[F1 2023] Race 5 GP van Miami Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste
Acties:
  • 100.959 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:36:
Ik vraag me een dag later wel af of Verstappen nu de ware snelheid van de RB19 heeft laten zien.
Tot dusver waren de races meestal wegrijden en het gat een beetje managen. Maar hier was het ronde na ronde sneller tot een punt dat Perez er ook geen antwoord op had. Niemand had hier een antwoord op.
Max gaf zelf al aan dat ie vooral 'rustig' aan het rijden was omdat ze niet wisten hoe lang de hards het uit zouden houden, en daarmee of hij zijn gewenste ronde voor de bandenwissel zou halen. Toen het duidelijk was dat hij het wel ging halen is ie pas meer gaan pushen. En ook daar heb ik het idee dat ie inderdaad nog wat aan het inhouden was omdat hij bij elke versnelling van Checo ook nog wat harder ging rijden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Gisterochtend schreef ik:
RCBL schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:13:
Zou allemaal wel leuk zijn deze startopstelling, maar VER rijdt sowieso met 2 vingers in de neus naar plek twee. Wellicht dat hij deze keer dan ook gewoon PER pakt. Zien we in ieder geval VER weer wat meer in beeld.
Op zich was dat niet zo moeilijk te voorspellen. RBR is 'de' dominante auto op het moment en het moet dus gewoon als je van uit het midden of nog verder vanachter uit staart niet zo moeilijk zijn om naar plek 2 te rijden.
Dat is al vele malen eerder vertoont o.a door VER en nog niet zolang geleden door de MER'sen.. Naar nummer 1 rijden is als je collega net zo bedreven is wat lastiger, maar gisteren was het uitmelken van de witte band de te volgen taktiek. Prima gedaan dus door het tactisch team van RBR.Uiteraard is dit alles afhankelijk van onvoorziene parameters zoals , VSC, Rode , gele vlaggen etc.

Het was gister trouwens sowieso een leuke dag voor de VER'éns. Pa won zijn 1ste rally in Belgie. Zal een leuk gesprek geweest zijn tussen Pa en Max.. :*)

https://www.gpblog.com/nl...rally-race-in-belgie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:59
DaniëlWW2 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:36:
Ik vraag me een dag later wel af of Verstappen nu de ware snelheid van de RB19 heeft laten zien.
Tot dusver waren de races meestal wegrijden en het gat een beetje managen. Maar hier was het ronde na ronde sneller tot een punt dat Perez er ook geen antwoord op had. Niemand had hier een antwoord op.
Denk dat dat in Baku eerder het geval was. Niet alleen omdat ze daar zichtbaar op de limiet reden maar ook omdat ze daar dezelfde strategie reden en het dus echt op snelheid moest gebeuren. Nu kon Verstappen gewoon net iets harder rijden dan Perez om het gat te dichten / op te bouwen. En die korte stints op de mediums was gewoon naar de finish cruisen.

Met teamgenoten onderling denk ik dat op het vlak van ware pace laten zien the duel in the desert (Bahrein '14, Hamilton vs Rosberg) nog steeds bovenaan staat. Met Baku en nu Miami daar onder.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 21:14
Bullet NL schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:42:
Zo, na een kort nachtje slapen valt steeds meer te lezen dat Max iets uitzonderlijks heeft gedaan.
Natuurlijk heeft hij laten zien dat hij prima vanaf achteren kan winnen, hij heeft geen pole nodig, Maar op zoals gisteren door het veld te snijden en in een volgende de ronde na het inhalen van een auto als weer binnen een seconde van een ander te zitten en direct een inhaak actie in te kunnen zetten. Superieur was hij.
Op harde bandjes andere coureurs om de oren rijden die op een zachtere band staan, het was Maxistraal ;)

Heb genoten van iets bijzonders!

Je heb eerst Max Verstappen, dan een poosje niets.... En daarna komen de andere coureurs op een zekere afstand.
Hoe was het ook alweer? In de jaren pré 2020 was het altijd:
  • De auto is 80%, eigenlijk is 'naam coureur' maar een middelmatige.
  • Zet 'random coureur' in die auto en hij wint ook elke race.
Sorry hoor, maar menig Tweaker mag toch wel eens in de spiegel kijken.
Natuurlijk was het knap gisteren, maar absoluut geen top prestatie als je met 2 F1 wagens tegen allemaal F2 wagens rijdt.

Zoals ze al zo mooi op F1TV zeiden is het alsof je de F1 game op de PlayStation speelt met difficulty op easy. :+
Dat gekwijl hier is soms gewoon misselijkmakend. :P

Perez had ook gewoon weg moet rijden aan het begin in de race, niet het gat richting Alonso managen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Lt.Mitchell schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:23:
[...]
Het trio HAM VER ALO zou ik wel eens tegen elkaar willen zien rijden in dezelfde wagen, dat moet spannend zijn
VER - HAM was al 2 jaar spannend met Max in een mindere wagen :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 16-09 19:31
FabianGTI schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:33:
[...]

Natuurlijk was het knap gisteren, maar absoluut geen top prestatie als je met 2 F1 wagens tegen allemaal F2 wagens rijdt.

Zoals ze al zo mooi op F1TV zeiden is het alsof je de F1 game op de PlayStation speelt met difficulty op easy. :+

Perez had ook gewoon weg moet rijden aan het begin in de race, niet het gat richting Alonso managen.
Grotendeels met je eens hoor. Naar voren rijden met zo'n auto is niet knap. Zie Hamilton in 2021 in Brazilië.

Het is wel knap om je teamgenoot om de oren te rijden als die van P1 start in dezelfde wagen terwijl je P9 rijd. En het is nou niet alsof dit een fluke is. Dit doet Max al jaren met al zijn teamgenoten. Enkel in de tijd van Ricciardo niet... maar toen was die rookie en niet tot nauwelijks oud genoeg voor een rijbewijs :+

Ik kan verder het commentaar van F1TV ook wel waarderen. IMHO toch het fijnste commentaar.

kwa managen kan je wel eens gelijk hebben. Denk dat de gele band starten niet slecht was. De coureurs die daadwerkelijk er voor moesten rijden, konden prima weg op de gele en daarna naar wit. Maar als je niet de potentie van de gele band benut word het lastig ja.

Maar dan nog hou je het feit dat Max op oude hards betere laptimes zet als PER op een veel nieuwere set waarbij Max aan het managen was toen Perez harder reed.... Het hele weekend was Max al veel sneller als PER.

Hetzelfde zie je de laatste jaren trouwens bij Alonso ook. Die rijd veel beter als zijn teamgenoten, als in enkele klasses beter. Alleen valt het bij ALO minder op door de pech die die bij Alpine had. Dit jaar heeft die geen auto met Spontaneous Combustion Disorder en zie je het verschil in pace met Stroll. En vorig jaar was die ook beduidend beter dan Ocon die ondanks zijn vervelende acties soms toch echt wel een potje kan sturen (zie Ocon vs Gasly dit jaar)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
[...]

Daar wil ik wel de kanttekening bij zetten dat er een hoge verwachting was op een SC of een rode vlag. Dan kun je een gat trekken wat je wilt, maar dat wordt dan toch helemaal weggevaagd bij een SC of RF.

En dan heb je dus een gat getrokken voor niets, en ten kostte van je banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
HollowGamer schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:40:
Ik had niets van de pre-race 'show' gezien, maar net even teruggekeken wegens de meme video van P1.. WTF, geen enkele coureur had er zin in en het publiek ook niet.

Begrijp dat dit circus 2 uur heeft geduurd? Komop, die gasten moeten racen, niet energie verliezen aan onzin. DEV deed het juiste, je zag gewoon aan hem dat hij het verschrikkelijk vond. Max was aan het lachen, maar dat hadden de Amerikanen niet door.

Nee, zoals velen al zeiden houden we ons hart vast wat er gebeurt in Las Vegas, gaan ze daar ook muziek maken zonder een snaar aan te raken? Drummen zonder de drums te raken? Cheerleaders neerzetten omdat het kan? A.u.b. kap er mee.
Hoop gehuil, ik vond het wel vermakelijk. Ook leuker voor fans die daar zitten te wachten: gebeurt er nog eens wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
matthijst schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:43:
[...]

VER - HAM was al 2 jaar spannend met Max in een mindere wagen :)
En HAM en ALO was ook best spannend (of gespannen?) in een ver verleden.

We wachten dus nog op een VER - ALO. And i'm all here for it. Want IMHO is Alonso ook gewoon GOAT materiaal (al vind ik nooit dat er een GOAT kan zijn in een sport die niet gelijk en eeuwig ontwikkelend materiaal heeft) en heeft ALO pech gehad met zijn keuzes.

Als een ALO naar Merc was gegaan ipv HAM, hadden we nu waarschijnlijk een 8-time world champion of meer :+

Maarja, What ifs koop je niets voor. Maar volgens mij zijn de meeste mensen het er wel over eens dat er een aantal coureurs zijn die boven de rest staan, en daar horen HAM/VER/ALO alledrie wel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
Sir_Lion schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:45:
[...]

Daar wil ik wel de kanttekening bij zetten dat er een hoge verwachting was op een SC of een rode vlag. Dan kun je een gat trekken wat je wilt, maar dat wordt dan toch helemaal weggevaagd bij een SC of RF.

En dan heb je dus een gat getrokken voor niets, en ten kostte van je banden.
Als er een sc komt moet je sowieso waarschijnlijk naar binnen dan maakt de staat van je banden ook niet meer uit.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
De prestatie gisteren was niet dat Red Bull 1 en 2 werd :)
De prestatie was dat Max vanaf P9 alsnog eerste werd. Perez had in dezelfde auto van vooraan weg kunnen rijden. Max moest eerst nog 8 man inhalen om achter Perez terecht te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
[...]

Als je hier de discussie volgt gaat het ook vooral om het verschil Checo/Max en niet ten opzichte van de rest. Dat het deze race een 1-2 zou worden was vooraf al te verwachten. Dat Max met veel oudere banden nog steeds makkelijk sneller ging dan Checo is echter een ander verhaal.
Ik snap je geklaag over 'gekwijl' dan ook niet zo goed omdat ik maar bar weinig posts tegen kom die stellen dat Max zo knap heeft gereden dat ie het hele veld voorbij is gegaan. Dat was nl. gewoon te verwachten.
Die snap ik ook niet helemaal. Ook Checo wist vooraf al dat het uiteindelijk een gevecht was tussen hem en Max en niet tussen hem en Alonso. Je zou verwachten dat je dan dus vanaf het begin probeert weg te rijden. En dan weliswaar niet voluit want met een SC ben je je winst zo weer kwijt, maar ook niet zoals nu gelijk over gaan naar het gat managen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
matthijst schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:48:
[...]

Hoop gehuil, ik vond het wel vermakelijk. Ook leuker voor fans die daar zitten te wachten: gebeurt er nog eens wat.
Dit. Misschien moet je niet alles willen uitzenden :+ Maar er gebeurt genoeg achter de schermen wat niet direct te zien is bij F1TV. Er worden in de USA altijd best wel wat acitiveiten georganiseerd (vorig jaar een basketball shootout dacht ik) wat best vermakelijk is O-)

Dit jaar NFL blijkbaar:

en waarbij mij vaak opvalt dat Max zich maar op 1 ding focussed want volgens mij is die niet echt goed in een andere sport _O- Terwijl een Sainz zich wel bezig houd met andere sporten (golf, padel, etc) en daarin Leclerc vaak verslaat... in bijna alles :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 15:02
Op F1TV werd gezegd dat Perez weinig tot geen informatie kreeg/vroeg over de situatie op het veld terwijl Verstappen daar wel volop mee bezig was. Ik denk dat voor Perez daar zeker nog wel wat te winnen valt. Of hij daar ruimte voor heeft in zijn hoofd is een 2de. Verstappen heeft die ruimte zeker. Net als een Alonso.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
matthijst schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:51:
[...]

De prestatie gisteren was niet dat Red Bull 1 en 2 werd :)
De prestatie was dat Max vanaf P9 alsnog eerste werd. Perez had in dezelfde auto van vooraan weg kunnen rijden. Max moest eerst nog 8 man inhalen om achter Perez terecht te komen.
Ik denk dat het er vooral om gaat dat Ham nooit credits kreeg voor het verslaan van een Bottas (op eenzelfde wijze) op dit forum, maar nu Max het doet tegen een (wellicht minder complete) rijder van ongeveer hetzelfde kaliber, het ineens een topprestatie is.

Zo is het natuurlijk ook wel een beetje, maar goed, dat soort dingen horen er helaas een beetje bij I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 15:02
Snowdog schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:00:
[...]

Ik denk dat het er vooral om gaat dat Ham nooit credits kreeg voor het verslaan van een Bottas (op eenzelfde wijze) op dit forum, maar nu Max het doet tegen een (wellicht minder complete) rijder van ongeveer hetzelfde kaliber, het ineens een topprestatie is.

Zo is het natuurlijk ook wel een beetje, maar goed, dat soort dingen horen er helaas een beetje bij I guess.
Perez is wat mij betreft een betere en completere rijder dan een Bottas is. Bottas was duidelijk de ondergeschikte en accepteerde die rol meer dan een Perez doet.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hugo schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:02:
Perez is wat mij betreft een betere en completere rijder dan een Bottas is. Bottas was duidelijk de ondergeschikte en accepteerde die rol meer dan een Perez doet.
BOT liet echter ook van zich horen in het begin van het seizoen, wanneer hij dichtbij HAM stond in het kampioenschap, net zoals PER nu doet. Ik kan ze er ook geen ongelijk in geven, zolang zij uitzicht hebben op een goede klassering voor hunzelf.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 08-05-2023 11:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 18:49
[...]

