Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Krijgt Max dan eindelijk een echte teamgenoot?
Mijn boefje is liev!
is ontkracht door horner - maar zou wel super gaaf zijn natuurlijkDe_Bastaard schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:51:
Het zou wel gruwelijk zijn als t waar is.
[ Voor 99% gewijzigd door G_Dragon op 31-10-2023 17:14 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
https://racingnews365.nl/...t-groot-technisch-kopstuk
Werkzaam in topmanagement bij MB afgelopen jaren is lekker voor de CV. Ik gok Ferrari en anders Audi.
[ Voor 3% gewijzigd door Lynx op 31-10-2023 19:28 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Nou, dit is in ieder geval een leuk filmpje naast al die schoonmaak karretjes wedstrijden.Illegal_Alien schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:36:
Beetje golven; voor de mensen die geen dag zonder coureurs kan:
[YouTube: Max and Checo Play A Round of Golf Against TaylorMade ⛳️]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Mooi filmpje. Max gaat liever simmen en Checo kan serieus goed golfen!Illegal_Alien schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:36:
Beetje golven; voor de mensen die geen dag zonder coureurs kan:
[YouTube: Max and Checo Play A Round of Golf Against TaylorMade ⛳️]
Misschien kan Checo beter gaan simmen ipv golfen.....
[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 31-10-2023 20:46 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Kleine opsomming van wat ik tegenkom:
- Alonso naar RB,
- Alonso met pensioen,
- AM staat in verkoop,
- Meer sprintweekends,
- Malaysian GP keert terug.
Persoonlijk lijkt mij de laatste wel plausibel, de rest
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
[F1 2023] Race 21 GP van Brazilië
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Bij deze alsnog:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I0jLTBp2ti4Z4wD0YtWcqOKd.jpg?f=user_large)
En een aangepaste zonder Max om het iets duidelijker te maken:
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Niet omdat ik van het ene of gene team specifiek fan ben, maar het lijkt het enige team dat het RB moeilijk kan maken. Dus voor een interessant en spannend seizoen zie ik graag McLaren nog zoveel mogelijk ontwikkelen. Ferrari is een verloren zaak
Ook naar driver line-up heeft McLaren het meeste potentieel denk ik. Al is Piastri wellicht nog iets te jong met iet te weinig ervaring (een goede prestatie her en der niet te na gesproken) en vind ik Norris net iets te 'soft' en gemoedelijk. En ook al niet meer de jongste, maar het moet nog wel mogelijk zijn.
Als 'ie voor WDC wil gaan moet het wil binnenkort gaan gebeuren, binnen 4 of 5 jaar max, anders wordt het een ricciardo verhaaltje. Veel potentieel maar het zat niet mee.
Ik wil graag bij Lando nog iets meer die keiharde alles ontziende focus zien voor de F1, en minder voor het circus er rond. Zoals bij Max.
[ Voor 9% gewijzigd door Amos_x op 01-11-2023 11:07 ]
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
Volgens mij is het nog wat vroeg in de carriere om daar iets over te zeggen. Pas sinds kort een auto waar hij echt wat mee kan en hij laat het gelijk zien.--HYPER--392 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:44:
Lando Norris is de nieuwe Jean Alesi.. heeeel veel talent, maar geen pure killer
Zeer goede inhaalacties in Mexico, waar zijn teamgenoot (ja rookie; die het goed doet) dat niet echt lukte.
alles moet op z'n plek vallen, ookal heb je het talent en de drive (alonso), moet het nog maar allemaal lukken; kwartje jouw katn op vallen, juiste team zitten, andere meer pech dan jouw team etc.Amos_x schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:37:Ik wil graag bij Lando nog iets meer die keiharde alles ontziende focus zien voor de F1, en minder voor het circus er rond. Zoals bij Max.
Vind juist krachtig van norris hoe hij rijdt, reageerd en op de baan best wel mannetje staat. Doet mij aardig dneken aan prost; meestal berekend, volgens het boekje, en als het moet gewoon een kut aktie
Wat dat betreft hoop ik ook dat mclaren nog wat moois kan laten zien. zo'n one man show is ook maar saai
Zeker wel, laat mooie dingen zien. Maar ik vind zijn typisch Britse 'self deprecating' humor niet echt passen bij een sportman met kampioen ambities.himlims_ schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:08:
[...]
alles moet op z'n plek vallen, ookal heb je het talent en de drive (alonso), moet het nog maar allemaal lukken; kwartje jouw katn op vallen, juiste team zitten, andere meer pech dan jouw team etc.
Vind juist krachtig van norris hoe hij rijdt, reageerd en op de baan best wel mannetje staat. Doet mij aardig dneken aan prost; meestal berekend, volgens het boekje, en als het moet gewoon een kut aktie![]()
Wat dat betreft hoop ik ook dat mclaren nog wat moois kan laten zien. zo'n one man show is ook maar saai
Z'n grapjes in interviews over 'wat kwam je te kort'... antwoord: 'talent'. Dat doet 'ie vaak, en dat vloekt inderdaad met wat hij kan op de baan. Ik betwijfel niet dat 'ie goed omringd wordt, en het allemaal serieus op vat, maar door zo te spreken kleur je wat mij betreft ook je prestaties op de baan. Alsof alle goede momenten puur geluk zijn, of door tegenvallers voor de andere partijen.
Max spreekt nooit op die manier. Nooit, never. Keiharde, koude analyses, killer mentaliteit (zonder daarom een asshole te zijn) Dat kan ik wel waarderen.
Misschien dat Norris dat nu nog kan, omdat het een verloren seizoen is, en ze nog niet helemaal klaar zijn om zelfs nog maar een win te halen in een GP. Maar als het volgend jaar spannend zou worden, en echt om de knikkers zou gaan, wil ik echt dit soort uitspraken niet horen.
Maar dat ben ik, persoonlijke voorkeur dus

De laatste 2!
Gaat wat worden in Vegas met +/- 10c buiten temp om de softs warm te krijgen/houden
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
onderbuik gevoel zegt met dat vegas een fiasco gaat worden - ik baseer dat he-le-maal nergens op, puur emotie en 0 onderbouwingbasvn schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:40:
[Afbeelding]
De laatste 2!
Gaat wat worden in Vegas met +/- 10c buiten temp om de softs warm te krijgen/houden
1. het is usa
2. het is eerste race daar
3. berichten socials alles behalve positief
4. is nu al een rommeltje qua organisatie
5. faciliteiten vallen nu al uit elkaar terwijl nog niet gebruikt is (het is usa)
//edit; klein beetje onderbouwing dan
[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 01-11-2023 16:30 ]
En toch zal het fantastisch zijn zegt de PR.himlims_ schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:30:
[...]
onderbuik gevoel zegt met dat vegas een fiasco gaat worden - ik baseer dat he-le-maal nergens op, puur emotie en 0 onderbouwing![]()
1. het is usa
5. faciliteiten vallen nu al uit elkaar terwijl nog niet gebruikt is (het is usa)
"When you grow up your heart dies"
Gaan ze ook doen (Aston Martin dan, niet de stier)Illegal_Alien schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:48:
[...]
Mwah, AM + RB = Valkyrie
[Afbeelding]
Gewoon Le Mans doen.
https://www.astonmartin.c...ry-with-valkyrie-hypercar
Heb je hier mee informatie over? Je praat mij wel een beetje de put in met mijn kaartjeshimlims_ schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:30:
[...]
onderbuik gevoel zegt met dat vegas een fiasco gaat worden - ik baseer dat he-le-maal nergens op, puur emotie en 0 onderbouwing![]()
1. het is usa
@himlims_ is gewoon jaloers omdat ie niet gaatalienfruit schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:33:
[...]
Heb je hier mee informatie over? Je praat mij wel een beetje de put in met mijn kaartjes
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ow zo bedoel niet - zal ongetwijfeld een unieke ervaring zijn. Las wat reacties op de socials.alienfruit schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:33:
[...]
Heb je hier mee informatie over? Je praat mij wel een beetje de put in met mijn kaartjes
Zeker - zal vast een heel spectacle worden. Denk dat iedereen uit dit topic dat graag zou meemaken. En een eerste race, die heb je maar een keer.YakuzA schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:50:
[...]
@himlims_ is gewoon jaloers omdat ie niet gaat
Ik doelde meer op de race ervaring van de mensen daar. Zit veel standaard personeel tussen - maar ook lokaal. We gaan het zien
defecte auto’s snel van de baan gehaald kunnen worden
Of er issues zijn met curbstones, putjes of barrières.
Hoe de stewards acteren bij incidenten
Of de digitale infrastructuur (camera, audio) goed gaat
Werkt alles van timingn, gps sensoren etc
Blijft vaak “spannend” zo’n eerste keer. En juist daarom zal jij er een geweldige ervaring op na houden.
Ben d’r ook bang voor. Krijg er een beetje eenzelfde gevoel bij als de eerste keer Baku. Zou ook een spektakel worden door stratencircuit, hoge snelheden, smalle doorgang bij dat kasteel etc. Bleek uiteindelijk een saaie optocht te worden die niet aan te gluren was. En dan komt hier ook nog die overdreven Amerikaanse poppenkast bij…himlims_ schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:30:
[...]
1. het is usa
Maar goed, ik laat me graag verassen. Misschien valt het mee
Wat betreft Aston Martin. Binnen het team lijkt Stroll sr. meer de ambitie te hebben dan zoonlief maar zolang Sr. de baas is zal zoonlief niet gauw uit het stoeltje geholpen worden. Dat zit de andere aandeelhouders niet lekker gezien het puntenverschil tussen tussen Alonso en Stroll jr. Er zou Chinese interesse zijn om het team over te te nemen, weet alleen niet meer welke partij.Sepp14 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 07:48:
De geruchtenmolen draait volop sinds de tweet van Fabregas.
Kleine opsomming van wat ik tegenkom:
- Alonso naar RB,
- Alonso met pensioen,
- AM staat in verkoop,
- Meer sprintweekends,
- Malaysian GP keert terug.
Persoonlijk lijkt mij de laatste wel plausibel, de rest
Als ik heel eerlijk ben gaat die stelling meer op voor Charles Leclerc en niet alleen omdat die bij Ferrari rijdt.--HYPER--392 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:44:
Lando Norris is de nieuwe Jean Alesi.. heeeel veel talent, maar geen pure killer
Met name Verstappens inhaalactie op hem tijdens de US Grand Prix was wat dat betreft tekenend.--HYPER--392 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:44:
Hij verdedigt niet eens, het gaat potjandorie om P1!!!
Natuurlijk zal Norris iets als 'not our race' zeggen, maar kom op! Verstappen zou in de jaren van Mercedes dominantie keihard gevochten hebben om die plek te behouden.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Tja, toen was Max nog van "elke positie telt" en niet bezig met het verdedigen van zijn positie in het kampioenschap. Lando is wat dat betreft wat slimmer aan het rijden.alexbl69 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:18:
[...]
Met name Verstappens inhaalactie op hem tijdens de US Grand Prix was wat dat betreft tekenend.
Natuurlijk zal Norris iets als 'not our race' zeggen, maar kom op! Verstappen zou in de jaren van Mercedes dominantie keihard gevochten hebben om die plek te behouden.
[YouTube: Max Verstappen overtake on Lando Norris US GP 2023]
Ik snap dat het niet leuk is als je gevechten wilt zien maar Max was niet degene waar Lando mee in gevecht was. Dat was namelijk Lewis en toen verdedigde hij zijn positie wel.
Tja, en daarna heeft Baku toch een aantal best leuke races opgeleverd, weliswaar vooral door ongelukken maar toch.DesireHD schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:09:
[...]
Ben d’r ook bang voor. Krijg er een beetje eenzelfde gevoel bij als de eerste keer Baku. Zou ook een spektakel worden door stratencircuit, hoge snelheden, smalle doorgang bij dat kasteel etc. Bleek uiteindelijk een saaie optocht te worden die niet aan te gluren was. En dan komt hier ook nog die overdreven Amerikaanse poppenkast bij…
Maar goed, ik laat me graag verassen. Misschien valt het mee
Tja en toch was dat een heel andere situatie. In die tijd lukte het Verstappen nog wel eens om voordeel te halen uit dat verdedigen. Norris zou hier echter alleen zijn banden oproken om daarna nog makkelijk ingehaald te worden. Soms moet je toch echt naar je eigen race kijken en bedenken of hard verdedigen je uiteindelijk een betere plek oplevert. En als dat verdedigen alleen maar negatief uit kan pakken kun je beter maar laten, en dat is precies wat er bij Norris/Verstappen aan de hand was.alexbl69 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:18:
[...]
Met name Verstappens inhaalactie op hem tijdens de US Grand Prix was wat dat betreft tekenend.
[removed]
Tsja, maar de inhaalactie was voor het insturen al min of meer gedaan. Daar kan je tegen verdedigen door de binnenkant te blokken maar met dat snelheidsverschil had Max de inhaalactie net zo goed buitenom kunnen doen. Als je niet verder kijkt dan deze bocht zou je inderdaad denken dat er niet verdedigd wordt, maar dat wordt wel degelijk. Doordat Max de binnenbocht moet nemen komt hij er trager uit. Lando ging voor de switchback en daarvoor moet je wijd blijven. Daardoor had hij bijna zijn plek weer teruggewonnen bij de volgende bocht, en kon hij in DRS blijven hangen. Als hij zelf naar binnen was gegaan was daar allemaal geen sprake meer van geweest.alexbl69 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:18:
[...]
Pantera misschien?Chocoball schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:02:
[...]
Wat betreft Aston Martin. Binnen het team lijkt Stroll sr. meer de ambitie te hebben dan zoonlief maar zolang Sr. de baas is zal zoonlief niet gauw uit het stoeltje geholpen worden. Dat zit de andere aandeelhouders niet lekker gezien het puntenverschil tussen tussen Alonso en Stroll jr. Er zou Chinese interesse zijn om het team over te te nemen, weet alleen niet meer welke partij.
Meest logisch is dan een overstap van Zhou
Het Chinese autoconcern Geely wil het hele team, campus, etc. kopen zo is het gerucht. Ik weet alleen niet hoe warm Honda daar van zou worden want die willen mogelijk hun coureurs (Tsunoda, Iwasa) bij het team hebben.D-dark schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:56:
[...]
Pantera misschien?
Meest logisch is dan een overstap van Zhou
De berichten over de organisatie gaan al een tijdje over het web. Bijvoorbeeld: https://thenevadaindepend...frustration-over-f1-chaosalienfruit schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:33:
[...]
De originele bezetting van de organisatie is volgens mij ook al opgestapt.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Tja, maar dat gaat toch vaak over overlast voor de omwonenden en andere stakeholders. Dat zal best, maar dat hoeft niet te betekenen dat het event zelf een zooitje wordt. Misschien wel, misschien niet, maar zo'n event zal altijd wel overlast genereren. Je legt er de halve stad voor lam gedurende maanden.Jasphur schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:39:
[...]
De berichten over de organisatie gaan al een tijdje over het web. Bijvoorbeeld: https://thenevadaindepend...frustration-over-f1-chaos
De originele bezetting van de organisatie is volgens mij ook al opgestapt.
Miami eerste editie was ook vlot verlopen (maar dat speelt zich af op een grote parking, dus daar zijn ze iets meer op zichzelf)
Zou het? Als het wel gebeurd hebben we dit jaar nog maar 2 races!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
https://www.gptoday.net/n...0door%20te%20laten%20gaan.
[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 02-11-2023 13:01 ]
De bron klinkt nog niet echt reputable?G_Dragon schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:56:
In ander nieuws 'Grand Prix van Abu Dhabi wordt mogelijk afgelast'
Maar het zou wel de droom zijn van Las Vegas organisatie denk ik.Volgens Formu1a.Uno
PSN
"Het is dan ook lang niet zeker, of men zich echt zorgen maakt over de Grand Prix."
Mee eens hoor en waarschijnlijk was de eerste GP in Monaco ook chaos. Maar je krijgt er zo weinig van mee als kijker thuis op de bank.Amos_x schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:53:
[...]
Tja, maar dat gaat toch vaak over overlast voor de omwonenden en andere stakeholders. Dat zal best, maar dat hoeft niet te betekenen dat het event zelf een zooitje wordt. Misschien wel, misschien niet, maar zo'n event zal altijd wel overlast genereren. Je legt er de halve stad voor lam gedurende maanden.
Miami eerste editie was ook vlot verlopen (maar dat speelt zich af op een grote parking, dus daar zijn ze iets meer op zichzelf)
Die situatie lijkt me nu nog niet zo dreigend voor de race, maar het kan snel escaleren met Iran als een van de tegenstanders van Israël en de VAE als partner. En dan is het ineens dichtbij. Dan nog denk ik dat het met afgelasten wel meevalt, tenslotte schrokken ze ook niet van nabije raketinslag in Saoedi-Arabië.FastFred schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:59:
Vanwege de situatie in het Midden Oosten? Welke situatie in het Midden Oosten is dat dan precies? Want Gaza ligt 2100km verderop....
Ja, precies. Toen er in Jeddah een raketaanval was, ging de GP wel gewoon door. Maar nu in Abu Dhabi zou hij afgelast worden omdat er 2000 km verderop oorlog is...FastFred schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:59:
Vanwege de situatie in het Midden Oosten? Welke situatie in het Midden Oosten is dat dan precies? Want Gaza ligt 2100km verderop....
Zie je het voor je met deze banden een paar graden boven het vriespunt?
Ik ken een team met enige ervaring!Notlupus schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:26:
Best dikke kans dat die race in Las Vegas helemaal niets gaat worden. Denk dat men vergeten is dat er nogal een temperatuurverschilletje zit tussen overdag en 's nachts in de woestijn. De race begint om 22:00 locale tijd, eind November is de temperatuur daar zo'n 7 graden 's nachts. Zit het een beetje tegen ga je het kouderecord breken uit 1978.
Zie je het voor je met deze banden een paar graden boven het vriespunt?
https://www.motorsport.co...israel-gaza-war/10541561/Formula 1 insists the 2023 Abu Dhabi Grand Prix does not face an increased risk of being cancelled amid speculation linking the stability of the race to the Israel-Gaza war.
PSN
https://www.motorsport.co...driver-for-2024/10541580/
Felipe Drugovich will continue in his test and reserve driver role with Aston Martin Formula 1 team in 2024, the Silverstone outfit has announced.
PSN
Mij verbaasde het meer dat Mexico doorging. Gezien de gelijktijdige Otis overstromingen 800km verderop.G_Dragon schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:56:
In ander nieuws 'Grand Prix van Abu Dhabi wordt mogelijk afgelast'
Wat is Felipe toch beloofd dat hij daar blijft hangen? Ik snap niet dat die jongen op zo'n jonge leeftijd zo graag derde viool wil spelen. Het zal wellicht goed betaald worden.YakuzA schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:25:
Drugovich blijft het 3e wiel aan de wagen bij AMR voor 2024:
https://www.motorsport.co...driver-for-2024/10541580/
[...]
Er zijn 20 stoeltjes. Waar moet 'ie naar toe dan?alex3305 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:37:
[...]
Wat is Felipe toch beloofd dat hij daar blijft hangen? Ik snap niet dat die jongen op zo'n jonge leeftijd zo graag derde viool wil spelen. Het zal wellicht goed betaald worden.
Toevallig had ik recent in het VS Race topic ook nog iets over hem geschreven:Amos_x schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:09:
[...]
Er zijn 20 stoeltjes. Waar moet 'ie naar toe dan?
Ik bedoel vooral te zeggen dat hij met z'n (beperkte) CV ook best ergens een racestoeltje zou kunnen krijgen. Ik vind het daarom ook raar dat hij een aantal jaar bij AMR blijft hangen als jonge coureur. Dat is ook niet denderend voor je carrière lijkt mij. Dan moet hem er toch iets beloofd zijn...alex3305 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:07:
[...]
Overigens zou Drugovich (geruchtenmolen) ook een stoeltje in IndyCar en Formula E geweigerd hebben. Alhoewel ik wisselende berichten over dat laatste vind. Maar toen werd er ook al gespeculeerd dat er in het Drugovich-kamp wellicht meer bekend was over zijn racetoekomst dan bij het grote publiek.
Als hij FE of Indycar gaat doen is de deur voor naar de F1 gesloten.alex3305 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:01:
[...]
Toevallig had ik recent in het VS Race topic ook nog iets over hem geschreven:
[...]
Ik bedoel vooral te zeggen dat hij met z'n (beperkte) CV ook best ergens een racestoeltje zou kunnen krijgen. Ik vind het daarom ook raar dat hij een aantal jaar bij AMR blijft hangen als jonge coureur. Dat is ook niet denderend voor je carrière lijkt mij. Dan moet hem er toch iets beloofd zijn...
PSN
BREAKING: Formula 1 has today announced that the São Paulo Grand Prix will remain on the F1 calendar until 2030 inclusive following a five-year extension!#F1 #BrazilGP pic.twitter.com/QOP1lkR1nq
— Formula 1 (@F1) 3 november 2023
Bericht
[ Voor 35% gewijzigd door basvn op 03-11-2023 14:04 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Vrijdag sprint dag. We beginnen het weekend direct met de sprint quali zonder dat teams in de gelegenheid zijn geweest om de auto af te stellen. Er de hele dag geen parc fermé dus teams mogen tijdens de kwalificatie (en de sprint race) de afstelling doen. Vrijdag draait erom hoe goed/snel kun je de auto afstellen. De kwalificatie duurt even lang als de normale kwalificatie (18/15/12 minuten). SQ1 duurt evt zelfs een paar minuutjes langer (tot max 10 minuten) om íets van data te kunnen vergaren. De tweede sessie is de sprint race zoals we 'm kennen.
Zaterdag beginnen we met een vrije training om de auto verder te kunnen fine tunen voor Q en race. Dan volgt de kwalificatie voor de race met de gebruikelijke parc fermé.
Zondag race dag.
Lijkt me wel vermakelijk. Teams kunnen hun afstelling tijdens SQ verprutsen waardoor de startopstelling voor de sprint wat minder voorspelbaar is, maar kunnen het in aanloop naar de sprint enigzins goedmaken (dataverwerking, simulatie) waardoor er tijdens de sprint weer het een en ander qua inhalen mogelijk is. Tegelijkertijd vergaart men wel over 3 sessies data die gebruikt kan worden voor de afstelling voor de gewone Q en race.
Bla bla bla...
Teama hebben de data van voorgaande jaren. De goede teams dan. Andere teams maken dus geen schijn van kans, want geen idee wat te verwachten. Daarom is 1 ftp al zo ruk voor teams: als je de data of mensen die daarmee om kunnen gaan niet hebt, sta je gelijk achteraan.Elfjes schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:02:
Is dit idee voor het sprint format al wel eens langsgekomen?
Vrijdag sprint dag. We beginnen het weekend direct met de sprint quali zonder dat teams in de gelegenheid zijn geweest om de auto af te stellen. Er de hele dag geen parc fermé dus teams mogen tijdens de kwalificatie (en de sprint race) de afstelling doen. Vrijdag draait erom hoe goed/snel kun je de auto afstellen. De kwalificatie duurt even lang als de normale kwalificatie (18/15/12 minuten). SQ1 duurt evt zelfs een paar minuutjes langer (tot max 10 minuten) om íets van data te kunnen vergaren. De tweede sessie is de sprint race zoals we 'm kennen.
Zaterdag beginnen we met een vrije training om de auto verder te kunnen fine tunen voor Q en race. Dan volgt de kwalificatie voor de race met de gebruikelijke parc fermé.
Zondag race dag.
Lijkt me wel vermakelijk. Teams kunnen hun afstelling tijdens SQ verprutsen waardoor de startopstelling voor de sprint wat minder voorspelbaar is, maar kunnen het in aanloop naar de sprint enigzins goedmaken (dataverwerking, simulatie) waardoor er tijdens de sprint weer het een en ander qua inhalen mogelijk is. Tegelijkertijd vergaart men wel over 3 sessies data die gebruikt kan worden voor de afstelling voor de gewone Q en race.
ping 127.212.23.124
Ik heb ook wel een idee. We doen vrijdag gewoon niet 1 maar 2 trainingen, zaterdag ook nog een training en dan in de middag de kwalificatie. Dan kunnen we zondag een echte race doen. Dat lijkt me ook wel tof.Elfjes schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:02:
Zondag race dag.
Geen enkel team heeft de juiste data en alle teams hebben historische data. De wagens zijn zo anders dan vorig seizoenpjottum schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:26:
[...]
Teama hebben de data van voorgaande jaren. De goede teams dan. Andere teams maken dus geen schijn van kans, want geen idee wat te verwachten. Daarom is 1 ftp al zo ruk voor teams: als je de data of mensen die daarmee om kunnen gaan niet hebt, sta je gelijk achteraan.
Daarom geen parc ferme tot de race quali. Zo hebben teams die aan het begin niet de juiste afstelling hebben, alsnog de kans om voor de zondag race alles op orde te hebbenpjottum schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:26:
[...]
Teama hebben de data van voorgaande jaren. De goede teams dan. Andere teams maken dus geen schijn van kans, want geen idee wat te verwachten. Daarom is 1 ftp al zo ruk voor teams: als je de data of mensen die daarmee om kunnen gaan niet hebt, sta je gelijk achteraan.
Bla bla bla...
Sprint races blijven nu eenmaal heb ik het idee. Ik denk dat de versie die door @Elfjes gedaan wordt het dichtst in de buurt komt van wat de teams zouden willen zonder de sprints helemaal overboord te gooien.TinusXIII schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:33:
[...]
Ik heb ook wel een idee. We doen vrijdag gewoon niet 1 maar 2 trainingen, zaterdag ook nog een training en dan in de middag de kwalificatie. Dan kunnen we zondag een echte race doen. Dat lijkt me ook wel tof.
Je hebt stiekem wel gelijk, want de extra race op zaterdag distilleert inderdaad de Grand Prix. Maar dan laat ik de vraag anders stellen. Waarom zou een casual F1 fan überhaupt kijken op vrijdag of zaterdag(ochtend)? Ik kijk alle sessies wanneer mogelijk, net zoals een groot aantal hier. Maar als ik eerlijk ben zit ik vaak op vrijdag tegelijkertijd gewoon met een slimme telefoon in de hand, terwijl F1 op de achtergrond aanstaat. Van een gemiddelde voetbalclub ga je immers ook niet naar de trainingen zitten kijken.TinusXIII schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:33:
[...]
Ik heb ook wel een idee. We doen vrijdag gewoon niet 1 maar 2 trainingen, zaterdag ook nog een training en dan in de middag de kwalificatie. Dan kunnen we zondag een echte race doen. Dat lijkt me ook wel tof.
Ik snap dus best dat FOM de extra engagement van de gemiddelde fan zoekt door aanvullende races of spannende activiteiten rondom de Grand Prix te organiseren. Dit geldt wat mij betreft overigens ook voor de dominantie van teams. Ik geek bijvoorbeeld wel lekker op de techniek rondom F1. Maar ik heb ook genoeg mensen in mijn omgeving die niet kijken, want Max wint toch wel. Een Sprint kan dan wellicht het e.e.a. toch nog wat extra spanning meegeven.
Als ik dan naar mijzelf kijk ben ik ook niet super blij met het Sprint format. Maar aan de andere kant kan ik nu wel naar een extra kwalificatie en race kijken. Alleen zou ik liever zien dat een Sprint (of vergelijkbaars) met spec-auto's wordt verreden zodat we de kwaliteiten van de coureurs wat beter met elkaar kunnen vergelijken. Een soort van kleine prijs. Waarna we op zondag kunnen genieten van de grote prijs.
Maar nu is een sprint eigenlijk teveel op zichzelf staand, waardoor het eigenlijk een 100km variant van de race is. Domineert een team de race, dan is de kans groot dat ze ook de sprint domineren, maar dan zonder heel veel tactiek omdat er in principe geen bandenwissels gedaan hoeven te worden. Dan zou ik eerder wat zien in reverse grids of iets zoals ook de F2 en F3 doen. Laat het dominante team er maar voor werken om weer vooraan te komen.alex3305 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:45:
[...]
Je hebt stiekem wel gelijk, want de extra race op zaterdag distilleert inderdaad de Grand Prix. Maar dan laat ik de vraag anders stellen. Waarom zou een casual F1 fan überhaupt kijken op vrijdag of zaterdag(ochtend)? Ik kijk alle sessies wanneer mogelijk, net zoals een groot aantal hier. Maar als ik eerlijk ben zit ik vaak op vrijdag tegelijkertijd gewoon met een slimme telefoon in de hand, terwijl F1 op de achtergrond aanstaat. Van een gemiddelde voetbalclub ga je immers ook niet naar de trainingen zitten kijken.
Ik snap dus best dat FOM de extra engagement van de gemiddelde fan zoekt door aanvullende races of spannende activiteiten rondom de Grand Prix te organiseren. Dit geldt wat mij betreft overigens ook voor de dominantie van teams. Ik geek bijvoorbeeld wel lekker op de techniek rondom F1. Maar ik heb ook genoeg mensen in mijn omgeving die niet kijken, want Max wint toch wel. Een Sprint kan dan wellicht het e.e.a. toch nog wat extra spanning meegeven.
Als ik dan naar mijzelf kijk ben ik ook niet super blij met het Sprint format. Maar aan de andere kant kan ik nu wel naar een extra kwalificatie en race kijken. Alleen zou ik liever zien dat een Sprint (of vergelijkbaars) met spec-auto's wordt verreden zodat we de kwaliteiten van de coureurs wat beter met elkaar kunnen vergelijken. Een soort van kleine prijs. Waarna we op zondag kunnen genieten van de grote prijs.
Eens. Vandaar mijn punt om het dan nog maar zelfstandiger te maken met gewoon andere auto's. Dan heb je geen extra kennis voor zondag en hoef je geen extra risico's te lopen.Transportman schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:54:
[...]
Maar nu is een sprint eigenlijk teveel op zichzelf staand, waardoor het eigenlijk een 100km variant van de race is. Domineert een team de race, dan is de kans groot dat ze ook de sprint domineren, maar dan zonder heel veel tactiek omdat er in principe geen bandenwissels gedaan hoeven te worden.
Ik denk dat dat minder leuk is dan je zou denken. De verschillen tussen de teams zijn daarvoor te klein. Je hebt dan het risico van DRS-treinen. En er zullen teams zijn die geen risico meer willen lopen voor de beperkte hoeveelheid punten op zaterdag ten opzichte van zondag.Dan zou ik eerder wat zien in reverse grids of iets zoals ook de F2 en F3 doen. Laat het dominante team er maar voor werken om weer vooraan te komen.
Nee, vorig seizoen reden we ook met ground effect.Jasphur schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:34:
[...]
Geen enkel team heeft de juiste data en alle teams hebben historische data. De wagens zijn zo anders dan vorig seizoen
Maar gaat het niet perse om, de data is echt key: hoe map je dat op de auto en hoe kun je daar vooraf al de juiste setup mee bepalen, ook met de simulator - en hoe goed is die dan?
ping 127.212.23.124
Dat gaat ook niet werken. Waar laat je al die extra auto’s? En of coureurs er nu op zitten te wachten om gedurende het weekend in een heel andere auto te gaan rijden die heel anders reageert dan hun ‘eigen’ auto.alex3305 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:57:
[...]
Eens. Vandaar mijn punt om het dan nog maar zelfstandiger te maken met gewoon andere auto's. Dan heb je geen extra kennis voor zondag en hoef je geen extra risico's te lopen.
[...]
Ik denk dat dat minder leuk is dan je zou denken. De verschillen tussen de teams zijn daarvoor te klein. Je hebt dan het risico van DRS-treinen. En er zullen teams zijn die geen risico meer willen lopen voor de beperkte hoeveelheid punten op zaterdag ten opzichte van zondag.
Dit is denken in problemen en niet in oplossingen. Tijdens support weekenden is er ook ruimte voor F3, F2 en Porsche Supercup. En dat kan zelfs op plekken zoals Monaco. Dus dat hoeft het probleem helemaal niet te zijn.TinusXIII schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:16:
Dat gaat ook niet werken. Waar laat je al die extra auto’s?
Ik zeg ook helemaal niet dat mijn alternatief het definitieve antwoord is. Maar, net zoals hier, heeft iedereen zijn eigen voorkeuren. Er zijn ook zat coureurs die niet zitten te wachten op een Sprint, maar ik denk dat bijvoorbeeld Yuki vandaag verdomd blij was met de Sprint.En of coureurs er nu op zitten te wachten om gedurende het weekend in een heel andere auto te gaan rijden die heel anders reageert dan hun ‘eigen’ auto.
Maar kom jij dan eens met een oplossing voor extra fan engagement zoals een Sprint race op een extra dag? Want roepen dat iets niet kan, kan iedereen.
alex3305 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:37:
[...]
Maar kom jij dan eens met een oplossing voor extra fan engagement zoals een Sprint race op een extra dag? Want roepen dat iets niet kan, kan iedereen.
Je doet alsof de 'nood' voor 'extra fan engagement' een gegeven is, en dat men dan maar met oplossingen moet komen. Ik stel de premisse in vraag.
Vroeger was elke race een hoogmis van de autosport. Een "grand prix", in de zin van "gran cru". Fans waren tevreden met een qualy op zaterdag en een race op zondag. (en nee, dit is niet 'boomer spreekt'). Het feit dat men nu drie dagen moet vullen met kijk waardige dingen is omdat het F1 circus ZELF het hele weekend zo opklopt en overhypet. En vooral omdat ze de tickets zo duur maken dat ze er nu iets tegenover moeten zetten.
Genoegen nemen met minder winst, minder dure tickets, en de nood om het kijkvee drie dagen lang MaXiMaAl tE EnGaGen valt ook weg.
En ja, sommige sprint races zijn leuk, zoals daarnet. En vooral dan op de kortere tracks (want go-kart gevoel, snel rondjes draaien). Maar moet ik voor dat half uurtje live afstemmen op een F1 kanaal? Ik heb nog nooit een sprintrace live gezien. Steeds de 7 minuten samenvatting op youtube.
De format 'wringt', er is iets wat gewoon niet werkt in mijn mening. Maar er zijn ook genoeg fans, dus elk z'n ding. If anything, legt de sprint bloot hoe saai de race op zondag soms is. En is het eerder een aanleiding om verplicht 2 of 3 bandenstops te doen tijdens de race zodat iedereen vol racet en niet managet.
Eigenlijk zou de uitslag van de sprint de startgrid van de race moeten zijn.
En dan nog een bedenking. Ik heb er eigenlijk geen plezier in als teams door slechts 1 FP de setup helemaal verkeerd hebben. Velen gaan zich dan verheugen, vooral als het mercedes is, maar ik vind het slecht voor de sport. Het maakt van F1 een 'toevalssport' zoals voetbal, ipv een verfijnde raceklasse.
YouTube: Max being extremely sarcastic 🤣 #f1 #formula1
Dat was initieel ook zo;Amos_x schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:59:
[...]
gevolg was dat men bij de sprintrace geen risico nam, omdat dan in 1x je sprint, kwali + hoofdrace weggegooid kunnen worden. Daarom hebben ze nu gekozen voor een "aparte" sprint opzet.
Omdat de eigenaar dat wil. En dat is nu de enige reden die nodig is. De gemiddelde fan heeft weinig reden om op zaterdag te kijken, laat staan op vrijdag. Dat is geen marketing lingo, maar realiteit.Amos_x schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:59:
[...]
Marketing lingo. "extra fan engagement...". Waarom moet er eigenlijk 'extra fan engagement zijn'? Dat is de eerste vraag? De enige vragende partij is Liberty Media (marktwaarde 20 miljard of zo), voor extra inkomsten.
[...]
Dat niet alleen, maar het zijn ook steeds meer races per seizoen. Dat was al voor Liberty het geval, eigenlijk vanaf +-2003 is het echt aan het oplopen. Toen was het nog 16-17 races per seizoen (of gemiddeld iedere 3 weken als ze het hele jaar zouden racen), dit jaar zouden we op 24 races zitten (zijn er 22 doordat China en Emilia-Romagna niet door zijn gegaan), en nog eens 6 sprintraces waardoor we eigenlijk op 30 races zouden zitten.Amos_x schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:59:
[...]
Marketing lingo. "extra fan engagement...". Waarom moet er eigenlijk 'extra fan engagement zijn'? Dat is de eerste vraag? De enige vragende partij is Liberty Media (marktwaarde 20 miljard of zo), voor extra inkomsten.
Je doet alsof de 'nood' voor 'extra fan engagement' een gegeven is, en dat men dan maar met oplossingen moet komen. Ik stel de premisse in vraag.
Vroeger was elke race een hoogmis van de autosport. Een "grand prix", in de zin van "gran cru". Fans waren tevreden met een qualy op zaterdag en een race op zondag. (en nee, dit is niet 'boomer spreekt'). Het feit dat men nu drie dagen moet vullen met kijk waardige dingen is omdat het F1 circus ZELF het hele weekend zo opklopt en overhypet. En vooral omdat ze de tickets zo duur maken dat ze er nu iets tegenover moeten zetten.
Genoegen nemen met minder winst, minder dure tickets, en de nood om het kijkvee drie dagen lang MaXiMaAl tE EnGaGen valt ook weg.
En ja, sommige sprint races zijn leuk, zoals daarnet. En vooral dan op de kortere tracks (want go-kart gevoel, snel rondjes draaien). Maar moet ik voor dat half uurtje live afstemmen op een F1 kanaal? Ik heb nog nooit een sprintrace live gezien. Steeds de 7 minuten samenvatting op youtube.
De format 'wringt', er is iets wat gewoon niet werkt in mijn mening. Maar er zijn ook genoeg fans, dus elk z'n ding. If anything, legt de sprint bloot hoe saai de race op zondag soms is. En is het eerder een aanleiding om verplicht 2 of 3 bandenstops te doen tijdens de race zodat iedereen vol racet en niet managet.
En dan nog een bedenking. Ik heb er eigenlijk geen plezier in als teams door slechts 1 FP de setup helemaal verkeerd hebben. Velen gaan zich dan verheugen, vooral als het mercedes is, maar ik vind het slecht voor de sport. Het maakt van F1 een 'toevalssport' zoals voetbal, ipv een verfijnde raceklasse.
YouTube: Max being extremely sarcastic 🤣 #f1 #formula1
Het lijkt steeds meer om kwantiteit te gaan, en niet om de kwaliteit van de races. Historische circuits moeten vrezen voor hun plek, terwijl relatieve nieuwkomers jarenlange contracten krijgen maar 0 sfeer hebben en ze er een nachtrace van maken om te verhullen dat er niets en niemand is.
Daardoor plan ik eigenlijk niet meer om races heen, heb ik iets anders kijk ik later wel terug, en krijg ik ook steeds meer de neiging sessies over te slaan, dus als ik er zo naar kijk is mijn totale engagement eigenlijk af aan het nemen.
Dat ging 40? jaar goed, maar nu is er een andere eigenaar.alex3305 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 22:43:
[...]
Omdat de eigenaar dat wil. En dat is nu de enige reden die nodig is. De gemiddelde fan heeft weinig reden om op zaterdag te kijken, laat staan op vrijdag. Dat is geen marketing lingo, maar realiteit.
Yep het wordt teveel, dat hoor je van alle kanten.Transportman schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 23:00:
[...]
Dat niet alleen, maar het zijn ook steeds meer races per seizoen. Dat was al voor Liberty het geval, eigenlijk vanaf +-2003 is het echt aan het oplopen. Toen was het nog 16-17 races per seizoen (of gemiddeld iedere 3 weken als ze het hele jaar zouden racen), dit jaar zouden we op 24 races zitten (zijn er 22 doordat China en Emilia-Romagna niet door zijn gegaan), en nog eens 6 sprintraces waardoor we eigenlijk op 30 races zouden zitten.
Het lijkt steeds meer om kwantiteit te gaan, en niet om de kwaliteit van de races. Historische circuits moeten vrezen voor hun plek, terwijl relatieve nieuwkomers jarenlange contracten krijgen maar 0 sfeer hebben en ze er een nachtrace van maken om te verhullen dat er niets en niemand is.
Daardoor plan ik eigenlijk niet meer om races heen, heb ik iets anders kijk ik later wel terug, en krijg ik ook steeds meer de neiging sessies over te slaan, dus als ik er zo naar kijk is mijn totale engagement eigenlijk af aan het nemen.
Eens met hierboven, waar ik jaren geleden om de races heen plande (zolang dat ging uiteraard), doe ik daar tegenwoordig geen moeite meer voor. It’s to much.Arjantje72 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 23:33:
[...]
Dat ging 40? jaar goed, maar nu is er een andere eigenaar.
[...]
Yep het wordt teveel, dat hoor je van alle kanten.
Gelukkig kan ik me prima isoleren qua nieuws en ‘s avonds terugkijken.
Ik neig nu naar Norris’ reactie:
1 training op zaterdag, kwali op zaterdag en zondag de race.
Dat in combinatie met mooie circuits die breed genoeg zijn dat er nog wat kan gebeuren, in landen waar we niet een oogje dicht hoeven te knijpen.
Ach.. we can dream :-)
Dan kunnen wij zowat nergens meer naartoePaulBloem schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:53:
[...]
Eens met hierboven, waar ik jaren geleden om de races heen plande (zolang dat ging uiteraard), doe ik daar tegenwoordig geen moeite meer voor. It’s to much.
Ik neig nu naar Norris’ reactie:
1 training op zaterdag, kwali op zaterdag en zondag de race.
Dat in combinatie met mooie circuits die breed genoeg zijn dat er nog wat kan gebeuren, in landen waar we niet een oogje dicht hoeven te knijpen.
Ach.. we can dream :-)
Wordt het bijna alleen maar een Europese klasse (en zelfs dan kan je nog zeggen dat je een oogje moet dichtknijpen!).
Het is min of meer op zo'n manier voorgesteld, enkele uren voor jouw post: https://us.motorsport.com...format-for-2024/10542239/Elfjes schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:02:
Zondag race dag.
Daarmee verplaatst de sprint naar zaterdagochtend met de normale Q zaterdagmiddag. De auto's zijn tijdens het weekend dan tweemaal in parc fermé, eerst vanaf SQ tot aan S, daarna vanaf Q tot aan R. Zo beperk je nog steeds onzin zoals Q-motoren en speciale Q-setups maar heb je wel de mogelijkheid tot meer variatie tussen S en R aangezien ze niet met dezelfde setup hoeven te rijden die wellicht helemaal niet geschikt is voor een heel weekend (bijv. ivm weer ofzo).
https://www.msn.com/nl-nl...=winp2fptaskbarhover&ei=7
Alsof er na de Grand Prix van de Verenigde Staten nog niet genoeg gesproken werd over diskwalificaties en tijdstraffen, heeft Haas nog maar voor een nieuwe twist gezorgd door het resultaat van de race in Austin aan te vechten. Het gaat hierbij niet om de slijtage aan de plank, waarvoor Lewis Hamilton en Charles Leclerc gediskwalificeerd werden, maar voor het afsnijden van het circuit.
[ Voor 25% gewijzigd door DataGhost op 05-11-2023 16:43 ]
Wel meer sprintraces. 6 vs 3 dus in feite 1 race (300km) meer.!mark schreef op zondag 5 november 2023 @ 16:29:
De limiet voor het aantal motoren zonder gridstraf is verhoogd van 3 naar 4 terwijl het aantal races (door het wegvallen van China en Imola) gelijk is gebleven t.o.v. 2021.
The Haas hearing will be held at 15:00 CET on Wednesday.
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 6 november 2023
It relates to multiple incidents including Albon not being penalised further when investigated in Austin so Williams is also summoned, as are Red Bull and Aston Martin #F1 https://t.co/Y4Rgi6d3Vh
Maar dan heb je weer minder vrije trainingen, dus hoeveel maakt het in praktijk uit? Je gaat misschien minder vaak maximaal in een training dan in een kwali/race, maar de kilometers maak je wel.Kadett schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:47:
[...]
Wel meer sprintraces. 6 vs 3 dus in feite 1 race (300km) meer.
Red bull is er idd ook omdat Perez veel bocht 6 af sneed
https://www.motorsport.co...review-hearing-/10543718/
The American-owned team believes that several drivers – especially Sergio Perez, Alex Albon, Logan Sargeant and Lance Stroll – went beyond the track limits at Turn 6 of the Circuit of the Americas throughout the US GP without sanction.
[ Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 06-11-2023 14:19 ]
PSN
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yURmp2UKyAtGIq4TLkIJS2W6.jpg?f=user_large)
En het blijft bizar wat Norris de laatste maanden aan het doen is:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yHUazOBJEhgEjHoluDOitI1t.jpg?f=user_large)
Alonso is de volgende, maar ik denk dat Norris echt een race win nodig heeft om Hamilton ook nog te pakken.
Nu is het ook wel zo dat de race terugkijken een stuk makkelijker is geworden de afgelopen jaren.PaulBloem schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:53:
[...]
Eens met hierboven, waar ik jaren geleden om de races heen plande (zolang dat ging uiteraard), doe ik daar tegenwoordig geen moeite meer voor. It’s to much.
…
Sterker nog: Als Norris 2x 2e wordt én de snelste raceronde pakt, dan heeft Hamilton aan 8 punten genoeg in 2 races om de 3e plek veilig te stellen.Tripl3 D schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:38:
Alonso is de volgende, maar ik denk dat Norris echt een race win nodig heeft om Hamilton ook nog te pakken.
Als Norris de volgende race wint en de snelste ronde pakt, dan moet Hamilton 15 punten pakken in 2 races om de 3e plek veilig te stellen.
Stel dat de auto 2% beter was (of wat ook de speed delta is met RB), dan stonden ze veel vaker *samen* bovenaan, met een tweede rijder (Sainz) die erg vaak punten kan wegnemen van de concurrentie.
edit: reactie op grafiekjes van @Tripl3 D
edit 2: van mij mag het seizoen wel stilletjes aan afgelopen zijn.
Zet alles in winter opslag, laat de teams terug naar de fabriek gaan, zodat ze zich rustig kunnen voorbereiden op volgend seizoen. In de best mogelijke omstandigheden. Om fris en met frisse wagens aan de start te komen. En vooral, zodat wie heel het jaar onderweg is ook wat rust kan krijgen (de medewerkers bedoel ik dan, de racers overleven het wel in de privejet en luxehotels)
[ Voor 36% gewijzigd door Amos_x op 07-11-2023 08:23 ]
In het kort:
Over 10 races: Verstappen
Over 10 t/m 13 races: Schumacher en Verstappen
Over 14 t/m 70 races: Verstappen
Over 71 t/m 86 races: Schumacher
>86 races: Hamilton
Als Verstappen de komende 5 races ook weet te winnen zal hij Schumacher (afgezien van de gedeelde plaatsen 10 t/m 13) volledig uit de lijst hebben verdrongen.
Volledige lijst:
/f/image/OxjS8bMnueTIoLhACkCYWfZM.png?f=fotoalbum_large)
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik had dat de afgelopen periode met NASCAR, daar zijn het NOG meer races (38 stuks; 36 races & 2 'non-points').Amos_x schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:55:
edit 2: van mij mag het seizoen wel stilletjes aan afgelopen zijn.Het is al vaker aan bod gekomen, en er zal niets aan veranderen, maar wat duurt het allemaal LAAAAAAANG. Allemaal extra races die niets meer toevoegen aan het seizoen. Vind ik...
Ben opzich ook wel blij dat dat afgelopen weekend is afgelopen
Hamilton Bottas is zo goed als leclerc Sainz? Hoe goed is Verstappen Perez dan wel?Amos_x schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:55:
Iets moet je ferrari wel nageven, ze hebben eigenlijk wel de beste driver pairing. Leclerc is goed, maar het komt er niet uit door gebrek aan een goede auto en geen vertrouwen. Maar als Leclerc goed is, dan is Sainz dat ook, puur afgaand op de punten. Het doet denken aan een Hamilton/Bottas pairing, of Schumacher/Barrichello. Maar dan met een auto die niet mee doet voor de knikkers...
Stel dat de auto 2% beter was (of wat ook de speed delta is met RB), dan stonden ze veel vaker *samen* bovenaan, met een tweede rijder (Sainz) die erg vaak punten kan wegnemen van de concurrentie.
edit: reactie op grafiekjes van @Tripl3 D
edit 2: van mij mag het seizoen wel stilletjes aan afgelopen zijn.Het is al vaker aan bod gekomen, en er zal niets aan veranderen, maar wat duurt het allemaal LAAAAAAANG. Allemaal extra races die niets meer toevoegen aan het seizoen. Vind ik...
Zet alles in winter opslag, laat de teams terug naar de fabriek gaan, zodat ze zich rustig kunnen voorbereiden op volgend seizoen. In de best mogelijke omstandigheden. Om fris en met frisse wagens aan de start te komen. En vooral, zodat wie heel het jaar onderweg is ook wat rust kan krijgen (de medewerkers bedoel ik dan, de racers overleven het wel in de privejet en luxehotels)
Bottas en Perez zijn een stuk minder dan Sainz.
een treffende spreuk
Prost - Senna. Team mates bij McLaren - Honda in '88-'89.Amos_x schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:55:
Iets moet je ferrari wel nageven, ze hebben eigenlijk wel de beste driver pairing. Leclerc is goed, maar het komt er niet uit door gebrek aan een goede auto en geen vertrouwen. Maar als Leclerc goed is, dan is Sainz dat ook, puur afgaand op de punten. Het doet denken aan een Hamilton/Bottas pairing, of Schumacher/Barrichello. Maar dan met een auto die niet mee doet voor de knikkers...
Waarbij ik Leclerc met Senna vergelijk en Sainz met Prost. Prost was meer een schaker, een denker, zijn bijnaam was niet voor niets The professor . Sainz is net zo, die denkt tijdens de race meer met het team mee en neemt vaker zelf beslissingen.
Leclerc heeft veel eigenschappen die Senna ook had. extreem goede wagenbeheersing, bij vlagen briljante acties, maar gekoppeld aan soms roekeloze of domme acties. Maar laat de beslissingen meer over aan het team en bekritiseerd die keuzes pas als het te laat is.
Wikipedia: Prost–Senna rivalry
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
YouTube: Charles & Carlos play 'Who Am I...?' 😂 #f1 #formula1Marc H schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:34:
[...]
Prost - Senna. Team mates bij McLaren - Honda in '88-'89.
Waarbij ik Leclerc met Senna vergelijk en Sainz met Prost. Prost was meer een schaker, een denker, zijn bijnaam was niet voor niets The professor . Sainz is net zo, die denkt tijdens de race meer met het team mee en neemt vaker zelf beslissingen.
Leclerc heeft veel eigenschappen die Senna ook had. extreem goede wagenbeheersing, bij vlagen briljante acties, maar gekoppeld aan soms roekeloze of domme acties. Maar laat de beslissingen meer over aan het team en bekritiseerd die keuzes pas als het te laat is.
Wikipedia: Prost–Senna rivalry
Mja. Prost-Senna waren rivalen, egocentrisch zoals een sportman hoort te zijn.
Leclerc-Sainz is een door mediatraining en marketing zouteloos beste vriendjes club. Want tegenwoordig hoort dat zo. Altijd positief, lachen, complimentjes, ... En op het einde van de race geurloze en kleurloze antwoorden niveautje voetbalcommentaar.
Een kleine uitschuiver af en toe niet te na gesproken.
Wat mis ik de iets meer bitsige sfeer van vroeger. Het is me allemaal te glad tegenwoordig, en daar hoort alle social media gedoe ook bij. Maar goed, dat blijft en gaat er niet meer uit.
In die zin is Max nog de meest nuchtere, old school racer.
Heerlijk interview met GP en Max.....Rivanov schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:55:
The man who hates podcasts.. in a podcast.
[YouTube: What It Is Like To Be Max Verstappen's Race Engineer | Talking Bull #F1]
Het is idd een ouder/jongere broer relatie....
Cogitationis poenam nemo patitur

Er staat een foutje in: Youngest drivers to score points moet Maleisië 2015 zijn
[ Voor 22% gewijzigd door Chocoball op 07-11-2023 22:33 ]
eentje die nog mist is 2 win streaks in een jaar hebben van 5(heeft hij nu samen met Schumacher)Chocoball schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:24:
Alle Verstappen records bij elkaar plus die hij nog kan verbreken
[Afbeelding]
Er staat een foutje in: Youngest drivers to score points moet Maleisië 2015 zijn
maar denk dat die in Las Vegas wel verbroken gaat worden
Dit topic is gesloten.
![]()
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics