[F1 2023] Race 4 GP van Azerbeidzjan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 78.010 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De ironie is natuurlijk dat de monteurs van het winnende team sinds kort niet meer de pitstraat over mogen omdat dat ‘te gevaarlijk’ is in de laatste ronde :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:29
YakuzA schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:37:
[...]

De ironie is natuurlijk dat de monteurs van het winnende team sinds kort niet meer de pitstraat over mogen omdat dat ‘te gevaarlijk’ is in de laatste ronde :+
Alleen hong er gewoon Red Bull personeel in de hekken vandaag. Of zouden dat Horner, Wheatley, Newey, Wache, Lambiassi, Bird en Courtenay / Schmitz zijn geweest?

Daarnaast is de regel niet perse "monteurs van winnende team mogen niet meer de pitstraat over steken in de laatste ronde", maar het strenger handhaven op de regel dat personeel niet in de pitstraat (slow & fastlane) aanwezig mag zijn tenzij "nodig".

Zie het dus ook nog wel gebeuren dat Horner dadelijk verplicht aan de pitmuur moet zitten bij de start. Vroeger moest de pitmuur leeg zijn bij de start, en als een soort van bijgeloof blijft Horner nog steeds de start kijken in de pitbox waarbij die even later naar de pitmuur wandelt. Ook dat kun je zien als "onnodig".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:57
YakuzA schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:37:
[...]

Inderdaad, dat is levensgevaarlijk en daar staat nu bijna de doodstraf op. Maar met 50 man in de fastlane staan terwijl de race nog bezig is... Ach, we zullen er volgende keer beter op letten. Verder niks...
En dan nog Russel die inhaalt in de pitlane tijdens de sc. Doen we ook niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-05 00:51
Jasphur schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:20:
Zo, teruggekeken. Op het pitlane-dingetje met de pers na, geen heel spannende race gezien.
Denk dat het deels komt doordat er zo vroeg al een VSC was dankzij Nyck de Vries. Iedereen die op mediums stonden gingen direct voor een setje hards. Als later was gebeurd dan was er misschien meer spektakel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 24-05 22:08
cordonbleu schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:18:
[...]

Inderdaad, dat is levensgevaarlijk en daar staat nu bijna de doodstraf op. Maar met 50 man in de fastlane staan terwijl de race nog bezig is... Ach, we zullen er volgende keer beter op letten. Verder niks...
En dan nog Russel die inhaalt in de pitlane tijdens de sc. Doen we ook niks mee.
Ik meende me te herinneren dat die discussie al eens eerder is geweest in een race... En dat niet inhalen dan weer niet geld in de pitlane. Wat ook logisch is want moet een coureur dan wachten als iemand een pitstop doet van 10 seconden? :+

Details weet ik niet exact meer, maar volgens mij is dit al eens eerder voorgekomen ook met SC.

Verder: ik mocht gisteren geen conclusies trekken over De Vries :+ want je bent zo goed als je laatste race etc.... Wanneer mag ik wel een conclusie trekken? Want ik krijg het gevoel dat voor ik die conclusie zou mogen trekken, er al iemand anders in het stoeltje van Nyck zit :+ al zou ik het leuker vinden als Nyck het volgende week opeens "vind" en tsunoda alle hoeken van het circuit laat zien.

Verder: ik vond het wel een foutje van RB. De Vries stond al even stil in die bocht.... En als iemand daar al zo lang staat en niet beweegt kan je er wel vanuit gaan dat de kans op een safety car best aanwezig is.

Tussen het moment dat er geel sector 1/2 is en het moment dat Max op het "point of no return" zit, zit bijna 30 seconden. Als die gele vlag na 15 a 20 seconden niet opgeheven is en die auto staat nog steeds op dezelfde plek.... Plus ik dacht dat ze zoveel mensen hadden die meekeken en luisterden? De Vries geeft meteen aan dat zijn voorwiel gebroken is.

Is het een grote fout? Absoluut niet. Was Perez er makkelijk voorbij gekomen bij Max? Dat geloof ik ook niet. Zeker omdat de 2e sector voor Max was over het algemeen, was het voor PER lastig geweest om dichtbij te blijven.

Ik vind het wel jammer. Want het was de eerste kans geweest om te zien hoe het wheel to wheel zou gaan tussen deze 2. En hier had PER kunnen bewijzen volledig op eigen kracht te kunnen winnen ipv altijd met hulp van buitenaf.

Verder een herhaling van vorig jaar. PER is hyped, veel stratencircuits, en daarna loopt Max er mee weg verwacht ik. Als de andere teams dichterbij komen is dat nadelig voor PER aangezien die dan punten kunnen afsnoepen van hem.

En opvallend dat PER maar blijft hameren op die issues in Australie. Hem al meerdere keren horen zeggen dit weekend. Ik dacht dat er wel bekend was dat die issues er niet waren volgens RB zelf?

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 30-04-2023 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
NeverSettle schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:31:
[...]

Denk dat het deels komt doordat er zo vroeg al een VSC was dankzij Nyck de Vries. Iedereen die op mediums stonden gingen direct voor een setje hards. Als later was gebeurd dan was er misschien meer spektakel.
Haas hoopte hetzelfde.

Was uiteindelijk zo rustig op de baan dat het mij begon op te vallen dat ze bij SKY redelijk veel kleine commentaar foutjes maakte. Meer dan normaal tbh

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
Waah schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:41:
[...]

Ik meende me te herinneren dat die discussie al eens eerder is geweest in een race... En dat niet inhalen dan weer niet geld in de pitlane. Wat ook logisch is want moet een coureur dan wachten als iemand een pitstop doet van 10 seconden? :+

Details weet ik niet exact meer, maar volgens mij is dit al eens eerder voorgekomen ook met SC.

Verder: ik mocht gisteren geen conclusies trekken over De Vries :+ want je bent zo goed als je laatste race etc.... Wanneer mag ik wel een conclusie trekken? Want ik krijg het gevoel dat voor ik die conclusie zou mogen trekken, er al iemand anders in het stoeltje van Nyck zit :+ al zou ik het leuker vinden als Nyck het volgende week opeens "vind" en tsunoda alle hoeken van het circuit laat zien.

Verder: ik vond het wel een foutje van RB. De Vries stond al even stil in die bocht.... En als iemand daar al zo lang staat en niet beweegt kan je er wel vanuit gaan dat de kans op een safety car best aanwezig is.

Tussen het moment dat er geel sector 1/2 is en het moment dat Max op het "point of no return" zit, zit bijna 30 seconden. Als die gele vlag na 15 a 20 seconden niet opgeheven is en die auto staat nog steeds op dezelfde plek.... Plus ik dacht dat ze zoveel mensen hadden die meekeken en luisterden? De Vries geeft meteen aan dat zijn voorwiel gebroken is.

Is het een grote fout? Absoluut niet. Was Perez er makkelijk voorbij gekomen bij Max? Dat geloof ik ook niet. Zeker omdat de 2e sector voor Max was over het algemeen, was het voor PER lastig geweest om dichtbij te blijven.

Ik vind het wel jammer. Want het was de eerste kans geweest om te zien hoe het wheel to wheel zou gaan tussen deze 2. En hier had PER kunnen bewijzen volledig op eigen kracht te kunnen winnen ipv altijd met hulp van buitenaf.

Verder een herhaling van vorig jaar. PER is hyped, veel stratencircuits, en daarna loopt Max er mee weg verwacht ik. Als de andere teams dichterbij komen is dat nadelig voor PER aangezien die dan punten kunnen afsnoepen van hem.

En opvallend dat PER maar blijft hameren op die issues in Australie. Hem al meerdere keren horen zeggen dit weekend. Ik dacht dat er wel bekend was dat die issues er niet waren volgens RB zelf?
Het was best wel een fuck up van RBR inderdaad. Wij hadden hier allang door dat het een SC ging worden of op z'n minst een VSC. En dat terwijl Max nog niet eens op de strait reed. Zulke fouten zijn bij RBR wel zeldzaam, dus wij vonden het nogal verrassend. Als je de rondetijden bekijkt denk ik inderdaad niet dat PER Max anders had ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
cordonbleu schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:18:
[...]

Inderdaad, dat is levensgevaarlijk en daar staat nu bijna de doodstraf op.
Ik gok van niet. Kijk de finish maar eens terug, Red Bull personeel hangt gewoon weer in de hekken. Of ja, vroeger kwam het nog wel eens voor dat monteurs letterlijk over de hekken hongen, dat leek nu niet zo te zijn. Maar ze stonden er wel degelijk.
Dat mochten Vettel & Verstappen ook (China 2015? & China 2018? respectievelijk). En een SC geldt min of meer natuurlijk niet in de pitlane, ten eerste al omdat je in de fastlane wel verkeer in de slowlane moet kunnen inhalen. Maar nog belangrijker: de SC kan er in principe nooit zijn voor iets in de pitstraat, want als daar iets aan de hand is sluiten ze de pitstraat (heeft Hamilton ervaring mee (Monza 2020), en Ricciardo (Brazilie 2016). En twee auto's naast elkaar in de pitstraat zelf (/fastlane) komt ook wel eens voor, vaker dan je denkt. Alleen ontstaat die situatie dan bij de release, tot aan de exit, en niet bij de entry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
cordonbleu schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:15:
[...]

Het was best wel een fuck up van RBR inderdaad. Wij hadden hier allang door dat het een SC ging worden of op z'n minst een VSC.
VSC heb je niks aan om nog een ronde door te rijden. Die VSC kan alweer weg zijn in de tijd dat je nog een ronde doorrijdt. Achteraf is het makkelijk zeggen dat hij een ronde had moeten doorrijden, in the heat of the moment is het natuurlijk anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Schijnbaar moeten de voeten de pitwall raken. Dan is het goed. Of althans, dat is zoals red bull de regels interpreteert.

Mag ook wel een keer iets aan gedaan worden na al die hek-hang-genocide van de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
RobertMe schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:15:
[...]

Ik gok van niet. Kijk de finish maar eens terug, Red Bull personeel hangt gewoon weer in de hekken. Of ja, vroeger kwam het nog wel eens voor dat monteurs letterlijk over de hekken hongen, dat leek nu niet zo te zijn. Maar ze stonden er wel degelijk.

[...]

Dat mochten Vettel & Verstappen ook (China 2015? & China 2018? respectievelijk). En een SC geldt min of meer natuurlijk niet in de pitlane, ten eerste al omdat je in de fastlane wel verkeer in de slowlane moet kunnen inhalen. Maar nog belangrijker: de SC kan er in principe nooit zijn voor iets in de pitstraat, want als daar iets aan de hand is sluiten ze de pitstraat (heeft Hamilton ervaring mee (Monza 2020), en Ricciardo (Brazilie 2016). En twee auto's naast elkaar in de pitstraat zelf (/fastlane) komt ook wel eens voor, vaker dan je denkt. Alleen ontstaat die situatie dan bij de release, tot aan de exit, en niet bij de entry.
Lekker boeiend dat ze in de hekken hangen. Als dat als gevaarlijk wordt gevonden, hoe verhoudt zich dat dan tot al die mensen die op de fastlane stonden terwijl er een race bezig was?

Er is wel een wezenlijk verschil (ook in veiligheid) tussen met 2 auto's naast elkaar rijden na de release of dat je nog vóór de pit entry inhaalt en naast de andere auto blijft rijden en vervolgens bijna de enkels van een monteur eraf rijdt. Vooral dat laatste is waarom het gevaarlijk is. Net als dat incident waarbij er ineens een massa op de fastlane stond. Juist dat zijn de veiligheid issues waar de FIA zich mee bezig dient te houden. Want juist bij dat soort gevallen is er grote kans dat er gewonden of doden kunnen vallen.
RobertMe schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:18:
[...]

VSC heb je niks aan om nog een ronde door te rijden. Die VSC kan alweer weg zijn in de tijd dat je nog een ronde doorrijdt. Achteraf is het makkelijk zeggen dat hij een ronde had moeten doorrijden, in the heat of the moment is het natuurlijk anders.
Heb je niet gekeken? Er was juist geen VSC of SC toen Max naar binnen werd gehaald. Juist dat was de fout. Iedereen kon aan zien komen dat die er wel kwam. Ook als er een VSC had gekomen was het voor Max natuurlijk voordeliger geweest om niet te pitten op het moment dat hij nu deed.

[ Voor 15% gewijzigd door cordonbleu op 30-04-2023 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:20:
Schijnbaar moeten de voeten de pitwall raken. Dan is het goed. Of althans, dat is zoals red bull de regels interpreteert.

Mag ook wel een keer iets aan gedaan worden na al die hek-hang-genocide van de laatste jaren.
Volgens mij stond in de initiele aankondiging ook iets van oversteken fast lane (al risicovol om te laten doen door fotograven :+). Dus leek tweevoudig te zijn: echt in de hekken hangen, en onnodig in de pitlane zijn en zelfs de fastlane over steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Race niet gezien door een drukke zondag, is Verstappen op snelheid verslagen of was er wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

cordonbleu schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:22:
[...]

Heb je niet gekeken? Er was juist geen VSC of SC toen Max naar binnen werd gehaald. Juist dat was de fout. Iedereen kon aan zien komen dat die er wel kwam. Ook als er een VSC had gekomen was het voor Max natuurlijk voordeliger geweest om niet te pitten op het moment dat hij nu deed.
Achteraf is het mooi wonen. Als die safetycar iets vlotter was afgekondigd was er niks aan de hand geweest. Het is nogal een lange ronde, zeker achter de safetycar. Als je te laat gaat is het ook niet goed.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
Jackson6 schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:35:
Race niet gezien door een drukke zondag, is Verstappen op snelheid verslagen of was er wat?
We zullen het nooit weten. Verstappen wordt naar binnen gehaald als er geel is voor De Vries die stil staat. Dat blijkt uiteindelijk een afgebroken wiel te zijn en er komt een SC. Daardoor hebben Perez & Leclerc een goedkope pitstop en moet Verstappen weer vanaf P3 beginnen. Perez & Verstappen hebben vervolgens meermaals een snelste ronde gereden, beiden meermaals de muur gekust, gat heeft lange tijd binnen de 1,5 seconde gehangen, .... Ze reden dus wel echt op de limiet. Of zonder SC Perez in de buurt van, en voor, Verstappen was gekomen? We zullen het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
RobertMe schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:23:
[...]

Volgens mij stond in de initiele aankondiging ook iets van oversteken fast lane (al risicovol om te laten doen door fotograven :+). Dus leek tweevoudig te zijn: echt in de hekken hangen, en onnodig in de pitlane zijn en zelfs de fastlane over steken.
In het geval van vandaag was er niet eens sprake van 'oversteken van de fastlane'. Het was gewoon letterlijk met een groep mensen stilstaan op de fastlane.

[ Voor 4% gewijzigd door cordonbleu op 30-04-2023 22:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:48
cordonbleu schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:22:
[...]

Lekker boeiend dat ze in de hekken hangen. Als dat als gevaarlijk wordt gevonden, hoe verhoudt zich dat dan tot al die mensen die op de fastlane stonden terwijl er een race bezig was?

Er is wel een wezenlijk verschil (ook in veiligheid) tussen met 2 auto's naast elkaar rijden na de release of dat je nog vóór de pit entry inhaalt en naast de andere auto blijft rijden en vervolgens bijna de enkels van een monteur eraf rijdt. Vooral dat laatste is waarom het gevaarlijk is. Net als dat incident waarbij er ineens een massa op de fastlane stond. Juist dat zijn de veiligheid issues waar de FIA zich mee bezig dient te houden. Want juist bij dat soort gevallen is er grote kans dat er gewonden of doden kunnen vallen.
Voor de veiligheid maakt het niet uit of het voor of na release is dat auto's naast elkaar komen te rijden, want er kunnen altijd ergens monteurs staan te wachten op hun auto.
Jackson6 schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:35:
Ik denk dat Perez marginaal meer tempo had in de eerste stint, toen had VER pech/RBR maakte de fout met naar binnen halen en de timing van de SC, had VER ook onder de SC gestopt en dus voor PER gereden aan het einde van de SC, dan had hij hem denk ik wel kunnen winnen als ze hetzelfde tempo hadden kunnen rijden als dat ze nu hadden gereden in hun tweede stint omdat PER dan niet genoeg snelheid zou hebben gehad om er voorbij te komen. Had er geen SC geweest, was PER voor VER gekomen na de pitstops omdat PER op dat moment meer snelheid had. Maar de verschillen waren klein, en ik denk wel dat PER deze op snelheid heeft gewonnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cordonbleu
MikeyMan schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:39:
[...]

Achteraf is het mooi wonen. Als die safetycar iets vlotter was afgekondigd was er niks aan de hand geweest. Het is nogal een lange ronde, zeker achter de safetycar. Als je te laat gaat is het ook niet goed.
Je kan ook toegeven dat het een verkeerde beslissing was, want dat was het. Zelfs het tactisch sterke RBR kan blijkbaar toch nog zulke fouten maken.
En ja, dat de FIA zat te slapen moet je tegenwoordig eigenlijk ook wel vanuit gaan, want als je die auto zo zag staan, midden in de exit van de bocht, kapotte ophanging en ging geen kant op, dan had het natuurlijk per direct VSC moeten zijn en dan daarna verder kijken of het SC moet worden. Dus dat het uiteindelijk VSC of SC ging worden wist iedereen al, alleen de FIA wist het pas iets later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Transportman schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:47:
[...]

Voor de veiligheid maakt het niet uit of het voor of na release is dat auto's naast elkaar komen te rijden, want er kunnen altijd ergens monteurs staan te wachten op hun auto.

[...]

Ik denk dat Perez marginaal meer tempo had in de eerste stint, toen had VER pech/RBR maakte de fout met naar binnen halen en de timing van de SC, had VER ook onder de SC gestopt en dus voor PER gereden aan het einde van de SC, dan had hij hem denk ik wel kunnen winnen als ze hetzelfde tempo hadden kunnen rijden als dat ze nu hadden gereden in hun tweede stint omdat PER dan niet genoeg snelheid zou hebben gehad om er voorbij te komen. Had er geen SC geweest, was PER voor VER gekomen na de pitstops omdat PER op dat moment meer snelheid had. Maar de verschillen waren klein, en ik denk wel dat PER deze op snelheid heeft gewonnen.
Ook in de eerste stint op de mediums waren Max en Perez heel erg aan elkaar gewaagd. De verschillen waren echt marginaal. Kijk maar eens naar de post van f1bythenumbers op pagina 88 van dit topic. Daar kan je heel mooi de rondetijden vergelijken. Perez zou Max op de baan niet ingehaald hebben. Zowel in de eerste stint op de mediums als in de tweede stint op de hards niet. Het onderlinge verschil daarvoor was te klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
cordonbleu schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:48:
[...]

Je kan ook toegeven dat het een verkeerde beslissing was, want dat was het. Zelfs het tactisch sterke RBR kan blijkbaar toch nog zulke fouten maken.
En ja, dat de FIA zat te slapen moet je tegenwoordig eigenlijk ook wel vanuit gaan, want als je die auto zo zag staan, midden in de exit van de bocht, kapotte ophanging en ging geen kant op, dan had het natuurlijk per direct VSC moeten zijn en dan daarna verder kijken of het SC moet worden. Dus dat het uiteindelijk VSC of SC ging worden wist iedereen al, alleen de FIA wist het pas iets later...
Hoezo wist alleen de FIA niet dat het een (V)SC ging worden? Impliceer je daarmee dat Red Bull het ook wist? Maar er niet naar handelde?
En mij als stuurman aan wal was het in ieder geval ook niet opgevallen dat het wiel scheef stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
cordonbleu schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:53:
[...]

Ook in de eerste stint op de mediums waren Max en Perez heel erg aan elkaar gewaagd. De verschillen waren echt marginaal. Kijk maar eens naar de post van f1bythenumbers op pagina 88 van dit topic. Daar kan je heel mooi de rondetijden vergelijken. Perez zou Max op de baan niet ingehaald hebben. Zowel in de eerste stint op de mediums als in de tweede stint op de hards niet. Het onderlinge verschil daarvoor was te klein.
Nja misschien met de DRS, maar dat had ook kunnen eindigen als 2018 dan :+

Als Alonso m dan gewonnen had leidde hij het WK :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

cordonbleu schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:48:
[...]

Je kunt ook wat minder uit de hoogte doen. Nogmaals, achteraf is het makkelijk. Dit heeft echt helemaal niks met fout of goed te maken. Gegokt en verloren. Helaas.

je zegt het zelf al: op het moment dat de call werd gemaakt wist iedereen zeker dat er een (v)sc zou worden. En dan ben je overgeleverd aan de nukken van de wedstrijdleiding.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cordonbleu
RobertMe schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:54:
[...]

Hoezo wist alleen de FIA niet dat het een (V)SC ging worden? Impliceer je daarmee dat Red Bull het ook wist? Maar er niet naar handelde?
En mij als stuurman aan wal was het in ieder geval ook niet opgevallen dat het wiel scheef stond.
Het was heel duidelijk te zien dat het linker voorwiel scheef stond en dat de ophanging gebroken was. Het was dus meteen duidelijk dat deze auto op eigen kracht nergens meer heen zou gaan. Dus concluderend met deze informatie: dit wordt sowieso een SC of op zijn minst een VSC. Dat had dus direct besloten kunnen worden, maar dat gebeurde niet.

Het is een beetje tekenend voor de FIA. Net als het pitlane incident. Iedereen die de race keek wist dat OCO nog een pitstop moest gaan maken, omdat hij nog geen pitstop gemaakt had. En om aan de reglementen te voldoen moet je 2 verschillende compounds gebruiken per race. Dus hoe dan ook, OCO moest deze race nog een pitstop maken. Wat gebeurt er vervolgens. Nog voor de laatste ronde voor iedereen is ingegaan geeft de FIA toestemming aan de fotografen om de pitlane te betreden. Degene die daarvoor toestemming heeft gegeven was dus niet de race aan het bekijken. Die had al 50 ronden lang horen te weten dat OCO nog geen pitstop had gemaakt en dus wel binnen moest komen.

[ Voor 32% gewijzigd door cordonbleu op 30-04-2023 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
MikeyMan schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:56:
[...]

op het moment dat de call werd gemaakt wist iedereen zeker dat er een (v)sc zou worden. En dan ben je overgeleverd aan de nukken van de wedstrijdleiding.
Dus dan is het toch geen juiste beslissing geweest om Max binnen te halen tot die VSC of SC er daadwerkelijk komt? :?

[ Voor 5% gewijzigd door cordonbleu op 30-04-2023 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
cordonbleu schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:57:
[...]

Het was heel duidelijk te zien dat het linker voorwiel scheef stond en dat de ophanging gebroken was. Het was dus meteen duidelijk dat deze auto op eigen kracht nergens meer heen zou gaan. Dus concluderend met deze informatie: dit wordt sowieso een SC of op zijn minst een VSC. Dat had dus direct besloten kunnen worden, maar dat gebeurde niet.
Dat jij het heel duidelijk meteen zag weten we intussen wel ;)

Het zag er in eerste instantie gewoon uit als een oepsie van een coureur die verremde / wielen blokkeerde en rechtdoor schoot (zoals zovelen gebeurt was in aanloop naar de race). Volgens mij heeft ook Horner dat post race te kennen gegeven dat zij het zo beoordeeld hadden. Daarnaast was Red Bull waarschijnlijk al lang bezig met die pit call, en zag dit er in eerste instantie niet direct uit als SC waardig tenzij je dus meteen die schade ziet. Dus die call is gewoon door gegaan. Daarnaast had die SC net zo goed sneller opgeroepen kunnen worden en had het niks uit gemaakt, behalve dat Perez dan die ene ronde eerder gestopt zou zijn. Of hadden ze Verstappen buiten gelaten en wordt de SC net na de pit entry opgeroepen en wordt Verstappen meteen opgevangen. Dat is hem namelijk vorig jaar in Miami ook gebeurt, dat de SC net komt als hij over SC gaat en de SC een fractie van een seconde eerder over de SC line gaat en Verstappen dus meteen "gevangen" zit en de rest achter hem wel die goedkope stop kan maken (GP gaf toen zelfs expliciet de opdracht om proberen voor de SC over de lijn te gaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
RobertMe schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:12:
[...]

Dat jij het heel duidelijk meteen zag weten we intussen wel ;)

Het zag er in eerste instantie gewoon uit als een oepsie van een coureur die verremde / wielen blokkeerde en rechtdoor schoot (zoals zovelen gebeurt was in aanloop naar de race). Volgens mij heeft ook Horner dat post race te kennen gegeven dat zij het zo beoordeeld hadden. Daarnaast was Red Bull waarschijnlijk al lang bezig met die pit call, en zag dit er in eerste instantie niet direct uit als SC waardig tenzij je dus meteen die schade ziet. Dus die call is gewoon door gegaan. Daarnaast had die SC net zo goed sneller opgeroepen kunnen worden en had het niks uit gemaakt, behalve dat Perez dan die ene ronde eerder gestopt zou zijn. Of hadden ze Verstappen buiten gelaten en wordt de SC net na de pit entry opgeroepen en wordt Verstappen meteen opgevangen. Dat is hem namelijk vorig jaar in Miami ook gebeurt, dat de SC net komt als hij over SC gaat en de SC een fractie van een seconde eerder over de SC line gaat en Verstappen dus meteen "gevangen" zit en de rest achter hem wel die goedkope stop kan maken (GP gaf toen zelfs expliciet de opdracht om proberen voor de SC over de lijn te gaan).
Het gaat ook niet tussen ons. Of jij het nou niet direct gezien had en ik wel. Dat doet er niet toe. Het gaat erom dat de FIA een zaal vol mensen heeft die de race volgen en het hun werk is om dit te doen en aan de hand van wat ze zien beslissingen te maken. Dus ja, de FIA had dit direct moeten zien.
Ook RBR heeft tientallen mensen in dienst die simpelweg worden ingezet om alle beelden te bekijken, dus ook die mensen hun werk is het om de kapotte ophanging van de Vries direct te zien. Ze hebben niet voor niks zoveel mensen hiervoor in dienst. Verkeerde beslissingen op basis van informatie die je zelf gemist hebt kan een hoop centjes kosten. En dat is binnen de F1 nu eenmaal heel erg belangrijk. Dit zijn de marginal gains waar het allemaal om draait binnen deze sport.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 18:03
cordonbleu schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:19:
[...]

Het gaat ook niet tussen ons. Of jij het nou niet direct gezien had en ik wel. Dat doet er niet toe. Het gaat erom dat de FIA een zaal vol mensen heeft die de race volgen en het hun werk is om dit te doen en aan de hand van wat ze zien beslissingen te maken. Dus ja, de FIA had dit direct moeten zien.
Ook RBR heeft tientallen mensen in dienst die simpelweg worden ingezet om alle beelden te bekijken, dus ook die mensen hun werk is het om de kapotte ophanging van de Vries direct te zien. Ze hebben niet voor niks zoveel mensen hiervoor in dienst. Verkeerde beslissingen op basis van informatie die je zelf gemist hebt kan een hoop centjes kosten. En dat is binnen de F1 nu eenmaal heel erg belangrijk. Dit zijn de marginal gains waar het allemaal om draait binnen deze sport.
Uiteindelijk kostte dit Red Bull toch niks..het bleef een 1-2. Dus ik denk niet dat ze er wakker van liggen daar met al deze oranje georiënteerde analyses.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:01

JB

Cédric roelt!

Ik denk dat we best mogen stellen dat Max dit keer gewoon op racepace is verslagen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

cordonbleu schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:00:
[...]

Dus dan is het toch geen juiste beslissing geweest om Max binnen te halen tot die VSC of SC er daadwerkelijk komt? :?
Voor de zoveelste keer... Achteraf is alles makkelijk.

Als de safetycar 30 seconden eerder was ingezet had ie de leiding gehouden. En ze hadden nog wel wat meer vertraging dan dat.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
JB schreef op maandag 1 mei 2023 @ 07:30:
Ik denk dat we best mogen stellen dat Max dit keer gewoon op racepace is verslagen.
Mwah, ik weet het niet. Ik denk dat ze qua pace gelijkwaardig waren aan elkaar alleen kon Max niet goed in de DRS van PER komen. Max had moeite met de balans/settings van zijn auto die in laatste 10 ronden beter leken te werken en kon daardoor weer dichterbij komen, maar dat kwam te laat. Als Max niet de pech had van de safety car dan was het denk ik andersom geweest.

Dit doet overigens niks af van het resultaat van PER en de credits mogen er dan ook echt wel zijn voor hem. Ga er maar aan staan op een stratencircuit met alleen maar betonnen muren EN Max die achter je zit te pushen.

Ik ben er eerlijk gezegd wel blij mee dat dit is gebeurd. Max zal zelf ook best wel voelen dat de overwinningen niet vanzelf komen en zal toch echt een beetje extra moeten gaan pushen om PER achter zich te gaan houden. Hij kan zich geen fouten veroorloven want PER zal dit dan afstraffen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:10
Mee eens. Echter op nu.nl staat een triest stuk met ene Joost en een mooie clickbait titel: https://www.nu.nl/300016/...o-snel-als-perez-was.html

Omdat Max met het differentieel aan het stoeien was, kon hij Perez niet inhalen... Right. Dat is dan ten eerste gewoon een fout van Max zelf. Ten tweede vreemd dat goat Max minder goed is met het instellen van het differentieel dan tweede rijder Perez. En ten derde gewoon een heel flauwe reden, want zoveel verschil maakt het niet.
Joost zegt helemaal op het eind dan ineens dat Perez eignelijk wel ook gewoon sterk is op stratencircuits...
Wat een niveau en wat een hoog fanboy-gehalte in dat artikel.

Max is mogelijk de beste coureur op de grid. Wat een compliment voor Perez. Met of zonder SC-gelukje, ongeacht plek 1 of 2, Perez reed niet minder dan de goat op dit circuit. Daar moet je toch als Perez zijnde enorm trots op zijn?

Mensen schrijven de coureur teveel toe. Een auto kan niet sneller, puur omdat Max er in gaat zitten. Max zelf snapt dat, hij toonde respect aan Perez. Tegenovergesteld aan wat fanboys/nu.nl verwachten. Coureurs onderling hebben respect voor iedereen die clean rijdt en sneller is in dezelfde of een slechtere auto. Max heeft tientallen ronden gezien dat hij Perez niet goed kon benaderen en zeker niet inhalen. Ongeacht het gelukje met de pitstops, daarna kreeg Perez 100% respect voor de topprestatie na de SC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
Heb je de racepace bekeken? Als je die naast elkaar legt zie je dat ze deze race echt niks voor elkaar onder doen. Kijk maar eens naar de race pace charts hier op pagina 88. Dan kan je moeilijk zeggen dat hij hier op is verslagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
MikeyMan schreef op maandag 1 mei 2023 @ 07:47:
[...]

Als de safetycar 30 seconden eerder was ingezet had ie de leiding gehouden. En ze hadden nog wel wat meer vertraging dan dat.
Inderdaad, als. Maar dat gebeurde dus niet. Dus daar hebben ze niet goed op geanticipeerd. Dan moet je een andere keuze maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:10
MikeyMan schreef op maandag 1 mei 2023 @ 07:47:
[...]
Menig kijker, waaronder ikzelf, zat gisteren op de bank te kijken en dacht meteen: "Hooo, waarom gaat Max nú naar binnen! Dat moet een ronde later als de SC voor die crash er is."
Speelde daarna precies uit zoals ik en vele anderen al dachten: dat kost Max een paar seconden t.o.v. het hele veld (die verstandig besloten buiten te blijven).
Maar de SC werd nog niet ingezet. Op die call zat iedereen te wachten. Tot die tijd, ga je de pits niet in. Zodra je onder geel of groen de pits in rijdt, dan loop je risico dat een andere coureur kort na jouw pitstop, wel onder een SC of VSC kan pitten.
Het is feitelijk strategisch fout. Zeldzaam bij RBR, maar wel fout. Ook fout gegokt, als het een gok was, want de kans op een SC in de volgende ronde was vrij groot na een race-eindigende crash.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 24-05 19:57
cordonbleu schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:15:
[...]
Het was best wel een fuck up van RBR inderdaad. Wij hadden hier allang door dat het een SC ging worden of op z'n minst een VSC. En dat terwijl Max nog niet eens op de strait reed. Zulke fouten zijn bij RBR wel zeldzaam, dus wij vonden het nogal verrassend. Als je de rondetijden bekijkt denk ik inderdaad niet dat PER Max anders had ingehaald.
Had hetzelfde... Het bleef zo lang geel dat je in ieder geval rekening moest houden met een (V)SC. Had dan ook verwacht dat ze beide coureurs nog een rondje buiten zouden houden om de situatie even aan te kijken.

Enige reden om toch te pitten is dat je als team natuurlijk helemaal screwed bent als net nadat Verstappen en Perez voorbij pitentry rijden de SC erin wordt gegooid. Dan heeft het hele veld achter je een free pit-stop en rijden jouw auto's bij de herstart helemaal achteraan.

Vermoed dat dat de reden is dat er split second is besloten toch te pitten. En aangezien Verstappen al gepland stond om naar binnen te gaan is het logisch dat zo te houden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:14

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Zo een dag na de race, misschien niet de meest spectaculaire race zoals sommige graag hadden willen zien.
Maar een race kan ook op andere manier heel spectaculair zijn dan alleen crashes, want dit is tot zover ik mij kan herinneren de eerste keer dat de teamgenoot van Verstappen hem legit achter zich wist te houden. (correct me if I am wrong)

Ik vind het echt zonder twijfel een geweldige prestatie van Perez, hopelijk groeit zijn zelfvertrouwen hierdoor alleen nog maar meer en gaan we hem ook buiten straten circuits zo zien presteren. Maar wat zijn de Red Bulls een klasse apart zeg met hun snelheid, de nummer 3 finisht volgens mijn berekening gewoon even 21,217 seconden na de nummer 1.

Het eindslot met die mensen die in de pits lopen is gelukkig goed afgelopen, hier mag je best wel spreken van heel veel geluk. Dit besefte ik mij pas toen ik de boordcamera van Ocon terugkeek, want hij ziet het ook heel laat pas vanwege de muren die het zich blokkeren.

Ik heb wederom genoten van deze race, ik hoop jullie ook ! d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 01-05-2023 08:21 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:52

sjaool

Every life should have 9 cats

Playa del C. schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:00:
[...]

Menig kijker, waaronder ikzelf, zat gisteren op de bank te kijken en dacht meteen: "Hooo, waarom gaat Max nú naar binnen! Dat moet een ronde later als de SC voor die crash er is."
Speelde daarna precies uit zoals ik en vele anderen al dachten: dat kost Max een paar seconden t.o.v. het hele veld (die verstandig besloten buiten te blijven).

[...]

Maar de SC werd nog niet ingezet. Op die call zat iedereen te wachten. Tot die tijd, ga je de pits niet in. Zodra je onder geel of groen de pits in rijdt, dan loop je risico dat een andere coureur kort na jouw pitstop, wel onder een SC of VSC kan pitten.
Het is feitelijk strategisch fout. Zeldzaam bij RBR, maar wel fout. Ook fout gegokt, als het een gok was, want de kans op een SC in de volgende ronde was vrij groot na een race-eindigende crash.
Tja, je hebt niet altijd in de gaten wanneer de race director die safety car inzet. Ook lopen alle meldingen die wij in beeld krijgen niet synchroon met wat er op het circuit doorgegeven wordt. Als Max zegt ik kom nu binnen dan valt het alleen hem zelf te verwijten dat hij P1 is kwijtgeraakt. Achteraf kijk je de altijd de koe in de kont. ;)

Volgende week weer een stratencircuit, eens zien of Perez zijn naam als "koning van de stratencircuits" waar blijft maken. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Playa del C. schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:00:
[...]

Menig kijker, waaronder ikzelf, zat gisteren op de bank te kijken en dacht meteen: "hier moet een safetycar voor de baan op"

En vervolgens deden ze er nog heel erg lang over.
[...]

Wachten brengt evengoed een risico met zich mee, zeker met de lange ronde in Baku. Enerzijds dat terwijl je die latere ronde pit, de auto al van de baan af is. Anderzijds dat je twee auto's die erg dicht op elkaar zaten moet gaan double stacken. In dat geval was Perez fucked geweest. Wat de meesten hier waarschijnlijk beter uit was gekomen.

Ik vind het nog steeds geen fout. Gegokt en verloren, dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:27
G_Dragon schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:21:
want dit is tot zover ik mij kan herinneren de eerste keer dat de teamgenoot van Verstappen hem legit achter zich wist te houden. (correct me if I am wrong)
Eerste keer sinds de eerste jaren met Ricciardo, zonder dat er een verklaarbare reden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Tijdens de race viel me een nieuw geluidje op, en ik hoop dat ze er meteen weer mee stoppen: de slo-mo-cam. De camera zelf is geweldig, dat je iemand de bocht door ziet driften, maar ze vertragen in de aanloop ernaartoe ook het geluid, waardoor het even lijkt alsof de motor het in slow motion aan het opgeven is. :+

Of was dit in eerdere races ook al? Gisteren hoorde ik het twee of drie keer.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:25
Ik denk dat de voornaamste reden een strategische keuze was om Max binnen te halen voordat Perez er met DRS voorbij kwam zetten.

PER met DRS op max zonder is ook voor Max erg moeilijk zo niet te houden. Dan kun je een paar rondjes stuivertje wisselen gaan doen door steeds met DRS de ander proberen te pakken, of je probeert met een snellere pitstop weer uit die DRS te komen.

Dat gecombineerd met een inschattingsfout dat er geen SC zou komen kostte Max dit keer.

Ben wel benieuwd wat er was gebeurd als ze idd gewacht hadden. Dan had PER na de restart waarschijnlijk alsnog Max gepakt wanneer DRS weer enabled was.

Perez doet het gewoon heel goed op dit soort circuits. En alleen maar mooi dat er nog gevochten wordt voor het kampioenschap.
Kijken of PER het vol kan houden en de consistentie erin kan houden.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

bvbal79 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 02:53:
[...]

Uiteindelijk kostte dit Red Bull toch niks..het bleef een 1-2. Dus ik denk niet dat ze er wakker van liggen daar met al deze oranje georiënteerde analyses.
Natuurlijk is het wel een issue. De volgende keer is het wellicht geen 1-2.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-05 21:52
RobertMe schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:40:
[...]

We zullen het nooit weten. Verstappen wordt naar binnen gehaald als er geel is voor De Vries die stil staat. Dat blijkt uiteindelijk een afgebroken wiel te zijn en er komt een SC. Daardoor hebben Perez & Leclerc een goedkope pitstop en moet Verstappen weer vanaf P3 beginnen. Perez & Verstappen hebben vervolgens meermaals een snelste ronde gereden, beiden meermaals de muur gekust, gat heeft lange tijd binnen de 1,5 seconde gehangen, .... Ze reden dus wel echt op de limiet. Of zonder SC Perez in de buurt van, en voor, Verstappen was gekomen? We zullen het niet weten.
Verstappen heeft 40~ rondes op één van de langste banen gehad om het gat dicht te rijden, dus 'we zullen het nooit weten' vind ik in deze situatie minder van toepassing dan eerdere races die Perez won. Verstappen heeft er een uur 2 seconden achter gereden en geen enkele aanval kunnen plaatsen.

Daardoor krijg je nu dus weer artikelen zoals deze:
Verstappen wil niet verder met Pérez: 'Het is duidelijk dat Verstappen een nieuwe teamgenoot wil'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

cordonbleu schreef op maandag 1 mei 2023 @ 07:57:
[...]

Heb je de racepace bekeken? Als je die naast elkaar legt zie je dat ze deze race echt niks voor elkaar onder doen. Kijk maar eens naar de race pace charts hier op pagina 88. Dan kan je moeilijk zeggen dat hij hier op is verslagen.
Ik bedoel er mee te zeggen dat het verschil normaliter (stukken) groter is ;) Een zwaluw maakt nog geen zomer, maar PER deed gewoon mee en won het hele weekend eigenlijk.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 19:54
Volgens mij denken de media meer over wat Verstappen vindt van zijn teamgenoot dan Max zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Ypuh schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:08:
[...]

Verstappen heeft 40~ rondes op één van de langste banen gehad om het gat dicht te rijden, dus 'we zullen het nooit weten' vind ik in deze situatie minder van toepassing dan eerdere races die Perez won. Verstappen heeft er een uur 2 seconden achter gereden en geen enkele aanval kunnen plaatsen.

Daardoor krijg je nu dus weer artikelen zoals deze:
Verstappen wil niet verder met Pérez: 'Het is duidelijk dat Verstappen een nieuwe teamgenoot wil'
Dat Verstappen er het grootste deel van de race achter heeft gereden zegt natuurlijk niks. Het gaat hier om 2x exact dezelfde auto. Dus die plekken waar de RB van Perez traag is is de RB van Verstappen ook traag, en de plekken waar de RB van Perez snel is is die van Verstappen ook snel. Dat is ook wat het inhalen van de teamgenoot zo lastig maakt. De verschillen zijn gewoon marginaal doordat alleen de coureur het verschil kan maken. En als ze andersom hadden gereden dan was Perez er zeer zeker niet met twee vingers in de neus langs gereden op basis van dat hij "40 ronden op een van de langste circuits" er voor heeft gereden. Want als Perez zoveel sneller was dan kon Verstappen de eerste ronden niet binnen 1,5s blijven, zelfs zonder DRS. Dan was Perez ook wel makkelijk weg gereden. Terwijl ze beide duidelijk op (en bijna over) de limiet reden.

Zie bv ook 2018 waar Riccardo ondanks DRS ronden lang ervoor nodig had om Verstappen langs te komen (en toen na de pitstops er weer achter zat met een falende inhaal poging tot gevol).

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 01-05-2023 09:25 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InLOzkYh95dQKSQq3ED4-XNUHbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Az3v1JNR9SsZfCFT9dt16p5f.jpg?f=fotoalbum_large

Als als als.....

Als Max geen tegenslagen had gehad, had meneer simpelweg niks gewonnen.
Wat een pannenkoek. Of moet ik zeggen tortilla?
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Anoniem: 499527 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:37:
[Afbeelding]

Als als als.....

Neem aan dat dat een uitspraak van Horner is? Want het probleem in Australië was Perez die dacht dat hij meters later dan anderen kon remmen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-05 16:44
Het kan nog wel eens een heel interessant jaar worden bij RB als meneer Perez echt in zijn eigen titelkansen gaat geloven :P Helemaal als ie nog een paar keer voor Max weet te finishen en het nog spannend wordt ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
[Afbeelding]

Als als als.....

Waarbij het team en de monteurs al aangegeven hebben dat we geen issue was.... Nou ja, het issue zat tussen de motor en de pedalen :+

Maar Perez mag dromen. Ik zie het hem op de gewone circuits nog niet doen namelijk. Maar voor het kampioenschap is dit wel erg leuk. Alleen het continu teruggrijpen naar Melbourne begint wel wat eentonig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
MikeyMan schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:39:
[...]

Maar de safety car pikt de autos op vanaf start-finish. Dus dan waren ze al naar binnen gegaan, of ze waren er al voorbij. In beide gevallen gratis pitstop.

Bij Red Bull hebben ze ook de gegevens. Als je ziet dat Nyck 20 seconden stil staat op de plek en geen enkele aanstalten maakt tot het wegkrijgen van de auto weet je dat er een SC komt.

Maar voor het kampioenschap alleen maar mooi :D

Verder een supersaaie race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Laatst online: 23-05 10:36
Terugkijkend denk ik dat VER in de eerste stint wel heel graag bij LEC wilde aanhaken om hem bij het eerste DRS moment op start/finish te paseren. Langer achter de auto voor je blijven zitten is niet ideaal met kans op oververhitting door het effect van out-wash. Dat heeft wel wat meer van VER's medium banden gevraagd dan dat PER. Dat icm de balans-issues (welke uiteindelijk op de witte band wel minder werden) zorgde (vermoed ik) dat PER, VER wel had gepasseerd in de ronde dat VER de pit in ging voor nieuwe witte banden. In het scenario "Als" dan had RB (bij SC) kunnen double-stacken en had VER betere aansluiting met PER gehad na de herstart en tevens minder hoeven vragen van de banden in die eerste rondes.

Ik ben blij dat we straks na Miami weer wat normale circuits gaan zien en dan zal het verschil tussen VER en PER ook wel wat groter worden (verwacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[Afbeelding]

Als als als.....

Haha, heeft hij dit serieus gezegd?
Elke coureur kan dit ook zeggen: als ik snellere, betrouwbare auto had gehad , had ik bovenaan gestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Waah schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:44:
[...]

Maar de safety car pikt de autos op vanaf start-finish. Dus dan waren ze al naar binnen gegaan, of ze waren er al voorbij. In beide gevallen gratis pitstop.
Nee, de SC pikt de eerste auto op na de SC line, dus pit exit. Aangezien je als coureur niet meer de pit entry in kunt na pit entry line is er dus een gat van honderden meters / seconden waarin de SC opgeroepen kan worden en je niet meer de pits in kunt maar wel meteen achter de SC zit.

Zie Miami vorig jaar waar de SC wordt opgeroepen terwijl Verstappen (als leider) net over start finish gaat. GP geeft hem daar zelfs nog expliciet de instructie om te proberen voor de SC over de SC line te gaan zodat Verstappen dus wel nog die "vrije" ronde heeft en kan pitten. (Die vrije ronde is dan uiteraard op de delta, die wel hoger ligt dan de SC snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Exocet schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:53:
[...]

Haha, heeft hij dit serieus gezegd?
Elke coureur kan dit ook zeggen: als ik snellere, betrouwbare auto had gehad , had ik bovenaan gestaan.
Ja tuurlijk. Dat doet ie wel vaker, snap het wel. Blijven haantjes :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-05 21:21
stylezzz schreef op zondag 30 april 2023 @ 15:18:
[...]

Het is iedere keer wat inderdaad. Lang niet alles is aan hem te wijten, maar dit begint wel frustrerend te worden. Iemand met dermate veel ervaring zou tsunoda moeiteloos achter zich moeten kunnen laten.....
Ik vind het een kromme vergelijking, en als etc, ndv en tsu op hetzelfde moment in de F1 waren gestart er een ander beeld was ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:05
sanderb schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:54:
Ik denk dat de voornaamste reden een strategische keuze was om Max binnen te halen voordat Perez er met DRS voorbij kwam zetten.

PER met DRS op max zonder is ook voor Max erg moeilijk zo niet te houden. Dan kun je een paar rondjes stuivertje wisselen gaan doen door steeds met DRS de ander proberen te pakken, of je probeert met een snellere pitstop weer uit die DRS te komen.

Dat gecombineerd met een inschattingsfout dat er geen SC zou komen kostte Max dit keer.

Ben wel benieuwd wat er was gebeurd als ze idd gewacht hadden. Dan had PER na de restart waarschijnlijk alsnog Max gepakt wanneer DRS weer enabled was.

Perez doet het gewoon heel goed op dit soort circuits. En alleen maar mooi dat er nog gevochten wordt voor het kampioenschap.
Kijken of PER het vol kan houden en de consistentie erin kan houden.
Perez had Verstappen met DRS waarschijnlijk ook niet voorbij gekunt, net als Verstappen nu Perez niet voorbij kon.

Dit soort wedstrijden motiveren Verstappen alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
JB schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:16:
[...]

Ik bedoel er mee te zeggen dat het verschil normaliter (stukken) groter is ;) Een zwaluw maakt nog geen zomer, maar PER deed gewoon mee en won het hele weekend eigenlijk.
Dat het verschil over het algemeen groter is in het voordeel van Max ben ik met je eens. Maar als je de data bekijkt denk ik niet dat Perez voorbij Max had kunnen gaan op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

cordonbleu schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:08:
[...]

Dat het verschil over het algemeen groter is in het voordeel van Max ben ik met je eens. Maar als je de data bekijkt denk ik niet dat Perez voorbij Max had kunnen gaan op de baan.
Andersom ook niet, dus ja... :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 18:03
Help!!!! schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:06:
[...]

Natuurlijk is het wel een issue. De volgende keer is het wellicht geen 1-2.
Heb je het gat met nr3 gezien?

Nee dat wordt dit jaar geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Het is geen gegeven dat RB 1-2 finished / blijft finishen. Ook dit jaar niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 01-05-2023 10:19 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Help!!!! schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:18:
^
Het is geen gegeven dat RB 1-2 finished / blijft finishen.
Mja obv zaken op orde wel. De hectiek van een weekend evenals haantjes gedrag zal dit wellicht beïnvloeden :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-05 21:52
@RobertMe Perez is op z'n minst gestegen in de rangorde van 'structureel 0.3s per rondje langzamer in hetzelfde materiaal' naar 'met hetzelfde materiaal halen ze elkaar niet in'.

Op dit circuit heeft Perez een steengoede race gereden en was het verschil dat coureurs kunnen maken niet zichtbaar. Er waren in mijn ogen weinig excuses dat VER de race niet gewoon naar zich toe kon trekken. Er was voldoende tijd, geen mankementen, bij de herstart vloog hij LEC gelijk voorbij en ze hoefde niet te sparen of pitten na de bandenwissel.

Beide coureurs gingen tot de limiet en PER won een keertje terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
bvbal79 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:13:
[...]

Heb je het gat met nr3 gezien?

Nee dat wordt dit jaar geen issue.
De nummer drie die wist dat hij niet mee deed? Volgens mij heeft Leclerc meteen na de race al gezegd dat het beeld vertekend was door management. Zelfde hebben we ook al met Alonso gezien in Jedda. Die reed toen ook mijlenver achter de Bulls maar toen het op het eind moest reed die ook weer een stuk sneller.

Daarnaast ging Alonso er aan het eind van deze race ook voor, en was hij met Verstappen aan het stuivertje wisselen v.w.b. fastest lap. Waarbij einde race Verstappen zich ook een stuk prettiger voldoe, aldus zijn eigen woorden. Dus het was niet dat Alonso de pace matchte terwijl de Bulls langzaam waren / worstelden met degradatie / ....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathy_
  • Laatst online: 23:12
Het gaat dit jaar tussen Verstappen en Perez, net als 2016 met Rosberg en Ham.

Redbull is oppermachtig, en daar kan je van genieten.

Max en z'n team kunnen maar 1 ding doen, geen fouten maken.

Maak je die wel dat gaat Perez er mee aan de haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
JB schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:10:
[...]

Andersom ook niet, dus ja... :)
Dat hoefde ook niet, want tot die foute pitstop zat Max er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:09
mathy_ schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:25:

Precies, laat lekker gaan het seizoen is nog lang.
Redbull 1 en 2 in rijderskampioenschap en nummer 1 in bij teams.
Max heeft al 2 WDC's, laat Perez er dit jaar maar eentje pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Een goede teammaat is voor Max ook belangrijk dan weet hij in ieder geval dat hij niet op zijn lauweren kan gaan rusten. Het is echt niet zo erg als je teamgenoot ook races wint. Dat is goed voor het team, goed voor ons en voor de pers (die dan dingen kan gaan posten die nergens over gaan). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Totdat die teamgenoot denkt dat hij ook WDC kan worden. Dan krijg je weer spanningen binnen het team die je niet wilt hebben. En zomaar een WDC gunnen doe je niet iemand, als jij hem zelf kan pakken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Jasphur schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:53:
[...]

Haas hoopte hetzelfde.

Was uiteindelijk zo rustig op de baan dat het mij begon op te vallen dat ze bij SKY redelijk veel kleine commentaar foutjes maakte. Meer dan normaal tbh
Ik vond f1tv live Engels commentaar wel goed. Die waren al over het publiek in de pitstraat bezig terwijl het nog niet eens in beeld was. "WTF are these people doing there? Don't they know OCO still needs to make a pitstop?". Daarna fragment teruggekeken bij NL commentaar en daar kwam het als een verrassing. Pas bij de beelden van de OCO die door de pitstop straat rijdt. Dan let je toch niet echt op.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

cordonbleu schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:28:
[...]

Dat hoefde ook niet, want tot die foute pitstop zat Max er voor.
Waar wil je heen? If this, then that... Max zijn "het er bij neer leggen" reactie zei mij genoeg.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online

Yep en doordat Red Bull oppermachtig is zal de concurrentie minder punten afsnoepen van Perez of Verstappen. Blijft het lang spannend :)

Alleen Monaco zie ik Red Bull niet zo snel een 1-2'tje scoren gezien het verschil in snelheid in kwalificatie kleiner is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
TinusXIII schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:45:
[...]
Yep en doordat Red Bull oppermachtig is zal de concurrentie minder punten afsnoepen van Perez of Verstappen. Blijft het lang spannend :)

Alleen Monaco zie ik Red Bull niet zo snel een 1-2'tje scoren gezien het verschil in snelheid in kwalificatie kleiner is.
Dat kunnen ze bij de pitstop natuurlijk wel enigszins goedmaken door langer door te rijden, als ze sneller zijn is dat het moment waar ze op moeten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Dit. 1 DNF van VER of PER en de ander staat relatief ineens een flinke bak punten voor als je telkens 1 en 2 wordt.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TinusXIII schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:45:
[...]

Dat zou zomaar eens zelfs geen top 4 kunnen worden in de startopstelling, Leclerc zal daar ongenadig zijn maar laten ze alsjeblieft een regel invoeren dat een rode vlag veroorzaken plaatsen terug in de startopstelling betekend, zeker op Monaco.

Maar zelfs Spanje had ik ook een beetje mijn bedenkingen bij, maar nu die laatste chicane daar weg is zal de (top/DRS)snelheid meer een factor gaan zijn verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ben idd benieuwd, in vorige jaren liet Perez het vooral liggen op consistentie.
Af en toe had die er weekenden bij zitten dat hij gewoon niet thuis gaf. Ben benieuwd of hij dit jaar beter de focus en vorm weet te behouden.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
JB schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:38:
[...]

Waar wil je heen? If this, then that... Max zijn "het er bij neer leggen" reactie zei mij genoeg.
RBR heeft afgesproken zulke zaken voortaan alleen intern te bespreken. Ze willen commotie tussen Checo en Max zoals vorig jaar na Monaco en Brazilië voorkomen. Daar houden ze zich nu dus netjes aan.

[ Voor 4% gewijzigd door cordonbleu op 01-05-2023 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

cordonbleu schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:46:
[...]

RBR heeft afgesproken zulke zaken voortaan alleen intern te bespreken. Ze willen commotie tussen Checo en Max zoals vorig jaar na Monaco en Brazilië voorkomen. Daar houden ze zich nu dus netjes aan.
Ja prima. Verder was Checo op zaterdag ook gewoon sneller. Zowel in de shootout als sprint. RUS kwam zeker even kijken bij Max, maar Max had ook gewoonweg weer een poepstart incl minder resultaat shootout.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
Ook opvallend (vond ik) was het respect van VER in parc ferme en op het podium. Ik zie Verstappen niet vaak klappen op het podium voor de andere coureurs, ook bij parc ferme wilde hij eerst PER feliciteren, maar die was nog druk met z'n team. Het handje kwam deze keer wat awkward van PER toen VER er al even voor stond (zoals toen PER de hand van vader VER in Saudie 2023 vroeg)

In de cool-down room haalde VER nog even de slecht vallende pitsstop voor de SC aan, en refereerde naar Saudie 2022 bij PER. Ik meende te zien aan de body language dat PER dat "excuus" niet echt kon waarderen en hij liever van VER hoorde dat PER vandaag een maatje te groot was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ben de race aan het terugkijken, wat al een uitdaging is met de ViaPlay app.. maar wow, wat saai zeg.

Hoe kan dat nou? De sprintrace was goed te doen, maar dit? Misschien werken straat circuits gewoon niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

HollowGamer schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:00:
Ik ben de race aan het terugkijken, wat al een uitdaging is met de ViaPlay app.. maar wow, wat saai zeg.

Hoe kan dat nou? De sprintrace was goed te doen, maar dit? Misschien werken straat circuits gewoon niet?
Zo is het leven nu eenmaal, soms is het wat saaier, soms wat spannender.
Het kwam wel een beetje door bepaalde factoren, zoals dat een Norris met nieuwe banden en drs geen voorganger op oude bandjes zonder drs kon inhalen.

Vorige jaren was Baku altijd wel een enerverende race iig :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:11:
[...]

Zo is het leven nu eenmaal, soms is het wat saaier, soms wat spannender.
Het kwam wel een beetje door bepaalde factoren, zoals dat een Norris met nieuwe banden en drs geen voorganger op oude bandjes zonder drs kon inhalen.

Het was wel spannend met Albon op het eind. Ongelofelijk, gelukkig niets gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:11:
[...]

Herinneren wij ons deze nog nog nog... :+

Click want...

Btw, weer zo'n mazzel voor de Street King from Mexico die het merendeel van zijn overwinningen dus aan malheur van zijn teammaat te danken heeft. :+

[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 01-05-2023 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jup:
"Verstappen Crashes Out of Lead After Left Rear Failure | 2021 Azerbaijan Grand Prix"

Dit jaar waren de banden wel wat degelijker iig :P
Met 2 die de hele race met 1 setje hard hebben gedaan.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:22:
[...]
Dit jaar waren de banden wel wat degelijker iig :P
Met 2 die de hele race met 1 setje hard hebben gedaan.
De harde banden zijn te goed als je er een hele race op kunt rijden zoals OCO en HUL gedaan hebben. Dat lijkt mij nu ook weer niet de bedoeling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
HollowGamer schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:14:
[...]

Het was wel spannend met Albon op het eind. Ongelofelijk, gelukkig niets gebeurd.
Zit je nu Australië 2021 terug te kijken?

spoiler:
Ik verwacht dat je het pitlane incident bedoeld? Want dat was Ocon. Maar Albon had vorig jaar hetzelfde down under. Ook gestart op hard en last lap pitstop waarbij de FIA parc ferme al aan het opbouwen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
sjaool schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:23:
[...]

De harde banden zijn te goed als je er een hele race op kunt rijden zoals OCO en HUL gedaan hebben. Dat lijkt mij nu ook weer niet de bedoeling.
Eens, de banden lagen erg uit elkaar. Op de softs kon je 1 ronde pushen en dan waren ze praktisch kapot, mediums (met weliswaar volle tanks) hielden het ook geen 15 ronden vol en de harde een konden een hele race uitzitten (hoewel, Hulkenberg kakte flink in aan het einde)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:23:
[...]

Ding is dat het al de C3 was. Stratencircuits hebben nu eenmaal een (zeer) glad asfalt ten opzichte van echte circuits. Dan kan Pirelli wel de zachtste banden uit hun range meenemen, maar dat zet dus nog steeds geen zoden aan de dijk. Zie bv ook Monaco, altijd de zachtste banden en daar rijden ze ook makkelijk een hele race op een set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

HollowGamer schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:00:

Afgelopen jaren niet naar baku gekeken? Dat waren toch wel een aantal hele leuke races. Maar deze viel inderdaad tegen.

Het helpt natuurlijk niet dat RB in een eigen klasse rijd, Ferrari eigelijk niet mee kan komen, Sainz LEC niet bij kan houden en de het hele middenveld geen auto op 20 ronde oudere banden in kan halen. Dat laaste verbaasde ik mij nog het meeste over.

[ Voor 22% gewijzigd door garriej op 01-05-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Thinlanet schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:58:
Ik meende te zien aan de body language dat ...
Wat een saaie race als we na gaan praten over de lichaamstaal van de coureurs :+

Hier staan alle overtakes, waarvan het overgrote gedeelte rondom de safety car periode.
https://www.reddit.com/r/..._overtakes_sprint_had_20/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
Thinlanet schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:58:
Ook opvallend (vond ik) was het respect van VER in parc ferme en op het podium. Ik zie Verstappen niet vaak klappen op het podium voor de andere coureurs, ook bij parc ferme wilde hij eerst PER feliciteren, maar die was nog druk met z'n team. Het handje kwam deze keer wat awkward van PER toen VER er al even voor stond (zoals toen PER de hand van vader VER in Saudie 2023 vroeg)

In de cool-down room haalde VER nog even de slecht vallende pitsstop voor de SC aan, en refereerde naar Saudie 2022 bij PER. Ik meende te zien aan de body language dat PER dat "excuus" niet echt kon waarderen en hij liever van VER hoorde dat PER vandaag een maatje te groot was.
Hij was ook geen maatje te groot, want als je naar de data kijkt zie je dat ze even snel waren. De één zou de ander op de baan niet ingehaald hebben. Nu kon dus Max Checo niet inhalen en als Max niet die slecht getimede pitstop had gehad was het andersom geweest. Data liegt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Interessant hoe iedereen nu zijn pijlen richt op Perez versus Verstappen. Logisch omdat dit (zo het er nu naar uitziet) de enige twee zijn die om het kampioenschap gaan vechten. Wel bijzonder hoe in deze situatie de (Engelse) media Perez toch weet weg te zetten alsof hij ineens de eerste rijder kan zijn. Ze zetten dat kracht bij door van die zogenaamde haantjes-opmerkingen te citeren van hem. Overigens doet Red Bull Racing hier net zo goed aan mee omdat ze in de uitlatingen zeggen dat: "ze mogen racen tegen elkaar", "ze geen eerste en tweede rijder hebben", etc. Maar ja, het moet natuurlijk ook voor de marketing waarde als je het mij vraagt.

Enige wat vervelend (voor #1 is) is aan deze situatie is dat Verstappen zich nog geen fout kan permitteren wil hij dit jaar weer wereldkampioen worden. Anders gaat Perez er met een Rosbergje vandoor. Benieuwd waar we staan over 2 weken van nu....

Verder valt mij De Vries nog wel tegen na de eerste races. Hij heeft in mijn ogen nog een dikke onvoldoende gescoord met zijn prestaties en dat vind ik toch jammer. Vorig jaar zo'n mooi debuut kunnen maken en tot toe geen deuk in een pakje boter slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Gebeurde bij Baku een beetje hetzelfde als in Australië. Een Safety Car op een moment dat sowieso al in het pit window zat, met als gevolg dat het qua bandenstrategie een ontzettend saaie race werd. Als je de Safety Car weghaalt kom je op een magere 14 overtakes, daarvan weer 5 te danken aan een compleet inzakkende Hulkenberg die in 3 rondjes 5x werd ingehaald. Dus eigenlijk 9 "normale overtakes".

Alleen bij Australië werd dat nog opgesierd door diverse crashes waardoor het nog enigszins om aan te gluren was in de laatste rondes

[ Voor 23% gewijzigd door Blik1984 op 01-05-2023 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:23
Baku is eigenlijk alleen leuk als er onverwachte zaken gebeuren. Regen, crashes, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bvanham schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:53:
Baku is eigenlijk alleen leuk als er onverwachte zaken gebeuren. Regen, crashes, etc.
Dat geld voor elk circuit wel. De coureurs maken de race.

Dat sommigen met het 2 km rechte stuk nog niet eens konden inhalen vond ik wel tegenvallend verrassend.

[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 01-05-2023 16:07 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
YakuzA schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:06:
[...]

Dat sommigen met het 2 km rechte stuk nog niet eens konden inhalen vond ik wel tegenvallend verrassend.
Vooral dat het niet eens lukte als ze bij het begin van het rechte stuk maar 0,5s achterstand hadden. Dan was slipstream én DRS dus niet eens voldoende om te kunnen halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ze hadden dit jaar de DRS zone op dat rechte stuk met 100m ingekort, dat zal ook zijn effect hebben gehad op het aantal inhaal mogelijkheden. Hamilton zou er misschien nét genoeg aan hebben gehad gisteren 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 19:25

-tom-562

Oliesjeik

Woudloper schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:40:
Interessant hoe iedereen nu zijn pijlen richt op Perez versus Verstappen. Logisch omdat dit (zo het er nu naar uitziet) de enige twee zijn die om het kampioenschap gaan vechten. Wel bijzonder hoe in deze situatie de (Engelse) media Perez toch weet weg te zetten alsof hij ineens de eerste rijder kan zijn. Ze zetten dat kracht bij door van die zogenaamde haantjes-opmerkingen te citeren van hem. Overigens doet Red Bull Racing hier net zo goed aan mee omdat ze in de uitlatingen zeggen dat: "ze mogen racen tegen elkaar", "ze geen eerste en tweede rijder hebben", etc. Maar ja, het moet natuurlijk ook voor de marketing waarde als je het mij vraagt.

Enige wat vervelend (voor #1 is) is aan deze situatie is dat Verstappen zich nog geen fout kan permitteren wil hij dit jaar weer wereldkampioen worden. Anders gaat Perez er met een Rosbergje vandoor. Benieuwd waar we staan over 2 weken van nu....

Verder valt mij De Vries nog wel tegen na de eerste races. Hij heeft in mijn ogen nog een dikke onvoldoende gescoord met zijn prestaties en dat vind ik toch jammer. Vorig jaar zo'n mooi debuut kunnen maken en tot toe geen deuk in een pakje boter slaan.
Dan ga je er vanuit dat Perez 100% foutloos gaat rijden en _constant_ op het niveau van Max zit. Nou, guess what... :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Woudloper schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:40:

Ik luisterde vannacht de Chequered Flag podcast van de BBC en daar hadden ze het erover dat PER wel kan denken dat hij meedoet voor het WDC maar dat hij, zeker vergeleken met VER, daar veel te weinig voor doet.
VER leeft F1, komt thuis en stapt in de sim en verder draait het alleen maar om racen bij hem, daar klonk wel wat bewondering in door van de presentatoren, PER heeft een beetje geluk gehad met wat stratencircuits maar over het seizoen (en eigenlijk zijn hele carrière) gezien zit hij wel in een andere league dan VER, LEC etc.
De inzet van VER is gewoon veel groter (en zo zijn er nog wel meer fanatieke coureurs die dan jammer voor hen geen RB rijden) maar bij wie het iig niet aan de inzet ligt.
Het ontbrak er nog maar aan dat ze hem een luie Mexicaan noemden 8)
Maar daar kwam het wel een beetje op neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:23
[...]

Nee, er zijn echt mooie circuits waar meerdere lijnen en strategieën kunnen werken en er zijn missers die voor historie of geld op de kaart staan. Bijna alle nieuwe circuits, baku, monaco etc. Daar is niet veel mogelijk met deze grote logge auto's is er niet. Veel mogelijk
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord