[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.330 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RIC iig tot einde seizoen confirmed :+
https://www.motorsport.co...red-bull-review/10640470/
Ricciardo to stay at RB after summer break following Red Bull review

[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 30-07-2024 13:35 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:00
Morgen komt het bericht dat na een mid season evaluatie Verstappen ontslagen wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22:01
RobertMe schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:49:
[...]

Morgen komt het bericht dat na een mid season evaluatie Verstappen ontslagen wordt :+
Dan krijgen ze een boete, want er mag niet gewerkt tijdens de vakantie :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
Mog schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:11:
[...]

Hoewel je met deze cijfers mijn onderbuikgevoel bevestigt zou het nog steeds zo kunnen zijn dat Mercedes naar verhouding een veel betere auto had dan Red Bull nu. En wellicht meer vriendelijk richting alle rijders.
Absoluut. Het is ook lastig vergelijken (en daarom geloof ik ook nooit in een GOAT voor een sport als de F1, onmogelijk te vergelijken) maar Bottas heeft nooit zo slecht gepresteerd als Perez. Ook in de tijd dat Verstappen gewoon 40 seconden op het veld vooruit reed en ook nog eens banden spaarde, wist Perez het voor elkaar te krijgen om Q3 niet te halen en vervolgens niet naar voren te rijden... Terwijl Max er vaak 1 en soms 2 per ronde in wist te halen.

Tuurlijk kan een auto je minder liggen, maar een seconde per ronde is ECHT heel veel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqI8RDBCDyB24GP7neSMSxCdCv8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/snC95yallOl0UizuZzyivt97.png?f=user_large
Deze kwam bij F1TV in een pre-show langs. Die is toch best pijnlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10 21:09
Waah schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:10:
[...]

Dan krijgen ze een boete, want er mag niet gewerkt tijdens de vakantie :+
Ze mogen niet aan de auto werken, direct of indirect, maar dat betekent niet dat ze helemaal niet mogen werken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Waah schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:19:
[...]

Absoluut. Het is ook lastig vergelijken (en daarom geloof ik ook nooit in een GOAT voor een sport als de F1, onmogelijk te vergelijken) maar Bottas heeft nooit zo slecht gepresteerd als Perez. Ook in de tijd dat Verstappen gewoon 40 seconden op het veld vooruit reed en ook nog eens banden spaarde, wist Perez het voor elkaar te krijgen om Q3 niet te halen en vervolgens niet naar voren te rijden... Terwijl Max er vaak 1 en soms 2 per ronde in wist te halen.

Tuurlijk kan een auto je minder liggen, maar een seconde per ronde is ECHT heel veel.
[Afbeelding]
Deze kwam bij F1TV in een pre-show langs. Die is toch best pijnlijk..
Absoluut pijnlijk. Dat Perez er nog zit lijkt me uit nood geboren. Of zijn vervangers zijn niet goed genoeg of ze sorteren voor op het vertrek van Verstappen of er is nog iets wat wij niet weten.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:10
ThomasG schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:20:
[...]
Ze mogen niet aan de auto werken, direct of indirect, maar dat betekent niet dat ze helemaal niet mogen werken :+
Niet helemaal correct :) .

Er is een 3 weken durende zomerstop waarin de fabrieken 2 weken aaneengesloten hun deuren moeten sluiten. Welke dagen dat zijn ligt niet vast.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
asing schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:26:
[...]

Niet helemaal correct :) .

Er is een 3 weken durende zomerstop waarin de fabrieken 2 weken aaneengesloten hun deuren moeten sluiten. Welke dagen dat zijn ligt niet vast.
Exact, de fabrieken ;) Niks stelt dat de TP geen evaluatiegesprekken mag hebben over het personeel. En als alles echt stil ligt is het natuurlijk ook gek dat in deze periode vaak contractverlengingen worden aangekondigd. En de salarisadministratie zal ook wel gewoon doorlopen :p

En het zou me niks verbazen als "de fabrieken nog open zijn" en er bv nog gewoon rondleidingen gegeven worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:26
Ik heb dat soort regels altijd een beetje dubieus gevonden en het lijkt mij super interessant eens te zien hoe ze dat controleren.
- Er mag niet gewerkt worden in de zomer. En als alle techneuten in een lokale Van Der Valk een vergaderruimte huren en stiekem toch overleggen?
- windtunneltijd: Hoe moeilijk is het om ergens in een loods een windtunnel te bouwen en een auto erheen te smokkelen?
- budgetcap: Mercedes bouwt ergens een vleugel die “voor een toekomstige AMG is” en stiekem toch na de zomerstop op een F1 sleutelt?

Er moét op de één of andere manier controle op zijn, want als ik het al kan verzinnen, laat staan de mensen in een honderden miljoenen business…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

De werknemers willen ook graag vakantie.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

siggy schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:39:
De werknemers willen ook graag vakantie.
Zegt niet dat je niet af en toe een goed idee krijgt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

MikeyMan schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:42:
[...]

Ik heb elke dag wel goede ideeën. Helaas niet de tijd, budget of motivatie om er veel mee te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MikeyMan schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:42:
[...]

Wel de kans een goed boek te lezen, bijvoorbeeld 'How to build a car'

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Is Toto nog niet in de buurt van de Verstappens gespot? :+

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Dennisdn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:37:
Ik heb dat soort regels altijd een beetje dubieus gevonden en het lijkt mij super interessant eens te zien hoe ze dat controleren.
- Er mag niet gewerkt worden in de zomer. En als alle techneuten in een lokale Van Der Valk een vergaderruimte huren en stiekem toch overleggen?
- windtunneltijd: Hoe moeilijk is het om ergens in een loods een windtunnel te bouwen en een auto erheen te smokkelen?
- budgetcap: Mercedes bouwt ergens een vleugel die “voor een toekomstige AMG is” en stiekem toch na de zomerstop op een F1 sleutelt?

