[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.118 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
asing schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:54:
[...]

Behalve naast george zie ik geen aantrekkelijk stoeltje voor Carlos. Audi rommelt te hard om binnen een paar jaar vooraan mee te doen.
Maar bedenk je ook wie Sainz bij FER binnen gehaald heeft, en waar die persoon nu zit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mavamal schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:44:
[...]

Zelfde probleem als Albon en Gasly, als je in de kwalificatie (zonder rocketship) 3 tienden achter Verstappen kwalificeert heb je problemen om in Q3 te komen.
Zelfs als je racepace en racecraft 99,9% van Verstappen is dan, moet je eerst een hoop auto's voorbij, wat (te) veel tijd kost. En als je niet die racepace en racecraft hebt, blijf je vastzitten achter een Aston Martin of een Haas. Als je niet je auto crasht in een poging er alsnog langs te komen.

Ik ben heel groot Hülkenberg fan, maar ik denk dat Nico qua performance vergelijkbaar geweest zou zijn met de Albon zoals die nu bij Williams rijdt, hooguit wat ervarener en consistenter.
Ik vond Albon de beste van de drie. Want hij kwam soms nog in de buurt. Uiteindelijk lijkt hij alleen het mentaal ook niet getrokken te hebben. Iets dat hij eigenlijk publiekelijk toegegeven heeft. Met veel ervaring was dat denk ik nog best aardig geweest.

Maar Hulkenberg is juist een van de zeer weinig coureurs die ook die rijstijl van Verstappen, maar ook Schumacher heeft. Misschien niet zo extreem, maar in de buurt. En dat is wat denk ik nodig is. Maar RBR lijkt er anders over te denken, of ze missen hun kansen gewoon.

Want als ik dat gedoe met Sauber/Audi zie, tja dan zou ik het proberen.
De vraag is dan wie moet dit seizoen afmaken? Perez lijkt me geen optie meer. Ricciardo dump je dan meteen terwijl die misschien wel presteert. Wil je Lawson zo in het diepe gooien?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
mavamal schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:44:
[...]

Zelfde probleem als Albon en Gasly, als je in de kwalificatie (zonder rocketship) 3 tienden achter Verstappen kwalificeert heb je problemen om in Q3 te komen.
Zelfs als je racepace en racecraft 99,9% van Verstappen is dan, moet je eerst een hoop auto's voorbij, wat (te) veel tijd kost. En als je niet die racepace en racecraft hebt, blijf je vastzitten achter een Aston Martin of een Haas. Als je niet je auto crasht in een poging er alsnog langs te komen.

Ik ben heel groot Hülkenberg fan, maar ik denk dat Nico qua performance vergelijkbaar geweest zou zijn met de Albon zoals die nu bij Williams rijdt, hooguit wat ervarener en consistenter.
Alleen zaten Albon en Gastly op gemiddeld ~0.3 of 0.5 seconde..... Perez zit gemiddeld op ~1 seconde, ALS die hem niet in de muur zet :X

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
famschopman schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:12:
[...]

Ze maken het Mercedes wel heel makkelijk om Max binnen te hengelen. RBR is compleet de weg kwijt en met een - typische arrogante - Fransman aan het roer als technical director en Horner die meer bezig is met lijfsbehoud dan bedrijfsbehoud zie ik het weinig rooskleurig in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4FyCS0600asz-WZo2LPLgomH7U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qVfCkMN1LEut6B8o6vQZvFwx.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:28

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Rembock schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:49:
[...]

Maar bedenk je ook wie Sainz bij FER binnen gehaald heeft, en waar die persoon nu zit O-)
Wie dan?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:48
NeverSettle schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 00:04:
Voormalige juridische manager van Alpine plaatste een bericht op LinkedIn over het falen van Alpine (via Reddit gevonden).
Korte samenvatting:
  • Luca de Meo die faalt in het herkennen van fouten bij Alpine
  • aanstellen van Rossi als CEO van Alpine was een fout
  • laatst genoemde ontsloeg mensen die voor Cyrill hadden gewerkt en daardoor was Alpine veel kennis en ervaring kwijt
  • Alpine dat overstapt naar Mercedes Power Units is schande voor Renault, veel mensen in de motor afdeling worden dan ontslagen en kennis kwijt
Volledige bericht:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vorig jaar in Spa werden Szafnauer en Permane aan de kant gezet. Huidig teambaas Famin wist het Renault management toen van een 100 dagen, races van iets te overtuigen maar de geruchten willen nu dat hij zelf een stap terug doet na Spa en dat er jawel een nieuwe teambaas gaat komen. Nog niet bekend is wie maar ik heb een vermoeden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Nu online
Chocoball schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:04:
[...]
Nog niet bekend is wie maar ik heb een vermoeden.
Flavio? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Verkeerd gegokt net als ik :)

De naam die rondzingt als nieuwe teambaas van Alpine is Oliver Oakes, teambaas van de Hitech F3 en F2 teams.

https://www.motorsport.co...o-replace-famin/10638697/

[ Voor 17% gewijzigd door Chocoball op 25-07-2024 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:11:
[...]

Ik denk dat Sainz nog steeds aast op RBR.
Maar of dat het nu gaat worden. Sainz lijkt nu ook niet de beste te zijn als het gaat om auto's met die karakteristieken.
Dat gaan ze niet doen. Niet alleen zal Sainz niet de goedkoopste zijn, ook hij heeft een vader. En ik weet, iedere coureur heeft een vader. Maar Carlos Sr en Jos bemoeien zich meer met de teams en dat gaf bij Toro Rosso al een toxic situatie.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59
Perez’s bewijst keer op keer dat de RBR idd lijkt op de MB van afgelopen jaren. Onvoorspelbaar gedrag en afwisselend onder en overstuur. Hij kan gewoon niet omgaan met de onvoorspelbaarheid. Zeker niet zonder stabielere achterkant. Opvallend dat ze jaren dergelijke problemen kunnen voorkomen en er ineens vol in lopen. Wat mij steeds weer zo verbaasd is waar die raket van China ineens is gebleven. Supersnel en goed op banden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

China is die raket ergens op een geheime locatie aan het nabouwen en heeft Red Bull een Aliexpress kopie gegeven :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:37

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mP_E0mcR2SsDOwFbE5Y5x5wVoBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/araF6lFb18Uw0xJNICZlJKcP.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Da's wel kort door de bocht. De man heeft altijd bij de motorafdeling gewerkt en gaat (eind?) augustus terug daarheen om de boel "af te breken". Dus in zoverre ook bevestigd dat vanaf 2026 Alpine niet meer met Renault motoren zal rijden. Want vanaf 2026 is er geen Renault F1 motoren fabriek meer. Waarbij Renault nu dan ook met vakbonden, overheid?, ... bezig is om zaken te regelen voor het personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Laatst online: 18:59
En hij heeft bewezen goed te kunnen afbreken 😂😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Misschien speculaas^2

Maar ik vind het erg vreemd dat McLaren in een relatief korte tijd zoveel tijd heeft zien te winnen. Is dat in het verleden vaker gebeurd? Enige wat mij bij is gebleven is Ferrari met die sensor "cheat" in 2019, maar dat was ook redelijk snel afgelopen.
Redbull heeft in 2023 naar 2024 minstens 1s gewonnen... McLaren heeft in dit seizoen minstens 1 seconde gevonden en vorig jaar waren ze ca. 1 seconde langzamer dan RBR, dat betekent dat McLaren in minder dan een jaar meer dan 2 seconden heeft gevonden, dat is best wel uitzonderlijk te noemen.

Geen idee of ze valsspelen, maar het blijft opmerkelijk. RBR heeft er jaren over gedaan om Mercedes te passeren en Mercedes is nog steeds niet voorbij RBR gekomen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:01:
Misschien speculaas^2

Maar ik vind het erg vreemd dat McLaren in een relatief korte tijd zoveel tijd heeft zien te winnen. Is dat in het verleden vaker gebeurd? Enige wat mij bij is gebleven is Ferrari met die sensor "cheat" in 2019, maar dat was ook redelijk snel afgelopen.
Redbull heeft in 2023 naar 2024 minstens 1s gewonnen... McLaren heeft in dit seizoen minstens 1 seconde gevonden en vorig jaar waren ze ca. 1 seconde langzamer dan RBR, dat betekent dat McLaren in minder dan een jaar meer dan 2 seconden heeft gevonden, dat is best wel uitzonderlijk te noemen.

Geen idee of ze valsspelen, maar het blijft opmerkelijk. RBR heeft er jaren over gedaan om Mercedes te passeren en Mercedes is nog steeds niet voorbij RBR gekomen op dit moment.
The powers of Rob Marshall?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:01:
Misschien speculaas^2

Misschien interessant om deze is te kijken. Kwam hem op Reddit tegen.

YouTube: HUGE RUMORS on Red Bull's Decline! 🚫😨

Hij gaat in op de speculaties dat Red Bull wat heeft moeten wijzigen en daarom sinds China flink minder presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
RobertMe schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:07:
[...]

The powers of Rob Marshall?
Dit kan natuurlijk een gevalletje van 1+1+1 zijn: Kennis van de Red Bull, gecombineerd met kennis van de mclaren.
En Red Bull die illegale onderdelen van zijn wagen heeft moeten halen.

[ Voor 12% gewijzigd door ZeromaNoiS op 27-07-2024 09:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Via Pepper, Formula 1 widgets (lifetime claimen). Alleen voor de IPhone.

Eerste indruk is erg goed.

Edit: directe link, klik

[ Voor 20% gewijzigd door streamnl op 27-07-2024 09:00 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik heb sterk mijn twijfels of Max dit jaar WDC gaat worden. Het verschil met Lando is 76 punten, er komen nog 11 races dus Max mag maar 6,9 punten per races verliezen aan Lando. Aangezien Max de laatste races al bijna niet meer op het podium is te vinden en McLaren bijna elke race op het podium staat, gaat dat nog moeilijk worden. Het enige voordeel is dat McLaren zelf nogal wat fouten maakt waardoor Lando niet zo vaak op één komt en dus nog meer inloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lar2Ap076-SG_MgkB3MxxWClXEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uo61isNlHyrzRgz5WjPyc0Ja.jpg?f=fotoalbum_large

deze kwam langs op de f1technical reddit, delta(?) timer op t stuurwiel in de mclarens.
zo krijgt max zn zin om zelf de strategie te doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 13:55

Crazy D

I think we should take a look.

werphengel schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 10:58:
Ik heb sterk mijn twijfels of Max dit jaar WDC gaat worden. Het verschil met Lando is 76 punten, er komen nog 11 races dus Max mag maar 6,9 punten per races verliezen aan Lando. Aangezien Max de laatste races al bijna niet meer op het podium is te vinden en McLaren bijna elke race op het podium staat, gaat dat nog moeilijk worden. Het enige voordeel is dat McLaren zelf nogal wat fouten maakt waardoor Lando niet zo vaak op één komt en dus nog meer inloopt.
"Bijna niet meer". Dat is ook wel een beetje overdreven hoor. Als Max dit weekend weer P1 of P2 pakt, is iedereen weer vergeten dat Norris goed onderweg is in het rijders kampioenschap... Wat niet wegneemt dat het wel spannend wordt, want 1 keer uitvallen en Norris die wint, gaat het opeens wel weer heel hard. Maar het gaat er ook om dat Norris voor Max finished, en dat doe ie ook niet superovertuigend. Hij pakt niet elke race minimaal 7 punten.
(zijn natuurlijk nog sprintraces en snelste rondes dus er zijn nog meer punten te halen maar goed)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

dyrc schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 11:22:
[Afbeelding]

deze kwam langs op de f1technical reddit, delta(?) timer op t stuurwiel in de mclarens.
Dat hebben alle teams. :)
Maar er is nog wat meer qua strategie dan rondetijden. GP en de strategen zijn dus nog nodig. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Is de verwachting dat Norris ook nog een keer een gridstraf moet incasseren? Maakt natuurlijk ook weer verschil.

Wel opvallend trouwens dat vanaf dit weekend de vleugels anders gecontroleerd worden door de FIA en dat er veel teams zijn die andere vleugels mee hebben. Of is dat niet opvallend en heeft 't puur te maken met 't circuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Robbie T schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:15:
Is de verwachting dat Norris ook nog een keer een gridstraf moet incasseren? Maakt natuurlijk ook weer verschil.
de mercedes blokken horen goed genoeg (betrouwbaar) te zijn om zonder penalty t seizoen uit te rijden.
maar een keertje glijden en (met je achterwiel) de muur in en het is toch vervangen, dat kan altijd gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Crazy D schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:04:
[...]

"Bijna niet meer". Dat is ook wel een beetje overdreven hoor. Als Max dit weekend weer P1 of P2 pakt, is iedereen weer vergeten dat Norris goed onderweg is in het rijders kampioenschap... Wat niet wegneemt dat het wel spannend wordt, want 1 keer uitvallen en Norris die wint, gaat het opeens wel weer heel hard. Maar het gaat er ook om dat Norris voor Max finished, en dat doe ie ook niet superovertuigend. Hij pakt niet elke race minimaal 7 punten.
(zijn natuurlijk nog sprintraces en snelste rondes dus er zijn nog meer punten te halen maar goed)
Met de grid penalty gaat dat natuurlijk niet gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 13:55

Crazy D

I think we should take a look.

Exocet schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:04:
[...]

Met de grid penalty gaat dat natuurlijk niet gebeuren.
Waarom niet? Hij was gister tijdens de vrije trainingen erg snel. Zou m niet zo makkelijk afschrijven hoor. Zeg ook niet dat ie het kampioenschap in zijn broekzak heeft, maar zolang Max podiums haalt, is het ook zeker niet een eitje voor Norris om kampioen te worden (helemaal niet als het teambelang nog een keer voorop gezet wordt). En als Norris uiteindelijk maar 1 plek voor Max eindigt, loopt ie ook niet zo hard in. In ieder geval gaat het wel weer ergens om, dat is leuker om te zien dan Max die elke race 15+ sec voorsprong pakt (hoe knap dat ook is).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:38
dyrc schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 11:22:
[Afbeelding]

Dit is toch wel erg tof. Dit hebben ze al een tijdje volgens mij. Zo is het strak kunnen managen van een gat en het inschatten in welke bocht men tijd verliest of wint ook weer verklaart.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik ben echt benieuwd wat RBR nu morgen met Perez gaat bespreken, volgens mij kunnen Lawson er net zo goed in zetten. Het kan haast niet dat Liam het minder dan Perez gaat doen.

Perez ging van geel-geel naar wit, hij had met name in zijn 2e stint de betere band maar heeft daar totaal geen voordeel uitgehaald.

[ Voor 27% gewijzigd door Bullet NL op 28-07-2024 17:10 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Bullet NL schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:08:
Ik ben echt benieuwd wat RBR nu morgen met Perez gaat bespreken, volgens mij kunnen Lawson er net zo goed in zetten. Het kan haast niet dat Liam het minder dan Perez gaat doen.
Lawson zou het misschien wel kunnen. Maar wil je het hem aandoen om naast Max te moeten presteren? Daardoor zijn er al veel coureurs gesneuveld. Niet omdat ze slechte coureurs waren maar omdat ze naast Max heel slecht leken. Dan liever een jaartje bij RB en dan in 2026 over naar Red Bull.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

sjaool schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:11:
[...]

Lawson zou het misschien wel kunnen. Maar wil je het hem aandoen om naast Max te moeten presteren? Daardoor zijn er al veel coureurs gesneuveld. Niet omdat ze slechte coureurs waren maar omdat ze naast Max heel slecht leken. Dan liever een jaartje bij RB en dan in 2026 over naar Red Bull.
Lawson moet het ook niet beter dan Max gaan doen, laat hem lekker vrijuit racen, ervaring op doen voor 2025.

Perez kost Max op het 1e punt voor de snelste ronde deze race over het jaar gezien erg veel punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:15:
[...]

Lawson moet het ook niet beter dan Max gaan doen, laat hem lekker vrijuit racen, ervaring op doen voor 2025.

Perez kost Max op het 1e punt voor de snelste ronde deze race over het jaar gezien erg veel punten.
Zo werkt dat dus niet, en op basis van wat zou Lawson dat plekje verdienen? De man heeft een paar races gereden in het junior team en zijn andere prestaties zijn nou ook niet wow te noemen, nee laat die volgend jaar lekker in het junior team rijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:16:
[...]

Zo werkt dat dus niet, en op basis van wat zou Lawson dat plekje verdienen? De man heeft een paar races gereden in het junior team en zijn andere prestaties zijn nou ook niet wow te noemen, nee laat die volgend jaar lekker in het junior team rijpen.
Lawson heeft niet de mindset om iets te bewijzen, in ieder geval dat haalde ik uit z'n enkele races vorig jaar.
Ricciardo en Tsunoda hebben wel de mindset om iets te bewijzen naar zichzelf of andere... daar wil je uiteindelijk weinig mee.
Daarom is ook mijn mening... zet Lawson erin, slechter dan Perez kan nu toch bijna niet meer.

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 28-07-2024 17:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat Perez morgen niet ontslagen word.
Ze hebben de punten gewoon nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:28:
Van P2 naar P8, en niet eens je teamgenoot die het WK leidt goed helpen.

Waardeloze race van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
Maar is het alternatief beter, geeft die meer zekerheid?

Lawson: nieuw jong en snel maar ook nog niet stabiel. Prima voor AT (rbceegrvecap) maar of het ook bij RBR gaat werken. Of hij meer punten gaat halen is nog de vraag. Voordeel voor hem, als hij niet presteert dan zal niemand hem echt afvallen

Ricciardo: Stabiel, snel maar niet snel genoeg. Lood om oud ijzer voor RBR want hij gaat ook het niveau van Perez hebben en in het verleden (laatste 5 jaar) geen echte deuk in een pak gereden

Yuki: soms snel, iets stabieler maar verder de Japanse Stroll. Zit daar vanwege Honda en is niet sneller dan die twee hierboven behalve chaos op de boord radio.

Onderaan de streep is Perez slecht, maar het alternatief is niet beter. Lawson zou wel een sparkle kunnen geven maar die WCC is erg ver weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
Mee eens, maar wie ga je naast Max zetten?
Ik zou zeggen Hulkenberg of Sainz volgend jaar.
Maar nu? Diegene wordt afgeslacht door Max, dat is niet goed voor je zelfvertrouwen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk Ricciardo.
En ik wil gewoon zien hoe dat gaat. Want ik zie gewoon niet hoe het slechter kan zijn dan Perez...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Nu online
Arjantje72 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:36:
[...]

Mee eens, maar wie ga je naast Max zetten?
Ik zou zeggen Hulkenberg of Sainz volgend jaar.
Maar nu? Diegene wordt afgeslacht door Max, dat is niet goed voor je zelfvertrouwen.
Slechter dan Perez kan bijna niet dus dat scheelt. Haalt zo weinig punten binnen voor het kampioenschap.

Afgeslacht door Verstappen was de Red Bull van vorig jaar. Dit jaar zal het wel meevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
Ik verwacht ook Ricciardo. Je weet wat je aan 'm hebt, ligt qua rijstijl dichter bij wat Max wil, en ik denk dat ie in deze fase van zijn carrière wel snapt wie de nr 1 bij Red Bull is :+
Tis nu ook niet dat Tsunoda echt volledig de vloer met 'm aan veegt. Daarbij vind ik Tsunoda geen coureur die naast max zou passen. Imho is die na 2025 ook gewoon weg bij RB

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Slechter dan met Perez kan het gewoon niet, hij kost ze het wereldkampioenschap voor constructeurs, hij kost Max enorm veel punten...... Het enige waarom hij nu nog in de auto zit zijn z'n sponsoren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17

Dido

heforshe

DaniëlWW2 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:44:
Ik denk Ricciardo.
En ik wil gewoon zien hoe dat gaat. Want ik zie gewoon niet hoe het slechter kan zijn dan Perez...
Ik kan wel iemand verzinnen die slechter is dan Perez, hoor.

* Dido is beschikbaar O-)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alsjeblieft geen Ricciardo... die tijd hebben we nu wel gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ArcticWolf schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:50:
Alsjeblieft geen Ricciardo... die tijd hebben we nu wel gehad.
Ik zie niet in waarom Lawson geen kans moet krijgen, natuurlijk is het een groentje, maar dan nog..... Wat verliezen ze er mee, ze weten direct wat voor vlees ze in de kuip hebben voor 2025, Zowel Riccardo als Yuki zijn geen langere termijn oplossingen, Lawson kan dat voor RBR wel zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dido schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:49:
[...]

Ik kan wel iemand verzinnen die slechter is dan Perez, hoor.

* Dido is beschikbaar O-)
Slechter met een superlicentie en beschikbaar binnen de Red Bull poel, grapjas. :P
* DaniëlWW2 zou ook slechter zijn. :z

Want ik weet vrij zeker dat hij de auto meteen zou laten stallen. Dat is, als ik het lang volhoud om 100kg+ tegendruk pedalen te trappen. Ja, die zijn 100kg+ om in te trappen. :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
Bullet NL schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:51:
[...]

Ik zie niet in waarom Lawson geen kans moet krijgen, natuurlijk is het een groentje, maar dan nog..... Wat verliezen ze er mee, ze weten direct wat voor vlees ze in de kuip hebben voor 2025, Zowel Riccardo als Yuki zijn geen langere termijn oplossingen, Lawson kan dat voor RBR wel zijn.
Lawson zou zeker een kans moeten krijgen, maar het lijkt me slimmer om dat bij RB te doen. Ricciardo 'wegpromoveren' naar RBR, en Lawson anderhalf seizoen laten rijpen. Dan kan die als het goed is naar RBR, en Ricciardo met pensioen, en hopelijk staat er dan wat talent klaar om bij RB in te stappen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chocoball
Even een statistiekje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

TinusXIII schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:33:
[...]

Van P2 naar P8, en niet eens je teamgenoot die het WK leidt goed helpen.

Waardeloze race van hem.
Ben absoluut geen fan van Perez maar de teamstrategie was ronduit vreemd. Peres moest ronde 22 al binnenkomen omdat? Ze waren waarschijnlijk bang dat hij Max niet voorbij wilde laten gaan? Hij moest dus de helft van de race op 1 set banden. Heeft hij snelste ronde nog gepakt, dat was zijn belangrijkste opdracht (Vrouw heeft TV geclaimd voor OS zodra race voorbij was). Ah, dank @Chocoball, goed uitgevoerd! (Had hem zelf een ronde eerder binnengehaald maar goed).

[ Voor 7% gewijzigd door hamsteg op 28-07-2024 18:16 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Nu online
Welcome back Daniel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:14
https://www.gpfans.com/nl...-een-sollicitatiegesprek/
Denk dat Ricciardo wel de beste keuze momenteel is als ze iemand met ervaring in dat stoeltje willen hebben.
Tsunoda eindigt (i.i.g. de laatste races) steevast onder Ricciardo volgens mij. Maar correct me if i'm wrong 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:14
hamsteg schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:14:
[...]

Ben absoluut geen fan van Perez maar de teamstrategie was ronduit vreemd. Peres moest ronde 22 al binnenkomen omdat? Ze waren waarschijnlijk bang dat hij Max niet voorbij wilde laten gaan? Hij moest dus de helft van de race op 1 set banden. Heeft hij snelste ronde nog gepakt, dat was zijn belangrijkste opdracht (Vrouw heeft TV geclaimd voor OS zodra race voorbij was). Ah, dank @Chocoball, goed uitgevoerd! (Had hem zelf een ronde eerder binnengehaald maar goed).
22 ronden op een set banden van het type waar Russel ruim 30 ronden op reed en de race mee won. Dat lijkt me niet bepaald een bijzondere prestatie...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Wild Chocolate schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:18:
[...]

22 ronden op een set banden van het type waar Russel ruim 30 ronden op reed en de race mee won. Dat lijkt me niet bepaald een bijzondere prestatie...
Lewis reed 8 sec anders snel dicht, 18-20 seconden voor niet wisselen, ook Russel had het niet makkelijk, wat Russel deed toen Hamelton aan de deur stond te kloppen was buitencategorie.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
hamsteg schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:14:
[...]

Heb ik iets gemist of bedoelde je toevallig @Wild Chocolate?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:19
SpeedyNick schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:16:
https://www.gpfans.com/nl...-een-sollicitatiegesprek/
Denk dat Ricciardo wel de beste keuze momenteel is als ze iemand met ervaring in dat stoeltje willen hebben.
Tsunoda eindigt (i.i.g. de laatste races) steevast onder Ricciardo volgens mij. Maar correct me if i'm wrong 😉
Hij heeft wel ervaring, maar ik vind hem eigenlijk hetzelfde presteren als Perez, soms is het goed, maar vaak niet meer. Dan kunnen ze bijna net zo goed Perez het seizoen uit laten rijden, tenzij de prestatieclausules dusdanig zijn dat er nu uitzetten de makkelijkste oplossing is zonder allerlei juridische hobbels later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
hamsteg schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:22:
[...]
Lewis reed 8 sec anders snel dicht, 18-20 seconden voor niet wisselen, ook Russel had het niet makkelijk, wat Russel deed toen Hamelton aan de deur stond te kloppen was buitencategorie.
Maar als 22 ronden op die banden een slechte keuze was, had Russell Hamilton nooit achter zich kunnen houden.

Het was zeker een puike race van Russell, en een zeer verdiende overwinning. Maar om dan te stellen dat Red Bull Perez een slechte strategie gaf door hem 22 rondjes op een setje witte banden te laten rijden, lijkt me niet terecht.
Transportman schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:30:
[...]

Hij heeft wel ervaring, maar ik vind hem eigenlijk hetzelfde presteren als Perez, soms is het goed, maar vaak niet meer. Dan kunnen ze bijna net zo goed Perez het seizoen uit laten rijden, tenzij de prestatieclausules dusdanig zijn dat er nu uitzetten de makkelijkste oplossing is zonder allerlei juridische hobbels later.
Ik heb het idee dat er sinds de invoering van de budgetcap veel minder kansen zijn voor jonge rijders. Men gaat veel meer op zeker, qua schaderisico, door middelmatige rijders veel langer in dienst te houden. Rijderssalarissen tellen niet mee voor de budgetcap, schades wel...
Eigenlijk het enige top 5 team wat wat dat betreft recentelijk nog een jonge rijder de kans heeft gegeven, is dasn McLaren.

[ Voor 39% gewijzigd door Wild Chocolate op 28-07-2024 18:37 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:19
Wild Chocolate schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:32:
[...]

Ik heb het idee dat er sinds de invoering van de budgetcap veel minder kansen zijn voor jonge rijders. Men gaat veel meer op zeker, qua schaderisico, door middelmatige rijders veel langer in dienst te houden. Rijderssalarissen tellen niet mee voor de budgetcap, schades wel...
Eigenlijk het enige top 5 team wat wat dat betreft recentelijk nog een jonge rijder de kans heeft gegeven, is dasn McLaren.
Dat zal helaas een rol spelen, maar ik moet zeggen dat er in de opstapklassen de laatste jaren ook niet echt coureurs rondreden die de sterren van de hemel reden. Piastri was eigenlijk de enige die goed door kwam, daarna werd het toch wat meer armoe troef. Bearman stroomt wel door naar de F1 volgend jaar, maar heeft dit seizoen echt een baggerseizoen in de F2 (deels eigen fouten, maar ook flink wat teamfouten), Antonelli lijkt ook grote kans te hebben op een zitje volgend jaar maar ik ben nog niet helemaal overtuigd (al komt hij de laatste paar races wel beter voor de dag).

En schaderisico, staat Perez niet bovenaan in het schadekampioenschap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:35
Gaan we weer:
Nivado schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:40:
De Perez discussie:

[Perez presteert ondermaats]
- Perez is niet goed genoeg, hij moet worden vervangen
- Zo slecht is hij nu ook weer niet, hij zit maar x tiende achter Max
- Zo slecht is hij wel hij moet rugdekking geven/meer punten halen voor het WCC/strategische alternatieven bieden ...
- Hij kan er niets aan doen omdat ...
- Perez moet per direct/in de zomerstop/na dit seizoen vervangen worden
- Ricciardo moet in de auto!
- Ricciardo was slecht in de McLaren/VCARB
- Yuki moet in de auto!
- Yuki is van Honda
- Sainz moet in de auto!
- Verstappens willen de Sainzen niet
- Lawson moet in de auto!
- Dat vern**kt zijn carrière

[RB geeft Perez nieuw contract om hem te steunen]
- ...

[Perez presteert nog slechter]
- Zo slecht is hij wel hij moet rugdekking geven/meer punten halen voor het WCC/strategische alternatieven bieden ...
- Yuki moet in de auto!
- Yuki is van Honda
- Sainz moet in de auto!

[RB geeft Perez tot aan de zomerstop om te verbeteren]
- Yuki moet in de auto!
- Yuki is van Honda
- Sainz moet in de auto!

Etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 20:54
Lichtpuntje voor Perez is wel dat hij als 7e in de WDC stand de zomerstop in gaat ipv 8e. Door de diskwalificatie van Russell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:58
TheBrut3 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:59:
Lichtpuntje voor Perez is wel dat hij als 7e in de WDC stand de zomerstop in gaat ipv 8e. Door de diskwalificatie van Russell.
Dat is wel een WTF waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Door de diskwalificatie van Russel staat Perez morgen in het gesprek natuurlijk wel een stuk sterker in het gesprek.....

Perez is het gelijkwaardige als een aangeschoten stuk wild maar dan als Formule 1 coureur.

De wereld is hard, presteer je niet dan hoor je niet thuis bij een top team als RBR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Dan zal ie na zandvoort wel 8e staan... :p

PER krijgt een wat langere vakantie gok ik. Maar wie gaat hem opvolgen... ik weet het niet.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Chocoball
Zoals reeds gemeld in het racetopic van België was de FIA dit weekend bezig met het controleren van de buigzaamheid van de voorvleugels. Meer details in de vertaling en samenvatting.
  • De teams gebruiken al langer de elasticiteit van bepaalde materialen dus nieuw is het probleem niet alleen zijn bewegelijke aerodynamische onderdelen volgens de FIA regels niet toegestaan. De FIA probeert er paal en perk aan te stelenn maar met beperkt succes.
  • Momenteel hanteert de FIA een statische test waarbij d.m.v. gewichten de buigzaamheid van de vleugels wordt getest. De vleugels moeten binnen een bepaalde waarde blijven zodat het team geen straf krijgt opgelegd. Echter hoe zich de vleugel op het circuit gedraagt is een compleet ander verhaal. De FIA wil daarom een inhaalslag maken en door technical directive TD034G meer inzicht krijgen.
  • In de technical directive staat het volgende geschreven "De FIA heeft besloten vanaf de grand prix van België voor onbepaalde tijd de vervorming van de gehele voorvleugel op het circuit te zullen meten. Met de normale onboard camera's lukt het niet de complete voorvleugel in beeld te brengen. Het de bedoeling over meerdere raceweekenden met camera's die door de FIA ter beschikking worden gesteld om alle voovleugels te meten. De camera's die op de bestaande bevestigingen worden ingebouwd zullen een zijdelings beeld geven. De gegevens die wij daarmee verzamelen moeten een beter algemeen begrip over de buigzaamheid opleveren om toekomstige regelgeving te kunnen definiëren.".
  • De FIA benadrukt dat alle vleugels die met de reguliere test gecontroleerd werden aan de regels voldoen. Met de nieuwe test wil de FIA meer inzicht krijgen hoe de vleugels zich tijdens het rijden verhouden. Mocht er opvallig gedrag zijn dan hoeft een team niet voor een straf te vrezen zolang de vleugel aan de statische test voldoet.
  • Naast camera's kregen de teams ook sjablonen om de refenrentiestickers op de juiste plek aan te brengen wat de FIA experts moet helpen bij het beoordelen van de videobeelden. Afgelopen donderdag waren de teams druk bezig om stickers op de endplates aan te brengen.
  • De test gaat over meerdere raceweekenden plaatsvinden daarbij worden niet alle wagens gelijktijdig onderzocht. De FIA experts maken elke keer een selectie en de teams weten daarbij of de camera's op hun wagen zijn ingeschakeld of niet.
Sjabloon
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-Formel-1-GP-Belgien-Spa-Francorchamps-25-Juli-2024-169Inline-e204ac30-2127362.jpg

Stickers op de endplate
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-Frontfluegel-Test-GP-Belgien-2024-169FullWidth-5ad25c11-2127576.jpg

FIA camera
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Aston-Martin-Frontfluegel-Test-GP-Belgien-2024-169Inline-85dd64d8-2127580.jpg

https://www.auto-motor-un...rontfluegel-test-belgien/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Persoonlijk denk ik dat PER er gewoon uit gaat liggen en het RIC wordt.

[ Voor 38% gewijzigd door Help!!!! op 28-07-2024 21:01 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Transportman schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:45:
[...]
En schaderisico, staat Perez niet bovenaan in het schadekampioenschap?
Dat Perez dat momenteel niet waarmaakt draagt ongetwijfeld bij aan dat ze zeer binnenkort waarschijnlijk wel een jonkie laten rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:44:
Ik denk Ricciardo.
Ik denk ook Ricciardo. Waar ik alleen wat bang voor ben is dat zijn eerste race Zandvoort zal zijn en we weten wat daar de laatste keer is gebeurd. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Contract-technisch kan het ook zijn dat ze Perez een Kvyat vehandeling geven en een RIC-PER swap doen. Of Perez dat accepteert is een tweede.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

gambieter schreef op maandag 29 juli 2024 @ 00:10:
Contract-technisch kan het ook zijn dat ze Perez een Kvyat vehandeling geven en een RIC-PER swap doen. Of Perez dat accepteert is een tweede.
Kan, maar ik denk toch echt dat hij er of helemaal uit ligt of in het meest bijzondere geval gewoon dit contract uitdient. Voor Red Bull zou het eerste denk ik beter zijn en dat Ricciardo dan dit jaar en volgend jaar bij Red Bull rijdt en dat Lawson instapt bij RB om dan in 2026 in de Red Bull plaats te nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Ik ben wel benieuwd óf ze een beslissing durven maken. Perez rijdt intussen al jaren exact hetzelfde. Begin van het seizoen sterk en dan heeft ie een flinke glijbaan met heel af en toe een uitschieter. En dit jaar was het meer een ravijn dan wat anders, waaschijnlijk omdat de andere teams sneller sterker werden. Maar juist daardoor is het hilarisch dat Perez er nog steeds zit. Ze hadden waarschijnlijk niet verwacht dat er zo snel zo veel concurrentie zou zijn. Van 0 teams naar 3 teams..... Is ook best absurd als je er zo over gaat nadenken.

Ik blijf erbij dat DR het niet verdient, in het beste geval is zijn basis sterker dan Perez en in het slechtste geval snoept ie puntjes af van Max. Gaat DR dat mentaal redden en toelaten, Max helpen?

Voor dit seizoen zou ik nog kunnen begrijpen dat Lawson naar VCARB gaat en DR naar RB, puur vanwege de ervaring. Tsunoda willen ze blijkbaar niet, maar wel bij VCARB. Wat een ellendige situatie moet dat zijn voor Tsunoda. Lawson kan ook nog bij RB, vooral omdat hij geen 'ballast' heef en wellicht een veel meer schone lei heeft dan DR. Want iedereen weet wel dat DR niet vooruit te branden is als de auto hem niet past.

Ofwel, RB moet kiezen tussen alleen maar risicovolle scenario's. Helaas komt dat volledig door hunzelf. Als ze Lawson veel eerder in die VCARB hadden gepland dan DR, dan was het een heel ander verhaal. De Vries was een behoorlijk rare beslissing en sindsdien zijn ze bijna 180 graden omgedraaid wat betreft coureurs...... Lawson staat alweer een tijdje stil, door RB eigenlijk, en veel jonge coureurs lijken de kansen niet meer te krijgen. Ze hadden allang die Iwasa, Hadjar allang veel meer FP1's moeten geven. Ze hebben zich alleen maar zelf in de vingers gesneden.

Misschien moeten ze Alpine kopen, dan kunnen ze weer jonge coureurs een kans geven in hun opleidingscircus :+

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
siggy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 07:08:
Tsunoda willen ze blijkbaar niet, maar wel bij VCARB.
Tsunoda is een Honda coureur, geen Red Bull junior. Betaling in natura dus voor de motoren. Denk dat als Tsunoda wel uit het Red Bull programma kwam dat die na zijn eerste of tweede seizoen ook wel gewipt was. Nu zal Honda zijn zitje wel hebben afgedwongen en zal RB (/VCARB) het intussen wel goed genoeg voor VCARB vinden maar onvoldoende voor RB (los van dat je niet nu nog voor maximaal 1,5 jaar Tsunoda in de RB wilt zetten. "Investering" ben je dan weer vrij snel kwijt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:42
siggy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 07:08:
Van 0 teams naar 3 teams..... Is ook best absurd als je er zo over gaat nadenken.
Dat is juist een ontzettend geluk voor RBR, als er maar één team hun nu zo uit zou dagen dan zou het veel lastiger worden. Nu snoepen die drie teams ook nog punten bij elkaar weg.

Bij Ricciardo vraag ik me af of het misschien zou kunnen dat hij het beter zou gaan doen in de RB20 dan je vanuit zijn huidige prestaties in de vcarb zou denken. Ik heb geen idee wat de karakteristieken van die laatste zijn maar Daniel houdt volgens mij toch van hetzelfde type auto als Max? Maar goed ik verdiep me er totaal niet genoeg in om dat te weten, dit topic is bijna mijn enige nieuwsbron :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:36
Begin ook te twijfelen of Perez überhaupt wel vervangen gaat worden. Het is evident dat het grootste probleem van Red Bull is dat ze niet meer dominant zijn. Sterker, dat in ieder geval McLaren en wellicht zelfs Mercedes ze voorbij zijn gestreefd en dat Ferrari op gelijke hoogte is gekomen.

Om competitief te blijven moeten ze de auto veel scherper afstellen waardoor de marges minder worden. Een absolute topcoureur als Verstappen kan zich daaraan aanpassen, maar iemand met net iets minder talent kan dan al snel helemaal niets meer met zo'n auto. Betwijfel of Ricciardo het zoveel beter zou doen in dit geval, denk van niet.

Voor Lawson geldt dat je hem een (de facto) F1 debuut bij Red Bull onder deze condities niet aan kunt doen. Als zelfs een zeer ervaren bewezen goede coureur als Perez al moeite heeft met hoe de wagen nu is, is de kans dat een rookie - ook al zou hij meer talent hebben - het direct beter zou doen onrealistisch klein.

Ben daarom bang dat - zoals de vlag er nu voorstaat - Red Bull en Perez nog even tot elkaar veroordeeld blijven. Wel zouden ze Lawson zo snel mogelijk kilometers moeten laten maken bij het zusterteam, zodat ze voor volgend jaar wel een optie creëren om Perez te vervangen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alexbl69 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 08:59:
Begin ook te twijfelen of Perez überhaupt wel vervangen gaat worden. Het is evident dat het grootste probleem van Red Bull is dat ze niet meer dominant zijn. Sterker, dat in ieder geval McLaren en wellicht zelfs Mercedes ze voorbij zijn gestreefd en dat Ferrari op gelijke hoogte is gekomen.

Om competitief te blijven moeten ze de auto veel scherper afstellen waardoor de marges minder worden. Een absolute topcoureur als Verstappen kan zich daaraan aanpassen, maar iemand met net iets minder talent kan dan al snel helemaal niets meer met zo'n auto. Betwijfel of Ricciardo het zoveel beter zou doen in dit geval, denk van niet.

Voor Lawson geldt dat je hem een (de facto) F1 debuut bij Red Bull onder deze condities niet aan kunt doen. Als zelfs een zeer ervaren bewezen goede coureur als Perez al moeite heeft met hoe de wagen nu is, is de kans dat een rookie - ook al zou hij meer talent hebben - het direct beter zou doen onrealistisch klein.

Ben daarom bang dat - zoals de vlag er nu voorstaat - Red Bull en Perez nog even tot elkaar veroordeeld blijven. Wel zouden ze Lawson zo snel mogelijk kilometers moeten laten maken bij het zusterteam, zodat ze voor volgend jaar wel een optie creëren om Perez te vervangen.
Het probleem van Perez hoeft niet eens perse te zijn dat hii niet snel is. Maar wel dat hij elke vele races met een enorme achterstand begint door niet eens in Q3 te komen en soms zelfs al in Q1 af te vallen. Als Perez nu eens elke race op zijn minst P8 zou starten en op zijn minst P8 zou finishen en in de race "mee doet" zou het al heel anders zijn.

Maar nu rijdt die of kleurloos / anoniem rond, of hij is weer eens in beeld met een domme actie (lees: crash).

En een Ricciardo is dan misschien niet zo snel als Verstappen (en misschien niet eens zo snel als Perez, who knows). Maar IIRC heeft hij afgelopen jaar geen "domme" acties gedaan. En als hij dan momenteel in een RB20 "gemiddeld" P5 kwalificeert en finisht (dus soms wellicht een P1 of P2 en andere keren een P7 of P8) is dat al beter dan P20 starten en vervolgens na T1 in de muur staan (nu kun je Perez de crash in Monaco wellicht niet aanrekenen, maar hii had daar uberhaupt al niet moeten rijden / zo ver terug starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-09 22:43
De vraag die je je ook moet stellen is of Ricciardo het slechter gaat doen dan Perez. Als je ervan overtuigt ben dat Ricciardo het niet slechter kan doen dan en upside heeft t.o.v. Perez dan moet je het gewoon doen. Als je kijkt hoe Perez op dit moment rijdt, dan kan ik me niet voorstellen dat Ricciardo slechter zou zijn. Vraag is dan op basis van de tests hoeveel upside erin zit?

Lawson zou een gewaagde keuze zijn (met duidelijk afbreukrisico voor Lawson) maar het mooie daaraan is dat Red Bull dan de facto teruggaat naar haar oorspronkelijke filosofie van jonge coureurs opleiden en een kans geven.

Ik ben benieuwd of Perez een clausule heeft waardoor hij nog bij RB2 mag rijden. Indien je hem uit de auto haalt moet je hem eigenlijk ook niet voor RB2 laten rijden, want wat heeft dat voor toegevoegde waarde voor iedereen? Maar de vraag is wat er contractueel is bepaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:20

flessuh

Set sail for fail!

Ik snap ook niet hoe hij het zo slecht heeft gedaan deze race..

Verstappen start 11e en finisht 5e (uiteindelijk 4e).
Perez start 2e en finisht 8e (uiteindelijk 7e) op ruim 10 seconden achter Verstappen. En dat terwijl hij Verstappen in de middelste stint ook absoluut heeft opgehouden.
Had best wel verwacht dat Red Bull aan zou geven dat ze op verschillende strategie zaten en hij aan de kant moest, maar dat kwam pas in de laatste stint.

Zonde.

Overigens zal het slecht in kunnen halen te maken hebben met de kortere DRS en grotere achtervleugel van Red Bull; in de DRS zone wonnen ze niet bijzonder veel.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sineplex schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:15:
Ik ben benieuwd of Perez een clausule heeft waardoor hij nog bij RB2 mag rijden. Indien je hem uit de auto haalt moet je hem eigenlijk ook niet voor RB2 laten rijden, want wat heeft dat voor toegevoegde waarde voor iedereen? Maar de vraag is wat er contractueel is bepaald.
Het lijkt mij sterk dat Perez daarmee akkoord gaat. En daarnaast is de situatie anders. Red Bull investeert veel geld in junioren, dus die moeten ook geld opbrengen. Die junioren terug bij STR / AT / VCARB plaatsen houd ze "in the picture" en kan nog een mogelijke "verkoop" opleveren. Perez heeft ze €0 gekost aan opleiding dus die hoeft ook niet uitgemolken te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Als ik teambaas zou zijn :P, zou ik het zo geaan doen; Daniël Ricciardo naar Red Bull met een clausule dat hij uiteindelijk gelijk of hoger moet staan in het klassement dan Perez op dit moment. Als dat zo is mag hij in 2025 nog een jaartje in de Red Bull.
Perez weg, na de zomerstop Laswon er in. Presteert Ricciardo niet dan mag Lawson het in 2025 in de Red Bull proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 29-07-2024 09:21 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:18:
[...]

Het lijkt mij sterk dat Perez daarmee akkoord gaat. En daarnaast is de situatie anders. Red Bull investeert veel geld in junioren, dus die moeten ook geld opbrengen. Die junioren terug bij STR / AT / VCARB plaatsen houd ze "in the picture" en kan nog een mogelijke "verkoop" opleveren. Perez heeft ze €0 gekost aan opleiding dus die hoeft ook niet uitgemolken te worden.
En wat heeft Perez precies te eisen?

Die credits is hij inmiddels wel kwijt. Zat niet enorm op te letten gisteren, maar dat ie inees achtste lag is echt schandalig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeyMan schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:26:
[...]

En wat heeft Perez precies te eisen?
Dan verwijs ik naar punt 2. Wat bereikt RB ermee om Perez in de VCARB te zetten? Ik verwacht dat het contracten dingetje met "je bent werknemer van Red Bull en zij kunnen e plaatsen bij VCARB of RBR" er voornamelijk voor het gemak is. Enndan ook het gemak dat ze zonder contractueel gedoe mid season kunnen promoveren. Dat ze vervolgens ook contractueel kunnen terugplaatsen naar het tweede team kan makkelijk zijn.
Maar Perez is geen Red Bull junior en hem bij VCARB plaatsen levert helemaal niks op. En daarnaast hebben ze zelf een junior klaar staan in Lawson. En Lawson in de VCARB is veel logischer dan Perez.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:37
RobertMe schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:31:
[...]

Dan verwijs ik naar punt 2. Wat bereikt RB ermee om Perez in de VCARB te zetten? Ik verwacht dat het contracten dingetje met "je bent werknemer van Red Bull en zij kunnen e plaatsen bij VCARB of RBR" er voornamelijk voor het gemak is. Enndan ook het gemak dat ze zonder contractueel gedoe mid season kunnen promoveren. Dat ze vervolgens ook contractueel kunnen terugplaatsen naar het tweede team kan makkelijk zijn.
Maar Perez is geen Red Bull junior en hem bij VCARB plaatsen levert helemaal niks op. En daarnaast hebben ze zelf een junior klaar staan in Lawson. En Lawson in de VCARB is veel logischer dan Perez.
behalve dat Perez misschien allerlei sponsor deals heeft die je geld kunnen kosten als je hem er uit wipt die misschien zouden kunnen blijven bestaan bij demotie naar VCARB?

Hoor steeds dat Perez veel geld in het laadje brengt maar weet de details daar niet van.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Crysania schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:36:
[...]

Hoor steeds dat Perez veel geld in het laatje brengt maar weet de details daar niet van.
Zeker. Zie ook de eerdere post hierover van @Chocoball. Ik denk alleen wel dat zo'n sponsorcontract wegvalt als Perez teruggezet gaat worden naar VCARB. Telcel is gewon een stuk minder waard op een auto in het midden- of achterveld.

Vanuit sportief oogpunt willen we denk ik allemaal wel dat Perez vervangen wordt. Maar ik heb het vermoeden, en dat is dus een aanname, dat sportiviteit met het wegvallen van Mateschitz naar de achtergrond is geschoven. En dat de Thaise aandeelhouders met name geënt zijn op blikjes drinken verkopen en dus winst maken. Marko z'n vinger lijkt in de spreekwoordelijke pap ook een stuk dunner te zijn geworden sinds dat de grote baas in Oostenrijk overleden is. En al helemaal na de power struggle en Horner-gate eerder dit jaar. Ik vermoed, en ik hoop dat ik het mis heb, dat het dus nog niet zo in kannen en kruiken is dat Perez tijdens de zomervakantie vervangen wordt. Sterker nog, als hij dit jaar al vervangen wordt.

Waarom denk ik dit? Omdat het vanuit sportief oogpunt kort door de bocht bullshit was om de 1+1 jarige contractverlenging aan Perez aan te bieden. Dat dit beter zou zijn voor zijn zelfvertrouwen klonk mij eerlijk gezegd als een smoesje in de oren. Waarom moet een coureur met de allure van Perez, met de carrière van Perez en met de ervaring van Perez zijn zelfvertrouwen opgehaald worden? Man, hij rijdt bij een top team. En zelfs bij het beste team op de grid met de resultaten van afgelopen jaren. Dat je daar überhaupt (nog) zit zou voldoende moeten zijn voor elke coureur. Zelfs als tweede viool.

Natuurlijk snap ik wel dat het lekker is om wat vastigheid te hebben, maar ook dit voelt toch ook niet helemaal lekker. Checo is 34, heeft drie prachtige kinderen met een prachtige vrouw en zijn carrière zal hem geen windeieren hebben gelegd. Daarnaast weet ik zeker dat Checo zo weer aan de bak kan in een andere klasse. Het enige motief vanuit Perez die ik kan bedenken is dat hij in een rush zit waarvan hij weet dat die gaat stoppen. Het einde van het F1 tijdperk van Perez nadert en dat zal hij ook beseffen.

Maar terug naar Red Bull. Marketingtechnisch is Perez nog steeds interessant voor ze. En dan neemt Perez ook nog eens Telcel als grote sponsor mee. Dit zal allicht een grotere sponsor zijn dan de drie andere kandidaten mee zullen nemen. En als er dan alleen naar de centjes gekeken wordt, is er maar één, wellicht teleurstellend, antwoord: Sergio Perez.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Nu online
Als Perez in Zandvoort nog in de F1/RB20 zit is Red Bull gewoon belachelijk bezig. Kost ze het kampioenschap. Het slaat helemaal nergens op om Perez aan te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:20

flessuh

Set sail for fail!

TinusXIII schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:26:
Als Perez in Zandvoort nog in de F1/RB20 zit is Red Bull gewoon belachelijk bezig. Kost ze het kampioenschap. Het slaat helemaal nergens op om Perez aan te houden.
Het constructeurs kampioenschap zit ook gekoppeld aan bonussen voor het personeel begreep ik, dus als de wanprestaties van Perez ze inderdaad het constructeurs kampioenschap kosten zoals het nu wel lijkt, naaien ze dus feitelijk het personeel er bij enkel om een aantal sponsoren te houden.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
Scheelt wel weer voor de budget cap als je minder bonussen hoeft uit de delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Hem wisselen is net zo goed een risico. Maar beter een risico dat je het constructeurskampioenschap niet wint met een wissel, dan dat je het niet redt door aan te blijven prutsen.

En dat sponsoren weglopen wanneer ze Perez er uit halen is ook helemaal geen gegeven... je bedrijfsnaam staat nog steeds op een auto die vooraan rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Mocht je gelijk hebben dan zou je bijna hopen dat Max 'm naar Mercedes smeert en rondjes om RB heen gaat rijden.

Prestaties zouden in topsport ten alle tijden op 1 moeten staan. Dan komen de centjes vanzelf wel. Iedereen wil de kampioen sponsoren.
Straks is Perez een keer weg, loopt de sponsor mee, en dan? Als je WCC bent dan staan ze wel voor je in de rij. Ben je 2e of 3e dan ben je al iets minder interessant.

Ik moet het allemaal nog maar zien met RB, maar gezien Mercedes weer vooraan meedoet en de interne puinhoop, zie ik Max nog wel eieren voor zijn geld kiezen.
Loyaliteit is mooi, maar als topsporter heb je maar een beperkt aantal jaar en moet je soms gewoon voor jezelf kiezen.

[ Voor 7% gewijzigd door JEightyFive op 29-07-2024 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!
boxlessness schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:56:
En dat sponsoren weglopen wanneer ze Perez er uit halen is ook helemaal geen gegeven... je bedrijfsnaam staat nog steeds op een auto die vooraan rijdt.
Dat ligt aan de sponsor en het contract ;) Coureurs hebben ook persoonlijke sponsoren / sponsoren die met hen mee gaan. En TelCel is een persoonlijke sponsor van Perez die ook op de Force India / Racing Point stond.

En bv Sainz heeft ook al "altijd" een biermerk als sponsor gehad. Meen dat die toentertijd al op de Toro Rosso stonden, daarna Renault, toen McLaren en ik meen ook nu op de Ferrari. (En dan bedoel ik dus daadwerkelijk reclame op de auto, niet op petje / helm / ... van de coureur zoals Jumbo altijd op de kleding van Verstappen stond maar maar incidenteel op de auto (Oostenrijk en mogelijk Zandvoort als ze hem toen nog sponsorde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:04
Ik vindt eerlijk gezegd dat ze daar als jaren niet goed bezig zijn. Eerst gooien ze de een na de andere in de auto die ze naast max helemaal laten opbranden. Jongens die naar mijn mening met een betere begeleiding/ bedrijfsvoering het nu beter zouden doen als Perez of iig gelijkwaardig. Maar goed, die moesten de auto uit voor Perez die eigenlijk al tijden ver achter Max aan rijdt.

Nu zitten ze in een situatie die iedereen van verre zag aankomen. En de beste keuze die ze waarschijnlijk hebben is riccardo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6G9oDFafsgGDAg9ouApoBNuHsE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Gax0jAtbZClNptZYmoBDKoLY.gif?f=user_large

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@AvK de roddel is dus:
  • Sainz gaat naar Williams
  • Tenzij er een stoeltje bij RBR of Merc komt
  • Dan mag hij alsnog weg
  • Williams is akkoord omdat, als het om het Merc stoeltje gaat, als Antonelli toch niet naar Merc gaat
  • Dan gaat Antonelli naar Williams
En ik denk dat hij dan bij Williams blijft en Newey er dan bij komt.

[ Voor 9% gewijzigd door BlauweFles op 29-07-2024 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

BlauweFles schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:56:
@AvK de roddel is dus:
  • Sainz gaat naar Williams
  • Tenzij er een stoeltje bij RBR of Merc komt
  • Dan mag hij alsnog weg
  • Williams is akkoord omdat, als het om Merc gaat, het om Antonelli gaat
  • Dan krijgt Williams Antonelli
En ik denk dat hij dan bij Williams blijft en Newey er dan bij komt.
En dan vanaf 2026 Verstappen als teamgenoot bij Williams voor Sainz.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik snap dat men wilt wisselen. Je moet toch wat. Maar ik zie niet hoe Ricciardo of Tsunoda beter gaat presteren dan Perez. De Red Bull is gewoon niet zo goed (en richting Max zijn voorkeuren gebouwd).

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Mog schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:00:
[...]

Ik snap dat men wilt wisselen. Je moet toch wat. Maar ik zie niet hoe Ricciardo of Tsunoda beter gaat presteren dan Perez. De Red Bull is gewoon niet zo goed (en richting Max zijn voorkeuren gebouwd).
De Red Bull is wel beter dan een Q1 exit en met de hakken over de sloot in de top 10 finishen. Het enige incident van Ricciardo in zijn jaar dat hij nu terug is is Zandvoort geweest als ik mij niet vergis, en dat was ongelukkig (crash voor hem en niet kunnen uitwijken). Als je vervolgens het aantal miskleunen van Perez gaat tellen komt de teller al "iets" hoger te staan aan of zelfstandige crashes, of slechte Q, of slechte Q en als gevolg daarvan crash (Monaco bv, niet zijn schuld v.w.b. de crash, maar wat moet hij op P15+ tussen twee Haas-en? Daar gaat het al fout).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Daniel is gewoon de ideale 'wingman' voor Max. Die weet inmiddels dat hij niet snel genoeg is om hem te verslaan. Weet wel hoe hij de RB moet besturen. Heeft een brok aan ervaring, maar is geen brokkenpiloot. Zal alles op alles zetten om in die rol als 2e man te excelleren en Max te beschermen in races waar het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:17:
[...]

De Red Bull is wel beter dan een Q1 exit en met de hakken over de sloot in de top 10 finishen. Het enige incident van Ricciardo in zijn jaar dat hij nu terug is is Zandvoort geweest als ik mij niet vergis, en dat was ongelukkig (crash voor hem en niet kunnen uitwijken).
Als coureur leer je dat je je handen van het stuur moet halen als je crasht. Zelfde als dat je je benen op moet trekken. Dat eerste deed Ricciardo niet in Zandvoort. Dat had tot gevolg dat de geleiderail zijn stuur omgooide en hij zijn hand brak.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je daar wel de tijd en besef voor hebben. Hij treft ineens een auto dwars op de baan wijkt uit en klapt in de railing.

Denk dat het besef nog niet was ik ga crashen. Eerste reactie uitwijken en daarna niet meer genoeg tijd om verder te handelen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:56

-d-

Ik ga echt Williams Fanboy worden met een Albon/Sainz line-up :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
asing schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:50:
[...]

Als coureur leer je dat je je handen van het stuur moet halen als je crasht. Zelfde als dat je je benen op moet trekken. Dat eerste deed Ricciardo niet in Zandvoort. Dat had tot gevolg dat de geleiderail zijn stuur omgooide en hij zijn hand brak.
Volgens de teamradio zag Ricciardo Piastri niet in de kombocht, hij gooide niet zijn stuur om maar hield wel zijn hand aan het stuur toen hij de muur raakte.

https://www.formula1.com/...urn-3.1775215152976472052

Terug weer naar het 2024 seizoen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:21
asing schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:50:
[...]

Mij lijkt wat Ricciardo heeft gedaan juist heel goed, als je ook bedenkt wat er in Spa een aantal jaar geleden is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
SterqVerhael schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:50:
Daniel is gewoon de ideale 'wingman' voor Max. Die weet inmiddels dat hij niet snel genoeg is om hem te verslaan. Weet wel hoe hij de RB moet besturen. Heeft een brok aan ervaring, maar is geen brokkenpiloot. Zal alles op alles zetten om in die rol als 2e man te excelleren en Max te beschermen in races waar het kan.
De laatste keer dat Ricciardo in een RBR zat was dat een hele andere auto. Dat hij zou weten hoe hij hem moet besturen is dus geen valide argument.
Pagina: 1 ... 45 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024