[F1 2023] Race 6 GP van Emilia-Romagna Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 15.723 views

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:12

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:08

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHCQxl5aAM5SIMvA8k_T3A-EbFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/INyoUNp2p0GL3OkXGr8lIMLj.png?f=user_large
Race 6: Gran Premio Del Made In Italy E Dell'Emilia-Romagna
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B94yP1U3clGoQ_jfNEJ8bWSkntI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oTAPp6HpAOgPuJbcU45nZlqO.jpg?f=user_large

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azpHghopzDaRumBMEjjHMKO9eC0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S13E7odQjXfzI1xBXXMDeM67.png?f=user_large
vr 19 mei
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 13:30
Local time: 13:30
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 17:00
Local time: 17:00
za 20 mei
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 12:30
Local time: 12:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 16:00
Local time: 16:00
zo 21 mei
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Local time: 15:00

Circuit
▸ Autodromo Enzo e Dino Ferrari▸ Aantal rondes: 63
▸ Locatie: Imola, Emilia-Romagna, Italië▸ Lengte Circuit: 4.909 km
Meer info ↗▸ Race afstand: 309,049 km

Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/f_auto/q_auto/v1677244984/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Emilia_Romagna_Circuit.png.transform/8col/image.png

Bandenoverzicht

Voor de race in Imola zijn de volgende compounds gekozen: Hard C3, Medium C4 en Soft C5.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FwL45eFXsBM3NNm?format=jpg&name=900x900

Imola wordt het eerste circuit waar een nieuwe kwalificatie opzet uitgeprobeerd gaat worden. Later dit seizoen volgt nog een 2e circuit. Net als bij de Sprint Shootout eerder moeten de coureurs per kwalificatieronde met een verplichte bandentype rijden. Voor Q1 is dat de harde band, voor Q2 de medium en voor Q3 de soft band.

Terug naar boven

[ Voor 1% gewijzigd door Chocoball op 17-05-2023 08:32 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Mocht de grand prix doorgaan en de condities nat blijven dan komen ook de nieuwe regenbanden die zonder bandenwarmers kunnen in actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:33
Wat denken we? Persoonlijk denk ik dat deze race afgelast gaat worden, als ik kijk wat voor noodweer ze daar nu hebben. Lijkt het mij onverantwoord om daar rond te gaan rijden.

En nog een linkje met het laatste nieuws uit Italië.
https://nos.nl/l/2475413

[ Voor 19% gewijzigd door CrazyFool op 17-05-2023 08:09 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 08:55
Ik vind dat ze het weekend nu al moeten cancelen. De regio heeft al problemen genoeg. Nu zijn veel fans ook nog niet onderweg.

[ Voor 3% gewijzigd door SnowDude op 17-05-2023 08:06 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ondanks ik ergens stiekem wel hoop dat een van mijn favoriete banen word gereden dit weekend, heb ik mijn harde twijfels na het zien van alle beelden op Twitter. En natuurlijk is het belangrijker dat de mensen daar veilig zijn en alles weer goed komt, dus we gaan het zien wat de organisatie zal beslissen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
In de intro staat “nieuwe kwalificatie opzet”. Heeft dit alleen invloed op de te gebruiken banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:54
Gewoon rijden. Door het bergachtig gebied lijkt het allemaal veel extremer als dat het is. Het water zal snel afgevoerd worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
G_Dragon schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:10:
Ondanks ik ergens stiekem wel hoop dat een van mijn favoriete banen word gereden dit weekend, heb ik mijn harde twijfels na het zien van alle beelden op Twitter. En natuurlijk is het belangrijker dat de mensen daar veilig zijn en alles weer goed komt, dus we gaan het zien wat de organisatie zal beslissen.
Voor vandaag wordt ook veel neerslag verwacht. De F1 paddock gaat nog maar F2 en F3 paddock staan blank, daarvan had jij een tweet en foto in het seizoen topic geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:22
Ik denk dat het qua circuit prima door in gaan, morgen is t droog, na morgen nog wel nat maar niet zo extreem veel, dus het te hoge water op het circuit zelf zal waarschijnlijk geen probleem zijn. Want het circuit ligt niet aan het eind van een enorm stroom-/regen gebied

Vraag is of de regio/ hulpdiensten zo iets aan kunnen. Maar ik vermoed dat de F1 vooral naar de staat van t circuit zal kijken en t dus door zal gaan

Vermoed wel dat we geen normaal weekend zullen hebben qua schema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:07

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Kan me niet voorstellen dat de Grand Prix dit weekend doorgaat

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Chocoball schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:15:
[...]

Voor vandaag wordt ook veel neerslag verwacht. De F1 paddock gaat nog maar F2 en F3 paddock staan blank, daarvan had jij een tweet en foto in het seizoen topic geplaatst.
Ja klopt dus ik verwacht wel al dat het niet doorgaat en dat is misschien ook maar beter voor de regio, want ze hebben hun handen vol.

Deze foto bedoel je:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2EMuzOg2FLvPziG6VlKL6Ic7TE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tiyCG5Sd9fnjrJlTI17gWbbk.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
kraanwagen schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:11:
In de intro staat “nieuwe kwalificatie opzet”. Heeft dit alleen invloed op de te gebruiken banden?
Verplichte bandenkeuzen per kwalificatieronde en 2 bandensets in het weekend minder. Met de verwachte regen op zaterdag en zondag is de kans groot dat we alleen regenbanden gaan zien en dat het kwalificatie experiement opschuift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

G_Dragon schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:16:
[...]

Ja klopt dus ik verwacht wel al dat het niet doorgaat en dat is misschien ook maar beter voor de regio, want ze hebben hun handen vol.

Deze foto bedoel je:
[Afbeelding]
Nou vooruit... Daar wil ik nog wel een rode vlag voor accepteren...

Is dat een Pirelli truck?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

stylezzz schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:11:
Gewoon rijden. Door het bergachtig gebied lijkt het allemaal veel extremer als dat het is. Het water zal snel afgevoerd worden....
Zo ongeveer de hele omgeving is geëvacueerd, Er is daar een hoop ellende en dan ben jij van mening om "gewoon" te gaan racen?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:22

JB

Cédric roelt!

Begin ‘m toch wel te knijpen hoor… :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hw4N2w5wFM0wAtFCRqwXAIwd69k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/qUuhaZHtUCdOUvofXsQlwfGd.gif?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:57
CrazyFool schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:04:
Wat denken we? Persoonlijk denk ik dat deze race afgelast gaat worden, als ik kijk wat voor noodweer ze daar nu hebben. Lijkt het mij onverantwoord om daar rond te gaan rijden.

En nog een linkje met het laatste nieuws uit Italië.
https://nos.nl/l/2475413
The show must go on! Belgian Grand Prix 2021 on repeat.

En daarmee zeg ik niet dat ze moeten rijden, maar wel wat de F1 wilt. De race organisatie zal het, zeker gezien Belgie 2021, niet zo snel zelf annuleren.

[ Voor 15% gewijzigd door Joyous-P op 17-05-2023 08:23 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Mijn broer en ik hebben kaarten. Ik had wel met regen (race) rekening gehouden, maar niet met noodweer. We zitten nu in Florance en gaan nog door naar bologna, en naar Rome na de race

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Joyous-P schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:21:
[...]

The show must go on! Belgian Grand Prix 2021 on repeat.

En daarmee zeg ik niet dat ze moeten rijden, maar wel wat de F1 wilt. De race organisatie zal het, zeker gezien Belgie 2021, niet zo snel zelf annuleren.
Precies, voor de organisatie spelen de commerciële belangen mee. Een door hun afgelaste grand prix kost miljoenen die ze misschien niet te boven komen. De uiteindelijke beslissing moet van de FIA komen wil de race niet doorgaan.

Ik denk dat ze er alles aan zullen doen om de race door te laten gaan. Ook voor de regio en dat allemaal vanwege de commerciële belangen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:12
SnowDude schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:06:
Ik vind dat ze het weekend nu al moeten cancelen. De regio heeft al problemen genoeg. Nu zijn veel fans ook nog niet onderweg.
Dit dus. Dat je niet dezelfde toestanden krijgt als in Melbourne in 2020. Dat 1 minuut voor FP1 de boel pas wordt afgeblazen terwijl iedereen het mijlenver ziet aankomen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-05 14:23
Klinkt moreel misschien niet helemaal OK, maar waarschijnlijk zal dit noodweer ook niet gedekt zijn door de verzekeringen van de leveranciers/afhankelijkheden. Zolang het veilig is het circuit te bereiken (zet het trekkertje alvast maar klaar bij de parking), tref je de gene die zo afhankelijk zijn van dit evenement het meest bij het niet door laten gaan. Ik doel dan vooral op de lokale faciliteurs, horeca, etc.

Het zou de organisatie sieren door evt het evenement een dag op te schuiven, als dat een beter perspectief biedt. Ik snap, TV rechten, maar beter een handvol die kijkt naar een race op maandag dan helemaal geen race op zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Thinlanet schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:36:
Klinkt moreel misschien niet helemaal OK, maar waarschijnlijk zal dit noodweer ook niet gedekt zijn door de verzekeringen van de leveranciers/afhankelijkheden. Zolang het veilig is het circuit te bereiken (zet het trekkertje alvast maar klaar bij de parking), tref je de gene die zo afhankelijk zijn van dit evenement het meest bij het niet door laten gaan. Ik doel dan vooral op de lokale faciliteurs, horeca, etc.

Het zou de organisatie sieren door evt het evenement een dag op te schuiven, als dat een beter perspectief biedt. Ik snap, TV rechten, maar beter een handvol die kijkt naar een race op maandag dan helemaal geen race op zondag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFNqeSzzDG7c-Im8PTAGM6EUDwM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dReLyLL0lZn8TbjDLhx0KZ9e.png?f=user_large

Dat is zeker een goede gedachte maar dat maakt een weersverwachting als dit weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Alpine verhuist personeel in Imola als voorzorgsmaatregel, Alpine heeft haar personeel ondergebracht in een ander hotel, dit vanwege de zware regenval in de regio Emilio-Romagna in Italië. Op dit moment is er nog geen personeel op het circuit van Imola..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:40

basvn

Breezand - NHN

Ik had gisteravond gelezen dat ze hun hotel niet meer in konden/geëvacueerd zijn daaruit komt het onder water stond. dus dan klinkt dit wel logisch

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
basvn schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:44:
[...]

Ik had gisteravond gelezen dat ze hun hotel niet meer in konden/geëvacueerd zijn daaruit komt het onder water stond. dus dan klinkt dit wel logisch
Ja dan is dit een logische actie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Persoonlijk vind ik dat het de FIA/F1 zou sieren om uit respect voor de bewoners te zeggen we verschuiven de race naar later dit jaar. Die mensen die daar wonen hebben wel wat anders aan hun hoofd, alles staat in die provincie onder water.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
Thinlanet schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:36:
Dat gaat niet gebeuren. Een "paar" lokale leveranciers t.o.v. de miljoenen kijkers wereldwijd. Kwalificaties uitstellen en op zondag ochtend verrijden is nog te doen, Suzuka (2005?) als goed voorbeeld, maar de race op maandag, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Speedy55 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:47:
Persoonlijk vind ik dat het de FIA/F1 zou sieren om uit respect voor de bewoners te zeggen we verschuiven de race naar later dit jaar. Die mensen die daar wonen hebben wel wat anders aan hun hoofd, alles staat in die provincie onder water.
Dat zou zeker helpen, maar iets zegt mij dat de organisatie van Monza daar niet heel erg blij mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:56
Speedy55 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:47:
Persoonlijk vind ik dat het de FIA/F1 zou sieren om uit respect voor de bewoners te zeggen we verschuiven de race naar later dit jaar.
Als ik de kalender zie zijn daar geen opties voor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 15:07
Het is een noodtoestand in de regio...maar ik gok dat hier niet veel mensen Valkenburg hebben meegemaakt en dan is dit wel stuk erger. Ik heb zou het vanuit menselijk oogpunt erg vinden als daar geen rekening mee zou worden gehouden.

[ Voor 9% gewijzigd door bvbal79 op 17-05-2023 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-05 10:51
Mocht het niet doorgaan dan komt het mij stiekem wel goed uit. Ik kan de race niet live zien en vind terugkijken maar zo zo

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 08:31

TrekDr0p

QR niet scannen

Wanneer zullen ze het definitief gaan melden? Denk na de meeting van vandaag? Kunnen denk ik niet langer uitstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
bvbal79 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:59:
Het is een noodtoestand in de regio...maar ik gok dat hier niet veel mensen Valkenburg hebben meegemaakt en dan is dit wel stuk erger. Ik heb zou het vanuit menselijk oogpunt erg vinden als daar geen rekening mee zou worden gehouden.
Er zijn hier eigenlijk geen mensen toch die zeggen dat 't door moet gaan? Alleen dat we, de FIA/F1 kennende, verwachten dat 't wel door gaat als 't circuit zelf schoon genoeg is. En dat een schoon/droog circuit geen onrealistische aanname is.

Valkenburg overstroomde woensdag m.n. donderdag volgens mij en vrijdag waren ze al begonnen met herstel/opruimwerkzaamheden. Het circuit ligt zo op 't eerste hoog wat gunstiger dan een Valkenburg en voor een F1 race zal je ook minder opruimwerkzaamheden hebben op 't circuit zelf dan in een plaats zelf.

Het zou eigenlijk door de regionale president vanwege de veiligheidssituatie verboden moeten worden, want van gezond verstand bij de F1/FIA is niet altijd even veel sprake...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FwT8ENAXsAAe7hl?format=jpg&name=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
stylezzz schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:11:
Diezelfde bergen zorgen er ook voor dat buien tussen de bergen blijven hangen en het dus nog langer/heviger regent. En juist in bergachtig gebied is de kans op overstromingen groot, zie de overstromingen in Duitsland en Limburg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:52
FastFred schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:09:
[...]

Diezelfde bergen zorgen er ook voor dat buien tussen de bergen blijven hangen en het dus nog langer/heviger regent. En juist in bergachtig gebied is de kans op overstromingen groot, zie de overstromingen in Duitsland en Limburg...
offtopic:
Overstromingen in Valkenburg hadden niks te maken met bergen / bergachtig gebied. Die heuveltjes hangen de wolken ook gewoon boven. Valkenburg was puur de Geul die buiten zijn oevers trad, in combinatie met een (hevige) regenbui. En dat de Geul buiten de oevers trad kwam door hevige regenval in België. En ook andere dorpen waar de Geul doorheen gaat was er wateroverlast (/Geul uit oevers getreden), alleen niet zo extreem dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

bvbal79 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:59:
Ik vind een vergelijking met Valkenburg van minimale waarde.
Als de organisatie van de race op wat voor wijze dan ook in de weg staat van herstel of steun voor de bevolking moet de race wat mij betreft niet doorgaan. Ik kan echter niet beoordelen of dat ook zo is en ik verwacht dat bijna iedereen hier niet goed de mogelijkheid heeft om het te beoordelen.

Dus voorzichtigheid is geboden om te impliceren dat de race door laten gaan per definitie een gebrek aan rekening houden met de omgeving is.

En voordat we weer in een typische zwart-wit discussie terecht komen: ik stel dus NIET het tegenovergestelde, want ik denk dat het waarschijnlijk beter is om het evenement af te blazen, maar ik stel dat we niet teveel voorbarige conclusies moeten trekken met beperkte info.

De race verplaatsen kan sowieso niet. De kalender is vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
RobertMe schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:15:
[...]

offtopic:
Overstromingen in Valkenburg hadden niks te maken met bergen / bergachtig gebied. Die heuveltjes hangen de wolken ook gewoon boven. Valkenburg was puur de Geul die buiten zijn oevers trad, in combinatie met een (hevige) regenbui. En dat de Geul buiten de oevers trad kwam door hevige regenval in België. En ook andere dorpen waar de Geul doorheen gaat was er wateroverlast (/Geul uit oevers getreden), alleen niet zo extreem dan.
Nee, die overstromingen hadden te maken met rivieren die nergens heen konden, omdat er geen ruimte voor uiterwaarden is zoals we in Nederland hebben, omdat er daar bergen zijn.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Fuck de bergen 8)7 Het gaat om het stukje "noodtoestand". Er staan daar complete straten blank waar de auto's nog net met het dak bovenuit komen en dan gaan we hier soebatten of je het kunt vergelijken met Valkenburg of niet. Er is daar een bak ellende momenteel, net zoals in Valkenburg toentertijd. Racen lijkt gewoonweg onmogelijk cq. onverstandig...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Hann1BaL schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:16:
Als de organisatie van de race op wat voor wijze dan ook in de weg staat van herstel of steun voor de bevolking moet de race wat mij betreft niet doorgaan. Ik kan echter niet beoordelen of dat ook zo is en ik verwacht dat bijna iedereen hier niet goed de mogelijkheid heeft om het te beoordelen.
Er zullen sowieso ambulances van het lokale ziekenhuis ter plekke zijn op het circuit. Terwijl die potentieel dus ook nog dagen werk hebben om gewonden etc te behandelen in het ziekenhuis / als er nog een "search & rescue" is daarvoor paraat te staan. Daarnaast zal in het ziekenhuis potentieel ook een OK leeg moeten blijven in het geval dat er een coureur wordt binnen gebracht terwijl de lokale ziekenhuizen potentieel dus al onderbezet zijn.
En brandweerlieden worden volgens mij ook weer vaak in gezet op circuit als fire marshalls. Dus ook daarbij is dan de keuze of ze reddingswerk / hulpverlening doen of voor de veiligheid zorgen bij wat entertainment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

RobertMe schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:27:
[...]

Er zullen sowieso ambulances van het lokale ziekenhuis ter plekke zijn op het circuit. Terwijl die potentieel dus ook nog dagen werk hebben om gewonden etc te behandelen in het ziekenhuis / als er nog een "search & rescue" is daarvoor paraat te staan. Daarnaast zal in het ziekenhuis potentieel ook een OK leeg moeten blijven in het geval dat er een coureur wordt binnen gebracht terwijl de lokale ziekenhuizen potentieel dus al onderbezet zijn.
En brandweerlieden worden volgens mij ook weer vaak in gezet op circuit als fire marshalls. Dus ook daarbij is dan de keuze of ze reddingswerk / hulpverlening doen of voor de veiligheid zorgen bij wat entertainment.
Ik heb geen informatie beschikbaar dat dat er op dit moment en grotere vraag naar ambulances is. Jij wel?
Dus als er ineens een ramp is en ambulances zijn nodig, wordt de F1 stilgelegd en de ambulances ingezet waar ze nodig zijn.

Dit is precies mijn punt: Er zitten tal van verkapte aannames in je post of heb je een nieuwsbericht die nu aangeeft dat de ziekenhuizen overbelast zijn?

Op elk moment tijdens het event kun je alsnog de boel stil leggen als dan alsnog elders ondersteuning nodig is. Die conclusie kunnen we niet trekken. Dat kunnen ze daar lokaal wel en die moeten dan ook gewoon weigeren om de race van ondersteuning te voorzien als er ergens anders nood is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
Fabrega: vanmiddag om 14:00 een update

[ Voor 59% gewijzigd door Jasphur op 17-05-2023 09:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Hann1BaL schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:31:
[...]

Ik heb geen informatie beschikbaar dat dat er op dit moment en grotere vraag naar ambulances is. Jij wel?
Dus als er ineens een ramp is en ambulances zijn nodig, wordt de F1 stilgelegd en de ambulances ingezet waar ze nodig zijn.

Dit is precies mijn punt: Er zitten tal van verkapte aannames in je post of heb je een nieuwsbericht die nu aangeeft dat de ziekenhuizen overbelast zijn?

Op elk moment tijdens het event kun je alsnog de boel stil leggen als dan alsnog elders ondersteuning nodig is. Die conclusie kunnen we niet trekken. Dat kunnen ze daar lokaal wel en die moeten dan ook gewoon weigeren om de race van ondersteuning te voorzien als er ergens anders nood is.
Ik stel niks en doe geen aannamen. Ik geef alleen aan dat bij F1 er ambulances (+ ambulancepersoneel) en brandweerlieden van de lokale ziekenhuizen en brandweerkorpsen aanwezig zijn. En daarnaast dat die potentieel andere dingen te doen hebben. Ik zeg niet dat die andere dingen te doen hebben. Maar gezien de situatie aldaar is de kans wel aanwezig daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

Een rode vlag omdat (een deel) van de ondersteuning elders nodig is? :P

Of bedoelde je na een training oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:35
[...]
Dus als er ineens een ramp is en ambulances zijn nodig (…)
Die ramp is er al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:52

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Lijkt op de instelling van de Tour de France,. De Tour gaat gewoon door.
Zou de FIA/FOM wel sieren als ze het verplaatsen en of cancellen. Al denk ik dat ze gewoon doordouwen, want geld.. .
Al dat leed voor die inwoners daar, vreselijk.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:30

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

RobertMe schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:35:
[...]

Ik stel niks en doe geen aannamen. Ik geef alleen aan dat bij F1 er ambulances (+ ambulancepersoneel) en brandweerlieden van de lokale ziekenhuizen en brandweerkorpsen aanwezig zijn. En daarnaast dat die potentieel andere dingen te doen hebben. Ik zeg niet dat die andere dingen te doen hebben. Maar gezien de situatie aldaar is de kans wel aanwezig daarop.
En vergeet ook niet de helikopter die op het circuit moet staan. Hadden we daar in het verleden niet een keer mee te maken. Edit: https://twitter.com/skysportsf1/status/1314560782571573248

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Die medische heli moet ook kunnen vliegen natuurlijk. Volgens mij is dat altijd een plaatselijke heli? Als die zondag elders ingezet wordt om inwoners van daken te halen of ik noem maar wat, dan kan de F1 het ook shaken. En ambu's moeten ook kunnen rijden, als de wegen vol water staan.

Ik zou zeggen afblazen die hap.

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 17-05-2023 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Pendaco schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:43:
[...]

En vergeet ook niet de helikopter die op het circuit moet staan. Hadden we daar in het verleden niet een keer mee te maken. Edit: https://twitter.com/skysportsf1/status/1314560782571573248
Helicopter op zichzelf is niet perse een vereiste. Maar er moet wel een plan zijn om binnen X minuten in het ziekenhuis te zijn, dan kan dus ook met een ambulance over de weg. Het kan dus ook zijn dat dat is hoe ze bij Imola werken, met ambulances naar het circuit, maar dan zullen ook die wegen goed begaanbaar moeten zijn.
Weet niet meer 100% zeker of het in China was, maar meen van wel. De situatie dat door ik meen smog de helikopter niet naar het ziekenhuis kon. Vervolgens is toen permanent een volledige rijbaan afgesloten zodat een ambulance in een stuk kon doorrijden naar het ziekenhuis.
Maar/en als ze op Imola wel met de helikopter werken zal die uiteraard ook beschikbaar moeten zijn en niet dat die (eigenlijk) nodig is voor reddingswerkzaamheden. (Nogmaals: geen idee of dat het geval is, maar dat kan wel zo zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
En dan ALS het wel doorgaat moeten de coureurs ook nog eens zonder bandenwarmers gaan rijden, want de nieuwe regenbanden worden namelijk gebruikt zonder bandenwarmers.

[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 17-05-2023 09:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
G_Dragon schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:52:
En dan ALS het wel doorgaat moeten de coureurs ook nog eens zonder bandenwarmers gaan rijden, want de nieuwe regenbanden worden namelijk gebruikt zonder bandenwarmers.
First world problem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:52

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

RobertMe schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:51:
[...]

Helicopter op zichzelf is niet perse een vereiste. Maar er moet wel een plan zijn om binnen X minuten in het ziekenhuis te zijn, dan kan dus ook met een ambulance over de weg. Het kan dus ook zijn dat dat is hoe ze bij Imola werken, met ambulances naar het circuit, maar dan zullen ook die wegen goed begaanbaar moeten zijn.
Weet niet meer 100% zeker of het in China was, maar meen van wel. De situatie dat door ik meen smog de helikopter niet naar het ziekenhuis kon. Vervolgens is toen permanent een volledige rijbaan afgesloten zodat een ambulance in een stuk kon doorrijden naar het ziekenhuis.
Maar/en als ze op Imola wel met de helikopter werken zal die uiteraard ook beschikbaar moeten zijn en niet dat die (eigenlijk) nodig is voor reddingswerkzaamheden. (Nogmaals: geen idee of dat het geval is, maar dat kan wel zo zijn)
Was dat toen ook niet in Duitsland/ Oostenrijk met de mist? Paar jaar geleden volgens mij. Kon de vrije training niet doorgaan omdat de helikopter niet kon vliegen.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nee maar het zal voor de coureurs wel wennen zijn als er het weekend gereden word, al zie eerder gebeuren dat het de FIA de boel aflast.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:36
Ik kan me niet voorstellen dat de race doorgang zal vinden:
  • Zelfs als de helicopter kan vliegen; lijkt me niet te verantwoorden dat de GP de helicapaciteit dan confisqueert terwijl er elders (potentieel) mensen proberen te ontkomen aan de watersnood en/of medische hulp nodig hebben.
  • Stel je de beelden voor dat er op 500m van het circuit gezinnen op het dak van hun huis zitten om aan het water te ontsnappen, terwijl je op de achtergrond ronkende raceauto's hoort en ziet.
  • De 50,000(?) man die op de race af wil komen wil je absoluut niet in het rampgebied hebben.
  • De negatieve PR die de sport op zich afroept in het kader van klimaatverandering die zo wel heel zichtbaar en contrasterend wordt.
Helaas jongens. Op naar volgende week vermoed ik.

[ Voor 3% gewijzigd door CousinBoneless op 17-05-2023 09:59 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:40

basvn

Breezand - NHN

Dit zou bij het hotel zijn waar RBR verblijft
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/eIkiUXZOoVtOE1PsSihgwtbiWxlpAGaOCJZCsavwOmI.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&v=enabled&s=5f89b5d8bea82bfdb1dc0a6263865961f9fbb938

bron

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

RobertMe schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:35:
[...]

Laten we dus maar niet hier de expert zijn, want dat kunnen ze lokaal beter. De lokale autoriteiten laten zich echt niet door de FIA de les lezen, dus als die vinden dat het afgeblazen moet worden, gaat het feest niet door.

Met de gebrekkige informatie die wij hebben, lijkt het er voor mij op dat dit niet het moment is voor een F1 race weekend in die regio. Enige wat ik hoop is dat ze geen “Australie 2020” fratsen uithalen. Dus vandaag annuleren, of zorgen dat het zonder additionele overlast voor omgeving door kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:30

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Sepp14 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:57:
[...]

Was dat toen ook niet in Duitsland/ Oostenrijk met de mist? Paar jaar geleden volgens mij. Kon de vrije training niet doorgaan omdat de helikopter niet kon vliegen.
Yep was de Eifel GP in 2020. Zie ook m'n eerdere link ;)
Wikipedia: 2020 Eifel Grand Prix
The first practice session on Friday began at 11:00 CEST (UTC+2). However, rain and fog prevented the cars from leaving the pit lane as conditions were unsafe for the medical helicopter to fly. With 30 minutes of the session left to go, first practice was abandoned, and no running was completed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
SKY gaat gewoon door met hun social media plan, zoals elk raceweekend :P tweets van een minuut tien geleden. In de comments denken mensen er anders over

[Twitter: https://twitter.com/skysportsf1/status/1658744168322306048?s=46&t=ckdCYTlMzysXpGU--U1WHA][Twitter: https://twitter.com/skysportsf1/status/1658744032602779648?s=46&t=ckdCYTlMzysXpGU--U1WHA]

:D

[ Voor 25% gewijzigd door Jasphur op 17-05-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Hann1BaL schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:00:
[...]

Laten we dus maar niet hier de expert zijn, want dat kunnen ze lokaal beter. De lokale autoriteiten laten zich echt niet door de FIA de les lezen, dus als die vinden dat het afgeblazen moet worden, gaat het feest niet door.
Nogmaals. Waar uit mijn berichten haal je dat ik mij voordoe als expert? Feit is dat "lokale hulpverlening" wordt ingezet door/voor F1 (ziekenhuispersoneel en brandweer dus). Kans is zeer aanwezig dat de capaciteit dus niet beschikbaar is voor F1 door de noodsituatie aldaar. Dus ja, dan moeten natuurlijk de lokale autoriteiten beslissen of ze genoeg capaciteit beschikbaar hebben voor het F1 feestje zonder hulpverlening op te offeren. Maar ik stel toch nergens dat die capaciteit er (per definitie) wel is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pendaco schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:04:
[...]

Yep was de Eifel GP in 2020. Zie ook m'n eerdere link ;)

[...]

Wikipedia: 2020 Eifel Grand Prix
The first practice session on Friday began at 11:00 CEST (UTC+2). However, rain and fog prevented the cars from leaving the pit lane as conditions were unsafe for the medical helicopter to fly. With 30 minutes of the session left to go, first practice was abandoned, and no running was completed.
Was ook niet alleen de Eiffel GP. Oostenrijk / Steiermarken hebben ze ook problemen met het zicht gehad. Alleen toen bij het circuit waarbij ze als oplossing de helikopters ergens anders geplaatst hadden en ze dan met ambulance naar de helikopter zouden gaan en dan de grote bulk alsnog met helikopter naar het ziekenhuis. Helikopter stond dan ergens verder in het dal waar dus geen mist was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
G_Dragon schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:57:
[...]

Nee maar het zal voor de coureurs wel wennen zijn als er het weekend gereden word, al zie eerder gebeuren dat het de FIA de boel aflast.
Nogmaals: first world problem. Ik denk dat het voor de coureurs ook wennen is om in een ondergelopen gebied te verblijven (als Alpine inderdaad het hotel niet in kon en bij het hotel waar Red Bull verblijft de straten blank staan en je nog net het dak van auto's ziet). Ik denk dat dat meer met hen doet dan wel of geen bandenwarmers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:35

Damian

Insane Obtrusion

Nieuwe kwalificatie concept wat ze willen gaan testen dit weekend lijkt mij wel gaaf...

Q1 verplicht op hard
Q2 verplicht op medium
Q3 verplicht op soft

Al gok ik dat de race niet door gaat dit weekend....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

RobertMe schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:07:
[...]

Nogmaals. Waar uit mijn berichten haal je dat ik mij voordoe als expert? Feit is dat "lokale hulpverlening" wordt ingezet door/voor F1 (ziekenhuispersoneel en brandweer dus). Kans is zeer aanwezig dat de capaciteit dus niet beschikbaar is voor F1 door de noodsituatie aldaar. Dus ja, dan moeten natuurlijk de lokale autoriteiten beslissen of ze genoeg capaciteit beschikbaar hebben voor het F1 feestje zonder hulpverlening op te offeren. Maar ik stel toch nergens dat die capaciteit er (per definitie) wel is 8)7
Trek die lange tenen even in joh. Het gaat niet alleen om jou, maar generiek in het topic. Niet allemaal zo persoonlijk nemen.
Mijn hele punt is juist dat die speculatie allemaal zo onzinnig is, omdat wij dat niet kunnen beoordelen. Jij kiest er vervolgens voor om mij te quoten en daar alsnog op te reageren :)

De autoriteiten en FIA hebben inzicht in de situatie. Wij zien alleen wat NOS/nu.nl plaatjes en berichten. We hebben geen idee hoelang hulp nodig is. We hebben totaal geen inzicht in de organisatie.
Dus je speculaties hebben weinig op zak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
My feeling is that everything possible will be done to carry out the GP if local authorities authorize it and have the emergency situation in the area under control.
First help people in difficulties, always.
There are still 2/3 days left. All the material is already in circuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ben benieuwd of ze überhaupt alles wel op tijd daar weg krijgen voor volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:52

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RegularJohn schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:22:
Ben benieuwd of ze überhaupt alles wel op tijd daar weg krijgen voor volgende week.
Dat is inderdaad ook nog een hele goede vraag

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 15:21
Ik denk dat ze het zo lang mogelijk gaan rekken, voor ze besluiten om wel/niet door te gaan.
En dan is F1 natuurlijk het belangrijkste voor ze, F2 en F3 zullen ze makkelijker annuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-05 20:42
Plenkske schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:24:
Ik denk dat ze het zo lang mogelijk gaan rekken, voor ze besluiten om wel/niet door te gaan.
En dan is F1 natuurlijk het belangrijkste voor ze, F2 en F3 zullen ze makkelijker annuleren.
Dat denk ik ook. Vandaag om 14:00 een melding dat er morgen om 12:00, of iets dergelijks, een update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 07:58
Als ik op Google maps kijk dan zijn de snelwegen daar ook dicht, vraag me af wat je daar dan moet doen als F1 als het hele gebied onder water staat.

Maar goed, ethisch denken heb ik de F1(fan) nog nooit zien doen

[ Voor 9% gewijzigd door GrooV op 17-05-2023 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
RobertMe schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:12:
[...]

Nogmaals: first world problem. Ik denk dat het voor de coureurs ook wennen is om in een ondergelopen gebied te verblijven (als Alpine inderdaad het hotel niet in kon en bij het hotel waar Red Bull verblijft de straten blank staan en je nog net het dak van auto's ziet). Ik denk dat dat meer met hen doet dan wel of geen bandenwarmers.
Ja dan kan je dat altijd blijven roepen en zeggen, want er is altijd iets erger / groter op die manier. Ik deel alleen maar de informatie en dat dit voor de correurs wennen zal gaan zijn terwijl ik ook wel weet dat er grotere dingen afspelen in het land of de wereld, maar dat voegt niks extra's toe voor niemand want iedereen weet dat zelf wel? O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 07:48

Mimiix

Professioneel Prutser

De F2 Paddock staat goed onder water.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FwURV7iXgAEG-xa?format=jpg&name=900x900

https://twitter.com/SerenaRF1/status/1658751108737638400

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Die grijze "tent" achter de trucks is volgens mij van F1 broadcasting (met regie etc)? Leuke kostenpost denk ik zo als dat ding al gevuld was met apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

RegularJohn schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:22:
Ieder team heeft ~5 complete "garage sets" een aantal zullen vast en zeker onderweg zijn maar misschien dat er nog ééntje beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 14:41
Op dit moment schat ik de kans dat het niet doorgaat in op 90%. Ook al gaat het nu de komende dagen niet (minder) regenen, is de schade in de omgeving zodanig groot dat de autoriteiten volledig belast zullen zijn met het helpen van de lokale mensen. Ik kan me niet voorstellen dat ze een F1 race een hogere prioriteit geven (ze hebben niks te maken met de financiële belangen van de F1, zeker niet op dit moment).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

RobertMe schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:44:
[...]

Die grijze "tent" achter de trucks is volgens mij van F1 broadcasting (met regie etc)? Leuke kostenpost denk ik zo als dat ding al gevuld was met apparatuur.
Ik denk het ook. Al verwacht ik dat ze die apparatuur later kunnen brengen. In dat geval zullen ze hebben afgewacht omdat de regen wel voorspeld was natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Gekkenhuis schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:47:
[...]

Ieder team heeft ~5 complete "garage sets" een aantal zullen vast en zeker onderweg zijn maar misschien dat er nog ééntje beschikbaar is.
Die sets zijn juist meestal overzees. Teams zijn zelf verantwoordelijk voor transport in Europa dus die gaan niet meerdere sets binnen Europa verspreiden met extra kosten. Gewoon één set die na het weekend wordt afgebroken en met de grote colonne mee gaat. Vaak genoeg ook dat als bv beide auto's tijdens een race uitvallen dat ze al beginnen met afbreken van de pitbox. Als ze toch twee sets hebben is die "druk" voor snel afbreken er natuurlijk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
ik zou 't ergens wel 'grappig' vinden als ze tot 't laatste moment proberen 't door te laten gaan, vervolgens het zondag eind van de ochtend alsnog annuleren en door de weer- en wegomstandigheden teams vervolgens niet tijdig hun materialen in Monaco volgende week kunnen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:02
Zou toch enorm jammer zijn als het niet doorgaat, maar wel begrijpelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

RobertMe schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:51:
[...]

Die sets zijn juist meestal overzees. Teams zijn zelf verantwoordelijk voor transport in Europa dus die gaan niet meerdere sets binnen Europa verspreiden met extra kosten. Gewoon één set die na het weekend wordt afgebroken en met de grote colonne mee gaat. Vaak genoeg ook dat als bv beide auto's tijdens een race uitvallen dat ze al beginnen met afbreken van de pitbox. Als ze toch twee sets hebben is die "druk" voor snel afbreken er natuurlijk minder.
Vandaar ook de "misschien" want ik verwacht het ook niet. Zeker als je ziet wat er voor een logistieke planning aan te pas komt om alles overal zo goedkoop mogelijk te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gekkenhuis op 17-05-2023 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
rik86 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:54:
ik zou 't ergens wel 'grappig' vinden als ze tot 't laatste moment proberen 't door te laten gaan, vervolgens het zondag eind van de ochtend alsnog annuleren en door de weer- en wegomstandigheden teams vervolgens niet tijdig hun materialen in Monaco volgende week kunnen krijgen
Het race weekend begint op vrijdag dus zo lang kunnen ze sowieso niet wachten.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

rik86 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:54:
Zondag pas? We gaan vrijdag en zaterdag bootje varen dan of? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ReVision. schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:18:
[...]

Een race zonder enige vorm van training kan best leuk zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:56
ReVision. schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:18:
Vrijdag kunnen ze cancelen. Dan heb je op zaterdag FP1, Q en op zondag race. In een heel extreem geval kunnen ze zelfs zondag alleen Q en race doen, dus geen FP, maar ik denk niet dat de teams daar snel akkoord mee zullen gaan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:57

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vrees voor een Australië-2020-Corona'tje.

Daarmee bedoel ik dat de beslissing tot het laatste moment wordt uitgesteld. F1 wil het zelf niet afzeggen want dan moeten ze voor de kosten opdraaien. Dus F1 zegt dat het doorgaat ténzij het niet mag van de lokale autoriteiten. De lokale autoriteiten hebben momenteel echter wel wat anders aan hun hoofd dan auto'tje rijden en willen ook niet verantwoordelijk worden gehouden voor financiële tegenvallers van F1.

F1 zal de beslissing dus zo lang mogelijk uitstellen in de hoop dat de autoriteiten de race verbieden (of het toch door kan gaan, natuurlijk).
Zolang de beslissing niet genomen is zullen tienduizenden fans die kant op reizen. Zelfs als je denkt dat de race niet doorgaat kun je maar beter je vakantie gebruiken ipv thuis op de bank blijven zitten.
Het laatste waar de lokale hulpdiensten op zitten te wachten is een leger aan toeristen die in het water vallen, met hun auto vast komen te zitten in de modder, wiens hotel overstroomt of die gewoon dronken en vervelend zijn. Touristen evacueren en elders onderbrengen is al helemaal niet wat ze daar nodig hebben. De lokale horeca zal momenteel ook wel geen tijd/capaciteit hebben om ze op te vangen.

Vanuit mijn kantoorstoel is het natuurlijk onmogelijk om echt in te schatten hoe het daar voor staat, maar ergens hoop dat de lokale burgemeester de knoop doorhakt en zegt dat het feest niet door gaat zodat het F1-circus weer kan vertrekken/thuis blijft. Ik zou het wel heel jammer vinden want dit is een van mijn favoriete banen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Siebeh schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:26:
[...]

Dat denk ik ook. Vandaag om 14:00 een melding dat er morgen om 12:00, of iets dergelijks, een update komt.
Ik persoonlijk denk dat ze om 14:00 al zeggen dat ze het af gaan blazen, al zou ik jouw redenatie ook wel kunnen begrijpen. Het gaat om veel geld, en een kans om deze race in te halen is niet al te groot. Als ze hem alsnog door kunnen laten gaan dit weekend dan wachten ze misschien toch wel tot het laatste moment om de knoop door te hakken (tenzij het te hopeloos is, wat ik nu zelf persoonlijk denk).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik vrees nergens voor. Zolang de FIA niets bekendmaakt is het voor ons alleen maar speculeren. Het gaat door of het gaat niet door. Zo simpel is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheHamQuestion
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-05-2024
kraanwagen schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:11:
Ja, Q1 moet je op harde banden rijden
Q2 Medium
Q3 softs.

Tenzij het natuurlijk regent. Dit doen ze om te zorgen dat er minder banden gebruikt worden in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-05 15:40

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nog een ander aspect is de wetgeving in Italië. Na de dood van Senna (op dit circuit) in 1994 zijn Frank Williams, Patrick Head en Adrian Newey vervolgd voor dood door schuld, een echt strafrechtelijk onderzoek dus. Ik weet niet of die wetgeving nog steeds hetzelfde is, maar als teams ondanks alle waarschuwingen tóch gaan racen hier, kunnen de verantwoordelijken nog wel eens hetzelfde boven het hoofd hangen als Williams in '94?

Het schijnt dat Italië hier vrij uniek in is, dus ik weet niet exact hoe het zit maar dit schoot door m'n hoofd.

[ Voor 11% gewijzigd door Icephase op 17-05-2023 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 04-05 22:44
Beste argument om het niet door te laten gaan is dat dat rampgebied nu niet op tienduizenden mensen zit te wachten voor een heel weekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Justevo schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:32:
Beste argument om het niet door te laten gaan is dat dat rampgebied nu niet op tienduizenden mensen zit te wachten voor een heel weekend.
Dan maar racen zonder publiek, toch? Dat vind ik dus juist één van de minst sterke argumenten eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Tof om te zien dat zo'n team ook verantwoordelijkheid pakt en zijn bijdrage doet aan de omgeving. Uit tweets valt te lezen dat ze ook werknemers en dorpgenoten onderdak hebben geboden in de fabriek als veilige plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:54
Gekkenhuis schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:18:
[...]

Zo ongeveer de hele omgeving is geëvacueerd, Er is daar een hoop ellende en dan ben jij van mening om "gewoon" te gaan racen?
Laten we even afwachten wat er voor nieuws komt vanmiddag en niet paniek gaan lopen schoppen om allerlei foto's en tweets die de wereld over gaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Icephase schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:32:
Nog een ander aspect is de wetgeving in Italië. Na de dood van Senna (op dit circuit) in 1994 zijn Frank Williams, Patrick Head en Adrian Newey vervolgd voor dood door schuld, een echt strafrechtelijk onderzoek dus. Ik weet niet of die wetgeving nog steeds hetzelfde is, maar als teams ondanks alle waarschuwingen tóch gaan racen hier, kunnen de verantwoordelijken nog wel eens hetzelfde boven het hoofd hangen als Williams in '94?

Het schijnt dat Italië hier vrij uniek in is, dus ik weet niet exact hoe het zit maar dit schoot door m'n hoofd.
Wacht even! Ze zijn niet vervolgd, want ze zijn vrijgesproken. Op zich niet zo gek dat er een onderzoek is als iemand komt te overlijden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Hann1BaL schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:37:
[...]

Wacht even! Ze zijn niet vervolgd, want ze zijn vrijgesproken. Op zich niet zo gek dat er een onderzoek is als iemand komt te overlijden.
Dan ben je dus wel vervolgd. Ze zijn alleen niet veroordeeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gekkenhuis schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:47:
[...]

Daar moeten ze dan wel de trucks voor hebben en die staan nu allemaal op Imola. Daar hebben ze volgens mij geen 2 vloten van. Met back-to-back races in Europa wordt direct na de race begonnen met opruimen, maandagochtend vertrekken de eerste trucks en die rijden rechtstreeks naar Monaco. Imola > Monaco is 500km, dus dat komt maandagmiddag/avond aan.

Dus zelfs als de teams (en de meeste zitten in de UK) een reserve set hebben, moet je nog trucks hebben om die vanuit UK naar Monaco te karren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Hann1BaL schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:37:
[...]

Niet veroordeeld, wel vervolgd. Vrijspraak was pas in 2019 geloof ik. Daar hadden ze dus best lang voor nodig uiteindelijk. In elk ander land zou het als ongeluk worden geclassificeerd en volgt er geen strafrechtelijk onderzoek - in Italië echter wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Icephase op 17-05-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Icephase schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:38:
[...]

Niet veroordeeld, wel vervolgd. Vrijspraak was pas in 2019 geloof ik. Daar hadden ze dus best lang voor nodig uiteindelijk. In elk ander land zou het als ongeluk worden geclassificeerd en volgt er geen strafrechtelijk onderzoek - in Italië echter wel.
Helemaal gelijk, my bad. Williams was in 97 vrijgesproken kon ik online vinden.
Hooggerechtshof heeft de zaak opnieuw laten bekijken in 2003 en wederom vrijspraak in 2005.

Ik zou niet te snel zeggen dat het in elk land als ongeluk geclassificeerd zou worden, omdat er nu gewoon grote technische elementen zijn waarbij nalatigheid dus zeker om de hoek kan komen kijken.

Dat ze in Italie misschien verder gaan dan andere landen zou kunnen, maar heb ik geen kennis over of dat zo is.

[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 17-05-2023 11:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Knap om het ongeval van Senna bij een natuurramp te weten betrekken. Als de race nu doorgaat is het team niet verantwoordelijk maar de organisatie en de FIA. Een team of coureur kan hooguit besluiten om niet van start te gaan. En dat zou niet de eerste keer zijn dat dat gebeurt.

Nu eerst maar 14:00 uur afwachten wanneer er meer nieuws naar buiten komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

sjaool schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:45:
Knap om het ongeval van Senna bij een natuurramp te weten betrekken. Als de race nu doorgaat is het team niet verantwoordelijk maar de organisatie en de FIA. Een team of coureur kan hooguit besluiten om niet van start te gaan. En dat zou niet de eerste keer zijn dat dat gebeurt.

Nu eerst maar 14:00 uur afwachten wanneer er meer nieuws naar buiten komt.
Het topic is de “Imola” race, dus is het niet geheel offtopic lijkt me :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:29
Topic is net geopend en al gelijk 4 paginas wat is nu allemaal het probleem.
Links of rechtsom gaat het door de FIA heeft allang een oplossingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vn6FXDcFkO5d2fiU7oxLqWlXuYs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8Lcs2fSxwUuytHfuN5FSjgu5.jpg?f=user_large
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord