Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.005.285 views

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:09
Mede-auteur:
  • onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

onetime

Welkom in het grote Škoda ENYAQ iV topic

Klik hier voor deel 1: Deel 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9snc7eVO1zeP6ULOlYQ_8QRIjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d00jrlbx7Q2H21s9SdMnNRrP.jpg?f=fotoalbum_large
Škoda ENYAQ iV
Welkom
Uitvoeringen & prijzen
Details
Laden
FAQ
ODBEleven
Sound upgrades
Alle Skoda (Enyaq) Workshop Manuals en Wiring Diagrams
Kaart fouten van de navigatie melden:
Handige linkjes
.
Welkom
Welkom in het topic voor de Škoda ENYAQ iV, de eerste auto van Škoda gebaseerd op het MEB platform van VAG. De Topic start is nog work in progress.
Op : https://www.skoda.nl/modellen/enyaq staat:
Gratis - Elektrisch rijden training

Bij de nieuw aanschaf van een Enyaq iV of Enyaq Coupé iV krijg je een elektrisch rijden training cadeau. Tijdens deze training leer je hoe je slim kunt om gaan met je actieradius en de verschillende rij assistenten die het rijden in een elektrische auto nog comfortabeler maken. Rijd je al in een Enyaq iV en heb je nog geen elektrisch rijden training gevolgd? Neem dan contact op met Pro Drive en maak direct een afspraak.
Meld je aan
.
Uitvoeringen & prijzen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kks1lGbb47gaK0ZKo4chzYo0AJw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hPbRYlYj4yUCgOXdcsfI1dly.jpg?f=user_large

ModelAccucapaciteitWLTP radiusAandrijflijnTopsnelheid0 - 100km/uLaadsnelheid (5-80%)Vanaf prijs
5051.7 kWh340 kmAchterwiel160 km/u11.4 sec.100 kW/42 minOnbekend
6058.3 kWh390 kmAchterwiel160 km/u8.9 sec.100 kW/42 min€ 42.690
8077.1 kWh537 kmAchterwiel160 km/u8.7 sec.125 kW/38 min€ 49.590
80X77.1 kWh460 kmVierwiel, dubbele motor160 km/u6.9 sec.125 kW/38 min€ 51.690
RS77.1 kWh460 kmVierwiel, dubbele motor180 km/u6.2 sec.125 kW/38 minOnbekend

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qV7iN-5zW70G9Io9tPlSEctsn4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLes8Cqjj2J20VyythpkEUlO.jpg?f=fotoalbum_large

Regular

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xktgniqXFdtPWcERiKpzpMQi5Rs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3D6sSTjQcEYLfLel3zYIGbDG.jpg?f=user_large

Sportline

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ueq7r0e4wn-nJlElgGfzvBQl0v4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6eA4wilLiWeDYoprsM2ABmh2.jpg?f=user_large

Founders Edition
Details
Voor Zaterdagfamilies die er graag op uit gaan.
De ENYAQ iV is de ideale auto voor een weekend weg met jouw Zaterdagfamilie. Met een actieradius van 537 km rijd je naar de Ardennen en weer terug. Onze volledig elektrische SUV is ruim en voorzien van de nieuwste technologieën. Zo heeft de ENYAQ iV een 13 inch multimediascherm waarop je eenvoudig je route uitstippelt. En vind je het leuk om met de caravan op pad te gaan? Geen probleem. De ENYAQ iV is in staat om tot 1.200 kg gewicht te trekken.
.
Laden
AC laden kan maximaal met 3x 16A = 11kW. Een 22kW laadpaal wordt dus maar voor de helft benut. 1x 32A = 7,2kW kan ook, net als 1x 16A = 3,6kW. Al is de door Skoda los verkochte stopcontact lader(Granny Charger) maar 10A (2,2kW). Er zijn ook instelbare stopcontact laders, 6, 8, 10, 13, 16A... Voor vast thuis laden is er bijvoorbeeld ook de Zappi die alleen je solar-overschot je auto instuurt.

DC snelladen:
De laadcurve van de 58kWh versie en de 77kWh versie zijn hieronder weergegeven (Fastned).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prjkTzwkkJkGKoXCtgBTfd_tcLg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TcdRq8nMkCwBHPUIg1FOvxww.png?f=fotoalbum_large

Heb je model met MY21 (model year 2021) dan heb je standaard 50kW laden. Via de garage kun je een upgrade kopen naar 125kW. Als je het 60 model hebt kun je upgraden naar 100kW (of 120kW MY22). Vanaf MY22 wordt de Enyaq standaard uitgerust met 130kW snelladen (77kWh) en 120kW (58kW).

De 77kWh versie kan sinds Q2 2022 profiteren van de ID 3.0 software update die de laadcurve drastisch verbeterd en de laadsnelheid moet opvoeren naar in ieder geval 135kW. De laadtijd zal vanaf dat moment zo'n 8 minuten korter duren dan daarvoor. Waarschijnlijk geldt dit alleen voor de 80, omdat de 80x en de RS variant gebruik maken van andere accucellen.
.
FAQ
Is de elektrische kofferbak standaard op de Enyaq?
Nee, je hebt hier comfort plus voor nodig. In dat geval krijg je er ook de Virtual Pedal bij.

Kan je Skoda Sound System combineren met Transport?
Ja, dit kan. Je raakt wel een deel van de diepere laadbak onder de kofferbak kwijt. (idem zonder Transport pakket)
- Let op, SSS is niet langer leverbaar in 2021!

Draaien de Matrix koplampen in het Licht pakket mee in de bochten?
Ja, op basis van een recent filmpje van de ID.3 is vrijwel 100% zeker dat ze meebewegen. Hier was lange tijd discussie over omdat dit in diverse filmpjes niet goed te zien is. De ID.3 (en ID.4) lijken veel op de Enyaq, dus de aanname is nu dat dit antwoord klopt.

Zijn de KESSY sleutels van de Enyaq veilig?
Ja, de Enyaq voldoet aan de nieuwere eisen voor keyless entry

Heeft het Loft interieur ook een ledstrip in het dashboard?
Nee, zover we weten hebben alle interieurs dit, behalve Loft. Helaas 😉 Wel hebben alle wagens ledstrips in de voordeuren en sfeerlicht in het vooronder, vermoedelijk onder middenconsole welke open is bij de Enyaq.

Is Park Assist Plus beschikbaar?
Ja, al wordt Park Assist Plus in Nederland niet bij naam genoemd. De '360 Areaview' optie is Park Assist Plus (PPC). Deze is zowel op de iV 60 als iV 80 te bestellen. Zie ook de vraag hierna.

Bevat Park Assist Plus de Summon en Semi-Auto Parking functie?
Park Assist Plus/360 Areaview bevat geen hardware voor de eerder gecommuniceerde Summon functie en Semi-Auto Parking. Volgens Skoda medewerkers mag je er ook niet vanuit gaan dat je dit achteraf kan toevoegen. Dit zal ook de reden zijn dat het in Nederland geen Park Assist Plus heet.

Kan de Enyaq OTA updates ontvangen?
Ja, mits deze is uitgevoerd met software versie 2.1 of hoger. Dit is nu nog niet actief, naar verwachting komt OTA definitief na de Q2 update.

Is er een recall voor mijn Enyaq?
Kijk hier: https://www.dieteren.be/nl/recall/ en/of https://www.skoda-auto.com/services/recall-campaigns
en/of https://aus.skoda.com.au/request/vin-checker#secb

Kan je achteraf de bak van het transportpakket inbouwen?
Ja, het is mogelijk net wat minder stevig omdat de bodemplaat anders is en je niet de rail aan het einde hebt. Maar het past wel. Onderdeelnummer 5LG861401 kosten zijn +/- 75 euro.

Hoe gebruik ik de memory functie van de elektrische verstelbare voorstoelen?
1. Gebruik sleutel 1 om de deur te openen
2. Stel de stoel in op de juiste positie
3. Druk op Set
4. Druk op het getal waaronder je de instelling wilt opslaan (meestal 1, 2 of 3)
5. Stap uit de auto en vergrendel de auto
6. Gebruik sleutel 2 en volg de stappen 1 t/m 5

Ik wil ook zo'n vette crystal face grill, kan dat?
Jazeker! Moet je wel diep in je buidel tasten en vanuit Duitsland over laten komen. Maar ja, het kan. Waarschijnlijk moet je hem bij de dealer ook nog laten coderen zodat alles werkt.

De zekering 19 truc, voor herstel van de (internet) verbinding.
Met dank aan @Autohillenga voor de verwoording:
Zojuist de zekering 19 truc gedaan. Ik heb weer verbinding en de auto doet alles weer in de app.

Stap 1: zekering 19 er uit halen.
Stap 2: 20 minuten wachten.
Stap 3: Zekerting terugplaatsen en op contact zetten.
Stap 4: naar gebruikers, en op synchroniseren drukken.
Stap 5: auto afsluiten en paar minuten wachten.

Let wel: Alles op eigen risico.
Met dank aan @AlexZuH voor het plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwQOvo5KilaqkXFxDb3DVnusTyA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qwpX8KKgp7IBll0NXuv2Ux2L.png?f=user_large
.
ODBEleven
Zelf aan de slag met coding? Dat kan! @GAEvakYD heeft een handige PDF gemaakt: drive.google.com/file
.
Sound upgrades
- @Robbie8454 Carlectra voor een audio upgrade
- Plug en play zonder boren in Duitsland:
- speaker-city.de/hifi-pakete-1/fahrzeugspezifisch/vw-id-4-skoda-enyaq/
ervaring van @Trackerfire
- er is een plug en play set te koop in Noorwegen via Bassbrother:
- (bassbrothers.no/bilstereopakker/oppgraderingspakke-skoda-enyaq)
.
Alle Skoda workshop manuals en wiring diagrams
Met dank aan @lvefferen: cardiagn.com/skoda/skoda-enyaq-iv/
.
Kaart fouten van de navigatie melden:
efbeel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:55:
[...] Fouten in de interne navigatie kun je . doorgeven aan de fabrikant van de kaarten via Map Creator: https://updateportal.skoda-auto.com/
Handige linkjes

[ Voor 75% gewijzigd door onetime op 06-06-2023 17:49 . Reden: recall check in de FAQ, laden en andere kleine updates ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04
Deze even hier herhalen...

Heb nu 5 dagen nieuwe Enyaq. Gisteren voor het eerst wat verder gereden en snelgeladen. Na 1-2 min kreeg ik foutmelding over elektro systeem. Toen ik auto thuis uitzette was foutmelding weg. Iemand die dit ook heeft meegemaakt? Komt de foutmelding elke keer terug bij DC laden? Best negeren, of toch maar even dealer opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05:49
Free1990 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:58:
Deze even hier herhalen...

Heb nu 5 dagen nieuwe Enyaq. Gisteren voor het eerst wat verder gereden en snelgeladen. Na 1-2 min kreeg ik foutmelding over elektro systeem. Toen ik auto thuis uitzette was foutmelding weg. Iemand die dit ook heeft meegemaakt? Komt de foutmelding elke keer terug bij DC laden? Best negeren, of toch maar even dealer opzoeken?
heeft niks met DC-laden te maken, zal puur toeval geweest zijn. Ikzelf op een half jaar nog nooit meegemaakt alleszins.. best even de dealer contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
Cloclo100 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:08:
[...]

heeft niks met DC-laden te maken, zal puur toeval geweest zijn. Ikzelf op een half jaar nog nooit meegemaakt alleszins.. best even de dealer contacteren.
Heb ik gedaan. Ze zijn het daar aan het bekijken wat ik best doe. Wou gewoon alvast even hier vragen of er nog mensen zijn die een gelijkaardig verhaal hebben en wat er dan aan de hand was/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico1984
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-03-2024
Nogmaals op nieuwe pagina:
Even een bug update omdat ik benieuwd ben of meer mensen hier last van hebben:

- continu ruis uit de speaker bij wegrijden
- bij wegrijden constante piep alsof je ergens tegenaan rijdt
- alleen voorste speaker komt geluid uit.

Alle bugs loste zichzelf op na de auto even met rust te laten (op slot). Meer mensen deze issues? De tweede bullet vond ik één iemand via de zoekfunctie van tweakers die hetzelfde euvel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tip72
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-12-2023
Sinds 31-12 mijn Founders Edition in ontvangst mogen nemen. Ben er heel blij mee.

Nu ben ik op zoek naar de folder die tot voor kort op de Skodasite te vinden was van de Founders Editon, met daarin de alle opties/pakketten enz.. Heeft iemand deze toevallig in Pdf beschikbaar.

Bij voorbaat 🙏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
Tip72 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:42:
Sinds 31-12 mijn Founders Edition in ontvangst mogen nemen. Ben er heel blij mee.

Nu ben ik op zoek naar de folder die tot voor kort op de Skodasite te vinden was van de Founders Editon, met daarin de alle opties/pakketten enz.. Heeft iemand deze toevallig in Pdf beschikbaar.

Bij voorbaat 🙏
Alstu

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tip72
  • Laatst online: 19-12-2023
#Trackerfire bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lvefferen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-04 21:08
@Trackerfire Misschien even het linkje uit mijn post
lvefferen in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1" ook even sticky maken in de eerste post? Alle Skoda (Enyaq) Workshop Manuals en Wiring Diagrams

https://cardiagn.com/skoda/skoda-enyaq-iv/

[ Voor 7% gewijzigd door lvefferen op 10-01-2022 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-03 11:44

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-05 17:58
'Skoda Enyaq nieuwe nummer 1 op verkoopranglijst elektrische auto's'

https://automotive-online...v-kroon-bijrol-voor-tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:39

MLLL

Palm Treo 650

Martinique schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:11:
'Skoda Enyaq nieuwe nummer 1 op verkoopranglijst elektrische auto's'

https://automotive-online...v-kroon-bijrol-voor-tesla
En wereldwijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:37
Voor de topic start: Het bereik van de 80x is volgens mijn Noorse dealer verhoogd van 460km naar 482km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09-2024
Ik heb bij mijn IV 80 één keer de WLTP range van 537km gezien in het display: toen ik weg reed bij de dealer. Daarna is hij nooit meer boven de 450 gekomen. Een ik rij meestal op eco. Wordt dat beter in de zomer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYJFUb7U0sl1Nn-yuh1KKYz7GeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efEHdQywFyoLlzYKrKRzLAGs.jpg?f=fotoalbum_large

Ligt dit aan Skoda servers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-05 19:57
@Trackerfire om de startpost van meer info te voorzien kijk is even hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeuw
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:19
Dit duurde ongeveer 3 dag bij mij toen kwam hij weer online bij mij. Het gebeurt wel vaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:57
antonvh schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:57:
Ik heb bij mijn IV 80 één keer de WLTP range van 537km gezien in het display: toen ik weg reed bij de dealer. Daarna is hij nooit meer boven de 450 gekomen. Een ik rij meestal op eco. Wordt dat beter in de zomer?
Uiteraard is het bereik in de zomer groter dan in winter, temperatuur is een grote variabele in de actieradius. Net zoals je rechtervoet en de gewenste temperatuur in de auto zelf.
Als jij nu nog een actieradius van 450 hebt met de huidige temperaturen (tussen de 0 en 5 graden) dan doe je het denk ik heel netjes. Dat is namelijk 84% van de WLTP range, momenteel haal ik zelf ongeveer 64% van de WLTP range.
Daar moet ik dan wel bij zeggen dat ik ook niet perse probeer om extra zuinig te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 23:19
Ik rijd in sport, meestal 10 km/u boven maximale snelheid op stand sport en haal met een 80 momenteel ongeveer 64% WLTP (bij 0 graden buitentemperatuur, 22 graden cabine). Dus 450 km doe je netjes... ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patman070
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04-2022
Quote "Daarna is hij nooit meer boven de 450 gekomen"
Anton zei niet dat hij dit nu haalt :P zal waarschijnlijk net als bij ons rond de 350 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
Geeuw schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:51:
[...]

Dit duurde ongeveer 3 dag bij mij toen kwam hij weer online bij mij. Het gebeurt wel vaker.
Vreemde is dat de app niet geupdate wordt (blijft zogezegd aan de laadpaal zoals vannacht rond 6u) maar dat op de webpagina van skoda connect de wagen wel traceerbaar is bij mij op het werk: maw de gps gegevens worden wel correct geupload naar de servers, de andere zaken niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Geeuw schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:51:
[...]

Bij mij ook. Je kunt het versnellen door zekering 19 er even uit te halen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:48
En hier de sketch van de Enyaq Coupé:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 16:01
LaborGardens schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:17:
En hier de sketch van de Enyaq Coupé:
[Twitter]
Ik vind de coupe persoonlijk maar niks, ben erg blij dat de 'normale' eerst uitgekomen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
P_de_B schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:14:
[...]

Bij mij ook. Je kunt het versnellen door zekering 19 er even uit te halen.
Daar pruts ik liever niet aan als ik weet dat het na enkele dagen terug in orde is gekomen...
Is het bij jullie éénmalig gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Free1990 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:27:
[...]

Daar pruts ik liever niet aan als ik weet dat het na enkele dagen terug in orde is gekomen...
Is het bij jullie éénmalig gebleven?
Twee keer sinds 3 december.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmniRocket
  • Laatst online: 03-05 00:04
Wie bladert er even de 1000 pagina's door om de FAQ aan te vullen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
P_de_B schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:31:
[...]

Twee keer sinds 3 december.
En 2 keer na enkele dagen terug in orde? Of 2 keer de zekering er uit gehaald? Ik zit nu aan 1 keer binnen de 4 dagen dat ik de wagen heb (+ foutmelding elektro systeem bij 1 keer DC laden).
Hebt toch dealer gecontacteerd om dit alvast even te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Free1990 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:55:
[...]

En 2 keer na enkele dagen terug in orde? Of 2 keer de zekering er uit gehaald? Ik zit nu aan 1 keer binnen de 4 dagen dat ik de wagen heb (+ foutmelding elektro systeem bij 1 keer DC laden).
Hebt toch dealer gecontacteerd om dit alvast even te melden.
Eerste keer zekering eruit gehaald. De tweede keer na ik dacht 5 dagen 'ineens' weer beschikbaar (ik kon m'n punttang niet vinden, anders had ik na 2 dagen gewoon zekering er weer uitgehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:35
Free1990 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:12:
[...]

Vreemde is dat de app niet geupdate wordt (blijft zogezegd aan de laadpaal zoals vannacht rond 6u) maar dat op de webpagina van skoda connect de wagen wel traceerbaar is bij mij op het werk: maw de gps gegevens worden wel correct geupload naar de servers, de andere zaken niet.
Wat bedoel jij met "traceerbaar"? Volgens mij ondersteunt de app/website nog geen lokalisering van de auto toch? (net als verlichting/claxoneren op afstand, etc, etc. wat zelfs een Corsa uit 1995 allemaal wel kan).

Ben je niet in de war met het kaartje dat op skoda-connect getoond wordt, mogelijk op basis van je IP of geo-locatie van je werkstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-05 19:57
OmniRocket schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:45:
Thiazzz in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
Free1990 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:12:
[...]

Huh, kan jij via de skoda connect de GPS positie van de auto inzien? Voor zover ik weet kan dat (nog) niet voor de Enyaq 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
internetinfo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:11:
[...]

Wat bedoel jij met "traceerbaar"? Volgens mij ondersteunt de app/website nog geen lokalisering van de auto toch? (net als verlichting/claxoneren op afstand, etc, etc. wat zelfs een Corsa uit 1995 allemaal wel kan).

Ben je niet in de war met het kaartje dat op skoda-connect getoond wordt, mogelijk op basis van je IP of geo-locatie van je werkstation?
Dat verklaart héél veel... Is inderdaad vermoedelijk locatie werkstation. Momenteel krijg ik ook daar foutmelding die er daarnet niet was. Er is dus "progressie". Hopelijk komt auto gewoon terug online binnenkort...

[ Voor 15% gewijzigd door Free1990 op 11-01-2022 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmniRocket
Ik heb wel meer vragen vaker voorbij zien komen dan daar staan ;)
Maar dat is wel een mooi gedeelte al :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 09:44
Zojuist achteraf trekhaak laten monteren. Al keer eerder gemeld, maar het betreft exact hetzelfde als fabriek af. Knopje dus in de kofferbak.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• antonvh
Er is veel gemopper dus ik dacht: ik schrijf de kleine dingen op waar ik elke dag van geniet in de Enyaq:
  • In een voorverwarmde stappen en direct wegrijden met een heldere voorruit.
  • De autosleutel altijd in mijn broekzak laten zitten en het putje in de deurklink aanraken om hem te openen en sluiten.
  • Android Car die navigatieaanwijzingen geeft in je dashboard achter het stuur.
  • Travel assist en lekker ontspannen onderweg.
  • Hele korte bochten maken met de kleine draaicirkel.
  • De stilte
  • Hele harde snelle bochten maken zonder dat je auto overhelt.
  • ECHTE knopjes om in te drukken. Niet zo'n malle iPad in het midden of onduidelijke ID.4 aanraakknopjes.
  • De elektrische bestuurdersstoel die mijn sleutel en die van mijn vrouw herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
antonvh schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:51:
Er is veel gemopper dus ik dacht: ik schrijf de kleine dingen op waar ik elke dag van geniet in de Enyaq:
  • De autosleutel altijd in mijn broekzak laten zitten en het putje in de deurklink aanraken om hem te openen en sluiten.
  • De stilte
  • ECHTE knopjes om in te drukken. Niet zo'n malle iPad in het midden of onduidelijke ID.4 aanraakknopjes.
  • De elektrische bestuurdersstoel die mijn sleutel en die van mijn vrouw herkent.
Over die bestuurdersstoel die de sleutels herkend. Is hier een goede tutorial voor? Ik begrijp een beetje uit de diverse berichten dat er diverse opties voor zijn waarbij de resultaten wisselend zijn. Wat is degene die jij hebt gebruikt voor het instellen (en laten onthouden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmniRocket
  • De stilte
grote kofferbakruimte !

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 09:27
  • De stilte
Sinds niet al te lange tijd ook mogen genieten van deze functies. De auto rijdt wat dat betreft heerlijk. Deze ochtend moest ik nog even naar kantoor, maar dan is de auto voorverwarmen via de app toch wel super fijn. Helaas werkt de app de laatste tijd wel erg slecht, gisteravond bijv. deed hij het helaas niet.

Gelukkig heb ik voor nu de optie aangezet dat de auto voorverwarmd zodra deze wordt ontgrendeld. Dus mocht de app echt niet werken, loop ik even naar de auto (want het lijkt erop dat via afstand de auto weer op slot gaat). Nog niet in detail gekeken hoe dit werkt.

@Trackerfire Ik heb het zelf niet ingesteld (maar de andere sleutel heeft al wel een andere setting), maar wat ik heb gelezen is dat de geheugen functie wordt opgeslagen met de sleutel waarmee je de auto unlocked. Wat je kan doen is eventueel sleutel 1 opslaat op functie 1 van de stoel, en sleutel 2 opslaat als functie 2 op de stoel. Op het forum van Skoda kwam ik dit tegen:

1. Use one key to unlock the car
2. Set seat into position
3. Press set
4. Press a seat setting number
5. Get out of the car and lock the car
6. Use other key and follow steps 1-5

Resultaat: Try the 1st key out - the seat should move

Voor de liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YDf0BHk.png

[ Voor 6% gewijzigd door Diigii op 11-01-2022 14:37 ]

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
Nou. Nee. Mijn vorige was een S-Max. En het alternatief was een model Y. Beiden hebben veeeeeel meer ruimte dan de Enyaq. Maar het is te doen. De kofferbak is in elk geval handig ingedeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonvh
Diigii schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:06:
[...]
3. Press a seat setting number
4. Press set
[Afbeelding]
Ik doe stappen 3 en 4 altijd andersom. Eerst set en dan (lang) op een nummertje om op te slaan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 09:27
antonvh schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:20:
[...]

Ik doe stappen 3 en 4 altijd andersom. Eerst set en dan (lang) op een nummertje om op te slaan. :?
Dat moet ook inderdaad! Heb het gewijzigd :)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
Hier is eentje voor de FAQ: Een klasse 3 alarm! (@OmniRocket )

Veel verzekeraars vinden een klasse 3 alarm nodig. Bij mijn verzekering scheelde het een hoop geld. Zoveel geld dat ik de investering in een klasse 3 alarm er in 2 jaar uit had.

Het is onduidelijk of de Alarm optie uit de catalogus genoeg is voor verzekeraars. De dealer kon mij niet vertellen of je daar een klasse 3 certificaat bij krijgt. Ik heb die dus niet genomen.

Achteraf heb ik veel offertes gevraagd en systemen vergeleken. Cobra, Defa, Ghost en Gemini. Uiteindelijk ben ik ingegaan op een offerte van Carlectra. Zij hadden een OEM Skoda systeem aangeboden met klasse 3 certificaat, bijgeprogrammeerd in de originele sleutel. Dus geen extra kastje! Kost wel dubbel zo veel als de optie uit de catalogus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 15:11
Genestealer schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:29:
Zojuist achteraf trekhaak laten monteren. Al keer eerder gemeld, maar het betreft exact hetzelfde als fabriek af. Knopje dus in de kofferbak.
Had jij de trekhaak voorbereiding wel af fabriek? En mag ik vragen wat je betaald hebt voor de trekhaak achteraf?

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
Michiel706 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:28:
[...]

Had jij de trekhaak voorbereiding wel af fabriek? En mag ik vragen wat je betaald hebt voor de trekhaak achteraf?
Voorbereiding ja, 1400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Diigii schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:06:

@Trackerfire Ik heb het zelf niet ingesteld (maar de andere sleutel heeft al wel een andere setting), maar wat ik heb gelezen is dat de geheugen functie wordt opgeslagen met de sleutel waarmee je de auto unlocked. Wat je kan doen is eventueel sleutel 1 opslaat op functie 1 van de stoel, en sleutel 2 opslaat als functie 2 op de stoel. Op het forum van Skoda kwam ik dit tegen:

3. Press set
4. Press a seat setting number

Resultaat: Try the 1st key out - the seat should move
Zo ook gedaan. Nadeel is dat je perse auto moet openen met sleutel om de stoel te laten wijzigen in de opgeslagen stoel functie. Openen keyless (deurportier) gebeurt er bij mij niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Genestealer schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Zo ook gedaan. Nadeel is dat je perse auto moet openen met sleutel om de stoel te laten wijzigen in de opgeslagen stoel functie. Openen keyless (deurportier) gebeurt er bij mij niets.
Gaat de stoel al bij het openen naar juiste positie (en ook de spiegels?!) of pas als je de deur dicht doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
Trackerfire schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:45:
[...]

Gaat de stoel al bij het openen naar juiste positie (en ook de spiegels?!) of pas als je de deur dicht doet?
Als je met de sleutel de auto opent en de deur opent, dan past de stoel zich aan (en de spiegels).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenblom
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-05 14:27
Ik had geen voorbereiding en onlangs ook laten doen. Inderdaad identiek aan als je het direct doet met knopje in de achterbak. Kosten € 1650,-
Genestealer schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:29:
[...]

Voorbereiding ja, 1400 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
@Genestealer @svenblom, ik ben binnenkort aan de beurt voor de trekhaak. Vanwege extra levertijd destijds alleen voorbereiding genomen. Wat ik me wel afvraag, doen ze dat gat in de onderkant van de achterbumper een beetje netjes? Of gaat dat met het grove houtzaagje in de decoupeerzaag? :X

Niet dat je het gat ziet zonder dat je op de grond moet gaan liggen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 28twinplug
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-01-2023
antonvh schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:21:

Veel verzekeraars vinden een klasse 3 alarm nodig. Bij mijn verzekering scheelde het een hoop geld. Zoveel geld dat ik de investering in een klasse 3 alarm er in 2 jaar uit had.

Het is onduidelijk of de Alarm optie uit de catalogus genoeg is voor verzekeraars. De dealer kon mij niet vertellen of je daar een klasse 3 certificaat bij krijgt. Ik heb die dus niet genomen.

Achteraf heb ik veel offertes gevraagd en systemen vergeleken. Cobra, Defa, Ghost en Gemini. Uiteindelijk ben ik ingegaan op een offerte van Carlectra. Zij hadden een OEM Skoda systeem aangeboden met klasse 3 certificaat, bijgeprogrammeerd in de originele sleutel. Dus geen extra kastje! Kost wel dubbel zo veel als de optie uit de catalogus.
Ik heb het af fabriek alarm klasse 3 en daarbij ook het digitale certificaat gemaild gekregen. Op de Kiwa site kun je het certificaat nr dat door PON is aangemeld bij kiwa voor de type goedkeuring. De dealer moet alleen wel de keuring doen en het certificaat aanvragen op ke teken van de auto. Zit bij mijn weten alleen in de 1st edition high?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Martinique schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:51:
@Genestealer @svenblom, ik ben binnenkort aan de beurt voor de trekhaak. Vanwege extra levertijd destijds alleen voorbereiding genomen. Wat ik me wel afvraag, doen ze dat gat in de onderkant van de achterbumper een beetje netjes? Of gaat dat met het grove houtzaagje in de decoupeerzaag? :X

Niet dat je het gat ziet zonder dat je op de grond moet gaan liggen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Hier ben ik ook benieuwd naar, al ben ik zelf meer in de markt voor een handmatig verwijderbare trekhaak - zo vaak ga ik hem niet gebruiken en het is een leaseauto.
Voor max €1000 ben je dan al wel klaar, maar ik ben idd ook erg benieuwd hoe de bumper eruit komt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
28twinplug schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:59:
[...]
De dealer moet alleen wel de keuring doen en het certificaat aanvragen op ke teken van de auto. Zit bij mijn weten alleen in de 1st edition high?
Nou dan heb ik 650 euro weggepist. De alarm optie was 450 bij het bestellen van de iv80. Nu is het 1100 voor achteraf installatie. Mijn dealer was dus slecht onderlegd. Als ik dit geweten had, had ik de optie zeker genomen.

Tip voor de mensen die hem nu nog bestellen: neem die optie! Het scheelt heel veel premie.

De optie met betere speakers kon ik ook niet krijgen (1750 achteraf) en de trekhaak (1600 achteraf) ook niet. Van die beide baal ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenblom
Ga ik morgen in het licht bekijken. Overigens zag ik ook dat ze iets aan de software aanpassen, want na de plaatsing had ik bij de achteruitrij camera een extra optie voor het rijden met een aanhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
svenblom schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:35:
Ga ik morgen in het licht bekijken. Overigens zag ik ook dat ze iets aan de software aanpassen, want na de plaatsing had ik bij de achteruitrij camera een extra optie voor het rijden met een aanhanger.

[...]
Dat zal de aanmelding van de trekhaak zijn, iets waar de software van de auto natuurlijk al lang op is voorbereid. Zo zal de auto het ook herkennen als er een aanhanger is aangesloten (lees : aangehaakt + stekker), waardoor (o.a.) Travel Assist wordt uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
svenblom schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:35:

[...]
Dit kan die standaard al gewoon, ik heb geen trekhaak maar kan wel die optie aanzetten. Misschien dat die met trekhaak naar uit meteen naar die modus schakelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenblom
SSJVegito schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:17:
[...]

Dit kan die standaard al gewoon, ik heb geen trekhaak maar kan wel die optie aanzetten. Misschien dat die met trekhaak naar uit meteen naar die modus schakelt?
Ik had geen voorbereiding en weet zo goed als zeker dat ik 2 verschillende views had voor de camera en erna pas drie...

En klopt, niet spannend, maar was een verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
svenblom schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:19:
[...]

Ik had geen voorbereiding en weet zo goed als zeker dat ik 2 verschillende views had voor de camera en erna pas drie...

En klopt, niet spannend, maar was een verrassing.
Je bedoeld toch de view met zo'n lijntje erop? Die heb ik bij mij wel eens gezien en ik heb geen trekhaak. Tenzij die er perongeluk op zit maar dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 28twinplug
antonvh schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:30:

Nou dan heb ik 650 euro weggepist. De alarm optie was 450 bij het bestellen van de iv80. Nu is het 1100 voor achteraf installatie. Mijn dealer was dus slecht onderlegd. Als ik dit geweten had, had ik de optie zeker genomen.

Tip voor de mensen die hem nu nog bestellen: neem die optie! Het scheelt heel veel premie.

De optie met betere speakers kon ik ook niet krijgen (1750 achteraf) en de trekhaak (1600 achteraf) ook niet. Van die beide baal ik ook.
Ik moest de dealer waar ik hem kocht ook even wijzen op de KIWA goedkeuringen. Je kunt op merk/model zoeken en kijken wat het keuringsnummer is per systeem. Het nummer is al wel een keer veranderd sinds mijn systeem afgemeld is bij Kiwa. Geen idee waarom dat is. Met dit nummer konden ze het snel regelen zodra het kenteken binnen was. https://www.kiwa.com/nl/n...ng/goedgekeurde-systemen/
De verzekeraar kan dan ook met jouw kenteken checken of het alarm systeem nog een geldige keuring heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• k.vandenberg
  • Laatst online: 27-10-2024
Vorige week dinsdag de Enyaq opgehaald bij Hoogenboom te Rotterdam. Ik kom zelf uit een redelijk standaard uitgeruste Golf GTE, dan is deze goed uitgeruste Enyaq toch echt wel een verademing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExY2lDtMXKU7Juvrb4UfmzkqKbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vbw6tZtl1UDpaVlKZZj80ts5.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste nacht trok de Enyaq redelijk wat bekijks van wat Oost-Europese mede enthousiastelingen , gelukkig geen schade of weten binnen te komen. Ik begreep van de vertegenwoordiger dat het op afstand openen en sluiten / het controleren of de auto open of dit is niet meer mogelijk is via de app. Weten jullie of dit zo is? Ik kwam in deel 1 van dit topic wel tegen dat deze functie door de dealer te activeren is, maar dat deze zou zijn ingetrokken kon ik niet terug vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQsoj5CWHjody3uD7BievjB7Hkc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wx6LCTM3raZTIWoKULNxdGvT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYs8cv9S9A0o3tegUcHS-QXEoYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MK5i7bCP03bEpytZvHHO1UIl.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al super tevreden met de auto d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCKM
  • Laatst online: 23-02-2024
Hoi hoi allemaal,

Hier ook sinds een week trotse ''bezitter'' van een Skoda Enyaq 60.

Ik ben werkelijk fantastisch tevreden over het comfort, het rijgedrag, de ruimte en de rijke standaarduitrusting. Eigenlijk helemaal top.

Waar ik wel doodmoe van word is de My Skoda app. Als een fossiel zo traag of zelfs niet reagerend. Ik moet echt een meter van de auto afstaan wil hij bepaalde ingevoerde acties ook daadwerkelijk laten gebeuren. Heeft het misschien zin om een keer de instellingen opnieuw door te lopen (lees: een soort van reset)??

Daarbij dacht ik dat wanneer kabelvergrendeling aangevinkt staat, het laden automatisch stopt (stel dat ik hem 's nachts oplaadt). Nu moet ik nog altijd handmatig het pasje voor mijn thuislader halen om het proces daadwerkelijk te beëindigen.

Op deze manier heeft de app voor mij echt 0,0 toegevoegde waarde buiten het gegeven dat ik kan zien hoever deze opgeladen is.

Daarnaast nog iets vreemds. Vandaag ben ik voor het eerst langs de snelweg bij een Shell Recharge station gestopt voor een snellaadsessie. Ik had weliswaar de Shell ''druppel'' van mijn baas bij op dat moment, maar tot mijn grote verbazing laadde hij bij deze snellandpaal slechts tegen 50 kw terwijl er 175kw op het laadstation stond. Heeft iemand dat al eens meer gehad? NB ik heb een 120kw oplaadmogelijkheid dus dit zou dan toch minimaal tegen 100kw moeten plaatsvinden??

Veel rijplezier allemaal!

[ Voor 9% gewijzigd door RCKM op 11-01-2022 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenblom
SSJVegito schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:30:
[...]

Je bedoeld toch de view met zo'n lijntje erop? Die heb ik bij mij wel eens gezien en ik heb geen trekhaak. Tenzij die er perongeluk op zit maar dat lijkt me sterk.
Klopt ja...dacht echt dat die nieuw was...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trackerfire
OmniRocket schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:45:
Done! Met dank aan Skodaforum.eu en wat aanvullingen vanuit deze community 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
svenblom schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:51:
[...]

Klopt ja...dacht echt dat die nieuw was...
Ik kan het nog eens bekijken maar ik heb hem er 100 % zeker een keer voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Ook had ik nog even gekeken naar het voorverwarmen aan de laadpaal, ik heb dit net gedaan door de auto in te stappen, wachten tot die opgestart is en dan voorverwarmen aan te zetten en daarna op slot. De app gaf netjes aan conserving en dat die aan het voorverwarmen was voor 30 min. En niet geheel onbelangrijk, de auto was ook warm. Dus het lijkt gewoon te werken aan een laadpaal, dit is dan wel een publieke laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasperzzz
RCKM schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:51:
Hoi hoi allemaal,

Hier ook sinds een week trotse ''bezitter'' van een Skoda Enyaq 60.

Ik ben werkelijk fantastisch tevreden over het comfort, het rijgedrag, de ruimte en de rijke standaarduitrusting. Eigenlijk helemaal top.

Waar ik wel doodmoe van word is de My Skoda app. Als een fossiel zo traag of zelfs niet reagerend. Ik moet echt een meter van de auto afstaan wil hij bepaalde ingevoerde acties ook daadwerkelijk laten gebeuren. Heeft het misschien zin om een keer de instellingen opnieuw door te lopen (lees: een soort van reset)??

Op deze manier heeft de app voor mij echt 0,0 toegevoegde waarde buiten het gegeven dat ik kan zien hoever deze opgeladen is.

Daarnaast nog iets vreemds. Vandaag ben ik voor het eerst langs de snelweg bij een Shell Recharge station gestopt voor een snellaadsessie. Ik had weliswaar de Shell ''druppel'' van mijn baas bij op dat moment, maar tot mijn grote verbazing laadde hij bij deze snellandpaal slechts tegen 50 kw terwijl er 175kw op het laadstation stond. Heeft iemand dat al eens meer gehad? NB ik heb een 120kw oplaadmogelijkheid dus dit zou dan toch minimaal tegen 100kw moeten plaatsvinden??

Veel rijplezier allemaal!
toon volledige bericht
App issues us algemeen bekend en ga je zelf niks aan kunnen veranderen. Lees gerust het forum deel 1 maar eens na voor alle ellende die al gemeld is.
Afstand tot auto maakt niets uit, communicatie verloopt altijd via een Skoda server die waar dan ook ergens ter wereld staat.

Wat betreft snelladen, ook al genoeg over geschreven. Korte samenvatting; hoge laadsnelheden haal je alleen onder ideale omstandigheden.
Laag accupercentage (0 tot 15%)
Hoge accu temperatuur (>20 graden, hiervoor moet je met de huidige buitentemperaturen al gauw een uur rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCKM
  • Laatst online: 23-02-2024
Jasperzzz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:07:
[...]

App issues us algemeen bekend en ga je zelf niks aan kunnen veranderen. Lees gerust het forum deel 1 maar eens na voor alle ellende die al gemeld is.
Afstand tot auto maakt niets uit, communicatie verloopt altijd via een Skoda server die waar dan ook ergens ter wereld staat.

Wat betreft snelladen, ook al genoeg over geschreven. Korte samenvatting; hoge laadsnelheden haal je alleen onder ideale omstandigheden.
Laag accupercentage (0 tot 15%)
Hoge accu temperatuur (>20 graden, hiervoor moet je met de huidige buitentemperaturen al gauw een uur rijden).
Thanks! Ander vraagje tot besluit voor jullie: ik dacht dat wanneer kabelvergrendeling aangevinkt stond, het laden automatisch stopt (bijv. als ik hem 's nachts oplaadt). Net even getest op 50% laadlimiet, maar ik moet nog altijd handmatig het pasje voor mijn thuislader (Alfen Eve Single Pro-Line) halen om het proces daadwerkelijk te beëindigen. Gaat daar iets mis? Of ligt dat wel écht aan mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-05 16:25
antonvh schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:21:

Veel verzekeraars vinden een klasse 3 alarm nodig. Bij mijn verzekering scheelde het een hoop geld. Zoveel geld dat ik de investering in een klasse 3 alarm er in 2 jaar uit
Die eis van de verzekeraars hangt blijkbaar van je postcode oid af? Ik kom via een van de vergelijkingssites bij NN terecht, óók als ik bij de selectie kies voor alarmklasse I aanwezig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Genestealer

Verdomme vies geworden op mijn knieën voor je :P

Netjes gedaan, je ziet het totaal niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9G8DS5houuiUtYpFJ14iKubEsTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQUCcnZduGgrRTQRbN46FTiE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
RCKM schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:30:
[...]

Thanks! Ander vraagje tot besluit voor jullie: ik dacht dat wanneer kabelvergrendeling aangevinkt stond, het laden automatisch stopt (bijv. als ik hem 's nachts oplaadt). Net even getest op 50% laadlimiet, maar ik moet nog altijd handmatig het pasje voor mijn thuislader (Alfen Eve Single Pro-Line) halen om het proces daadwerkelijk te beëindigen. Gaat daar iets mis? Of ligt dat wel écht aan mij 8)7
Ik heb dezelfde laadpaal en houd het pas je nooit ervoor om te eindigen. Ik trek de kabel gewoon uit de auto.
Ik heb kabelvergrendeling dan ook NIET aangevinkt staan. Als die wel aan staat kan je eens proberen om met je sleutel de auto 2 of 3x te openen. Volgens mij wordt de kavel dan ontgrendeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TravDJ
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-03 21:54
dingo35 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:39:
[...]

Die eis van de verzekeraars hangt blijkbaar van je postcode oid af? Ik kom via een van de vergelijkingssites bij NN terecht, óók als ik bij de selectie kies voor alarmklasse I aanwezig.
Volgens mij als de auto 50k passeert is het een eis anders is de auto niet verzekerd tegen diefstal.

Zelf gedoe gehad met mijn verzekering hierover. Had met alarm optie besteld, maar er wordt dus geen certificaat bij geleverd (wat ik niet wist). Uiteindelijk heeft mijn tussenpersoon een partij geregeld die mijn alarm op locatie gecertificeerd heeft voor bescheiden kosten (net geen 200 euro). Het alarm voldoet namelijk wel aan de klasse 3 eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
TravDJ schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:27:
[...]

Volgens mij als de auto 50k passeert is het een eis anders is de auto niet verzekerd tegen diefstal.

Zelf gedoe gehad met mijn verzekering hierover. Had met alarm optie besteld, maar er wordt dus geen certificaat bij geleverd (wat ik niet wist). Uiteindelijk heeft mijn tussenpersoon een partij geregeld die mijn alarm op locatie gecertificeerd heeft voor bescheiden kosten (net geen 200 euro). Het alarm voldoet namelijk wel aan de klasse 3 eisen.
Ligt er aan waar je de verzekering hebt denk ik, bij onze lease is het pas verplicht vanaf 53k of 54k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravDJ
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-03 21:54
Ja, denk dat lease zowiezo anders loopt afhankelijk welke organisatie. Heb de auto zelf (zakelijk) gekocht waardoor ik individueel moet verzekeren. Dan was het wel een dingetje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
TravDJ schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:33:
Ja, denk dat lease zowiezo anders loopt afhankelijk welke organisatie. Heb de auto zelf (zakelijk) gekocht waardoor ik individueel moet verzekeren. Dan was het wel een dingetje....
Ik ook zakelijk aangeschaft. Geen alarm verplichting met mijn huidige verzekeraar. Mogelijk hierdoor wel een hogere tarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
Genestealer schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:49:
[...]

Verdomme vies geworden op mijn knieën voor je :P

Netjes gedaan, je ziet het totaal niet.

[Afbeelding]
Thanks, dat ziet er niet als prutswerk uit! Sorry van je broek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 12:52
Zucht, nog geen maand geleden heeft mijn Enyaq een dag bij de dealer gestaan vanwege een storing in het noodoproepsysteem waarbij ze de regelunit hebben vervangen. Vanmorgen haal ik de auto van de lader en wordt ik weer begroet met een storing in het noodoproepsysteem....

/post

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-05 15:16
SSJVegito schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:28:
[...]

Ligt er aan waar je de verzekering hebt denk ik, bij onze lease is het pas verplicht vanaf 53k of 54k.
Hangt inderdaad van de cataloguswaarde af en per verzekeraar. Bij de verzekering via Skoda zelf (is Allianz) is het helemaal niet vereist om een alarmsysteem te hebben. Vandaar voor Allianz gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Laatst online: 30-08-2024
Net een unieke ervaring: instellen slimme plannen werkt gelijk in de app (duurde minder dan een minuut).

Wel een leuke typefout gevonden in de IOS app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dpjLZGZs3YLldVGVg8OnfZJcrQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IMZTP5BdprEZKiXzNqdPUPlF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvefferen
Dat hele Alarm verhaal wil ik wel eens opgehelderd hebben.

Verzekeraars eisen alarmsysteem met hellingshoekdetectie (Klasse 3) CCV-SCM (met Certificaat) boven een bepaalde grens.

Mijn Founders edition iv80 is uitgerust met "Alarm met SAFE functie"

Vraag 1: Voldoet dit alarm aan gestelde eisen door verzekeraar?
Vraag 2: Zo ja, wat moet ik doen om dit certificaat in handen te krijgen.
Vraag 3: Zo nee, Welke alarm moet ik laten installeren dat op de bestaande sleutel (fobs) bij geprogrammeerd kan worden. Kan dit bij een Skoda dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
die woensdagsrijeda staat ook in de Android versie

Lijkt op de fout met het recuperatieniveau. In het scherm staat 1e, 2e,3e of Autoe niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-05 16:25
"Vraag 3: Zo nee, Welke alarm moet ik laten installeren dat op de bestaande sleutel (fobs) bij geprogrammeerd kan worden. Kan dit bij een Skoda dealer?"

Ik begrijp dat sinds een tijdje de SCM 3 klasse inhoudt dat er o a. een hrllingshoekmeter én een secundair autorisatie systeem moet zijn. Zoals ik het begrijp betekent dat laatste per definitie dat dat niet op je bestaande fob mag werken, maar dat er een extra clicker aan je sleutelbos moet komen te hangen. Om de auto te kunnen laten starten moet je dan die extra clicker gebruiken.
Wél is het toegestaan om de originele fob te gebruiken om het secundaire autorisatie systeem in te schakelen (bij het op slot zetten van de auto).

Mijn bron is het internet, dus ik kan het fout hebben....

[ Voor 20% gewijzigd door dingo35 op 12-01-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
lvefferen schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:47:

Verzekeraars eisen alarmsysteem met hellingshoekdetectie (Klasse 3) CCV-SCM (met Certificaat) boven een bepaalde grens.

Vraag 3: Zo nee, Welke alarm moet ik laten installeren dat op de bestaande sleutel (fobs) bij geprogrammeerd kan worden. Kan dit bij een Skoda dealer?
Even voor de duidelijkheid, niet alle verzekeraars vereisen Klasse 3 alarm. Mijn auto heeft een catalogus waarde van net geen 60k en ik heb hem zonder alarm bij Skoda (Allianz) verzekerd. Mogelijk heb ik hierdoor wel een hogere premie wat sommige hier aangeven, maar ik vind het verder netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 28twinplug
lvefferen schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:47:

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Mijn Certificaat bijgevoegd, heb het kenteken en chassis nummer even eraf gehaald. Is het standaard alarm van de First Edition High, denk dat dat het zelfde alarm is als de Founders High met kessy. Ik heb ook geen extra key fob. Mijn verzekering had dit wel als harde eis en is ook allianz..... 65K catalogus waarde?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9lrVFoVuO-Uu6D2ajp5k0Kj3n0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nDqMuarWjvh9b2oCg991qicN.jpg?f=fotoalbum_large

Op de site van Kiwa zag het er in november zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2CTBuqqjNWf9nLDNEcPy4wH4YI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2oNbWJ3wUZ6VtAjWt8pzwT2j.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCvnGyv7kueN-zURR1lAghKLAu0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CbOD45vCYkCQpkCrRadUjZHQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door 28twinplug op 12-01-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvefferen
Genestealer schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:31:
[...]

Even voor de duidelijkheid, niet alle verzekeraars vereisen Klasse 3 alarm. Mijn auto heeft een catalogus waarde van net geen 60k en ik heb hem zonder alarm bij Skoda (Allianz) verzekerd. Mogelijk heb ik hierdoor wel een hogere premie wat sommige hier aangeven, maar ik vind het verder netjes.
Laat ik nu net een verzekering bij Skoda Allianz afgesloten hebben en zij bij mij wel de eis wegleggen. incl. BTW kost de mijne 64K en zou dus nu een extra alarm van 1200 moeten laten installeren. (met misschien KESSY gevolgen van dien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
lvefferen schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Laat ik nu net een verzekering bij Skoda Allianz afgesloten hebben en zij bij mij wel de eis wegleggen. incl. BTW kost de mijne 64K en zou dus nu een extra alarm van 1200 moeten laten installeren. (met misschien KESSY gevolgen van dien).
Bizar, incl. BTW 62500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvefferen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epCUuBbH4LBxBuczRyea6mnkrCI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1s7qlpzNiNtvJ4c4kDuaQ4Hr.png?f=fotoalbum_large

Even uit mijn polis geplakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88AcMuoLzeWi5bOLYcFd_f5yPIY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KdmTaAA13jFAwnvAr9ypDOSu.jpg?f=user_large

(even zo gedaan, in vorige topic kan je niet meer reageren en ik weet niet hoe je link naar je eerdere post maakt helaas)

@GAEvakYD jij hebt dan asistentie plus en geen assistentie basis of één van gelukkigen die het kreeg bij assistentie basis?
Waarom heb je travel assist uitgezet (menig member hier met travel assist is er tevreden mee)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb optie 7AL "Alarm met SAFE". Is dat een klasse 3 alarm of niet? Kan het zo gauw niet vinden.

Heb ook de SKODA Autoverzekering, blijkbaar is voor de dekking een klasse 3 wel verplicht, maar mogelijk heb ik die niet. Om eerlijk te zijn, vind ik het dat ook niet waard.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8tdzIHBYBuX9ft7e-7L6LVv6Bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JVHggemZVj1GzdireoN1sWiv.jpg?f=fotoalbum_large

@GAEvakYD nog een keer aparte manier van reply.
Jij hebt lane assist uitgezet en dat je dan wel gebruik kan blijven maken van overige functies travel assist?
Was travel assist gebruik met lane assist te irritant of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmniRocket
Trackerfire schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:04:
[...]

Done! Met dank aan Skodaforum.eu en wat aanvullingen vanuit deze community 8)
Goed gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnil21
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03-2024
k.vandenberg schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:59:
Vorige week dinsdag de Enyaq opgehaald bij Hoogenboom te Rotterdam. Ik kom zelf uit een redelijk standaard uitgeruste Golf GTE, dan is deze goed uitgeruste Enyaq toch echt wel een verademing.

[Afbeelding]

De eerste nacht trok de Enyaq redelijk wat bekijks van wat Oost-Europese mede enthousiastelingen , gelukkig geen schade of weten binnen te komen. Ik begreep van de vertegenwoordiger dat het op afstand openen en sluiten / het controleren of de auto open of dit is niet meer mogelijk is via de app. Weten jullie of dit zo is? Ik kwam in deel 1 van dit topic wel tegen dat deze functie door de dealer te activeren is, maar dat deze zou zijn ingetrokken kon ik niet terug vinden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Al met al super tevreden met de auto d:)b
toon volledige bericht
Ik kon mijn oude e-golf via de app met de lichten laten knipperen en laten claxonneren. Dat lijkt me in deze situatie echt briljant. Had ze wel willen zien schrikken van de herrie. Haha!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 22:08
knirrebir schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:39:
[Afbeelding]

@GAEvakYD nog een keer aparte manier van reply.
Jij hebt lane assist uitgezet en dat je dan wel gebruik kan blijven maken van overige functies travel assist?
Was travel assist gebruik met lane assist te irritant of iets anders?
Klopt, ik heb inderdaad Lane assist uitgezet en niet travel assist. De verwarring LA != TA was blijkbaar een foutje in mijn eerste post.

Ik kan nu nog steeds prima gebruik maken van Travel assist. Dan schakelt de auto ook netjes LA en Cruisecontrol etc in. Hier ben ik erg content mee en werkt als een trein.

Reden voor het uitschakelen van LA was dat op weg van huis <--> werk een stuk op een 60 km weg moet rijden, met 1 rijbaan en aan beide kanten een fietsbaan. LA zorgde er telkens voor dat ik mij kapot schrok dat de auto een ruk aan het stuur gaf.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-04 10:13
Daan_P schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:32:
Net een unieke ervaring: instellen slimme plannen werkt gelijk in de app (duurde minder dan een minuut).

Wel een leuke typefout gevonden in de IOS app:
[Afbeelding]
Dit is neem ik aan niet de skoda app?

Spidermellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvandriel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-03 14:52
JanHenk schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:38:
Ik heb optie 7AL "Alarm met SAFE". Is dat een klasse 3 alarm of niet? Kan het zo gauw niet vinden.

Heb ook de SKODA Autoverzekering, blijkbaar is voor de dekking een klasse 3 wel verplicht, maar mogelijk heb ik die niet. Om eerlijk te zijn, vind ik het dat ook niet waard.
Toevallig heb ik hier A-point vanmiddag over gebeld, dit is inderdaad klasse 3 (zonder certificaat schijnbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandriel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-03 14:52
Nico1984 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:32:
Nogmaals op nieuwe pagina:
Even een bug update omdat ik benieuwd ben of meer mensen hier last van hebben:

- continu ruis uit de speaker bij wegrijden
- bij wegrijden constante piep alsof je ergens tegenaan rijdt
- alleen voorste speaker komt geluid uit.

Alle bugs loste zichzelf op na de auto even met rust te laten (op slot). Meer mensen deze issues? De tweede bullet vond ik één iemand via de zoekfunctie van tweakers die hetzelfde euvel had.
Ik heb dat twee weken geleden ook gehad inderdaad, knetterhard geluid door de kleine speaker bij bijrijderskant spiegel. Heb toen infotainment zekering eruit gehaald wat het oploste, later contact gehad met de werkplaats en infotainment herstarten (10sec aan/uit knop aan linkerkant van volume slider ingedrukt houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
langevoort schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:45:
[...]

Dit is neem ik aan niet de skoda app?
Haha helaas wel ;), het kan dus wel werken! Zoals al vaker vastgesteld zal het niet aan de app maar aan het systeem er achter liggen.

Al zijn die typefouten stiekem wel zorgelijk gezien ik me afvraag of en hoe software getest wordt? Ach het past in ieder geval bij de ervaren bugs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-04 10:13
Daan_P schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:26:
[...]

Haha helaas wel ;), het kan dus wel werken! Zoals al vaker vastgesteld zal het niet aan de app maar aan het systeem er achter liggen.

Al zijn die typefouten stiekem wel zorgelijk gezien ik me afvraag of en hoe software getest wordt? Ach het past in ieder geval bij de ervaren bugs!
Welke softwareversie henb je dan, want ik heb in mijn app (apple) helemaal deze mogelijkheden en dit scherm niet? Ik heb versie 4.41

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Laatst online: 05:49
knirrebir schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:36:
[Afbeelding]

(even zo gedaan, in vorige topic kan je niet meer reageren en ik weet niet hoe je link naar je eerdere post maakt helaas)

@GAEvakYD jij hebt dan asistentie plus en geen assistentie basis of één van gelukkigen die het kreeg bij assistentie basis?
Waarom heb je travel assist uitgezet (menig member hier met travel assist is er tevreden mee)?
Welke software update want jij hebt toch net een week ofzo je wagen? Want zoals hier een paar dagen geleden aangegeven gaat die voor bestaande auto's ergens tegen Q2 (of Q3) uitgerold worden. Dit obv info van de officiële woordvoerder van Skoda.. Je moet maar eens op mijn naam zoeken, ik heb een paar screenshots bijgevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Grappig, ik heb dit in mijn polis staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JAawLrvq_q1e6GkzmCiXGdmpvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ebe5FTOiWeszF1jFwXtCAiWn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan_P
langevoort schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:55:
[...]

Welke softwareversie henb je dan, want ik heb in mijn app (apple) helemaal deze mogelijkheden en dit scherm niet? Ik heb versie 4.41
Ik heb dezelfde versie.
Het duurde bij mij een aantal dagen voordat ik doorhad hoe je bij de andere instellingen komt. Je moet op je auto klikken. En vervolgens naar beneden scrollen.

Top userinterface…
Pagina: 1 2 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.