• sunib
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07:45
Kanoet schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 21:47:
Heeft iemand ervaring met 'plots' zenuwachtige "Stuur overnemen!" waarschuwingen?
Met 3.8 zou die capacitieve sensor zichzelf uit moet zetten als ie raar doet. Dat was goedkoper dan iedereen een nieuw stuur geven.

Toen ik mijn Enyaq uit 21 net nieuw had deed ie dit ook en was hij niet goed uitgelijnd (af fabriek). Daardoor moest ie te hard tegen sturen. Trekt je auto naar links of rechts? Is ie wel eens uitgelijnd? Ongelukjes met stoepranden hard oprijden?

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:34
sunib schreef op zondag 1 maart 2026 @ 07:34:
[...]

Met 3.8 zou die capacitieve sensor zichzelf uit moet zetten als ie raar doet. Dat was goedkoper dan iedereen een nieuw stuur geven.

Toen ik mijn Enyaq uit 21 net nieuw had deed ie dit ook en was hij niet goed uitgelijnd (af fabriek). Daardoor moest ie te hard tegen sturen. Trekt je auto naar links of rechts? Is ie wel eens uitgelijnd? Ongelukjes met stoepranden hard oprijden?
Ik heb de 2021 Enyaq pas 3 maanden en nog weinig km's gemaakt. Ik heb niet gemerkt dat hij naar een kant op trekt en heb geen stoepranden meegepakt. Wel lijkt het afgelopen maand op te zijn getreden.
Toen ik er op ging letten vond ik wel dat de auto soms erg sponzig reed. Maar dat had ik afgelopen zomer met een Elroq ook en lag aan het type (lompe suv itt stationwagen). Geen idee of het nu erger is geworden, het aan de TA ligt of dat ik er gewoon weer op let.
Pagina: 1 ... 105 106 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.