[F1 2024] Race 14 GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:
  • 68.468 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:06
RobertMe schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:15:
[...]

Nja ok. Maar dat zie ik niet perse als "extra PKs er uit peuteren". De motor blijft hetzelfde en peuter je niet echt iets extra's uit. Je kunt hem inderdaad wel dichter tegen de limiet zetten en daarmee betrouwbaarheid inleveren, en die betrouwbaarheid "terugwinnen" door er meer te gebruiken.

Maar... volgens mij (/volgens geruchten / "lekken") heeft de FIA eerder ook al ingegrepen tegen het tunen van de software in combinatie met verbeterde betrouwbaarheid. Dus dat een fabrikant een betrouwbaarheidsupdate deed, wat prima is, vervolgens de mapping aanpaste om er meer performance uit te halen wat dan dus, betrouwbaar, kon, en dat de FIA ze terug deed fluiten. Omdat er dus na de update meer PKs uit de motor kwamen / .... Betrouwbaarheidsupdates mogen dus echt alleen worden ingezet om de levensduur te verlengen, en niet om daarna alsnog met een andere mapping er meer PKs uit te halen.
En dat zou de FIA bij een "schrijf motoren gewoon eerder af" dus ook kunnen doen. Als je nu 2,5 seizoen lang 1000PK er uit haalt en ineens 1010PK dan valt dat ook gewoon op. En kan de FIA alsnog verplichten om een "cap" te zetten op die 1000PK.
Eens, en daarom heeft RBR ook zoveel mogelijk op aero-efficiency ingezet om de meeste snelheid uit de "gecapte" motor te halen. We zagen in 2022 en 2023 overigens wel dat met de inzet van de nieuwe motor de topsnelheid van de RBR aanzienlijk omhoog ging op Spa. Ik meen mij ook te herinneren dat Verstappen zei dat hij het verschil van zo'n verse motor kon merken. Enfin we gaan het zien. In 2022 en 2023 was de balans van de RBR ook bijzonder goed (zoals in China dit jaar) en kon hij voornamelijk het verschil maken in Sector 2.

Wat ik overigens mis is de huidige info op F1 TV, zijn de jaar op jaar statistieken of door het jaar heen performance development per team tov de leider/snelste auto. Hoewel wat ondoorgrondelijk hoe men tot de cijfers komt (zoals met de Powerrankings), evengoed wel interessant om te zien. Ook natuurlijk in de discussie/speculatie of RBR door de FIA op het matje is geroepen (na China) dan wel voornamelijk McLaren iets heeft gevonden wat hen beter de auto laat begrijpen. Toch kijkend naar de non-lineaire ontwikkelingen is de performance van de Mclaren bij lage fuel-load (einde van de race) wel interessant om te onderzoeken (ook heb je al snel "last" van mitigerende factoren als baanconditie/temp/#ronden op de band/banden compound. Wellicht dat AMuS in de Summerbreak nog met een analyse komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:25

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@RobertMe Engine modes zijn er nog steeds. Dus ook zonder ontwikkeltokens kun je er wat meer risico mee nemen. Ze komen echt net ruk uit met die motoren zo. Met eentje gaan ze het waarschijnlijk zeker niet redden. Twee is waarschijnlijk net overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:46:
[...]
Na hier wat over nagedacht te hebben, specifiek over hetgeen Windsor zou hebben gezegd: Aan de andere kant brengt een rijder ook veel sponsorgelden mee, dus het is niet alleen maar "Wij betalen jouw salaris, dus je doet wat wij zeggen". Is de reden (aldus de reacties hier vaak) dat men PER aanhoudt niet vanwege de hoeveelheid sponsorgelden die hij meeneemt naar RBR? :)
PER is dan ook een veredelde pay-driver, die zit er inderdaad vanwege het geld. Maar we hebben het hier over Max toch? En in het geval van Windsor ging het over Norris die de teamorders niet opvolgde (waar hij het overigens volkomen mee eens was, hij vond gewoon dat een teambaas op de radio 1x had moeten zeggen "je bent onze medewerker en je gaat nu doen wat het team wil").

VER neemt meer salaris mee dan dat hij sponsorgeld aandraagt.

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 25-07-2024 10:15 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:38
Grrrrrene schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:14:
[...]
Wat hij in z'n eentje weer goedmaakt aan prijzengeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grrrrrene schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:14:
Denk dat Max oplevert dan dat hij kost, maar goed.

Heb ik het nog niet eens over de sponsoren die hij heeft opgeleverd door zijn prestaties.

[ Voor 16% gewijzigd door albino71 op 25-07-2024 10:28 ]

Te koop....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:49
MikeyMan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:08:
@RobertMe Engine modes zijn er nog steeds. Dus ook zonder ontwikkeltokens kun je er wat meer risico mee nemen.
Zie: RobertMe in "[F1 2024] Race 14 GP van België"
Meer motoren pakken en vervolgens op "hogere" modes rijden gaat de FIA waarschijnlijk van piepen.
Ze komen echt net ruk uit met die motoren zo. Met eentje gaan ze het waarschijnlijk zeker niet redden. Twee is waarschijnlijk net overdreven.
Hoezo dat? Alleen als ze uberhaupt al niet uit kwamen. Ze wilden in Canada een nieuwe pakken, en dat hebben ze uiteindelijk ook gedaan (2x :X). Verder is er niks veranderd. Je moet dan ook niet kijken naar dat ze nu in Spa een nieuwe pakken en hoeveel races er nog zijn. Dat ze nu een Spa een nieuwe pakken is puur omdat dat het minste pijn doet in verwachte resultaat in de race. Niet omdat de 3 motoren die het wel doen totaal op zijn. Als die motor van Canada het gewoon prima deed hadden ze wellicht die 4e dus in Monza of Singapore (of is Baku eerst?) gepakt. Nu pakken ze effectief dit weekend de "4e" (reglementair 5e) motor, maar kunnen ze de komende races ook nog met de oude/huidige motor rijden, en dan in Singapore/Baku bij wijze van pas weer met deze nieuwe motor gaan rijden.

Immers zitten de motoren in een poule en kunnen ze kiezen waarmee ze rijden. Het is niet dat de motor waarmee die afgelopen races gereden heeft direct naar de schroothoop moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
albino71 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:27:
[...]

Heb ik het nog niet eens over de sponsoren die hij heeft opgeleverd door zijn prestaties.
Oh, dat zal zeker zo zijn, maar we hadden het over sponsorgeld. Er is best wat voor te zeggen dat een andere coureur in 2022 en 2023 ook wel het WDC in een RBR had binnengehaald. Of ze met zo'n matige 2e rijder ook het WCC hadden gehaald is een tweede. Ik zeg ook niet dat Max z'n salaris niet waard is, ik zeg alleen dat hij gewoon een betaalde kracht is en niet als een soort dictator overal maar z'n eigen weg kan gaan. De manier waarop hij in Hongarije communiceerde, vind ik gewoon niet kunnen en heeft mogelijk z'n weerslag in het hele team. Ik zie dat bij Hamilton ook vaak: als het niet wil, ligt het altijd aan het team. En maar klagen over de boardradio, tot Toto moest zeggen: "we know the car is bad, just drive it".

RBR is dit seizoen super sterk geweest qua strategie. Dat heeft ze posities opgeleverd waar die RBR soms helemaal niet thuis hoorde (denk aan Silverstone). Maar iedereen in dat team is mens en soms slaan ze de plank mis. Het is niet alsof het hele team over de boardradio gaat afgeven op Max als hij ergens een rempunt mist, over een kerb stuitert en de vloer zodanig beschadigt dat de auto niet meer wil. Dan repareren de monteurs de schade, dat is gewoon hun taak / rol in het team.

Ik vind dat coureurs daar best eens gevoeliger voor zouden mogen zijn. In the heat of the moment in de auto wat roepen is een ding, maar na de race, als je wat afgekoeld bent nog steeds doorgaan over dat je de strategie straks wel zelf doet vanuit de auto... Man man man, dat was gewoon arrogant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Grrrrrene schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:22:
RBR is dit seizoen super sterk geweest qua strategie. Dat heeft ze posities opgeleverd waar die RBR soms helemaal niet thuis hoorde (denk aan Silverstone).
Slecht voorbeeld ;) GP was heel duidelijk in "dry to wet, your call". GP heeft hem zelfs nog gecomplimenteerd op de radio met de juiste call ;). En andersom was het " Hamilton is boxing" => "Fuck it, box". Dus dat was ook Verstappen die de call maakte, op basis van "Hamilton komt naar binnen". Enige call van het team was de hards (maar die keuze was wellicht makkelijk, ze hadden de data van Perez + de keuze was soft vs hard).
Ik vind dat coureurs daar best eens gevoeliger voor zouden mogen zijn. In the heat of the moment in de auto wat roepen is een ding, maar na de race, als je wat afgekoeld bent nog steeds doorgaan over dat je de strategie straks wel zelf doet vanuit de auto... Man man man, dat was gewoon arrogant.
^ Wilde ik sowieso al schrijven, en nouja, die race deed die de strategie ook wel zelf uit de auto :p
Maar in welk interview heeft hij dan uberhaupt gezegd het anders wel zelf te doen? Op F1TV was een heel down to earth en redelijk interview in mijn herinnering. Als die dat gezegd heeft zou ik gokken dat het tegen Plooij was, maarja, die is er niet meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:44
En hier de DeadPool & Wolverine racepakken bij Alpine.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/alpine-f1-team-the-ultimate-fit-for-this-weekend-v0-nu3dgv7f5oed1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=0498f5ed88de0706a3052902d7a6863bc6bc29dd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Na jaren het voormalige Toyota motorhome te hebben gebruikt heeft Alpine het ingeruild voor een nieuwe.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GTUf_WJXwAAGxpi?format=jpg&name=large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Norris is goed als Captain Hindsight :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:46:
[Twitter]
zal z'n mediamanager wel getikt hebben?
ik wacht op de bittersweet irony rond race #20 als norris net niet voorbij verstappen is in de WDC en rbr werkende upgrades heeft, dat kunnen dure punten zijn dan.
(dat ze PIA twee laps buiten hielden was suck voor PIA, maar Norris reed gewoon weg in de laatste 20 laps. dan hadden ze HAM niet af moeten dekken en de undercut gewoon bij PIA moeten houden... netto was dit niet sneller en terecht awkward want NOR wil gewoon winnen vanuit een winnende positie)

ik vind het verder wel mooie GTST drama, als het zout voor de popcorn

edit: met een iets ingekorte DRS wordt inhalen net iets krapper, ik ben benieuwd of er iemand brokken gaat maken omdat je er langs komt maar er niet helemaal clean voorbij. nog meer popcorn

[ Voor 10% gewijzigd door dyrc op 25-07-2024 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:06
dyrc schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:57:
[...]

edit: met een iets ingekorte DRS wordt inhalen net iets krapper, ik ben benieuwd of er iemand brokken gaat maken omdat je er langs komt maar er niet helemaal clean voorbij. nog meer popcorn
ALO vs HAM - round 2?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Grrrrrene schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:22:
[...]

Geloof mij, als RBR de boel niet snel weer op de rit krijgt zal het nog wel een tandje erger worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

dyrc schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:57:
[...]
zal z'n mediamanager wel getikt hebben?
ik wacht op de bittersweet irony rond race #20 als norris net niet voorbij verstappen is in de WDC en rbr werkende upgrades heeft, dat kunnen dure punten zijn dan.
(dat ze PIA twee laps buiten hielden was suck voor PIA, maar Norris reed gewoon weg in de laatste 20 laps. dan hadden ze HAM niet af moeten dekken en de undercut gewoon bij PIA moeten houden... netto was dit niet sneller en terecht awkward want NOR wil gewoon winnen vanuit een winnende positie)

ik vind het verder wel mooie GTST drama, als het zout voor de popcorn
Tsja, normaal gesproken geeft een team niet een van zijn rijders een undercut op de ander, maar houden ze ze netjes in dezelfde volgorde.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:01:
[...]

Tsja, normaal gesproken geeft een team niet een van zijn rijders een undercut op de ander, maar houden ze ze netjes in dezelfde volgorde.
Nouja, het kan ook onbewust zijn(?). Denk bv aan Monaco een paar jaar terug met Kimi op P1 en Vettel op P2. En Singapore met Leclerc & Vettel (Vettel vanaf P2? die in zijn out lap veel harder pusht dan "gepland").

Maar nu met McLaren was gewoon overduidelijk incompetentie. "Okay Lando, Piastri is in de pit en jij hebt een undercut gedaan". Dat klonk niet als een oepsie. Iedereen wist dat de undercut hier heel sterk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:28
RobertMe schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:02:
[...]
. Iedereen wist dat de undercut hier heel sterk zou zijn.
Tell that to RBR ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
offtopic:
Dat wisten ze vast wel. Maar Hamilton had 2x hard en Verstappen 1x medium en 1x hard dus zou de preferabele stint length ook anders zijn. En daarnaast klaagde ook Hamilton over dat de stops veel te vroeg waren. Dat was gewoon het plan van Merc. Heel vroeg stoppen zodat de ander nog niet eens kan denken van "zouden ze nu wellicht een undercut kunnen doen?". Meteen toen Hamilton een gat had voor een undercut heeft die hem gedaan, klaar. Enige dat Red Bull daartegen kon doen was nog vroeger stoppen, en daarmee aan het eind van de race op ruk banden zitten. En wellicht stopte zij dan zo vroeg dat het ook echt te vroeg was en die nieuwe banden helemaal niet sneller waren (stoppen aan het eind van ronde 1 is geen undercut meer zeg maar, je bent dan niet sneller dan de rest, en waarschijnlijk moet je dan alsnog een extra stop aan het eind doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:53
albino71 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:27:
[...]

Geld dat hij binnengehaald heeft is toch vooral via het constructeurs kampioenschap. De bonus voor WDC worden is 0 euro, althans zo werd dit in de F1tv weekend warmup verteld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
Volgens de FIA documentatie is de activatie van de eerste DRS zone is inderdaad 75 m opgeschoven en daarmee korter.

2024
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GTV6q0fWoAAr1LV?format=jpg&name=4096x4096

DRS Detection 1 - 240 m before turn 2
DRS Activation 1 - 305 m after turn 4

2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/cc708e3d85ff526b74abb6175318301ddc5fa18c/?url=https%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FF2CMlTmXwAA6Q7q%3Fformat%3Djpg%26name%3D4096x4096

DRS Activation 1 - 230 m after turn 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Na de Deadpool helm van Ocon nu ook de Wolverine helm van Gasly.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/special-deadpool-wolverine-suits-for-both-alpine-drivers-v0-zuo9oho2mped1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=1e7fa23b4bc97e8384f9c9678a59276aae79888c

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/special-deadpool-wolverine-suits-for-both-alpine-drivers-v0-wapnvlg2mped1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=956ffe8bade3b7d94116fa3eea949d6ef3d10cde

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het zou toch wel een mooie bonus zijn als NOR weet te winnen dit weekend, met een lage klassering voor VER. Dan hebben we toch echt nog een mooie tweede seizoenshelft voor ons. En misschien, kleine kans, een nieuwe kampioen.

Wie had dat toch verwacht na de eerste races.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:39
PWM schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:59:
Het zou toch wel een mooie bonus zijn als NOR weet te winnen dit weekend, met een lage klassering voor VER. Dan hebben we toch echt nog een mooie tweede seizoenshelft voor ons. En misschien, kleine kans, een nieuwe kampioen.

Wie had dat toch verwacht na de eerste races.
Nou, wat je mooi noemt. Ieder z’n rijder, maar ik zie nog steeds graag Verstappen de concurrentie verpletteren, en gewoon weer een WK binnenslepen,
Persoonlijk zou ik het dus geen probleem vinden als Norris de eerste bocht linksaf gaat en Verstappen ondanks de motorstraf gewoon eerste wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zouden ze bij McLaren weer de ochtend briefing doen "wie na de eerste bocht/ronde voorop ligt, krijgt de beste strategie"?

En het daarna vreemd/vervelend/jammer/etc. vinden dan ze elkaar raken?

Geen wens/verwensing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 19:01
Jake schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 01:48:
Zouden ze bij McLaren weer de ochtend briefing doen "wie na de eerste bocht/ronde voorop ligt, krijgt de beste strategie"?

En het daarna vreemd/vervelend/jammer/etc. vinden dan ze elkaar raken?

Geen wens/verwensing.
Zo vooral graag een vlieg op de muur zijn bij de drivers briefing waar, vermoedelijk Max, wel iets te zeggen zal hebben over hanteren van de regels. Alonso in z’n kielzog. Al zijn de regels wel duidelijk. If UK -> no penalty, if non-UK -> penalty

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:25

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ZeromaNoiS schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 00:41:
[...]

Nou, wat je mooi noemt. Ieder z’n rijder, maar ik zie nog steeds graag Verstappen de concurrentie verpletteren, en gewoon weer een WK binnenslepen,
Persoonlijk zou ik het dus geen probleem vinden als Norris de eerste bocht linksaf gaat en Verstappen ondanks de motorstraf gewoon eerste wordt.
U bent niet zo van het racen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

MikeyMan schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 07:33:
[...]

Ligt eraan om nou gelijk iemand een lage klassering/uitvallen te wensen is ook niet van racen houden... laat ze lekker bekvechten voor P1.

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 26-07-2024 08:12 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 20:30

Keida

dr.

Chocoball schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:05:
Volgens de FIA documentatie is de activatie van de eerste DRS zone is inderdaad 75 m opgeschoven en daarmee korter.

2024
[Afbeelding]

DRS Activation 1 - 305 m after turn 4

2023
[Afbeelding]

DRS Activation 1 - 230 m after turn 4
Als ze daar al 250 km/u rijden is dat 1 sec later. Valt misschien mee

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online

Boerenlater

>he does it for free

[...]

En zo is het weer genoeg met de denigrerende opmerkingen naar bepaalde Formule 1 kijkers.

[ Voor 34% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-07-2024 13:00 ]

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:39
[...]

Iemand die het hele veld domineert en een seizoen lang vooraan rijdt is niet aan het racen wil je zeggen? :P
Ik zou hier eigenlijk niet op moeten reageren, maar ik vind dit echt een arrogante ... opmerking die ik vaker voorbij zie komen als iemand er voor uitkom dat hij een verstappen fan is en hem liefst zie winnen.
Het komt heel denigrerend over op mij om iemand op zo'n manier weg te zetten. Alsof jij, de grote Boerenlater, omdat je toevallig al sinds 2019 kijkt, bepaalt op wat voor een manier mensen de sport mogen beleven.
Ik heb zelf niets met hossende Oranje supporters, maar als dat de manier is waarop iemand geniet van de F1, dan vind ik dat prima. :)

Ik volg de Verstappens al jaren, eerst Jos, en later Max, ook toen hij nog in andere klasses reed. Misschien is dat de reden dat ik wat meer "fan" ben en hem graag zie winnen? Daarnaast, ik heb niet eens een oranje shirt. ;)

[ Voor 74% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-07-2024 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Moet Max nog Sim racen dit weekend? :P

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:28

sjaool

Every life should have 9 cats

Zullen we het weer over Spa hebben waar het weer vandaag wat wisselvallig met kleine buitjes is tijdens FP1 en FP2. Morgen wordt er regen verwacht rond de tijd van de kwalificatie, FP3 zal waarschijnlijk droog zijn en de race ook.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:04
Neemt RedBull updates mee naar deze GP?

Of alleen track specifieke..

[ Voor 29% gewijzigd door Siebeh op 26-07-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Siebeh schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:24:

Volgens mij niet.
De meeste teams lijken voor low downforce vleugels te gaan.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Siebeh schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:24:

Sterker nog, de bultrug-kanonnen zijn weer terug voor deze GP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:36

Bezulba

Formerly known as Eendje

Humma Kavula schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:08:
Er schijnt ergens alleen maar een 6h race te zijn. Dat is te kort.

blup

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:36

Bezulba

Formerly known as Eendje

[...]

In 2021 ben ik 20 jaar ouder geworden. M'n hart kan dat niet meer aan

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:49:
[...]

Slecht voorbeeld ;) GP was heel duidelijk in "dry to wet, your call". GP heeft hem zelfs nog gecomplimenteerd op de radio met de juiste call ;). En andersom was het " Hamilton is boxing" => "Fuck it, box". Dus dat was ook Verstappen die de call maakte, op basis van "Hamilton komt naar binnen". Enige call van het team was de hards (maar die keuze was wellicht makkelijk, ze hadden de data van Perez + de keuze was soft vs hard).
Maar ook de keuze bij de rijder laten (wat in de overgang van regen naar slicks en andersom een heel verstandige is), is een strategische keuze. Je ziet dat McLaren en Ferrari daar anders mee omgaan. Als strateeg kun je maar beter weten wat je beperkingen zijn en "gevoel" op de baan is toch echt iets wat o.a. via het stuur komt, niet door op de radarbeelden of in de telemetrie te kijken.

En die harde banden bleken de sleutel om aan het eind nog bijna p1 binnen te halen. McLaren heeft het daar gewoon verprutst. Als ze ook voor softs of mediums waren gegaan, had Norris hem nog ingehaald.
[...]

^ Wilde ik sowieso al schrijven, en nouja, die race deed die de strategie ook wel zelf uit de auto :p
Maar in welk interview heeft hij dan uberhaupt gezegd het anders wel zelf te doen? Op F1TV was een heel down to earth en redelijk interview in mijn herinnering. Als die dat gezegd heeft zou ik gokken dat het tegen Plooij was, maarja, die is er niet meer.
Volgens mij zei hij dat tegen Sky, maar dat weet ik niet zeker meer. Hij heeft het in ieder geval 100% zeker gezegd.
stylezzz schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:07:
[...]

Geloof mij, als RBR de boel niet snel weer op de rit krijgt zal het nog wel een tandje erger worden.
Dat geloof ik ook, maar dat maakt het nog niet goed. Niemand is groter dan het team en dat is iets wat ik bij "sterren" als HAM en VER soms een beetje mis. Als je wil dat mensen hard voor je rennen, is ze uitfoeteren als ze zelf ook wel zien dat ze een fout hebben gemaakt, niet de manier om dat voor elkaar te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 26-07-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Humma Kavula schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:08:
De 24u van Spa zeker? :+

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
De FIA methode om flexibele voorvleugels te meten.
Afbeeldingslocatie: https://cdn-3.motorsport.com/images/amp/6l9b4OD0/s1200/mclaren-mcl38-technical-detail.webp

Afbeeldingslocatie: https://cdn.motorsport.com/images/mgl/6AE1mDv6/s900/ferrari-sf-24-technical-detail.webp

https://www.motorsport.co...exi-wing-checks/10638852/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:10

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

gambieter schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:46:
[Twitter]
Ik ben niet perse een Norris fan maar deze Bold and the Beautiful soap van afgelopen week bij McLaren was toch echt 100% het team aan te rekenen en niet Norris. Sterker nog als ik Norris was geweest had ik de kabel uit de radio getrokken en gewoon P1 gefinished.

Er is al ontzettend veel gezegd over het "gezeur" van Verstappen de afgelopen race, maar van die teamradio's vanuit McLaren kreeg ik echt plaatsvervangende schaamte, mijn hemel.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-06 20:34

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik hoop dat Max in de top 5 kan eindigen, maar vrees het ergste. De auto is op dit moment gewoon niet goed. Misschien verklaart dat Perez ook een beetje, en kan alleen Max met zijn talent er nog iets van maken.

Ook gaat het niet warm worden, en daar houden de Mercs blijkbaar wel van, dus gok op een gevecht tussen Mclaren en Mercedes dit weekend. Met een misschien natte Q, is er natuurlijk ook weer 95% kans dat Perez m' weer opvouwt.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:32:
[...]

Volgens mij niet.
De meeste teams lijken voor low downforce vleugels te gaan.
Ik ben benieuwd of Red Bull nu de nieuwe engine cover gaat gebruiken of de oude zoals eerder werd beweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
sjaool schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:50:
[...]

Ik ben benieuwd of Red Bull nu de nieuwe engine cover gaat gebruiken of de oude zoals eerder werd beweerd.
Lijkt mij dat ze de oude gaan gebruiken. Als ik het goed heb begrepen was de nieuwe voor high downforce tracks, Spa is dat absoluut niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Grrrrrene schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:56:
[...]

Dat geloof ik ook, maar dat maakt het nog niet goed. Niemand is groter dan het team en dat is iets wat ik bij "sterren" als HAM en VER soms een beetje mis. Als je wil dat mensen hard voor je rennen, is ze uitfoeteren als ze zelf ook wel zien dat ze een fout hebben gemaakt, niet de manier om dat voor elkaar te krijgen.
Ik wil het ook niet goedpraten, maar het word wat groter gemaakt als het is. Nu ook weer Helmut in het nieuws dat ze het uitgepraat hebben en VER mag niet meer tot diep in de nacht simracen. VER er meteen overheen dat ze geen f*ck hebben te maken met wat hij in zijn vrije tijd doet. VER heeft geen filter.... dat Helmut even een berichtje het nieuws in slingerde voor de Buhne om kritiek te pareren zal ie niet doorhebben. ;)

Helmut kan zich beter richten op het team om de prestaties op pijl te krijgen, dan bind VER vanzelf in. Simpel....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

stylezzz schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:55:
[...]
Ik wil het ook niet goedpraten, maar het word wat groter gemaakt als het is. Nu ook weer Helmut in het nieuws dat ze het uitgepraat hebben en VER mag niet meer tot diep in de nacht simracen. VER er meteen overheen dat ze geen f*ck hebben te maken met wat hij in zijn vrije tijd doet. VER heeft geen filter.... dat Helmut even een berichtje het nieuws in slingerde voor de Buhne om kritiek te pareren zal ie niet doorhebben. ;)

Helmut kan zich beter richten op het team om de prestaties op pijl te krijgen, dan bind VER vanzelf in. Simpel....
Met elke zucht en scheet die tegenwoordig tot mythische proporties wordt uitgemolken gaat het bij mij echt allemaal rechtstreeks de mentale /dev/null in :p

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
YakuzA schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:12:
[...]

Met elke zucht en scheet die tegenwoordig tot mythische proporties wordt uitgemolken gaat het bij mij echt allemaal rechtstreeks de mentale /dev/null in :p
Amusant... meer is het niet. Maar dat is ook een stukje van het F1 spektakel.... Af en toe gebeurd er net zoveel naast de baan als op de baan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustussengas1
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 02:08
Grrrrrene schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:56:
[...]

Maar ook de keuze bij de rijder laten (wat in de overgang van regen naar slicks en andersom een heel verstandige is), is een strategische keuze. Je ziet dat McLaren en Ferrari daar anders mee omgaan. Als strateeg kun je maar beter weten wat je beperkingen zijn en "gevoel" op de baan is toch echt iets wat o.a. via het stuur komt, niet door op de radarbeelden of in de telemetrie te kijken.

En die harde banden bleken de sleutel om aan het eind nog bijna p1 binnen te halen. McLaren heeft het daar gewoon verprutst. Als ze ook voor softs of mediums waren gegaan, had Norris hem nog ingehaald.

[...]
Volgens mij zei hij dat tegen Sky, maar dat weet ik niet zeker meer. Hij heeft het in ieder geval 100% zeker gezegd.

[...]

je vergeet een ding en dat is dat deze mensen een hele dikke bonus bovenop hun salaris krijgen als Max of het team kampioen word, dus blijven ze ongeacht het gefoeter gewoon rennen voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tsunoda ook back of the grid:
Tsunoda to start Belgian GP from back of the grid after penalty
https://www.motorsport.co...d-after-penalty/10638914/

[ Voor 32% gewijzigd door YakuzA op 26-07-2024 12:50 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-06 22:14
Zonder het gecheckt te hebben meen ik me te herinneren dat dit vaker het geval is als RBR een grid penalty heeft, je zou bijna denken dat dit opzettelijk gedaan wordt zodat RBR een auto minder hoeft in te halen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pendaco schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:23:
Ik ben niet perse een Norris fan maar deze Bold and the Beautiful soap van afgelopen week bij McLaren was toch echt 100% het team aan te rekenen en niet Norris. Sterker nog als ik Norris was geweest had ik de kabel uit de radio getrokken en gewoon P1 gefinished.

Er is al ontzettend veel gezegd over het "gezeur" van Verstappen de afgelopen race, maar van die teamradio's vanuit McLaren kreeg ik echt plaatsvervangende schaamte, mijn hemel.. :X
Nee, Norris was ook gewoon dom bezig. Als hij dat geflikt had, dan zal het team hem voortaan die opties niet meer geven. Zo goed is Norris nu ook weer niet.

Het team had hem gewoon moeten zeggen "je krijgt nu de voordelige strategie mits je Oscar gelijk weer voorbij laat. Bevestig eerst".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
gambieter schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:24:
[...]

Nee, Norris was ook gewoon dom bezig. Als hij dat geflikt had, dan zal het team hem voortaan die opties niet meer geven. Zo goed is Norris nu ook weer niet.

Het team had hem gewoon moeten zeggen "je krijgt nu de voordelige strategie mits je Oscar gelijk weer voorbij laat. Bevestig eerst".
Het team had gewoon Piastri eerst moeten pitten en klaar. Norris kwam nog steeds 6 seconden voor Hamilton de baan op. Dus Piastri eerst pitten en daarna Norris ging heel erg makkelijk (als ze dat wilden).

Of... Ze richtte gewoon hun pijlen op het kampioenschap en lieten Norris winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:24
Nu de vraag wie er nog meer besluiten een grid penalty te nemen.
Dit is wel de plek met het oog op de rest van het jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
De aanpassingen staan ook weer online.
https://www.fia.com/docum...4/season/season-2024-2043 => Document 9

De meeste teams vooral circuit specifieke aanpassingen. Alleen Mercedes en Sauber lijken echte upgrades te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Jeuhj, grindbak aan de buitenkant van bocht 1 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Damn... Die flex op de vleugel van Hamilton, dat is niet normaal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:06
Gloryrun Verstappen? :D

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die bijna crash van Ricciardo net, die is niet normaal.. Rookie :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Laatst online: 18:04
sjaool schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:50:
[...]

Volgens Albert de oude:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:37:
Damn... Die flex op de vleugel van Hamilton, dat is niet normaal hoor.
Ik ken vogels die wegvliegen met minder wing movement dan die Benz...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Penalty voor Max, nouja verse broem er in, hier kan je gelukkig wel inhalen dus wordt mooie race met een start vanaf P10 ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:42
PalingDrone schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:57:
Penalty voor Max, nouja verse broem er in, hier kan je gelukkig wel inhalen dus wordt mooie race met een start vanaf P10 ;)
Dan moet hij nog wel eerst Pole qualificeren 8) (en dan start hij vanaf 11 toch??)

[ Voor 26% gewijzigd door RoelandD op 26-07-2024 13:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:05
Max pakt 10 plaatsen gridstraf na motorwissel, nu bevestigd.

https://www.gpblog.com/nl...ert-flinke-gridstraf.html

[ Voor 50% gewijzigd door renegrunn op 26-07-2024 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:24
en glory run nr 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
RoelandD schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:58:
[...]

Dan moet hij nog wel eerst Pole qualificeren 8) (en dan start hij vanaf 11 toch??)
Ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 14:16

wontcachme

You catch me? No you wont

The Max has awoken :X :X

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Als Albon op 0,7s staat zit er voor de rest ook nog ruim voldoende in de pijplijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-06 23:59
Lekker begin hoor voor Super Max,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:04
Zo te horen hebben Max en Gianpiero genoeg making up sex gehad de afgelopen week. #BFF

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:17

Vos

AFCA

TheBrut3 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:08:
[...]

Als Albon op 0,7s staat zit er voor de rest ook nog ruim voldoende in de pijplijn.
Dat lijkt me ook, geloof nooit dat Max zo veel sneller zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

TheBrut3 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:08:
[...]

Red Bull gaat natuurlijk ook nooit voluit op vrijdag. Morgen met de nieuwe motor erin weten we meer.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Verstappen is trouwens nu al sneller gegaan dat de pole tijd in de afgelopen twee seizoenen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:04
sjaool schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:13:
[...]

Red Bull gaat natuurlijk ook nooit voluit op vrijdag. Morgen met de nieuwe motor erin weten we meer.
Meestal rijdt RBR idd met volle tanks, conservatieve engine modes etc.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Verstappen gaat nu ook door tot de vlag op softs. Dat zijn longruns en op harde banden was het ook ronde na ronde doorgaan.

[ Voor 36% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-07-2024 14:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:26
Special livery vloek is weer van toepassing. Nu bij Alpine&Ocon :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
HAM test ff de route voor de eerste ronde.
Snelste route langs de chicane

[ Voor 27% gewijzigd door PalingDrone op 26-07-2024 14:21 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:14

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuQ1b0nkj1L1JCLr4nXpQaz56f8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7yyIB30UCkAnspGjL9Q7Y1T.jpg?f=fotoalbum_large

Word nog leuk zondag!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:10

basvn

Breezand - NHN

Eerst T1 maar is overleven, maar daarna gaat het waarschijnlijk een spektakel worden!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik wil straks eens een breakdown van laptimes zien.
Maar eerste indicatie is denk ik wel dat Verstappen de snelheid er makkelijk uithaalde. Balans lijkt meteen goed geweest te zijn, gewoon rondjes gereden zonder gedoe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 27-06 16:33
Hadden ze het bij F1TV het niet over dat Yuki of Ric ook een motor gaan pakken en daarmee een penalty.
Hopelijk heeft RBR het als eerste ingediend, dan heeft hij alvast 1 of 2 plekjes te pakken.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-06 23:59
Martin0 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:33:
Hadden ze het bij F1TV het niet over dat Yuki of Ric ook een motor gaan pakken en daarmee een penalty.
Hopelijk heeft RBR het als eerste ingediend, dan heeft hij alvast 1 of 2 plekjes te pakken.
Lol, alsof dat wat uit maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:33:
Maar eerste indicatie is denk ik wel dat Verstappen de snelheid er makkelijk uithaalde. Balans lijkt meteen goed geweest te zijn, gewoon rondjes gereden zonder gedoe. :)
Dat is ook mijn gevoel. Geen momentjes, geen geklaag en goed de tijden zeggen niet veel in FP1, maar lijkt ok voor nu.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Alleen Yuki, tot zover dan. Die heeft echt alles vervangen, Max alleen de ICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:33:
Max reed FP1 zoals hij vorig jaar de race deed. Wat verliezen in sector 1 om toe te slaan in sector 2. Leek erop dat de balans wel oke was vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 27-06 16:33
Drials schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:35:
[...]

Lol, alsof dat wat uit maakt.
Waarom zou dit niet iets uitmaken.
Je hoeft 1 a 2 auto's minder in te halen, dat maakt zeker een verschil.
Daarnaast kan het starten op p10 of p11 bvb ook al een verschil maken ivm schone en vieze kant van de baan al zal dit door de regen minder van toepassing zijn.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-06 23:23
Qua Longrun pace lijkt de MClaren toch gewoon nog steeds zeer sterk te zijn. Alleen VER kwam in de buurt maar dan is altijd de vraag wat de degradatie op de banden is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:14

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Speeding in pitlane

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tCqtJ1TC66YhdR9_42KA195tAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qywXor6IBa4uat9bXzzkW7Jx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SneAGgU09LCau5OfJpS2bsujd4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MrjdB9JCV0jWR7dbiJLxEWqD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Eg23oD5fIrK7zintmKIjr0ZyPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3wL4ezTotdPo2XlJYa2vCnLh.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Pittige straf voor 0,1 km te hard. Doen ze niet aan een correctie? :+

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chefbierrr
Daar heeft de pitlimiter niet goed gestaan bij de RB powertrains :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:40
poe dat is wel pittig straffen voor 0,1 km. Wat is de meetagwijking van die Gatsometer, heeft die bediener wel een geldig certificaat en is dat ding geijkt. Indienen die bezwaren..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
“Ik zou de ijkingsrapporten opvragen!” - verkeersboete.nl :+

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chefbierrr schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:03:
Daar heeft de pitlimiter niet goed gestaan bij de RB powertrains :)
Ook daarvoor is een FP. Hoe hard kun je de pitlane "aanvallen". En zo nu en dan zouden teams ook wel eens wat "experimenteren" met hoe strak ze de limitter kunnen afstellen.

Blijft het wel toevallig dat er 3 overtredingen waren? en alle 3 met een Honda achterin. Maar met de motor zal het niet te maken hebben naar ik aanneem. (Tenzij de motor een gek rijgedrag heeft waardoor die "gemiddeld" 80.0 gaat maar soms vooruit schokt op 80.1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Typisch, allemaal Red Bull coureurs. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Volgens mij is er geen sprake meer van indienen? Je krijgt de straf pas op het moment "dat je de pitstraat uit rijdt". Dus die opmerking hierboven ergens met " morgen de nieuwe motor er in" "kan" niet. Die nieuwe motor moet er nu al in liggen, anders kan die straf nog niet definitief zijn.

Verschillende jaren terug was het wel nog "indienen", en dan was het op donderdag al een strijd wie het eerste de straf pakte. Vooral bij die races waar "iedereen" een straf pakte (Spa, Monza)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Scorebord journalistiek: :P
On what is a high-pressure weekend for Perez given Red Bull’s intention to assess his position going forward towards 2025 over the summer break, he ended up nearly a full second down on Verstappen.
https://www.motorsport.co...n-gp-fp1-report/10638976/

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, als FP1 maatgevend is voor hoe de verhoudingen dit weekend liggen, zie ik Max het nog wel winnen of op z'n minst op het podium komen. Ja, Spa is een lang circuit, maar dan nog is het gat erg groot. Natuurlijk is het "maar" FP1, maar RBR staat ook niet bekend om hun glory runs / show boaten, dus deze snelheid lijkt echt te zijn.

Op F1TV riepen er nog een paar dat hij met zijn hogere downforce een sitting duck zou zijn zodra hij de front runners had ingehaald, want die komen hem op de Kemmel straight weer voorbij, maar dat lijkt me onzin, aangezien direct daarna enkele bochten komen waar je de downforce hard nodig hebt en in dirty air kun je dan echt niet volgen. Als hij echt bijna een seconde sneller kan zijn in de middelste sector, rijdt hij dan in 1 sector uit de DRS.

Maar we gaan het zien morgen. Het verschil lijkt vooralsnog gigantisch en stiekem zou ik het best mooi vinden als hij antwoordt op de baan en gewoon van p11 (?) naar p1 rijdt zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
Grrrrrene schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:49:
Nou, als FP1 maatgevend is voor hoe de verhoudingen dit weekend liggen, zie ik Max het nog wel winnen of op z'n minst op het podium komen. Ja, Spa is een lang circuit, maar dan nog is het gat erg groot. Natuurlijk is het "maar" FP1, maar RBR staat ook niet bekend om hun glory runs / show boaten, dus deze snelheid lijkt echt te zijn.

Op F1TV riepen er nog een paar dat hij met zijn hogere downforce een sitting duck zou zijn zodra hij de front runners had ingehaald, want die komen hem op de Kemmel straight weer voorbij, maar dat lijkt me onzin, aangezien direct daarna enkele bochten komen waar je de downforce hard nodig hebt en in dirty air kun je dan echt niet volgen. Als hij echt bijna een seconde sneller kan zijn in de middelste sector, rijdt hij dan in 1 sector uit de DRS.

Maar we gaan het zien morgen. Het verschil lijkt vooralsnog gigantisch en stiekem zou ik het best mooi vinden als hij antwoordt op de baan en gewoon van p11 (?) naar p1 rijdt zondag.
Nouja afgaand op de long run pace denk ik echt niet dat P1 er in zit voor VER dit weekend. Een podium zou al knap zijn (mits er geen gekke dingen gebeuren). Maar goed dit is FP1, who knows... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:30
Bvanham schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:09:
poe dat is wel pittig straffen voor 0,1 km. Wat is de meetagwijking van die Gatsometer, heeft die bediener wel een geldig certificaat en is dat ding geijkt. Indienen die bezwaren..
Denk dat elk bezwaar qua tijdsbesteding meer kost dan het betalen van deze boete 🤪

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Het lijkt erop dat RBR hetzelfde doet als ze de afgelopen twee jaar deden.
Ze rijden met net iets meer vleugel om meer neerwaartse druk te genereren. Omdat hun auto zo efficiënt is in drag/downforce, komen ze daar mee weg. Ook hebben ze hierdoor een groter DRS effect op de rechte stukken.

En wat zien we dan? Nou in S2 is Verstappen zo belachelijk veel sneller dan de rest.
Die duidelijke voorsprong halen ze niet uit motorvermogen. Ze zijn nota bene juist niet snel in S1 met het lange rechte stuk en de grote DRS zone. Er is een reele kans dat RBR het vermogen zeker nog niet heeft open geschroefd, zoals ze eigenlijk nooit doen op vrijdag. Ze pakken enorme winst in S2 op iedereen. En in S3 zijn ze nog steeds de snelste. Ik zou niet verbaast zijn als ze in S3 nog sneller zouden zijn, als daar niet die chicane lag en natuurlijk de kerbstones.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ej78b409zued1.jpeg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:10

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GTawaefXUAA0EC6?format=jpg&name=small

60 ! plekken voor Tsunoda. gelijk alles maar nieuw

[ Voor 5% gewijzigd door basvn op 26-07-2024 16:17 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord