Snowdog schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:28:
[...]
Zo enorm duur toch ook weer niet? Ik bedoel, je weet waar je naartoe gaat, je hebt al veel te veel voor zo'n kaartje betaald, zo'n salade of maaltijd voor zo'n prijs lijkt me dan ook niet zo'n probleem. Dat hoort er gewoon bij en part of the price.
Denk echt niet dat dit puur marketing is, genoeg normale mensen zullen dat ook gewoon bestellen en zo absurd duur is het ook weer niet (ja, eigenlijk wel, maar dit is tegenwoordig normaal).
eenzelfde salade bestel je in de USA voor $6,50 in Miami.
Dat is een factor 10.
Of een broodje ham ("Wagyu sandwich") voor 42$

Ook wel een factor 10 ongeveer.
Bij Zandvoort kost een hamburger met een plak kaas 10 euro. Das toch een ander bedrag hoor

Nog veel, maar geen factor 10 (vergeleken met de Mac misschien factor 5, al is de mac tegenwoordig ook duur geworden maar kwalitatief zal het net zo bedroevend zijn

)
Als je een broodje hamburger voor 42 euro gaat verkopen op Zandvoort is de wereld te klein denk ik.
Maar ik blijf erbij dat het meer hierom gaat, uit hetzelfde reddit-draadje:
No, this is specifically for the people with more money than sense. Just like he said.
But it's also for people with "sense", since they are using these events as "business with a client" trips. Even though they can't deduct the price of the ticket, you better believe they're expensing food, hotel, transportation and other stuff.
en:
Yep my friends dad works for a sponsor of Mercedes. The executives who get invited to races buy all this stuff on the company card. They get to look good by “spending” a ton of money on the client and the vendors print money
Dit is hoe de grote deals beklonken worden. Vriendjespolitiek, en als de keuze tussen 2 kandidaten is en de één neemt je mee naar de VIP F1 GP van Miami en betaald het eten ter waarde van duizenden dollars, dan krijgt diegene de deal.
Iets gechargeerd, maar dit is wel hoe het vaak wordt verkocht. Ook niet vreemd dat het meteen per 4 gaat dus. Je haalt dit niet ff tussendoor voor jezelf. Dit is voor zakenmensen met hun potentiele kopers/dealmakers.