Klopt en is zometeen de loader voor 5.6.helloitsme schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 06:18:
[...]
Dat is een handige, had ik even niet aan gedacht :-)
Nu zit mijn auto al op 5.4.3, dus dat ook direct maar even gevraagd:
De overstap van softwareversie 5.4.3 naar 5.4.4 is een technische verfijningsslag. Terwijl 5.4.3 grote nieuwe functies introduceerde, dient 5.4.4 primair als een stabilisatie-update om de betrouwbaarheid van die nieuwe systemen te garanderen.
Belangrijkste verschillen en verbeteringen:
Fundament voor toekomstige updates: Versie 5.4.4 is een strikte voorwaarde ("necessary requirement") voor alle komende software-updates. Het bereidt de systeemarchitectuur voor op grotere Over-the-Air (OTA) pakketten.
Oplossen van "Upgrade Kinks": Waar vroege installaties van 5.4.3 soms kampten met foutmeldingen (zoals problemen met de achteruitrijcamera of aandrijfmotor-fouten), bevat 5.4.4 specifieke patches om deze kinderziektes te verhelpen.
Optimalisatie van achtergrondsystemen: In tegenstelling tot 5.4.3, die zichtbare wijzigingen bracht in het menu (zoals favorieten in de topbar), richt 5.4.4 zich op "minor software optimizations" die de algehele systeemstabiliteit verbeteren zonder de interface te veranderen.
Doelgroep-specifiek: Deze update is specifiek bedoeld voor voertuigen die momenteel op 5.2 (zonder LED High Beam), 5.4 of 5.4.3 draaien, om de hele vloot op één gelijke technische basis te krijgen.
Samengevat: Versie 5.4.4 brengt geen nieuwe knoppen of apps, maar zorgt ervoor dat de functies van 5.4.3 (zoals de MyŠkoda app-vergrendeling) soepeler en zonder foutmeldingen blijven werken.
Ondertussen blijft die van mij gewoon op 5.4 staan
Bij mij is hij een paar dagen geleden opeens opgepopt om OTA te updaten, dus ik gok dat het snel gaat.Admiral Freebee schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:15:
De sprong tussen 5.4 en 5.4.4. is volgens mij minder groot dan van 5.2 naar 5.4.4.
Ik heb een Enyaq van '21 gekocht maar nog niet in bezit. Nu ben ik toch even iets vergeten goed te checken. Hoe voelbaar/zichtbaar is het als je de lendesteun in de hoogste stand zet? Naar voren/achter werkte wel maar krijg nu toch het idee dat het niet helemaal goed werkte.
Update van de week gedraaid en die is succesvol afgerond.
Waar ik op hoopte in de update, maar niet terugzie, is een shortcut bovenin het scherm waarmee ik de snelheidswaarschuwing kan uitzetten. Ik verwachtte 'm in deze update, maar kan 'm (nog) niet vinden. Iemand die me daar meer over kan verrtellen?
Waar ik op hoopte in de update, maar niet terugzie, is een shortcut bovenin het scherm waarmee ik de snelheidswaarschuwing kan uitzetten. Ik verwachtte 'm in deze update, maar kan 'm (nog) niet vinden. Iemand die me daar meer over kan verrtellen?
Dat kan al heel lang. Als je één van de shortcuts bovenin ingedrukt houdt krijg je een menu te zien waarmee je ze kunt wisselen.Jas99 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:44:
Kom je van 5.2 af?Jas99 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:44:
Mechanisch of elektrisch?ebk71 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:41:
Ik heb een Enyaq van '21 gekocht maar nog niet in bezit. Nu ben ik toch even iets vergeten goed te checken. Hoe voelbaar/zichtbaar is het als je de lendesteun in de hoogste stand zet? Naar voren/achter werkte wel maar krijg nu toch het idee dat het niet helemaal goed werkte.
Of is het alleen elektrisch?
In mijn geval (elektrisch), komt er toch een flinke vuist in je rug te liggen
AwwwAdmiral Freebee schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:15:
De mijne staat al sinds levering op ME3.7. En ik krijg ook maar geen 3.8, laat staan 4.x./5.x.
Elektrisch, het uitzetten voelde ik wel, maar ik voelde of zag deze zich niet echt naar boven of naar onder verplaatsen.elektriekert schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 15:09:
[...]
Mechanisch of elektrisch?
Of is het alleen elektrisch?
In mijn geval (elektrisch), komt er toch een flinke vuist in je rug te liggen
Ter info.
A. ME5.4 is alleen voor de facelift vanaf MY2025, waarbij ME5.6 vanaf MY2026 wordt gebruikt.
B. ME5.2 en 5.4.4 zijn versies die worden toegepast als update voor pre-facelift modellen vóór MY2025.
A en B zijn momenteel niet uitwisselbaar met elkaar.
Ik vermoed dat er geen update komt voor MY2025 naar 5.6, maar dat versie ME5.4 en ME5.6 toekomstig gelijktijdig een update krijgen naar een ander versie.
Misschien dienen daar de huidig updates van ME5.2 en ME5.4.4 pre-faceliftversie ook voor, dit om later alle updateversies voor alle modellen gelijk te trekken (waarbij alleen functies geactieveerd zijn/worden voor de betreffende modeljaren/modellen).
time will tell
A. ME5.4 is alleen voor de facelift vanaf MY2025, waarbij ME5.6 vanaf MY2026 wordt gebruikt.
B. ME5.2 en 5.4.4 zijn versies die worden toegepast als update voor pre-facelift modellen vóór MY2025.
Ik vermoed dat er geen update komt voor MY2025 naar 5.6, maar dat versie ME5.4 en ME5.6 toekomstig gelijktijdig een update krijgen naar een ander versie.
Misschien dienen daar de huidig updates van ME5.2 en ME5.4.4 pre-faceliftversie ook voor, dit om later alle updateversies voor alle modellen gelijk te trekken (waarbij alleen functies geactieveerd zijn/worden voor de betreffende modeljaren/modellen).
time will tell
NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 FACELIFT ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Misschien toch eens contact met een dealer opnemen of feedback via de app!cryptapix schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 15:23:
[...]
Awww![]()
De mijne staat al sinds levering op ME3.7. En ik krijg ook maar geen 3.8, laat staan 4.x./5.x.
NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 FACELIFT ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Ik heb een MY2025 facelift en zit op ME5.4. Sinds een dag of 10 staat er in de app “Versie 5.4: update binnenkort beschikbaar”Solarman schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 15:45:
Ter info.
time will tell
Iedere keer als ik de auto parkeer en uitschakel check ik of de auto de update aanbiedt. Maar helaas… Denk inderdaad dat ik op ME5.6 moet wachten.
Niet helemaal juist want wij hebben een pre-facelift MY2025 en zitten inmiddels op 5.4.4 er zijn immers ook MY2025's pre faceliftSolarman schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 15:45:
Ter info.
time will tell
I know, daar verwachtte ik ‘m dan ook nu, maar daar zie ik ‘m niet tussen staan. Of zie ik iets over het hoofd?Taxus schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:04:
[...]
Dat kan al heel lang. Als je één van de shortcuts bovenin ingedrukt houdt krijg je een menu te zien waarmee je ze kunt wisselen.
Volgens de ŠKODA app zit ik nu op 5.4.4. Gaat om een MY2025 (Enyaq 85), van oktober ‘24.
Weet niet zeker van welke software versie ik af gekomen ben.
Ik kan in middels wel spelletjes spelen en Euronews kijken op het scherm.
[ Voor 6% gewijzigd door Jas99 op 06-03-2026 16:35 ]
Dat kan, maar volgens mij zit er in 3.8 niet iets dat ik met 3.7 mis?Solarman schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 15:46:
[...]
Misschien toch eens contact met een dealer opnemen of feedback via de app!
Dat is goed mogelijk, maar zo kun je niet door naar een versie 5.2 of 5.4.4cryptapix schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 16:32:
[...]
Dat kan, maar volgens mij zit er in 3.8 niet iets dat ik met 3.7 mis?
@One-eye864 en @Taxus ,
Jullie hebben beide gelijk, maar zo komt er een discussie op gang wat misschien meer duidelijkheid geeft in de verschillende software versies....
Jullie hebben beide gelijk, maar zo komt er een discussie op gang wat misschien meer duidelijkheid geeft in de verschillende software versies....
Dat zou mooi zijn maar volgens mij zit iedereen met een Enyaq van 2024 of eerder, op 3.8 of lager en gaan wij ook nooit een 5 versie krijgen omdat de boordcomputer dat helemaal niet aankan.Solarman schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 16:43:
[...]
Dat is goed mogelijk, maar zo kun je niet door naar een versie 5.2 of 5.4.4
Volgens google lens is het van een dakantenne. Dus als je die niet mist is deze niet van jou.mister9 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 16:49:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb net mijn auto gewassen bij de wasbox. Ik vond daarna dit op de grond. Is dat onderdeel van mijn auto (en zo ja, wat en waar) of is het van iemand anders?
Ik rijd een zwarte Skoda Enyaq SUV (dus niet coupé) uit januari 2026. Het is niet het klepje van mijn (achter)ruitenwisser.
Dt kan sowieso niet want ik heb een ME3 auto. Die kunnen nooit naar 4 of 5.Solarman schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 16:43:
[...]
Dat is goed mogelijk, maar zo kun je niet door naar een versie 5.2 of 5.4.4
Is het misschien het kapje van de deurgreep die het sleutelgat afdekt?mister9 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 16:49:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb net mijn auto gewassen bij de wasbox. Ik vond daarna dit op de grond. Is dat onderdeel van mijn auto (en zo ja, wat en waar) of is het van iemand anders?
Ik rijd een zwarte Skoda Enyaq SUV (dus niet coupé) uit januari 2026. Het is niet het klepje van mijn (achter)ruitenwisser.
De batterij werd warm (ook na het DC laden dus), dus ik vermoed van wel. Echter verwarmde de batterij niet door naar ideale laadtemperatuur. Als ik dus met mijn MY21 ga snelladen moet ik wat geduld hebben.bbbrumbrum schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 07:23:
[...]
Deed de 5kW accu verwarming wel mee tíjdens die DC sessie?
volgens mij ook.Taxus schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 19:27:
[...]
Is het misschien het kapje van de deurgreep die het sleutelgat afdekt?
Ik heb een facelift en 5.4.4 dan klopt uw uitleg niet?Solarman schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 15:45:
Ter info.
time will tell
AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V
Taxus schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 19:27:
[...]
Is het misschien het kapje van de deurgreep die het sleutelgat afdekt?
:strip_exif()/f/image/nFaSdfVzBONknZ7kqWKsPe3I.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee die zit er gewoon nog netjes op.
Ik heb nu al 2x meegemaakt dat ik een vrachtwagen voorbij ga op de snelweg met travel assist aan. Terwijl ik bijna onder een viaduct doorrijd krijg ik dan een mogelijke botsmelding.
Zijn er meer mensen met die ervaring?
Hier inmiddels ook een voormelding voor update 5.4.4!ThaFlub schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:58:
[...]
Ik heb een facelift en 5.4.4 dan klopt uw uitleg niet?
Skoda's wegen blijken dus ondoorgrondelijk.
Onze auto wordt hoofdzakelijk door mij gebruikt. Af en toe rijdt mijn vrouw erin maar ik ben nog zoekende hoe ik haar telefoon en haar Android Auto het beste kan koppelen, helemaal als beide telefoons binnen bluetooth bereik zijn (oprit).
Ik heb nu twee telefoons via bluetooth gekoppeld via hetzelfde profiel maar dan is het een gok met welke telefoon hij op de oprit verbindt.
Hoe kan ik dit het beste gescheiden houden? Moet mijn vrouw daarvoor een eigen myskoda account aanmaken en een 2e gebruiker in de auto registreren?
Hebben we dan beide dezelfde informatie in de Myskoda app? of worden laadsessies etc dan gefragmenteerd weergegeven?
Ik heb nu twee telefoons via bluetooth gekoppeld via hetzelfde profiel maar dan is het een gok met welke telefoon hij op de oprit verbindt.
Hoe kan ik dit het beste gescheiden houden? Moet mijn vrouw daarvoor een eigen myskoda account aanmaken en een 2e gebruiker in de auto registreren?
Hebben we dan beide dezelfde informatie in de Myskoda app? of worden laadsessies etc dan gefragmenteerd weergegeven?
Mijn ervaring is dat de koppeling van de telefoon zo geregeld is dat de laatst gekoppelde telefoon ook weer als eerste wordt gekoppeld ongeacht welk profiel actief is. Dit natuurlijk wanneer beide telefoons in de auto aanwezig zijn.StecaGrid schreef op zondag 8 maart 2026 @ 08:22:
Onze auto wordt hoofdzakelijk door mij gebruikt. Af en toe rijdt mijn vrouw erin maar ik ben nog zoekende hoe ik haar telefoon en haar Android Auto het beste kan koppelen, helemaal als beide telefoons binnen bluetooth bereik zijn (oprit).
Laadgeschiedenis is alleen zichtbaar in het hoofdaccount van MySkoda, in de gastgebruikersprofielen is dit niet zichtbaar. Dus wordt niet gefragmenteerd.
Wil je vrouw per se Android auto gebruiken? Want dan kan het volgens mij niet en is het zoals @Solarman zegt.StecaGrid schreef op zondag 8 maart 2026 @ 08:22:
Zelf heb ik twee iPhones. De privé heb ik op CarPlay, de zakelijke iPhone gewoon Bluetooth. Zo kan ik met beide telefoons bellen en gebeld worden. Dat werkt prima. Ik kan dan wel maar met 1 telefoon CarPlay gebruiken, maar dat is voor mijn toepassing geen probleem.
Ze wil makkelijk kunnen navigeren door op Google maps een locatie in te vullen. En bellen en gebeld worden dus.cryptapix schreef op zondag 8 maart 2026 @ 09:03:
[...]
Wil je vrouw per se Android auto gebruiken? Want dan kan het volgens mij niet en is het zoals @Solarman zegt.
Zelf heb ik twee iPhones. De privé heb ik op CarPlay, de zakelijke iPhone gewoon Bluetooth. Zo kan ik met beide telefoons bellen en gebeld worden. Dat werkt prima. Ik kan dan wel maar met 1 telefoon CarPlay gebruiken, maar dat is voor mijn toepassing geen probleem.
Sinds vrijdag een enyaq my21 en wat een heerlijke auto! Deze zat op sw 3.7 maar middels een ota update nu op 3.8 na deze update werkt de sos functie niet meer en zou ik langs de dealer moeten. Daarnaast het bekende probleem dat puddle lights defect zijn. Ik kan er niet meer van maken dan wat vage vlekken.
Die puddle lights was een terugroepactie toch? En die sos functie is maar raad na de update.
Die puddle lights was een terugroepactie toch? En die sos functie is maar raad na de update.
@Denneke,,!
Gefeliciteerd met je Enyaq.
Als je de logo's geprojecteerd wilt hebben kan je proberen of ze ze onder garantie willen vervangen.
Je kunt je afvragen wat de logo's toevoegen, het licht is het belangrijkst.
Als je handig
genoeg bent schijn je ze zelf te kunnen vervangen.
Of binnenin schoonvegen, dan heb je meer licht maar geen logo meer.
Voor . . . - - - . . . even in het topic zoeken of gewoon de dealer contacten.
Als je de logo's geprojecteerd wilt hebben kan je proberen of ze ze onder garantie willen vervangen.
Je kunt je afvragen wat de logo's toevoegen, het licht is het belangrijkst.
Als je handig
Of binnenin schoonvegen, dan heb je meer licht maar geen logo meer.
Voor . . . - - - . . . even in het topic zoeken of gewoon de dealer contacten.
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Gewoon nieuwsgierig, maar ik lees best veel over versie die geüpdatet worden van 5.3 naar 5.4 of 5.4.4 etc. Mijn enyaq rijd al vanaf levering op 5.6. Waaromen worden degene die rijden op 5.3 niet direct naar 5.6 geüpdatet?
Waarschijnlijk zit er qua hardware een verschil tussen die auto's waardoor ze niet zomaar dezelfde software kunnen gebruiken.mister9 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:07:
Gewoon nieuwsgierig, maar ik lees best veel over versie die geüpdatet worden van 5.3 naar 5.4 of 5.4.4 etc. Mijn enyaq rijd al vanaf levering op 5.6. Waaromen worden degene die rijden op 5.3 niet direct naar 5.6 geüpdatet?
Aanvullend: Electrified Speicher heeft een keer een video gemaakt over waarom Skoda (en VW) etc) zo achterlopen qua software (updates) versus Tesla. Conclusie was dat ze vanuit vroeger veel focus legden op het zelf maken van de motor en hoe de auto eruit zag. Minder belangrijke zaken als de electronica kochten ze gewoon in van diverse andere partijen. Nu dat allemaal steeds meer geintegreerd aangestuurd moet worden lopen ze tegen een probleem aan. Waarbij als je een nieuwe software update maakt je dus ook moet opletten dat deze bijvoorbeeld de motor van de achterklep van een auto die 4 jaar geleden geleverd is nog steeds goed aanstuurt.
[ Voor 41% gewijzigd door helloitsme op 08-03-2026 12:19 ]
Ik wissel binnenkort de ioniq ook in voor een 2023 Enyaq Coupé business plus. Genoeg gadgets om het een fijne reiswagen te maken. Lekker veel ruimte tov de ioniq. Vooral achterin zit ik door het glazen dak met m'n 1,95m nog ontzettend ruim.
Specs: Dingen & Spullen. Alsof iemand dat boeit ;-)
Ik heb gemerkt dat de Skoda ook 2 telefoons tegelijk kan verbinden dus je kan heel eenvoudig switchen.StecaGrid schreef op zondag 8 maart 2026 @ 08:22:
©2004
Doet die van ons vaak in de Westerscheldetunnel. Denk dat het iets met schaduwen te maken heeft.elektriekert schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 23:19:
Ik heb nu al 2x meegemaakt dat ik een vrachtwagen voorbij ga op de snelweg met travel assist aan. Terwijl ik bijna onder een viaduct doorrijd krijg ik dan een mogelijke botsmelding.
Als dat (Google maps) het enige is, en bijvoorbeeld niet muziek luisteren, sms’jes voorlezen, etc., dan is Android auto misschien niet per se nodig. In de Skoda-app zit feitelijk Google maps ingebouwd. Als je daar de locatie invult en de route plant, kun je die naar je auto sturen. Dan pakt de ingebouwde navigatie van Skoda dat op. Ik doe het vaak via de app ipv in de auto zelf, omdat de app obv Google maps werkt en daardoor zijn locaties met namen makkelijker te vinden.StecaGrid schreef op zondag 8 maart 2026 @ 09:42:
[...]
Ze wil makkelijk kunnen navigeren door op Google maps een locatie in te vullen. En bellen en gebeld worden dus.
Hier 2 iPhones, maar als CarPlay op de telefoon van mijn vrouw gekoppeld is, dan is switchen naar “mijn” CarPlay niet heel eenvoudig in mijn ogen (zit op 3.6 btw).hk12nl schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:26:
[...]
Ik heb gemerkt dat de Skoda ook 2 telefoons tegelijk kan verbinden dus je kan heel eenvoudig switchen.
Ervan uitgaande dat jouw telefoon dan wel via Bluetooth is verbonden, kun je dan niet op het hoofdscherm op “telefoon” klikken, dan indien nodig rechtsboven je andere telefoon selecteren, en dan op “verbinden met CarPlay” klikken? Ik heb het wel een per ongeluk met mijn zakelijke telefoon gedaan meen ik.cOOlrUnnINgs schreef op zondag 8 maart 2026 @ 16:03:
[...]
Hier 2 iPhones, maar als CarPlay op de telefoon van mijn vrouw gekoppeld is, dan is switchen naar “mijn” CarPlay niet heel eenvoudig in mijn ogen (zit op 3.6 btw).
Dat dit tussen generaties van hetzelfde model een issue kan zijn snap ik. Maar dat een facelift MY2025 geen 5.6 zou kunnen draaien terwijl een facelift MY2026 ermee geleverd wordt gaat er moeilijk inhelloitsme schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:59:
[...]
Waarschijnlijk zit er qua hardware een verschil tussen die auto's waardoor ze niet zomaar dezelfde software kunnen gebruiken.
Aanvullend: Electrified Speicher heeft een keer een video gemaakt over waarom Skoda (en VW) etc) zo achterlopen qua software (updates) versus Tesla. Conclusie was dat ze vanuit vroeger veel focus legden op het zelf maken van de motor en hoe de auto eruit zag. Minder belangrijke zaken als de electronica kochten ze gewoon in van diverse andere partijen. Nu dat allemaal steeds meer geintegreerd aangestuurd moet worden lopen ze tegen een probleem aan. Waarbij als je een nieuwe software update maakt je dus ook moet opletten dat deze bijvoorbeeld de motor van de achterklep van een auto die 4 jaar geleden geleverd is nog steeds goed aanstuurt.
Ja dat kan. Als mijn vrouw de vorige rit heeft gereden pakt ie als we samen instappen meestal haar iPhone als eerste. Je kunt dan idd eenvoudig switchen naar mijn iPhone via CarPlay. Haar telefoon blijft via Bluetooth verbonden voor bellen/gebeld worden op haar telefoonnummercryptapix schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:00:
[...]
Ervan uitgaande dat jouw telefoon dan wel via Bluetooth is verbonden, kun je dan niet op het hoofdscherm op “telefoon” klikken, dan indien nodig rechtsboven je andere telefoon selecteren, en dan op “verbinden met CarPlay” klikken? Ik heb het wel een per ongeluk met mijn zakelijke telefoon gedaan meen ik.
Deze video al eens gezien over de update van 4.x naar 5.4?Admiral Freebee schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:17:
[...]
Dat dit tussen generaties van hetzelfde model een issue kan zijn snap ik. Maar dat een facelift MY2025 geen 5.6 zou kunnen draaien terwijl een facelift MY2026 ermee geleverd wordt gaat er moeilijk in
YouTube: Škoda ENYAQ from 4.x to 5.4: How that update is done at the dealersh...
Exact dit bedoel ik. Mijn Enyaq is "gewoon" geleverd in januari met 5.6. Dan moeten de pre-facelift versies toch gewoon geüpdatet kunnen worden, qua hardware is er geen verschil toch?Admiral Freebee schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:17:
[...]
Dat dit tussen generaties van hetzelfde model een issue kan zijn snap ik. Maar dat een facelift MY2025 geen 5.6 zou kunnen draaien terwijl een facelift MY2026 ermee geleverd wordt gaat er moeilijk in
Bij mij betreft het ook iPhones inderdaad. Als je in de Carplay instellingen naar de Skoda app gaat, ging dat bij mij een paar keer heel soepel.cOOlrUnnINgs schreef op zondag 8 maart 2026 @ 16:03:
[...]
Hier 2 iPhones, maar als CarPlay op de telefoon van mijn vrouw gekoppeld is, dan is switchen naar “mijn” CarPlay niet heel eenvoudig in mijn ogen (zit op 3.6 btw).
©2004
Hoe bedoel je dit?hk12nl schreef op maandag 9 maart 2026 @ 08:44:
[...]
Bij mij betreft het ook iPhones inderdaad. Als je in de Carplay instellingen naar de Skoda app gaat, ging dat bij mij een paar keer heel soepel.
Zodra Carplay op 1 van de toestellen actief is, ga je in carplay (op het scherm van de Skoda) naar de Skoda app, hier kon ik toen heel eenvoudig wisselen naar het andere toestel de laatste keer (in SW versie 3.8).
©2004
Ik weet niet of het t.g.v. de update naar 5.4.4 is, maar ongeveer sindsdien gaat de interieurverlichting niet meer aan wanneer we de auto instappen.
De documentatie vermeld: "Het inschakelen van de verlichting vindt ook automatisch plaats na het openen van het portier."
Wanneer we de verlichting aanzetten via de knop aan de achteruitkijkspiegel, gaat deze verlichting aan, maar blijft ze aan, nadat we de auto verlaten en op slot doen.
Nog iemand die dit ervaart?
Waar kan ik dit instellen, als dat al mogelijk is?
De documentatie vermeld: "Het inschakelen van de verlichting vindt ook automatisch plaats na het openen van het portier."
Wanneer we de verlichting aanzetten via de knop aan de achteruitkijkspiegel, gaat deze verlichting aan, maar blijft ze aan, nadat we de auto verlaten en op slot doen.
Om de interieurverlichting automatisch te laten werken moeten beide knoppen, zie foto, UIT staan.roofburner schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:35:
Ik weet niet of het t.g.v. de update naar 5.4.4 is, maar ongeveer sindsdien gaat de interieurverlichting niet meer aan wanneer we de auto instappen.
Werkt het dan nog niet is er wat anders loos.
Daar was een tijdje geleden al nieuws over. Je hebt daar een (dure) DC lader voor nodig. Dus in de praktijk zullen de meeste mensen daar niks aan hebben.Solarman schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:37:
Misschien zijn ze met de updates alles aan het gelijktrekken om daarna nog een gezamelijke update te pushen.
Skoda heeft aangegeven op hun site dat nl. in 2026 ook het bi-directioneel laden geactiveerd zou worden.
YouTube: Bidirectional Charging with Škoda ENYAQ & ELROQ - It can power Your ...
Klopt helemaal.helloitsme schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:51:
[...]
Daar was een tijdje geleden al nieuws over. Je hebt daar een (dure) DC lader voor nodig. Dus in de praktijk zullen de meeste mensen daar niks aan hebben.
YouTube: Bidirectional Charging with Škoda ENYAQ & ELROQ - It can power Your ...
Ook de 4000 uur is niks. Alleen wanneer je hem als noodbatterij wil gebruiken heeft het dan nut, maar wordt inderdaad een prijzig doel ivm een benodigde DC-lader.
Sja wat is 'duur'... Tegenwoordig heb je voor een € 1.900 een bi-directionele lader voor op je thuisbatterij te pluggen. Naast het kunnen ontladen van je ev-batterij heb je nog wel andere voordelen zoals geen AC-verliezen, alsook dat je aan zeer lage vermogens (lager dan de 4kW op AC die Skoda wil) kan opladen.Solarman schreef op maandag 9 maart 2026 @ 15:35:
[...]
Klopt helemaal.
Ook de 4000 uur is niks. Alleen wanneer je hem als noodbatterij wil gebruiken heeft het dan nut, maar wordt inderdaad een prijzig doel ivm een benodigde DC-lader.
Ik laad m’n Enyaq anders al jaren perfect aan 1,3 - 1,4 kW. Nog veel lager moet het nu wel niet zijnwebraiderweb schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:48:
[...]
Sja wat is 'duur'... Tegenwoordig heb je voor een € 1.900 een bi-directionele lader voor op je thuisbatterij te pluggen. Naast het kunnen ontladen van je ev-batterij heb je nog wel andere voordelen zoals geen AC-verliezen, alsook dat je aan zeer lage vermogens (lager dan de 4kW op AC die Skoda wil) kan opladen.
Het laden met laag vermogen heeft wel een grote keerzijde en dat is het laadverlies. Ik houd dit nauwkeurig in de gaten met home assistant. Laden met 11kW geeft een laadverlies van 7,8%, terwijl laden met 1,4kW een laadverlies van 17,1% geeft.RangedNeedles schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:51:
[...]
Ik laad m’n Enyaq anders al jaren perfect aan 1,3 - 1,4 kW. Nog veel lager moet het nu wel niet zijn
Als je solar kan laden (en je export is bijna niets waard) dan hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn.
Mijn werkgever betaalt de laadverliezen mee terug.Taxus schreef op maandag 9 maart 2026 @ 18:30:
[...]
Het laden met laag vermogen heeft wel een grote keerzijde en dat is het laadverlies
Logisch, want 10% laadverliezen aan het CREG-tarief is nog altijd minder dan de helft van de prijs van (traag) publiek laden
En met het capaciteitstarief in Vlaanderen, moet je goed afwegen of sneller laden wel (financieel) interessant is tov minder laadverliezen.
Hmm, dat ga ik de volgende keer eens proberen, thnxhk12nl schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:54:
[...]
Zodra Carplay op 1 van de toestellen actief is, ga je in carplay (op het scherm van de Skoda) naar de Skoda app, hier kon ik toen heel eenvoudig wisselen naar het andere toestel de laatste keer (in SW versie 3.8).
Ik moet binnenkort naar de garage om mijn winterbanden te vervangen door zomerbanden. Mijn auto is geleverd op winterbanden en dus moet er een nieuwe set zomerbanden besteld worden. De vraag die ik hierbij heb: is er een specifiek merk/type zomer band die er met kop en schouders bovenuit steekt?
Ik wil vooral een stille band die mijn velgen goed beschermd als die daarbij ook nog zuinig is is dat mooi meegenomen.
Ik wil vooral een stille band die mijn velgen goed beschermd als die daarbij ook nog zuinig is is dat mooi meegenomen.
@japie101 Hankook Ventus Evo3 lijkt in het topic goed gewaardeerd. (ook door mij)
Ik zal later de verschillende versies opzoeken. Zijn nog belangrijke verschillen tussen types hiervan.
Op Tirendo:
Hankook Ventus S1 Evo 3 EV K127E
235/55 R19 101T 4PR AO, EV SBL
Zomerbanden
edit:
Er zijn verschillen van energie klasse A tot C, grip bij regen van A tot B, en geluid van 69 tot 72dB.
Wel of niet zelf dichtend bij kleine lekken. Zoek goed, (Tirendo, Euromaster, banden-pneus-online.nl)
zoeken op "online banden kopen".
Ik zal later de verschillende versies opzoeken. Zijn nog belangrijke verschillen tussen types hiervan.
Op Tirendo:
Hankook Ventus S1 Evo 3 EV K127E
235/55 R19 101T 4PR AO, EV SBL
Zomerbanden
edit:
Er zijn verschillen van energie klasse A tot C, grip bij regen van A tot B, en geluid van 69 tot 72dB.
Wel of niet zelf dichtend bij kleine lekken. Zoek goed, (Tirendo, Euromaster, banden-pneus-online.nl)
zoeken op "online banden kopen".
[ Voor 32% gewijzigd door onetime op 10-03-2026 18:24 ]
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Ik heb sinds vorige week vrijdag een enyaq iv60 my21. Vandaag met 22% accu de auto aan de lader gehangen en volgeladen tot 80% er is 33.04 kw geladen. Ik heb dus 58% geladen wat neerkomt op 33.04kw. Dit vertaald zich naar ongeveer 57kw bij 100%. Niet slecht voor een auto met 100.000 op de teller!
Dit is niet een heel betrouwbare manier van meten.Denneke,,! schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:14:
Ik heb sinds vorige week vrijdag een enyaq iv60 my21. Vandaag met 22% accu de auto aan de lader gehangen en volgeladen tot 80% er is 33.04 kw geladen. Ik heb dus 58% geladen wat neerkomt op 33.04kw. Dit vertaald zich naar ongeveer 57kw bij 100%. Niet slecht voor een auto met 100.000 op de teller!
De laadpaal geeft een hoger aantal kWh dan er daadwerkelijk je auto in gaat ivm laadverliezen. Met de app van de auto kun je helaas alleen afgeronde getallen zien. Er is dus best een afwijking mogelijk. 1 kWh verschil in jouw voorbeeld scheelt al 2% (55 om 57).
Ahh dat wist ik niet. Ik had er een accu keuringsrapport (aviloo) bij gekregen dat stelde 94.4%. Ik was benieuwd om dat eens na te rekenen.cryptapix schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:25:
[...]
Dit is niet een heel betrouwbare manier van meten.
De laadpaal geeft een hoger aantal kWh dan er daadwerkelijk je auto in gaat ivm laadverliezen. Met de app van de auto kun je helaas alleen afgeronde getallen zien. Er is dus best een afwijking mogelijk. 1 kWh verschil in jouw voorbeeld scheelt al 2% (55 om 57).
Ik wil even peilen of er wat interesse voor is. Ik ben bezig met een weekend projectje om een triplogger te maken op basis van de MySkoda API. Ik heb dit paar jaar geleden ook bij TRONITY gehad maar sinds die een subscription heeft gebruik ik het niet meer, en ik was in de veronderstelling dat moet ik ook makkelijk zelf kunnen maken. Gebaseerd op de naam van Teslafi heb ik een v1 gemaakt van Enyaqify (zeer slechte naam ik weet het)
Dat makkelijke viel toch wat tegen, maar sinds vandaag heb ik de eerst succesvolle detecties van alle trips met locaties. Momenteel registreer ik alleen de trips maar wil ook de charge sessies er aan gaan toevoegen en dit eventueel combineren met kostenoverzicht (energieprijs x kWh). Het idee is om een opensource selfhost versie op GitHub (docker?) te gaan zetten en een eventuele hosted versie te gaan aanbieden die de hostingkosten moet dekken.
Reden dat ik het gemaakt heb is dat ik TRONITY gewoon te duur vind voor wat het is, en heb liever de data zelf op mijn eigen server dan bij een 3e partij. Ik gebruik Next.JS voor het web framework, heb er een simpele SQLite database onder en Tailwind CSS voor de styling.
--disclaimer: deze tool is mede mogelijk gemaakt met de hulp van Gemini Pro.
/f/image/scNCkGzl19h60mshzL9C57wB.png?f=fotoalbum_large)
Dat makkelijke viel toch wat tegen, maar sinds vandaag heb ik de eerst succesvolle detecties van alle trips met locaties. Momenteel registreer ik alleen de trips maar wil ook de charge sessies er aan gaan toevoegen en dit eventueel combineren met kostenoverzicht (energieprijs x kWh). Het idee is om een opensource selfhost versie op GitHub (docker?) te gaan zetten en een eventuele hosted versie te gaan aanbieden die de hostingkosten moet dekken.
Reden dat ik het gemaakt heb is dat ik TRONITY gewoon te duur vind voor wat het is, en heb liever de data zelf op mijn eigen server dan bij een 3e partij. Ik gebruik Next.JS voor het web framework, heb er een simpele SQLite database onder en Tailwind CSS voor de styling.
--disclaimer: deze tool is mede mogelijk gemaakt met de hulp van Gemini Pro.
/f/image/scNCkGzl19h60mshzL9C57wB.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Senaxx op 10-03-2026 21:19 ]
Senaxx schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:18:
Je bent wel heel open over je reis geschiedenis op een openbaar forum. Doe ermee wat je wil hoor, maar misschien stond je er niet zo bij stil.
Ik had perongeluk de verkeerde screenshots toegevoegd die niet geblurred waren, is gecorrigeerd
Vandaag een lekkere vage mail van Skoda gehad:
Maar blijkbaar gaat bepaalde data daarbij verloren.. die van april tm september.. welke april tm september? Die van 2026, oftewel ze bewaren het tot eind maart en gaan vanaf april de update pushen? Hoezo verlies je dan alles van April tm de update? Of van vorig jaar? Dat is eigenlijk ook heel gek..
Ach, we gaan t weer zien. Maar lekker vaag is hij wel.
Lijkt erop dat ze die bèta versie, die hier eerder een poster heeft laten zien, gaan pushen.Download je laadgeschiedenis vóór de update
We verbeteren je laadstatistieken om duidelijkere inzichten en nauwkeurigere informatie te bieden.
Als onderdeel van deze update zullen de laadgegevens van april tot september niet langer beschikbaar zijn zodra de nieuwe versie is geïnstalleerd. Dit betekent dat dit deel van je laadgeschiedenis na de update niet meer toegankelijk is in de app.
Als je je laadactiviteiten uit deze periode wilt bewaren, raden we je aan om je laadgeschiedenis van tevoren te downloaden.
Zorg ervoor dat je je gegevens opslaat voordat de update plaatsvindt.
Open de MyŠkoda app → ga naar Batterij → tik op het exporteren pictogram in de rechterbovenhoek om je laadstatistieken te downloaden.
Maar blijkbaar gaat bepaalde data daarbij verloren.. die van april tm september.. welke april tm september? Die van 2026, oftewel ze bewaren het tot eind maart en gaan vanaf april de update pushen? Hoezo verlies je dan alles van April tm de update? Of van vorig jaar? Dat is eigenlijk ook heel gek..
Wellicht kijk ik niet goed, maar ik zie die download knop nergens in de app staanddgcpeters schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:28:
Vandaag een lekkere vage mail van Skoda gehad:
[...]
Lijkt erop dat ze die bèta versie, die hier eerder een poster heeft laten zien, gaan pushen.
Bij accubereik> laadgeschiedenis> 3 puntjes bovenin>export (android).helloitsme schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 05:05:
[...]
Wellicht kijk ik niet goed, maar ik zie die download knop nergens in de app staan
:strip_exif()/f/image/XN6gmbeu5Q8kd8qSr5pT6Q8p.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens zie ik daar nu ook de melding staan. Die heeft het niet over een periode maar alles.
Ik kom zo een bakkie doen!Senaxx schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:22:
[...]
Ik had perongeluk de verkeerde screenshots toegevoegd die niet geblurred waren, is gecorrigeerd
ik heb de MySkoda bèta versie 8.11.0, en inderdaad is de laadgeschiedenis weg tot oktober 2025.
Of dit vanaf april ook werkelijkheid is neem ik maar even aan, auto is van juni 2025.
Of dit vanaf april ook werkelijkheid is neem ik maar even aan, auto is van juni 2025.
Dank je.ddgcpeters schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 05:54:
[...]
Bij accubereik> laadgeschiedenis> 3 puntjes bovenin>export (android).
[Afbeelding]
Overigens zie ik daar nu ook de melding staan. Die heeft het niet over een periode maar alles.
Ik ben waarschijnlijk te laat, zit op versie 8.11.0 en daar staan geen 3 puntjes rechts bovenaan op dat scherm.
Ah ja, ik zit nog op versie 8.10.0. Wel onhandig voor jou dat je daar niet eerst de melding over kreef.helloitsme schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:03:
[...]
Dank je.
Ik ben waarschijnlijk te laat, zit op versie 8.11.0 en daar staan geen 3 puntjes rechts bovenaan op dat scherm.
Nee het waren de trips van mijn vriendin van en naar huis, werk en paar winkels.
Als je morgen komt staat de koffie klaar
Mijn vrouw en ik hebben beide een android en beide een eigen profiel, etc....StecaGrid schreef op zondag 8 maart 2026 @ 08:22:
Gaat allemaal best goed en beiden hebben Android Auto. En als per ongeluk haar telefoon eerder gekoppeld is dan is dat met 3 tikjes omgezet, dus ook geen ramp.
Wij gebruiken beiden iPhone en omdat de auto onder de carport bij het huis staat en de Enyaq een voorkeur heeft voor de iPhone van mijn vrouw, moet ik vrijwel altijd in de auto van telefoon wisselen. En dat duurt en het duurt….Voor mij een voortdurende bron van ergernis-Splash- schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:10:
[...]
Mijn vrouw en ik hebben beide een android en beide een eigen profiel, etc....
Gaat allemaal best goed en beiden hebben Android Auto. En als per ongeluk haar telefoon eerder gekoppeld is dan is dat met 3 tikjes omgezet, dus ook geen ramp.
[ Voor 4% gewijzigd door jdbiggelaa op 11-03-2026 17:31 ]
Hoe doe je dat dan? Op 3.8 heb ik alleen een hele omslachtige methode kunnen ontdekken.-Splash- schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:10:
[...]
En als per ongeluk haar telefoon eerder gekoppeld is dan is dat met 3 tikjes omgezet, dus ook geen ramp.
De Spotify app in de auto is over het algemeen fijn, goede kwaliteit, maar soms duurt het inladen erg lang of weigert hij gewoon dienst. (Zo’n 1 op de 10 keer). En dat op Software 5.2 en 5.4.4.
Herkenbaar!elektriekert schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:17:
De Spotify app in de auto is over het algemeen fijn, goede kwaliteit, maar soms duurt het inladen erg lang of weigert hij gewoon dienst. (Zo’n 1 op de 10 keer). En dat op Software 5.2 en 5.4.4.
Ik ben weer aan de beurt om een nieuwe leaseauto uit te mogen kiezen en na 4 jaar Enyaq 60 denk ik dat het deze keer een Enyaq Selection 85 met clever pakket gaat worden. Ik rij nu als voorloper een Id4 maar wat heeft die een vreemde bediening vergeleken met de Skoda.
Weet iemand wat tegenwoordig de levertijden zijn?
Weet iemand wat tegenwoordig de levertijden zijn?
Nou vandaag aan de beurt met een laadklep die niet meer open ging. Alle trucs geprobeerd en daarna maar met geweld opengetrokken. Nokjes zijn er nu vanaf, maar de klep valt nog netjes dicht, ik denk dat ik het lekker zo laat. Enig minpunt is dat de rubber afdekkap die ik heb gekocht nu ook niet meer vastklikt.
Vorige week ook mijn laadklep; opgetrokken want ik moest laden. 1 nokje eraf en hij valt gewoon dicht.
Ik maak hem nu open met een Ty-wrap die ik erachter langs haal. Mjin afdekkap blijft nog op de andere nok hangen. En de stekker.
Ik maak hem nu open met een Ty-wrap die ik erachter langs haal. Mjin afdekkap blijft nog op de andere nok hangen. En de stekker.
Vanuit het CarPlay scherm op de Skoda app klikken, dan kom je in het Carplay connectiemenu van de auto, en kan je de andere telefoon kiezen.Mirx_NL schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:14:
[...]
Hoe doe je dat dan? Op 3.8 heb ik alleen een hele omslachtige methode kunnen ontdekken.
Heb ik hier ook gehad op mijn Enyaq vorige zomer.onetime schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 00:19:
Vorige week ook mijn laadklep; opgetrokken want ik moest laden. 1 nokje eraf en hij valt gewoon dicht.
De waslijst na 4 jaar rijden begint wel proporties aan te nemen:
- In de eerste maanden ellenlange problemen met de elektrische motor software
- Parkeersensoren vooraan kapot
- Koffer sensor kapot
- Laadklep slot kapot, mogen openbreken terwijl ik op vakantie was
- Skoda lichtjes die projecteren allebei kapot gegaan
- Remmen maken soms heel veel kabaal, volgens dealer is dit normaal
- Ik vergeet waarschijnlijk nog zaken
Mijn oorspronkelijk idee was om deze wagen over te nemen na de lease, voor als 2e wagen in het gezin. Maar dat idee heb ik laten varen na alle problemen die ik meegemaakt heb. Nooit meegemaakt bij een nieuwe wagen, normaal ben je de eerste jaren pijn vrij
[ Voor 13% gewijzigd door Cerv47 op 12-03-2026 09:26 ]
Die remmen is inderdaad een volkswagen dingetje. Ze hebben hun regenerative braking niet super gefinetuned.Cerv47 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:23:
[...]
Heb ik hier ook gehad op mijn Enyaq vorige zomer.
De waslijst na 4 jaar rijden begint wel proporties aan te nemen:
- In de eerste maanden ellenlange problemen met de elektrische motor software
- Parkeersensoren vooraan kapot
- Koffer sensor kapot
- Laadklep slot kapot, mogen openbreken terwijl ik op vakantie was
- Skoda lichtjes die projecteren allebei kapot gegaan
- Remmen maken soms heel veel kabaal, volgens dealer is dit normaal
- Ik vergeet waarschijnlijk nog zaken
Mijn oorspronkelijk idee was om deze wagen over te nemen na de lease, voor als 2e wagen in het gezin. Maar dat idee heb ik laten varen na alle problemen die ik meegemaakt heb. Nooit meegemaakt bij een nieuwe wagen, normaal ben je de eerste jaren pijn vrij
Wel bizar al die andere issues. Mijn 2021 Enyaq heb ik alleen de skoda lichtjes die ner nu brak uit zien. Voor de rest geen issues gehad. (In de laatste 2 jaar waarin ik de eigenaar was
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Klopt! Naar mijn idee is de geluidskwaliteit echt heel veel beter maar de gebruikerservaring een stuk minder dan via Android Auto. Het hielp wel om in de Android Auto settings in te stellen dat Spotify niet automatisch verder gaat waar je gebleven bent. Daarvoor had ik het idee dat de Spotify app aan het vechten was met Spotify op Android Auto.elektriekert schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:17:
Correct, dat heb ik ook al uitgezet in Android auto op mijn tel. Anders gebeurde het helemaal niet of 5x achter elkaar.DutchJackal schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 11:48:
[...]
Klopt! Naar mijn idee is de geluidskwaliteit echt heel veel beter maar de gebruikerservaring een stuk minder dan via Android Auto. Het hielp wel om in de Android Auto settings in te stellen dat Spotify niet automatisch verder gaat waar je gebleven bent. Daarvoor had ik het idee dat de Spotify app aan het vechten was met Spotify op Android Auto.
Maakt het echt zoveel uit? ook als je ''zonder geluidsverlies'' aan hebt staan in de spotify app? wordt de data gecomprimeerd verstuurd naar de auto vanuit de iphone?
Waar zet je dat uit? In spotify?DutchJackal schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 11:48:
[...]
Klopt! Naar mijn idee is de geluidskwaliteit echt heel veel beter maar de gebruikerservaring een stuk minder dan via Android Auto. Het hielp wel om in de Android Auto settings in te stellen dat Spotify niet automatisch verder gaat waar je gebleven bent. Daarvoor had ik het idee dat de Spotify app aan het vechten was met Spotify op Android Auto.
:strip_exif()/f/image/4SVvRvNjGZr41XKjd49CDwQL.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zag gister dat er een dood spinnetje achter het glas van mijn achterlicht zit. (deel wat in de achterklep zit) Weet iemand hoe je die het handgst kan verwijderen?
Verder heb ik af en toe last dat de klep niet helemaal lekker dichtgaat (niet goed in het slot valt) als ik hem dichtgooi. Hij zit dan zegmaar net iets te los, en de auto geeft dan een open achterklep aan. Moet je weer uitstappen, klep open, en opnieuw dichtgooien. Ik begrijp dat je daar wat aan kan stellen, maar ik snap niet helemaal hoe je dat doet. Iemand dat wel eens aan de hand gehad?
Ik kan het niet heel goed uitleggen, maar er zit op de klep aan de binnenkant twee 'schroeven' die je uit of in kan draaien, zodat de klep makkelijker dicht kan. Kan je met de hand doen.Martijn02 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:54:
[Afbeelding]
Ik zag gister dat er een dood spinnetje achter het glas van mijn achterlicht zit. (deel wat in de achterklep zit) Weet iemand hoe je die het handgst kan verwijderen?
Verder heb ik af en toe last dat de klep niet helemaal lekker dichtgaat (niet goed in het slot valt) als ik hem dichtgooi. Hij zit dan zegmaar net iets te los, en de auto geeft dan een open achterklep aan. Moet je weer uitstappen, klep open, en opnieuw dichtgooien. Ik begrijp dat je daar wat aan kan stellen, maar ik snap niet helemaal hoe je dat doet. Iemand dat wel eens aan de hand gehad?
Je hebt die optie ook in Spotify (die heb ik dus ook uitgezet) maar je hebt die optie ook in je Android Auto instellingen. Daar heet het 'Muziek automatisch starten'.
Zal eens kijken of dat bij android auto (vandaar dat ik naar splash zijn methode benieuwd was) ook zo werkt.Martijn02 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:49:
[...]
Vanuit het CarPlay scherm op de Skoda app klikken, dan kom je in het Carplay connectiemenu van de auto, en kan je de andere telefoon kiezen.
Ik heb net even gekeken, maar je bedoeld de stoot-rubbers op de hoeken van de klep. Die zijn inderdaad te verdraaien.vinom schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 15:56:
[...] Ik kan het niet heel goed uitleggen, maar er zit op de klep aan de binnenkant twee 'schroeven' die je uit of in kan draaien, zodat de klep makkelijker dicht kan. Kan je met de hand doen.
Exact, jij hebt het zo beter uitgelegdonetime schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 17:24:
[...]
Ik heb net even gekeken, maar je bedoeld de stoot-rubbers op de hoeken van de klep. Die zijn inderdaad te verdraaien.
Het grote Škoda ENYAQ (iV) topic - Deel 4 is in de lucht. Daar verder. (@Notna edit: @DaMarcus @Orion84 @We Are Borg )
[ Voor 17% gewijzigd door onetime op 12-03-2026 23:19 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
/f/image/jxGdQZqlMQbZiQ4zOTEViyrZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/w9k5tdjrbMbhH9M3qS4f9pl9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qJSNxC4UN3PZdD1nN6P5g6Jf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/c4lpcLqOgocA5QAD4dpmvCif.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WST8HOqiIu3yPZ8ByAufxuDw.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/us1KLRNU6i2lQnNfHqb37tng.jpg?f=fotoalbum_large)