[F1 2023] Race 1 GP van Bahrein Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:
  • 108.526 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:51

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MrOleo schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:48:
[...]

Haha, heb je toch nog iets gevonden waar Aston Martin verloren heeft t.o.v. vorig seizoen.
Vorige race Seb met 56%. :)
Mjah, dat waren grotendeels ‘afscheidsvotes’, dit waren oprechte ‘mes-tussen-de-tanden-votes’.

Dus AM heeft deze alsnog gewonnen :+

www.google.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gI1UcCrsGBLYErrYMDJKtM5JDCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cvLXYFFbuCHaMPMFQAS0lVzB.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

www.google.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:23:
[...]

Als Ferrari er niet zo'n bende van had gemaakt vorig jaar waren ze met twee vingers in de neus kampioen geworden vorig jaar.

RB was dominant bij gratie van het falen van Ferrari.
En als m’n oma zijwieltjes had, dan was het misschien een driewieler. Dominant zijn ben je als geheel team. Strategie hoort daar enorm bij. Een super auto en kut strategist zorgt dat je niet dominant bent bijvoorbeeld. Maar dat zegt niet dat het team dat wel alles voor elkaar heeft dan dus niet dominant is op dat moment. RBR blonk misschien nergens perse extreem in uit, maar het totaalpakket was compleet en goed gebalanceerd en daarom waren ze dominant. “Als Ferrari dit, als Mercedes niet dat, als Alpine nou even…” boeie. Allemaal what if’s, want dat was niet zo. Dus was Red Bull dominant. Was enkel de auto dominant? Nee, maar als je ff goed kijkt zie je dat enkel de auto en/of coureur maar een deel van de som is en je dus niet los van de rest kan zien.

Erg vermakelijke eerste race trouwens, vnl dankzij Alonso hehe. Verstappen is wel erg ver voor op de rest. Hopen op nog een WDC. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:02

JB

Cédric roelt!

Ze rijden in ieder geval niet tegen elkaar aan :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-05 16:38
MrOleo schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:37:
Arme Leclerc, hopend dat 2023 beter wordt qua motorperikelen dan 2022 en dan bij de 1e race al je 2e en laatste Control Electronics en je 2e en laatste Energy Store in moeten zetten en dan helpt dat ook nog niet en val je alsnog uit met een storing tijdens de race. :X

[Afbeelding]
Nu weet ik niet wat er kapot is gegaan, maar voor het zelfde geld heeft hij in race 2 al een gridstraf te pakken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
MrOleo schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:37:
Arme Leclerc, hopend dat 2023 beter wordt qua motorperikelen dan 2022 en dan bij de 1e race al je 2e en laatste Control Electronics en je 2e en laatste Energy Store in moeten zetten en dan helpt dat ook nog niet en val je alsnog uit met een storing tijdens de race. :X

[Afbeelding]
Ach, Verstappen stond er ook ruk voor na de eerste race vorig jaar. Het seizoen is lang. En RBR kan niet zo sterk doorontwikkelen dit jaar.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:55
WhatsappHack schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:53:
[...]

En als m’n oma zijwieltjes had, dan was het misschien een driewieler. Dominant zijn ben je als geheel team. Strategie hoort daar enorm bij. Een super auto en kut strategist zorgt dat je niet dominant bent bijvoorbeeld. Maar dat zegt niet dat het team dat wel alles voor elkaar heeft dan dus niet dominant is op dat moment. RBR blonk misschien nergens perse extreem in uit, maar het totaalpakket was compleet en goed gebalanceerd en daarom waren ze dominant. “Als Ferrari dit, als Mercedes niet dat, als Alpine nou even…” boeie. Allemaal what if’s, want dat was niet zo. Dus was Red Bull dominant. Was enkel de auto dominant? Nee, maar als je ff goed kijkt zie je dat enkel de auto en/of coureur maar een deel van de som is en je dus niet los van de rest kan zien.
Dit wordt een beetje een semantisch discussie maar de meeste mensen hebben een andere connotatie bij dominantie. Zoals jij het omschrijft is de winnaar van de constructeurstitel in principe dominant, want daarvan was het totaalpakket goed.

Met dominant wordt door de meesten bedoeld dat dit team eigenlijk niet te verslaan was. Vaker wel dan niet pole position en het merendeel van de races een één-twee. Zelfs als er een keer iets niet lekker loopt, nog steeds winnen of om de winst strijden. Als alles lekker loopt met de vingers in de neus op cruise control naar de winst én de tweede positie. Dat een seizoen lang. Dan ben je dominant. Dat was bij Red Bull niet het geval vorig jaar.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:08
:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Hoeveel strafpunten heeft Ocon nou eigenlijk verzameld vandaag? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dus Norris moest steeds binnenkomen om perslucht te tanken voor de motor. Dat is heel erg jammer.

Piastri die na 14 ronden uitvalt en dan Daniel die 18 miljoen heeft gekregen om niet met die wagen te rijden.

Maar moet zeggen dat Stroll van een pannenkoek in een Williams nu in een echte auto toch wel iets kan doen. Misschien dat hij in een Mercedes van 2020 ook had kunnen winnen :+

Valt me op dat ik weinig rants zie dat het seizoen reeds voorbij is. Buiten een statement van Russell dat RB alles zal winnen dit jaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 05-03-2023 23:52 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:02

pro_6or

amateur_60r

TinusXIII schreef op zondag 5 maart 2023 @ 23:47:
Hoeveel strafpunten heeft Ocon nou eigenlijk verzameld vandaag? :+
1/3 van zijn yearly allowance. Denk ik. 1, 2 en 1. Tenminste, dat gaat normaal samen op met 5, 10 en 5 seconden aan penalties.

een treffende spreuk

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29VnM5X9ukffxJgb8SqhhwpFTWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QT7decV6l7dtKiWMtqtM7XTT.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ltHLo9NDdu8eM8fE3V3oU_XcF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUALd1BCtBg3nlHwi3nGRDt1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

En de nieuwe Tweet van de dingus van Matt :p

En de nieuwe WTF1 versie:

Persoonlijk: Meh...

[ Voor 35% gewijzigd door Illegal_Alien op 06-03-2023 01:20 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 19:32
De lollige jingle is kennelijk wel WTF1 eigendom, jammer.. Voor de rest is die rubriek het natuurlijk gewoon het leukste met Matt.. Het zal denk ik niet heel lang duren voordat hij en Tommy weer richting de 1 miljoen abonnees gaan met hun eigen nieuwe kanaal.. Die 2 samen met Katy Fairman waren voor mij toch wel het gezicht van WTF1.. Zonder hun voelt WTF1 een beetje zoals Topgear zonder Clarkson, Hammond en May..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
bazzemans schreef op zondag 5 maart 2023 @ 23:03:
[...]
Dit wordt een beetje een semantisch discussie
Klopt :P Maar vind het desalniettemin toch wel interessant, ook om te zien of we misschien tot andere inzichten komen of anders gaan redeneren. Of gewoon besluiten het oneens te zijn, heh.
maar de meeste mensen hebben een andere connotatie bij dominantie. Zoals jij het omschrijft is de winnaar van de constructeurstitel in principe dominant, want daarvan was het totaalpakket goed.
Nee ik denk niet dat ik het zo omschreven heb en zeker niet zo bedoeld. Wat jij nu zegt beschrijft louter wie de winnaar is en zegt niet perse iets over dominantie. Met 1 punt verschil winnen levert geen dominantie op en dat heb ik imho nergens gesuggereerd. :) Overigens omgekeerd kan ook als we race naar race kijken; ben je super dominant de hele race maar krijg je opeens een klapband en ramt je auto de muur in. Dan was je toch echt alsnog zeer dominant, alleen heb je niet gewonnen. :P Winst is niet alles om dominantie te bepalen.

Ik heb louter gezegd dat ik RBR wel degelijk dominant vond, niet dat ze enkel dominant waren omdat ze het uiteindelijk gewonnen hebben - en daar zit toch wel verschil in. :P We kunnen het oneens zijn over of ze dominant waren of niet, maar kijkend naar het hele seizoen vind ik van wel. Zelfs als je enkel dominant bent door de wanprestaties van een ander (door fouten die jij niet maakt!), verandert dat toch niets aan het feit dát je dominant bent? :) Zo gaat dat in sport.

Ik vind dat “Ja maar als X” of “ze waren enkel dominant omdat Ferrari faalde, dus waren ze eigenlijk helemaal niet dominant” nou niet echt een sterk argument tegen RBR dominantie. Zo kan je namelijk alles wel weg relativeren. :P En dat argument reageerde ik op, ik bedoel: als Mercedes niet zo’n extreem stuiterende shitbox hadden gemaakt, was RBR misschien niet dominant. Als Ferrari goede strategen in dienst had, dan was RBR niet dominant. Als Williams opeens toestemming kreeg om 10 seconde per rondje korting te krijgen, dan was RBR niet zo dominant. (Okee ad absurdum, maar je snapt me wel.)

Al de bovenstaande zaken hebben in gemeen dat het leuk en aardig is en allemaal klopt, maar de situatie was nu eenmaal dat Mercedes een kutauto had en Ferrari een enorm krachtige wagen maar het meermaals verziekt heeft door problemen bij het personeel (strategisch en door de coureur zelf.). Dan kan je wel “als, als, als” roepen, maar het feit is: RBR had alle zaken wél op orde en daarom kwam de concurrentie uiteindelijk niet eens in de buurt - en dat mag je imho heel duidelijk “dominant” noemen.

Als we kijken naar het totaalpakket (en dus niet enkel de auto of enkel de coureur of enkel de strategie) en vervolgens naar de voorsprong van 205 punten ten opzichte van de 2e plaats, dan zelfs in de meest ongunstige berekening (allemaal 1-2’tjes + snelste ronde) had RBR tenminste 4 wedstrijden die ze nu gewonnen hebben beide coureurs kunnen DNFen en alsnog de WCC binnengesleept hebben. Om dat in perspectief te zetten, met 22 races is dat bijna 1 op de 5 races. Dat vind ik toch echt wel behoorlijk dominant. :P Niet onverslaanbaar, maar zeker wel dominant.

Dat ze misschien verslagen waren door een ander team als die de zaakjes ook op orde hadden: leuk, maar dat doet er imho niet toe want ze hadden de zaakjes nu eenmaal niet op orde. :P Coulda, woulda, shoulda - niets waard. :)
Met dominant wordt door de meesten bedoeld dat dit team eigenlijk niet te verslaan was. Vaker wel dan niet pole position en het merendeel van de races een één-twee. Zelfs als er een keer iets niet lekker loopt, nog steeds winnen of om de winst strijden. Als alles lekker loopt met de vingers in de neus op cruise control naar de winst én de tweede positie. Dat een seizoen lang. Dan ben je dominant. Dat was bij Red Bull niet het geval vorig jaar.
Het komt inderdaad neer op semantics, want volgens mij ben je in bovenstaande situatie naast dominant ook onverslaanbaar. :P En daar zie ik toch wel fors verschil in. Maar ale. En dat gezegd hebbende, zelfs met die criteria die jij nu noemt zou ik alsnog tot de conclusie komen dat RBR dominant was; kijkend naar de winstmarge van +204 punten. (+205 vergeleken met een tie.)

Als de criteria voor dominantie is dat je eigenlijk onverslaanbaar bent dan kan je de term “dominant” dus eigenlijk bijna nooit gebruiken of je moet “onverslaanbaar” schrappen. Heck, dan is “Verstappen is dominant deze race” omdat ie +20s voorligt al iets dat je niet kan roepen want “Als Ferrari minder deg en een betere strategie had, dan waren ze misschien maar +1s - dus is Max niet dominant”. What if’s doen, imho, geen afbreuk aan de feitelijke situatie op het moment zelf of bij afloop. Max en RBR wáren die race dan simpelweg dominant. Niet onverslaanbaar, maar wel dominant.

En hetzelfde geldt voor RBR in season 2022 naar mijn mening. Ze waren niet onverslaanbaar, dat moge duidelijk zijn kijkend naar de eerste paar races (al telt die FIA fuck-up eigenlijk niet). Maar ze hadden hun shit zo goed voor elkaar dat ze wel degelijk dominant waren. Zeker de 2e helft. :)

… En nu was Max dus ook heel erg dominant in Bahrain. LEC viel uit dus lastig te zeggen waar die was geëindigd tov Perez, maar deze race was RBR oppermachtig en… jawel, dominant. :P

TL;DR:
Afijn, we kunnen het er oneens over zijn (zowel qua semantics of hoe we redeneren) - maar hoe dan ook: nee, dominantie komt niet enkel van winnen (eg: met 1 punt verschil winnen was wss geen dominantie ;)); er spelen meer factoren mee. Daarnaast vind ik niet dat “dominant” gelijk staat aan “onverslaanbaar (onder alle omstandigheden)”. Ik vind wel dat je de “ja maar wat nou als” hypotheses niet kan gebruiken om een duidelijke dominantie te ondermijnen/relativeren om een team zo de underdog positie in te ouwehoeren. En met 205 punten tussen RBR en nummer 2 Ferrari vind ik dat RBR echt wel dominant was in 2022. :P

Afijn. :) Uiteindelijk maakt het ook niet veel uit nee. Dominant of niet, Verstappen en RBR waren kampioen aan het eind van het lied. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 06-03-2023 04:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:25
WhatsappHack schreef op maandag 6 maart 2023 @ 03:58:
[...]

Klopt :P Maar vind het desalniettemin toch wel interessant, ook om te zien of we misschien tot andere inzichten komen of anders gaan redeneren. Of gewoon besluiten het oneens te zijn, heh.

[...]

Nee ik denk niet dat ik het zo omschreven heb en zeker niet zo bedoeld. Wat jij nu zegt beschrijft louter wie de winnaar is en zegt niet perse iets over dominantie. Met 1 punt verschil winnen levert geen dominantie op en dat heb ik imho nergens gesuggereerd. :) Overigens omgekeerd kan ook als we race naar race kijken; ben je super dominant de hele race maar krijg je opeens een klapband en ramt je auto de muur in. Dan was je toch echt alsnog zeer dominant, alleen heb je niet gewonnen. :P Winst is niet alles om dominantie te bepalen.

Ik heb louter gezegd dat ik RBR wel degelijk dominant vond, niet dat ze enkel dominant waren omdat ze het uiteindelijk gewonnen hebben - en daar zit toch wel verschil in. :P We kunnen het oneens zijn over of ze dominant waren of niet, maar kijkend naar het hele seizoen vind ik van wel. Zelfs als je enkel dominant bent door de wanprestaties van een ander (door fouten die jij niet maakt!), verandert dat toch niets aan het feit dát je dominant bent? :) Zo gaat dat in sport.

Ik vind dat “Ja maar als X” of “ze waren enkel dominant omdat Ferrari faalde, dus waren ze eigenlijk helemaal niet dominant” nou niet echt een sterk argument tegen RBR dominantie. Zo kan je namelijk alles wel weg relativeren. :P En dat argument reageerde ik op, ik bedoel: als Mercedes niet zo’n extreem stuiterende shitbox hadden gemaakt, was RBR misschien niet dominant. Als Ferrari goede strategen in dienst had, dan was RBR niet dominant. Als Williams opeens toestemming kreeg om 10 seconde per rondje korting te krijgen, dan was RBR niet zo dominant. (Okee ad absurdum, maar je snapt me wel.)

Al de bovenstaande zaken hebben in gemeen dat het leuk en aardig is en allemaal klopt, maar de situatie was nu eenmaal dat Mercedes een kutauto had en Ferrari een enorm krachtige wagen maar het meermaals verziekt heeft door problemen bij het personeel (strategisch en door de coureur zelf.). Dan kan je wel “als, als, als” roepen, maar het feit is: RBR had alle zaken wél op orde en daarom kwam de concurrentie uiteindelijk niet eens in de buurt - en dat mag je imho heel duidelijk “dominant” noemen.

Als we kijken naar het totaalpakket (en dus niet enkel de auto of enkel de coureur of enkel de strategie) en vervolgens naar de voorsprong van 205 punten ten opzichte van de 2e plaats, dan zelfs in de meest ongunstige berekening (allemaal 1-2’tjes + snelste ronde) had RBR tenminste 4 wedstrijden die ze nu gewonnen hebben beide coureurs kunnen DNFen en alsnog de WCC binnengesleept hebben. Om dat in perspectief te zetten, met 22 races is dat bijna 1 op de 5 races. Dat vind ik toch echt wel behoorlijk dominant. :P Niet onverslaanbaar, maar zeker wel dominant.

Dat ze misschien verslagen waren door een ander team als die de zaakjes ook op orde hadden: leuk, maar dat doet er imho niet toe want ze hadden de zaakjes nu eenmaal niet op orde. :P Coulda, woulda, shoulda - niets waard. :)

[...]

Het komt inderdaad neer op semantics, want volgens mij ben je in bovenstaande situatie naast dominant ook onverslaanbaar. :P En daar zie ik toch wel fors verschil in. Maar ale. En dat gezegd hebbende, zelfs met die criteria die jij nu noemt zou ik alsnog tot de conclusie komen dat RBR dominant was; kijkend naar de winstmarge van +204 punten. (+205 vergeleken met een tie.)

Als de criteria voor dominantie is dat je eigenlijk onverslaanbaar bent dan kan je de term “dominant” dus eigenlijk bijna nooit gebruiken of je moet “onverslaanbaar” schrappen. Heck, dan is “Verstappen is dominant deze race” omdat ie +20s voorligt al iets dat je niet kan roepen want “Als Ferrari minder deg en een betere strategie had, dan waren ze misschien maar +1s - dus is Max niet dominant”. What if’s doen, imho, geen afbreuk aan de feitelijke situatie op het moment zelf of bij afloop. Max en RBR wáren die race dan simpelweg dominant. Niet onverslaanbaar, maar wel dominant.

En hetzelfde geldt voor RBR in season 2022 naar mijn mening. Ze waren niet onverslaanbaar, dat moge duidelijk zijn kijkend naar de eerste paar races (al telt die FIA fuck-up eigenlijk niet). Maar ze hadden hun shit zo goed voor elkaar dat ze wel degelijk dominant waren. Zeker de 2e helft. :)

… En nu was Max dus ook heel erg dominant in Bahrain. LEC viel uit dus lastig te zeggen waar die was geëindigd tov Perez, maar deze race was RBR oppermachtig en… jawel, dominant. :P

TL;DR:
Afijn, we kunnen het er oneens over zijn (zowel qua semantics of hoe we redeneren) - maar hoe dan ook: nee, dominantie komt niet enkel van winnen (eg: met 1 punt verschil winnen was wss geen dominantie ;)); er spelen meer factoren mee. Daarnaast vind ik niet dat “dominant” gelijk staat aan “onverslaanbaar (onder alle omstandigheden)”. Ik vind wel dat je de “ja maar wat nou als” hypotheses niet kan gebruiken om een duidelijke dominantie te ondermijnen/relativeren om een team zo de underdog positie in te ouwehoeren. En met 205 punten tussen RBR en nummer 2 Ferrari vind ik dat RBR echt wel dominant was in 2022. :P

Afijn. :) Uiteindelijk maakt het ook niet veel uit nee. Dominant of niet, Verstappen en RBR waren kampioen aan het eind van het lied. ;)
Een TL;DR van de TL;DR is: jij vond RBR in 2022 dominant ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

marcelcee schreef op maandag 6 maart 2023 @ 06:04:
[...]

Een TL;DR van de TL;DR is: jij vond RBR in 2022 dominant ;)
Dat vond iedereen, behalve de Max fans ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:19

Bloodclot

Jawier!

Dj-sannieboy schreef op maandag 6 maart 2023 @ 06:24:
[...]

Dat vond iedereen, behalve de Max fans ;)
Max was dominant in de RBR, checo is derde geworden. Dus zo super dominant was de RBR dan ook weer niet. Snelste/beste auto, dat zeker!

Denk dat we dit jaar weer een voorbeeld gaan zien over een complete dominantie door een team, zoals mercedes in 2016, die hadden ook 75% van de wedstrijden een 1-2 oid.

Alonso heeft er veel fans bijgekregen, wat kan de kerel sturen, dat worden nog mooie gevechten tussen alonso tegen ferrari en mercedes.

Aston Martin schijnt super goed te zijn in de bochten, misschien wel de meeste grip, ze kunnen tracks zoals singapore en monaco winnen. Alonso winst in Monaco? fantastisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:50
Bloodclot schreef op maandag 6 maart 2023 @ 07:19:
Denk dat we dit jaar weer een voorbeeld gaan zien over een complete dominantie door een team, zoals mercedes in 2016, die hadden ook 75% van de wedstrijden een 1-2 oid.
Überhaupt ook maar 1 race niet gewonnen toch toen? En dat was Spanje. En die niet 1-2 finishes moet ik meteen denken aan Oostenrijk (gevecht tussen beide in de laatste ronden en Rosberg die uiteindelijk zwaar gehavend finisht na touche in de laatste ronde) en Maleisië (kapotte motor Hamilton, Rosberg wordt in eerste ronde aangetikt door Vettel, moet stoppen voor een nieuwe neus, en finisht nog steeds P3).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

RobertMe schreef op maandag 6 maart 2023 @ 07:40:
[...]

Überhaupt ook maar 1 race niet gewonnen toch toen? En dat was Spanje. En die niet 1-2 finishes moet ik meteen denken aan Oostenrijk (gevecht tussen beide in de laatste ronden en Rosberg die uiteindelijk zwaar gehavend finisht na touche in de laatste ronde) en Maleisië (kapotte motor Hamilton, Rosberg wordt in eerste ronde aangetikt door Vettel, moet stoppen voor een nieuwe neus, en finisht nog steeds P3).
Wikipedia: Formule 1 in 2016

21 races, 19 mercedes wins
Max wint spanje, en dat kwam omdat beide mercedessen elkaar er af tikten
Maleisie wint Ricc, was enige race waarbij redbull de snelste/beste auto had, max had kunnen winnen, maar was te gretig op vettel toen. Was dus een 1-2 voor redbull, en pas in Baku vorig jaar was er pas weer een 1-2 voor rbr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-05 10:56

Dazzler2120

FP ProMod
Damian schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:54:
Lijkt me duidelijk, Stroll kan echt niet rijden met die handen.
Soms is het wel komisch om even terug te blikken op eerdere comments :)

Moet zeggen, ondanks de dominantie aan de voorkant was het toch wel een leuke race om te kijken!
Erg onder de indruk van Stroll met zijn blessures, Alonso super lekker met zijn podium. Lijkt er gewoon echt op dat de AM een betere auto heeft momenteel dan de Mercedes in race pace.
Ik denk ook vooral door banden management, ook de RB is daar zwaar de favoriet in.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het wordt echt een mooi seizoen voor de plekken 3 tot 8 :D

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 18:24

Damian

Insane Obtrusion

Dazzler2120 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:15:
[...]

Soms is het wel komisch om even terug te blikken op eerdere comments :)

Moet zeggen, ondanks de dominantie aan de voorkant was het toch wel een leuke race om te kijken!
Erg onder de indruk van Stroll met zijn blessures, Alonso super lekker met zijn podium. Lijkt er gewoon echt op dat de AM een betere auto heeft momenteel dan de Mercedes in race pace.
Ik denk ook vooral door banden management, ook de RB is daar zwaar de favoriet in.
Nou om je te bescheuren :?

Heb je überhaupt gekeken hoe hij in die auto zat op dat moment?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zijn die poep/proef starts van Max tijdens de trainingen ook een nieuwe sandbag methode want man man wat heb ik hem geknepen voor de start… Volgens mij is er geen één start goed gegaan tot de start van de race namelijk.. d:)b

En het leek ook wel of Alonso in de cooldown room zei dat Russel hem aantikte? Wie heeft hem gezegd dat het z’n teammate zelf was? Ondanks dat Stroll hem er bijna aftikte heeft Lance echt een goede race gereden gezien zijn situatie. d:)b

[ Voor 34% gewijzigd door D-Ed op 06-03-2023 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Damian schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:23:
[...]

Nou om je te bescheuren :?

Heb je überhaupt gekeken hoe hij in die auto zat op dat moment?
Ja, had dat fragment gezien. Ik denk dat iedereen toen hetzelfde dacht hoor, ik inclusief.
Maar vond het wel grappig om even naar terug te verwijzen, had nog een oud tabblad open staan waar de opmerkingen van de VT nog stonden :X

Comfortabel zal het niet geweest zijn voor hem trouwens, dat maakt de P6 wat mij betreft behoorlijk knap.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:00
De analisten die zeiden dat AM beter dan Merc zou zijn hebben een goede analyse gemaakt in ieder geval. Ik bedoel, Stroll die met 2 gebroken polsen, een gebroken teen én zonder testkilometers 6de wordt en voor Russell finished…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Blik1984 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:41:
De analisten die zeiden dat AM beter dan Merc zou zijn hebben een goede analyse gemaakt in ieder geval. Ik bedoel, Stroll die met 2 gebroken polsen, een gebroken teen én zonder testkilometers 6de wordt en voor Russell finished…
Inderdaad, zo blijkt maar weer dat de uitspraak "testdagen zeggen niks" absoluut onjuist is. Het beeld wat uit de testdagen naar voren kwam blijkt tot nu toe heel erg te kloppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:05

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/330569222_159010630285036_8541285286458532370_n.jpg?stp=dst-jpg_p526x296&_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=RurJU_4JDbgAX9fWUqj&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&oh=00_AfAJxy0F37lX3H9B42xzv4qpTJTJGXbMf4yCNuSnA0caiA&oe=640B8905

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bloodclot schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:03:
[...]

Maleisie wint Ricc, was enige race waarbij redbull de snelste/beste auto had, max had kunnen winnen, maar was te gretig op vettel toen. Was dus een 1-2 voor redbull, en pas in Baku vorig jaar was er pas weer een 1-2 voor rbr.
Owja, duh, Maleisië had Mercedes natuurlijk ook niet gewonnen, ik verwijs er zelfs zelf nog naar. Maar die race was nu niet echt perse "Red Bull was het snelste / beste"? Die race hebben ze gewonnen omdat de motor van Hamilton * plof * zei. Anders was Verstappen waarschijnlijk P2 geworden en Ricciardo P3 (Verstappen had betere banden waardoor die grotere kans had om Ricciardo in te halen. Door de (V)SC voor Hamilton heeft Red Bull een double stack pitstop gedaan waardoor Verstappen niet meer echt sneller was / geen banden voordeel had).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
[...]

Maleisië had Red Bull zeker niet de beste auto. Hamilton leidde met 20+ seconden in 40 rondjes op Ricciardo en Verstappen die tweede en derde reden. De enige reden dat Red Bull gewonnen had was om dat de motor van Hamilton poef deed en Rosberg bijna aan een one lap down challenge deed.

De enige race waarin Mercedes niet het beste was, was Monaco maar die wonnen ze alsnog omdat Red Bull faalde met de banden van Ricciardo.

[ Voor 7% gewijzigd door TinusXIII op 06-03-2023 09:16 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Zit ik nu per abuis in het Maleisië 2016 topic?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Tleilaxu schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:06:
[...]

Inderdaad, zo blijkt maar weer dat de uitspraak "testdagen zeggen niks" absoluut onjuist is. Het beeld wat uit de testdagen naar voren kwam blijkt tot nu toe heel erg te kloppen.
Beeld is sowieso nogal vertekend doordat de testdagen en eerste race op hetzelfde circuit was. Vroeger toen ze nog in Spanje testen en in Australië de eerste race was zag dat er dan ook anders uit. Uiteraard met zaken als "maar Australië is een stratencircuit en niet te gebruiken als referentie", en China, de race daarna, was ook weer een outlier en kon je ook wegstrepen, en vervolgens waren al X races om en zag je aan het WDC & WCC wel wat ee rangorde was i.p.v. dat je het kon opmaken op basis van een race op een specifiek circuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

TinusXIII schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:14:
[...]

Maleisië had Red Bull zeker niet de beste auto. Hamilton leidde met 20+ seconden in 40 rondjes op Ricciardo en Verstappen die tweede en derde reden. De enige reden dat Red Bull gewonnen had was om dat de motor van Hamilton poef deed en Rosberg bijna aan een one lap down challenge deed.

De enige race waarin Mercedes niet het beste was, was Monaco maar die wonnen ze alsnog omdat Red Bull faalde met de banden van Ricciardo.
Excuus, helemaal in de war met china 2018... duh. zat niet eens in de buurt haha

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blik1984
RobertMe schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:22:
[...]

Beeld is sowieso nogal vertekend doordat de testdagen en eerste race op hetzelfde circuit was. Vroeger toen ze nog in Spanje testen en in Australië de eerste race was zag dat er dan ook anders uit. Uiteraard met zaken als "maar Australië is een stratencircuit en niet te gebruiken als referentie", en China, de race daarna, was ook weer een outlier en kon je ook wegstrepen, en vervolgens waren al X races om en zag je aan het WDC & WCC wel wat ee rangorde was i.p.v. dat je het kon opmaken op basis van een race op een specifiek circuit.
Denk dat het feit dat er eerst testdagen in Bahrein zijn en vervolgens meteen de race, dat dat ook de voornaamste reden is dat het veld zo ontzettend dicht bij elkaar zat. Iedereen heeft maximaal kunnen optimaliseren voor deze baan. Ben echt benieuwd hoe groot de verschillen zijn op de andere tracks

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brandts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 11:41
Dj-sannieboy schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:14:
[...]
Dat plaatje kon je ook maken met Toto die zegt, change your f*cking engine.
Het grappige is dat dit plaatje niet gemaakt is maar werkelijk een uitspraak van Horner is tijdens een dicussie over porpoising :9

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Rybar
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-02 11:54
Wat een heerlijke wedstrijd. :) Max die wint, Perez die mooi 2de wordt en de ouwe vos Alonso op de 3de plek, wat een mooi podium. _/-\o_
Mag van mij zo door gaan t/m 2028. Genoeg mooie gevechten door het gehele veld.
En voor de azijnpissers je hebt altijd periodes van "dominantie" in de F1 en is het nu tijd voor Max en Red Bull en Max is een Nederlander ook nog geweldig mooi toch. Wees blij. :) :*) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-05 11:40
is dat de tijd die Ferrari crew nodig had om de kapotte auto van LEC de pitbox in te duwen? /s :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Rybar schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:14:
Wat een heerlijke wedstrijd. :) Max die wint, Perez die mooi 2de wordt en de ouwe vos Alonso op de 3de plek, wat een mooi podium. _/-\o_
Mag van mij zo door gaan t/m 2028. Genoeg mooie gevechten door het gehele veld.
En voor de azijnpissers je hebt altijd periodes van "dominantie" in de F1 en is het nu tijd voor Max en Red Bull en Max is een Nederlander ook nog geweldig mooi toch. Wees blij. :) :*) :)
Behalve voor P1 :P

Verder zeker mooie gevechten en ik heb genoten. Een beetje dominantie is niet erg, maar ik vind het zelf toch echt wel leuker en specialer als er voor het WDC een (beetje) strijd is. Als de dominantie dit hele seizoen net zo blijft als deze race zou ik toch wel teleurgesteld zijn.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 22:32

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Waarom ging er nou trouwens niemand op gele banden?
Vond het wel wat voor Max om soft-soft-medium te gaan doen. Of soft-medium-medium :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:05

basvn

Breezand - NHN

Alfa Novanta schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:44:
Vond het wel wat voor Max om soft-soft-medium te gaan doen. Of soft-medium-medium :)
Norris heeft het geprobeerd, 10 rondes :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-05 16:38
Alfa Novanta schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:44:
De gele band bleek slecht te zijn voor Bahrain track en klimaat ... medium vergeleken met hard waren bijna even snel, maar de harde band heeft een langere levensduur.
Ik geloof dat alleen maar NOR geel heeft geprobeerd toen zijn race verkloot was.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
powah33 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:48:
[...]

De gele band bleek slecht te zijn voor Bahrain track en klimaat ... medium vergeleken met hard waren bijna even snel, maar de harde band heeft een langere levensduur.
Ik geloof dat alleen maar NOR geel heeft geprobeerd toen zijn race verkloot was.
Ik denk niet dat Norris medium heeft geprobeerd. Dat zal eerder (een van de) overgebleven sets zijn geweest die ze er nog onder konden leggen. Vraag me sowieso af: 6 pitstops? Hebben ze dan uberhaupt niet in de race zelf banden moeten hergebruiken? (Dus bv die van eerste stint ook voor de 5e/6e/7e stint) Of hoeveel sets had die nog beschikbaar (nieuw of gebruikt maakt dan niet uit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 15:26

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik hoop niet dat deze race een voorbode voor de rest van het seizoen is. Man, wat was dit saai zeg. Ik betrapte mij er letterlijk op dat mijn oogjes even dichtvielen tijdens de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
RobertMe schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:02:
[...]

Ik denk niet dat Norris medium heeft geprobeerd. Dat zal eerder (een van de) overgebleven sets zijn geweest die ze er nog onder konden leggen. Vraag me sowieso af: 6 pitstops? Hebben ze dan uberhaupt niet in de race zelf banden moeten hergebruiken? (Dus bv die van eerste stint ook voor de 5e/6e/7e stint) Of hoeveel sets had die nog beschikbaar (nieuw of gebruikt maakt dan niet uit)
Ik weet niet hoeveel sets MCLR nog over had voor NOR.
Bij F1 TV stream dachten ze dat MCLR de race tijd gebruikte om nog maar wat te testen. Ook omdat hij die geel er nog onder gooide.
Ik had in iedergeval wel te doen met Norris, het team lijkt in eerste instantie wel ver weggezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43
VidaR-9 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:41:
[...]

Behalve voor P1 :P

Verder zeker mooie gevechten en ik heb genoten. Een beetje dominantie is niet erg, maar ik vind het zelf toch echt wel leuker en specialer als er voor het WDC een (beetje) strijd is. Als de dominantie dit hele seizoen net zo blijft als deze race zou ik toch wel teleurgesteld zijn.
Vind het prima zoals het gaat zoals bij deze race, niets saaiers als je 50% van de tijd de koploper die 30 seconden voorsprong heeft steeds word besproken/uitgezonden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-05 16:11
powah33 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:08:
[...]

Bij F1 TV stream dachten ze dat MCLR de race tijd gebruikte om nog maar wat te testen. Ook omdat hij die geel er nog onder gooide.
Ik had in iedergeval wel te doen met Norris, het team lijkt in eerste instantie wel ver weggezakt.
Ik weet niet hoe lang zijn contract nog loopt maar kan mij zomaar voorstellen dat hij eens verder gaat kijken dan deze shit show.
De vraag is alleen: waar kan ie terecht? Mercedes als Lewis stopt of als vervanger van Perez?
Nou schijnt Horner hem al een paar keer een stoeltje aangeboden te hebben, zal die kans nog een keer voorbij komen?
Ferrari zit op zich goed qua coureurs. En de vraag is of je zin hebt in dat geblunder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
JEightyFive schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:15:
[...]

Ik weet niet hoe lang zijn contract nog loopt maar kan mij zomaar voorstellen dat hij eens verder gaat kijken dan deze shit show.
De vraag is alleen: waar kan ie terecht? Mercedes als Lewis stopt of als vervanger van Perez?
Nou schijnt Horner hem al een paar keer een stoeltje aangeboden te hebben, zal die kans nog een keer voorbij komen?
Ferrari zit op zich goed qua coureurs. En de vraag is of je zin hebt in dat geblunder :P
Volgens mij heeft hij pas zijn contract nog verlengd. ik zie hem trouwens niet weggaan.
MCLR zelf is van mening dat ze met dit concept en platform zeer snel kunnen verder ontwikkelen las ik ergens.
Dus laten we voor NOR hopen dat MCLR snel het lek boven heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:34
powah33 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:08:
[...]

Gezien ze voor de pneumatiek moesten pitten konden ze steeds verse(re) bandjes monteren. Ik denk dat de gele banden na 10 rondjes helemaal op waren. Immers hielden de rode banden het ook aardig vol, zelfs op de tweede stint bij RB met nog relatief veel brandstof aan boord

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Eerste race en beide ES van Leclerc zijn klaar. Grid straf zit eraan te komen voor de volgende race. :F

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

DaniëlWW2 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:37:
Eerste race en beide ES van Leclerc zijn klaar. Grid straf zit eraan te komen voor de volgende race. :F
[Twitter]
Jemig.. dat is wel heel snel, wat een pech heeft die man ook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

SpeedfreakR

Zoeffff.....

[Twitter]
Iemand een overzicht van wat er gebruikt mag worden dit jaar aan onderdelen? En dan doel ik op de gridstraf onderdelen natuurlijk. Die zijn dus veranderd tegenover vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:26
YouTube: Mink DeVille - Spanish Stroll

Ik denk dat dit nummer wel gedraaid werd tijdens de afterparty bij Aston Martin.

[ Voor 57% gewijzigd door pietr op 06-03-2023 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Help!!!! schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:07:
2021 was RB niet dominant
2022 was RB niet echt dominant maar wel overtuigend vooral door fouten van anderen.
2023 kan misschien eerste dominante jaar worden.

En dan nu al klagen over dominantie....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-U76n52IgBNQTxJJVZ1XzfQR9k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CAgfrHVgf7tMDKxsDhHGdVGW.png?f=fotoalbum_large

Toepasselijk :D

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Erazzzer schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:07:
Ik hoop niet dat deze race een voorbode voor de rest van het seizoen is. Man, wat was dit saai zeg. Ik betrapte mij er letterlijk op dat mijn oogjes even dichtvielen tijdens de race.
Dit heb ik dus niet gemist.. mensen die continue zeuren over hoe saai de race was.

We hebben toch mooie acties gezien? ALO, Ferrari dat weer lag te stunten, mooie mid-gevechten en een toch wel opmerkelijke top 10. Verder blijf ik het een risicovolle sport vinden, met 300 km/u rijden naar een bocht en dan vol in de rem, is toch wel riskant.

Als je verder kijkt dan positie 1-2, dan zie je echt wel andere dingen. Ja, tuurlijk vind ik het jammer dat Max weer uitloopt op de rest, maar probeer er misschien anders naar te kijken. Anders gewoon niet kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05 22:44
[Twitter]
Pff, heb echt te doen met Leclerc en Sainz. Denk dat vorig jaar al bleek dat Leclerc, indien voorzien van een degelijk auto, echt wel de strijd met Max aan kan gaan. Hoevaak het toen al niet mis liep, nu de eerste race alweer een DNF en dan ook nog een aankomende penalty. Het is dat het er op lijkt dat de Red Bull dit jaar met kop en schouders boven de rest uitsteekt, maar het beetje hoop wat men bij Ferrari heeft/had om mee te kunnen strijden voor de WDC vergaat nu ook snel. Oke, er kan nog heel veel gebeuren, Max had vorig jaar ook een heel slecht begin van het seizoen, maar toch... hoop voor Leclerc en Sainz dat hun auto en team betrouwbaarder zijn/worden dan afgelopen jaar.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:25

IceStorm

This place is GoT-like!!!

[Twitter]
Is ook lekker rustig zitten voor Sainz de komende race(s). Hopelijk krijgen ze wel helder wat er dan fout is gegaan want ik gok zomaar dat er in het budget geen ruimte is voor tientallen ES-components.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 15:26

Erazzzer

Fear me, I'm German!

HollowGamer schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:48:
[...]

Dit heb ik dus niet gemist.. mensen die continue zeuren over hoe saai de race was.

We hebben toch mooie acties gezien? ALO, Ferrari dat weer lag te stunten, mooie mid-gevechten en een toch wel opmerkelijke top 10. Verder blijf ik het een risicovolle sport vinden, met 300 km/u rijden naar een bocht en dan vol in de rem, is toch wel riskant.

Als je verder kijkt dan positie 1-2, dan zie je echt wel andere dingen. Ja, tuurlijk vind ik het jammer dat Max weer uitloopt op de rest, maar probeer er misschien anders naar te kijken. Anders gewoon niet kijken.
Dat ALO - HAM momentje was wel even mooi inderdaad. Maar verder was er weinig beleving in. Ook met de verrassende top 10, het veld was best uitgerekt, dus weinig actie. 1 VSCtje vanwege een losgekomen winglet en dat was het.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Erazzzer schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:53:
[...]

Dat ALO - HAM momentje was wel even mooi inderdaad. Maar verder was er weinig beleving in. Ook met de verrassende top 10, het veld was best uitgerekt, dus weinig actie. 1 VSCtje vanwege een losgekomen winglet en dat was het.
Tja, dan kan je beter andere sporten gaan volgen.

Misschien iets van Nascar?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
[Twitter]
Als Ferrari zou ik dit na 1 wedstrijd niet accepteren van de motorleverancier en overstappen op een Mercedes of Honda krachtbron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-05 16:11
Erazzzer schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:53:
[...]

Er was ook nog kort een VSC bij de uitvalbeurt van LEC geloof ik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:31
G_Dragon schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:37:
[...]

Jemig.. dat is wel heel snel, wat een pech heeft die man ook :X
Is het pech, of is kiezen voor Ferrari gewoon altijd een riskante keuze?

Ferrari was vroeger een van de meest ongeorganiseerde teams. Daarom zat er - ondanks enkele goede auto's - een gat van 21 jaar tussen het kampioenschap van Scheckter in 1979 en Schumacher's eerste kampioenschap in 2000.

Schumacher's eerste kampioenschap kostte 5 jaar aan het bouwen van het team, waarbij het management en de manier van werken fundamenteel veranderd werd.

Ferrari heeft nu net Binotto geslachtofferd na een aantal jaren 'op z'n Italiaans werken' en heeft Vasseur dus aangesteld. Maar gaat hij net als in de periode 1996 - 2004 Ferrari echt anders organiseren, of gaat hij gewoon verder op dezelfde Italiaanse voet?

En zelfs als hij de boel anders gaat organiseren, zal dit - net als in 1996 - enkele jaren kosten voordat je het effect daadwerkelijk kunt zien.

Want ook al zal Ferrari snelle bolides bouwen, succesvol zijn in F1 vereist een goed georganiseerd team op alle vlakken. En dat is Ferrari de afgelopen 19 jaar niet geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brandts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 11:41
RobertMe schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:02:
[...]

Zie hier de banden die hij geprobeerd heeft
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FqeOdZ2WwAE6Zpg?format=jpg&name=large

En hier de banden die hij ter beschikking had:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fqc5zxZWAAACxyD?format=jpg&name=medium

Hij heeft dus geen setje dubbel gebruikt, alleen met banden gereden die hij ook in de kwalificatie gebruikt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:47
Requiem19 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:57:
[...]

*knip* Ferrari heeft nu net Binotto geslachtofferd na een aantal jaren 'op z'n Italiaans werken' en heeft Vasseur dus aangesteld. *knip*
Dit is niet helemaal waar. Binotto heeft eind vorig seizoen zelf gezegd: ik stop er mee. Daardoor moest Ferarri in alle haast opzoek naar een nieuwe TP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
ThomasG schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:08:
[...]
Dit is niet helemaal waar. Binotto heeft eind vorig seizoen zelf gezegd: ik stop er mee. Daardoor moest Ferarri in alle haast opzoek naar een nieuwe TP.
Nouja... er zijn in genoeg voorbeelden te vinden dat iemand zegt "ik stop ermee" maar dat dat in werkelijkheid toch wel een gedwongen afscheid is, zeg maar met een soort van vaststellingsovereenkomst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:25
HollowGamer schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:54:
[...]

Indycar? gebeurde gisteren genoeg daar in St Petersburg Florida, ze gingen van de ene safetycar naar de ander
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbp9mHD3HXVx5dM8QDbB_xKi47o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9g0UBBcWmfdCHf6RkTgEKcY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Maleisië was toen Hamilton zijn motor in de fik ging. Toen had Max al een pitstop meer gemaakt en zat al weer op de kont van Ricciardo en toen deed RBR een double stack. Allebei verse banden en Ric 3 seconden voorsprong. Weg win voor Max.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
[Twitter]
Ja dan krijgt hij een grid straf maar hoe zit het wanneer weer die componenten kapot gaan?
Voorheen was het bij de eerste ICE compleet achteraan, daarna maar 5 plekken terug.
Is dat nog steeds zo? Dan heeft hij zijn eerste grote pijn al gehad...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
[...]
Hij heeft de eer aan zich zelf gehouden, of mogen houden.
Maar dat was sowieso wel gebeurt na zo'n seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:31
[...]
Zo is het inderdaad naar buiten gebracht, wat misschien ook wel onderdeel van de deal was.

En misschien heeft hij het ook wel daadwerkelijk zelf besloten, maar de druk op hem was flink om of zelf weg te gaan, of zich te laten ontslaan.

Dit ene feitje wat je uit m'n post haalt maakt ook niet zo heel veel uit voor de narrative: Ferrari lijkt nog steeds niet te weten welke richting ze op wil als organisatie. En als Vasseur het al wel weet, gaat er een aantal jaar overheen voordat je op het niveau zit van RB of Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Chocoball schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:55:
[...]

Als Ferrari zou ik dit na 1 wedstrijd niet accepteren van de motorleverancier en overstappen op een Mercedes of Honda krachtbron.
Sowieso een goed idee, op allebei eigenlijk. En dan een vergelijkende waren onderzoek doen en weer terug naar die oorspronkelijke leverancier.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
[...]
Er zou ook sprake zijn dat het management (Nicolas Todt) van Leclerc steeds bij de top van Ferrari (Vigna, Elkann) over Binotto aan het klagen was. Dus er zal ook druk van die kant op Binotto zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Chevy454 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:11:
[...]

Ja dan krijgt hij een grid straf maar hoe zit het wanneer weer die componenten kapot gaan?
Voorheen was het bij de eerste ICE compleet achteraan, daarna maar 5 plekken terug.
Is dat nog steeds zo? Dan heeft hij zijn eerste grote pijn al gehad...
Ligt aan het component hoeveel plaatsen straf ze krijgen:

The first time an additional element is used, the driver gets a 10-place grid penalty
The next time an additional element is used, the driver gets a five-place grid penalty
If a driver incurs a penalty exceeding 15 grid places, they will be required to start the race at the back

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:47
Dazzler2120 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:11:
[...]

Nouja... er zijn in genoeg voorbeelden te vinden dat iemand zegt "ik stop ermee" maar dat dat in werkelijkheid toch wel een gedwongen afscheid is, zeg maar met een soort van vaststellingsovereenkomst.
Het probleem met Ferrari is dat het Ferrari is. Het zinnetje uit de film Rush You can't say that, it's a Ferrari is gewoon nog steeds de werkelijkheid. Het maakt niet uit wie de coureurs zijn, wie de team principal is, etc. etc. Het is gewoon altijd hetzelfde, omdat het management van Ferrari zelf een grote greep heeft op hoe of wat. De reden dat Schumacher het wel voor elkaar kreeg, was omdat hij half Benetton had meegenomen. Maar de combinatie Schumacher + Todt + Brawn kreeg te veel macht, dus werd Schumacher er door de toenmalige Ferrari baas Luca di Montezemolo uitgeknikkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 20:26
HollowGamer schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:54:
[...]

Nouja, de NASCAR race van gisteren had een vergelijkbare sfeer als de F1 race :)
De leider reed weg, zijn teamgenoten reden erachter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Saaie race? Och, gisteren meegekeken met Alonso/Hamilton ipv Max en moet zeggen dat dat toch wel vermakelijk was.

Dat was natuurlijk wel aan Stroll te danken want anders was het waarschijnlijk wel een saaie optocht geweest.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• hanssen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-05 14:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQa3bi5oZ1iywxNLZtYZHln-WJY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4VHvFc3oe3j81WSdvVvjqrC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

JB schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:04:
[...]

Bijzonder moment met Lawrence? Benieuwd wanneer Toto de CAD tekeningen krijgt :+
The black Aston Martin? :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

4 Red Bulls op het podium past niet :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JB schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:04:
Bijzonder moment met Lawrence? Benieuwd wanneer Toto de CAD tekeningen krijgt :+
Ik denk vandaag, want tijdens het interview met Kravitz, liep ie gehaast weg naar Stroll om deze even lekker te knuffelen :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:30

Fab1Man

Live life to the fullest

Het is toch wel apart wat Pirelli telkens weer te presteren. Hoe krijgen ze het voor elkaar dat de gele band qua levensduur de slechtste ja. Die typische drop-off waar altijd over gesproken wordt zie ik gewoon niet terug in verschillende staffels. De gele band hield het net zo lang vol als de softs en is trager. Dan moeten de marges toch weer verder opgerekt worden. Ik wil gewoon zien dat de hardste band de traagste is en het langst meegaat en van daaruit afbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 28-05 19:21
(jarig!)
Fab1Man schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:35:
Het is toch wel apart wat Pirelli telkens weer te presteren. Hoe krijgen ze het voor elkaar dat de gele band qua levensduur de slechtste ja. Die typische drop-off waar altijd over gesproken wordt zie ik gewoon niet terug in verschillende staffels. De gele band hield het net zo lang vol als de softs en is trager. Dan moeten de marges toch weer verder opgerekt worden. Ik wil gewoon zien dat de hardste band de traagste is en het langst meegaat en van daaruit afbouwen.
Ik denk niet dat Pirelli bij de ontwikkeling rekening gaat houden met het asfalt van Bahrein. Dat is nooit opnieuw geasfalteerd sinds 2005. Ik zou er ook niet teveel naar kijken om te zien hoe de banden reageren.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

hardware-lover schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:16:
[...]

Ik denk vandaag, want tijdens het interview met Kravitz, liep ie gehaast weg naar Stroll om deze even lekker te knuffelen :+
Ja daar doelde ik ook op :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:40
Ik kon de race niet live zien, maar nu ik de samenvatting terug zie, was het voor Verstappen een ietwat saaie race. Maar wat voor een race voor Alonso! Daar zaten een paar mooi inhaalmanoevres bij. _O_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Fab1Man schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:35:
Volgens mij was het probleem van de medium niet dat de levensduur gelijk was aan de soft maar die trager was? Volgens mij was die juist net zo traag als de hard, maar met een kortere levensduur.

En dat kan an zich wel een "foutje" in de banden zijn. Want dit weekend gebruikten ze de C1 t/m C3. Echter is die C1 een nieuwe band. De C1 van vorig jaar is de C0 van dit jaar, waarbij er een nieuwe C1 is gekomen om het te grote gat in de C1 & C2 van vorig jaar op te vullen. Het kan dus zomaar zijn dat die nieuwe C1 band gewoon gelijk aan de C2 is, of in ieder geval gelijk aan performance maar dus een langere levensduur. En dan is het dus niet dat de medium dit weekend slecht was, maar de, nieuwe, hard te goed. Dan zou je al moeten opzoeken welke banden ze vorig jaar gebruikt hadden (waarschijnlijk C1 t/m C3, ook, alleen dit jaar dan met een nieuwe C1) en hoe er toen werd gesproken over ee banden bij deze race. En dan dus voornamelijk hard vs medium van toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

IceStorm schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:52:
[...]

Is ook lekker rustig zitten voor Sainz de komende race(s). Hopelijk krijgen ze wel helder wat er dan fout is gegaan want ik gok zomaar dat er in het budget geen ruimte is voor tientallen ES-components.
Extra engine parts vielen niet onder de budget cap dacht ik.
Normaal kan een team daar ook niks aan doen namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 06-03-2023 14:42 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
YakuzA schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:41:
[...]

Extra engine parts vielen niet onder de budget cap dacht ik.
Normaal kan een team daar ook niks aan doen namelijk.
“Normaal”

Behalve als je expres om de race een nieuwe motor gaat plaatsen om je concurrent dwars te zitten…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Blik1984 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:45:
[...]
“Normaal”

Behalve als je expres om de race een nieuwe motor gaat plaatsen om je concurrent dwars te zitten…
Nog steeds geen budget cap vziw.

Klantenteams betalen een fixed maximum fee voor engine supplies, onafhankelijk van hoeveel er af branden.

https://www.autosport.com...with-fia-4994822/4994822/
The four engine manufacturers - Mercedes, Ferrari, Renault and Honda - have agreed to a reduction in cost to supply the 1.6-litre V6 turbo-charged hybrid systems to €12million per season to a customer team.
Vziw is er nog steeds zo'n zelfde systeem.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
YakuzA schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:52:
[...]

Klantenteams betalen een fixed maximum fee voor engine supplies, onafhankelijk van hoeveel er af branden.

https://www.autosport.com...with-fia-4994822/4994822/

[...]

Vziw is er nog steeds zo'n zelfde systeem.
Ik ging meer in op de laatste opmerking, dat een team daar niks aan kan doen. Mercedes heeft in seizoen 2021 overduidelijk de strategie toegepast om om de race een nieuwe motor aan Bottas te geven om zo Red Bull dwars te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Blik1984 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:39:
[...]
Ik ging meer in op de laatste opmerking, dat een team daar niks aan kan doen. Mercedes heeft in seizoen 2021 overduidelijk de strategie toegepast om om de race een nieuwe motor aan Bottas te geven om zo Red Bull dwars te zitten.
Mercedes als fabrieksteam kan dat doen inderdaad.
Ik vermoed dat Merc een klantenteam dat niet had laten doen :)

Maar ook bij dat expres wisselen gaat het niet ten koste van de budget cap van het raceteam Mercedes :)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
Blik1984 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:39:
[...]

Nee, de reden dat Bottas om de haverklap een nieuwe motor kreeg was om te testen wat het op zou leveren voor Hamilton. Die kreeg aan het einde van het seizoen 2x een nieuwe motor, zelfs nog bij de 1 na laatste race in Interlagos. Dit omdat Mercedes inmiddels door had dat de motoren het maar zo lang volhielden om op maximaal vermogen te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
YakuzA schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:43:
[...]

Mercedes als fabrieksteam kan dat doen inderdaad.
Ik vermoed dat Merc een klantenteam dat niet had laten doen :)

Maar ook bij dat expres wisselen gaat het niet ten koste van de budget cap van het raceteam Mercedes :)
Ja, snap ik, dat was het punt ook niet. Het punt is dat er dus misbruik gemaakt wordt van het feit dat het niet onder de budgetcap valt. En dat is best krom, want de catering telt wel mee in je budgetcap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Gewoon_Jansen schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:45:
[...]

Nee, de reden dat Bottas om de haverklap een nieuwe motor kreeg was om te testen wat het op zou leveren voor Hamilton. Die kreeg aan het einde van het seizoen 2x een nieuwe motor, zelfs nog bij de 1 na laatste race in Interlagos. Dit omdat Mercedes inmiddels door had dat de motoren het maar zo lang volhielden om op maximaal vermogen te rijden.
Klopt, dat was de uiteindelijke uitwerking van het experiment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 22:32

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ThomasG schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:16:
[...]
Het probleem met Ferrari is dat het Ferrari is. Het zinnetje uit de film Rush You can't say that, it's a Ferrari is gewoon nog steeds de werkelijkheid. Het maakt niet uit wie de coureurs zijn, wie de team principal is, etc. etc. Het is gewoon altijd hetzelfde, omdat het management van Ferrari zelf een grote greep heeft op hoe of wat. De reden dat Schumacher het wel voor elkaar kreeg, was omdat hij half Benetton had meegenomen. Maar de combinatie Schumacher + Todt + Brawn kreeg te veel macht, dus werd Schumacher er door de toenmalige Ferrari baas Luca di Montezemolo uitgeknikkerd.
dit

dit

en nogmaals

dit

:/

kleine side-note,
ik geloof nooit dat dit di Montezemolo 's eigen idee was, die kreeg gewoon opdracht van de Ferrari famiglia. Die waren zo eigenwijs en dachten "dit kunnen wij zonder Schumacher ook wel want FERRARI" _/-\o_

3x raden ... niet dus :')

[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-03-2023 16:09 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
YakuzA schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:52:
[...]

[...]
Laat nu net 3 dagen geleden de laatste versie van de power unit financial regulations zijn uitgekomen. Hoewel er staat dat die vanaf 1 januari van dit jaar gaat gelden is mij niet bekend dat ze zijn goedgekeurd.

https://www.fia.com/sites...l_regulations_issue_2.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:21:
[...]

Laat nu net 3 dagen geleden de laatste versie van de power unit financial regulations zijn uitgekomen. Hoewel er staat dat die vanaf 1 januari van dit jaar gaat gelden is mij niet bekend dat ze zijn goedgekeurd.

https://www.fia.com/sites...l_regulations_issue_2.pdf
Zo te zien is die onderdeel van de 2026 regels.
Voor 2026 en de ontwikkeling van motoren voor 2026 zijn idd voor de motor fabrikant ook costcaps :)
These Power Unit Financial Regulations come into force on 1 January 2023. They form part of
the terms and conditions for the homologation of Power Units to be supplied to F1 Teams for
participation in the Championship from 2026 onwards. Each Power Unit Manufacturer
intending to homologate Power Units for supply to an F1 Team(s) for participation in the
Championship from 2026 onwards agrees to be bound by, and undertakes to comply with,
these Power Unit Financial Regulations from the start of its N-3 Full Year Reporting Period

[ Voor 32% gewijzigd door YakuzA op 06-03-2023 16:30 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Blik1984 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:51:
[...]

Ja, snap ik, dat was het punt ook niet. Het punt is dat er dus misbruik gemaakt wordt van het feit dat het niet onder de budgetcap valt. En dat is best krom, want de catering telt wel mee in je budgetcap
Dat laatste is logisch. Motoren als geheel (ontwikkeling / R&D als productie) vallen niet onder de budget cap. De auto valt wel onder de budget cap. En aangezien personeelskosten, als zijnde ontwikkelkosten, onder de budget cap vallen is het ook logisch dat betaling in natura onder de budget cap valt. Anders geeft bv Ferrari gewoon het personeel elk jaar een nieuwe Ferrari (die het personeel vervolgens voor een leuk bedrag doet doorverkopen, als je toch elk jaar een nieuwe krijgt). Want dit deel van de budget cap gaat uiteraard ook alleen over catering voor het personeel (dat onder de cap valt). En niet catering voor de VIPs die in de hospitality komen.
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord