✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ja die banden vond ik ook wel een anticlimax zeg, leek wel of hard en medium dezelfde band was met een ander kleurtje op de wang, Hamilton die in de laatste ronde met banden die eigenlijk al 10 rondjes over de theoretische houdbaarheidsdatum heen zijn, nog even de snelste ronde klokt.JEightyFive schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:06:
Gevalletje te graag willen van Perez. Als ie daar verstandiger is en geduld opbrengt dan rijdt ie met de RB19 de Ferrari's vroeg of laat alsnog wel voorbij. Gegokt en verloren.
P2 in het kampioenschap zie ik 'm zeker niet vasthouden.
In het tweede deel van de race constant zitten wachten tot die Ferrari's in zouden lopen op Hamilton maar dat gat bleef alleen maar groter worden. Anti climax zeg, had gehoopt op wat meer spanning op het eind. Gelukkig wist Norris het nog enigszins leuk te maken met zijn acties.
Heeft met Ramadan te maken begreep ik.G_Dragon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:06:
November is trouwens de laatste maand dat er geracet word en dan is het weer voorbij met de pret tot Maart! En huh daar is de eerste race in Bahrain op een Zaterdag? Nee hou op hoor, laten ze daar alsjeblieft niet mee gaan beginnen en het wel op de Zondag houden pff..
Basement Bios ---- Exo-S
Meen je.. tja daar kunnen we persoonlijk van alles van vinden, maar daar moeten ze rekening mee houden dus dan doen we dat maar
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Klopt, Saudi Arabië is tijdens de ramadan en daarom kan Bahrein niet op zondag omdat de tijd tussen de races dan te kort is om alles klaar te krijgen.
Ik vond het heel apart ja. Vraag me af wat er gebeurd was als ze de druk er wat meer op hadden gehouden, want volgens mij kwam ook het verzoek om de motor wat meer te koelen. Vanaf dat moment zag je het gat aardig oplopen maar die is ook nooit meer dicht gereden dus.Bushie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:10:
[...]
Ja die banden vond ik ook wel een anticlimax zeg, leek wel of hard en medium dezelfde band was met een ander kleurtje op de wang, Hamilton die in de laatste ronde met banden die eigenlijk al 10 rondjes over de theoretische houdbaarheidsdatum heen zijn, nog even de snelste ronde klokt.
Je zou kunnen denken: wat als je de druk erop houdt en zorgt dat Hamilton die banden op moet vreten. Nu heeft ie (voor mijn gevoel) lekker in de spaarmodus naar P2 kunnen cruisen.
Het sc drama had alleen nooit bestaan als perez daarvoor hamilton niet afgeremd had. Dan was het gat zo groot geweest dat zelfs in de SC situatie Max veel te ver weg had gezeten om naar Rood te switchen of er zelfs maar over te denken.Icephase schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:54:
[...]
Die verdiensten die achteraf totaal onnodig bleken te zijn want Verstappen kwam Hamilton toen ook niet voorbij. Het zal Hamilton toen echt een rotzorg geweest zijn of 'ie met 16 seconden of met 3 seconden voorsprong zou winnen. Voor het WDC was toen toch echt het SC drama nodig. Nee, Perez heeft z'n kruit wel verschoten inmiddels.
Maar 1 zwaluw maakt geen zomer, dit jaar verpest hij het vooral voor zichzelf en zijn team. die mannen doen hun best om een goede auto te leveren, super pitstops te geven en meneer speelt botsauto
Ok, klinkt logisch, maar dan nog had Mercedes als éérste de keuze moeten maken pitten of niet. Ik ben er niet van overtuigd dat ze dit zouden hebben gedaan. En zo wel, dan was het de laatste ronde soft tegen soft, ik weet 100000% zeker dat Verstappen écht wel een do or die actie had gedaan vanuit de slipstream op het tweede rechte stuk. Dikke kans dat die gelukt was.Nivado schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:04:
[...]
Hier snap ik nu helemaal niks van. Het was imo Stroll die de 2e bocht (van de chicane) aansneed alsof Bottas kon verdwijnen.
[...]
Toch bijzonder dat er nog steeds mensen zijn die dit denken. Als Perez Hamilton niet had opgehouden, had Hamilton wel een vrije Pitstop gehad bij de SC, nu was het gat naar Verstappen te klein. Dan had Hamilton ook op nieuwe softs gestart en was de situatie in die laatste ronde héél anders geweest.
Ik vind dus nog steeds het hele 'Minister of Defence' verhaal schromelijk overdreven.
Sorry, maar als je een gratis pitstop kan doen onder SC, om van oude Hard naar nieuwe Rood te gaan, dan doe je dat 101% zeker!Icephase schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:19:
[...]
Ok, klinkt logisch, maar dan nog had Mercedes als éérste de keuze moeten maken pitten of niet. Ik ben er niet van overtuigd dat ze dit zouden hebben gedaan. En zo wel, dan was het de laatste ronde soft tegen soft, ik weet 100000% zeker dat Verstappen écht wel een do or die actie had gedaan vanuit de slipstream op het tweede rechte stuk. Dikke kans dat die gelukt was.
Ik vind dus nog steeds het hele 'Minister of Defence' verhaal schromelijk overdreven.
Mercedes was zó gefocust op track position en je weet niet hoe groot het gat zou zijn geweest. Maar goed, dit is wel een aspect waar ik nog onvoldoende rekening mee had gehouden.BasvanS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:21:
[...]
Sorry, maar als je een gratis pitstop kan doen onder SC, om van oude Hard naar nieuwe Rood te gaan, dan doe je dat 101% zeker!
JEightyFive schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:24:
Kunnen die oude koeien weer even terug in de sloot?
:fill(white):strip_exif()/f/image/36F0cC8AN5lPZQqXBi9jtaU5.png?f=user_large)
JEightyFive schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:24:
Kunnen die oude koeien weer even terug in de sloot?
:gifsicle():strip_exif()/f/image/fJhTTqPVmTNg07OVW6ua51BI.gif?f=user_large)
Mijn boefje is liev!
Als ik in 2009 bitcoin had gekocht of gemined was ik nu multimiljonair geweest.Crysania schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:31:
[...]
Ik snap dat Perez hier wel alles op alles zetten voor het publiek. Denk dat als hij 1e bochten normaal was doorgekomen hij 2e was geworden
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Rekening houden door de race op een andere datum te doen. Er zijn meer weekenden in het jaar. Aan andere kant. Hebben we de zondag vrij om andere dingen te doenG_Dragon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:13:
[...]
Meen je.. tja daar kunnen we persoonlijk van alles van vinden, maar daar moeten ze rekening mee houden dus dan doen we dat maar
Mijn boefje is liev!
Het was gisteren volgens mij voor het eerst dit seizoen dat de RB's een echt goede start hadden?JB schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:40:
De starts van RBR zijn trouwens wel echt goed de laatste tijd. Gisteren ook gewoon 2x Max die lekker weg komt. Hopelijk zet dat ook door nu.
Van wat ik me herinner iig
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 30-10-2023 09:53 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat komt door het compliment dat Max vorige race aan de engineer die over de starts gaat heeft gegeven.JB schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:40:
De starts van RBR zijn trouwens wel echt goed de laatste tijd. Gisteren ook gewoon 2x Max die lekker weg komt. Hopelijk zet dat ook door nu.
"When you grow up your heart dies"
[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 30-10-2023 10:10 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ja dat is waar, maar persoonlijk vind ik het overdreven om het daarvoor te laten maar dat is een persoonlijke mening. We zullen het ermee moeten doenKadett schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:40:
[...]
Rekening houden door de race op een andere datum te doen. Er zijn meer weekenden in het jaar. Aan andere kant. Hebben we de zondag vrij om andere dingen te doen
- Red Bull heeft goeie starts
- Hamilton rijdt op gele banden rondetijden die volgens de Pirelli statistieken niet kunnen
- Riciardo gaat ineens als de brandweer met de Alpha Tauri
- Albon gaat in de trainingen als de brandweer maar lijkt in de quali in een compleet andere auto te zitten
- Alonso begeeft zich halverwege de race maar naar het cafe
- De wielophanging van de auto van Magnussen vond het ook tijd voor een sabatical
- Ferrari's worstelen in Q1 en Q2 om vervolgens in Q3 als een raket over het circuit te gaan
Enige wat normaal was, Max die de winst pakt.Bushie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:12:
Alles bij elkaar een merkwaardig weekend:
- Red Bull heeft goeie starts
- Hamilton rijdt op gele banden rondetijden die volgens de Pirelli statistieken niet kunnen
- Riciardo gaat ineens als de brandweer met de Alpha Tauri
- Albon gaat in de trainingen als de brandweer maar lijkt in de quali in een compleet andere auto te zitten
- Alonso begeeft zich halverwege de race maar naar het cafe
- De wielophanging van de auto van Magnussen vond het ook tijd voor een sabatical
- Ferrari's worstelen in Q1 en Q2 om vervolgens in Q3 als een raket over het circuit te gaan
Hij heeft het raket spelen wel iets te letterlijk genomenInspired schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:09:
PER was ook als een raket weg. Vraag me inderdaad af wat de oorzaak is. Hoop dat ze wat gevonden hebben. Was het laatste "zwakke" puntje bij RB/VER. Nou ja, en het feit dat de auto hobbels/kerbs niet leuk vind.
In het huidige seizoen hebben ze hem ook niet nodig. Verstappen haalt in z'n eentje alles binnen wat er toe doet. Die tweede plek in het WDC geeft niemand echt om. Perez z'n voornaamste opdracht is dus niet in de weg rijden en niet te veel kosten veroorzaken. PER was afgeschreven en staat 3 jaar later alsnog 2e in het WDC ondanks forse tegenslag. Voor mij is het nog steeds bovenverwachting goed (al heeft het natuurlijk ook wat te maken met wat de rest doet).
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
RBR zit in de sport voor marketing, en marketing only.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:31:
Jamer van PER maar eerlijk gezegd vind ik dat verwachtingen onrealistisch hoog zijn. Hij is door RBR teruggehaald van pensioen om het gat naast Verstappen te vullen in de wetenschap dat iedereen die daar rijdt schraal zal afsteken bij Verstappen met verwoestende gevolgen voor de carriere. Perez was niet met pensioen gestuurd als het daarvoor zo schitterend ging.
In het huidige seizoen hebben ze hem ook niet nodig. Verstappen haalt in z'n eentje alles binnen wat er toe doet. Die tweede plek in het WDC geeft niemand echt om. Perez z'n voornaamste opdracht is dus niet in de weg rijden en niet te veel kosten veroorzaken. PER was afgeschreven en staat 3 jaar later alsnog 2e in het WDC ondanks forse tegenslag. Voor mij is het nog steeds bovenverwachting goed (al heeft het natuurlijk ook wat te maken met wat de rest doet).
Perez levert niet wat er van hem te verwachten staat (Q3 halen, maximaal p6 eindigen, of het liefst gewoon achter max).
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Perez is er toch niet tussenuit geweest? Hij had even geen stoeltje en heeft geluk gehad dat RBR iemand nodig had. Maar hij is niet terug gehaald van pensioen.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:31:
Jamer van PER maar eerlijk gezegd vind ik dat verwachtingen onrealistisch hoog zijn. Hij is door RBR teruggehaald van pensioen om het gat naast Verstappen te vullen in de wetenschap dat iedereen die daar rijdt schraal zal afsteken bij Verstappen met verwoestende gevolgen voor de carriere. Perez was niet met pensioen gestuurd als het daarvoor zo schitterend ging.
RBR heeft zelf aangegeven wel veel waarde te hechten aan een drivers 1-2.
En hij hoeft het Verstappen niet per se lastig te maken (al zou dat wel leuk zijn) maar met deze auto is dit gewoon ondermaats. Tuurlijk er kan een race tegen zitten maar dit is wel het andere uiterste.
Perez was niet echt afgeschreven toen hij zonder stoeltje zat. AM kon Alonso krijgen en daardoor is Perez geslachtofferd. En alle andere plekken waren toen bezet.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:31:
De verwachtingen waren naar mijn inziens ook niet te hoog. Zolang hij een beetje hetzelfde zou doen als Bottas vroeger bij Mercedes dan was het echt wel prima geweest. Alleen hij komt helaas niet in de buurt. En ik geloof wel dat hij daar normaal gesproken tot toe in staat is, zolang het mentaal allemaal maar een beetje klopt. Maar dat lijkt niet meer te gaan lukken (Bij RB in ieder geval).
Dat is IMHO precies het probleem nu: Hij vind en denkt dat die het Verstappen lastig moet maken. Of dat komt door het geloof in zijn eigen kunnen, zijn omgeving die hem volledig op een voetstuk zet (familie/Mexicanen) of het begin van het 2022/2023 seizoen weet ik niet.... Maar deze actie was een prachtig voorbeeld van deze mindset.`Shinji schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:47:
En hij hoeft het Verstappen niet per se lastig te maken (al zou dat wel leuk zijn) maar met deze auto is dit gewoon ondermaats. Tuurlijk er kan een race tegen zitten maar dit is wel het andere uiterste.
"i saw the gap, i went for it, i risked it too much but eh... i wanted the win today"
Met zijn huidige vorm, en hoe de auto bij zijn rijstijl is weg-ontwikkeld (om de meest postieve uitleg te pakken) moet dat niet je instelling zijn. Je weet dat Max veel sneller is, je weet dat als hij hem er niet langs zet X ronden na bocht 1 dat je je toch inhaalt en zo niet dat die wel een over/undercut doet... Dus waarom zóveel risico nemen als je weet dat je stoeltje ter discussie staat.
Met een 1/2 had Checo zoveel twijfel kunnen wegnemen. Maar hij heeft nog steeds het (waan)idee dat die Max gaat verslaan. Dat kán die ook met een auto die hem méér ligt. Maar die auto heeft die nu even niet...
Hij heeft nog nooit laten zien dat ie Max echt kan verslaan en dat zie ik ook niet gebeuren, ook niet als de auto hem beter zou liggen. Hij maakt veel te veel fouten zonder dat er een stijgende lijn in zit. Bij deze race had ie ook kunnen weten dat ie vooral moest zorgen om de eerste bochten door te komen. En in plaats daarvan doet ie een onmogelijke actie waarbij hij zelfs als ie gelukt was alsnog hooguit 2e was geworden. Waarom dan niet zorgen dat je de bocht wel goed doorkomt om dan daarna die 2e plaats op te halen. Als ie zo veel geloof in zijn eigen kunnen heeft, moet ie dat juist op zo'n moment laten zien en niet stug doordouwen.Waah schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:21:
[...]
Dat is IMHO precies het probleem nu: Hij vind en denkt dat die het Verstappen lastig moet maken. Of dat komt door het geloof in zijn eigen kunnen, zijn omgeving die hem volledig op een voetstuk zet (familie/Mexicanen) of het begin van het 2022/2023 seizoen weet ik niet.... Maar deze actie was een prachtig voorbeeld van deze mindset.`
"i saw the gap, i went for it, i risked it too much but eh... i wanted the win today"
Met zijn huidige vorm, en hoe de auto bij zijn rijstijl is weg-ontwikkeld (om de meest postieve uitleg te pakken) moet dat niet je instelling zijn. Je weet dat Max veel sneller is, je weet dat als hij hem er niet langs zet X ronden na bocht 1 dat je je toch inhaalt en zo niet dat die wel een over/undercut doet... Dus waarom zóveel risico nemen als je weet dat je stoeltje ter discussie staat.
Met een 1/2 had Checo zoveel twijfel kunnen wegnemen. Maar hij heeft nog steeds het (waan)idee dat die Max gaat verslaan. Dat kán die ook met een auto die hem méér ligt. Maar die auto heeft die nu even niet...
[removed]
Las Vegas word ook op zaterdag verreden, speciaal voor ons Europeanen.G_Dragon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:11:
[...]
Ja dat is waar, maar persoonlijk vind ik het overdreven om het daarvoor te laten maar dat is een persoonlijke mening. We zullen het ermee moeten doen
G_Dragon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:06:
... op een Zaterdag? Nee hou op hoor, laten ze daar alsjeblieft niet mee gaan beginnen en het wel op de Zondag houden pff..
[ Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 30-10-2023 11:33 ]
PSN
Het is ook niet nodig dat hij Max kan verslaan, maar wel dat hij constant op het podium staat of in ieder geval eindigt in de top 5redwing schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:28:
[...]
Hij heeft nog nooit laten zien dat ie Max echt kan verslaan en dat zie ik ook niet gebeuren, ook niet als de auto hem beter zou liggen. Hij maakt veel te veel fouten zonder dat er een stijgende lijn in zit. Bij deze race had ie ook kunnen weten dat ie vooral moest zorgen om de eerste bochten door te komen. En in plaats daarvan doet ie een onmogelijke actie waarbij hij zelfs als ie gelukt was alsnog hooguit 2e was geworden. Waarom dan niet zorgen dat je de bocht wel goed doorkomt om dan daarna die 2e plaats op te halen. Als ie zo veel geloof in zijn eigen kunnen heeft, moet ie dat juist op zo'n moment laten zien en niet stug doordouwen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Klopt, het ging dan ook op de opmerking dat ie dat in een auto die hem beter ligt wel zou kunnen. Maar hij heeft weliswaar laten zien dat ie een goede rijder kan zijn, maar zo snel en vooral consequent als Max haalt ie bij lange niet. Hij moet dus eens gaan rijden voor de plekken en niet om te winnen van Max en dat idee vooral in zijn eigen kop krijgen zodat ie weer op zijn normale nivo kan en gaat rijden.Jasphur schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:31:
[...]
Het is ook niet nodig dat hij Max kan verslaan, maar wel dat hij constant op het podium staat
[removed]
Dat is een mooie samenvatting van mijn punt.redwing schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:28:
[...]
Hij heeft nog nooit laten zien dat ie Max echt kan verslaan en dat zie ik ook niet gebeuren, ook niet als de auto hem beter zou liggen. Hij maakt veel te veel fouten zonder dat er een stijgende lijn in zit. Bij deze race had ie ook kunnen weten dat ie vooral moest zorgen om de eerste bochten door te komen. En in plaats daarvan doet ie een onmogelijke actie waarbij hij zelfs als ie gelukt was alsnog hooguit 2e was geworden. Waarom dan niet zorgen dat je de bocht wel goed doorkomt om dan daarna die 2e plaats op te halen. Als ie zo veel geloof in zijn eigen kunnen heeft, moet ie dat juist op zo'n moment laten zien en niet stug doordouwen.
Maar Baku, ja de safety car viel slecht voor Max. Maar vervolgens wist Perez nog wel Max achter zich te houden. Dus nee, zonder pech voor Max heeft die het nog niet laten zien. Maar het zat echt véél dichter bij elkaar in het begin van het seizoen. En dan maakt Checo wel degelijk kans op een overwinning als Max pech heeft of een issue (zoals COTA vorige week). En dat kan zélfs gewoon pech zijn bij een wat langzamere pitstop.
Maar eigenlijk sinds Vegas Miami is dat voorbij. En dat moet hij toch (zoals je zegt) in zien en gewoon voor p2 gaan en wat minder risico nemen...
Max is niet onoverwinnelijk. Als de auto Max niet ligt (zoals in het begin van het seizoen meer het geval was) en perez wel dan is het close. Ditzelfde zie je bij Russel en Hamilton: Is de auto niet stabiel? dan is Russel close of zelfs beter als Hamilton. Maar zodra de auto stabieler wordt, is Hamilton gewoon beter. Dat was in 2022 zo (of je het "testen" van Hamilton gelooft of niet, aan het eind van dat seizoen was de auto stabiel en reed Ham beter) en nu in 2023 zie je hetzelfde weer.
Max heeft dat in mindere mate met Checo, maar is niet immuum. Hij houd van overstuur en Perez meer van onderstuur. Geef Perez een auto die zijn rijstijl meer ligt en het is spannend kwa pace... Niet in consistency maar dan kan Perez wel overwinningen pakken.
Maar hier uberhaupt benoemen dat je wil winnen is gewoon een blinde vlek ter grootte van Mexico City
Tja, als je meer races hebt in een seizoen, is de kans ook groter dat iemand meer races kan winnen. Ik denk daarom dat het beter is om naar percentage dan naar aantal te kijken. Met een afbeelding als deze mist het nog context, nu er ook nog 3 races te gaan zijn.
Als reactie op:alex3305 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:46:
[...]
In een Alpha Tauri? Nee, natuurlijk niet.
Maar het valt de laatste tijd, vind ik althans, wel meer op omdat er steeds meer coureurs in dat gaatje van 0.5 kunnen duiken.
Maar blijkbaar kan het dus welLekker Ventje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:06:
Want Lawson of Ricciardo zit op maar 0,2 van Max?
Klopt, maar het blijft een mooie statistiek. Bovendien waren er toen ook al 18 races in een seizoen dus het is tot nu toe wel redelijk vergelijkbaar.CH4OS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:37:
[...]
Tja, als je meer races hebt in een seizoen, is de kans ook groter dat iemand meer races kan winnen. Ik denk daarom dat het beter is om naar percentage dan naar aantal te kijken. Met een afbeelding als deze mist het nog context, nu er ook nog 3 races te gaan zijn.
Het is eigenlijk totaal niet vergelijkbaar, want van 18 naar 23 races is een verhoging van 27.8%.sjaool schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:44:
[...]
Klopt, maar het blijft een mooie statistiek. Bovendien waren er toen ook al 18 races in een seizoen dus het is tot nu toe wel redelijk vergelijkbaar.
Waar haal je vandaan dat het stoeltje ter discussie staat? Waarom moet het daarover gaan eigenlijk, als zowel Red Bull als Perez hebben aangegeven, méérmaals zelfs, dat Perez ook volgend jaar in de RB20 rijdt?Waah schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:21:
[...]
Dat is IMHO precies het probleem nu: Hij vind en denkt dat die het Verstappen lastig moet maken. Of dat komt door het geloof in zijn eigen kunnen, zijn omgeving die hem volledig op een voetstuk zet (familie/Mexicanen) of het begin van het 2022/2023 seizoen weet ik niet.... Maar deze actie was een prachtig voorbeeld van deze mindset.`
Het is de algemene tendens dat zijn stoeltje ter discussie staat door zijn prestaties bij een top team - als er iets is dat Red Bull ons geleerd heeft qua drivers is dat quotes en beloftes geen fluit uitmaken bij RBR / in de F1.CH4OS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:50:
[...]
Waar haal je vandaan. Dat het stoeltje ter discussie staat? Waarom moet dat daarover gaan, als Red Bull als Perez hebben aangegeven, méérmaals zelfs, dat Perez ook volgend jaar in de RB20 rijdt?
per aspera ad astra
Statistisch gezien is het handiger om percentage wins te bekijken idd.ThomasG schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:47:
[...]
Het is eigenlijk totaal niet vergelijkbaar, want van 18 naar 23 races is een verhoging van 27.8%.
Dus dat is nu 16/19 oid?
https://www.statsf1.com/e...ilote/victoire/annee.aspx
Maar goed hetzelfde issue met punten. Voor een sprintrace nu krijg je al meer punten dan voor een echte race uit de jaren 50.
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 30-10-2023 11:58 ]
PSN
Maar de discussie over "zijn stoeltje" gaat voort, ondanks dat het team heeft aangegeven dat men over het algemeen tevreden over PER is en dat hij volgend jaar ook "gewoon" voor RBR uitkomt. Dan gaat een discussie van de beste stuurman aan wal, die een raceteam vervolgens ook nooit leest of ziet, echt niet op andere gedachten brengen. Dus leuk dat de F1 fans vinden dat het stoeltje ter discussie staat, maar dat staat het dus niet.LAD93 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:52:
Het is de algemene tendens dat zijn stoeltje ter discussie staat door zijn prestaties bij een top team - als er iets is dat Red Bull ons geleerd heeft qua drivers is dat quotes en beloftes geen fluit uitmaken bij RBR / in de F1.
Tja, dat is dan pech voor het team, ze hebben immers aangegeven tevreden te zijn over PER en dat hij volgend jaar ook rijdt voor het team...Joris748 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:56:
Als de progressie van Mercedes (en McLaren) doorzet, dan heeft Verstappen volgend jaar misschien wel een teamgenoot nodig die punten kan afpakken van de concurrentie. In deze vorm kan Perez dat niet.
[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 30-10-2023 12:00 ]
Er zijn nog niet zoveel races verreden als er waren toen Schumacher reed. Dus tot nu toe is het vergelijkbaar. Okay, Max heeft meer kansen op een overwinning maar de overwinningen die hij tot nu toe heeft behaald zijn allemaal binnen het aantal races dat er toen op de kalender stonden gehaald.ThomasG schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:47:
[...]
Het is eigenlijk totaal niet vergelijkbaar, want van 18 naar 23 races is een verhoging van 27.8%.
Mexico is nu toch met recht Maxico.
1
2
3
4
5
| 5 Netherlands Max Verstappen 2017, 2018, 2021, 2022, 2023 3 United Kingdom Jim Clark 1962*, 1963, 1967 2 France Alain Prost 1988, 1990 United Kingdom Nigel Mansell 1987, 1992 United Kingdom Lewis Hamilton 2016, 2019 |
[ Voor 25% gewijzigd door sjaool op 30-10-2023 12:05 ]
- Hij is een rookie uit het EIGEN opleidingsprogramma
- Heeft laten zien dat hij de snelheid heeft
- Is nog jong en kan nog enorm groeien
- Lijkt een goede verstandhouding te hebben met Max
- Kan meer accepteren dat hij een rookie is en als 2e rijder zal fungeren met als lange termijn doel, leren van Max en uitgroeien tot een eerste rijder (als Max RBR gaat verlaten)
... ik zeg doen!
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik snap het wel, Perez is die RB19 en straks RB20 gewoon onwaardig en het is ook fan onwaardig. Iedere race is het of Perez crashed of krijgt een penalty en rijdt ergens achteraan of rijdt de race niet uit. Het is ook een klap in het gezicht van je pitcrew.CH4OS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:50:
[...]
Waar haal je vandaan dat het stoeltje ter discussie staat? Waarom moet het daarover gaan eigenlijk, als zowel Red Bull als Perez hebben aangegeven, méérmaals zelfs, dat Perez ook volgend jaar in de RB20 rijdt?
Je hebt als team ook weinig opties mbt strategieën toepassen want er is niemand om andere teams te coveren.
Het is letterlijk Verstappen vs de rest en nu is het zo dat de RB19 echt een monster van een auto is met Verstappen erin dus die strategieën hebben ze niet tot weinig nodig, maar in het verleden zijn ze wel nodig geweest.
Vergelijk het met Ajax nu bv
[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 30-10-2023 12:06 ]
Als 'ie nog jong is en enorm kan groeien, lijkt het mij handiger om dan eerst te gaan groeien juist. Bij een team als AlphaTauri kan dat dus perfect. Daarnaast, zoals ik al meerdere malen schrijf, heeft het team meermaals aangegeven ook in 2024 verder te gaan met PER, dus LAW naar RBR in 2024 kun je uit je hoofd zetten vind ik.renzo4000 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:04:
Ik zou zeggen gooi Liam Lawson naast Max in de RBR20. Waarom?
- Hij is een rookie uit het EIGEN opleidingsprogramma
- Heeft laten zien dat hij de snelheid heeft
- Is nog jong en kan nog enorm groeien
- Lijkt een goede verstandhouding te hebben met Max
- Kan meer accepteren dat hij een rookie is en als 2e rijder zal fungeren met als lange termijn doel, leren van Max en uitgroeien tot een eerste rijder (als Max RBR gaat verlaten)
... ik zeg doen!
Een hoger percentage is dan weer makkelijker te halen met minder races.CH4OS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:37:
[...]
Helemaal vergelijken kun je de prestaties nou eenmaal niet.
Maar vergelijken op percentage is in elk geval een stuk eerlijker.dutchgio schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:06:
Een hoger percentage is dan weer makkelijker te halen met minder races.
Helemaal vergelijken kun je de prestaties nou eenmaal niet.
Laten we dat omdraaien, RB heeft al meerdere keren laten zien dat een stoeltje dat niet ter discussie staat binnen een paar races opgevuld kan worden door iemand anders. Dat stoeltje staat dus altijd ter discussie, zeker als je slecht presteert zoals Perez nu doet. Ga er dus maar van uit dat binnen RB er al lang discussies gaande zijn om te kijken of ze een goede vervanger voor Perez hebben/kunnen vinden. En kunnen ze een betere vervanger vinden ligt ie er komend seizoen gewoon uit, kunnen ze die vervanger niet vinden mag ie blijven.CH4OS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:56:
[...]
Maar de discussie over "zijn stoeltje" gaat voort, ondanks dat het team heeft aangegeven dat men over het algemeen tevreden over PER is en dat hij volgend jaar ook "gewoon" voor RBR uitkomt. Dan gaat een discussie van de beste stuurman aan wal, die een raceteam vervolgens ook nooit leest of ziet, echt niet op andere gedachten brengen. Dus leuk dat de F1 fans vinden dat het stoeltje ter discussie staat, maar dat staat het dus niet.
Belangrijkste punt hierbij is dat er al meerdere rijders naast Max door de mand zijn gevallen, een vervanger vinden die beter is dan Perez zal lastig worden. Want hoewel hij momenteel matig presteert is het wel een rijder die heeft laten zien dat als ie goed in zijn vel zit wel degelijk bij Max in de buurt kan blijven.
[removed]
Nog 1tje en dan kan die discussie de prullenbak in.Holk schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:23:
[...]
Nog 1 en dan heeft hij ook de 75% winst over het hele seizoen te pakken (77.2%) en dan is ook dat geklaag over “ja maar meer races” voorbij
Dat ze iets publiekelijk zeggen wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is natuurlijk.CH4OS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:06:
[...]
Als 'ie nog jong is en enorm kan groeien, lijkt het mij handiger om dan eerst te gaan groeien juist. Bij een team als AlphaTauri kan dat dus perfect. Daarnaast, zoals ik al meerdere malen schrijf, heeft het team meermaals aangegeven ook in 2024 verder te gaan met PER, dus LAW naar RBR in 2024 kun je uit je hoofd zetten vind ik.Dat PER ondermaats presteert in de raceweekend moge duidelijk zijn, begrijp mij niet verkeerd, maar men ziet schijnbaar iets in hem, waardoor men (voorlopig) nog met PER verder wilt, ook volgend jaar.
Net als bij voetbalcoaches "we hebben het volste vertrouwen in hem" en "zijn positie staat niet onder druk" om een week later de laan uit te worden gestuurd.
Tja, als je er zo naar kijkt, is ook VER zijn stoeltje ter discussie... Zeker als 'ie (of wie dan ook for that matter) slecht presteert, zie ook DEV bijvoorbeeld.redwing schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:26:
[...]
Laten we dat omdraaien, RB heeft al meerdere keren laten zien dat een stoeltje dat niet ter discussie staat binnen een paar races opgevuld kan worden door iemand anders. Dat stoeltje staat dus altijd ter discussie, zeker als je slecht presteert zoals Perez nu doet. Ga er dus maar van uit dat binnen RB er al lang discussies gaande zijn om te kijken of ze een goede vervanger voor Perez hebben/kunnen vinden. En kunnen ze een betere vervanger vinden ligt ie er komend seizoen gewoon uit, kunnen ze die vervanger niet vinden mag ie blijven.
Belangrijkste punt hierbij is dat er al meerdere rijders naast Max door de mand zijn gevallen, een vervanger vinden die beter is dan Perez zal lastig worden. Want hoewel hij momenteel matig presteert is het wel een rijder die heeft laten zien dat als ie goed in zijn vel zit wel degelijk bij Max in de buurt kan blijven.
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 30-10-2023 12:30 ]
Als die niet zou presteren wel ja, laat dat nu net het verschil zijnCH4OS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:29:
[...]
Tja, als je er zo naar kijkt, is ook VER zijn stoeltje ter discussie... Zeker als 'ie (of wie dan ook for that matter) slecht presteert, zie ook DEV bijvoorbeeld.
A zeggen en B doen is natuurlijk ook niet goed voor de geloofwaardigheid. Daar komt dan uiteindelijk ook een sentiment "Ah, maar ze gaan het uiteindelijk toch anders doen, dat doen ze immers altijd, dus je moet ze niet geloven".Shinji schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:27:
Dat ze iets publiekelijk zeggen wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is natuurlijk.
Net als bij voetbalcoaches "we hebben het volste vertrouwen in hem" en "zijn positie staat niet onder druk" om een week later de laan uit te worden gestuurd.
In dat licht: HAM presteert ook niet naar de top van zijn kunnen. Toch heeft hij ook contract verlenging gehad...Shinji schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:31:
Als die niet zou presteren wel ja, laat dat nu net het verschil zijn
Zodra Max slecht gaat presteren zal dat inderdaad het geval zijn. Alleen heeft Max nu al een aantal wereldtitels op zak en is Perez druk bezig zijn 2e plek in het WDC te verliezen.CH4OS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:29:
[...]
Tja, als je er zo naar kijkt, is ook VER zijn stoeltje ter discussie...
Het belangrijkste punt is echter dat uit het verleden wel gebleken is dat uitspraken van teams totaal niets zeggen. Steevast zullen die nl. zeggen dat er niets aan de hand is, om dan als de kogel door de kerk is plotseling bekend te maken dat er toch iets gaat veranderen.
[removed]
In dat geval zit Max nu op 84% en afgelopen jaar 68%, Schumacher had in 2004 72% en Vettel had 68%.CH4OS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:37:
[...]
Als je naar percentage kijkt zou Ascari er ook nog tussen moeten staan, die heeft 6 van de 8 races gewonnen in 1952. Echter toen had je ook nog 6 F1 races welke niet voor het kampioenschap mee telden en Indy500 telde toen wel voor het kampioenschap mee met compleet andere coureurs. Die tijd is dus moeilijk te vergelijken.
tuurlijk. Met zo weinig inhaal acties dit jaar..CH4OS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:29:
[...]
Tja, als je er zo naar kijkt, is ook VER zijn stoeltje ter discussie... Zeker als 'ie (of wie dan ook for that matter) slecht presteert, zie ook DEV bijvoorbeeld.
uiteindelijk stellen contracten en intenties niet veel voor binnen de F1.
PER is gehaald (IMHO) voor het WCC en niet voor het WDC.
Tot nu toe haalt ie genoeg punten om daaraan te voldoen.
PER kan echt wel een potje sturen. Maar is in zijn carriere nooit echt consistent geweest.
Iets wat op het hoogste niveau wel moet.
Persoonlijk verwacht ik meer van een rijders duo en de persoon die 2e rijder is binnen een team.
Een barriere kunnen leveren tov jagers zodat nummer 1 een veiligere pitstop kan maken en punten kan maximaliseren (wie rijder #1 of #2 is bij RB maakt hier niet uit).
Maar uiteindelijk denk ik dat RB gewoon een goede auto heeft geleverd waar je meer 1-2's zou verwachten.
En heet hij, zeker dit jaar, teveel fouten gemaakt.
Alsnog wil dat niet betekenen dat hij meteen Exit is.
ook volgend jaar zal RB nog wel een voordeel hebben met de auto denk ik.
Maar als er meer strijd was voor het WDC. Dan had PER denk ik al eerder het veld moeten ruimen voor een rijder die dan (waarschijnlijk) consistenter is om de punten te pakken voor het team
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Voorafgaand aan de race zag ik wel iemand met een dodenmasker op. Ik vermoed een mascotte.dutchgio schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:25:
[...]
Er was nu in ieder geval geen malloot in een doodskostuum met een selfiestick
Volgens mij zonder selfiestok.
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Ja, dat is dit jaar een beetje een moot point, hè. Dat hadden Latifi, Sargeant,Stroll of Mazepin ook nog gedaan...DarkSide schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:37:
[...]
[...]
Nee, dat was zijn eigen keuze. hij wilde weg bij RedBull omdat Max teveel in zijn nek zat te hijgen en geloofde Abiteboul dat die hem wel kampioen zou maken.D-Ed schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:32:
In 2018 werd wel duidelijk hoe snel stoeltjes door teams en coureurs worden gewisseld als het hen beter uitkomt (Daniel Ricciardo -> Renault als voorbeeld)...
Kleine correctie :-)stekkiekiller schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:49:
[...]
Perez was niet echt afgeschreven toen hij zonder stoeltje zat. AM kon Alonso Vettel krijgen en daardoor is Perez geslachtofferd. En alle andere plekken waren toen bezet.
Alonso kwam pas dit jaar.
Heeft ook te maken met personeel dat lokaal niet beschikbaar is op die zondag ivm ramadan en publiek dat andere dingen te doen heeft op die eerste dag van de ramadan (nog los van activiteiten die ongewenst zijn te doen tijdens de ramadan).G_Dragon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:13:
[...]
Gewoon respect voor een religie en andere cultuur, lijkt me niet zoveel mis mee.
Verschuiven was -dacht ik- niet goed mogelijk ivm contract seizoensopening en het feit dat ramadan ook in landen in de regio een rol speelt, danwel dat race op ander continent het reisschema weer te veel/te negatief zou beïnvloeden. Was er dit jaar in Azerbeidzjan niet een vergelijkbare afweging waardoor er vroegtijdig een 4-weekse break was nadat China uitviel? Race kon toen ook niet verschuiven vanwege ramadan.
Perez kan nog best een tijd tweede man blijven zolang er geen overduidelijke opvolger is. Ricciardo terughalen en snel weer wegsturen zou een blamage zijn. Liam Lawson voortijdig opbranden ook. Zeker als je er niks aan hebt omdat Perez nog steeds goed genoeg is voor de tweede plek in het WDC.
Ik denk dat de afdeling Marketing en PR graag zou zien dat Ricciardo weer bij RBR gaat rijden maar het is niet zonder risico. Als hij tegenvalt is de hele investering voor niks. Ik denk dus dat Perez mag blijven tot overduidelijk is dat Ricciardo het minstens zo goed zal doen of, als dat moment niet komt, tot Liam Lawson zo ver is. Ik denk niet dat Tsunoda het RBR stoeltje nog krijgt tenzij en dat hij vooral nog als warme reserve meedraait.
In theorie kan Perez natuurlijk op ieder moment gewisseld worden met Ricciardo of Tsunoda maar ik denk dat hij dat mentaal niet zou trekken en dan liever iets anders gaat doen.
Mijn verwachting is dat Perez mag blijven tot Ricciardo hem vervangt waarna Liam Lawson bij AT mag gaan laten zien dat hij meer recht op de RBR heeft.
Als het mijn team was zou ik zelfs overwegen om Verstappen de rest van het seizoen uit de RBR te halen en te vervangen door Ricciardo terwijl Liam Lawson naast Tsunoda mag gaan zitten. Als ze het zo goed doen als we verwachten dan is het exit Perez en houden we het zo voor komend seizoen.
Dat is een gok maar Verstappen staat momenteel zo sterk in z'n schoenen dat ze een gok kunnen nemen met de tweede auto zonder direct het WCC op het spel te zetten, er van uitgaande dat RBR ook volgend jaar weer een snelle auto heeft.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mm3ZCCEML5PmvpvT8dlCA7Rj.jpg?f=user_large)
Op de vorige rondetijd
Mijn boefje is liev!
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
is deze er ook van Hamilton? van zijn laatste stint op "geel", die ging ook akelig hard op die banden
Gemiddeld de tijden van Verstappen plus 4 tienden?Bushie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:59:
[...]
is deze er ook van Hamilton? van zijn laatste stint op "geel", die ging ook akelig hard op die banden
Gewoon een voorbeeld hoe coureurs en teams met gemak contracten aan de kant schuiven.Bvanham schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:03:
[...]
Nee, dat was zijn eigen keuze. hij wilde weg bij RedBull omdat Max teveel in zijn nek zat te hijgen en geloofde Abiteboul dat die hem wel kampioen zou maken.
Vanaf komend seizoen weer. Tenzij ze Perez op de bank zetten en Lawson laten rijden.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:39:
In theorie kan Perez natuurlijk op ieder moment gewisseld worden met Ricciardo of Tsunoda maar ik denk dat hij dat mentaal niet zou trekken en dan liever iets anders gaat doen.
Inderdaad. Maar hij - en al z'n voorgangers - leven in een wereld waarin je ingepeperd is dat de eerste coureur die je moet verslaan je teamgenoot is. Ellende voor hun is dat dat met Verstappen in dat andere stoeltje een onmogelijke opdracht is.DarkSide schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:37:
[...]
Maar toch gaan ze allemaal 'overdriven' in een poging toch in het kielzog van Verstappen te blijven waardoor er drama na drama ontstaat. Als Perez in een situatie als gisteren 'keurig' derde wordt piept er niemand bij Red Bull.
Wat dat betreft kan Ricciardo nog wel eens kans maken op dat zitje, zolang hij binnenskamers maar duidelijk maakt dat hij accepteert dat Verstappen sneller is en dat het niet zijn primaire doel is om hem te verslaan. Voordeel voor hem is dat hij al een keer 'gevlucht' is voor Verstappen, en dus al donders goed weet wat hem te wachten staat. Als hij die rol dan accepteert kan hij nog een hele mooie periode bij Red Bull tegemoet zien.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
En dat je lichaam onder druk van een paar G 2 uur lang op standje 'ik moet binnen 0.2s kunnen reageren op iets en op een paar cm nauwkeurigheid kunnen sturen' zit... F1 rijders zijn aliens.Gekkenhuis schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:02:
Bizar eigenlijk dat je zo lang zo constant kan rijden
[ Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 30-10-2023 15:07 ]
Dit dus.
Nog niet voorbij zien komen , mocht ik deze wel tegenkomen dan post ik hem.Bushie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:59:
[...]
Ze staan er nog niet op maar je kan hier alle stats bekijken:Bushie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:59:
[...]
Deze zijn van Verstappen vs Hamilton van afgelopen week:
https://en.mclarenf-1.com/2023/gp/s9173/lap_times/482-821/
Mexico is nog blanco:
https://en.mclarenf-1.com/2023/gp/1120/shedule
/f/image/jzFEAtnyxpkkMoGOfM67m4t8.png?f=fotoalbum_large)
Alleen door het weglaten van dezelfde stint van andere rijders kan het heel indrukwekkend lijken maar volgens mij gebeurt dit veel vaker dan je denkt, waarschijnlijk met name in stints waar op de banden gelet moet worden en geen verkeer in de buurt is.
Als RIC (of andere driver) naar RBR gaat. Dan hoeven ze wat mij betreft niet meteen te zeggen "ok ik ben hier als 2e rijder en rijdt in dienst van verstappen"alexbl69 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:12:
[...]
Wat dat betreft kan Ricciardo nog wel eens kans maken op dat zitje, zolang hij binnenskamers maar duidelijk maakt dat hij accepteert dat Verstappen sneller is en dat het niet zijn primaire doel is om hem te verslaan. Voordeel voor hem is dat hij al een keer 'gevlucht' is voor Verstappen, en dus al donders goed weet wat hem te wachten staat. Als hij die rol dan accepteert kan hij nog een hele mooie periode bij Red Bull tegemoet zien.
Iedere coureur wil natuurlijk WDC worden. Ook RIC.
Het gaat er mij meer om. Dat je (uiteindelijk) wel je plaats moet herkennen.
Er zal altijd iemand beter zijn. Ook HAM en VER komen een keer in een situatie dat ze tweede viool moeten spelen (als ze niet voor die tijd al stoppen).
Ik verwacht dus wel dat RIC een poging zal doen om VER te verslaan (zonder crashes hopelijk) als hij naar RB gaat.
Maar als hij outperformed wordt. Dat hij dus de Bottas, Perez, Barrichello rol zal aannemen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik denk niet dat RB de kip met de gouden eieren gaat slachtofferen voor een 2e rijder.....DarkSide schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:43:
[...]
Als RIC (of andere driver) naar RBR gaat. Dan hoeven ze wat mij betreft niet meteen te zeggen "ok ik ben hier als 2e rijder en rijdt in dienst van verstappen"
Iedere coureur wil natuurlijk WDC worden. Ook RIC.
Het gaat er mij meer om. Dat je (uiteindelijk) wel je plaats moet herkennen.
Er zal altijd iemand beter zijn. Ook HAM en VER komen een keer in een situatie dat ze tweede viool moeten spelen (als ze niet voor die tijd al stoppen).
Ik verwacht dus wel dat RIC een poging zal doen om VER te verslaan (zonder crashes hopelijk) als hij naar RB gaat.
Maar als hij outperformed wordt. Dat hij dus de Bottas, Perez, Barrichello rol zal aannemen.
Iedereen die naast Max rijd is al lang 2e rijder.... Net als Hamilton 1 is bij Mercedes, Lelerc 1 is bij Ferrari.
Dus voor dat RIC een krabbel zet onder een contract bij RB staat daar echt wel iets in over zijn positie t.o.v. nr. 1!
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik denk dat het vooral afhangt van de eerste races in het seizoen. Als blijkt dat jij als nieuweling constant beter presteert en overwinningen behaald dan zal Max toch beter zijn best moeten doen. Red Bull zal altijd zijn best doen om zijn coureurs te laten winnen en dan maakt het niet uit welke coureur dat is. De andere benadelen zodat een ander beter presteert is niet in het voordeel van het team.Bullet NL schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:09:
[...]
Ik denk niet dat RB de kip met de gouden eieren gaat slachtofferen voor een 2e rijder.....
Iedereen die naast Max rijd is al lang 2e rijder.... Net als Hamilton 1 is bij Mercedes, Lelerc 1 is bij Ferrari.
Dus voor dat RIC een krabbel zet onder een contract bij RB staat daar echt wel iets in over zijn positie t.o.v. nr. 1!
Wat dat betreft blijft de Formule 1 ook een teamsport.
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 30-10-2023 16:17 ]
Geen DNFsjaool schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:41:
SAR dus nog een DNF in de laatste ronde met een benzinepomp issue.
Oh, blijkbaar toch niet! Apart, dacht dat F1 de regels had van "genoeg" rondes.
(In tegenstelling tot Le Mans waar je rijdend over de finish moet om geklasseerd te worden!)
[ Voor 27% gewijzigd door Ryur op 30-10-2023 18:28 ]
Jawel. Hij is gewoon 16e in de officiele uitslag. Daar staat ook nog "DNF" bij omdat hij dat gewoon is, maar inderdaad omdat hij meer dan 90% van de race heeft uitgereden is hij wel geklasseerd.Ryur schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:27:
[...]
Geen DNFhij is geklasseerd door genoeg rondes reden te hebben!
Oh, blijkbaar toch niet! Apart, dacht dat F1 de regels had van "genoeg" rondes.
(In tegenstelling tot Le Mans waar je rijdend over de finish moet om geklasseerd te worden!)
Als Leclerc nummer 1 is bij Ferrari, hebben ze al een aantal keer bewezen dat ze dat op een heel aparte manier laten blijken.Bullet NL schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:09:
[...]
Ik denk niet dat RB de kip met de gouden eieren gaat slachtofferen voor een 2e rijder.....
Je kunt je bij Ferrari ook afvragen of je wilt dat ze de strategie op jouw afstemmen. Je hebt waarschijnlijk meer voordeel als ze dat niet doen....Waah schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:15:
[...]
Als Leclerc nummer 1 is bij Ferrari, hebben ze al een aantal keer bewezen dat ze dat op een heel aparte manier laten blijken.
[removed]
Dat hadden ze Sainz dan wel even mogen vertellen..Bullet NL schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:09:
[...]
:strip_exif()/f/image/bPNQz7Vaqa1qVfSOowFsa7w5.jpg?f=fotoalbum_large)
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Leclerc heeft de eerste paar races vooral veel pech gehad, en het blijft natuurlijk Ferrari.VidaR-9 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:30:
[...]
Dat hadden ze Sainz dan wel even mogen vertellen..
[Afbeelding]
Bij Ferrari vertellen ze niet aan Sainz, Sainz vertelt aan FerrariVidaR-9 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:30:
[...]
Dat hadden ze Sainz dan wel even mogen vertellen..
Dat pro actieve van hem is vaker lonend gebleken, terwijl Leclerc gewoon de strategische blunders ondergaat.
https://www.motorsport.co...in-f1-mexico-gp/10540517/
"It was a heat issue which caused a suspension failure," Steiner told Motorsport.com. "It was heat from the brakes.
PSN
Marko reveals he had a bet with GP that Max would be P1 by turn 1
— RBR Daily (@RBR_Daily) 31 oktober 2023
"I had already bet with his race engineer Gianpiero Lambiase that he would be first in the first corner. And I won."
[@telegraaf] #F1 pic.twitter.com/Girf4ox6Ys
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Als GP op PER had ingezet, had ie ook gelijk
Mijn boefje is liev!
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-10-2023 17:51 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |