Las Vegas wordt nog duurder, I guarantee it.
Als je even verder zoekt op reddit, twitter of andere kanalen kom je nog veel meer van die onzin tegen. Een stokbroodje ham met bbqsaus voor $42, aangeprezen als Wagyu Steak Sandwich bv. Het is van de zotte dat mensen dit uberhaupt accepteren. Weer een extra reden om een hekel te hebben aan dit soort evenementen waar het al lang niet meer om racen gaat.RobertMe schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:48:
Ik neem aan dat jullie ook zien dat bij die eerste twee blokken staat dat het voor 4 personen is? Die eerste twee blokken zijn dus duur, die derde is heel duur.
Dat wordt echt een verschrikkelijk weekend denk ik, veel te veel show verwacht ik.JEightyFive schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:25:
Las Vegas wordt nog duurder, I guarantee it.
Goh het is haast alsof die medium band niet lekker werkte in de beginstint...alexbl69 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:37:
[...]
Dat laatste was heel vreemd inderdaad. Hij pakt pole met bijna 4 tiende in een auto waarvan bekend is dat deze in race-trim veel beter presteert dan in de kwalificatie.
Je zou toch verwachten dat hij met een seconde per ronde weg had kunnen rijden van Alonso. Dan had hij 15s op Verstappen gehad zodra deze op P2 kwam en had het er heel anders uitgezien.
erutangiS
Over twee weken zitten we weer in Imola!
Nu al zin in, want dat is wel een van mijn favoriete banen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Mooie klassieke baan met grindbakken die fouten afstraffen. Dat heeft als nadeel dat je ook slachtoffer kunt zijn (Sainz na aanvaring met Ricciardo) Ik kijk er ook naar uit!G_Dragon schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:53:
Dit is uiteraard wel offtopic, want het gaat hier over Miami
Miami stelt toch ook niet teleur met de baan. Ja, Amerikaanse setting en over the top, maar toch wederom een mooi event gezien met actie op de baan.
Ben zelf sowieso veel meer van die klassieke banen als Imola en Spa dan circuits als Baku en Miami.G_Dragon schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:53:
Niemand had echt grote problemen met de medium start. De medium-Hard strategie was ook de snellere strategie, de alpines en de Merc's hadden beide strategien gebruikt en de Medium-Hard rijders deden het allebij beter dan de Hard-Medium. Perez is gewoon grondig geklopt met terwijl hij op de snelste strategie stond. Al het klagen op de banden is gewoon copium van perez die nogsteeds gelooft dat hij even goed is als Max.MrOleo schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:40:
[...]
Goh het is haast alsof die medium band niet lekker werkte in de beginstint...
Alsof al die coureurs ook exact hetzelfde zijn. Die conclusie kun je natuurlijk niet trekken. Bovendien zat Hamilton vast in een DRS trein dus die kon in het begin überhaupt niet naar voren, en van Alpine kun je niet eens zeggen dat Gasly het beter deed dan Ocon (eindigden achter elkaar met 3s verschil).ArgantosNL schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:31:
de alpines en de Merc's hadden beide strategien gebruikt en de Medium-Hard rijders deden het allebij beter dan de Hard-Medium.
Ben het eens met je stelling over Perez hoor, maar imho trek je hier een verkeerde conclusie
[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 09-05-2023 11:24 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hamilton heeft 10 seconden verloren in de DRS train op russell en eindigde 18 seconden achter russell, eerste ronde gap was bijna 5 seconden, dus zelfs als je de DRS train verlies er af haald was dit langzamer. Je hebt gelijk met betrekking to de Alpines hun start gap en eind gap liggen 1 seconde uit elkaar..oisyn schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:19:
[...]
Alsof al die coureurs ook exact hetzelfde zijn. Die conclusie kun je natuurlijk niet trekken. Bovendien zat Hamilton vast in een DRS trein dus die kon in het begin überhaupt niet naar voren, en van Alpine kun je niet eens zeggen dat Gasly het beter deed dan Ocon (eindigden achter elkaar met 3s verschil).
Bij de Haas en de Alfa's zie je precies de zelfde trend, de enige die van deze trend afwijken zijn de RB en het zuster team. Maar met Devries die rijd als een pannenkoek kun je niet veel zinnige informatie daar uit halen. Zelfs achteraf is het verschil in het voordeel van de Medium-hard, hij is niet groot maar wel aanwezig.Ben het eens met je stelling over Perez hoor, maar imho trek je hier een verkeerde conclusie. Het ligt (achteraf gezien) voor de hand dat hard-medium beter is dan medium-hard vanwege de evolutie van de baan en het lichter worden van de auto, waardoor de mediums relatief beter zijn aan het eind van de race dan aan het begin van de race, terwijl dat verschil bij de hards minder groot is. Maar starten op de hards was een grote gok, en met de kennis van nu had Perez dat net zo goed niet gehaald. Dan had Max 'm ingehaald voordat ze beide pitten naar mediums.
Ik denk dat Ferrari daar anders over denkt. Ferrari gaat voor P1 of niks. Liever 3 keer crashen en 1 keer P1 dan 4 keer P2. Ferrari doet vooral mee voor de reclame voor hun eigen merk, meer nog dan andere teams. F1 is de marketingstrategie van Ferrari.T-homas schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:21:
Vind onderstaande van Brundle wel een waardevolle toevoeging met hoe Leclerc momenteel presteert:
Volgens mij ziet Ferrari liever in de krant dat die briljante LeClerc in zijn prachtige Ferrari helaas weer gecrasht is dan dat de middelmatige Leclerc ergens in de sub-top is gefinshed met zijn ondermaatse Ferrrari.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Nee. Om iemand op de baan in te halen heb je veel meer overspeed nodig, zeker op een krappe baan als Baku. Perez was slechts marginaal sneller, dus zonder safety car zou hij het niet gehaald hebben.Snowdog schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:59:
[...]
En de race? Zelfs zonder safety car had ik Perez die race nog wel zien winnen, want hij was gewoon sneller al was het verschil klein. Inhalen is lastig, maar ik denk dat hij had wel gered of het was een double DNF a la Max en Ric.
Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack
Ironisch genoeg was Enzo Ferrari juist begonnen met het produceren van straatauto's om zijn F1 team te kunnen blijven financieren...CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:06:
Ik denk dat Ferrari daar anders over denkt. Ferrari gaat voor P1 of niks. Liever 3 keer crashen en 1 keer P1 dan 4 keer P2. Ferrari doet vooral mee voor de reclame voor hun eigen merk, meer nog dan andere teams. F1 is de marketingstrategie van Ferrari.
Je verhaal past meer bij RB. Ferrari is Ferrari.. die hebben echt geen promotie nodig. Ze kunnen de vraag naar auto's niet eens bijhouden.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:06:
[...]
Ik denk dat Ferrari daar anders over denkt. Ferrari gaat voor P1 of niks. Liever 3 keer crashen en 1 keer P1 dan 4 keer P2. Ferrari doet vooral mee voor de reclame voor hun eigen merk, meer nog dan andere teams. F1 is de marketingstrategie van Ferrari.
Volgens mij ziet Ferrari liever in de krant dat die briljante LeClerc in zijn prachtige Ferrari helaas weer gecrasht is dan dat de middelmatige Leclerc ergens in de sub-top is gefinshed met zijn ondermaatse Ferrrari.
[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 09-05-2023 12:20 ]
I served in a company of heroes.
Moeilijk te zeggen, net als Max gisteren marginaal sneller leek en toen hij aan de leiding ging en het wel prima vond zonder zijn voorsprong uit te bouwen (wat makkelijk had gekund). Perez kon waarschijnlijk nog wel wat sneller vorige week en Max had pas echt op vrijwel het einde van de race door hoe hij moest rijden qua settings etc.Fanta schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:14:
[...]
Nee. Om iemand op de baan in te halen heb je veel meer overspeed nodig, zeker op een krappe baan als Baku. Perez was slechts marginaal sneller, dus zonder safety car zou hij het niet gehaald hebben.
Denk echt dat Perez die GP hoe dan ook had gewonnen. Maar goed, da's een lange discussie en daar kan je nooit over uitkomen, gewoon goeie win voor Perez zou ik het noemen. Een van de weinige, want ik kan me weinig weekenden herinneren dat hij gewoon echt de snellere was zonder geluk of wat dan ook (ok, jij noemt die safety car geluk, ik niet).
Theoretisch zou het altijd beter moeten zijn om met je zware auto op de harde band te beginnen en als de auto lichter is over te stappen naar de zachtere banden. Maar het risico is vrij groot dat je dan in de eerste bocht gepasseerd wordt door iemand op zachtere banden. Bij Verstappen konden ze die gok nemen omdat hij startte temidden van minder snelle auto's en coureurs die beseffen dat Verstappen niet hun gevecht is. Dan nog was het spannend in de eerste bocht..oisyn schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:19:
Ben het eens met je stelling over Perez hoor, maar imho trek je hier een verkeerde conclusie. Het ligt (achteraf gezien) voor de hand dat hard-medium beter is dan medium-hard vanwege de evolutie van de baan en het lichter worden van de auto, waardoor de mediums relatief beter zijn aan het eind van de race dan aan het begin van de race, terwijl dat verschil bij de hards minder groot is. Maar starten op de hards was een grote gok, en met de kennis van nu had Perez dat net zo goed niet gehaald. Dan had Max 'm ingehaald voordat ze beide pitten naar mediums.
Het zal ook wel een rol spelen dat RBR weet dat ze snel genoeg zijn om zonder enige moeite het heel middenveld in te halen. Zelfs als Verstappen aan de start wat plekken was verloren door zijn banden dan had hij die toch wel terug kunnen pakken voordat de kopgroep al te ver was weggereden.
Ik vind 62,50 dollar p.p. voor een salade ook best heel duurRobertMe schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:48:
Ik neem aan dat jullie ook zien dat bij die eerste twee blokken staat dat het voor 4 personen is? Die eerste twee blokken zijn dus duur, die derde is heel duur.
Maar als ik zo verder lees: Blijkbaar zijn dit normale prijzen. De VIPS en mensen met een ticket daarvoor krijgen dit gratis. Deze prijzen zijn voor de bedrijven die mensen uitnodigen namens hun, en vervolgens kunnen ze laten zien hoeveel geld ze wel niet uitgeven aan die mensen....
Tis dus puur marketing voor de bedrijven die dit betalen

Als je de long game speelt is het helemaal niet zo erg om in de eerste ronde wat terug te vallen om er vervolgens vrij gemakkelijk voorbij te kunnen gaan en de betere strategie te hebben.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:21:
[...]
Theoretisch zou het altijd beter moeten zijn om met je zware auto op de harde band te beginnen en als de auto lichter is over te stappen naar de zachtere banden. Maar het risico is vrij groot dat je dan in de eerste bocht gepasseerd wordt door iemand op zachtere banden. Bij Verstappen konden ze die gok nemen omdat hij startte temidden van minder snelle auto's en coureurs die beseffen dat Verstappen niet hun gevecht is. Dan nog was het spannend in de eerste bocht.
Klopt, maar daar zit natuurlijk een wisselwerking tussen. Ferrari kan veel meer verdienen aan de verkoop van auto's dan aan het prijzengeld van F1. Een paar keer goed opvallen met een uitzonderlijke winst is PR-technisch interessanter dan altijd een redelijk resultaat.warp schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:19:
Ironisch genoeg was Enzo Ferrari juist begonnen met het produceren van straatauto's om zijn F1 team te kunnen blijven financieren...
Dat moet wel zo blijven want door 'schaarste' kunnen ze veel meer geld vragen voor hun exclusieve auto's.Vuvuzela schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:19:
Je verhaal past meer bij RB. Ferrari is Ferrari.. die hebben echt geen promotie nodig. Ze kunnen de vraag naar auto's niet eens bijhouden.
Zo enorm duur toch ook weer niet? Ik bedoel, je weet waar je naartoe gaat, je hebt al veel te veel voor zo'n kaartje betaald, zo'n salade of maaltijd voor zo'n prijs lijkt me dan ook niet zo'n probleem. Dat hoort er gewoon bij en part of the price.Waah schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:21:
[...]
Ik vind 62,50 dollar p.p. voor een salade ook best heel duur![]()
Maar als ik zo verder lees: Blijkbaar zijn dit normale prijzen. De VIPS en mensen met een ticket daarvoor krijgen dit gratis. Deze prijzen zijn voor de bedrijven die mensen uitnodigen namens hun, en vervolgens kunnen ze laten zien hoeveel geld ze wel niet uitgeven aan die mensen....
Tis dus puur marketing voor de bedrijven die dit betalenNon-business krijgen het er bij of mogen daar niet komen
Denk echt niet dat dit puur marketing is, genoeg normale mensen zullen dat ook gewoon bestellen en zo absurd duur is het ook weer niet (ja, eigenlijk wel, maar dit is tegenwoordig normaal).
Ja, dit. Geen mens gaat die prijzen echt betalen. Dit soort prijzen zijn er om de idioot hoge ticketprijzen te verklaren en mensen het gevoel te geven dat ze een goede deal hebben. "Ja, het ticket kost $5000 maar je krijgt er wel $3000 aan eten bij". Dat soort tickets worden typisch door een bedrijf betaalt en dan zijn mensen opeens een stuk minder kritisch over de prijs.Waah schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:21:
[...]
Ik vind 62,50 dollar p.p. voor een salade ook best heel duur![]()
Tis dus puur marketing voor de bedrijven die dit betalenNon-business krijgen het er bij of mogen daar niet komen
Ergens denk ik dat het ook een manier is om het 'plebs' te weren zonder gedoe met uitsmijters. Bij het zien van dit soort prijzen zullen een hoop mensen direct omdraaien.
[ Voor 8% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 09-05-2023 12:38 ]
Die promotie legt ze anders geen windeieren. De 4 miljard omzet die ze draaien komt maar voor de helft uit de verkoop van auto's. De andere helft komt uit de verkoop van merchandise.Vuvuzela schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:19:
[...]
Je verhaal past meer bij RB. Ferrari is Ferrari.. die hebben echt geen promotie nodig. Ze kunnen de vraag naar auto's niet eens bijhouden.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Die prijzen die je ziet in de US zijn altijd zonder VAT, dus dat komt er nog bij.Bvanham schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:38:
Belastingaftrek of zo voor bedrijven ?
Moet je niet elke week je wagen in de muur zetten: "Met onze autos crasht zelfs de beste rijder van de wereld!!"
u_nix_we_all schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:50:
[...]
Die promotie legt ze anders geen windeieren. De 4 miljard omzet die ze draaien komt maar voor de helft uit de verkoop van auto's. De andere helft komt uit de verkoop van merchandise.
want daar zijn ze zelf iig wel van overtuigd!
[ Voor 51% gewijzigd door pjottum op 09-05-2023 15:13 ]
ping 127.212.23.124
Ondertussen Verstappen ( rond 5m06):ArgantosNL schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:31:
[...]
Niemand had echt grote problemen met de medium start. De medium-Hard strategie was ook de snellere strategie, de alpines en de Merc's hadden beide strategien gebruikt en de Medium-Hard rijders deden het allebij beter dan de Hard-Medium. Perez is gewoon grondig geklopt met terwijl hij op de snelste strategie stond. Al het klagen op de banden is gewoon copium van perez die nogsteeds gelooft dat hij even goed is als Max.
Ocon had een betere race dan Gasly, na de start 4e vs 10e, eindigen achter elkaar met 3s verschil, terwijl Ocon 1s per ronde sneller rijdt. Hamilton vs Russell is een vergelijking tussen geen verkeer en vol verkeer. Kunnen we beter kijken naar Hamilton vs Leclerc 13-> 6 vs 7->7. Goh wat was dan beter... Magnussen vs Hulkenberg, Hulkenberg heeft meestal slechte racepace na goeie qualy, dit weekend was het sowieso niks, kunnen we niet echt conclusie aan verbinden. Tsunoda had een prima resultaat met zijn H->M.
erutangiS
eenzelfde salade bestel je in de USA voor $6,50 in Miami.Snowdog schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:28:
[...]
Zo enorm duur toch ook weer niet? Ik bedoel, je weet waar je naartoe gaat, je hebt al veel te veel voor zo'n kaartje betaald, zo'n salade of maaltijd voor zo'n prijs lijkt me dan ook niet zo'n probleem. Dat hoort er gewoon bij en part of the price.
Denk echt niet dat dit puur marketing is, genoeg normale mensen zullen dat ook gewoon bestellen en zo absurd duur is het ook weer niet (ja, eigenlijk wel, maar dit is tegenwoordig normaal).
Dat is een factor 10.
Of een broodje ham ("Wagyu sandwich") voor 42$

Ook wel een factor 10 ongeveer.
Bij Zandvoort kost een hamburger met een plak kaas 10 euro. Das toch een ander bedrag hoor
Als je een broodje hamburger voor 42 euro gaat verkopen op Zandvoort is de wereld te klein denk ik.
Maar ik blijf erbij dat het meer hierom gaat, uit hetzelfde reddit-draadje:
en:No, this is specifically for the people with more money than sense. Just like he said.
But it's also for people with "sense", since they are using these events as "business with a client" trips. Even though they can't deduct the price of the ticket, you better believe they're expensing food, hotel, transportation and other stuff.
Dit is hoe de grote deals beklonken worden. Vriendjespolitiek, en als de keuze tussen 2 kandidaten is en de één neemt je mee naar de VIP F1 GP van Miami en betaald het eten ter waarde van duizenden dollars, dan krijgt diegene de deal.Yep my friends dad works for a sponsor of Mercedes. The executives who get invited to races buy all this stuff on the company card. They get to look good by “spending” a ton of money on the client and the vendors print money
Iets gechargeerd, maar dit is wel hoe het vaak wordt verkocht. Ook niet vreemd dat het meteen per 4 gaat dus. Je haalt dit niet ff tussendoor voor jezelf. Dit is voor zakenmensen met hun potentiele kopers/dealmakers.
Grappig genoeg gingen die verkopen juist door het dak, terwijl de motor van meerdere ferrari-powered teams toen stuk ging of in vlammen op ging.pjottum schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:11:
Moet je niet elke week je wagen in de muur zetten: "Met onze autos crasht zelfs de beste rijder van de wereld!!"
want daar zijn ze zelf iig wel van overtuigd!
Zie je meteen hoe belangrijk het is wát je toont. Het is vooral dat je aanwezig bent blijkbaar

Snap dat gejank over Checo niet zo goed. Hij stond er elke keer toen Max of zijn team steken lieten vallen. Zou het ook niet een beetje laf zijn als Checo nu al zo zeggen dat Max de betere is? Nee natuurlijk niet, die gozer blijft vechten tot het eind, en terecht!
En daar ben ik eerlijk gezegd wel heel erg blij om anders wordt het echt een draak van een seizoen.
En daar ben ik eerlijk gezegd wel heel erg blij om anders wordt het echt een draak van een seizoen.
Precies, ik snap de discussie ook niet zo. Je ziet gewoon dat zodra Max een foutje maakt hij er wel staat, precies wat je van een 2e rijder zou verwachten. En rechtstreeks op snelheid vergelijken is natuurlijk ook niet mogelijk omdat de auto toch meer voor Max zal zijn gemaakt (mede omdat die heel goed is in feedback geven)werphengel schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:03:
Snap dat gejank over Checo niet zo goed. Hij stond er elke keer toen Max of zijn team steken lieten vallen. Zou het ook niet een beetje laf zijn als Checo nu al zo zeggen dat Max de betere is? Nee natuurlijk niet, die gozer blijft vechten tot het eind, en terecht!
Oftewel als Checo zo blijft rijden, is het een prima seizoen voor hem en RB.
[removed]
De 'kaviaar' op de kaart verrade dat ook al een beetje natuurlijkWaah schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:33:
[...]
[...]
Dit is hoe de grote deals beklonken worden. Vriendjespolitiek, en als de keuze tussen 2 kandidaten is en de één neemt je mee naar de VIP F1 GP van Miami en betaald het eten ter waarde van duizenden dollars, dan krijgt diegene de deal.
Iets gechargeerd, maar dit is wel hoe het vaak wordt verkocht. Ook niet vreemd dat het meteen per 4 gaat dus. Je haalt dit niet ff tussendoor voor jezelf. Dit is voor zakenmensen met hun potentiele kopers/dealmakers.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Sport events in de US zijn nou eenmaal duur. Kijk maar naar de prijs voor een kaartje voor een NBA of American Football game. Play-off game voor de NBA ben je zo USD 150 kwijt, en dan heb je echt geen bijzondere zitplaats. Met eten/drinken gaat het dan al snel naar USD 200. En nogmaals, dan doe je niks geks.
Dus die prijs voor die salade in Miami, ja het is duur maar ik kan er me wel iets bij voorstellen (helaas). Heeft iemand al gekeken naar tickets voor Las Vegas, nu we het toch over dit soort zaken hebben?
Dus die prijs voor die salade in Miami, ja het is duur maar ik kan er me wel iets bij voorstellen (helaas). Heeft iemand al gekeken naar tickets voor Las Vegas, nu we het toch over dit soort zaken hebben?
Heb je die ook in een formaat voor op de telefoon?d-vine schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:35:
Nog 1 keer deze foto
De mooiste via socials Verstappen.com
[Afbeelding]
Daar gaat het dus fout. Max is inderdaad subliem in feedback geven en dat is in deze sport altijd een doorslaggevende kwaliteit. Als Checo daar minder goed in is, is dat zijn manco en zal hij nooit kunnen evenaren. Verder heeft hij gewoon de beschikking over hetzelfde materiaal.redwing schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:03:
[...]
omdat de auto toch meer voor Max zal zijn gemaakt (mede omdat die heel goed is in feedback geven)
Daarom lijkt me Monaco zo interessant. Eens kijken of hij vorig jaar kan herhalen. En Astin Martin heeft een groot upgrade pakket mee naar Imola, dus misschien Alonso wel.cordonbleu schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:00:
[...]
Daar gaat het dus fout. Max is inderdaad subliem in feedback geven en dat is in deze sport altijd een doorslaggevende kwaliteit. Als Checo daar minder goed in is, is dat zijn manco en zal hij nooit kunnen evenaren. Verder heeft hij gewoon de beschikking over hetzelfde materiaal.
Of het Checo weer lukt om hem in de muur te zetten bedoel je?desalniettemin schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:08:
[...]
Daarom lijkt me Monaco zo interessant. Eens kijken of hij vorig jaar kan herhalen. En Astin Martin heeft een groot upgrade pakket mee naar Imola, dus misschien Alonso wel.
Heb het idee dat deze versie te ver is ingezoomd maar hij past wel op je telefoonRobertMe schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:53:
[...]
Heb je die ook in een formaat voor op de telefoon?
/f/image/rs3ebF24nG8oM6OI8b8kNG9h.png?f=fotoalbum_large)
Anoniem: 499527
Wat is die 1 toch eigenlijk lelijk he?
Ik heb het idee dat het veel mooier zou zijn wanneer de staande poot even dik/breed zou zijn als het schuine deel.
Ik heb het idee dat het veel mooier zou zijn wanneer de staande poot even dik/breed zou zijn als het schuine deel.
Moeilijk in te schatten. Pas tegen het einde Vd race was Max weer echt sneller, hij was ook heel opgelucht dat hij eea had geleerd over de auto nadien. Vond ik echt opvallend. Die eerste stint in Baku was Max steeds wel sneller in sector 1 en 2, maar dat rechte stuk is zo enorm lang dat je er altijd naartoe slipstreamed. Max vroeg meer van zijn banden en kwam toch niet weg. Zijn pistop was afgedwongen, want op die manier namen ze de “undercut”. Hadden ze Checo long laten gaan? Of meteen er achteraan en dan weer DRS gevecht. Iig was Checo zeer competitief in Baku, dat is zeker. Verdiende overwinning daar.Snowdog schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:59:
[...]
En de race? Zelfs zonder safety car had ik Perez die race nog wel zien winnen, want hij was gewoon sneller al was het verschil klein. Inhalen is lastig, maar ik denk dat hij had wel gered of het was een double DNF a la Max en Ric.
een treffende spreuk
Je hebt niet heel ver teruggelezen hè?Technofreakz schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:53:
[Afbeelding]
Gelukkig was het eten wel betaalbaar.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Nee, niet iedereen heeft de luxe om zoveel tijd op een forum te spenderen.
Technofreakz schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:19:
Nee, niet iedereen heeft de luxe om zoveel tijd op een forum te spenderen.

[ Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 09-05-2023 20:24 ]
Zo dom zal hij toch niet zijn?cordonbleu schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:12:
[...]
Of het Checo weer lukt om hem in de muur te zetten bedoel je?
Lijkt wel alsof hij die pornosnor van Bottas op heeft geplaktd-vine schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:35:
Nog 1 keer deze foto
De mooiste via socials Verstappen.com
[Afbeelding]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Vorig jaar kwam hij er dus wel mee weg. Maar dat zal niet nog een keer zo gemakkelijk gaan hoop ik.
Je kunt 'gewoon' iets te veel risico nemen, zoals LEC vaak doet.cordonbleu schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:57:
[...]
Vorig jaar kwam hij er dus wel mee weg. Maar dat zal niet nog een keer zo gemakkelijk gaan hoop ik.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
In de telemetrie viel heel duidelijk te zien dat Checo kortstondig een dot gas gaf en daardoor spinde. Dat was 100% opzettelijk, geen andere mogelijkheid. Toentertijd wist iedereen binnen Red Bull dat uiteraard gewoon. Dit was ook de voornamelijke reden waarom Max Checo niet liet passeren in Brazilië.hansvk schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:13:
[...]
Je kunt 'gewoon' iets te veel risico nemen, zoals LEC vaak doet.
Het is dus echt niet zo gemakkelijk om iets 'per ongeluk' te doen.
[ Voor 6% gewijzigd door cordonbleu op 09-05-2023 22:20 ]
Dat was ook niet erg slim aangepakt. Dat kan mijns inziens betercordonbleu schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:20:
[...]
In de telemetrie viel heel duidelijk te zien dat Checo kortstondig een dot gas gaf en daardoor spinde. Dat was 100% opzettelijk, geen andere mogelijkheid. Toentertijd wist iedereen binnen Red Bull dat uiteraard gewoon. Dit was ook de voornamelijke reden waarom Max Checo niet liet passeren in Brazilië.
Het is dus echt niet zo gemakkelijk om iets 'per ongeluk' te doen.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Voorbeelden genoeg inderdaad. Schumacher (wel bestraft, muur in bij Rascasse), Rosberg (niet bestraft, bovenop die bocht naar rechts richting de hairpin rechtdoor en daarmee gele vlaggen).hansvk schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:22:
[...]
Dat was ook niet erg slim aangepakt. Dat kan mijns inziens beter
Waarom zou je dat opvallend vinden? We leren allemaal uit onze fouten. En Max heeft in Baku juist heel veel geleerd van de wagen, welke setting wel en vooral niet werken voor hem. Daarmee heeft hij een streepje voor op Checo.pro_6or schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:06:
hij was ook heel opgelucht dat hij eea had geleerd over de auto nadien. Vond ik echt opvallend.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
HeheRobertMe schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:24:
[...]
Voorbeelden genoeg inderdaad. Schumacher (wel bestraft, muur in bij Rascasse), Rosberg (niet bestraft, bovenop die bocht naar rechts richting de hairpin rechtdoor en daarmee gele vlaggen).
Nee, hij heeft een auto die voor Max gemaakt is, waarbij Max ook nog eens beter is in het afstellen. En dat laatste zou Checo iets aan kunnen veranderen, dat 1e is gewoon een gegeven en normaal als je 1e rijder bent.cordonbleu schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:00:
[...]
Daar gaat het dus fout. Max is inderdaad subliem in feedback geven en dat is in deze sport altijd een doorslaggevende kwaliteit. Als Checo daar minder goed in is, is dat zijn manco en zal hij nooit kunnen evenaren. Verder heeft hij gewoon de beschikking over hetzelfde materiaal.
[removed]
Deze opmerking ben ik vaker tegen gekomen maar ook redenen waarom dat niet zo zou zijn. Vanuit RBR hebben ze niet gezegd dat de auto voor Max gemaakt is toch?redwing schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:06:
[...]
Nee, hij heeft een auto die voor Max gemaakt is, waarbij Max ook nog eens beter is in het afstellen. En dat laatste zou Checo iets aan kunnen veranderen, dat 1e is gewoon een gegeven en normaal als je 1e rijder bent.
Mij interesseert het niet wie er wint of wie er waar rijd maar zo’n opmerking wordt ik dan weer blij van, techniek ed. zat ik vroeger ook op te wachten als klein jongetje tijdens de uitzendingen.
Zelf denk ik dat elk team de snelste auto maken die ze kunnen maken. Als je een auto maakt naar de likings van een coureur wil niet zeggen dat je een snelle auto hebt. Volgens mij is was dat met Hamilton vroeger ook zo net als Verstappen nu dat ze kunnen zich heel goed aanpassen aan de auto. Verstappen klaagt toch dat deze auto niet wil insturen zoals hij dat wil en de auto van 2021 wel kon?
Heb je daar een bron van? Want ik denk dat het is zoals @Dagg aangeeft.redwing schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:06:
[...]
Nee, hij heeft een auto die voor Max gemaakt is, waarbij Max ook nog eens beter is in het afstellen. En dat laatste zou Checo iets aan kunnen veranderen, dat 1e is gewoon een gegeven en normaal als je 1e rijder bent.
Onzin. Het team ontwikkelt de auto op basis van duizenden analyses betrekkende op aerodynamica, mechanica, simulaties, windtunnel etc etc. Het talent is het om vervolgens die auto eigen te maken. In het begin worstelde Max bijvoorbeeld nog heel erg met de RB18 omdat de voorkant niet scherp genoeg was. Max prefereert overstuur aan de voorkant. Hij heeft zich daar aan moeten aanpassen. Checo kon daar juist wel direct goed mee overweg, want hij prefereert een neutrale balans.redwing schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:06:
[...]
Meestal is Max niet te genieten wanneer het niet ging zoals hij wilde. Deze keer was hij echt ontspannen. Dat vond ik weldegelijk opvallend. Hopelijk hebben we in Miami al gezien wat hij geleerd heeft over de auto.Chevy454 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:32:
[...]
Waarom zou je dat opvallend vinden? We leren allemaal uit onze fouten. En Max heeft in Baku juist heel veel geleerd van de wagen, welke setting wel en vooral niet werken voor hem. Daarmee heeft hij een streepje voor op Checo.
een treffende spreuk
Ferrari zal wel blij zijn met Leclerc, weer minder geld voor updates
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Dit klopt niet. Wat wel klopt is dat Newey een hele snelle auto heeft gemaakt, die zodra die van de vrachtwagen komt, op ieder circuit al goed presteert. Vervolgens komt het door Max zijn rijstijl dat die auto optimaal presteert. De rijstijl van Max, met 'een losse achterkant' en een meer oversturend karakter, is bewezen sneller dan de rijstijl van coureurs zoals Checo e.a. Die met een meer neutrale balans of zelfs voorkeur hebben voor een meer 'ondersturende' auto.redwing schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:06:
[...]
Het is vervolgens het talent wat je zelf aan boord hebt, wat ervoor zorgt dat je kunt omgaan met een 'losse achterkant'. Max is niet voor niets een van de coureurs met de 'snelste handjes'.
Daardoor gaat het op de lange termijn ook geen nut (meer) hebben voor Perez om de afstelling van Max te kopiëren. Dat zag je vorig jaar gebeuren, waardoor het verschil naar het einde toe steeds groter werd. In Miami lijkt nu hetzelfde te zijn gebeurd. Dat lijkt een opmaat voor een zelfde trend als vorig jaar.
[ Voor 13% gewijzigd door SterqVerhael op 10-05-2023 08:51 ]
Kun je andere helft van het T-shirt ook posten?d-vine schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:25:
[...]
Heb het idee dat deze versie te ver is ingezoomd maar hij past wel op je telefoon
[Afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
Hamilton zat de eerste 20 ronden in een DRS train, en zelfs zonder die tijd verlies is hij langzamer dan russell.MrOleo schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:21:
[...]
Ondertussen Verstappen ( rond 5m06):
[YouTube: Cheeky George, Qualifying Frustrations, And the Best Team Radio | 2023 Miami Grand Prix | Paramount+]
Ocon had een betere race dan Gasly, na de start 4e vs 10e, eindigen achter elkaar met 3s verschil, terwijl Ocon 1s per ronde sneller rijdt. Hamilton vs Russell is een vergelijking tussen geen verkeer en vol verkeer. Kunnen we beter kijken naar Hamilton vs Leclerc 13-> 6 vs 7->7. Goh wat was dan beter... Magnussen vs Hulkenberg, Hulkenberg heeft meestal slechte racepace na goeie qualy, dit weekend was het sowieso niks, kunnen we niet echt conclusie aan verbinden. Tsunoda had een prima resultaat met zijn H->M.
En waarom 2 verschillende auto's vergelijken, meer variable maakt het juist een slechtere vergelijking. Max zat ook in het verkeer en reed er zo doorheen maar dan werkt het niet meer. Je moet letterlijk voor 4 teams uitzondering gaan verzinnen om het argument te maken dat hard-medium de snellere strategie te maken.
redwing schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:06:

Zoals door anderen al aangeven, dit is echt onzin. Auto's worden niet speciaal voor een coureur ontworpen, auto's worden ontworpen om zo snel mogelijk te zijn. Ik zou zeggen, lees bovenstaand boek eens...
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Je weet dat Newey al vrij front loaded auto's maakt die voornamelijk hun neerwaartse druk halen uit de vloer halen, sinds voor Verstappen was geboren?redwing schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:06:
[...]
Newey heeft gewoon een stijl en bepaalde, vaak zeer getalenteerde coureurs halen daar het meeste uit.
Maar de iets mindere zeer getalenteerde kunnen dat gewoon niet en leggen het dan af.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Red Bull H-M presteert beter dan M-H zelfs met al het extra verkeer, gedeeltelijk doordat Coureur A ook beter is dan coureur B.ArgantosNL schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:06:
[...]
Hamilton zat de eerste 20 ronden in een DRS train, en zelfs zonder die tijd verlies is hij langzamer dan russell.
En waarom 2 verschillende auto's vergelijken, meer variable maakt het juist een slechtere vergelijking. Max zat ook in het verkeer en reed er zo doorheen maar dan werkt het niet meer. Je moet letterlijk voor 4 teams uitzondering gaan verzinnen om het argument te maken dat hard-medium de snellere strategie te maken.
Hamilton Mercedes H-M presteert zeer goed.
Tsunoda AT H-M presteert zeer goed.
Ocon Alpine H-M is gelijk of iets beter dan Gasly M-H.
Hul - Mag en Bot - Zhou heb ik niet echt gevolgd, beide lijken evenveel plekken te verliezen dus redelijk gelijkwaardig zonder er diep in te duiken.
Hoop verzinwerk hoor.... Laat verder maar...
Het is natuurlijk veel leuker om Perez af te zeiken, ook al ging het een stuk of 10x over hoe de medium band matig werkte in de eerste stint en hoe Verstappen dit kon proberen te voorkomen op de boordradio's van Red Bull.
erutangiS
Ik snap sowieso niet waarom Max dat kneuterige snorretje niet wat laat groeien. Nu zijn het een paar haartjes daar en een paar haartjes op zijn kin, alsof ie 15 isalexbl69 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:24:
[...]
Lijkt wel alsof hij die pornosnor van Bottas op heeft geplakt.
Of 2 weken laten groeien of er af.
[ Voor 5% gewijzigd door FunkyTrip op 10-05-2023 10:40 ]
Dit dus.
Max was tijdens alle training en kwali 0.2-0.4 per ronde sneller, dus met 57 ronden verwacht je dat hij een gat van 10 to 20 seconden gaat rijden, en wat zien we van 6.4 seconden achter tot 5.3 seconden voor dus 11.7 terwijl we gemiddeld genomen een groter gat zouden verwachten.MrOleo schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:25:
[...]
Red Bull H-M presteert beter dan M-H zelfs met al het extra verkeer, gedeeltelijk doordat Coureur A ook beter is dan coureur B.
negeer vooral de tijdverlies die hij had na de 20 ronden DRS train dat zogenaamd de oorzaak zou moeten zijn.Hamilton Mercedes H-M presteert zeer goed.
Devries wordt elke keer er uit gereden door tsunoda dus dit is al in lijn der verwachtingen.Tsunoda AT H-M presteert zeer goed.
Je kunt letterlijk de ronden tijden met elkaar vergelijken en kijken waar tijdverlies in zit.Ocon Alpine H-M is gelijk of iets beter dan Gasly M-H.
Hul - Mag en Bot - Zhou heb ik niet echt gevolgd, beide lijken evenveel plekken te verliezen dus redelijk gelijkwaardig zonder er diep in te duiken.
Dit is niet om Perez af te zeiken, hij is gewoon minder goed. En de bandenkeuze als de oorzaak van het verliezen is gewoon een excuus. Perez is niet goed genoeg om max echt uit te kunnen dagen in het zelfde gereedschap. Zelfs als een track in het voordeel van zijn rijstijl is moet max niet confortable zijn met zijn setup en moet max problemen/pech hebben om te kunnen winnen.Hoop verzinwerk hoor.... Laat verder maar...
Het is natuurlijk veel leuker om Perez af te zeiken, ook al ging het een stuk of 10x over hoe de medium band matig werkte in de eerste stint en hoe Verstappen dit kon proberen te voorkomen op de boordradio's van Red Bull.
Hamilton heeft daar in het verleden wel eens over gesproken. En wat hij aangaf is dat er wel eens meerdere scenario's uitkwamen die optimaal zouden moeten zijn. Daarbij werd dan de keuze op zijn voorkeuren gebaseerd. Daardoor wordt de auto enigszins gebaseerd op de voorkeuren van de 1e rijder. En de 2e rijder zou zich natuurlijk ook aan moeten kunnen passen, maar het zorgt wel voor een ongelijke vergelijking.Dagg schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:32:
[...]
Deze opmerking ben ik vaker tegen gekomen maar ook redenen waarom dat niet zo zou zijn. Vanuit RBR hebben ze niet gezegd dat de auto voor Max gemaakt is toch?
Mij interesseert het niet wie er wint of wie er waar rijd maar zo’n opmerking wordt ik dan weer blij van, techniek ed. zat ik vroeger ook op te wachten als klein jongetje tijdens de uitzendingen.
Zelf denk ik dat elk team de snelste auto maken die ze kunnen maken. Als je een auto maakt naar de likings van een coureur wil niet zeggen dat je een snelle auto hebt. Volgens mij is was dat met Hamilton vroeger ook zo net als Verstappen nu dat ze kunnen zich heel goed aanpassen aan de auto. Verstappen klaagt toch dat deze auto niet wil insturen zoals hij dat wil en de auto van 2021 wel kon?
Daarbij moet je ook bedenken dat Adrian standaard al bekend staat om auto's die Max juist beter liggen. En daarmee blijft het dus lastig om coureurs met elkaar te vergelijken. [edit] Ik zie dat @DaniëlWW2 dit ook net opmerkt
Blijft echter staan dat Max gewoon beter is dan Checo
[removed]
Voor de zoveelste keer, als Perez op 20 ronden nieuwere banden van dezelfde compound niet eens dezelfde tijd kon rijden als Verstappen terwijl ze beide in vrije lucht reden, heeft strategie er niks meer mee te maken. Dan is het zelfs logischer dat hij nog veel langzamer geweest was als hij op hard was begonnen en dan is het nog maar de vraag of hij het podium gehaald zou hebben als hij direct bij de start door een of meer auto's ingehaald was.MrOleo schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:25:
[...]
Red Bull H-M presteert beter dan M-H zelfs met al het extra verkeer, gedeeltelijk doordat Coureur A ook beter is dan coureur B.
Hamilton Mercedes H-M presteert zeer goed.
Tsunoda AT H-M presteert zeer goed.
Ocon Alpine H-M is gelijk of iets beter dan Gasly M-H.
Hoop verzinwerk hoor.... Laat verder maar...
Op medium starten had voor Max ook kunnen betekenen dat hij makkelijker in kon halen, enkele ronden eerder al P2 lag en wellicht voor de eerste pitstop Perez al voorbij was bijvoorbeeld, maar dat scenario laat je graag weg.
Edit: Volgens Palmer zou het er zo uitgezien hebben met de andere mogelijke strategieën:

Dat ziet er ook niet echt goed uit voor Perez. Nog wel podium, maar geen race win. Eigenlijk zijn alle andere scenario's slechter voor Perez. Allebei op M-H had een groter gat naar Max opgeleverd, allebei op H-M ongeveer hetzelfde en met de strategieën omgewisseld het grootste gat van deze permutaties. Je kan dus stellen dat deze combinatie optimaal was voor Perez, het kleinste gat en de snelste pace. Alle andere opties waren slechter.
[ Voor 23% gewijzigd door DataGhost op 10-05-2023 12:12 ]
Het is natuurlijk niet erg nuttig om een theoretisch sneller ontwerp te bouwen als je coureurs er allebei langzamer van worden omdat ze er niet mee kunnen rijden. Dat Max dat wel kan betekent dat Newey zijn filosofie fatsoenlijk door kan zetten. Dat betekent niet dat de auto voor Max ontworpen is, maar hoogstens dat de auto niet dat traject had kunnen maken zonder Max. Een fijne samenloop van omstandigheden eigenlijk.redwing schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:26:
[...]
Hamilton heeft daar in het verleden wel eens over gesproken. En wat hij aangaf is dat er wel eens meerdere scenario's uitkwamen die optimaal zouden moeten zijn. Daarbij werd dan de keuze op zijn voorkeuren gebaseerd. Daardoor wordt de auto enigszins gebaseerd op de voorkeuren van de 1e rijder. En de 2e rijder zou zich natuurlijk ook aan moeten kunnen passen, maar het zorgt wel voor een ongelijke vergelijking.
Daarbij moet je ook bedenken dat Adrian standaard al bekend staat om auto's die Max juist beter liggen. En daarmee blijft het dus lastig om coureurs met elkaar te vergelijken. [edit] Ik zie dat @DaniëlWW2 dit ook net opmerkt
Blijft echter staan dat Max gewoon beter is dan Checo
Precies, alleen heb je daarmee dus wel een auto die de ene coureur heel goed ligt, en de andere juist wat minder. Daarbij zie je ook dat als de afstelling bij Max niet vlekkeloos lukt, hij ook gelijk veel meer problemen heeft. Die link tussen auto en coureur is dus gewoon heel belangrijk en Max past daarmee goed bij de ontwerpstijl van Newey. Vandaar ook dat ik zeg dat het zelfs in eenzelfde auto lastig vergelijken is.DataGhost schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:41:
[...]
Het is natuurlijk niet erg nuttig om een theoretisch sneller ontwerp te bouwen als je coureurs er allebei langzamer van worden omdat ze er niet mee kunnen rijden. Dat Max dat wel kan betekent dat Newey zijn filosofie fatsoenlijk door kan zetten. Dat betekent niet dat de auto voor Max ontworpen is, maar hoogstens dat de auto niet dat traject had kunnen maken zonder Max. Een fijne samenloop van omstandigheden eigenlijk.
Hetzelfde zie je nu ook bij Hamilton, je kunt moeilijk ontkennen dat hij geen goede coureur is, maar met de huidige Merc heeft ie het toch een stuk lastiger dan voorheen.
[removed]
Het zou me echt prachtig lijken als het toch een optimaal ontwerp blijkt te zijn waar alleen Max mee kan rijdenredwing schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:47:
[...]
Hetzelfde zie je nu ook bij Hamilton, je kunt moeilijk ontkennen dat hij geen goede coureur is, maar met de huidige Merc heeft ie het toch een stuk lastiger dan voorheen.
DataGhost schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:49:
[...]
Het zou me echt prachtig lijken als het toch een optimaal ontwerp blijkt te zijn waar alleen Max mee kan rijden
:strip_exif()/f/image/huHTInZqvY7H5EupcS0FIFS3.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is hetzelfde verhaal als voor Nick de Vries.redwing schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:47:
[...]
Precies, alleen heb je daarmee dus wel een auto die de ene coureur heel goed ligt, en de andere juist wat minder. Daarbij zie je ook dat als de afstelling bij Max niet vlekkeloos lukt, hij ook gelijk veel meer problemen heeft. Die link tussen auto en coureur is dus gewoon heel belangrijk en Max past daarmee goed bij de ontwerpstijl van Newey. Vandaar ook dat ik zeg dat het zelfs in eenzelfde auto lastig vergelijken is.
Deze auto ligt hem niet dus komt hij ook niet echt uit de veren.. ..trouwens, niemand ligt deze F1-lada..
Als Max door de auto's die hij in moest halen heen kon rijden zou je dat inderdaad verwachten. Minstens...ArgantosNL schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:40:
[...]
Max was tijdens alle training en kwali 0.2-0.4 per ronde sneller, dus met 57 ronden verwacht je dat hij een gat van 10 to 20 seconden gaat rijden, en wat zien we van 6.4 seconden achter tot 5.3 seconden voor dus 11.7 terwijl we gemiddeld genomen een groter gat zouden verwachten.

De tijd verlies van door het verkeer heen gaan valt best wel mee https://en.mclarenf-1.com/2023/gp/s9103/lap_times/821-785/ de DRS compeseert een groot deel van het tijd verlies. vanaf lap 3 tot lap 20(lap 15 was hij alonso voorbij) heeft hij bijna alleen maar 1:32.x op 1 ronde na lap 13 1:31.7.cordonbleu schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:56:
[...]
Als Max door de auto's die hij in moest halen heen kon rijden zou je dat inderdaad verwachten. Minstens...
Al de info is beschikbaar en kun je zo bekijken. En toch kies je om onzin te posten

Wat een vreselijk kromme vergelijking dit.. Mag aannemen dat je dat zelf ook wel in ziet?ArgantosNL schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:40:
[...]
Max was tijdens alle training en kwali 0.2-0.4 per ronde sneller, dus met 57 ronden verwacht je dat hij een gat van 10 to 20 seconden gaat rijden, en wat zien we van 6.4 seconden achter tot 5.3 seconden voor dus 11.7 terwijl we gemiddeld genomen een groter gat zouden verwachten.

Twente komt eraan!
Ik heb nog eens over de training tijden en quali tijden gekeken, en 0.2-0.4 was veel te lief van mij het is eerder 0.4-0.8 kijk de cijfers maar naJoteW schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:21:
[...]
Wat een vreselijk kromme vergelijking dit.. Mag aannemen dat je dat zelf ook wel in ziet?
Wat dus gelijk je hele verhaal ontkracht dat de auto speciaal voor een coureur ontworpen wordt.redwing schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:47:
Aaah op die manier. Dus tijdens de wedstrijd rijdt hij exact hetzelfde als tijdens de training en kwalificatie.. Want tijdens de wedstrijd krijgt hij geen instructies dat iets minder pace volstaat om de overwinning te pakken? Verder heeftie natuurlijk ook niet te maken met het sparen van onderdelen aan de auto wanneer dit kan. Oja, en banden management hoeft hij natuurlijk ook geen rekening mee te houden.ArgantosNL schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:25:
[...]
Ik heb nog eens over de training tijden en quali tijden gekeken, en 0.2-0.4 was veel te lief van mij het is eerder 0.4-0.8 kijk de cijfers maar na
Nee het is inderdaad zo zwart wit als dat jij het doet verkondigen hier

Twente komt eraan!
Dan moet je even teruglezen wat ik zeg, want dat zeg ik nergens. Ik zeg wel dat als er gelijkwaardige keuzes zijn, er gekeken wordt naar wat de coureur het beste mee om kan gaan. Dat is iets anders dan een auto die speciaal voor de coureur ontwikkeld wordt, want dat zal inderdaad niet gebeuren.warp schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:33:
[...]
Wat dus gelijk je hele verhaal ontkracht dat de auto speciaal voor een coureur ontworpen wordt.
[removed]
Dat zeg je toch echt letterlijk hier:redwing schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:31:
Dan moet je even teruglezen wat ik zeg, want dat zeg ik nergens. Ik zeg wel dat als er gelijkwaardige keuzes zijn, er gekeken wordt naar wat de coureur het beste mee om kan gaan. Dat is iets anders dan een auto die speciaal voor de coureur ontwikkeld wordt, want dat zal inderdaad niet gebeuren.
Huh?redwing schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:31:
[...]
Dan moet je even teruglezen wat ik zeg, want dat zeg ik nergens. Ik zeg wel dat als er gelijkwaardige keuzes zijn, er gekeken wordt naar wat de coureur het beste mee om kan gaan. Dat is iets anders dan een auto die speciaal voor de coureur ontwikkeld wordt, want dat zal inderdaad niet gebeuren.
[...]
Jij voelt dat Perez beter of net zo goed is als Max en dat hij deze race alleen heeft verloren omdat Red Bull hem slechte auto geeft en hem tijdens laat rijden die langzamer zijn dan Max. Dus moeten we dit gebruiken om tot conclusies te komen en niet wat er gaande is op de baan. Maar goed dat weet ik waar jij je info vandaan haaldJoteW schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:13:
[...]
Aaah op die manier. Dus tijdens de wedstrijd rijdt hij exact hetzelfde als tijdens de training en kwalificatie.. Want tijdens de wedstrijd krijgt hij geen instructies dat iets minder pace volstaat om de overwinning te pakken? Verder heeftie natuurlijk ook niet te maken met het sparen van onderdelen aan de auto wanneer dit kan. Oja, en banden management hoeft hij natuurlijk ook geen rekening mee te houden.
Nee het is inderdaad zo zwart wit als dat jij het doet verkondigen hier
Je kunt de kwalificatietijd niet extrapoleren naar de race.ArgantosNL schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:25:
[...]
Ik heb nog eens over de training tijden en quali tijden gekeken, en 0.2-0.4 was veel te lief van mij het is eerder 0.4-0.8 kijk de cijfers maar na
Zodra je een 'veilige' voorsprong hebt ga je minder risico nemen en probeer je het materiaal te sparen.
Komt in dit specifieke geval nog bij dat Verstappen leven in de banden wilde houden om een eventuele aanval op zijn snelste ronde te kunnen pareren.
Er is geen coureur die volle bak, vol risico doorrijdt als de overwinning al binnen is. Heeft ooit iemand gedaan (Senna, Monaco 1988). Is niet goed afgelopen
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Daarom is het slim om het hele draadje te lezen. Daarna heb ik nl. al de nuance aangebracht dat het vooral gaat om keuzes die tijdens het ontwikkelen worden gemaakt. Dus als er gelijkwaardige keuzes zijn, dat dan de voorkeur van de 1e rijder meegenomen wordt.
[removed]
Daarom kijk ook naar de training lap tijden, daar is ook duidelijk te zien dat Max veel meer pace had dan perez. Als het gefabriceerde Perez heeft kans om Max het kampioenschap lastig te maken is geen echte basis voor. Met de huidige betrouwbaarheid van de auto en hoe constant Max presteert kan de uitdaging alleen van buiten het team komen als een van de andere teams een goed upgrade brengen die het gat dicht.alexbl69 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:39:
[...]
Je kunt de kwalificatietijd niet extrapoleren naar de race.
Zodra je een 'veilige' voorsprong hebt ga je minder risico nemen en probeer je het materiaal te sparen.
Komt in dit specifieke geval nog bij dat Verstappen leven in de banden wilde houden om een eventuele aanval op zijn snelste ronde te kunnen pareren.
Er is geen coureur die volle bak, vol risico doorrijdt als de overwinning al binnen is. Heeft ooit iemand gedaan (Senna, Monaco 1988). Is niet goed afgelopen.
Dat gebeurde juist omdat ze vanaf de pitmuur zeiden dat hij rustiger aan moest doen.alexbl69 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:39:
Er is geen coureur die volle bak, vol risico doorrijdt als de overwinning al binnen is. Heeft ooit iemand gedaan (Senna, Monaco 1988). Is niet goed afgelopen.
Verder met je eens hoor 😏
Hoop aannames... Voor de zoveelste keer, Perez had het al verloren voor zijn pitstop toen het gat onder de 2 seconde was in plaats van de ± 10 die hij voor zou moeten liggen, of dat komt omdat hij een pannenkoek is of omdat de mediums niet top waren, zoals 10x op de boardradio's van Red Bull langs kwam, kunnen de meningen over verschillen. Het enige wat ik aangeef is dat die banden meespelen, terwijl iedereen dat lekker negeert, want zeiken op Perez is leuker.DataGhost schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:36:
[...]
Voor de zoveelste keer, als Perez op 20 ronden nieuwere banden van dezelfde compound niet eens dezelfde tijd kon rijden als Verstappen terwijl ze beide in vrije lucht reden, heeft strategie er niks meer mee te maken. Dan is het zelfs logischer dat hij nog veel langzamer geweest was als hij op hard was begonnen en dan is het nog maar de vraag of hij het podium gehaald zou hebben als hij direct bij de start door een of meer auto's ingehaald was.
Als ie dan al een verloren race rijdt, kan Perez wel als een malle gaan pushen, maar zeker na ronde ± 38 (flink moment in bocht 7) en het beeld van het hele weekend dat Verstappen gewoon sneller is en crashes van Leclerc die het randje iets te vaak opzocht, is het logischer dat hij gewoon niet helemaal de maximale pace heeft opgezocht, omdat hij al door had dat ie niet meer ging winnen. Waarom pos 2 riskeren voor een minimale kans op winst vanuit een verloren positie.
erutangiS
1) "Go slow through sector 1, gain time in sector 2, save the tyres, prevent graining" ofzoiets letterlijk de hele mediumstint (Lambiase -> Verstappen).ArgantosNL schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:40:
[...]
1) Max was tijdens alle training en kwali 0.2-0.4 per ronde sneller, dus met 57 ronden verwacht je dat hij een gat van 10 to 20 seconden gaat rijden, en wat zien we van 6.4 seconden achter tot 5.3 seconden voor dus 11.7 terwijl we gemiddeld genomen een groter gat zouden verwachten.
[...]
2) negeer vooral de tijdverlies die hij had na de 20 ronden DRS train dat zogenaamd de oorzaak zou moeten zijn.
[...]
3) Devries wordt elke keer er uit gereden door tsunoda dus dit is al in lijn der verwachtingen.
[...]
4) Je kunt letterlijk de ronden tijden met elkaar vergelijken en kijken waar tijdverlies in zit.
[...]
Dit is niet om Perez af te zeiken, hij is gewoon minder goed. En de bandenkeuze als de oorzaak van het verliezen is gewoon een excuus. Perez is niet goed genoeg om max echt uit te kunnen dagen in het zelfde gereedschap. Zelfs als een track in het voordeel van zijn rijstijl is moet max niet confortable zijn met zijn setup en moet max problemen/pech hebben om te kunnen winnen.
2)
3) Daarom vergelijk ik niet met DeVries, ik zie dat Tsunoda naar een nette plek 11 rijdt vlak achter Magnussen die op plek 4 begon.
4) Geen tijd voor, geen zin in, niet relevant als alle andere data erop duidt dat M->H niet beter werkte dan H->M.
5) Precies mijn punt, Perez is minder goed, maar die banden hebben ook een rol gespeeld. Of dat 10/90, 20/80 was of whatever maakt me niet zoveel uit, het was in ieder geval geen 0/100 (Banden/Perez vs Verstappen skillgap) wat het verschil veroorzaakte deze race.
erutangiS
Er staat letterlijk een grafiek onder met simulaties van de mogelijke strategieën die diezelfde strategieën uitsluiten als oorzaak van zijn tweede finishplek, want alle uitkomsten zijn hetzelfde. De banden spelen mee ja, omdat hij ze kapotrijdt, omdat hij er niet de pace mee weet te halen of een combinatie daarvan, maar niet omdat hij op medium gestart is. En wat jij dus maar blijft negeren is dat we allemaal gewoon konden zien tijdens de race dat hij op nieuwe hards de pace niet had tegenover 20 ronden oudere hards en zelfs tijd begon te verliezen. Als hij op dat moment zijn race al had opgegeven is hij inderdaad een pannenkoek, met die mindset win je geen WDC natuurlijk. Als die hards bij Max met volle brandstof zo snoeihard gingen had Perez met minder brandstof nog veel snellere tijden moeten kunnen rijden en zo die verloren seconden weer goed kunnen rijden. Max reed de eerste stint gewoon tussen verkeer waar hij ook tijd is verloren, zonder dat verkeer was zijn pace nog veel hoger geweest.MrOleo schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:27:
[...]
Hoop aannames... Voor de zoveelste keer, Perez had het al verloren voor zijn pitstop toen het gat onder de 2 seconde was in plaats van de ± 10 die hij voor zou moeten liggen, of dat komt omdat hij een pannenkoek is of omdat de mediums niet top waren, zoals 10x op de boardradio's van Red Bull langs kwam, kunnen de meningen over verschillen. Het enige wat ik aangeef is dat die banden meespelen, terwijl iedereen dat lekker negeert, want zeiken op Perez is leuker.
Perez stagneert op beide compounds bijna direct qua pace terwijl Verstappen steady snellere en snellere rondes rijdt. Als kers op de taart bovendien in de laatste stint zelfs terwijl hij zijn banden aan het managen is dus nog niet eens pusht. Tsja.

[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 10-05-2023 14:43 ]
Ik denk dat als mensen nog twijfelen over het eventuele pace verschil tussen Max en Perez de bevestiging in Imola wel gaan krijgen. Monaco daarentegen gooi ik het op een LEC / PER of ALO.
Welke data wijst er op dat H->M beter is dan M->H, de bandenleverancier data wijst daar na. De ronde tijden van meeste teams wijst daar naar. Hier is alleen VER-PER en TSU-DEV een uitzondering waar bij de beide sets aan rijders een patroon hebben dat de eerste meer pase heeft dan de tweede en degene die meer pace heeft de H->M strategie reed.MrOleo schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:38:
[...]
1) "Go slow through sector 1, gain time in sector 2, save the tyres, prevent graining" ofzoiets letterlijk de hele mediumstint (Lambiase -> Verstappen).
2)![]()
3) Daarom vergelijk ik niet met DeVries, ik zie dat Tsunoda naar een nette plek 11 rijdt vlak achter Magnussen die op plek 4 begon.
4) Geen tijd voor, geen zin in, niet relevant als alle andere data erop duidt dat M->H niet beter werkte dan H->M.
5) Precies mijn punt, Perez is minder goed, maar die banden hebben ook een rol gespeeld. Of dat 10/90, 20/80 was of whatever maakt me niet zoveel uit, het was in ieder geval geen 0/100 (Banden/Perez vs Verstappen skillgap) wat het verschil veroorzaakte deze race.
Eindplekken van verschillende team in vergelijkingen zijn nutteloos, want single lap en racepace komen niet altijd overeen, de auto verschillen kun je niet negeren als je naar bandeninvloed wil gaan kijken.
AloChefbierrr schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:49:
Ik denk dat als mensen nog twijfelen over het eventuele pace verschil tussen Max en Perez de bevestiging in Imola wel gaan krijgen. Monaco daarentegen gooi ik het op een LEC / PER of ALO.
Verstappen is in mijn ogen intrinsiek sneller dan Perez. Echter wat in het nadeel was van Perez afgelopen race is dat hij door de Pole te pakken min of meer gedwongen werd om op mediums te starten.
De load op mediums aan de start van een race met een auto die volledig is af-getankt, is natuurlijk wel wezenlijk anders dan aan het einde van je stint naar mediums switchten met een fractie van de brandstof nog aan boord.
In die zin heeft Verstappen gewoon ontzettend goed gebruik gemaakt van de situatie waarin hij terecht kwam door de quali. Overstappen op een andere strategie, waarbij de race naar je toe komt naarmate deze vordert. 'Ieder nadeel heb z'n voordeel.'
Dat hij er vervolgens ook in de race daadwerkelijk mee maximaliseert door 1) soepel naar voren te rijden en 2) ontzettend constante rondetijden eruit te persen, is natuurlijk wel aan hem toe te schrijven.
Verstappen heeft inmiddels al vaker bewezen overigens ontzettend goed te kunnen balanceren tussen het in leven houden van de banden en hele constante rondetijden te rijden. In mijn ogen is hij van het huidige veld daarin veruit het beste. Mexico vorig seizoen was daar ook een mooi voorbeeld van.
De load op mediums aan de start van een race met een auto die volledig is af-getankt, is natuurlijk wel wezenlijk anders dan aan het einde van je stint naar mediums switchten met een fractie van de brandstof nog aan boord.
In die zin heeft Verstappen gewoon ontzettend goed gebruik gemaakt van de situatie waarin hij terecht kwam door de quali. Overstappen op een andere strategie, waarbij de race naar je toe komt naarmate deze vordert. 'Ieder nadeel heb z'n voordeel.'
Dat hij er vervolgens ook in de race daadwerkelijk mee maximaliseert door 1) soepel naar voren te rijden en 2) ontzettend constante rondetijden eruit te persen, is natuurlijk wel aan hem toe te schrijven.
Verstappen heeft inmiddels al vaker bewezen overigens ontzettend goed te kunnen balanceren tussen het in leven houden van de banden en hele constante rondetijden te rijden. In mijn ogen is hij van het huidige veld daarin veruit het beste. Mexico vorig seizoen was daar ook een mooi voorbeeld van.
[ Voor 14% gewijzigd door SterqVerhael op 10-05-2023 15:19 ]
Max had dit load "probleem" om zijn hards en toen Perez naar hards wisselde heeft hij in 8 ronden 4 seconden van max af kunnen snoepen en daarna begon hij tijd weer te verliezen. Perez bleeft constante tijden rijden met een lichter wordende auto en Max versnelt met de lichter wordende auto. En dit was met 20 ronde oudere banden we hebben het dan niet eens over zijn stint op de medium.SterqVerhael schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:17:
Verstappen is in mijn ogen intrinsiek sneller dan Perez. Echter wat in het nadeel was van Perez afgelopen race is dat hij door de Pole te pakken min of meer gedwongen werd om op mediums te starten.
In die zin heeft Verstappen gewoon ontzettend goed gebruik gemaakt van de situatie waarin hij terecht kwam door de quali. Overstappen op een andere strategie, waarbij de race naar je toe komt naarmate deze vordert. 'Ieder nadeel heb z'n voordeel.'![]()
In de F1 media lijkt men te vergeten dat Max ook meester is in banden sparen en goed houden. Dit is een van de redenen dat de red bull zo goed in de race is. Beide RB rijders zijn goed in banden management.
Waarom eigenlijk 'gedwongen'? Je verliest dan wellicht 1,2,3 plekken in beginfase, maar je stint is langer dus zou ook weer genoeg moeten goedmaken?SterqVerhael schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:17:
Top 10 heeft bijna altijd zelfde banden, best jammer eigenlijk.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dan was Max nog een stuk sneller bij Perez gekomen.Martinusz schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:44:
Waarom eigenlijk 'gedwongen'? Je verliest dan wellicht 1,2,3 plekken in beginfase, maar je stint is langer dus zou ook weer genoeg moeten goedmaken?
Moet je die plekke wel goed kunnen maken en van de banden kunnen profiteren.Martinusz schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:44:
[...]
Waarom eigenlijk 'gedwongen'? Je verliest dan wellicht 1,2,3 plekken in beginfase, maar je stint is langer dus zou ook weer genoeg moeten goedmaken?
Top 10 heeft bijna altijd zelfde banden, best jammer eigenlijk.
Vaak genoeg races geweest waar X op de soft start en Y op de medium. En om wat voor strategische redenen dan ook Y met X stopt (undercut proberen want vast, SC, you name it). Waarbij beiden dus de omgekeerde strategie rijden met een pitstop in om en nabij dezelfde ronde. Dan schiet je er dus vrij weinig mee op en gebruik je de banden niet "het beste".
Nu was de kans wel groot dat ook Perez met plekverlies weer er langs zou kunnen op de hardere banden, maar garantie heb je natuurlijk niet. Terwijl je met "zachter" => "harder" (in Miami dus medium => hard) in ieder geval min of meer de garantie hebt dat je hetzelfde doet als die om je heen, en met de snellere auto ook wel weg kunt rijden om een undercut te voorkomen.
Dat zeg ik nergens wijsneus. Ik zeg alleen dat je rondetijden van Max in een training of kwalificatie niet kan vergelijken met ronde tijden in een wedstrijd, en daarbij geef ik ook nog een paar redenen waarom dat zo is..ArgantosNL schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:36:
[...]
Jij voelt dat Perez beter of net zo goed is als Max en dat hij deze race alleen heeft verloren omdat Red Bull hem slechte auto geeft en hem tijdens laat rijden die langzamer zijn dan Max. Dus moeten we dit gebruiken om tot conclusies te komen en niet wat er gaande is op de baan. Maar goed dat weet ik waar jij je info vandaan haald

[ Voor 11% gewijzigd door JoteW op 10-05-2023 19:07 ]
Twente komt eraan!
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:19
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Deze kan onderhand wel dicht
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |