[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 80 Laatste
Acties:
  • 901.140 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nhz schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:29:

De cijfers in de simulator liegen niet, die zeggen veel meer over de snelheid van de 'RIC-RB' combinatie dan de voorgaande seizoenen.
Aan de andere kant... Als die data zo duidelijk was, hadden we dan niet eerder ingrijpen gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:25

JB

Cédric roelt!

@Help!!!! heeft onderstaande video in randzaken gepost, maar volgens mij kan deze prima hier om bovenstaande discussie wat extra info te bieden;

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33

-tom-562

Oliesjeik

MikeyMan schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:54:
[...]

Aan de andere kant... Als die data zo duidelijk was, hadden we dan niet eerder ingrijpen gezien?
Dan had dat wel heel vroeg in het seizoen moeten zijn. Nu maken ze nog kans op een 1-2'tje

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DonJunior schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:34:
[...]

nice! zou ook raar zijn als deze komt te vervallen. Super mooie baan en volgens mij vinden veel coureurs dit ook een toffe baan om te rijden.
Gezien de recente grote verbouwing bij Eau Rouge was het eigenlijk wel de verwachting dat die verlengd werd toch?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik blijf het bijzonder vinden dat er mensen zeggen dat Riciardo niet snel genoeg is om in de RB te stappen. Dat kan je toch niet serieus baseren op de seizoenen bij Renault en McLaren?

De cijfers in de simulator liegen niet, die zeggen veel meer over de snelheid van de 'RIC-RB' combinatie dan de voorgaande seizoenen.
Gezien niemand (hier) toegang heeft tot de simulator cijfers, blijft het toch glazen bollen kijken.

en een Marko die zoiets roept, kan net zo goed de cijfers verdraaien om Perez onder druk te zetten om beter te gaan presteren.

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 13-10-2023 12:40 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
YakuzA schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:37:
[...]

Gezien de recente grote verbouwing bij Eau Rouge was het eigenlijk wel de verwachting dat die verlengd werd toch?
Al dat gedreig met het opzeggen van het contract was natuurlijk ook dat er eens een kwaliteitsimpuls gegeven zou worden aan het circuit. De baan is natuurlijk weergaloos, maar op het moment dat je je behoefte moet doen in een jaren 80 toilet die amper een likje verf heeft gezien sindsdien dan doet dat toch afbreuk aan het f1 imago.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-10 09:54
Sepp14 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:41:
Zijn meer banen die ik graag zou zien op de kalender. Alleen die hebben niet genoeg geld om het te betalen.
Dat is nu eenmaal zo, money rules.

Als je al ziet dat er bij de laatste GP "maar 120.000" toeschouwers waren, verdeeld over de dagen. Zandvoort heeft dat volgens mij met anderhalve dag, met slecht weer. ;)
Bedoel je Spa?
Daar waren 380.000 bezoekers over 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

stylezzz schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:41:
[...]
Al dat gedreig met het opzeggen van het contract was natuurlijk ook dat er eens een kwaliteitsimpuls gegeven zou worden aan het circuit. De baan is natuurlijk weergaloos, maar op het moment dat je je behoefte moet doen in een jaren 80 toilet die amper een likje verf heeft gezien sindsdien dan doet dat toch afbreuk aan het f1 imago.
Dit zie je idd ook naar voren komen in de artikelen over de verlenging:
In making the announcement F1 noted that the circuit had undergone major upgrades, while adding that the venue had also stepped up its game in terms of the entertainment offered.
The organisation noted that Spa has “undergone significant development of its infrastructure in recent years, which includes a 10,000-capacity increase at the circuit through the addition of two new grandstands, as well as offering a wider variety of entertainment for fans across the weekend including the addition of live music concerts.”
https://www.motorsport.co...-year-extension/10532322/

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 13-10-2023 13:06 ]

PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-10 12:49
Red Bull post onderstaande foto bij een tweet m.b.t. het vernieuwen van Spa. Misschien niet de meest slimme foto in deze tijd en het zal de geruchten alleen maar verder aanwakkeren, zoals al is te zien in de comments onder de tweet.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F8T1dluXQAAUyI7?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 00:35
Extigo schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:12:
Red Bull post onderstaande foto bij een tweet m.b.t. het vernieuwen van Spa. Misschien niet de meest slimme foto in deze tijd en het zal de geruchten alleen maar verder aanwakkeren, zoals al is te zien in de comments onder de tweet.

[Twitter]
[Afbeelding]
Red Bull = Marketing. Slim is nogal afhankelijk van het gewenste resultaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05:40

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Marcel Br schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:05:
[...]

Bedoel je Spa?
Daar waren 380.000 bezoekers over 3 dagen.
Bedoel de GP van Qatar.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:54
Zijn er al foto's of beelden van de goed gevulde Hoofdtribune van de laatste GP.. Er werd sterk getwijfeld aan de 120k toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-10 08:49

Nhz

YakuzA schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:39:
[...]

Gezien niemand (hier) toegang heeft tot de simulator cijfers, blijft het toch glazen bollen kijken.

en een Marko die zoiets roept, kan net zo goed de cijfers verdraaien om Perez onder druk te zetten om beter te gaan presteren.
Klopt inderdaad, niemand van ons heeft (neem ik aan) toegang tot die info. Mijn punt is ook dat je niet heel stellig kan zeggen: 'Daniel is te oud/traag/etc, want zie tijd bij McLaren, die zien we niet meer terug'.

Prima dat een forumlid denkt dat Daniel niet snel genoeg meer is, of dat diegene persoonlijk denkt dat Daniel genoeg kansen heeft gehad, of hem niet terug wil zien vanwege zijn leeftijd. Dat is wel wat anders dan stellen dat het feitelijk zo is. Feit is dat wij niet weten of hij in die RB snel(ler dan Perez) is.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[Twitter]
[Afbeelding]
Ik denk dat Red Bull niet zomaar een Spa plaatje heeft gekozen. Ze zijn nog beter in marketing dan in racen tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
YakuzA schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:05:
[...]

Dit zie je idd ook naar voren komen in de artikelen over de verlenging:

[...]

https://www.motorsport.co...-year-extension/10532322/
Yep. Voor veel bezoekers is een kleedje op kemmel straight en een toiletbezoek in de achterliggende bosjes genoeg. Maar er is al veel keren aangegeven dat er ook goede faciliteiten moeten zijn voor racefans 'die iets meer' willen. De nieuwe grandstands zijn een mooie verandering. Misschien nu eens de oude pitstraat aanpakken? Of gewoon slopen.... geeft ook meteen wat meer ruimte op de paddock. Geen idee waarom er 2 pitstraten op 1 circuit zouden moeten zijn. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

[Twitter]
[Afbeelding]
Reactie van WTF1 daar is ook wel episch: https://x.com/wtf1official/status/1712773995085402545?s=20

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik kon het niet meer vinden in de race-specifieke discussie. Maar twee races geleden was Perez uitgevallen en na een flink aantal ronden in de pit te hebben gestaan kwam hij er nog uit voor één (afgebroken) ronde. Ik vroeg me meteen af of dit is toegestaan en wat de reden van RB was om Perez er nog op uit te sturen. Kan iemand me verwijzen naar achtergrondinformatie hierover?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:53
kraanwagen schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:42:
Ik kon het niet meer vinden in de race-specifieke discussie. Maar twee races geleden was Perez uitgevallen en na een flink aantal ronden in de pit te hebben gestaan kwam hij er nog uit voor één (afgebroken) ronde. Ik vroeg me meteen af of dit is toegestaan en wat de reden van RB was om Peters er nog op uit te sturen. Kan iemand me verwijzen naar achtergrondinformatie hierover?
Die reden is heel simpel: Hij had een tijdstraf gekregen, die tijdens de race uitzitten voorkwam een grid straf (= consequentie) de volgende race. Het is een beetje een loophole, maar goed.

Dat hij er dan af wordt gebeukt de volgende race maakt al die moeite zo zonde :+

[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 13-10-2023 15:47 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

kraanwagen schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:42:
Ik kon het niet meer vinden in de race-specifieke discussie. Maar twee races geleden was Perez uitgevallen en na een flink aantal ronden in de pit te hebben gestaan kwam hij er nog uit voor één (afgebroken) ronde. Ik vroeg me meteen af of dit is toegestaan en wat de reden van RB was om Peters er nog op uit te sturen. Kan iemand me verwijzen naar achtergrondinformatie hierover?
Volgens mij heeft Perez 2 ronden gereden na een tijd in de pits, om zo een pitsstop te kunnen maken, en daarbij moet je je uitstaande time penalty's uitvoeren, en dat hebben ze gedaan conform de regelementen. Niets raar aan dat je een auto tijdens de race repareert om weer mee te doen (je weet het nooit hoe een race verloopt) en daarna toch maar opgeven..... Alles conform de regelementen. Redbull wist in Qatar ook goed met de regels om te gaan met het nieuwe chasis voor Perez

[ Voor 8% gewijzigd door jeanj op 13-10-2023 16:11 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-10 10:14
stylezzz schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:09:
[...]

Yep. Voor veel bezoekers is een kleedje op kemmel straight en een toiletbezoek in de achterliggende bosjes genoeg. Maar er is al veel keren aangegeven dat er ook goede faciliteiten moeten zijn voor racefans 'die iets meer' willen. De nieuwe grandstands zijn een mooie verandering. Misschien nu eens de oude pitstraat aanpakken? Of gewoon slopen.... geeft ook meteen wat meer ruimte op de paddock. Geen idee waarom er 2 pitstraten op 1 circuit zouden moeten zijn. :)
Omdat er meer is dan alleen Formule 1. Genoeg andere evenementen waar ze beide pitstraten nodig hebben en zelfs koppelen tot 1 lange pitstraat.
Overigens hebben Silverstone en Abu Dhabi er ook 2.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:12
Ik blijf het bijzonder vinden dat er mensen zeggen dat Riciardo niet snel genoeg is om in de RB te stappen. Dat kan je toch niet serieus baseren op de seizoenen bij Renault en McLaren?

De cijfers in de simulator liegen niet, die zeggen veel meer over de snelheid van de 'RIC-RB' combinatie dan de voorgaande seizoenen. Zeker nadat je zowel Sainz als Norris hebt horen zeggen dat die McLaren écht een bijzonder hok was. Natuurlijk kan je beargumenteren dat een top rijder in alle auto's snel moet zijn, maar RB zoekt niet iemand die snel kan zijn in alle auto's. Ze zoeken iemand die dichter op Max kan zitten in de RB.

Ik zeg overigens niet dat Daniel sowieso sneller gaat zijn dan Perez, maar ik schrijf hem ook niet af op de resultaten in die McLaren.

Persoonlijk zou ik het geniaal vinden als Alonso de aanstaande shitshow van Aston inruilt voor een tweejarig RB contract. :)
Verstappen rijdt het liefst met een puntige wagen: diep de bocht in, scherp insturen, niet bang voor wat overstuur, en vroeg op het gas. Dit is inmiddels algemeen bekend.

Van Perez is algemeen bekend dat hij van nature van een wat meer neutrale wagen houdt. In het begin van de seizoenen was De Red Bull neutraler, en Perez was op pace.
Verstappen heeft in het verleden wel eens kritiek op het karakter van de wagen gehad, naar zijn mening stuurde de auto niet mooi in.

De Red Bull is steeds meer richting puntig/overstuurd ontwikkeld. Niet specifiek voor Verstappen, maar omdat de snelste coureur met dit karakter de beste resultaten kan halen. En ja, de snelste coureur is Verstappen. Had Perez met een neutralere wagen de betere resultaten laten zien, dan was de ontwikkeling waarschijnlijk die kant op gegaan.

Ricciardo is (volgens mij) ook niet vies van een wat meer overstuurde auto. Herinner je nog de prachtige “dive bombs”?

De Renault en McLaren waren/zijn volgens mij meer neutraal dan overstuurd. Dus dat Ricciardo niet bijzonder snel was in die auto’s, dat is dan niet vreemd. Als een auto niet past bij je natuurlijke rijstijl dan is het veel moeilijk om aan je max te komen qua snelheid. (Wellicht voor sommige herkenbaar uit de sim, sommige auto’s voelen direct fijn, terwijl anderen altijd een gevecht blijven)

Dat Red Bull in de simulator ziet dat Ricciardo sneller is dan een Perez, dat verbaast mij dus niets. Ik denk dat het karakter van de Red Bull beter bij zijn natuurlijke rijstijl past dan bij die van Perez. En bij Red Bull weten ze dat vanuit de data zo goed als zeker zelfs.

Om die reden denk ik dat Ricciardo in ieder geval in 2024 nog een jaartje naast Max mag rijden. En ook denk ik dat we vaker een 1-2 gaan zien dan in de afgelopen twee jaar.

Maar, het liefste zie ik ook Alonso naast Max. Die kan Max wellicht nog wat meer laten zweten, en laat dat joch maar eens werken voor z’n centen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Richard117 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:52:
[...]

Omdat er meer is dan alleen Formule 1. Genoeg andere evenementen waar ze beide pitstraten nodig hebben en zelfs koppelen tot 1 lange pitstraat.
Overigens hebben Silverstone en Abu Dhabi er ook 2.
Ik vraag me af welke evenmenten dan?

Nou ben ik toevallig op de 24 uur van spa geweest en ook daar werd enkel de oude pitstraat gebruikt. Terwijl er tientallen autos tegelijkertijd op de baan waren... nou ben ik niet bekend met silverstone of abu dhabi, maar vooral de kleine paddock op spa zou zo makkelijk wat extra ruimte kunnen krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-10 09:08
Stroll heeft sorry gezegd voor zijn gedrag en komt er vanaf met een schriftelijk waarschuwing aldus de FIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Chocoball schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:11:
Stroll heeft sorry gezegd voor zijn gedrag en komt er vanaf met een schriftelijk waarschuwing aldus de FIA.

[Twitter]
Zero tolerance maar geen straf :+
FIA in de broekzak van papa stroll :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20:17

[Twitter]
Zou hij z'n gekruiste vingers goed hebben kunnen verbergen toen hij beloofde het nooit meer te doen? :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:10
stylezzz schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:33:
[...]

Nou ben ik toevallig op de 24 uur van spa geweest en ook daar werd enkel de oude pitstraat gebruikt. Terwijl er tientallen autos tegelijkertijd op de baan waren... nou ben ik niet bekend met silverstone of abu dhabi, maar vooral de kleine paddock op spa zou zo makkelijk wat extra ruimte kunnen krijgen.
Ik ben ook op Spa24uur geweest (en ga komend jaar weer), en werden beide pitstraten gebruikt. Wel moest je door allebei zodat je geen voordeel had of je concurrenten voor of achter stonden.

En niet alleen bij Spa24uur, maar ook alle voorprogramma's gebruiken beide pitlanes (o.a. GT2 stond in de nieuwe).
En volgens mij bij WEC Spa 6H worden ook beide gebruikt.

En bij F2/F3 worden de garageboxen van de andere pitlane wel gebruikt, maar de pitlane zelf is gewoon de F1 pitlane ja (pitten voor de F1 plekken).

[ Voor 8% gewijzigd door Ryur op 13-10-2023 19:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-10 10:14
stylezzz schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:33:
[...]

- 24 uur van Spa
- 25h Spa
- 24h 2cv
- Spa Six Hours

maken sowieso gebruik van de dubbele pitlane.

Verder worden de boxen in de oude pitlane vaak gebruikt door auto's uit het bijprogramma.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05:40

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

[Twitter]
Heeft Mark Rutte een bijbaantje als adviseur bij AM? :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:47

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Sepp14 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:12:
[...]

Heeft Mark Rutte een bijbaantje als adviseur bij AM? :+
Interessante vraag, maar daar heb ik geen actieve herinnering aan.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Laatst online: 22:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9mMC_eRG7H4BcXqtTVPpzsyObU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZJ8CVJZJfJq7B5cSSMdwwt4.jpg?f=fotoalbum_large

van de laatste 15 posts van RBR op Instagram, zijn er 6 met RIC, en 2 met PER.

Dit is toch duidelijk genoeg? RIC zit niet eens in je eigen team, maar doet van alles onder de RBR vlag nu(door zijn blessure ook wel)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
basvn schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:27:
[Afbeelding]

van de laatste 15 posts van RBR op Instagram, zijn er 6 met RIC, en 2 met PER.

Dit is toch duidelijk genoeg? RIC zit niet eens in je eigen team, maar doet van alles onder de RBR vlag nu(door zijn blessure ook wel)
Hij is bij RB als reserve en als pr driver aangesteld begin van het jaar. Niet zo raar toch dat tijdens zijn blessure de pr gedeelte gewoon doorgaat...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
Inderdaad, ingehuurd als Doe eens niet voor RB.

[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 16-10-2023 13:21 ]

Acties:
  • +45 Henk 'm!

• Chocoball
Weer wat Verstappen statieken voor een regenachtige zondag :)
  • Als alles meezit kan kan Verstappen In Austin zijn 50e grand prix overwinning in zijn Formule 1 carrière behalen. Ook zou het zijn 15e overwinning van het seizoen zijn en daarma gelijk komen met zijn eigen record van 15 overwinningen uit 2022.
  • In theorie kan Verstappen dit seizoen Prost (51) en Vettel (53) nog inhalen in de categorie meeste overwinningen. Daarna volgen Schumacher (91) op plek 2 en Hamilton (103) op plek 1.
  • In Qatar vierde Verstappen zijn 4e grand slam (pole position, alle ronden aan de leiding, snelste ronde en de overwinning). Momenteel staat hij daarmee gedeeld 5e. Jim Clark voert de lijst aan met 8 grand slams.
  • Door Qatar heeft Verstappen nu het record voor meeste ronden aan de leiding in 1 seizoen. Dat stond op naam van Vettel met 739 ronden. Momenteel staat Verstappen met 769 ronden bovenaan en met 5 races te gaan zal dat dit record alleen maar stijgen.
  • Verstappen heeft dit seizoen tot nu toe met 74,67% aan de leiding gereden. Pas aan het einde van het seizoen zal blijken of dit een nieuw record is. Momenteel staat het record op naam van Jim Clark met 71,47% in een seizoen 1963.
  • In Qatar wist Verstappen dit seizoen voor de 10e keer te winnen vanaf pole position en daarmee een nieuw record. Hiervoor stond hij gedeeld eerste samen met Mansell (1992) en Vettel (2011) met 9 overwinningen. Ook alle laatste 14 pole positions van Verstappen zijn allemaal omgezet in een overwinning wat ook een nieuw record is.
  • Zou Verstappen alleen rijden in het constructeurskampioenschap en de nummers 2 (Perez) en 3 (Hamilton) zouden een team vormen dan heeft Verstappen een voorsprong van 15 punten.
  • Verstappen heeft op 24 verschillende circuits gewonnen en daarmee 1 meer dan Schumacher maar Hamilton staat bovenaan met 31 circuits.
  • Met 433 punten ligt Verstappen nog 21 punten onder zijn oude record van 2022 met 454 punten. Daarmee heeft hij dit seizoen momenteel 91,35% van alle punten verzameld tegen 76,17% vorig seizoen.
  • Na Melbourne en Monaco was Qatar de 3e keer dit seizoen dat het veld bij de start in een Red Bull sandwich zat ingeklemd met een wagen op de 1e en op de laatste plek.
  • McLaren vierde in Qatar haar 500e en 501e podium. Ferrari staat nog bovenaan deze lijst met 803 podiums.
  • Norris staat nu gedeeld 3e met meeste podiums zonder overwinning. Heidfeld staat nog op nummer 1 met 13 podiums en Johansson 2e met 12 podiums.
  • Piastri behaalde als rookie zijn 2e podium op rij. Andere rookies die hem voorgingen waren Hamilton, Stewart en Regazzoni.
  • Alonso heeft dit seizoen tot nu toe nog steeds Q3 in de kwalificatie weten te behalen.
  • Hamilton viel in Qatar voor de 6e keer in zijn carrière uit in de 1e ronde van een grand prix. Hülkenberg voert deze lijst aan met 11 uitvalbeurten.
  • Russel en Norris vieren in Austin hun 100e grand prix start.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Max-Verstappen-GP-Katar-2023-169Gallery-5850129-2044274.jpg

https://www.auto-motor-un...milton-vettel-verstappen/

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-10 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Chocoball schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:46:
[list]
• Als alles meezit kan kan Verstappen In Austin zijn 50e grand prix overwinning in zijn Formule 1 carrière behalen. Ook zou het zijn 15e overwinning van het seizoen zijn en daarma gelijk komen met zijn eigen record van 15 overwinningen uit 2022.
• In theorie kan Verstappen dit seizoen Prost (51) en Vettel (53) nog inhalen in de categorie meeste overwinningen. Daarna volgen Schumacher (91) op plek 2 en Hamilton (103) op plek 1.
Alain Prost heeft4928 dagen en192 races nodig gehad om aan die 50 te komen
Sebastian Vettel heeft4011 dagen en205 races nodig gehad om aan die 50 te komen
Michael Schumacher heeft3598 dagen en155 races nodig gehad om aan die 50 te komen
Lewis Hamilton heeft3423 dagen en185 races nodig gehad om aan die 50 te komen
Als Max Verstappen in Austin wint
heeft hij3143 dagen en181 races nodig gehad om aan die 50 te komen

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:28
Na Melbourne en Monaco was Qatar de 3e keer dit seizoen dat het veld bij de start in een Red Bull sandwich zat ingeklemd met een wagen op de 1e en op de laatste plek.
Pfoeh, pijnlijk.
Is het voor RBR geen idee om na kwalificatie de rijders niet om te wisselen? Dus PER van P1 en VER op de laatste plek. :+ Goede kans dat ze nog meer punten pakken op die manier ook nog.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Maasluip schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:07:
[...]

Als Max Verstappen in Las Vegas wint ....
Austin neem ik aan ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Chocoball op 15-10-2023 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kan max beter gewoon even quali rondje doen in beide auto's staan ze allebei in de top3 :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:28:
kan max beter gewoon even quali rondje doen in beide auto's staan ze allebei in de top3 :P.
Dat zal helaas niet zo zijn. Auto van perez rijd tenslotte op 5 cilinders zodat checo geen bedreiging is voor het RBR lievelingetje!!

Arrrrrrriba en -xxx- uit Mexico!

😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:12
Lynx schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:44:
[...]

Dat zal helaas niet zo zijn. Auto van perez rijd tenslotte op 5 cilinders zodat checo geen bedreiging is voor het RBR lievelingetje!!

Arrrrrrriba en -xxx- uit Mexico!

😏
Soms lastig om te zien of iets sarcastisch is of niet. :)

Je wordt het lievelingetje van een team door kneiter snel te zijn. Als Perez het lievelingetje wil zijn dan moet hij gewoon iets meer gas geven, dan komt het vanzelf goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk eerder dat Perez iets minder gas moet geven en minder brokken moet maken... steeds er af vliegen is niet best voor je zelfvertrouwen dus daar wordt je niet sneller van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
De rijeigenschappen van de RB19 passen niet bij de rjstijl van Perez sinds het upgradepakket in Barcelona.

Als hij probeert met de rijeigenschappen van de RB19 te rijden dan heeft hij last van overdriving (meer snelheid, later remmen, etc.) en is hij langrzamer. Als het team de wagen zo aanpast waardoor Perez er makkelijker mee kan rijden dan is hij ook langzamer.

Hij gaat teveel nadenken in de cockpit hoe hij snel moet rijden. Overigens is dit probleem niet nieuw want hij had hier ook al last van in 2021 en 2022. Hij zou zelfs gevraagd hebben of hij met de specificatie van voor Barcelona mocht blijven rijden maar het team gaat niet met 2 verschillende wagens rijden.

Volgens Marko waren niet alle races van Perez even slecht na Barcelona want hij wist toch nog 4 keer het podium te halen. Alleen ging het na Monza weer de verkeerde kant op en lijkt het te ontbreken aan zelfvertrouwen.

https://www.auto-motor-un...xiko-red-bull-dementiert/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:21
Chocoball schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:46:
[list]

• Zou Verstappen alleen rijden in het constructeurskampioenschap en de nummers 2 (Perez) en 3 (Hamilton) zouden een team vormen dan heeft Verstappen een voorsprong van 15 punten.
Jeetje, vind dit toch nog wel de meest bizarre statistiek. Hoe goed ben je dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Maarten_E schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:14:
[...]

Pfoeh, pijnlijk.
Is het voor RBR geen idee om na kwalificatie de rijders niet om te wisselen? Dus PER van P1 en VER op de laatste plek. :+ Goede kans dat ze nog meer punten pakken op die manier ook nog dat VER dan op P1 eindigt en PER op P20.
ftfy

En dan zouden ze inderdaad alsnog meer punten kunnen scoren dan ze nu vaak doen. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:51

SomerenV

It's something!

Harry Nak schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:44:
Inderdaad, ingehuurd als clowntje voor RB.
Wel een heel succesvol 'clowntje' als het aankomt op PR. Hoe je het ook went of keert, Perez is slechte PR voor RBR. Áls hij in het nieuws komt is het meestal niet heel positief en dat is nou net wat sponsoren niet willen.

Dan heb je nu ook Lawson die positief verraste in de AT waardoor ze Ricciardo vrij makkelijk over kunnen hevelen naar de Red Bull. Publiekslieveling én hij kon zich regelmatig meten met Verstappen, al kwam die toen ook pas net kijken natuurlijk. Ik zie liever een doorstromer vanuit AT in de Red Bull, maar Tsunoda is nog teveel een ongeleid projectiel en Lawson heeft de ervaring nog niet. Als we iets weten inmiddels is dat de druk om naast Verstappen te rijden én te presteren nogal immens is. Enige logische keuze blijft dan Ricciardo.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F8iwD_BagAA9KiY?format=jpg&name=small

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
Chocoball schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 00:08:
De rijeigenschappen van de RB19 passen niet bij de rjstijl van Perez sinds het upgradepakket in Barcelona.

Als hij probeert met de rijeigenschappen van de RB19 te rijden dan heeft hij last van overdriving (meer snelheid, later remmen, etc.) en is hij langrzamer. Als het team de wagen zo aanpast waardoor Perez er makkelijker mee kan rijden dan is hij ook langzamer.

Hij gaat teveel nadenken in de cockpit hoe hij snel moet rijden. Overigens is dit probleem niet nieuw want hij had hier ook al last van in 2021 en 2022. Hij zou zelfs gevraagd hebben of hij met de specificatie van voor Barcelona mocht blijven rijden maar het team gaat niet met 2 verschillende wagens rijden.

Volgens Marko waren niet alle races van Perez even slecht na Barcelona want hij wist toch nog 4 keer het podium te halen. Alleen ging het na Monza weer de verkeerde kant op en lijkt het te ontbreken aan zelfvertrouwen.

https://www.auto-motor-un...xiko-red-bull-dementiert/
Ik zie Perez alleen maar excuses zoeken.
Met het "oude" pakker liet hij het ook al afweten in Australië en Monaco.

Ik zie het heel anders Max heeft al aangegeven dat sinds Azerbeidzjan (waar hij het nodige probeerde toen hij op P2 reed) het licht ineens zag van de RB19.
Sindsdien rijd hij Perez zoek en weet de Mexicaan niet meer waar hij het vandaan moet halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
SomerenV schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 02:23:
[...]

Wel een heel succesvol 'clowntje' als het aankomt op PR. Hoe je het ook went of keert, Perez is slechte PR voor RBR. Áls hij in het nieuws komt is het meestal niet heel positief en dat is nou net wat sponsoren niet willen.

Dan heb je nu ook Lawson die positief verraste in de AT waardoor ze Ricciardo vrij makkelijk over kunnen hevelen naar de Red Bull. Publiekslieveling én hij kon zich regelmatig meten met Verstappen, al kwam die toen ook pas net kijken natuurlijk. Ik zie liever een doorstromer vanuit AT in de Red Bull, maar Tsunoda is nog teveel een ongeleid projectiel en Lawson heeft de ervaring nog niet. Als we iets weten inmiddels is dat de druk om naast Verstappen te rijden én te presteren nogal immens is. Enige logische keuze blijft dan Ricciardo.
daarintegen komt Perez wel uit een autogek land met heel veel inwoners waar veel blikjes aan verkocht kunnen worden.

De auto is gewoon een zeer lastig te besturen auto. ik zou niet weten wie je er het beste in kan zetten naast verstappen. denk dat een aantal drivers het niet zou durven wegens afbraak risico of dan minimaal een langdurend contract willen afsluiten.

Opties:
- Lawson: zou kunnen maar om nou de zoveelste junior te slachtofferen naast Max weet niet of dat goed is. laat hem nog een jaartje zitten waar hij nu zit.
- Albon: lijkt steeds stabieler. zit nu wel lekker in de luwte bij Williams maar zie ik het nog wel doen. verwacht dan wel dat hij meerdere jaren contract wil zodat hij niet weer zo aan de kant gezet kan worden.
- Ricciardo: ik verwacht er niet zo heel veel van. vond het al een vreemde keuze om hem bij AT te plaatsen maar misschien hadden ze toen al in het achterhoofd dat ze hem weer beetje ritme wilden geven om terug te keren bij RB als perez weg zou gaan.
- Gasly: zie ik niet grote sprongen meer maken nu hij bij Alpine zit. hij zit daar denk ik wel op zijn plek tussen de fransen.
- Norris: zie ik einde dit jaar niet vertrekken nu hun auto beter en beter wordt. Hij is (nog) het mannetje bij mclaren al kan dat misschien over nog een seizoen wel anders zijn.
- Perez: hij kan natuurlijk ook blijven. misschien als hij volgend jaar gewoon gaat focussen op de 2e plek en wat beter in zijn vel gaat zitten dat het nog gewoon kan.
- Alonso: zou ik zelf heel mooi vinden. Weet niet of Max dit zou toestaan. Denk dat Alonso het zelf wel zou durven om naast Max te gaan zitten en heeft laten zien dat als er kansen bestaan om in een betere auto te komen dan gewoon te verkassen (zie laatste paar jaar).
- alle andere huidige rijders: zie ik geen kans dat die naast Max zouden willen/durven of dat RB hier voor zou willen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 22:53

Damian

Insane Obtrusion

Ik moet wel lachen hoor. Ik zie heel veel mensen zeggen dat die auto Perez niet ligt en dat die auto moeilijk te rijden is. Kennelijk lukt het een Dhr. M. Verstappen wel, en die zal ook niet de enige in de wereld zijn die dat kan. Dan is het toch simpel, dan moet Red Bull iemand zoeken die die auto wel ligt. Lullig voor Checo, maar als ie zich niet kan aanpassen is het toch klaar?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Crysania schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:24:
[...]

daarintegen komt Perez wel uit een autogek land met heel veel inwoners waar veel blikjes aan verkocht kunnen worden.

De auto is gewoon een zeer lastig te besturen auto. ik zou niet weten wie je er het beste in kan zetten naast verstappen. denk dat een aantal drivers het niet zou durven wegens afbraak risico of dan minimaal een langdurend contract willen afsluiten.

Opties:
- Lawson: zou kunnen maar om nou de zoveelste junior te slachtofferen naast Max weet niet of dat goed is. laat hem nog een jaartje zitten waar hij nu zit.
- Albon: lijkt steeds stabieler. zit nu wel lekker in de luwte bij Williams maar zie ik het nog wel doen. verwacht dan wel dat hij meerdere jaren contract wil zodat hij niet weer zo aan de kant gezet kan worden.
- Ricciardo: ik verwacht er niet zo heel veel van. vond het al een vreemde keuze om hem bij AT te plaatsen maar misschien hadden ze toen al in het achterhoofd dat ze hem weer beetje ritme wilden geven om terug te keren bij RB als perez weg zou gaan.
- Gasly: zie ik niet grote sprongen meer maken nu hij bij Alpine zit. hij zit daar denk ik wel op zijn plek tussen de fransen.
- Norris: zie ik einde dit jaar niet vertrekken nu hun auto beter en beter wordt. Hij is (nog) het mannetje bij mclaren al kan dat misschien over nog een seizoen wel anders zijn.
- Perez: hij kan natuurlijk ook blijven. misschien als hij volgend jaar gewoon gaat focussen op de 2e plek en wat beter in zijn vel gaat zitten dat het nog gewoon kan.
- Alonso: zou ik zelf heel mooi vinden. Weet niet of Max dit zou toestaan. Denk dat Alonso het zelf wel zou durven om naast Max te gaan zitten en heeft laten zien dat als er kansen bestaan om in een betere auto te komen dan gewoon te verkassen (zie laatste paar jaar).
- alle andere huidige rijders: zie ik geen kans dat die naast Max zouden willen/durven of dat RB hier voor zou willen gaan.
De minst ingewikkelde optie zou zijn RIC in de RB en LAW in de AT. Bij voldoende resultaat kan LAW dan seizoen erna doorschuiven en ontstaat er ruimte voor een rookie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Gewoon Alonso en Perez omruilen. Perez kent dat team al en Alonso en Max samen zou toch fantastisch zijn. :)

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Damian schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:32:
Ik moet wel lachen hoor. Ik zie heel veel mensen zeggen dat die auto Perez niet ligt en dat die auto moeilijk te rijden is. Kennelijk lukt het een Dhr. M. Verstappen wel, en die zal ook niet de enige in de wereld zijn die dat kan. Dan is het toch simpel, dan moet Red Bull iemand zoeken die die auto wel ligt. Lullig voor Checo, maar als ie zich niet kan aanpassen is het toch klaar?
Perez is nog altijd tweede, dus waar hebben we het over? :*)

Maar je hebt gelijk, het is bekend dat Max graag een oversturende auto wil en Checo liever onderstuur. Die twee hebben een andere rijstijl. Daarom werkt het bij McLaren zo goed.
Je moet op zoek gaan naar iemand die ook graag een oversturende auto heeft. Leclerc bijvoorbeeld. Zet die naast Max, ze slaan elkaar tegenwoordig niet meer de kop in, dus dat gaat wel werken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
d-vine schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:19:
[...]

Ik zie Perez alleen maar excuses zoeken.
Met het "oude" pakker liet hij het ook al afweten in Australië en Monaco.

Ik zie het heel anders Max heeft al aangegeven dat sinds Azerbeidzjan (waar hij het nodige probeerde toen hij op P2 reed) het licht ineens zag van de RB19.
Sindsdien rijd hij Perez zoek en weet de Mexicaan niet meer waar hij het vandaan moet halen.
Perez mist gewoon display 5, position 9 * :)

Verstappen heeft zijn rijstijl aangepast, iets wat Perez blijkbaar onvoldoende of niet kan en dan wordt er van alles bijgehaald waarom het niet lukt.

* Verstappen reed in Baku achter Perez aan en is toen gaan experimenteren met de instellingen op zijn stuur, een setting heeft hem daarna bij meerdere races geholpen. Dit was de laatste stand die GP aan hem doorgaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Sethro schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:45:
[...]

De minst ingewikkelde optie zou zijn RIC in de RB en LAW in de AT. Bij voldoende resultaat kan LAW dan seizoen erna doorschuiven en ontstaat er ruimte voor een rookie.
Al Lawson opschuift naar Red Bull dan zie ik Ricciardo nog eens pensioen gaan en lekker PR-werk gaan doen bij Red Bull en David Coulthardt opvolgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nhz schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:47:
Gewoon Alonso en Perez omruilen. Perez kent dat team al en Alonso en Max samen zou toch fantastisch zijn. :)
Totdat Alonso om de oren gereden gaat worden door Max. Iemand die in de andere wagen plaats gaat nemen moet bereid zijn om zijn meerdere te erkennen in zijn teamgenoot mocht die sneller zijn. Met twee haantjes kon dat wel eens een probleem worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

sjaool schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:16:
[...]

Totdat Alonso om de oren gereden gaat worden door Max. Iemand die in de andere wagen plaats gaat nemen moet bereid zijn om zijn meerdere te erkennen in zijn teamgenoot mocht die sneller zijn. Met twee haantjes kon dat wel eens een probleem worden.
I know, maar een man mag dromen toch? :)

Persoonlijk verwacht ik dat Daniel volgend jaar weer naast Max zit.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Aan iedereen die Alonso bij RB wil zetten. Alonso rijdt ten tijde van z'n WDC's liefst ondersturend. Bekijk de videos van z'n renault dagen.

Zeer bruusk allemaal, gewoon draaien en de auto door de bocht vechten.
YouTube: Why Alonso LOVES UNDERSTEER
Damian schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:32:
Ik doe niets af aan het ultra talent dat verstappen is, maar verstappen heeft steeds oversturende autos gereden, en verkiest dat ook duidelijk. Ik zeg niet dat hij zich niet kan aanpassen aan elke auto, en overal het maximum uit kan halen. Maar ik weet niet hoeveel plezier hij zou halen uit bvb een 2022 McLaren die ook ondersturend is. Zie ricciardo toen bij McLaren, die ook oversturende wagens verkiest.

Als een wagen 'klikt' is het toch ook vaak omdat 'ie aansluit bij een zekere 'aangeboren' rijstijl en een karakter waar je gevoel voor hebt. (licht uitbrekend achteraan). Dan is 1+1=3. Als je het maximum moet halen uit een wagen die niet rijdt zoals je graag hebt, zal je nog steeds wel goed zijn, maar niet de wagen 'overstijgen'. Verhaaltje 1+1=2

[ Voor 6% gewijzigd door Amos_x op 16-10-2023 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Amos_x schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:58:
Aan iedereen die Alonso bij RB wil zetten. Alonso rijdt ten tijde van z'n WDC's liefst ondersturend. Bekijk de videos van z'n renault dagen.

Zeer bruusk allemaal, gewoon draaien en de auto door de bocht vechten.
YouTube: Why Alonso LOVES UNDERSTEER
"De auto door de bocht vechten" associeer ik niet met onderstuur. Onderstuur is insturen en passief wachten tot die voorkant een keer de bocht genomen heeft. Je kunt niet gasgeven want dat maakt je onderstuur erger. Je kunt gas loslaten maar daarmee ben je langzamer.
Daarom dat Max ook zegt dat een auto met onderstuur onmogelijk snel kan zijn.

Zal het filmpje eens kijken als ik thuis ben. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waah
cordonbleu schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 00:16:
[...]

Jeetje, vind dit toch nog wel de meest bizarre statistiek. Hoe goed ben je dan.
Hij is goed, maar op basis van deze statistiek kan je dat niet zeggen. Het verschil in punten tussen P2 en P3 en P1 ligt er namelijk vooral aan hoe "goed" P2 en P3 het doen.

Zegt meer over hoe wisselend het veld er achter is. In de tijd dat Merc de snelste was, en daarna RB en/of Ferrari zal je dit niet hebben. Maar nu er 5 verschillende teams steeds onderling gewisseld hebben tussen het 2e team zijn of het 5e team zijn krijg je dit abnormale verschil.... Zeker met een 2e rijder bij RB die zoveel fouten maakt en punten laat liggen.

Het zegt meer over de rest van het veld dan over Verstappen.

De consistentie van Verstappen zegt veel meer. Al jaren weet je dat als die de snelste auto is en hij geen schade oploopt, op plek 1 finished op het podium met slechts een enkel uitzondering en dan P2 pakt. Als die de nr2 auto heeft van de constructeurs pakt die steevast P3, P2 of zodra de front-runners een foutje maken P1.

Kan de statistieken zo even niet vinden, maar men had alle finish-posities gepakt sinds 2021, en alles waarbij die schade had gekregen er uit gehaald. En dan staat die gewoon altijd op het podium. Snelste auto of niet. die consistentie heeft verder niemand.

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 16-10-2023 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mercedes kijkt blijkbaar al met een half oog naar 2026.
Klinkt alsof als het volgend jaar niet een stuk beter gaat ze 2025 op zullen offeren?
Mercedes: Strong F1 start even more important in 2024 before new rules focus
Mercedes Formula 1 technical director James Allison reckons a strong start to next season is “doubly important” before teams turn their attention to mastering the new 2026 regulations.
“But more than averagely so because with 2026 bearing down on us, that car will need to be engineered in 2025.

“It's highly likely that the 2025 cars can be close cousins of the 2024 cars. So doubly important to get the 2024 car good.”
https://www.motorsport.co...new-rules-focus/10533303/

[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 16-10-2023 13:19 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 26-10 12:49
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F8juHJDWMAAo57t?format=jpg&name=4096x4096

[ Voor 5% gewijzigd door Extigo op 16-10-2023 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
YakuzA schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:18:
Klinkt alsof als het volgend jaar niet een stuk beter gaat ze 2025 op zullen offeren?

[...]

[...]

Tja, dat is al twee jaren opofferen, 2026 is pas over drie jaar. En weer nieuwe rule changes, waardoor je weer veel risico loopt op een slechte gok ergens onderweg in het ontwikkeltraject, en je met achterstand begint.

Dan is die 8ste voor Lewis sowieso niet meer mogelijk, leeftijd speelt toch een rol.
Waah schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:22:
[...]

Zegt meer over hoe wisselend het veld er achter is.
Yep, team 2 tot 5 zit elkaar continu punten af te vangen door zo wisselend te presteren. Bijvoorbeeld erst een half seizoen McLaren die nergens te bespeuren is, nu in de top, omgekeerd voor Aston Martin. Daarom dat Verstappen zo afgetekend uitloopt. Met een consistente nummer 2 team (wat in het verleden toch vaak het geval was) krijg je minder verschil, ook al wint RB alles.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah

[...]

[...]

Klinkt eerder dat ze vol op volgend jaar inzetten, omdat de 2025 auto een evolutie zal zijn van de 2024 auto... In 2025 wil je namelijk je resources steken in de 2026 regulaties en niet in de 2025 auto.

Aangezien men het nog heeft over active aero heeft RB imho nog altijd de beste kaarten in handen met Newey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:21
[...]

Hij is goed, maar op basis van deze statistiek kan je dat niet zeggen. Het verschil in punten tussen P2 en P3 en P1 ligt er namelijk vooral aan hoe "goed" P2 en P3 het doen.

Zegt meer over hoe wisselend het veld er achter is. In de tijd dat Merc de snelste was, en daarna RB en/of Ferrari zal je dit niet hebben. Maar nu er 5 verschillende teams steeds onderling gewisseld hebben tussen het 2e team zijn of het 5e team zijn krijg je dit abnormale verschil.... Zeker met een 2e rijder bij RB die zoveel fouten maakt en punten laat liggen.

De consistentie van Verstappen zegt veel meer. Al jaren weet je dat als die de snelste auto is en hij geen schade oploopt, op plek 1 finished op het podium met slechts een enkel uitzondering en dan P2 pakt. Als die de nr2 auto heeft van de constructeurs pakt die steevast P3, P2 of zodra de front-runners een foutje maken P1.

Kan de statistieken zo even niet vinden, maar men had alle finish-posities gepakt sinds 2021, en alles waarbij die schade had gekregen er uit gehaald. En dan staat die gewoon altijd op het podium. Snelste auto of niet. die consistentie heeft verder niemand.
Ik snap je punt. Maar ik vind deze statistiek juist vooral ook veel zeggen over de consistentie van Max. Hij heeft het constructeurskampioenschap in zijn eentje binnengehaald. RB heeft Checo daar dit jaar niet bij nodig gehad. Dat kan natuurlijk alleen als je zeer consistent veel punten behaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Amos_x schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:38:
[...]
Tja, dat is al twee jaren opofferen, 2026 is pas over drie jaar. En weer nieuwe rule changes, waardoor je weer veel risico loopt op een slechte gok ergens onderweg in het ontwikkeltraject, en je met achterstand begint.

Dan is die 8ste voor Lewis sowieso niet meer mogelijk, leeftijd speelt toch een rol.
Hij heeft nog even? :P
Hij staat nu op op P8:
https://www.carlogos.org/...mpions-in-f1-history.html

Dan kan hij precies de top3 in, in 2026.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 16-10-2023 14:47 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:46
[...]

Precies dit vertel ik aan mensen (F1 fans wil ik ze niet noemen) die zeggen dat het zo saai is met Verstappen.
Je kunt Verstappen alleen kwalijk nemen dat hij zo verschrikkelijk consistent is en altijd het maximale uit zijn auto haalt, maar ja dat is waar hij voor betaald wordt.
Dat vervolgens zijn directe concurrent en teamgenoot Perez het laat afweten kun je Max niet kwalijk nemen. Dat het 2e team op de grid gedurende het seizoen wisselde tussen Aston Martin, Ferrari, Mercedes en McLaren kun je Max (en Red Bull) ook niet kwalijk nemen.

Dat verklaard echter wel waarom Max zo gigantisch ver voor staat in punten. Er is het hele seizoen nog niemand geweest die continu 2e werd, laat staan het hem moeilijk maakte voor de overwinning.

Red Bull en Max doen echt heel weinig verkeerd dit seizoen, maar dat het verschil zo gigantisch is ligt niet alleen aan hun :)

Daarnaast is consistentie gewoon erg belangrijk in de F1. Max en bijv. Hamilton (Qatar doorbrak een lange reeks) finishen vrijwel altijd en vaak ook nog in de punten of beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
cordonbleu schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:41:
[...]

Ik snap je punt. Maar ik vind deze statistiek juist vooral ook veel zeggen over de consistentie van Max. Hij heeft het constructeurskampioenschap in zijn eentje binnengehaald. RB heeft Checo daar dit jaar niet bij nodig gehad. Dat kan natuurlijk alleen als je zeer consistent veel punten behaalt.
Nee, dat is dus ook afhankelijk van wat andere coureurs doen. Als Max elke week 5e wordt, of heel inconsistent is maar altijd punten scoort... Maar de andere 19 steeds binnen/buiten/binnen/buiten de punten vallen kan je alsnog in je eentje de constructeurs winnen in je eentje... Ook zonder consistent bovenaan te rijden.

Sterker, het is vooral afhankelijk van de rest van het veld. Want als er een team zou zijn dat wel consistent 3/4e zou eindigen kan Max alles winnen + fastest lap en dan nog lukt het hem niet :+

maar dit jaar hebben we in het begin een sterke Aston Martin gezien, maar waar enkel Alonso eigenlijk echt punten scoort en welke nu traag is...
Een zwakke Mercedes die langzaamaan verbeterd is, maar waar Russel nog wel wat puntjes heeft laten liggen (en pech heeft gehad)
Een McLaren die nergens was, en opeens vanaf Silverstond echt punten ging scoren, en dit consistent doet (en dus wegsnoept bij de rest)
Een Ferrari die eigenlijk het hele seizoen al middelmatig is, en zo niet genoeg punten scoort omdat de beste die week de punten bij ze weg snoept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Waah schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:38:
[...]

Klinkt eerder dat ze vol op volgend jaar inzetten, omdat de 2025 auto een evolutie zal zijn van de 2024 auto... In 2025 wil je namelijk je resources steken in de 2026 regulaties en niet in de 2025 auto.

Aangezien men het nog heeft over active aero heeft RB imho nog altijd de beste kaarten in handen met Newey.
Ja, die actieve aero gaat nog wel een dingetje worden als dat komt, dan moet elke windtunnel run voor elk onderdeel eigenlijk 2x gerund worden, 1x in 'rechtelijn aero' en 1x in 'bochten aero'.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
YakuzA schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:50:
[...]

Ja, die actieve aero gaat nog wel een dingetje worden als dat komt, dan moet elke windtunnel run voor elk onderdeel eigenlijk 2x gerund worden, 1x in 'rechtelijn aero' en 1x in 'bochten aero'.
sowieso lastig, want de druk rechtdoor is prima in een windtunnel te meten... maar hoe ga je dat doen voor een bocht? Sowieso zal door de suspensie de auto niet meer recht op de baan liggen... de druk wordt anders verdeeld in de bocht door g-krachten en de flow aan de binnenbocht-zijde zal langzamer zijn dan aan de buitenbochtzijde.

Allemaal dingen die je niet echt goed in een windtunnel kan meten. Wat dat betreft is active aero een recept voor een nieuwe porpoising-gate waar men er bij testen pas achter komt dat er iets mis is... Of het risico dat de auto opeens onbestuurbaar wordt als de actieve aero geactiveerd is (bijvoorbeeld dat de downforce verdwijnt) of dat een deel niet beweegt en je de ene bocht wel grip hebt en de volgende niet.

Vooral dat laatste lijkt me wel een risico. Als de DRS nu per ongeluk open zou blijven en je probeert een bocht aan te remmen op de limiet? Dan ga je er waarschijnlijk gewoon af op een high-downforce track.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het deel dat de motoren maakt (Mercedes AMG High Performance Powertrains) is een heel andere entiteit dan het raceteam, die twee staan redelijk los van elkaar. In 2026 komen immers de versimpelde hybride motoren, niet een verandering in het chassis (waar het raceteam verantwoordelijk voor is), die is pas geweest. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 16-10-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CH4OS schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:08:
[...]
Het deel dat de motoren maakt (Mercedes AMG High Performance Powertrains) is een heel andere entiteit dan het raceteam, die twee staan redelijk los van elkaar. In 2026 komen immers de versimpelde hybride motoren, niet een verandering in het chassis (waar het raceteam verantwoordelijk voor is), die is pas geweest. :)
Chassis regulations staan ook op de planning om op de schop te gaan voor 2026:
Formula 1's 2026 rules are on course to produce shorter, narrower and lighter cars, with the FIA targeting a 50kg reduction in weight.
As well as a planned shift towards active aero to help reduce drag on the straights, the FIA has offered some more details about what else could be changing.
https://www.motorsport.co...26-rules-revamp/10517789/

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Waah schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:07:
[...]
sowieso lastig, want de druk rechtdoor is prima in een windtunnel te meten... maar hoe ga je dat doen voor een bocht? Sowieso zal door de suspensie de auto niet meer recht op de baan liggen... de druk wordt anders verdeeld in de bocht door g-krachten en de flow aan de binnenbocht-zijde zal langzamer zijn dan aan de buitenbochtzijde.
Klopt idd.
Ik weet dat ze in windtunnels nog wel eens testen met enigszins ingedraaide voorwielen om dat te simuleren en wat voor effect dat op de aero in bochten heeft.
Het is idd aardig complex.
Daar waren een tijdje geleden ook issues mee bij McLaren, sidepods zaten te dicht bij de voorwielen, waardoor ze niet genoeg luchtstroming konden beinvloeden met de bargeboards.
Allemaal dingen die je niet echt goed in een windtunnel kan meten. Wat dat betreft is active aero een recept voor een nieuwe porpoising-gate waar men er bij testen pas achter komt dat er iets mis is... Of het risico dat de auto opeens onbestuurbaar wordt als de actieve aero geactiveerd is (bijvoorbeeld dat de downforce verdwijnt) of dat een deel niet beweegt en je de ene bocht wel grip hebt en de volgende niet.
Active aero is idd weer een soortvan Pandora's box, ik weet ook niet of ze er nu uiteindelijk mee doorgaan voor 2026 aangezien we nog steeds wachten op definitieve plannen.
Vooral dat laatste lijkt me wel een risico. Als de DRS nu per ongeluk open zou blijven en je probeert een bocht aan te remmen op de limiet? Dan ga je er waarschijnlijk gewoon af op een high-downforce track.
We hebben het idd gezien bij T1 in Silverstone die ooit als test als DRS open bocht was gemarkeerd :)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 16-10-2023 16:47 ]

PSN

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Chocoball
Net als met de regelwijzigingen in 2022 'begint iedereen weer met een blanco vel papier' ' voor wat betreft de regelwijzigingen in 2026 aldus Mercedes technical director James Allison in de vertaling en samenvatting.
  • Het nieuwe technisch regelement voor 2026 staat nog niet vast en toch heeft het nu al invloed op het werk van de ingenieurs.
  • Allison geeft ook aan 'Om toch ondanks het budgetplafond de nodige vuurkracht voor de 2026 ontwikkeling te hebben zal de 2025 geen compleet nieuwe constructie zijn. Veel onderdelen van de 2024 wagen moeten waarschijnlijk overgenomen worden. Daarmee zullen beide wagens een nauwe verwantschap met elkaar hebben. De ontwikkelingstijd die we nu gebruiken is daarom dubbel zo belangrijk om voor beide seizoenen goed voorbereid te zijn.'.
  • Om dubbel te profiteren steken teams zoveel mogelijk tijd in de ontwikkeling van de 2024 wagen. Veel zullen 2 seizoen met dezelfde of nauwelijks aangepaste monocoque rijden. Nu wordt overal een nieuw chassis ontwikkelt en in veel gevallen ook een compleet aangepaste transmissie om zodoende voldoende aerodynamische vrijheden te hebben. In het huidige seizoen heben teams ontdekt dat ze beperkt worden door de Side Impact Protection System (SIPS) structuren aan de voorzijde en door de positie van de transmissie aan de achterzijde.
  • Aston Martin ontwikkelt voor 2024 met 2025 in het achterhoofd aldus teambaas Mike Krack. Sauber CEO Andreas Seidl gaf sl aan dat in het seizoen voor de regelwijzigingen nauwelijks ontwikkelt zal worden.
  • Karige voorutizichten voor de techniekfans in 2025 dus en om ervoor te zorgen dat geen team het 2025 seizoen laat schieten en in 2024 alvast met de ontwikkelingen van 2026 gaat beginnen heeft pech.
  • Een meerderheid van de technical directors in het FIA Technical Advisory Committee (TAC) zijn akkoord dat windtunneltests en CFD simulaties voor 2026 niet eerder dan januari 2025 mogen beginnen.
  • In de volgende TAC overleg zal dit nogmaals bevestigd moeten worden, daarna in het F1 Commission overleg en dan nog in het FIA World Motor Sport Council (WMSC) overleg wat eerder een formaliteit zal zijn.
https://www.auto-motor-un...twicklung-eingeschraenkt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-10 16:58
De Alpine van 2021 was in de basis hetzelfde chassis als 2017, meende ik ergens gehoord te hebben. De ontwikkeling van een nieuw chassis kan dus behoorlijk verschil maken voor de performance, maar ook op hetzelfde chassis kan nog behoorlijk performance gevonden worden. Ik zou me geen zorgen maken dat 2025 hetzelfde gaat zijn als 2024.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:59
F*cking bizar voor een paar uur racen: YouTube: VEGAS F1 Track Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ziet er mooi uit.
Zo’n 1e jaar kost natuurlijk een ‘beetje’ extra effort :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Chocoball schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:53:
Net als met de regelwijzigingen in 2022 'begint iedereen weer met een blanco vel papier' ' voor wat betreft de regelwijzigingen in 2026 aldus Mercedes technical director James Allison in de vertaling en samenvatting.
  • Het nieuwe technisch regelement voor 2026 staat nog niet vast en toch heeft het nu al invloed op het werk van de ingenieurs.
  • Allison geeft ook aan 'Om toch ondanks het budgetplafond de nodige vuurkracht voor de 2026 ontwikkeling te hebben zal de 2025 geen compleet nieuwe constructie zijn. Veel onderdelen van de 2024 wagen moeten waarschijnlijk overgenomen worden. Daarmee zullen beide wagens een nauwe verwantschap met elkaar hebben. De ontwikkelingstijd die we nu gebruiken is daarom dubbel zo belangrijk om voor beide seizoenen goed voorbereid te zijn.'.
  • Om dubbel te profiteren steken teams zoveel mogelijk tijd in de ontwikkeling van de 2024 wagen. Veel zullen 2 seizoen met dezelfde of nauwelijks aangepaste monocoque rijden. Nu wordt overal een nieuw chassis ontwikkelt en in veel gevallen ook een compleet aangepaste transmissie om zodoende voldoende aerodynamische vrijheden te hebben. In het huidige seizoen heben teams ontdekt dat ze beperkt worden door de Side Impact Protection System (SIPS) structuren aan de voorzijde en door de positie van de transmissie aan de achterzijde.
  • Aston Martin ontwikkelt voor 2024 met 2025 in het achterhoofd aldus teambaas Mike Krack. Sauber CEO Andreas Seidl gaf sl aan dat in het seizoen voor de regelwijzigingen nauwelijks ontwikkelt zal worden.
  • Karige voorutizichten voor de techniekfans in 2025 dus en om ervoor te zorgen dat geen team het 2025 seizoen laat schieten en in 2024 alvast met de ontwikkelingen van 2026 gaat beginnen heeft pech.
  • Een meerderheid van de technical directors in het FIA Technical Advisory Committee (TAC) zijn akkoord dat windtunneltests en CFD simulaties voor 2026 niet eerder dan januari 2025 mogen beginnen.
  • In de volgende TAC overleg zal dit nogmaals bevestigd moeten worden, daarna in het F1 Commission overleg en dan nog in het FIA World Motor Sport Council (WMSC) overleg wat eerder een formaliteit zal zijn.
https://www.auto-motor-un...twicklung-eingeschraenkt/
Zijn de windtunnel en cfd limitaties (nr1 70%, 2 80% etc) ook van toepassing op het ontwikkelen naar nieuwe technische regulations?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:07

AvK

Ready Set Go

Zo te zien is de hele track nieuw geasfalteerd. Maar wat een impact op een stad. Die hele bouwerij.... Dat moet een maanden lange overlast zijn voor de locals. Wij moeten blij zijn met Zandvoort. Daar heeft nauwelijks iemand last van.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Met een paddock gebouw van bijna 28.000m2 wat straks geen paddock gaat heten.
https://www.reviewjournal...oter-affiliation-2899481/
Lynx schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:48:
[...]

Zijn de windtunnel en cfd limitaties (nr1 70%, 2 80% etc) ook van toepassing op het ontwikkelen naar nieuwe technische regulations?
Er wordt wel gesproken over limitaties vanwege het budgetplafond maar niks over ATR belemmeringen. Mogelijk dat dit nog bij de aanstaande overleggen duidelijk wordt maar kijkend naar het 2021 seizoen waren volgens mij daar ook geen extraatjes op ontwikkeltijd vanwege de regelwijzigingen in 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20:17
Heb naar aanleiding van dat filmpje even naar wat hotels gekeken, maar er is inderdaad nog wel wat vrij voor een schappelijke prijs. Met uitzicht op de baan.

Flamingo, 4 personen, vrijdag tot en met maandag, uitzicht op de strip/baan voor 2.000 euro.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Chocoball schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:46:
[...]

Met een paddock gebouw van bijna 28.000m2 wat straks geen paddock gaat heten.
https://www.reviewjournal...oter-affiliation-2899481/
[...]

Er wordt wel gesproken over limitaties vanwege het budgetplafond maar niks over ATR belemmeringen. Mogelijk dat dit nog bij de aanstaande overleggen duidelijk wordt maar kijkend naar het 2021 seizoen waren volgens mij daar ook geen extraatjes op ontwikkeltijd vanwege de regelwijzigingen in 2022.
Zal aan de wijntjes liggen maar begrijp je antwoord niet sorry. Gaat de nr1 van 2025 nu met 70% windtunnel tijd ontwikkelen voor 2026?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Lynx schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:48:
[...]

Zal aan de wijntjes liggen maar begrijp je antwoord niet sorry. Gaat de nr1 van 2025 nu met 70% windtunnel tijd ontwikkelen voor 2026?
Het korte antwoord is ja. De ATR precentages zoals we die nu kennen gelden van 2022 t/m 2025.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 23:17
AvK schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:14:
[...]

Zo te zien is de hele track nieuw geasfalteerd. Maar wat een impact op een stad. Die hele bouwerij.... Dat moet een maanden lange overlast zijn voor de locals. Wij moeten blij zijn met Zandvoort. Daar heeft nauwelijks iemand last van.
Op deze pagina zie je een beetje wat die impact is:
https://www.f1lasvegasgp.com/local-traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik blijf het wel een beetje flauw vinden van het team dat in 2016 gratis mocht toetreden, terwijl een nieuwe entry tegenwoordig 200miljoen mag afdragen aan de bestaande teams.
COVID crisis a warning over 11th F1 team approval, says Steiner
Haas boss Guenther Steiner thinks the crisis Formula 1 faced during the COVID-19 pandemic shows why it should not risk destabilising current teams by adding an 11th entry.
https://www.motorsport.co...al-says-steiner/10533698/

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Lees hier en daar dat er hommeles zou zijn binnen het RB kamp. Herr Dokter en Horner zouden elkaar in de weg zitten?????? Lijkt me een beetje sterk. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn natuurlijk. Horner vond De Vries niet zo'n goed idee......... Nou ja. Die waren er wel meer. Komkommertijd zo tussen de wedstrijden? Hoe zien jullie dat of hebben jullie betere info?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
AvK schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:12:
Lees hier en daar dat er hommeles zou zijn binnen het RB kamp. Herr Dokter en Horner zouden elkaar in de weg zitten?????? Lijkt me een beetje sterk. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn natuurlijk. Horner vond De Vries niet zo'n goed idee......... Nou ja. Die waren er wel meer. Komkommertijd zo tussen de wedstrijden? Hoe zien jullie dat of hebben jullie betere info?
Ik heb überhaupt geen info - zou tof zijn als je wat bronnen zou delen hierover?

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

LAD93 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:16:
[...]

Ik heb überhaupt geen info - zou tof zijn als je wat bronnen zou delen hierover?
Aub!

https://nl.motorsport.com...d-bull-contract/10533686/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-10 08:33
Tsja, wat moet je erover zeggen? Van deze kant van de show kunnen we moeilijk inschatten of Marko een positieve bijdrage heeft of juist niet. Het lijkt wel een man die knopen door durft te hakken en hij is recent wat onhandig in de media geweest.

Ik verbaas me vooral dat je als tachtigjarige nog zo betrokken wíl zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik wacht met serieus nemen iig tot het artikel op de Engelse/internationale motorsport.com is :)

Op de NL versie is de redactie soms meer van de Verstappen clickbait.

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 17-10-2023 22:35 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:15
YakuzA schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:33:
[...]

Ik wacht met serieus nemen iig tot het artikel op de Engelse/internationale motorsport.com is :)

Op de NL versie is de redactie soms meer van de Verstappen clickbait.
Amen, men neemt het over omdat verstappen erin voorkomt.
Maar zolang de geruchten van Ralf Schumacher en een Braziliaanse site afkomstig zijn neem ik het met een korrel zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:45

rammes

koekebakker 1e klas

Heb ik iets gemist of is er nog geen race topic ?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

rammes schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:41:
Heb ik iets gemist of is er nog geen race topic ?
Het is nog geen 8:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:45

rammes

koekebakker 1e klas

Ah, dacht dat het topic dinsdag al open ging. Thnx

Ik zou het doen!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Chocoball

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

D-dark schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 23:28:
[...]

Amen, men neemt het over omdat verstappen erin voorkomt.
Maar zolang de geruchten van Ralf Schumacher en een Braziliaanse site afkomstig zijn neem ik het met een korrel zout.
Die 2 bronnen zou ik in ieder geval zeker niet serieus nemen. Ralph Schumacher heeft veel te vaak dingen gezegd die later niet waar bleken te zijn. Verder is het natuurlijk in het belang van de Zuid-Amerikaanse pers om Helmut Marko in een kwaad daglicht te zetten naar aanleiding van zijn onhandige uitspraken wat betreft Perez. Alles om Red Bull instabiel te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pannencouque schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:42:
Tsja, wat moet je erover zeggen? Van deze kant van de show kunnen we moeilijk inschatten of Marko een positieve bijdrage heeft of juist niet. Het lijkt wel een man die knopen door durft te hakken en hij is recent wat onhandig in de media geweest.

Lauda was ook iemand die doorging tot z'n einde.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Pannencouque schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:42:
Het verbaast me niet zoveel eigenlijk, de POTUS is ook 80.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

warp schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:36:
Het verbaast me niet zoveel eigenlijk, de POTUS is ook 80.
Waar ook heel vaak van gezegd is dat de PotUS nu eigenlijk best oud is. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 23:17
Horner reageert, soort van, op de geruchten:
https://racingnews365.nl/...mde-red-bull-machtsstrijd

Komt erop neer dat er niks veranderd is. En dat er gewoon overleg is, wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

YakuzA schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:26:
Ik blijf het wel een beetje flauw vinden van het team dat in 2016 gratis mocht toetreden, terwijl een nieuwe entry tegenwoordig 200miljoen mag afdragen aan de bestaande teams.

[...]
https://www.motorsport.co...al-says-steiner/10533698/
ik snap nog steeds niet hoe een extra team negatief invloed heeft op de potentieel te ontvangen centjes.

als team ontvang je geld bij behalen van punten. wat veranderd er dan wezelijk/ stel je rijdt met 30 autos [..] zijn het nogsteeds dezelfde plekken die punten behalen. en constructuurs tellign veranderd ook niet.

hoe heeft een extra team invloed op inkomste van huidige teams?

//edit; dat gelul over horner vs helmut is volgens mij gewoon broodje aap. Kan het mis hebben, maar Horner heeft in zijn begin jaren in de racerij een trailer gekocht van helmut. Daarmee zijn die twee met elkaar in cotnact gekomen; horner succesvol kunnen starten met zijn team in de lagere klasse. Later heeft helmut cotnact gehad met ditrich en geadviseerd eens met die horner te gaan babbelen voor redbull. Zoals max zijn plekje bij RBL te danken heeft aan helmut, geldt hetzelfde voor horner. Tuurlijk ben je het niet altijd met elkaar eens, maar lijkt me sterk dat christian functie van marko ter discussie stelt.

[ Voor 27% gewijzigd door himlims_ op 18-10-2023 14:23 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1 ... 67 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics