[F1 2023] Race 5 GP van Miami Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste
Acties:
  • 100.944 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:05
Man man man. Eerst de vloerranden verhogen zodat de auto's veel minder goed kunnen volgen vergeleken met vorig jaar en dan nu ook nog de DRS zones verkorten. Wat een komedie. Waar eindigt dit? De nieuwe reglementen van 2022 waren zo veelbelovend en dat is nu weer om zeep. Op deze manier krijgen we weer een optocht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

AvK

Ready Set Go

cordonbleu schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:58:
Man man man. Eerst de vloerranden verhogen zodat de auto's veel minder goed kunnen volgen vergeleken met vorig jaar en dan nu ook nog de DRS zones verkorten. Wat een komedie. Waar eindigt dit? De nieuwe reglementen van 2022 waren zo veelbelovend en dat is nu weer om zeep. Op deze manier krijgen we weer een optocht...
En dat hadden we afgelopen weekend al.
Afgelopen weekend ................... en ik zeg het niet vaak...........eigenlijk voor het eerst........ was saai.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:53
Pendaco schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:45:
[...]

Het verbaasd me eigenlijk dat geen van de teams de nieuwe Fast & Furious (Fast X) als sponsor of branding heeft. Die komt over een paar weken uit dacht ik? Net als Red Bull met de 007 branding van een aantal jaar geleden.
Ze hebben wel filmopnames voor de nieuwe F&F film bij de start-finish gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Vin-Diesel-Michelle-Rodriguez-Formel-1-GP-Miami-4-Mai-2023-169FullWidth-c27b1668-1998518.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Dodge-Charger-Fast-Furious-Formel-1-GP-Miami-4-Mai-2023-169Gallery-882c05e-1998519.jpg

De Miami helm van Sargeant
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Logan-Sargeant-Williams-Formel-1-GP-Miami-4-Mai-2023-169Gallery-6537c1d1-1998529.jpg

Williams in Miami stemming
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Williams-Formel-1-GP-Miami-4-Mai-2023-169Gallery-f38a77bf-1998528.jpg

Haas ook
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Haas-Formel-1-GP-Miami-4-Mai-2023-169Gallery-1927da89-1998548.jpg

Alles voor de show
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Fahrerlager-Formel-1-GP-Miami-4-Mai-2023-169Gallery-8569321-1998555.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Impressionen-Formel-1-GP-Miami-4-Mai-2023-169Gallery-29fdae90-1998560.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Impressionen-Formel-1-GP-Miami-4-Mai-2023-169Gallery-b975ff22-1998563.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chocoball schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:30:
[...]

Ze hebben wel filmopnames voor de nieuwe F&F film bij de start-finish gemaakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die zal wel meer geluid maken dan de hedendaagse F1 auto's.

spoiler:
De auto dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Nu online
Never mind

[ Voor 84% gewijzigd door Snowhite0901 op 04-05-2023 23:00 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

cordonbleu schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:58:
Tja, ze doen er alles aan om te zorgen dat inhalen juist moeilijk wordt...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:41
Al dat geneuzel over special liveries en helmen, want… we zijn in Miami! En dan zo dadelijk ook nog al die celebs en influencers. Ik betrap me als fanatiek volger van F1 sinds meer dan 30 jaar er op dat ik eigenlijk niet zo veel zin heb in dit komende F1 weekend. En in Vegas zal het allemaal nog wel ‘erger’ worden vrees ik. Dat wordt inschakelen vlak voor de kwalificatie en vlak voor de race. :+

Ik snap dat we tegenwoordig meer racen de US, maar de US heeft zo veel mooiere circuits. Maar ja, de show eromheen is schijnbaar belangrijker dan een goede race.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Nog een keer met wat jaartallen erbij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfLfUHwEGJF9Alr1rOFXQazKXXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XkcawW6U14L3ZzLA4zt7thLL.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

PatrickC schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:57:
Al dat geneuzel over special liveries en helmen, want… we zijn in Miami! En dan zo dadelijk ook nog al die celebs en influencers. Ik betrap me als fanatiek volger van F1 sinds meer dan 30 jaar er op dat ik eigenlijk niet zo veel zin heb in dit komende F1 weekend. En in Vegas zal het allemaal nog wel ‘erger’ worden vrees ik. Dat wordt inschakelen vlak voor de kwalificatie en vlak voor de race. :+

Ik snap dat we tegenwoordig meer racen de US, maar de US heeft zo veel mooiere circuits. Maar ja, de show eromheen is schijnbaar belangrijker dan een goede race.
Waarom heb je er geen zin in? Gewoon op de race start tijd inschakelen, race kijken en na de finish uitzetten. Krijg je niets mee van celebs behalve af en toe een shot in 1 of andere garage.

blup

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a046nrz_460swp.webp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
PatrickC schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:57:

Snap die aparte helmen, liveries etc ook niet. Krijg meer het idee dat dit moet van Liberty of zo. Alles voor wat extra show.

Maar deze GP leeft totaal niet. Door de omgeving zal Vegas in ieder geval nog wel iets van flair hebben, maar verder is het eigenlijk allemaal niets.

Voor Zandvoort moet iedereen een bos tulpen, een windmolen en een paar klompen op de helm laten afbeelden. /s

[ Voor 7% gewijzigd door pjlgt op 05-05-2023 08:32 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Laatst online: 12-09 16:11
d-vine schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:19:
Landoooooo!!!
Ball is Live B-)
_O-
...........
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0h_3ghNc4PV98B2o36RfCJ7Nhw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/elaLjGsKrn4d3sZTgbQdNX57.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk Detail op de Helm :*)

RichardVos.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:26
Event notes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tn-bFs9mp3x3RCccyiz-s2MvsLw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQmd6nLHx3d1TxbVYvtFDqN2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNEBfDjQgzhzcgR0rD55MJ8mFMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwHbBD5UeFEaklqolqAItFDo.jpg?f=fotoalbum_large

Pirelli preview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fa6F27XXPCcPS8hv6ewi8eoy5MI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVTyfCSHcropC4H3qA7nXlBh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Cool! Binnenkort ook maar het F1 logo 'round-uppen' op m'n gazon 8) :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Miami behoorde vorig jaar tot de circuits waar het inhalen te makkelijk ging dus maakt de FIA het dit seizoen moeilijker om in te halen. Vorig jaar kende de race in Miami 46 inhaalmanoeuvres waarvan slechts 16 met DRS. Aangezien het achtevolgen en inhalen dit seizoen lastiger is geworden is het maar afwachten hoevel actie de fans zullen gaan zien.

Als deze race na Baku ook slaapverwerkkend is dan komt de FIA mogelijk onder druk te staan met hun plan. Voor Imola is namelijk ook het plan om de enige DRS zone in te korten terwijl Imola vorig jaar onderaan de tabel te vinden was met slechts 19 inhaalmanoeuvres.

https://www.auto-motor-un...blem-ueberholen-f1-miami/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:42

alienfruit

the alien you never expected

Zijn er al auto upgrades aangekondigd voor deze race?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
alienfruit schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:50:
Zijn er al auto upgrades aangekondigd voor deze race?
Ferrari komt met een nieuwe ondervloer. Alpine had in Baku teveel bij zich voor 1 weekend met weinig training en komt nog met een deel aan upgrades om te testen. Mogelijk McLaren ook.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FvXNugSWcAINyxB?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 19:56

Nielless

Born at a very young age.

Chocoball schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:49:
Miami behoorde vorig jaar tot de circuits waar het inhalen te makkelijk ging dus maakt de FIA het dit seizoen moeilijker om in te halen. Vorig jaar kende de race in Miami 46 inhaalmanoeuvres waarvan slechts 16 met DRS. Aangezien het achtevolgen en inhalen dit seizoen lastiger is geworden is het maar afwachten hoevel actie de fans zullen gaan zien.
Zal aan mij liggen, maar ik snap het niet helemaal. :9~
Eerst willen ze inhalen bevorderen, vervolgens maken ze alle DRS-zones weer korter omdat inhalen te makkelijk gaat. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Nielless op 05-05-2023 14:01 ]

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Nielless schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:00:
[...]

Eerst willen ze inhalen bevorderen, vervolgens maken ze alle DRS-zones weer korter omdat inhalen te makkelijk gaat. :+
Terwijl in Miami amper met DRS ingehaald werd :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:42

alienfruit

the alien you never expected

Chocoball schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:53:
[...]

Ferrari komt met een nieuwe ondervloer. Alpine had in Baku teveel bij zich voor 1 weekend met weinig training en komt nog met een deel aan upgrades om te testen. Mogelijk McLaren ook.
Interessant. Vraag mij af hoe de nieuwe ondervloer gaat werken. Als ik het goed herinner komt Red Bull binnenkort ook met wat upgrades (Italië GP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

alienfruit schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:10:
[...]

Interessant. Vraag mij af hoe de nieuwe ondervloer gaat werken. Als ik het goed herinner komt Red Bull binnenkort ook met wat upgrades (Italië GP)?
Heel veel teams komen in Italië met updates. Het is dan ook de eerste race op Europees grondgebied.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bezulba schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:10:
[...]

Waarom heb je er geen zin in? Gewoon op de race start tijd inschakelen, race kijken en na de finish uitzetten. Krijg je niets mee van celebs behalve af en toe een shot in 1 of andere garage.
Ik ervaar hetzelfde als @PatrickC eigenlijk.. Totale desinteresse juist door al dat domme/nutteloze gedoe.. Een paar jaar geleden vond ik het wel cool als een coureur met een toffe nieuwe helm kwam maar nu is het gewoon één grote joker show geworden.. Het haalt het voorbereiden op een weekend als liefhebber (bij mij tenminste) compleet weg..

Niet alleen die dommige uitjes van de coureurs etc. maar ook die continue verplichte wijzigingen vanuit de FIA.. Ik had het idee dat de wagens vorig jaar beter konden volgen, er meer inhaalacties waren en er weer meer strijd was op de baan.. Het lijkt allemaal weer weg te vloeien en weinig visie voor de sport achter te zitten. Afijn, zal wel te maken hebben dat ik het door bovenstaande allemaal wat minder volg maar ik merk in mijn omgeving ook wel dezelfde 'het zal allemaal wel' gelatenheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

D-Ed schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:24:
[...]

Ik ervaar hetzelfde als @PatrickC eigenlijk.. Totale desinteresse juist door al dat domme/nutteloze gedoe.. Een paar jaar geleden vond ik het wel cool als een coureur met een toffe nieuwe helm kwam maar nu is het gewoon één grote joker show geworden.. Het haalt het voorbereiden op een weekend als liefhebber (bij mij tenminste) compleet weg..

Niet alleen die dommige uitjes van de coureurs etc. maar ook die continue verplichte wijzigingen vanuit de FIA.. Ik had het idee dat de wagens vorig jaar beter konden volgen, er meer inhaalacties waren en er weer meer strijd was op de baan.. Het lijkt allemaal weer weg te vloeien en weinig visie voor de sport achter te zitten. Afijn, zal wel te maken hebben dat ik het door bovenstaande allemaal wat minder volg maar ik merk in mijn omgeving ook wel dezelfde 'het zal allemaal wel' gelatenheid..
Er was meer strijd omdat het maximale mogelijke nog niet gehaald was na de wijzigingen. Nu komen ze daar wel in de buurt en zien we een grotere spreiding. Sommige teams hebben een goede inhaalslag gemaakt, anderen blijven nog ver achter. Tenzij je de leiders in het klassement met 10% minder motorvermogen laat rijden ga je dat gewoon altijd houden.

Wij zijn verwend door 2-3 jaar strijd.

Ik weet nog wel dat zo'n race als Baku schering en inslag was tijdens de Schumacher jaren. Dat je niet meer hoefde te gokken wie ging winnen maar alleen met hoeveel minuten /rondjes voorsprong. En de laatste op de grid gingen ook nooit het gevecht aan met de voorhoede of überhaupt de middenmoot. En dat is nu toch wel een beetje anders, zelfs dit jaar. Williams doet weer vrolijk mee. AM staat zowaar op het podium.

We moeten ook echt waken voor overtrokken reacties omdat 1 race een beetje voorspelbaar was. We hebben nog geen fatsoenlijk race circuit gehad, alleen maar semi-straatcircuits.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bezulba schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:54:
[...]

Er was meer strijd omdat het maximale mogelijke nog niet gehaald was na de wijzigingen. Nu komen ze daar wel in de buurt en zien we een grotere spreiding. Sommige teams hebben een goede inhaalslag gemaakt, anderen blijven nog ver achter. Tenzij je de leiders in het klassement met 10% minder motorvermogen laat rijden ga je dat gewoon altijd houden.

Wij zijn verwend door 2-3 jaar strijd.

Ik weet nog wel dat zo'n race als Baku schering en inslag was tijdens de Schumacher jaren. Dat je niet meer hoefde te gokken wie ging winnen maar alleen met hoeveel minuten /rondjes voorsprong. En de laatste op de grid gingen ook nooit het gevecht aan met de voorhoede of überhaupt de middenmoot. En dat is nu toch wel een beetje anders, zelfs dit jaar. Williams doet weer vrolijk mee. AM staat zowaar op het podium.

We moeten ook echt waken voor overtrokken reacties omdat 1 race een beetje voorspelbaar was. We hebben nog geen fatsoenlijk race circuit gehad, alleen maar semi-straatcircuits.
Een paar saaie races heb ik totaal geen problemen mee maar eerder het hele circus eromheen en dat de FIA gewoon eens vast blijft houden aan wijziging (zoals vloer etc. was prima vorig jaar en Mercedes moest gewoon tandje bijzetten.. ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Nielless schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:00:
[...]

Het is al jaren het doel om DRS af te schaffen, dus zo vreemd zou het niet moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Holk schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:04:
[...]

Het is al jaren het doel om DRS af te schaffen, dus zo vreemd zou het niet moeten zijn
Inderdaad inkorten, minder DRS zones en dan afschaffen.

Maar zoals bekend wordt het achtervolgen weer lastiger, banden raken oververhit als er te dicht op elkaar wordt gereden met alle gevolgen van dien.

Paar stappen vooruit gemaakt met de nieuwe aero regels en dit jaar weer en stap achteruit.
Hopen dat er straks weer stappen in de goede richting gezet gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41

Mystikal

It never hurts to help!

Ze luisteren inderdaad nog niet echt naar de coureurs. Dat is eigenlijk wel zonde.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
d-vine schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:09:
[...]

Maar zoals bekend wordt het achtervolgen weer lastiger, banden raken oververhit als er te dicht op elkaar wordt gereden met alle gevolgen van dien.

Paar stappen vooruit gemaakt met de nieuwe aero regels en dit jaar weer en stap achteruit.
Het verhogen van de rijhoogte is onder druk van waarschijnlijk een team gebeurt, en de FIA gaf aan dat dit was om het stuiteren te voorkomen terwijl er al regels waren ingevoerd dat als ze te veel stuiteren de rijhoogt zouden moeten aanpassen. Als die rijhoogte verandering niet in het regel pakket zo zitten dan was het nu veel minder een probleem geweest al die DRS inkortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
ArgantosNL schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:34:
[...]

Het verhogen van de rijhoogte is onder druk van waarschijnlijk een team gebeurt, en de FIA gaf aan dat dit was om het stuiteren te voorkomen terwijl er al regels waren ingevoerd dat als ze te veel stuiteren de rijhoogt zouden moeten aanpassen. Als die rijhoogte verandering niet in het regel pakket zo zitten dan was het nu veel minder een probleem geweest al die DRS inkortingen.
Klopt, dat was natuurlijk ook het lastige want niet alleen dat ene team had last van stuiteren maar meerdere dan komt veiligheid weer om de hoek kijken.
Dit jaar zijn er toch weer kleine andere aero aanpassingen wat allemaal niet helpt
Laten we hopen dat ze het goed analyseren en oppakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
d-vine schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:09:
[...]

Het zijn meerdere factoren, DRS is er 1 van. Daarnaast hebben de teams dit jaar meer downforce gevonden wat het achtervolgen lastiger maakt. Ook de banden spelen een rol, Zoals je aangeeft oververhitten maar ook bandenslijtage speelt een rol. Ocon heeft in Baku een record gereden door op 1 ronde na de hele grand prix op de C3 band (hard) uit te rijden. Daarnaast geeft Verstappen aan dat de huidige wagens te stijf zijn en over kerbstones rijden is er niet meer bij.. Alle coureurs zitten op dezelfde racelijn dus een aanvallende coureur kan niet meer het verschil maken. Daarnaast zijn de wagens te zwaar geworden, vroeger waren ze lichter en meer behendig volgens hem.

https://www.auto-motor-un...blem-ueberholen-f1-miami/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Blijkbaar moet het nieuwe asfalt in Miami niet alleen voor meer grip zorgen maar ook voor meer bandenslijtage volgens Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:12
Blijkbaar is de Miami Grand Prix in 1 jaar een legende geworden als je ziet wat de F1 teams en coureurs allemaal uit de kast trekken om er anders uit te zien, maar met wat ik vorig jaar aan onboards zag, had ik het idee dat Baku er moderner uit zag. Hopelijk snap ik dit jaar meer wat een hoop mensen aantrekt aan het circuit in Miami, buiten zien en gezien worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ge-flopt schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:17:
Blijkbaar is de Miami Grand Prix in 1 jaar een legende geworden als je ziet wat de F1 teams en coureurs allemaal uit de kast trekken om er anders uit te zien, maar met wat ik vorig jaar aan onboards zag, had ik het idee dat Baku er moderner uit zag. Hopelijk snap ik dit jaar meer wat een hoop mensen aantrekt aan het circuit in Miami, buiten zien en gezien worden.
Dat was het eerste jaar natuurlijk ook al. Ze wilden Miami neerzetten als een Monaco 2.0 / Monaco in de VS. Dus het draait voor 90% om zien en gezien worden en voor 10% om het racen. Maar Vegas zal nog wel een tikkeltje erger worden. En v.w.b. de onboard opmerking: ze rijden dan ook over de parkeerplaats van het Hard Rock Stadion. Ze rijden dus niet eens letterlijk op een stratencircuit / openbare weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FvXwxhnWcAEmhqV?format=jpg&name=small

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FvXwxjuXwAI8jXw?format=jpg&name=small

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FvXwxhkXoAM0fWx?format=jpg&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt wel een andere auto? Die afbeeldingen van deze week leken gewoon de huidige livery met wat strepen in. Op deze foto's lijkt het een glanzende verf te zijn, en ook wat details er in met een net wat afwijkende kleur.

Edit:
Toch beter moeten kijken, glossy bleek ook al uit de eerdere foto's / renders.

Overigens ook grappig dat super kleine Rokit logo (zit er uiteraard al een tijd op). Nu zijn ze bij Red Bull een kleine sponsor terwijl bij Williams nog de hele livery "van hun was".

[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 05-05-2023 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:21:
[...]

Lijkt wel een andere auto? Die afbeeldingen van deze week leken gewoon de huidige livery met wat strepen in. Op deze foto's lijkt het een glanzende verf te zijn, en ook wat details er in met een net wat afwijkende kleur.

Edit:

Overigens ook grappig dat super kleine Rokit logo (zit er uiteraard al een tijd op). Nu zijn ze bij Red Bull een kleine sponsor terwijl bij Williams nog de hele livery "van hun was".
Red Bull dacht laten we een paar gram meer verf en stickers nemen dan komen we met 19,7 seconden voor de rest over de finish :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:39
RobertMe schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:21:
[...]

Edit:

Williams had Rokit, dit is Rokt. Weer een ander bedrijf :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Miami racepakken voor Haas en DJ Steiner.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FvSupSjX0AErpIV?format=jpg&name=900x900

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FvUtqIxXoAAsid1?format=jpg&name=900x900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:22
Chocoball schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:48:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat anders dan anders? Ziet er vrij normaal uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Snowdog schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:07:
[...]

Is dat anders dan anders? Ziet er vrij normaal uit?
Combinatie van wit en grijs i.p.v. aleen wit en nog meer palmbomen vooral op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Chocoball schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:48:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Team strak in de bilnaad. Yikes.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:02
Wat een enig topic is dit toch met zoveel aandacht voor de mode dit weekend....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
jaapstobbe schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:41:
Wat een enig topic is dit toch met zoveel aandacht voor de mode dit weekend....
Gaat om de show en niet het racen hier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:28
Chocoball schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:49:
[...]

Gaat om de show en niet het racen hier daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Laatst online: 10:23
Spot celibrity on paddock on Miami GP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Red Bull met nieuwe onderdelen? Verstappen met flowviz aan de voorkant van de vloer en Perez met flowviz aan de achterkant van de vloer / voor achterwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RobertMe schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:03:
Red Bull met nieuwe onderdelen? Verstappen met flowviz aan de voorkant van de vloer en Perez met flowviz aan de achterkant van de vloer / voor achterwiel.
Baku was totaal geen goed idee voor nieuwe onderdelen
en na 3 weken geen race, dan maar wat meenemen naar Miami, geen verkeerd idee denk. de baan is bekend. alleen het asfalt is nieuw

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:29
Max tegen GP: dit asfalt voelt als ijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
RobertMe schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:03:
Jup confirmed. Moest goed kijken met de extra strepen in de Miami livery :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RUS zijn lane assist is alweer stuk :/ :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• plizz
  • Laatst online: 10:23
JB schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:06:
RUS zijn lane assist is alweer stuk :/ :+
Blimey. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Ligt het aan mij of is de regie nerveus bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
DeVries in de problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
TURN 11 INCIDENT INVOLVING CAR 21 (DEV) NOTED - DANGEROUS DRIVING
5 May 2023, 20:09:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertg91
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 07:24
Onze NLe vriend staat weer eens achterstevoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
FIA STEWARDS: TURN 11 INCIDENT INVOLVING CAR 21 (DEV) REVIEWED NO FURTHER INVESTIGATION - DANGEROUS DRIVING
5 May 2023, 20:14:31

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Toch typerend dat Verstappen zelfs op dit halve stratencircuit, meteen zo ontiegelijk veel sneller is dan iedereen. Het is eigenlijk een soort normaal circuit qua lay out, maar dan gebouwd op wegen. Zo gaat het elke keer. Als er maar vloeiende en snelle bochten zijn, dan krijg je dit. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:19
Als ik kijk naar alle momenten die we nu al in die smalle bocht gehad hebben dan wordt dat minimaal 1 keer een rode vlag tijdens de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:17:
Toch typerend dat Verstappen zelfs op dit halve stratencircuit, meteen zo ontiegelijk veel sneller is dan iedereen. Het is eigenlijk een soort normaal circuit qua lay out, maar dan gebouwd op wegen. Zo gaat het elke keer. Als er maar vloeiende en snelle bochten zijn, dan krijg je dit. :)
En ook nog eens op de harde band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Chocoball schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:19:
[...]

Het duurt even voor die band op temperatuur is, maar dan gaat het rap. Meerdere coureurs hadden wat momentjes ermee.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Chocoball schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:19:
[...]

De band maakt denk ik niet veel uit voor Verstappen. Het gaat denk ik om het gegeven dat je geen langzame bochten op straatcircuit met lage grip hebt, zonder veel marge voor fouten. Daar lijkt hij gewoon wat minder in te zijn. Dat is Baku wel, maar bijvoorbeeld Saudi, Australië of dit niet. Want laten we wel wezen, Verstappen is eigenlijk hardstikke goed in bijvoorbeeld Saudi.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:22:
[...]

De band maakt denk ik niet veel uit voor Verstappen. Het gaat denk ik om het gegeven dat je geen langzame bochten op straatcircuit met lage grip hebt, zonder veel marge voor fouten. Daar lijkt hij gewoon wat minder in te zijn. Dat is Baku wel, maar bijvoorbeeld Saudi, Australië of dit niet. Want laten we wel wezen, Verstappen is eigenlijk hardstikke goed in bijvoorbeeld Saudi.
Op Hamilton met medium banden scheelde het 1,1 seconden voordat Leclerc de 2e tijd reed. Verstappen gaf wel aan dat het scheelt als je niet op de ideale lijn rijdt. Ben het eens dat de band niet veel zal uitmaken voor Verstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
HAAS gaat voor de reclame glory runs in de VS. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:28:
Sargeant ook op de softs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 15:35

Wok

Dakloos...

Hulk in de muur!
En rode vlag...

[ Voor 34% gewijzigd door Wok op 05-05-2023 20:34 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:43
Die klap is niet echt een goeie reclame

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Ah Hulkenberg die eens een fout maakt.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:19
En we zien nu waar dat tot leid.
In de muur en afgebroken voorvork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

HUL was snel... in de muur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Een Haas die crasht en dan gelijk een camera op Steiner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:02
Toch een bijzonder stuk, echt weinig grip daar dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

mathy_ schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:36:
Max zei het al. Een paar centimeter van de ideale lijn is genoeg om de grip kwijt te raken. F1TV Live had het er ook al over dat Max dat zei.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

mathy_ schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:36:
Zoals Max al zei, buiten de lijn geen grip. HUL bevestigd :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:02
JB schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:37:
[...]

Zoals Max al zei, buiten de lijn geen grip. HUL bevestigd :X
Oh zet hem echt net aan, dat gemist.
Ach ze hebben hun zendtijd wel nu;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ik snap die zwartgeblakerde "palmen" niet zo achterop de Haas overalls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Horner zei dat of de zaterdag of de zondag regen te verwachten is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chocoball schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:43:
Horner zei dat of de zaterdag of de zondag regen te verwachten is.
2023 Miami Grand Prix weekend weather forecast
FRIDAY, MAY 5 – FP1 AND FP2 WEATHER
Conditions: Expected to be cloudy to start the day, and it will remain dry for most of the day although rain is expected in the evening. FP1: 30°C // FP2: 29°C
Maximum temperature expected: 30 Celsius
Minimum temperature expected: 20 Celsius
Chance of rain: <20%

SATURDAY, MAY 6 – FP3 AND QUALIFYING WEATHER
Conditions: A gentle breeze throughout the day but there is a slight chance of rain and thunderstorms around the circuit. FP3: 30°C // Q: 30°C
Maximum temperature expected: 31 Celsius
Minimum temperature expected: 24 Celsius
Chance of rain: 40%

SUNDAY, MAY 7 – RACE WEATHER
Conditions: High chance of rain and thunderstorms in the Miami area in the afternoon. Race: 30°C
Maximum temperature expected: 30 Celsius
Minimum temperature expected: 24 Celsius
Chance of rain: 60%
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Paars 8), geel :/, geel :/ en nóg een halve seconde pakken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max trekt gewoon even 1s op Perez. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:46:
Checo wacht op de afstelling van Max. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Wok schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:46:
Paars 8), geel :/, geel :/ en nóg een halve seconde pakken 8)7
Eerste snelste ronde was er natuurlijk een foutje in sector 1, daar kon hij nog veel winnen. Als hij dan in S2 en S3 een duizendste boven zn vorige tijd zat pak je alsnog die halve seconde die je verneukte in S1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:46:
Perez pakt 'm zondag wel weer terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:00
TinusXIII schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:50:
[...]

Perez pakt 'm zondag wel weer terug :P
Uhhuh :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
Nyck niet meer in actie in FP1. Auto wordt gerepareerd.

Steam

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TinusXIII
Hopelijk pakt De Vries het een beetje op, tot nu toe nog niet echt lekker wat hij laat zien. En dan is die AT ook nog eens een draak van een auto om te rijden volgens mij.

[ Voor 30% gewijzigd door TinusXIII op 05-05-2023 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
TinusXIII schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:56:
Hopelijk pakt De Vries het een beetje op, tot nu toe nog niet echt lekker wat hij laat zien. En dan is die AT ook nog eens een draak van een auto om te rijden volgens mij.
Hamilton en Russell staan net boven hem, dus het valt wel mee toch? :+

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Het kan vriezen, het kan dooien maar Nyck is geen Alex Albon. En zijn trial periodes vorig jaar zijn geen garantie voor de toekomst.

Ik zou als Helmut al klaar zijn en kijken naar alternatieven.

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 05-05-2023 20:59 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Weet even niet meer waar het gezegd werd maar Lawson werd als mogelijke vervanger voor de Vries genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Chocoball schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:00:
[...]

Weet even niet meer waar het gezegd werd maar Lawson werd als mogelijke vervanger voor de Vries genoemd.
Zouden ze hem dan uit de Super Formula trekken?

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

P4 voor Max, dat wordt hem niet dit weekend. Zonde... :+

Als Mercedes nu snel kan zijn dan vraag ik mij af wat de uiteindelijke snelheid van de Red Bull gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
PatrickC schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:57:
[...]

Hamilton en Russell staan net boven hem, dus het valt wel mee toch? :+
U zei? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

De tijden die nu zijn gereden, komen nog niet in de buurt van de kwalificatie runs van vorig jaar. Zo te zien wat onderdelen getest bij teams, kortom er valt weinig over te zeggen :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ja, Mercedes heeft even een sprongetje gemaakt. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Hoezo die k*t-Mercedes 1&2? Wat voor skelter heeft Red Bull gebouwd? :/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
sjaool schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:01:
P4 voor Max, dat wordt hem niet dit weekend. Zonde... :+

Als Mercedes nu snel kan zijn dan vraag ik mij af wat de uiteindelijke snelheid van de Red Bull gaat worden.
Naja, vorig jaar hadden we een pole-tijd van 1:28.796. Dus het kan nog een stuk sneller.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chevy454 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:58:
[...]
Ik zou als Helmut al klaar zijn en kijken naar alternatieven.
Ik denk dat hij inmiddels wel geleerd heeft van het snelle wisselen van coureurs. Je moet dit jongens toch een kans geven om te acclimatiseren binnen het team. Met Yuki hebben ze ook wel heel veel geduld gehad. Nu zal Honda daar wel wat over te zeggen hebben gehad, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Extigo schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:01:
[...]

Zouden ze hem dan uit de Super Formula trekken?
Geen idee maar met Marko weet het maar nooit.

Crikey, sh*itbox op 1 en 2 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Chocoball op 05-05-2023 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:48
Wat een gezeur overal ( hier en op tv ) dat het allemaal zo Amerikaans is.. Niks mis met een beetje entertainment in mijn ogen, en de mensen hebben er allemaal plezier van. Beter zo dan overal over klagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Laatst online: 16:05
MER was het enige team die een paar minuten voor het einde nog een pitstop maakte en naar verse softs gingen. Max, Leclerc, enz reden toen al een tijd rond op hun softs. Dus niet zo gek dat ze dan op het eind nog weer een stukje sneller zijn, zeker ook gezien de track evolution van deze baan. En wellicht ook minder fuel, want dus pitstop vlak voor het eind.
Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord