[F1 2023] Race 20 GP van Mexico Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:
  • 78.544 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:59
CH4OS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:37:
[...]
Tja, als je meer races hebt in een seizoen, is de kans ook groter dat iemand meer races kan winnen. Ik denk daarom dat het beter is om naar percentage dan naar aantal te kijken. Met een afbeelding als deze mist het nog context, nu er ook nog 3 races te gaan zijn.
Een hoger percentage is dan weer makkelijker te halen met minder races.
Helemaal vergelijken kun je de prestaties nou eenmaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dutchgio schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:06:
Een hoger percentage is dan weer makkelijker te halen met minder races.
Helemaal vergelijken kun je de prestaties nou eenmaal niet.
Maar vergelijken op percentage is in elk geval een stuk eerlijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:25
CH4OS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:56:
[...]
Maar de discussie over "zijn stoeltje" gaat voort, ondanks dat het team heeft aangegeven dat men over het algemeen tevreden over PER is en dat hij volgend jaar ook "gewoon" voor RBR uitkomt. Dan gaat een discussie van de beste stuurman aan wal, die een raceteam vervolgens ook nooit leest of ziet, echt niet op andere gedachten brengen. Dus leuk dat de F1 fans vinden dat het stoeltje ter discussie staat, maar dat staat het dus niet. ;)
Laten we dat omdraaien, RB heeft al meerdere keren laten zien dat een stoeltje dat niet ter discussie staat binnen een paar races opgevuld kan worden door iemand anders. Dat stoeltje staat dus altijd ter discussie, zeker als je slecht presteert zoals Perez nu doet. Ga er dus maar van uit dat binnen RB er al lang discussies gaande zijn om te kijken of ze een goede vervanger voor Perez hebben/kunnen vinden. En kunnen ze een betere vervanger vinden ligt ie er komend seizoen gewoon uit, kunnen ze die vervanger niet vinden mag ie blijven.
Belangrijkste punt hierbij is dat er al meerdere rijders naast Max door de mand zijn gevallen, een vervanger vinden die beter is dan Perez zal lastig worden. Want hoewel hij momenteel matig presteert is het wel een rijder die heeft laten zien dat als ie goed in zijn vel zit wel degelijk bij Max in de buurt kan blijven.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:22
Zoals gezegd
Holk schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:23:
[...]

Nog 1 en dan heeft hij ook de 75% winst over het hele seizoen te pakken (77.2%) en dan is ook dat geklaag over “ja maar meer races” voorbij
Nog 1tje en dan kan die discussie de prullenbak in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:13
CH4OS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:06:
[...]
Als 'ie nog jong is en enorm kan groeien, lijkt het mij handiger om dan eerst te gaan groeien juist. Bij een team als AlphaTauri kan dat dus perfect. Daarnaast, zoals ik al meerdere malen schrijf, heeft het team meermaals aangegeven ook in 2024 verder te gaan met PER, dus LAW naar RBR in 2024 kun je uit je hoofd zetten vind ik. ;) Dat PER ondermaats presteert in de raceweekend moge duidelijk zijn, begrijp mij niet verkeerd, maar men ziet schijnbaar iets in hem, waardoor men (voorlopig) nog met PER verder wilt, ook volgend jaar.
Dat ze iets publiekelijk zeggen wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is natuurlijk.

Net als bij voetbalcoaches "we hebben het volste vertrouwen in hem" en "zijn positie staat niet onder druk" om een week later de laan uit te worden gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

redwing schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:26:
[...]

Laten we dat omdraaien, RB heeft al meerdere keren laten zien dat een stoeltje dat niet ter discussie staat binnen een paar races opgevuld kan worden door iemand anders. Dat stoeltje staat dus altijd ter discussie, zeker als je slecht presteert zoals Perez nu doet. Ga er dus maar van uit dat binnen RB er al lang discussies gaande zijn om te kijken of ze een goede vervanger voor Perez hebben/kunnen vinden. En kunnen ze een betere vervanger vinden ligt ie er komend seizoen gewoon uit, kunnen ze die vervanger niet vinden mag ie blijven.
Belangrijkste punt hierbij is dat er al meerdere rijders naast Max door de mand zijn gevallen, een vervanger vinden die beter is dan Perez zal lastig worden. Want hoewel hij momenteel matig presteert is het wel een rijder die heeft laten zien dat als ie goed in zijn vel zit wel degelijk bij Max in de buurt kan blijven.
Tja, als je er zo naar kijkt, is ook VER zijn stoeltje ter discussie... Zeker als 'ie (of wie dan ook for that matter) slecht presteert, zie ook DEV bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 30-10-2023 12:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
CH4OS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:29:
[...]
Tja, als je er zo naar kijkt, is ook VER zijn stoeltje ter discussie... Zeker als 'ie (of wie dan ook for that matter) slecht presteert, zie ook DEV bijvoorbeeld.
Als die niet zou presteren wel ja, laat dat nu net het verschil zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Shinji schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:27:
Dat ze iets publiekelijk zeggen wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is natuurlijk.

Net als bij voetbalcoaches "we hebben het volste vertrouwen in hem" en "zijn positie staat niet onder druk" om een week later de laan uit te worden gestuurd.
A zeggen en B doen is natuurlijk ook niet goed voor de geloofwaardigheid. Daar komt dan uiteindelijk ook een sentiment "Ah, maar ze gaan het uiteindelijk toch anders doen, dat doen ze immers altijd, dus je moet ze niet geloven".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
In 2018 werd wel duidelijk hoe snel stoeltjes door teams en coureurs worden gewisseld als het hen beter uitkomt (Daniel Ricciardo -> Renault als voorbeeld)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Shinji schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:31:
Als die niet zou presteren wel ja, laat dat nu net het verschil zijn ;)
In dat licht: HAM presteert ook niet naar de top van zijn kunnen. Toch heeft hij ook contract verlenging gehad... ;) Zijn stoeltje heeft immers ook niet ter discussie gestaan, dus het algemeen plat slaan heeft ook geen zin imo, dat is juist mijn punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]
Tja, als je er zo naar kijkt, is ook VER zijn stoeltje ter discussie...
Zodra Max slecht gaat presteren zal dat inderdaad het geval zijn. Alleen heeft Max nu al een aantal wereldtitels op zak en is Perez druk bezig zijn 2e plek in het WDC te verliezen.

Het belangrijkste punt is echter dat uit het verleden wel gebleken is dat uitspraken van teams totaal niets zeggen. Steevast zullen die nl. zeggen dat er niets aan de hand is, om dan als de kogel door de kerk is plotseling bekend te maken dat er toch iets gaat veranderen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:21
CH4OS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:37:
[...]
Tja, als je meer races hebt in een seizoen, is de kans ook groter dat iemand meer races kan winnen. Ik denk daarom dat het beter is om naar percentage dan naar aantal te kijken. Met een afbeelding als deze mist het nog context, nu er ook nog 3 races te gaan zijn.
In dat geval zit Max nu op 84% en afgelopen jaar 68%, Schumacher had in 2004 72% en Vettel had 68%.
Als je naar percentage kijkt zou Ascari er ook nog tussen moeten staan, die heeft 6 van de 8 races gewonnen in 1952. Echter toen had je ook nog 6 F1 races welke niet voor het kampioenschap mee telden en Indy500 telde toen wel voor het kampioenschap mee met compleet andere coureurs. Die tijd is dus moeilijk te vergelijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:43

DarkSide

theres no place like ::1

[...]
tuurlijk. Met zo weinig inhaal acties dit jaar..

uiteindelijk stellen contracten en intenties niet veel voor binnen de F1.

PER is gehaald (IMHO) voor het WCC en niet voor het WDC.
Tot nu toe haalt ie genoeg punten om daaraan te voldoen.

PER kan echt wel een potje sturen. Maar is in zijn carriere nooit echt consistent geweest.
Iets wat op het hoogste niveau wel moet.

Persoonlijk verwacht ik meer van een rijders duo en de persoon die 2e rijder is binnen een team.
Een barriere kunnen leveren tov jagers zodat nummer 1 een veiligere pitstop kan maken en punten kan maximaliseren (wie rijder #1 of #2 is bij RB maakt hier niet uit).

Maar uiteindelijk denk ik dat RB gewoon een goede auto heeft geleverd waar je meer 1-2's zou verwachten.
En heet hij, zeker dit jaar, teveel fouten gemaakt.

Alsnog wil dat niet betekenen dat hij meteen Exit is.
ook volgend jaar zal RB nog wel een voordeel hebben met de auto denk ik.
Maar als er meer strijd was voor het WDC. Dan had PER denk ik al eerder het veld moeten ruimen voor een rijder die dan (waarschijnlijk) consistenter is om de punten te pakken voor het team

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 18:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

dutchgio schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:25:
[...]

Er was nu in ieder geval geen malloot in een doodskostuum met een selfiestick
Voorafgaand aan de race zag ik wel iemand met een dodenmasker op. Ik vermoed een mascotte.
Volgens mij zonder selfiestok.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
DarkSide schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:37:
[...]

[...]
Ja, dat is dit jaar een beetje een moot point, hè. Dat hadden Latifi, Sargeant,Stroll of Mazepin ook nog gedaan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:28
D-Ed schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:32:
In 2018 werd wel duidelijk hoe snel stoeltjes door teams en coureurs worden gewisseld als het hen beter uitkomt (Daniel Ricciardo -> Renault als voorbeeld)...
Nee, dat was zijn eigen keuze. hij wilde weg bij RedBull omdat Max teveel in zijn nek zat te hijgen en geloofde Abiteboul dat die hem wel kampioen zou maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:20
stekkiekiller schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:49:
[...]

Perez was niet echt afgeschreven toen hij zonder stoeltje zat. AM kon Alonso Vettel krijgen en daardoor is Perez geslachtofferd. En alle andere plekken waren toen bezet.
Kleine correctie :-)
Alonso kwam pas dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:20
G_Dragon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:13:
[...]

Meen je.. tja daar kunnen we persoonlijk van alles van vinden, maar daar moeten ze rekening mee houden dus dan doen we dat maar :)
Heeft ook te maken met personeel dat lokaal niet beschikbaar is op die zondag ivm ramadan en publiek dat andere dingen te doen heeft op die eerste dag van de ramadan (nog los van activiteiten die ongewenst zijn te doen tijdens de ramadan).
Gewoon respect voor een religie en andere cultuur, lijkt me niet zoveel mis mee.

Verschuiven was -dacht ik- niet goed mogelijk ivm contract seizoensopening en het feit dat ramadan ook in landen in de regio een rol speelt, danwel dat race op ander continent het reisschema weer te veel/te negatief zou beïnvloeden. Was er dit jaar in Azerbeidzjan niet een vergelijkbare afweging waardoor er vroegtijdig een 4-weekse break was nadat China uitviel? Race kon toen ook niet verschuiven vanwege ramadan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:43

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het lijkt mij dat Perez het stoeltje mag warm houden tot RBR een waardige opvolger heeft. Wat RBR denk ik vooral niet wil is iemand in de RBR zetten die na een half jaar nog niet op niveau is, ze hebben de reputatie meedogenloos te zijn. Perez heeft (minstens) drie jaar gehad, dat is echt wel een eerlijke kans. Wanneer hij (vroeg of laat) vertrekt kunnen we niet zeggen dat RBR zijn carriere kapot heeft gemaakt ofzo.

Perez kan nog best een tijd tweede man blijven zolang er geen overduidelijke opvolger is. Ricciardo terughalen en snel weer wegsturen zou een blamage zijn. Liam Lawson voortijdig opbranden ook. Zeker als je er niks aan hebt omdat Perez nog steeds goed genoeg is voor de tweede plek in het WDC.

Ik denk dat de afdeling Marketing en PR graag zou zien dat Ricciardo weer bij RBR gaat rijden maar het is niet zonder risico. Als hij tegenvalt is de hele investering voor niks. Ik denk dus dat Perez mag blijven tot overduidelijk is dat Ricciardo het minstens zo goed zal doen of, als dat moment niet komt, tot Liam Lawson zo ver is. Ik denk niet dat Tsunoda het RBR stoeltje nog krijgt tenzij en dat hij vooral nog als warme reserve meedraait.

In theorie kan Perez natuurlijk op ieder moment gewisseld worden met Ricciardo of Tsunoda maar ik denk dat hij dat mentaal niet zou trekken en dan liever iets anders gaat doen.

Mijn verwachting is dat Perez mag blijven tot Ricciardo hem vervangt waarna Liam Lawson bij AT mag gaan laten zien dat hij meer recht op de RBR heeft.

Als het mijn team was zou ik zelfs overwegen om Verstappen de rest van het seizoen uit de RBR te halen en te vervangen door Ricciardo terwijl Liam Lawson naast Tsunoda mag gaan zitten. Als ze het zo goed doen als we verwachten dan is het exit Perez en houden we het zo voor komend seizoen.
Dat is een gok maar Verstappen staat momenteel zo sterk in z'n schoenen dat ze een gok kunnen nemen met de tweede auto zonder direct het WCC op het spel te zetten, er van uitgaande dat RBR ook volgend jaar weer een snelle auto heeft.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHqr2tqxtWkLGr6ORA6rPIUwzVQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mm3ZCCEML5PmvpvT8dlCA7Rj.jpg?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

bszz schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:50:
[...]

Duidelijk cruise control.... 8)
ACC :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Op de vorige rondetijd :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:11
Muziekje aan en op naar de finish..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:37
is deze er ook van Hamilton? van zijn laatste stint op "geel", die ging ook akelig hard op die banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:44
Bushie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:59:
[...]

is deze er ook van Hamilton? van zijn laatste stint op "geel", die ging ook akelig hard op die banden
Gemiddeld de tijden van Verstappen plus 4 tienden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bvanham schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:03:
[...]

Nee, dat was zijn eigen keuze. hij wilde weg bij RedBull omdat Max teveel in zijn nek zat te hijgen en geloofde Abiteboul dat die hem wel kampioen zou maken.
Gewoon een voorbeeld hoe coureurs en teams met gemak contracten aan de kant schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:21
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:39:
In theorie kan Perez natuurlijk op ieder moment gewisseld worden met Ricciardo of Tsunoda maar ik denk dat hij dat mentaal niet zou trekken en dan liever iets anders gaat doen.
Vanaf komend seizoen weer. Tenzij ze Perez op de bank zetten en Lawson laten rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:21
DarkSide schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:37:
[...]
Inderdaad. Maar hij - en al z'n voorgangers - leven in een wereld waarin je ingepeperd is dat de eerste coureur die je moet verslaan je teamgenoot is. Ellende voor hun is dat dat met Verstappen in dat andere stoeltje een onmogelijke opdracht is.

Maar toch gaan ze allemaal 'overdriven' in een poging toch in het kielzog van Verstappen te blijven waardoor er drama na drama ontstaat. Als Perez in een situatie als gisteren 'keurig' derde wordt piept er niemand bij Red Bull.

Wat dat betreft kan Ricciardo nog wel eens kans maken op dat zitje, zolang hij binnenskamers maar duidelijk maakt dat hij accepteert dat Verstappen sneller is en dat het niet zijn primaire doel is om hem te verslaan. Voordeel voor hem is dat hij al een keer 'gevlucht' is voor Verstappen, en dus al donders goed weet wat hem te wachten staat. Als hij die rol dan accepteert kan hij nog een hele mooie periode bij Red Bull tegemoet zien.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:49
En vorig jaar deed hij het ook niet verkeerd
Bizar hoe hij soms rijd als een robot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlKAZ3XI3xK7O-_oPJi_IfwgAnA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8SuvBmzv590QBl0LXwyrSLaZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Bizar eigenlijk dat je zo lang zo constant kan rijden 8)7

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:20

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Gekkenhuis schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:02:
Bizar eigenlijk dat je zo lang zo constant kan rijden 8)7
En dat je lichaam onder druk van een paar G 2 uur lang op standje 'ik moet binnen 0.2s kunnen reageren op iets en op een paar cm nauwkeurigheid kunnen sturen' zit... F1 rijders zijn aliens.

[ Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 30-10-2023 15:07 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
[...]

Nog niet voorbij zien komen , mocht ik deze wel tegenkomen dan post ik hem.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Ze staan er nog niet op maar je kan hier alle stats bekijken:

Deze zijn van Verstappen vs Hamilton van afgelopen week:
https://en.mclarenf-1.com/2023/gp/s9173/lap_times/482-821/

Mexico is nog blanco:
https://en.mclarenf-1.com/2023/gp/1120/shedule

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 21:06

DataGhost

iPL dev

Hij is in ieder geval zeker niet de enige. Eenzelfde plaatje kan voor Leclerc gemaakt worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q61-n7WmKVaWb1-1qXk3kRdWcOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jzFEAtnyxpkkMoGOfM67m4t8.png?f=fotoalbum_large
Alleen door het weglaten van dezelfde stint van andere rijders kan het heel indrukwekkend lijken maar volgens mij gebeurt dit veel vaker dan je denkt, waarschijnlijk met name in stints waar op de banden gelet moet worden en geen verkeer in de buurt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:43

DarkSide

theres no place like ::1

alexbl69 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:12:
[...]

Wat dat betreft kan Ricciardo nog wel eens kans maken op dat zitje, zolang hij binnenskamers maar duidelijk maakt dat hij accepteert dat Verstappen sneller is en dat het niet zijn primaire doel is om hem te verslaan. Voordeel voor hem is dat hij al een keer 'gevlucht' is voor Verstappen, en dus al donders goed weet wat hem te wachten staat. Als hij die rol dan accepteert kan hij nog een hele mooie periode bij Red Bull tegemoet zien.
Als RIC (of andere driver) naar RBR gaat. Dan hoeven ze wat mij betreft niet meteen te zeggen "ok ik ben hier als 2e rijder en rijdt in dienst van verstappen"

Iedere coureur wil natuurlijk WDC worden. Ook RIC.
Het gaat er mij meer om. Dat je (uiteindelijk) wel je plaats moet herkennen.
Er zal altijd iemand beter zijn. Ook HAM en VER komen een keer in een situatie dat ze tweede viool moeten spelen (als ze niet voor die tijd al stoppen).

Ik verwacht dus wel dat RIC een poging zal doen om VER te verslaan (zonder crashes hopelijk) als hij naar RB gaat.
Maar als hij outperformed wordt. Dat hij dus de Bottas, Perez, Barrichello rol zal aannemen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 01:31

Bullet NL

Eigen Wijs

DarkSide schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:43:
[...]

Als RIC (of andere driver) naar RBR gaat. Dan hoeven ze wat mij betreft niet meteen te zeggen "ok ik ben hier als 2e rijder en rijdt in dienst van verstappen"

Iedere coureur wil natuurlijk WDC worden. Ook RIC.
Het gaat er mij meer om. Dat je (uiteindelijk) wel je plaats moet herkennen.
Er zal altijd iemand beter zijn. Ook HAM en VER komen een keer in een situatie dat ze tweede viool moeten spelen (als ze niet voor die tijd al stoppen).

Ik verwacht dus wel dat RIC een poging zal doen om VER te verslaan (zonder crashes hopelijk) als hij naar RB gaat.
Maar als hij outperformed wordt. Dat hij dus de Bottas, Perez, Barrichello rol zal aannemen.
Ik denk niet dat RB de kip met de gouden eieren gaat slachtofferen voor een 2e rijder.....
Iedereen die naast Max rijd is al lang 2e rijder.... Net als Hamilton 1 is bij Mercedes, Lelerc 1 is bij Ferrari.
Dus voor dat RIC een krabbel zet onder een contract bij RB staat daar echt wel iets in over zijn positie t.o.v. nr. 1!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:40

sjaool

Every life should have 9 cats

Bullet NL schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:09:
[...]

Ik denk niet dat RB de kip met de gouden eieren gaat slachtofferen voor een 2e rijder.....
Iedereen die naast Max rijd is al lang 2e rijder.... Net als Hamilton 1 is bij Mercedes, Lelerc 1 is bij Ferrari.
Dus voor dat RIC een krabbel zet onder een contract bij RB staat daar echt wel iets in over zijn positie t.o.v. nr. 1!
Ik denk dat het vooral afhangt van de eerste races in het seizoen. Als blijkt dat jij als nieuweling constant beter presteert en overwinningen behaald dan zal Max toch beter zijn best moeten doen. Red Bull zal altijd zijn best doen om zijn coureurs te laten winnen en dan maakt het niet uit welke coureur dat is. De andere benadelen zodat een ander beter presteert is niet in het voordeel van het team.

Wat dat betreft blijft de Formule 1 ook een teamsport.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 30-10-2023 16:17 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjvfsY_73WxC7xePVvPDA8tWVjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lYFWKazB24wD2jaLizsCcx66.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:57
sjaool schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:41:
SAR dus nog een DNF in de laatste ronde met een benzinepomp issue.
Geen DNF :) hij is geklasseerd door genoeg rondes reden te hebben!
Oh, blijkbaar toch niet! Apart, dacht dat F1 de regels had van "genoeg" rondes.
(In tegenstelling tot Le Mans waar je rijdend over de finish moet om geklasseerd te worden!)

[ Voor 27% gewijzigd door Ryur op 30-10-2023 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 21:06

DataGhost

iPL dev

Ryur schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:27:
[...]

Geen DNF :) hij is geklasseerd door genoeg rondes reden te hebben!
Oh, blijkbaar toch niet! Apart, dacht dat F1 de regels had van "genoeg" rondes.
(In tegenstelling tot Le Mans waar je rijdend over de finish moet om geklasseerd te worden!)
Jawel. Hij is gewoon 16e in de officiele uitslag. Daar staat ook nog "DNF" bij omdat hij dat gewoon is, maar inderdaad omdat hij meer dan 90% van de race heeft uitgereden is hij wel geklasseerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:13
[...]

Als Leclerc nummer 1 is bij Ferrari, hebben ze al een aantal keer bewezen dat ze dat op een heel aparte manier laten blijken. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• redwing
Waah schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:15:
[...]

Als Leclerc nummer 1 is bij Ferrari, hebben ze al een aantal keer bewezen dat ze dat op een heel aparte manier laten blijken. :+
Je kunt je bij Ferrari ook afvragen of je wilt dat ze de strategie op jouw afstemmen. Je hebt waarschijnlijk meer voordeel als ze dat niet doen....

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:35
[...]
Dat hadden ze Sainz dan wel even mogen vertellen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YvNFVPZH1xXgdzmMxV2Cwh6YHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPNQz7Vaqa1qVfSOowFsa7w5.jpg?f=fotoalbum_large

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
VidaR-9 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:30:
[...]

[Afbeelding]
Leclerc heeft de eerste paar races vooral veel pech gehad, en het blijft natuurlijk Ferrari.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-05 16:11
VidaR-9 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:30:
[...]
Bij Ferrari vertellen ze niet aan Sainz, Sainz vertelt aan Ferrari ;)
Dat pro actieve van hem is vaker lonend gebleken, terwijl Leclerc gewoon de strategische blunders ondergaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Magnussen zijn crash kwam blijkbaar door te hete remmen, waardoor de achterwielophanging het door de hitte niet meer uit hield:
https://www.motorsport.co...in-f1-mexico-gp/10540517/
"It was a heat issue which caused a suspension failure," Steiner told Motorsport.com. "It was heat from the brakes.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Als GP op PER had ingezet, had ie ook gelijk :+ Maar volgens mij kijken ze niet echt naar PER :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Slotje erop. Morgen naar de volgende. :)

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-10-2023 17:51 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord