Perez zit er heel dicht op. RB19 doet het dusver voor beide coureurs meer dan prima
Oef, dat wordt weer een seizoen lang afzien.
Net als bij de andere teams, dus.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Yep, altijdLA-384 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:58:
[...]
Normaal zijn ze er wel? Is m'n eerste jaar f1tv.
Benieuwd of Perez het morgen verneukt of serieus meerijdt
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Slecht gepland van AM en MERC.
Wat er met LEC aan de hand was weet ik niet, maar die zal wel een probleem hebben gehad?
Wat er met LEC aan de hand was weet ik niet, maar die zal wel een probleem hebben gehad?
Na een heel weekend hypen van al die experts staat Alonso op 0,6 seconde. lol.

erutangiS
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ferrari pitwall :
we pit and have another run
Leclerc:
we quit and have a lot of fun?
we pit and have another run
Leclerc:
we quit and have a lot of fun?
[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 04-03-2023 20:27 ]
Hoppa, pakt Max hem. Gaten toch groter dan verwacht. FER dicht erop, maar ALO toch al groter gat dan gehoopt. Hopelijk is de racepace van allemaal wat meer gematched
Wat er ook gebeurt, elke punt die RBR morgen pakt is er 1 meer dan vorig jaar
Wat een kwalificatie!!!
Heerlijk dicht op elkaar en een mooie 1, 2 RBR.
Beloofd wat voor de rest van het seizoen
Heerlijk dicht op elkaar en een mooie 1, 2 RBR.
Beloofd wat voor de rest van het seizoen
Die moeten ook iets te lullen hebben.MrOleo schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:11:
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Deed ie hier ook (nadat iedereen over de streep was) maar werkt ook meteen weerpietr schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:11:
F1TV klapt eruit met nog 30 sec. in Q3 ☹️
[ Voor 8% gewijzigd door Plenkske op 04-03-2023 17:12 ]
Jep, hopelijk niet de tendens voor dit seizoen..Dj-sannieboy schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:10:
Oef, dat wordt weer een seizoen lang afzien.

Geen problemen, maar gewoon een setje nieuwe softs sparen.LZ86 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:11:
Slecht gepland van AM en MERC.
-
Nu benieuwd naar de racepace van de wagens. Benieuwd of AM in de buurt komt van Fer. Red Bull zal er wel voor zitten.
Sowieso schrijf je zo!
Tea, Earl Grey; Hot.
Spannendste kwalificatie sinds tijden! De verschillen zijn klein tussen de top 6. RBR zal voorlopig niet even met twee vingers in de neuzen rond kunnen rijden.
Vorig jaar kwamen ze amper verder als q1. Alsnog een indrukwekkende stapMrOleo schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:11:
Ik hoop dat we tijdens de race wel weer boordradio's hebben
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Toch niet vreemd? RUS was vorig jaar 4e in het WK, HAM 6e. RUS heeft een race gewonnen ook. RUS zit rond zijn piek, Hamilton is er al overheen.
Interessant dit is de eerste strategy call van Ferrari van het jaar. Let;s see.
Rondje van Alonso was wel bagger zeg jammer.
Das toch een klap beter dan vorig seizoen. Zowel voor het team Aston Martin als voor de coureur ALO.MrOleo schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:11:
Natuurlijk was er hype, morgen maar eens kijken wat de racepace is.
Grammatica van andere gaan verbeteren gaat werkelijk niks positiefs opleveren aan dit topic.stylezzz schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:13:
[...]
Vorig jaar kwamen ze amper verder als q1. Alsnog een indrukwekkende stap
[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-03-2023 20:49 ]
Inderdaad, ik ben blij dat ze zich ertussen schuivenstylezzz schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:13:
[...]
Wie?DoubleDutch schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:13:
Rondje van Alfonso was wel bagger zeg jammer.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik had heel veel verwacht maar geen RBR front row lockout. Ben benieuwd hoe het morgen uitpakt.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Waarom LEC gestopt is:
''we haven’t got the pace to beat the red bulls, so just quit to save the tires, strategical decision''
Aldus de Sky reporter
''we haven’t got the pace to beat the red bulls, so just quit to save the tires, strategical decision''
Aldus de Sky reporter
Ik denk dat ik straks maar terug moet kijken...
