[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 80 Laatste
Acties:
  • 901.135 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Chocoball schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:24:
Alle Verstappen records bij elkaar plus die hij nog kan verbreken
[Afbeelding]
Er staat een foutje in: Youngest drivers to score points moet Maleisië 2015 zijn
Eentje die me opvalt is de 39 races championship leader. Dat is grofweg dit seizoen en vorig seizoen. Voor mijn gevoel, ik moet het nog narekenen moet dat wat meer zijn tenzij ze de tie na de ena laatste race niet mee tellen als championship leader. Terwijl die wel bovenaan stond vanwege een overwinning meer.

[edit]
De eerste race 2022 viel die uit natuurlijk dus toen was die geen championship leader natuurlijk. Voor mijn gevoel was die het sinds 2021 onafgebroken.

[ Voor 10% gewijzigd door Shinji op 08-11-2023 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:16
Chocoball schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:24:
Alle Verstappen records bij elkaar plus die hij nog kan verbreken
[Afbeelding]
Er staat een foutje in: Youngest drivers to score points moet Maleisië 2015 zijn
1 van de mooiere is de mogelijkheid om 1000 ronden aan de leiding te rijden in 1 seizeon. Uiteraard gevoed door de vele races en sprints (tellen die mee?), maar doordat Italie weg viel nog een lastige om te volbrengen. Maar dat toont de absolute dominantie van dit seizoen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:54
Marc H schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:34:
[...]

Prost - Senna. Team mates bij McLaren - Honda in '88-'89.

Waarbij ik Leclerc met Senna vergelijk en Sainz met Prost. Prost was meer een schaker, een denker, zijn bijnaam was niet voor niets The professor . Sainz is net zo, die denkt tijdens de race meer met het team mee en neemt vaker zelf beslissingen.
Leclerc heeft veel eigenschappen die Senna ook had. extreem goede wagenbeheersing, bij vlagen briljante acties, maar gekoppeld aan soms roekeloze of domme acties. Maar laat de beslissingen meer over aan het team en bekritiseerd die keuzes pas als het te laat is.

Wikipedia: Prost–Senna rivalry
Leclerc mag niet eens de veters van Senna strikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:53
Shinji schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:42:
[...]

Eentje die me opvalt is de 39 races championship leader. Dat is grofweg dit seizoen en vorig seizoen. Voor mijn gevoel, ik moet het nog narekenen moet dat wat meer zijn tenzij ze de tie na de ena laatste race niet mee tellen als championship leader. Terwijl die wel bovenaan stond vanwege een overwinning meer.

[edit]
De eerste race 2022 viel die uit natuurlijk dus toen was die geen championship leader natuurlijk. Voor mijn gevoel was die het sinds 2021 onafgebroken.
Sinds Spanje ‘22 leidt Verstappen het WK. Die 39 is volgens mij doorgeteld tot Abu Dhabi dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Holk schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:57:
[...]

1 van de mooiere is de mogelijkheid om 1000 ronden aan de leiding te rijden in 1 seizeon. Uiteraard gevoed door de vele races en sprints (tellen die mee?), maar doordat Italie weg viel nog een lastige om te volbrengen. Maar dat toont de absolute dominantie van dit seizoen
Sprints tellen nergens voor mee qua statistieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Marcel Br schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:20:
[...]

Wel getalenteerd en rijdt altijd op het maximale van de auto (waardoor hij er vaak af schiet). Mensen hebben altijd een ideaalbeeld bij Senna, maar hij deed vaak hetzelfde; schoot er ook best vaak af in de poging om de snelste te zijn of blijven. Zeker, Senna was wel een stapje hoger tov Leclerc nu, maar kwam ook omdat Senna in de snelste auto zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:49
Een streak van 10 zijn al 5 streaks van 5….

1-5
2-6
Etc..

Arbitraire “records” tellen niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn
  • Laatst online: 24-10 15:23
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/uwdga7b1b3zb1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=a991bac967a4002f38ecb0e729df63d72ad3c293

Wikipedia feitje over Alonso

[ Voor 6% gewijzigd door basvn op 08-11-2023 10:31 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:55
[...]
Inderdaad. Leclerc heeft al 22 poles behaald, maar heeft slechts 4 keer van pole gewonnen, dat is slechts 18,2%.

Voor Senna is dit percentage 44,6%. *)

De race wordt op zondag beslist, niet op zaterdag.

*)
offtopic:
En voor Verstappen: 83,9% :+

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:09:
[...]

Inderdaad. Leclerc heeft al 22 poles behaald, maar heeft slechts 4 keer van pole gewonnen, dat is slechts 18,2%.

De race wordt op zondag beslist, niet op zaterdag.

*)
offtopic:
Nu wil ik toch wel even een lans breken voor Leclerc.

Ja, hij is vooral snel over 1 ronde in kwalificatie, maar datzelfde geldt al 2 seizoenen voor de auto waar hij in rijdt. De keren dat Leclerc op pole stond dit jaar, deed ook Sainz in de top mee. In de race zie je beiden vervolgens terugzakken in het veld.

Met een betere auto in racetrim was dat percentage ongetwijfeld hoger geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-10 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

*)
offtopic:
Verstappen heeft vaker van Leclerc zijn pole gewonnen dan Leclerc. :D

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:41

DataGhost

iPL dev

Maasluip schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:22:
[...]

Verstappen heeft vaker van Leclerc zijn pole gewonnen dan Leclerc. :D
10 keer ondertussen.
[...]

Verstappen win vanaf Leclerc pole is dus 45.5% :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-10 20:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Amos_x schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:55:
edit 2: van mij mag het seizoen wel stilletjes aan afgelopen zijn. :O Het is al vaker aan bod gekomen, en er zal niets aan veranderen, maar wat duurt het allemaal LAAAAAAANG. Allemaal extra races die niets meer toevoegen aan het seizoen. Vind ik...
Ik kijk in eerste instantie voor de race zelf, het kampioenschap komt op de tweede plaats. Voor mij maakt het aantal races dus niet zoveel uit. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik 18 per jaar meer dan voldoende.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
sjaool schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:45:
[...]
Ik kijk in eerste instantie voor de race zelfs, het kampioenschap komt op de tweede plaats. Voor mij maakt het aantal races dus niet zoveel uit. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik 18 per jaar meer dan voldoende.
Hier net zo.

Mijn kijkgedrag is wel veranderd door de uitbreiding van het aantal races. Keek eerder ook veelal wel naar de FPs en altijd naar de Q.

De Q probeer ik nu wel mee te pakken, maar is al lang niet heilig meer. FPs heb ik dit jaar niet veel gezien, en sprints (Q en R) al helemaal niet.

Mijn totale 'kijktijd' is veel minder dan toen er nog minder races waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Patrick4 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:15:
Een streak van 10 zijn al 5 streaks van 5….

1-5
2-6
Etc..

Arbitraire “records” tellen niet.
Volgens mij is het dat Verstappen een streak van 10 wins heeft en nu zit hij alweer op een streak van 5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Voor mij is de Q het leukste deel van het weekend. De race is meestal toch best saai, dus ik kijk vaak de 30min recap op f1tv. Dan hoef je maar 30 minuten uit te trekken en je krijgt toch best wat mee van de actie. Iig meer dan van een 10 minuten samenvatting. Op sprint weekends is mijn ritme helemaal zoek :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:34
alex3305 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:37:
[...]
Maar kom jij dan eens met een oplossing voor extra fan engagement zoals een Sprint race op een extra dag? Want roepen dat iets niet kan, kan iedereen.
Ik heb persoonlijk helemaal geen behoefte aan extra fan engagement op de zaterdag. Wat mij betreft hoeft die sprintrace dan ook niet te vervangen worden door iets anders.

Als je dan toch die Sprintrace doet dan is de huidige vorm niet bijzonder interessant. Zoals gezegd, vaak zijn de winnaars min of meer dezelfde als op de zondag. Dat is op zich geen probleem maar het voegt dan weinig toe.
Een reverse grid vind ik discutabel. Nu levert het te weinig punten op om flink risico te lopen. Zou je de punten verhogen dan gaat men al helemaal niet meer racen om te winnen maar kijkt men haar het optimum tussen punten in deze race en startpositie voor de volgende race.

Misschien zouden ze de sprint op een reversed circuit kunnen doen. in de Covid periode is dat een paar keer gedaan dus enkele circuits zijn daar wel geschikt voor. Het levert voor coureurs een heel andere ervaring op.
De vraag is of je een circuit snel kan ombouwen maar misschien is een permanente oplossing voor een 2-richtingen circuit ook mogelijk..

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-10 16:58
Formule Ford wagens aanschaffen en op zaterdag daarmee 2x een sprintrace doen van 3 rondes, apart kampioenschap. Denk dat dat een stuk interessanter is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:17
Vooral dat podium in 2003 is wel bijzonder, dat was in zijn debuutjaar in de Minardi? Dat was wel een knotsgekke race natuurlijk met de stromende rivieren door de S-es, maar toch!

Edit: toch niet, was gewoon Renault. Debuut was in 2001 in de Minardi (het wordt een beetje blurry zo lang geleden :) )

[ Voor 11% gewijzigd door YvoK op 08-11-2023 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

mavamal schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:12:
Formule Ford wagens aanschaffen en op zaterdag daarmee 2x een sprintrace doen van 3 rondes, apart kampioenschap. Denk dat dat een stuk interessanter is :P
Dat vind ik eigenlijk nog de beste suggestie. Iedereen dezelfde (goedkope) auto, en laat maar gewoon knallen met die dingen. Voor mijn part maken ze er een kart-race van. Past bij wijze van spreken in één vrachtwagen/container, dus qua logistieke kosten zou dat geen verschil hoeven maken. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:36
Allard schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:07:
[...]

Misschien zouden ze de sprint op een reversed circuit kunnen doen. in de Covid periode is dat een paar keer gedaan dus enkele circuits zijn daar wel geschikt voor. Het levert voor coureurs een heel andere ervaring op.
De vraag is of je een circuit snel kan ombouwen maar misschien is een permanente oplossing voor een 2-richtingen circuit ook mogelijk..
Totaal onrealistisch, en het is tijdens Covid ook niet gebeurd. AFAIK zijn er geen circuits die in 2 richtingen gereden kunnen worden. En mocht dat wel zo zijn, hebben die varianten geen FIA Grade 1 licentie. Een korte/alternatieve layout zou op sommige nieuwe circuits nog wel kunnen, maar zeker niet alle. Dat maakt het wel wat dynamischer, dat geef ik toe. Maar de plaatsing van veiligheidsmaatregelen en tribunes maakt het praktisch gezien onmogelijk om zo'n variatie in 1 GP weekend te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:32
oe, 100KM op de korte versie van Suzuka :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Echt youtube waarom doe je me dit aan met je algoritme |:(

YouTube: Der Max Verstappen Song

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
DrivinUCrazy schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:34:
[...]

Dat vind ik eigenlijk nog de beste suggestie. Iedereen dezelfde (goedkope) auto, en laat maar gewoon knallen met die dingen. Voor mijn part maken ze er een kart-race van. Past bij wijze van spreken in één vrachtwagen/container, dus qua logistieke kosten zou dat geen verschil hoeven maken. :)
Maar is het dan nog wel Formula1?

Elk team heeft toch een testdriver? Misschien is het leuk om op zaterdag een race te houden met dezelfde auto's maar dan met de testdriver er in. Dan hebben die ook nog kans op een hour of fame.

Maar als we zoveel moeite hebben om "iets leuks voor op de zaterdag" te vinden dan is het misschien beter om op zaterdag gewoon de quali te houden. Of desnoods de sprintrace in de huidige vorm.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:42
De sprintrace is een oplossing voor een probleem dat geen probleem is.

Dat geldt ook voor de andere proefballonnetjes die ik voorbij zie komen.

IMO vergeet F1 één van de belangrijkste commerciële punten: je creëert niet per se meer waarde door meer races/actie aan te bieden. De waarde van F1 zit hem mede in de exclusiviteit van het beperkt aantal races en de opbouw naar het hoogtepunt op zondag.

Wmb zorgen de sprintaces en het grote aantal races voor inflatie: ieder weekend op zich wordt minder interessant.

Als Liberty echt meer waarde wil creëren zouden ze meer moeten focussen op voorwaarden die het racen op zondag interessanter maken / de kampioensschapsstrijd over een heel seizoen interessanter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:31

Flabergasted

Prepare to die !

Requiem19 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:16:
De sprintrace is een oplossing voor een probleem dat geen probleem is
Meer Formule1 races dan alleen de zondag lijkt me anders een prima oplossing.
De afgelopen Sprint races hadden best een hoge amusementwaarde

[/quote] De waarde van F1 zit hem mede in de exclusiviteit van het beperkt aantal races en de opbouw naar het hoogtepunt op zondag. [/quote]

Ik ben sowieso een voorstander van meer dan 1 hoogtepunt in het weekend :+

[/quote] Wmb zorgen de sprintaces en het grote aantal races voor inflatie: ieder weekend op zich wordt minder interessant. [/quote]

Waarom zou je als F1 liefhebber meer races minder interessant vinden ...?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Allard
Requiem19 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:16:
Als Liberty echt meer waarde wil creëren zouden ze meer moeten focussen op voorwaarden die het racen op zondag interessanter maken / de kampioensschapsstrijd over een heel seizoen interessanter maken.
Als F1 fan vind zo'n sprintrace zelfs een beetje vervelend worden omdat dan bijna het hele weekend in beslag wordt genomen. Als je fysiek aanwezig bent is zo'n compleet weekend misschien wel leuk maar levert het ook meerwaarde op voor F1.

