"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Je moet medelijden hebben met zulke mensen. Ze kunnen enkel op shit focussen dat het zelfs uit hun vingers komt.
Focus on shit, more shit will come.
Focus on progress, more results will come.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Mevrouw DutchCrownNL gaat voor een 2,3s pitstop?DutchCrownNL schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:35:
Tijd voor de nabeschouwing, in bed wel te verstaan.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Die gelooft ook dat de aarde plat is...🤪🤣
En meteen de racist kaart werpen. Zo sneu.Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:47:
King Joffrey lol, dit is precies de reden dat er iets gedaan moet worden met al die idioten die hun gang kunnen gaan daar.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Joh, het is Twitter, grootste probleem van Twitter is dat ze geen toelatingstest doen qua intelligentie
Cogitationis poenam nemo patitur
Hebben wij dezelfde race gekeken? Strategisch interessant in het begin, hoe goed is de hard? Daarnaast meerdere wiel aan wiel gevechten. Zeker Magnussen verdient credits. Uitrem acties van meerdere rijders. Ja, ik heb me wel vermaakt.Homeland schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:07:
[...]
Ontzettend saaie race, Max die vrij makkelijk naar voren reed, verder weinig mooie acties of spektakel.
Wie er ging winnen was inderdaad wel saai. Het was 100% een Red Bull. Maar gelukkig is er meer te zien en beleven dan enkel P1
[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 08-05-2023 00:02 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Facebook in dit geval.Bullet NL schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:59:
[...]
Joh, het is Twitter, grootste probleem van Twitter is dat ze geen toelatingstest doen qua intelligentie
Misschien moet die maar wat vaker naar Hinchcliffe luisteren.. Dan weet die waarom Checo het niet kon houden..
-
Horner zegt terecht dat Max als het harde werk al op de harde banden had gedaan zodat het op de Medium gemakkelijker zou gaan.
[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 08-05-2023 00:11 ]
Er wordt aan gewerkt..
Great to meet @elonmusk at the Miami GP and discuss our mutual efforts to combat online abuse. pic.twitter.com/W9gGQuwzox
— Mohammed Ben Sulayem (@Ben_Sulayem) 7 mei 2023
-
-edit- Flauwe Elon rant verwijderd.
Maar zonder gekheid, best een leuke (inhaal) race gezien, genoeg actie door het hele veld, een op het laatst nog ff wakkerwordende HAM en ALO op het podium.
En dat allemaal zonder vlaggen, of andere ellende, had zomaar een saaie race kunnen worden zonder regen.
[ Voor 76% gewijzigd door PalingDrone op 08-05-2023 02:46 ]
Social media reacties.... Echt gewoon niet meer lezen dat toxic gedoe is pure tijd verspilling.
Verrassend eigenlijk wel.
Redbull is gewoon van een andere klasse, Perez zit er als 2e rijder gewoon goed bij, je kan het ook zo hebben als bij Aston Martin. Dat is gewoon triest wat een verschil er zit tussen Alonso en Stroll.
Dan maar wat gezonde spanning in het team.
Mooi dit!!
Grappigste vond ik nog wel dat hij tijdens de race tijd had om op het grote scherm te kijken naar de interval tijden
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Niets voor en achter hem, alsof je met CC op 107 van Amsterdam naar Utrecht rijdt. Tijd genoeg om te multitasken...Jasphur schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:20:
Grappigste vond ik nog wel dat hij tijdens de race tijd had om op het grote scherm te kijken naar de interval tijden
Max reed sneller op 40+ ronden oud hards dan Perez op nieuwe volgens mij

Sowieso zelfde banden, alleen gespiegeld. Perez had gewoon weg moeten rijden, maar ja Perez en wegrijden
Haters everywhere but I don’t really care
Met mijn auto/afwijking heb ik dan toch wel een probleemhoevenpe schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:23:
[...]
Niets voor en achter hem, alsof je met CC op 107 van Amsterdam naar Utrecht rijdt. Tijd genoeg om te multitasken...
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Natuurlijk heeft hij laten zien dat hij prima vanaf achteren kan winnen, hij heeft geen pole nodig, Maar op zoals gisteren door het veld te snijden en in een volgende de ronde na het inhalen van een auto als weer binnen een seconde van een ander te zitten en direct een inhaak actie in te kunnen zetten. Superieur was hij.
Op harde bandjes andere coureurs om de oren rijden die op een zachtere band staan, het was Maxistraal
Heb genoten van iets bijzonders!
Je heb eerst Max Verstappen, dan een poosje niets.... En daarna komen de andere coureurs op een zekere afstand.
Heb je ook gezien hoe veel Britten/Hamilton fans reageren? “Het is de auto, ze benadelen Checo bewust, Max speelt vals, zelfs DeVries zou zo van P9 naar P2 kunnen”….en nog meer van dat soort idioterie.matthijst schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:26:
Mooi dat commentaar van Mexicanen op de Red Bull posts op Twitter en Insta. Het ligt aan de tyre strategy.
Max reed sneller op 40+ ronden oud hards dan Perez op nieuwe volgens mij![]()
Sowieso zelfde banden, alleen gespiegeld. Perez had gewoon weg moeten rijden, maar ja Perez en wegrijden
Het is tot op zekere hoogte vermakelijk, maar ik moet op tijd stoppen met lezen want ik verlies wel nog meer vertrouwen in de mensheid er door…. Er zijn toch een hoop mensen op social media met een ernstig beschadigde bovenkamer….
Vorig weekend was checo sterk in Baku maar om dan nu zo’n weekend neer te zetten en weer over analyseren te beginnen…
Bij sky viel het de commentatoren op dat checo niet op de hoogte gehouden werd van het gat naar max door zijn engineer. Is dat niet iets wat hij ook gewoon zelf prima had kunnen vragen als hij het zou willen weten?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
De analyse is trouwens snel afgerond, het probleem in de auto zat ergens tussen gaspedaal en stuur.saikol schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:49:
Vorig weekend was checo sterk in Baku maar om dan nu zo’n weekend neer te zetten en weer over analyseren te beginnen…
Goh, de reacties op tweakers zijn nochtans niet veel beter van niveau... Het zit gewoon aan het andere uiterste van het spectrum.d-vine schreef op maandag 8 mei 2023 @ 06:48:
[...]
Social media reacties.... Echt gewoon niet meer lezen dat toxic gedoe is pure tijd verspilling.
Voor mij was de race gisteren leuk om op te hebben tijdens wat ander werk. De inhaalacties van Max kon je amper inhaalacties noemen en die RB is gewoon waanzinnig snel tov de rest van het veld. Was eventjes een momentje van ohhh toen Perez en Verstappen gingen vechten maar dat was ook voorbij op 2 corners...
Maar of je nu Hamilton, Russel, Norris, Alonso of Sainz in die auto van Verstappen zet, denk dat ze allemaal wel van P9 op 1 eindigen.
Hij was in een Ferrari gestaptDivak schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:55:
Wat was er aan de hand met de auto van Leclerc? Reed geen deuk in een pakje boter en heeft geloof ik de halve race vastgezeten achter Magnussen.
Zonder gekheid, bijzonder matig weekend van Ferrari als geheel, en LeClerc in het bijzonder. Denk dat ie toch tikje gehad heeft qua zelfvertrouwen na zijn 2 crashes. Daarnaast leken de Ferrari upgrades ook niet bijzonder veel te doen.
Al met al heb ik me prima vermaakt, gebeurde imho genoeg (ook buiten Max) om het interessant te houden. Maar we indrukwekkend wat Max liet zien, het was in de trainingen al wel duidelijk dat ie echt veel sneller was dan de rest, maar om dat in de race ook zo te doen. Lang(er) doorrijden dan de rest, en uiteindelijk op oude banden nog steeds sneller zijn dan de rest (inclusief je teamgenooot)....ja, dan ben je wel lekker bezig
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Combinatie van auto die niet ging en een rijder zonder vertrouwen in de auto.Divak schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:55:
Wat was er aan de hand met de auto van Leclerc? Reed geen deuk in een pakje boter en heeft geloof ik de halve race vastgezeten achter Magnussen.
Ook opvallend.... Een race met pure racetijd, zonder geel, safety car of rood. Dat stond volgens velen ook in het script gegrift. Clean racing dus, op de Vries na die hem achter in Noris zet.
Denk dat onze Nyck toch net iets te licht is om volwaardig F1 materiaal te zijn. Zal hij het seizoen mogen uitdienen bij AT?
[ Voor 33% gewijzigd door Bullet NL op 08-05-2023 08:05 ]
De ideale 'Bottas', in tegenstelling tot Gasly en Albon haalt hij bijna altijd het podium en de winst als Max een keer een slechte dag heeft.Pierre schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:54:
Perez weet gelijk weer wat zijn plek bij RBR is 2e rijder niets meer of minder
WCC confirmed na 5 races...
Vermoed dat Lec zelf wat minder vertrouwen had na 2x in de dezelfde muur staan dit weekend.Divak schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:55:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Perez lukte het in diezelfde auto al niet om op p1 te blijven. Dus zo zeker is dat echt niet.Lt.Mitchell schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:00:
[...]
Maar of je nu Hamilton, Russel, Norris, Alonso of Sainz in die auto van Verstappen zet, denk dat ze allemaal wel van P9 op 1 eindigen.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Beetje zuur? PER lukte het niet eens om vanaf pole P1 te houden, ondanks gespiegeld dezelfde strategie en dezelfde auto.Lt.Mitchell schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:00:
[...]
Goh, de reacties op tweakers zijn nochtans niet veel beter van niveau... Het zit gewoon aan het andere uiterste van het spectrum.
Voor mij was de race gisteren leuk om op te hebben tijdens wat ander werk. De inhaalacties van Max kon je amper inhaalacties noemen en die RB is gewoon waanzinnig snel tov de rest van het veld. Was eventjes een momentje van ohhh toen Perez en Verstappen gingen vechten maar dat was ook voorbij op 2 corners...
Verstappen is gewoon een klap beter dan de rest, pakt zijn 1e WDC in een door MERC gedomineerd seizoen/era. Dan helpt natuurlijk dit seizoen die auto wel, maar je ziet dat ie zijn teammaat die in dezelfde bak rijdt met speels gemak aan de kant zet en vervolgens zijn banden weer gaat lopen managen.
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 08-05-2023 08:42 ]
Perez is even met beide benen op de grond gezet. Zodra de normale circuits komen is ie nergens meer en dat weet ie. Verschil t.a.v. vorig jaar is dat er eigenlijk amper concurrentie is om zijn p2 in het wdc te bedreigen, anders was ie daar, net zoals vorig jaar, ook niet zeker van.xzaz schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:35:
Perez had gewoon de slechtste bandenkeuze die op het begin vanuit de simulaties de beste bandenkeuze bleek te zijn. Ik denk dat we Perez te snel afschrijven als 'tweede'?
Perez is een leuke 2e rijder, meer niet. En die irritante mexicanen met hun conspiracy theories worden redelijk irritant. Beetje jammer dat Perez ze een beetje blijft voeren
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 08-05-2023 08:39 ]
Er gebeurde gisteren weer genoeg, want er waren veel inhaalacties en gevechten op de baan. Gelukkig kregen we geen saaie race voorgeschoteld maar wel op enig gebied voorspelbaar dat Verstappen die P1 heeft gepakt, klinkt toch ergens toch best wel gek dat ik zeg voorspelbaar? Maar toch had ik er stiekem wel op gerekend als je kijkt naar hoe hij dit seizoen in topvorm is, ondanks wij bij ons thuis Perez die P1 ook hadden gegund. Maar dat zat er helaas niet in voor hem en dan lees je reacties dat Red Bull dit expres doet door andere banden / slomere pitsstop, noem het allemaal maar op maar hier geloof ik niet in!
En om niet te vergeten we hadden geen uitvallers, dit was sinds .... (Kan het zo snel even niet vinden) al niet meer gebeurd, best wel bijzonder op zo'n circuit. Want ik had zelf ook al rekening gehouden met een aantal Gele/rode vlaggen, maar die bleven gelukkig uit. Denk ook wel dat het zo veel ontspannender voor de Coureurs rijdt dan telkens uit je ritme te worden gehaald.
Die dubbele inhaalactie van Verstappen was wel echt een hele mooie actie om te zien, maar ook Yuki had een mooie inhaalactie toen hij van ver kwam! Weet zo even niet meer op wie dat was, maakt op zich ook niet uit en dan als laatste die gekke Alonso die gewoon tijdens zijn p3 ziet wat zijn teamgenoot achterin het veld doet en de tijd neemt om dit over de boordradio te melden, tja wat zeggen we daar van? Wat een baas is het ook die vent, ik gun hem het kampioenschap of een plek in de top 3 aan het einde van dit seizoen zo ontzettend
Op naar Imola, een van mijn favoriete banen!
Dat betwijfel ik ten zeerste. HAM wil ik die credits wel geven, ALO misschien ook wel. De rest... Ik denk het niet. Niet in de laatste plaats omdat PER best een potje kan sturen, normaal gesproken.Lt.Mitchell schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:00:
[...]
Goh, de reacties op tweakers zijn nochtans niet veel beter van niveau... Het zit gewoon aan het andere uiterste van het spectrum.
Wat betreft saaie inhaalacties... Tja, als je ground effect herintroduceerd om close racing te bevorderen en hopelijk van DRS af te komen, dan moet je niet verrast zijn dat bij het terugdraaien daarvan DRS weer de boventoon gaat voeren. Praktisch alle inhaalacties waren met behulp van DRS bij T18 of T1, zo uit mijn hoofd, wat natuurlijk "een beetje" jammer is.
Sommige mensen hebben er nogal moeite mee dat een jonge jongen zulke prestaties weet neer te zetten. Gelukkig heeft ene Helmut Marko dit vroeg onderkend zodat de mensen die het wel kunnen waarderen er van kunnen genieten.LZ86 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:37:
[...]
Beetje zuur? PER lukte het niet eens om vanaf pole P1 te houden, ondanks gespiegeld dezelfde strategie en dezelfde auto.
Verstappen is gewoon een klap beter dan de rest. Dan helpt natuurlijk die auto wel, maar je ziet dat ie zijn teammaat die in dezelfde bak rijdt met speels gemak aan de kant zet en vervolgens zijn banden weer gaat lopen managen.
Dat is leuk voor een blogpost op een f1 fansite. Maar iedereen startte soft; Perez moest ook soft starten vanwege zijn p1 plek die hij wilt behouden. Na een paar rondjes zien de teams dat eigen hard veel beter is. Met dit circuit en geen incidenten is er eigenlijk geen wissel meer mogelijk, niemand gaat twee keer pitten.LZ86 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:38:
[...]
Perez is even met beide benen op de grond gezet. Zodra de normale circuits komen is ie nergens meer en dat weet ie. Verschil t.a.v. vorig jaar is dat er eigenlijk amper concurrentie is om zijn p2 in het wdc te bedreigen, anders was ie daar, net zoals vorig jaar, ook niet zeker van.
Perez is een leuke 2e rijder, meer niet. En die irritante mexicanen met hun conspiracy theories worden redelijk irritant. Beetje jammer dat Perez ze een beetje blijft voeren
De softs gingen ook veel beter nadat de auto's lichter waren en de baan beter werd. Dat doet verder niet allemaal af dat Max een treetje (of 2) beter is dan de rest.
Alleen McLaren startte op soft. Verder de meeste uit de top tien en enkele verderop op medium en de rest op hard.xzaz schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:42:
[...]
Dat is leuk voor een blogpost op een f1 fansite. Maar iedereen startte soft; Perez moest ook soft starten vanwege zijn p1 plek die hij wilt behouden. Na een paar rondjes zien de teams dat eigen hard veel beter is. Met dit circuit en geen incidenten is er eigenlijk geen wissel meer mogelijk, niemand gaat twee keer pitten.
De softs gingen ook veel beter nadat de auto's lichter waren en de baan beter werd. Dat doet verder niet allemaal af dat Max een treetje (of 2) beter is dan de rest.
De soft was overigens verder ook niet gebruikt, dat vond ik verrassend. Was die band echt zo slecht op dit circuit?
[ Voor 7% gewijzigd door Gé Brander op 08-05-2023 08:46 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Mooi dat we nu een andere Alonso zien. In de periode voor zijn tijdelijke stop vond ik het echt een mega irritante zeikerd geworden en was blij dat hij vertrok. Nu is het wel genietenG_Dragon schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:39:
en dan als laatste die gekke Alonso die gewoon tijdens zijn p3 ziet wat zijn teamgenoot achterin het veld doet en de tijd neemt om dit over de boordradio te melden, tja wat zeggen we daar van? Wat een baas is het ook die vent, ik gun hem het kampioenschap of een plek in de top 3 aan het einde van dit seizoen zo ontzettend
Alleen de MCL zijn op soft gestart, de rest op medium in de top 10 op Verstappen na..... En verder zijn die softs niet gebruikt. Door niemand. Wellicht eerst je feiten even op orde hebben?xzaz schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:42:
[...]
Dat is leuk voor een blogpost op een f1 fansite. Maar iedereen startte soft; Perez moest ook soft starten vanwege zijn p1 plek die hij wilt behouden. Na een paar rondjes zien de teams dat eigen hard veel beter is. Met dit circuit en geen incidenten is er eigenlijk geen wissel meer mogelijk, niemand gaat twee keer pitten.
Also, toen PER eenmaal naar de hards was gegaan kwam ie niet eens in de buurt van VER op 25 ronden nieuwere banden, VER liep in de laatste ronden van zijn stint op hards zelfs uit op PER. Sterker nog, de enige reden dat PER ervoor kwam na de stop was dat de pitstop van VER slecht ging.
[ Voor 20% gewijzigd door LZ86 op 08-05-2023 08:51 ]
Horner gaf zelf aan (live in de uitzending), dat hij gewoon elke ronde op de hoogte werd gehouden door zijn engineer.saikol schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:49:
Bij sky viel het de commentatoren op dat checo niet op de hoogte gehouden werd van het gat naar max door zijn engineer. Is dat niet iets wat hij ook gewoon zelf prima had kunnen vragen als hij het zou willen weten?
In de eerste ronden heeft hij 2 of 3 ingehaald zonder DRS dacht ik?
Had gisteren wel een paar keer het gevoel van "deze race kan wel een (V)SC gebruiken om het weer op te schudden maar al bij al een vermakelijke wedstrijd. Paar mooie inhaalpogingen gezien.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Klopt, de hard leek achteraf gezien gewoon de betere band. Neemt natuurlijk niet weg dat Max sneller was als Checo op veel oudere bandenxzaz schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:42:
[...]
Maar.. Checo zat in die auto.. en begon van 1.. en deed het niet.. met continu vrije lucht.Lt.Mitchell schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:00:
[...]
Dus wellicht ligt het toch ook een beetje aan de coureur?
Nee, als Max wint, is het de auto. Bij elke andere uitkomst ligt het aan de coureur. Hamilton all over again.PaulBloem schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:56:
[...]
Maar.. Checo zat in die auto.. en begon van 1.. en deed het niet.. met continu vrije lucht.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Maar dat denken vele want ze zitten in de snelste auto en Perez is niet zo goed dus kunnen ze dat ook.Lt.Mitchell schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:00:
[...]
Hamilton heeft zich wel bewezen inderdaad maar hoe vaak hebben we niet andere coureurs in die positie gezien in een goede auto die het toch heel lastig hebben om goed en snel naar voren te komen. Om op die manier ook een aanval op P1 te kunnen doen.
Niet dat dit alleen om Max gaat, het is niet zo eenvoudig en zoals gezegd Hamilton, Schumacher deed het vroeger ook met de beste auto waar je hun team genoten of andere de grootste moeite hadden om naar voren te komen.
Als het zo eenvoudig lijkt in de sport is het vaak juist de kwaliteit van de sportman die het zo doet overkomen
https://the-race.com/form...ace-show-irks-f1-drivers/
Los van de strategie. Hij was zelfs op nieuwe hards maar heel even sneller dan max. En verloor uiteindelijk zelfs weer tijd.xzaz schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:35:
Perez had gewoon de slechtste bandenkeuze die op het begin vanuit de simulaties de beste bandenkeuze bleek te zijn. Ik denk dat we Perez te snel afschrijven als 'tweede'?
Nee. Hij gaat eruit. Hij is Tsunoda zonder de gunfactor, zonder een markt die helemaal gek van hem is en zonder het idee dat hij eigenlijk best wel snel is als hij de domme dingen niet zou doen.Bullet NL schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:01:
[...]
Combinatie van auto die niet ging en een rijder zonder vertrouwen in de auto.
Ook opvallend.... Een race met pure racetijd, zonder geel, safety car of rood. Dat stond volgens velen ook in het script gegrift. Clean racing dus, op de Vries na die hem achter in Noris zet.
Denk dat onze Nyck toch net iets te licht is om volwaardig F1 materiaal te zijn. Zal hij het seizoen mogen uitdienen bij AT?
Hij wil ZO graag dat hij overal te hard in gaat. Eigenlijk een beetje als Chucky, die wil nu ook altijd te hard en vliegt dan in de Q zo de boarding in. Maar ja, die heeft nog als voordeel een auto te hebben die een beetje vooruit wil. Het supermarktkarretje van AT heeft dat niet, dus sta je strak achteraan tenzij anderen nog dommer doen.
blup
Dat kwam door de baan en brandstof; de auto's werden lichter. Nogmaals; strategie was gewoon prima van Perez het pakte in de praktijk gewoon anders uit.MikeyMan schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:03:
[...]
Los van de strategie. Hij was zelfs op nieuwe hards maar heel even sneller dan max. En verloor uiteindelijk zelfs weer tijd.
even weer een dansje maken

Hij was zelf ook ingehaald door Ocon volgens mij in ronde 1.RoelandD schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:53:
Ik vroeg me na de race af of Max de enige is geweest die Zonder DRS heeft ingehaald?
In de eerste ronden heeft hij 2 of 3 ingehaald zonder DRS dacht ik?
blup
ho, ho, ho, je weet toch wel dat de auto van Perez gewoon veel langzamer is!!PaulBloem schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:56:
[...]
Maar.. Checo zat in die auto.. en begon van 1.. en deed het niet.. met continu vrije lucht.
Nee, Bottas. Ocon begon voor hem. Bottas haalde hen beide in bij de start.Bezulba schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:06:
[...]
Hij was zelf ook ingehaald door Ocon volgens mij in ronde 1.
Starten op Hard en dan ingehaald worden door Alonso etc lijkt me ook geen top alternatieve strategiexzaz schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:35:
Gezien de pace van Checo op de hard, denk ik niet dat die reverse strategie van VER voor hem gewerkt zou hebben.
PSN
Er was continu communicatie met Checo over de rondetijden en het gat tussen hem en Max. Er werd op de boardradio druk gecommuniceerd hierover. Hetzelfde gebeurde bij GP en Max. Het is altijd jammer dat er zoveel aannames gedaan worden zonder daadwerkelijk te weten wat er speelt.StealthyPeanut schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:49:
[...]
Horner gaf zelf aan (live in de uitzending), dat hij gewoon elke ronde op de hoogte werd gehouden door zijn engineer.
Dit... Maar ze hebben beide op de Hard gereden natuurlijk. En de tijd dat Perez sneller leek, was Max midden in zijn stint en wisten ze nog niet hoe lang de Hard mee zou gaan en was Max aan het managen.Annan schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:54:
[...]
Klopt, de hard leek achteraf gezien gewoon de betere band. Neemt natuurlijk niet weg dat Max sneller was als Checo op veel oudere banden
wat betreft stratencircuits: Enkel vorige week was Perez op snelheid Max "de baas". En de enige reden dat die op P1 reed was door de ongelukkige pitstop. Ik blijf erbij: Perez heeft Max nog nooit écht op waarde geklopt. Dat is toch anders dan een Bottas of Rosberg of Russel. Die hebben allen hun dagen dat ze een Lewis op pace konden verslaan op een favoriete track. Bij Max moeten we dat nog zien (als we de rookie-jaren niet meetellen, maar dat doe ik bij HAM ook niet).
Men zegt dat de wagen van PER dit weekend niet snel was. Maar PER zit er meestal enkele tienden vanaf. Dit jaar is dat gegarandeerd een P2.... Maar vorig jaar zag je dat Max regelmatig won, waarbij PER dan enkele plekken lager eindigde. Want het lag (zeker in het eerste half jaar) veel dichter bij elkaar. PER is gewoon no2, zoals praktisch iedereen P2 zal zijn naast Max. Ik verwacht dat een HAM of ALO kunnen laten zien of Max echt zo snel is in gelijk materiaal, maar dat zullen we helaas nooit weten.
Het verschil is volgens mij niet dat PER zijn auto niet snel was, het is dat Max gewoon meer tijd had voor de setup dan vorige week. Max was ontevreden over de setup vorige week en met maar 1 sessie betekent op het verkeerde spoor beginnen meteen dat je een probleem hebt in de race. Hetzelfde zag je met de befaamde/beruchte Silverstone waar Max ook een verkeerde setup had met een sprintweekend en weinig sessies en dat dit HAM de kans gaf hem aan te vallen in de eerste rondes omdat die wist dat Max daarna aan de horizon zou verdwijnen (and we all know how that ended).
Geef je Max de tijd om de setup goed te krijgen? Dan is die gewoon fantastisch en haalt die iets uit elke auto wat een ander er niet uit krijgt. Of die nu een slechte instabiele auto rijd of een stabiele, hij weet er meer uit te halen dan vele anderen op de grid. Een Lewis kan dat ook, maar vooral voor zover we gezien hebben met een stabiele auto die op rails rijd. Een Russel kan in een slechte Williams er dingen uitpersen die een ander niet kan.... Maar Max kan het met allebei (en voor zover bij mij bekent met zo'n beetje elke auto niet alleen F1). En dat maakt hem zo goed.
En dan snap je meteen waarom Max zijn ongenoegen heeft geuit over het nieuwe sprint-format met maar 1 FP: Hij wil de auto volledig goed afgesteld zodat die er het maximale uit kan halen.
De boordradio met "HOW!?" vatte het mooi samensjaool schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:09:
[...]
Er was continu communicatie met Checo over de rondetijden en het gat tussen hem en Max. Er werd op de boardradio druk gecommuniceerd hierover. Hetzelfde gebeurde bij GP en Max. Het is altijd jammer dat er zoveel aannames gedaan worden zonder daadwerkelijk te weten wat er speelt.
Mijn boefje is liev!
Baan en brandstof? Ze reden op dezelfde baan, met dezelfde brandstof. Perez was een paar ronden sneller op zn nieuwe hards. Tegen de veel oudere banden van max. Die dus al voor zn wissel weer sneller was. Nogmaals, op die oude banden. Je zit er echt naast. Doet het zo'n pijn om toe te geven dat Perez finaal om zn oren gereden is?xzaz schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:05:
[...]
Dat kwam door de baan en brandstof; de auto's werden lichter. Nogmaals; strategie was gewoon prima van Perez het pakte in de praktijk gewoon anders uit.
Ik vind dat ook zo'n slechte opmerking van Sky. Ben normaal heel mild over hun commentaar, maar dit was gewoon een relletje starten over niets.StealthyPeanut schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:49:
[...]
Horner gaf zelf aan (live in de uitzending), dat hij gewoon elke ronde op de hoogte werd gehouden door zijn engineer.
Checo kan best zelf om tijden vragen als hij dat wil weten. Daar is hij oud en wijs genoeg voor. Als er dus geen tijden zouden doorgegeven worden (wat Horner dus van aangeeft dat het niet klopt) is dat een keuze van Checo zelf. Je hoorde bijvoorbeeld Stroll roepen dat ze hem beter moeten informeren. Denk je echt dat Checo z'n mond zou houden in dat geval? Ging dus weer nergens over.
Sommige coureurs willen trouwens helemaal niet weten hoeveel seconden exact etc. Die willen gewoon een target hebben voor zichzelf en gaan daarop los.
@Waah In Baku heeft Checo Max wel verslagen. Waarom kan je hem niet de credits geven waar hij dat dus wel goed gedaan heeft? In Miami kwam Max binnen een rondje langszij, in Baku heeft hij 1x de DRS geroken en dat was het wel zo'n beetje. Max is de betere coureur, maar waarom moet dat dan gelijk betekenen dat als Checo wint het niet door zijn kwaliteit komt maar door 1 of ander "gelukje"?
[ Voor 17% gewijzigd door Bezulba op 08-05-2023 09:15 ]
blup
Turkije 2021G_Dragon schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:39:
En om niet te vergeten we hadden geen uitvallers, dit was sinds .... (Kan het zo snel even niet vinden)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat lukt 'm anders ook aardig met de "shitbox". HAM kan hem gewoonweg niet bijhouden.Waah schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:11:
[...]
Een Russel kan in een slechte Williams er dingen uitpersen die een ander niet kan....
Mijn boefje is liev!
Zou zoiets ook niet gewoon op het stuurtje getoond kunnen worden?StealthyPeanut schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:49:
[...]
K to the KillaZ
Wat voor boordradio was dit? Heb ik gemist denk ik.
Precies, die mediums waren gewoon veel beter dan de hards dan hadden ze niet berekend. En het interesseert mij eigenlijk 0,0 wie er wint; die tijd heb ik gehad.MikeyMan schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:12:
[...]
Baan en brandstof? Ze reden op dezelfde baan, met dezelfde brandstof. Perez was een paar ronden sneller op zn nieuwe hards. Tegen de veel oudere banden van max. Die dus al voor zn wissel weer sneller was. Nogmaals, op die oude banden. Je zit er echt naast. Doet het zo'n pijn om toe te geven dat Perez finaal om zn oren gereden is?
Tuurlijk was dat een goede strategie om te starten op de harde band. De Red Bull is zoveel sneller op een recht stuk dat het maximum twee ronden had geduurd vooraleer Perez weer eerste was.YakuzA schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:08:
[...]
Starten op Hard en dan ingehaald worden door Alonso etc lijkt me ook geen top alternatieve strategie
Gezien de pace van Checo op de hard, denk ik niet dat die reverse strategie van VER voor hem gewerkt zou hebben.
Toen ik zag dat Perez op medium ging starten en Verstappen op hard, had ik al een voorgevoel hoe het ging eindigen. Dan moet je natuurlijk nog wel waarmaken en dat heeft Verstappen wel gedaan.
Is er eigenlijk iemand die de onboard van Perez volgt en weet of er daadwerkelijk zoveel communicatie was over het verschil? Ik kan het verkeerd onthouden hebben maar Horner zei, volgens mij, niet dat Perez op de hoogte werd gehouden van het verschil maar wel dat de rondetijden van beide werden doorgegeven en dat hij daardoor het verschil kon uitrekenen.
Maar uiteindelijk doet het er niet toe. Verstappen is de verdiende winnaar en het was een mooie prestatie
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
De enige reden dat Checo voor Max kwam, was doordat Max zonder safety car een pitstop had, en Checo met. Als Max een rondje later was gegaan (wat ik nog steeds niet begrijp van RB maar ook daar zijn de meningen over verdeelt) had Max er gewoon voor gezeten, en hadden we het hoogstwaarschijnlijk over hoe Max de P1 wist te verdedigen tov Perez.Bezulba schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:12:
[...]
@Waah In Baku heeft Checo Max wel verslagen. Waarom kan je hem niet de credits geven waar hij dat dus wel goed gedaan heeft? In Miami kwam Max binnen een rondje langszij, in Baku heeft hij 1x de DRS geroken en dat was het wel zo'n beetje. Max is de betere coureur, maar waarom moet dat dan gelijk betekenen dat als Checo wint het niet door zijn kwaliteit komt maar door 1 of ander "gelukje"?
Dus nee, ik zie nog steeds geen enkele race waar Perez zijn teamgenoot bij RB heeft verslagen puur op rijkunsten. Perez kan niets doen aan dat Max op het verkeerde moment de pits in duikt natuurlijk. Maar dat doet niet af aan het feit dat ik vind dat hij hem nog niet op waarde heeft geklopt. Want daar had die toch echt die safety car situatie met gratis pitstop voor nodig.
Ja dat was hem! Dank je
Bende bleiters, die verstappen boys.PaulBloem schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:56:
[...]
Ik schreef nergens dat Verstappen niet zou zijn, of niet goed zou gereden hebben.
Maar ik vind niet dat Verstappen miraculeus veel beter rijdt dan een Hamilton, Alonso, Sainz of Norris...
Het trio HAM VER ALO zou ik wel eens tegen elkaar willen zien rijden in dezelfde wagen, dat moet spannend zijn
Ik had het niet over de mediums. Waarop Perez overigens een veel groter gat had moeten slaan.xzaz schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:17:
[...]
Precies, die mediums waren gewoon veel beter dan de hards dan hadden ze niet berekend. En het interesseert mij eigenlijk 0,0 wie er wint; die tijd heb ik gehad.
Had het over de 20 (?) Ronden dat ze beiden op hard stonden.
Nope? Verstappen zat er bij pit exit 1,2s achter. Pitstop was 3,1. Om er voor te zitten had de stop dus minimaal 1,2s sneller moeten zijn. Nu heeft Red Bull met 1,88s wel de snelste pitstop op hun naam staan, maar dat was nog met de oude regels, en die pitstop deden ze ook niet elk weekend. Dus ja, de pitstop van Verstappen was traagjes, maar ook als die tussen de 2,0 - 2,5 had gezeten had hij er niet voor gezeten. Hoogstens ernaast, op een punt waar je niet echt side by side wilde rijden.LZ86 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:47:
Sterker nog, de enige reden dat PER ervoor kwam na de stop was dat de pitstop van VER slecht ging.
[ Voor 4% gewijzigd door Drials op 08-05-2023 09:31 ]
Toen VER de pits uitkwam stond er bij mij op de TV 7 tienden, wat daarna uitliep vanwege snelheidsverschil verse/koude t.a.v. warme banden.RobertMe schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:27:
[...]
Nope? Verstappen zat er bij pit exit 1,2s achter. Pitstop was 3,1. Om er voor te zitten had de stop dus minimaal 1,2s sneller moeten zijn. Nu heeft Red Bull met 1,88s wel de snelste pitstop op hun naam staan, maar dat was nog met de oude regels, en die pitstop deden ze ook niet elk weekend. Dus ja, de pitstop van Verstappen was traagjes, maar ook als die tussen de 2,0 - 2,5 had gezeten had hij er niet voor gezeten. Hoogstens ernaast, op een punt waar je niet echt side by side wilde rijden.
De pitstop van PER was bijna een seconde sneller. Dus of hij had ervoor gezeten (de vraag is of ie m had kunnen houden natuurlijk) of ernaast inderdaad.
[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 08-05-2023 09:32 ]
RB is dit jaar duidelijk de dominante wagen met 5 uit 5 wins en Max 3 uit 5 (Perez dus 2 uit 5).
kijkende naar de wins van Perez was dat:
1: Saudi Arabie waar Max problemen had en 15e moest starten en Max dus uiteindelijk 2e wordt.
2: Baku waar hij een gratis pitstop krijgt door SC en daardoor voor Max blijft.
De overige races was Max duidelijk sneller al telde Australie niet echt mee waar Perez achteraan moest starten en 5e werd.
Voor het seizoen niet spannend maar RB is dit jaar gewoon de dominante wagen en zullen meeste races pakken mits ze geen technische problemen hebben of fouten maken.
checo is slecht met 1 ding beter dan max en dat is 90 grade bochten, die weet hij net iets efficienter te nemen dan max. Had checo max ontrack voorbij kunnen rijden dat weet ik niet, het lange rechte stuk met DRS was waarschijnlijk voldoende geweest. Maar voor nu he checo max nog niet 1 keer ontrack echt verslagen.Waah schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:19:
[...]
De enige reden dat Checo voor Max kwam, was doordat Max zonder safety car een pitstop had, en Checo met. Als Max een rondje later was gegaan (wat ik nog steeds niet begrijp van RB maar ook daar zijn de meningen over verdeelt) had Max er gewoon voor gezeten, en hadden we het hoogstwaarschijnlijk over hoe Max de P1 wist te verdedigen tov Perez.
Dus nee, ik zie nog steeds geen enkele race waar Perez zijn teamgenoot bij RB heeft verslagen puur op rijkunsten. Perez kan niets doen aan dat Max op het verkeerde moment de pits in duikt natuurlijk. Maar dat doet niet af aan het feit dat ik vind dat hij hem nog niet op waarde heeft geklopt. Want daar had die toch echt die safety car situatie met gratis pitstop voor nodig.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Tot dusver waren de races meestal wegrijden en het gat een beetje managen. Maar hier was het ronde na ronde sneller tot een punt dat Perez er ook geen antwoord op had. Niemand had hier een antwoord op.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als Max zo'n god is, waarom kan hij dan niet 10s dicht rijden? Perez is een dweil, moet toch eitje pasteitje zijn dan?Waah schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:19:
[...]
De enige reden dat Checo voor Max kwam, was doordat Max zonder safety car een pitstop had, en Checo met. Als Max een rondje later was gegaan (wat ik nog steeds niet begrijp van RB maar ook daar zijn de meningen over verdeelt) had Max er gewoon voor gezeten, en hadden we het hoogstwaarschijnlijk over hoe Max de P1 wist te verdedigen tov Perez.
blup
RUS zei bij F1TV ook tegen Lawrence dat hij niet denkt dat RBR de echte power laat zien op dit moment. MER heeft daar ervaring meeDaniëlWW2 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:36:
Ik vraag me een dag later wel af of Verstappen nu de ware snelheid van de RB19 heeft laten zien.
Tot dusver waren de races meestal wegrijden en het gat een beetje managen. Maar hier was het ronde na ronde sneller tot een punt dat Perez er ook geen antwoord op had. Niemand had hier een antwoord op.
Mijn boefje is liev!
Het team gaat daar niet zomaar klaar voor staan en zelfs als Perez stennis had gemaakt op de radio hadden ze hem waarschijnlijk met klem afgeraden dat te doen omdat er geen nieuwe set banden klaar zou staan. Het gat wat hij had was niet enorm veel groter dan een pitstop, de kans was behoorlijk aanwezig dat Alonso dan zodanig dichtbij zou komen dat Perez had moeten verdedigen, dus er was alle kans dat hij de plek zou verliezen. Voor het verplaatsen van 1 puntje van de ene teamgenoot naar de andere is dat echt een veel te groot risico. Hij had het maar moeten doen op de set hards waar hij op reed, waar Verstappen eerder in de race met ongeveer evenveel degradatie ook nog paarse rondes op zette.MartijnV03 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:14:
Perez zat (bijna) op een vrije stop in die laatste paar rondes, hij had naar binnen kunnen gaan voor een setje softs en een poging doen voor de snelste ronde. Als hij echt een poging wil doen naar WDC dan moet je alles pakken wat kan.
De stint op hards wel vermoed ik.DaniëlWW2 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:36:
Ik vraag me een dag later wel af of Verstappen nu de ware snelheid van de RB19 heeft laten zien.
Alleen die stint aan het einde op de Mediums was gewoon een beetje het gat naar Perez managen en 1 rondje hard rijden voor de FL.
PSN
PER vroeg naar de rondetijden na zijn pitstop. Hij begreep niet hoe het kon dat Max met oude hards dezelfde pace (en zelfs sneller een paar keer) kon rijden.CousinBoneless schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:15:
[...]
Wat voor boordradio was dit? Heb ik gemist denk ik.
Mijn boefje is liev!
Begrijp dat dit circus 2 uur heeft geduurd? Komop, die gasten moeten racen, niet energie verliezen aan onzin. DEV deed het juiste, je zag gewoon aan hem dat hij het verschrikkelijk vond. Max was aan het lachen, maar dat hadden de Amerikanen niet door.
Nee, zoals velen al zeiden houden we ons hart vast wat er gebeurt in Las Vegas, gaan ze daar ook muziek maken zonder een snaar aan te raken? Drummen zonder de drums te raken? Cheerleaders neerzetten omdat het kan? A.u.b. kap er mee.
Don't feed the troll... Don't feed the troll....Bezulba schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:38:
[...]
Als Max zo'n god is, waarom kan hij dan niet 10s dicht rijden? Perez is een dweil, moet toch eitje pasteitje zijn dan?
Mislukt
Als je 4 tienden sneller bent per ronde, is dat nog altijd 25 rondes

Dat die een god is, en Perez een dweil zijn jouw woorden
[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 08-05-2023 09:48 ]
Als je er niks aan vind, kijk je dat stuk gewoon niet toch?HollowGamer schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:40:
Ik had niets van de pre-race 'show' gezien, maar net even teruggekeken wegens de meme video van P1.. WTF, geen enkele coureur had er zin in en het publiek ook niet.
Begrijp dat dit circus 2 uur heeft geduurd? Komop, die gasten moeten racen, niet energie verliezen aan onzin. DEV deed het juiste, je zag gewoon aan hem dat hij het verschrikkelijk vond. Max was aan het lachen, maar dat hadden de Amerikanen niet door.
Nee, zoals velen al zeiden houden we ons hart vast wat er gebeurt in Las Vegas, gaan ze daar ook muziek maken zonder een snaar aan te raken? Drummen zonder de drums te raken? Cheerleaders neerzetten omdat het kan? A.u.b. kap er mee.
Lekker boeiend
(en als er niemand kijkt, stoppen ze er vanzelf wel mee, 'want de kijkcijfers')
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 08-05-2023 09:48 ]
PSN
[YouTube: FERNANDO ALONSO HAPPY after FUNNY Miami GP Post Race Interview #F1 #MIAGP]
Alonso heeft er anders een prima resultaat me gehaald en Russel al helemaal. Die 'verkeerde' strategie hangt ook van de auto en rijder af. En zoals mensen al eerder aangeven was VER gewoon sneller op de oude hards dan PER op nieuwe..xzaz schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:35:
Bezulba schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:38:
Als Max zo'n god is, waarom kan hij dan niet 10s dicht rijden? Perez is een dweil, moet toch eitje pasteitje zijn dan?

Je gaat dit inderdaad nooit goed kunnen vergelijken omdat de auto's anders zijn. Het enige dat je wel kunt zien is dat Max zeker bij zijn 1e WDC Ham toch echt op kwaliteit verslagen heeft. Daarbij moet je wel kijken naar het hele seizoen en niet puur die laatste race erbij pakken. Maar ook daar waren de auto's anders, dus een echt goed vergelijk is het nog steeds niet.Lt.Mitchell schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:23:
[...]
Bende bleiters, die verstappen boys.
Ik schreef nergens dat Verstappen niet zou zijn, of niet goed zou gereden hebben.
Maar ik vind niet dat Verstappen miraculeus veel beter rijdt dan een Hamilton, Alonso, Sainz of Norris...
Het trio HAM VER ALO zou ik wel eens tegen elkaar willen zien rijden in dezelfde wagen, dat moet spannend zijn
[removed]
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |