Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:18
cryptapix schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:44:
[...]

Met een (bijna/aardig) volle accu is er geen mogelijkheid voor recuperatie.
Laden tot 80% :P Moet zeggen dat ik ook nog wel eens verrast wordt dat ik op de rotonde hier op de buurt af ga, en dat hij ineens minder hard remt dan ik verwacht omdat de accu 95%+ is en het blauwe balkje maar 10% max uitslag geeft qua mogelijke recuperatie. Maar toch kijk ik dan eerst even of dat ik hem niet per ongeluk in D heb staat ipv B.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:17
Viewlite schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:30:
[...]

Dat klopt niet helemaal, ook in D stand remt hij automatisch (mits ingesteld in het menu), maar wel wat minder hard. Wellicht bedoel je dat bij het loslaten van het pedaal er in de B stand wel direct afgeremd wordt en in de D stand niet direct (pas bij naderen bocht / rotonde / voorganger; mits ingesteld)?
Ik heb sowieso uitgezet dat hij zelf gaat remmen bij bochten/rotonde etc. Ik was die functie alweer vergeten. Wat irritant is dat zeg.

[ Voor 12% gewijzigd door cryptapix op 19-06-2025 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Mirx_NL schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:30:
[...]

Laden tot 80% :P Moet zeggen dat ik ook nog wel eens verrast wordt dat ik op de rotonde hier op de buurt af ga, en dat hij ineens minder hard remt dan ik verwacht omdat de accu 95%+ is en het blauwe balkje maar 10% max uitslag geeft qua mogelijke recuperatie. Maar toch kijk ik dan eerst even of dat ik hem niet per ongeluk in D heb staat ipv B.
Herkenbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-06 21:06
Hier gaat de auto dus automatisch open wanneer je nadert, zeer leuk natuurlijk.
Maar bij het wassen van de auto in een wasbox, daar gaat die dan continu open-dicht, afhankelijk waar je sta. Hoe doen jullie dit?

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-06 21:46
ThaFlub schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:15:
Maar bij het wassen van de auto in een wasbox, daar gaat die dan continu open-dicht, afhankelijk waar je sta. Hoe doen jullie dit?
Sleutel in de auto laten.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evo14
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12:05
Of uitzetten in 't menu. Je kan apart aan/uitzetten of hij open/toe gaat bij naderen/vertrekken.

Maar ik begrijp dus dat ik zonder paddles niet de flexibiliteit krijg om zelf recuperatie te kiezen. Straf...

[ Voor 11% gewijzigd door evo14 op 19-06-2025 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
evo14 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:12:
[...]

Of uitzetten in 't menu. Je kan apart aan/uitzetten of hij open/toe gaat bij naderen/vertrekken.

Maar ik begrijp dus dat ik zonder paddles niet de flexibiliteit krijg om zelf recuperatie te kiezen. Straf...
Ik wist niet eens dat je zonder paddles kon krijgen...
Maar ze werken niet super hoor. Zodra je gas geeft of remt gaat hij terug naar de standaard. Dus je moet elke keer na gas los dan hem weer naar weinig/0 regen zetten.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evo14
Kodess schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:30:
[...]

Ik wist niet eens dat je zonder paddles kon krijgen...
Maar ze werken niet super hoor. Zodra je gas geeft of remt gaat hij terug naar de standaard. Dus je moet elke keer na gas los dan hem weer naar weinig/0 regen zetten.
In de vorige Corporate edition waren ze inbegrepen, bij de facelift om een of andere reden niet meer 8)7

Rare keuze van Skoda als je 't mij vraagt. Achja, mee leren leven. Vind het allemaal wat te onvoorspelbaar en te hard proberen de auto "slim te maken". Bij cruise control en traffic assist oké, bij manueel rijden wil ik geen "foefkes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
evo14 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:12:
[...]

Wist niet dat er überhaupt Enyaqs te verkrijgen waren zónder paddles maar zelfs dan, dit merk je toch op een testrit? Niet?
[...]

Je bedoelt na het deactiveren van cruise control waarschijnlijk? Want tijdens het “manueel” rijden in D (en ik neem ook aan B) mag ik remmen en gas geven zoveel ik wil, als ik op “twee levels” regen sta, blijft dat actief. Is ook logisch. Anders is je regen misschien twee seconden actief? :P

[ Voor 45% gewijzigd door RangedNeedles op 19-06-2025 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evo14
RangedNeedles schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:49:
[...]

Wist niet dat er überhaupt Enyaqs te verkrijgen waren zónder paddles maar zelfs dan, dit merk je toch op een testrit? Niet?

[...]

Je bedoelt na het deactiveren van cruise control waarschijnlijk? Want tijdens het “manueel” rijden in D (en ik neem ook aan B) mag ik remmen en gas geven zoveel ik wil, als ik op “twee levels” regen sta, blijft dat actief. Is ook logisch. Anders is je regen misschien twee seconden actief? :P
De demo had wel paddles maar was geen facelift uiteraard. De nieuwe corporate heeft geen paddles, zelfs mijn garage was niet op de hoogte en gaat navraag doen.

De regen wordt automatisch harder als er een auto voor rijdt of als de snelheid overschreden wordt, dus die is variabel. Heb ik wel net gevonden hoe dat af te zetten, veel beter zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:04
Ik heb soms wanneer ik dan de achterklep heb bediend en nog een deur heb open getrokken en weer afsluit EN daarna weg loop dat hij juist niet vanzelf sluit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...] Ik wist niet eens dat je zonder paddles kon krijgen...
Weer een andere versie? Bij mij ging de regeneratie met de linker flipper in <D> eerst naar 20kW regeneratie en er zijn nog 2 sterkere stappen, maar na het gebruiken van het versnellingspedaal was het er weer af. Dat was fijn, maar na een downdate werkt dat niet meer en moet ik iedere keer dat ik de flippers gebruik om af te remmen, de linker, ook weer met de rechter die stapjes remmen eraf halen, anders heb ik in plaats van een <D> drive mode alleen nog <B>. Zeer irritant.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
onetime schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:21:
[...]

Dat was fijn, maar na een downdate werkt dat niet meer en moet ik iedere keer dat ik de flippers gebruik om af te remmen, de linker, ook weer met de rechter die stapjes remmen eraf halen, anders heb ik in plaats van een <D> drive mode alleen nog <B>. Zeer irritant.
Hoe zie jij dit dan in een afdaling in bergachtig gebied? (Toeval wil dat ik net op vakantie ben in zo’n regio.)

Je doet de haarspeldbochten naar beneden, met regen 2 of 3. Soms moet je nog bijremmen. In jullie geval: kak, de hele regen is nu weg. Na de bocht wil je weer lichtjes optrekken omdat je niet gaat wachten tot je vanzelf up to speed bent. In jullie geval: kak, de regen is opnieuw weg.

Het is persoonlijk maar wat ben ik blij dat het werkt zoals het nu werkt. Anders zit je met je handen meer aan die flippers dan aan je stuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@RangedNeedles Ik rij in <D>, en als het zo afwisselend is gebruik ik gewoon de pedalen. Dat is ook regen.
Ook rij ik denk ik gelijkmatiger dan de meesten.
En ik heb er echt een hekel aan dat het gebruik van de flippers er toe leidt dat ik effectief geen <D> meer heb maar alleen 2x <B>.
Oh, en ik haal mijn handen niet van het stuur om de flippers te bedienen.

Ik ben een keer per ongeluk hierover gereden, maar als ik op vakantie ben rij ik liever de bergweggetjes waar ik meer zie, in plaats van overal voorbij te scheuren. Dat heb ik de volgende keer dus gedaan, leuke weg om te rijden, met veel scherpe bochten en situaties zoals jij beschrijft. Lekker uit zichzelf weer op snelheid laten komen, is er steil genoeg voor.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
evo14 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:26:
[...]
De regen wordt automatisch harder als er een auto voor rijdt of als de snelheid overschreden wordt, dus die is variabel. Heb ik wel net gevonden hoe dat af te zetten, veel beter zo.
Nu je het zegt, dat doet die van mij ook. Maar ik moet zeggen dat ik dat heel erg prettig vind. Hij schat kennelijk goed in hoe hard hij moet remmen om het nog comfortabel te houden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-06 21:22
De regeneratie kan worden geregeld op verschillende manieren:
  • In D als het stroom pedaal niet aangeraakt wordt en je hebt flippers kun je tot 3 levels instellen.
  • in D als je eco assist (of sportstand gebruikt, mits je de mode knop hebt.) uit hebt staan (via het menu) dan kun je, waneer je flippers hebt, het level instellen en blijft deze actief ook als je het stroompedaal hebt gebruikt.
  • In D als je geen flippers hebt, moet je het rempedaal gebruiken waarbij het eerste gedeelte met regeneratie gebeurd en vervolgens de frictie remmen erbij gepakt worden.
  • in B, kun je de meeste remacties met het stroompedaal regelen, om tot stilstand te komen moet je het rempedaal gebruiken.
Zijn hier nog toevoegingen op? (dit zijn alleen situaties waar je zelf invloed kunt uitoefenen, niet de Predictive Cruise Control, PACC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
Kodess schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:17:
[...]

Sleutel in de auto laten.
Top, was beetje bang dat hij plots zou sluiten vanzelf. Maar had gisterenavond de sleutel in de auto laten liggen en deze morgen was deze nog altijd open. Staat in de garage. De wagen blijft dus open zolang de sleutel erin ligt. Is m'n eerste auto met zo'n sleutel.

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdjuh
  • Laatst online: 23-06 11:59
Hi allemaal,

Sinds gister een sportline enyaq facelift model mogen ontvangen.
Enorm blij mee en rijd fantastisch!

Wel heb ik mijn vraagtekens bij de subwoofer van het Canton geluidsysteem. Zijn er hier tweakers die ook deze optie hebben genomen en hun ervaringen kunnen delen? Mijn ervaring momenteel is dat de subwoofer slider in de equalizer 0 effect heeft op het geluid. Ik begin bijna te twijfelen of de subwoofer het wel doet/aangesloten is.

Ook ben ik benieuwd of er hier al een perfecte equalizer preset is gevonden, ook al weet ik dat dit deels persoonlijk is.

Hoor het graag!

A day without sunshine is like, you know, night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
Nog mensen dat in de app de 'laadgeschiedenis' gewoon leeg blijft? idem in de auto. heb de auto nu al kleine 3 maanden, maar nog nooit echt op gelet.
Want bij m'n collega, die heeft dezelfde wagen (enkel 2 weken jonger) en die heeft een volle laadgeschiedenis staan.

[ Voor 28% gewijzigd door ThaFlub op 20-06-2025 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
ruurdjuh schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:58:
Hi allemaal,

Wel heb ik mijn vraagtekens bij de subwoofer van het Canton geluidsysteem. Zijn er hier tweakers die ook deze optie hebben genomen en hun ervaringen kunnen delen? Mijn ervaring momenteel is dat de subwoofer slider in de equalizer 0 effect heeft op het geluid. Ik begin bijna te twijfelen of de subwoofer het wel doet/aangesloten is.

Ook ben ik benieuwd of er hier al een perfecte equalizer preset is gevonden, ook al weet ik dat dit deels persoonlijk is.

Hoor het graag!
De subwoofer staat hier op +6 oid. De installatie van dat ding is vrij nutteloos mijns inziens. Dat ding ligt onder in de kofferbak ingebouwd, in een piepschuim box (speaker is niet te zien).

Als je de kofferbak open hebt hoor je hem wel, maar beter was er een geluidspoort naar de binnenruimte toe.
Ik vind wel dat de overige speakers die taak aardig goed op zich nemen.

Ik meen op het skodaforum gelezen te hebben dat er ook vervangers beschikbaar zijn met een (DSP) module/filter dinges

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-06 09:37
ThaFlub schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:21:
Nog mensen dat in de app de 'laadgeschiedenis' gewoon leeg blijft? idem in de auto. heb de auto nu al kleine 3 maanden, maar nog nooit echt op gelet.
Want bij m'n collega, die heeft dezelfde wagen (enkel 2 weken jonger) en die heeft een volle laadgeschiedenis staan.
Bij mij wordt sinds februari de laadgeschiedenis netjes bijgehouden. Werkt dus naar behoren.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
ruurdjuh schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:58:
Hi allemaal,

Hoor het graag!
Zoals je al aangaf is geluid een persoonlijke ervaring/beleving.
Ik rij nu nog een EV6 met Meridian audio.
Ook hier was in eerste instantie de audio vrij vlak en koel, waarbij de subwoofer een ondergeschikte rol speelt (zal dus ook zo zijn bij de Canton).
Wel zal de audio na enkele dagen weken veranderen door het "inspelen" van de speakers, ze worden dan voller en warmer in hun spectrum.
Eenzelfde ervaring speelde bij de EV6, dus geef het enige tijd.
(De subwoofer zal zoals aangegeven een ondergeschikte rol hebben/houden in het Canton audio-systeem, maar zal net als in de EV6 door de overige speaker grotendeels gecompenseerd worden).
Maar.........audiobeleving blijft heel persoonlijk.

ENYAQ SPORTLINE 210kW ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog2K
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 20:51

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

Gekke vraag misschien, maar hoeveel kg gewicht kan ik zonder problemen in de laadruimte van de iV60 kwijt?

Ik moet een aantal zakken grind/split van 20kg per stuk halen, denk toch al gauw 300 kg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
MadDog2K schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:19:
Gekke vraag misschien, maar hoeveel kg gewicht kan ik zonder problemen in de laadruimte van de iV60 kwijt?

Ik moet een aantal zakken grind/split van 20kg per stuk halen, denk toch al gauw 300 kg
Ik zou dat niet in één keer in de kofferbak laden maar twee keer rijden. Het maximale laadvermogen kun je opzoeken op je kentekenbewijs. Je zal ongeveer 500kg aan laadvermogen hebben. Dat is inclusief bestuurder en passagiers en het gewicht moet verdeeld worden over de assen. 300kg in de kofferbak lijkt mij op het randje (of er net over).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online

Ik heb een set rubber matten en vervoer bijvoorbeeld zakken zand van 25kg voor de achterbank. (Last week.)
Dus zeker als het ver is, doe het in één keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb vorige maand nog 20 zakken zand van 25 kilo meegenomen. Is wel een i80 waarvan de achterbanden misschien iets breder zijn.

2 op de vloer bij de passagierskant, 4 op de vloer bij de achterbank en de rest achterin. Heb wel heel rustig gereden en hoefde er niet de snelweg mee op, dan zou ik het niet doen.

Maar ik heb al eerder gemerkt toen ik een paar straten verderop 24 betontegels ging halen, dat je niet zoveel merkt van een paar honderd kilo, alleen even extra rustig bij drempels.

En ja ik had een trekhaak moeten nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Pixal op 20-06-2025 13:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-06 22:58
Ter info.
Vandaag is mijn Enyaq naar een lokale garage geweest omdat er al een tijdje 'een rammel' in zat. Deze was niet te horen bij rijden op asfalt, maar wel op een klinkerweg bijvoorbeeld. De rammel leek op het geluid van een kofferklep met speling, maar dat was het niet.
Lang verhaal kort, maar er bleek in de voorwielophanging speling te zitten op de scharnier van de stang die de schokdemper verbindt met de stabilisatorstang.

Dus mocht je een metaalachrige rammel horen op niet vlakke wegdekken, laat die delen even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Pixal schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:58:
[...]

Ik heb vorige maand nog 20 zakken zand van 25 kilo meegenomen. Is wel een i80 waarvan de achterbanden misschien iets breder zijn.

2 op de vloer bij de passagierskant, 4 op de vloer bij de achterbank en de rest achterin. Heb wel heel rustig gereden en hoefde er niet de snelweg mee op, dan zou ik het niet doen.

Maar ik heb al eerder gemerkt toen ik een paar straten verderop 24 betontegels ging halen, dat je niet zoveel merkt van een paar honderd kilo, alleen even extra rustig bij drempels.

En ja ik had een trekhaak moeten nemen.
Tenzij jij maar 50 kilo weegt, adviseer je dus om gewoon de wet te overtreden en meer dan de maximale toegestane massa te vervoeren? Dat is gewoon gevaarlijk. Voor de bestuurder maakt het me weinig uit, maar er zijn ook nog andere weggebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
BAJ82 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 23:45:
Ter info.
Vandaag is mijn Enyaq naar een lokale garage geweest omdat er al een tijdje 'een rammel' in zat. Deze was niet te horen bij rijden op asfalt, maar wel op een klinkerweg bijvoorbeeld. De rammel leek op het geluid van een kofferklep met speling, maar dat was het niet.
Lang verhaal kort, maar er bleek in de voorwielophanging speling te zitten op de scharnier van de stang die de schokdemper verbindt met de stabilisatorstang.

Dus mocht je een metaalachrige rammel horen op niet vlakke wegdekken, laat die delen even nakijken.
Hm dit heb ik sinds de auto een beurt heeft gehad bij de dealer...

Wat waren de kosten?

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
cryptapix schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 02:38:
[...]

Tenzij jij maar 50 kilo weegt, adviseer je dus om gewoon de wet te overtreden en meer dan de maximale toegestane massa te vervoeren? Dat is gewoon gevaarlijk. Voor de bestuurder maakt het me weinig uit, maar er zijn ook nog andere weggebruikers.
*knip*

:9

[ Voor 30% gewijzigd door elektriekert op 21-06-2025 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-06 22:58
Kodess schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 21:08:
[...]

Hm dit heb ik sinds de auto een beurt heeft gehad bij de dealer...

Wat waren de kosten?
De stang is zowel links als rechts vervangen en dat kostte in totaal 170e.
Bij mij nam het gerammel gedurende de tijd steeds meer toe. Dat duidt op toenemende speling als gevolg van slijtage. Als jij er plotseling last van hebt na een beurt dan kan het ook iets zijn wat ze niet goed vastgemaakt hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

cryptapix schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 02:38:
[...]

Ten eerste adviseer ik helemaal niets. Als ik maar 30 kilo te zwaar was vind ik het ook niet nodig om er een groot drama van te maken. Ik heb nog nooit zo'n veilige rit meegemaakt als toen. Maak van mijn hele verhaal 18 of 19 zakken, verandert verder tamelijk weinig en dan is de verkeersregelaar ook weer happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:13
En laten we wel wezen: 130km/u rijden (FR) met maximale belading of 50km/u rijden met een "teveel" belading is ook nog wel een verschil in veiligheid.
Je hoeft ook niet tegen de maximaal toegelaten snelheid over verkeersdrempels te knotsen :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Cafe Del Mar schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:59:
En laten we wel wezen: 130km/u rijden (FR) met maximale belading of 50km/u rijden met een "teveel" belading is ook nog wel een verschil in veiligheid.
Je hoeft ook niet tegen de maximaal toegelaten snelheid over verkeersdrempels te knotsen :).
Ja joh, met zoveel lading rijden vond ik ivm slijtage en veiligheid alleen maar acceptabel omdat het een uiterst eenvoudige en korte route tussen bouwmarkt en huis was. Gewoon gereden alsof er losse eieren in de achterbak lagen. Zo naar huis was stukken veiliger dan met twee vechtende kinderen achterin. Nouja, maar weer ontopic maar vind het niet nodig om iemand op een paar kilo teveel te wijzen terwijl ik dagelijks links en rechts idioten met twee wielen in de lucht over rotondes zie gaan. Regels zijn er zeker om aan te houden, af en toe gebruik maken van ingebouwde marges vind ik niet erg maar als ik ooit weer het terras ga ophogen neem ik 19 zakken mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
ThaFlub schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:21:
update: ik heb via de app zelf contact opgenomen met skoda, ze hebben gisteren iets aangepast aan 'het systeem' en nu kwam de oplaadbeurt van vandaag in de app. jammer dat de historische data verloren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 11:22
Na mijn auto kort geparkeerd te hebben (Skoda Enyaq Coupe 2025 model), zag ik dat bij terugkomst de gevarenlichten opeens aan het knipperen waren. Eenmaal ingestapt heb ik deze weer uit kunnen zetten via de daarvoor bestemde knop op het dashboard. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik deze per ongeluk heb ingeschakeld bij het uitstappen.

Iemand dit ooit eerder gehad en kan verklaren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:46

Ankh

|true

SparksNL schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:27:
Na mijn auto kort geparkeerd te hebben (Skoda Enyaq Coupe 2025 model), zag ik dat bij terugkomst de gevarenlichten opeens aan het knipperen waren. Eenmaal ingestapt heb ik deze weer uit kunnen zetten via de daarvoor bestemde knop op het dashboard. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik deze per ongeluk heb ingeschakeld bij het uitstappen.

Iemand dit ooit eerder gehad en kan verklaren? 8)7
Mn ouders hebben dit een paar nachten achter elkaar gehad met hun auto. Waarschijnlijk een spinnetje erin.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Ankh schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:07:
[...]

Mn ouders hebben dit een paar nachten achter elkaar gehad met hun auto. Waarschijnlijk een spinnetje erin.
Hmmm is dat ergens op gebaseerd of een wilde gok? Klinkt nogal vergezocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-06 22:32
BAJ82 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 23:45:
Ter info.

Begint een aardig vaak voorkomend probleem te worden. De afgelopen tijd al meerdere malen hier voorbij zien komen waaronder bij mijzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

SparksNL schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:36:
[...]

Hmmm is dat ergens op gebaseerd of een wilde gok? Klinkt nogal vergezocht :P
Was bij hun vastgesteld, kwam door de interieur bewaking (of hoe dat ook heet).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mealstrom93
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:35
Ik ben sinds gisteren ook de trotse berijder van een Enyaq 85 Facelift. Nu valt het op dat als de elektrische achterklep opent, hij altijd eindigt met een luide piep. Maakt niet uit of je hem opent aan de klep, met de sleutel of dat je hem open “schopt”. Hoort dit zo of moet ik ff langs de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Ankh schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 23:04:
[...]

Was bij hun vastgesteld, kwam door de interieur bewaking (of hoe dat ook heet).
Dan hoor je toch ook een alarm afgaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:45
mealstrom93 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 23:14:
Ik ben sinds gisteren ook de trotse berijder van een Enyaq 85 Facelift. Nu valt het op dat als de elektrische achterklep opent, hij altijd eindigt met een luide piep. Maakt niet uit of je hem opent aan de klep, met de sleutel of dat je hem open “schopt”. Hoort dit zo of moet ik ff langs de dealer?
De maximale opening een centimeter lager inleren, dan ben je ervan af en merk je geen verschil.
Koffer bij volledige opening iets lager duwen en dan die stand vastzetten in het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mealstrom93
Hakki schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 07:37:
[...]

De maximale opening een centimeter lager inleren, dan ben je ervan af en merk je geen verschil.
Koffer bij volledige opening iets lager duwen en dan die stand vastzetten in het geheugen.
Hoe zet je hem vast in het geheugen? Heel erg bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:18
mealstrom93 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 07:41:
[...]

Hoe zet je hem vast in het geheugen? Heel erg bedankt voor het antwoord.
Gewoon knopje lang inhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

cryptapix schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 01:59:
[...]

Dan hoor je toch ook een alarm afgaan?
Klopt! Mn ouders werden paar keer achter elkaar midden in de nacht gewekt.. in het begin gaat het alarm af en daarna stopt ie en knipperen alleen de lichten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Ankh schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:34:
[...]

Klopt! Mn ouders werden paar keer achter elkaar midden in de nacht gewekt.. in het begin gaat het alarm af en daarna stopt ie en knipperen alleen de lichten..
Hmm alarm heb ik niet horen afgaan. Het is vooralsnog maar eenmalig voorgevallen. Ik houd het even in de gaten. Thanks voor het delen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoemp
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-06 08:02
Over de lage afstelling van de lampen; bij standaard auto inspectie vanwege bereiken 200.000 km is er een update gedaan en sindsdien staan de lampen een stuk hoger.

Over de accu: merk dat na die 200.000 km en 4 jaar de accu wel aardig terug uit gegaan is: heb nog 67-68 over van de netto 77. Daarmee komt range ook in de zomer nog amper boven de 400 km uit.

Maar tis top auto. Deze gaat eruit en de Elroq is inmiddels als opvolger besteld :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:03
Stoemp schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 12:25:
Over de accu: merk dat na die 200.000 km en 4 jaar de accu wel aardig terug uit gegaan is: heb nog 67-68 over van de netto 77. Daarmee komt range ook in de zomer nog amper boven de 400 km uit.
Ben even benieuwd: Hoe vastgesteld ? Carscanner of echt met rit gemeten?
En hoe was je regelmatig gebruik:
- Regelmatig geladen tot 100% ?
- Aantal diepontladen?
- Aandeel snelladingen
- Rijstijl (lees het rechter pedaaltje tot aan de bodem intrappen)
etc..

Als je een OBD adapter hebt en carscanner kun je een staafgrafiek met alle celspanningen laten weergeven.
Mogelijk is er een cel die afwijkt van de rest en daarmee de SOH van het hele batterij pakket onderuit haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Mijn wagen is inmiddels ook bijna vier jaar in mijn bezit. Showroommodel, dus qua productie is ie zeker al over de vier jaar. Ik heb netto ongeveer hetzelfde schat ik als Stoemp hierboven, edoch wel significant minder kilometers (70K).

Wel sinds een paar dagen de bekende foutmelding "Elektrosysteem werk niet correct. Werkplaats opzoeken." Onderspanning in een cel vermoed ik, dus betreffende accumodule vervangen in dat geval. Gaat niet voor onze vakantie meer lukken, maar ik maak me daar niet zoveel zorgen om.

Heb anderhalf jaar geleden al eens een aardige analyse gedaan van de individuele celspanningen m.b.v. Car Scanner en toen vond ik ook één/twee cellen wel aardig afwijken, maar blijkbaar niet voldoende om de melding uit te lokken dus de dealer deed er ook niks mee.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:44
JanHenk schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:20:
Mijn wagen is inmiddels ook bijna vier jaar in mijn bezit. Showroommodel, dus qua productie is ie zeker al over de vier jaar. Ik heb netto ongeveer hetzelfde schat ik als Stoemp hierboven, edoch wel significant minder kilometers (70K).

Wel sinds een paar dagen de bekende foutmelding "Elektrosysteem werk niet correct. Werkplaats opzoeken." Onderspanning in een cel vermoed ik, dus betreffende accumodule vervangen in dat geval. Gaat niet voor onze vakantie meer lukken, maar ik maak me daar niet zoveel zorgen om.

Heb anderhalf jaar geleden al eens een aardige analyse gedaan van de individuele celspanningen m.b.v. Car Scanner en toen vond ik ook één/twee cellen wel aardig afwijken, maar blijkbaar niet voldoende om de melding uit te lokken dus de dealer deed er ook niks mee.
Ik had een tijd geleden dezelfde melding alleen bleek er toen een luchtbel in de slangen van het koel systeem te zitten. Ik ging er vanuit dat het ook 1 van de cellen was, maar dit keer niet.

Ik heb nog steeds een flinke ratel linksvoorin als ik over klinkers / hobbelige wegen rijd. Er werdt gedacht dat dit de rubbels van de stabilisator stang was. Alleen de rubbers zijn niet los te bestellen dus is de hele stabilisator stang vervangen. Ik reed vervolgens weer over de bekende klinkers en dezelfde ratel zit er nog steeds, niets veranderd. :+

Na de vakantie maar eens kijken hoe we dit gaan oplossen.

[ Voor 16% gewijzigd door Senaxx op 26-06-2025 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
  • Laatst online: 07:29
Senaxx schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:56:
[...]

Ik had een tijd geleden dezelfde melding alleen bleek er toen een luchtbel in de slangen van het koel systeem te zitten. Ik ging er vanuit dat het ook 1 van de cellen was, maar dit keer niet.

Ik heb nog steeds een flinke ratel linksvoorin als ik over klinkers / hobbelige wegen rijd. Er werdt gedacht dat dit de rubbels van de stabilisator stang was. Alleen de rubbers zijn niet los te bestellen dus is de hele stabilisator stang vervangen. Ik reed vervolgens weer over de bekende klinkers en dezelfde ratel zit er nog steeds, niets veranderd. :+

Na de vakantie maar eens kijken hoe we dit gaan oplossen.
Ik heb dat gehad na een paar duizend km. Bij mij was één schokdemper linksvoor kapot. Was niet echt een ratel, meer geklapper, maar misschien heb je hier toch wat aan. Demper is vervangen en probleem was opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoemp
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-06 08:02
deboss65 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:57:
[...]

Ben even benieuwd: Hoe vastgesteld ? Carscanner of echt met rit gemeten?
En hoe was je regelmatig gebruik:
- Regelmatig geladen tot 100% ?
- Aantal diepontladen?
- Aandeel snelladingen
- Rijstijl (lees het rechter pedaaltje tot aan de bodem intrappen)
etc..

Als je een OBD adapter hebt en carscanner kun je een staafgrafiek met alle celspanningen laten weergeven.
Mogelijk is er een cel die afwijkt van de rest en daarmee de SOH van het hele batterij pakket onderuit haalt.
Grootste deel thuis laden of op werk. Paar keer per maand bij lange ritten wel snel laden.
Bij lange ritten opladen tot 100% en ver leeg rijden.
Mijn verbruik is nu 16.5 kw/100 km dus zit hem niet in de rechtervoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:03
Stoemp schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 21:42:
[...]

Grootste deel thuis laden of op werk. Paar keer per maand bij lange ritten wel snel laden.
Bij lange ritten opladen tot 100% en ver leeg rijden.
Mijn verbruik is nu 16.5 kw/100 km dus zit hem niet in de rechtervoet
Behalve het ver leeg rijden geen extreem gebruik dus. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat bij regelmatig van 100% naar 0 cyclen de batterij iets meer belast wordt, ook bij een gematigde rijstijl.
Over 200k km zul je daarvan best wel iets kunnen merken.
Dan zou het best kunnen dat er een zwakkere cel is die dan juist maximaal gestrest wordt.
Alhoewel jou degradatie ook niet extreem is. Eerder aan de onderkant van wat ik acceptabel zou vinden.

Ben altijd heel benieuwd naar praktijk ervaringen om te kijken of de wetenschappelijke artikelen die een voorspelling proberen te doen overeenkomen met de praktijk.
Mijn Q4 laad ik zelden tot 100% en gaat vrijwel nooit onder de 20%. Meestal cycle ik tussen de 30 en 60%.
Is nu 3 jaar oud en met 57k km heb ik grof ingeschat 4% degradatie.

Kan me wel voorstellen dat deze kleine cycles voor lange stukken rijders niet helemaal past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mealstrom93
Ik lijk problemen te hebben met laden. Ik heb zelf een Zaptec Go 2 met Sense thuis aan de muur hangen. Nu heb ik er twee laadsessies mee gedaan en het valt mij op dat na ongeveer een uur de laadsessie van 11 kW naar 3,5 kW gaat en gaat niet meer terug omhoog.

Kijk ik dan in mijn HomeWizard app, dan zie ik dat de levering op L2 & L3 compleet stopt en hij dus alleen op volledig L1 nog laadt. De installateur van de laadpaal zegt dat alles goed staat qua instellingen en dat het aan de auto kan liggen. En dat het aan de instellingen van de auto moet liggen. Al zijn de laadbeperkende maatregelen uit, alleen de Battery Care mode staat aan. Software is versie 5.4

Hebben jullie hier ervaring mee, want ik zou het toch wel prettig vinden als hij de volledige 11kW blijft laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:24
rammes schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:22:
In Finland wordt nu software 3.8 uitgerold

https://www-skoda-fi.tran...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp

Met deze OTA-update (Over-The-Air) wordt de ME3.8-software op uw auto geïnstalleerd. Deze softwareversie bevat belangrijke systeemoptimalisaties en bugfixes. Er worden verschillende verbeteringen doorgevoerd voor auto's met de huidige software ME3.6 of ME3.7, waaronder een optimalisatie van het mechanisme voor het detecteren van het koelmiddelniveau in het airconditioningsysteem en een oplossing om de connectiviteit te behouden nadat de 2G- en 3G-signalen geleidelijk wegvallen.

Voor welke auto kan ik deze update krijgen? 

Deze software-update is beschikbaar voor alle Škoda Enyaq-voertuigen die momenteel draaien op softwareversie ME3.6 en ME3.7 en waarop de software-optimalisaties uit eerdere software-updates al zijn geïnstalleerd.

Verbeteringen voor auto's met software ME3.6 en ME3.7

Optimalisatie van het mechanisme voor het detecteren van de hoeveelheid koelmiddel in het airconditioningsysteem

Het airconditioningsysteem is geoptimaliseerd om nauwkeurige detectie van het koelmiddelniveau te garanderen. Deze verbetering garandeert nauwkeurige systeembewaking en betrouwbare prestaties. Deze verbetering is speciaal ontworpen voor auto's die zijn gefabriceerd met softwareversie ME3.5 en later.  
Oplossing om de verbinding te behouden nadat het 2G- en 3G-signaal is gestopt

Deze oplossing is bedoeld voor de aanstaande uitfasering van 2G- en 3G-netwerken en zorgt ervoor dat auto's klaar zijn voor latere implementaties.
Optimaliseren van de koplampwerking

Voor klanten met LED-grootlicht voorkomt deze update mogelijke afwijkingen in de verlichtingsbediening.
Optimalisatie van signaalacceptatie

Met deze update wordt een probleem met de dataverbinding in ME3 Enyaq-auto's opgelost dat voor sommige bestuurders in Finland problemen opleverde, omdat het eCall-noodoproepsysteem en andere onlinediensten op bepaalde locaties niet werkten. Dit probleem had vooral gevolgen voor de betrouwbaarheid van de dataverbinding in gebieden met bepaalde typen mobiele netwerkverbindingen. Na de installatie van de update zal de beschikbaarheid van het eCall-noodoproepsysteem en andere onlinediensten in Finland verbeteren
Wat moet er gedaan worden? 

Deze software-update voor uw auto wordt geleidelijk uitgevoerd. Wacht tot het bij uw auto afgeleverd wordt. Zodra de update klaar is om te installeren, krijgt u hiervan een melding op uw infotainmentscherm. Het enige dat u hoeft te doen, is op de knop "Update beschikbaar" te klikken op het scherm 'Tot ziens' nadat u de motor van uw auto hebt uitgezet. Het updateproces zal dan beginnen.

Houd er rekening mee dat de auto tijdens de update niet kan rijden of opladen. Wij adviseren om met de installatie te beginnen zodra u thuis bent of uw auto parkeert. Zodra de update is voltooid, kunt u weer onbeperkt in uw auto rijden. U weet dan dat uw auto veiliger en geavanceerder is dan ooit tevoren.

Bekijk de onderstaande video voor instructies over het installeren van de beschikbare Over-the-Air-update.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fysh1Ru7uckaickJvNPgfmEbkYY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DNCMiGUg3I4fV9eZTsx3y0zw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRceMTTprBKFt9hqhHQQOuvVFzc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OwidvUurop9n7sfIXI1wv5Hb.png?f=fotoalbum_large

Uitrol start nu ook in Nederland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Leuke update hoor, maar ik wacht nog op 1 update die al een tijdje is beloofd; preconditioning van de accu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04
Stond er bij mij ook, en nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tFpryl-swKvnnt0pd-ilvmT9eU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cKDOvnARRtdeyh9UydDJlayy.png?f=fotoalbum_large.
In de auto zelf niets te vinden over een update.

Maar volgens de app moet de wagen over 37 dagen voor een beurt, dan kan hij een paar dagen bij de dealer logeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Ik wacht nog steeds op 3.7 :+ Maar goed, tenzij het echt wat snelheid in het systeem brengt, boeien. Alles werkt goed verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLIC5VYpQpk4sOGHDnSm2xToKuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvwlJWM7eVeFCzD9MqVZgwAs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Stoemp @deboss65 @JanHenk Kijk even in de TS, ik heb daar recent een grafiek over degradatie naar aanleiding van gebruiksomstandigheden toegevoegd. (met bronvermelding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
mealstrom93 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:49:
Ik lijk problemen te hebben met laden. Ik heb zelf een Zaptec Go 2 met Sense thuis aan de muur hangen. Nu heb ik er twee laadsessies mee gedaan en het valt mij op dat na ongeveer een uur de laadsessie van 11 kW naar 3,5 kW gaat en gaat niet meer terug omhoog.

Kijk ik dan in mijn HomeWizard app, dan zie ik dat de levering op L2 & L3 compleet stopt en hij dus alleen op volledig L1 nog laadt. De installateur van de laadpaal zegt dat alles goed staat qua instellingen en dat het aan de auto kan liggen. En dat het aan de instellingen van de auto moet liggen.
Ik kan niet wachten tot Skoda het laden van de Enyaq aanpakt.
Ik zie ook geregeld rare toestanden, ook schakelen van L1+2+3 naar 1lijn, hoewel daar geen reden toe is.
Het hernemen van het opladen met zonnestroom weigert ie ook geregeld. De enige oplossing is om de stekker er letterlijk uit te trekken en een nieuwe laadsessie te starten. En dat soms 3 keer op 1 dag.
De auto rijdt prima, maar dat opladen thuis is toch echt een geklooi.

Collega met een XC40 heeft hetzelfde voor.
Bij een andere collega met een BYD SUV lijkt het veel vlotter te gaan. Hij kan ook vanop afstand (in de app) de laadsessie stoppen en terug doen starten. Met veel telewerk is dat wel handiger dan naar buiten lopen tussen 2 vergaderingen in om een nieuwe laadseesie te moeten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mealstrom93
Cafe Del Mar schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:07:
[...]

Ik kan niet wachten tot Skoda het laden van de Enyaq aanpakt.
Ik zie ook geregeld rare toestanden, ook schakelen van L1+2+3 naar 1lijn, hoewel daar geen reden toe is.
Het hernemen van het opladen met zonnestroom weigert ie ook geregeld. De enige oplossing is om de stekker er letterlijk uit te trekken en een nieuwe laadsessie te starten. En dat soms 3 keer op 1 dag.
De auto rijdt prima, maar dat opladen thuis is toch echt een geklooi.

Collega met een XC40 heeft hetzelfde voor.
Bij een andere collega met een BYD SUV lijkt het veel vlotter te gaan. Hij kan ook vanop afstand (in de app) de laadsessie stoppen en terug doen starten. Met veel telewerk is dat wel handiger dan naar buiten lopen tussen 2 vergaderingen in om een nieuwe laadseesie te moeten starten.
Welke laadpaal heb jij thuis staan? In het laadpaalforum geven ze aan dat het aan de paal kan liggen en vrijwel nooit aan de auto.Hopelijk zijn dit enkele instanties met de twee keer dat ik heb geladen en anders ga ik een keer de auto van mijn pa proberen en kijken wat hij doet. Dank voor je antwoord iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
Smappee.
De collega met de XC40 ook.

Het trukje op de Skoda met de zekering heb ik ook al toegepast.
Dat verhielp enkele issues, maar zeker niet alles.
De Enyaq schakelt te traag terug op, lijkt het .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
mealstrom93 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:49:

Kijk ik dan in mijn HomeWizard app, dan zie ik dat de levering op L2 & L3 compleet stopt en hij dus alleen op volledig L1 nog laadt. De installateur van de laadpaal zegt dat alles goed staat qua instellingen en dat het aan de auto kan liggen. En dat het aan de instellingen van de auto moet liggen. Al zijn de laadbeperkende maatregelen uit, alleen de Battery Care mode staat aan. Software is versie 5.4

Hebben jullie hier ervaring mee, want ik zou het toch wel prettig vinden als hij de volledige 11kW blijft laden.
Klinkt als load balancing die ingrijpt, of een feature als zonneladen of...

De paal communiceert aan de auto op welke fases hij kan laden en met hoeveel. Ik gok dat je in je Zaptec moet kijken, de Enyaq de schuld geven is wel wat te makkelijk (van de installateur).

Probeer eens een andere auto?
Cafe Del Mar schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:33:
Smappee.

Ook hier, probeer eens een andere auto..?

Ik heb hier laadsessies van meer dan 48 uur die vaak worden onderbroken door load balancing. Bijvoorbeeld om de schakelen van 1 naar 3 fase, weer terug, of helemaal uit i.v.m. ontbrekende PV-opbrengst, etc. Eigenlijk nooit problemen mee.

Slechts één keer problemen mee gehad en dat was i.v.m. de softwareupdate. De OBC herstarten door de bekende zekering 19 te trekken heeft dat toen verholpen.

Op de auto zie je dan wel eens een rood lampje bij de laadpoort. Maar heel belangrijk is dat niet, want zodra de software van de paal weer vermogen beschikbaar geeft, gaat ie gewoon verder.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Cafe Del Mar schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:33:
Smappee.

Ik heb zelf een zappi laadpaal en die kan zelf ook schakelen tussen 1 fase en 3 fase en bijvoorbeeld exclusief laden op zonnestroom. Zolang ik maar meer dan 4 kW opwek heb kan de auto prima op zonnestroom laden. Ik heb dan nooit geen probleem gehad met terug schakelen of hervatten van de laadsessie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Stoemp @deboss65 @JanHenk Kijk even in de TS, ik heb daar recent een grafiek over degradatie naar aanleiding van gebruiksomstandigheden toegevoegd. Hier nu even een stukje interpretatie:

even extreem voorbeeld: laad je accu 500x tot 100% en rij hem leeg tot 0@ en hij is "op" (70% SOH),
of laad je accu 6000x tot 70% en rij hem leeg tot 20%, dan is hij ook "op" (70% SOH),
500x 100% = 50.000, 6000x 50% = 300.000. -> verschil van 6x!

van tot benut % van de capaciteit aantal ladingen bereik levensduur ODO
0% 100% 100% 500x 400km (500) 200.000km (250.000)
20% 80% 60% 3500x 240km (300) 840.000km (1.050.000)
20% 70% 50% 6000x 200km (250) 1.200.000km (1.500.000)

Als je in staat bent je accu tussen de 20% en 70% te houden gaat hij dus iets van 6x zolang mee.

n.b. de bereik berekening is optimistisch omdat met de capaciteitsafname, ook het bereik afneemt.

voorbeeld: 500x 500km = 250.000km; altijd helemaal vol - helemaal leeg dan is je accu nog maar 70%.
6000x 250km = 1.500.000km ... accu van 20% tot 70%.

SOH 70% betekent dus dat je rijbereik ook nog maar 70% is... Dat beperkt de bruikbaarheid dus nogal.
En de veroudering versneld met het afnemen van de capaciteit omdat de resterende capaciteit intensiever wordt gebruikt.

Nu verwacht ik ook dat als je de auto "onoplettend" gebruikt je eerder in lagere bereiken terecht komt, en als je voorzichtig bent met de auto, zowel met laden als rustig in het gebruik, je meer in de richting komt van de grotere bereiken. (tussen de haakjes)
In het extreme is dat dus een verschil tussen een levensduur van 200.000km en 1.500.000km...
(verschil 7,5x)

Ik heb met dit weer een aangegeven 100% bereik van 600-650km, doe voorzichtig, en ik wil lang met mijn auto doen. Mijn vorige auto had ik 17 jaar, en die ging weg wegens ICE met te hoge herstel kosten voor de APK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
@Cafe Del Mar Hah, heb ook ‘n Smappee staan. Mooie paal (ipv zo’n gedrocht aan je gevel) maar hoe die inderdaad vaak loopt te switchen tussen 1 en 3-fasen…

Ligt volgens mij echt niet aan de Enyaq maar aan Smappee hun implementatie. Tijdje terug hadden ze die “dynamic phase switching” doorgevoerd. Sindsdien is het vechten om het ding te laten laden op een stroom die ik min of meer bepaal en oke vind :/ (En da’s belangrijk want veel zonnepanelen heb ik niet en het capaciteitstarief (BE) suckt nogal icm de wispelturigheid van de Smappee.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14:49
RangedNeedles schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:52:
@Cafe Del Mar Hah, heb ook ‘n Smappee staan. Mooie paal (ipv zo’n gedrocht aan je gevel) maar hoe die inderdaad vaak loopt te switchen tussen 1 en 3-fasen…

Ligt volgens mij echt niet aan de Enyaq maar aan Smappee hun implementatie. Tijdje terug hadden ze die “dynamic phase switching” doorgevoerd. Sindsdien is het vechten om het ding te laten laden op een stroom die ik min of meer bepaal en oke vind :/ (En da’s belangrijk want veel zonnepanelen heb ik niet en het capaciteitstarief (BE) suckt nogal icm de wispelturigheid van de Smappee.)
Hier een Alfen laadpaal al bijna 4 jaar in gebruik en nog niet 1 keer een issue gehad met laden van de Enyaq. Ook uitgesteld laden via de Essent app werkt top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
Cafe Del Mar schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:07:
[...]
Huh? Dat kan bij een enyaq toch ook? Bij die van mij wel in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
BGFG schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:58:
[...]

Ja, bij mij werkt dat ook gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:01
Ik ga vandaag voor een enyaq kijken daar zit geen trekhaak op zijn die wegklapbare achteraf op te bouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Currry
  • Nu online
haakjesluiten schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:58:
Ik ga vandaag voor een enyaq kijken daar zit geen trekhaak op zijn die wegklapbare achteraf op te bouwen?
Hier staat in dit topic veel info over. Even zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:01
Wegklapbaar is alleen af fabriek. Tegenwoordig kun je ook aftermarket de boel laten inbouwen, dus vast en afneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
rippiedoos schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 16:06:
[...]

Wegklapbaar is alleen af fabriek. Tegenwoordig kun je ook aftermarket de boel laten inbouwen, dus vast en afneembaar.
Nope, ook later te installeren, mits je het bij Skoda laat doen. Onze Sportline had wel trekhaak voorbereiding en heeft nu gewoon een wegklapbare trekhaak met een knopje in de kofferbak.

Aftermarket kan je nog wel eens last hebben met software updates als je deze wilt laten integreren met het Skoda systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
[...]

Als ik hier de Zappi v2 op Eco heb staan en die ook zelf de fases laat schakelen gaat het snel fout met bewolking, of dat ik aan het koken ga met oven, waterkoker en inductieplaat aan.

Ik wek hier met goede zon zo’n 6kWnop, maar wanneer met bewolking de Zappi fasen gaat schakelen en dat een paar keer dan gaat de boorplatform onboard lader in beveiliging oid. Dan moet ik een keer opnieuw koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Zie hier.
Zal dus ook inderdaad in NL te bestellen zijn achteraf, voor de zekerheid zou je vooraf een dealer kunnen raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Solarman schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 20:15:
[...]

Zie hier.
Zal dus ook inderdaad in NL te bestellen zijn achteraf, voor de zekerheid zou je vooraf een dealer kunnen raadplegen.
Begin dit jaar een voorraad model gekocht (Sportline 85 pre-facelift) de dealer vertelde dat hij nog geen trekhaak kon leveren omdat hij niet ingeleerd zou kunnen worden want dan dus problemen zou opleveren met de parkeer sensoren.

Skoda zou eind vorig jaar of begin dit jaar de codering vrij geven zodat achteraf wel ingeleerd kon worden. Wat de status nu is durf ik niet te zeggen.
Het geintje zou 1700€ gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik heb gister een enyaq gekocht, hij heeft binnenkort een beurt nodig (daar was de prijs ook naar). Maar nu lees ik op de website van Skoda iets over 5 jaar onderhoud dat zit inbegrepen. Is dat standaard bij elke enyaq? Als ik bij wittebrug hier een afspraak inplan op basis van het kenteken krijg ik gewoon een prijs indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Sinds gisteren krijgt mijn app geen verbinding meer met de auto. De status in de app is als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P30CDWU9e3lrp7icd-2hUuwkWjc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RSpnu6CbHWpHHshdDxYP5nIN.png?f=fotoalbum_large

Na een stukje gereden te hebben is het probleem tijdelijk opgelost, maar nu treedt hij weer op.

Is dit een bekend probleem? Ik heb de auto pas een maand (nieuw geleverd), dus het zou me verbazen als er nu al iets stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-06 19:15
Currry schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 09:31:
[...]

Hier staat in dit topic veel info over. Even zoeken
Je kan ook gewoon antwoord geven. Simpel ja of nee volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
haakjesluiten schreef op zondag 29 juni 2025 @ 07:39:
Ik heb gister een enyaq gekocht, hij heeft binnenkort een beurt nodig (daar was de prijs ook naar). Maar nu lees ik op de website van Skoda iets over 5 jaar onderhoud dat zit inbegrepen. Is dat standaard bij elke enyaq? Als ik bij wittebrug hier een afspraak inplan op basis van het kenteken krijg ik gewoon een prijs indicatie.
Een origineel Nederlandse import heeft afhankelijk van de bouw en / of de leveringsdatum 5 of 7 jaar onderhoud, sommige zaken (banden bijvoorbeeld) uitgesloten. Ik heb 7 jaar. Vraag het na bij de importeur?

En gefeliciteerd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SparksNL schreef op zondag 29 juni 2025 @ 07:53:
Sinds gisteren krijgt mijn app geen verbinding meer met de auto. De status in de app is als volgt:

[Afbeelding]

Na een stukje gereden te hebben is het probleem tijdelijk opgelost, maar nu treedt hij weer op.

Is dit een bekend probleem? Ik heb de auto pas een maand (nieuw geleverd), dus het zou me verbazen als er nu al iets stuk is.
Ik weet niet of de Skoda App betreffende mogelijkheid ook biedt maar in de VW App kun je onder instellingen 'geoptimaliseerd accugebruik' aanzetten. Met die instellingen kan de HV Accu ook aangesproken worden door het infotainment systeem.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
SparksNL schreef op zondag 29 juni 2025 @ 07:53:

[Afbeelding]

Zoals de melding al aangeeft zou ik, mits het niet C. betreft, contact opnemen met de dealer.
Het lijkt dan op een 12V issue. (Kan ook degelijk bij een nieuwe auto).
A. Je 12V accu is gewoon een maandag product.
B. Het bijladen vanuit de HV-accu gaat niet helemaal goed.
C. je vraag dusdanig veelvuldig info vanuit de auto, via de Myskoda app, dat de 12V accu naar een bepaald laag laadniveau is gegaan.
Bij alle 3 de issues zal de auto de communicatie naar de app staken.
(Bij de EV6 is dit ook het geval, daar zijn zelfs het aantal aantal requests via de app gelimiteerd per 24 uur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
De nieuwe Enyaq is inmiddels 26-6 geleverrd. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
elektriekert schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 23:47:
[...]

Begin dit jaar een voorraad model gekocht (Sportline 85 pre-facelift) de dealer vertelde dat hij nog geen trekhaak kon leveren omdat hij niet ingeleerd zou kunnen worden want dan dus problemen zou opleveren met de parkeer sensoren.

Skoda zou eind vorig jaar of begin dit jaar de codering vrij geven zodat achteraf wel ingeleerd kon worden. Wat de status nu is durf ik niet te zeggen.
Het geintje zou 1700€ gaan kosten.
Apart!
Sinds de prijslijst van 1 juli 2022 is de elektrisch zwenkbare trekhaak naast een fabriekoptie ook een achteraf accessoire, zowel met als zonder trekhaakvoorbereiding van de auto fabrieksaf.
In de prijslijst van 1 januari en 1 oktober 2024 komt deze ook nog gewoon voor, zei het niet aanzienlijk prijziger. Inderdaad € 1794 met trehaakvoorbereiding en € 2159 zonder trekhaakvoorbereiding.

Als de accessoire al sinds 2022 wordt aangeboden lijkt het mij sterk dat een dealer dit niet zou kunnen.
Informeer anders eens bij een andere dealer of je daar hetzelfde antwoordt krijgt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Currry
  • Nu online
D.deJong schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:15:
[...]

Je kan ook gewoon antwoord geven. Simpel ja of nee volstaat.
Je kan ook gewoon 'trekhaak' in de zoekbalk typen. Het antwoord is namelijk geen ja of nee. Maar dat weet je pas als je zoekt. Ik ben geen AI die dat voor je doet. Ik heb zelf al drie uitgebreide reacties op dezelfde vraag in dit topic.

Je komt een beetje als een ondankbare chagrijn over zo. Je kan ook gewoon antwoord geven, dat zeg je maar tegen je partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
elektriekert schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 19:49:
[...]

Als ik hier de Zappi v2 op Eco heb staan en die ook zelf de fases laat schakelen gaat het snel fout met bewolking, of dat ik aan het koken ga met oven, waterkoker en inductieplaat aan.

Ik wek hier met goede zon zo’n 6kWnop, maar wanneer met bewolking de Zappi fasen gaat schakelen en dat een paar keer dan gaat de boorplatform in beveiliging oid. Dan moet ik een keer opnieuw koppelen.
Ik zou me kunnen voorstellen dat het iedere keer in- en uitschakelen van de spanning op 1 of meer fases niet fijn gevonden wordt door de auto. Weet niet helemaal wat een boorplatform zou moeten zijn in jouw opmerking trouwens :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
Solarman schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:10:
[...]

Apart!
Sinds de prijslijst van 1 juli 2022 is de elektrisch zwenkbare trekhaak naast een fabriekoptie ook een achteraf accessoire, zowel met als zonder trekhaakvoorbereiding van de auto fabrieksaf.
In de prijslijst van 1 januari en 1 oktober 2024 komt deze ook nog gewoon voor, zei het niet aanzienlijk prijziger. Inderdaad € 1794 met trehaakvoorbereiding en € 2159 zonder trekhaakvoorbereiding.

Als de accessoire al sinds 2022 wordt aangeboden lijkt het mij sterk dat een dealer dit niet zou kunnen.
Informeer anders eens bij een andere dealer of je daar hetzelfde antwoordt krijgt.
Verhaal klopt. Schijnt met de facelift versie te maken te hebben. Ook bij o.a. Q6 het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-06 19:10

rammes

koekebakker 1e klas

nog niet getest op MEB platform maar dit apparaat zou wel heeel handig zijn.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
BGFG schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:50:
[...]

Ik zou me kunnen voorstellen dat het iedere keer in- en uitschakelen van de spanning op 1 of meer fases niet fijn gevonden wordt door de auto. Weet niet helemaal wat een boorplatform zou moeten zijn in jouw opmerking trouwens :?
_O-

Dat moest onboard charger zijn 8)7
Ik pas hem ff aan.

Maar dan ben ik dus benieuwd hoe mensen hier laden.
Vandaag had ik de Zappi zo ingesteld dat tenminste de helft van de stroom uit zonnestroom moest bestaan. Maar staan 2 verbruikers op dezelfde fase te trekken waardoor bij 3 fasen laden 1 fase geen 1.4kW meer kan leveren, dan stopt het laden.

De vraag is: hoe vaak mag dat per laadsessie (of tijdsvak) gebeuren waardoor de onboard lader in de beveiliging gaat.
Eens kijken of ik die info gevonden krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
elektriekert schreef op zondag 29 juni 2025 @ 14:05:
[...]

_O-

Dat moest onboard charger zijn 8)7
Ik pas hem ff aan.

Maar dan ben ik dus benieuwd hoe mensen hier laden.
Vandaag had ik de Zappi zo ingesteld dat tenminste de helft van de stroom uit zonnestroom moest bestaan. Maar staan 2 verbruikers op dezelfde fase te trekken waardoor bij 3 fasen laden 1 fase geen 1.4kW meer kan leveren, dan stopt het laden.

De vraag is: hoe vaak mag dat per laadsessie (of tijdsvak) gebeuren waardoor de onboard lader in de beveiliging gaat.
Eens kijken of ik die info gevonden krijg.
Wat de Enyaq betreft: heel erg vaak heb ik de indruk. Met momenten is het aan, uit, aan, uit in een korte periode.

Sowieso denk ik wel dat EV’s hier op voorzien zijn. Misschien niet heel frequent aan/uit maar het concept thuisladen was er van in het begin dus ik zou denken dat ze er rekening mee gehouden hebben. Ik heb alleszins nog nooit het rode laadlampje gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-06 19:15
Currry schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:24:
[...]

Je kan ook gewoon 'trekhaak' in de zoekbalk typen. Het antwoord is namelijk geen ja of nee. Maar dat weet je pas als je zoekt. Ik ben geen AI die dat voor je doet. Ik heb zelf al drie uitgebreide reacties op dezelfde vraag in dit topic.

Je komt een beetje als een ondankbare chagrijn over zo. Je kan ook gewoon antwoord geven, dat zeg je maar tegen je partner.
Of je reageert gewoon niet op een vraag die met net zoveel energie op een normale manier beantwoord kan worden als dat jouw nikszeggende reactie heeft gekost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

D.deJong schreef op zondag 29 juni 2025 @ 15:34:
[...]

Of je reageert gewoon niet op een vraag die met net zoveel energie op een normale manier beantwoord kan worden als dat jouw nikszeggende reactie heeft gekost.
Voor iemand die een ander 'sommeert' om in zo'n geval niet te gaan reageren, reageer je zelf nogal erg vaak (hier?) op de inmiddels ontstane discussie aangaande juíst dat reageren....

:9

Om dan toch maar even On-Topic te antwoorden: Bij de huidige VAG EV modellen (waaronder dus ook Škoda valt) is het inmiddels mogelijk om de weg-klapbare trekhaak ook achteraf bij een VAG Dealer te laten monteren. Er blijkt inmiddels, doordat er ook ex-lease EV's op de tweedehandsmarkt komen, een grotere behoefte aan te ontstaan dan dat er initieel verwacht werd.

Dit geldt overigens alléén voor de modellen welke ook af-fabriek met een trekhaak leverbaar zijn geweest (en daarvoor dus ook een typegoedkeuring incl. trekhaak met bijbehorende gewichten hebben). De Cupra Born / VW ID.3 moet het bijvoorbeeld gewoon zónder echte trekhaak blijven stellen, dus...

[ Voor 44% gewijzigd door Will_M op 30-06-2025 01:10 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
onetime schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:34:
[...]

Een origineel Nederlandse import heeft afhankelijk van de bouw en / of de leveringsdatum 5 of 7 jaar onderhoud, sommige zaken (banden bijvoorbeeld) uitgesloten. Ik heb 7 jaar. Vraag het na bij de importeur?

En gefeliciteerd!
Dankje, morgen even bellen. leuke meevaller het is een origineel nl auto. Kan dat geld naar de trekhaak 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
onetime schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:34:
[...]

En gefeliciteerd!
Ik ben wel benieuwd hoe het bij mijn (en misschien ook wel bij andere) lease-auto(‘s) zit als die na 4 jaar eruit gaat. Volgens mij heb ik op de factuur/bestelbevesting iets zien staan als “afzien onderhoud”.

Edit: gevonden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ao6NodGCN26uZRFBeBHBEl21D90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4lfeJVTr6MgLH8rz7nizndbx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door cryptapix op 30-06-2025 03:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
cryptapix schreef op maandag 30 juni 2025 @ 03:23:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe het bij mijn (en misschien ook wel bij andere) lease-auto(‘s) zit als die na 4 jaar eruit gaat. Volgens mij heb ik op de factuur/bestelbevesting iets zien staan als “afzien onderhoud”.

..................................................................
Bij mijn leasecontract is in de aankoop de 5 jaar onderhoud wel meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mealstrom93
Solarman schreef op maandag 30 juni 2025 @ 05:53:
[...]

Bij mijn leasecontract is in de aankoop de 5 jaar onderhoud wel meegenomen.
Bij mij heeft de LM het zonder de 5 jaar genomen. Krijgen ze grofweg 500 euro korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
mealstrom93 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 07:17:
[...]

Bij mij heeft de LM het zonder de 5 jaar genomen. Krijgen ze grofweg 500 euro korting.
Dat is een keuze van de LM. Maakt uiteindelijk per saldo weinig uit in de exploitatie, alleen is de te funden investering lager. Dat kan een voordeel zijn voor de LM.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pG5cv7U1dgs5rc-QkcdRkNxUD4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cTP8SFXSfQEMu0yHopgyJEbu.jpg?f=fotoalbum_large

Ze hebben weer hard gewerkt daar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
cryptapix schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 01:45:
Ja, bij mij werkt dat ook gewoon prima.
Ik kan in de app de Enyaq doen stoppen met laden, maar niet doen hernemen met laden.
Pagina: 1 ... 80 81 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.