Er moét op de één of andere manier controle op zijn, want als ik het al kan verzinnen, laat staan de mensen in een honderden miljoenen business…
Het eerste wat je kan vergeten is het bouwen van een windtunnel. Dat is echt een miljoenenprojectwat lang duurt. Zo lang dat Toyota hun windtunnel in Keulen verhuurt aan McLaren. Al 12 jaar! https://www.autosport.com...ind-tunnel-deal/10506134/

Verder is het in fabrieken heel gebruikelijk om nog prikklokken te hebben. F1 teams zullen ook wel een streng toegangssysteem met pasjes hebben. Dus het oplepelen van die data zou ondersteunend bewijs kunnen zijn dat ze de fabriek echt gesloten hebben.

Daarnaast kent ieder onderdeel van een F1 auto een complete paper trail. Niet alleen het onderdeel zelf, maar ook de evolutie. Zo hebben ze Racing Point kunnen pakken op het overnemen van Mercedes ontwerpen. Die paper trail klopte niet.

Anyway, in een wereld waarin alles digitaal gaat en geregistreerd wordt, is het zeer moeilijk om werk te doen zonder dat dat ergens in een systeem op gaat vallen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
asing schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:54:
[...]

Daarnaast kent ieder onderdeel van een F1 auto een complete paper trail. Niet alleen het onderdeel zelf, maar ook de evolutie. Zo hebben ze Racing Point kunnen pakken op het overnemen van Mercedes ontwerpen. Die paper trail klopte niet.

Anyway, in een wereld waarin alles digitaal gaat en geregistreerd wordt, is het zeer moeilijk om werk te doen zonder dat dat ergens in een systeem op gaat vallen.
Wat je hier zegt klopt niet. Racing Point werd beschuldigd dat ze van het ontwerp van Mercedes hadden gekregen, maar dat was niet zo. Hun paper trail klopte namelijk. Wat Racing Point had gedaan, was honderden foto's maken van de Mercedes-auto en daar een digitaal 3D-ontwerp van maken. Dát mag nu niet meer, maar toen ze dat deden mocht het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:28
dawg schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:49:
Is Toto nog niet in de buurt van de Verstappens gespot? :+
Ricciardo wel, maar dat maakte ook geen verschil. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:03
Dennisdn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:37:

TIjdens de zomerstop moeten de fabrieken van de Formule 1 teams verplicht 2 weken dicht. Hoe de FIA dat controleert is mij niet duidelijk maar in de toekomst wil de FIA zonder aankondiging de teams op elk moment kunnen bezoeken.

Hoe zie jij dat voor je met een gemiddelde investering van 75 miljoen dollar dat je ergens een windtunnel in een loods bouwt? Daarnaast wie zegt niet dat er toevallig een Ferrari onderdeel rondligt terwijl Haas een windtunneltest uitvoert.

De FIA heeft vorig seizoen technical directive TD045 in het leven geroepen zodat de teams hun F1 en niet-F1 activiteiten moeten verklaren. Door te weinig stemmen heeft die technical directive het niet gehaald maar wordt vanaf het 2026 seizoen verplicht. Er zijn nu teveel grijze gebieden en de teams weten inmiddels ook hoe je naast technische regels ook financiële regels moet omzeilen. Hun technische bureau's werken nu meerdeeks in deeltijd en dus niet meer 100% aan de Formule 1 wagens maar ook aan draagvleugelboten of racefietsen. Daar wil de FIA met TD045 van af want dan maakt het niet meer uit of iemand voor 1 of 100% aan een F1 activiteit werkt, het gehele salaris gaat voor 100% op rekening van het budgetplafond. In de toekomst wil FIA ook meer controleurs aanstellen die ook ongevraagd de teams gaan bezoeken en tussentijds de boeken kunnen inzien. Dan nog blijven de regelementen van de FIA grijze gebieden houden.

P.S. voor de liefhebbers artikel 24 van de 2024 Formula 1 Sporting Regulations (23/106 30 April 2024) gaat in wat er mag en niet mag tijdens de verplichte zomersluiting.

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 30-07-2024 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ThomasG schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:09:
[...]
Wat je hier zegt klopt niet. Racing Point werd beschuldigd dat ze van het ontwerp van Mercedes hadden gekregen, maar dat was niet zo. Hun paper trail klopte namelijk. Wat Racing Point had gedaan, was honderden foto's maken van de Mercedes-auto en daar een digitaal 3D-ontwerp van maken. Dát mag nu niet meer, maar toen ze dat deden mocht het wel.
Racing point is veroordeeld voor het illegaal gebruik van een brake duct. Ze kochten de brake ducts in van Mercedes, al een aantal jaren. Maar Force India & Racing Point hadden een high rake ontwerp waardoor de rear brake duct onbruikbaar was. Net in 2020 (was het meen ik?) waren de brake ducts toegevoegd aan de lijst van onderdelen die een team zelf moet maken, en dat was ook het jaar dat Racing Point met de Mercedes kopie kwam. En jawel hoor, ineens had Racing Point een rear brake duct die als 2 druppels water op die van Mercedes leek. Immers hadden ze die letterlijk al op de plank liggen omdat ze die andere jaren inkochten. Omdat ze voorheen echter nooit met dit ontwerp gereden hebben zijn ze daarvoor toen wel bestraft. Hadden ze de jaren ervoor (toen het inkooen wel nog mocht) dat ontwerp wel gebruikt was er niks aan de hand. En hadden ze een versie gehad die leek op hun oude (eigen) ontwerp was er ook niks aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
RobertMe schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:25:
[...]

Racing point is veroordeeld voor het illegaal gebruik van een brake duct. Ze kochten de brake ducts in van Mercedes, al een aantal jaren. Maar Force India & Racing Point hadden een high rake ontwerp waardoor de rear brake duct onbruikbaar was. Net in 2020 (was het meen ik?) waren de brake ducts toegevoegd aan de lijst van onderdelen die een team zelf moet maken, en dat was ook het jaar dat Racing Point met de Mercedes kopie kwam. En jawel hoor, ineens had Racing Point een rear brake duct die als 2 druppels water op die van Mercedes leek. Immers hadden ze die letterlijk al op de plank liggen omdat ze die andere jaren inkochten. Omdat ze voorheen echter nooit met dit ontwerp gereden hebben zijn ze daarvoor toen wel bestraft. Hadden ze de jaren ervoor (toen het inkooen wel nog mocht) dat ontwerp wel gebruikt was er niks aan de hand. En hadden ze een versie gehad die leek op hun oude (eigen) ontwerp was er ook niks aan de hand.
Dat gaat dus over één onderdeel, terwijl ze in 2020 de gehele Mercedes uit 2019 hadden nagebouwd. Dat hadden ze helemaal zelf reverse-engineered. Afgezien van de brake ducts dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ThomasG schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:28:
[...]
Dat gaat dus over één onderdeel, terwijl ze in 2020 de gehele Mercedes uit 2019 hadden nagebouwd. Dat hadden ze helemaal zelf reverse-engineered. Afgezien van de brake ducts dan.
Sure, maar het ging over dat RP "gepakt" is ondat het paper trail niet klopte. En dat statement klopt gewoon, zij het voor de brake duct en niet voor de volledige auto. (Maar er stond dan ook niet dat dat statement betrekking had op de gehele auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
ThomasG schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:28:
[...]
De reden daarvan is dat de brake duct een moeilijk te fotograferen en te kopiëren onderdeel is. De rest is te doen met een berg foto's.

Anyway, mijn punt is dat je niet tijdens de sluiting vrolijk door kan gaan met de ontwikkeling van de auto. Ieder onderdeel kent die paper trail en is na te zoeken. Activiteiten zijn op dat vlak in ieder geval onmogelijk (ook al bel je remote in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
RobertMe schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:30:
[...]

Sure, maar het ging over dat RP "gepakt" is ondat het paper trail niet klopte. En dat statement klopt gewoon, zij het voor de brake duct en niet voor de volledige auto. (Maar er stond dan ook niet dat dat statement betrekking had op de gehele auto)
Toch voelt dat een beetje als Capone pakken voor belastingfraude -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
asing schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:32:
[...]

De reden daarvan is dat de brake duct een moeilijk te fotograferen en te kopiëren onderdeel is. De rest is te doen met een berg foto's.

Anyway, mijn punt is dat je niet tijdens de sluiting vrolijk door kan gaan met de ontwikkeling van de auto. Ieder onderdeel kent die paper trail en is na te zoeken. Activiteiten zijn op dat vlak in ieder geval onmogelijk (ook al bel je remote in).
En intussen is het vast nog lastiger. Aangezien er niet alleen een paper trail van het ontwerp moet zijn, maar ook een urenverantwoording i.v.m. de budget cap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:52
EXCLUSIEF: Dutch GP Zandvoort blijft op F1-kalender, wel beurtelings met België
Nederlandse Formule 1-fans mogen opgelucht ademhalen. De Dutch GP in Zandvoort keert ook na 2025 terug op de F1-kalender. Alleen zal dat niet meer jaarlijks zijn. De race in Nederland gaat rouleren met de Belgische Grand Prix op Spa-Francorchamps. Partijen hebben hierover een akkoord bereikt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ThomasG schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:34:
[...]
Toch voelt dat een beetje als Capone pakken voor belastingfraude -O-
offtopic:
Volgens mij komt dat juist wel vaker voor? Dat criminelen die "niet te pakken zijn" uiteindelijk veroordeeld worden voor een veel kleiner (ongerelateerd) ding, zoals dus belastingfraude.

En v.w.v. RP. Daarna zijn IIRC de regels aangepast dat 3D scans uberhaupt niet meer mogen. En nabouwen puur op basis van foto's ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:26
Chocoball schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:21:
[...]

TIjdens de zomerstop moeten de fabrieken van de Formule 1 teams verplicht 2 weken dicht. Hoe de FIA dat controleert is mij niet duidelijk maar in de toekomst wil de FIA zonder aankondiging de teams op elk moment kunnen bezoeken.

Hoe zie jij dat voor je met een gemiddelde investering van 75 miljoen dollar dat je ergens een windtunnel in een loods bouwt? Daarnaast wie zegt niet dat er toevallig een Ferrari onderdeel rondligt terwijl Haas een windtunneltest uitvoert.
Het lijkt mij allemaal zo oncontroleerbaar. Natuurlijk begrijp ik dat je niet zomaar even een windtunnel bouwt maar Toto kan hem ook uit eigen zak betalen, of in de kroeg een deal maken met de TU Eindhoven om in de vakantie als alle studenten lekker naar huis zijn even een vrachtwagen naar binnen te rijden... Of een sidepod in een kleine windtunnel leggen die ze nog ergens in een oude fabriek in Mexico hebben staan... Of zeggen dat ie voor de F2 is of voor een nieuwe wagen voor de 24u van Lemans. Allemaal waanzinnig naief gedacht natuurlijk, daarom lijkt een inkijkje achter de schermen op de controles mij wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:38
Een direct betrokkene bij de onderhandelingen met het Amerikaanse Liberty Global heeft tegenover FORMULE 1 Magazine bevestigd dat de deal in ieder geval op hoofdlijnen helemaal rond is.
Nog niet zeker dus, hoop i.i.g. dat dit niet gaat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

In dat zelfde artikel wordt het ook weer ontkracht...
Reactie Robert van Overdijk:
Volgens Robert van Overdijk, de directeur van de Dutch GP, is er van een overeenkomst geen sprake. Hij zegt in een reactie ‘zich niet te herkennen in het artikel’.

[ Voor 24% gewijzigd door Illegal_Alien op 30-07-2024 15:46 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:48
Rembock schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:44:
[...]

[...]

Nog niet zeker dus, hoop i.i.g. dat dit niet gaat gebeuren
Ik kan dit soort berichten niet serieus nemen als ze Formule 1 en Liberty Global in dezelfde zin gebruiken. Het is Liberty Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Dennisdn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:41:
[...]

Het lijkt mij allemaal zo oncontroleerbaar. Natuurlijk begrijp ik dat je niet zomaar even een windtunnel bouwt maar Toto kan hem ook uit eigen zak betalen, of in de kroeg een deal maken met de TU Eindhoven om in de vakantie als alle studenten lekker naar huis zijn even een vrachtwagen naar binnen te rijden... Of een sidepod in een kleine windtunnel leggen die ze nog ergens in een oude fabriek in Mexico hebben staan... Of zeggen dat ie voor de F2 is of voor een nieuwe wagen voor de 24u van Lemans. Allemaal waanzinnig naief gedacht natuurlijk, daarom lijkt een inkijkje achter de schermen op de controles mij wel leuk.
Ja en nee. Ja er zijn regels maar de teams weten die ook weer te omzeilen of het nu een niet toegestane flexible voorvleugel is of urenverantwoording wat onder het budgetplafond valt. Het valt ook niet allemaal te controleren want de FIA heeft te weinig mankracht of ontbeert het aan technische of financiële kennis. Er zullen daarom vast dingen gebeuren die niet gecontroleerd (kunnen) worden alleen zijn de genoemde voorbeelden nou niet bepaald realtistisch te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Chocoball schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:01:
[...]

Ja en nee. Ja er zijn regels maar de teams weten die ook weer te omzeilen of het nu een niet toegestane flexible voorvleugel is of urenverantwoording wat onder het budgetplafond valt. Het valt ook niet allemaal te controleren want de FIA heeft te weinig mankracht of ontbeert het aan technische of financiële kennis. Er zullen daarom vast dingen gebeuren die niet gecontroleerd (kunnen) worden alleen zijn de genoemde voorbeelden nou niet bepaald realtistisch te noemen.
De FIA voert deze controles niet zelf uit. De financiële controles worden bijvoorbeeld door gerenommeerde accountantskantoren gedaan.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:38
Illegal_Alien schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:44:
[...]

In dat zelfde artikel wordt het ook weer ontkracht...
[...]
Om en om met Spa? Flikker dan Zandvoort van de kalender. Spa is zo'n iconisch circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
Ik denk dan veel meer aan de CFD simulaties en berekeningen. Hoe kunnen ze nu ooit bepalen of er niet ergens een serie staat te draaien op een systeem. dit soort berekeningen heeft niet veel menselijke input nodig en kan weken doorsimuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Bvanham schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:38:
Ik denk dan veel meer aan de CFD simulaties en berekeningen. Hoe kunnen ze nu ooit bepalen of er niet ergens een serie staat te draaien op een systeem. dit soort berekeningen heeft niet veel menselijke input nodig en kan weken doorsimuleren.
De simulaties zijn beperkt en moeten worden aangevraagd en opgegeven. Iedere keer dat een team een simulatie uitvoert, worden de resultaten gedeeld met de FIA. Als een team dan ineens met wijzigingen komt die voortkomen uit een simulatie die niet bij de FIA bekend is, zijn ze natuurlijk direct het haasje.

Edit: Natuurlijk kunnen ze vooraf 10 simulaties doen en daarna de beste in het echt invoeren. Maar dan moet je nog steeds kunnen verantwoorden waarom je die ene simulatie hebt uitgevoerd en niet een andere. Daar moet dan voldoende aanleiding voor zijn in de paper trail.

[ Voor 17% gewijzigd door ThomasG op 30-07-2024 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
ThomasG schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:16:
[...]
De FIA voert deze controles niet zelf uit. De financiële controles worden bijvoorbeeld door gerenommeerde accountantskantoren gedaan.
De FIA heeft naast een Single-Seater Financial Regulations Director voor de Formule 1 ook een Cost Cap Administration team. Deze ziet toe op de administratie, monitoring en compluance van het financiële regelement. Er zal vast nog van accountantsbureaus gebruikt worden gemaakt zoals vroeger maar ze hebben dus een eigen afdeling en directeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wognummer schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:26:
Zou het zo zijn dat ze miss bij RBR het gedrag van de verstappens (vooral Jos) beu zijn en hem zo een uitgang proberen op te laten zoeken?
Dat lijkt me niet - dan is heel simpel; daar is de exit , doei Jos

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Kist schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:17:
[...]

Om en om met Spa? Flikker dan Zandvoort van de kalender. Spa is zo'n iconisch circuit.
Laten we alsjeblieft niet iconisch als maatstaaf nemen voor een circuit.

*"knuppel in hoenderhok"-modus

Ja, spa is iconisch. Monaco ook. Toch vind ik monaco vaak een relatief saaie race, omdat het voor de huidige brede auto's nauwelijks inhaalmogelijkheden heeft. Strategisch is ie interessanter, maar ook dat is niet de beste baan daarvoor. De volgende generatie auto's word iets smaller, maar volgens mij nog lang niet smal genoeg om monaco weer interessant te maken. Als je nu opnieuw de kalender zou opzetten, zou monaco er wat mij betreft echt niet op hoeven, zeker niet als je ruimte moet maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:38

DarkSide

theres no place like ::1

Monaco heb ik echt altijd een dubbel gevoel bij.
Het is idd iconish. en historisch. En tijdens de Q spannend om de auto's zo langs de borders te zien rijden.
Maar vaak tijdens de race gewoon een trein waar je niet/nauwlijks kunt inhalen en alleen "spanning" hebt tijdens de ptstops. Of als er iets gebeurt.

Als ik dan toch kijk naar het verminderen van races. Want persoonlijk vind ik 24 echt te veel.
Dan mag monaca en zandvoort wel van de kalender.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Gropah schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:11:
Als je nu opnieuw de kalender zou opzetten, zou monaco er wat mij betreft echt niet op hoeven, zeker niet als je ruimte moet maken.
Monaco zou helemaal niet meer op de kalender komen. Zou helemaal geen grade 1 licentie kunnen krijgen v.w.b. veiligheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Ik vind Zandvoort wel op de kalender horen. Ten eerste had het in het verleden ook F1 races. Daarnaast, die 2 kombochten zijn gewoon gaaf en afgelopen keer hebben we ook kunnen genieten van regen op de baan wat het heel leuk maakte om naar te kijken.

Zo'n generieke zandbakbaan kan ik dan wel weer missen als kiespijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
Gropah schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:11:
[...]

Laten we alsjeblieft niet iconisch als maatstaaf nemen voor een circuit.

*"knuppel in hoenderhok"-modus

Ja, spa is iconisch. Monaco ook. Toch vind ik monaco vaak een relatief saaie race, omdat het voor de huidige brede auto's nauwelijks inhaalmogelijkheden heeft.
Monaco mag van mij als eerste weg.

Kwalificatie even leuk daarna zo goed als altijd een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:26
Valt mij nog mee dat ze de GP van Luxemburg niet weer op de kaart zetten om als "Benelux" te rouleren iedere 3 jaar.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:59
Waren geruchten over een shootout op imola door RIC en LAW. Max zou zelfs komen om een banker lap te zetten. Daarmee zou dan bepaald kunnen worden wie de beste kandidaat zou zijn voor het tweede stoeltje. Dit gerucht heb ik meermaals gehoord van het commentaar tijdens de race in Spa. Geen idee wanneer dat zou zijn, maar misschien hebben ze daarmee voldoende referentie kader dat iedereen ruk stuurt in de RB20? En dat Max op wilskracht dat ding op 1 houd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Lynx schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:10:
Waren geruchten over een shootout op imola door RIC en LAW. Max zou zelfs komen om een banker lap te zetten. Daarmee zou dan bepaald kunnen worden wie de beste kandidaat zou zijn voor het tweede stoeltje. Dit gerucht heb ik meermaals gehoord van het commentaar tijdens de race in Spa. Geen idee wanneer dat zou zijn, maar misschien hebben ze daarmee voldoende referentie kader dat iedereen ruk stuurt in de RB20? En dat Max op wilskracht dat ding op 1 houd?
Donderdag gaan ze op Imola rijden, is dus nog niet geweest. En de RB20 kan niet, voor iedereen, want de filmdagen zijn op (en daarnaast kon je daar nog niks mee, want demo banden waar je niet op kunt racen). Of ja, kan niet voor Ricciardo & Lawson (& Verstappen). Rookies (echte rookies, met minder dan 2 races gereden) mogen denk ik wel in de huidige auto rijden/testen, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Lynx schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:10:
Vandaag is aan motorsport.com gemeld dat ook Ricciardo na de zomerstop tot het iende van seizoen bij RB blijft rijden net als Perez bij Red Bull. Red Bull kan dan in de winterstop bepalen wie en waar in 2025 gaat rijden of er misschien rekening moet houden met het vertrek van een zekere M. Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:59
Yep, dank heren. Mijn overweging slaat nergens op. Terras enzo …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:22
Nu ook hier:
https://www.formula1.com/...up.4JCnSyQOs1eiJk4q3kUbP2

Lijkt me dus wel definitief.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Chocoball
Ik weet niet of het volgende waar is en of ik het moet plaatsen maar hier gaat tie.

Als de geruchten kloppen zou de F1 rechtenhouder Liberty Media zich met de Perez kwestie bemoeit hebben en Red Bull gevraagd hebben het ontslag van Perez te heroverwegen uit angst voor hevige inkomstenderving bij de grand prix van Mexico die nog moet plaatsvinden.

Kan mij voorstellen dat dan ook Austin en mogelijk ook Las Vegas en Brazilië in mindere mate daar last van hebben. Geloof dat ik nu alle complottheorieën heb gelezen en dat het beter is dat ik ook even zomerpauze ga houden :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:53
@Chocoball Ik wilde net hetzelfde plaatsen met de vraag of we aluminiumfolie als inkoopactie in bulk bij Albert Heijn moeten bestellen 8)7 :+. Maar het blijft IMHO vreemd dat een week geleden alles nog op scherp stond en het zo ineens in kannen en kruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

alex3305 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 19:53:
@Chocoball Ik wilde net hetzelfde plaatsen met de vraag of we aluminiumfolie als inkoopactie in bulk bij Albert Heijn moeten bestellen 8)7 :+. Maar het blijft IMHO vreemd dat een week geleden alles nog op scherp stond en het zo ineens in kannen en kruiken is.
Ach, welkom in de wondere wereld van de Formule 1...

Money rules the world...

Nu ik nog even nadenk over het gerucht wat @Chocoball net benoemd... Vind ik het niet eens zo raar klinken...

[ Voor 14% gewijzigd door Gé Brander op 30-07-2024 20:01 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
The Race:

Als je tussen alle regels doorleest zouden ze Perez in ieder geval nog 4 races laten zitten. De reden is dat daar races bij zitten waar hij goed presteerde. Daarna is er weer 3 weken geen race.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobertMe
asing schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 19:55:
The Race:

[YouTube: The consequences of Red Bull's Sergio Perez gamble]

Als je tussen alle regels doorleest zouden ze Perez in ieder geval nog 4 races laten zitten. De reden is dat daar races bij zitten waar hij goed presteerde. Daarna is er weer 3 weken geen race.
Oftewel, kijk over een maand naar de nieuwe video van The Race waarin ze 5x hetzelfde vertellen zodat het lijkt alsof ze wat te vertellen hebben. Blijven kijken he! The Race, over een goede maand. Dan hebben ze nieuwe informatie omtrent Perez. Want na 4 races gaat Red Bull opnieuw Perez evalueren. Denken ze. Maar kijk vooral nog eens over een goede maand. Naar The Race, over Perez.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:08:
[...]

Oftewel, kijk over een maand naar de nieuwe video van The Race waarin ze 5x hetzelfde vertellen zodat het lijkt alsof ze wat te vertellen hebben. Blijven kijken he! The Race, over een goede maand. Dan hebben ze nieuwe informatie omtrent Perez. Want na 4 races gaat Red Bull opnieuw Perez evalueren. Denken ze. Maar kijk vooral nog eens over een goede maand. Naar The Race, over Perez.
En vergeet niet te liken en subscriben want anders mis je het volgende nieuws over Perez, over een maand, bij The Race!

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

En Horner heeft daarmee afgedwongen dat redbull weer de onderdelen die na china verboden werden / illegaal waren weer op de auto mogen waardoor perez opeens ook weer in de top5 rijdt.

Nee die zonnesteek doet gekke dingen met mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:47
Maar het blijft IMHO vreemd dat een week geleden alles nog op scherp stond en het zo ineens in kannen en kruiken is.
En dat is precies waar het team Red Bull nu behoefte aan heeft/had. Rust in de tent! Niet na elke GP weer de vragen en twijfels over Perez. Geen moeilijke keuze uit verschillende kandidaten waar bij het niet presteren van die kandidaten (en die kans is vrij groot) het alleen maar door blijft etteren.

Nee, rust. Daarbij zou het uiteraard fijn zijn als Perez wat beter gaat presteren en het WCC helpt veilig te stellen, maar dat was overduidelijk niet het hoofddoel hier.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:19
alexbl69 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:14:
[...]

En dat is precies waar het team Red Bull nu behoefte aan heeft/had. Rust in de tent! Niet na elke GP weer de vragen en twijfels over Perez. Geen moeilijke keuze uit verschillende kandidaten waar bij het niet presteren van die kandidaten (en die kans is vrij groot) het alleen maar door blijft etteren.

Nee, rust. Daarbij zou het uiteraard fijn zijn als Perez wat beter gaat presteren en het WCC helpt veilig te stellen, maar dat was overduidelijk niet het hoofddoel hier.
Rust krijgt je volgens mij alleen als je Perez er uit gooit, of wanneer Perez gaat presteren. Zolang dat laatste niet gebeurd blijft het onrustig. Als Perez dalijk in Zandvoort weer buiten de punten bungelt staan op maandag de media weer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37

Wok

Dakloos...

Chocoball schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 19:49:
Ik weet niet of het volgende waar is en of ik het moet plaatsen maar hier gaat tie.

Als de geruchten kloppen zou de F1 rechtenhouder Liberty Media zich met de Perez kwestie bemoeit hebben en Red Bull gevraagd hebben het ontslag van Perez te heroverwegen uit angst voor hevige inkomstenderving bij de grand prix van Mexico die nog moet plaatsvinden.

Kan mij voorstellen dat dan ook Austin en mogelijk ook Las Vegas en Brazilië in mindere mate daar last van hebben. Geloof dat ik nu alle complottheorieën heb gelezen en dat het beter is dat ik ook even zomerpauze ga houden :)
Mijn hemel... áls dit waar is, dan verbleekt het Balestre-schandaal hier bij :r

En heeft Lewis tóch gelijk gekregen in 2021: "This is being manipulated, man...."

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:15

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Wok schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:29:
[...]

Mijn hemel... áls dit waar is, dan verbleekt het Balestre-schandaal hier bij :r

En heeft Lewis tóch gelijk gekregen in 2021: "This is being manipulated, man...."
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zz1sS0vL3jmgjlmeh9XjhRKuxzo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zN8YnufR30O1QlKxYhtkR25k.webp?f=user_large
Nee, niet die verhaallijn weer.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
alexbl69 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:14:
[...]

Als ze rust in de tent wilde dan hadden ze vorige week niet naar buiten gebracht dat ze gisteren Perez zijn prestaties zouden gaan evalueren. Dan roep je elke keer op vragen "Perez blijft" en klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Wat zou FOM er tegenover hebben gezet? Want waarom zou rb zoiets doen, als ze er zelf minder van worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:30

Bron F1 Insider? Dat zijn 'journalisten' die schreven dat Horner was ontslagen en dat U2 met het nummer 'Don't be Horny, be Christian' zou komen, omdat die vrouw een familielid zou zijn. Mensen die dergelijke bagger produceren kan ik persoonlijk nooit meer serieus nemen.

https://f1-insider.com/fo...ergio-perez-bleibt-64229/

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 30-07-2024 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Gropah schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:42:
[...]

Wat zou FOM er tegenover hebben gezet? Want waarom zou rb zoiets doen, als ze er zelf minder van worden?
De FOM is een dochtermaatschappij, het gaat hier om de eigenaar Liberty Media. De vraag is dan moet er iets tegenover staan? Red Bull kan een heroverweging ook naast zich neerleggen. Dus is geld de motivatie hier omdat marktaandeel wegvalt en wat heeft Red Bull voor rol hier in? Wel is het zo dat minder inkomsten minder prijzengeld betekent maar als je geen WCC wordt is het prijzengeld sowieso lager.

Het artikel gaat daar ook niet verder op in en daarom is het net als alle andere verhalen het zou kunnen, misschein verzonnen voor de clicks maar we weten het niet. Over 3 weken begint het circus weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Dikke duimen festival is begonnen dus. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Illegal_Alien schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:37:
Dikke duimen festival is begonnen dus. :P
Silly season, vrijwel het hele seizoen al rondom Perez.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Even iets luchtigs?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:25
Uit een nog veel dikkere duim: Red Bull heeft bewust Perez laten zitten, om zo laag mogelijk te eindigen in het WCC. Op deze manier kunnen ze met Max nog wel het WDC binnenhalen, maar hebben ze volgend jaar zo veel ontwikkeltijd voor de auto van 2026.
En voor degenen zonder gevoel voor sarcasme: dit is niet serieus bedoeld. 🤡

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:19:
Uit een nog veel dikkere duim: Red Bull heeft bewust Perez laten zitten, om zo laag mogelijk te eindigen in het WCC. Op deze manier kunnen ze met Max nog wel het WDC binnenhalen, maar hebben ze volgend jaar zoveel ontwikkeltijd voor de auto van 2026.
En voor degenen zonder gevoel voor sarcasme: dit is niet serieus bedoeld. 🤡
...van jou wellicht. Maar een soortgelijk bericht is hier al meermaals geplaatst, laat staan op "de rest van het internet". Dus iemand zal het vast serieus bedoelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Ach de F1 blijft een apart, klein en gesloten wereldje. Journalisten hebben zelden scoops, vragen ook zelden serieuze vragen. Misschien dat ze het weten, maar kunnen, mogen of willen het niet zeggen. Simpelweg omdat ze waarschijnlijk daarna nooit meer een interview mogen doen. Dus iedereen blijft braaf in de lijn. Zullen vast genoeg mensen 'in the know' zijn, maar niemand die durf te praten vanwege consequenties. Kijk naar het gedoe rondom Horner, kijk nu ineens naar Briatore die weer terug is, maar vooralsnog zeer weinig tv time heeft gekregen.

F1 is al lang meer business dan sport, helaas. Jammergenoeg zijn contracten niet openbaar anders was het nog wel eens interessanter voor fans. Want niemand heeft een concreet idee of Perez en DR nou aangehouden zijn om sportieve redenen, of om commerciele redenen. Zal uiteraard wel een combi zijn, maar toch. Ik moet de eerste journalist nog horen zeggen 'so you're here as a commercial asset, basically a pay driver, how does that feel?' tegen Perez en DR. Maar goed, ook pay drivers kunnen winnen in F1.

Zie de heisa rondom 'rich parents'. Genoeg karters die van de grote namen in F1 gewonnen hebben, maar niet het geld hadden om verder te komen. F1 is gewoon een 'rich kid' sport waar je zonder 'backing' niet komt.

Ik hoop maar dat binnenkort Alpine maar eens Doohan bevestigt als coureur voor volgend jaar......en dan kijken of Andretti gepoached gaat worden om Alpine over te nemen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:08
Zou best een idee zijn voor de huidige F1. In Amerika heb je ook races voor geld buiten het kampioenschap, zoals de allstar in nascar.

Gooi alle coureurs in een PSC auto met allemaal dezelfde goede basisafstelling. 1 FP van een uurtje waar de coureurs zelf kunnen aangeven welke aanpassing ze willen hebben, het team mag daar niet bij helpen. Daarna een kwalificatie format, kan bijvoorbeeld 3 Q sessies zijn waar er 2x 10 afvallen met nog een top 10. En daarna nog een race voor de kei harde knikkers.

Je komt dan inderdaad op 30 auto's uit, volgens mij is dat het maximale voor de PSC. De 20 F1 rijders, als ze allemaal meedoen, kan je aanvullen met F2 feature race winnaars en als er dan nog plekken over zijn met F3 feature race winnaars.

Winnaar krijgt een miljoen ofzo, wisselgeld voor de FOM.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Hey dat klinkt een beetje als A1GP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

TheBrut3 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:57:
[...]

Zou best een idee zijn voor de huidige F1. In Amerika heb je ook races voor geld buiten het kampioenschap, zoals de allstar in nascar.

Gooi alle coureurs in een PSC auto met allemaal dezelfde goede basisafstelling. 1 FP van een uurtje waar de coureurs zelf kunnen aangeven welke aanpassing ze willen hebben, het team mag daar niet bij helpen. Daarna een kwalificatie format, kan bijvoorbeeld 3 Q sessies zijn waar er 2x 10 afvallen met nog een top 10. En daarna nog een race voor de kei harde knikkers.

Je komt dan inderdaad op 30 auto's uit, volgens mij is dat het maximale voor de PSC. De 20 F1 rijders, als ze allemaal meedoen, kan je aanvullen met F2 feature race winnaars en als er dan nog plekken over zijn met F3 feature race winnaars.

Winnaar krijgt een miljoen ofzo, wisselgeld voor de FOM.
Race of Champions :+ Rally coureurs vs best of all other classes. Dat hebben ze overigens wel weer half teruggebracht met die vage stadion races.

Wikipedia: Race of Champions

Overigens vind ik een non-championship race voor rookies een beter idee. Stuk of 4 dan wel. Na de 1e race, na de laatste race voor de zomer break, race net na de zomer break en dan race na de laatste race van het seizoen..

[ Voor 12% gewijzigd door siggy op 31-07-2024 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:53
TheBrut3 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:57:
[...] Gooi alle coureurs in een PSC auto met allemaal dezelfde goede basisafstelling. [...]
Ik had zo'n zelfde idee voor sprint races. Dan hoeven de coureurs en teams ook niet bang te zijn voor schade of iets dergelijks. Maar dit is niet volgens Formule 1. F1 is een eigen auto maken als constructeur volgens bepaalde regels. Dan raak je dat idee niet meer.

Ook denk ik dat niet alle coureurs blij zullen zijn met een dergelijk idee. Als ze dan een puddingbeurt maken, is het enorm makkelijk voor de pers om ze negatief neer te zetten, van "Zie je wel, als X en Y in dezelfde auto rijden is X een prutser".

En als laatste bezwaar zouden de monteurs er zeer waarschijnlijk op tegen zijn. Die mannen werken nu al hard en zijn 24 weekenden per jaar van huis. Omdat de Amerikaanse raceklassen alleen in de VS plaatsvinden is dat minder bezwaarlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Gewoon alle coureurs een standaard Suzuki Liana geven en rondjes laten rijden, geen monteur nodig, ze kunnen zelf eventueel wel de bandenspanning aanpassen en dat is de enige aanpassing mogelijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
En dan wel allemaal op het zelfde circuit, om het vergelijkbaar te houden. Ergens op een oud airfield in Surrey ofzo. En dan mogen ze ook allemaal maar 1 rondje doen.

Daar zou je een tv show van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Homeland schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:24:
Gewoon alle coureurs een standaard Suzuki Liana geven en rondjes laten rijden, geen monteur nodig, ze kunnen zelf eventueel wel de bandenspanning aanpassen en dat is de enige aanpassing mogelijk.
Oftewel: breng Top Gears "Star in a reasonably priced car" terug? Waar Vettel, Hamilton en nog een aantal (ex) F1 coureurs aan mee hebben gedaan en ze ook speciaal de oude auto afstofte toen ze eigenlijk een nieuwe hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DeKaerften schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:29:
En dan wel allemaal op het zelfde circuit, om het vergelijkbaar te houden. Ergens op een oud airfield in Surrey ofzo. En dan mogen ze ook allemaal maar 1 rondje doen.

Daar zou je een tv show van kunnen maken.

Gewoon zoiets dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kijk even een paar posts terug ;)

Overigens had je ook nog een tijd het BMW M1 Procar Championship. Prima idee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57
Kist schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:17:
[...]

Ergens eens, maar moet wel zeggen dat ik geschrokken ben van afgelopen weekend.

Het inkorten van de DRS heeft een vrij saaie race waar DRS treinen en amper inhalen de standaard werden ten gevolge gehad. Dat doet heel veel van het moois in Spa teniet.

Als veteraan Zandvoort GP ganger heeft dat circuit ook wel charme, al zijn de races vrij saai inderdaad

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-10 10:57

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GTzfrOZWUAAbqKj?format=jpg&name=small

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52

AvK

Ready Set Go

LZ86 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:40:
[...]

Als veteraan Zandvoort GP ganger heeft dat circuit ook wel charme, al zijn de races vrij saai inderdaad
Zandvoort saai?! Vorig jaar vergeten? :?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
AvK schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:09:
[...]

Zelfs Monaco is niet saai in de regen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Ik weet dat @basvn het al gemeld had maar het wordt eens tijd dat ze bij de Formule 1 beter gaan opletten omdat dingen steeds breken :)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/oliver-oakes-as-new-alpine-principal-v0-eye7g642vtfd1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=b25c7f94cd216f6c2955867b47b62673691f86c6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57
AvK schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:09:
[...]

Ik stond in die zeikregen, dus nee. Zeker niet vergeten :+

Maar toen het eenmaal settelde gebeurde er weinig spannends meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-10 01:11
Ik zie HiTech GP dat hele Enstone team wel overnemen. Al hoop ik van niet, gezien de controversiële eigenaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Homeland schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:24:
Hé dat is een goed idee! 🤭

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RobertMe
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/how-long-he-will-stay-v0-wls7iemc8ufd1.jpeg?auto=webp&s=c50acc2c2330dea6367806126f13ce383b5f6ae9

Kunnen ze over een jaartje weer iemand anders daar zetten. Na Abiteboul is dit nu nummer 3? Of mis ik er nog? Szafnauer 1,5 jaar? Vervolgens tot nu Bruno Famin, en nu dan weer die nieuwe. Veranderen vaker van TP dan van coureur, en coureurs hebben ze er ook nog eens 2 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:34

Valkyre

Kitesurf FTW!

Hoe zit dat eigenlijk met de punten?
Wdc punten achtervolgen de coureur wanneer ze van team wisselen.

Maar geldt dat ook voor de WCC punten?
En wat als iemand een team verlaat en ook de f1 mod season blijven de punten dan bij het team?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Valkyre schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:04:
Hoe zit dat eigenlijk met de punten?
Wdc punten achtervolgen de coureur wanneer ze van team wisselen.

Maar geldt dat ook voor de WCC punten?
En wat als iemand een team verlaat en ook de f1 mod season blijven de punten dan bij het team?
zoals je het zegt. het zijn WCC punten. blijven bij de constructeur dus

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:54:
[Afbeelding]

Kunnen ze over een jaartje weer iemand anders daar zetten. Na Abiteboul is dit nu nummer 3? Of mis ik er nog? Szafnauer 1,5 jaar? Vervolgens tot nu Bruno Famin, en nu dan weer die nieuwe. Veranderen vaker van TP dan van coureur, en coureurs hebben ze er ook nog eens 2 van.
Marcin Budkowski, die was dan wel executive director bij Alpine maar ontbrak het aan een team principal in de toenmalige managementstructuur.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-10 14:31
Statistisch gezien heeft ie gelijk :-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://memes.ucoz.com/_nw/39/27721061.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door DeKaerften op 31-07-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:44
Mijn op niks gebaseerde voorspelling voor 2025:
Sainz/Perez bij RB en Max//Russel bij Merc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
Hij zou er slim aan doen om te stoppen met dat gekke circus. Van zijn geld leuke dingen gaan doen, leuk simteam opzetten en begeleiden en lekker pensioeneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

NeverSettle schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:55:
[...]

Ik zie HiTech GP dat hele Enstone team wel overnemen. Al hoop ik van niet, gezien de controversiële eigenaren...
Vertel vertel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Dat is niet zo moeilijk :)

1 van de vroegere geldschieters van Hitech was Dmitri Mazepin, vader van de coureur Nikita Mazepin. De geldschieter van Hitech zou nu een kazachstaanse zakenman zijn maar er zijn signalen dat in de achtergrond Dmitri Mazepin nog steeds over de centen gaat en ondanks de ontkenningen is de FOM als de dood als dat waar blijkt te zijn.

Waar kennen we Dmitri nog meer van? Ooit wou hij het failliete Force India kopen en toen dan niet lukte Williams om te eindigen als sponsor Uralkali van het Haas team. Die sponsoring inclusief het stoeltje van Nikita kwam abrupt tot een einde met de russische invasie van de Oekraïne.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
In ander nieuws. Jack Doohan wordt waarschijnlijk nog voor de zomerstop als de 2e coureur bij het Alpine team voor volgend seizoen aangekondigd. Door de komst van Oliver Oakes kwam opeens Paul Aron in beeld maar dat had blijkbaar geen invloed op de beslissing. Onduidelijk is nog wat dit voor Mick Schumacher betekent die ook in beeld was voor een stoeltje.

https://www.motorsport.co...-2025-race-deal/10640886/
Pagina: 1 ... 48 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024