Mijn boefje is liev!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
:strip_exif()/f/image/7V1CkqNNwUI231SU1QiOB3jd.jpg?f=fotoalbum_large)
From the team to you, happy 200th Grand Prix Nico! 👊#HaasF1 #MexicoGP pic.twitter.com/hFsrdlMtvl
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) 29 oktober 2023
WCC?autje schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 06:51:
Als VER volgende week wint is het WDC voor Team Verstappen binnen.
Wat een blamage voor Perez.
Ik kan ze dat niet heel erg kwalijk nemenBullet NL schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:36:
[...]
Inderdaad, verschil is te klein tussen de banden.
Tis te veel een goed nieuwsshow voor Pirelli...
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dan heeft Verstappen genoeg punten om alleen het world constructor championschip binnen te harken zonder de punten van Perez
@MikeyMan snapte dat, maar hij verbeterde @autje (die WDC schreef) naar WCCWognummer schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:30:
[...]
Dan heeft Verstappen genoeg punten om alleen het world constructor championschip binnen te harken zonder de punten van Perez
Will Buxton reageerde op hem
https://twitter.com/wbuxt.../1718814388872679705?s=19
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ja precies, iets dat door de rijder zelf veroorzaakt werd presenteren als iets dat hem overkwam.MrOleo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:27:
[...]
lol bij het voetbal hoor je de meest enge verwensingen naar andere teams. Regelmatig staan ze elkaar de hersenen in binnen en buiten de wedstrijd.
Een beetje uitjouwen omdat je favoriet slechts 1 recht stuk heeft kunnen rijden en je middag waar je weken naar toe hebt geleefd verpest is, is slechter dan voetbalfans.
Dit forum blijft verbazen.
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Norris die een 33 ronden briljante inhaalrace rijdt op mediums. Had Ferrari dat niet ook moeten doen?
Signatures zijn voor boomers.
Ik vind het een hele rare stat. In de tijd van Mansell werd er nog 10 punten gegeven aan de eerste plek. Nu dus 2,5x tot 2,6x meer punten te verdienen dan toen. Plus meer races en hogere reliability.ma9ma schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:46:
Max harkt in 2 seizoenen niet zo veel overwinningen bij elkaar als Nigel Mansell in 9 seizoenen. Zegt niet veel natuurlijk maar het geeft wel aan hoe bizar deze 2 seizoenen zijn.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Dat vroeg ik mij dus ook af, maar misschien hadden de beide Ferrari's een hogere bandenslijtage?Maasluip schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:02:
[...]
Norris die een 33 ronden briljante inhaalrace rijdt op mediums. Had Ferrari dat niet ook moeten doen?
Sepp14 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:42:
Albert Fabrega meldt op Twitter, dat er iets speelt in de Paddock maar dat ze er niks over mogen zeggen.
Will Buxton reageerde op hem
https://twitter.com/wbuxt.../1718814388872679705?s=19
https://t.co/bKFBmrIIOY pic.twitter.com/koDK1ZjogD
— Will Buxton (@wbuxtonofficial) 30 oktober 2023
Races zonder publiek.Aardappelbakker schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:36:
[Twitter]
Videobeelden van het voorval.
[Embed]
Te triest voor woorden dit. Krijgen we dadelijk ook aparte tribunes per raceteam / coureur?![]()
Hoe haal je het in je hoofd....
Straks blijkt dat alle banden hetzelfde waren met alleen andere kleurtjes en labels, en dat het verschil in coureurs hun hoofd zit.KlaasjeNL schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:47:
Het schiet ook wel alle kanten op met de Pirelli's. Er is geen touw op te trekken hoe lang een bepaalde band het volhoudt. Ooit was er nog een tijd waarin er een duidelijk verschil tussen softs, mediums en hards waren, maar met Pirelli gaan de mediums soms langer mee dan de hards of zijn de inters soms om te toveren tot slicks. 😅
Dat speelt al langer, die denk ik niet.
Misschien AM, The Dark Lord Alonso die zijn politieke spelletjes gaat spelen. Die is duidelijk ontevreden over de gang van zaken.
Ik wacht af wat voor nieuws er komt.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Mercedes doet het altijd goed in Brazilië, ik verwacht Hamilton sowieso voor PerezPalingDrone schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 00:08:
[...]
Daar zal PER ook wel heen gaan
Wanneer het daar regent geef ik HAM een grote kans om (weer) voor PER te finishen...
Ik had het ook over overwinningen, niet over punten. Dat over meer races en een hogere reliability klopt, vandaar ook dat ik aangaf dat deze stat ook niet zoveel zegt.JackBol schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:03:
[...]
Ik vind het een hele rare stat. In de tijd van Mansell werd er nog 10 punten gegeven aan de eerste plek. Nu dus 2,5x tot 2,6x meer punten te verdienen dan toen. Plus meer races en hogere reliability.
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Niet alleen gisteren. Met uitzondering van een handvol races is zijn hele seizoen al ver beneden van wat het moet zijn. Hij gaat het er serieus druk mee krijgen om voor Ham te blijven.dr.lowtune schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:23:
Na de shitshow van Perez gisteren zie ik Hamilton nog wel serieus 2e worden ook….
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik snap dat Perez hier wel alles op alles zetten voor het publiek. Denk dat als hij 1e bochten normaal was doorgekomen hij 2e was gewordendr.lowtune schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:23:
Na de shitshow van Perez gisteren zie ik Hamilton nog wel serieus 2e worden ook….
Perez leek iig wel eindelijk weer wat snelheid in de auto te hebben gevonden.dr.lowtune schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:23:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Mja, kijk, achteraf is het mooi wonen maar gezien de strijd met HAM, de slechte resultaten en het feit dat RB op racepace wel sneller zou zijn dan FER had hij gewoon moeten liften en achter LEC aansluiten. Beetje zoals TSU later in de race. Te ongeduldig. Snap best dat je hier wil winnen maar denk dat P2 doorgaans toch het best haalbare zou zijn geweest. Dat moet hij toch zelf ook weten.Crysania schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:31:
[...]
Ik snap dat Perez hier wel alles op alles zetten voor het publiek. Denk dat als hij 1e bochten normaal was doorgekomen hij 2e was geworden
Jaa die zakt langzaam naar beneden, wat een drama daar bij het Team zeg met die auto's
Ik vind de hints van Buxton and Fabrega iets te opvallend.YakuzA schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:34:
[...]
Perez leek iig wel eindelijk weer wat snelheid in de auto te hebben gevonden.
Als Perez niet 2e in WDC wordt => 100% out
Los daarvan, een niet presterende coureur wil RBR niet in het team lijkt me.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Bizar dat ze zo weggezakt zijn na het begin dit seizoen. Was gisteren ook weer he-le-maal niks... Dan heb je STR nog die als een botsauto door het veld heen gaat, althans de line assist leek niet te werkenG_Dragon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:39:
[...]
Jaa die zakt langzaam naar beneden, wat een drama daar bij het Team zeg met die auto's

Mijn boefje is liev!
Als je met 3 man de eerste bocht in duikt, vind ik het wel vrij opportunistisch om dan als buitenste auto gewoon naar binnen te sturen. Hij wist dat Leclerc niet verder naar binnen kon sturen.Crysania schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:31:
[...]
Ik snap dat Perez hier wel alles op alles zetten voor het publiek. Denk dat als hij 1e bochten normaal was doorgekomen hij 2e was geworden
Zijn excuus bij Sky was "ik dacht niet dat Leclerc nog zo ver naar voren zat".Bushie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:45:
[...]
Als je met 3 man de eerste bocht in duikt, vind ik het wel vrij opportunistisch om dan als buitenste auto gewoon naar binnen te sturen. Hij wist dat Leclerc niet verder naar binnen kon sturen.
Tja. Het is niet alsof we dit soort ongevallen nog niet eerder gezien hebben.
Signatures zijn voor boomers.
Ja echt sneu om te zien, want we waren met ze allen juist zo blij in het begin van dit seizoen dat hun meededen maar sinds een update of iets anders zijn ze compleet door het ijs gezakt. Mclaren is daarin tegen wel grandioos teruggekomen dit seizoen!JB schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:42:
[...]
Bizar dat ze zo weggezakt zijn na het begin dit seizoen. Was gisteren ook weer he-le-maal niks... Dan heb je STR nog die als een botsauto door het veld heen gaat, althans de line assist leek niet te werken
En als hij wel 2e wordt, dan is het 90% out. Perez laat weinig positiefs meer zien. Hij kan niet meer teren op zijn verdiensten voor Verstappen in Saudi-Arabië in 2021.loekf2 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:40:
[...]
Ik vind de hints van Buxton and Fabrega iets te opvallend.
Ricciardo (34) is ook maar een half jaar ouder dan Perez en kan nog wel een paar jaar mee.
Perez sloeg op zijn stuur uit frustratie op het moment dat duidelijk werd dat zijn race voorbij was. Later zagen we beelden van Horner die de Red Bull-coureur letterlijk een schouderklopje gaf. De teambaas verklaart wat hij zei en wat er zonder die crash voor Checo in het verschiet had gelegen.
"Het was een zwaar moment voor hem, voor zijn thuispubliek. Hij was heel emotioneel. Wat ik tegen hem heb gezegd? 'Je ging voor de leiding in je thuisrace! Als je dat niet had geprobeerd, dan ben je geen racer'."
"Checo had zonder enige twijfel op het podium gestaan vandaag", vervolgt de Brit. "Een groot verlies voor hem, met een auto die in staat was om naar de top drie te rijden. Als Perez de leiding had gepakt, dan was het een interessante middag geworden, een rechtstreeks gevecht tussen Max en Checo."
Ja MCL gaat lekker! FER gaan ze niet meer inhalen maar die 4e plek lijkt een zekerheidje geworden door het niet thuis zijn van AM. En heel eerlijk, het is met name ALO die de punten binnen haalde. STR is de PER van RBRG_Dragon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:49:
[...]
Ja echt sneu om te zien, want we waren met ze allen juist zo blij in het begin van dit seizoen dat hun meededen maar sinds een update of iets anders zijn ze compleet door het ijs gezakt. Mclaren is daarin tegen wel grandioos teruggekomen dit seizoen!
Mijn boefje is liev!
Die verdiensten die achteraf totaal onnodig bleken te zijn want Verstappen kwam Hamilton toen ook niet voorbij. Het zal Hamilton toen echt een rotzorg geweest zijn of 'ie met 16 seconden of met 3 seconden voorsprong zou winnen. Voor het WDC was toen toch echt het SC drama nodig. Nee, Perez heeft z'n kruit wel verschoten inmiddels.Joris748 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:50:
[...]
En als hij wel 2e wordt, dan is het 90% out. Perez laat weinig positiefs meer zien. Hij kan niet meer teren op zijn verdiensten voor Verstappen in Saudi-Arabië in 2021.
Ricciardo (34) is ook maar een half jaar ouder dan Perez en kan nog wel een paar jaar mee.
Hij probeerde hetzelfde als Verstappen in 2021, daar remde Bottas wel vroeg. Leclerc nu inderdaad nietMaasluip schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:49:
[...]
Zijn excuus bij Sky was "ik dacht niet dat Leclerc nog zo ver naar voren zat".
Zo'n ervaren coureur als hij is had moet weten dat je niet op de racelijn naar binnen kunt snijden. Het is gewoon een domme fout met de gedachte om in bocht een de race te kunnen winnen.Maasluip schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:49:
[...]
Zijn excuus bij Sky was "ik dacht niet dat Leclerc nog zo ver naar voren zat".
"When you grow up your heart dies"
En even inchecken in het sanity-hotel denk ik...
Horner weet ook dat hij zich in Mexico zich niet negatief kan uiten over Perez omdat hij er anders ook slecht op komt te staan.
Een interessant gevecht tussen Perez en Verstappen zien we niet vaak, ook niet als ze elkaar moeten inhalen.
Hier snap ik nu helemaal niks van. Het was imo Stroll die de 2e bocht (van de chicane) aansneed alsof Bottas kon verdwijnen.
Toch bijzonder dat er nog steeds mensen zijn die dit denken. Als Perez Hamilton niet had opgehouden, had Hamilton wel een vrije Pitstop gehad bij de SC, nu was het gat naar Verstappen te klein. Dan had Hamilton ook op nieuwe softs gestart en was de situatie in die laatste ronde héél anders geweest.Icephase schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:54:
[...]
Die verdiensten die achteraf totaal onnodig bleken te zijn want Verstappen kwam Hamilton toen ook niet voorbij. Het zal Hamilton toen echt een rotzorg geweest zijn of 'ie met 16 seconden of met 3 seconden voorsprong zou winnen. Voor het WDC was toen toch echt het SC drama nodig. Nee, Perez heeft z'n kruit wel verschoten inmiddels.
P2 in het kampioenschap zie ik 'm zeker niet vasthouden.
In het tweede deel van de race constant zitten wachten tot die Ferrari's in zouden lopen op Hamilton maar dat gat bleef alleen maar groter worden. Anti climax zeg, had gehoopt op wat meer spanning op het eind. Gelukkig wist Norris het nog enigszins leuk te maken met zijn acties.
Ergens ook terecht met zo'n wagen..loekf2 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:40:
[...]
Ik vind de hints van Buxton and Fabrega iets te opvallend.
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro

Ja die banden vond ik ook wel een anticlimax zeg, leek wel of hard en medium dezelfde band was met een ander kleurtje op de wang, Hamilton die in de laatste ronde met banden die eigenlijk al 10 rondjes over de theoretische houdbaarheidsdatum heen zijn, nog even de snelste ronde klokt.JEightyFive schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:06:
Gevalletje te graag willen van Perez. Als ie daar verstandiger is en geduld opbrengt dan rijdt ie met de RB19 de Ferrari's vroeg of laat alsnog wel voorbij. Gegokt en verloren.
P2 in het kampioenschap zie ik 'm zeker niet vasthouden.
In het tweede deel van de race constant zitten wachten tot die Ferrari's in zouden lopen op Hamilton maar dat gat bleef alleen maar groter worden. Anti climax zeg, had gehoopt op wat meer spanning op het eind. Gelukkig wist Norris het nog enigszins leuk te maken met zijn acties.
Heeft met Ramadan te maken begreep ik.G_Dragon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:06:
November is trouwens de laatste maand dat er geracet word en dan is het weer voorbij met de pret tot Maart! En huh daar is de eerste race in Bahrain op een Zaterdag? Nee hou op hoor, laten ze daar alsjeblieft niet mee gaan beginnen en het wel op de Zondag houden pff..
Basement Bios ---- Exo-S
Meen je.. tja daar kunnen we persoonlijk van alles van vinden, maar daar moeten ze rekening mee houden dus dan doen we dat maar
Klopt, Saudi Arabië is tijdens de ramadan en daarom kan Bahrein niet op zondag omdat de tijd tussen de races dan te kort is om alles klaar te krijgen.
Ik vond het heel apart ja. Vraag me af wat er gebeurd was als ze de druk er wat meer op hadden gehouden, want volgens mij kwam ook het verzoek om de motor wat meer te koelen. Vanaf dat moment zag je het gat aardig oplopen maar die is ook nooit meer dicht gereden dus.Bushie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:10:
[...]
Ja die banden vond ik ook wel een anticlimax zeg, leek wel of hard en medium dezelfde band was met een ander kleurtje op de wang, Hamilton die in de laatste ronde met banden die eigenlijk al 10 rondjes over de theoretische houdbaarheidsdatum heen zijn, nog even de snelste ronde klokt.
Je zou kunnen denken: wat als je de druk erop houdt en zorgt dat Hamilton die banden op moet vreten. Nu heeft ie (voor mijn gevoel) lekker in de spaarmodus naar P2 kunnen cruisen.
Het sc drama had alleen nooit bestaan als perez daarvoor hamilton niet afgeremd had. Dan was het gat zo groot geweest dat zelfs in de SC situatie Max veel te ver weg had gezeten om naar Rood te switchen of er zelfs maar over te denken.Icephase schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:54:
[...]
Die verdiensten die achteraf totaal onnodig bleken te zijn want Verstappen kwam Hamilton toen ook niet voorbij. Het zal Hamilton toen echt een rotzorg geweest zijn of 'ie met 16 seconden of met 3 seconden voorsprong zou winnen. Voor het WDC was toen toch echt het SC drama nodig. Nee, Perez heeft z'n kruit wel verschoten inmiddels.
Maar 1 zwaluw maakt geen zomer, dit jaar verpest hij het vooral voor zichzelf en zijn team. die mannen doen hun best om een goede auto te leveren, super pitstops te geven en meneer speelt botsauto
Ok, klinkt logisch, maar dan nog had Mercedes als éérste de keuze moeten maken pitten of niet. Ik ben er niet van overtuigd dat ze dit zouden hebben gedaan. En zo wel, dan was het de laatste ronde soft tegen soft, ik weet 100000% zeker dat Verstappen écht wel een do or die actie had gedaan vanuit de slipstream op het tweede rechte stuk. Dikke kans dat die gelukt was.Nivado schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:04:
[...]
Hier snap ik nu helemaal niks van. Het was imo Stroll die de 2e bocht (van de chicane) aansneed alsof Bottas kon verdwijnen.
[...]
Toch bijzonder dat er nog steeds mensen zijn die dit denken. Als Perez Hamilton niet had opgehouden, had Hamilton wel een vrije Pitstop gehad bij de SC, nu was het gat naar Verstappen te klein. Dan had Hamilton ook op nieuwe softs gestart en was de situatie in die laatste ronde héél anders geweest.
Ik vind dus nog steeds het hele 'Minister of Defence' verhaal schromelijk overdreven.
Sorry, maar als je een gratis pitstop kan doen onder SC, om van oude Hard naar nieuwe Rood te gaan, dan doe je dat 101% zeker!Icephase schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:19:
[...]
Ok, klinkt logisch, maar dan nog had Mercedes als éérste de keuze moeten maken pitten of niet. Ik ben er niet van overtuigd dat ze dit zouden hebben gedaan. En zo wel, dan was het de laatste ronde soft tegen soft, ik weet 100000% zeker dat Verstappen écht wel een do or die actie had gedaan vanuit de slipstream op het tweede rechte stuk. Dikke kans dat die gelukt was.
Ik vind dus nog steeds het hele 'Minister of Defence' verhaal schromelijk overdreven.
Mercedes was zó gefocust op track position en je weet niet hoe groot het gat zou zijn geweest. Maar goed, dit is wel een aspect waar ik nog onvoldoende rekening mee had gehouden.BasvanS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:21:
[...]
Sorry, maar als je een gratis pitstop kan doen onder SC, om van oude Hard naar nieuwe Rood te gaan, dan doe je dat 101% zeker!
JEightyFive schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:24:
Kunnen die oude koeien weer even terug in de sloot?
:fill(white):strip_exif()/f/image/36F0cC8AN5lPZQqXBi9jtaU5.png?f=user_large)
JEightyFive schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:24:
Kunnen die oude koeien weer even terug in de sloot?
:gifsicle():strip_exif()/f/image/fJhTTqPVmTNg07OVW6ua51BI.gif?f=user_large)
Mijn boefje is liev!
Als ik in 2009 bitcoin had gekocht of gemined was ik nu multimiljonair geweest.Crysania schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:31:
[...]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Rekening houden door de race op een andere datum te doen. Er zijn meer weekenden in het jaar. Aan andere kant. Hebben we de zondag vrij om andere dingen te doenG_Dragon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:13:
[...]
Meen je.. tja daar kunnen we persoonlijk van alles van vinden, maar daar moeten ze rekening mee houden dus dan doen we dat maar
Mijn boefje is liev!
Het was gisteren volgens mij voor het eerst dit seizoen dat de RB's een echt goede start hadden?JB schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:40:
De starts van RBR zijn trouwens wel echt goed de laatste tijd. Gisteren ook gewoon 2x Max die lekker weg komt. Hopelijk zet dat ook door nu.
Van wat ik me herinner iig
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 30-10-2023 09:53 ]
PSN
Dat komt door het compliment dat Max vorige race aan de engineer die over de starts gaat heeft gegeven.JB schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:40:
De starts van RBR zijn trouwens wel echt goed de laatste tijd. Gisteren ook gewoon 2x Max die lekker weg komt. Hopelijk zet dat ook door nu.
[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 30-10-2023 10:10 ]
Ja dat is waar, maar persoonlijk vind ik het overdreven om het daarvoor te laten maar dat is een persoonlijke mening. We zullen het ermee moeten doenKadett schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:40:
[...]
Rekening houden door de race op een andere datum te doen. Er zijn meer weekenden in het jaar. Aan andere kant. Hebben we de zondag vrij om andere dingen te doen
- Red Bull heeft goeie starts
- Hamilton rijdt op gele banden rondetijden die volgens de Pirelli statistieken niet kunnen
- Riciardo gaat ineens als de brandweer met de Alpha Tauri
- Albon gaat in de trainingen als de brandweer maar lijkt in de quali in een compleet andere auto te zitten
- Alonso begeeft zich halverwege de race maar naar het cafe
- De wielophanging van de auto van Magnussen vond het ook tijd voor een sabatical
- Ferrari's worstelen in Q1 en Q2 om vervolgens in Q3 als een raket over het circuit te gaan
Enige wat normaal was, Max die de winst pakt.Bushie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:12:
Alles bij elkaar een merkwaardig weekend:
- Red Bull heeft goeie starts
- Hamilton rijdt op gele banden rondetijden die volgens de Pirelli statistieken niet kunnen
- Riciardo gaat ineens als de brandweer met de Alpha Tauri
- Albon gaat in de trainingen als de brandweer maar lijkt in de quali in een compleet andere auto te zitten
- Alonso begeeft zich halverwege de race maar naar het cafe
- De wielophanging van de auto van Magnussen vond het ook tijd voor een sabatical
- Ferrari's worstelen in Q1 en Q2 om vervolgens in Q3 als een raket over het circuit te gaan
Hij heeft het raket spelen wel iets te letterlijk genomenInspired schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:09:
PER was ook als een raket weg. Vraag me inderdaad af wat de oorzaak is. Hoop dat ze wat gevonden hebben. Was het laatste "zwakke" puntje bij RB/VER. Nou ja, en het feit dat de auto hobbels/kerbs niet leuk vind.
In het huidige seizoen hebben ze hem ook niet nodig. Verstappen haalt in z'n eentje alles binnen wat er toe doet. Die tweede plek in het WDC geeft niemand echt om. Perez z'n voornaamste opdracht is dus niet in de weg rijden en niet te veel kosten veroorzaken. PER was afgeschreven en staat 3 jaar later alsnog 2e in het WDC ondanks forse tegenslag. Voor mij is het nog steeds bovenverwachting goed (al heeft het natuurlijk ook wat te maken met wat de rest doet).
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
RBR zit in de sport voor marketing, en marketing only.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:31:
Jamer van PER maar eerlijk gezegd vind ik dat verwachtingen onrealistisch hoog zijn. Hij is door RBR teruggehaald van pensioen om het gat naast Verstappen te vullen in de wetenschap dat iedereen die daar rijdt schraal zal afsteken bij Verstappen met verwoestende gevolgen voor de carriere. Perez was niet met pensioen gestuurd als het daarvoor zo schitterend ging.
In het huidige seizoen hebben ze hem ook niet nodig. Verstappen haalt in z'n eentje alles binnen wat er toe doet. Die tweede plek in het WDC geeft niemand echt om. Perez z'n voornaamste opdracht is dus niet in de weg rijden en niet te veel kosten veroorzaken. PER was afgeschreven en staat 3 jaar later alsnog 2e in het WDC ondanks forse tegenslag. Voor mij is het nog steeds bovenverwachting goed (al heeft het natuurlijk ook wat te maken met wat de rest doet).
Perez levert niet wat er van hem te verwachten staat (Q3 halen, maximaal p6 eindigen, of het liefst gewoon achter max).
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Perez is er toch niet tussenuit geweest? Hij had even geen stoeltje en heeft geluk gehad dat RBR iemand nodig had. Maar hij is niet terug gehaald van pensioen.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:31:
Jamer van PER maar eerlijk gezegd vind ik dat verwachtingen onrealistisch hoog zijn. Hij is door RBR teruggehaald van pensioen om het gat naast Verstappen te vullen in de wetenschap dat iedereen die daar rijdt schraal zal afsteken bij Verstappen met verwoestende gevolgen voor de carriere. Perez was niet met pensioen gestuurd als het daarvoor zo schitterend ging.
RBR heeft zelf aangegeven wel veel waarde te hechten aan een drivers 1-2.
En hij hoeft het Verstappen niet per se lastig te maken (al zou dat wel leuk zijn) maar met deze auto is dit gewoon ondermaats. Tuurlijk er kan een race tegen zitten maar dit is wel het andere uiterste.
Perez was niet echt afgeschreven toen hij zonder stoeltje zat. AM kon Alonso krijgen en daardoor is Perez geslachtofferd. En alle andere plekken waren toen bezet.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:31:
De verwachtingen waren naar mijn inziens ook niet te hoog. Zolang hij een beetje hetzelfde zou doen als Bottas vroeger bij Mercedes dan was het echt wel prima geweest. Alleen hij komt helaas niet in de buurt. En ik geloof wel dat hij daar normaal gesproken tot toe in staat is, zolang het mentaal allemaal maar een beetje klopt. Maar dat lijkt niet meer te gaan lukken (Bij RB in ieder geval).
Dat is IMHO precies het probleem nu: Hij vind en denkt dat die het Verstappen lastig moet maken. Of dat komt door het geloof in zijn eigen kunnen, zijn omgeving die hem volledig op een voetstuk zet (familie/Mexicanen) of het begin van het 2022/2023 seizoen weet ik niet.... Maar deze actie was een prachtig voorbeeld van deze mindset.`Shinji schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:47:
En hij hoeft het Verstappen niet per se lastig te maken (al zou dat wel leuk zijn) maar met deze auto is dit gewoon ondermaats. Tuurlijk er kan een race tegen zitten maar dit is wel het andere uiterste.
"i saw the gap, i went for it, i risked it too much but eh... i wanted the win today"
Met zijn huidige vorm, en hoe de auto bij zijn rijstijl is weg-ontwikkeld (om de meest postieve uitleg te pakken) moet dat niet je instelling zijn. Je weet dat Max veel sneller is, je weet dat als hij hem er niet langs zet X ronden na bocht 1 dat je je toch inhaalt en zo niet dat die wel een over/undercut doet... Dus waarom zóveel risico nemen als je weet dat je stoeltje ter discussie staat.
Met een 1/2 had Checo zoveel twijfel kunnen wegnemen. Maar hij heeft nog steeds het (waan)idee dat die Max gaat verslaan. Dat kán die ook met een auto die hem méér ligt. Maar die auto heeft die nu even niet...
Hij heeft nog nooit laten zien dat ie Max echt kan verslaan en dat zie ik ook niet gebeuren, ook niet als de auto hem beter zou liggen. Hij maakt veel te veel fouten zonder dat er een stijgende lijn in zit. Bij deze race had ie ook kunnen weten dat ie vooral moest zorgen om de eerste bochten door te komen. En in plaats daarvan doet ie een onmogelijke actie waarbij hij zelfs als ie gelukt was alsnog hooguit 2e was geworden. Waarom dan niet zorgen dat je de bocht wel goed doorkomt om dan daarna die 2e plaats op te halen. Als ie zo veel geloof in zijn eigen kunnen heeft, moet ie dat juist op zo'n moment laten zien en niet stug doordouwen.Waah schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:21:
[...]
Dat is IMHO precies het probleem nu: Hij vind en denkt dat die het Verstappen lastig moet maken. Of dat komt door het geloof in zijn eigen kunnen, zijn omgeving die hem volledig op een voetstuk zet (familie/Mexicanen) of het begin van het 2022/2023 seizoen weet ik niet.... Maar deze actie was een prachtig voorbeeld van deze mindset.`
"i saw the gap, i went for it, i risked it too much but eh... i wanted the win today"
Met zijn huidige vorm, en hoe de auto bij zijn rijstijl is weg-ontwikkeld (om de meest postieve uitleg te pakken) moet dat niet je instelling zijn. Je weet dat Max veel sneller is, je weet dat als hij hem er niet langs zet X ronden na bocht 1 dat je je toch inhaalt en zo niet dat die wel een over/undercut doet... Dus waarom zóveel risico nemen als je weet dat je stoeltje ter discussie staat.
Met een 1/2 had Checo zoveel twijfel kunnen wegnemen. Maar hij heeft nog steeds het (waan)idee dat die Max gaat verslaan. Dat kán die ook met een auto die hem méér ligt. Maar die auto heeft die nu even niet...
[removed]
Las Vegas word ook op zaterdag verreden, speciaal voor ons Europeanen.G_Dragon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:11:
[...]
Ja dat is waar, maar persoonlijk vind ik het overdreven om het daarvoor te laten maar dat is een persoonlijke mening. We zullen het ermee moeten doen
G_Dragon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:06:
... op een Zaterdag? Nee hou op hoor, laten ze daar alsjeblieft niet mee gaan beginnen en het wel op de Zondag houden pff..
[ Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 30-10-2023 11:33 ]
PSN
Het is ook niet nodig dat hij Max kan verslaan, maar wel dat hij constant op het podium staat of in ieder geval eindigt in de top 5redwing schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:28:
[...]
Hij heeft nog nooit laten zien dat ie Max echt kan verslaan en dat zie ik ook niet gebeuren, ook niet als de auto hem beter zou liggen. Hij maakt veel te veel fouten zonder dat er een stijgende lijn in zit. Bij deze race had ie ook kunnen weten dat ie vooral moest zorgen om de eerste bochten door te komen. En in plaats daarvan doet ie een onmogelijke actie waarbij hij zelfs als ie gelukt was alsnog hooguit 2e was geworden. Waarom dan niet zorgen dat je de bocht wel goed doorkomt om dan daarna die 2e plaats op te halen. Als ie zo veel geloof in zijn eigen kunnen heeft, moet ie dat juist op zo'n moment laten zien en niet stug doordouwen.
Klopt, het ging dan ook op de opmerking dat ie dat in een auto die hem beter ligt wel zou kunnen. Maar hij heeft weliswaar laten zien dat ie een goede rijder kan zijn, maar zo snel en vooral consequent als Max haalt ie bij lange niet. Hij moet dus eens gaan rijden voor de plekken en niet om te winnen van Max en dat idee vooral in zijn eigen kop krijgen zodat ie weer op zijn normale nivo kan en gaat rijden.Jasphur schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:31:
[...]
Het is ook niet nodig dat hij Max kan verslaan, maar wel dat hij constant op het podium staat
[removed]
Dat is een mooie samenvatting van mijn punt.redwing schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:28:
[...]
Hij heeft nog nooit laten zien dat ie Max echt kan verslaan en dat zie ik ook niet gebeuren, ook niet als de auto hem beter zou liggen. Hij maakt veel te veel fouten zonder dat er een stijgende lijn in zit. Bij deze race had ie ook kunnen weten dat ie vooral moest zorgen om de eerste bochten door te komen. En in plaats daarvan doet ie een onmogelijke actie waarbij hij zelfs als ie gelukt was alsnog hooguit 2e was geworden. Waarom dan niet zorgen dat je de bocht wel goed doorkomt om dan daarna die 2e plaats op te halen. Als ie zo veel geloof in zijn eigen kunnen heeft, moet ie dat juist op zo'n moment laten zien en niet stug doordouwen.
Maar Baku, ja de safety car viel slecht voor Max. Maar vervolgens wist Perez nog wel Max achter zich te houden. Dus nee, zonder pech voor Max heeft die het nog niet laten zien. Maar het zat echt véél dichter bij elkaar in het begin van het seizoen. En dan maakt Checo wel degelijk kans op een overwinning als Max pech heeft of een issue (zoals COTA vorige week). En dat kan zélfs gewoon pech zijn bij een wat langzamere pitstop.
Maar eigenlijk sinds Vegas Miami is dat voorbij. En dat moet hij toch (zoals je zegt) in zien en gewoon voor p2 gaan en wat minder risico nemen...
Max is niet onoverwinnelijk. Als de auto Max niet ligt (zoals in het begin van het seizoen meer het geval was) en perez wel dan is het close. Ditzelfde zie je bij Russel en Hamilton: Is de auto niet stabiel? dan is Russel close of zelfs beter als Hamilton. Maar zodra de auto stabieler wordt, is Hamilton gewoon beter. Dat was in 2022 zo (of je het "testen" van Hamilton gelooft of niet, aan het eind van dat seizoen was de auto stabiel en reed Ham beter) en nu in 2023 zie je hetzelfde weer.
Max heeft dat in mindere mate met Checo, maar is niet immuum. Hij houd van overstuur en Perez meer van onderstuur. Geef Perez een auto die zijn rijstijl meer ligt en het is spannend kwa pace... Niet in consistency maar dan kan Perez wel overwinningen pakken.
Maar hier uberhaupt benoemen dat je wil winnen is gewoon een blinde vlek ter grootte van Mexico City
Tja, als je meer races hebt in een seizoen, is de kans ook groter dat iemand meer races kan winnen. Ik denk daarom dat het beter is om naar percentage dan naar aantal te kijken. Met een afbeelding als deze mist het nog context, nu er ook nog 3 races te gaan zijn.
Als reactie op:alex3305 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:46:
[...]
In een Alpha Tauri? Nee, natuurlijk niet.
Maar het valt de laatste tijd, vind ik althans, wel meer op omdat er steeds meer coureurs in dat gaatje van 0.5 kunnen duiken.
Maar blijkbaar kan het dus welLekker Ventje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:06:
Want Lawson of Ricciardo zit op maar 0,2 van Max?
Klopt, maar het blijft een mooie statistiek. Bovendien waren er toen ook al 18 races in een seizoen dus het is tot nu toe wel redelijk vergelijkbaar.CH4OS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:37:
[...]
Tja, als je meer races hebt in een seizoen, is de kans ook groter dat iemand meer races kan winnen. Ik denk daarom dat het beter is om naar percentage dan naar aantal te kijken. Met een afbeelding als deze mist het nog context, nu er ook nog 3 races te gaan zijn.
Het is eigenlijk totaal niet vergelijkbaar, want van 18 naar 23 races is een verhoging van 27.8%.sjaool schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:44:
[...]
Klopt, maar het blijft een mooie statistiek. Bovendien waren er toen ook al 18 races in een seizoen dus het is tot nu toe wel redelijk vergelijkbaar.
Waar haal je vandaan dat het stoeltje ter discussie staat? Waarom moet het daarover gaan eigenlijk, als zowel Red Bull als Perez hebben aangegeven, méérmaals zelfs, dat Perez ook volgend jaar in de RB20 rijdt?Waah schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:21:
[...]
Dat is IMHO precies het probleem nu: Hij vind en denkt dat die het Verstappen lastig moet maken. Of dat komt door het geloof in zijn eigen kunnen, zijn omgeving die hem volledig op een voetstuk zet (familie/Mexicanen) of het begin van het 2022/2023 seizoen weet ik niet.... Maar deze actie was een prachtig voorbeeld van deze mindset.`
Het is de algemene tendens dat zijn stoeltje ter discussie staat door zijn prestaties bij een top team - als er iets is dat Red Bull ons geleerd heeft qua drivers is dat quotes en beloftes geen fluit uitmaken bij RBR / in de F1.CH4OS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:50:
[...]
Waar haal je vandaan. Dat het stoeltje ter discussie staat? Waarom moet dat daarover gaan, als Red Bull als Perez hebben aangegeven, méérmaals zelfs, dat Perez ook volgend jaar in de RB20 rijdt?
per aspera ad astra
Statistisch gezien is het handiger om percentage wins te bekijken idd.ThomasG schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:47:
[...]
Het is eigenlijk totaal niet vergelijkbaar, want van 18 naar 23 races is een verhoging van 27.8%.
Dus dat is nu 16/19 oid?
https://www.statsf1.com/e...ilote/victoire/annee.aspx
Maar goed hetzelfde issue met punten. Voor een sprintrace nu krijg je al meer punten dan voor een echte race uit de jaren 50.
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 30-10-2023 11:58 ]
PSN
Maar de discussie over "zijn stoeltje" gaat voort, ondanks dat het team heeft aangegeven dat men over het algemeen tevreden over PER is en dat hij volgend jaar ook "gewoon" voor RBR uitkomt. Dan gaat een discussie van de beste stuurman aan wal, die een raceteam vervolgens ook nooit leest of ziet, echt niet op andere gedachten brengen. Dus leuk dat de F1 fans vinden dat het stoeltje ter discussie staat, maar dat staat het dus niet.LAD93 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:52:
Het is de algemene tendens dat zijn stoeltje ter discussie staat door zijn prestaties bij een top team - als er iets is dat Red Bull ons geleerd heeft qua drivers is dat quotes en beloftes geen fluit uitmaken bij RBR / in de F1.
Tja, dat is dan pech voor het team, ze hebben immers aangegeven tevreden te zijn over PER en dat hij volgend jaar ook rijdt voor het team...Joris748 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:56:
Als de progressie van Mercedes (en McLaren) doorzet, dan heeft Verstappen volgend jaar misschien wel een teamgenoot nodig die punten kan afpakken van de concurrentie. In deze vorm kan Perez dat niet.
[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 30-10-2023 12:00 ]
Er zijn nog niet zoveel races verreden als er waren toen Schumacher reed. Dus tot nu toe is het vergelijkbaar. Okay, Max heeft meer kansen op een overwinning maar de overwinningen die hij tot nu toe heeft behaald zijn allemaal binnen het aantal races dat er toen op de kalender stonden gehaald.ThomasG schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:47:
[...]
Het is eigenlijk totaal niet vergelijkbaar, want van 18 naar 23 races is een verhoging van 27.8%.
Mexico is nu toch met recht Maxico.
1
2
3
4
5
| 5 Netherlands Max Verstappen 2017, 2018, 2021, 2022, 2023 3 United Kingdom Jim Clark 1962*, 1963, 1967 2 France Alain Prost 1988, 1990 United Kingdom Nigel Mansell 1987, 1992 United Kingdom Lewis Hamilton 2016, 2019 |
[ Voor 25% gewijzigd door sjaool op 30-10-2023 12:05 ]
- Hij is een rookie uit het EIGEN opleidingsprogramma
- Heeft laten zien dat hij de snelheid heeft
- Is nog jong en kan nog enorm groeien
- Lijkt een goede verstandhouding te hebben met Max
- Kan meer accepteren dat hij een rookie is en als 2e rijder zal fungeren met als lange termijn doel, leren van Max en uitgroeien tot een eerste rijder (als Max RBR gaat verlaten)
... ik zeg doen!
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik snap het wel, Perez is die RB19 en straks RB20 gewoon onwaardig en het is ook fan onwaardig. Iedere race is het of Perez crashed of krijgt een penalty en rijdt ergens achteraan of rijdt de race niet uit. Het is ook een klap in het gezicht van je pitcrew.CH4OS schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:50:
[...]
Waar haal je vandaan dat het stoeltje ter discussie staat? Waarom moet het daarover gaan eigenlijk, als zowel Red Bull als Perez hebben aangegeven, méérmaals zelfs, dat Perez ook volgend jaar in de RB20 rijdt?
Je hebt als team ook weinig opties mbt strategieën toepassen want er is niemand om andere teams te coveren.
Het is letterlijk Verstappen vs de rest en nu is het zo dat de RB19 echt een monster van een auto is met Verstappen erin dus die strategieën hebben ze niet tot weinig nodig, maar in het verleden zijn ze wel nodig geweest.
Vergelijk het met Ajax nu bv
[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 30-10-2023 12:06 ]
Als 'ie nog jong is en enorm kan groeien, lijkt het mij handiger om dan eerst te gaan groeien juist. Bij een team als AlphaTauri kan dat dus perfect. Daarnaast, zoals ik al meerdere malen schrijf, heeft het team meermaals aangegeven ook in 2024 verder te gaan met PER, dus LAW naar RBR in 2024 kun je uit je hoofd zetten vind ik.renzo4000 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:04:
Ik zou zeggen gooi Liam Lawson naast Max in de RBR20. Waarom?
- Hij is een rookie uit het EIGEN opleidingsprogramma
- Heeft laten zien dat hij de snelheid heeft
- Is nog jong en kan nog enorm groeien
- Lijkt een goede verstandhouding te hebben met Max
- Kan meer accepteren dat hij een rookie is en als 2e rijder zal fungeren met als lange termijn doel, leren van Max en uitgroeien tot een eerste rijder (als Max RBR gaat verlaten)
... ik zeg doen!
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |