[F1 2024] Race 17 GP van Azerbeidzjan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 54.869 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
RobertMe schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:17:
[...]

Sure, maar dat zal voornamelijk zitten in track evolution / meer grip. Waardoor je minder downforce kunt rijden maar wel nog net zoveel grip hebt (als vrijdag).
Terwijl Verstappen het nu had over dat regelmatig een wiel los kwam van de grond. Dan hebben ze waarschijnlijk dus (flink) aan de (hardheid van) de vering zitten sleutelen of de geometrie van de ophanging. En dat lijkt mij iets dat niet (zo fors) nodig is puur van een vrijdag naar zondag.

Nog los van dat Verstappen het ook had over proberen wat dingen te verbeteren. Het anticiperen van vrijdag naar zondag is meer finetunen en niet "proberen te verbeteren".
Ik reageer alleen op je eigen woorden
Op vrijdag zijn ze vervolgens super tevreden, en wat gaan ze dan doen? Toch nog even wat aan de setup tunen in de hoop dat het nog beter wordt. Met als gevolg een shit kwalificatie en een shit race
Zoals je nu ook zelf aangeeft, dat doen ze allemaal omdat de baan anders wordt namate er meer gereden wordt of weersomstandigheden veranderen. Nu viel dat kwartje de verkeerde kant op. En voor een team als RBR heeft het op dit moment geen zin om met dezelfde setup te blijven rijden, want dan leer je ook niets. Pakt het gokje goed uit is hij de koning, nu de slemiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:14
Holk schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:22:
[...]

Ik reageer alleen op je eigen woorden

[...]

Zoals je nu ook zelf aangeeft, dat doen ze allemaal omdat de baan anders wordt namate er meer gereden wordt of weersomstandigheden veranderen. Nu viel dat kwartje de verkeerde kant op. En voor een team als RBR heeft het op dit moment geen zin om met dezelfde setup te blijven rijden, want dan leer je ook niets. Pakt het gokje goed uit is hij de koning, nu de slemiel.
Nouja, wat ik met de reactie bedoelde is dat de bewoording suggereert dat ze niet alleen setup changes gedaan hebben om te anticiperen op track evolution of zo. Maar dat ze daadwerkelijk meer wijzigingen gedaan hebben. De wijzigingen voor de track evolution zullen relatief minuscuul zijn en de auto waarschijnlijk niet slechter maken, hoogstens dat het nog beter kon. Maar daarmee zul je de auto niet in een driewieler veranderen, zoals nu wel gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Oaquasis schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:22:
[...]

Volgens mij gelden Parc Fermé rules ook gewoon tijdens de race, maar er zijn iig sowieso regels tijdens een rode vlag:

[Afbeelding]

Dus dan zou dat niet mogen.
Zodra de race start mag je doen en laten wat je wilt. Alleen verder dan bandenspanning meer of minder vleugel is er nagenoeg geen tijd voor die zaken. Of kiezen om vannuit de pitsstraat te starten na de kwalificatie. Maar dat is op dit moment een zeer hoog risico. Wellicht hadden ze het deze race wel moeten doen, Perez had goede snelheid én Norris stond net zo goed achteren. De laatste 8 laten toch nagenoeg altijd snellere makkelijk voorbij, dus die top 10 was net zo snel gehaald als Norris.

Maar goed, geen idee wat de afweging van RB elke keer is. Max probeerd uiteraard de auto sneller te maken tussen elke sessie. Als ie echt tevreden was, zou die niks veranderen. En met een wispelturige auto is het sowieso lastig afstellen. Dat gaat dan wel wat verder dan gevoel en ervaring. Max is wellicht wat dat betreft te gretig, hij/men mag zich afvragen hoeveel punten het gescheeld had (aka hoeveel snelheid) als hij de setup van q2 gehouden had.

Dat Norris maar blijft aanprutsen geeft me een beetje het 1999 gevoel. Hakkinen bleef maar fouten maken en Irvine kwam maar dichtterbij en dichterbij. En onze vrolijke Frentzen niet vergeten bijna weg kunnen komen met een kampioenschap. In een ffing Jordan. Zo'n gepruts was het vooraan :+ Is Max in staat om in Singapore conservatief in te gaan? Ik betwijfel het. Het zit gewoon niet in zijn aard. Het zou zonde zijn om uiteindelijk enkele puntjes te kort te komen omdat ie te veel wilde op het moment dat het ff niet kon.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:43
Het leek wel of Max en Perez van auto gewisseld hebben /s

Ik denk dat ze bij Perez iets nieuws geprobeerd hebben. Ze lieten de achterkant van de auto van Perez ook niet zien tijdens de gridwalk.

[ Voor 56% gewijzigd door Arjantje72 op 16-09-2024 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
w00Dy schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:48:
[...]

De volle witte lijn loopt niet evenwijdig met de muur, waar net na de bocht Leclerc nog tussen witte lijn en muur zit heb je naar de volgende bocht geen halve meter meer. Waar had je graag dat Sainz naartoe ging?
Telemetrie toont aan dat Sainz niet aan zijn stuur draait. Hij kiest zijn lijn na de bocht in de slipstream van Charles.

[Afbeelding]

Perez wijkt trouwens ook licht af nr links van de onderbroken witte lijn. (voor het contact, hij wil hem ook niet in de muur rijden) Het is gewoon een incident, Sainz heeft hier geen fout aan. Perez ook niet. We zijn nog altijd aan't racen.
Ik heb de analyse op SKY nogmaals een aantal keer gekeken (de link of verwijzing naar deze video hier posten is niet toegestaan), en het is wat minder zwart-wit zoals ik in eerste instantie vond, maar in mijn ogen blijft Sainz degene die dit had moeten voorkomen, ook omdat hij fout de bocht uitkwam en daardoor uit positie was en Perez er al naast was gekomen.

Maar goed, Perez is nu alles kwijt, wat hij ook had kunnen voorkomen. En mogelijk achteraf een klacht indienen.

Ben wel benieuwd wat dit voor een gevolgen gaat hebben. Bij bochten is er een duidelijke regel gekomen wie wie voor moet laten gaan, in deze situatie bestaat die niet.

Ik zie nu ook nog een keer het handje en de duim van Verstappen voor Norris en Russell. Blijft vreemd dat Norris meteen de radio gebruikt om dit te melden. Maar er is nu wel duidelijkheid voor de toekomst. Al vermoed ik dat ook zonder het melden van Norris dit besproken zou worden, de raceleiding ziet dit ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:14
Charles Hill schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:50:
Ik zie nu ook nog een keer het handje en de duim van Verstappen voor Norris en Russell. Blijft vreemd dat Norris meteen de radio gebruikt om dit te melden. Maar er is nu wel duidelijkheid voor de toekomst. Al vermoed ik dat ook zonder het melden van Norris dit besproken zou worden, de raceleiding ziet dit ook.
En anders de race engineer van Russell wel. Na de finish "so no overtaking". En als Verstappen langs komt "not sure what Verstappen was doing". Naar Norris wijzen als verklikker is dus gewoon onzinnig. Andere teams hebben het net zo goed gezien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:21

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzUX3--gWjQ736pjKZu2uV-e2VU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XdgvikZuN8TAo1QTt3x4SRgv.webp?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord