Valt een nieuwe vloerverwarming ook onder "de installatie"? En als je nieuwe fancoils plaatst, is dat ook de nieuwe "installatie"? Of is het alleen de warmtepomp zelf? En is het graven van een grindbak ook de installatie? En zo nee; is de grondleiding graven het wel? Wat als je zelf je terrastegels terug legt, valt dat onder de installatie?MacD007 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:31:
[...]
wat dacht je van 100% van de gehele installatie, dus als je een huis hebt zonder enige verwarming en geen CV dan is dat natuurlijk iets meer dan als je al een bestaande warmtepomp gewoon moet vervangen, want daar is de hele installatie vaak niet anders de oude weg halen en de nieuwe plaatsen met wat aanpaswerk.
Dus dat zal in elke installatie weer anders zijn.
en laten we hier dus aub mee stoppen, ik denk dat het ondertussen heel duidelijk is wat hier iedereen bedoeld. een munt heeft twee zijden, dus zul je deze beide moeten aangeven (munt of kop). niets meer en niets minder.
Ik vind het wel een rekbaar begrip en snap dat het RVO het niet helemaal gaat uitschrijven want daar is geen beginnen aan. Het idee erachter is dat je over het algemeen zorgt voor fatsoenlijke installaties met een impuls aan de installatie markt. Dat hier een aantal tweakers rondlopen die nog meer kwaliteit eisen dan dat de gemiddelde installateur levert, en dat een slimme Tweaker (minder dan 0.1% van de aanvragen) dan alsnog van de subsidie kan profiteren zal het RVO echt een worst wezen. Het doel is om duurzame installaties toegankelijker te maken voor het grote publiek, dat wordt in dit geval ook behaald.
Zie het als software: ik regel de hardware en het OS, en dan komt er een mannetje langs die de complete installatie van het softwarepakket verzorgt. Dat hij geen drivers hoeft te installeren is mooi meegenomen