PalingDrone schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:30:
[...]
Ik luisterde vannacht de Chequered Flag podcast van de BBC en daar hadden ze het erover dat PER wel kan denken dat hij meedoet voor het WDC maar dat hij, zeker vergeleken met VER, daar veel te weinig voor doet.
VER leeft F1, komt thuis en stapt in de sim en verder draait het alleen maar om racen bij hem, daar klonk wel wat bewondering in door van de presentatoren, PER heeft een beetje geluk gehad met wat stratencircuits maar over het seizoen (en eigenlijk zijn hele carrière) gezien zit hij wel in een andere league dan VER, LEC etc.
De inzet van VER is gewoon veel groter (en zo zijn er nog wel meer fanatieke coureurs die dan jammer voor hen geen RB rijden) maar bij wie het iig niet aan de inzet ligt.
Het ontbrak er nog maar aan dat ze hem een luie Mexicaan noemden
Maar daar kwam het wel een beetje op neer.
Stel dat het zo is dat Perez er weinig voor doet en dat Verstappen er alles voor doet... dan is het extra knap dat ze zo dicht bij elkaar zitten dit seizoen. Als Perez dit seizoen dan een stap meer gaat zetten, dan heeft hij best kansen, waar Verstappen blijkbaar al op zijn piek presteert.
Leuk bedacht, ik denk echter niet dat de mensen aan de zijlijn echt goed weten wat iemand als Perez er precies voor doet, ten opzichte van Verstappen. Beiden nemen ook rust en rust is ook nodig. Moet je na een F1 weekend persé thuis in de simulator blijven oefenen om optimaal te presteren? Het is verder persoonlijk. Ik vind het ergens bijna ziek, hoe Max zijn leven eruitziet. Net als zijn vader, beiden zijn niet altijd even prettig door hun fanatisme. Op de baan en buiten de baan. Paar jaar geleden was Max op de baan ook nog lang niet altijd goed bezig met veel te riskante acties.
Perez is een prima en betrouwbare coureur in de F1. Daar kun je alleen maar respect voor hebben, dat is namelijk ontzettend en ontzettend zwaar.
Ik ben verder niet voor een coureur. Ik gunde Max een verdiende wereldtitel. Hij mag er ook meer. Maar ik zou het ook heel leuk vinden als een ander (met wat geluk) de titel zou winnen. Dat kan o.a. Hamilton, Leclerc, Alonso of Perez zijn. Dit seizoen blijkt dat Perez een kans heeft en de anderen nauwelijks. Nou, succes Perez.
Jammer dat Max zo wordt opgehemeld en alles wat hem bedreigd moet worden afgefakkeld. Het is juist de bedoeling dat er strijd en spanning is.
Wat ik grappiger vindt, is dat juist in de F1 de coureur niet de belangrijkste factor is. Het is de auto en het geluk met de auto-betrouwbaarheid.
Perez wint de sprint en de race, wint daarmee extra punten. Het geeft hem mentaal een boost. Laat hem het verder maar zien op de baan. De manier waarop een coureur traint maakt niks uit, kijk gewoon naar de prestaties. Max kon Perez niet inhalen. Punt. Op dit circuit in dit weekend is Perez goed bezig geweest. Punt. Meest flauwe wat iemand dan kan zeggen: hij verdient het niet, want hij traint niet zo hard als een ander.
Cruijff rookte veel tijdens zijn hoogtepunten.