des-Red Bulls'.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De onverklaarbaarheid en niet “des-Red-Bulls” is m.i. argument dat er enige orkestratie plaats vind door de FOM/FIA om het kampioenschap aantrekkelijk te houden en te voorkomen dat al te veel fans afhaken. RBR tijdelijk te beperken of bij de andere teams iets meer toe te laten. Dat de FIA ondanks de camera’s en stickers op de voorvleugels niets doet met de discutabele flexibiliteit, is ook weer koren op de molen.alexbl69 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 06:09:
[...]
Dat begrijp ik inderdaad ook niet. Naar nu blijkt is die mismatch tussen simulatie en real-life er al een tijdje. Lijkt me logischer om direct zodra zich dit voordoet actie te ondernemen, één stap terug te doen, en proberen de boel weer in sync te krijgen.
Nu lijken ze echter maandenlang verder gekloot te hebben, met waarschijnlijk een steeds grotere discrepantie tot gevolg, enkel in de hoop dat een en ander op magische wijze ineens weer op elkaar aan zou sluiten. Totaal niet 'des-Red Bulls'.
Het zou best kunnen zijn dat RBR zich teveel heeft gefocust op de vloer en zo de invloed van de voorvleugel daarop zo minimaal mogelijk heeft willen maken. Dat nu binnen de (grijze) regels de rol van de voorvleugel meer effect heeft op de performance heeft er voor gezorgd RBR zich daardoor in een fuik heeft laten zwemmen.
Max reed op Monza 1:19.662 als snelste tijd.--HYPER--392 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:45:
[Afbeelding]
Bier viltjes conclusie:
- McLaren heeft procentueel meer gevonden dan RB in 2024
- RB heeft Amper meer wat gevonden tussen Japan 2024 en Monza 2024
Dus terug naar de Japan spec doet ze in tijd geen pijn, wel in handeling.
Je benoemt meteen de zwakte van de huidge RB, want die reed Max in Q2. in Q3 kon hij dat niet meer. Dus ik denk dat terug gaan naar iets wat werkt is maar langzamer is, beter is dan wat onbetrouwbaar is ,maar sneller is
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
Wat hier ook speelt is hoe deze auto's werken.
Waar de oudere auto's hun neerwaartse druk ongeveer gelijkwaardig verdeeld haalden uit vloer, voorvleugel en achtervleugel, zou bij deze auto's de vloer eerder 2/3 van de neerwaartse druk genereren en de rest komt uit de vleugels. Deze auto's zullen altijd meer neerwaartse druk achter hebben en dat moet je compenseren.
RBR was daar ruim twee jaar heer en meester in. En nu is dat weg.
Mijn vermoeden: is dat RBR nog steeds de hoogste theoretische neerwaartse druk kan genereren met de RB20, maar dat de auto hierdoor onbestuurbaar word. Zowel qua insturen als stabiliteit omdat kleine onderbrekingen in de vloer, voor enorme effecten zorgen.
Dat is ook het verschil met McLaren of Mercedes. Omdat ze voorvleugels hebben die meer neerwaartse druk genereren in langzamere bochten en meer doorbuigen in snellere bochten, is hun balans beter. Hierdoor kunnen ze makkelijker upgrades introduceren en de auto afstellen.
Wat ik vermoed is dat RBR nu in rap tempo aan een andere voorvleugel zal gaan werken. Na Singapore (wat denk ik een bloedbad voor RBR gaat worden), is er een erg lange pauze voordat we het laatste deel van het seizoen krijgen. Dat is het moment voor RBR om er vol voor te gaan. Dat ze nu terug lijken te gaan naar een specificatie vroeg in het seizoen, is misschien ook om nu de schade te beperken. Zeker in Baku moet je gewoon snel zijn op het rechte stuk en goed genoeg in de bochten. Misschien maar beter als de auto voorspelbaar is. Singapore, tja ik zie dat als kansloos.
Waar de oudere auto's hun neerwaartse druk ongeveer gelijkwaardig verdeeld haalden uit vloer, voorvleugel en achtervleugel, zou bij deze auto's de vloer eerder 2/3 van de neerwaartse druk genereren en de rest komt uit de vleugels. Deze auto's zullen altijd meer neerwaartse druk achter hebben en dat moet je compenseren.
Mijn vermoeden: is dat RBR nog steeds de hoogste theoretische neerwaartse druk kan genereren met de RB20, maar dat de auto hierdoor onbestuurbaar word. Zowel qua insturen als stabiliteit omdat kleine onderbrekingen in de vloer, voor enorme effecten zorgen.
Dat is ook het verschil met McLaren of Mercedes. Omdat ze voorvleugels hebben die meer neerwaartse druk genereren in langzamere bochten en meer doorbuigen in snellere bochten, is hun balans beter. Hierdoor kunnen ze makkelijker upgrades introduceren en de auto afstellen.
Wat ik vermoed is dat RBR nu in rap tempo aan een andere voorvleugel zal gaan werken. Na Singapore (wat denk ik een bloedbad voor RBR gaat worden), is er een erg lange pauze voordat we het laatste deel van het seizoen krijgen. Dat is het moment voor RBR om er vol voor te gaan. Dat ze nu terug lijken te gaan naar een specificatie vroeg in het seizoen, is misschien ook om nu de schade te beperken. Zeker in Baku moet je gewoon snel zijn op het rechte stuk en goed genoeg in de bochten. Misschien maar beter als de auto voorspelbaar is. Singapore, tja ik zie dat als kansloos.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De illegale maar toch niet illegaal want niet te meten voorvleugels wegen ook zwaar in dat verschil. Zodra die zijn afgekeurd of Red Bull zijn eigen variant meeneemt, is het verschil ook een stuk kleiner. Ik denk dat ze bij Red Bull dachten dat die te snel afgekeurd zouden worden waardoor ze daar niet in verder zijn gegaan. Plus de problemen met de balans zorgen ervoor dat de focus nu sowieso al elders ligt.
Welcoming an icon.
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) 10 september 2024
Watch live across our channels at 1100 BST. pic.twitter.com/GGTsf4rrhu
zo duidelijk als wat! nog een kleine 20min te gaan
En de live stream voor het "breaking" news van Aston Martin:
YouTube: Live from the AMR Technology Campus
YouTube: Live from the AMR Technology Campus
Wat jij hierboven schrijft stond vandaag in https://nl.motorsport.com...roblemen-hebben/10652664/DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:09:
Wat hier ook speelt is hoe deze auto's werken.
Vleugels doen het bijna niets meer door de downforce. Door ze een beetje flexibel te maken gebeurt er nog wat, zoals ik het begrijp.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Niet voor downforce, maar ik begreep dat ze wel de flow over de rest van de auto kunnen regelen zo. Merc doet ook weer mee sinds hun nieuwe voorvleugel....Sepp14 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:53:
[...]
Wat jij hierboven schrijft stond vandaag in https://nl.motorsport.com...roblemen-hebben/10652664/
Vleugels doen het bijna niets meer door de downforce. Door ze een beetje flexibel te maken gebeurt er nog wat, zoals ik het begrijp.
Ik hoop dat RB ook een flexwing krijgt. Zou het seizoen nog spannend kunnen maken met 4 teams die voor een overwinning kunnen strijden.... en zorgt dat de andere teams de nodige punten van McLaren kunnen afsnoepen.
Ik vond de dominantie van Max saai. Maar een dominantie van McLaren vind ik net zo saai.
Mooie intro met dat tekenen... Zou humor zijn als er bij de reveal van de tekening zou staan: "Lance Stroll is Fired"
.
Hij wordt dus shareholder en "technical managing partner"

[ Voor 20% gewijzigd door Waah op 10-09-2024 12:03 ]
Ja, of dat Verstappen bij AM komtWaah schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:01:
Mooie intro met dat tekenen... Zou humor zijn als er bij de reveal van de tekening zou staan: "Lance Stroll is Fired".
Vaak bu'j te bang!
Nee, ze kondigen natuurlijk Vettel aan als nieuwe teammanager.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Voor iemand die in de mode zit, zit het pak vrij slecht. Volgens mij heeft hij het ook warm met al dat zweet op zijn bovenlip.
Daar is hij dan....
Daar is hij dan....
[ Voor 8% gewijzigd door Sepp14 op 10-09-2024 12:09 ]
Nou, vooral Lance. Het spat er echt vanaf.....jaapstobbe schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:22:
Wat is iedereen toch "excited" altijd
Ik vind Newey erg moeilijk te verstaan, en ik ben wel even klaar met "vanaf nu gaat alles de goede kant op want Newey is er"..... ik haak af.
Honda en Newey zijn binnen. Max is next.
"When you grow up your heart dies"
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024