Dennism schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:21:
[...]
Is denk ik heel erg context afhankelijk, ik ben er bijvoorbeeld geen fan van zoals het in Oosterrijk ging met Schumacher / Barrichello, Schumacher wint ook zonder die actie dat kampioenschap makkelijk zonder enige tegenstand. Onnodig dus.
Kan je echter als team echt nog wat winnen en kan je jouw teamgenoot aan een kampioenschap helpen terwijl je zelf eigenlijk geen kanshebber meer bent, maar je teamgenoot zit nog wel in de strijd vind ik het wat anders en vind ik stalorders een stuk logischer.
Dat klinkt misschien logisch, maar mijn inziens is het net zo onlogisch. Een punt heeft evenveel waarde in race 1 als in race 20. Iedereen wist dat een Bottas nooit voor het WK zou kunnen gaan. Iedereen wist idem dito over Barichello. Ook met Webber. De teamorders bij Bottas vond het halve circus geen probleem. Bij Schumacher en Vettel kon er niet genoeg gekotst worden.
Team orders zijn niet meer dan logisch, maar dat hypocriete gezeur en gezanik over het ene is wel okay en het andere niet. Punten zijn evenveel waard elke race. Dat er meer inzicht is in latere races, doet daar niks vanaf. Max had zoveel voorsprong vorig jaar en begin dit jaar, dat niemand erover hoefde na te denken. Nu heeft Mclaren ineens de snelste auto en 2 snelle coureurs, en moeten ze een keuze maken. Maar hoe dan ook, Mclaren heeft in races nagenoeg altijd Norris voorgetrokken, ook al lag Piastri voor. Dat was ook vrij uniek wat zelden gebeurd.
Ik ben wel benieuw hoe ze Piastri hebben overtuigd om Norris te helpen, want hij werd al elke race genaaid met de strategie tov Norris.
Als Piastri zijn ontwikkeling doorzet, is hij volgen jaar met gemak Norris de baas. Norris heeft geen killer instinct, Piastri wel. Norris gaat het gewoon niet zonder Piastri lukken. En als zelfs een Mclaren die dat inziet..... 2007 hebben ze zichzelf flink in de vingers gesneden. Dat had makkelijk een walk-over kunnen zijn van Alonso als ze het interne gesteggel beter hadden gemanaged. En uiteindelijk staan ze met de rekening van 100 miljoen dollar in de handen
En grappig dat het grootste cheat scandal in de F1 geen enkele invloed had op de carriere van Alonso of Hamilton, de in verhouding (context) met de dingen waar MSC van beschuldigd werd......Maar goed............