[F1 2024] Race 14 GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:
  • 68.341 views

Onderwerpen

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:37

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:11

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHCQxl5aAM5SIMvA8k_T3A-EbFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/INyoUNp2p0GL3OkXGr8lIMLj.png?f=user_large
Race 14: Belgian Grand Prix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/oSyfAwT5MgsK9EaBqfYHzb0y.gif

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19jEwPBDw_nkeqdmcmbayPDyJeY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ivmxqhuXh9PwdLypGNBkN8IJ.png?f=user_large
vr 26 jul
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 13:30
Local time: 13:30
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 17:00
Local time: 17:00
za 27 jul
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 12:30
Local time: 12:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 16:00
Local time: 16:00
zo 28 jul
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Local time: 15:00

Circuit
▸ Naam: Circuit de Spa-Francorchamps▸ Aantal rondes: 44
▸ Locatie: Spa-Francorchamps, België▸ Lengte circuit: 7,004 km
Meer info ↗▸ Race-afstand: 308,052 km

Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/f_auto,c_limit,q_auto,w_1320/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Belgium_Circuit

Bandenoverzicht

Voor de race in Spa-Francorchamps zijn de volgende banden gekozen: Hard (C2), Medium (C3) en Soft (C4).

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GTKmQqGWoAAs1ZH?format=jpg&name=4096x4096

Terug naar boven

[ Voor 0% gewijzigd door Chocoball op 24-07-2024 08:01 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-06 11:00
Één van de allerleukste circuits als je het mij vraagt. Moet het alleen niet of nauwelijks regenen :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Chocoball
We doen het deze race anders. We hebben @G_Dragon naar Spa-Francorchamps gestuurd als onze man ter plaatse vooor het weer, de tijden en verslaggeving. :)

Grapje, veel plezier daar met de race @G_Dragon .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:32
Leuk circuit altijd

Denk dat McLaren hier RedBull nog een extra tik op de neus gaat geven voor de zomerstop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Jasphur schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:01:
Één van de allerleukste circuits als je het mij vraagt. Moet het alleen niet of nauwelijks regenen :P
Het is wel helaas iets te ver 'gemoderniseerd'. De iconische busstop, eau rouge is nu met kinderlijk gemakt volgas. Als ze dat weer terug weten te onmoderniseren, zou het veel beter zijn. Maar de echte reden dat het sowieso een tof circuit is, is omdat het 'organisch' oontworpen is. Gewoon straten van dorp tot dorp gebruikt en gecombineerd tot circuit. Uiteindelijk hebben ze slechts nog maar een klein deel van de originele baan behouden, maar de flow blijft gelukkig hetzelfde.

Voor wie GPL veel heeft gedaan, het oude circuit valt nog voor een groot deel te volgen :)

Ik realiseer me nu pas hoe dichtbij ik woon, hemelsbreed geen 50km. En ben er pas 3x voor een raceweekend geweest. :|

Als Max hier niet wint, kan de zomerstop vrij explosief worden :+

[ Voor 3% gewijzigd door siggy op 24-07-2024 08:09 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45

AvK

Ready Set Go

Kan niet wachten tot zondag. Dat kan heel mooi worden. Wie is echt de snelste?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:19
Ik hoop Max de snelste, maar gok Lando.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:21
Jasphur schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:01:
Wat buien is wel leuk en past bij Spa, hele dag regen is problematisch zoals we weten van 2021.
Huidig weerbericht geeft aan dat vrijdagmiddag en zaterdag regenachtig zijn. Zondag droog. Temperaturen niet zo heel hoog. 20-23 maximaal.

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Zondag ben ik er zoals @Chocoball al zegt live bij! Mijn allereerste formule 1 race ooit, vind het wel heel spannend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cOPRQiETAk3Gh8N2m9-0L0PPFQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1MmOGPOTg51zuESg6LSt5ICJ.jpg?f=fotoalbum_large

De reis erna toe zal al 3 en half uur rijden zijn, maar gelukkig zijn we goed voorbereid :)

Dit is ons pakket voor de hele dag :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Jh6tyu6Ex0lMh9hNRwicMRiLmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PNImSxYwGSp4fjGR0yQfEql.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door G_Dragon op 24-07-2024 08:42 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-06 11:58
G_Dragon schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:38:
Zondag ben ik er zoals @Chocoball al zegt live bij! Mijn allereerste formule 1 race ooit, vind het wel heel spannend.

[Afbeelding]

De reis erna toe zal al 3 en half uur rijden zijn, maar gelukkig zijn we goed voorbereid :)

[Afbeelding]
Veel plezier toegewenst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 22:36

Damian

Insane Obtrusion

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuilhF9ZLj9u5EgT1kD2dv5d8v4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2pb4tmQnU9tyqDaQeMOsJ4x4.png?f=fotoalbum_large

Qualy dus redelijk grote kans dat ie nat is, race lijkt me redelijk droog...

[ Voor 4% gewijzigd door Damian op 24-07-2024 08:49 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geen tekort aan suikers 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Plenkske
Zorg dat je, ondanks de zitplaats, vroeg bent. De file naar de parkeerplaats kan lang zijn op zondag.
En als je na de race weer gaat heb je eigenlijk een paar opties:
1. een tijdje (uren) wachten op het circuit / fanzone voor je naar de auto gaat
2. direct na de race naar de auto en in de file staan voor je de parkeerplaats af bent (en daarna op de snelweg, of je kiest een andere route)
3. vlak voor de race eindigt snel naar de auto om de file voor te zijn

Ik zou je optie 1 adviseren, gewoon rustig aan...

[ Voor 4% gewijzigd door Plenkske op 24-07-2024 09:03 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:55
Dit is dus allemaal al op voor je geparkeerd hebt 8) :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05-06 09:56

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zeg, daar hebben we een apart topic voor he: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?

Geintje, veel plezier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:07
Plenkske schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:56:
[...]

Zorg dat je, ondanks de zitplaats, vroeg bent. De file naar de parkeerplaats kan lang zijn op zondag.
2. direct na de race naar de auto en in de file staan voor je de parkeerplaats af bent (en daarna op de snelweg, of je kiest een andere route)

Optie 1 + slaapje om de tijd te doden. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Holk schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:47:
[...]

Optie 1 + slaapje om de tijd te doden. *O*
Dat kan ook ja. Voorheen was er gewoon helemaal niets meer te doen na de race, maar tegenwoordig hebben ze in de fanzone volgens mij nog wel optredens. En over het circuit lopen kan je ook al een tijdje mee bezig zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 08-06 06:03

Nhz

DVNTR

Wil niet jaloers over komen, maar zullen we het over het racen hebben? :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Laatst online: 19:48
d-vine schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:05:
Leuk circuit altijd

Denk dat McLaren hier RedBull nog een extra tik op de neus gaat geven voor de zomerstop.
Ik verwacht dat niet, ik verwacht eigenlijk juist dat dit het circuit is wat Red Bull het meeste licht. Als ze het hier moeilijk gaan krijgen, zie ik het WDC eerlijk gezegd ook nog wel in gevaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 09:49
Pakt VER hier de engine penalty? Het lijkt me de enige logische keuze... Kan je zoiets nog na een kwalificatie uitstellen, of moet je dat van te voren aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:56
Leuk @G_Dragon! Ben benieuwd naar je live reports.
Qua pakket had ik toch eigenlijk een Belgische samenstelling verwacht, gezien wat jullie normaal bij een race op tafel hebben staan. Al laten patatten zich natuurlijk slecht drie dagen van tevoren inpakken.
Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-06 09:00
Chefbierrr schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:32:
Pakt VER hier de engine penalty? Het lijkt me de enige logische keuze... Kan je zoiets nog na een kwalificatie uitstellen, of moet je dat van te voren aangeven.
Van te voren geloof ik maar het is niet alleen een logische keuze qua circuit, maar ook omdat Red Bull nu even in de hoek zit waar de klappen vallen kun je het met een "inhaalrace" verbloemen. Daarna de zomerstop in om te herpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-06 09:00
Goed dat je het erbij zei ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:53

Spotmatic

Ken sent me

Ben benieuwd. Zal het de laatste race voor RBR van Pérez zijn? :X

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 08-06 11:00
Plenkske schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:56:
[...]

Optie 4: de race afkijken opnje telefoon in de auto in de file :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Spotmatic schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:38:
Ik hoop het wel.

Verder ben ik ook wel benieuwd wat voor effect die extra controle op de voorvleugels gaat hebben. Daar gaat de FIA vrijdag mee beginnnen las ik.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:53

Quad

Doof

Dikke +1 voor het gif-je in de TS. _O-

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Plenkske schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:41:
[...]

Ik hoop het wel.

Verder ben ik ook wel benieuwd wat voor effect die extra controle op de voorvleugels gaat hebben. Daar gaat de FIA vrijdag mee beginnnen las ik.
Nu nog geen, want ze gaan nu alleen nog controleren, en dan later bepalen wat ze er mee willen gaan doen, naar wat ik uit de verschillende artikelen begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Het zou kunnen, het kan ook dat ze dit uitstellen naar Monza. Wat ik ook niet onlogisch zou vinden. Mits de huidige motorpoule rotatie dit uitstellen nog toelaat. Anders pakt hij 'm hier denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-06 11:58
SterqVerhael schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:06:
[...]

Het zou kunnen, het kan ook dat ze dit uitstellen naar Monza. Wat ik ook niet onlogisch zou vinden. Mits de huidige motorpoule rotatie dit uitstellen nog toelaat. Anders pakt hij 'm hier denk ik.
Hij pakt 'm hier en in monza denk ik...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:18

Martinspire

Awesomeness

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, bij welke bocht zit je dan? Speed corner zegt mij niks namelijk. Is dat Pouhon of zo?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-06 00:38
Martinspire schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:26:
[...]

Nice, bij welke bocht zit je dan? Speed corner zegt mij niks namelijk. Is dat Pouhon of zo?
Iets daarvoor dacht ik, tussen Pouhon en Rivage in.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Martinspire schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:26:
[...]

Hier zitten we, zie de pijl!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WI326-q_XGLfenQnKLWughfVQ4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AYR7EsdtyC4YigRjr2Yv5GBm.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Veel plezier @G_Dragon !

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
Zijn daar zitplaatsen dan? Toen ik 10+ jaar terug eens daar ben geweest op een vrijdag kon ik lekker in de modder zitten ietsjes lager (begin pouhon). En het pad vanaf de ingang op dat rechte stukje voor Bruxelle (wat dus vanaf "de bocht zonder naam", die nu blijkbaar speed corner heet, tot aan pouhon en verder liep) was gewoon langs de bosrand en tussen hekken ("beneden") en pad ("boven") alleen maar gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:03
Dat zal er vooral aan liggen hoe betrouwbaar de huidige motoren nog worden bevonden.

Ik kan mij ook voorstellen dat ze de zomerstop gebruiken om misschien de motor verder te onwikkelen (Of moet dit ook verplicht stilliggen tijdens deze periode?) , om vervolgens op Monza te hopen op net iets meer vermogen dan de huidige motor.

Aangezien PER al een flinke klap geld heeft gekost dit seizoen aan schades zullen ze ook rekening moeten houden met de budgetcap bij het plaatsen van nieuwe motoren, en niet meer willen gebruiken dan echt nodig is.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-06 09:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Speed corner richting Pouhon lees ik. Veel plezier! :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
RobertMe schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:00:
[...]

Zijn daar zitplaatsen dan? Toen ik 10+ jaar terug eens daar ben geweest op een vrijdag kon ik lekker in de modder zitten ietsjes lager (begin pouhon). En het pad vanaf de ingang op dat rechte stukje voor Bruxelle (wat dus vanaf "de bocht zonder naam", die nu blijkbaar speed corner heet, tot aan pouhon en verder liep) was gewoon langs de bosrand en tussen hekken ("beneden") en pad ("boven") alleen maar gras.
Ja daar is nu een tribune. Vergeleken met 10+ jaar geleden zijn er sowieso meer tribunes.
Bij het stuk waar jij het over hebt is nog steeds wel heel veel onderdeel van brons en dus inderdaad zitten op de helling / gras / modder / stenen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:37
Spotmatic schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:38:
Poll: Rijd Perez na de zomerstop nog bij RBR
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406662&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
MaD_co schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:12:
Ik kan mij ook voorstellen dat ze de zomerstop gebruiken om misschien de motor verder te onwikkelen (Of moet dit ook verplicht stilliggen tijdens deze periode?) , om vervolgens op Monza te hopen op net iets meer vermogen dan de huidige motor.
Motoren mogen al niet meer ontwikkeld worden sinds de aanvang van het 2022 seizoen. Alleen betrouwbaarheidsupdates mogen nog (na goedkeuring van de FIA en overige fabrikanten).

V.w.b. de zomerstop was het vroeger zo dat die niet gold voor de motorfabrikanten. Volgens mij is er wel eens sprake geweest ervan om dat ook daar in te voeren. Maar of dat daadwerkelijk gebeurt is weet ik niet. En met de huidige engine freeze zal dat niet heel veel uit maken. Merendeel van de tijd zullen de fabrikanten steken en 2026 en dat duurt nog lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:29
RobertMe schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:00:
[...]

Er is het nodige veranderd in de afgelopen 10 jaar daar ;) . Was ook wel nodig!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 15:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5Y7CzlpmNRn4lnM9CghLdl8kYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PidbnGNaU8HVQPpeM1oo7MDl.jpg?f=fotoalbum_large

Foto gemaakt op Vrijdagochtend van het F1 weekend in 2022..

Vrijdag gaan we weer :*)

RichardVos.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 16:01

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GTPzIyJXYAAkOBL?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GTPzJDUX0AAqqXv?format=jpg&name=large

Ferrari Alpine heeft een nieuwe sponsor voor dit weekend. Deadpool en Wolverine

[ Voor 15% gewijzigd door basvn op 24-07-2024 13:05 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Quad schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:43:
Dikke +1 voor het gif-je in de TS. _O-
Deze GIF hebben wij (nou ja wij, in ieder geval 1 teamlid) zelf op maat gemaakt want bij sommige bestaande GIFs van deze scene moet je er pixels bijkopen of komt niet in het juiste formaat. De scene komt inderdaad uit de video waarvan @Ruzor de link van heeft gedeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
basvn schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:05:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Twitter]
Je zou bijna zeggen dat Ryan Reynords, die Deadpool speelt, een investeerder is in het team.

I.t.t. Red Bull die wel eens eenmalige lucratieve sponsorcontracten hebben gehad, zoals de Star Wars livery in Monaco lang geleden. Of daarvoor het Milton Keynes gebaseerde team nog onder de naam Jaguar dat een sponsordeal had v.w.b. de nieuwe Oceans film. Waarbij toen beide auto's reden met een dure diamant in de neus en een tot de dag van vandaag vermist is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-06 13:54
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Twitter]
Heel vet!

Ook logisch, gezien Ryan Reynolds één van de vele beroemde aandeelhouder is van Alpine F1.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Chocoball
Verstappen gaat een gridstraf van 10 plekken in Spa pakken voor nieuwe motoronderdelen

https://www.motorsport.co...f1-grid-penalty/10638215/

[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 24-07-2024 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
Chocoball schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:19:
Verstappen gaat een gridstraf pakken in Spa voor nieuwe motoronderdelen

Als het zaterdag regent zie ik ze dan 0,0 risico nemen in de quali. Als je toch vanuit de pits of P20 gaat starten. Checo needs to step up.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
SterqVerhael schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:20:
[...]

Als het zaterdag regent zie ik ze dan 0,0 risico nemen in de quali. Als je toch vanuit de pits of P20 gaat starten. Checo needs to step up.
Ligt aan de straf. Het artikel heeft het alleen over 10 plekken voor een verbrandingsmotor, dan heeft kwalificeren nog steeds nut (P1 => P11 is nog steeds beter dan P20).
Als die teveel straffen pakt krijgt die wel een straf tot "achteraan de grid" en dan is het dus sowieso P20 onafhankelijk van kwalificatieuitslag en penalties van anderen (tenzij die anderen ook een "achteraan op de grid" penalty heeft).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-06 15:55
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Twitter]
Hopelijk komt Gasly er verder mee dan 2 rondjes. :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:07
Verstappen gaat een gridstraf van 10 plekken in Spa pakken voor nieuwe motoronderdelen

Dat kan denk ik maar 1 ding betekenen....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/t8sjDUDtEHliuWevPV4HwnLd.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine

Zat er aan te komen.

Een uitgelezen mogelijkheid voor Norris om grote stappen dichter bij te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:49
Verwachten ze dan wel dat hij zonder pech de rest van het seizoen nu dan door kan komen of gaat dat straks (bijna zeker) nog een penalty worden in de staart van het seizoen omdat deze PU dan ook wel flink lang mee moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
Wie zegt dat de andere teams geen gridstraffen gaan krijgen om soortgelijke redenen. Aankomend weekend of later in het seizoen.

[ Voor 20% gewijzigd door SterqVerhael op 24-07-2024 15:09 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Rembock schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:11:
[...]

[Afbeelding]
Hij is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SterqVerhael schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:07:
Wie zegt dat de andere teams geen gridstraffen gaan krijgen om soortgelijke redenen. Aankomend weekend of later in het seizoen.
Is het nog steeds zo dat je eerste motor teveel 10 plekken kost en daarna iedere motor 5 plekken? Dan is dit de pijnlijkste stap. Ik vond dat heel bizar in 2021 toen Mercedes iedere race een gridstraf pakte om een gloednieuwe PU te gebruiken.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
Max mag voorlopig ook even niet in de SIM zitten tijdens een race weekend.

Misschien denken ze dat het korte lontje daarvan komt ;)

En het is in deze periode ook verstandig, 100% concentratie en rust voor de F1

https://www.speedweek.com...hwieriges-Wochenende.html

https://racingnews365.nl/red-bull-legt-verstappen-verbod-op

[ Voor 27% gewijzigd door d-vine op 24-07-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

d-vine schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:22:
Max mag voorlopig ook even niet in de SIM zitten tijdens een race weekend.

Misschien denken ze dat het korte lontje daarvan komt ;)

En het is in deze periode ook verstandig, 100% concentratie en rust voor de F1
Wie zegt dat? Helmut Marko zei nog dat dat geen enkel probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
sjaool schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:24:
[...]

heb de links er even bijgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

d-vine schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:28:
[...]

Ah, maar het is geen verbod. Ze hebben hem alleen gevraagd om in een raceweekend niet meer tot diep in de nacht te simracen. Doet hij het op de avond dan is dat geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
d-vine schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:28:
[...]

Ze hebben hem gevraagd om het niet meer zo laat te maken, dat is heel wat anders dan een simrace verbod in een raceweekend.

Edit: wat @sjaool zegt dus :D

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 24-07-2024 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
sjaool schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:24:
[...]

Naar buiten toe zeggen dat het geen probleem is (rijder in bescherming nemen richting media) en intern je zorgen erover uiten zijn twee verschillende routes.

Ik denk dat Max sowieso luistert naar Marko en ondanks dat ik denk dat zijn simrace stint in de nachtelijke uurtjes 0,0 invloed heeft gehad op zijn prestaties, denk ik wel dat het op dit moment een verstandig besluit is.

Daarbij verwacht ik, de Verstappens een beetje inschattende, dat er een trade-off is geweest. Waarbij ze ook intern heel duidelijk hebben gemaakt dat de auto verbeterd moet worden en het ook afgelopen moet zijn met al die 'onrust' buiten de racebaan; drama rond Horner - Marko, Horner - Jos, etc. M.a.w. wij geven jullie dit (> niet meer simracen in de nachtelijke uurtjes), maar willen er wel wat garanties voor terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rembock schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:11:
[Afbeelding]
Gezien hoe het team dit jaar (en zeker de laatste races) presteert, valt het nog te bezien. De upgrades die in Hongarije kwamen, werken achteraf ook zo goed niet (kijkende naar wie er ook weer 5e en 7e stonden vorige week...).
Ik ben wel benieuwd naar deze race, Spa blijft toch een van de all time favorite tracks. Hopelijk weet men dit weekend ook aan te kondigen dat de race de komende paar jaar in elk geval verlengd is.

Het plaatje in de topic start, met de dansende VER en RIC is dan wel weer toepasselijk, na deze race wordt immers over PER zijn toekomst besloten en mogelijk staat hierbij RIC op #1 volgens de laatste geruchten om PER te vervangen.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2024 22:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:37
SterqVerhael schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:34:
[...]
Daarbij verwacht ik, de Verstappens een beetje inschattende, dat er een trade-off is geweest. Waarbij ze ook intern heel duidelijk hebben gemaakt dat de auto verbeterd moet worden en het ook afgelopen moet zijn met al die 'onrust' buiten de racebaan; drama rond Horner - Marko, Horner - Jos, etc. M.a.w. wij geven jullie dit (> niet meer simracen in de nachtelijke uurtjes), maar willen er wel wat garanties voor terug.
Dit lijkt me onzin van de bovenste plank, alsof dit de manier is waarop iets dergelijks onderhandeld zou worden.

[ Voor 22% gewijzigd door stefanass op 24-07-2024 15:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
stefanass schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:42:
[...]

Dit lijkt me onzin van de bovenste plank, alsof dit de manier is waarop iets dergelijks onderhandeld zou worden.
Een beetje wat Peter Windsor zei over teams en rijders: "Wij betalen jouw salaris, dus je doet wat wij zeggen". Zo bot zul je het niet brengen, maar uiteindelijk is VER gewoon een medewerker. Een erg goede en gewaardeerde medewerker, maar ook die kunnen te ver gaan. De tirade over de boardradio doet het internationaal gewoon erg slecht en dat simracen, of hij er nu last van heeft of niet, wordt ook slecht opgepikt.

RBR is een PR-machine om blikjes te verkopen. Dan kun je nog zo snel zijn, als fans zich niet meer met je identificeren door "gedoe" tijdens races, is dat gewoon een negatief effect.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

CH4OS schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:42:
Het plaatje in de topic start, met de dansende VER en RIC is dan wel weer toepasselijk, na deze race wordt immers over PER zijn toekomst besloten en mogelijk staat hierbij RIC op #1 volgens de laatste geruchten om PER te vervangen.
Dat zou toch wel echt ultiem kansloos zijn. De ene rijder die niets presteert vervangen door de andere rijder die niets presteert.

Van het board moest hij toch weg?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Glashelder schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:50:
Dat zou toch wel echt ultiem kansloos zijn. De ene rijder die niets presteert vervangen door de andere rijder die niets presteert.

Het punt hierbij is wel, dat RIC het rijden bij een topteam wel gewend is en het daardoor wellicht een grotere kans van slagen heeft dan de minder ervaren rijders (zoals een Tsunoda of Lawson) direct onder dergelijke druk te zetten. Men is naar verluidt (vooral) op zoek naar consistentie en punten om voorop te blijven in het (constructeurs)kampioenschap, nu Ferrari en zeker McLaren, met hete adem in de buurt komen qua punten.

RIC is destijds uit eigen beweging weg gegaan as far as I know.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2024 16:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Glashelder schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:50:
[...]

Anderzijds blijven de prestaties van Perez uit door zelfstandige crashes en blunders in de kwalificatie. Ik kan mij zo snel geen echte blunders van Ricciardo herinneren. Sure, hij is misschien niet snel (genoeg), maar Perez is ook geen snelheidsduivel. En als Riiciardo elk weekend in zeg de top 6 kwalificeert en finisht is dat al beter dan Perez.

Maar ja, uiteraard zijn ook dat niet de prestaties waar RBR naar op zoek is. Dat zijn immers idealiter 1-2 finishes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:02

Oei, ik had gehoopt dat hij hier minder dan 7 punten op nor zou verliezen maar dat wordt dan lastig

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Snowhite0901 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:40:
Oei, ik had gehoopt dat hij hier minder dan 7 punten op nor zou verliezen maar dat wordt dan lastig
Als het gaat zoals eerdere jaren en de auto weer goed presteert, is de kans best aanwezig dat VER gewoon weer een rocketship heeft op dit circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:08:
Anderzijds blijven de prestaties van Perez uit door zelfstandige crashes en blunders in de kwalificatie. Ik kan mij zo snel geen echte blunders van Ricciardo herinneren. Sure, hij is misschien niet snel (genoeg), maar Perez is ook geen snelheidsduivel. En als Riiciardo elk weekend in zeg de top 6 kwalificeert en finisht is dat al beter dan Perez.
Het team dreigt de koppositie in de WCC ook te verliezen, daarom zou men op zoek zijn naar meer consistentie, iemand die vaker binnen de punten rijdt dan er buiten. De laatste race waar PER dat een goed deed, was dat niet Miami vorig jaar of zo?
Maar ja, uiteraard zijn ook dat niet de prestaties waar RBR naar op zoek is. Dat zijn immers idealiter 1-2 finishes.
Maar dit geldt natuurlijk voor elk team... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Grrrrrene schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:48:
Een beetje wat Peter Windsor zei over teams en rijders: "Wij betalen jouw salaris, dus je doet wat wij zeggen". Zo bot zul je het niet brengen, maar uiteindelijk is VER gewoon een medewerker. Een erg goede en gewaardeerde medewerker, maar ook die kunnen te ver gaan. De tirade over de boardradio doet het internationaal gewoon erg slecht en dat simracen, of hij er nu last van heeft of niet, wordt ook slecht opgepikt.
Na hier wat over nagedacht te hebben, specifiek over hetgeen Windsor zou hebben gezegd: Aan de andere kant brengt een rijder ook veel sponsorgelden mee, dus het is niet alleen maar "Wij betalen jouw salaris, dus je doet wat wij zeggen". Is de reden (aldus de reacties hier vaak) dat men PER aanhoudt niet vanwege de hoeveelheid sponsorgelden die hij meeneemt naar RBR? :)
RBR is een PR-machine om blikjes te verkopen. Dan kun je nog zo snel zijn, als fans zich niet meer met je identificeren door "gedoe" tijdens races, is dat gewoon een negatief effect.
Tja, dat geldt voor de andere teams praktisch net zo, al is daar meer het doel om meer auto's van het eigen merk te verkopen. In elk geval de fabrieksteams (Mercedes, Ferrari en Alpine). Maar, in mindere mate wellicht, ook Aston Martin.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2024 16:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 10:11
Vorig jaar stond de Red Bull hoger dan normaal, omdat ze anders vanwege de compressie in Eau Rouge mogelijk teveel slijtage op de plank hadden. Gezien ze daar dit jaar (nog) meer moeite mee hebben...
Tegelijkertijd lijken ze een voordeel voor de topsnelheid een beetje kwijt te zijn.

Niet om een azijnpisser te zijn, maar hou er rekening mee dat het tegen kan vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:04

DarkSide

theres no place like ::1

waar de RB19 prima paar plekken gridstraf kon krijgen om daarna met gemak nog de winst in de race te pakken, zal het voor de RB20 niet gelden.

De straf moet er een keer komen en dat kan net zo goed hier.
Wel denk ik dat er een aantal bochten zijn waar de RB het prima zal doen.
Maar naast dat het minder een rocketship is, is ook de competitie echt een stuk closer

McLaren zal het ook hier goed doen.
Maar Mercedes en Ferrari zijn ook niet zomaar in te halen als max buiten de top 10 start denk ik.

Wel benieuwd of RB en Max wat meer de zaakjes in orde hebben. En wat meer rust in de tent is. En de strategie ze kan helpen aan een extra plek (of 2).

Helaas is de race (denk ik) niet live te zien voor mij. Mijn zomerstop is begonnen en zal waarschijnlijk iets van een highlight moeten terugkijken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
[...]

Normaal gesproken kijk de race op maandag nog een keer terug, maar daar had ik door die grote bek van Max echt helemaal geen zin in. Asociaal hoe hij GP verrot schold. Die gozer zit er om jou vooruit te helpen met al de informatie die hij heeft en dan zet je zo'n smoel op?! Belachelijk! Mijn sympathie voor Verstappen was na Hongarije echt nul!

Ik ben benieuwd of hij dit weekend een beetje klasse kan tonen, ook wanneer het een beetje tegenzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Ook slechte publiciteit is publiciteit.

Verder is dit gedrag wel overeenkomstig het brutale verstorende non-conformisme image wat red bull wil uitstralen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:37
[...]

VER kan heel veel maken. Maar in principe doet hij niet meer als zijn onvrede uiten over de gang van zaken op het moment. Op groffe onsympathieke wijze? Ja dat kun je vinden. Maar dit is niet van de ene op de andere dag zo ontstaan.... VER wil maar 1 ding en dat is nog een WDC binnen halen, en daar heeft hij gewoon een goede auto voor nodig.

Het is niet zo dat max vrouwen verkracht heeft, kinderlokker is of met 10kg cocaine in zijn privejet is gesnapt. Dan zou je over imagoschade kunnen spreken voor redbull.... nu is het niet meer als een coureur die op duidelijke wijze laat merken dat hij gefrustreerd is. Zo is max....

[ Voor 12% gewijzigd door stylezzz op 24-07-2024 18:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Wat een soap is dit seizoen aan het worden! Beetje actie in de tent is altijd prima, maar hopelijk kan Max een mooie schone race rijden en met ee beetje geluk nog een podium pakken.

Spa is wel een circuit waar ze echt kunnen inhalen en waar Max de afgelopen 3 jaar het best goed heeft gedaan. Ik zie wel goedkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

pilskes schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:15:
Wat een soap is dit seizoen aan het worden! Beetje actie in de tent is altijd prima, maar hopelijk kan Max een mooie schone race rijden en met ee beetje geluk nog een podium pakken.

Spa is wel een circuit waar ze echt kunnen inhalen en waar Max de afgelopen 3 jaar het best goed heeft gedaan. Ik zie wel goedkomen!
Drive to Survive kan er dit jaar een puntje aan zuigen idd :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 21:20
Ben inderdaad ook benieuwd wat het kijken naar de voorvleugels op gaat leveren. Ik verwacht dat ze kijken, nog een race kijken, een mening vormen en dan met een race of 4-5 een beslissing nemen dat het illegaal is. Daarmee faciliteren ze een, tijdelijke, ongelijke voorsprong voor twee teams en voorkomen ze dat anderen die inlopen. Daarmee kunstmatig een spannend seizoen creëren.

Bovendien word het hier weer koeler, en we weten hoe Silverstone ging. Ik denk dat als Max z’n gridstraf pakt hij ten beste 5e kan worden. Ik voorspel teamorders voor perez en RBR 5 en 6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 23:00
Als Max inderdaad 10 plekken straf krijgt zie ik hem niet veel hoger eindigen dan 7e, uitgaande van een normale race zonder problemen voor de top 3 teams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
YakuzA schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:17:
[...]

Aflevering 1 met de escapades van Horner zal wel lekker smeuïg worden gebracht als aftrap. Aflevering 4 of 5 kun je alvast ook invullen: Tantrum Max of iets dergelijks ;)
Aflevering 2 of 3 zal over de strategie van McLaren, we komen er alleen pijnlijk achter dat die er niet was.

Anyway ik ben benieuwd hoe dit weekend zal verlopen. Red Bull lijkt onder normale omstandigheden een bijrol spelen. McLaren en Mercedes zullen dit samen uitvechten met misschien nog Ferrari als aanvulling voor de top 6.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
Ocon zal dit weekend wederom met een Deadpool helm rondrijden en Gasly zal met een Wolverine thema. De monteurs zullen eenmalig in een rode Deadpool outfit rondlopen.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/esteban-ocons-helmet-for-the-2024-belgian-grand-prix-v0-yjlhdxk3rhed1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=d77f9d4403a44ab28ecea8531af8fba238f66e34

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Nog even de race director's notes document in de gaten houden want 1 van de 2 DRS zones wordt ingekort.

Het activatiepunt voor de DRS zone op de Kennel straight is 75m opgeschoven vanaf het einde van Raidillon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:08:
Nog even de race director's notes document in de gaten houden want 1 van de 2 DRS zones wordt ingekort.

Het activatiepunt voor de DRS zone op de Kennel straight is 75m opgeschoven vanaf het einde van Raidillon.
DRS 1 is dat dus. Want daarvoor kan geen DRS zone zijn (/van La Source naar beneden is er geen). Ander zal start / finish zijn (/is start / finish) en dat is logischerwijs altijd de laatste DRS zone, immers begint die voor start / finish dus komt die aan het einde van de ronde en dus niet aan het begin van de ronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-06 21:36
YakuzA schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 17:37:
[...]

Ook slechte publiciteit is publiciteit.

Verder is dit gedrag wel overeenkomstig het brutale verstorende non-conformisme image wat red bull wil uitstralen.
Plus we hebben het hier over Red Bull, waarbij de langopblijvende gamers de doelgroep is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
YakuzA schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:17:
[...]

Ik ga volgende januari/februari weer Netflix proberen, vorig seizoen gemist want zo interessant was dat uiteindelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
TheBrut3 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:53:
Als Max inderdaad 10 plekken straf krijgt zie ik hem niet veel hoger eindigen dan 7e, uitgaande van een normale race zonder problemen voor de top 3 teams.
Nu hopen dat McLaren (Mclaren?) risico durft te nemen of dat zij geen gridstraf op willen lopen. Zou fijn zijn voor het WDC als Norris podium haalt, maar Zandvoort is lastiger in te halen. Monza is mogelijk een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 23:00
BiaggioLuciano schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:11:
Nu hopen dat McLaren (Mclaren?) risico durft te nemen of dat zij geen gridstraf op willen lopen. Zou fijn zijn voor het WDC als Norris podium haalt, maar Zandvoort is lastiger in te halen. Monza is mogelijk een optie.
Ik snap je punt volgens mij niet. De Mercedes teams zitten allemaal op koers dit seizoen af te ronden zonder motor straffen.

Waarom zou McLaren risico moeten nemen? Zij hebben al een race of 6 de beste wagen. Norris koerst op een easy WDC af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12
TheBrut3 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:37:
[...]

Ik snap je punt volgens mij niet. De Mercedes teams zitten allemaal op koers dit seizoen af te ronden zonder motor straffen.

Waarom zou McLaren risico moeten nemen? Zij hebben al een race of 6 de beste wagen. Norris koerst op een easy WDC af.
Toch is Max sinds Italië ongeveer 17 punten uitgelopen op Norris. Ondanks die slechte wagen :-)

Het gaat nog heel spannend worden, ik zie RBR haar vormdip nog wel overwinnen en dan zijn er hopelijk 3-4 teams die voor het podium kunnen strijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:22
mavamal schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:57:
Vorig jaar stond de Red Bull hoger dan normaal, omdat ze anders vanwege de compressie in Eau Rouge mogelijk teveel slijtage op de plank hadden. Gezien ze daar dit jaar (nog) meer moeite mee hebben...
Tegelijkertijd lijken ze een voordeel voor de topsnelheid een beetje kwijt te zijn.

Niet om een azijnpisser te zijn, maar hou er rekening mee dat het tegen kan vallen.
Lijkt een koel weekend te worden (niet boven de 21/22 graden en zowel vrijdag als zaterdag bewolkt en kans op regen. Zondag lijkt wel droog te worden. Dus ook qua setup interessant!
Dat is misschien nog wel gunstig mocht VER een gridstraf willen pakken.

Misschien denk ik te romantisch maar de periode 2022-2024 lijkt qua competitie wel (een beetje) op die van 1991-1993. Destijds de Williams met de betere auto over die jaren waar pas in 1993 deze werd ingehaald door de McLaren van Senna (echter te laat om Prost het WDC te ontnemen). Buiten Benetton waren er echter geen andere teams die ook in de mix meededen. Enfin, heeft weinig met specifiek deze GP op Spa van doen. Just a brainfart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 21:20
Chocoball schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:08:

Meer anti RBR maatregelen. Jammer dat het niet kon ten tijde van MB maar nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laten we ook niet vergeten dat er nog minimaal 1, maar misschien nog 2 motorwissels volgen later dit jaar. Met die wetenschap kunnen ze er overigens misschien wel wat extra pks uit peuteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:15
MikeyMan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 07:36:
Laten we ook niet vergeten dat er nog minimaal 1, maar misschien nog 2 motorwissels volgen later dit jaar. Met die wetenschap kunnen ze er overigens misschien wel wat extra pks uit peuteren.
Precies. Herinneren we ons nog Lewis' 'rocketship', waarmee hij in 2021 in 3 races de achterstand op Verstappen omboog in een voorsprong? Maar toen lagen ze veel dichter bij elkaar.

Als Verstappen nu met een 'rocketship' in Spa zelfs nog uit zou lopen op Norris deelt hij wel een gevoelige mentale tik uit.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En daarvoor heeft Mercedes heel wat motoren uitgeprobeerd bij Bottas. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 17:02
TheBrut3 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:37:
[...]

Heb je al flink ingezet op dat "easy WDC" ?
De bookmakers geven hem nog steeds minder dan 20% kans daarop dus dit is je kans flink te cashen daarmee (als je gelooft wat je schrijft).

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
En hoe gaan ze dat doen onder een engine freeze, waardoor alle updates gecontroleerd worden door de FIA en akkoord van de (andere) fabrikanten vereist?

Het zou flauw zijn om te wijzen op dat RBR deze freeze zelf geregeld heeft. Want die kwam er sowieso in 2023? Alleen is die na lobby van RBR een jaar naar voren geschoven (naar aanleiding van het vertrek van Honda).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:27
RobertMe schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:06:
[...]

En hoe gaan ze dat doen onder een engine freeze, waardoor alle updates gecontroleerd worden door de FIA en akkoord van de (andere) fabrikanten vereist?

Het zou flauw zijn om te wijzen op dat RBR deze freeze zelf geregeld heeft. Want die kwam er sowieso in 2023? Alleen is die na lobby van RBR een jaar naar voren geschoven (naar aanleiding van het vertrek van Honda).
Software, een motor die 100u moet meegaan kan verder op de limiet worden gezet dan een motor die 200u moet meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
meenkdrie schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:08:
[...]

Software, een motor die 100u moet meegaan kan verder op de limiet worden gezet dan een motor die 200u moet meegaan.
Nja ok. Maar dat zie ik niet perse als "extra PKs er uit peuteren". De motor blijft hetzelfde en peuter je niet echt iets extra's uit. Je kunt hem inderdaad wel dichter tegen de limiet zetten en daarmee betrouwbaarheid inleveren, en die betrouwbaarheid "terugwinnen" door er meer te gebruiken.

Maar... volgens mij (/volgens geruchten / "lekken") heeft de FIA eerder ook al ingegrepen tegen het tunen van de software in combinatie met verbeterde betrouwbaarheid. Dus dat een fabrikant een betrouwbaarheidsupdate deed, wat prima is, vervolgens de mapping aanpaste om er meer performance uit te halen wat dan dus, betrouwbaar, kon, en dat de FIA ze terug deed fluiten. Omdat er dus na de update meer PKs uit de motor kwamen / .... Betrouwbaarheidsupdates mogen dus echt alleen worden ingezet om de levensduur te verlengen, en niet om daarna alsnog met een andere mapping er meer PKs uit te halen.
En dat zou de FIA bij een "schrijf motoren gewoon eerder af" dus ook kunnen doen. Als je nu 2,5 seizoen lang 1000PK er uit haalt en ineens 1010PK dan valt dat ook gewoon op. En kan de FIA alsnog verplichten om een "cap" te zetten op die 1000PK.
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord