Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Precies. En zo plakkerig als dat spul is zou het me niet verbazen als het normaal gesproken het dubbele per band is.
Hier ook tijdens een verjaardagsfeestje gezellig meegekeken maar niet al het drama meegekregen (er moest gezongen worden voor de kids enzosjaool schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:06:
[...]
Ach, gewoon lol maken mag tegenwoordig niet meer. We moeten allemaal bang wezen en in het gelid lopen.
Ik heb een leuke race gezien met alle daarbij behorende drama. Over een week of vier gaan we verder.

Al met al een prima seizoen zo!
Ever wondered about how much weight running on the marbles after Qualifying adds? This one 90’s Goodyear slick is 1.5KGs heavier than usual pic.twitter.com/qTeJL7nxpW
— CATERHAM F1 RENOVATION (@KevTs) 8 oktober 2017
Let er na de race maar eens op, ze pakken bewust zoveel mogelijk marbles op, puur om deze reden!Maarten_E schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:04:
Begrijp ik uit de uitleg van Ho-Pin Tung nu dat de "rommel" die wordt opgepikt door de banden in de uitloopronde bij elkaar anderhalve kilo zou kunnen optellen? Dat lijkt mij wel flink veel.
volgens mij ook nog om de rijd-hoogte wat op te krikken.Danielson schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:29:
[...]
Let er na de race maar eens op, ze pakken bewust zoveel mogelijk marbles op, puur om deze reden!
Max leaving Spa together with Daniel via the helicopter 🧡 pic.twitter.com/0v8XqJV3QS
— Verstappen News (@verstappenews) 28 juli 2024
Ik zou het doen!
Dat in Brazilië was opzet, en het moment dat ze door de mand vielen.asing schreef op zondag 28 juli 2024 @ 19:13:
[...]
Nee, ze rekenen exact uit hoeveel brandstof erin moet om de streep te halen en dan nog een liter over te hebben voor het brandstofmonster. In dit geval kon er nog 1,5 liter uit gepompt worden. Dat maakt dat ze uiteindelijk onder het gewicht zitten en in de verklaring hierboven geeft het team ook aan een fout gemaakt te hebben. Dat gebeurt af en toe, zie de DSQ van Hamilton in Brazilië waarbij de DRS klep iets te ver open ging.
De onderste flap van de achtervleugel van Mercedes was flexibel en veerde open op
Hogere snelheden. Daar waren ook gewoon duidelijke beelden van. En ook de afgeschaafde lak aan de binnenkant van de vleugel was een teken dat er iets bewoog.
Max kreeg destijds ook nog die boete omdat hij aan die vleugel gevoeld had.
Mercedes had de pech dat het flapje niet meer helemaal teruggeveerd was, en daardoor niet door de test heen kwam.
Ziet er niet uit alsof ze naar Tomorrowland gaan met dat gezelschap.
Heh... helaas geeft dit teams een loophole waarmee ze dus gewicht gedurende een race kunnen lozen.hoevenpe schreef op zondag 28 juli 2024 @ 19:08:
Sneu, wat een suffe regel.
Weeg dan iedereen voor de race.
Zoals Tyrell deed in 1984.
Tyrrell had been a force to be reckoned with in the early 1970s but, as F1 budgets skyrocketed, the British team couldn’t keep up with its adversaries. With turbo engines becoming more commonplace in F1, Tyrrell opted to continue with the cheaper, naturally aspirated Cosworth DFY V8 powerplants. The turbo units could churn out around 1000bhp in qualifying trim, which meant that Tyrrell was barely on the same playing field as the rest of its main rivals.
With a little sprinkling of ‘ingenuity’, the Ockham-based team sought to redress the balance. The team’s 012 car was designed to run underweight, but after FISA closed the loophole where cars could top up with water after the race, Tyrrell had to get its cars up to weight during the race. Teams were also unable to fuel their cars either midway through the race, but could top up the water tank.
Tyrrell thus used their final pitstops to fill the car with a mix of water and lead shot, which would give them plenty of time running in the race with an underweight car. Teams reported that plenty of spilled lead shot would frequently litter the Tyrrell pitbox, and the team eventually got caught loading the cars with extra weight.
But that’s not all – the team also peppered that water mix with a range of aromatics – which the team used to spray the inlets to derive extra power from the engine. As the team was considered to have been taking on extra fuel during the pitstops, in addition to running underweight, Tyrrell’s full 1984 results were expunged and the team disqualified from the entire season.
Correctie, mislukt dus.
"When you grow up your heart dies"
Dat is echt afhankelijk van de layout.Vinnocchio schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:47:
Geen uitlooprondes meer op alle F1 tracks lijkt me een goede regel
Ik zou het doen!
Spa is te lang voor een uitloopronde. That’s why. Niet de standaard.Vinnocchio schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:47:
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat weet ik, maar het anderhalve kilo aan steentjes klinkt als vrij veel. Had maximaal een halve kilo verwacht, maar dat zal mijn verkeerde perceptie zijn.Danielson schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:29:
[...]
Let er na de race maar eens op, ze pakken bewust zoveel mogelijk marbles op, puur om deze reden!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Waarom. Dan ontneem je ons dit soort f*ck-upsVinnocchio schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:47:
Het zijn geen steentjes. Het zijn stukken rubber die van de banden af gesleten zijn.Maarten_E schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:56:
[...]
Dat weet ik, maar het anderhalve kilo aan steentjes klinkt als vrij veel. Had maximaal een halve kilo verwacht, maar dat zal mijn verkeerde perceptie zijn.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HrmdL5oOjem9c6LqqbUWAXOC.jpg?f=user_large)
[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 28-07-2024 20:59 ]
Zie ik nu Hannah ook achterin zitten?
Nee, mijn dochter is gewoon thuisTheBrut3 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:03:
Ik dacht dat het Sophie was.
Klopt.TheBrut3 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:03:
Verder toch wel zuur voor Russel hoor. Gunds het hem wel.
[ Voor 43% gewijzigd door nadroJ op 28-07-2024 21:15 ]
Sowieso schrijf je zo!
Het e.e.a. via Servus TV op YouTube op zo'n 9:30 in de video. Kan even niet linken maar die video is zo gevonden denk ik 😉
Testing, one, two ...
Heel simpel, die test wordt steeksproefsgewijs gedaan. Je kan kijken of de bewuste McLaren is geselecteerd voor de steekproef en anders is de plank niet gecheckt.Anoniem: 217290 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:09:
Ik wacht nog op een bericht over de plank bij mclaren... daar kwam een partij stof vanaf elke ronde die kan nooit meer voldoen aan het reglement als redbull er al bang voor was en daardoor liftte in eau rouge. Bij red bull zag ik vrijwel geen stof...
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ha de nieuwe vriendin van Ricciardo, dan wordt hij Max zijn stiefvader. 🤯TheBrut3 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:03:
Ik zou het doen!
Ik vind dat die test ook bij alle autos uitgevoerd moet worden ipv randomasing schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:18:
[...]
Heel simpel, die test wordt steeksproefsgewijs gedaan. Je kan kijken of de bewuste McLaren is geselecteerd voor de steekproef en anders is de plank niet gecheckt.
Wat een ballen die RUS, fan-tas-tisch! En de top drie zóó onwijs dicht op elkaar, heerlijk is dat.
Top race zo voor de zomerstop!
Je hebt ook al gezien dat hij daarna gediskwalificeerd is?Yonix schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:31:
Daarnet de race pas terug kunnen kijken, want (nog steeds) op vakantie, en potdomme wat was het er weer één zeg!
Wat een ballen die RUS, fan-tas-tisch! En de top drie zóó onwijs dicht op elkaar, heerlijk is dat.
Nee, ik kijk nu net de interviews na de race. What happened??TinusXIII schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:32:
[...]
Je hebt ook al gezien dat hij daarna gediskwalificeerd is?
Als zijn ballen 1,5 kg zwaarder waren geweest...Yonix schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:31:
Daarnet de race pas terug kunnen kijken, want (nog steeds) op vakantie, en potdomme wat was het er weer één zeg!
Het team geeft vooraf aan de race op hoeveel brandstof er in zit, in KG. Vervolgens zitten er 2 fuel flow sensoren in, die tenzij ik mij erg vergis, ook meten in KGs per seconde. Dus de FIA weet precies hoeveel brandstof er in zit (de teams iets minder precies, omdat zij maar de data van 1 sensor ontvangen, na het Ferrari verhaal van 2019).Mschamp schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:46:
[...]
Dat bedoel ik, als ze daar enkel wegen, maar niet kijken of de hoeveelheid brandstof klopt, kan het zijn dat het gewicht op het eerste zicht OK is, maar er ook gewoon nog te veel brandstof in zit.
En als je na de race gewogen wordt en exact op het minimum gewicht zit dan klopt er gewoon iets niet. Al helemaal niet als er nog geen fuel sample genomen is. Als er nog 1KG uit de tank gehaald moet worden dan kun je dus of geen fuel sample aanleveren (= DSQ), of is de auto te licht (= DSQ).
Zie hierboven. FIA zou moeten weten hoeveel brandstof er nog in zit. Als ze weten (/kunnen aflezen van sensor + vooraf opgegeven declaratie) dat er nog 20KG branstof in zit en de auto zit minder dan 20KG boven het minimum gewicht dan is het gewoon foute boel.Bullet NL schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:54:
Alle auto's worden gewogen, maar een steekproef waar de brandstof er uit gaat is volgens mij niet bij elke auto het geval. In dit geval zat de auto met brandstof op de minimale 798kg. Had hij voor 1 kg meer brandstof mee was het niet opgevallen.
Dit is best vreemd en kan bijna geen fout zijn, ook de lauwe reactie van Toto na de winst van George....
Hoeveel ze drainde maakte niet uit. Met brandstof exact op het minimum gewicht, dan hoeven ze er maar 1 gram uit te halen en voldoet die niet meer aan de limiet. Dat er vervolgens nog 20KG in de tank kan zitten doet er niet toe. Immers is de auto toch al te licht.redwing schreef op zondag 28 juli 2024 @ 19:36:
[...]
Klinkt inderdaad alsof ze al wisten dat ze fout zaten en dus bewust wat minder hadden gedrained.
En v.w..b de marbles discussie: de FIA kan eisen dat er een andere (/nieuwe) set banden onder wordt gelegd. Als je dus 10 gram boven de limiet zit en wel dik de marbles op de banden hebt dan kan de FIA eisen met een andere set te wegen en verlies je het effect van de marbles.
Edit:
Owja: ja, teams moeten zelf vooraf opgeven hoeveel peut ze er in stoppen, dus ze kunnen ook aangeven dat ze er 10KG minder in hebben gedaan dan daadwerkelijk het geval was. Alleen doet de FIA vooraf aan de race steekproeven. Waarbij de tank dus helemaal leeg gemaakt moet worden en of gewogen wordt hoeveel benzine er uit gehaald is of het verschil in de getankte als "lege" auto (uiteraard incl. controle dat ze er vervolgens meer / minder in stoppen als ze de auto opnieuw tanken).
[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 28-07-2024 22:38 ]
So I’ve read. Jeetje wat stom.Exocet schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:34:
[...]
Als zijn ballen 1,5 kg zwaarder waren geweest...
Wat ik lees is dat de FIA zegt dat de auto na het drainen precies op gewicht en goedgekeurd was. Dus dan zou de benzine er al uit moeten zijn. Toen daarna goed gedrained werd was ie pas te licht.RobertMe schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:35:
[...]
Hoeveel ze drainde maakte niet uit. Met brandstof exact op het minimum gewicht, dan hoeven ze er maar 1 gram uit te halen en voldoet die niet meer aan de limiet. Dat er vervolgens nog 20KG in de tank kan zitten doet er niet toe. Immers is de auto toch al te licht.
En dat de FIA zou moeten weten dat er meer benzine in zou moeten zitten klopt. Maar ik lees het toch echt alsof Merc bewust minder gedrained heeft en dan dus hoopte dat de FIA de hoeveelheid benzine niet zou controleren.
[removed]
Maar het was een prachtige dag en ervaring!!
Wel even 734km op de teller staan van de auto
Hier wat beelden en foto's
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Mijn persoonlijke samenvatting:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Als ik het vrij letterlijk vertaal kom ik uit op "gewogen op 798.0KG. Daarna is er 2,8L benzine uit gehaald. (Waarbij het team in een document aangeeft dat ze niet alles er uit hebben gehaald). En toen is er nog eens gewogen en was de uitkomst 796,5KG".redwing schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:00:
[...]
Wat ik lees is dat de FIA zegt dat de auto na het drainen precies op gewicht en goedgekeurd was. Dus dan zou de benzine er al uit moeten zijn. Toen daarna goed gedrained werd was ie pas te licht.
En dat de FIA zou moeten weten dat er meer benzine in zou moeten zitten klopt. Maar ik lees het toch echt alsof Merc bewust minder gedrained heeft en dan dus hoopte dat de FIA de hoeveelheid benzine niet zou controleren.
Mijn interpretatie is dus dat de auto direct gewogen is nadat Russell is uitgestapt zeg maar, en toen 798.0KG woog. Vervolgens zal de FIA wel aan Mercedes gevraagd hebben om er benzine uit te halen. Zal dit vast onder supervisie van een scutineer (vrijwilliger, of mogelijk FIA official) in de Merc pitbox hebben plaatsgevonden. En daarbij heeft denk ik dan Mercedes verklaard dat ze er 2,8 liter uit hebben gehaald, en dat de tank niet leeg was. Toen is de auto gewogen en dis 1,5KG lichter / 1,5KG onder het minimimgewicht.
De FIA zal dan dus gevraagd hebben "haal er benzine uit" (/"haal er minimaal X KG / L benzine uit"). Waarvoor vast een standaard document is waarmee het team terug moet komen: 1. Hoeveel L is er uit gehaald? (=> 2,8L); 2. Hebben jullie alles uit de tank gehaald? (=> nee).
Oeps sorry ben moe, heb het direct aangepastalbino71 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:12:
[...]
Het zijn 'marshals', geen stewards
Verder grappig dat commentaar op de baan van Samson
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat zou ook het beste zijn, maar dan zijn ze morgen nog bezig. Vandaar de steekproef.Vinniedh schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:30:
[...]
Ik vind dat die test ook bij alle autos uitgevoerd moet worden ipv random
44, 81 en 03 waren dit keer de gelukkigen. Wat er allemaal gecheckt wordt, en op welke auto vind je hier in het scrutineering document : https://www.fia.com/docum...4/season/season-2024-2043
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Maar als dat zo is, waarom zouden ze dan niet volgens de procedure drainen? Te licht is ie dan toch al. Ik lees het dus alsof het team gedrained heeft, daarna de weging nog met ook was, en na fatsoenlijke drainen hij te licht was.RobertMe schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:13:
[...]
Als ik het vrij letterlijk vertaal kom ik uit op "gewogen op 798.0KG. Daarna is er 2,8L benzine uit gehaald. (Waarbij het team in een document aangeeft dat ze niet alles er uit hebben gehaald). En toen is er nog eens gewogen en was de uitkomst 796,5KG".
Mijn interpretatie is dus dat de auto direct gewogen is nadat Russell is uitgestapt zeg maar, en toen 798.0KG woog. Vervolgens zal de FIA wel aan Mercedes gevraagd hebben om er benzine uit te halen. Zal dit vast onder supervisie van een scutineer (vrijwilliger, of mogelijk FIA official) in de Merc pitbox hebben plaatsgevonden. En daarbij heeft denk ik dan Mercedes verklaard dat ze er 2,8 liter uit hebben gehaald, en dat de tank niet leeg was. Toen is de auto gewogen en dis 1,5KG lichter / 1,5KG onder het minimimgewicht.
De FIA zal dan dus gevraagd hebben "haal er benzine uit" (/"haal er minimaal X KG / L benzine uit"). Waarvoor vast een standaard document is waarmee het team terug moet komen: 1. Hoeveel L is er uit gehaald? (=> 2,8L); 2. Hebben jullie alles uit de tank gehaald? (=> nee).
Maar jouw versie past ook in het verhaal dat de FIA geeft, dus welke het nu echt is weet ik ook niet
[removed]
Dan heb je als Mercedes toch enorm lopen boeven. Idealiter is je auto dus het minimale gewicht (obv lege tank) + 2.8 L brandstof na de race ( is dat de officiële hoeveelheid van het af te nemen monster?). Je weet dat je op Spa geen pickup meer kan scoren na de finish (om je ondergewicht te coveren) en je hebt ook nog brandstof in je tank zitten na het nemen van het monster. Dan zit je er effectief dus nog verder onder het minimum gewicht dan nu gemetenRobertMe schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:13:
[...]
Als ik het vrij letterlijk vertaal kom ik uit op "gewogen op 798.0KG. Daarna is er 2,8L benzine uit gehaald. (Waarbij het team in een document aangeeft dat ze niet alles er uit hebben gehaald). En toen is er nog eens gewogen en was de uitkomst 796,5KG".
Ik zag eerder een interview met de vertrekkende Horner, en die had het al over brandstof als ballast gebruiken en dat dat niet voor niets verboden was, dwz suggereren dat Mercedes geprobeerd heeft het te verdoezelen en betrapt is.redwing schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:39:
Maar als dat zo is, waarom zouden ze dan niet volgens de procedure drainen? Te licht is ie dan toch al. Ik lees het dus alsof het team gedrained heeft, daarna de weging nog met ook was, en na fatsoenlijke drainen hij te licht was.
Maar jouw versie past ook in het verhaal dat de FIA geeft, dus welke het nu echt is weet ik ook niet
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dit stukje bedoel je neem ik aan.hardware-lover schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:05:
Je zou bijna denken dat Verstappen al afscheid van Perez heeft genomen. Wat een koud moment toen ie met Ricciardo Perez tegemoet kwam. Ricciardo was nog wel wat hartelijk, maar Maxje nam niet eens de moeite om een echte duim op te steken richting Perez.
Het e.e.a. via Servus TV op YouTube op zo'n 9:30 in de video. Kan even niet linken maar die video is zo gevonden denk ik 😉
PER kijkt zelf ook niet al te vrolijk als hij naar binnen loopt.sjaool schreef op maandag 29 juli 2024 @ 00:27:
[...]
Dit stukje bedoel je neem ik aan.
[YouTube: Russell-Disqualifikation! Toto reagiert gefasst - Der Wrap Up aus Spa-Francorchamps | Formel 1]
PER heeft dan ook een resting tired face.TrekDr0p schreef op maandag 29 juli 2024 @ 00:32:
[...]
PER kijkt zelf ook niet al te vrolijk als hij naar binnen loopt.
Voor onderzoek moet er een sample van 1 liter uit de auto gepompt worden. Dat is dus ook de minimale hoeveelheid waarmee ze in parc ferme moeten aankomen.Thinlanet schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:49:
[...]
Dan heb je als Mercedes toch enorm lopen boeven. Idealiter is je auto dus het minimale gewicht (obv lege tank) + 2.8 L brandstof na de race ( is dat de officiële hoeveelheid van het af te nemen monster?). Je weet dat je op Spa geen pickup meer kan scoren na de finish (om je ondergewicht te coveren) en je hebt ook nog brandstof in je tank zitten na het nemen van het monster. Dan zit je er effectief dus nog verder onder het minimum gewicht dan nu gemeten
Je bedoelt dit interview. Hij zal alleen dat Mercedes een fout in hun berekening had gemaakt.gambieter schreef op maandag 29 juli 2024 @ 00:01:
[...]
Ik zag eerder een interview met de vertrekkende Horner, en die had het al over brandstof als ballast gebruiken en dat dat niet voor niets verboden was, dwz suggereren dat Mercedes geprobeerd heeft het te verdoezelen en betrapt is.
Hij zegt "otherwise you are using fuel as ballast". Verder is het interpretatie.sjaool schreef op maandag 29 juli 2024 @ 00:43:
Je bedoelt dit interview. Hij zal alleen dat Mercedes een fout in hun berekening had gemaakt.
[YouTube: Christian Horner Responds to George Russell Disqualification at the 2024 Belgian GP]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Volgens mij staan er meteen marshalls op de baan om de "doorgang" af te zetten. Tenzij die dus een paar personen omver wilde rijden...Tha Deo schreef op maandag 29 juli 2024 @ 04:07:
Ben benieuwd wanneer Toto doorhad dat de auto te licht was. In ieder geval direct na de finish, vanwege zijn oorwurmgezicht. Waarschijnlijk dus iets ervoor. Hadden ze Russel geen subtiele hint kunnen geven als ‘vier je overwinning, bedank alle fans langs het circuit’ met de bedoeling hem nog een rondje te laten rijden? Had ie nog wat rubber kunnen oppakken. En wellicht ook een straf gehad, maar geen dsq.
En daarnaast zal het team v.w.b. benzine ook geen rekening hebben gehouden met een extra ronde. Zou me zelfs niks verbazen als de pickup lager is dan de extra benzine die het kost.
Nog los van dat de FIA kan eisen dat er andere banden geplaatst worden en je de pickup dan ook kwijt bent.
En, in mijn interpretatie, zat die minimaal 1,5KG onder het minimumgewicht. Waarbij er nog steeds benzine in de tank zat en die "niet mee telt". Dus daadwerkelijk kon die net zo goed 5, 10 of 50KG onder het minimumgewicht zitten.
Anyway, DRS trein nu voor het eerst aan de kop van het veld volgens mij. Ik blijf het bijzonder vinden dat de kopman in de trein het heel lang vol kan houden en dan ineens als een steen zakt. Zijn de verhoudingen zo klein geworden dat de #2 in de trein gewoon aan slipstream én DRS niet meer genoeg hebben of hebben de teams een trucje gevonden? OF was het puur omdat de DRS zone ingekort was op Spa?
Als dit maar geen voorbode is voor Monza. Er zat spanning in, maar meer virtueel dan praktisch.
Norris blijft fouten maken, ook een verhaal zonder einde. Benieuwd of RB eindelijk een keuze durft te maken vandaag, want Perez heeft geen enkele waarde meer. Het wordt nog een lang seizoen voor Max, ook al heeft ie 78 puntjes voorsprong nog. Dat gaat straks in een rap tempo weg als ie 10+ punten per race gaat verliezen op wie dan ook.
Voelt een beetje als 2009 aan met Button, 1e helft veel winnen, daarna nagenoeg niks meer en punten sprokkelen.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Aaahh, misvoorspelling. Nou ja, zo is het ook leuk want:pjottum schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:04:
[...]
Hij moet langs Hamilton, die zal zijn UK vrijkaartje wel weer trekken. "Oops, I did it again." 🇬🇧🇬🇧🤷
Lewis heeft er nu 2 gewonnen, theoretisch kan die nu op voor #8, denk ik? En dan naar Fearrari voor #9?
ping 127.212.23.124
Hij starte nu van P11, dat zal niet elke race zo zijn. Als hij ergens van de eerste twee rijen start rijdt die waarschijnlijk gewoon telkens podium.siggy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 06:56:
Oh Russel DSQ, heb ik te vroeg F1TV uitgezetBijzonder gare fout. Zal wel weer wat discussies (not) geven dat ze andere team auto's ook maar moeten controleren. Steekproeven blijven een raar dingetje, hoewel 100% begrijpbaar. Jammer van Russek, misschien verklaarde dat de uebereuforie bij Wolff direct na de race?
Anyway, DRS trein nu voor het eerst aan de kop van het veld volgens mij. Ik blijf het bijzonder vinden dat de kopman in de trein het heel lang vol kan houden en dan ineens als een steen zakt. Zijn de verhoudingen zo klein geworden dat de #2 in de trein gewoon aan slipstream én DRS niet meer genoeg hebben of hebben de teams een trucje gevonden? OF was het puur omdat de DRS zone ingekort was op Spa?
Als dit maar geen voorbode is voor Monza. Er zat spanning in, maar meer virtueel dan praktisch.
Norris blijft fouten maken, ook een verhaal zonder einde. Benieuwd of RB eindelijk een keuze durft te maken vandaag, want Perez heeft geen enkele waarde meer. Het wordt nog een lang seizoen voor Max, ook al heeft ie 78 puntjes voorsprong nog. Dat gaat straks in een rap tempo weg als ie 10+ punten per race gaat verliezen op wie dan ook.
Voelt een beetje als 2009 aan met Button, 1e helft veel winnen, daarna nagenoeg niks meer en punten sprokkelen.
Norris is de enige waarvan het realistisch is dat die hem nog bij kan halen, maar dan moet Norris echt alles perfect doen en de P1s aaneen rijgen. Dat zie ik echt niet gebeuren. Zolang de ene keer MB wint, de andere keer MCL, misschien nog een keer Ferrari of RBR tussendoor is de WDC gewoon voor Max. Volgens mij was 2021 een record m.b.t. achterstand ingelopen (ergens iets van in de 4x punten dacht ik?). Dan zie ik 70+ niet zo snel ingelopen worden.
Tenzij RBR echt uitval beurten gaat krijgen natuurlijk.
Deze test is geen steekproef. Alle finishers worden gewogen. En eerder in dit topic is IIRC ook al gelinkt vaan het FIA scrutineering document, waar dus ook alle 19 finishers in staan als zijnde "gewogen" (alleen Zhou dus niet gewogen).siggy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 06:56:
Steekproeven blijven een raar dingetje, hoewel 100% begrijpbaar.
Volgens X is ie WDC confirmed!pjottum schreef op maandag 29 juli 2024 @ 07:24:
[...]
Aaahh, misvoorspelling. Nou ja, zo is het ook leuk want:
Lewis heeft er nu 2 gewonnen, theoretisch kan die nu op voor #8, denk ik? En dan naar Fearrari voor #9?
Mijn boefje is liev!
Nou zie hier bovenstaand, een band die rotzooi heeft opgepakt tijdens de uitrij ronde, en eentje die praktisch direct gestopt is.
[ Voor 20% gewijzigd door Chefbierrr op 29-07-2024 09:30 ]
Tja ze weten dat er geen uitrij rondje is op Spa, dus moet je meer gewicht overhouden, zoals alle andere 19 auto’s wel gewoon haddenChefbierrr schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:29:
Is het trouwens ook niet vaak zo dat de engineers de rijders vragen veel door de marbles te rijden na een race (pickup). Nu is het natuurlijk vervelend voor George dat er geen victory lap in Spa gereden wordt, maar ik vraag me af of dat hem had kunnen redden...
Nou zie hier bovenstaand, een band die rotzooi heeft opgepakt tijdens de uitrij ronde, en eentje die praktisch direct gestopt is.
Gegokt en verloren denk ik dan maar.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Soort van bedankje naar fans en marchals. In Spa komen ze toch al zo weinig langs.
Wellicht al besproken, maar ze zijn natuurlijk direct de pit in gereden, dus geen kans om marbles op te pakken.
Voor de duidelijkheid en wellicht ter overvloede, de rotzooi rechts op de band is vanwege alle pickup van de rubber zooi op de baan, niet omdat de rechterband compleet vernaggeld is door de coureur of omdat Russel zo geweldig was deze race. (okay hij was het wel, maar toch)
[ Voor 6% gewijzigd door siggy op 29-07-2024 09:49 ]
Mercedes heeft gegokt en verloren. Blijkbaar is er niet een geweest in het team die dacht, gaat dit wel goed komen?
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Circuit is te lang en daarom een security issue, lastig om de fans van het circuit te houden.TheBrut3 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:36:
Ik vind het onzin dat er geen uitrijronde is. Desnoods alleen voor de top 3, zoals bij de F2 (en 3?) het geval is.
Soort van bedankje naar fans en marchals. In Spa komen ze toch al zo weinig langs.
RN365 is ook een behoorlijke clickbait site, dus dit plaatje zegt eigenlijk vrij weing. Het is nu net alsof alleen Russel zijn band er zo uit zietsiggy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:48:
[...]
Voor de duidelijkheid en wellicht ter overvloede, de rotzooi rechts op de band is vanwege alle pickup van de rubber zooi op de baan, niet omdat de rechterband compleet vernaggeld is door de coureur of omdat Russel zo geweldig was deze race. (okay hij was het wel, maar toch)
Vaak bu'j te bang!
Gezien het gezicht van Toto hebben ze dat wel geweten, maar te laat om er nog iets aan te doen.Sepp14 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:50:
Mercedes heeft gegokt en verloren. Blijkbaar is er niet een geweest in het team die dacht, gaat dit wel goed komen?
Op het moment dat ze vroegen ‘happy to stay out’ hadden ze die berekening nog niet of verkeerd gemaakt.
[ Voor 13% gewijzigd door Toke_gt op 29-07-2024 10:18 ]
Ik vond het niet de meest spannende race. Leuk om te zien dat er echt een stuk of 5-6 auto's waren die zouden kunnen winnen en het eigenlijk best close was aan het eind (vooraan voor de overwinning Russell/Hamilton en Piastri dicht op elkaar en ook Leclerc/Verstappen/Norris was spannend aan het eind.
Ik had echt verwacht dat er op de Kemmel straight meer mogelijk was qua inhalen, maar de DRS-treintjes waren echt een probleem. Ergens dacht ik nog wel: moet Max nu strategisch achter Charles blijven, zodat hij een DRS heeft en Norris niet kan aanvallen? Zodra hij Leclerc voorbij zou gaan en DRS zou verliezen, zou hij ten prooi vallen aan Norris, was mijn gedachte. Maar als je dan ziet hoe zelfs Russell met heel oude harde banden zijn teamgenoot voor kon blijven op het hele stuk van La source tot eind Kemmel, dan snap je dat inhalen praktisch onmogelijk was.
Norris zal wel weer balen van zichzelf. De zoveelste race waarbij hij het vergooit in de eerste ronde. Hij mag zich best schamen dat hij achter Max is geëindigd, Piastri was ook echt een klasse beter deze race.
[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 29-07-2024 10:19 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Deze zag ik erder voorbij komen, maar het zou dan veeeel logischer zijn geweest om Leclerc voorbij te gaan en Leclerc daarna in je DRS te houden als buffer.Grrrrrene schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:18:
. Ergens dacht ik nog wel: moet Max nu strategisch achter Charles blijven, zodat hij een DRS heeft en Norris niet kan aanvallen? Zodra hij Leclerc voorbij zou gaan en DRS zou verliezen, zou hij ten prooi vallen aan Norris, was mijn gedachte.
In dit geval terecht, maar volgens mij is Norris vreselijk goed in zichzelf de put in praten. Ik hoor die man alleen maar klagen over wat er allemaal fout gegaan is, wat hij weer fout gedaan heeft. Mocht ie ooit echt voor het WK willen zal ie dat (imho) toch echt anders moeten gaan doen.Grrrrrene schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:18:
Norris zal wel weer balen van zichzelf. De zoveelste race waarbij hij het vergooit in de eerste ronde. Hij mag zich best schamen dat hij achter Max is geëindigd, Piastri was ook echt een klasse beter deze race.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De gelijkwaardige wagen plus daarbij de wagen die meer op downforce ingesteld was gaf dat Max een lage topsnelheid overhield. Te laag om daar nog in te halen....
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Jup. Het “ik ben zielig” gehalte is dan behoorlijk zichtbaar. Wat ik wel snap, maar daar moet je wel overheen kunnen stappen en/of om kunnen zetten in gretigheid.BM schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:24:
[...]
In dit geval terecht, maar volgens mij is Norris vreselijk goed in zichzelf de put in praten. Ik hoor die man alleen maar klagen over wat er allemaal fout gegaan is, wat hij weer fout gedaan heeft. Mocht ie ooit echt voor het WK willen zal ie dat (imho) toch echt anders moeten gaan doen.
Mijn boefje is liev!
Ja klopt, de McLaren reed met aanzienlijk minder DF en toch konden ze de RB niet inhalenwowly schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:26:
Het scheen dat de DRSzone op Kemmel straight korter was dan voorheen.
De gelijkwaardige wagen plus daarbij de wagen die meer op downforce ingesteld was gaf dat Max een lage topsnelheid overhield. Te laag om daar nog in te halen....
Je gap onderaan moest minder dan 5 tienden zijn voor een kans op een overtake, Norris kwam daar niet eens in de buurt.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Waarom zit iedereen te zoeken naar Perez nieuws? De auto is gewoon but en Max rijd er nog fenomenaal mee. Dat Perez er niet meer uit krijgt is geen schande op dit moment. Sorry maar dat is er al Perez nieuws geneuzel hangt me aardig de strot uit.
Minimum gewicht is exclusief brandstof, dus dat maakt niet uitGrrrrrene schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:18:
Als je op Spa een uitloopronde moet rijden, verbrand je waarschijnlijk aan brandstof al zoveel dat je een flink deel van je marble-pickup compenseert
Verder zijn er ook gewoon 2 andere coureurs met een 1-stop prima op gewicht, dus het is gewoon een fout van Mercedes.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik denk dat je één ding over het hoofd ziet en dat is het constructeurs kampioenschap. Met Perez gaan ze dat niet winnen. Ze moeten dus wel wat gaan proberen met een andere rijder.DoeEensGek schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:34:
[...]
Waarom zit iedereen te zoeken naar Perez nieuws? De auto is gewoon but en Max rijd er nog fenomenaal mee. Dat Perez er niet meer uit krijgt is geen schande op dit moment. Sorry maar dat is er al Perez nieuws geneuzel hangt me aardig de strot uit.
Verder de diskwalificatie van Russell, ik denk dat het 375 gram per band meer slijtage is dan dat hij zou hebben met een extra stop...
[ Voor 11% gewijzigd door Gé Brander op 29-07-2024 10:45 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ric erin zetten gaat toch niet zo n groot verschil maken, hij is ook niet de coureur die binnen 0.1-0.2 van Max gaat zitten.
ik weet niet met welk been jij uit bed gestapt bent maar dat was vast niet de juisteDoeEensGek schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:34:
Een teamgenoot moet minstens binnen een halve seconde van zijn teamgenoot zitten. Perez zit daar geregeld ver boven. Bij vlagen rijdt hij goed maar met vlagen rijdt hij echt abominabel .. crashes en al.
Hij heeft ineens een periode dat hij niet meer vooruit te branden is, dat is echt niet fris ..
we gaan zien van Liam Lawson/Daniël Ricciardo gaan doen. Ook wel interessant om te zien dadelijk..
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Het is volgens mij nog steeds onbekend hoeveel hij onder het minimum zat, het is minimaal 1,5 kg alleen was hij dus al zo ver onder gewicht terwijl ze aangaven dat er dan nog steeds brandstof in zat?Gé Brander schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:44:
[...]
Ik denk dat je één ding over het hoofd ziet en dat is het constructeurs kampioenschap. Met Perez gaan ze dat niet winnen. Ze moeten dus wel wat gaan proberen met een andere rijder.
Verder de diskwalificatie van Russell, ik denk dat het 375 gram per band meer slijtage is dan dat hij zou hebben met een extra stop...
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Voordat Verstappen in de DRS van Leclerc terecht kwam, reed Norris al een paar ronde in de DRS van Verstappen en kwam hij er niet voorbij. Dus ik had niet verwacht dat dat ineens wel het geval zou zijn als ze beiden Leclerc zouden passeren.Grrrrrene schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:18:
Ik had echt verwacht dat er op de Kemmel straight meer mogelijk was qua inhalen, maar de DRS-treintjes waren echt een probleem. Ergens dacht ik nog wel: moet Max nu strategisch achter Charles blijven, zodat hij een DRS heeft en Norris niet kan aanvallen? Zodra hij Leclerc voorbij zou gaan en DRS zou verliezen, zou hij ten prooi vallen aan Norris, was mijn gedachte. Maar als je dan ziet hoe zelfs Russell met heel oude harde banden zijn teamgenoot voor kon blijven op het hele stuk van La source tot eind Kemmel, dan snap je dat inhalen praktisch onmogelijk was.
PSN: Sluuz
Maar volgens mij houdt Ric wel van dezelfde soort wagen rijden, hij zal niet voor Max staan, maar een Perez die aantal keer Q3 niet haalt kan echt niet. En dan in de race nauwelijks naar voren rijden…je moet wat proberen, wie weet loopt het met een Ric hetzelfde, heb je in ieder geval iets geprobeerd. Zo doorgaan met Perez weet je dat het niet ineens anders zal worden de laatste races.sly___ schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:47:
Perez was de enige die voorbij gereden werd met DRS, daar moet toch iets fout gegaan zijn met de batterij of hoe hij die gebruikt.
Ric erin zetten gaat toch niet zo n groot verschil maken, hij is ook niet de coureur die binnen 0.1-0.2 van Max gaat zitten.
Float like a butterfly, sting like a bee.
dit dusMartinusz schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:56:
…je moet wat proberen, wie weet loopt het met een Ric hetzelfde, heb je in ieder geval iets geprobeerd. Zo doorgaan met Perez weet je dat het niet ineens anders zal worden de laatste races.
bovendien moet er volgend jaar ook weer iemand in die wagen zitten .. dus dan liever nu erachter komen dat Ricciardo het ook niet is, dan kunnen ze volgend jaar nog besluiten iemand anders erin te zetten, Liam oid
Trouwens, weet iemand waarom Carloz Sainz niet bij Red Bull in beeld is? m.i. zou dat wellicht nog wel de allerbeste zet zijn .. maar daar hoor je niemand over. Of horen we dat soms vanmiddag?
https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/1026555/carlos-sainz-tekent-contract-bij-dt-f1team-en-laat-red-bullclausule-opnemen/
dat is best wel geniaal'Carlos Sainz kiest voor bizarre F1-deal waarbij hij mogelijk geen minuut gaat rijden'
Sainz tekent bij Williams, kan alsnog naar Red Bull
Sainz zou een eenjarige verbintenis hebben ondertekend, met de optie voor nog een seizoen. Echter, er zit een uiterst opmerkelijke clausule in het contract van de drievoudig Grands Prix-winnaar. Deze clausule kan er voor zorgen dat Sainz - ondanks het onderteken van een contract - geen enkele minuut zal rijden in de auto van de formatie uit Wantage. Sainz zou met Williams hebben afgesproken dat hij in principe voor hen gaat rijden, tenzij Red Bull of Mercedes tussentijds nog met een aanbod komen. Red Bull staat op het punt Sergio Pérez uit zijn stoeltje te tillen en Mercedes heeft nog geen opvolger voor Lewis Hamilton. Mocht één van de twee teams besluiten Sainz te bellen, dan kan de Spanjaard alsnog onder zijn contract met Williams uit. Deze voorwaarde had hij gesteld in ruil voor een vroege handtekening.
ik denk dat Ricciardo echter niet op de hoogte was van die deal, gezien zijn optimisme gisteren..
[ Voor 88% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-07-2024 11:17 ]
[wappie]Toke_gt schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:17:
[...]
Gezien het gezicht van Toto hebben ze dat wel geweten, maar te laat om er nog iets aan te doen.
Op het moment dat ze vroegen ‘happy to stay out’ hadden ze die berekening nog niet of verkeerd gemaakt.
Of ze kunnen niet toegeven dat de velgen van de 2e set 200 gram (ofzo) lichter zijn (=voordeel) en dachten dat te coveren met marbles.
Ze hadden ook een tankje ergens wat zo vol was dat het rookte; klinkt toch weer als oliestoken en zou ook de vooruitgang van de oranje mercedes klant ...
[/wappie]
Ik kan zo bij RN365, lekker, elke 4 jaar een dag vrij..
ping 127.212.23.124
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[ Voor 99% gewijzigd door siggy op 29-07-2024 11:18 ]
Laten we eens wat cijfertjes er tegenaan gooien:DoeEensGek schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:34:
[...]
/f/image/bQtQoIas9wNEA752BLBesWOE.png?f=fotoalbum_large)
Dat zijn 2022, 2023 en 2024. In 2022 stond Checo 11 keer op het podium. In 2023 was dit 9 keer en tot nu toe maar 4 keer. In 2022 stond hij daarnaast 7 keer in de top 6. In 203 8 keer en in 2024 2 keer.
Daar komt bij dat Max graag een hele stevige voorkant wil en de achterkant mag los zijn. Checo wil eigenlijk het omgekeerde. Dat kan je voor een deel compenseren maar als dat niet werkt moet je beseffen dat 1 van de 2 niet de juiste coureur voor het materiaal is.
En behalve dat Checo snelheid mist tov Max staat hij te vaak in de grindbak. Hij leidt het klassement met de meeste dollars schade. Het is bij elkaar gewoon allemaal teveel. Of te weinig. Ik kan ook niet zeggen dat Checo niet de kansen heeft gekregen. Of minder materieel.
Dus ik kan me het goed voorstellen dat Red Bull naar de opties kijkt. Moeilijke keuze maar als ze nog steeds constructeurskampioen willen worden MOET er iets veranderen.
Opzich wel mooi dat strategie dan een belangrijke rol kan spelen, maar het grote manco aan deze auto's is toch echt het probleem om een andere auto in te halen. Dat vind ik toch een minpuntje:).
Idd, men is daar gewoon (bewust al dan niet onbewust) een plaatje ballast vergeten te plaatsen na Parc Fermé van de Qualy (ik geloof dat die ballast doorgaans onder de stoel van de rijder zit (of elders waar het nodig is). Of zoals @pjottum al suggereert een onderdeel wat je tijdens de race wisselt en dus tijdelijk een voordeel van kan hebben in vorm van lichtere velgen. En dan ben je de boel bewust aan het flessen. Immers de mannen van Pirelli zullen ook wel merken van velg tot velg wanneer deze een halve kilo zwaarder is dan de rest.YakuzA schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:49:
[...]
Het is volgens mij nog steeds onbekend hoeveel hij onder het minimum zat, het is minimaal 1,5 kg alleen was hij dus al zo ver onder gewicht terwijl ze aangaven dat er dan nog steeds brandstof in zat?
Heeft echt niks opgepikt? Waarom niet na finish gelijk even wijd en dan bocht 1 ook wijd. Dan pak je misschien net genoeg troep op?
Kon Russel het weten?Treveo schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:45:
[...]
Heeft echt niks opgepikt? Waarom niet na finish gelijk even wijd en dan bocht 1 ook wijd. Dan pak je misschien net genoeg troep op?
In uitloop-rondes hoor ik wel eens de coureur een "pak marbles op" melding krijgen, maar daar maak je dan ook slapende "honden" potentieel mee wakker (?)
[ Voor 4% gewijzigd door SterqVerhael op 29-07-2024 11:55 ]
En ook zonder pickup. FIA kan gewoon vragen (/eisen) dat er een ander set banden onder wordt gelegd. Al die "kilos" aan pickup ben je dan weer kwijt.YakuzA schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:37:
[...]
Minimum gewicht is exclusief brandstof, dus dat maakt niet uit
Dat is niet aan de orde. Er is een minimumgewicht voor de auto en een minimumgewicht voor de rijder. Die ballast onder de stoel is exclusief voor een te lichte rijder (minimumgewicht rijder is 80KG, weegt de rijder maar 75KG moeten ze 5KG ballast onder het stoeltje plaatsen).Thinlanet schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:39:
[...]
Idd, men is daar gewoon (bewust al dan niet onbewust) een plaatje ballast vergeten te plaatsen na Parc Fermé van de Qualy (ik geloof dat die ballast doorgaans onder de stoel van de rijder zit (of elders waar het nodig is).
En bij Russell zal ballast vast niet aan de orde zijn. Is (een van de) langste coureurs, en zal daarmee dus ook een van de zwaarste zijn.
Maar wat dus wel een interessant ding is is dus dat ee auto na de Q ook gewogen zal zijn, en toen was niks aan de hand. Vervolgens parc ferme waarbij niks aan de auto veranderd mag worden, en ineens is de auto te licht. Dan klopt dus sowieso iets niet. Of de auto moet ook al te licht zijn geweest bij de Q, of ze hebben onder parc ferme gewicht van de auto af gehaald.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |