Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genfried
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-05 20:11
Gisteren liepen we door de Hornbach en zagen we dat ze een aantal Airco's verkochten waarvan er 1 een easy connect optie had(https://eurom.nl/product/...itioners/mda-woods-12-ec/)

De verkoper vertelde mij dat zo'n easy connect voor 90% zelf op te hangen is en dat de monteur dan de laatste 10% komt doen. Dit leek ons wel een goede oplossing want dat scheelt €350 installatiekosten voor een airco die in principe maar €75 euro duurder is met als we de easy connect variant kopen.

Nu kan ik over de specifieke airco's zelf niet of nauwelijks een review vinden en dus ook niet lezen hoe de praktijk ervaringen zijn met de airco's en hun Easy Connect optie.

Iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Genfried op 20-05-2024 07:45)

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55
Vind eerst maar een een F-gassen gedimplomeerd installateur die een split met snelkoppeling wil aansluiten. Zal je niet meevallen.

Ik vind eigenlijk dat dit airco's met dit soort koppelingen verboden moeten worden. Het werkt doe-het-zelven in de hand (sterker nog, ik denk dat 95% van die dingen door de klant zelf aansloten wordt)

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55
Vind eerst maar een een F-gassen gedimplomeerd installateur die een split met snelkoppeling wil aansluiten. Zal je niet meevallen.

Ik vind eigenlijk dat dit airco's met dit soort koppelingen verboden moeten worden. Het werkt doe-het-zelven in de hand (sterker nog, ik denk dat 95% van die dingen door de klant zelf aansloten wordt)

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:47
Ik mis ontzettend veel specificaties om hier iets over te zeggen. Zal wel een omgestickerde aux of haier zijn.

Voor elke airco kan je 90% doen en de laatste 10% door een installateur(flare koppelingen laten maken en in bedrijf laten stellen)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Met 60 dBa zou ik maar goed opletten waar die geplaatst wordt
De WPAC (warmtepompen en airco’s) geluidseisen rekentool

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willempie27
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Volgens mij is het een Midea wat een merk is dat veel white label producten levert.

@hesselbeertje
Blijkbaar verkopen ze deze weer. Die andere airco's mochten niet meer verkocht worden omdat deze voorgevulde leidingen hadden. Deze richten zich op een markt om zonder tussenkomst van een monteur het zelf aan te kunnen sluiten.

Ik denk dat deze geen voorgevulde leidingen heeft. Officieel moet je bij aankoop een monteur doorgeven die hem in bedrijf gaat stellen. Grote bedrijven zoals de Warmteservice houden zich ook aan die regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genfried
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-05 20:11
Allen bedankt voor jullie antwoord, tijd om te gaan kijken voor een andere airco.
Soms zijn dingen die te mooi zijn om waar te zijn daadwerkelijk te mooi.
Pagina: 1