[F1 2023] Race 6 GP van Emilia-Romagna Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 15.744 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:24
basvn schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:52:
[...]

-O-

[Afbeelding]

ik kijk over anderhalve week wel nog een keer..
Snap ik. Het weer kunnen ze vaak toch niet zo ver vooruit voorspellen. Maar regen is nu wel wat de toon slaat 8)7

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:17

sjaool

Every life should have 9 cats

Mad-Matt schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:28:
[...]

Ben niet zo bang voor het inpakken, maar het daadwerkelijk logistieke stukje van het vertrekken uit dat gebied. De regen houdt voorlopig aan, dus ik zie de situatie niet op korte termijn verbeteren.
Het komt ook niet zo nauw nu natuurlijk. Normaal gesproken vertrekken ze pas op zondagavond of maandag. Ze hebben nu dus wat speling om het juiste moment te kiezen om te vertrekken. Ook nemen ze volgens mij niet zo heel veel mee richting Monaco vanwege de beperking qua ruimte. Red Bull heeft daar sowieso een andere hospitality dan op andere circuits.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:38

basvn

Breezand - NHN

dronebeelden vanaf het circuit

https://streamable.com/71zo7t

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mad-Matt schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:07:
En hoe zit het met Monaco volgende week? Krijgen ze alle spullen wel op tijd uit het rampgebied?
Dat is een circuit 500km verderop (zo'n 2,5 keer de breedte van Nederland), het weer zal daar sowieso anders zijn en de voorspellingen gaan niet zover vooruit. Men heeft nu al de tijd om die kant op te gaan immers, dat lijkt me ruim voldoende tijd. Volgens Google Maps is de rit (ondanks de nodige werkzaamheden nu) een kleine 6-7 uur. Dus laten we het op een dag of twee houden om weg te komen uit Imola. Moet wel lukken me dunkt.

EDIT:
Ook gezien de video van de reactie hierboven, ziet het er al redelijk leeg uit, dus ik denk dat men prima op tijd in Monaco kan zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 17-05-2023 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:00
Rene44 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:23:
Racetechnisch gezien vind ik het geen aderlating. Voor Senna's klapper was dit een laag/mid downforce level baantje met geweldige Tamburello en die coole hele snelle combinatie voor S/F. Beiden verdwenen. Omdat ze allemaal nu high downforce rijden en het gestuiter over is was het in droog weer vaak een treintje autos, meer niet. Onwards.
Zo speciaal was Tamburello ook weer niet, en als we toch over die tijd/configuratie spreken was Acque Minerali nog een langzame chicane. Variante Bassa was enkel de ingang snel, en uitgang was wederom een langzame chicane. Het zou voor inhalen mooi zijn als men Variante Alta eruit haalt zodat je bij Rivazza iemand uit kunt remmen (bergje af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-05 17:44
Thinlanet schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:36:
[...]

Zo speciaal was Tamburello ook weer niet, en als we toch over die tijd/configuratie spreken was Acque Minerali nog een langzame chicane. Variante Bassa was enkel de ingang snel, en uitgang was wederom een langzame chicane. Het zou voor inhalen mooi zijn als men Variante Alta eruit haalt zodat je bij Rivazza iemand uit kunt remmen (bergje af).
Allemaal goede punten maar Tamburello vond ik zelf wel speciaal. 300kmh plus blind naar links op die hobbels met nul run off was balls out, zeker in die tijd. En het zorgde dat high downforce niet rendabel was. Je moest lage downforce anders werd je voorbij gereden en dat zorgde voor een veel lichtere auto die flink rondstuiterde. Maargoed, toen waren de autos ook 300kg lichter dus vandaag de dag maakt een low downforce setting niet veel verschil, althans niet zoveel als dat het toen deed. Ik kijk nog wels die oude GPs op Hockenheim en die iele achtervleugels was gewoon bizar. Anywee, Imola had een ander karakter met Tamburello dan nu met die chicanes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rene44 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:53:
Anywee, Imola had een ander karakter met Tamburello dan nu met die chicanes.
Ik weet niet beter of die chicane voor Tamburello is er altijd al geweest? :?

EDIT: Ah, die chicane is sinds 1995 gekomen (ik kijk F1 sinds 1998); Racing Circuits, ironische is wel dat met de komst van die chicane, de track wel iets korter is. :+

1985-1994
Afbeeldingslocatie: https://www.racingcircuits.info/assets/images/maps/Europe/Italy/Imola/Imola1985.png

1995-2006
Afbeeldingslocatie: https://www.racingcircuits.info/assets/images/maps/Europe/Italy/Imola/Imola1995.png

[ Voor 52% gewijzigd door CH4OS op 17-05-2023 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-05 17:44
CH4OS schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:59:
[...]
Ik weet niet beter of die chicane voor Tamburello is er altijd al geweest? :?

EDIT: Ah, die chicane is sinds 1995 gekomen (ik kijk F1 sinds 1998); Racing Circuits, ironische is wel dat met de komst van die chicane, de track wel iets korter is. :+

1985-1994
[Afbeelding]

1995-2006
[Afbeelding]
Ah, ik was vergeten dat ze ook een chicane voor Tosa gemaakt hebben, maar met dit plaatje kan je wel goed zien hoe gruwelijk snel van SF tot Tosa deze baan voorheen was. De hoogteverschillen, het downhill afremmen op Rivazza..als geheel was oude circuit echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:35

TrekDr0p

QR niet scannen

Wel mooi om te zien dat Pirelli ondanks alles toch de full wetts aan het testen is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik kwam maandag nog vrachtwagens tegen van austin martin. Dus als men uiterlijk maandag/dinsdag in Monaco kan zijn, zijn ze wel optijd. De vraag ia eerder zijn er spullen die onderwater hebben gestaan of anders beschadigd zijn..

Ik heb gebeld en de Ferrari musea zijn open

[ Voor 9% gewijzigd door jeanj op 17-05-2023 19:12 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:22

Franko P.

Hit it.

Onpopulaire mening:
Alles bij het circuit laten en Monaco laten vallen. Volgende week gewoon een herkansing in Emilia-Romagna.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:11
Franko P. schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:30:
Onpopulaire mening:
Alles bij het circuit laten en Monaco laten vallen. Volgende week gewoon een herkansing in Emilia-Romagna.
Iets met peperdure contracten, gaat nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:02
Had dan ook meteen de chicane op pit straight (/voor pit entry) er uit gesoept

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
Franko P. schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:30:
Onpopulaire mening:
Onpopulair bij de FIA inderdaad. Als je hier (of op welk forum dan ook) een polletje zou doen krijg je de handen wel degelijk op elkaar.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:31

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mijn vriendin kwam met de oplossing voor dit weekend :+

[Streamable: https://streamable.com/03jbpi]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En deze gaat dicht. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord