[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.328 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:27
En als dat nog niet zo is wijs je hem nu wel de deur...
Zo komt die Mercedes move toch weer een stap dichterbij.

Ik zie Red Bull met z'n mismanagement ook wel uit elkaar vallen, dan gaat iedereen daar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:11
d-vine schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:38:
Je gaat bijna denken dat ze weten dat Max volgend jaar weg is en daarom Perez als ervaren coureur willen behouden.

Ik kan echt geen andere reden bedenken
Max gaat samen met Newey en Gianpiero naar Merc volgend jaar.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 22:49

DarkSide

theres no place like ::1

LZ86 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:11:
Oef. RBR gooit bij deze dus het WCC weg. Hopelijk komt het WCC voor Verstappen hierdoor niet in gevaar..

Domme beslissing imho. RBR stort als een kaartenhuis in elkaar. Ik vrees voor het team vanaf 2026 met de nieuwe motoren.
Krijg een beetje een gevoel van laat het dit jaar maar gaan.
Met 2e in WCC heb je meer windtunnel tijd toch? iets wat ze misschien goed nodig hebben voor 2025.

Moet eerlijk zeggen dat ik echt geen idee heb wie er anders in dat stoeltje moet.
RIC? is wat mij betreft ook niet meer wat ie was. En dat is dan nog de beste keus
TSU is honda rijder en niet handig voor de toekomst
LAW is nog te groen moet eerst meters maken in VCARB
SAI. Zou ik persoonlijk wel goed vinden. Maar de Saintjes en verstappens komen volgens mij niet bij elkaar met kerst en zal mogelijk niet een lekker sfeertje geven in het team. En misschien teveel #1 rijders.

HUL zou misschien de perfecte driver zijn.
Echt meer dan prima nog en zorgt nog wel eens voor verrassingen in mindere teams.

Voor nu maar hopen dat PER zijn mojo weer vindt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

murphydrz schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:45:
[...]

Max gaat samen met Newey en Gianpiero naar Merc volgend jaar.. ;)
Dat ga je bijna denken ja...
Want ik heb ook al gehoord dat er verhalen rondgaan dat Toto en de Ineos eigenaar Jim Ratcliffe, het blijkbaar in Spa hebben gehad over een budget voor Verstappen zijn salariseisen...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Het team heeft meer data dan wie dan ook. Misschien is Verstappen extreem goed. Als dat terug te zien is weinig dan het alternatief?

Een coureur die het net als Perez gaat doen zou helemaal een flater zijn. En die kans is best aanwezig.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:29
Coldcat schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:47:
Het team heeft meer data dan wie dan ook. Misschien is Verstappen extreem goed. Als dat terug te zien is weinig dan het alternatief?

Een coureur die het net als Perez gaat doen zou helemaal een flater zijn. En die kans is best aanwezig.
Dat is misschien nog het grootste probleem... er is geen overduidelijke opvolger voor PER. RIC heeft zijn beste tijd gehad, TSU is ook geen mega talent en LAW heeft simpelweg nog geen ervaring. Dat maakt de keuze lastig.... Maar de fout maken door maar niet te kiezen en PER te laten doormodderen zag ik niet aankomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:23
mprkooij schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:40:
Wat een negativiteit, We zien vanzelf wel wat er gaat gebeuren nu Perez aanblijft bij RBR.
Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Het is geen negativiteit. De keuze voor Perez is een keuze die volgens mij vanuit geen enkel sportief standpunt te verklaren is. Bij elke inter-team vergelijking die je dit jaar kunt maken komt Red Bull er slecht vanaf. Dat wil zeggen dat het verschil tussen de twee coureurs erg groot is. Dat hoort niet bij een top team zoals Red Bull. Dat is geen negativiteit, dat is een kenmerk van deze sport.

Het zal wat zijn als RBR het WDC en/of WCC aan het einde van het seizoen misloopt omdat Perez niet voldoende op z'n plaats is geweest. Namelijk in de top van het veld. Met een beetje pech gaat iemand zoals Verstappen dan weg omdat hij geen echte teammaat heeft. En dan? Dan zit je met een tweederangs coureur en niets? Sportief gezien is deze keuze erg risicovol en wat mij betreft onverklaarbaar.

Ik denk echt dat er achter de schermen, zoals ik eerder vandaag al schreef, veel meer aan de hand is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:38
Coldcat schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:47:
Zou Ric ook om de week Q3 niet halen? En met hangen en wurgen ("net") in de top 10 eindigen? Dat is IMO de enige vraag die er toe doet. En ik denk dat het antwoord daarop "nee" is. Ik denk dat die op zijn minst stabieler zou presteren. Wellicht niet (degelijk) beter dan de "hoogtepunten" van Perez, maar in ieder geval niet de (vele!) dalen van Perez.

En v.w.b. prestaties auto etc etc. Deze problemen met Perez speelde vorig seizoen ook al. En met 21 overwinningen uit 22 races, waarvan vele dominant, kun je niet zeggen dat Verstappen de top coureur was die elke race nipt wist te winnen. Had het dan elke race een 1-2 moeten zijn? Wellicht niet, maar Perez heeft ook vorig jaar vaak genoeg in de muur gestaan in de Q of race en gewoon niet goed gescoord (en dan bedoel ik niet top 5 in een auto waarvan idealiter beide coureurs op het podium stonden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Misschien hebben ze inderdaad een vervanger voor Max nodig

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Laten we niet vergeten dat Checo voor Max zijn eerste kampioenschap heeft gezorgd (“Checo is a legend”, “absolute animal”) en in zekere zin ook voor zijn tweede (laatste chicane Japan met Leclerc).

Dat is 1 van de redenen dat hij i.i.g. bij Max veel krediet heeft.

Deze auto is gewoon niet de beste RBR, Max rijdt hem ook niet even naar voren toe. En dan is stabiliteit geen slecht idee.

En een echt alternatief hebben ze dan niet voorhanden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
BlauweFles schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:57:
Laten we niet vergeten dat Checo voor Max zijn eerste kampioenschap heeft gezorgd (“Checo is a legend”, “absolute animal”)
Dat zei Vestappen tijdens de race, na het ophouden. En zonder SC had dat Verstappen niet het kampioenschap gegeven. En met SC, heeft het waarschijnlijk niet uit gemaakt (als Hamilton niet was opgehouden had die ook niet kunnen pitten).
en in zekere zin ook voor zijn tweede (laatste chicane Japan met Leclerc).
Want jij denkt dat Verstappen in 2022 niet kampioen zou zijn geworden? ;) Perez heeft heel misschien het moment bepaalt, niet de uitkomst van het kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DaniëlWW2 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:26:
Aluhoedje modus aan: O-)
RBR houdt Perez natuurlijk in de hoop dat ze niet alleen het WCC verliezen, maar zelfs 3de worden, achter Ferrari. Zo hopen ze meer CFD en windtunnel tijd te hebben in 2025. Want je mag pas volgend jaar aan de 2026 auto's werken. :z
Nee :Y)

In theorie misschien een optie, in praktijk is dat niet nodig; sponsoren, motivatie teamleden, huidige ontwikkelingen en onderzoek naar vooruitgang, externe- en interne belangen en doelstellingen.

My 2ct; Max heeft aardig wat inspraak, en vanuit zijn perspectief boeit het team-belang weinig, hij kent perez - zijn overwinning heeft hij aan hem te danken. Perez zal “nooit” een bedreiging zijn voor behalen kampioenschap, Perez heeft zich bewezen en onderdanig opgesteld voor het WDC/WCC, Perez zorgt niet voor extra “frictie” (wat met Daniel of Carlos potentieel wel mogelijk is), Perez was is een prima coureur- hij behoort tot de beste 24 coureurs- en ia echt niet zomaar vergeten hoe te rijden

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
himlims_ schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:01:
Perez was is een prima coureur- hij behoort tot de beste 24 coureurs- en ia echt niet zomaar vergeten hoe te rijden
De beste 24? Welke 4 haal je er dan bij die nu geen F1 rijden? :P

En daarnaast denk ik dat de 20 die er nu daadwerkelijk rijden niet eens perse de beste 20 zijn. Money talks, zeker bij de teams achteraan. Hoe goed je ook bent, als een andere coureur meer geld oplevert* dan krijgt die een zitje en een ander niet. Of zou Mazepin of Latifi beter zijn geweest dan een Lawson / Drugovich / Piasti / ...?

* Oplevert als paydriver / sponsoring die die die meeneemt, of met een top coureur in exposure en verkoop van whatever

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:41
DaniëlWW2 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:47:
[...]

Dat ga je bijna denken ja...
Want ik heb ook al gehoord dat er verhalen rondgaan dat Toto en de Ineos eigenaar Jim Ratcliffe, het blijkbaar in Spa hebben gehad over een budget voor Verstappen zijn salariseisen...
Het is simpel
Max is loyaal aan Red Bull omdat ze hem een kans hebben gegeven.
Hij weet exact hoe de toekomst ervoor staat met de nieuwe motor.

Er was geen haast om per direct te switchen.
Gewoon half jaar afwachten en werkten de updates dan was er niets aan de hand.
Een betere auto waarmee hij kon vechten voor de overwinning en misschien Perez die kon meekomen.
De Horner storm laten uitrazen en kijken of het team zich herpakt.

Nu is het de zomerstop en een mooi moment voor reflectie.
Mc-Laren en Mercedes zijn duidelijk de rijzende teams.

Maar wordt nu overduidelijk dat de onrust nog niet weg is, en er met Newey toch veel kennis verdwijnt.
Dan ga je denken.

Gaat Max weg dan is de enige logische line-up voor volgend jaar Perez en Ricciardo bij Red Bull.
Lawson naast Tsunoda.
Blijft over als outsider Sainz. Maar die komt in beeld als zowel Perez en Ricciardo geen opwaartse lijn vertonen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-10 16:56

MazeWing

The plot thickens...

Ik denk dat RB serieus rekening houdt met het feit dat Max er volgend jaar niet mee rijdt en ze dan het gehele team moeten vervangen. Liever 1 "vaste" factor dan alles nieuw.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

MazeWing schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:29:
Ik denk dat RB serieus rekening houdt met het feit dat Max er volgend jaar niet mee rijdt en ze dan het gehele team moeten vervangen. Liever 1 "vaste" factor dan alles nieuw.
Dit lijkt mij ook de reden.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Als ze Perez aanhouden omdat ze bang zijn voor een vertrek van Verstappen kan dat ook een leuke catch22 zijn. Wellicht is Perez namelijk mede de reden voor Verstappen om te vertrekken. Wellicht dan niet direct de persoon of coureur Perez, maar wel als Perez niet helpt/kan helpen als het er in het kampioenschap toe doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
De tussenstand tot nu toe wie volgend seizoen een stoeltje heeft.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/2025-driver-line-up-so-far-v0-4kvv8yph5hfd1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=7e2c48c45d5a9480c4826faf98fbeefc28e6171d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Waarom zou RB eigenlijk wisselen? Meerdere problemen met de auto, Max die ook al meermaals heeft aangegeven dat de auto ruk is..

Je kan van Perez vinden wat je wil maar data is king.
Er is zoals gezegd geen direct goede vervanger en de auto is on a knife edge.

Ja Perez laat (allicht) punten liggen maar wie zou dat nu in het midden van het seizoen ff op moeten lossen met een auto die die niet kent?

Ik geef Perez wel de benifit of the doubt, ja hij is eigenlijk niet goed genoeg maar er is geen alternatief direct voorhanden.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:39

JB

Cédric roelt!

Maar waarom denkt niemand aan de Horney situatie? Zou PER hem bij zijn ballen hebben?

Als er daadwerkelijk salariseisen enz de ronde gaan, dan is het wel echt heavy shit, als Max juist weg gaat straks :o

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:08
Een andere interessant vraagstuk is hoe men denkt dat de RB zit gaat weerhouden op de circuits na de zomerstop. Liggen die tracks de RB beter waardoor Perez ook beter gaat presteren? Heeft iemand daar al een analyse over gelezen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:35
mprkooij schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:40:
Wat een negativiteit, bah. We zien vanzelf wel wat er gaat gebeuren nu Perez aanblijft bij RBR. Ik ben in iedergeval benieuwd. Hoop voor hem van harte dat het een sterke 2e helft van het seizoen wordt.
Ik vind dit toch wel naïef. Checo heeft volgens mij afgelopen twee seizoenen altijd een goed begin en een waardeloos einde gehad. Natuurlijk kan het kantelen maar de huidige lijn zit geen stijging in en de lat ligt behoorlijk laag. En zelfs na het tekenen van zijn verlenging presteerde hij direct ondermaats. Het is vooral hopen ja, en veel bidden en hopen op wind mee voor Checo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 22:42
Vandaag op ziggo sport om 21:30 Zou crashen in de keuken zijn

Waarom krijg ik Dan tennis te zien als ik terugkijk? Ik wil zien wat kamhues nu weer heeft gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 11:35
DarkSide schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:46:

SAI. Zou ik persoonlijk wel goed vinden. Maar de Saintjes en verstappens komen volgens mij niet bij elkaar met kerst en zal mogelijk niet een lekker sfeertje geven in het team. En misschien teveel #1 rijders.
Sainz is al jaren tweede viool bij FER. En volgens mij kon hij daar prima mee leven. Charles is de golden boy en altijd de #1. Maar er zijn altijd momenten dat je voor eigen succes kan gaan en daar heeft hij prima naar gepresteerd. En het feit dat Sainz een contract heeft getekend waar een mogelijke exit in zit als hij kan overstappen naar MERC of RBR zegt toch al genoeg. Hij wil daar wat graag naar toe. En hij weet ook wel dat Max een contract tot 2052 heeft. Dus volgens mij kan hij zich daar prima in schikken. Als laatste: Bij Williams is hij ook niet automatisch de nummer 1 optie. Albon heeft daar zijn sporen verdiend.

En waarom zou RBR dit niet doen? Sainz kan zich prima vinden in de backup rol. Sainz haalt veel consistentere resultaten, Sainz weet hoe hij moet winnen. Met Sainz heeft Max denk ik een betere kandidaat om hem te helpen plus RBR heeft een betere uitgangspositie voor de WCC. En wat anderen net ook al zeiden: RBR heeft geen hele grote aanwas van talenten. Mocht Max weggaan, dan is Sainz de beste troef die ze dan aan zich gebonden hebben.

Enige reden om dit niet te doen: geld. SAI is duur en als Checo niet rijdt mis je ook zijn sponsorgeld dus dan wordt het twee keer zo duur. Maar voor de rest is er geen ander argument te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
JB schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:57:
Als er daadwerkelijk salariseisen enz de ronde gaan, dan is het wel echt heavy shit, als Max juist weg gaat straks :o
Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:46
Sainz brengt ook sponsors en flinke ook (o.a. Santander). Ik geloof niet dat Sainz op het punt in z’n carrière zich gaat schikken in tweede rijder als hij echt een competitieve auto onder z’n kont heeft. Zie Monza vorig jaar…

Ik denk dat Albon de enige reële optie is ivm z’n Thai roots. Maar mogelijk wil die helemaal niet? Hij doet niet anders dan z’n commitment aan Vowles uit te spreken. Misschien weet hij zelfs nog wat meer over het gerommmel bij RB.

Het liefst had ik Checo zien gaan. Laat RIC het maar een half jaar proberen. Maar in werkelijkheid snap ik het ook wel. Het team is niet stabiel op meerdere fronten. Laat de rijders met rust. Perez kan misschien als rijdende chicane zoals in AB’21 nog wel ergens van dienst zijn. Of met zijn trackrecord de laatste tijd kan hij misschien een wel geloofwaardige piquet jr doen 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 16:19
Wognummer schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:26:
Zou het zo zijn dat ze miss bij RBR het gedrag van de verstappens (vooral Jos) beu zijn en hem zo een uitgang proberen op te laten zoeken?
Goed plan. Met 2x Perez' zouden ze 5e in het WCC zijn _O- Ik denk niet dat RBR het leuk zou vinden als ze nauwelijks in beeld zijn omdat ze steeds vlak voor de Aston Martins rijden....

@Lynx dan moet Checo wel een rijdende chicane worden. Tijdens de afgelopen race was hij vooral de DRS voor Russell waardoor Max niets kon beginnen.... Hij was meer tot last dan hulp.

[ Voor 17% gewijzigd door Waah op 29-07-2024 23:57 ]

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• nascar28
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:52
Bedenk me net dat Williams volgens mij met Sainz en Albon de eerste team zijn met 2 coureurs zonder blinde darm.
Toch wel een uniek statistiek in de wereld van Formel Eins. _O-

[ Voor 9% gewijzigd door nascar28 op 30-07-2024 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Laatst online: 14:07
Max heeft gewoon heel veel invloed in het team en wil gewoon een tweede rijder naast hem hebben in dienst van hem. Geen gezeik meer net als met Sainz en Riccardo eerder.

En WCC interesseert hem ook niks, WDC is het enige dat voor hem telt en alles en iedereen in het team moet daar in mee zijn.

Noem het arrogant of anders, maar dat zijn z'n voorwaarden.

Zie hem persoonlijk dus ook niet naar Merc gaan, daar krijgt hij dat met Toto aan het hoofd en Russell naast hem nooit voor elkaar.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
De Perez haat is Enorm in dit topic. De toetsenbord ridders hebben nooit een mindere periode...

Perez mag blijven omdat hij nog steeds potentie heeft EN een Enorme zak geld mee brengt.

Telcel, 7 miljard winst per jaar tsja die kunnen wel wat missen.

[ Voor 15% gewijzigd door Speedster op 30-07-2024 07:30 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:04
nascar28 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 00:04:
Bedenk me net dat Williams volgens mij met Sainz en Albon de eerste zijn met 2 coureurs zonder blinde darm.
Toch wel een uniek statistiek in de wereld van Formel Eins. _O-
Gewicht besparing is tegenwoordig alles in de formule 1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:25
Speedster schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 07:12:
Perez mag blijven omdat hij nog steeds potentie heeft EN een Enorme zak geld mee brengt.
Het zal mij niets verbazen als RB ook heeft meegewogen: "We moeten er rekening mee houden dat Max volgend jaar naar Mercedes gaat, en dan? Als we Perez nú weg doen houden we helemaal een instabiel team over"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:30
Tk55 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 23:53:
[...]

Wat bedoel je hiermee?
Geruchten dat na Spa Toto met iemand gezien is om de haalbaarheid van de salariseisen van Max te bespreken. Heb alleen de kop gelezen dus meer weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
De Perez haat is Enorm in dit topic. De toetsenbord ridders hebben nooit een mindere periode...
Niet elk jaar voor een periode van meer dan een half jaar. Want dat is nu al sinds 2022 de "mindere periode" bij Perez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:37
Kennelijk kiezen ze nog even voor Perez _O- https://nl.motorsport.com...-max-verstappen/10640380/

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Shinji schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 07:47:
[...]

Geruchten dat na Spa Toto met iemand gezien is om de haalbaarheid van de salariseisen van Max te bespreken. Heb alleen de kop gelezen dus meer weet ik niet.
Het zijn alleen al voor de 3e keer nu exact dezelfde geruchten alleen bij een ander track.
Deze roddel begint de geloofwaardigheid zo langzamerhand wel te verliezen :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:07
Serieus? Lees minstens het topic eerst voordat je een link dropt.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 11:54

Damian

Insane Obtrusion

Wel grappig dat mensen hier denken dat Max ook maar ene moer geeft om het WCC. Dus of er een competent figuur naast hem zit om WCC te worden zal hem aan zijn achterwerk oxideren.

WDC is het aller en enige belangrijkste voor hem.

[ Voor 13% gewijzigd door Damian op 30-07-2024 08:01 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:51
Lynx schreef op maandag 29 juli 2024 @ 23:55:
Het team is niet stabiel op meerdere fronten. Laat de rijders met rust.
Vermoed dat dit ook heeft meegespeeld. Men wil zoveel mogelijk rust in de tent. Dan liever een Perez waar niemand meer wonderen van verwacht, dan een 'nieuweling' die vanaf z'n eerste race weer onder een vergrootglas ligt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-10 15:09
alexbl69 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:13:
[...]

Vermoed dat dit ook heeft meegespeeld. Men wil zoveel mogelijk rust in de tent. Dan liever een Perez waar niemand meer wonderen van verwacht, dan een 'nieuweling' die vanaf z'n eerste race weer onder een vergrootglas ligt.
Dat ja, als ze nu Perez vervangen dan liggen hun (Horner of Marko's) ballen ook op hakblok als de vervanger niet presteert. Nu kan je je handen wassen in onschuld en doen alsof je zo begaan bent met zijn lot en hem nog een kans gunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Wat ik lees is dat het sponsorgeld van Perez het verlies van WCC ruimschoots compenseert. Ook krijg je meer tijd in de windtunnel en dat kan RBR wel gebruiken.

En het is ook onwaarschijnlijk dat een eventuele vervanger van Perez direct presteert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Laatst online: 16:06
Tk55 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:40:
Wat ik lees is dat het sponsorgeld van Perez het verlies van WCC ruimschoots compenseert.
Echte topsportmentaliteit :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
JEightyFive schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:43:
[...]

De teams zijn gewoon bedrijven, dus winst voor alles. En met WDC krijg je genoeg zendtijd voor je met reclame volgeplakte auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:04

Telcel, 7 miljard winst per jaar tsja die kunnen wel wat missen.
Perez heeft geen potentie als coureur, wordt elk jaar slechter. Kijk maar naar zijn statistieken. Op zijn best een middenveld coureur op dit moment. Die sponsoring zullen ze missen ja maar je moet een keuze maken.

Een matige coureur die je het WCC kost en ontwikkelingsschade toebrengt of een matige coureur die misschien bij gaat dragen aan een betere sfeer en zin onder het personeel. Kan me niet voorstellen dat zijn monteurs en team nog blij zijn met Perez gezien het ontbreken van prestaties.

Benno

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/carlos-sainz-via-instagram-v0-i4vi3z9fbhfd1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=ba3c215376923c1f8a2d87193b485fdee1d41760

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:17

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ontwikkelen van een motor kost ook geld. Denk dat ze het sponsorgeld van zijn sponsor wel goed kunnen gebruiken.
Al had ik eens gelezen dat de sponsor van Perez ook een groot deel van zijn salaris betaalde.
Blijf het ondanks alles wel een spannend seizoen vinden. Niet zo spannend als 2021, maar er gebeurt tenminste iets.

Benieuwd naar de livery van Williams volgend jaar. Ze hebben in de loop van de tijd behoorlijke mooie liveries gehad. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKqi7Ci71tdyj0zqEH9vQtQlYEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbe0IJs2TIRoDsUiCCruPySj.jpg?f=fotoalbum_large
Rendement behaald in het verleden geeft geen garantie voor de toekomst ;)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Tk55 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:40:
Wat ik lees is dat het sponsorgeld van Perez het verlies van WCC ruimschoots compenseert. Ook krijg je meer tijd in de windtunnel en dat kan RBR wel gebruiken.

En het is ook onwaarschijnlijk dat een eventuele vervanger van Perez direct presteert.
hoe meer ik lees en rondkijk hoe meer ik het met het argument van de windtunnel eens ben per plek lager is het iets van 60 uur meer tijd in de windtunnel. dat is met een nieuw concept auto echt wel een groot verschil lijkt me.

en ja het WDC is voor RBR minder belangrijk denk ik dan (ik denk wel dat ze hun best doen dat zeker wel te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Tk55 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:48:
[...]

De teams zijn gewoon bedrijven, dus winst voor alles. En met WDC krijg je genoeg zendtijd voor je met reclame volgeplakte auto.
Gevoelsmatig was dat onder Mateschitz wel anders. Wat ook te merken valt aan het tweede team dat direct onder druk werd gezet om of geld binnen te harken of ze wilden de toko verkopen. En ook onder Mateschitz was STR / AT (veel) duurder dan RBR (ondanks kleinere budget, maar inkomsten waren nog veel lager dus moest Red Bull meer bijleggen aan STR/AT dan aan RBR), maar dat vond hij blijkbaar prima.

En het zal natuurlijk vaak zo zijn dat een F1 team niet direct geld oplevert. Maar het wel een leuke marketing machine is voor het hoofdbedrijf (Ferrari's "win on sunday, sell on monday"). Terwijl Red Bull nu toch meer ervoor lijkt te kiezen om direct geld te verdienen aan RBR. Met dus een (flinke) paydriver naast de flinke sponsoren die ze al hebben (sponsordeal met Oracle ligt al boven de budgetcap, en ja, budgetcap dekt niet alle kosten, maar Oracle is ook niet de enige sponsor).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
De Perez haatrealisme is Enorm in dit topic. De toetsenbord ridders,zoals ik, hebben nooit een mindere periode...

Telcel, 7 miljard winst per jaar tsja die kunnen wel wat missen moeten altijd meer winst voor de aandeelhouders.
FTFY :+
Perez heeft geen potentie, dat is wel gebleken de afgelopen jaren. Als je teamgenoot gemiddeld een seconde per ronde sneller is als het veld, en je krijgt het nog voor elkaar om vaker buiten het podium te finishen dan er op... Dan heeft dat niets met potentie te maken. Er zijn misschien 4 tracks waar die goed kan rijden. Dat is veel te weinig met 24 tracks op de kalender. Zeker als die andere 20 gewoon erbarmelijk slecht zijn.

Het enige wat hij mee brengt is de red bull verkopen binnen Zuid-Amerika. Maar kan me niet voorstellen dat heel Mexico een boycot gaat doen. Dit lijkt me eerder een politiek spelletje.

En Telcel heeft gewoon de verplichting richting aandeelhouders om méér winst te maken dan het jaar ervoor. En de investeringen in Checo zullen daar (indirect) aan bijdragen.

Er is ook veel haat misgunning richting Stroll. Voor dezelfde reden, en toch doet die het ten opzichte van zijn teamgenoot (wat geen pannenkoek is) toch beter dan Checo tov zijn teamgenoot. In principe is Checo gewoon naar (indirect) een pay driver gegaan. En als je dan ook nog eens niet presteert is het niet vreemd dat men kritisch wordt. Zeker als er genoeg rookies klaar staan die in ieder geval nog eventueel potentie hebben.

Eigenlijk worden er gewoon teveel stoeltjes bezet gehouden door de oude garde en pay drivers.

- Ricciardo presteert al jaren niet
- Perez presteert al jaren niet
- Alonso is 43, maar presteert nog wel...
- Magnussen presteert ook ondermaats en maakte 12 jaar geleden zijn debut al
- Hulkenberg is ook al oud, maar presteert nog aardig voor zover we kunnen zien (als je het hebt over potentie denk ik aan Hulkenberg. Maakt veel fouten, te aggressief, maar als die een goede dag heeft.... dat mis je bij Perez)
- Hamilton presteert nog, maar zit ook al héél lang in F1
- Bottas presteert eigenlijk ook ondermaats

Eigenlijk zitten 3 coureurs al te lang in de F1, en 4 zitten er al lang in en presteren gewoonweg niet.

Als je dan Stroll nog meetelt, Zhou presteert niet, Logan Sargeant ook niet. Dat zijn al 7 coureurs die eigenlijk gewoon ruimte moeten maken.....

Perez is EN slecht, EN een verkapte paydriver. Dan ga je krijgen dat mensen je het niet gunnen. Zeker als je het probleem steeds bij de auto legt en opmerkingen maakt als "eerste of laatste maakt niet uit want ik heb een contract en doe wat ik moet doen" ga je mensen krijgen die dan gaan wijzen op dat je niet doet wat je zou moeten doen :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Damian schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:01:
Wel grappig dat mensen hier denken dat Max ook maar ene moer geeft om het WCC. Dus of er een competent figuur naast hem zit om WCC te worden zal hem aan zijn achterwerk oxideren.

WDC is het aller en enige belangrijkste voor hem.
Volgens mij geeft (bijna) niemand hier wat om het WCC. ;)
Het gaat er meer om dat Verstappen eens wat hulp zou mogen ontvangen van zijn teamgenoot. En dat blijft uit.
Tweede is dat Perez in een topteam zit en een geweldige auto, maar niet presteert. Er zijn zoveel goede coureurs die de F1 niet eens halen vanwege een gebrek aan plaatsen bij de teams. Of ze komen in een slecht team terecht wat hun carrière verpest.

En dan zie je een coureur compleet door het ijs zakken in een team zoals RBR, en dan mag hij maar blijven. Dat is in ieder geval voor mij de irritatie. Het is niks persoonlijks. Het is de verwachting dat als je in die positie zit, een plek waar zoveel coureurs alleen maar van kunnen dromen, dat je ook presteert.

Er word ook zo moeilijk gedaan over Verstappen dit, Verstappen dat. Maar ik zie allang welke kant het opgaat met hem. Hij zal in hetzelfde rijtje komen te staan als een Senna, Schumacher, Hamilton etc. Legendarische coureur, beste van zijn generatie. En de soms vrij grove acties op het circuit, zullen worden vergeten. En zeker voor die laatste twee, kent iedereen ook Barrichello of Bottas. Probleem is dat Perez die rol ook niet aan het vervullen is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 11:54

Damian

Insane Obtrusion

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:23:
[...]

Het gaat er meer om dat Verstappen eens wat hulp zou mogen ontvangen van zijn teamgenoot. En dat blijft uit.
Tweede is dat Perez in een topteam zit en een geweldige auto, maar niet presteert. Er zijn zoveel goede coureurs die de F1 niet eens halen vanwege een gebrek aan plaatsen bij de teams. Of ze komen in een slecht team terecht wat hun carrière verpest.

En dan zie je een coureur compleet door het ijs zakken in een team zoals RBR, en dan mag hij maar blijven. Dat is in ieder geval voor mij de irritatie. Het is niks persoonlijks. Het is de verwachting dat als je in die positie zit, een plek waar zoveel coureurs alleen maar van kunnen dromen, dat je ook presteert.

Er word ook zo moeilijk gedaan over Verstappen dit, Verstappen dat. Maar ik zie allang welke kant het opgaat met hem. Hij zal in hetzelfde rijtje komen te staan als een Senna, Schumacher, Hamilton etc. Legendarische coureur, beste van zijn generatie. En de soms vrij grove acties op het circuit, zullen worden vergeten. En zeker voor die laatste twee, kent iedereen ook Barrichello of Bottas. Probleem is dat Perez die rol ook niet aan het vervullen is.
Ik doel meer op het feit dat mensen hier zeggen dat Max RBR nog wel eens zou verlaten om het gedoe met de tweede rijder en dat ze daardoor geen WCC worden. Die vond ik wel grappig ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-10 14:13
Ik kan echt niet wachten om over 10 jaar deze RedBull soap te kijken op Netflix met Horner, Marko, de Thaien, en Jos die alle boekjes open doen. Er zal niet genoeg popcorn zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Perez blijft, Newey weg -> Max naar Mercedes -> Sainz naar RBR -> Antonelli naar Williams.

Dan zijn we er zo toch? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
JEightyFive schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:43:
[...]

Van Ferrrari is het ook publiek geheim dat men het WDC belangrijker vind dan het WCC. En McLaren heeft wel laten zien het WCC juist belangrijker te vinden dan het WDC.

Verschillende teams hebben verschillende belangen. Het WCC brengt McLaren de perceptie van snelle auto's, wat toch hun business is.
Het WCC brengt Red Bull eigenlijk weinig behalve geld. Want ze verkopen geen auto's. Ze verkopen een imago, en daar past een WDC véél beter in.

Eigenlijk is Perez helemaal geen Red Bull rijder. Die moeten een risico/vechtersmentaliteit hebben, no guts no glory.

Max zijn directheid en manier van racen passen in dat beeld.
Daniel's divebombs pasten daar goed bij.
Vettel als rookie die tegen de gevestigde orde schopt, pastte daar ook bij.
Perez past daar minder in eigenlijk. Maar als 2e driver is dat prima waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
RambOo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:27:
Perez blijft, Newey weg -> Max naar Mercedes -> Sainz naar RBR -> Antonelli naar Williams.

Dan zijn we er zo toch? ;)
Sainz is al naar Williams, dus nee :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[...]

Sportief gaat het puur hier om. Perez doet gewoon helemaal niks. En dan in een (voorheen) topauto. Perez is gewoon Perez. Prima coureur, maar that's it. Zonder RB zat hij allang achter het stuur van aan food truck het F1 circus achterna te reizen, bij wijze van. De enige reden dat hij daar zit was omdat RB juist méér van een 2e coureur verwachtte en Albon te licht vonden. Nú heeft Max weer wat meer hulp nodig, en is ineens de steun niet nodig danwel boeit het team het niet?

Het is een gevaarlijk spelletje, punten morsen vanwege de grote voorsprong. Norris helpt graag mee elk weekend, maar ook dat houd een keer op. Het blijft sportief gezien een non-beslissing, zoals al eerder gezegd zijn ze van ueber-agressieve keuzes naar ueber-conservatief gegaan. Te veel spelletjes op de achtergrond wellicht.

Maar één ding is dus wel duidelijk, Max heeft er niks aan en Perez hoeft dus niet te presteren.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Bvanham schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:50:
[...]

Perez heeft geen potentie als coureur, wordt elk jaar slechter. Kijk maar naar zijn statistieken. Op zijn best een middenveld coureur op dit moment. Die sponsoring zullen ze missen ja maar je moet een keuze maken.

Een matige coureur die je het WCC kost en ontwikkelingsschade toebrengt of een matige coureur die misschien bij gaat dragen aan een betere sfeer en zin onder het personeel. Kan me niet voorstellen dat zijn monteurs en team nog blij zijn met Perez gezien het ontbreken van prestaties.

Benno
3e in 2022 en 2e in 2023. Dat noem ik niet slecht. Dit jaar loopt het even (nog) niet echter wat niet is kan nog komen.

Redbull kan niet zonder die sponsering. Perez heeft Carlos Slim achter zich. Carlos Slim goed voor 90 miljard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10 21:09
Waah schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:29:
[...]

Van Ferrrari is het ook publiek geheim dat men het WDC belangrijker vind dan het WCC. En McLaren heeft wel laten zien het WCC juist belangrijker te vinden dan het WDC.

Verschillende teams hebben verschillende belangen. Het WCC brengt McLaren de perceptie van snelle auto's, wat toch hun business is.
Het WCC brengt Red Bull eigenlijk weinig behalve geld. Want ze verkopen geen auto's. Ze verkopen een imago, en daar past een WDC véél beter in.

Eigenlijk is Perez helemaal geen Red Bull rijder. Die moeten een risico/vechtersmentaliteit hebben, no guts no glory.

Max zijn directheid en manier van racen passen in dat beeld.
Daniel's divebombs pasten daar goed bij.
Vettel als rookie die tegen de gevestigde orde schopt, pastte daar ook bij.
Perez past daar minder in eigenlijk. Maar als 2e driver is dat prima waarschijnlijk.
Niemand herinnert zich welk team het constructeurskampioenschap in welk jaar won. Iedereen kent de wereldkampioen bij de coureurs. Als Ferrari het wereldkampioenschap bij de coureurs wint en McLaren het constructeurskampioenschap, denkt iedereen een jaar later aan Ferrari en niemand aan McLaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:17
Speedster schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:34:
[...]

3e in 2022 en 2e in 2023. Dat noem ik niet slecht. Dit jaar loopt het even (nog) niet echter wat niet is kan nog komen.

Redbull kan niet zonder die sponsering. Perez heeft Carlos Slim achter zich. Carlos Slim goed voor 90 miljard.
In een raket en de manier waarop... De cijfers vertellen niet het verhaal.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Speedster schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:34:
[...]

3e was niet slecht, in een jaar dat ze een half seizoen zwaar dominant waren?
2e is niet slecht, in een zwaar dominante wagen waarbij die BIJNA is ingehaald door de Mercedes? In een jaar waar 4 teams steeds stuivertje wisselde voor de nummer 2 auto?

Dat is wel een heel korte termijn denken als je énkel naar uitslagen kijkt.
ThomasG schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:35:
[...]
Niemand herinnert zich welk team het constructeurskampioenschap in welk jaar won. Iedereen kent de wereldkampioen bij de coureurs. Als Ferrari het wereldkampioenschap bij de coureurs wint en McLaren het constructeurskampioenschap, denkt iedereen een jaar later aan Ferrari en niemand aan McLaren.
Vorige pre-race show werd nog benoemd dat McLaren dit milennium geen constructeurskampioenschap heeft gewonnen. Dat soort opmerkingen zijn funest voor je marketing als auto-merk.

Net als dat de ontploffende motoren bij Renault nu niet echt goede marketing waren voor hun eigen auto's, die al bekend stonden als niet super betrouwbaar :+

En iedereen weet hoe betrouwbaar de Merc-motoren zijn in de F1. Dat speelt echt wel door in het achterhoofd van mensen.

Marketing is sterk. Wie denkt immuum te zijn voor reclame en marketing is naief. Als het niet zou werken, zou er niet zoveel geld in gestopt worden. En ja, een WCC wordt echt wel onthouden door mensen, en geeft een andere perceptie van het team. Ook al is dat voor jouw persoonlijk misschien niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:30:
[...]

Sainz is al naar Williams, dus nee :+
Mogelijk kan die wel uit contract breken bij stoeltje RBR of Merc:
BlauweFles schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:56:
@AvK de roddel is dus:
  • Sainz gaat naar Williams
  • Tenzij er een stoeltje bij RBR of Merc komt
  • Dan mag hij alsnog weg
  • Williams is akkoord omdat, als het om het Merc stoeltje gaat, als Antonelli toch niet naar Merc gaat
  • Dan gaat Antonelli naar Williams
En ik denk dat hij dan bij Williams blijft en Newey er dan bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Waah schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:42:
[...]

Vorige pre-race show werd nog benoemd dat McLaren dit milennium geen constructeurskampioenschap heeft gewonnen. Dat soort opmerkingen zijn funest voor je marketing als auto-merk.

Net als dat de ontploffende motoren bij Renault nu niet echt goede marketing waren voor hun eigen auto's, die al bekend stonden als niet super betrouwbaar :+

En iedereen weet hoe betrouwbaar de Merc-motoren zijn in de F1. Dat speelt echt wel door in het achterhoofd van mensen.

Marketing is sterk. Wie denkt immuum te zijn voor reclame en marketing is naief. Als het niet zou werken, zou er niet zoveel geld in gestopt worden. En ja, een WCC wordt echt wel onthouden door mensen, en geeft een andere perceptie van het team. Ook al is dat voor jouw persoonlijk misschien niet zo.
Dat kan natuurlijk ook een keerzijde hebben: als je het WCC wint maar niet het WDC, heb je blijkbaar de beste auto, maar niet de beste coureurs. Mensen die een McLaren kopen, doen dat voor de techniek, terwijl mensen die een Ferrari kopen dat doen voor de emotie. Het WCC staat voor techniek, het WDC voor emotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Waah schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:42:
[...]

3e was niet slecht, in een jaar dat ze een half seizoen zwaar dominant waren?
2e is niet slecht, in een zwaar dominante wagen waarbij die BIJNA is ingehaald door de Mercedes? In een jaar waar 4 teams steeds stuivertje wisselde voor de nummer 2 auto?

Dat is wel een heel korte termijn denken als je énkel naar uitslagen kijkt.
De Perez haat zit er zeer diep in, Wat is er belangrijker dan de uitslag? |:(
Niemand kon aan Max tippen in 2022 en 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:04
Als Perez toch door Horner aangehouden wordt is dat voor mij alleen een extra signaal dat Max zijn pet aan de kapstok hangt eind van het jaar. Die heeft wat hij wilde, geld genoeg om leuke dingen te doen en gaat volgens mij veel liever simmen, met zijn katten spelen en met P en Kelly in de zandbak zitten dan in deze soap blijven hangen.

We zullen het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Bvanham schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:00:
Als Perez toch door Horner aangehouden wordt is dat voor mij alleen een extra signaal dat Max zijn pet aan de kapstok hangt eind van het jaar. Die heeft wat hij wilde, geld genoeg om leuke dingen te doen en gaat volgens mij veel liever simmen, met zijn katten spelen en met P en Kelly in de zandbak zitten dan in deze soap blijven hangen.

We zullen het meemaken.
Wat zijn we weer zuur vandaag -O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
Speedster schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:48:
[...]

De Perez haat zit er zeer diep in, Wat is er belangrijker dan de uitslag? |:(
Niemand kon aan Max tippen in 2022 en 2023.
Het gaat er ook niet om dat Perez Max niet heeft verslagen, maar dat hij in een superieure auto alsnog met de hakken over de sloot 2e wordt (en 1x 3e).
Nu de auto niet meer zo dominant is zakt hij helemaal door het ijs. Niks met Perez haat te maken. De man is gewoon geen topper. Hij is nuttig geweest voor RBR maar ook niet meer dan dat.
Wil je als RBR 2 coureurs hebben die vooraan meestrijden dan is hij niet de man om op te blijven bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Bvanham schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:00:

We zullen het meemaken.
Zie 'm eerder naar Mercedes vertrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
JEightyFive schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:02:
[...]

Het gaat er ook niet om dat Perez Max niet heeft verslagen, maar dat hij in een superieure auto alsnog met de hakken over de sloot 2e wordt (en 1x 3e).
Nu de auto niet meer zo dominant is zakt hij helemaal door het ijs. Niks met Perez haat te maken. De man is gewoon geen topper. Hij is nuttig geweest voor RBR maar ook niet meer dan dat.
Wil je als RBR 2 coureurs hebben die vooraan meestrijden dan is hij niet de man om op te blijven bouwen.
Hakken over de sloot?

https://www.formula1.com/en/results/2023/drivers

Eerder dat Perez in 2022 het net niet gehaald heeft om 2e te worden.

https://www.formula1.com/en/results/2022/drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ThomasG schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:47:
[...]
Dat kan natuurlijk ook een keerzijde hebben: als je het WCC wint maar niet het WDC, heb je blijkbaar de beste auto, maar niet de beste coureurs. Mensen die een McLaren kopen, doen dat voor de techniek, terwijl mensen die een Ferrari kopen dat doen voor de emotie. Het WCC staat voor techniek, het WDC voor emotie.
Tja, denk dat de waarde van het WCC meer in het geld zit, zeker voor de minder rijke teams.

WDC wordt je iha ook alleen maar in de beste of vrijwel beste auto.
Dus WDC zegt mij in principe net zoveel over de techniek/constructie als WCC.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:49

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Over die mogelijke clausule van Sainz, als een stoeltje bij RBR vrij komt. Waarom zou hij dat überhaupt willen? RBR is 1 grote shitshow aan het worden. Het rommelt organisatorisch, de auto wordt alleen maar minder dit jaar, het RBPT project lijkt niet goed te lopen. Dan heb je straks in 2026 een team die een auto heeft met een zwakke motor, een aero zonder Newey, management wat 1 puinzooi is en als Max blijft, je in dit team nog een 2e rijder bent ook.

WIlliams/Dorilton pompt ontzettend veel geld in hun project. Iedereen verwacht dat de Mercedes motor ontzettend sterk zal zijn in 2026. Je hebt een line up van drivers waar je u tegen zegt en als de geruchten kloppen dat Newey naar Williams gaat, dan is Williams veruit de betere optie in vergelijking met RBR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedster
ThomasG schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:01:
[...]
Wat zijn we weer zuur vandaag -O-
Laat die verwijten naar anderen achterwegen.

[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-07-2024 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Tristan schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:26:
Ik kan echt niet wachten om over 10 jaar deze RedBull soap te kijken op Netflix met Horner, Marko, de Thaien, en Jos die alle boekjes open doen. Er zal niet genoeg popcorn zijn!
En dan blijkt er niks bijzonders te zijn gebeurt en waren het de Engelse tabloids die alles hebben opgeblazen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
siggy schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:32:
[...]
Het is een gevaarlijk spelletje, punten morsen vanwege de grote voorsprong. Norris helpt graag mee elk weekend, maar ook dat houd een keer op.
Het begint er op te lijken dat juist Piastri degene is die zijn punten maximaliseert, terwijl het Norris niet lukt. Ik zie hun rollen volgend jaar (of zelfs dit seizoen al) omdraaien. Piastris komt net kijken en laat een behoorlijke groei zien.

Als het McLaren strategie team er een stapje bij doet worden ze een goede kandidaat voor het WDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

In vergelijking met Bottas, in zijn Mercedes jaren, scoort Perez inderdaad minder als tweede rijder.
Geloof ook wel dat de RB20 een diva is om te besturen.
Perez heeft het gewoon goed uitonderhandeld met de evaluatie blijkbaar.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:29:
[...]

En dan blijkt er niks bijzonders te zijn gebeurt en waren het de Engelse tabloids die alles hebben opgeblazen. ;)
Waar rook is, is vuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Tk55 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:33:
[...]

Het begint er op te lijken dat juist Piastri degene is die zijn punten maximaliseert, terwijl het Norris niet lukt. Ik zie hun rollen volgend jaar (of zelfs dit seizoen al) omdraaien. Piastris komt net kijken en laat een behoorlijke groei zien.

Als het McLaren strategie team er een stapje bij doet worden ze een goede kandidaat voor het WDC.
Piastri presteert onder druk beter dan Norris. Piastri blijft consistent rijden, zelfs als hij onder druk wordt gezet. Norris maakt dan fouten, waarvan de meeste totaal onnodig zijn. Ondanks dat Piastri minder ervaring heeft, doet hij het (in die situaties) beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Tk55 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:34:
[...]

Waar rook is, is vuur ;)
Ligt eraan, is er iets wat aanbrand of is het een EV die in de fik staat. Veel dingen worden opgeblazen om maar relevant te blijven Hoe vaak zie je nu niet mensen wat roepen alsof het de waarheid is terwijl er niks aan de hand/waar van is.

Maargoed iedereen mag geloven wat hij wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:03
ThomasG schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:40:
[...]
Piastri presteert onder druk beter dan Norris. Piastri blijft consistent rijden, zelfs als hij onder druk wordt gezet. Norris maakt dan fouten, waarvan de meeste totaal onnodig zijn. Ondanks dat Piastri minder ervaring heeft, doet hij het (in die situaties) beter.
PIA vs NOR doet mij denken aan VER vs RIC (toen nog VES)

Norris moet uitkijken. Piastri is er ook eentje van de buitencategorie. Talent om te rijden voor een top team, maar daarnaast ook de mentaliteit om de druk die daarbij komt kijken goed aan te kunnen.

Norris is goed. Heel goed zelfs. Maar hard kunnen rijden alleen is niet genoeg. Het zou mij niet verbazen als PIA nog dit jaar voorbij gaat in punten. En volgend jaar er al voor zit.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:55
Tja, hoewel ik het bizar vind dat Perez mag blijven (Had RIC daar in ieder geval voor de rest van het jaar neergezet. Het is een bewezen coureur en met Perez ga je het WCC dit jaar vermoedelijk ook niet meer halen) had ik zondagavond al wel zo'n vermoeden dat hij mocht blijven. Hij vloog namelijk na de GP van Spa direct naar Mexico voor zijn vakantie. Als er echt een gesprek zou zijn waar zijn toekomst bij Red Bull, en zelfs de F1, op het spel stond dan was ik niet naar de andere kant van de wereld gevlogen voor vakantie maar had ik me in Engeland willen verdedigen.

We zullen zien wat de tweede helft van het seizoen gaat brengen. Het lijkt er in ieder geval op dat Verstappen niet veel hulp van zijn teamgenoot hoeft te verwachten...

/post

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
Sand0rf schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:02:
Tja, hoewel ik het bizar vind dat Perez mag blijven (Had RIC daar in ieder geval voor de rest van het jaar neergezet. Het is een bewezen coureur en met Perez ga je het WCC dit jaar vermoedelijk ook niet meer halen) had ik zondagavond al wel zo'n vermoeden dat hij mocht blijven. Hij vloog namelijk na de GP van Spa direct naar Mexico voor zijn vakantie. Als er echt een gesprek zou zijn waar zijn toekomst bij Red Bull, en zelfs de F1, op het spel stond dan was ik niet naar de andere kant van de wereld gevlogen voor vakantie maar had ik me in Engeland willen verdedigen.

We zullen zien wat de tweede helft van het seizoen gaat brengen. Het lijkt er in ieder geval op dat Verstappen niet veel hulp van zijn teamgenoot hoeft te verwachten...
Iedereen blijft maar herhalen dat Ricciardo Pérez had moeten vervangen, omdat hij bewezen en ervaren is, en wat nog meer. Maar men lijkt te vergeten dat McLaren hem juist aan de kant heeft gezet om dezelfde redenen waarvoor men nu Pérez bekritiseert. Misschien had Pérez inderdaad weggehad moeten worden, maar Ricciardo is niet de vervangende oplossing die daarvoor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ThomasG schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:06:
[...]
Iedereen blijft maar herhalen dat Ricciardo Pérez had moeten vervangen, omdat hij bewezen en ervaren is, en wat nog meer. Maar men lijkt te vergeten dat McLaren hem juist aan de kant heeft gezet om dezelfde redenen waarvoor men nu Pérez bekritiseert. Misschien had Pérez inderdaad weggehad moeten worden, maar Ricciardo is niet de vervangende oplossing die daarvoor nodig is.
Waarbij wel de auto van McLaren Ricciardo niet echt lag. In hoeverre dat mee zou kunnen spelen natuurlijk.
Iets waarvan ze zeggen dat Perez daar omgekeerd ook mee worstelt bij RBR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57

Martinspire

Awesomeness

Millie-ano schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:10:
[...]

Waarbij wel de auto van McLaren Ricciardo niet echt lag. In hoeverre dat mee zou kunnen spelen natuurlijk.
Iets waarvan ze zeggen dat Perez daar omgekeerd ook mee worstelt bij RBR
Dat excuus had ik ook gebruikt, denk ik.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57

Martinspire

Awesomeness

ThomasG schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:06:
[...]
Mja en daarom is het zo jammer dat ze zowel Perez aanhouden alsook Ricciardo. Als beiden niet geschikt zijn, waarom de fuck zitten ze dan nog in een F1 auto?

Daarbij wordt het voor Lawson ook wel tijd om gewoon de boel op te blazen en je geluk elders te zoeken. Ik snap werkelijk niet waarom ie zich voor dat karretje laat spannen daar.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Hypothese: Lawson bij Sauber voor 2025?

[ Voor 16% gewijzigd door SterqVerhael op 30-07-2024 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 11:00
[...]

Mah die geweldige auto valt ook wel mee. Ik denk juist dat Perez het huidige niveau van de auto laat zien, maar dat Max er net dat beetje extra uit weet te wringen zodat het nog wat lijkt. Net zoiets als wat je nu ziet bij Sargeant en Albon, of Russel die best goede dingen heeft laten zien in de Williams vergeleken met Latifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:23
FastFred schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:26:
[...]

Mah die geweldige auto valt ook wel mee. Ik denk juist dat Perez het huidige niveau van de auto laat zien, maar dat Max er net dat beetje extra uit weet te wringen zodat het nog wat lijkt. Net zoiets als wat je nu ziet bij Sargeant en Albon, of Russel die best goede dingen heeft laten zien in de Williams vergeleken met Latifi.
Ik denk een beetje in het midden. Ik denk dat elke coureur van de top 4 er meer uit kan halen dan Perez op het moment doet, maar dat Verstappen er wel het meeste uit kan halen. Het lijkt me sterk dat de ene coureur met de auto zowat aan de top staat en de andere achteraan bungelt bij de top 4 (of soms zelfs erger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
sanderb schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:50:
[...]

PIA vs NOR doet mij denken aan VER vs RIC (toen nog VES)

Norris moet uitkijken. Piastri is er ook eentje van de buitencategorie. Talent om te rijden voor een top team, maar daarnaast ook de mentaliteit om de druk die daarbij komt kijken goed aan te kunnen.

Norris is goed. Heel goed zelfs. Maar hard kunnen rijden alleen is niet genoeg. Het zou mij niet verbazen als PIA nog dit jaar voorbij gaat in punten. En volgend jaar er al voor zit.
Ik kan me goed voorstellen dat dat uiteindelijk nog eens gaat knallen. Piastri zet hem er gewoon naast de laatste 2 starts, en daardoor gaat Norris de mist in. Ik bedacht me net ook de relatie tussen VER vs RIC en PIA vs NOR.

En als McLaren zo blijft ontwikkelen, en vooraan blijft rijden, zie ik volgend jaar eerder een WDC gevecht tussen Mercedes en Piastri, dan tussen Mercedes en Norris.

Ik ben ook heel benieuwd naar volgend jaar. Waar dit jaar het leek alsof het allemaal al in kannen en kruiken was, en de andere teams/coureurs weer om de stuivers mochten vechten... lijkt 2025 weer heel spannend te worden.

Als McLaren voorop ligt: Norris vs Piastri
Als Merc voorop ligt: Russel vs ???
Als Ferrari voorop ligt: Hamilton vs Leclerc
Of een mix van dit alles maakt het nog sappiger

Alleen als RBR weer een voorsprong heeft, zal het relatief saai zijn. (en dat is ook eén reden dat men Perez liever weg ziet gaan).

Wat ik wel hoop, is dat men gaat kijken naar de dirty air. 2022 was fantastisch (de eerste helft) omdat auto's zo dicht konden volgen. Dat lijkt nu echt volledig teniet gedaan door alle opgedane kennis en flapjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
FastFred schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:26:
[...]

een delta van gemiddeld 1 seconde per ronde in quali, noem ik geen "beetje" extra. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 11:00
ParaDroid2 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:31:
[...]

Ik denk een beetje in het midden. Ik denk dat elke coureur van de top 4 er meer uit kan halen dan Perez op het moment doet, maar dat Verstappen er wel het meeste uit kan halen. Het lijkt me sterk dat de ene coureur met de auto zowat aan de top staat en de andere achteraan bungelt bij de top 4 (of soms zelfs erger).
Een combinatie dan van de rijder en zijn racecraft, en de auto.

Case in point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sepp14 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:33:
In vergelijking met Bottas, in zijn Mercedes jaren, scoort Perez inderdaad minder als tweede rijder.
Geloof ook wel dat de RB20 een diva is om te besturen.
Perez heeft het gewoon goed uitonderhandeld met de evaluatie blijkbaar.
In 'de mercedes jaren' was de Merc ook wel vaker gewoon bijna 1 sec sneller dan het #2 team, dus dat is altijd weer appels en peren vergelijken :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
YakuzA schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:35:
[...]

In 'de mercedes jaren' was de Merc ook wel vaker gewoon bijna 1 sec sneller dan het #2 team, dus dat is altijd weer appels en peren vergelijken :P
Hoezo appels en peren?
De merc was bijna 1 sec sneller als het 2e team
De RBR was bijna 1 sec sneller als het 2e team van midden 2022-eind 2023

Als je Bottas zijn staatje naast Perez zet, is dat toch best een verschil O-) En die auto werd ook niet voor Bottas ontwikkeld O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 30-07-2024 11:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
[...]

Bottas was vaak ijzersterk in de Mercedes. In veel races was hij gewoon beter dan Hamilton. Maar dat mocht niet door Mercedes, waardoor Bottas regelmatig werd teruggefloten of gewoon zeer nadelige pitstops kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

[...]

Denk het niet, je moet het wel doen en volgens mij waren ze in de kwalificaties bijna ongenaakbaar de Merc. Daar kwam de 1 sec voorsprong vandaan m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 17:11
Niet op reageren

[ Voor 87% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-07-2024 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Sepp14 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:42:
[...]

Denk het niet, je moet het wel doen en volgens mij waren ze in de kwalificaties bijna ongenaakbaar de Merc. Daar kwam de 1 sec voorsprong vandaan m.i.
In de race managede ze vaak de voorsprong. Maar meestal kon Merc gewoon een gratis pitstop pakken aan het eind van de race. Das genoeg marge en daar stuurde Mercedes ook op.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Waah
StartsQ3 appearancePole positionFront rowsWinsPodiumsDNF's
Bottas Merc1011012043105810
Perez RBR806131352910

Dit zijn natuurlijk enkel cijfers... Zegt niets over de reden van de DNF's etc. Maar Bottas:
  • Haalde altijd Q3 (zelfs Hamilton heeft niet altijd Q3 gehaald in die jaren)
  • Stond bijna de helft van de tijd op de front row
  • Heeft 2x zoveel wins, maar niet 2x zoveel race starts
  • Heeft 2x zoveel podiums, maar niet 2x zoveel race starts.
Perez daarentegen:
  • Bijna 25% haalt die Q3 niet in materiaal dat daar zeker thuis hoort
  • Stond slechts 13 maal op de front row, met een dominante auto voor anderhalf seizoen (zo'n 30+ races echt dominant?)
En Bottas heeft nooit iemand echt als kampioenschaps-materiaal gezien. Wel een erg goede 2e rijder die voor het team rijd... (Bottas had meer wins gehad als die niet een aantal keer opzij moest voor Hamilton).

Eigenlijk zonde dat een zeer consistente rijder nu bij Sauber rijd. In een auto die er gewoon niet is...

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 30-07-2024 12:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Waah schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:23:
Perez RBR806131352910

Dit zijn natuurlijk enkel cijfers... Zegt niets over de reden van de DNF's etc. Maar Bottas:
Perez daarentegen:
  • Stond slechts 13 maal op de front row, met een dominante auto voor anderhalf seizoen (zo'n 30+ races echt dominant?)
En Bottas heeft nooit iemand echt als kampioenschaps-materiaal gezien. Wel een erg goede 2e rijder die voor het team rijd... (Bottas had meer wins gehad als die niet een aantal keer opzij moest voor Hamilton).

Eigenlijk zonde dat een zeer consistente rijder nu bij Sauber rijd. In een auto die er gewoon niet is...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zMnYUFT8sVBbjEB44uF-xcl_3Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/dhXMqO5tSigwUR0WsBVdhmfo.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Martinspire schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:18:
Daarbij wordt het voor Lawson ook wel tijd om gewoon de boel op te blazen en je geluk elders te zoeken. Ik snap werkelijk niet waarom ie zich voor dat karretje laat spannen daar.
Lawson heeft alleen niks te willen. Red Bull heeft aardig wat geld in hem gestoken en contract kan vast alleen eenzijdig door Red Bull worden ontbonden of niet verlengd. Volgens mij was het tich jaar terug nog "groot nieuws" dat zijn contractverlenging (in 2017 of zo) was zonder optie voor Red Bull om met X jaar te verlengen.
En daarbij bv ook dat Ricciardo pas in 2019 vrij was om te gaan en staan waar die wilde. In 2014 in de Red Bull gestapt. En 5 seizoenen lang nog steeds verplicht was om bij het team te blijven. Pas in 2018 kreeg hij de mogelijkheid om naar een ander team te gaan, of te verlengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Waah schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:23:
Perez RBR806131352910

Perez daarentegen:

Hoewel je met deze cijfers mijn onderbuikgevoel bevestigt zou het nog steeds zo kunnen zijn dat Mercedes naar verhouding een veel betere auto had dan Red Bull nu. En wellicht meer vriendelijk richting alle rijders.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Pagina: 1 ... 47 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024