Maar toch weer RBR en ook gewoon een 1-2. Mercedes haalt het niet en Alonso ook niet. En dit is vaak een Ferrari baan, maar die komen ook tekort.
Maar toch weer RBR en ook gewoon een 1-2. Mercedes haalt het niet en Alonso ook niet. En dit is vaak een Ferrari baan, maar die komen ook tekort.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik ben toch opgelucht dat AMG er niet bij zit. Want een seizoen als 2021 met al die sneren over en weer zit ik niet nog een keer op te wachten als ik eerlijk ben.
Jammer van hulkenberg! Want die zou mogelijk dezelfde tijd als Mercedes kunnen hebben! Maar Alonso en AM kunnen mogelijk zelfs voor 3rd positie vechten! Wat een Qualy!
Kwam vanuit de Viaplay studio
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Wablief? RB staat een straatlengte voor op de rest.Miki schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:12:
Spannendste kwalificatie sinds tijden! De verschillen zijn klein tussen de top 6. RBR zal voorlopig niet even met twee vingers in de neuzen rond kunnen rijden.
Ook een goed begin van PER. Hij lijkt er toch dichter bij te zitten dan vorig jaar. Nu maar hopen dat de start morgen goed gaat en hij niet meteen LEC en SAI om zijn oren krijgt.
"When you grow up your heart dies"

I have no special talent. I am only passionately curious.
Tja vorig jaar begin van het jaar waren ze echt slecht, dus wellicht handiger om met iets later in het seizoen te vergelijken.stylezzz schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:13:
[...]
Uiteraard is het een mooie verbetering en ze kunnen goed meedoen in top 4, goed werk van hun kant. Maar dat is wat anders dan: Gaat Alonso pole pakken, hier is Alonso's kans op pole, laatste keer op de voorste rij was... etc.
erutangiS
Ja want vorig jaar was echt een leuk en spannend seizoendawg schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:15:
Ik ben toch opgelucht dat AMG er niet bij zit. Want een seizoen als 2021 met al die sneren over en weer zit ik niet nog een keer op te wachten als ik eerlijk ben.

Alonso had gewoon een slecht rondje. Kan gebeuren. Morgen laat hij het zien.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Had Russell vorig seizoen gewonnen van Hamilton met kwalificaties dan?TheBrut3 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:13:
[...]
Toch niet vreemd? RUS was vorig jaar 4e in het WK, HAM 6e. RUS heeft een race gewonnen ook. RUS zit rond zijn piek, Hamilton is er al overheen.
Ach, ook als Hamilton niet meer zo goed is als vroeger, dan nog kan ie wel snel zijn.
Die zal toch eerst de Ferrari's en PER voorbij moeten. Dat kan dus nog leuk worden.AvK schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:17:
Ja hoor, heb me prima vermaakt met de Italiaanse Comedy Capers.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:16:
[...]
Ja want vorig jaar was echt een leuk seizoen![]()
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Laat Alonso maar lekker met de Ferrari's klooien, kunnen Max en Checo lekker wegrijden...AvK schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:17:
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik vond het een geweldig siezoen, elke race had wel spektakel.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:16:
[...]
Mwa. Ik vond de strijd echt geweldig, maar het gezeik over en weer sijpelde door naar alle fans en in dat kader vond ik dat seizoen verschrikkelijk, vooral de 2e helft.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:16:
[...]
Onderwater waarschuwingsschoten van Max offuh?
Klopt vorig jaar was echt een leuk seizoen.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:16:
[...]
Rare smilies om achter die zin te plakken.
erutangiS
Ach ja, het wordt weer zo'n jaar
Gewoon 6 tienden weer...
Dat AM nu opeens vooraan rijdt is dan wel een aardige verrassing.

Dat AM nu opeens vooraan rijdt is dan wel een aardige verrassing.
De hypetrain is er elk jaar. Elk jaar is er wel weer een team dat helemaal top zou zijn... mclaren vorig jaar tijdens het testen ok. Daarna een rampzalig seizoen. RBR had tijdens de trainingen de afgelopen dagen dus duidelijk lopen sandbaggen... its all part of the game.MrOleo schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:16:
[...]
Tja vorig jaar begin van het jaar waren ze echt slecht, dus wellicht handiger om met iets later in het seizoen te vergelijken.
