Acties:
  • +19 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:12
Vandaag opgehaald

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHxOzg5jzTXZj63-qkgOCkVI35M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TFbEEPsUYCJ6XbQjdFQzEDoi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Solomon schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:12:
Mijn auto is van eind 2021 (inmiddels ME3.0) en ik heb sinds kort een nieuw probleem: Wanneer de noodremassistent ingrijpt wanneer ik op travel assist rijdt en een auto voor mij hard remt, komt het regelmatig voor dat de auto na een korte remingreep de remmen volledig los laat. De piep van de noodrem blijft dan wel klinken.

Ik vind dat natuurlijk een onveilige situatie, en ben benieuwd of het iemand bekend voorkomt?

Ik ga er natuurlijk mee terug naar de garage (balen, want alle problemen waren eindelijk opgelost nadat met een software update de hands on detection voor de travel assist eindelijk goed werkt), maar ik vind het fijn om te weten of het een bekend probleem is zodat ik weet op welke oplossing ik aan kan sturen.

Bedankt!
Als de Enyaq begint te piepen voor een noodrem actie dan zijn er bij mij maar enkele situaties;

1) Ik zit echt niet op te letten
2) Ik maakt geen gebruik van ACC en de Enyaq is iets wat enthusiast bij "rupsend" verkeer
2) Er is sprake van kruisend verkeer die al gepasseerd is
3) Ik rijd op een andere baan dan mijn voorligger maar de auto deelt die mening niet

In het geval van #1 ga ik niet het ingrijpen van de auto afwachten en trap ik zelf wel op de rem. Ik zie het als het voorverwarmen van de remschijven waarbij het toch de bedoeling is dat je het zelf overneemt. In alle andere gevallen is het een kwestie van het gaspedaal overnemen om de auto gerust te stellen.

Dat laatste kan ik sowieso aanraden want als die piept heb je soms maar kort de tijd om het over te nemen en een harde rem actie te voorkomen wat het rest van het gezin niet zo tof vind :+

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander250100
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-09 22:14
En werkt de bediening van je panormadak en interieurverlichting continu? Bij veel mensen storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20
Alexander250100 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:40:
[...]

En werkt de bediening van je panormadak en interieurverlichting continu? Bij veel mensen storingen.
al 1,5 jaar nooit last van gehad.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:19
Mooi! Welke uitvoering is dit?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08 08:25
Nice, ik krijg bijna dezelfde (zonder het dak) en dan in het grijs :-)

Vandaag het kenteken doorgekregen, maar kan hem pas de 17e ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
Alexander250100 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:40:
[...]
De keren dat ik het vandaag gebruikt heb, geen problemen.
Maar zoals gezegd, ik heb de auto net 7 uur in bezit, dus nog niet heel veel gebruikt..
Kees_frl schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:00:
[...]
Mooi! Welke uitvoering is dit?
Dit is een Sportline , logo voorop heb ik laten vervangen door een zwart exemplaar.

[ Voor 24% gewijzigd door cOOlrUnnINgs op 02-10-2023 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander250100
  • Laatst online: 11-09 22:14
Ik heb het zwarte logo ook nog liggen, zelf besteld en moet hem er zelf op zetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

Hier ook sinds deze week eigenaar van een Enyaq:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sT2KWnODha2SKldGvgfIZvJtJtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SOjMXArg3PgWAycZTnGVB81v.jpg?f=fotoalbum_large
Sportline 80

Ik heb hiervoor 60k km in een Audi Q4 gereden. Paar verschillen:
- Enyaq lijkt zuiniger in verbruik
- lane assist is veel subtieler tov Q4. De Q4 was veel 'hoekiger'.
- Stoelen in de Q4 iets beter. Langere zitting en hogere/betere wangen
- geluid in Q4 is (miniem) beter.
- al met al vind ik de Enyaq nipt beter rijden. (mijn vrouw vind het andersom ;) )
- Enyaq veel meer waar (opties) voor je geld. Hoewel ik de automatische kofferklep nu wel mis...

Wel een paar opmerkingen:
- welkomstscherm elke keer via 'oke' wegdrukken... (na een update in de Q4 er eindelijk vanaf, zit het hier weer in 8)7 )
- Op de kaart van navigatie zie ik continu alle laadpalen, ook de 11/22kw. Dat wil ik niet, want ik zal 99% thuis laden en anders zoek ik wel handmatig een paal op. Ik heb geprobeerd dit via de filter uit te zetten (alleen >50kw zichtbaar) maar blijf het wel zien. Zie ik iets over het hoofd?
- Kan ik ergens zien dat de verlichting aan staat in het dashboard? Volgens mij alleen op de knoppen bij de linkerknie? En daaropvolgend moet ik elke keer opnieuw het automatisch grootlicht aanzetten (Q4 werd de keuze opgeslagen bij een volgende keer starten)?
-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Aldmar schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 22:27:
[Afbeelding]
Sportline 80

- al met al vind ik de Enyaq nipt beter rijden. (mijn vrouw vind het andersom ;) )
- Enyaq veel meer waar (opties) voor je geld. Hoewel ik de automatische kofferklep nu wel mis...

- welkomstscherm elke keer via 'oke' wegdrukken... (na een update in de Q4 er eindelijk vanaf, zit het hier weer in 8)7 )
- Op de kaart van navigatie zie ik continu alle laadpalen, ook de 11/22kw. Dat wil ik niet, want ik zal 99% thuis laden en anders zoek ik wel handmatig een paal op. Ik heb geprobeerd dit via de filter uit te zetten (alleen >50kw zichtbaar) maar blijf het wel zien. Zie ik iets over het hoofd?
- Kan ik ergens zien dat de verlichting aan staat in het dashboard? Volgens mij alleen op de knoppen bij de linkerknie? En daaropvolgend moet ik elke keer opnieuw het automatisch grootlicht aanzetten (Q4 werd de keuze opgeslagen bij een volgende keer starten)?
-
Naar mijn idee de mooiste enyaq variatie die er is ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUG2DCHccXwIwy9xarGUWcxRVoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yKk4bGc31WNQstBV2PcH4oZ4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
[Afbeelding]
Sportline 80

-
Klopt, zo zijn dingen net iets anders ingesteld tussen Q4 en Enyaq.

Grootlichtassistent geheugen staat bij Q4 aan, bij Enyaq uit. Kan je aanzetten via OBD11.
Achterklep dicht doen met de sleutel kan bij Q4 niet, bij Enyaq weer wel.

vreemde kleine software aanpassingen in dezelfde auto's.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 13:02

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik mag binnenkort mijn Enyaq ontvangen. Deze week is de productieweek en nu zat ik al even mee te lezen in het topic en met name wat zaken voor OBDEleven om kleine dingen aan te passen.

Nu ben ik niet te beroerd om zelf een OBD dongle aan te schaffen, maar begrijp totaal niet wat ik nu moet hebben of niet uit de website want iets met een abonnement, puntensysteem/credits.

Is het dan zo dat je credits moet hebben om dingen aan te kunnen passen, en dan ook alleen wat zij aangeven in de app of kun je ook echt zelf zaken aanpassen wat dieper in de code met deze dongle zoals hier in het topic een overzicht van is.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 16:45
Sinds de nieuwe prijslijst die geld van 1 oktober, komen de optie pakketten en standaard uitrusting in de configurator en de brochure niet meer overeen. De inhoud van de pakketten is nu dus ook onduidelijk omdat het niet duidelijk is welke van de 2 nu leidend is (ik ga een een beetje uit van de prijslijst). Ik heb hierover gebeld met Skoda NL (via social media werd mijn vraag ontweken....) en de bij de klantenservice konden ze me het ook niet vertellen. Ze gaan het uitzoeken en mij terugbellen. Wonderlijk dat dit soort basiszaken niet duidelijk zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk84 op 03-10-2023 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:34
Let op met de prijslijst en configurator online. Met name de prijslijst heeft het over de advantage modellen, maar die actie geldt alleen voor voorraadmodellen.. Kwam ik gisteren ook achter in overleg met de dealer.

Nieuw bestellen kan, maar wordt pas vanaf week 4 2024 geleverd en kent fors hogere prijzen. Net als de Enyaq gaat de ID4 ook €1500-€2000 omhoog en de Advantage korting vervalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nizzomoi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 10:15
Nou, vandaag bij de dealer geweest ivm de Travel Assist- en Verkeersbordherkenning-foutmeldingen. Ze hebben de 48S5 servicemelding uitgevoerd. Helaas zoals meerdere Enyaqbestuurders hier al aangaven heeft dat niet geholpen. Na een minuut of 10 kwam de melding weer terug.Overigens treden de meldingen altijd vanaf ongeveer 10 minuten na start op en blijven dan de hele rit optreden.

Goed, komende donderdag nieuwe afspraak, nu wel met vervangend vervoer, zal mij benieuwen, ze gaan contact opnemen met de fabriek. Volgens de dealer treedt dit probleem ook bij de Kodiaq en Octavia op.

Gelukkig nu wel stille ruitenwissers, na vervanging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 16:45
Jelmer schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:50:
Let op met de prijslijst en configurator online. Met name de prijslijst heeft het over de advantage modellen, maar die actie geldt alleen voor voorraadmodellen.. Kwam ik gisteren ook achter in overleg met de dealer.

Nieuw bestellen kan, maar wordt pas vanaf week 4 2024 geleverd en kent fors hogere prijzen. Net als de Enyaq gaat de ID4 ook €1500-€2000 omhoog en de Advantage korting vervalt.
Ik let heel goed op, daarom belde ik ook naar Skoda NL :+
Ik kom overigens het hele woord advantage niet tegen in de nieuwe prijslijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Luuk84 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:37:
Sinds de nieuwe prijslijst die geld van 1 oktober, komen de optie pakketten en standaard uitrusting in de configurator en de brochure niet meer overeen. De inhoud van de pakketten is nu dus ook onduidelijk omdat het niet duidelijk is welke van de 2 nu leidend is (ik ga een een beetje uit van de prijslijst). Ik heb hierover gebeld met Skoda NL (via social media werd mijn vraag ontweken....) en de bij de klantenservice konden ze me het ook niet vertellen. Ze gaan het uitzoeken en mij terugbellen. Wonderlijk dat dit soort basiszaken niet duidelijk zijn.
Je zit net in de overgang naar het nieuwe modeljaar 2024, met behoorlijk wat verbeteringen. Voor de 80 althans, die ze daarom nu 85 hebben genoemd... De 60 wijzigt niet of nauwelijks. Ik zou uitgaan van de prijslijst, online configurators willen sowieso nog wel wat fouten bevatten. Desniettemin wel goed om even de vraag te stellen.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:45
Let op met de prijslijst en configurator online.

Wij hebben voor 1 oktober de ‘nieuwe’ besteld en oplever datum is 9 december. Dit was op advies van de dealer. Ook nog de lagere prijs meegenomen.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
Afgelopen weekend kon mijn dealer Skoda niet meer garanderen dat het nog dit jaar zou zijn, mogelijk in december maar waarschijnlijk januari. Bij VW wordt gemeld dat het sowieso januari wordt. De advantage is trouwens alleen voor de ID4, sorry. Ben tegelijk in het enyaq topic en ID.x topic bezig.

Mijn dealer heeft bij PON een vraag gesteld (wacht nog op antwoord), want de configurator voor de Enyaq heeft het over dat de 360 camera er opzit, de prijslijst/brochure zegt wat anders. Totaal geen match.

[ Voor 25% gewijzigd door Jelmer op 03-10-2023 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sjeik
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:17

Wat bedoel je met fors hogere prijzen? Er lijkt maar 1000 euro tussen de iv80 en de 85 gelijkwaardige uitvoeringen te zitten? Weet de dealer meer dan de website? Of is dat al inclusief de prijsverhogingen van Januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
De Sjeik schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:37:
[...]

Wat bedoel je met fors hogere prijzen? Er lijkt maar 1000 euro tussen de iv80 en de 85 gelijkwaardige uitvoeringen te zitten? Weet de dealer meer dan de website? Of is dat al inclusief de prijsverhogingen van Januari?
1000€ meer vanaf 1 oktober en 2000-3000€ daar boven op van 1-1-2024. Tenminste zo werd het ons aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:16
BGFG schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:29:
[...]

Zeker. Toevallig afgelopen 2 weken, 2x vol geladen, 2x >500 km. Maar zoals gezegd: niet op de snelweg geweest, alleen 80 km wegen en file rijden :( Komende 14 dagen ruim 2000 km op de planning, dan haal ik dat niet, maar zeker wel 400+.
[Afbeelding]
Gister even opgelet, wel snelweg, maar niet echt boven de 110 geweest, en ik kwam uit op dit verbruik. Als je alleen op 80 wegen rijdt moet dat gemiddeld verbruik inderdaad nog wel lager kunnen. Gemiddeld op zomerbanden (18000km gereden nu) zit ik op 17.2/100km. In de winter zit ik op 20.5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46v7bJPHylKekRiKiaU1ykCcy4I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iwlqcKOFn1SXBIiUu3uNYvRL.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Boeie op 03-10-2023 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Even een positief geluid over muziek in de Enyaq; ik heb een geluidsanalyse app, en die gaf aan dat Enyaq zonder problemen 90-95dB aan onvervormde muziek kan produceren op maximum volume via de radio.
Ik heb voor gehoor bescherming wel het hoog half weg gedraaid, maar het klinkt niet dof of slecht.

Om aan te sluiten bij @Boeie 12275km, 288:46, 42km/h, 15.3kWh/100km (=15.3Wh/100m=0.153Wh/m)

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:10

Superflip

*pwiet*

water_escape schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:46:
[...]

Achterklep dicht doen met de sleutel kan bij Q4 niet, bij Enyaq weer wel.
Dat lukt me anders niet bij de Enyaq. Wat is de juiste procedure om de achterklep met de remote te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsie1337
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-06 12:20
Superflip schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

Dat lukt me anders niet bij de Enyaq. Wat is de juiste procedure om de achterklep met de remote te sluiten?
Een seconde of 2 ingedrukt houden. Werkt inderdaad niet altijd even soepel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
onetime schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:53:
Even een positief geluid over muziek in de Enyaq; ik heb een geluidsanalyse app, en die gaf aan dat Enyaq zonder problemen 90-95dB aan onvervormde muziek kan produceren op maximum volume via de radio.
Ik heb voor gehoor bescherming wel het hoog half weg gedraaid, maar het klinkt niet dof of slecht.

Om aan te sluiten bij @Boeie 12275km, 288:46, 42km/h, 15.3kWh/100km (=15.3Wh/100m=0.153Wh/m)
Ik heb een Enyaq met de standaard geluidsset (geen Canton) en ben absoluut geen audiofiel, maar ik vind het geluid echt slecht. Voor spraak is het prima, maar muziek vind ik echt veel te vlak. Mijn Seat Leon (2021) hiervoor deed dat stukken beter, en zelfs mijn Ford Fiesta (2020) klonk beter dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
nielsie1337 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:55:
[...]

Een seconde of 2 ingedrukt houden. Werkt inderdaad niet altijd even soepel..
Bij mijn Ateca ook niet - maar in het boekje staat ook dat je redelijk dicht bji de auto moet staan om het te laten werken. Je kunt dus wel vanaf 20 meter de klep openen, maar dichtdoen moet binnen enkele meters. Zelfs meer dan 3 meter is al te veel is mijn ervaring. Kun je net zo goed op de knop van de klep drukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Klopt, je moet binnen 3 meter staan ongeveer.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Ok dat is dus de reden dat het niet wou werken. Dan kan je idd beter de knop gebruiken.

Ik vind het trouwens ook dom dat je de kofferklep wel kan sluiten met de knop, maar niet sluiten en op slot doen, moet je alsnog naar de zijkant lopen om een klink aan te raken om te sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nizzomoi schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:56:
Nou, vandaag bij de dealer geweest ivm de Travel Assist- en Verkeersbordherkenning-foutmeldingen. Ze hebben de 48S5 servicemelding uitgevoerd. Helaas zoals meerdere Enyaqbestuurders hier al aangaven heeft dat niet geholpen. Na een minuut of 10 kwam de melding weer terug.Overigens treden de meldingen altijd vanaf ongeveer 10 minuten na start op en blijven dan de hele rit optreden.

Goed, komende donderdag nieuwe afspraak, nu wel met vervangend vervoer, zal mij benieuwen, ze gaan contact opnemen met de fabriek. Volgens de dealer treedt dit probleem ook bij de Kodiaq en Octavia op.

Gelukkig nu wel stille ruitenwissers, na vervanging ;)
Ik ben benieuwd wat er na Donderdag uit komt voor je! Wel grappig (nou, eigenlijk niet) dat het probleem ook op andere modellen voor komt. Best een serieus issue dus. Al weken verder maar geen bericht vanuit Skoda.. ik begin er nu zelf na een aantal weken licht gek van te worden, omdat het waarschuwingspiepje ook steeds terug komt tijdens het rijden

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
[Afbeelding]
Sportline 80

...- Enyaq veel meer waar (opties) voor je geld. Hoewel ik de automatische kofferklep nu wel mis...
Je hebt een Sportline zeg je, dan heb je toch ook de automatische kofferklep???
Ik wel i.i.g. (en ik heb ook een Sportline)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 14:35
cOOlrUnnINgs schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:39:
[...]

Je hebt een Sportline zeg je, dan heb je toch ook de automatische kofferklep???
Ik wel i.i.g. (en ik heb ook een Sportline)
Dat is niet per definitie waar. Mijn sportline heeft geen automatische kofferbakklep.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunib
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-09 13:13
Ik denk dat ik hier in het forum meer updates van prijslijsten en optie pakketten zie dan updates van software. Als ze toch eens meer product georiënteerd zouden denken ipv sales gedreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:08

rammes

koekebakker 1e klas

sunib schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:29:
Ik denk dat ik hier in het forum meer updates van prijslijsten en optie pakketten zie dan updates van software. Als ze toch eens meer product georiënteerd zouden denken ipv sales gedreven...
true, het product is al verkocht. rest boeit niet

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:43
Ik heb de laatste tijd een issue met een openbare laadpaal. De beheerder geeft aan dat de laadpaal is afgezekerd met 3X 63A. Als ik alleen gekoppeld sta aan de paal laadt de auto met 10kwh. Komt er een tweede auto dan zakt dit vaak naar 4kwh of minder terwijl er afdoende capaciteit beschikbaar is. Als ik de laadsessie stop door de stekker eruit te trekken en dan opniew start heb ik weer 10kwh. Als ik de sessie stop en start via de app blijft de auto laden op een lager vermogen.

Iemand tips? Kan ik nog iets instellen in de auto of is dit een issue wat in de laadpaal zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:23
jaapbrandhof schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:17:
[...]

Dat is niet per definitie waar. Mijn sportline heeft geen automatische kofferbakklep.
Waar ligt dat aan dan? Want in de prijslijst van de coupe staat dat de sportline dat wel heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 13:00
cryptapix schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:21:
[...]

Waar ligt dat aan dan? Want in de prijslijst van de coupe staat dat de sportline dat wel heeft.
geen verschil in IV60 Sportline vs IV80 Sportline qua uitrusting?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Sjeik
AlexZuH schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:31:
[...]

Ligt misschien aan MY? De eerste enyaws hadden zowat alles als optie los te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:23
AlexZuH schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:31:
[...]

Nope. Althans niet volgens de prijslijst. Het zou kunnen zijn wat @De Sjeik zegt.

[ Voor 7% gewijzigd door cryptapix op 04-10-2023 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
jaapbrandhof schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:17:
[...]

Wanneer heb je jouw Sportline besteld dan (ongeveer)?
Die van mij is eind juni '23 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
cOOlrUnnINgs schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:24:
[...]

Die van mij is eind juni besteld.
Die van mij is van april '22 (na 9mnd levertijd) en ik weet ook niet beter dan dat de sportline een electrische achterklep heeft.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
cOOlrUnnINgs schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:24:
[...]

Die van mij is eind juni '23 besteld.
Het is een tweedekanshands auto. Afgeleverd aan mij in oktober '22. Toen was de auto bijna een jaar oud. Eerste toelating in Nederland is van november '21. Hoe het bij het bestelproces er uit zag weet ik dus niet.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
jaapbrandhof schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:02:
[...]

Het is een tweedekanshands auto. Afgeleverd aan mij in oktober '22. Toen was de auto bijna een jaar oud. Eerste toelating in Nederland is van november '21. Hoe het bij het bestelproces er uit zag weet ik dus niet.
Ah ok, dan snap ik het beter.
(En ik neem aan dat je bedoelt okt '23, niet okt '22, daar je zegt dat je er net een week in rondrijd ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
cOOlrUnnINgs schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:13:
[...]

Ah ok, dan snap ik het beter.
(En ik neem aan dat je bedoelt okt '23, niet okt '22, daar je zegt dat je er net een week in rondrijd ;) )
nee nee, ik rijd bijna een jaar rond in de enyaq. Oktober '22 heb ik hem in ontvangst genomen. Ik ben niet Aldmar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:51
markweb4871 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:14:
Ik heb de laatste tijd een issue met een openbare laadpaal. De beheerder geeft aan dat de laadpaal is afgezekerd met 3X 63A. Als ik alleen gekoppeld sta aan de paal laadt de auto met 10kwh. Komt er een tweede auto dan zakt dit vaak naar 4kwh of minder terwijl er afdoende capaciteit beschikbaar is. Als ik de laadsessie stop door de stekker eruit te trekken en dan opniew start heb ik weer 10kwh. Als ik de sessie stop en start via de app blijft de auto laden op een lager vermogen.

Iemand tips? Kan ik nog iets instellen in de auto of is dit een issue wat in de laadpaal zit.
Volgens mij zit dit in de laadpaal, die regelt tijdelijk terug om EV2 te faciliteren en vergeet de boel terug op te regelen voor EV1.
Wat gebeurt er als je zelf EV2 bent, laadt die dan wel op 10kW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:31
Ik kreeg net een update, maar na een uur was ie “systeemupdate afgesloten” en ik zit nu dus nog op 3.0. Meer mensen last mee?
Het gaat om update 04A3_04.

De update is nu ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:08

Dat laatste is niet wat de dealer tegen mij zei. Die had het over nieuwe bestellen én leveren in 2023?! Deadline voor een 2023 levering ligt volgens de dealer nu op 27 oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
jaapbrandhof schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:40:
[...]

nee nee, ik rijd bijna een jaar rond in de enyaq. Oktober '22 heb ik hem in ontvangst genomen. Ik ben niet Aldmar :)
Ben volgens mij nog niet helemaal wakker, excuses |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:43
dingo35 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:42:
[...]

Volgens mij zit dit in de laadpaal, die regelt tijdelijk terug om EV2 te faciliteren en vergeet de boel terug op te regelen voor EV1.
Wat gebeurt er als je zelf EV2 bent, laadt die dan wel op 10kW?
Als ik als tweede of derde aanplug heb ik meestal 10kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Vraagje voor de Enyaq rijders. Ik krijg binnenkort mijn Enyaq (17 okt). Vandaag mijn laadtoken ontvangen vanuit de leasemaatschappij, maar deze is specifiek voor Nederland.

Eind oktober ga ik echter een aantal dagen naar Disneyland Parijs met mijn gezin. Heb ik hiervoor dan een aparte laadpas nodig? --> Zoja, is dat iets wat ik nu alvast kan aanvragen?

Zaken waar ik rekening mee moet houden als ik naar Frankrijk ga? To be honest, ik vind het best spannend met een elektrische auto naar Frankrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:08

rammes

koekebakker 1e klas

Protax schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:44:
Vraagje voor de Enyaq rijders. Ik krijg binnenkort mijn Enyaq (17 okt). Vandaag mijn laadtoken ontvangen vanuit de leasemaatschappij, maar deze is specifiek voor Nederland.

Eind oktober ga ik echter een aantal dagen naar Disneyland Parijs met mijn gezin. Heb ik hiervoor dan een aparte laadpas nodig? --> Zoja, is dat iets wat ik nu alvast kan aanvragen?

Zaken waar ik rekening mee moet houden als ik naar Frankrijk ga? To be honest, ik vind het best spannend met een elektrische auto naar Frankrijk ;)
https://laadpastop10.nl/

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:21

Shell recharge en de Tesla app, allebei gekoppeld aan je creditcard en je bent gedekt.
Frankrijk heeft echt een goede dekking, België iets minder.

[ Voor 4% gewijzigd door D.deJong op 04-10-2023 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
markweb4871 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:41:
[...]

Als ik als tweede of derde aanplug heb ik meestal 10kwh.
Ook dat duidt erop dat de laadpaal software een bug bevat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-09 14:26

Shell recharge en tesla superchargers idd pakken👍 Op Disneyland zelf hoef je nergens op te rekenen…wij zijn er deze zomer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

jaapbrandhof schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:40:
[...]
Die van mij is van bouwjaar Juli '22. ;) Ik weet het bestelproces ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09:50

Dropje

Nissan Ariya Engage SV

Zoals al gezegd, kijk eens op laaspastop10. Ik heb zelf Shell Recharge via bedrijf en kom je al een heel eind mee.
Je zou ook eens hier https://gathering.tweaker...ist_messages/2083132/last kunnen kijken. Staat heel veel over (o.a.) Frankrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sPENKMAN
crimby schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:07:
Ik kreeg net een update, maar na een uur was ie “systeemupdate afgesloten” en ik zit nu dus nog op 3.0. Meer mensen last mee?
Het gaat om update 04A3_04.

De update is nu ook verdwenen.
Ik heb een OTA update net gestart, gaan het zienAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWxqj2tUI_FXH3jRs_YtxZd2VJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SipqoQdbztzvGigCTek8U6su.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdc3D0ZukRHIQpwER7w6cMHp01U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCkPVWJC2aqAMoWp5uc5LM3N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcxiwF2-QRiIQklqpNqSIo-EfsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52mR7KSG6rafhugKNsW3GWh2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuSA4puQa0g3P5anSsDatMKjZ-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XynjfuGpzLIylc4anZaCPvJb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmI_ukhW7swR8o-igHhycTdGJbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8IsgAX9QrQhw9YSYtjUR33tv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Ik heb hem vorige week gehad, en ik denk na 5 pogingen dat het eindelijk gelukt is? Ik kreeg in ieder geval geen melding dat het wel gelukt is, maar krijg bij het afsluit scherm niet meer de mogelijkheid om hem te installeren. Kan ik nog ergens anders checken of die geïnstalleerd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sPENKMAN
Helaas? Update is nergens terug te vinden zoals anderen ook al hebben ervaren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmcVYeU-wTruyV13rpwBjtRYhus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jus1IB3vcYsWKKAfJNgMSjgS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Zijn er hier Enyaq gebruikers die van een Tesla M3 (LR) komen?
Ik moet een auto uitzoeken voor komend jaar en deze is echt wel kanshebber. Ik vind hem mooier dan de ID.4. Voor de Tesla een VW Golf gereden en ik verlang wel terug naar de VAG kwaliteit, en een hopelijk comfortabelere rit. Maar Tesla heeft range en laden wel dik op orde. Ik ben bang dat ik hierover ga struikelen. Van 250kw DC terug naar 125kw(?). Of is dit in MY2024 al verbeterd? Ik hoor geruchten over 175kw?

Reed je hiervoor een Tesla; wat is je mee / tegen gevallen t.o.v. de Enyaq?

[ Voor 45% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 05-10-2023 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:06
@sPENKMAN @Senaxx dit is een maand geleden ook al uitgebreid voorbij gekomen. Een van de symptomen is Kessy dat de eerste keer na de update niet werkt. Dat zou een indicatie kunnen zijn dat het gelukt is 😉

Martinique in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 3"

[ Voor 12% gewijzigd door Martinique op 05-10-2023 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Martinique schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:50:
@sPENKMAN @fRiEtJeSaTe dit is een maand geleden ook al uitgebreid voorbij gekomen. Een van de symptomen is Kessy dat de eerste keer na de update niet werkt.

Martinique in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 3"
Sorry wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Sorry verkeerde persoon getagd 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:56:
Zijn er hier Enyaq gebruikers die van een Tesla M3 (LR) komen?
Ik moet een auto uitzoeken voor komend jaar en deze is echt wel kanshebber. Ik vind hem mooier dan de ID.4. Voor de Tesla een VW Golf gereden en ik verlang wel terug naar de VAG kwaliteit, en een hopelijk comfortabelere rit. Maar Tesla heeft range en laden wel dik op orde. Ik ben bang dat ik hierover ga struikelen. Van 250kw DC terug naar 125kw(?). Of is dit in MY2024 al verbeterd? Ik hoor geruchten over 175kw?

Reed je hiervoor een Tesla; wat is je mee / tegen gevallen t.o.v. de Enyaq?
Ik heb geen 3 gehad maar wel een tijdje in gereden / geleend. Het is een beetje appels / peren maar ik doe een poging: Tesla heeft software (inmiddels) beter voor elkaar, voorverwarmen voor het laden bijvoorbeeld. Routeplanning op lange ritten incl stops is daardoor beter op elkaar afgestemd.

Pre voor de Enyaq vindt ik de algehele afwerking en minder rijgeluid / betere isolatie wielkasten bijv. Meer ruimte, maar ja, appels peren…

Als aan alle voorwaarden wordt voldaan kun je wel hogere snelheden halen inderdaad dan die 125. Maar ik vind die tijdelijk hoge piek nogal overrated, zelf zou ik mijn keuze daar niet van af laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Zonet een tegenvaller, had de massagefunctie van de bestuurderszetel aanstaan en plots stopt de rechterzijde met werken. Lenden verstellen lukt aan die kant dus ook niet meer. Eerste issue na 2000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sjeik
Martinique schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:43:
[...]

Ik heb geen 3 gehad maar wel een tijdje in gereden / geleend. Het is een beetje appels / peren maar ik doe een poging: Tesla heeft software (inmiddels) beter voor elkaar, voorverwarmen voor het laden bijvoorbeeld. Routeplanning op lange ritten incl stops is daardoor beter op elkaar afgestemd.

Pre voor de Enyaq vindt ik de algehele afwerking en minder rijgeluid / betere isolatie wielkasten bijv. Meer ruimte, maar ja, appels peren…

Als aan alle voorwaarden wordt voldaan kun je wel hogere snelheden halen inderdaad dan die 125. Maar ik vind die tijdelijk hoge piek nogal overrated, zelf zou ik mijn keuze daar niet van af laten hangen.
MY24 met MEB 4.0 heeft accu voorverwarm functie. handmatig en automatisch tijdens geplande laadstops bij gebruik navigatie.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12-09 12:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57V_EAZ_TevfDT4JiJxo2TihV74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBvMHoP6fl1LGPeP8APfmty0.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste 100.000 kilometers staan er op, en welk cijfer zou ik de auto geven? Een 8 (tot nu toe). Tevreden over heel veel dingen, en weinig tot geen storingen gehad, nog steeds op de eerste set banden. (Pirelli Scorpion Elect, nog steeds 3,2mm over)

Degradatie? Bijna alle cellen hebben nog 97% over. Een enkele cel (Cel #60) zit op 93%, is als eerste vol met laden en als eerste leeg tijdens het rijden. Dus kan in de toekomst nog wel te maken krijgen met een module die vervangen moet worden vrees ik.

In tegenstelling tot velen heb ik blijkbaar eentje waar het infotainment soepel en stabiel werkt en ik prijs mezelf daarin gelukkig, aangezien ik ook genoeg lees in dit topic waar het tegendeel de realiteit is.

Heb ik niks te klagen verder? Tuurlijk wel, wie doet er nou drie jaar over om een knopje in het infotainment te maken waar op staat: “Accu voorconditioneren”. Ook de update strategie van de VAG groep kan ik geen touw aan vast knopen. Ik wist het wel als VAG zijnde, 1x per 2 jaar komt de auto voor onderhoud langs bij de dealer, ideaal moment om periodiek grote updates uit te voeren.

Het is deze totale warboel bij het concern waar het zichzelf mee in de voet schiet. Lessons to be learned.

Zou ik de auto opnieuw kopen? Zeker weten, ons gezin past er perfect in, heeft ons nog nooit laten staan, heeft ons geen geld gekost op een paar ruitenwisserssets na.

En om te reageren op de switch van Tesla naar Enyaq, vind ik persoonlijk gewoon een hele goed keuze. Je gaat achteruit in software en de snelheid er van, maar je gaat mijlenver vooruit op, knoppen, een dashboard, een instrumentenpaneel, en het is een fijne plek om te zijn in het interieur. De Model 3/Y is de betere elektrische auto, de Enyaq de betere auto als ik het kort samen moet vatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger Beurskens
  • Laatst online: 08:44
een "60" ? of een snelle snelwegrit achter de rug? ;)

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
Roger Beurskens schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:00:
[...]

een "60" ? of een snelle snelwegrit achter de rug? ;)
Ja, een 60. 90-95% van de kilometers ook op de snelweg. Snelheid eigenlijk altijd rond de de 110-130, afhankelijk van tijdstip en drukte op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Autohillenga schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:32:
[Afbeelding]
En om te reageren op de switch van Tesla naar Enyaq, vind ik persoonlijk gewoon een hele goed keuze. Je gaat achteruit in software en de snelheid er van, maar je gaat mijlenver vooruit op, knoppen, een dashboard, een instrumentenpaneel, en het is een fijne plek om te zijn in het interieur. De Model 3/Y is de betere elektrische auto, de Enyaq de betere auto als ik het kort samen moet vatten.
Om m’n collega’s maar eens te quoten:
‘Hoe rijd die batterij op wielen nou?’ :+

Ik hoop idd op meer comfort, en het echt auto gevoel weer terug. Dan maar iets minder range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 07:14
Ondertussen al een tijdje last van trillen tijdens het remmen, dat ondertussen wel wat erger is geworden. Remschijven zijn krom. Ondertussen op 80.000 km.

Spijtig, want de blokken zelf zien er nog als nieuw uit.

Skoda in BE vraagt €1300 voor herstellen. Fieuw... en ik denken dat een voordeel van EV rijden lage onderhoudskosten zouden zijn...

Heb in twee andere garages gevraagd voor aftermarket remschijven/blokken, maar die zijn precies niet beschikbaar. Je vindt bij handelaars en online wel wat als ik op mijn VIN zoek, maar die diameter zou steeds fout zijn waardoor deze garages mij niet konden verder helpen. Jullie dit gewoon in de garage laten doen @28twinplug @DirkBouwman @Ccreator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
SoulShot schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 07:09:
Ondertussen al een tijdje last van trillen tijdens het remmen, dat ondertussen wel wat erger is geworden. Remschijven zijn krom. Ondertussen op 80.000 km.

Skoda in BE vraagt €1300 voor herstellen. Fieuw... en ik denken dat een voordeel van EV rijden lage onderhoudskosten zouden zijn...

Heb in twee andere garages gevraagd voor aftermarket remschijven/blokken, maar die zijn precies niet beschikbaar. Je vindt bij handelaars en online wel wat als ik op mijn VIN zoek, maar die diameter zou steeds fout zijn waardoor deze garages mij niet konden verder helpen. Jullie dit gewoon in de garage laten doen @28twinplug @DirkBouwman @Ccreator ?
€1300,- voor schijven en blokken lijkt mij extreem veel. Maar wij schrikken als Nederlanders sowieso van de Belgische tarieven, zowel voor onderhoud als voor schade herstel. Zie wel dat de effectieve onderhoudskosten voor EV’s zeker niet zo laag zijn als iedereen denkt, ook niet bij andere merken. VAG heeft dan wel in NL onderhoud soms “gratis”, maar als er iets vervangen moet worden ben je aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
je zou ipc rond 350-400 moeten komen qua onderdelen [schijf, blokken, remvloeistof en als je toch bezig met stalen gevlechte leidingen]... 700-900€ arbeid? [laten we zeggen hele dag voor een setje schijven? uff]

Geen aftermarket remschijven toko in belgie? moet kunnen..

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-05 20:21
Ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee. 84.000 km op de teller en rechte remschijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:37
Autohillenga schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:32:
[Afbeelding]

Degradatie? Bijna alle cellen hebben nog 97% over. Een enkele cel (Cel #60) zit op 93%, is als eerste vol met laden en als eerste leeg tijdens het rijden. Dus kan in de toekomst nog wel te maken krijgen met een module die vervangen moet worden vrees ik.
Dank voor je uitgebreide post, waardevol!

Wat betreft accucel-achteruitgang.... hoe zie je dit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Autohillenga
smeerbartje schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:10:
[...]

Dank voor je uitgebreide post, waardevol!

Wat betreft accucel-achteruitgang.... hoe zie je dit?
Dit kan ik zien met de Bosch KTS590. Per cel kun je de SOH zien (let wel, dit is niet definitieve capaciteit maar wel dicht in de buurt geschat. Als ik ga laden/rijden zie je wel duidelijk bepaalde cellen sneller opgeladen zijn en diezelfde cel is ook eerder leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Autohillenga schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:38:
[...]

Dit kan ik zien met de Bosch KTS590. Per cel kun je de SOH zien (let wel, dit is niet definitieve capaciteit maar wel dicht in de buurt geschat. Als ik ga laden/rijden zie je wel duidelijk bepaalde cellen sneller opgeladen zijn en diezelfde cel is ook eerder leeg.
niet echt een consumenten product ;)

Kun je niet een meet en greet doen zodat alle topic lezers hun Enyaq kunnen laten uitlezen. Mijn dealer weigert het te doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
In principe kun je bij elke Bosch Car Service/Autocrew of elke andere garage die het apparatuur heeft doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sPENKMAN
Of je rijd even naar Finsterwolde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
sPENKMAN schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:04:
Of je rijd even naar Finsterwolde :+
Haha daar werk ik niet meer, maar ook daar helpen ze je er graag mee hoor :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• smeerbartje
jeroenkb schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:55:
[...]

niet echt een consumenten product ;)

Kun je niet een meet en greet doen zodat alle topic lezers hun Enyaq kunnen laten uitlezen. Mijn dealer weigert het te doen :)
Wel heel letterlijk een MEET en greet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
jeroenkb schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:55:
[...] niet echt een consumenten product ;)

( @Autohillenga ) €3995,- is me inderdaad wat teveel, kan OBD11 niet iets laten zien? Een paar 100 kan nog.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
onetime schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:19:
[...]

( @Autohillenga ) €3995,- is me inderdaad wat teveel, kan OBD11 niet iets laten zien? Een paar 100 kan nog.
Je kunt ook Carscanner gebruiken, daar kun je ook alle voltages in zien van elke cel individueel en/of in een grafiek. Ook kun je de meetwaarde “HV Battery max energy content” zien, dit is ook een soort SOH meetwaarde maar kan wel een beetje fluctueren, als je die een beetje geijkt wilt hebben moet je een aantal keer de auto 2 uur stallen onder de 5% en vervolgens langzaam naar 100% laden en aangesloten laten. Dit 1 á 2 keer herhalen en deze meetwaarde komt aardig in de buurt van de realiteit. Deze procedure uitvoeren kan zomaar 2kWh schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

dingo35 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:32:
[...]

Ik reed op de snelweg op Travel Assist, stand B, rustig met het verkeer mee.
Plotseling geeft een sensor een alarm, weet nog steeds niet waarom, maar de TA wordt afgeschakeld en in stand B remt de auto redelijk sterk af, zo sterk in ieder geval dat noch ik, noch mijn achterligger daar op rekenden.
Uiteindelijk liep alles zonder schade af, maar voor mij nooit meer B op de snelweg....
Sinds de Enyaq terug is van reparatie in februari, heeft hij dat regelmatig in TA. Bij ACC heeft hij daar geen last van. Het gebeurt ook regelmatig dat je TA na zo'n foutmelding niet direct meer kunt inschakelen.

Het is dat ik er nauwelijks meer in rij, en mijn vrouw, waarvan de auto is, wil er niet te veel tijd aan spenderen bij de dealer/leasemaatschappij.

Onlangs heeft er al een malloot een spervuur kiezels op los gelaten omdat hij vanuit de invoegstrook over het verdrijvingsvlak reed. Direct gevolg was onder andere 1 pit in de ruit. En een dag later een barst tot halverwege de ruit. Via de leasemaatschappij zou het zeker een week of 6 duren. Na pushen heeft ze het kunnen regelen binnen 2 weken via een van de bekende bedrijven van de tv reclames.

Vandaar de huiverigheid om het ding bij een dealer te brengen. De dichtsbijzijnde die is aangesloten bij de leasemaatschappij is 100km verderop en uit de richting voor regelmatige bezoeken. Jammer dat de werkgever deze leasemaatschappij heeft uitgekozen. De wil ze echt nooit meer.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Autohillenga en anderen, kan OBD11 ook de accu data in detail laten zien, evengoed als Carscanner?
(edit: en zo nee;) En kunnen ze allebei dezelfde dongle gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door onetime op 07-10-2023 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
onetime schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:59:
@Autohillenga en anderen, kan OBD11 ook de accu data in detail laten zien, evengoed als Carscanner?
(edit: en zo nee;) En kunnen ze allebei dezelfde dongle gebruiken?
Ja, ook daar kun je de data mee zien, het is alleen wel meer speuren door de menu’s.

Nee, OBD11 kan alleen z’n eigen dongle gebruiken en je kunt er niks anders mee (i.v.m. SFD-toegankelijkheid.) voor CarScanner gebruik ik deze dongle:

https://www.amazon.nl/Blu...071D8SYXN?ref_=ast_sto_dp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Autohillenga Besteld, ik ga het zien. Wordt t.z.t. een puntje in de topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 22:47
Zijn er meer mensen die na de update, hier de afgelopen maanden regelmatig besproken, last hebben dat de battery care modus niet meer werkt? Deze staat wel aan maar ondanks dat wordt de limiet nooit terug gezet naar 80%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viewlite
  • Laatst online: 09-09 21:38
Oase schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:33:
Zijn er meer mensen die na de update, hier de afgelopen maanden regelmatig besproken, last hebben dat de battery care modus niet meer werkt? Deze staat wel aan maar ondanks dat wordt de limiet nooit terug gezet naar 80%.
Ja dat is bij mij ook het geval. Overigens heeft mijn auto af fabriek softwareversie 3.2 en is er uitsluitend zo'n 'kleine' update geweest, de "ME3.2b". Niet de O4A3_02 of dergelijk...
Je krijgt wel de melding maar moet 'm handmatig weer terugzetten op 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 22:47
Viewlite schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:41:
[...]

Ja dat is bij mij ook het geval. Overigens heeft mijn auto af fabriek softwareversie 3.2 en is er uitsluitend zo'n 'kleine' update geweest, de "ME3.2b". Niet de O4A3_02 of dergelijk...
Je krijgt wel de melding maar moet 'm handmatig weer terugzetten op 80%.
Bedankt voor je reactie! Goed om te weten zodat ik niet voor verrassingen kom te staan en dit nu dan wel elke keer even check de dag ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cunic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Weet iemand hoe je met OBDeleven kunt zien of de travel assist fix (service actie 48S5) is uitgevoerd? Van welke module(s) wijzigt dan het versienummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik kreeg zojuist van de Skoda dealer de melding dat ik m'n Enyaq 23 oktober a.s. geleverd krijg. Nu kreeg ik ook zo'n standaard mail waarin staat dat ik de Skoda alvast kan activeren o.b.v. VIN nummer. Meer mensen last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dcQZqnv6NDB5eBhFbqIN_0PP_ok=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iaf29uecJYNn8iUGiIBf48XF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Vanmorgen mijn wagen naar de garage gereden met de melding "Elektrosysteem werkt niet correct. Werkplaats opzoeken, alstublieft". Bemerkte geen vreemd gedrag maar ervaarde wel soms "gebonk" als ik accelereerde.

Zal me benieuwen wat er loos is, vanmorgen het laatste stuk naar het werk (10 KM) lekker op de (elektrische) fiets gezeten, was ook wel een fijne afwisseling!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• frispens
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik lees dit topic al enige tijd met interesse.
Ik heb vorige week een hele nette Enyaq 60 aangeschaft. Alle opties die ik wil zitten er op (achteruitrij camera, parkeer sensoren voor/achter, stoelverwarming) en die ik niet wil niet (lane assist oa, vreselijk. Zette het altijd direct uit bij mijn vorige auto).
Helaas ontbreekt het matrix LED pakket en dit vind ik vooral bij de achterlichten erg jammer.

Dit is de reden dat ik heb besloten deze er dan zelf maar in te retrofitten :)
Ik heb enige ervaring met dergelijke klusjes. Ik heb een paar jaar geleden een aantal opties zelf ingebouwd in een BMW F31 (inklapbare zijspiegels en achteruitrijcamera), dus met wat TLC moet dit zeker goedkomen.

Ik heb inmiddels de juiste licht units al besteld. Ook heb ik bij Kufatec de nodige kabel set + coding dongle besteld. Ik zal tzt een update plaatsen wanneer ik ben begonnen met dit project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpgaby
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19-03-2024
Sinds vorige week bezitter van een Enyaq IV Sportline. Momenteel enorm veel rijplezier en het laden valt goed mee. Leuke wagen.

Echter heb ik reeds aantal zaken/opmerkingen/vragen :

* welke app gebruiker jullie ? MySkoda of MySkoda Essentials ?
* ik ben alvast ingesteld als 'hoofdgebruiker'. Maken jullie een profiel aan (als gast) voor andere rijders ? ik denk bvb aan mijn partner ... en kan je hiermee dan instellingen (zetel afstelling of andere instelling koppelen per profiel ? Ev per sleutel ?
* en is een gastprofiel dan ook in staat om via de MySkoda app het laadproces op te volgen of in te stellen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalmarco
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11-05 20:51
smeerbartje schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:42:
Ik kreeg zojuist van de Skoda dealer de melding dat ik m'n Enyaq 23 oktober a.s. geleverd krijg. Nu kreeg ik ook zo'n standaard mail waarin staat dat ik de Skoda alvast kan activeren o.b.v. VIN nummer. Meer mensen last van?

[Afbeelding]
Had ik ook met mijn Enyaq, en deze stond gewoon bij de dealer als nieuwe voorraad auto. Pas toen ze er mee bezig gingen voor afleveren kon ik er in. Vermoed dat ze toen pas de e-sim geactiveerd hebben. Dat was ongeveer 5 dagen voor opleveren bij mijn dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
metalmarco schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:38:
[...]

Had ik ook met mijn Enyaq, en deze stond gewoon bij de dealer als nieuwe voorraad auto. Pas toen ze er mee bezig gingen voor afleveren kon ik er in. Vermoed dat ze toen pas de e-sim geactiveerd hebben. Dat was ongeveer 5 dagen voor opleveren bij mijn dealer.
Krijg de mijne volgende week dinsdag. Weet het kenteken al een aantal weken, heb de laaddongle al ontvangen via de post. Maar nog niks gehoord over een app :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-09 14:26
frispens schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:50:
Ik lees dit topic al enige tijd met interesse.
Ik heb vorige week een hele nette Enyaq 60 aangeschaft. Alle opties die ik wil zitten er op (achteruitrij camera, parkeer sensoren voor/achter, stoelverwarming) en die ik niet wil niet (lane assist oa, vreselijk. Zette het altijd direct uit bij mijn vorige auto).
Helaas ontbreekt het matrix LED pakket en dit vind ik vooral bij de achterlichten erg jammer.

Dit is de reden dat ik heb besloten deze er dan zelf maar in te retrofitten :)
Ik heb enige ervaring met dergelijke klusjes. Ik heb een paar jaar geleden een aantal opties zelf ingebouwd in een BMW F31 (inklapbare zijspiegels en achteruitrijcamera), dus met wat TLC moet dit zeker goedkomen.

Ik heb inmiddels de juiste licht units al besteld. Ook heb ik bij Kufatec de nodige kabel set + coding dongle besteld. Ik zal tzt een update plaatsen wanneer ik ben begonnen met dit project!
Congrats met de nieuwe wagen. Maar lane assist zit er standaard in (verplicht zelfs). Ben het wel met je eens dat het een super irritant systeem is en gaat ook standaard als eerste hier uit👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• utbone
Maat28 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

Congrats met de nieuwe wagen. Maar lane assist zit er standaard in (verplicht zelfs). Ben het wel met je eens dat het een super irritant systeem is en gaat ook standaard als eerste hier uit👍
Wat ik in het topic lees is dat LA irritant is maar TA wel fijn is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frispens
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Thanks! Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik bedoel travel assist; dat de auto zelf stuur correcties gaat maken. Enkel vibraties zijn nog wel te doen.
Maat28 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

Pagina: 1 ... 6 ... 90 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.