[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.134 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
ZeromaNoiS schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:37:
[...]

De laatste keer dat Ricciardo in een RBR zat was dat een hele andere auto. Dat hij zou weten hoe hij hem moet besturen is dus geen valide argument.
Om er iets meer nuance in aan te brengen: Het is meer dan alleen het ontwerp van de auto. Hij is bekend met het hele team, de manier van werken. Kent de meeste engineers waarschijnlijk nog. Het gaat om het totale pakket. Dat spreekt gewoon in zijn voordeel.

Zet je daar nu een Yuki of Liam, dan moeten die wennen aan alles. Dat geldt zeker niet voor Daniel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:16
ZeromaNoiS schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:37:
[...]

De laatste keer dat Ricciardo in een RBR zat was dat een hele andere auto. Dat hij zou weten hoe hij hem moet besturen is dus geen valide argument.
Vorig jaar Silverstone bandentest of filmdag of iets dergelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:42
SterqVerhael schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:50:
Daniel is gewoon de ideale 'wingman' voor Max. Die weet inmiddels dat hij niet snel genoeg is om hem te verslaan. Weet wel hoe hij de RB moet besturen. Heeft een brok aan ervaring, maar is geen brokkenpiloot. Zal alles op alles zetten om in die rol als 2e man te excelleren en Max te beschermen in races waar het kan.
Nee, Ricciardo heeft al jaren niet in een Red Bull gereden. De huidige Red Bull is totaal anders dan de laatste waarin hij reed. Bovendien weten we uit zijn tijd bij Red Bull dat hij zich gemakkelijk liet inhalen. Ricciardo moet zichzelf eerst bewijzen, want wat hij tot nu toe heeft laten zien, is nog steeds niet indrukwekkend (genoeg) om Pérez te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:57
SterqVerhael schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:38:
[...]

Om er iets meer nuance in aan te brengen: Het is meer dan alleen het ontwerp van de auto. Hij is bekend met het hele team, de manier van werken. Kent de meeste engineers waarschijnlijk nog. Het gaat om het totale pakket. Dat spreekt gewoon in zijn voordeel.

Zet je daar nu een Yuki of Liam, dan moeten die wennen aan alles. Dat geldt zeker niet voor Daniel.
Ok eens. Ik denk ook dat hij beter past dan Tsunoda, dat lijkt me een speciaal figuur om mee te werken, waar ook nog wel eens een kleine cultuur/taalbarrière zou kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pauillac
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:51
ThomasG schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:41:
[...]
Nee, Ricciardo heeft al jaren niet in een Red Bull gereden. De huidige Red Bull is totaal anders dan de laatste waarin hij reed. Bovendien weten we uit zijn tijd bij Red Bull dat hij zich gemakkelijk liet inhalen. Ricciardo moet zichzelf eerst bewijzen, want wat hij tot nu toe heeft laten zien, is nog steeds niet indrukwekkend (genoeg) om Pérez te vervangen.
Dit is gewoon pertinente onzin wat je hier verkondigd. Ricciardo heeft vorig jaar met de RB19 op Silverstone gereden. Daarnaast zullen ze deze week zowel Lawson als Ricciardo een test geven met de RB20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:49

BM

Moderator Spielerij
ThomasG schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:41:
[...]
Zoals @Shinji hierboven ook al zegt is dat niet helemaal waar. Ricciardo heeft vorig jaar, voor dat hij het stoeltje van De Vries overnam voor RBR getest in de RB19. Nu zal de RB20 vast anders zijn, maar ik gok ook niet dat die zo fundamenteel anders is dat het echt een probleem zou zijn.

En misschien word DR ook volledig weggereden door de rest van het veld, maar dan heb je in ieder geval wat geprobeerd. Zoals het nu gaat word je hoe dan ook geen kampioen, dan kun je net zo goed wat proberen.

Al bekruipt me ergens het gevoel dat ze Perez 'gewoon' laten zitten
Pauillac schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:05:
[...]

Dit is gewoon pertinente onzin wat je hier verkondigd. Ricciardo heeft vorig jaar met de RB19 op Silverstone gereden. Daarnaast zullen ze deze week zoals Lawson als Ricciardo een test geven met de RB20.
Ik dacht dat die test deze week met de VCARB ging plaatsvinden? Er staat me iets van bij de Lawson tijdje terug nog met de RB20 gereden heeft, wat zou betekenen dat Red Bull door hun 'filmdagen' heen is.

Even teruggezocht: Lawson heeft eerder deze maand met de RB20 gereden, dus die gaan ze sowieso niet gebruiken voor een test deze week.

[ Voor 24% gewijzigd door BM op 29-07-2024 14:07 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

boxlessness schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:56:
[...]
En dat sponsoren weglopen wanneer ze Perez er uit halen is ook helemaal geen gegeven... je bedrijfsnaam staat nog steeds op een auto die vooraan rijdt.
Daar heb je weinig aan als je doelgroep (deels) stopt met kijken omdat er geen Mexicaan meer in de F1 rondrijdt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pauillac
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:51
BM schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:05:
[...]

Zoals @Shinji hierboven ook al zegt is dat niet helemaal waar. Ricciardo heeft vorig jaar, voor dat hij het stoeltje van De Vries overnam voor RBR getest in de RB19. Nu zal de RB20 vast anders zijn, maar ik gok ook niet dat die zo fundamenteel anders is dat het echt een probleem zou zijn.

En misschien word DR ook volledig weggereden door de rest van het veld, maar dan heb je in ieder geval wat geprobeerd. Zoals het nu gaat word je hoe dan ook geen kampioen, dan kun je net zo goed wat proberen.

Al bekruipt me ergens het gevoel dat ze Perez 'gewoon' laten zitten

[...]

Ik dacht dat die test deze week met de VCARB ging plaatsvinden? Er staat me iets van bij de Lawson tijdje terug nog met de RB20 gereden heeft, wat zou betekenen dat Red Bull door hun 'filmdagen' heen is.

Even teruggezocht: Lawson heeft eerder deze maand met de RB20 gereden, dus die gaan ze sowieso niet gebruiken voor een test deze week.
Dacht dat ik de RB20 hoorde voorbij komen gisteren in de nabeschouwing. Maar inderdaad, de filmkilometers zijn reeds verbruikt. Het is alleen niet helemaal eerlijk om het dan een shootout te noemen, Ricciardo heeft meer ervaring met de VCARB dan Lawson, maar goed. Zie Lawson eerlijk gezegd toch niet meer in een stoeltje terecht komen, als Hadjar dit jaar de titel in de F2 wint zullen ze hem ook ergens moeten gaan plaatsen en denk niet dat de jonge Fransman gaat aarden in Japan in de superformula.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:03
Pauillac schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:05:
Daarnaast zullen ze deze week zowel Lawson als Ricciardo een test geven met de RB20.
RB20? Dat kan niet? Dat kan alleen als het een rookie of een officiële (FIA (/Pirelli)) test is, en beide kwalificeren zich daar niet voor (rookie ben je totdat je 2 races gereden hebt, Lawson heeft er 4 of 5 gereden).

Wat ik gelezen heb was dat de test met de auto van 2022 zou zijn (RB18 dus). Alhoewel Iwasa & Hadjar wel in de RB20 zouden mogen rijden denk ik (volgens mij heeft Antonelli ook al gereden in dr Merc van dit jaar, buiten FIA gebeuren). En Iwasa & Hadjar zouden dus ook bij die test zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
SterqVerhael schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:38:
Hij is bekend met het hele team, de manier van werken. Kent de meeste engineers waarschijnlijk nog.
Ik denk dat dat vies tegen valt. In de pitbox, een man of 6? Phil Turner & "Wolf" die al lange tijd chief mechanic zijn (en dus niet direct in een car crew zitten). Chris Gent was Ricciardo's oude nummer 1 mechanic en die is nu ook ogenschijnlijk chief mechanic, Calumn Nichols zijn voormalig engine technician maar die zit al aantal jaren aan Verstappens kant, en Ole Schack, die er nog steeds zit van uit de Jaguar tijd en nog steeds aan Verstappens kant van de garage werkt. En dan nog uhm, Paul Monagham die nog hogerop staat, maar wel in de garage zit :p

En dan aan de pitmuur Horner, Wheatly, Wache, Will & Hanna (& Steven wellicht, alhoewel die van Merc kwam, dus wellicht nog niet heel lang bij RBR werkt (/niet van voor 2019)) en GP. En ik weet niet of Hugh Bird al Verstappens performance engineer was ten tijde van Ricciardos vertrek. (Om in 2021 dan te promoveren naar race engineer van Perez)

Edit:
Steven Knowles niet. Die heeft in een RB video van tijdje terug iets gezegd van dat hij 2021 aan de kant van Merc had beleefd.

[ Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 29-07-2024 15:09 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:14
Nog even de top 10 van behaalde punten in de laatste 8 races.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/driver-standings-from-the-last-8-races-what-stands-out-most-v0-255nr7923ffd1.jpeg?auto=webp&s=357c96cce25d9a40b4bbdc16d2834845059a762b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

RobertMe schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:56:
[...]

RB20? Dat kan niet? Dat kan alleen als het een rookie of een officiële (FIA (/Pirelli)) test is, en beide kwalificeren zich daar niet voor (rookie ben je totdat je 2 races gereden hebt, Lawson heeft er 4 of 5 gereden).

Wat ik gelezen heb was dat de test met de auto van 2022 zou zijn (RB18 dus). Alhoewel Iwasa & Hadjar wel in de RB20 zouden mogen rijden denk ik (volgens mij heeft Antonelli ook al gereden in dr Merc van dit jaar, buiten FIA gebeuren). En Iwasa & Hadjar zouden dus ook bij die test zijn.
Het is een filmdag. Lawson komt in actie in de Alpha Tauri uit 2022 en Ricciardo en Tsunoda rijden in de RB20 (waarschijnlijk ieder 100km).
Tijdens de Grand Prix van België kwam er opmerkelijk nieuws naar buiten over een test die Red Bull vlak na het raceweekend op de planning heeft staan. Op 31 juli komen Yuki Tsunoda, Daniel Ricciardo én Liam Lawson namelijk samen op het circuit van Imola om daar wat ronden te rijden. Lawson zou plaatsnemen achter het stuur van de AlphaTauri-bolide van 2022, zoals de reglementen dat voorschrijven, terwijl er voor Ricciardo en Tsunoda enkel een filmdag in de huidige bolide op het programma staat.
Bron

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 21:02

AvK

Ready Set Go

Chocoball schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:08:

[Afbeelding]
Ja nu ik dit weer zie.... Perez 28pnt tov 141 voor Max. Veelzeggend als het zo koud op papier staat.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:42
sjaool schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:11:
[...]

Het is een filmdag. Lawson komt in actie in de Alpha Tauri uit 2022 en Ricciardo en Tsunoda rijden in de RB20 (waarschijnlijk ieder 100km).

[...]

Bron
Let op: tijdens een filmdag krijgen ze speciale banden van Pirelli. Deze banden zijn zo hard als steen en gaan heel lang mee, maar je kunt er niet echt snel op rijden. Dit levert ook geen representatieve tijden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
[...]

[...]

Bron
Als je dat goed leest staat daar dat ze in de huidige AT (dus VCARB) auto gaan testen. Zoals hierboven ook al gemeld kan dat ook niet anders, omdat de film/testdagen voor de RB20 al op zijn, dus dat mag niet al zouden ze het willen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BM schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:29:
[...]

Als je dat goed leest staat daar dat ze in de huidige AT (dus VCARB) auto gaan testen. Zoals hierboven ook al gemeld kan dat ook niet anders, omdat de film/testdagen voor de RB20 al op zijn, dus dat mag niet al zouden ze het willen
Lawson had toch al de laatste filmdag in Silverstone met de RB20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

BM schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:29:
[...]

Bij mijn weten mogen ze twee filmdagen per jaar organiseren en mag je tegenwoordig 200km per dag rijden. Hebben RB en Red Bull ieder al een filmdag gehad dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Misschien is die vage shootout in oudere auto's wat gewoon mag?

Wat overigens nadelig is voor Lawson......

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
ArcticWolf schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:41:
[...]

Lawson had toch al de laatste filmdag in Silverstone met de RB20?
Jups.
sjaool schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:47:
[...]

Bij mijn weten mogen ze twee filmdagen per jaar organiseren en mag je tegenwoordig 200km per dag rijden. Hebben RB en Red Bull ieder al een filmdag gehad dan?
Red Bull heeft er 1 gebruikt als shakedown an begin van het seizoen, en 1 met Lawson, dus tenzij er andere regels gelden dan ik in mijn hoofd heb hebben zij er inderdaad geen met. Wat Racing Bulls nog heeft weet ik niet

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53
siggy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:48:
Misschien is die vage shootout in oudere auto's wat gewoon mag?

Wat overigens nadelig is voor Lawson......
Het is maar wat je nadelig noemt. Alle actie vanuit de garage moeten aanschouwen of in een f1 auto meedoen. Dat is al heel veel winst.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

[...]

Bron
Uit jouw bron:

Red Bull-teambaas Christian Horner reageert tegenover onder meer RacingNews365 echter stellig op die geruchten. "Het is enkel een filmdag, dus er zal alleen gefilmd worden. Het is echt alleen voor content en die filmdag wordt ook niet met een huidige bolide verreden. We mogen daar per jaar immers maar 200 kilometer mee rijden buiten de raceweekenden om, maar we gaan wel een hoop filmen."

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chocoball schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:08:

[Afbeelding]
Tja, een van de clausules zou zijn dat Perez niet meer dan 100 punten achter Verstappen mag staan.
Dat is hem in 8 races dus gelukt...

En met Norris is het ook gewoon slecht gesteld. Piastri en Hamilton die meer punten hebben gescoord. :N

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-07-2024 16:01 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

BM schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:52:
[...]

Jups.

[...]

Red Bull heeft er 1 gebruikt als shakedown an begin van het seizoen, en 1 met Lawson, dus tenzij er andere regels gelden dan ik in mijn hoofd heb hebben zij er inderdaad geen met. Wat Racing Bulls nog heeft weet ik niet
Volgens motorsport.com hebben ze twee dagen met ieder 200km.
Voor de Formule 1-teams is er goed nieuws gekomen vanuit de World Motor Sport Council, want per direct krijgen de renstallen meer ruimte tijdens de filmdagen en shakedowns van hun nieuwe bolides. In plaats van 100 kilometer per dag wordt 200 kilometer per dag toegestaan. De autosportfederatie heeft hiertoe besloten om de teams de kans te geven om de kinderziektes van de wagens eerder op te sporen en te verhelpen.

Wel benadrukken de regelgevers dat het aantal filmdagen gelijk blijft. Net als de voorgaande jaren mogen de teams twee dagen per seizoen als filmdag inzetten,
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Help!!!! schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:58:
[...]

Uit jouw bron:

Red Bull-teambaas Christian Horner reageert tegenover onder meer RacingNews365 echter stellig op die geruchten. "Het is enkel een filmdag, dus er zal alleen gefilmd worden. Het is echt alleen voor content en die filmdag wordt ook niet met een huidige bolide verreden. We mogen daar per jaar immers maar 200 kilometer mee rijden buiten de raceweekenden om, maar we gaan wel een hoop filmen."
Horner zijn neus is weer iets langer geworden. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

sjaool schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:12:
[...]

Horner zijn neus is weer iets langer geworden. :+
Zou ie daar dan een foto van maken en die ook via whatsapp versturen?

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/m/p4SIaDFpyDcAAAAd/ba-dum-tss-sad.gif

* pjottum laat zichzelf wel uit

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
Sainz naar Williams is officieel.
Leuk duo met Albon, hopelijk kan Williams een stap maken want ze verdienen beiden wel een betere auto.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26

Edd

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GTqPjm1XIAAtVZI?format=jpg&name=small

[ Voor 36% gewijzigd door Edd op 29-07-2024 16:36 ]

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sainz naar williams.

https://x.com/F1/status/1...emOWonug3ITGN7eFy1NQ&s=19

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r41PV5_A1IXp6dmyeSzxfDhCihM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QKgtexbUHVJzB0zeGAXrohPW.jpg?f=fotoalbum_large

#spuit11

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2024 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Omg, why? Vowles is de grootste praatjesmaker van de hele paddock. Ik zou nog eerder Briatore's woorden geloven.

Sainz blijft zo een journey man, dit is niets meer dan een stop-gap, alweer de zoveelste. Zo is elke stap weer een backup stap voor een stap hogerop. Niet dat Audi zo geweldig lijkt, maar het had zijn team kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

siggy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:38:
Omg, why? Vowles is de grootste praatjesmaker van de hele paddock. Ik zou nog eerder Briatore's woorden geloven.

Sainz blijft zo een journey man, dit is niets meer dan een stop-gap, alweer de zoveelste. Zo is elke stap weer een backup stap voor een stap hogerop. Niet dat Audi zo geweldig lijkt, maar het had zijn team kunnen worden.
Rumours say: Er zit een Red Bull en Mercedes clausule in zijn contract. Dat als Mercedes of RB met een aanbieding komen, dat hij weg kan bij Williams, zonder een meter gereden te hebben voor ze.

Edit: Geruchtenbron van gister: https://www.f1headlines.n...red-bull-clausule-opnemen

Zoals @BlauweFles ook al zei.

[ Voor 12% gewijzigd door M3rcury op 29-07-2024 16:43 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, ik denk dat er zeker RBR en Mercedes clausules zijn. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Misschien is het een idee om naast een hoofdteam en een juniorenteam dat Red Bull nog een een team opzet voor voormalige (junior) Red Bull coureurs gezien Albon en Sainz bij Williams. Hebben ze nog meer keus als eentje het minder doet. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:37
siggy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:38:

Hm ik heb meer vertrouwen in Williams dan in Audi.

Benieuwd naar Williams volgend jaar. Eindelijk hebben ze een keer twee fatsoenlijke coureurs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chocoball schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:47:
Misschien is het een idee om naast een hoofdteam en een juniorenteam dat Red Bull nog een een team opzet voor voormalige (junior) Red Bull coureurs gezien Albon en Sainz bij Williams. Hebben ze nog meer keus als eentje het minder doet. ;)
Gewoon alle teams vol met RBR coureurs zetten en telkens wisselen als eentje te erg verslagen word door Verstappen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:55

Pierre

Van nature lui!

TinusXIII schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:47:
[...]

Benieuwd naar Williams volgend jaar. Eindelijk hebben ze een keer twee fatsoenlijke coureurs.
Klopt nu de auto nog op orde krijgen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kijkt een beetje als PIA met zijn eerste winst..

Goede nieuws is dat Lawson nu dan naast Max gaat rijden (toch?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
HollowGamer schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:05:
[...]

Kijkt een beetje als PIA met zijn eerste winst..

Goede nieuws is dat Dawson nu dan naast Max gaat rijden (toch?) :)
Lawson?
Van een rookie kun je geen betere resultaten dan Perez verwachten, dat lijkt mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:07:
[...]

Lawson?
Van een rookie kun je geen betere resultaten dan Perez verwachten, dat lijkt mij niet.
Sorry, spelfout.

Ik verwacht juist erg veel van hem. Veel zijn van de kwaliteiten overtuigd, en Max is ook gewoon erbij gezet.
Nu verwacht ik helaas niet dat RB dat gaat doen, ze zijn een beetje als PSG.. we kopen het duurste, maar hoeft niet het beste te zijn.

Alonso dan?

Wel jammer voor SAI, hij verdient echt veel beter. ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:13
Dat het Williams geworden is, verbaast mij wel ten zeerste. Dat er clausules bestaan voor een vertrek naar RBR of MERC, helemaal duidelijk. Maar dan is wel de vraag, wie denken RBR en MERC dan binnen te kunnen halen die BETER is dan Sainz?

Ricciardo? Yuki? K-Mag? Bottas? Perez behouden of naar Merc? Guanyu? Een rookie? Alleen Verstappen naar MERC zou een verbetering zijn, de rest is allemaal achteruitgang voor zowel RBR als MERC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Robkazoe schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:10:
Dat het Williams geworden is, verbaast mij wel ten zeerste. Dat er clausules bestaan voor een vertrek naar RBR of MERC, helemaal duidelijk. Maar dan is wel de vraag, wie denken RBR en MERC dan binnen te kunnen halen die BETER is dan Sainz?

Ricciardo? Yuki? K-Mag? Bottas? Perez behouden of naar Merc? Guanyu? Een rookie? Alleen Verstappen naar MERC zou een verbetering zijn, de rest is allemaal achteruitgang voor zowel RBR als MERC.
Eerlijk en niet overdreven.. denk dat het momenteel chaos is binnen RB.

Wie heeft er nu de leiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Kijken oif de geruchten dat Sargeant volgend jaar naar Indycar gaat kloppen want ik zie hem net als Zhou niet bij een ander team komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

TinusXIII schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:47:
[...]

Waarom? Ik bedoel, Sainz blijkbaar ook, al dan niet omdat het hem geeft wat hij denkt wat hij nodig heeft. Maar serieus, een Audi, is op papier, zeker met zicht op de toekomst, vele malen interessanter dan een Williams met een praatjesmaker aan het stuur? Een Audi heeft een naam te verliezen, en fatsoenlijke budget, Williams heeft niks meer. Het is een team waiting to be sold to the next 'investor'.

Met Audi had Sainz in ieder geval een legacy kunnen neerzetten, met Williams lijkt het niet meer op een 'een zitje is beter dan geen' optie met het oog op 2026. Sainz verspilt zo wéér een jaar. Hij denkt dat hij een topzitje waard is? Er is volgend jaar geen armoediger team dan Williams. Het enige team van een stel investeerders. Woopdieffingdoo. Hij zet zichzelf op een doodspoor.

En vanuit Williams' perspectief, wat moet je met een coureur als Sainz die mogelijk getekend heeft alleen maar om een zitje te hebben wachtend op een beter zitjevoor het jaar erop?

Klinkt meer als een persoonlijke overwinning voor Vowles dan wie dan ook voor de rest imho. 2025 wordt sowieso pijnlijk, en er lijkt vooralsnog weinig vooruitgang te zijn bij Williams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 08:13
siggy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:37:
[...]

Waarom? Ik bedoel, Sainz blijkbaar ook, al dan niet omdat het hem geeft wat hij denkt wat hij nodig heeft. Maar serieus, een Audi, is op papier, zeker met zicht op de toekomst, vele malen interessanter dan een Williams met een praatjesmaker aan het stuur? Een Audi heeft een naam te verliezen, en fatsoenlijke budget, Williams heeft niks meer. Het is een team waiting to be sold to the next 'investor'.

Met Audi had Sainz in ieder geval een legacy kunnen neerzetten, met Williams lijkt het niet meer op een 'een zitje is beter dan geen' optie met het oog op 2026. Sainz verspilt zo wéér een jaar. Hij denkt dat hij een topzitje waard is? Er is volgend jaar geen armoediger team dan Williams. Het enige team van een stel investeerders. Woopdieffingdoo. Hij zet zichzelf op een doodspoor.

En vanuit Williams' perspectief, wat moet je met een coureur als Sainz die mogelijk getekend heeft alleen maar om een zitje te hebben wachtend op een beter zitjevoor het jaar erop?

Klinkt meer als een persoonlijke overwinning voor Vowles dan wie dan ook voor de rest imho. 2025 wordt sowieso pijnlijk, en er lijkt vooralsnog weinig vooruitgang te zijn bij Williams.
De geluiden zijn wel dat het nieuwe team Audi er, ondanks de budgetten, er waarschijnlijk niet in een keer zal staan en dat dit nog wel wat tijd gaat kosten. Maar voor de rest ben ik het wel redelijk eens met je redenatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Robkazoe schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:39:
[...]

De geluiden zijn wel dat het nieuwe team Audi er, ondanks de budgetten, er waarschijnlijk niet in een keer zal staan en dat dit nog wel wat tijd gaat kosten.
Maar dan hebben ze nog steeds meer geld en potentie dan Williams?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RBR heeft te veel opties en is zijn/haar ballen verloren om een beslissing te maken. Merc (Wolff) heeft zijn ogen vol op Antonelli en die zie ik nog wel volgend jaar naast Russel zijn intrede maken. Zeker als Antonelli zijn goede lijn vol weet te houden want het begint intussen ergens op te lijken. Dus Merc zal die beslissing zo lang uitstellen als mogelijk, genoeg opties voor Merc.

Sainz is wat dat betreft een prima racer, bovengemiddeld, maar ik zie hem niet als in de categorie Verstappen/Hamilton, maar meer een Barichello-achtige coureur. Wint waar het kan, maar geen echte consistente winnaar. Geen kampioen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZeromaNoiS

Verstappen rijdt sowieso vroeg of laat voor Mercedes, is het niet in 2025 dan wel in 2026. Daar ben ik echt van overtuigd. Ook gezien de banden die het management van Verstappen met Toto heeft, en Toto ook niet onder stoelen of banken steekt dat hij zo ongeveer z’n nier zou verkopen om Verstappen te kunnen tekenen.

En, ik vind persoonlijk Mercedes Verstappen ook wel passen inmiddels. Kan Red Bull weer fijn verder als party-team.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij heeft sainz te lang de boot afgehouden, waarmee Williams nog de enige optie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 14:55
MikeyMan schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:52:
Volgens mij heeft sainz te lang de boot afgehouden, waarmee Williams nog de enige optie is.
Wat ik begreep is dat Sainz graag een clausule wilde dat als er een aanbod van Mercedes of Red Bull komt hij die kon accepteren.

Het enige team die zo'n clausule van hem zou accepteren is Williams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:52:
Nah, eerder de eisen volgens de geruchten van gisteren en vandaag. Mercedes en Red Bull willen hem niet. Vervolgens wil Sainz een clausule dat hij weg kan als Mercedes of Red Bull hem willen, en dan willen Audi en Alpine hem niet meer. Blijft Williams over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ZeromaNoiS schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:47:
[...]

Verstappen rijdt sowieso vroeg of laat voor Mercedes, is het niet in 2025 dan wel in 2026. Daar ben ik echt van overtuigd. Ook gezien de banden die het management van Verstappen met Toto heeft, en Toto ook niet onder stoelen of banken steekt dat hij zo ongeveer z’n nier zou verkopen om Verstappen te kunnen tekenen.

En, ik vind persoonlijk Mercedes Verstappen ook wel passen inmiddels. Kan Red Bull weer fijn verder als party-team.
Verstappen, Mercedes, Toto ik zie daar gevoelsmatig toch niet echt een natural fit.

RB is helaas haar Mojo voor een belangrijk deel kwijt.

Verlies van Newey maar vooral teveel mensen die met een machtstrijd bezig zijn: De twee eigenaren, vanuit de Oostenrijkse kant ook nog Oliver Mintzlaff en dan Horner en Marko. Horner waarschijnlijk een groot deel van het respect kwijt na het schandaal. Er moet ook nog een nieuwe motor gebouwd worden. Het is too much.

Eigenlijk denk ik dat Max het stiekem per jaar bekijkt. Als zijn kansen niet meer geweldig zijn of hij ziet geen geschikt team zou hij zo maar binnen 2 jaar kunnen stoppen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Blijf het bijzonder vinden dat mensen nog steeds bezig zijn met de Red Bull Game of Thrones episode... Uit welke duimen komen die dingen ondertussen?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Help!!!! schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:58:
[...]

Verstappen, Mercedes, Toto ik zie daar gevoelsmatig toch niet echt een natural fit.

Verlies van Newey maar vooral teveel mensen die met een machtstrijd bezig zijn: De twee eigenaren, vanuit de Oostenrijkse kant ook nog Oliver Mintzlaff en dan Horner en Marko. Horner waarschijnlijk een groot deel van het respect kwijt na het schandaal. Er moet ook nog een nieuwe motor gebouwd worden. Het is too much.

Eigenlijk denk ik dat Max het stiekem per jaar bekijkt. Als zijn kansen niet meer geweldig zijn of hij ziet geen geschikt team zou hij zo maar binnen 2 jaar kunnen stoppen.
Die machtsstrijd is funest, je ziet het gewoon in de resultaten terug.

Ik zie Max eind dit jaar nog wel naar Mercedes verhuizen mocht hij toch het WDC mislopen. Of misschien hoop ik dat, kan ook. :P

McLaren zit vol, al zou dat ook wel leuk zijn om te zien. Echter zou ik op langere termijn toch mijn geld op Mercedes zetten. Je moet sowieso naar een fabrieksteam dan, en Ferrari is nou niet echt hoopgevend gezien het gebrek aan resultaat, dat is meer iets om je carrière mee af te sluiten. En Alpine, tja, zelfs al zouden ze niet overstappen naar Mercedes motoren, zou ik daar niet echt veel vertrouwen in hebben. Wederom iets met het verleden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
Help!!!! schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:58:
[...]

Ja, ik zie hem ook wel ineens “onverwacht” stoppen. (Om dan na 2 jaar weer terug te komen om zichzelf nogmaals te bewijzen, uiteraard)

Maar als je naar alle teams op de huidige grid kijkt, dan denk ik toch echt dat hij het nog een jaar bij Mercedes gaat proberen.
Sowieso is Verstappen (en aanhang) wel iemand die een team kan bouwen.
Ik ben van mening dat het succes wat RBR heeft/had voor een groot deel aan Verstappen te danken is. Welke monteur, engineer, strategist, enz. wil niet werken voor hét toptalent binnen de sport?!

Zodra hij naar een ander team vertrekt, dan heeft dat eenzelfde effect op dat team. En dan trekt hij zomaar de talenten van Mercedes die naar andere teams is weggevloeid ineens weer terug.

[ Voor 3% gewijzigd door ZeromaNoiS op 29-07-2024 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Illegal_Alien schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:01:
Blijf het bijzoinder vinden dat mensen nog steeds bezig zijn met de Red Bull Game of Thrones episode... Uit welke duimen komen die dingen ondertussen?
File-76.JPG :+

OK, ik laat mij zelf wel uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:21:
[...]

File-76.JPG :+

OK, ik laat mij zelf wel uit
Dit komt uit de folder 'Horny Horner'?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
siggy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:31:
[...]

Dit komt uit de folder 'Horny Horner'?
Daar laat ik mij niet verder over uit.

Nog even een statistiekje. Sainz de 3e coureur in de historie van F1 die voor zowel Williams, Ferrari als McLaren gaat rijden/ heeft gereden. De 2 andere zijn Alain Prost en Nigel Mansell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:46:
[...]

Don't do the crime....
Nog even een statistiekje. Sainz de 3e coureur in de historie van F1 die voor zowel Williams, Ferrari als McLaren gaat rijden/ heeft gereden. De 2 andere zijn Alain Prost en Nigel Mansell.
'Williams'. Grappig hoe een naam wat puur op papier nog naam is, relevantie zou kunnen hebben. 'Lotus' was shambles, Williams komt er nu aardig dichtbij. Mijn hemel, ik ga het schrijven, ik heb liever dat de Wolffs Williams kopen en het omtoveren tot Wolff racing dan dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Chocoball schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:46:
[...]

Als Sainz dan ook een wereldtitel binnensleept met Williams is het echt een held. Want dat was toch wel een ander Williams dan het huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:02
YakuzA schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:39:
[...]

Maar dan hebben ze nog steeds meer geld en potentie dan Williams?
Geld en potentie is niet wat je nodig hebt om een goed F1 team neer te zetten. Ze komen vanaf nul, ik weet niet wat voor mensen zij binnen hebben weten te halen van andere teams eventueel, maar ik gok er zo op dat het wel een paar jaar duren gaat voor ze een team zijn dat steevast in de punten finished.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-09 12:08
HollowGamer schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:13:
[...]

Eerlijk en niet overdreven.. denk dat het momenteel chaos is binnen RB.

Wie heeft er nu de leiding?
Eens. Als coureur nu instappen bij RB? Totaal ingemaakt worden door Max in een team dat instort. Niet echt een mooi vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Kist schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:14:
[...]

Eens. Als coureur nu instappen bij RB? Totaal ingemaakt worden door Max in een team dat instort. Niet echt een mooi vooruitzicht.
Laat staan dat Max blijft volgend seizoen.

Soms denk ik weleens dat hij een Rosberg gaat doen. Vind het niet meer zo leuk, en stopt eerder.

Al weet ik even niet hoe oud Rosberg was? Maar die is ook te vroeg gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

FastFred schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:46:
[...]
Geld en potentie is niet wat je nodig hebt om een goed F1 team neer te zetten. Ze komen vanaf nul, ik weet niet wat voor mensen zij binnen hebben weten te halen van andere teams eventueel, maar ik gok er zo op dat het wel een paar jaar duren gaat voor ze een team zijn dat steevast in de punten finished.
Ze komen niet vanaf niveau 0, ze komen vanaf niveau Sauber :)

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
En Perez blijft bij RBR:

[ Voor 15% gewijzigd door alex3305 op 29-07-2024 20:31 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ben er niet blij mee. Wat een sof.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 29-07-2024 20:33 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
YakuzA schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:25:
[...]

Ze komen niet vanaf niveau 0, ze komen vanaf niveau Sauber :)
Niveau 0 dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Zonde, echt zonde. Red Bull neemt zichzelf niet meer serieus.

Kampioen worden ze in ieder geval niet dit jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/rEJKbEvbu1pdEFRoksfGu0vJ.gif

Het is te hopen dat Red Bull na de zomerstop weer 3 tienden weet in te lopen zonder Perez want het ligt alleen aan de wagen natuurlijk. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Chocoball op 29-07-2024 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:51
Dat zijn dan heel wat petjes waar Sergio mee compenseert.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:07
Wat een domper zeg.

Alle andere teams zullen wel blij zijn. Extra foto momenten van de vloer enzo :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Niet te geloven...
Dat was het dan voor het WCC. Die kunnen ze vergeten bij RBR. Het is nog 42 punten voor McLaren en dat gaan ze echt wel inlopen in tien races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
FastFred schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:46:
ik weet niet wat voor mensen zij binnen hebben weten te halen van andere teams eventueel, maar ik gok er zo op dat het wel een paar jaar duren gaat voor ze een team zijn dat steevast in de punten finished.
Lee Stevenson, jaren lang mechanic bij Red Bull geweest, waaronder Nr 1 aan Verstappens auto vanaf dag een tot eind 2020. Vervolgens naar het demo team gegaan als "opleiding" naar chief mechanic, in 2022 en 2023 af en soms in beeld als chief mechanic, en sinds 2024 bij Sauber (incl. al eens in beeld geweest in Sauber kit in de Sauber garage).
Daarnaast James Key. Kon als technische man geen potten breken bij Toro Rosso, vervolgens naar McLaren gegaan. Daar meen ik ontslagen en bij Sauber aan de slag gegaan (weet niet de exacte samenloop met Seidl naar Sauber en wie hem bij McLaren de laan uit heeft gestuurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sauber is misschien nivo F1.5+. Maar zeker geen nivo 0.
Nivo 0 is als je zonder auto begint en als een Andretti of Haas instapt :p

In Q1 zitten ze soms binnen een seconde van P1 :)

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 29-07-2024 21:00 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:58:
[...]

Sauber is misschien nivo F1.5+. Maar zeker geen nivo 0.
Nivo 0 is als je zonder auto begint en als een Andretti of Haas instapt :p
Haas was niet eens niveau 0? Alles van Ferrari kopen wat mag, Ferrari engineers in dienst nemen, auto laten bouwen door Dalara die al de F2 auto's maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Onbegrijpelijk dat ze Perez aan houden, mede gezien hoe Gasly en Albon werden vervangen in no-time.

Nu beschikken wij niet over data, zoals RBR dat wel doet, maar apart is het wel te noemen.

Ik kan maar twee redenen bedenken:
1. Er is niks beters beschikbaar die bij RBR past
2. Perez en Horner zijn dikke vrienden

Maar goed, dit weten we ook weer, kunnen we allemaal met een gerust hart de pruimentijd in ;)

Te koop....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
albino71 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:01:
Je mist de belangrijkste reden: geld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
alex3305 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:03:
[...]

Je mist de belangrijkste reden: geld.
Denk ook aan een volledig dichtgemetseld contract. Dat ze Perez gewoon niet aan de kant kunnen zetten.

Anyway, WCC ligt voor het grijpen voor Zak Brown. Die moet even goed gaan nadenken wat hij met de team orders doet want hij heeft een kans om ook WDC te pakken.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:45
Oef. Het is erg gesteld bij RBR vrees ik.... geen keuzes meer durven maken. Deze zag ik niet aankomen.... zullen we mclaren alvast het constructeurskampioenschap geven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
asing schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:05:
[...]

Denk ook aan een volledig dichtgemetseld contract. Dat ze Perez gewoon niet aan de kant kunnen zetten.
Als dat zo was hadden ze niet groot hoeven aan te kondigen dat er vandaag een evaluatie zou zijn. Dan wisten ze dat maanden terug ook al.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Oef. RBR gooit bij deze dus het WCC weg. Hopelijk komt het WCC voor Verstappen hierdoor niet in gevaar..

Domme beslissing imho. RBR stort als een kaartenhuis in elkaar. Ik vrees voor het team vanaf 2026 met de nieuwe motoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
RobertMe schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:09:
[...]

Als dat zo was hadden ze niet groot hoeven aan te kondigen dat er vandaag een evaluatie zou zijn. Dan wisten ze dat maanden terug ook al.
Of er zijn hele enge krachten aan het werk..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 08:45
asing schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:05:
[...]
Denk eerder aan TINA: There is no alternative.

Overweging vanochtend al gepost.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
LZ86 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:11:
RBR stort als een kaartenhuis in elkaar. Ik vrees voor het team vanaf 2026 met de nieuwe motoren.
Volgens de geruchten moet je in 2026 sowieso een Mercedes motor hebben. Voor zover die geruchten kloppen. Ik geloof best dat er nummers in het paddock rond gaan. Maar wie zegt dat Mercedes niet meer PKs "meld" dan ze daadwerkelijk hebben? Sure, van 2014 gingen die geruchten ook rond en dat klopte. Maar nu wat nummers circuleren kan wel interessant zijn als je als zeg Mercedes een top coureur wilt aantrekken.

En als die Mercedes motor zo goed is, waarom zou Zak Brown dan met RBPT aan de tafel gaan om motoren te leveren vanaf 2026? Dat Alpine dan mogelijk Mercedes motoren krijgt en het "te veel" klanten worden voor Mercedes is natuurlijk onzin. Immers gaat AM weg bij Mercedes (want daar komt Honda in te liggen vanaf 2026).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Oef. RBR gooit bij deze dus het WCC weg. Hopelijk komt het WCC voor Verstappen hierdoor niet in gevaar..

Domme beslissing imho. RBR stort als een kaartenhuis in elkaar. Ik vrees voor het team vanaf 2026 met de nieuwe motoren.
Als je alles optelt (de sfeer rondom Checo zal ook niet fijn zijn) dan zie ik Max nog wel eens uitgebreid gaan dineren met Toto. Mercedes wil hem maar al te graag hebben en er is een druppel. Wie weet was dit het.

Lawson mag ook weg als ze hem geen stoeltje geven voor 2025, en alleen Ricciardo ligt volgens mij nog niet vast. Dus die zou ook wel eens eieren voor zijn geld kunnen kiezen. Nu ik dit zo tik krijg ik Alpine vibes met Piastri.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-09 17:34
Klinkt alsof ze meer windtunnel tijd willen hebben dan opnieuw WCC worden. Misgelopen prijzengeld kunnen ze dan via Perez zijn sponsoren krijgen. Andere redenen kan ik niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

albino71 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:01:
Onbegrijpelijk dat ze Perez aan houden, mede gezien hoe Gasly en Albon werden vervangen in no-time.

Nu beschikken wij niet over data, zoals RBR dat wel doet, maar apart is het wel te noemen.

Maar goed, dit weten we ook weer, kunnen we allemaal met een gerust hart de pruimentijd in ;)
Carlos Sainz naar Williams (reden dat perez mag blijven?)

Zou Carlos naar Williams gaan omdat Adrian newey daar heen gaat????!!!

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:16
NeverSettle schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:17:
[...]

Klinkt alsof ze meer windtunnel tijd willen hebben dan opnieuw WCC worden. Misgelopen prijzengeld kunnen ze dan via Perez zijn sponsoren krijgen. Andere redenen kan ik niet bedenken.
Maar dat is dan voor 2026, want voor komend jaar was het meetpunt 1 juli en toen stonden ze eerste.

Ik betwijfel of het geld dat Perez meeneemt ook maar in de buurt komt van wat het prijzengeld is, weet het ook niet waarom, maar dat idee heb ik, wellicht weet iemand daar meer van.

Derde reden is gewoon gebrek aan goede alternatieven (in elk geval intern). Enige serieuze kandidaat die beschikbaar is is Sainz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Je zou het wel bijna denken… ik gok dat Max de prestaties van de motor/epu afwacht van 2026; en daarna eieren voor zijn geld kiest

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

himlims_ schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:23:
[...]

Je zou het wel bijna denken… ik gok dat Max de prestaties van de motor/epu afwacht van 2026; en daarna eieren voor zijn geld kiest
Gezien bijna alle contracten die nu worden afgesloten maar een paar jaar duren zou je kunnen verwachten dat iedereen op een move van Max zit te wachten. Het jaar na 2026 wordt een stoelendans.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:57
Zou het zo zijn dat ze miss bij RBR het gedrag van de verstappens (vooral Jos) beu zijn en hem zo een uitgang proberen op te laten zoeken?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Aluhoedje modus aan: O-)
RBR houdt Perez natuurlijk in de hoop dat ze niet alleen het WCC verliezen, maar zelfs 3de worden, achter Ferrari. Zo hopen ze meer CFD en windtunnel tijd te hebben in 2025. Want je mag pas volgend jaar aan de 2026 auto's werken. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
himlims_ schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:21:
[...]

Carlos Sainz naar Williams (reden dat perez mag blijven?)
Sainz wilt best wel naar Red Bull hoor. Alleen heeft Red Bull al ervaring met de Verstappens en de Sainz-en in 1 team. Was geen goede match.
Zou Carlos naar Williams gaan omdat Adrian newey daar heen gaat????!!!
Williams zou het enige team zijn dat akkoord is gegaan met een clausule waarbij die alweer weg mag (zonder nog 1 meter gereden te hebben) als Mercedes of Red Bull hem een contract geven. Alpine & Audi wilden die clausule niet opnemen (goh). Dus dan is ook meteen duidelijk dat Mercedes en Red Bull hem, voor nu, niet willen hebben. Enige "opties" zijn dan dat of Verstappen vertrekt bij Red Bull en Sainz daar wel een plekje krijgt aangeboden, of dat Mercedes vol in zet op Antonelli en die toch "mislukt" en Sainz de tweede keus is die dan de eerste keus wordt. Saillant detail is dan dat Vowsles met Wolff geregeld zou hebben dat zij Antonelli krijgen als Sainz naar Mercedes gaat. Dus "de coureur die Mercedes dan toch niet wilt hebben", wat dus best kan zijn omdat de prestaties (alsnog) ondermaats zijn / in F1 machinery blijkt dat die er niks van bakt / ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:25:
[...]

Gezien bijna alle contracten die nu worden afgesloten maar paar jaar duren zou je kunnen verwachten dat iedereen op een move van Max zit te wachten. Het jaar na 2026 wordt een stoelendans.
Volgens mij zijn er juist maar weinig contracten voor 2026 gesloten? Alleen de topteams hebben hun topcoureurs vast liggen (Verstappen t/m 2028? Leclerc ook tot na 2026, Hamilton is "multiple years" dus minimaal 2026, Norris & Piastri hebben meen ik ook nog een multi year contract?). En de rest van de coureurs heeft niet veel te kiezen (hoogstens Russell, geen idee of die al vast ligt voor langere tijd). En de teams zullen mogelijk ook flexibel willen zijn om met een leuk reclame praatje "the next best thing" binnen te kunnen halen. Waarom zou je immers een midfield coureur of backmarker nu voor 2025 & 2026 vast leggen als je misschien in 2025 het ei van Columbus gevonden (b)lijkt te hebben en je daarmee een "meer top coureur" binnen kunt halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Wognummer schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:26:
Zou het zo zijn dat ze miss bij RBR het gedrag van de verstappens (vooral Jos) beu zijn en hem zo een uitgang proberen op te laten zoeken?
Zowel jos als max vinden checoh een beste kerel. Als ze van max af willen zullen ze wel wat beters moeten verzinnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:57
stylezzz schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:31:
[...]

Zowel jos als max vinden checoh een beste kerel. Als ze van max af willen zullen ze wel wat beters moeten verzinnen....
ow nee zo bedoelde ik het niet meer dat PER VER niet kan beschermen tijdens races zodat hji WDC zelf binnen moet harken dat lukt dan niet en VER heeft een uitgang naar Mercedes (bijv)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Wognummer schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:32:
[...]

ow nee zo bedoelde ik het niet meer dat PER VER niet kan beschermen tijdens races zodat hji WDC zelf binnen moet harken dat lukt dan niet en VER heeft een uitgang naar Mercedes (bijv)
Als Red Bull van Verstappen af wilt lijkt mij dat een zeer slechte tactiek. Als Verstappen wilt blijven kan die dat immers nog steeds, hoe erg het team hem ook "pest". En als beide van elkaar af willen komen ze daar ook wel uit zonder dit politieke spel. Een coureur die "niet wilt" heb je immers ook niks aan. Waarom zou Verstappen immers op 110% racen als die er geen zin in heeft? Dan is 90% ook wel voldoende. En als Verstappen wel wilt blijven kan het team hem niet verplichten te gaan (zonder waarschijnlijk een forse boete te betalen). En "weg pesten" gaat dan niet helpen. Noch in publieke opinie, noch in motivatie van het personeel, etc etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
Olav mol wind er ook geen doekjes om.

https://x.com/Olav_Mol/status/1817994982357078149

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:05
Je gaat bijna denken dat ze weten dat Max volgend jaar weg is en daarom Perez als ervaren coureur willen behouden.

Ik kan echt geen andere reden bedenken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Jammer dat ik geen vlieg aan de muur in kamp Verstappen kan zijn nu, ben heel erg benieuwd wat zij hiervan vinden.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:49
Wat een negativiteit, bah. We zien vanzelf wel wat er gaat gebeuren nu Perez aanblijft bij RBR. Ik ben in iedergeval benieuwd. Hoop voor hem van harte dat het een sterke 2e helft van het seizoen wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
d-vine schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:38:
Je gaat bijna denken dat ze weten dat Max volgend jaar weg is en daarom Perez als ervaren coureur willen behouden.

Ik kan echt geen andere reden bedenken
Dan gooi je Perez er uit en zet je nu iemand in de auto waarmee je volgend jaar sowieso wilt rijden. Dan kun je nog steeds een half jaar aan "die ander" wennen.

Waarbij ik mij ook afvraag wat je dan hebt aan de "ervaren Perez". Ervaring waarmee? Als het klopt dat Perez niet met "deze auto" kan rijden heb je niet veel aan zijn feedback? En als Perez wel met "deze auto kan rijden" dan uhm... zien we daar bar weinig van?
Pagina: 1 ... 46 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024