[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 80 Laatste
Acties:
  • 901.137 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:07
ff als ideetje op die sprint races… ik zou wel eens een weekendje endurance racen willen zien met f1. Gewoon 4 uurs of 6 uurs race. Zal wel never gebeuren en zal ook wel niet gezond zijn voor de coureurs maar lijkt me toch grappig om een keer te zien.

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-10 11:58

MarvinJames

Theatermaker

Kunnen we die sprint niet gewoon met 10 wagens doen. Één van elk team en dan alleen maar de reserverijders / rookies erin zetten? Kunnen we die ook eens aan het werk zien.

Sprint voor normale coureurs ben ik gewoon géén fan van. Ik zie gewoon niet hoe dat moet werken. Het is te kort en dus niet interessant m.b.t. strategie en pitstops. Daarnaast is het ook te kort voor een reversed grid, je hebt niet tijd genoeg om je helemaal naar voren te werken en daarnaast is het dan eigenlijk ook niet eerlijk. Een safety car slaat nergens op, want één safety car situatie is 20% van de sprint race. Vorige keer met 3 safety cars ben je 60% van je race kwijt aan safety cars. Idioterie. Het is allemaal veel te kunstmatig en vaak je zie je toch min of meer dezelfde dingen tijdens een sprint race als tijdens een normale race (zolang er geen gekke dingen gebeuren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:40
MarvinJames schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:04:
Sprint voor normale coureurs ben ik gewoon géén fan van [....] Het is te kort en dus niet interessant m.b.t. strategie en pitstops.
Dat is inderdaad het probleem. Er zit geen enkele extra laag in een sprint race. Bandenstops maken een 'normale' race juist interessant omdat een coureur later in een race nog sneller kan gaan (of langzamer kan worden). De pitstop an sich en waar je op de baan terug komt speelt ook altijd mee, ook met betrekking tot (V)SC's.

Niks van dat alles met een sprint. Er zijn geen strategieën, geen verrassingen. Na 1 of 2 ronden is feitelijk al wel duidelijk hoe de boel erbij staat en dat is het dan ook. Niemand kan iets onverwachts doen, en je wilt al helemaal niet teveel risico lopen.

Ook de Safety Car die je noemt is terecht. Nu werd de race in Qatar helemaal verpest met 3 SC's, maar ook 1 SC is al onwenselijk in zo'n korte race.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:41

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Over de reverse grid. Wat weerhoudt teams ervan om niet expres slecht te kwalificeren om achteraan te kunnen starten. Ik krijg hetzelfde gevoel erbij als rijders die voor de start/finish blijven wachten om maar als laatste aan een hot lap te beginnen bij qualifying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12:49
werphengel schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:21:
Over de reverse grid. Wat weerhoudt teams ervan om niet expres slecht te kwalificeren om achteraan te kunnen starten. Ik krijg hetzelfde gevoel erbij als rijders die voor de start/finish blijven wachten om maar als laatste aan een hot lap te beginnen bij qualifying.
Als je één quali doet en de sprint reverse start en de race normaal (zoals hier voorgesteld), dan zou bewust slecht kwalificeren je dus een betere startplaats voor de sprint opleveren, maar een slechtere voor de race, dus dat is niet iets wat ik in zo'n geval verwacht. Zou raar zijn om je race op te offeren voor een betere sprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:55
werphengel schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:21:
Bijvoorbeeld wat hierboven al gesuggereerd wordt, 1 kwalificatie voor zowel race als sprint. Dan lijkt me er toch voldoende motivatie om voor de hoofdrace ook een goede startpositie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
Okay. Reverse grid is dus alleen icm sprint race. Dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:12
Dan kan ik me alsnog voorstellen dat er mensen die normaal geen kans maken in de hoofdrace, nóg slechter proberen te kwalificeren om zo vooraan in de sprint te starten en dan hopelijk daar wat puntjes te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

mat.hi.as schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:14:
Dan kan ik me alsnog voorstellen dat er mensen die normaal geen kans maken in de hoofdrace, nóg slechter proberen te kwalificeren om zo vooraan in de sprint te starten en dan hopelijk daar wat puntjes te pakken.
Reverse grid kan ook obv de stand in het kampioenschap.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Shiver23 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:17:
[...]

Reverse grid kan ook obv de stand in het kampioenschap.
Zul je wel de puntverdeling moeten aanpassen. Met de huidige punten ga je toch geen maximaal risico nemen als je in de top 5 staat met een korte race?

reverse grid voor top 10 misschien wel..

De paar puntjes voor de middenmootteams zijn wel interessant. Tsunoda heeft dik gescoord afgelopen race bijvoorbeeld. Grote impact voor het team.
Terwijl 8 punten voor Max die er 25 verdient met de overwinning in de race, natuurlijk een stuk minder impact heeft.

Kortom: als je veelal strijdt om plek 8 tot 10 dan is er in de sprintrace meer om voor te vechten.

[ Voor 32% gewijzigd door Hann1BaL op 25-10-2023 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurtBarthez
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-10 14:03
thesystem schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:03:
Mij lijkt het volgende wel een goed sprint format:
Vrijdag fp1 en sprintrace met p1 t/'m p10 reversed op basis van stand kampioenschap
Zaterdag fp2 en kwalificatie voor de race. Pas bij de kwalificatie gaat parc ferme in.
Zondag de race
Ik vind dit eigenlijk nog het beste idee. Voldoende vrije trainingen want geen kwalificatie voor de sprint race, en de sprint races zelf worden aantrekkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:47

vliegnerd

Nintendo fan.

Reversed grid lijkt mij voor de F1 helemaal niet zo'n goed idee.

Als je (bijna) dezelfde auto's hebt, dan kun je in het hele veld strijden. Maar in de F1 is die strijd er helemaal niet. De teams berekenen op welke plaats ze gaan finishen en laten snellere rijders er meteen langs, zodat ze niet te veel banden verprutsen en de eigen race beïnvloeden. En als inhalen moeilijk is, dan is het helemaal een farce. Dus je ziet kunstmatig inhalen met nog steeds voorspelbare uitkomst. Alleen door toeval verandert er wat.

Ik vind reserved grid in de koningsklasse ook een raar signaal.

Wat extra kilo's op een onhandige plaats op basis van de stand in het WK, helpt meer. (En ook dat doen we niet)

[ Voor 8% gewijzigd door vliegnerd op 25-10-2023 12:52 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

MarvinJames schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:04:
Kunnen we die sprint niet gewoon met 10 wagens doen. Één van elk team en dan alleen maar de reserverijders / rookies erin zetten? Kunnen we die ook eens aan het werk zien.
Of een loterij wie in welke auto mag rijden in de sprint. Ik zou wel eens een Russel in een RB willen zien rijden. Of Huuuuuuuuuuuulkenberg :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-10 16:58
De strategie die met behulp van de banden zo mooi zou moeten kunnen wisselen lukt gewoon niet. Als je de banden snel genoeg laat slijten voor variatie, kan niemand aanvallen omdat de banden dan gelijk kapot zijn. Als je de banden sterk genoeg maakt om aan te vallen, kunnen ze bijkans de hele race op dezelfde set doen. De regel dat je minstens 2 verschillende compounds moet gebruiken in de race zorgt er direct voor dat iedereen uitrekent hoe je een 1- of hooguit 2-stopper werkend krijgt.

De huidige Formule 1 is te groot, te zwaar en te snel om een sprintrace echt entertaining te krijgen, daarvoor moet je eigenlijk kijken naar iets als Formule E waar de auto's echt on the edge van hun mogelijkheden moeten rijden. Formule 1 auto's kunnen in 100 km niet de verschillen krijgen die het spannend maken, ze rijden op dezelfde manier 200, 300 of eventueel zelfs 400 km.
De regels rondom de banden zorgen in de gewone races ervoor dat iedereen dezelfde strategie heeft en je hooguit 2 of 3 rondes variatie krijgt rondom under- of overcut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:52
Zet dan de coureurs gewoon in gelijkwaardige F2/F3 wagens of een 'standaard' F1 auto. En laat ze dan gewoon balls-to-the-walls, zonder risico met elkaar racen. Want nu zijn de auto's eigenlijk te waardevol en de hoeveelheid punten te laag.

Of we gaan gewoon terug naar het klassieke weekend...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-10 14:41

DataGhost

iPL dev

vliegnerd schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:51:
Ik vind reserved grid in de koningsklasse ook een raar signaal.
Alle reserverijders rijden de sprint? Dat is ook een origineel idee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• werphengel
DataGhost schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:46:
[...]

Ik denk dat alle teambazen dan met samengeknepen billen zitten te kijken. 20 rookies met in elke bocht een e do-or-die actie.

Dat wordt geheid sleutelen tot diep in de nacht om de auto weer klaar te krijgen voor de race. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:40

Vuvuzela

My spire is forming

DataGhost schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:46:
[...]
Daar hebben we gewoon F2 voor.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-10 14:42
Wat mij een interessante optie lijkt:
Vrijdag: Training 1 & 2
Zaterdag: Kwalificatie met punten (evenveel als de race). + Reversed sprintrace met punten (evenveel als de kwalificatie en de race).
Zondag: De race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Een reversed grid gaat er in de F1 nooit komen, de snelste coureurs achteraan starten is teveel risico op schade voor de topteams en die zullen in meerderheid tegen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
werphengel schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:54:
[...]

Ik denk dat alle teambazen dan met samengeknepen billen zitten te kijken. 20 rookies met in elke bocht een e do-or-die actie.

Dat wordt geheid sleutelen tot diep in de nacht om de auto weer klaar te krijgen voor de race. >:)
20 auto's die vanuit de pitsstraat starten wegens het breken van de parc fermée regels :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Waaj schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:10:
[...]

20 auto's die vanuit de pitsstraat starten wegens het breken van de parc fermée regels :+
auto bingo lijkt me ook leuk; willekeurig driver-x in auto-y. max een middagje in de Haas, Lewis de RBL in kreukels rijden. Heeft wel wat :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:18
Laten we een sprintrace houden met verplichte bandenstop, maar dan wel de afstand wat verlengen. Zeg bijvoorbeeld 3x zo lang als de huidige sprintrace

:+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:08
Aasas schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:41:
Zaterdag: Kwalificatie met punten (evenveel als de race). + Reversed sprintrace met punten (evenveel als de kwalificatie en de race).
Niet om negatief te zijn maar daarmee wordt het 2 dagen lang een puntenfestijn van verschillende soorten races. Met welke sprint variant dan ook gaat dit ten koste van waar het al meer dan 70 jaar om draait, de race op zondag.

De FOM en FIA kunnen zich beter druk maken om andere zaken dan te willen streven naar 8 sprint races in een seizoen van 24 races. Dat de FOM het sprint format weer rigoureus wil omgooien in plaats van verfijnen bewijst eigenlijk dat het concept niet lijkt te slagen.

Nu ik steeds meer als Toto Wolff begin te klinken hou ik maar beter op. :)

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• alexbl69
Zaterdag: Training 3 en kwalificatie

:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
alexbl69 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:46:
[...]

Zaterdag: Training 3 en kwalificatie

:)
Klinkt gewaagd maar het zou kunnen werken. Denk je dat de FOM daarmee durft te experimenteren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-10 09:32
Chocoball schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:42:
[...]

Niet om negatief te zijn maar daarmee wordt het 2 dagen lang een puntenfestijn van verschillende soorten races. Met welke sprint variant dan ook gaat dit ten koste van waar het al meer dan 70 jaar om draait, de race op zondag.

De FOM en FIA kunnen zich beter druk maken om andere zaken dan te willen streven naar 8 sprint races in een seizoen van 24 races. Dat de FOM het sprint format weer rigoureus wil omgooien in plaats van verfijnen bewijst eigenlijk dat het concept niet lijkt te slagen.

Nu ik steeds meer als Toto Wolff begin te klinken hou ik maar beter op. :)
Release your inner Toto. Ik ben het wel met hem eens trouwens. Wat mij betreft mag het zelfs nog wel minder. Twee keer een uurtje training op zaterdag. Zondagochtend de Q en dan in de middag de race. Joe. Of 1 training en de Q op zaterdag en dan alleen de race op zondag zonder parc ferme ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 25-10-2023 16:21 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
"Jasphur, that is so not right"

Dan ben ik elke week toe aan een nieuw bureau en koptelefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Blik1984 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:38:
Laten we een sprintrace houden met verplichte bandenstop, maar dan wel de afstand wat verlengen. Zeg bijvoorbeeld 3x zo lang als de huidige sprintrace

:+
En na de sprint stapt iedereen in hun jet en vliegen ze naar een ander dichtbij gelegen circuit voor de race op zondag. En het weekend erop doen we dezelfde banen maar andersom. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-10 14:42
Laat ik ook even duidelijk zijn. Ik ben niet perse voor een sprint race. Maar als ze het gaan doen, leek mij die vorige optie die ik benoemde wel leuk als kijker (even de politiek buiten gelaten). Eventueel de puntenmax van 25 naar 10 brengen waardoor je op 3 momenten 10 punten kan binnenhalen. Dan kan een Haas coureur tijdens de reverse sprint eventueel nog wat punten halen, mocht de sprint de huidige rondes behouden. Daarnaast gaan de topteams zich goed kwalificeren omdat er ook op dat moment punten te behalen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:25

AvK

Ready Set Go

In het Qatar topic heb ik het ook al gezegd. Schaf die hele sprint race af en dan:

Misschien het Sprint format vervangen voor 6x per jaar een verplichte 3x pitstop race?

Ook discutabel maar het gaf wel een hele andere dynamiek aan de race. Vond het erg leuk om te zien hoe hard er gereden werd (dat zou F1 moeten zijn toch? Gewoon vol gas..... wat nou banden managen....) en dat ze er echt voor moesten werken. Dat het er erg warm was doet er even niet toe. Dat was een bijkomstigheid.

Mailtje sturen naar de FOM en FIA? :9

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aasas schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:48:
Laat ik ook even duidelijk zijn. Ik ben niet perse voor een sprint race. Maar als ze het gaan doen, leek mij die vorige optie die ik benoemde wel leuk als kijker (even de politiek buiten gelaten). Eventueel de puntenmax van 25 naar 10 brengen waardoor je op 3 momenten 10 punten kan binnenhalen. Dan kan een Haas coureur tijdens de reverse sprint eventueel nog wat punten halen, mocht de sprint de huidige rondes behouden. Daarnaast gaan de topteams zich goed kwalificeren omdat er ook op dat moment punten te behalen zijn.
Ik snap de gedachte, echter krijg je dan ook (en dat zag je imo dit seizoen ook erg sterk) dat een dominante auto dat alles wint, dus ook alle punten pakt. En met 3x zoveel punten, dus ook gigantisch veel voorop komt te staan. De rest bungelt er wisselend achteraan, dat lijkt me gewoon niet goed gaan werken.

Ik denk eerder dat sprintraces juist 75% of zelfs 50% van de normale punten zou moeten zijn. Nu met de sprintraces zijn er ook punten te verdienen, maar ik zie nauwelijks extra effort van de teams voor die punten.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 25-10-2023 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:57
Ik snap dat velen het sprint format niet leuk vinden, ik juist wel!

Auto' s rijden veel meer op hun max want minder management van de banden. Daarnaast heb ik alle sprintraces tot nu toe erg vermakelijk gevonden.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 15:25
Gaat die orkaan in Mexico nog gevolgen hebben voor de race?

https://www.nu.nl/303701/...aat-tekeer-in-mexico.html

Kan me niet voorstellen dat je wil racen als er veel slachtoffers vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
AvK schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:51:
In het Qatar topic heb ik het ook al gezegd. Schaf die hele sprint race af en dan:

Misschien het Sprint format vervangen voor 6x per jaar een verplichte 3x pitstop race?

Ook discutabel maar het gaf wel een hele andere dynamiek aan de race. Vond het erg leuk om te zien hoe hard er gereden werd (dat zou F1 moeten zijn toch? Gewoon vol gas..... wat nou banden managen....) en dat ze er echt voor moesten werken. Dat het er erg warm was doet er even niet toe. Dat was een bijkomstigheid.

Mailtje sturen naar de FOM en FIA? :9
Nu is het format, zaterdag op de limiet rijden en zondag management waarbij strategie een rol in de race kan spelen.

De race in Qatar had qua verloop veel weg van een race met bijtanken van vroeger. Er werd elke stint op de limiet gereden maar ik (en de TV regie) was het overzicht al snel kwijt zonder een data tracker. Verder stond na de eerste serie pitstops de klassering min of meer vast. Enige wat opviel was Russell die door het veld naar voren kwam wat tegenwoordig lastiger is.

Overigens is al door de FOM met het idee gespeeld om meer dan 1 verplichte pitstop in een race te hebben voor meer actie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Shinji schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:28:
Gaat die orkaan in Mexico nog gevolgen hebben voor de race?

https://www.nu.nl/303701/...aat-tekeer-in-mexico.html

Kan me niet voorstellen dat je wil racen als er veel slachtoffers vallen.
Wordt al in het Mexico race topic besproken ;)

[F1 2023] Race 20 GP van Mexico

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-10 01:50
Ik vraag het me al wat langer af en nu beginnen er ook her en der wat berichten door te sijpelen (al zijn de bronnen discutabel) maar wat vinden jullie van de ontwikkelingen van Mercedes?

Eigenlijk nemen ze al heel het jaar updates mee, waaronder een volledige B-spec, terwijl andere teams veel selectiever zijn met wat ze brengen en wanneer.
Zouden ze een loophole gevonden hebben om kosten te boeken buiten de budgetcap om? Ook nu toto bijvoorbeeld weer heeft aangekondigd dat de W15 een compleet nieuw concept zal zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Bastie-88 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:10:
Ik vraag het me al wat langer af en nu beginnen er ook her en der wat berichten door te sijpelen (al zijn de bronnen discutabel) maar wat vinden jullie van de ontwikkelingen van Mercedes?

Eigenlijk nemen ze al heel het jaar updates mee, waaronder een volledige B-spec, terwijl andere teams veel selectiever zijn met wat ze brengen en wanneer.
Zouden ze een loophole gevonden hebben om kosten te boeken buiten de budgetcap om? Ook nu toto bijvoorbeeld weer heeft aangekondigd dat de W15 een compleet nieuw concept zal zijn.
Ik vind ook dat ze nogal veel kunnen ontwikkelen inderdaad

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:48
Hann1BaL schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:20:
reverse grid voor top 10 misschien wel..
Reverse grid op basis van stand kampioenschap enkel voor de top 10 heeft weer zijn eigen problemen.... Stel namelijk dat je twee midden teams hebt. Team A doet het net wat beter en heeft zijn coureurs op plek 9 en 10 staan in het kampioenschap. Team B zit hun echter op de hielen, maar de coureurs staan op plek 11 en 12. Nu ga je sprints doen waarbij je de coureurs van Team A vooraan zet terwijl Team B vrolijk vanaf plek 11 en 12 mag starten met de snelste auto's van het veld voor hun neus. Teams die al in de top 10 zitten hebben dus een voordeel en het wordt lastiger voor teams buiten de top 10 om nog in te breken in die top 10, want eenmaal in de top 10 krijg je meer punten. The rich get richer...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:04

Of dit jaar een te groot budget voor de catering, ik bedoel wat hebben ze te verliezen? Consequenties zijn niet zo groot in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:50

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Loophole kan, of er lag nog veel uit de tijd dat ze 1500 man (ofzo) en 2 miljard (again: ofzo) te besteden hadden.

Of ze denken: dan gaan we er maar wat miljoenen overheen, dit jaar is toch verloren.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
pjottum schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:44:
[...]

Loophole kan, of er lag nog veel uit de tijd dat ze 1500 man (ofzo) en 2 miljard (again: ofzo) te besteden hadden.
Dat zou dan pre ground effect zijn en dat kan je niet zomaar meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://f1-insider.com/fo...ko-60326/#google_vignette

max met security/bodyguards naar mexico :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:51

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mercedes had gewoon de rijhoogte gegokt.

Zoals we al wisten in de FP geen longrun gedaan en toen op de gok de auto omlaag gezet:
https://www.motorsport.co...ice-at-f1-us-gp/10537759/
Mercedes has revealed that Lewis Hamilton’s plank was “untouched” after opening practice at Formula 1’s United States Grand Prix, prompting it to commit to a low ride height.
The team was open that it had made an error in running Hamilton too low to the ground, with the bumpy track subsequently causing too much wear.

Reflecting on the error that was made, technical director James Allison has said the squad did not leave enough margin for error after feeling that things were under control after the first and only free practice session.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:04
Dit is toch wel triest te noemen. Die fans moeten zichzelf echt een partij schamen.

Zelfs op het toppunt van de strijd tussen Ham en Ver in 2021 werd er op Zandvoort op de tribune waar ik zat netjes geapplaudisseerd voor Ham. En toen was er naar mijn mening meer “reden” voor een fluitconcert dan nu.

Het is eigenlijk gewoon zielig te noemen. Je landgenoot wordt flink afgedroogd door z’n teamgenoot, het enige wat je dan kan doen is je muil houden en respect tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:05

JB

Cédric roelt!

ZeromaNoiS schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:45:
[...]

Het is eigenlijk gewoon zielig te noemen. Je landgenoot wordt flink afgedroogd door z’n teamgenoot, het enige wat je dan kan doen is je muil houden en respect tonen.
Zolang de voedingsbodem is;

- Max wordt voorgetrokken
- De auto is op Max afgesteld
- [insert andere huil reden]

Gaat dat (in dit soort landen) niet veranderen. Zie ook het gejank mbt #rigged en #illegalcar, alleen komen daar gelukkig geen (serieuze) bedreigingen bij kijken dat je op Silverstone ook beveiliging nodig hebt...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:50

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Shinji schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:59:
[...]

Dat zou dan pre ground effect zijn en dat kan je niet zomaar meenemen.
Ground effect autos zijn natuurlijk een jaar uitgesteld vanwege Covid. De teams, zeker zo groot, werken natuurlijk vooruit. Hoever, geen idee, maar als je al ziet aankomen dat je over 2 jaar de helft van je team moet ontslaan, kan je natuurlijk nu de selectie maken van de mensen die je over wilt houden. Die zet je op het project van over 2 jaar, kan je mooi vooruit werken. De anderen doen de auto van nu.

De autos van 2021 waren bevroren (meen ik) dus daar had je niet zoveel werk meer aan.

Het is allemaal maar speculatie, voor hetzelfde werkt Mercedes keurig binnen de regels en keurig binnen de limieten, het punt gemaakt door @Bastie-88 zal meer mensen opgevallen zijn...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Dit is toch wel triest te noemen. Die fans moeten zichzelf echt een partij schamen.

Zelfs op het toppunt van de strijd tussen Ham en Ver in 2021 werd er op Zandvoort op de tribune waar ik zat netjes geapplaudisseerd voor Ham. En toen was er naar mijn mening meer “reden” voor een fluitconcert dan nu.

Niet alsof Nederlandse 'fans' anders zijn, gezien al het ge'boe' in 2021:
2021 Dutch Grand Prix
4th September 2021

Lewis Hamilton praised fans at Zandvoort despite the booing which greeted him after he claimed second place on the grid for tomorrow’s Dutch Grand Prix.
https://www.racefans.net/...stappen-pips-him-to-pole/

PSN

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wij zaten dat jaar op SPA; compleet gestoorde 'fans' liepen daar rond. Een paar wilde het merchandise hokje waar mercedes meuk verkocht wordt in de fik zetten. Daar zat een dame (van cirquit in) - zij hebben niets met mercedes te doen, is gewoon van cirquit zelf.

Nu ben ik niet op mijn mondje gevallen, en was met 2 forse vrienden. Dus wij zijn er tussen gevlogen. Binnen 5min. was er security van cirquit. Die ons ook wile meenemen. Na toelichting van dame van merchandise konden wij uiteraard gewoon blijven. En die (voetbal mongolen) andere zijn van park verwijderd.

Jaren geleden was de sfeer gewoon veel beter, sinds die max mania en lewis 'fans' is de sfeer er niet beter op geworen.

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 26-10-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Treurig inderdaad, maar vorig jaar werd Verstappen in Mexico ook al begeleid door enkele bodyguards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:45
warp schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:57:
[...]

Treurig inderdaad, maar vorig jaar werd Verstappen in Mexico ook al begeleid door enkele bodyguards.
Was dat niet Verhoeven? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Is het niet een beetje sensatie nieuws? Ik zou het dus veel gekker vinden als Max voorgaande jaren daar geen security had gehad.. In Zuid Amerika is dat standaard. En in Brazilië is het bijna elk jaar raak, paar jaar terug is Hamilton en crew ook onder schot gehouden oid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Vuvuzela schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:18:
[...]

Is het niet een beetje sensatie nieuws? Ik zou het dus veel gekker vinden als Max voorgaande jaren daar geen security had gehad.. In Zuid Amerika is dat standaard. En in Brazilië is het bijna elk jaar raak, paar jaar terug is Hamilton en crew ook onder schot gehouden oid.
Brazilie is gewoon standaard gekken huis ,wat hebben we daar al niet gezien? Sky F1 camera crew overvallen, Button overvallen, pitsboxen leeg gehaald, Lewis inderdaad ook een aanvaring etc.

Overigens blijft die race van max in de regen DE race voor mij;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:01
himlims_ schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:22:
[...]

Brazilie is gewoon standaard gekken huis ,wat hebben we daar al niet gezien? Sky F1 camera crew overvallen, Button overvallen, pitsboxen leeg gehaald, Lewis inderdaad ook een aanvaring etc.

Overigens blijft die race van max in de regen DE race voor mij;

[YouTube: Verstappen's Fightback: Onboard + Team Radio Unedited | 2016 Brazilian Grand Prix]
Ik kan best kritisch zijn op Verstappen, maar zelfs met een oprecht kritische blik denk ik dat dit één van de beste prestaties in de regen in F1 ooit is.

Natuurlijk wordt Senna Donington 1993 er dan gelijk tegenin gebracht, maar wat veel mensen vergeten was dat Mclaren in 1993 als een van de weinige teams (goede) traction control had en daarmee in natte omstandigheden een grote voorsprong had op de andere auto's. Senna had deze overwinning dan ook zelf niet eens zo hoog staan op zijn lijstje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:06

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik kwam net dit artikel tegen Was Perez voortdurend in bochten aan het snijden in bocht 6? (artikel is in het duits) tegen en ging er eerst vanuit dat dit geen waarheid was, maar heb net via F1tv de eerste 10 ronden teruggekeken via Perez zijn boordcamera. Man man man bijna elke ronde en is er gewoon mee weggekomen, dit is toch.....

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:17
Vuvuzela schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:18:
[...]

Was dat nou ook niet juist punt van discussie? :+

Maar het is inderdaad triest dat het nodig is bij een sport...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Overigens vind ik dat je als teambaas en collega F1 coureur je je ook best harder mag uitspreken tegen dit soort fans. Je moet het gewoon niet accepteren. Afgelopen weekend na het gejouw tijdens COTA ging Perez na afloop de fans bedanken. Je geeft hiermee een verkeerd signaal als je het mij vraagt.

Dit moeten we overigens in elk land en bij elk circuit doen. In NL moeten we ook stoppen met dat geschreeuw en gefluit richting Hamilton/Mercedes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
G_Dragon schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:03:
Ik kwam net dit artikel tegen Was Perez voortdurend in bochten aan het snijden in bocht 6? (artikel is in het duits) tegen en ging er eerst vanuit dat dit geen waarheid was, maar heb net via F1tv de eerste 10 ronden teruggekeken via Perez zijn boordcamera. Man man man bijna elke ronde en is er gewoon mee weggekomen, dit is toch.....
Hij was toch de hele tijd aan het mopperen dat Russell het deed?

Heeft hij nog geluk gehad. De track-limits in ronde 1 werden pas in ronde 7 of 8 bekend gemaakt. Was een mooie flater geweest als Perez achter elkaar 3 track limits en 3x 5 seconden had gekregen voordat hem verteld zou kunnen worden dat hij er mee moet stoppen.

Had zo te zien best kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Woudloper schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:03:
Overigens vind ik dat je als teambaas en collega F1 coureur je je ook best harder mag uitspreken tegen dit soort fans. Je moet het gewoon niet accepteren. Afgelopen weekend na het gejouw tijdens COTA ging Perez na afloop de fans bedanken. Je geeft hiermee een verkeerd signaal als je het mij vraagt.

Dit moeten we overigens in elk land en bij elk circuit doen. In NL moeten we ook stoppen met dat geschreeuw en gefluit richting Hamilton/Mercedes.
krijgt als team een boete; maar “niet racen” als team zou wel een dikke vinger zijn

Rbl titel toch al binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-10 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De probleemstelling van de FOM is "vrijdag is niet interessant/trekt niet genoeg betalende kijkers".
Met vrijdag alleen training maak je die vrijdag niet interessant.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
Maasluip schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:31:
[...]

De probleemstelling van de FOM is "vrijdag is niet interessant/trekt niet genoeg betalende kijkers".
Precies, ze willen de vrijdag interessant maken.
Bij Spa dit jaar hielp het zeker. Op vrijdag veel drukker dan andere jaren. En de zaterdag ook iets drukker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 25-10 08:49

Nhz

Op vrijdag als allereerste sessie de kwalificatie voor de sprint doen. :-P

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 00:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Maasluip schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:31:
[...]

Waarom maken ze vrijdag dan niet de Q1 van een half uur na alle vrije trainingen, dan heb je op zaterdag ook minder gezeur met files in de laatste sector.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:48
zonoskar schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:58:
[...]

Waarom maken ze vrijdag dan niet de Q1 van een half uur na alle vrije trainingen, dan heb je op zaterdag ook minder gezeur met files in de laatste sector.
Dat gaat het niet echt interessanter maken... Q1 bepaalt alleen welke 5 traagste auto's er afvallen. Zo heel af en toe heb je wel eens een shocker tussen zitten als er iets echt mis gaat, maar meestal is Q1 gewoon niet zo interessant dus gaat ook niet veel bezoekers trekken op vrijdag.
En die files verhuizen natuurlijk gewoon mee.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:30
Het probleem is gewoon dat FOM het geld wil van 3 dagen kaartjesverkoop maar een formule heeft die eigenlijk maar 1, max 2 van die 3 dagen interessant is voor het grote publiek.

Ze proberen dat nu kunstmatig te veranderen met die sprintweekends, maar dat stoot de oudere fans tegen de borst + het brengt kennelijk nog niet genoeg op qua verkoop dus ze blijven experimenteren tot ze ofwel genoeg 3 dagen uitverkocht zijn of ze merken dat ze te ver gegaan zijn en de verkoop net daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
G_Dragon schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:03:
Geen tracklimits in bocht 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Blik1984 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:20:
[...]

Tegenwoordig zijn overal tracklimits, dat was juist ingevoerd om de inconsistentie te voorkomen. Buiten de lijn (waar dan ook) is TL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Shinji schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:29:
[...]

Tegenwoordig zijn overal tracklimits, dat was juist ingevoerd om de inconsistentie te voorkomen. Buiten de lijn (waar dan ook) is TL.
ok, dat wist ik niet. Ik kan me nog Bahrain 2021 herinneren waarin Lewis 35x (ofzo) buiten de baan ging zonder TL te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Blik1984 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:36:
[...]

ok, dat wist ik niet. Ik kan me nog Bahrain 2021 herinneren waarin Lewis 35x (ofzo) buiten de baan ging zonder TL te krijgen
Dat was volgens mij dan ook één van de aanleidingen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

lordfragger schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:44:
Het probleem is gewoon dat FOM het geld wil van 3 dagen kaartjesverkoop maar een formule heeft die eigenlijk maar 1, max 2 van die 3 dagen interessant is voor het grote publiek.

Ze proberen dat nu kunstmatig te veranderen met die sprintweekends, maar dat stoot de oudere fans tegen de borst + het brengt kennelijk nog niet genoeg op qua verkoop dus ze blijven experimenteren tot ze ofwel genoeg 3 dagen uitverkocht zijn of ze merken dat ze te ver gegaan zijn en de verkoop net daalt.
Er is toch niet veel raars aan dat je 3 van de 3 dagen van een evenement interessant wil maken voor het grote publiek?

Verder krijgt de FOM niet het geld van de kaartverkoop, het geld van de kaartverkoop gaat naar het circuit ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:06

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

[...]

Die waren er wel want om Nederlandse tijd 18:00 maakte de FIA deze namelijk nog bekend zag ik gisteren.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]

Well tracklimits, maar geen camera's die er goed zicht op hadden, aldus het artikel 8)7 :F

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
Momenteel ben ik niet in de gelegenheid een volledige vertaling en samenvatting te doen.

AMuS refereert zelf naar een artikel uit Der Spiegel dat het Audi F1 programma al stopt voordat het begonnen is.

De geruchten over een mogelijke terugtrekking dateren al sinds eind juni. De toenmalige baas Duesmann bij Audi werd toen vervangen door zijn opvolger Döllner. Van Duesmann is bekend dat hij een aanhanger van motorsport is en destijds groen licht kreeg voor het F1 programma. Zijn opvolger heeft minder met motorsport en heeft als taak het verbeteren van de productportfolio en meer inkomsten genereren. Daarmee is er geen plek voor een Formule 1 programma.

Mocht Audi daadwerkelijk uitstappen dan kost dat naast flinke imagoschade een bedrag van 1 miljard.

https://www.auto-motor-un...-rueckzug-milliardengrab/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Chocoball schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:34:
Momenteel ben ik niet in de gelegenheid een volledige vertaling en samenvatting te doen.

AMuS refereert zelf naar een artikel uit Der Spiegel dat het Audi F1 programma al stopt voordat het begonnen is.

De geruchten over een mogelijke terugtrekking dateren al sinds eind juni. De toenmalige baas Duesmann bij Audi werd toen vervangen door zijn opvolger Döllner. Van Duesmann is bekend dat hij een aanhanger van motorsport is en destijds groen licht kreeg voor het F1 programma. Zijn opvolger heeft minder met motorsport en heeft als taak het verbeteren van de productportfolio en meer inkomsten genereren. Daarmee is er geen plek voor een Formule 1 programma.

Mocht Audi daadwerkelijk uitstappen dan kost dat naast flinke imagoschade een bedrag van 1 miljard.

Voor degenen die niet zo goed Duits lezen, maar wel verstaan ("Ein bischen Deutsch sprechen wir allemahl noch", toch? :+ )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Chocoball schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:34:

Audi ontkent tegenover sky DE dat ze stoppen.

Hulkenberg was ook gevraagd door Seidl om naar Audi te gaan. Dat zou volgend seizoen al zijn geweest. Is niet door gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-10 09:54
Net artikel in ams gelezen (meestal zit het achter een betaalmuur) en wat mij betreft een rare collectie van roddels. Met een eindconclusie waarbij opeens een ander argument naar voren komt, nl dat F1 in Duitsland niet populair is.
Ik denk dat ze al te ver zijn gegaan om nog te stoppen. Ook omdat er pas sponsorgeld is als er wordt meegedaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
Uit de AMuS video die door @Wild Chocolate gedeeld is.

De plank mag maximaal 1 mm afslijten. De plank van Leclerc was tot 1,3 mm (0,3 mm teveel) afgesleten en die van Hamilton tot zelfs 3 mm (2 mm teveel).

Ook wist AMuS de mogelijk nieuwe indeling voor een sprint weekend te vertellen:
Vrijdag: vrije training - sprint shootout - parc fermé sprint
Zatetdag: sprint - kwalificatie - parc fermé race
Zondag: race

Zodoende komt er een aparte parc fermé voor de sprint en voor de race.

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 29-10-2023 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Chocoball schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:25:
Uit de AMuS video die door @Wild Chocolate gedeeld is.

De plank mag maximaal 1 mm afslijten. De plank van Leclerc was tot 1,3 mm afgesleten en die van Hamilton tot zelfs 3 mm.

Ook wist AMuS de mogelijk nieuwe indeling voor een sprint weekend te vertellen:
Vrijdag: vrije training - sprint shootout - parc fermé sprint
Zatetdag: sprint - kwalificatie - parc fermé race
Zondag: race

Zodoende komt er een aparte parc fermé voor de sprint en voor de race.
Dus een aparte parc fermé vinden ze nu belangrijker dan het risico op veel schade in de sprint (en daardoor wellicht lastig krijgen in kwalificatie).
Die sprint wordt met dit format veel meer een test race, omdat ze erna dus nog dingen kunnen aanpassen.
"Sprint saturday" gaat hiermee ook weg.

Ik denk dat ik het huidige format leuker vind. Laat de teams het maar lastig hebben in de setup. Geeft soms juist wat verrassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Plenkske schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:49:
[...]
Dus een aparte parc fermé vinden ze nu belangrijker dan het risico op veel schade in de sprint (en daardoor wellicht lastig krijgen in kwalificatie).
Die sprint wordt met dit format veel meer een test race, omdat ze erna dus nog dingen kunnen aanpassen.
"Sprint saturday" gaat hiermee ook weg.

Ik denk dat ik het huidige format leuker vind. Laat de teams het maar lastig hebben in de setup. Geeft soms juist wat verrassingen.
Het voordeel is dat ze na schade in de sprint juist kunnen wisselen naar andere spec zonder vanuit de pits te moeten starten.

dus vanwege het risico op schade in de sprint geven ze de teams juist meer mogelijkheden.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
YakuzA schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:29:
[...]

Het voordeel is dat ze na schade in de sprint juist kunnen wisselen naar andere spec zonder vanuit de pits te moeten starten.

dus vanwege het risico op schade in de sprint geven ze de teams juist meer mogelijkheden.
Ik bedoelde vooral: is er genoeg tijd tussen sprint en quali om dat te fiksen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Plenkske schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

Ik bedoelde vooral: is er genoeg tijd tussen sprint en quali om dat te fiksen.
Ja, dat moet wel lukken.

Nu zit er vaak 3 uur tussen de sprint qualy en sprint en dat is over het algemeen genoeg om alles te doen.
(motor wissel is ca 2 uur bijvoorbeeld)

Vermoed dat ze het misschien oprekken naar 4 uur oid als ze deze volgordes gaan switchen.

Verder opent dit ook de mogelijkheid tot een driver wissel, als een driver in de medical center is door/na de sprint, kan een reserve rijder de qualy van de race doen :P

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 30-10-2023 12:51 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:40
YakuzA schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:48:
[...]

Ja, dat moet wel lukken.

Nu zit er vaak 3 uur tussen de sprint qualy en sprint en dat is over het algemeen genoeg om alles te doen.
(motor wissel is ca 2 uur bijvoorbeeld)

Vermoed dat ze het misschien oprekken naar 4 uur oid als ze deze volgordes gaan switchen.

Verder opent dit ook de mogelijkheid tot een driver wissel, als een driver in de medical center is door/na de sprint, kan een reserve rijder de qualy van de race doen :P
Ik denk niet dat als de driver naar de medical center is, dat ze dan de auto snel genoeg heropgebouwd hebben om mee te doen aan de kwalificatie.
Sowieso al vaak genoeg gezien dat een auto niet snel genoeg gerepareerd was na een crash in FP3 (waarbij de coureur gewoon uitstapte en wegliep), dat deze Q1 niet meer haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Niet helemaal F1 nieuws, maar ook weer een beetje wel. Lawson is 2e geworden in de Super Formula, met maar 0.5 punten voorsprong op de nummer 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-10 15:09
TheBrut3 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:14:
Niet helemaal F1 nieuws, maar ook weer een beetje wel. Lawson is 2e geworden in de Super Formula, met maar 0.5 punten voorsprong op de nummer 3.
Hadden we daar maar een topic voor.... oh wacht... [F1] Randzaken :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:49
The_Admin schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:00:
[...]

Hadden we daar maar een topic voor.... oh wacht... [F1] Randzaken :+
Ik zou het eerder in Algemeen race topic Deel 3 verwachten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

*pakt popcorn* :Y)

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:04
Toch nog een silly season :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:24
Het zou wel gruwelijk zijn als t waar is.

[ Voor 6% gewijzigd door De_Bastaard op 30-10-2023 17:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Lijkt mij sterk, waarom zou Red Bull dat willen? Alonso brengt over het algemeen gezeur mee. Hij zal sneller en stabieler zijn dan Perez. Misschien brengt hij ook wat sponsoren mee, maar ik heb altijd begrepen dat de sponsoren van Perez ook flink geld in het laatje brengen. Verder zal Alonso zo'n 2x zo duur zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:25
Zou wel de ultimate line up zijn zolang Alonso fysiek nog meekan. Misschien 1 of 2 seizoenen. We shall see...

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
TheBrut3 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:17:
Lijkt mij sterk, waarom zou Red Bull dat willen? Alonso brengt over het algemeen gezeur mee. Hij zal sneller en stabieler zijn dan Perez. Misschien brengt hij ook wat sponsoren mee, maar ik heb altijd begrepen dat de sponsoren van Perez ook flink geld in het laatje brengen. Verder zal Alonso zo'n 2x zo duur zijn gok ik.
Ik begreep ook dat Alonso net als Perez van een auto met onderstuur houdt. Dan schiet je er dus niet veel mee op. Je hebt iemand nodig die ook van een oversturende auto houdt, dan kunnen ze beide hun voordeel doen met de RB19/20/etc en kun je die auto ook goed op beide coureurs doorontwikkelen. Ricciardo houdt net als Max van overstuur, daarom lijkt hij me een logische keuze binnen het totale aanbod aan coureurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:58
In geen 1000 jaar... moet allemaal niet gekker worden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:33
Het zou briljant zijn. En herrie veroorzaken :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:10

alienfruit

the alien you never expected

Alonso en Verstappen wilde toch altijd samen eens rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Het is jammer dat Piastri net weer voor een paar jaar heeft bijgetekend bij McLaren. Zie namelijk het liefst een 'jonge hond' naast Verstappen. Iemand die hem het leven op termijn echt zuur kan maken. Zou eigenlijk niet weten wie dat naast Piastri zou kunnen. Piastri is ook geen zekerheidje, maar in mijn ogen wel de beste kandidaat.

De verlenging voor Piastri is voor Norris wellicht reden verder te kijken, maar hij heeft nog een contract tot en met 2025. Tegen die tijd heeft hij er echter ook al 8 seizoenen in de F1 op zitten, dus of dat dan tegen die tijd een geschikte kandidaat is?

Meest logische (tijdelijke) keuze voor Red Bull lijkt me Ricciardo. Stabiel, snel en met de huidige wagen een gegarandeerde 1-2 in het WDC. Maar dan wel totdat er een veelbelovende junior boven komt drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:33
Ik zou in hun geval nu ook voor Ricciardo gaan. Behoorlijk stabiele nr2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Toke_gt schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:33:
[...]

Ik begreep ook dat Alonso net als Perez van een auto met onderstuur houdt. Dan schiet je er dus niet veel mee op. Je hebt iemand nodig die ook van een oversturende auto houdt, dan kunnen ze beide hun voordeel doen met de RB19/20/etc en kun je die auto ook goed op beide coureurs doorontwikkelen. Ricciardo houdt net als Max van overstuur, daarom lijkt hij me een logische keuze binnen het totale aanbod aan coureurs.
Volgens mij maakt het Alonso niet veel uit wat de auto doet, zolang die maar snel is, die stapt in en rijdt er mee weg zeg maar.

Persoonlijk vind ik overstuur ook fijner om mee te rijden, vind onderstuur op de Norschleife echt spannend :X

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:58
alienfruit schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:08:
Alonso en Verstappen wilde toch altijd samen eens rijden?
Endurance racing gaat het ooit worden maar niet in de red bull
Pagina: 1 ... 69 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics