[F1 2023] Race 4 GP van Azerbeidzjan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste
Acties:
  • 78.081 views

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:40

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:32

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHCQxl5aAM5SIMvA8k_T3A-EbFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/INyoUNp2p0GL3OkXGr8lIMLj.png?f=user_large
Race 4: GP van Azerbeidzjan
Afbeeldingslocatie: https://cdn.racingnews365.com/2022/Sainz/_1125x633_crop_center-center_85_none/6568415/XPB_1150576_HiRes.webp?v=1654972610

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKdg9t9pVtNqzqWWjWGFRVNCk98=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pFp7OTfzEOgKGEGFzQwSSelV.png?f=user_large
vr 28 apr
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 11:30 / Lokale tijd: 13:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00 / Lokale tijd: 17:00
za 29 apr
Sprint Shootout:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 10:30 / Lokale tijd: 12:30
Sprint:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:30 / Lokale tijd: 17:30
zo 30 apr
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 13:00 / Lokale tijd: 15:00

Circuit
▸ Baku City Circuit▸ Aantal rondes: 51
▸ Locatie: Baku, Azerbeidzjan▸ Lengte Circuit: 6,003 km
Meer info ↗▸ Race afstand: 306,049 km

Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/f_auto/q_auto/v1677244987/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Baku_Circuit.png.transform/8col/image.png

Bandenoverzicht

Voor de race in Azerbeidzjan zijn de volgende compounds gekozen: Hard C3, Medium C4 en Soft C5.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Futs7_eXgAE2Ohq?format=jpg&name=900x900

Terug naar boven

[ Voor 1% gewijzigd door Chocoball op 27-04-2023 13:18 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
De bandengids afbeelding van Pirelli voor Azerbeidzjan ontbreekt vooralsnog. Zodra deze online komt zal ik deze aan de TS toevoegen.

Let op de tijden, de Sprint Shooutout op zaterdag begint al vrij vroeg om half 11 (10.30)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-06 16:15
Hoewel ik er na een paar weken geen F1 ontzettend veel zin in heb om te kijken moet ik wel zeggen wat een bagger tijden, heel je weekend om zeep wanneer je F1 live zou willen kijken. :+

Ik ga denk ik maar voor moeite doen om spoilers te ontlopen dit weekend, en het e.e.a. terug proberen te kijken

Misschien een stomme vraag maar klopt de tijd van de Sprint Shootout? Vanuit de F1TV app krijg ik helaas geen uitzendschema geladen, maar Formule1.nl geeft 11.30 uur als aanvangstijd van de Sprint shootout.

Ben overigens erg benieuwd hoe dit nieuwe format gaat ontwikkelen, met name ook vanwege het gebrek aan tijd gedurende de vrije training. Dan wordt het toch alles of niets qua afstelling want de rest van het weekend moet je er al meteen staan.

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 26-04-2023 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
TIGER1125 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:06:
Hoewel ik er na een paar weken geen F1 ontzettend veel zin in heb om te kijken moet ik wel zeggen wat een bagger tijden, heel je weekend om zeep wanneer je F1 live zou willen kijken. :+

Ik ga denk ik maar voor moeite doen om spoilers te ontlopen dit weekend, en het e.e.a. terug proberen te kijken

Misschien een stomme vraag maar klopt de tijd van de Sprint Shootout? Vanuit de F1TV app krijg ik helaas geen uitzendschema geladen, maar Formule1.nl geeft 11.30 uur als aanvangstijd van de Sprint shootout.

Ben overigens erg benieuwd hoe dit nieuwe format gaat ontwikkelen, met name ook vanwege het gebrek aan tijd gedurende de vrije training.
We hebben 2 uur tijdsverschil met Baku daar begint de sprint shootout om 12.30 dus hier om 10.30.

Tijden kun je eventueel hier ook ophalen https://www.formula1.com/en/racing/2023/Azerbaijan.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@TIGER1125 het nieuwe format helpt ook niet. Quali voor zondag op vrijdagmiddag :X

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7icWcDJmZ3eaVYroH_nAWqzLqq8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/b0EuQQas3ttsLgtf1BJCN3b9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SzUZvOtt3pf-aokdilRr7EdpT70=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ietZIyYQeadzkTJIfdJ8J00h.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pLq9rsKxWMAphTgDEjnrSUN_c0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BrouBEhuX5bCstlogIiO114B.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZRq2_wYToe8u1MsBjcEbJGUUK8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J65lQcEhx18dLaQQyxt8kcfS.png?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:24
MikeyMan schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:10:
@TIGER1125 het nieuwe format helpt ook niet. Quali voor zondag op vrijdagmiddag :X
Die begrijp ik ook niet. Waarom niet de Q voor de sprint op vrijdag, de sprint zelf op zaterdagochtend en zaterdagmiddag de Q voor de race?

En parc-fermé hoeft ook pas op zaterdagmiddag. Krijg je wel een betere voorbereiding voor het hoofdevent; de race.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:00
alexbl69 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:04:
[...]

Die begrijp ik ook niet. Waarom niet de Q voor de sprint op vrijdag, de sprint zelf op zaterdagochtend en zaterdagmiddag de Q voor de race?

En parc-fermé hoeft ook pas op zaterdagmiddag. Krijg je wel een betere voorbereiding voor het hoofdevent; de race.
Als je dan in de sprint op zaterdagmorgen de auto afschrijft dan kun je niet aan de Q deelnemen. Dus ben je weer terug bij "coureurs durven geen risico te nemen in de sprint".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

[...]
Het format van Baku is inderdaad erg onlogisch. Maar ja, er moet $$$ verdiend worden door de organisatie. Dat de teams veel meer schade kunnen krijgen is maar bijzaak.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:15
[...]

Omdat je dan het hele sprint even op 1 dag kan doen denk ik.

Normaal gesproken is Q voor de race ook op een andere dag. Dat is nu dus niet anders. En in FP1 gaan ze nu dus al gelijk hun kwali rondjes checken.

Ik snap het eigenlijk wel deze opzet. Meer racen ipv in de garages staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waarom zou je 2x een kwali doen? Waarom niet de uitslag van vrijdag gebruiken voor beide events?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 10:11
Meer kans op mensen die buiten hun normale positie starten, dus meer kans op inhaalraces en risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:20

JME

zeg maar Jamie

mavamal schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:24:
Meer kans op mensen die buiten hun normale positie starten, dus meer kans op inhaalraces en risico's.
Dusss? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-06 16:29
Maarten schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:22:
Waarom zou je 2x een kwali doen? Waarom niet de uitslag van vrijdag gebruiken voor beide events?
Aangezien men zich toch in allerlei bochten aan het wringen is om de boel interessanter te maken:
1x een quali, die uitslag behoud je voor zowel sprint als hoofdrace alleen bij de sprint een reverse grid :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik kan de racekwalificatie niet kijken omdat ik aan het werk ben, dus waarschijnlijk ga ik alleen de sprint en race kijken. Ondanks ik het persoonlijk totaal niet eens ben met dit format, kan ik er vrij weinig aan veranderen dus laten daarom we dan maar gewoon kijken hoe het weekend gaat verlopen en wat de fans, coureurs en de teams er uiteindelijk van gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Maar wat is dan het doel van F1 sprint? Alleen punten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20:24
JEightyFive schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:26:
[...]

Aangezien men zich toch in allerlei bochten aan het wringen is om de boel interessanter te maken meer inkomsten te genereren.
FTFY :)

F1 heeft over gebrek aan interesse niet te klagen, het is gewoon booming. Ben echter bang dat ze het hele concept zo ver uit willen zuigen dat er een punt komt dat het implodeert. Dat zal met deze paar sprint-races misschien nog niet gebeuren, maar er wordt niet bepaald geluisterd naar het oordeel van de fans, want die waren in overgrote meerderheid tegen.

Mijn voorspelling: het volgende dat we krijgen zijn commercial-breaks. En meer SC's zodat het veld vaker weer bij elkaar wordt gebracht en er dus ook ruimte is om commercials uit te zenden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:31
mavamal schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:24:
Die RBR loopt zo hard dat zelfs als ze laatste starten ze denk ik op het rechte stuk in het eerste rondje al 5 man inhalen :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
kraanwagen schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:45:
Vermaak voor de kijker.
Er is geen goede rationeel voor de teams. En daarom worstelen de teams, FOM en FIA er ook zo mee. FOM wil meer vermaak, FIA moet iets bedenken en teams willen vooral niet met de brokken zitten als er iets met hun auto gebeurd.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:58:
[...]

Vermaak voor de kijker.
Er is geen goede rationeel voor de teams. En daarom worstelen de teams, FOM en FIA er ook zo mee. FOM wil meer vermaak, FIA moet iets bedenken en teams willen vooral niet met de brokken zitten als er iets met hun auto gebeurd.
Het vermaak voor de kijker loopt wel uit de hand zo, mega veel races, nu nog het weekend oprekken, dat is alles bij elkaar een mega investering qua uren voor de tv zitten.

Ik sla steeds meer races over want er zijn er toch nog zoveel te gaan. Zelfde nu met de sprint, als ik de sprint mis dan voelt het toch alsof ik halverwege het weekend aansluit dus dan kan ik net zo goed het hele weekend maar overslaan. En des te meer races ik mis, des te minder ik de urgentie voel om toch nog races te kijken en uiteindelijk dus mogelijk afhaak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-06 22:19
Homeland schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:03:
[...]

Het vermaak voor de kijker loopt wel uit de hand zo, mega veel races, nu nog het weekend oprekken, dat is alles bij elkaar een mega investering qua uren voor de tv zitten.

Ik sla steeds meer races over want er zijn er toch nog zoveel te gaan. Zelfde nu met de sprint, als ik de sprint mis dan voelt het toch alsof ik halverwege het weekend aansluit dus dan kan ik net zo goed het hele weekend maar overslaan. En des te meer races ik mis, des te minder ik de urgentie voel om toch nog races te kijken en uiteindelijk dus mogelijk afhaak.
Je slaat de spijker op zijn kop.. Het gaat een overkill aan F1 worden. Ik had al besloten om alleen de race te gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:07

JB

Cédric roelt!

Wow, moet even wennen aan het nieuwe format. Totaal onverwacht (voor mij) dat deze alsnog ingezet wordt dit weekend :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MikeyMan schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:10:
Hier kan ik (ook) helemaal niets mee :/ Alsof de zaterdag er nu voor spek en bonen tussen gefrot wordt, puur voor wat "sensatie"... Meteen benieuwd naar Max zijn ongezouten mening die hij dit weekend heel zeker gaat geven :D

[ Voor 16% gewijzigd door JB op 26-04-2023 10:26 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 16:15
Ook geen bijzonder grote fan van het nieuwe format. Wel een business opportunity om een avondschool te openen voor nieuwe F1 fans want hou het maar bij.

Wel fijn dat we eindelijk weer eens een rawe ceek hebben, werd tijd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Het gevoel dat je uitgemolken wordt vind ik niet fijn. Dus dan krijg ik ook snel het gevoel van 'laat maar'.
Ook vind ik het hele raceweekend format nogal onduidelijk geworden.

Misschien dat ik het dit weekend wel volg omdat er best een lange pauze is geweest sinds laatste race.

In de toekomst verwacht ik dat ik een samenvatting vd sprint kijk of alleen de uitslag. En wel de hoofdrace kijk.

Echter als er veranderingen komen die het belang vd hoofdrace verder verminderen (bijv. andere puntenverdeling) dan haak ik misschien wel verder af en kijk ik alleen samenvattingen of lees uitslagen.

Toekomst zal het leren.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verstappen klaagde juist over de opzet van de sprintrace-weekends, maar kan me niet voorstellen dat ie dan wel zoiets wil?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 18:00
Gunner schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:51:
Verstappen klaagde juist over de opzet van de sprintrace-weekends, maar kan me niet voorstellen dat ie dan wel zoiets wil?
Verstappen heeft eerder al gezegd niet blij te worden dan deze nieuw (toen nog) voorgestelde opzet, omdat het meer en meer druk oplevert tezamen met de flink gestegen aantallen races per jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Gunner schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:51:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgoRV8cpkw7uLFI5ccCD8cKIynw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXM1u0rkoqGA4mqvgDFXzBZx.jpg?f=fotoalbum_large

:+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:45
Wederom het verzoek de slowchat buiten de races tot het minimale te beperken. :)

[ Voor 71% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-04-2023 10:59 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 13-06 19:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Ach, dit is Sky weer. Max leeft voor racen maar vindt een gezinsleven ook belangrijk. Het lijkt mij dat de lol in het racen er wel moet blijven maar als het teveel wordt dan kan ik mij er wel iets bij voorstellen. Ze overdrijven een uitspraak wel weer heel erg. En dat is natuurlijk weer een rode lap voor sommige Engelse fans.

Btw ik heb naast F1 ook nog een leven en ieder weekend voor de buis hangen wordt nogal een opgave met nog meer races. Komende 6 weken ook al 5 race weekenden. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:09
Wat ik begrijp uit Max zijn uitspraken vind hij het vooral irritant als er te vaak een wijziging wordt gedaan op het gehele weekendschema voor hem. Sinds de mediadag aanpassing hebben ze volgens mij nog regelmatig tweaks daarop gedaan, waardoor het weer anders is voor de coureurs. Het sprintweekend is ook weer heel anders.
Ik denk dat Max het fijner vind als het schema vast blijft staan, en niet tussendoor vaak wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 08:24

Damian

Insane Obtrusion

Highlights van de race van vorig jaar.

FOM dus klikkie.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +45 Henk 'm!

• Chocoball
Summon: RocketKoen - Alleged failure to follow topic rules

Tweaker is required to report to the moderator in relation to the incident below:

Tweaker: RocketKoen

Reason: Alleged breach of Article Topicregels in the section Topic Start in relation to Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:37

Martinspire

Awesomeness

Die C3+C4+C5 banden zijn wel erg soft. Was dat vorige jaren ook zo? Ik meen dat ze met die klapper van Max toch wat harder waren gegaan, maar ik weet even niet meer of dat uiteindelijk niet te hard was ook.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:31
Martinspire schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:41:
Die C3+C4+C5 banden zijn wel erg soft. Was dat vorige jaren ook zo? Ik meen dat ze met die klapper van Max toch wat harder waren gegaan, maar ik weet even niet meer of dat uiteindelijk niet te hard was ook.
Vorig jaar was het in ieder geval dezelfde selectie. Maar C5 werd in de race praktisch niet gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://f1chronicle.com/wp-content/uploads/2022/06/08-az-pitstop-en-scaled.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Dat de Zaterdag nu compleet los staat van de Quali op vrijdag en de race op Zondag is even wennen. maar ik kijk uit naar het weekend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/64490833ab020/64490833a9957-f1.JPG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Nu online
Dit staat toch ook in de TS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:26

flessuh

Set sail for fail!

Als het goed is ligt er ook een (groot?) deel nieuw asfalt dus de verwachting is dat de slijtage lager zal zijn.
En minder auto's stuiteren :P

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-06 16:15
Laten we hopen dat Max op tijd is dit weekend, die heeft tegenwoordig een nieuwe bezigheid.

Tijd voor een feitje over Mercedes. :+

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZLmmH27_abwlG6IOks3VIAnhn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o7auis43x49T3shyyOerF9s9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Die klapband van Stroll & Verstappen had IIRC niet te maken met de compound maar met de stevigheid van de band. De compound bepaald hoeveel rubber er af slijt, maar de stevigheid komt uit andere zaken en IIRC heeft dat het toen begeven. Als de band te zacht is zie je gewoon dant er steeds minder rubber op zit en dat geeft een redelijk voorspelbaar gedrag. Wat bij Stroll & Verstappen gebeurde was dat de de "kettingen" (meen ik dat ze het noemen) in de band het begeven waardoor die in een keer open / in stukken scheurt.

Waarvan Pirelli vervolgens zei dat deze teams met een te lage bandenspanning reden waardoor er teveel kracht op het karkas van de band stond. Maar vervolgens wel met nieuwe, stevigere, banden kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Word de eerste kwalificatie die ik in jaren ga missen, voelt best appart :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:58
Denk niet dat ik aan het thuisfront kan verkopen dat ik 4 sessies moet gaan kijken in plaats van 2…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 19:33
[...]

Dit heb ik dus met met voetbal de laatste jaren, het is zoveel en continu dat ik juist minder ben gaan kijken en volgen. Nogsteeds plezier in maar juist omdat er steeds meer is ben ik minder gaan kijken, zoals jij beschrijft.

Maar omdat we nu dus even 3 weken niks hadden verlang ik meer naar aankomend weekend. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 13-06 19:18

sjaool

Every life should have 9 cats

DoeEensGek schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:54:
[...]
Maar omdat we nu dus even 3 weken niks hadden verlang ik meer naar aankomend weekend. :)
Nu een double header dan een weekje niks en daarna meteen een triple header. Maak je borst maar nat. ;) :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-06 16:05

basvn

Breezand - NHN

Blik1984 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:54:
Denk niet dat ik aan het thuisfront kan verkopen dat ik 4 sessies moet gaan kijken in plaats van 2…
De kat heeft echt pech als hij denkt dat hij de baas is over hoe ik mijn tv-kijk gedrag instel :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
kraanwagen schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:45:
En telt zo'n sprint overwinning bij je stats? dus als De Vries dit weekeind én de Sprint en de Grand Prix wint heeft ie dan 2 overwinningen in de boeken? (same for the quali? 2x pole?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-06 16:05

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FupTX-pWIAEC70n?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Maarten schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:23:
[...]

En telt zo'n sprint overwinning bij je stats? dus als De Vries dit weekeind én de Sprint en de Grand Prix wint heeft ie dan 2 overwinningen in de boeken? (same for the quali? 2x pole?)
Hetzelfde als alle vorige sprint races vziw.
Dus dat is geen race win of qualy win voor de sprint.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:59:
[...]

Hetzelfde als alle vorige sprint races vziw.
Dus dat is geen race win of qualy win voor de sprint.
Nou in het eerste jaar was er veel discussie over die dan de pole had voor in de boeken, vandaar mn vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Maarten schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:20:
[...]

Nou in het eerste jaar was er veel discussie over die dan de pole had voor in de boeken, vandaar mn vraag ;-)
Sinds vorig jaar is pole vast gelegd op degene die de Qualy wint.
https://www.formula1.com/...p6uU8VYFMgftvTYxkZdI.html

/edit: maar van de jaren daarvoor idd niet, dus niet 'alle' :P

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 26-04-2023 17:56 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:35
Blik1984 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:54:
Thuisfront? What about de baas dat ik vrijdag kwalificatie kijk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Holk schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:45:
[...]

Thuisfront? What about de baas dat ik vrijdag kwalificatie kijk :+
De echte baas is toch juist het thuisfront? O-)

PSN

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:25

AvK

Ready Set Go

Het is dat het dit weekend een 'lang weekend' is voor de meeste Nederlanders wegens Koningsdag en een ingeklemde vrijdag dat ik waarschijnlijk toch alles wel ga kijken. Maar als er straks nog 5 van dit soort shitshows zijn (te veel in een weekend gepropt) dan kan het wel eens lastig worden.

Vind het hele concept van de sprintraces vanaf het begin al niks. Het is geen Formule 1.
Voor mij is Formule 1 vrije trainingen (aantal kan je over twisten) met op zaterdag eind van de dag de Q.
Race op zondag rond 3 uur. Punt.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Zin in. Ben zelf wel benieuwd naar het nieuwe format. Vrije trainingen keek ik nooit, zo saai als je geen purist maar gewoon liefhebber bent. :)

[ Voor 33% gewijzigd door dawg op 26-04-2023 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:32
Ik dit format ook wel wat hebben eigenlijk, net als @dawg ben ik ook geen fan van VT's kijken, liever (vrijwel) direct actie. Minder tijd om voor te bereiden geeft misschien ook nog wel eens wat onverwachte uitslagen in bijv. de Q op vrijdag omdat er maar een uurtje VT voor zit (zal wel niet gaan regenen, zou het nog leuker maken :+ ).

En ik vermoed dat het voor de race gangers ook wel leuk is (al weet ik niet of deze GP nu zoveel bezoekers trekt, ik herinner het me altijd vrij kil van TV), hoe meer actie in een weekend hoe beter denk ik dan, zeker voor de vrijdag bezoekers die nu ook een sessie hebben die er echt toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:28
Dit is toch dat circuit met die gevaarlijke pit entry? Daar hebben ze ook nog niets aan gedaan volgens mij.

Ben iig niet blij met de nieuwe opzet, snap ook niet dat het er ineens zo snel doorheen was. Eerst allemaal berichten dat mensen op vakantie waren en dat het daardoor er niet doorheen kon een ineens, bam, is het er toch.

[ Voor 51% gewijzigd door Snowhite0901 op 26-04-2023 20:09 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Snowhite0901 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:07:
Dit is toch dat circuit met die gevaarlijke pit entry? Daar hebben ze ook nog niets aan gedaan volgens mij.
? Gevaarlijke pit entry?

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:15:
[...]

? Gevaarlijke pit entry?
Ligt redelijk op de racing line en gezien je uit het lange rechte stuk komt vlieg je er ook hard in.

En daarnaast is er in 2021 nog iemand geweest die met een klapband godzijdank "rechtsaf sloeg" i.p.v. linksaf vol tegen de pit entry aan. IIRC is daarom de pit entry vorig jaar ook al aangepast. Zodat er een grotere "chicane" is zodat er ook meer ruimte is voor een muur "dwars" langs het circuit zodat een auto die niet bestuurbaar is echt in de muur (met bescherming) beland en niet half op een muurtje klapt, auto in tweeën breekt en de helft de pitstraat in schuift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
YakuzA schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:15:
[...]

? Gevaarlijke pit entry?
Wat @RobertMe zegt. lang recht stuk met een splitsing waar je zonder barriers dwars op kan klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:08
Snowhite0901 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:07:
Mwah, volgens mij niet veel gevaarlijker dan andere banen eigenlijk :)

Monza is vergelijkbaar. Of Jeddah is ook vergelijkbaar, daar is de ideale lijn ook om de pitmuur zowat te knuffelen (zoals Logan Sargant deed in de Q).

En bijvoorbeeld Rusland (ook al rijden ze daar niet meer) vind ik ook gevaarlijker. Officieel ga je in een bocht de pitstraat in, maar je kan daar heel makkelijk de baan uit schieten (zoals Norris deed laatste keer).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Ryur schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:55:
Monza is vergelijkbaar. Of Jeddah is ook vergelijkbaar, daar is de ideale lijn ook om de pitmuur zowat te knuffelen (zoals Logan Sargant deed in de Q).
Bij die twee ligt de pitstraat na de binnenkant van de bocht, terwijl je meestal naar buiten wordt geslingerd (centrifugale kracht). In Monza beland je dan in de grindbak meen ik en kom je niet terug de baan op, in Jeddah zit je dan in de buitenste muur die je minimaal zal afremmen als je al terug stuitert. Terwijl je in Baku die lange flauwe bocht ervoor hebt waardoor je altijd zo dicht mogelijk tegen de buitenkant aan zit. Als je dus in de muur beland schuif je zo rechtdoor.
Daarnaast gaat het niet alleen om de ligging maar ook om hoe de muur staat. Normaliter krult de muur. Dus begint verder van het "circuit" (/race deel) af en loopt dan diagonaal of in een boog naar het circuit toe. Als je dan de muur raakt schuif je er dus langs. In Baku staat de muur haaks op de rijrichting en sta je in een klap (no pun intended) stil.
En bijvoorbeeld Rusland (ook al rijden ze daar niet meer) vind ik ook gevaarlijker. Officieel ga je in een bocht de pitstraat in, maar je kan daar heel makkelijk de baan uit schieten (zoals Norris deed laatste keer).
Dat zijn wel twee in dezelfde richting beweegende objecten dan. Geen muur. Groot verschil natuurlijk in hoe hard iets afremd / de impact die het geeft.

Het is in ieder geval niet voor niets dat na 2021 de pit entry is aangepast zodat er meer ruimte is voor beschermende maatregelen. De haakse muur is er dan wel nog, maar langer (/breder) waardoor een auto die langs de voorgaande muur in de rijrichting af schuift altijd in die muur zal belanden, i.p.v. dat korte muurtje waarbij bij een zijwaartse impact de kans wel heel groot is dat de ene kant abrupt tegen de muur tot stilstand komt maar het andere deel niet de muur raakt en de auto vrolijk in tweeën breekt daardoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
Edit: na een refresh niets meer toe te voegen aan hierboven.

[ Voor 93% gewijzigd door Snowhite0901 op 27-04-2023 07:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
De DRS zone op het rechte stuk is deze race 100 meter korter geworden maar het DRS detectiepunt in bocht 20 is niet gewijzigd.
Last year the second of two DRS activation points was drawn 347 metres past Turn 20, the final flat-out kink leading onto Baku's ultra-long main straight. For 2023, the race director's circuit map shows the point has now been pushed back by 100 metres to 447m after Turn 20, in effect reducing the distance the drag reduction system can be used on the main straight.

The detection point remains in the same spot at the Turn 20 apex, and the first DRS zone coming out of Turn 2 has also been left unchanged.
https://www.motorsport.co...1-azerbaijan-gp/10461003/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
Tot het tegen blijkt te vallen hou ik een open houding t.o.v. de nieuwe opzet van het sprintweekend. Nu het echt een race op zichzelf is vraag ik me wel af welke incentive de teams die ver van de punten af zitten hebben om voor een positie te strijden. Liever de auto heel houden voor de zondag lijkt me dan.

Zaterdag een kwalificatie en gelijk dan ook de race ben ik wel voorstander van. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 23:33
Ben ook nog niet overtuigd van de nieuwe sprint setup, maar vond de oude sprint races ook maar een beetje mwoah. Maar goed, kwalificatie vind ik ook al jaren niet spanned meer. Bij een cooldown of warmup gevaarlijk langzaam rijden en tijdens je snelle lap lopen klagen dat men niet opzij gaat.
Dan heb ik het liever als vroeger. Een uur de tijd, zie maar wanneer je gaat, en geen gemekker om andere rijders op de baan.

Anyway, enig nadeel met vrijdagmiddag kwalificatie is dat de kans groot is dat je op het nieuws de uitslag tegen komt en dan is de spanning (interesse) om het later terug te kijken stuk minder.

[ Voor 19% gewijzigd door VincentG op 27-04-2023 12:09 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:24
VincentG schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:07:
Anyway, enig nadeel met vrijdagmiddag kwalificatie is dat de kans groot is dat je op het nieuws de uitslag tegen komt en dan is de spanning (interesse) om het later terug te kijken stuk minder.
Van de zes sprintweekends zijn er drie waarbij de racekwalificatie in (voor NL) avonduren wordt gereden, dus daar heb je dat probleem niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
Pirelli heeft eindelijk zijn bandengids afbeelding online gezet en deze heb ik aan de TS toegevoegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Worden sowieso weer een hoop lange sessies gezien de kans op Co de Rood

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ohja, dat was volgens jou nepnieuws van Sky...
Laat Verstappen er nu zelf ook op gereageerd hebben:
https://the-race.com/form...rd-red-bull-sprint-races/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:15
Is de aanvangstijd morgen nou 10.30 (volgens de openingspost) of 11.30 (site van F1)?

Edit: fout gelezen.. ging om de zaterdag

[ Voor 23% gewijzigd door Goofyduck384 op 27-04-2023 20:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tleilaxu schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:56:
[...]

Ohja, dat was volgens jou nepnieuws van Sky...
Waar heb ik dat gezegd, lieverd?

Verder heeft Sky het beste voor met Max natuurlijk :>

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
shoombak schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:40:
Worden sowieso weer een hoop lange sessies gezien de kans op Co de Rood
Een grap maken met iets wat niet bestaat in F1....tenzij het gaan ijzelen en sneeuwen

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:34
De Red Bull in Azerbeidzjan.
Kleine aanpassing sidepots
Via Albert Fabrega

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fm5bCDyAbd6Z3D5vZ46h1a2W-Mc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3g4MyQ3sF4SXIl9aX9ebpwBO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7HtwbHCPaou2aJQeDxuwpjSa0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1S0B1K0McxznL3WEN6ivKcom.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoY8BJuexxyRbIQn1i0nAgA9y5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzRphu8CpUHA1qH3i5pLz0uh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSRNZqAW0Czy71ifFgL6e6wMOe0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rfBv7WacVcQRYyxFlHs375p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkrmGiFCSHmr1gGmYkt_a3moBMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FOCNriXnVNGy8UAQnngl8Tzd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:53
d-vine schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:38:
De Red Bull in Azerbeidzjan.
Kleine aanpassing sidepots
Via Albert Fabrega

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mist nog een vinger bij de laatste afbeelding, inlaat van de sidepods zijn verhoogd:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/kvp4r8jgrgwa1.png

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Chocoball
Door het gewijzigde schema hebben de teams dit weekend geen 2 uur maar nog slechts 1 uur om nieuwe onderdelen te testen. Met parc fermé na de vrije training is ombouwen naar een oude specificatie niet gemakkelijk omdat de kwalificatie voor zondag al snel volgt. Voor de strategen is de afzonderlijke sprint zaterdag nog goed te doen maar voor de ingenieurs is het moeilijk met zo weinig voorbereiding informatie te verzamelen en een goede afstelling te vinden. Grote upgrade pakketten testen zit er dit weekend al helemaal niet in. Ondanks dat hebben de teams toch enkele upgrades meegenomen.

Red Bull
Naast de iets aangepaste sidepods heeft Red Bull ook aangepaste ondervloer mee. Beiden zouden niet kritisch zijn.

Mercedes
Mercedes heeft ook enkele niet kritische aanpassingen bij zich. Het beterft hier aanpassingen aan de voorste wishbone draagarmen, de luchtinlaten voor de remmen en andere zijplaten voor de achtervleugel.

Ferrari
Heeft alleen specifieke aanpassingen voor Baku bij zich.

Aston Martin
Smeert zijn upgrade pakket uit over Baku en Miami. Alle upgrades zullen de wagen sneller maken maar met 1 uur vrije training gaat het niet lukken alles te testen.

Alpine
Neemt met een compleet nieuwe ondervloer meer risico. Vooral al ze terug moeten naar een ouderee specificatie. Het team heeft zijn upgrade pakket over 3 races verdeeld want een nieuwe ondervloer en nieuwe sidespods had in Baku teveel geweest.

McLaren
Komt eveneens met een nieuwe ondervloer. McLaren zegt geen keus te hebben omdat de nieuwe vloer het bouncing zal beïnvloeden wat niet in de windtunnel of simulator na te bootsen valt. Ook was het geen optie te wachten tot Miami omdat momenteel iedere seconde op de baan telt.

https://www.auto-motor-un...-format-problem-upgrades/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:53
Chocoball schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:46:
...

McLaren
Komt eveneens met een nieuwe ondervloer. McLaren zegt geen keus te hebben omdat de nieuwe vloer het bouncing zal beïnvloeden wat niet in de windtunnel of simulator na te bootsen valt. Ook was het geen optie te wachten tot Miami omdat momenteel iedere seconde op de baan telt.

https://www.auto-motor-un...-format-problem-upgrades/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_P1Ab2KyUB-wIgIRefUkdXs8T0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZrR1SE9hw6lzEvNMbV85djYj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIeGr_xCX0SU_raiuf-bnq4YoWg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ZIzRSgRmCZBxhwQvl2YYqvo.png?f=fotoalbum_large

Lando Norris zei bij de persconferenties dat het gaat om de vloer die ze aan het begin van het seizoen wilde gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:58:
De DRS zone op het rechte stuk is deze race 100 meter korter geworden maar het DRS detectiepunt in bocht 20 is niet gewijzigd.
[...]
https://www.motorsport.co...1-azerbaijan-gp/10461003/
Maakt het wel wat beter hoop ik. Met dat mega lange rechte stuk hebben ze niet veel Drs nodig.

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
Kijk echt uit naar het nieuwe sprintformat! Eindelijk geen saaie VT2+3 meer of 100% geoptimaliseerde setups. Ik begrijp het gezeur van de (jonge) coureurs niet zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nou werken tot half 5, hopelijk kan ik nog iets zien van de kwalificatie tijdens werk als het niet te druk is. Anders zien we de uitslag Zondag wel bij de race..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Nu online
G_Dragon schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:24:
Nou werken tot half 5, hopelijk kan ik nog iets zien van de kwalificatie tijdens werk als het niet te druk is. Anders zien we de uitslag Zondag wel bij de race..
Je kan toch gewoon F1TV terugkijken (en je push notifications uitzetten ;))

[ Voor 6% gewijzigd door jaapstobbe op 28-04-2023 08:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:34
Wat officiële F1 documenten.

Circuit Map
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-FjAzgXZ3XaYVadU7AWJuKaAxU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hrp9egog2AYvkWH8GHFVef9K.jpg?f=fotoalbum_large

Pirelli preview
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pr9CzYvw-lEiyunxuNXcdEpPVd8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqNXimX9OoFW1GDwpgfuB29D.jpg?f=fotoalbum_large

Red Zone
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmCo4NL4w9AnCAcypab5m6LkxUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myDsVC4WO0KnE3qaG6SCSJeV.jpg?f=fotoalbum_large

Pit Lane
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZOiiAS26gSKyHD_8eW7nai3MzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMBrALYhaOjQ6DAdNxpgF0BW.jpg?f=fotoalbum_large

PU Elements
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-owVvZf9QeF6QulBM_SiTUGYnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTZgEPJIOeWRgjPEaG0XUHD2.jpg?f=fotoalbum_large

Gearbox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IdKYVWVmGcIAdV-I2291hipleU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PrXR8MxAyhSLWkGwgmjuXMh2.jpg?f=fotoalbum_large

Car Display procedure
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRSICp97imOE8Fg-c89pB7QZOx8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLShDqOQHH9juHBmhjY0ARPc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9WrP8vrm_8_2mgEFUDJWGCynA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fRC3FrRjJopPkRWvHpD0TO0D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
jaapstobbe schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:34:
[...]

Je kan toch gewoon F1TV terugkijken (en je push notifications uitzetten ;))
Ja dat kan altijd nog, maar denk niet dat ik dat ga doen. Als het nou om de race zou gaan keek ik het wel terug, maar wie weet zit ik vanavond alsnog te kijken. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-06 15:23
NeverSettle schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:35:
[...]

Mist nog een vinger bij de laatste afbeelding, inlaat van de sidepods zijn verhoogd:
[Afbeelding]
Ik weet dat het zijn werk is, maar ik zou toch wel met een (kleine) glimlach in dit wagen zitten :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:38
Heerlijk weekendje zo hoor, lang naar uitgekeken en ga er even goed voor zitten elke sessie. Benieuwd of de updates hun werk goed doen en of de teams genoeg tijd hebben om te testen in FP1.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Een uurtje om de auto goed te krijgen, dat gaat een gekkenhuis worden zo meteen. Weer eens wat anders dan die voortkabbelende gaap sessie die de eerste VT meestal is.

Zin in!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:01
werphengel schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:15:
Een uurtje om de auto goed te krijgen, dat gaat een gekkenhuis worden zo meteen. Weer eens wat anders dan die voortkabbelende gaap sessie die de eerste VT meestal is.

Kan nog leuk worden als er een rode vlagsituatie komt. De klok loopt dan gewoon door (tenminste, ik heb nergens gelezen dat hierin iets is aangepast).

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

werphengel schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:15:

Zal idd longrun met 2 rijders op verschillende banden, dan 1x setup change, nog een long/qualy run en dan qualy run en dan is de tijd op.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:43:
[...]

Ik weet dat het zijn werk is, maar ik zou toch wel met een (kleine) glimlach in dit wagen zitten :P
Lijkt Ole Schack te zijn. Die is nog mee over genomen van Jaguar. Dus na 19(?) seizoenen denk ik dat dit intussen toch wel redelijk normaal voor hem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Blijf dit wel een mooie baan vinden ondanks die S bocht bij het kasteel :P, want dat is een pittige bocht en kan vaak veel misgaan.

[ Voor 27% gewijzigd door G_Dragon op 28-04-2023 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

G_Dragon schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:04:
Blijf dit wel een mooie baan vinden ondanks die S bocht bij het kasteel :P, want dat is een pittige bocht en kan vaak veel misgaan.
Een "LEC-tje" wordt krap om te fiksen nu :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
JB schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:15:
[...]

Ja daar moest ik eerlijk gezegd ook nog aan denken, maar denk wel dat er genoeg gaat gebeuren daar dit weekend maar kan het natuurlijk ook mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Weet niet of dit al gepost was, maar twee keer is ook geen ramp

nvm, video werkt toch alleen maar via youtube zucht.. |:(

[ Voor 18% gewijzigd door G_Dragon op 28-04-2023 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:12
JB schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:15:
[...]

Ook voor de rest die dan niet kan rijden, want de tijd is nu wel heel kostbaar.
Kan wel eens druk worden op de baan in FP1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dus...
Zit ik hier al lekker op de bank, setup helemaal klaargezet om P1 te kijken, oranje tompoes erbij.
Heb ik mij een uur vergist. 11:30 begint het pas 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

TripleQ schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:33:
Dus...
Zit ik hier al lekker op de bank, setup helemaal klaargezet om P1 te kijken, oranje tompoes erbij.
Heb ik mij een uur vergist. 11:30 begint het pas 8)7
Ik dacht zelf ook aan 10:30 uur maar toen ik vanochtend keek was het 11:30 uur. Geen idee waarom ik precies dezelfde tijd in mijn hoofd had als jij. Startpost van dit topic aangepast of zo? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Nu online
Spotmatic schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:35:
[...]

Ik dacht zelf ook aan 10:30 uur maar toen ik vanochtend keek was het 11:30 uur. Geen idee waarom ik precies dezelfde tijd in mijn hoofd had als jij. Startpost van dit topic aangepast of zo? :)
2 mogelijkheden:
1: Jullie zijn retarded
2: Je hebt je vergist met de Sprint Shootout die morgen wel om 10:30 is

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

jaapstobbe schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:37:
[...]
2 mogelijkheden:
1: Jullie zijn retarded
2: Je hebt je vergist met de Sprint Shootout die morgen wel om 10:30 is
1. Is absoluut zeker wat mij betreft. :+

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord