De vraag van de binnenunit kan veel lager zijn dan het minimumvermogen van de buitenunit, dat is het moment waarop hij gaat pendelen. Nu zal die buitenunit in de praktijk denk ik ook wel een stukje verder terug kunnen moduleren dan in de specificaties staat (al kunnen ze dit doorgaans beter met alle binnenunits ingeschakeld), maar nog altijd zal het minimumvermogen veel te hoog zijn voor zo'n kleine kamer (tenzij het buiten misschien -10 is of iets dergelijks). Vooral in de tussenseizoenen gaat zelfs een single split pendelen bij zo'n kleine kamer, daarom is het in mijn optiek zo interessant om dit soort ruimtes op een multi mee te laten draaien met de woonkamer omdat dat doorgaans de plek is met voldoende warmtevraag om aan het minimumvermogen van de buitenunit te voldoen (tenzij het een heel kleine en/of extreem goed geïsoleerde woonkamer is natuurlijk).hoipimniet schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:25:
[...]
Ja, maar dat heeft toch te maken met het minimum te leveren vermogen van de buitenunit tov wat de binnenunits vragen? Vandaar mijn comment. Ik kon niet vinden wat de SRK25ZS-WF binnenunit vraagt; althans, wat ik ervan kan vinden is dat die 0,68kW is. Dat is hoger dan het minimum wattage van de SCM40, dus dat zou betekenen dat die niet zou gaan pendelen. Of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 6% gewijzigd door MiBe op 15-05-2024 11:37 ]
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)