Bij HAM - BOT was het overduidelijk dat HAM moest winnen en dat ze geen strijd aan gingen. RBR zegt in de media dat de coureurs mogen strijden, terwijl ze waarschijnlijk wel een voorkeur hebben voor Verstappen. Maar je zag gisteren in ieder geval niet dat Perez even aan de kant ging, wat Bottas wel altijd deed bij Hamilton.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hugo schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:59:
Op F1TV werd gezegd dat Perez weinig tot geen informatie kreeg/vroeg over de situatie op het veld terwijl Verstappen daar wel volop mee bezig was. Ik denk dat voor Perez daar zeker nog wel wat te winnen valt. Of hij daar ruimte voor heeft in zijn hoofd is een 2de. Verstappen heeft die ruimte zeker. Net als een Alonso.
PER vroeg nota bene zelf naar de rondetijden na zijn pitstop. Hij begreep niet hoe Max met oude harde banden dezelfde pace, of zelfs nog sneller, dan hem kon rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

matthijst schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:51:
7, anders reed hij al vooraan ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Plenkske schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:05:
Bij HAM - BOT was het overduidelijk dat HAM moest winnen en dat ze geen strijd aan gingen. RBR zegt in de media dat de coureurs mogen strijden, terwijl ze waarschijnlijk wel een voorkeur hebben voor Verstappen. Maar je zag gisteren in ieder geval niet dat Perez even aan de kant ging, wat Bottas wel altijd deed bij Hamilton.
Wanneer BOT zelf nog uitzicht had op goede klasseringen (vaak in het begin van het seizoen) ging hij ook gewoon ervoor. Pas later schikte BOT dan in, wanneer duidelijk was dat HAM toch wel weer de contender voor het WK ging zijn en niet hij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
Hugo schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:02:
[...]

Dat concludeer je op basis van de eerste 3 races van het jaar? Dat was bij Bottas niet anders joh. Kwam ook elk jaar weer met een nieuwe challenge en begon soms ook even goed, met Bottas 2.0, Bottas 3.0, etc. verhalen als gevolg. Max gaat Perez gewoon weer net zo makkelijk verslaan als Ham dat deed met Bottas. En ook Bottas had zijn sterke races zo af en toe.

Ik vind het meer om mediaverhaaltje om het toch nog een beetje spannend te houden, denk niet dat je daar met enige realiteitszin erg ver in mee hoeft te gaan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
[...]
Ah ja, take some words and pull them out of context.
Ze hadden het over hoe een coureur als Max het in een wagen als de RB19 laat lijken dat ie op de PlayStation op difficulty easy speelt.
Overigens waren ze overwegend positief over Max, hoe hij reed en werd hij al "one of the greats" genoemd mocht ie zijn 3e titel behalen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:50
.oisyn schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:06:
[...]

8, Max verloor een plekje bij de start ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:51
Max heeft geloof ik (zei Horner in een interview) geen moment een achterstand op Perez gehad groter dan 6 seconden.
Zelfs met het inhalen, of misschien zelfs wel door het inhalen. Max had bijna continue DRS en hoefde niet echt het gevecht aan te gaan om op die P2 uit te komen, dan slijten de banden ook niet perse heel veel. PER reed vooraan zonder hard te pushen, maar ook zonder DRS. Ze haalden PER naar binnen voordat er op dat moment uberhaupt een gevecht zou kunnen komen.

Heeft het hele team van PER dan hier niet gewoon een gigantische onderschattingsfout gemaakt? Dat Max op hard + DRS zo dichtbij kwam of bleef?

Had PER moeten pushen op die mediums om het gat groter te maken met het risico dat hij te vroeg naar binnen moest en de stint op hard te lang werd?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
CH4OS schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:06:
[...]
Wanneer BOT zelf nog uitzicht had op goede klasseringen (vaak in het begin van het seizoen) ging hij ook gewoon ervoor. Pas later schikte BOT dan in, wanneer duidelijk was dat HAM toch wel weer de contender voor het WK ging zijn en niet hij.
Ik heb het waarschijnlijk niet 100% scherp, maar ik kan me toch niet herinneren dat Bottas behoorlijk verdedigde (of in de aanval ging) tegenover Hamilton.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 10:32
Waah schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:11:
[...]
Ik verwacht dat een HAM of ALO kunnen laten zien of Max echt zo snel is in gelijk materiaal, maar dat zullen we helaas nooit weten.
Zo jammer dat Alonso nu niet in de tweede Red Bull zit :). Dat had misschien nog mooiere races opgeleverd.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Plenkske schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:10:
[...]

Ik heb het waarschijnlijk niet 100% scherp, maar ik kan me toch niet herinneren dat Bottas behoorlijk verdedigde (of in de aanval ging) tegenover Hamilton.
Nu zijn verdedigen en inhalen ook wel de twee zwakste punten van Bottas, met afstand. Heel snel over een enkele ronde en heel consistent, maar racecraft is gewoon matig.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Spookelo schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:08:
[...]

8, Max verloor een plekje bij de start ;)
Ook waar :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:13

DataGhost

iPL dev

sanderb schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:09:
Heeft het hele team van PER dan hier niet gewoon een gigantische onderschattingsfout gemaakt? Dat Max op hard + DRS zo dichtbij kwam of bleef?
Verstappen was op 20 ronden oudere hards sneller dan Perez ook op hards, zoiets is niet op te lossen met strategie maar dat heeft een andere oorzaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
alexbl69 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:11:
[...]

Zo jammer dat Alonso nu niet in de tweede Red Bull zit :). Dat had misschien nog mooiere races opgeleverd.
Hij zit toch in de tweede Red Bull?
[YouTube: Sergio Perez - "It's nice to see three Red Bull's on the podium" #f1 #f12023 #race]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 10:32
_/-\o_

Als je de onboards bekijkt valt op hoeveel vloeiender Verstappen stuurt in vergelijking met Perez.

Zowel de manier van sturen (Verstappen vloeiend versus Perez veel meer 'jerkey') als de hoeveelheid stuurbewegingen. Verstappen hoeft bijna niet te corrigeren in de bochten, hooguit verandert hij de stuuruitslag gradueel wat gedurende een bocht. Perez daarentegen maakt meerdere van die 'jerkey' stuurbewegingen per bocht. Dat zal langzamer zijn en meer van de banden vergen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
[...]

Bottas had dan ook weinig praatjes over dat hij ook een potentiele wereldkampioen was.
Perez schijnt dat wel te denken/ventileren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
.oisyn schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:06:
[...]

Neu, hij werd ingehaald bij de start ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Plenkske schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:10:
Dat deed PER gisteren toch ook niet? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

CH4OS schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:27:
[...]
Meer dan dat ik Bottas ooit heb zien doen.

Daarnaast was het verschil in banden gewoon te groot, Perez had echt 0 kans om VER achter zich te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

CH4OS schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:27:
[...]
Ik heb James niet op de boordradio gehoord :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
JB schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:29:
[...]

Ik heb James niet op de boordradio gehoord :+
Bono wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
[...]

Ehm, ook dat wordt helemaal niet gezegd. Er wordt vooral gezegd dat Checo keer op keer door de mand valt. Er is dan ook weinig verschil tussen Ham/Bottas en Max/Checo. In beide gevallen is er duidelijk een eerste en een tweede rijder, en in beide gevallen waren er momenten dat de 2e rijder dat nog niet door had (alhoewel Checo daar wat meer moeite mee lijkt te hebben dan Bottas)
Dat Max een goede rijder is, is natuurlijk ook wel duidelijk. Net als dat Hamilton dat is/was. Maar hetzelfde zie je bij Alonso die toch een bak sneller is dan zijn teamgenoot. Dus zeker als je de beide rijders van een team vergelijkt zie je dat de rijder toch nog veel impact heeft op de snelheid van de auto.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

redwing schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:30:
Dat Max een goede rijder is, is natuurlijk ook wel duidelijk. Net als dat Hamilton dat is/was. Maar hetzelfde zie je bij Alonso die toch een bak sneller is dan zijn teamgenoot. Dus zeker als je de beide rijders van een team vergelijkt zie je dat de rijder toch nog veel impact heeft op de snelheid van de auto.
ALO laat gewoon zien dat STR gewoon eigenlijk niet in de auto hoort, imo. Maar ja, pappie betaald. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
garriej schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:28:
[...]

Meer dan dat ik Bottas ooit heb zien doen.

Daarnaast was het verschil in banden gewoon te groot, Perez had echt 0 kans om VER achter zich te houden.
PER had het verschil moeten maken toen hij op veel nieuwere hards aan het rijden was. Daar heeft ie het uiteindelijk verloren, toen Max met een kleine achterstand op mediums kwam was het inderdaad kansloos voor PER.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:13
Kijkend naar de medium banden in de eerste 10 ronden, zie je bij iedereen een streep ontstaan, lieten ze tijdens de uitzending ook even zien.
De banden waren gewoon weer helemaal k. Mediums die het 10 tot 20 rondjes uithouden, maar je kan niet echt pushen, want graining/banden gaan kapot bij volle tank en hards die het rustig 45-60 rondjes volhouden en snelheid goed stabiel lijken te houden.
Een deel van de winst van VER komt dan ook gewoon door de staat van de medium banden bij volle tank en Perez die daardoor niet echt kon pushen voor een groter gat, als hij dat al wilde.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
CH4OS schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:32:
[...]
ALO laat gewoon zien dat STR gewoon eigenlijk niet in de auto hoort, imo. Maar ja, pappie betaald. ;)
Maar ook daar blijft het de vraag hoe veel er nu van de auto en hoeveel er van de coureur komt. Want ALO rijdt ook gewoon zeer goed, waardoor het de vraag bijft of STR nu een gemiddelde of echt een slechte coureur is.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Het verschil is wel dat in de HAM-BOT dominantie met Mercedes ze zelden een inhaalrace hoefden te doen, want op penalties na, stonden ze vaak 1-2 op de grid bij de start. Af en toe stond er nog een Ferrari/Red Bull tussen, maar dat was snel opgelost na de start. Daarna reden ze weg bij alles en iedereen.
Nu is de dominantie bij Red Bull, niet in quali trouwens, maar ook voor die dominantie was duidelijk dat Max toch echt wel een paar klassen beter is dan Perez. In 2020 en zeker ook 2021, had Max niet de dominante auto, maar liet wel zien wat hij wat extra brengt tov zijn teammaten. Zeker als je dan ziet dat Max regelmatig een inhaalrace heeft gedaan en dan alsnog wint en andersom niet. (Miami, Spa vorig jaar en nog een aantal races die ik zo niet meer uit mijn hoofd weet) Dan mag de auto dominant zijn, maar je moet dan nog wel even aan het eind van de inhaalrace je teammaat verslaan. In Baku lukte dat niet, maar hier liet Max wel even zien wie hier de betere rijder is. Tenzij je gelooft dat Max beter materiaal heeft dan Perez.

Perez heeft zijn F1 carriere te danken aan RB en het gebrek aan goede rijders in de opleiding, anders was zijn carriere al jaren geleden einde verhaal geweest. Daar mag die Gasly en Albon voor danken, dat die niet hebben laten zien bij Red Bull wat ze echt konden.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik zag zojuist deze indrukwekkende grafiek op Twitter, waar je heel duidelijk ziet hoe dat lap 21-44 ervoor heeft gezorgd dat Verstappen de race heeft gewonnen. Dit zijn de rondetijden ten opzichte van Max. Tijdens die middelste stint zit hij mega dichtbij de tijden van Checo die rondreed op banden die 22 ronden verser zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZCF_fapkxfrypnHNT9IfflWUK8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BwLOx03baDEti8fLrwAS1d75.png?f=fotoalbum_large

Bron: @Tracinginsights

[ Voor 19% gewijzigd door Jelleujelle op 08-05-2023 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:15

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MrOleo schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:35:
Kijkend naar de medium banden in de eerste 10 ronden, zie je bij iedereen een streep ontstaan, lieten ze tijdens de uitzending ook even zien.
De banden waren gewoon weer helemaal k. Mediums die het 10 tot 20 rondjes uithouden, maar je kan niet echt pushen, want graining/banden gaan kapot bij volle tank en hards die het rustig 45-60 rondjes volhouden en snelheid goed stabiel lijken te houden.
Een deel van de winst van VER komt dan ook gewoon door de staat van de medium banden bij volle tank en Perez die daardoor niet echt kon pushen voor een groter gat, als hij dat al wilde.
Als je even heel ver terugzoekt vind je de bandenstrategie zoals Pirelli die opgaf: beginnen op geel en eindigen op wit is het snelst.

De winst van Verstappen komt doordat Perez het liet liggen in vrije lucht met een snellere band (op geel) en vervolgens in vrije lucht (15 secs achter Verstappen) met een nieuwere band de tijden van Verstappen niet kon verbeteren. Sterker nog, Verstappen reed het gat voor de wissel al dicht.

Dat heeft de hele wereld kunnen zien, denk ik?

Als Perez op wit was gestart, had hij niet p1 gelegen na de eerste bocht (Verstappen werd tenslotte ook ingehaald) en dus de pole niet kunnen gebruiken om weg te rijden.

Moeten we het nog over De Vries hebben die van zijn downforce beroofd werd door Norris die op rood startte en zo zichzelf daarmee op de stip legde bij De Vries?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb altijd Max op het tweede scherm en merk dat ik bijna de hele race daarnaar zit te kijken ipv het gewone verslag. Het is een soort zen-ervaring om bij hem in de cockpit mee te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jelleujelle schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:38:
Ik zag zojuist deze indrukwekkende grafiek op Twitter, waar je heel duidelijk ziet hoe briljant Max op zijn harde band heeft gereden..

[Afbeelding]

Volgens deze grafiek zou er dus geen degradatie zijn geweest op de banden van VER. Dat geloof ik niet. Je moet toch echt nog steeds op 2 verschillende compounds hebben gereden in de race. ;)
pjottum schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:41:
Moeten we het nog over De Vries hebben die van zijn downforce beroofd werd door Norris die op rood startte en zo zichzelf daarmee op de stip legde bij De Vries?
Ik denk dat dit het enige seizoen in de F1 voor DEV wordt. :+

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 08-05-2023 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
CH4OS schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:43:
[...]
Volgens deze grafiek zou er dus geen degradatie zijn geweest op de banden van VER. Dat geloof ik niet.
Ik moest ook even kijken hoe je hem moet lezen, maar VER is de 0 lijn, de rest is in verhouding tot die lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 20:59
Jelleujelle schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:38:
Ik zag zojuist deze indrukwekkende grafiek op Twitter, waar je heel duidelijk ziet hoe briljant Max op zijn harde band heeft gereden..

[Afbeelding]

Max en Perez staan verkeerd om aangegeven?

Of is dit tijd t.o.v de nr 1?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
[...]
Volgens deze grafiek zou er dus geen degradatie zijn geweest op de banden van VER. Dat geloof ik niet.
De grafiek is het totale tijdverschil tov VER, niet het verschil in rondetijden of iets dergelijks.
Dus dat VER daar op 0 blijft is logisch omdat er vanuit hem gerekend word.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

matthijst schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:24:
[...]

Neu, hij werd ingehaald bij de start ;)
De overtake op MAG en LEC telt als 1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 10:13
[...]

Als je even heel ver terugzoekt vind je de bandenstrategie zoals Pirelli die opgaf: beginnen op geel en eindigen op wit is het snelst.
Ja duh, bij de start wil je op een zachte of medium band staan anders verlies je tijd en plekken in de eerste rondes. Daarom zijn die strategieën bijna altijd M->H en zelden H->M. Bij vrije lucht is de hardere band bij volle tank en zachtere band bij legere tank waarschijnlijk sneller dan andersom.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:15

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Des te meer reden het er nu over te hebben - Max kan altijd nog. >:)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 20:59
pjottum schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:50:
[...]

Des te meer reden het er nu over te hebben - Max kan altijd nog. >:)
Ja...die rijdt rond als een rookie...maar helaas is hij geen rookie...

Stelt flink teleur...en stiekem vind ik het nog niet eens zo erg...op de een of andere manier krijg ik altijd jeuk van hem met zijn perfecte antwoorden overal op...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Devian schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:52:
[...]

Ja...die rijdt rond als een rookie...maar helaas is hij geen rookie...
Dit zegt men al sinds het begin van het seizoen. Maar inmiddels hebben de andere rookies er meer meters op zitten dan DEV had in het begin van het seizoen, en die noemt iedereen nog steeds rookies. DEV is gewoon een rookie, ook al heeft hij iets meer meters kunnen maken dan de andere rookies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

.oisyn schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:54:
Dit zegt men al sinds het begin van het seizoen. Maar inmiddels hebben de andere rookies er meer meters op zitten dan DEV had in het begin van het seizoen, en die noemt iedereen nog steeds rookies. DEV is gewoon een rookie, ook al heeft hij iets meer meters kunnen maken dan de andere rookies.
Ik zou DEV niet echt een rookie willen noemen. In F1-termen wellicht, maar laten we de titels in GP2 en FE niet vergeten, of de tests die hij heeft gedaan voor Mercedes etc. Zo nieuw is DEV echt niet voor de sport. AT heeft dit seizoen ook niet echt de beste auto en dat is te zien, maar als TSU eigenlijk best rondjes om hem heen rijdt, weet ik niet of DEV een lang leven beschoren blijft. Ik zal hem iig niet missen, als ik eerlijk ben.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 08-05-2023 11:57 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CH4OS schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:55:
[...]
Ik zou DEV niet echt een rookie willen noemen. In F1-termen wellicht, maar laten we de titels in GP2 en FE niet vergeten, of de tests die hij heeft gedaan voor Mercedes etc. Zo nieuw is DEV echt niet voor de sport.
Niemand in F1 is nieuw voor de sport. Je komt (in principe) niet in de F1 als je verder niets gepresteerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

.oisyn schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:56:
Niemand in F1 is nieuw voor de sport. Je komt niet in de F1 als je verder niets gepresteerd hebt.
Met 'de sport' doelde ik nu dus enkel op F1 als sport. :) Voordat DEV zijn vaste stoeltje kreeg, heeft DEV ook al eea voor de F1 zelf (met name voor Mercedes) gedaan, door verschillende tests te rijden bijvoorbeeld.

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 08-05-2023 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CH4OS schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:57:
[...]
Met 'de sport' doelde ik nu dus enkel op F1 als sport. :)
Dan is het toch gewoon een rookie? Hij heeft 1 volle race meer gereden. En een paar testdagen.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 08-05-2023 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]
Ik zou DEV niet echt een rookie willen noemen. In F1-termen wellicht, maar laten we de titels in GP2 en FE niet vergeten, of de tests die hij heeft gedaan voor Mercedes etc. Zo nieuw is DEV echt niet voor de sport.
Toch zie je dat wel vaker dat een start in de F1 een soort reset is van de ervaring. Bij Mick Schumacher kwam het er ook niet uit. Verder zie je dat Yuki al wat meer ervaring in de F1 heeft maar Alphatauri ook niet mee krijgt met de rest, aan de krachtbron kan het in ieder geval niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

.oisyn schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:58:
Dan is het toch gewoon een rookie?
Zie mijn edit. Nee dus. PIA is wat dat betreft meer rookie dan DEV dat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

[...]
Ja laten we vooral de rookie niet de schuld geven van op iemand in rijden.
[...]
Ik zou DEV niet echt een rookie willen noemen. In F1-termen wellicht, maar laten we de titels in GP2 en FE niet vergeten, of de tests die hij heeft gedaan voor Mercedes etc. Zo nieuw is DEV echt niet voor de sport. AT heeft dit seizoen ook niet echt de beste auto en dat is te zien, maar als TSU eigenlijk best rondjes om hem heen rijdt, weet ik niet of DEV een lang leven beschoren blijft. Ik zal hem iig niet missen, als ik eerlijk ben.
Eerste seizoen F1 = Rookie. niet meer niet minder. Elke coureur die de F1 in komt heeft van alles gewonnen, anders rijd je niet in de F1.

[ Voor 49% gewijzigd door garriej op 08-05-2023 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CH4OS schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:59:
[...]
Zie mijn edit. Nee dus. PIA is wat dat betreft meer rookie dan DEV dat is.
Dat PIA meer een rookie is, impliceert niet dat DEV er geen is.

Mijn argument is: er werd van begin van dit seizoen al gezegd dat DEV geen rookie is. Van PIA zegt men op dit moment dat het wel een rookie is. PIA heeft op dit moment meer meters gereden dan DEV aan het begin van het seizoen. Ergo, DEV was toen ook een rookie. En een rookie ben je gewoon het hele seizoen :)

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 08-05-2023 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:09

Darkasantion

Just keep swimming!

Rookie of niet, ook ik vind DEV tegenvallen.
Had er ergens toch wat meer van verwacht, zeker gezien zijn achtergrond.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

.oisyn schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:00:

Mijn argument is: er werd van begin van dit seizoen al gezegd dat DEV geen rookie is. Van PIA zegt men op dit moment dat het wel een rookie is. PIA heeft op dit moment meer meters gereden dan DEV aan het begin van het seizoen. Ergo, DEV was toen ook een rookie. En een rookie ben je gewoon het hele seizoen :)
Ik praat over het totaalplaatje aan ervaring dat iemand meeneemt naar een team, los van het aantal meters op de fysieke baan. DEV heeft ook de nodige tijd doorgebracht in de simulator van Mercedes. Je zou dus verwachten dat een DEV wel al meer kan laten zien van zijn ervaring op de baan, maar voorlopig komt dat er niet echt uit en rijdt zelfs zijn teamgenoot hem eruit.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 08-05-2023 12:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:56

d0s

sssst

Wat moet het pijnlijk zijn voor papa Stroll om te zien dat je een podium auto hebt met de juiste coureur erin. Maar dat die coureur dus niet je zoon is.

Ik blijf het vinden: Stroll is het niet, heeft het niet, en zal het ook nooit krijgen. Daar doen een paar leuke dingetjes in de regen niks aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Darkasantion schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:03:
Rookie of niet, ook ik vind DEV tegenvallen.
Had er ergens toch wat meer van verwacht, zeker gezien zijn achtergrond.
Als je z'n achtergrond kent, dan had je niet meer verwacht. Elke klasse waar hij ooit in gereden heeft had hij veel tijd nodig om aan de omstandigheden te wennen.

Wie weet komt het nog, er zit wat mij betreft meer in dan hij nu laat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 15:30

MicroWhale

The problem is choice

Wat me deze race opviel was:
- HAM valt wederom door de mand. Eindigt ver achter RUS en hij kan op een of andere manier niet wennen aan zowel de auto als het rijden tussen de andere auto's. En merc kan het wel beter. Zie RUS en ALO (deels merc) die het wel te gelde maken. Heeft hij er nog wel zin in?
- LEC was een paar jaar geleden de belofte en werd daarom naar Ferrari gehaald als de persoon die de WC's naar binnen moest gaan halen. Zijn zelfvertrouwen lijkt compleet weg. Jammer om te zien, want hij kan volgens mij beter racen dan hij nu heeft laten zien.
- VER leek deze race in een compleet andere auto te rijden. Het DRS verschil met de niet RBs is mega groot. Daarnaast rijdt hij ook de 'minister of defense' PER vrij eenvoudig voorbij. En dat kwam dan weer door zijn bandenmanagement. Na 41 ronden nog sneller rondjes rijden dan PER op dezelfde band die veel nieuwer is.
- Leuk om HUL ook weer even terug te zien in de top 10, maar jammer dat hij na zijn pitstop onzichtbaar werd.
- Pijnlijke foutjes van DEV... die daardoor ook pijnlijk ver achter zijn teamgenoot rijdt.... sowieso rijden alle nieuwkomers achter hun teamgenoten. Wat betekent dat voor de nieuwe aanwas of wisselingen voor volgend jaar?

Ik vond het, mede door de mislukte quali en de verschillende strategieën, een erg leuke race om naar te kijken. En dat voor een stratencircuit! :)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 16-09 16:51
DataGhost schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:15:
[...]

Verstappen was op 20 ronden oudere hards sneller dan Perez ook op hards, zoiets is niet op te lossen met strategie maar dat heeft een andere oorzaak.
Zelfs in de eerste 15 ronden toen Max op hard stond en aan het inhalen was, was hij slechts 1 ronde langzamer dan PER.

DRS is gewoon zoooo goed bij RBR, dat je denk ik met DRS op hard sneller bent dan op medium zonder DRS...zelfs als je daarbij nog moet inhalen. Dat inhalen gebeurde echter met amper tijdverlies. Enerzijds omdat middels DRS inhalen en laat remmen weinig tijd kost netto, en anderzijds omdat de andere coureurs amper moeite deden om Max achter zich te houden (want kansloos).

Volgens mij stelt Max de auto dit jaar sowieso veel meer af op de race dan op de Q. En hij liet dit weekend maar weer zien waarom. Ik denk dat PER er in de Q dichterbij zit (of zelfs soms voor) omdat hij dan een afstelling heeft die voor de Q beter werkt, maar in de race de pace niet kan bijhouden.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
sanderb schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:13:
[...]

Volgens mij stelt Max de auto dit jaar sowieso veel meer af op de race dan op de Q. En hij liet dit weekend maar weer zien waarom. Ik denk dat PER er in de Q dichterbij zit (of zelfs soms voor) omdat hij dan een afstelling heeft die voor de Q beter werkt, maar in de race de pace niet kan bijhouden.
Dat is ook logisch. Hij weet dat hij de snelheid heeft tijdens de races, dus waarom zou je de instellingen opofferen voor betere een kwalificatie? Dat is totaal niet nodig, en dus dom om wél te doen. Een paar jaar geleden had Max dat wel nodig omdat de RB tijdens de race onderdeed aan de Mercedes. Perez lijkt dat nu ook nodig te hebben, omdat als hij niet vóór Max kwalificeert sowieso verloren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 07:18

Harrie

NederVlaming

[...]
Volgens deze grafiek zou er dus geen degradatie zijn geweest op de banden van VER. Dat geloof ik niet. Je moet toch echt nog steeds op 2 verschillende compounds hebben gereden in de race. ;)
[...]
Volgens mij was de degradatie bij Verstappen inderdaad zeer laag, de ronde tijden die hij liet zien op die oude hards waren inderdaad ongelofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik denk dat Pirelli wel een mooie statement tov Michelin heeft gemaakt dankzij Max.

(Michelin: we weten niet hoe we banden moeten maken die tijdig ploffen)

[ Voor 31% gewijzigd door Chevy454 op 08-05-2023 12:19 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
MicroWhale schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:10:
*knip*
- VER leek deze race in een compleet andere auto te rijden. Het DRS verschil met de niet RBs is mega groot. Daarnaast rijdt hij ook de 'minister of defense' PER vrij eenvoudig voorbij. En dat kwam dan weer door zijn bandenmanagement. Na 41 ronden nog sneller rondjes rijden dan PER op dezelfde band die veel nieuwer is.
Perez zat ook vol ongeloof in de auto toen hij, na zijn pitstop en dus nieuwe banden, slechts marginaal sneller was dan Max op zijn verbruikte banden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
- HAM valt wederom door de mand. Eindigt ver achter RUS en hij kan op een of andere manier niet wennen aan zowel de auto als het rijden tussen de andere auto's. En merc kan het wel beter. Zie RUS en ALO (deels merc) die het wel te gelde maken. Heeft hij er nog wel zin in?
- LEC was een paar jaar geleden de belofte en werd daarom naar Ferrari gehaald als de persoon die de WC's naar binnen moest gaan halen. Zijn zelfvertrouwen lijkt compleet weg. Jammer om te zien, want hij kan volgens mij beter racen dan hij nu heeft laten zien.
- Leuk om HUL ook weer even terug te zien in de top 10, maar jammer dat hij na zijn pitstop onzichtbaar werd.
- Pijnlijke foutjes van DEV... die daardoor ook pijnlijk ver achter zijn teamgenoot rijdt.... sowieso rijden alle nieuwkomers achter hun teamgenoten. Wat betekent dat voor de nieuwe aanwas of wisselingen voor volgend jaar?

Ik vond het, mede door de mislukte quali en de verschillende strategieën, een erg leuke race om naar te kijken. En dat voor een stratencircuit! :)
Vind onderstaande van Brundle wel een waardevolle toevoeging met hoe Leclerc momenteel presteert:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8bKDxbW79A19sYqJV4lTPUwZ5Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5IdXfy82uOJsJkiReLDG5jD7.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

T-homas schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:21:
[...]

Vind onderstaande van Brundle wel een waardevolle toevoeging met hoe Leclerc momenteel presteert:
[Afbeelding]
Ja, dit zit je vaak met snelle rijders (Verstappen was ook een brokkenpiloot de eerste tijd in de RB), maar de meeste leren na een seizoen of 2 van de fouten, leclerc heeft blijkbaar iets meer tijd nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 15:30

MicroWhale

The problem is choice

ThomasG schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:20:
[...]
Perez zat ook vol ongeloof in de auto toen hij, na zijn pitstop en dus nieuwe banden, slechts marginaal sneller was dan Max op zijn verbruikte banden.
Haha, ja dat geloof ik... zo zaten wij er ook bij. Na de quali zei Perez al dat hij niet wist hoe Max zo kon rijden. En dat hij geluk had dat Max geen ronde neer kon zetten. De race ging echt totaal tegen de normale logica in. Lijkt me zeer frustrerend om je teamgenoot zo anders met dezelfde auto te zien werken.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:10
Leclerc moet teveel op het randje rijden met deze auto en onderkent dan soms het punt waar hij over het randje gaat. De Ferrari is niet vergevingsgezind, heeft een serieus goede Single lap afstelling maar is heel gevoelig op het grensbereik.

De RedBull lijkt de meest complete auto dit jaar, lijkt het overal wel goed te kunnen doen en de aangepaste regels hebben ze het minste last van gehad (dankzij Newey denk ik).

Aston begon lekker maar begint nu al wat terug te zakken in de ontwikkeling

Mercedes vertikt toe te geven dat ze een slecht concept hebben gemaakt

Devries maakt gewoon teveel stomme foutjes en fouten. Heeft al meer crashes dan Tsunoda op zijn conto staan denk en nog niets laten zien. dat hij vorig jaar toevallig een paar mooie races heeft gemaakt bij zijn debuut zijn geen garantie voor blijven presteren blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens mij was er ook ergens vrij in het begin al iets van een boordradio van HAM waarin het ook leek of ie er niet zo'n zin in had. Volgens mij is de drive er nog wel als ie mee zou kunnen doen voor winst / wc, maar ik denk dat het HAM niet boeit of hij 5de of 9de wordt, voor hem maakt dat het verschil niet meer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Maarten schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:39:
[...]

Volgens mij was er ook ergens vrij in het begin al iets van een boordradio van HAM waarin het ook leek of ie er niet zo'n zin in had. Volgens mij is de drive er nog wel als ie mee zou kunnen doen voor winst / wc, maar ik denk dat het HAM niet boeit of hij 5de of 9de wordt, voor hem maakt dat het verschil niet meer denk ik.
Ik vermoed dat de auto veel beter handelbaar was na de bandenwissel en hij toen wel kan inhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
Maarten schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:39:
[...]

Valt ergens te begrijpen, denk ik. Altijd om de winst gestreden, 7x kampioen en dan nu ergens in het middenveld rondkarren lijkt mij niet echt bevorderlijk voor de motivatie.
Zet daar Russell tegenover die vanuit een Williams komt. Die zal ook willen strijden om de winst maar rijdt al stukken verder naar voren dan ie daar deed. Toch een verschil tussen de veteraan en de jonge (hongerige) hond.
Ik ben erg benieuwd of Lewis na dit jaar verder gaat als ze 'm geen podium auto kunnen garanderen.
Hij heeft zich al hoog en breed bewezen, ik zie 'm niet nog een jaar rond P6 rondrijden eigenlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:31
Sowieso, hij is als 6e geeindigd na als 13e e zijn gestart. Prima op zich toch? De Mercedes is nou eenmaal niet zo'n raket als de RB.

En hij staat nog ruim voor op zijn teamgenoot...

Dus weer door de mand vallen? Mwah... Hooguit teleurstellende quali

[ Voor 6% gewijzigd door m0ridin op 08-05-2023 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09 20:14
hjs schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:53:
[...]

Ik vermoed dat de auto veel beter handelbaar was na de bandenwissel en hij toen wel kan inhalen.
Denk vooral omdat hij toen niet meer in het drs treintje zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 22:36
Max had iets te bewijzen aan Checo en de Mexicaanse fans. Maar volgens sommige op You Tube komt het alleen omdat Red Bull bedriegers zijn vanwege de cost cap, volgens sommige engelse fans. Wat een jankers zijn het toch. Nog steeds niet over 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

garriej schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:59:
[...]

Ja laten we vooral de rookie niet de schuld geven van op iemand in rijden.
Vind vooral de wijze waarop Norris reageert hierop niet netjes, maar wellicht is dat mijn Nederlandse bril. Was inderdaad een rookie-fout zoals De Vries zelf ook heeft toegegeven. Wel kwam Norris naar mijn idee redelijk rücksichtslos het gat in gedoken, maar dat is de start (en voor een gat moet je gaan). Vind dat natrappen van Norris niet nodig en past niet bij iemand met zijn kwaliteit. Dit deed hij vorig jaar ook nog tegen Ricciardo (en daarbij vergat hij wel dat Ricciardo de enige is die eerste is geworden met McLaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
m0ridin schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:55:
Sowieso, hij is als 6e geeindigd na als 13e e zijn gestart. Prima op zich toch? De Mercedes is nou eenmaal niet zo'n raket als de RB.

En hij staat nog ruim voor op zijn teamgenoot...

Dus weer door de mand vallen? Mwah... Hooguit teleurstellende quali
Helemaal mee eens. HAM reed begin van de race in de DRS trein maar heeft zich daarna prima herpakt. Gewoon een solide race gereden en geëindigd voor LEC. Gewoon pech (of slecht gepresteerd) tijdens kwalificatie.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:06

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FvmedjAXgAEINIQ?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
desalniettemin schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:56:
Max had iets te bewijzen aan Checo en de Mexicaanse fans. Maar volgens sommige op You Tube komt het alleen omdat Red Bull bedriegers zijn vanwege de cost cap, volgens sommige engelse fans. Wat een jankers zijn het toch. Nog steeds niet over 2021.
Ik vind het vooral frapant als je dan ziet dat Merc juist in hun dominante jaren (voor de costcap) ruim het meeste uitgaven (8-10% meer dan RB). En dat is factoren meer dan waarvoor RB nu een straf heeft gekregen (1.6%)

Conclusie is dus eigenlijk dat ze vinden dat al die overwinningen van Hamilton ook gekocht zijn?

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05

Spotmatic

Ken sent me

desalniettemin schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:56:
Het is dat je het zegt... Ik blijf ver weg van de meeste social media. Ik kijk F1 voor mijn plezier en niet voor wat een verongelijkt piepeltje op Youtube ervan vindt. Misschien dat het voor die personen oplucht maar verder worden we er helemaal niks wijzer van. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

.oisyn schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:00:

Het gaat mij er trouwens ook om, dat 'DEV is rookie' wordt gebruik als excuus voor bepaalde zaken, terwijl hij genoeg meters onder de riem heeft met F1 autos zowel op de baan zelf als in de simulator. Dan is achteraan rijden wel een beetje gek. Zeker als je kijkt waar TSU zit, met hetzelfde materiaal dus.

Wat dat betreft is DEV echt niet helemaal rookie meer, DEV heeft echt een veel langere aanloop naar F1 genomen. Dat hoeft niet slecht te zijn, maar dat het nu niet uit de verf komt, spreekt dan vervolgens wel boekdelen over hem.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 08-05-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Woudloper schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:04:
[...]

Vind vooral de wijze waarop Norris reageert hierop niet netjes, maar wellicht is dat mijn Nederlandse bril. Was inderdaad een rookie-fout zoals De Vries zelf ook heeft toegegeven. Wel kwam Norris naar mijn idee redelijk rücksichtslos het gat in gedoken, maar dat is de start (en voor een gat moet je gaan). Vind dat natrappen van Norris niet nodig en past niet bij iemand met zijn kwaliteit. Dit deed hij vorig jaar ook nog tegen Ricciardo (en daarbij vergat hij wel dat Ricciardo de enige is die eerste is geworden met McLaren)
Ik vond zelf vooral Norris en Leclerc wel heel erg vroeg remmen voor T1.
Ik vermoed dat Devries dat ook gewoon niet had verwacht.
VER lette beter op, maar raakte daardoor wel 1 plek kwijt in T1.

Normaal laat je de auto harder meerollen als je aan de buitenkant van T1 zit in een 1st lap.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 08-05-2023 13:12 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
T-homas schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:21:
[...]

[Afbeelding]
"I am stupid" , hij weet het wel... maar blijkbaar lukt het hem maar niet om niet meer "stupid" te zijn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Had ook iets meer verwacht van DEV, zeker na zijn goede invalbeurt vorig jaar.

Echter tegelijkertijd begon men wel erg snel, ook hier, volgensmij bij race 2 al zeer kritisch te zijn op DEV. En we zijn nu net pas 5 races onderweg.

Hij zal het beter moeten gaan doen maar ik geef hem voorlopig nog wel even voordeel vd twijfel.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Van RBR zelf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVhl-kPuzy1nLfnkCQmIdhwrSDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5gPDCwodgWQZUCsQyKFOIHb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQGt8yc699MbfmrkZMDvgrYhV9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/heYGh6wjtqSgZ8vg5B6VZsHx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTE4ruEWubZc-35O-hpDcIGFbd4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cYXT2GeAb4usAO5rYtmLDLOq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCWOlD7mwzO01vmw50s454GFK7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ArIQA4cocdeXXuAKXU0U5216.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qsSkn9Db1-4WrscEJSuzRq0XiNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v0VmknPOA4BbQB3iKJKxJQVl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door d-vine op 08-05-2023 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
redwing schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:05:
[...]

Ik vind het vooral frapant als je dan ziet dat Merc juist in hun dominante jaren (voor de costcap) ruim het meeste uitgaven (8-10% meer dan RB). En dat is factoren meer dan waarvoor RB nu een straf heeft gekregen (1.6%)

Conclusie is dus eigenlijk dat ze vinden dat al die overwinningen van Hamilton ook gekocht zijn?
Nee, want dan is het natuurlijk aan Lewis te danken en niet de auto ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
Spotmatic schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:06:
[...]

Het is dat je het zegt... Ik blijf ver weg van de meeste social media. Ik kijk F1 voor mijn plezier en niet voor wat een verongelijkt piepeltje op Youtube ervan vindt. Misschien dat het voor die personen oplucht maar verder worden we er helemaal niks wijzer van. ;)
Ik vind vooral de analyses van Peter Windsor wel aardig en reageer ik wel eens op commentaar daar van andere reageerders. Trollen daar reageer ik nooit op, dan gaan ze vanzelf weer terug naar hun holen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:04

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
@basvn Was me voor.

[ Voor 97% gewijzigd door G_Dragon op 08-05-2023 15:06 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
MicroWhale schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:33:
[...]

Haha, ja dat geloof ik... zo zaten wij er ook bij. Na de quali zei Perez al dat hij niet wist hoe Max zo kon rijden. En dat hij geluk had dat Max geen ronde neer kon zetten. De race ging echt totaal tegen de normale logica in. Lijkt me zeer frustrerend om je teamgenoot zo anders met dezelfde auto te zien werken.
Met respect voor Perez, maar hij is gewoon niet het talent wat Max wel is. Goede rijder in een goede auto die op een baan waar je geen verschil kan maken kan winnen (lees; als hij voorop ligt zoals Baku en SA). Maar op het moment dat er wat meer van de rijders gevraagd wordt is hij niet thuis. Snap die toxische kant ook niet helemaal, maar komt ook meer van z'n fans/landgenoten. beetje realisme zou ze wel sieren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 10:21

backupdevice

Boeh!

[...]

Beetje een zure post imho die ook Max zijn performance onderuit haalt. Tuurlijk zit hij in de snelste auto, maar ga eens naar de tijden van zijn eerste stint kijken. Super vlak, constant en sneller als zijn teamgenoot.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

“Yeah, I mean I tried – I gave it all,” said Perez. “I think the first stint was really poor with the graining that we had on that initial pace. And that compromised quite a lot of our race. We didn’t have too much of a difference on tyre, and Max was particularly strong today, so a well-deserved win for him.
https://www.formula1.com/...axrVo6pwv18NLUQ9pH4D.html

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord