This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Op het einde wel, maar zo begon het seizoen.FabianGTI schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:50:
Pardon, 2022 was RBR niet dominant?
Sorry, maar dat is dus echt onzin, dit gaat het tweede seizoen worden dat RBR dominant wordt.
Het is hier misschien nuttig om verschil te maken tussen de auto en de strategie.
De auto van Ferrari leek opgewassen tegen RBR maar door strategische fouten ging het niet erg goed met Team Ferrari. RBR lijkt beter gebruik te hebben gemaakt van hun ontwikkeltijd.
Ik kan me ook wel voorstellen dat het makkelijker is als je voorop rijdt want dan kun je je richten op kleine optimalisaties. Andere teams moeten grotere, radicalere, stappen maken om bij te komen.
Het is zeker knap wat RBR gepresteerd heeft.Kap eens met het richting de underdog praten.
Het is gewoon knap wat ze bij RBR geflikt hebben.
De hele "underdog" aanduiding vind ik sowieso niet echt van toepassing op de top teams en RBR hoort daar al minstens 10 jaar bij.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.

https://twitter.com/f1dat...&t=aVYUpRYzg-bv2n8am2mMAg
[YouTube: F1 2023 is on! But a quick update: I’ll miss the first couple of races.]
[ Voor 36% gewijzigd door Illegal_Alien op 06-03-2023 17:38 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik denk dat op de hardere band het verschil net zo groot is. Toen was het gat inmiddels gemaakt en werd aan beide coureurs constant op de radio verteld dat ze nog rustiger aan moesten doen. Max werd bijvoorbeeld gezegd dat ie een seconde onder de geplande delta kon gaan rijden op de harde band.Requiem19 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:24:
RB's tire wear voordeel leek vooral in de softs te zitten (al weten we niet hoe hard ze gepusht hebben op de hards)
De race van gisteren geeft me nog steeds een beetje goede zin
Zolang mogelijk van genieten.
Alonso's Joyful Return To The Podium And the Best Team Radio | 2023 Bahrain Grand Prix
Heel interessant!Requiem19 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:24:
RB's tire wear voordeel leek vooral in de softs te zitten (al weten we niet hoe hard ze gepusht hebben op de hards)
[Afbeelding]
Ik vroeg me al af waarom ze in de tweede stint naar Soft gingen. Normaal gebeurt dat nooit.
Ik vraag het me nog steeds af, waarom gingen ze in de tweede stint al naar softs? Terwijl men dat normaal inderdaad als laatst bewaart.Bigfoot schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:29:
[...]
Heel interessant!
Ik vroeg me al af waarom ze in de tweede stint naar Soft gingen. Normaal gebeurt dat nooit.
Of eigenlijk, waarom bewaren ze de softs normaliter tot het laatst? Om dan vlak voor de finish nog het verschil te kunnen maken in plaats van halverwege de race?
Voor Perez was het noodzakelijk.Bigfoot schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:29:
[...]
Heel interessant!
In het begin kwam hij niet langs Leclerc en dan heeft een 2e set softs zin vanwege het snelheidsverschil.
Ben je er langs en heb je genoeg snelheid dan kan je een gat trekken.
De meest waarschijnlijke strategie die de andere teams moesten volgen wegens hogere slijtage was soft -hard - hard
Red Bull was dus behoorlijk veilig met soft - soft - hard.
Soft voor de laatste stint bij de andere teams was alleen een optie bij een erg verlate safetycar.
Dan maar kiezen voor track position
Normaal gesproken heb je met een lichtere auto minder slijtage. Dus kan de zachte band later in de race langer mee. En als je nog een keer een fastest lap wilt pakken komt het ook goed uit.Hermessz schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:17:
[...]
Ik vraag het me nog steeds af, waarom gingen ze in de tweede stint al naar softs? Terwijl men dat normaal inderdaad als laatst bewaart.
Of eigenlijk, waarom bewaren ze de softs normaliter tot het laatst? Om dan vlak voor de finish nog het verschil te kunnen maken in plaats van halverwege de race?
Ze reden vrijdag een long run op softs en waren daar heel tevreden over. Zaterdag reden ze een run op hard, zo ongeveer als enigen tijdens de training. Was Max niet zo heel erg tevreden over. Vervolgens spaarden ze in Q2 een setje softs uit en toen kon je eigenlijk al zien aankomen wat ze van plan waren. Ik denk dat ze met die softs relatief makkelijk een goede voorsprong konden opbouwen ten opzichte van anderen op hard. En omdat de anderen geen softs meer hadden, konden die dat niet goedmaken in de derde stint.Hermessz schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:17:
[...]
Ik vraag het me nog steeds af, waarom gingen ze in de tweede stint al naar softs? Terwijl men dat normaal inderdaad als laatst bewaart.
Strategie die ze vorig jaar al vaak hebben toegepast tijdens Q2 en ik geloof ook eens in Q3. Waar je bijv MER nog eens naar buiten ziet gaan om te proberen de tijd te verbeteren waar dat niet per se nodig is.
[ Voor 10% gewijzigd door Toke_gt op 06-03-2023 21:25 ]
Hoeft niet.Bigfoot schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:38:
Maar je zou denken dat het in theorie toch sneller zou gaan met de 2e stint op hard, en de 3e op soft.....
Harder eerder gebruiken zal iets helpen met slijtage omdat je dan zwaarder bent op de hardere band, maar hoeveel dat scheelt zou ik niet in kunnen schatten.
Magnussen die op Hard startte was ook geen succes
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik zie dit account hier en op Twitter helaas vaker voorbij komen. Helaas, want het is echt rommel. Zoals hier met één enkel datapunt, de rondetijden, een berg aannames over de hoeveelheid brandstof, het gewicht van de auto’s, mechanische grip, undercut en overcut of juist het verdedigen daar tegen en noem maar op rolt er een volledig uit de duim gezogen conclusie uit.Requiem19 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:24:
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door FirePuma142 op 06-03-2023 22:02 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Hoe ik het begrijp:Bigfoot schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:38:
Maar je zou denken dat het in theorie toch sneller zou gaan met de 2e stint op hard, en de 3e op soft.....
Die volgorde is meer gebruikelijk, maar alleen als de harde band functioneert zoals bedoeld was. Als je met soft het beste je banden kunt managen is het slimmer om die eerst te doen (omdat de auto zwaarder is en dit circuit blijkbaar enorm veel van de banden vraagt) en de harde als laatste te rijden, omdat je dan toch al voldoende voorsprong hebt en het allemaal niet meer zoveel uitmaakt. En er waren nog twee setjes gebruikte softs voor RB dus met een eventuele SC hadden ze nog wat achter de hand.
Objectief, ja.marcelcee schreef op maandag 6 maart 2023 @ 06:04:
[...]
Een TL;DR van de TL;DR is: jij vond RBR in 2022 dominant
Spreekt dat elkaar niet tegen? De RBR was niet dominant maar het was wel de snelste/beste auto?Bloodclot schreef op maandag 6 maart 2023 @ 07:19:
[...]
Max was dominant in de RBR, checo is derde geworden. Dus zo super dominant was de RBR dan ook weer niet. Snelste/beste auto, dat zeker!
Hoe dan ook, aan die kant van de garage vrees ik dat het vooral Perez is die gewoon behoorlijk langzaam is. Of de pest heeft dat Max zoveel beter is dat hij heel langzaam lijkt. Maar hij heeft mij iets te lang in de middenmoot en zelfs buiten de punten gereden. Dat ie nu eindelijk een beetje begint te presteren: hehe, werd tijd.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Een tweede rijder heeft het vrijwel altijd minder dan de eerste rijder. Perez moet rijden in een type auto die rond Max is opgebouwd. Ook kreeg Perez vorig jaar genoeg teamorders, waar hij in feite zijn eigen race moest opofferen t.b.v. Max. Wat meestal niks deed voor Max, maar wat wel de strategie was. Perez heeft gemiddeld meer last van verkeer, doordat hij vaker 2e of lager rijdt. Max rijdt uiteraard veel op positie 1.WhatsappHack schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:15:
[...]
Objectief, ja.
[...]
Spreekt dat elkaar niet tegen? De RBR was niet dominant maar het was wel de snelste/beste auto?
Hoe dan ook, aan die kant van de garage vrees ik dat het vooral Perez is die gewoon behoorlijk langzaam is. Of de pest heeft dat Max zoveel beter is dat hij heel langzaam lijkt. Maar hij heeft mij iets te lang in de middenmoot en zelfs buiten de punten gereden. Dat ie nu eindelijk een beetje begint te presteren: hehe, werd tijd.
Ik denk dat Perez al een goede coureur was voor hij bij RBR kwam en dat hij nu bij RBR alleen maar is gegroeid. Hij presteert ondertussen ook goed genoeg voor het team.
Omgekeerd is Max de betere coureur, maar hij heeft laten zien verder niet zijn best te willen doen voor Perez. Lijkt mij lastig als tweede rijder naast Max...
Snelste/beste auto hoeft nog niet dominant te zijn. Misschien de combinatie max in de auto is dan Dominant.WhatsappHack schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:15:
[...]
Objectief, ja.
[...]
Spreekt dat elkaar niet tegen? De RBR was niet dominant maar het was wel de snelste/beste auto?
2021 heeft is mercedes als team kampioen geworden, dan heb je de snelste/beste auto, maar ze waren niet dominant?

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Schijnbaar had hij het record van Maldonado evenaart of zelfs verbroken.
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
McLaren is het nieuwe Williams (of erger?

In dat opzicht is Bahrein wel een ideale start. Mooi, modern, breed parcours, weinig kans op grote accidenten (*). Zeker wanneer iedereen fris uit winterstop komt, er veel "rookies" bij zitten, en er nog wat wedstrijd kilometers ontbreken.
Het legt ook mooi de verhoudingen op tafel van waar iedereen op dit moment staat wat betreft qualy en race pace. Over toekomstige ontwikkelingen gedurende het seizoen kan je nu weinig zeggen, maar het lijkt me vrij duidelijk dat RB dit jaar, net zoals vorig jaar, het WK met vingers in de neus op z'n naam schrijft. Vorig jaar was ook enkel nog ietwat spannend door de twee DNF's van Max, dat zit er dit jaar echt niet meer in.
Onbegrijpelijk dat mercedes koppig blijft vasthouden aan hun pods design. Er rijdt nu letterijk een mercedes rond met red bull pods (AM) waar ze niet voorbij kunnen. Dan is de boodschap toch duidelijk? Het werkt gewoon niet. Hamilton en Russell in een AM, en dan heb je al een ander plaatje. Je komt er red bull niet mee voorbij, maar je strijdt dan toch wel een stuk gemakkelijker voor de tweede rij op de grid.
"Natural selection" heeft gesproken, en binnen de huidige regels heb je de downforce nodig van die grote brede pods.
(*) behalve grosjean natuurlijk. Hij was bij momenten een goede racer maar vaak ook een clown, en die vuurbal was 100% eigen fout.
[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 07-03-2023 08:45 ]
En dan niet eens het aantal penalties vermelden...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dat is toch ook gelukt? Räikkönen is WDC gewordenAlfa Novanta schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:03:
[...]
kleine side-note,
ik geloof nooit dat dit di Montezemolo 's eigen idee was, die kreeg gewoon opdracht van de Ferrari famiglia. Die waren zo eigenwijs en dachten "dit kunnen wij zonder Schumacher ook wel want FERRARI"![]()
3x raden ... niet dus
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Voor mij ook; hoewel ik de herhaling wel had gemist van de eerste actie op Hamilton... Want ik meende gezien te hebben op op de stream dat Alonso een behoorlijk abrupte ontwijkings actie moest doen. Het was me alleen niet duidelijk of dit kwam doordat zijn wagen uitbrak, of dat hij Ham niet had verwacht op die plek, of dat HAM ietsje te lomp zin plek probeerde te verdedigen?Help!!!! schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:51:
Mooiste moment vd race was voor mij toch wel toen Alonso in, of all places, bocht 9 bij Hamilton voorbij stak.
Zou dat graag nog eens ontleed willen zien, wel kudo's voor Alo dat hij wederom laat zien oud en wijs genoeg te zijn om op dat moment zijn verlies te pakken en het gewoon nog een keer te proberen.
at your service
Het zag er naar uit dat Alonso iets te veel op zijn achterbanden vetrouwde en te hard bocht 3 in ging. Icm van het wegvallen van de bocht bij uitkomen, moest hij hem even opvangen. Maar zijn revanche in bocht 9/10 vond ik 10x mooier. Hamilton zat gewoon te slapen. Zelfs Sainz wist Alonso af te houden in die bocht (maar wellicht had hij afgekeken/was hij geinformeerd vanuit de pitbox)The_Butler schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:57:
[...]
Voor mij ook; hoewel ik de herhaling wel had gemist van de eerste actie op Hamilton... Want ik meende gezien te hebben op op de stream dat Alonso een behoorlijk abrupte ontwijkings actie moest doen. Het was me alleen niet duidelijk of dit kwam doordat zijn wagen uitbrak, of dat hij Ham niet had verwacht op die plek, of dat HAM ietsje te lomp zin plek probeerde te verdedigen?
Zou dat graag nog eens ontleed willen zien, wel kudo's voor Alo dat hij wederom laat zien oud en wijs genoeg te zijn om op dat moment zijn verlies te pakken en het gewoon nog een keer te proberen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Valt toch wel tegen vind ik, langzamer dan Yuki in zowel de kwali als de race. Is nog maar de eerste ronde natuurlijk. Maar als hij elke race langzamer blijkt, dan is het snel over met zijn carriere denk ik.
Het is pas de eerste race. Tsunoda begint inmiddels aan zijn derde seizoen, dus ik denk dat we pas echt iets kunnen zeggen na een race of 6.Bigfoot schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:29:
Wat vonden jullie eigenlijk van Nyck de Vries?
Valt toch wel tegen vind ik, langzamer dan Yuki in zowel de kwali als de race. Is nog maar de eerste ronde natuurlijk. Maar als hij elke race langzamer blijkt, dan is het snel over met zijn carriere denk ik.
Nouja... 2de race, maar inderdaad precies wat je zegt. Zal tijd nodig hebben om goed te aarden.Extigo schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:30:
[...]
Het is pas de eerste race. Tsunoda begint inmiddels aan zijn derde seizoen, dus ik denk dat we pas echt iets kunnen zeggen na een race of 6.
Overigens vond ik hem op racepace wel redelijk gaan voor de eerste keer in de AT
PS4 PSN: Dazzler2120
Zat er in race pace aardig bij (bij Tsunoda), alleen profiteerde hij niet van een goedkope pit stop waardoor hij gebruikt werd te verdedigen om ruimte te creëren nadat Tsunoda hem voorbij ging op verse bandenBigfoot schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:29:
Ah goed om te weten. Niet klakkeloos overnemen dus.FirePuma142 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:00:
[...]
Ik zie dit account hier en op Twitter helaas vaker voorbij komen. Helaas, want het is echt rommel. Zoals hier met één enkel datapunt, de rondetijden, een berg aannames over de hoeveelheid brandstof, het gewicht van de auto’s, mechanische grip, undercut en overcut of juist het verdedigen daar tegen en noem maar op rolt er een volledig uit de duim gezogen conclusie uit.
Als je echter naar de laptimes kijkt op de FIA website, lijkt dit specifieke grafiekje vrij goed over te komen met de werkelijkheid.
Ik denk dat Nyck het juist heel goed heeft gedaan afgelopen weekend. Natuurlijk hadden we hem graag zien vechten voor een punt maar ik denk dat hij vooral gekozen heeft voor zekerheid. Ik denk dat hij meer heeft aan het thuis brengen van zijn auto ipv in ronde 1 eruit liggen door een do-or-die actie (zoals Yuki dat bijv deed in zijn eerste seizoen). Ik vind het realistisch dat hij nog een race of 4 nodig heeft om echt competitief te zijn. Als hij dan regelmatig Yuki kan challengen (en er voor kan komen) is hij goed bezig. De AT is op dit moment geen materiaal om echt te kunnen vechten voor punten, afgezien van wat mazzeltjes.Bigfoot schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:29:
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Of ie z'n best helemaal niet wil doen weet ik niet hoor, dat is op basis van in feite één moment wel erg makkelijk praten. Ik denk dat je eerder kan zeggen dat Verstappen als coureur gewoon niemand naast hem nodig heeft op het moment. Niet om hem aan te jagen, niet om de auto door te ontwikkelen, niet om de auto goed afgesteld te krijgen. Dat kan hij zelf wel, en waarschijnlijk beter (gezien de resultaten van vorig jaar).Playa del C. schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 04:09:
[...]
Een tweede rijder heeft het vrijwel altijd minder dan de eerste rijder. Perez moet rijden in een type auto die rond Max is opgebouwd. Ook kreeg Perez vorig jaar genoeg teamorders, waar hij in feite zijn eigen race moest opofferen t.b.v. Max. Wat meestal niks deed voor Max, maar wat wel de strategie was. Perez heeft gemiddeld meer last van verkeer, doordat hij vaker 2e of lager rijdt. Max rijdt uiteraard veel op positie 1.
Ik denk dat Perez al een goede coureur was voor hij bij RBR kwam en dat hij nu bij RBR alleen maar is gegroeid. Hij presteert ondertussen ook goed genoeg voor het team.
Omgekeerd is Max de betere coureur, maar hij heeft laten zien verder niet zijn best te willen doen voor Perez. Lijkt mij lastig als tweede rijder naast Max...
Die tweede coureur zit er vooral voor RBR om het constructeurskampioenschap binnen te halen en is op z'n hoogst dus irritant voor Verstappen, omdat die mogelijk feedback geeft die conflicteert met de wensen van Verstappen.
ja dat ging per ongelukDeKaerften schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:45:
Dat is toch ook gelukt? Räikkönen is WDC geworden
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
OffT: Als je alleen al de verloren punten van Engeland en Hongarije erbij optelt dan is het totaalplaatje toch wel wat anders. Dus ze waren idd niet perse het snelste of het meest dominante team.Bloodclot schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 07:42:
Snelste/beste auto hoeft nog niet dominant te zijn. Misschien de combinatie max in de auto is dan Dominant.
2021 heeft is mercedes als team kampioen geworden, dan heb je de snelste/beste auto, maar ze waren niet dominant?
Testing, one, two ...
Voordat TD39 kwam (het technical directive over de flexing floors), was Ferrari ook qua racepace gelijkwaardig aan Red Bull.
Als Ferrari het met een gelijkwaardige auto vervolgens verknalt door strategische fouten of rijders fouten (Leclerc in Frankrijk ehem), maakt dat RB in mijn ogen niet dominant.
Na TD39 in de zomer begrijp ik wel waarom je RB dominant vond, toen was er qua racepace geen gelijkwaardig ander team meer... (Spa is daar een uitstekend voorbeeld van).
ECHTE dominantie was in mijn ogen bijvoorbeeld Mercedes 2014-2016, waarbij er zelden auto's waren die op pace konden concurreren met Mercedes. Mercedes had toen regelmatig 1 seconde per ronde voordeel, ook al speelden ze dat niet altijd uit waardoor het closer leek. Een mooi voorbeeld was imo Canada 2015 (?), waar de ERS van beide Mercedessen stuk ging en Rosberg met 150pk minder alsnog op het podium eindigde (!).
De RB van 2023 heeft een eerste stap gezet naar vergelijkbare dominantie als de Mercedes van 2014-2016 in ieder geval.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Alonso voelde een linksvoor==>rechtsachter aankomen. De specialiteit van HAMThe_Butler schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:57:
[...]
Voor mij ook; hoewel ik de herhaling wel had gemist van de eerste actie op Hamilton... Want ik meende gezien te hebben op op de stream dat Alonso een behoorlijk abrupte ontwijkings actie moest doen. Het was me alleen niet duidelijk of dit kwam doordat zijn wagen uitbrak, of dat hij Ham niet had verwacht op die plek, of dat HAM ietsje te lomp zin plek probeerde te verdedigen?
Je hoorde Ham al janken: "That some dangerous racing man."RCBL schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:22:
[...]
Alonso voelde een linksvoor==>rechtsachter aankomen. De specialiteit van HAM
ping 127.212.23.124
- Red Bull had voor de race alleen nog de beschikking over een nieuwe set harde banden, een nieuwe set van de onbruikbare medium banden en 4 sets gebruikte soft banden. De concurrentie zag daar een teken van zwakte in maar niks bleek minder waar.
- Red Bull kon lang en hard doorrijden op de zachste band. Waarschijnlijk had het de race ook gewonnen op 3 sets gebruikte medium banden. Een Soft-Soft-Hard strategie op gebruikte soft banden was voor de concurrentie niet mogelijk geweest. Mercedes had vooraf al Soft-Hard-Hard op het programma staan en Ferrari teambaas Vasseur gaf al aan dat dit scenario onmogelijk voor zijn team was.
- Geen enkel team wou aan de medium band. BIj 1 van de 6 pit stops van Norris sloeg de vertwijfeling bij McLaren toe en werd uiteindelijk wel de medium band erop geschroefd. De C1 band is dit seizoen van een nieuwe samenstelling en ligt qua grip dichter bij de C2 band. Daarmee is deze band niet langzamer maar wel duurzamer.
- Na 11 ronden op de soft band bedroeg de voorsprong van Red Bull 11,8 seconden op Ferarri, 20,0 seconden op Mercedes en 22,3 seconden op Aston Martin. Kort voor de 2e bandenwissel was de voorsproing opgelopen tot 18,7 op Ferrari, 34,8 op Mercedes en 36,9 op Aston Martin. In de 2e stint gingen de soft banden bij Verstappen 22 ronden mee en bij Perez 17 ronden. Uiteindelijk kwam Aston Martin 38,6 seconden, Ferrari 48,0 seconden en Mercedes 50,9 seconden achter Red Bull over de finish. Daarbij deed Red Bull de laatste 10 ronden het rustig aan anders had het verschil nog eens seconde per ronde extra geweest. Mogelijk had het verschil kleiner geweest als de start van Alonso beter was geweest en dat hij pas na 45 ronden geen verkeer meer had.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |