[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 80 Laatste
Acties:
  • 901.139 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:43:
Waar ook heel vaak van gezegd is dat de PotUS nu eigenlijk best oud is. ;)
True, maar doelde er meer op dat er veel meer mensen zijn die tot op hoge leeftiijd blijven doorwerken. Helmut Marko is daar echt geen uitzondering op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-10 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

himlims_ schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:18:
[...]

ik snap nog steeds niet hoe een extra team negatief invloed heeft op de potentieel te ontvangen centjes.

als team ontvang je geld bij behalen van punten. wat veranderd er dan wezelijk/ stel je rijdt met 30 autos [..] zijn het nogsteeds dezelfde plekken die punten behalen. en constructuurs tellign veranderd ook niet.
Het gaat niet over punten. Het gaat over de verdeling van het geld. Als dezelfde pot met geld over 11 teams verdeeld moet worden, ook al krijgt het 11e team maar 1 USD omdat ze laatste eindigen met 0 punten, dan krijgen de andere teams minder geld.

Volgens mij is de uitbetaling op basis van positie. Maar volgens mij is dat ook in het Concorde Agreement beschreven en volgens mij is dat document niet bekend bij het publiek.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

ik snap nog steeds niet hoe een extra team negatief invloed heeft op de potentieel te ontvangen centjes.

als team ontvang je geld bij behalen van punten. wat veranderd er dan wezelijk/ stel je rijdt met 30 autos [..] zijn het nogsteeds dezelfde plekken die punten behalen. en constructuurs tellign veranderd ook niet.

hoe heeft een extra team invloed op inkomste van huidige teams?
Als er 1000M aan prijzengeld wordt uitgekeerd, dan gaat de verdeelsleutel over 11 teams ipv 10 blijkbaar.

De eerste krijgt dan van dat geld ipv 200M maar 190M aan prijzengeld bijvoorbeeld. En #2 krijgt 172 ipv 180M oid. Etc etc.
(De exacte verdeling is natuurlijk onbekend)

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 18-10-2023 14:39 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:17
[...]

hoe heeft een extra team invloed op inkomste van huidige teams?
Er zijn nu 10 bedrijven die samen 900 miljoen moeten verdelen. Straks zijn er 11 bedrijven die 900 miljoen moeten verdelen.

Als we even de ingewikkelde allocatie van de prijzenpot achterwege laten en het versimplificeren met gemiddeldes: elk bedrijf verliest 8,2 miljoen als ze een extra bedrijf toelaten (900/10 = 90, terwijl 900 / 11 = 81,8).

Stel jij bent directeur van een van de 10 huidige bedrijven: wat voor reden zou jij commercieel hebben om een 11e bedrijf toe te laten, waardoor jij minder gaat verdienen? Zakelijk gezien wil jij dat er iets tegenover staat. Bijvoorbeeld dat het 11e bedrijf ervoor zorgt dat de prijzenpot van 900 miljoen naar 1000 miljoen gaat oid.

F1 is geen liefdadigheid. Sterker nog. F1 is meer zakelijk dan dat het een sport is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:12
warp schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:25:
[...]

True, maar doelde er meer op dat er veel meer mensen zijn die tot op hoge leeftiijd blijven doorwerken. Helmut Marko is daar echt geen uitzondering op. ;)
Ja, leeftijd is maar een getalletje. Het gaat meer om de vitaliteit naar mijn mening.
En dr. Marko komt nog behoorlijk vitaal op me over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Goed om te zien dat de FIA het nog allemaal kan relativeren:
https://www.motorsport.co...ts-f1-dominance/10534250/
FIA president Mohammed Ben Sulayem says it would be wrong to “punish” Red Bull for its success in Formula 1, even if one-team domination is a turn-off for fans.

But while Ben Sulayem is open to any idea that would guarantee more excitement but be fair to all competitors, he says that the FIA will not consider anything that is aimed at deliberately holding a team back just because it is doing well.

It [domination] has happened so many times: just look at Lewis Hamilton and Michael Schumacher,” said Ben Sulayem, when asked by Motorsport.com if he had concerns about Red Bull’s lock-out of success being a turn-off.
En wijst meer op het probleem om auto's te volgen, omdat teams nu continu op zoek zijn naar outwash om de performance te verhogen:
“If we take the 2021 F1 cars, based on being two lengths from the car in front, they were losing more than 50% of the [aero] load,” he said.

“With the 2022 single-seaters, there was only a 20% reduction in load. But now we are at about 35%. Surely there has been a worsening.”

[ Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 19-10-2023 13:03 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:47

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

YakuzA schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:02:
Goed om te zien dat de FIA het nog allemaal kan relativeren:
https://www.motorsport.co...ts-f1-dominance/10534250/

[...]

En wijst meer op het probleem om auto's te volgen, omdat teams nu continu op zoek zijn naar outwash om de performance te verhogen:

[...]
En daar ontwikkelen ze natuurlijk ook gewoon op: als je tegenstander je niet kan volgen, dan is daar voor jou een voordeel aan. Je moet immers toch door die lucht heen en dat feit gebruik je nu nuttig. Aero is dus niet alleen om jouw auto tegen de grond te drukken, het is ook om degene achter je van de grond te krijgen, liefst van de baan. Liefst tracklimits, maar met al die stratencircuits zijn die limits meestal goed voor een safetycar. Ook goed.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 14:36
pjottum schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:05:
[...]

En daar ontwikkelen ze natuurlijk ook gewoon op: als je tegenstander je niet kan volgen, dan is daar voor jou een voordeel aan. Je moet immers toch door die lucht heen en dat feit gebruik je nu nuttig. Aero is dus niet alleen om jouw auto tegen de grond te drukken, het is ook om degene achter je van de grond te krijgen, liefst van de baan. Liefst tracklimits, maar met al die stratencircuits zijn die limits meestal goed voor een safetycar. Ook goed.
Dat zeg ik ook al een tijdje. Het eerste jaar konden auto's volgen omdat de ingenieurs vooral bezig geweest zijn om een wagen met een goed ground effect te ontwerpen. Het tweede jaar, toen de basis voor de auto redelijk in orde was, was er tijd om te kijken hoe ze met hun aero andere auto's konden beïnvloeden.

Je hoeft niet persé de snelste auto te hebben als je ervoor kunt zorgen dat de achtervolger niet kan inhalen

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pjottum schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:05:
[...]
Ik denk dat het meer bijvangst is.

Outwash doen teams voornamelijk omdat je er zelf sneller van wordt. Elke m3 lucht die je bij je voorvleugel of voorwielen opzij kan krijgen hoef je niet meer je eigen auto doorheen te duwen.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10 15:42
"Ik ga dit zeker aankaarten. Deze cijfers zijn gewoon uit de lucht gegrepen. Er zijn zoveel problemen in de wereld en er is zoveel armoede, dus hoe kan een mondiale bond boetes van zes of zeven cijfers verzinnen?"
Omdat jullie ook miljoenen verdienen misschien?

https://nos.nl/artikel/24...0-000-euro-naar-1-miljoen

[ Voor 15% gewijzigd door xzaz op 20-10-2023 09:19 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Net zoals voor elke verkeersboete ook geld:
If You Can't Do The Time, Don't Do The Crime
:P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:18

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Tjah, uit hetzelfde artikel:
"Het is een hoop geld. Sommige coureurs verdienen minder dan dat", zei Ferrari-coureur Charles Leclerc.
Voor sommigen zou dat inderdaad hun jaarsalaris zijn:
DriverTeamSalary ($ million)Contract length
TsunodaAlphaTauri 12023+
Sargeant Williams12023+

https://racingnews365.com/f1-driver-salaries-2023

Waarschijnlijk zal het team een groot deel van de kosten dragen maar toch. Ik ben het dan wel met Hamilton eens: "Als ze een boete van een miljoen gaan opleggen, laten we er dan voor zorgen dat 100 procent daarvan naar een goed doel gaat."

Alleen dan loont het misschien weer om nog een keer extra de baan over te steken :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Pendaco schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:00:
[...]

Tjah, uit hetzelfde artikel:

[...]

Voor sommigen zou dat inderdaad hun jaarsalaris zijn:
DriverTeamSalary ($ million)Contract length
TsunodaAlphaTauri 12023+
Sargeant Williams12023+

https://racingnews365.com/f1-driver-salaries-2023

Waarschijnlijk zal het team een groot deel van de kosten dragen maar toch. Ik ben het dan wel met Hamilton eens: "Als ze een boete van een miljoen gaan opleggen, laten we er dan voor zorgen dat 100 procent daarvan naar een goed doel gaat."

Alleen dan loont het misschien weer om nog een keer extra de baan over te steken :D
Ach, die 1 miljoen zal dan ook niet zomaar opgelegd gaan worden. Het is meer een waarschuwing voor de coureurs dat ze goed nadenken voordat ze iets doen.

En ik vind het weer typisch om dit voorval voor eigen politieke agenda te gebruiken. Maar hey, dat ben ik weer. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
sjaool schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:07:
[...]

En ik vind het weer typisch om dit voorval voor eigen politieke agenda te gebruiken. Maar hey, dat ben ik weer. :+
Rustig maar, hij heeft het over een goed doel zonder meer. Diep ademhalen, alles komt goed. Zoveel bekende personen die het idee 'goede doelen' vermelden, zonder specifiek te zijn. Ook in de UK/US bvb zit dat er diep ingebakken, dat als je bekend bent, je terug geeft aan de community. (en belastingsvoordelen)

Geen 'agenda'. En ook piloten zijn maar mensen, die een mening mogen hebben. Toch?

De opmerking komt vast omdat het over Hamilton gaat. Die man moet men hier toch om de zoveel posts toch zoveel mogelijk in een slecht daglicht stellen, hoort er in dit topic wel bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 20-10-2023 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-10 09:51
sjaool schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:07:
[...]

Ach, die 1 miljoen zal dan ook niet zomaar opgelegd gaan worden. Het is meer een waarschuwing voor de coureurs dat ze goed nadenken voordat ze iets doen.

Eigenlijk ben ik het wel met Hamilton eens.

Je kunt de vraag stellen of je het geld liever in de zak van de aandeelhouders/eigenaren ziet verdwijnen of besteed wordt aan iets waar de sport baat bij heeft.
Er is al teveel zelfverrijking op deze planeet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het is de FIA die de boetes oplegt, niet FOM. Dus verdwijnen in de zak van de aandeelhouders/eigenaren zal sowieso geen sprake van zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-10 16:58
De superlicentiekosten voor F1 zijn al hoger dan ze ooit waren, de boetes gaan verder omhoog. Kan me niet voorstellen dat andere bijdragen voor de FIA niet ook omhoog zijn gegaan. Als de boetes nodig zijn voor een normale bedrijfsvoering is de FIA op sterven na dood.
Als het niet nodig is voor een normale bedrijfsvoering dan zou een verplichting om dit in goede doelen te investeren een nobel streven zijn. Specifiek iets als Hamilton's goede doel om meer diversiteit te krijgen in het racen is iets wat ook dichtbij de core values van de FIA licht en zou ik daarom gewoon toejuichen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Amos_x schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:49:
[...]

Rustig maar, hij heeft het over een goed doel zonder meer. Diep ademhalen, alles komt goed. Zoveel bekende personen die het idee 'goede doelen' vermelden, zonder specifiek te zijn. Ook in de UK/US bvb zit dat er diep ingebakken, dat als je bekend bent, je terug geeft aan de community. (en belastingsvoordelen)

Geen 'agenda'. En ook piloten zijn maar mensen, die een mening mogen hebben. Toch?

De opmerking komt vast omdat het over Hamilton gaat. Die man moet men hier toch om de zoveel posts toch zoveel mogelijk in een slecht daglicht stellen, hoort er in dit topic wel bij.
Daar gaat het mij niet om. Hij geeft geen antwoord op de vraag maar breit er een mooi verhaal aan dat in zijn voordeel uit kan pakken. Dat van die goede doelen doe je maar lekker tijdens een drivers briefing of in de vergaderkamertjes met de FIA.

Het is niet zo zeer dat ik het niet met hem eens ben dat een boete ten goede moet komen aan de veiligheid. Maar voor meer diversiteit etc. kom op, dat is een heel ander iets. Dat bedoel ik dus met de eigen politieke agenda.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

AvK schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:12:
Lees hier en daar dat er hommeles zou zijn binnen het RB kamp. Herr Dokter en Horner zouden elkaar in de weg zitten?????? Lijkt me een beetje sterk. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn natuurlijk. Horner vond De Vries niet zo'n goed idee......... Nou ja. Die waren er wel meer. Komkommertijd zo tussen de wedstrijden? Hoe zien jullie dat of hebben jullie betere info?
En hier het genuanceerde en wat minder roddelrubriek nivo verhaal :)

https://www.motorsport.co...really-going-on/10534744/
What’s really going on at the top of Red Bull’s F1 team
Exactly one year on from the passing of Red Bull founder Dietrich Mateschitz, his Formula 1 team has shown no signs of losing any of its brilliance.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
YouTube: How F1’s current breed of cars expose struggling drivers

Interessant filmpje.

Wat mij betreft was de rule change naar ground effect de verkeerde keuze.

Het idee was wellicht goed (meer actie op de baan, meer inhalen), maar ook dat blijkt na twee jaar alweer volledig achterhaald, en het veld ligt nog verder uit elkaar dan ooit omdat het hele idee van ground effect zo moeilijk onder de knie te krijgen is.

F1 is geen 'inhaal' sport, en geen 'track position' sport. Nooit geweest. Veelal tactiek, en een vleugje endurance management.

Dan zag ik persoonlijk nog meer in het DRS verhaal als er per se meer actie en inhalen moest zijn voor het spektakel en de kijkcijfers.

En dat zeg ik niet omdat nu slechtere rijders duidelijker zichtbaar zijn. Het is enkel jammer dat er 2, maximum 3 rijders uit hele veld goed genoeg zijn om zich aan te passen. Max en Alonso.

De wagens schijnen minder op gevoel gereden te kunnen worden (dat moeten we maar even aanvaarden als argument, want niemand hier rijdt dagelijks in een F1 denk ik) omdat ze zo hard afgesteld moeten worden met anti-dive en zo, om het ground effect te laten werken. Er gaat dus wat van die race craft verloren. Blijft over, racers die minder op gevoel racen en de auto vertrouwen. Max met z'n sim ervaring waar je ook geen feedback hebt, en Alonso die steeds agressief heeft gereden.

Kleine bumps, windvlagen, allemaal hebben ze een impact op het ground effect. Knife-edge wagens wordt vaak gezegd.

F1 is steeds een downforce race klasse geweest, en het lijkt me dat er in de transitie inderdaad 'iets' verloren is gegaan. Ground effect is meer iets voor LMP1 type wagens. Grote vloer, geen open wheel, ...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:36
Amos_x schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:38:
Het idee was wellicht goed (meer actie op de baan, meer inhalen), maar ook dat blijkt na twee jaar alweer volledig achterhaald, en het veld ligt nog verder uit elkaar dan ooit omdat het hele idee van ground effect zo moeilijk onder de knie te krijgen is.
Eh... wat?
Volgens mij moet je even een wedstrijd van een paar jaar terug gaan kijken... Het veld ligt juist absurd dicht bij elkaar momenteel! Kwalificatietijden liggen zeer dicht bij elkaar en waar het een paar jaar geleden normaal was dat de kop van het veld de staart altijd wel op een rondje en meestal op 2 rondjes zette is dat nu zeker niet meer aan de orde. Het is dat Max zo absurd goed is, maar als je die wegdenkt is het helemaal bizar close tussen de top 5 teams of zo. En het is ook niet alsof daarachter zo'n gat ligt, en we zien ook eigenlijk alle teams wel eens ineens een stuk naar voren rijden, er is geen enkel team wat duidelijk altijd slecht is.
Volgens mij is de F1 in een zeer goede conditie momenteel.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-10 12:19

Uhm.. je kijkt wel seizoen 2023??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-10 09:08

Interessant filmpje.

F1 is geen 'inhaal' sport, en geen 'track position' sport. Nooit geweest. Veelal tactiek, en een vleugje endurance management.

Dan zag ik persoonlijk nog meer in het DRS verhaal als er per se meer actie en inhalen moest zijn voor het spektakel en de kijkcijfers.

En dat zeg ik niet omdat nu slechtere rijders duidelijker zichtbaar zijn. Het is enkel jammer dat er 2, maximum 3 rijders uit hele veld goed genoeg zijn om zich aan te passen. Max en Alonso.

De wagens schijnen minder op gevoel gereden te kunnen worden (dat moeten we maar even aanvaarden als argument, want niemand hier rijdt dagelijks in een F1 denk ik) omdat ze zo hard afgesteld moeten worden met anti-dive en zo, om het ground effect te laten werken. Er gaat dus wat van die race craft verloren. Blijft over, racers die minder op gevoel racen en de auto vertrouwen. Max met z'n sim ervaring waar je ook geen feedback hebt, en Alonso die steeds agressief heeft gereden.

Kleine bumps, windvlagen, allemaal hebben ze een impact op het ground effect. Knife-edge wagens wordt vaak gezegd.

F1 is steeds een downforce race klasse geweest, en het lijkt me dat er in de transitie inderdaad 'iets' verloren is gegaan. Ground effect is meer iets voor LMP1 type wagens. Grote vloer, geen open wheel, ...
Het veld ligt alles behalve ver van elkaar. Bekijk de kwalificaties eens terug dan zie je dat de meeste binnen 1 seconde zitten. Vroeger reed Ham het hele veld op minimaal een ronde dat is Max dit jaar nog niet gelukt.
Kijk je wel naar dezelfde races?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
D.deJong schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:57:
[...]

Het veld ligt alles behalve ver van elkaar. Bekijk de kwalificaties eens terug dan zie je dat de meeste binnen 1 seconde zitten. Vroeger reed Ham het hele veld op minimaal een ronde dat is Max dit jaar nog niet gelukt.
Kijk je wel naar dezelfde races?
Slecht verwoord, ik bedoel ver van elkaar met welk team wel en niet overweg kan met het ground effect. "being on top of it". Voor Haas, Alfa en AT is het alweer een volledig verloren jaargang.

En dan het schommelen als ze ook maar het minste aanpassen, en 'gokken' naar de juiste ontwikkelrichting (AM), of omgekeerd, McLaren.

Het is leuk voor de kijker wellicht, maar het voelt allemaal nogal arbitrair, zoekend en trial and error. Ipv echt te gaan racen in goed afgestelde, performante wagens die dat ook blijven over een volledig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:35
Amos_x schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:05:
[...]

Slecht verwoord, ik bedoel ver van elkaar met welk team wel en niet overweg kan met het ground effect. "being on top of it". Voor Haas, Alfa en AT is het alweer een volledig verloren jaargang.

En dan het schommelen als ze ook maar het minste aanpassen, en 'gokken' naar de juiste ontwikkelrichting (AM), of omgekeerd, McLaren.

Het is leuk voor de kijker wellicht, maar het voelt allemaal nogal arbitrair, zoekend en trial and error. Ipv echt te gaan racen in goed afgestelde, performante wagens die dat ook blijven over een volledig jaar.
Haas en Alfa zitten er al jaren niet bij. Ook voor ground effect niet. Toen zaten ze er veel verder vanaf.

Aston Martin heeft gewoon nog geen top-ontwikkelteam... Hadden ze al niet. Met een gekopieerde auto lijkt het heel wat, tot ze zelf moeten ontwikkelen. Dat was bij de racing point mercedes-kloon zo, en dat is nu met de RB kloon hetzelfde verhaal. McLaren heeft juist een hele stap gemaakt maar dat is ook niet goed blijkbaar.

De verschillen waren veel groter voor de ground effect autos. Gisteren een kwalificatie gezien waar de top 5 binnen 2 tiende zat? Top 3 binnen een tiende?

Ik 2016 bijvoorbeeld, zat er 1,1 seconde tussen de nummer 1 en nummer 5.... En tussen Merc en de nummer 2 team (RB verstappen toen) 0,6 seconde.

It's not even close.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27

DarkSide

theres no place like ::1

wat bedoel je met echt te gaan racen in goed afgestelde, performante wagens.

Want F1 is zowat altijd in beweging geweest.
Grotere motoren. Kleinere motoren. Wel / geen turbo. Zoeken naar opties binnen de regels etc.
En er zijn altijd teams geweest die moeite hebben om zich aan te passen. Of nooit voor een titel hebben kunnen stijden.
En het heeft ook niet altijd te maken met geld (zie ferrari).

En er zijn teams die on top waren. En de weg kwijt geraakt zijn.(williams, mclaren)

Vindt dat juist mooi.
Nu zie je mclaren echt groeien (En hoop dat ze in 2024 dat ook volhouden).

Het is een complexe sport. En er kan altijd wel wat verbeterd worden.
Maar toch dit seizoen is toch mooi. Ze zitten dicht bij elkaar. Is wisseling van de wacht.

Ik geniet van dit seizoen.
En ben blij dat F1 geen stock competitie is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

Pierre

Van nature lui!

Dat is een hele hoop koper :9
Wrong topic

[ Voor 25% gewijzigd door Pierre op 22-10-2023 20:29 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-10 09:54
Finraziel schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:52:
[...]

Eh... wat?
Volgens mij moet je even een wedstrijd van een paar jaar terug gaan kijken... Het veld ligt juist absurd dicht bij elkaar momenteel! Kwalificatietijden liggen zeer dicht bij elkaar en waar het een paar jaar geleden normaal was dat de kop van het veld de staart altijd wel op een rondje en meestal op 2 rondjes zette is dat nu zeker niet meer aan de orde. Het is dat Max zo absurd goed is, maar als je die wegdenkt is het helemaal bizar close tussen de top 5 teams of zo. En het is ook niet alsof daarachter zo'n gat ligt, en we zien ook eigenlijk alle teams wel eens ineens een stuk naar voren rijden, er is geen enkel team wat duidelijk altijd slecht is.
Volgens mij is de F1 in een zeer goede conditie momenteel.
Dat de staart van het veld op minder rondes wordt gereden heeft volgens mij meer te maken met veel meer inzet van de (virtual) safety car waardoor alles weer bij elkaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20:17
Marcel Br schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 23:06:
[...]
Dat de staart van het veld op minder rondes wordt gereden heeft volgens mij meer te maken met veel meer inzet van de (virtual) safety car waardoor alles weer bij elkaar komt.
De SC zorgt inderdaad wel voor minder gaten, maar het veld zit wel degelijk dichter bij elkaar dan pakweg 30 jaar geleden. Kijk maar eens naar uitslagen van de races begin jaren 90. Enkel de top 5 zat in de regel nog in dezelfde ronde, waarna de rest tot 4 of 5 rondjes achterstand had.

Dat zie je nu niet meer. Zonder SC zal ongeveer het halve veld nog wel op 1 ronde achterstand eindigen (hoewel, gisteren 'slechts' vanaf P13), maar 2 ronden of meer zal een zeldzaamheid zijn.

Ook voorin zijn de marges zo bizar klein geworden. Eén keer je rempunt missen kan je de race kosten, zoals gisteren wellicht met Lewis is gebeurd.

Schumacher vertelde wel eens dat hij het af en toe zo makkelijk had dat hij tijdens de race al na zat te denken over wat hij de dagen erna eens zou gaan doen. Dat kan zelfs Verstappen zich in een dominante race zich momenteel niet veroorloven, laat staan de rest van het veld of als het - zoals gisteren - wat dichter bij elkaar zit.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
alexbl69 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 07:43:
[...]

Schumacher vertelde wel eens dat hij het af en toe zo makkelijk had dat hij tijdens de race al na zat te denken over wat hij de dagen erna eens zou gaan doen. Dat kan zelfs Verstappen zich in een dominante race zich momenteel niet veroorloven, laat staan de rest van het veld of als het - zoals gisteren - wat dichter bij elkaar zit.
Nu wellicht niet meer, maar in de eerste helft van het seizoen had het er alle schijn van dat ze de voorsprong bewust niet te groot lieten worden, en dus al "sandbaggend" naar de overwinning cruisen.

Ik ben overigens wel tevreden dat het inderdaad allemaal wat dichter komt.

Ferrari gisteren... Wat daar van te denken. Leclerc weer zo mak als een lammetje. De enige die daar met overtuiging zit te racen lijkt Sainz wel. In theorie niet hetzelfde natuurtalent als Leclerc, en aangenomen als solide tweede rijder in functie van Leclerc, maar doet het wel erg goed met die Ferrari.

Kan inderdaad niet makkelijk zijn om al voor de zoveelste keer teamorders te moeten geven die de kant op vallen van de tweede rijder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Amos_x schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:23:
[...]

Ferrari gisteren... Wat daar van te denken. Leclerc weer zo mak als een lammetje. De enige die daar met overtuiging zit te racen lijkt Sainz wel. In theorie niet hetzelfde natuurtalent als Leclerc, en aangenomen als solide tweede rijder in functie van Leclerc, maar doet het wel erg goed met die Ferrari.

Kan inderdaad niet makkelijk zijn om al voor de zoveelste keer teamorders te moeten geven die de kant op vallen van de tweede rijder...
Het helpt natuurlijk ook niet als ze Leclerc op een 1 stop strategie zetten. Dat was uiteindelijk gewoon te langzaam, kijk maar naar Russel, die ging uiteindelijk toch voor de 2 stop waar ze bij Ferrari pas in ronde 46 aan gingen denken.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:19
Die diskwalificatie van Hamilton en leclerc doen mij toch afvragen of het hele grond effect wel zo'n goed idee was.

Tuurlijk ze kunnen nog steeds dichter bij elkaar rijden dan voorheen maar dat verschil is ook niet zo groot meer. Nu zitten de auto's zo laag bij de grond dat ze eigenlijk altijd stuiteren tenzij ze op een biljarttafel aan het rijden zijn.

En buitenom dat het eigenlijk 'lelijk' is om naar te kijken kan het ook niet echt gezond zijn. Bij elke onboard op het rechte eind hoor je elke auto stuiteren.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
AtlAntA schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:58:
Die diskwalificatie van Hamilton en leclerc doen mij toch afvragen of het hele grond effect wel zo'n goed idee was.

Tuurlijk ze kunnen nog steeds dichter bij elkaar rijden dan voorheen maar dat verschil is ook niet zo groot meer. Nu zitten de auto's zo laag bij de grond dat ze eigenlijk altijd stuiteren tenzij ze op een biljarttafel aan het rijden zijn.

En buitenom dat het eigenlijk 'lelijk' is om naar te kijken kan het ook niet echt gezond zijn. Bij elke onboard op het rechte eind hoor je elke auto stuiteren.
Dat was voor de ground effect auto’s al een probleem op COTA.

https://racer.com/2019/11...tally-unacceptable-perez/

In 2019 al klachten over hoofdpijn en nekklachten op COTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:49
Dat stuiteren valt best wel mee. Austin is gewoon erg hobbelig. Kijk eens naar Japan, dat was een biljart laken. Eens dat de verschillen tussen de teams inderdaad niet groot zijn. Max heeft iets gevonden bij BAKU waardoor hgij de auto beter snapt. Het kan natuurlijk zijn dat andere het niet goed snappen hoe je met zo'n auto moet rijden. Daarenetegen ben ik het ook eens dat sommige teams het concept totaal nog niet goed begrijpen. Je kunt nog zoveel geld er in pompen, je meot het concept wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:43
AtlAntA schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:58:

d-vine schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:06:
[...]

Het is een standaard straf voor een onderkant die te ver is afgesleten.

Dat was al zo in 1994 bijvoorbeeld toen Schumacher een DSQ kreeg voor de plaat aan de onderkant van de auto die te hard was afgesleten.
Had al wat gepost in ander topic.

Het is iets wat al stampt uit de jaren 90 dus heeft niet bepaald te maken met de regels van dit jaar.

en het zal best nog wel een paar keer zijn voorgekomen maar deze weet ik nog goed omdat door de DSQ van Michael die andere Verstappen Jos naar plek 3 ging

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DarkSide schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:25:
wat bedoel je met echt te gaan racen in goed afgestelde, performante wagens.
ik denk wat we vorige race in qatar gezien hebben; echt racen!!!

fuck dat rubber; het moet op; vol gas erop!!! was op sommige momenten erg gaaf, jaren niet gezien.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
himlims_ schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:47:
[...]

ik denk wat we vorige race in qatar gezien hebben; echt racen!!!

fuck dat rubber; het moet op; vol gas erop!!! was op sommige momenten erg gaaf, jaren niet gezien.
Dat vol gas erop was prima, maar door de verplichte stops was het super voorspelbaar.
Ik vond het dan gisteren leuker, met de onverwachte pitstops en regelmatig inhaalacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Plenkske schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

Dat vol gas erop was prima, maar door de verplichte stops was het super voorspelbaar.
Ik vond het dan gisteren leuker, met de onverwachte pitstops en regelmatig inhaalacties.
gister in slaap gevallen, vond nogal eentonig :+ maar lees nu dat er paar teams gedisqualificeerd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
d-vine schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:40:
[...]

[...]

Het is iets wat al stampt uit de jaren 90 dus heeft niet bepaald te maken met de regels van dit jaar.
In de jaren '90 kon de zijkant van de wagens dicht met die barge boards. Waardoor het veel makkelijker is om die onderdruk te houden. Nu moet men met allerhande aero truukjes en vorteces en dergelijke die onderdruk onder de vloer houden.

Waardoor een hobbelig circuit of iets te hoge curbs die theoretische (windtunnel) luchtstroom onderbreken, er weer lucht onder/bij kan, en het zuigeffect dus variabel is.

Meerdere piloten hebben al aangegeven dat de auto in dezelfde bochten een paar keer over gaat van onderstuur naar overstuur naar onderstuur. Erg nerveus en je kan ook niet meer vol vertrouwen in de auto en hoe die gaat reageren.

Veel piloten hebben het daar blijkbaar moeilijk mee. Getuige wat je ziet op het veld in elke race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:43
Amos_x schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:59:
[...]

In de jaren '90 kon de zijkant van de wagens dicht met die barge boards. Waardoor het veel makkelijker is om die onderdruk te houden. Nu moet men met allerhande aero truukjes en vorteces en dergelijke die onderdruk onder de vloer houden.

Waardoor een hobbelig circuit of iets te hoge curbs die theoretische (windtunnel) luchtstroom onderbreken, er weer lucht onder/bij kan, en het zuigeffect dus variabel is.

Meerdere piloten hebben al aangegeven dat de auto in dezelfde bochten een paar keer over gaat van onderstuur naar overstuur naar onderstuur. Erg nerveus en je kan ook niet meer vol vertrouwen in de auto en hoe die gaat reageren.

Veel piloten hebben het daar blijkbaar moeilijk mee. Getuige wat je ziet op het veld in elke race.
F1 zijn deze weg ingegaan met een reden, dat het nog niet super uitpakt is een andere ding ook al leek het vorig seizoen wel beter was.
De discussie over aerodynamica zal er altijd blijven daarvoor is het de formule 1.

Maar de regel van de ondervloer is er al jarenlang. En dit is de eerste keer in lange tijd dat er een DSQ volgt. Nieuwe vloer Mercedes, hobbelig circuit, sprint weekend en het is bingo.

Trackside engineering director Andrew Shovlin wijst ook naar het sprintrace-format. "Dit is een van de valkuilen in een sprintweekend, waar je maar een uur training hebt. Geen oefenstint met voldoende brandstof aan boord voor de race, gecombineerd met een hobbelig circuit waar de coureurs mee te maken krijgen tijdens de Grand Prix, zijn factoren die hebben gezorgd voor meer slijtage. We leren ervan en proberen naar de positieven te kijken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• alexbl69
Amos_x schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:23:
[...]
Vermoed dat dat komt omdat Leclerc als hun 'toekomstige kampioen' wordt gezien, terwijl de positie van Sainz een stuk minder zeker is.

Gevolg is dat Leclerc helemaal niks durft te zeggen, terwijl Sainz - die toch niks te verliezen heeft - op z'n strepen kan staan en de poot af en toe stijf houdt. Gevolg is meer succes.

Vond het gisteren ook wel weer 'grappig' dat Sainz zelf op moest merken dat hij in de slotfase rap inliep op Norris. Als antwoord kreeg hij bijna een 'oh ja?', en daarna tot 2 keer 'let's go!!!'. Het lijkt erop alsof de tactische afdeling bij Ferrari totaal geen aandacht aan hem besteed en enkel met Leclerc bezig is. En gezien het niveau van die afdeling is dat een gunstig iets voor Sainz ;).

Gevolg is ook dat het zelfvertrouwen van Leclerc inmiddels een absoluut dieptepunt heeft bereikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

alexbl69 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:57:
[...]
Gevolg is ook dat het zelfvertrouwen van Leclerc inmiddels een absoluut dieptepunt heeft bereikt.
triest - ergens begrijp ik de charme van ferrari/rode overal wel. andere kant is dat een van de weinige teams waar je beter 'gewoon weg kunt blijven'. Los van schumi zijn tijd, is het eigenlijk nooit iets geweest. Ten tijden van vettel, konden ze nog af en toe mercedes bijblijven of aftroeven, maar dat is dan ook het enige.

Als charles zou zijn; lekker verder kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

himlims_ schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:34:
[...]

triest - ergens begrijp ik de charme van ferrari/rode overal wel. andere kant is dat een van de weinige teams waar je beter 'gewoon weg kunt blijven'. Los van schumi zijn tijd, is het eigenlijk nooit iets geweest. Ten tijden van vettel, konden ze nog af en toe mercedes bijblijven of aftroeven, maar dat is dan ook het enige.

Als charles zou zijn; lekker verder kijken.
Wel, hij is bij mij ook zelf wel beetje door de mand gevallen. Denk dat ie mentaal misschien niet sterk genoeg is.

Het moet verder ook wel pijn doen om je medetalent en rivaal ondertussen al zijn 50e P1 te zien pakken en 3e WDC terwijl de klok verder tikt......

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 25-10 09:54
d-vine schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:40:
[...]

[...]

en het zal best nog wel een paar keer zijn voorgekomen maar deze weet ik nog goed omdat door de DSQ van Michael die andere Verstappen Jos naar plek 3 ging
Ik weet hem nog goed omdat het de eerste race was die ik bezocht heb. In de auto op de terugweg de diskwalificatie gehoord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10 06:38

Tripl3 D

Brother in Arms

Nieuwe tussenstand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuJJ4tpaaWx79rWGT39qp9A3NXU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r1IQss9xJ2HqRcyMQhD57by8.jpg?f=user_large

Wat blijft die Norris (en McLaren in een iets mindere mate) als een raket gaan!!
Nu ook Leclerc voorbij, Sainz en Alonso zijn ook binnen handbereik (en wie weet zelfs Hamilton).

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik blijf het tracklimits verhaal toch maar een kunstmatige ingreep vinden. Zeker in de kwalificaties is dit irritant voor de kijker. Nu snap ik het risico van grindbakken wel, maar het had wel het beoogde effect dat iemand die te ver over een kerb heen ging op z'n minst vuile banden had en daar enkele bochten last van had.

Nu zat ik te denken waarom geen hele smalle (zeg, 1,5 achterband brede) grindbakken tegen de kerb aan leggen? Dan heb je wel het effect dat men binnen de lijntjes wil blijven, maar niet direct het "over-de-kop-rol gevaar" van een full grindbak.

[ Voor 5% gewijzigd door BreadFan op 23-10-2023 15:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
BreadFan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:28:
Ik blijf het tracklimits verhaal toch maar een kunstmatige ingreep vinden. Zeker in de kwalificaties is dit irritant voor de kijker. Nu snap ik het risico van grindbakken wel, maar het had wel het beoogde effect dat iemand die te ver over een kerb heen ging op z'n minst vuile banden had en daar enkele bochten last van had.

Nu zat ik te denken waarom geen hele smalle (zeg, 1,5 achterband brede) grindbakken tegen de kerb aan leggen? Dan heb je wel het effect dat men binnen de lijntjes wil blijven, maar niet direct het "over-de-kop-rol gevaar" van een full grindbak.
Zucht. blijf binnen de lijnen. Maak je zie 3 meter breed, gaan ze op 3.01 rijden, maak je ze 6 breed, dan 6.01. Wat je ook doet, het maakt niets uit. Blijf binnen de lijn en je rondje blijft staan. Teams en rijders miepen er niet over, waarom dan elke keer wel hier (en elders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz

Het risico van grind op de baan is erg groot met dergelijke grindbakken.
Het zijn namelijk geen kleine tuinsteentjes, maar serieuze brokken steen van minimaal de diameter van een ei. Denk je eens in wanneer een zo'n "ei" gelanceerd word door een achterwiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-10 14:49
Tripl3 D schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:25:
Nieuwe tussenstand:

[Afbeelding]

Wat blijft die Norris (en McLaren in een iets mindere mate) als een raket gaan!!
Nu ook Leclerc voorbij, Sainz en Alonso zijn ook binnen handbereik (en wie weet zelfs Hamilton).
Nja wel met de kanttekening natuurlijk dat Piasti een compleet baalweekend heeft gehad met 2 keer een auto die stuk was.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 16-10 14:36

Ik zou eigenlijk denken dat het risico op koprol net groter is. Als de grindbak maar 2m breed is, kom je eigenlijk met de banden tegen een rand aan. Je wielen graven zich net een beetje in en daarna knallen je wielen tegen de rand van zo'n grindbak aan.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-10 16:27

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

En wat denk je dat er gebeurt als er een motor rijder met zijn voorwiel in die grindbaksleuf terecht komt? :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Martin0 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:45:
[...]
Nja wel met de kanttekening natuurlijk dat Piasti een compleet baalweekend heeft gehad met 2 keer een auto die stuk was.
Dit keer kwam het door zelf aangebrachte schade door tegen Ocon aan te rijden. (of Ocon tegen hem)

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 23-10-2023 16:12 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-10 19:08
Voor over de witte streep kan men natuurlijk een soort van lane assist in de wagen zetten. Bij een signaal ben je te ver gegaan. Lijkt mij nog niet eens zo super ingewikkeld te implementeren. Maar goed, ik ben een leek dus daar zullen wel een paar 100en adders onder het gras liggen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:03
Holk schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:31:
[...]

Zucht. blijf binnen de lijnen. Maak je zie 3 meter breed, gaan ze op 3.01 rijden, maak je ze 6 breed, dan 6.01. Wat je ook doet, het maakt niets uit. Blijf binnen de lijn en je rondje blijft staan. Teams en rijders miepen er niet over, waarom dan elke keer wel hier (en elders)
Op zich mee eens maar de bocht moet wel blijven lopen. Je zag voor de lijnaanpassingen vorige week en deze week dat het de coureurs niet lukt om een soepel bocht te maken bij sommige lijnen. Als ze iets vloeiender uitgezet werden lukte dat in eens wel. Maar verder helemaal eens. Elke cm die je geeft pakken ze 1,5 van terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:25

JB

Cédric roelt!

YakuzA schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:11:
[...]

Dit keer kwam het door zelf aangebrachte schade door tegen Ocon aan te rijden. (of Ocon tegen hem)
Of was het andersom? OCO staat er ook niet bepaald goed op de laatste races...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercurious
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-05 17:26
Een oplossing voor tracklines is misschien om de kerbs/lijnen daar nat te maken en te houden. Als er wel n situatie is waarbij de coureurs wegblijven van de kerbs dan is het de combinatie van n droge baan met natte kerbs. En je kan het systeem naar behoeven in of uit zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
Bvanham schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:31:
[...]

Op zich mee eens maar de bocht moet wel blijven lopen. Je zag voor de lijnaanpassingen vorige week en deze week dat het de coureurs niet lukt om een soepel bocht te maken bij sommige lijnen. Als ze iets vloeiender uitgezet werden lukte dat in eens wel. Maar verder helemaal eens. Elke cm die je geeft pakken ze 1,5 van terug
Kom op, het is een circuit, geen oval. Dan is de lijn anders, deal with it toch? En zoals ze op Sky ook zeiden; ze pakken wat je ze geeft, dus als je de lijn een meter opschuift, schuiven ze ook een meter op en begin je van voor af aan.

Zelf vind ik het nu een stuk duidelijker dan in het verleden. Bocht 2 niet en 4 wel maar 5 en 6 alleen op vrijdag :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:44
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F9IvfZtXwAA9gpD?format=jpg&name=4096x4096

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:03
Go Lando, nicer person and better driver. that 1 win was a lucky shot for russell.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
De FOM baalt van de vele tracklimit overtredingen omdat de uitslag te lang op zich laat wachten zoals laatst met Piastri die daardoor uit de top 3 viel terwijl hij reeds geïnterviewd werd.

FIA president Ben Sulayem wil best helpen. Tegen een extra vergoeding kan er beter gecontroleerd worden door meer ogen (mankracht) ernaar te laten kijken bijvoorbeeld. Of dat circuits wat hem betreft straks kunnen worden uitgesloten als ze het tracklimit probleem op hun circuit niet oplossen. Een Austria Ring en een Losail circuit bijvoorbeeld zouden daarmee hun plek op de kalender kunnen verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
Chocoball schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:54:
Of dat circuits wat hem betreft straks kunnen worden uitgesloten als ze het tracklimit probleem op hun circuit niet oplossen. Een Austria Ring en een Losail circuit bijvoorbeeld zouden daarmee hun plek op de kalender kunnen verliezen.
Heeft die joker dat echt gezegd? :+
Niks mis met coureurs die zich aan de regels moeten houden. Mij betreft mogen ze wel terug naar het oude concept van één of meerdere bochten aanwijzen als tracklimits en niet mierenneuken om elke centimeter bij elke bocht. Een circuit van de kalender halen is imo echt onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:15
De FOM baalt van de vele tracklimit overtredingen omdat de uitslag te lang op zich laat wachten zoals laatst met Piastri die daardoor uit de top 3 viel terwijl hij reeds geïnterviewd werd.

FIA president Ben Sulayem wil best helpen. Tegen een extra vergoeding kan er beter gecontroleerd worden door meer ogen (mankracht) ernaar te laten kijken bijvoorbeeld. Of dat circuits wat hem betreft straks kunnen worden uitgesloten als ze het tracklimit probleem op hun circuit niet oplossen. Een Austria Ring en een Losail circuit bijvoorbeeld zouden daarmee hun plek op de kalender kunnen verliezen.
Ach ja, de machtstrijd is overduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:01
Je hebt op YouTube altijd 2 versies van de race samenvatting 1 met nl commentaar en 1 met uk commentaar. De laatste tijd krijg ik bij beide samenvatting het commentaar in het nederlands.. iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
Drials schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:31:
Je hebt op YouTube altijd 2 versies van de race samenvatting 1 met nl commentaar en 1 met uk commentaar. De laatste tijd krijg ik bij beide samenvatting het commentaar in het nederlands.. iemand enig idee hoe dit kan?
Check even bij de video met de Engelse titel onder het settings tandwieltje weke audio track je actief hebt staan. Grote kans dat als je je Youtube profiel op Nederlands hebt staan dat dan ook het Nederlandse audio track geselecteerd wordt.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Laatst online: 22:34

Terugkeer van grindbakken dus..
Of het asfalt zoals in Frankrijk. wat je banden opvreet als je erop komt

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
basvn schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 07:15:
[...]

Of het asfalt zoals in Frankrijk. wat je banden opvreet als je erop komt
Alsjeblieft niet. Afgrijselijk gezicht. Altijd hoofdpijn bij die race.
Dit jaar op Spielberg geweest. Gras + grindbak d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
JEightyFive schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 07:27:
[...]

Dat asfalt hoeft natuurlijk niet perse zo fel gekleurd te zijn, kan gewoon zwart blijven.

Vind het wel een elegante oplossing. Direct naast de witte lijn liggen de 'scheermesjes'. Geen tracklimits, succes ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:50
JEightyFive schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 07:27:
[...]

Spielberg, waar de baan aangepast moet worden omdat daar zoveel tracklimits worden overschreden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
TinusXIII schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:09:
[...]

Spielberg, waar de baan aangepast moet worden omdat daar zoveel tracklimits worden overschreden? :P
Hehe, ja, dat bedacht ik me daarna ook. Die Oostenrijkse vlaggen naast de baan mogen wat mij betreft ook vervangen worden met gras en grindbak :P

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Chocoball
De FOM directie blijkt weer aan het sprint format te willen sleutelen omdat het huidige format op zaterdag onvoldoende spanning oplevert.
  • Belangstelling voor de sprint race in Austin bleek tegen te vallen en zodoende viel ook de kaartverkoop tegen. Ondanks dat is het nog steeds de bedoeling dat de sprint onderdeel van het kampioenschap op de lange termijn blijft.
  • Er zijn nog geen definitieve aanpassingen voor 2024 en verder gedaan maar gesprekken in de paddock zijn wel gaande.
    Blijkbaar is de FOM niet bang het format compleet op de schop te gooien i.p.v. alleen te verfijnen.
  • Zo is 1 idee de zaterdag te veranderen in een sprint kampioenschap. Punten voor de sprint tellen dan niet mee voor het wereldkampioenschap. Daarmee verdwijnt ook de situatie dat een coureur niet langer op de zaterdag wereldkampioen wordt maar op de traditionele zondag.
  • Ander idee is een sponsor voor de sprint te vinden om coureurs te prikkelen voor een prijzengeld tot 1 mjoen dollar.
    Weer een ander is een reversed grid voor de eerste 10 plekken of helemaal. De positie wordt dan bepaalde op basis van een kwalificatie of omgekeerde volgorde in het kampioenschap.
  • Onder de teambazen heerst verdeeldheid. Zo gaf Horner aan dat het format verbeterd kan worden door een reversed grid of meer punten. Wolff daarentegen is van de oude stempel en ziet sprint races liever verdwijnen dan ze aan te passen.
https://www.motorsport.co...int-race-revamp/10536999/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• murphydrz
Ik ben het met Wolff eens..
1e en 2e vrije training op vrijdag, 3e vrije training op zaterdag en de race op zondag.

Beter voor het milieu, beter voor de sport en meer spanning voor de kijkers..

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:42
2 trainingen op vrijdag, 1 kwalificatie op zaterdag tegelijkertijd voor de sprint & race. De sprint met reversed grid, race gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Henkes schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:30:
2 trainingen op vrijdag, 1 kwalificatie op zaterdag tegelijkertijd voor de sprint & race. De sprint met reversed grid, race gewoon normaal.
Dit, ben je meteen van die 2 kwalificaties af. Wat gewoon vreemd is omdat men tussentijds de auto niet mag aanpassen, plus de meerwaarde van de kortere kwalificatie (meer spektakel) valt in de praktijk ook tegen.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mag ik eens iets geks zeggen? Gewoon opzouten met die sprintrace! :Y :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Een reversed grid in de sprintrace gaat niet werken, dan is het haast zinloos voor de 6 snelsten om te rijden en zullen ze liever de focus op de echte wedstrijd leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

De sprint race is gedaan om de vrijdag aantrekkelijker te maken (en de zaterdag ook). Alleen dat staat in contrast met meer races in een seizoen, want daarvoor moeten ze de weekends korter maken… wat willen ze nu?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Leuk stuk over het Irvine-Senna gevecht 30 jaar terug in Suzuka. Vechten op de baan, waar Irvine meermalen Senna inhaalde en zo zich ontdubbelde, en Senna een beetje dronken en opgenaaid door superjoker Gerhard Berger verhaal ging halen :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:59
PP_Sound schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:54:
[...]

Een reversed grid in de sprintrace gaat niet werken, dan is het haast zinloos voor de 6 snelsten om te rijden en zullen ze liever de focus op de echte wedstrijd leggen.
Bij F2 draaien alleen de eerste tien om in positie. En we weten wie er vanaf 10 makkelijk naar 1 kunnen rijden en wie sowieso wel van 1 terugvallen naar 8 of lager. Dus ik verwacht weinig effect in de uitslag, maar misschien wel leuker om naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Chocoball schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:12:
De FOM directie blijkt weer aan het sprint format te willen sleutelen omdat het huidige format op zaterdag onvoldoende spanning oplevert.
  • Belangstelling voor de sprint race in Austin bleek tegen te vallen en zodoende viel ook de kaartverkoop tegen. Ondanks dat is het nog steeds de bedoeling dat de sprint onderdeel van het kampioenschap op de lange termijn blijft.
  • Er zijn nog geen definitieve aanpassingen voor 2024 en verder gedaan maar gesprekken in de paddock zijn wel gaande.
    Blijkbaar is de FOM niet bang het format compleet op de schop te gooien i.p.v. alleen te verfijnen.
  • Zo is 1 idee de zaterdag te veranderen in een sprint kampioenschap. Punten voor de sprint tellen dan niet mee voor het wereldkampioenschap. Daarmee verdwijnt ook de situatie dat een coureur niet langer op de zaterdag wereldkampioen wordt maar op de traditionele zondag.
  • Ander idee is een sponsor voor de sprint te vinden om coureurs te prikkelen voor een prijzengeld tot 1 mjoen dollar.
    Weer een ander is een reversed grid voor de eerste 10 plekken of helemaal. De positie wordt dan bepaalde op basis van een kwalificatie of omgekeerde volgorde in het kampioenschap.
  • Onder de teambazen heerst verdeeldheid. Zo gaf Horner aan dat het format verbeterd kan worden door een reversed grid of meer punten. Wolff daarentegen is van de oude stempel en ziet sprint races liever verdwijnen dan ze aan te passen.
Ze doen hun best maar. Een sprint-weekend betekent momenteel een 'vrije' zaterdag voor me, en ongeacht wat voor zots ze nu weer bedenken gaat dat niet veranderen.

En come on... prijzengeld tot 1 miljoen 8)7. Hoe wanhopig zijn die lui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:42
PP_Sound schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:54:
[...]

Maar is dat erg? Dan hebben de andere 14 meer kans of als alternatief nog de puntenverdeling optimaliseren (meer/anders). Wellicht krijg je scenario’s dat je dan als Max het beste als tiende kan kwalificeren. Interessante (sprint)races gegarandeerd (en ja ik geef toe, wel gekunsteld, maar dat is het toch al)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
jeanj schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:58:
De sprint race is gedaan om de vrijdag aantrekkelijker te maken (en de zaterdag ook). Alleen dat staat in contrast met meer races in een seizoen, want daarvoor moeten ze de weekends korter maken… wat willen ze nu?
Meer inkomsten dat lijkt me wel duidelijk. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
jeanj schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:58:
Zaterdag is normaal leuk, want kwalificatie. Als de kwalificatie nu op vrijdag overdag is zie ik hem in ieder geval niet. Een sprintzaterdag laat ik al volledig aan me voorbij gaan, dus de meeste sprintweekenden kijk ik juist minder.

Maar n=1 natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Henkes schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:01:
[...]

Maar is dat erg? Dan hebben de andere 16 meer kans of als alternatief nog de puntenverdeling optimaliseren (meer/anders). Wellicht krijg je scenario’s dat je dan als Max het beste als tiende kan kwalificeren. Interessante (sprint)races gegarandeerd (en ja ik geef toe, wel gekunsteld, maar dat is het toch al)
Ik verwacht dat er dan een aantal rijders die ergens achteraan moeten starten gewoonweg niet van start gaan of na een paar rondjes de pits induiken om geen risico te nemen en de auto te sparen voor de hoofdrace waar de echte punten te behalen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:59
alexbl69 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:02:
[...]

Zaterdag is normaal leuk, want kwalificatie. Als de kwalificatie nu op vrijdag overdag is zie ik hem in ieder geval niet. Een sprintzaterdag laat ik al volledig aan me voorbij gaan, dus de meeste sprintweekenden kijk ik juist minder.

Maar n=1 natuurlijk.
Nou, blijkbaar zijn veel mensen het met je eens, want de kaartverkoop viel tegen. En dat snap ik wel, ik ben twee keer op Zandvoort geweest, maar voor een sprintzaterdag ga ik geen peperduur kaartje kopen.

Doe dan maar FP1 en de sprintkwali op vrijdag, de sprintrace op zaterdagochtend en de kwali op zaterdagmiddag. Dan gaat het tenminste nog ergens om en bijkomend voordeel is dat teams kunnen variëren met instellingen voor sprint en race. Daar wordt het dan weer wel leuker door.

[ Voor 19% gewijzigd door Toke_gt op 24-10-2023 18:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:07

AvK

Ready Set Go

Het beste is om de Sprintrace helemaal te laten vervallen. Het voegt niks toe.

Als dat niet kan....... dan dit:

Bij een sprint weekend moet je het Parc Ferme loslaten. Dat is namelijk het probleem. Gewoon de teams laten sleutelen zoals tijdens FP1 tm FP3. Dan voorkom je ook, zoals afgelopen weekend, dat de uitslag weer helemaal anders is dan we dachten.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

En altijd DRS voor iedereen in de sprint.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben het met Wolff eens zowaar... zie de meerwaarde er niet in. Kijk het wel, maar afgelopen zaterdag kreeg ik spontaan tijdsverspilling gevoelens :P
Het enige wat het toevoegt is dat de teams minder afsteltijd krijgen en daardoor fouten gaan maken, dus dat brengt in de hoofdrace wat "extra's" mee in de vorm van onvoorspelbaarheid. Dan krijg je dus dat er 2 worden gediskwalificeerd en de rest niet gecheckt wordt op hetzelfde euvel 8)7
Dan voel je je als fan ook hard genaaid lijkt mij (ben geen Mercedes fan), maar dan heb je net bijna 2u naar een race gekeken voor niks.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Laatst online: 22:34
maar 1FP hebben op de vrijdag (en zeker van maar één uur) is te kort om een goede afstelling te kunnen vinden voor veel teams (4 auto´s gestart vanaf pitlane op zondag, en auto´s die te laag op de grond lagen)

Maak daar in iedergeval 1.5uur van dan

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

alexbl69 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:00:
[...]

Ze doen hun best maar. Een sprint-weekend betekent momenteel een 'vrije' zaterdag voor me, en ongeacht wat voor zots ze nu weer bedenken gaat dat niet veranderen.

En come on... prijzengeld tot 1 miljoen 8)7. Hoe wanhopig zijn die lui?
Weten we gelijk waar die boetes van 1 miljoen voor bedoelt zijn. :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10 09:00
Mij lijkt het volgende wel een goed sprint format:
Vrijdag fp1 en sprintrace met p1 t/'m p10 reversed op basis van stand kampioenschap
Zaterdag fp2 en kwalificatie voor de race. Pas bij de kwalificatie gaat parc ferme in.
Zondag de race

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Volgens Verstappen is de sprint in de huidige vorm niks anders dan een stint van een reguliere race. De uitkomst van de sprint is meestal ook uitkomst op zondag in de race tenzij er iets gebeurd zoals schade, uitval of een tijdstraf.

Het nog verder lostrekken van het reguliere kampioenschap bewijst alleen maar dat het er niet bijpast.

Waarom laten ze niet de F1 Academy elke zaterdag een sprint race doen. Zal alleen ook op weinig belangstelling kunnen rekenen als ze daarvoor aparte kaartjes gaan verkopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 23:36
Ik vind de sprints eigenlijk best leuk... *rent snel weg om zich te verstoppen* :+
Maar ik moet ook zeggen dat ik er geen enkel probleem mee heb om kwalificaties of races iets later terug te kijken, maakt me echt niet uit dat het niet live is. Wel even weg blijven van nieuws sites maar dat doe ik toch meestal al wel want nieuws is niet goed voor de geestelijke gezondheid imho.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Finraziel schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:04:
Ik vind de sprints eigenlijk best leuk... *rent snel weg om zich te verstoppen* :+
Maar ik moet ook zeggen dat ik er geen enkel probleem mee heb om kwalificaties of races iets later terug te kijken, maakt me echt niet uit dat het niet live is. Wel even weg blijven van nieuws sites maar dat doe ik toch meestal al wel want nieuws is niet goed voor de geestelijke gezondheid imho.
*pakt hooivork uit schuur* :Y)

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:15

[/quote]

Denk dat de meeste teambazen in kamp Wolff zitten.
Maar als je weet dat iets gaat blijven dan kan je maar beter proberen er nog iets leuk van te maken.
Dat voelt Horner goed aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De huidige sprint race opzet maakt de echte race saaier. Maar liever een sprint race dan een training, want daar is echt niks aan :+

Dus doe maar lekker reverse grid, dan is er nog spanning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 08:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Format op de schop: verplicht rookies/sim racers inzetten tijdens de sprintrace, met reversed grid top 10 op basis van welke coureur ze de auto rijden (en dan hopen dat de boel heel blijft)

Meer serieus: ik zou het niet missen als het er niet is. Er zijn nu al zoveel races, dat ik de sprint races en de kwalificatie daarvoor vaak oversla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:46
Dit lijkt mij ook de enige manier om een sprint format interessant te maken. Genoeg VT om een goede setup te vinden. En als de kwali telt voor zowel reversed sprint grid als de race, dan gaan de teams zwz voluit want in de race worden de punten behaald. En zo worden de reverse grid sprints misschien nog wel eens interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:19
Zo heel vol zat de tribune ook niet op zondag trouwens. Ben geen exacte cijfers tegengekomen maar de 400.000+ van vorig jaar hebben ze niet gehaald volgens mij.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Laatst online: 21-10 20:12

Fisico

by Fabian

gambieter schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:58:
Leuk stuk over het Irvine-Senna gevecht 30 jaar terug in Suzuka. Vechten op de baan, waar Irvine meermalen Senna inhaalde en zo zich ontdubbelde, en Senna een beetje dronken en opgenaaid door superjoker Gerhard Berger verhaal ging halen :p
Berger kan het ook mooi vertellen in Formula For Succes van Eddie Jordan en DC.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1 ... 68 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics