Volop geremd is dus echt een noodstop. Zelfs aan 2km/h voelt het als een schok.Solarman schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:54:
(...) waarna er automatisch volop geremd wordt (...)
Ik parkeerde in een parkeerplaats waar de begroeiing nogal uitbundig was, de struik groeide over de parkeerplaats (aan de achterkant). Prima dus om de auto een beetje "in" de struik te drukken. Nou, daar dacht de noodstop-functie anders over. De eerste en enige keer dat de Enyaq zo bruusk is tussenbeide gekomen in een normaal achteruitparkeermanoeuvre. Sindsdien nooit nog gehad, ook al heb ik elders ook al de kont van de auto tot in de begroeiing moeten rijden.
@100% laden
Als ik maar 20%-80% "mag" laden, had ik net zo goed een Enyaq60 kunnen kopen.
In het weekend een ritje naar Oostende gemaakt (en terug) in "Belgisch" (ongetwijfeld ook Nederlands) weer: forse wind, veel regen en "maar" 12°. Met een 100% SoC ging dat prima (100% > 10%). Als ik me aan 20-80 had gehouden, had ik ergens in een regenvlaag nog moeten staan laden. Heeft ie op een naburig pleintje rustig de halve nacht kunnen laden met 11kW tot 100%.
Een auto - ook de batterij - dient om te gebruiken. Als je de auto "spik en span" wil houden, is het een museumstuk.
:strip_exif()/f/image/OpQlbgonSimqTN2bA84eVbl4.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/NK8YQhWlVKfFT4rwJGKCqJx0.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bFzL5DfuBVatx8enVpiQs7IT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YgwZ6kJNGv8YGG19FA2FHtSs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pi4qxAC4VSEAAYY6oyTNtnSg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5DchzycyERLBQFkOGbwIPhaO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JWKRUcaS30NYmYaSNFWNoUVx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1NmzYYlQVWB4ztU0ryZAlbFR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TKIjvVtqihkooruSnlEUmfWW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ou8aAuJK6fr428TFnzUPEojL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qY6VxFl3oTohi3AAFZBfYA5q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dkQeoLi2oEAnSCgo3LE85B6N.jpg?f=fotoalbum_large)