Uiteraard is het een mooie verbetering en ze kunnen goed meedoen in top 4, goed werk van hun kant. Maar dat is wat anders dan: Gaat Alonso pole pakken, hier is Alonso's kans op pole, laatste keer op de voorste rij was... etc.
Morgen worden er ook punten uitgedeeld dus komt goedAvK schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:17:
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Tussen de top 7 ja. Dat kan dus nog leuk worden.vhal schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:19:
Ach ja, het wordt weer zo'n jaar![]()
Gewoon 6 tienden weer...
Lekker! Al zou je op basis van dit zeggen 2 vingers in de neus voor Redbull dit jaar.
Mercedes zit er weer niet bij en AM doet prima zaken op plek 5.
Mercedes zit er weer niet bij en AM doet prima zaken op plek 5.
Kan die Coronel nou niet eens gewoon in zijn moerstaal praten, met zijn eager, commitment en surprises? Zeg gewoon gretig, toewijding en verrassingen.
[ Voor 18% gewijzigd door desalniettemin op 04-03-2023 17:21 ]
Mooie dag. Eerst de brilliante F2 race en nu toch wel een mooie Quali. Dat we morgen maar veel strijd mogen zien.
En 8 al meer dan 1 seconden, super spannend!sjaool schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:20:
[...]
Tussen de top 7 ja. Dat kan dus nog leuk worden.
Ze hebben de motor mapping scherper gezet
Wat een ViaPlay commentaar van 2017 zeg.
Mooi van Max om even zijn tanden te laten zien. Hij heeft nu wel een setje wat 2 rondjes oud zijn tov LEC. Maar de degradatie is dermate minder dat hij het echt niet op 2 rondjes oudere banden gaan verliezen.
Wat is de banden strategy? Ze gingen de C2 dumpen want de C1 was net zo snel maar met minder degradatie.
Dus hard hard soft bij een 2 stopper? Of toch hard medium?

Mooi van Max om even zijn tanden te laten zien. Hij heeft nu wel een setje wat 2 rondjes oud zijn tov LEC. Maar de degradatie is dermate minder dat hij het echt niet op 2 rondjes oudere banden gaan verliezen.
Wat is de banden strategy? Ze gingen de C2 dumpen want de C1 was net zo snel maar met minder degradatie.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Nu hopen dat Red bull geen wheelspin en lastige start heeft!! in FP2 & FP3 zag het er niet heel smooth uit!
Zeiken/zeuren over commentaar kan hier dacht ik: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4desalniettemin schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:21:
Kan die Coronel nou niet eens gewoon in zijn moerstaal praten, met zijn eager, commitment en surprises?
Dus morgen "ehahaha, welcome on the Alonso train, zilly boys"
Duh, altijd toch? zie de AM hype.
Ik moest nu een vpn gebruiken om hem te horen. Wel jammer dat mijn telefoon het daardoor niet meer naar de Sonos kon krijgen. Wel sneu radiorechten kopen en er niets mee doen bij ViaF.matthijst schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:35:
Wel een sneue bedoening hoor, van Viaplay.
Om die "radio" te kopen zodat je Olav nauwelijks meer gesynct krijgt.
Of was dit soms onderdeel van El Plan?Chocoball schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:22:
Is Russel nu gewoon beter dan Hamilton, kunnen we dat al concluderen (ook na vorig seizoen)?
Ik vermoed eerder dat Ferrari hoopt bij te blijven met de Alonso trein. Want als die hun banden gaan slopen is het klaar.Chocoball schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:22:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Gezien de sector tijden vind ik niet dat RBR straat lengte voorsprong hadden. Maar morgen komt het ook aan op race pace en de data geeft vooralsnog aan dat het allemaal dichter bij elkaar zit dan vorig jaar waar Verstappen vroeg in het seizoen al kampioen werd.Franco10 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:16:
[...]
Wablief? RB staat een straatlengte voor op de rest.
Heeft hij niet een setje van die rode vlag lap uit Q1? Of de ronde die hij af brak in Q2? Die kun je amper 2 ronden oud noemen.Chevy454 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:21:
Ze hebben de motor mapping scherper gezet![]()
![]()
Inderdaad:mnarijnm schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:21:
Nu hopen dat Red bull geen wheelspin en lastige start heeft!! in FP2 & FP3 zag het er niet heel smooth uit!
https://nl.motorsport.com...ning-f1-bahrein/10439491/
Hopelijk gaat dat morgen beter!
Shoot 'm ff een tweet man. Wie weet wil hij je agnolishendesalniettemin schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:21:
Kan die Coronel nou niet eens gewoon in zijn moerstaal praten, met zijn eager, commitment en surprises? Zeg gewoon gretig, toewijding en verrassingen.
Klopt, op long run niveau zit Aston Martin bijna op Red Bull niveau. Ferrari en Mercedes zitten daarachter maar Alonso moet dan wel eerst 2 Ferrari's voorbij.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:23:
[...]
Ik vermoed eerder dat Ferrari hoopt bij te blijven met de Alonso trein. Want als die hun banden gaan slopen is het klaar.
Maar de Red Bull is altijd beter in de race dan in de kwalificatie. Kijk naar vorig jaar.Miki schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:24:
[...]
Gezien de sector tijden vind ik niet dat RBR straat lengte voorsprong hadden. Maar morgen komt het ook aan op race pace en de data geeft vooralsnog aan dat het allemaal dichter bij elkaar zit dan vorig jaar waar Verstappen vroeg in het seizoen al kampioen werd.
Het is Alonso dus dat zal wel lukken denk ik.Chocoball schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:25:
[...]
Klopt, op long run niveau zit Aston Martin bijna op Red Bull niveau. Ferrari en Mercedes zitten daarachter maar Alonso moet dan wel eerst 2 Ferrari's voorbij.
Vorig jaar dacht ik na de eerste 3 races dat het een Ferrari jaar zou worden.desalniettemin schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:25:
[...]
Maar de Red Bull is altijd beter in de race dan in de kwalificatie. Kijk naar vorig jaar.
Wat een opschepper die Max moeilijk weekend bla bla, en gewoon pole pakken
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Als AM even meekijkt en meelift op de strategie van RB - dan zie ik dat zomaar gebeuren.Chocoball schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:25:
[...]
Klopt, op long run niveau zit Aston Martin bijna op Red Bull niveau. Ferrari en Mercedes zitten daarachter maar Alonso moet dan wel eerst 2 Ferrari's voorbij.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Had hem kunnen worden, maar strategie en persoonlijke fouten deden ze de das om.jan390 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:27:
[...]
Vorig jaar dacht ik na de eerste 3 races dat het een Ferrari jaar zou worden.
Zojuist een interview van Helmut Marco op Sky (DLD). Hierin gaf hij aan dat Ver niet blij was geweest in de vrije trainingen, niet over zijn onderstuur maar vooral niet dat Per sneller was. Als compromis hebben ze blijkbaar iets veranderd zodat ze en een goede racepace houden, maar ook Ver een goede kwalificatie kon rijden. Marco gaf aan dat dit nodig was voor het 'ego van Max'... hmm...
Ik bedoelde eigenlijk de RB shitshow.desalniettemin schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:29:
[...]
Had hem kunnen worden, maar strategie en persoonlijke fouten deden ze de das om.
Did he say the quiet part out loud?Belsj schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:30:
....Marco gaf aan dat dit nodig was voor het 'ego van Max'... hmm...
Serieus, dat zeg je toch zo niet?
Ook knap van Stroll om op plek 8 te eindigen met zijn handicap. Hij zal nu wel wat pijntjes hebben.
Mooi dat Hulkenberg er gelijk weer staat en Alonso mag dit het hele seizoen gaan doen van mij.
Mooi dat Hulkenberg er gelijk weer staat en Alonso mag dit het hele seizoen gaan doen van mij.
[ Voor 32% gewijzigd door D.deJong op 04-03-2023 17:33 ]
Zal Max aan zijn reet roesten. Max haat gewoon verliezen.Hippocampus schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:32:
[...]
Did he say the quiet part out loud?![]()
Serieus, dat zeg je toch zo niet?
[ Voor 5% gewijzigd door desalniettemin op 04-03-2023 17:33 ]
Raar verhaalBelsj schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:30:
Zojuist een interview van Helmut Marco op Sky (DLD). Hierin gaf hij aan dat Ver niet blij was geweest in de vrije trainingen, niet over zijn onderstuur maar vooral niet dat Per sneller was. Als compromis hebben ze blijkbaar iets veranderd zodat ze en een goede racepace houden, maar ook Ver een goede kwalificatie kon rijden. Marco gaf aan dat dit nodig was voor het 'ego van Max'... hmm...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |