Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Over een jaartje of 5 a 6 zullen ze er wel staan idd.Formula one schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:26:
Dominantie van Audi binnenkort
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Question?Formula one schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:26:
Dominantie van Audi binnenkort
To soon?
Serieus, deze move had ik niet zien aankomen, Binotto naar Audi.
[ Voor 16% gewijzigd door Sepp14 op 23-07-2024 15:48 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Klopt, bij Porsche. Van wat ik begreep is hij bij Audi vervangen vanwege power struggle met Oliver Hoffmann. Binotto neemt de taken van beide heren over.RobertMe schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:07:
Ik denken dat Seidl gehaald was om het Audi project te leiden als oud Volkswagen man (is die niet TP geweest van een van de VW merken in het WEC kampioenschap?). Is die nu alweer de deur uit voordat de naar Audi boven de deur hangt.
Binotto wordt COO & CTO (bron), iets wat naar horen zeggen beter bij hem past dan teambaas/CEO.NeverSettle schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:25:
[...]
Klopt, bij Porsche. Van wat ik begreep is hij bij Audi vervangen vanwege power struggle met Oliver Hoffmann. Binotto neemt de taken van beide heren over.
Seidl en Hoffman gaan inderdaad weg, kan alleen nog niet ergens teruglezen of de CEO positie bij Sauber Motorsport AG nog opgevuld gaat worden. Mijn vermoeden is dat Adam Baker (CEO Audi Formula Racing GmbH) deze rol gaat vervullen en dat Bravi i.i.g. TP blijft.
Volgens AMuS zou Mike Krack wel eens richting Audi kunnen gaan. Volgens de geruchten is er een nieuwe teambaas bij Aston Martin aangesteld. Ook is het afwachten of James Key die door Seidl is aangenomen blijft als technical director.Rembock schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:41:
[...]
Binotto wordt COO & CTO (bron), iets wat naar horen zeggen beter bij hem past dan teambaas/CEO.
Seidl en Hoffman gaan inderdaad weg, kan alleen nog niet ergens teruglezen of de CEO positie bij Sauber Motorsport AG nog opgevuld gaat worden. Mijn vermoeden is dat Adam Baker (CEO Audi Formula Racing GmbH) deze rol gaat vervullen en dat Bravi i.i.g. TP blijft.
https://www.auto-motor-un...di-f1-team-seidl-binotto/
Mij lijkt Pouhon fijn door de vertraging van de auto’s en het scherm dat er staat maar hoor graag de mening van ervaringsdeskundigen.
Waar ik zelf al aan dacht:
Oorbescherming
Power bank
Kampeerstoel
Proviand / drank (toegelaten?)
Regenjas (
Je kan dit beter in [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken? plaatsen.ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:36:
Zondag ga ik naar mijn allereerste Formule 1 race. Ik heb een ticket gekregen voor de brunch area. Wie heeft hier voor mij de gouden tips wat betreft zaken om mee te nemen, en de beste plaats om te kijken?
Mij lijkt Pouhon fijn door de vertraging van de auto’s en het scherm dat er staat maar hoor graag de mening van ervaringsdeskundigen.
Waar ik zelf al aan dacht:
Oorbescherming
Power bank
Kampeerstoel
Proviand / drank (toegelaten?)
Regenjas ()
Dat zou een logische verklaring zijn inderdaad.NeverSettle schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:54:
[...]
Ik begreep dat Audi klaar is met de power struggle tussen Seidl en Hoffmann, die allebei Sauber verlaten.
Toen hij vertrok hebben ze vrijwel direct afscheid genomen van de door hem aangestelde James Key en een nieuwe organisatie opgesteld, sindsdien zijn ze omhoog gesprongen. Hij heeft Key naar Sauber gebracht en zijn updates lijken opnieuw nagenoeg 0 effect te hebben. Ik weet dus niet of Seidl zo'n genie is.Muse schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:27:
Bijzonder dat ze Seidl daarvoor aan de kant schuiven? Die werd toch gezien als een van de belangrijke personen in het organisatorisch terug op de rit brengen van McLaren?
Gezien de prestaties van Sauber tot nu toe kan ik het alleen maar met je eens zijn.NotSoSteady schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:39:
[...]
Toen hij vertrok hebben ze vrijwel direct afscheid genomen van de door hem aangestelde James Key en een nieuwe organisatie opgesteld, sindsdien zijn ze omhoog gesprongen. Hij heeft Key naar Sauber gebracht en zijn updates lijken opnieuw nagenoeg 0 effect te hebben. Ik weet dus niet of Seidl zo'n genie is.
Al moet daar wel bij vermeld worden dat aanpassingen in organisatiestructuren vaak langere tijd nodig hebben voordat effecten zichtbaar worden. Dus of de opwaartse trend van McLaren gelinkt kan worden aan zijn vertrek vind ik nog maar de vraag. Ik ben echter nooit overtuigd geweest van de talenten van James Key, dus zou eerder verwachten dat zijn vertrek op korte termijn effect zou kunnen hebben.
Zeker, maar ze gingen al enige tijd niet vooruit.Muse schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:53:
[...]
Gezien de prestaties van Sauber tot nu toe kan ik het alleen maar met je eens zijn.
Al moet daar wel bij vermeld worden dat aanpassingen in organisatiestructuren vaak langere tijd nodig hebben voordat effecten zichtbaar worden. Dus of de opwaartse trend van McLaren gelinkt kan worden aan zijn vertrek vind ik nog maar de vraag. Ik ben echter nooit overtuigd geweest van de talenten van James Key, dus zou eerder verwachten dat zijn vertrek op korte termijn effect zou kunnen hebben.
3e in 2020
4e in 2021
5e in 2022
En de auto voor 2023 werd aan het begin van het seizoen bijna op een rondje gezet.
Dat was dan ook niet de 2023 auto. De ontwikkeling van de 2023 auto lag fors achter op schema en hebben ze pas in Oostenrijk(?) geïntroduceerd.NotSoSteady schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:33:
En de auto voor 2023 werd aan het begin van het seizoen bijna op een rondje gezet.
Zeg maar een "Williams 2017"? dus, toen die de eerste week van de testdagen niet aanwezig waren omdat de auto niet klaar was. Alleen dan bij McLaren nog wat erger en was het seizoen al meerdere races bezig voordat de auto klaar was.
* RobertMe weet overigens niet meer wanneer Seidl ontslagen is en in hoeverre zijn ontslag invloed had op de ontwikkeling van 2023. Of ze dus na zijn ontslag opnieuw begonnen zijn aan de 2023 auto en de auto waarmee ze de eerste races reden dus zeg maar Seidls auto was en die vanaf Oostenrijk Stellas auto.
Ik vraag me echt af wat daar nu achter de schermen speelt.
The news was quite remarkable, however, as there has been talk for a long time about a clause in Marko's contract that would confirm that if he decided to leave the team, Max Verstappen would also be free to go wherever he wants. After all the internal chaos at Red Bull and Verstappen being linked to a move to Mercedes, this news appears to be a statement from Red Bull.De_Bastaard schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:17:
Heeft Marko nu eigenlijk Max een oor aangenaaid of hoe zit het?
Ik vraag me echt af wat daar nu achter de schermen speelt.
However, Marko responds firmly to these conclusions on Sky Sports Germany. According to the Austrian, the so-called Verstappen clause in his contract is complete nonsense. "No, it's definitely not the case that Max now stays because I do. After all, it is my contract that has been adjusted. In what form that happened, I am of course not going to discuss publicly."
But what about that Verstappen clause? Does it still exist, and does it still affect Verstappen's future, or is it not a big deal? Marko responds briefly but decisively, "This has no direct consequences for Verstappen."
Als CTO bij Ferrari legde Binotto ook de hand aan de “supermotori” van 2017-2019. Die TP rol na ontslag van Arrivabene lag hem nooit erg lekker. Dus opzich een logische kandidaat bij Audi voor de rol als COO/CTO, wat nu blijkt.Rembock schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:41:
[...]
Binotto wordt COO & CTO (bron), iets wat naar horen zeggen beter bij hem past dan teambaas/CEO.
Heb net alles een beetje door zitten nemen, had deze hele 'power struggle' niet eens opgemerkt. Verklaart voor mij ook een beetje waarom Sainz nog twijfelt.Chocoball schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:55:
[...]
Volgens AMuS zou Mike Krack wel eens richting Audi kunnen gaan. Volgens de geruchten is er een nieuwe teambaas bij Aston Martin aangesteld. Ook is het afwachten of James Key die door Seidl is aangenomen blijft als technical director.
https://www.auto-motor-un...di-f1-team-seidl-binotto/
Binotto schijnt trouwens ook lekker te zitten headhunten bij Ferrari, gerucht is dat Gualtieri al een aanbod ontvangen heeft.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Puntensysteem
Er is unaniem besloten dat het huidige puntensysteem gehandhaafd blijft. De verdeling van kampioenschapspunten in de artikelen 6.4 en 6.5 van het sportregelement blijven daarmee ongewijzgd.
Minimumgewicht wagen en coureur
Voor het welzijn van de coureurs wordt het minimale gewicht van 80 naar 82 kg verhoogd. Daardoor wordt van 2025 het minimumgewicht van de wagen zonder brandstof verhoogd van 798 kg naar 800 kg.
Pre-season testing 2026
Het seizoen 2026 krijgt vooraf 9 testdagen verdeeld over 3 evenementen.
2026 regelementen
Op 2 oktober komt de F1 Commission in een buitengewone vergadering bij elkaar om alle regelementen voor 2026 te bespreken. Daarna volgt op 17 oktober een presentatie van de 2026 regelementen aan de World Motor Sport Council (WMSC).
Uitzonderingen financieel regelement
Nogmaals is bevestigd dat zwangerschapsverlof/ vaderschapsverlof, ziekteverlof en kosten voor personeelsuitjes buiten het budgetplafond blijven.
Alle bovenstaande punten moeten nog defintief goedgekeurd worden door de World Motor Sport Council (WMSC).
https://www.fia.com/news/...-23072024-media-statement
Formula one schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:31:
Is de teambaas al bekend van Audi?

Maar zou wel geweldig zijn
Bizar hoeveel verschillende winnaars we al hebben dit seizoen. En ik acht wel reëel dat er nog 1 of 2 namen bij komen dit jaar.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Heel jammer. Persoonlijk had ik het graag veranderd zien worden.Chocoball schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:49:
Vandaag was voor de 3e keer dit jaar de F1 Commission bijeen om de nodige zaken te bespreken.
Puntensysteem
Er is unaniem besloten dat het huidige puntensysteem gehandhaafd blijft. De verdeling van kampioenschapspunten in de artikelen 6.4 en 6.5 van het sportregelement blijven daarmee ongewijzgd.
Ik snap eigenlijk niet waarom sommige personen hier tegen zijn. Maakt het vermoedelijk alleen maar spannender.
Wat een machtspelletjes allemaal, Audi zit nog niet eens in F1 of daar is al heisa en stoelendans. Wat dat betreft hebben ze zichzelf snel geintegreerd in het wereldje.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Je had graag gezien dat alleen de top 5 punten kreeg?streamnl schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 07:33:
[...]
Heel jammer. Persoonlijk had ik het graag veranderd zien worden.
Ik snap eigenlijk niet waarom sommige personen hier tegen zijn. Maakt het vermoedelijk alleen maar spannender.
Integendeel. Geef gewoon iedereen punten, behalve de laatste. Dan is elke plek belangrijk. Je ziet ze nu al (soms) strijden voor de snelste raceronde.RobertMe schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 07:47:
[...]
Je had graag gezien dat alleen de top 5 punten kreeg?
spoiler:Volgens mij was het idee om alle finishers punten te geven? Maar vroeger waren er meer teams / auto's (24 auto's of nog meer zelfs) en kreeg alleen de top 8 punten. En ook toen klaagde men niet.
Edit: ik meen dat de opzet dat ze tot en met p15 punten willen geven
[ Voor 6% gewijzigd door streamnl op 24-07-2024 07:52 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
[F1 2024] Race 14 GP van België
De laatste race voor de zomerstop, 23 augustus gaan we weer verder in Zandvoort.
Edit: het komt niet vaak voor maar in dit geval was er een undercut van @Jasphur met de melding dat het racetopic geopend is. Ik ga nu even mijn strategieafdeling uitschelden
[ Voor 36% gewijzigd door Chocoball op 24-07-2024 09:21 ]
Wat zou dat het spannender maken? Het had 0,0 uitgemaakt voor de stand in het kampioenschap bijvoorbeeld. Ook je positie na de top 10 maakt uit voor je WDC klassering.streamnl schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 07:51:
[...]
Integendeel. Geef gewoon iedereen punten, behalve de laatste. Dan is elke plek belangrijk. Je ziet ze nu al (soms) strijden voor de snelste raceronde.
Edit: ik meen dat de opzet dat ze tot en met p15 punten willen geven
Uit mijn hoofd (ik ben hier slecht in), Lec is dit jaar 2x buiten de punten gevallen, terwijl hij wel de finish gehaald heeft.Shinji schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:03:
[...]
Wat zou dat het spannender maken? Het had 0,0 uitgemaakt voor de stand in het kampioenschap bijvoorbeeld. Ook je positie na de top 10 maakt uit voor je WDC klassering.
P11 en p14 of p15
Als de teams dichter bij elkaar zitten, maakt elke punt wel uit.
Wil je dan met fracties van punten gaan werken? Dat p11 0,75 punten krijgt, p12 0,5 etc?streamnl schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:17:
[...]
Uit mijn hoofd (ik ben hier slecht in), Lec is dit jaar 2x buiten de punten gevallen, terwijl hij wel de finish gehaald heeft.
P11 en p14 of p15
Als de teams dichter bij elkaar zitten, maakt elke punt wel uit.
Want als dat niet zo is zal je de punten voor de top 10 moeten aanpassen waardoor het effect teniet gedaan wordt.
True, maar 1x P10 (en 23x dnf) (1 punt) is veel meer waard dan 24x P11. Die oneerlijkheid wordt wel verholpen door iedereen punten te geven. Of je ziet het als charme om juist een punt te halen dat het iets 'geweldigs' is. Als een prestatie. Als iedereen punten krijgt, beetje als de special olympics.Shinji schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:03:
[...]
Wat zou dat het spannender maken? Het had 0,0 uitgemaakt voor de stand in het kampioenschap bijvoorbeeld. Ook je positie na de top 10 maakt uit voor je WDC klassering.
Wel slecht, Mercedes 2 coureurs, Ferrari 2 coureurs, McLaren 2 coureurs.
Red Bull wordt dit jaar echt geen kampioen.
Helemaal eens. Bij NASCAR, IndyCar krijgen alle of zowat alle auto's punten. Dan maakt het ook nog uit dat je een race daadwerkelijk uitrijdt. Ook zou dit zorgen voor wat geschuif onderaan in het kampioenschap en uiteindelijk dus ook bij de constructeurs in het midden en onderaan. Het is IMHO wel een beetje Amerikaans om iedereen punten te geven, maar goed F1 is nu ook Amerikaansstreamnl schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 07:33:
[...]
Heel jammer. Persoonlijk had ik het graag veranderd zien worden.
In de vergelijkbare raceklasse MotoGP krijgen ook meer plekken punten en ook daar zie je dat dit een positief effect heeft. Want nu rijden auto's 11 en lager na een bepaald rondje toch vaak als veldvulling.
Nascar zou ik niet in dit rijtje willen zetten met hun wazige play off systeem. Op een gegeven moment boeien punten daar ook niet mee. Je moet alleen in de playoffs komen en dan tijdens die playoffs scoren. Daar boeit letterlijk driekwart van het seizoen compleet niet. Daar zijn ze sinds 2003 helemaal van het padje af. Thanks Kensethalex3305 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:26:
[...]
Helemaal eens. Bij NASCAR, IndyCar krijgen alle of zowat alle auto's punten. Dan maakt het ook nog uit dat je een race daadwerkelijk uitrijdt. Ook zou dit zorgen voor wat geschuif onderaan in het kampioenschap en uiteindelijk dus ook bij de constructeurs in het midden en onderaan. Het is IMHO wel een beetje Amerikaans om iedereen punten te geven, maar goed F1 is nu ook Amerikaans.
In de vergelijkbare raceklasse MotoGP krijgen ook meer plekken punten en ook daar zie je dat dit een positief effect heeft. Want nu rijden auto's 11 en lager na een bepaald rondje toch vaak als veldvulling.
Als verstappen weer even afkoelt, kan hij best WCC wordenTinusXIII schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:55:
[...]
Wel slecht, Mercedes 2 coureurs, Ferrari 2 coureurs, McLaren 2 coureurs.
Red Bull wordt dit jaar echt geen kampioen.
PSN
FTFYYakuzA schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:49:
[...]
Als verstappen Red Bull weer even afkoelt de auto/tactiek op orde krijgt, kan hij best WCC worden
"When you grow up your heart dies"
Ja dat systeem vind ik ook echt enorm gaar. Dat is ook de reden dat wij vaak heel enthousiast beginnen met kijken in februari en medio mei / juni afhaken. Eind september, tijdens de playoffs, beginnen we dan vaak weer met kijken. Aan de andere kant vind ik het 'iedereen krijgt punten'-systeem wel echt top.siggy schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:47:
Nascar zou ik niet in dit rijtje willen zetten met hun wazige play off systeem. Op een gegeven moment boeien punten daar ook niet mee.
Vanmiddag heb je een kans.sjaool schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:18:
Jammer genoeg doet Lollipopman F1 niets met deze twee races. Ik had daar wel wat over willen zien. Genoeg munitie.
Meestal komen de filmpjes pas woensdag laat in de middag uit.
Klopt, maar hij had bekend gemaakt dat hij deze twee races waarschijnlijk zou skippen. Ik blijf zijn kanaal vandaag in ieder geval wel in de gaten houden.murphydrz schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:32:
[...]
Vanmiddag heb je een kans.
Meestal komen de filmpjes pas woensdag laat in de middag uit.
"When you grow up your heart dies"
Waarschijnlijksjaool schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:52:
[...]
Klopt, maar hij had bekend gemaakt dat hij deze twee races waarschijnlijk zou skippen. Ik blijf zijn kanaal vandaag in ieder geval wel in de gaten houden.
Het was raised omdat in het begin van het jaar er een top5 in de F1 leek en een bottom 5 in de F1.5, en je dus een bottom 5 met allemaal 0 punten leek te gaan krijgen:Marcel Br schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:20:
Ik sanp het commentaar op de punten niet. je ziet in de ranglijsten dat alle resultaten worden meegenomen of er nu wel of geen punten worden gegeven.
Door de schuivende verhoudingen zijn alle argumenten voor meer punten niet meer aanwezig.F1 2024's initial split between the top and bottom five is no longer in place, with teams like RB and Haas regularly outscoring a struggling Aston Martin team.
So far, only Sauber has failed to score points this season, making the reasoning for expanding the points system no longer valid.
Aanpassen zou idd weer zo'n nutteloze 'kneejerk reaction' zijn geweest.
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 24-07-2024 13:47 ]
PSN
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
QFTYakuzA schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:59:
[...]
Spa achteraan starten lijkt weer een stapje dichterbij idd:
[...]
https://www.motorsport.co...ears-conclusion/10627269/
Eens kijken of hij van 20 naar 3 kan rijden
[...]
https://www.motorsport.co...f1-grid-penalty/10638215/Max Verstappen is braced for a third consecutive Spa grid drop for taking new combustion engine
Max Verstappen is set for a 10-place grid penalty at this weekend's Belgian Grand Prix for exceeding his engine allowance, Motorsport.com has learned.
[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 24-07-2024 15:22 ]
PSN
Norris gaat Max uiteindelijk achterhalen, met deze Red Bull gaat ie echt nu niet winnen na een grid penalty.
Bizarre wending toch in het kampioenschap.
Jammer dat het Hungarian GP 2024 topic hier niet mee eindigt.
let the past be the past.
Is inmiddels weer ontkracht door Verstappen zelf https://www.telegraaf.nl/...nen-doen-in-hun-privetijd.
[ Voor 23% gewijzigd door Chocoball op 25-07-2024 22:37 ]
Korte samenvatting:
- Luca de Meo die faalt in het herkennen van fouten bij Alpine
- aanstellen van Rossi als CEO van Alpine was een fout
- laatst genoemde ontsloeg mensen die voor Cyrill hadden gewerkt en daardoor was Alpine veel kennis en ervaring kwijt
- Alpine dat overstapt naar Mercedes Power Units is schande voor Renault, veel mensen in de motor afdeling worden dan ontslagen en kennis kwijt

Wie goed doet, die goed ontmoet.
Minimum voor coureur incl stoel inlay oid.AtlAntA schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:26:
Ik lees enkele pagina's terug over een minimum gewicht van 82kg voor de coureurs. Is dit echt een minimum gewicht? Kan me voorstellen dat het voor bijvoorbeeld tsunoda een uitdaging is om zo zwaar te worden.
Voor lichtere coureurs zit er ballast in de stoel.
PSN
Ok, is dan een incentive voor de teams om alsnog zo licht mogelijke coureurs te willen hebben? Je wil het gewicht van de auto zo dicht mogelijk bij het asfalt hebben denk ik dus liever ballast in de stoel dan een zwaardere coureur?YakuzA schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:28:
[...]
Minimum voor coureur incl stoel inlay oid.
Voor lichtere coureurs zit er ballast in de stoel.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ik denk dat dat verschil marginaal is.AtlAntA schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:49:
[...]
Ok, is dan een incentive voor de teams om alsnog zo licht mogelijke coureurs te willen hebben? Je wil het gewicht van de auto zo dicht mogelijk bij het asfalt hebben denk ik dus liever ballast in de stoel dan een zwaardere coureur?
Maar anderzijds zou Red Bull bewust het drinken voor in de neus hebben geplaatst omdat dat vast ook weer een voordeeltje geeft in balans / gewichtsverdeling.
Er staat wel een discussie op Reddit/motorsport etc:AtlAntA schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:49:
[...]
Ok, is dan een incentive voor de teams om alsnog zo licht mogelijke coureurs te willen hebben? Je wil het gewicht van de auto zo dicht mogelijk bij het asfalt hebben denk ik dus liever ballast in de stoel dan een zwaardere coureur?
https://www.reddit.com/r/...nsate_for_drivers_weight/
https://www.motorsport.co...r-weigh-in-2023/10437685/
Maar omdat het verplicht in de stoel moet zitten en niet random ergens op de auto mag zal het wel meevallen.
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 25-07-2024 09:05 ]
PSN
Heeft Mercedes nu opeens wel plek? Toen RBR kwam aankloppen zaten ze "vol"..NeverSettle schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 00:04:
Voormalige juridische manager van Alpine plaatste een bericht op LinkedIn over het falen van Alpine (via Reddit gevonden).
Korte samenvatting:Volledige bericht:
- laatst genoemde ontsloeg mensen die voor Cyrill hadden gewerkt en daardoor was Alpine veel kennis en ervaring kwijt
- Alpine dat overstapt naar Mercedes Power Units is schande voor Renault, veel mensen in de motor afdeling worden dan ontslagen en kennis kwijt
[Afbeelding]
[Afbeelding]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Blijkbaar wel. Maar Zak Brown zit er ook niet op te wachten. En terwijl die voor de buhne wat loopt te ruziën met Red Bull zit die in achterkamertjes te babbelen met Red Bull om motoren te leveren.Gekkenhuis schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:21:
[...]
Heeft Mercedes nu opeens wel plek? Toen RBR kwam aankloppen zaten ze "vol"..
Maar voor 2025 maakt dat niet uit want is er geen RBPT motor. En in 2026 is Aston Martin ook al weg bij Mercedes, dus blijven ze aan net zo veel teams leveren als ik mij niet vergis (als in, Merc gaat toch niet aan nog een extra team leveren?).
Dit is nergens voor nodigAtlAntA schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:49:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-07-2024 12:54 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verklaard wel dat gevloek altijd van Tsunoda.
[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-07-2024 12:54 ]
AM gaat naar een Honda motor toe in 26.Gekkenhuis schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:21:
[...]
Heeft Mercedes nu opeens wel plek? Toen RBR kwam aankloppen zaten ze "vol"..
PSN
Fair, daar had ik niet aan gedacht
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
[ Voor 128% gewijzigd door asing op 25-07-2024 09:56 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
https://www.motorsport.co...ti-year-f1-deal/10638434/Ocon joins Haas for 2025 on multi-year F1 deal
[ Voor 28% gewijzigd door YakuzA op 25-07-2024 10:08 ]
PSN
Yep, de bevestiging ook vanuit de F1YakuzA schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:07:
Public secret Ocon naar Haas nu ook gepubliceerd:
[...]
https://www.motorsport.co...ti-year-f1-deal/10638434/
:strip_exif()/f/image/ozB2PzQwAp9q7wBAP88Lmda9.jpg?f=fotoalbum_large)
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
JammerGynnad schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:29:
[...]
Yep, de bevestiging ook vanuit de F1
[Afbeelding]

Ik hoop dat Bearman Ocon zoek gaat rijdenGynnad schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:29:
[...]
Yep, de bevestiging ook vanuit de F1
[Afbeelding]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Klinkt als een typisch Frans bedrijf TBHNeverSettle schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 00:04:
Voormalige juridische manager van Alpine plaatste een bericht op LinkedIn over het falen van Alpine (via Reddit gevonden).
Korte samenvatting:Volledige bericht:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mensen ontslaan puur omdat ze door de vorige CEO zijn aangenomen, volledig bureaucratisch mijnenveld en CEO die met manager praat, die weer met submanagers praten... etc....
Wat dan weer on-frans is, is om iets met het buitenland te doen. Dus een Duitse motor is best... bijzonder.
Alpine heeft in het verleden vaker motoren van andere fabrikanten dan van Renault gebruikt. Zelfs in de straat auto’s waren het niet altijd Renault motoren, laat staan de race afdeling. Dat ze daar een Mercedes of ander merk in lepelen is niet zo vreemd als mensen soms denkenArcticWolf schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:02:
Alpine/Renault naar Mercedes AMG is wel echt een afgang voor het bedrijf vind ik... dat Mercedes en Renault wel motoren uitwisselen/ontwikkelen voor standaard consumenten wagens is daar aan toe.
Renault en Mercedes wisselen motoren uit voor werkbussen, dat weet ik. Maar in de race sport?Holk schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:08:
[...]
Alpine heeft in het verleden vaker motoren van andere fabrikanten dan van Renault gebruikt. Zelfs in de straat auto’s waren het niet altijd Renault motoren, laat staan de race afdeling. Dat ze daar een Mercedes of ander merk in lepelen is niet zo vreemd als mensen soms denken
Ze maken het Mercedes wel heel makkelijk om Max binnen te hengelen. RBR is compleet de weg kwijt en met een - typische arrogante - Fransman aan het roer als technical director en Horner die meer bezig is met lijfsbehoud dan bedrijfsbehoud zie ik het weinig rooskleurig in.
[ Voor 8% gewijzigd door famschopman op 25-07-2024 13:13 ]
[ Voor 85% gewijzigd door Chocoball op 25-07-2024 13:16 ]
Toen het Benetton was, heeft het de Ford motoren gebruikt en daarna Renault. Toen Renault vertrok, werd het Mecachrome (op basis van de oude Renault F1 motor) en Supertec (Gebaseerd op de Mecachrome). Daarna is diezelfde motor nog hernoemd naar Playlife (bij de overname van Benetton door Renault), maar het was gewoon Renault.
Toen het Lotus was, heeft het 1 seizoen Mercedes motoren gebruikt. Na de overname door Renault, terug naar Renault.
Alpine. Ja, Renault is eigenaar maar staat ook niet op de huidige Alpine F1 (Renault e-tech is de elektrische tak)ArcticWolf schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:11:
[...]
Renault en Mercedes wisselen motoren uit voor werkbussen, dat weet ik. Maar in de race sport?
Nou, om nu te zeggen dat RBR compleet de weg kwijt is als ze van een coureur vragen zich tijdens het raceweekend, op de race te focussen waarvoor hij in dienst is? Hij rijdt met een auto van een aantal miljoen rond, er worden reactietijden en concentratie gevraagd die bijna ongeëvenaard is... Dan mag Red Bull best verwachten om geen nachten door te gaan halen. Imho.famschopman schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:12:
[...]
Ze maken het Mercedes wel heel makkelijk om Max binnen te hengelen. RBR is compleet de weg kwijt en met een - typische arrogante - Fransman aan het roer als technical director en Horner die meer bezig is met lijfsbehoud dan bedrijfsbehoud zie ik het weinig rooskleurig in.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
En dat allemaal omdat die zich één keer gefrustreerd uitte?DrivinUCrazy schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:30:
[...]
Nou, om nu te zeggen dat RBR compleet de weg kwijt is als ze van een coureur vragen zich tijdens het raceweekend, op de race te focussen waarvoor hij in dienst is? Hij rijdt met een auto van een aantal miljoen rond, er worden reactietijden en concentratie gevraagd die bijna ongeëvenaard is... Dan mag Red Bull best verwachten om geen nachten door te gaan halen. Imho.
Want het is niet de eerste keer. En bij de GP van Imola feliciteerde Horner hem op de boordradio nog na de race met de overwinning van de 24 uur simrace die Verstappen op zaterdagavond / zondagmorgen gereden had. Dat komt ook niet perse over alsof Red Bull tegen was.
Dat ze het niet willen, sure, dat kan. Maar deze swing na een specifiek weekend is wel, apart. Zeker met het argument van hoe Verstappen zich uitte en nouja, die eigenlijk ook wel een beetje gelijk had (alleen het uitten op de radio niet heel handig was). Dat die die simrace gereden had had waarschijnlijk dus niks te maken met het verdere gedrag.
Maarja, als Crofty blijkbaar 10x gezegd heeft dat Verstappen dat tot ver in de nacht gedaan heeft en dit het gevolg er van is dan speelt de publieke opinie natuurlijk ook mee. En daarom is Horner ook vertrokken als CEO & TP, oh wacht.
Storm in glas water.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Maak daar maar 6 van, kan me niet voorstellen dat Perez volgend jaar nog bij RBR zit.G_Dragon schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:03:
En zo blijven er nog 5 vrije plekken over voor 2025
[Afbeelding]
Hoop stiekem dat dit al zijn laatste race is, het is tijd voor nieuw(er) talent.
Ik ben bang dat als hij verhuist, het naar het B-team zal zijn, dus dan blijven er net nog steeds 5 plekken vrij. De vraag is dan wel wie er naar RB promoveert...Knul schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:53:
[...]
Maak daar maar 6 van, kan me niet voorstellen dat Perez volgend jaar nog bij RBR zit.
Precies. Overigens werken Mercedes en Renault al heel lang samen op het gebied van motoren. De Mercedes C200, A180 & A200, CLA 180 & 200, B160 & B200 en de Citan hebben allemaal Renault motoren.Holk schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:08:
Alpine heeft in het verleden vaker motoren van andere fabrikanten dan van Renault gebruikt. Zelfs in de straat auto’s waren het niet altijd Renault motoren, laat staan de race afdeling. Dat ze daar een Mercedes of ander merk in lepelen is niet zo vreemd als mensen soms denken
Behalve naast george zie ik geen aantrekkelijk stoeltje voor Carlos. Audi rommelt te hard om binnen een paar jaar vooraan mee te doen.G_Dragon schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:03:
[Afbeelding]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dat denk ik niet. Hij komt niet uit Red Bull's eigen opleidingstraject en is gewoon binnengehaald om resultaten te rijden. Als hij dat niet meer doet zal het volledig exit zijn, geen demotie naar VCARB.Mickey77 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:07:
[...]
Ik ben bang dat als hij verhuist, het naar het B-team zal zijn, dus dan blijven er net nog steeds 5 plekken vrij. De vraag is dan wel wie er naar RB promoveert...
Ik hoop toch dat die van Perez ook nog vrij komt.G_Dragon schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:03:
[Afbeelding]
Ik denk dat Sainz nog steeds aast op RBR.asing schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:54:
[...]
Behalve naast george zie ik geen aantrekkelijk stoeltje voor Carlos. Audi rommelt te hard om binnen een paar jaar vooraan mee te doen.
Maar of dat het nu gaat worden. Sainz lijkt nu ook niet de beste te zijn als het gaat om auto's met die karakteristieken.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik zou dit alleen al willen zien om vervolgens of te kunnen concluderen dat PER echt een pannenkoek is of dat VER gewoon echt bizar goed met die auto om kan gaanDaniëlWW2 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:11:
[...]
Ik denk dat Sainz nog steeds aast op RBR.
Maar of dat het nu gaat worden. Sainz lijkt nu ook niet de beste te zijn als het gaat om auto's met die karakteristieken.
per aspera ad astra
asing schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:54:
[...]
Behalve naast george zie ik geen aantrekkelijk stoeltje voor Carlos. Audi rommelt te hard om binnen een paar jaar vooraan mee te doen.
https://www.motorsport.co...gement-shake-up/10638531/Hulkenberg in "a bit of a shock" about Audi's F1 management shake-up
Incoming Haas racer unaware of changes made by Audi board until just before they happened this week, but still looks forward to 2025 Sauber F1 switch
PSN
Ik vind dit hele verhaal dat Perez nu opeens slecht met de auto is, nogal opvallend.LAD93 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:13:
[...]
Ik zou dit alleen al willen zien om vervolgens of te kunnen concluderen dat PER echt een pannenkoek is of dat VER gewoon echt bizar goed met die auto om kan gaan
Hij was in 2021 al niet eens in de buurt. In 2022 was het ook niet goed. En vorig jaar is Perez echt afgemaakt. Dit jaar is hij denk ik eigenlijk helemaal niet (veel) trager ten opzichte van Verstappen. Het verschil is dat RBR hun marge naar de andere teams, zo geslonken is. Daardoor lijkt hij nu extra slecht te zijn.
Ik snap gewoon echt niet waarom hij dit jaar nog in die auto zat. Ik snapte toch al nooit waarom hij gekozen was boven Hulkenberg die tenminste wel wat kan omgaan met een dergelijke oversturende en niet erg stabiele auto. Dat is waarom hij dat jaar in Renault met Sainz, hij de betere coureur was. Dit ondanks dat het Renault in 2018 was, dus constant ging alles stuk bij Hulkenberg. Bij Sainz niet echt.
Ja volledig eens - ik hoop al jaren dat hij eruit gegooid word, maar dat vlot niet echt nee.DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:35:
[...]
Ik vind dit hele verhaal dat Perez nu opeens slecht met de auto is, nogal opvallend.
Hij was in 2021 al niet eens in de buurt. In 2022 was het ook niet goed. En vorig jaar is Perez echt afgemaakt. Dit jaar is hij denk ik eigenlijk helemaal niet (veel) trager ten opzichte van Verstappen. Het verschil is dat RBR hun marge naar de andere teams, zo geslonken is. Daardoor lijkt hij nu extra slecht te zijn.
Ik snap gewoon echt niet waarom hij dit jaar nog in die auto zat. Ik snapte toch al nooit waarom hij gekozen was boven Hulkenberg die tenminste wel wat kan omgaan met een dergelijke oversturende en niet erg stabiele auto. Dat is waarom hij dat jaar in Renault met Sainz, hij de betere coureur was. Dit ondanks dat het Renault in 2018 was, dus constant ging alles stuk bij Hulkenberg. Bij Sainz niet echt.
per aspera ad astra
Nog een race.LAD93 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:36:
[...]
Ja volledig eens - ik hoop al jaren dat hij eruit gegooid word, maar dat vlot niet echt nee.
Zelfs Horner verdedigd hem niet echt meer...
Zelfde probleem als Albon en Gasly, als je in de kwalificatie (zonder rocketship) 3 tienden achter Verstappen kwalificeert heb je problemen om in Q3 te komen.DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:35:
[...]
Ik vind dit hele verhaal dat Perez nu opeens slecht met de auto is, nogal opvallend.
Zelfs als je racepace en racecraft 99,9% van Verstappen is dan, moet je eerst een hoop auto's voorbij, wat (te) veel tijd kost. En als je niet die racepace en racecraft hebt, blijf je vastzitten achter een Aston Martin of een Haas. Als je niet je auto crasht in een poging er alsnog langs te komen.
Ik ben heel groot Hülkenberg fan, maar ik denk dat Nico qua performance vergelijkbaar geweest zou zijn met de Albon zoals die nu bij Williams rijdt, hooguit wat ervarener en consistenter.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024