Ben het helemaal eens dat ze zich moeten focussen om de race op zondag leuker te maken. Dat betekend vooral betere inhaalmogelijkheden en niet bij een regenbui steeds een half uur code rood.
Men zal dan ook moeten kiezen voor interessante circuits, met grindbakken, gras en muurtjes i.p.v. een grote plaat asfalt met kunstmatige tracklimits.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Requiem19
Flabergasted schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:34:
[...]

Omdat meer niet altijd beter is.

Denk jij bijvoorbeeld dat ieder jaar Olympische spelen houden leuker is dan 1x in de 4 jaar? De Olympische spelen zijn juist zo groot omdat het exclusief is. 1x in de 4 jaar hebben atleten de kans om te shinen. Idem voor het WK voetbal: als je dat ieder jaar gaat houden wordt het veel minder interessant.

Het is niet heel anders dan hoe bepaalde consumentenmerken ook bewust schaarste creëren. Schaarste / exclusiviteit maken iets bijzonder. Die bijzonderheid gaat eraf als we straks 30 races per jaar hebben waarbij in ieder van de 30 weekenden er 2x geracet wordt. Dan weet je na 10 races al niet meer wat er in de 2e sprint race gebeurde....

Helaas is F1 sinds Ecclestone een commercieel product. Het is een investering waarbij de investor de waarde probeert te verhogen om dan op termijn de boel te verkopen en winst op de bankrekening van de aandeelhouders bij te schrijven. Wat Liberty veel beter dan Ecclestone gedaan heeft is social media omarmen, de coureurs en side characters een narrative te geven via DTS en hiermee de Amerikaanse markt (/interesse) te openen. Dat hebben ze oprecht goed gedaan.

In parallel zoeken ze toegevoegde waarde door ieder jaar meer races te organiseren. En dus ook meer races in de races.

Ik ben erg benieuwd naar de financiële analyse hiervan: wordt F1 echt meer waard door deze 'race inflatie'? Ik vraag het me af. Tegelijkertijd heb ik er ook geen cijfers over, dus ik kan het niet cijfermatig onderbouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Requiem19 op 08-11-2023 14:51 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• alexbl69
Flabergasted schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:34:
Als jij elke dag je favoriete gerecht voorgeschoteld krijgt komt het na een maand ook je neus uit.

Er is ergens een sweet spot tussen te weinig en te veel. Idealiter is het aanbod net te weinig waardoor je vol verwachting uitkijkt naar de volgende race.

Wordt het teveel, dan wordt de honger minder. Dat is wat er nu gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hihi.

A PETITION HAS BEEN MADE TO EXCLUDE VERSTAPPEN FROM F1 TO HELP LANDO NORRIS WIN
Simple, but it could be effective, right? 😂 It seems one F1 fan has had enough of Max Verstappen winning all the races with Lando Norris just behind in P2, so they came up with a solution – remove Verstappen from F1.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Requiem19 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:49:
Omdat meer niet altijd beter is.

Denk jij bijvoorbeeld dat ieder jaar Olympische spelen houden leuker is dan 1x in de 4 jaar? De Olympische spelen zijn juist zo groot omdat het exclusief is. 1x in de 4 jaar hebben atleten de kans om te shinen. Idem voor het WK voetbal: als je dat ieder jaar gaat houden wordt het veel minder interessant.

Het is niet heel anders dan hoe bepaalde consumentenmerken ook bewust schaarste creëren. Schaarste / exclusiviteit maken iets bijzonder. Die bijzonderheid gaat eraf als we straks 30 races per jaar hebben waarbij in ieder van de 30 weekenden er 2x geracet wordt. Dan weet je na 10 races al niet meer wat er in de 2e sprint race gebeurde....

Helaas is F1 sinds Ecclestone een commercieel product. Het is een investering waarbij de investor de waarde probeert te verhogen om dan op termijn de boel te verkopen en winst op de bankrekening van de aandeelhouders bij te schrijven. Wat Liberty veel beter dan Ecclestone gedaan heeft is social media omarmen, de coureurs en side characters een narrative te geven via DTS en hiermee de Amerikaanse markt (/interesse) te openen. Dat hebben ze oprecht goed gedaan.

In parallel zoeken ze toegevoegde waarde door ieder jaar meer races te organiseren. En dus ook meer races in de races.

Ik ben erg benieuwd naar de financiële analyse hiervan: wordt F1 echt meer waard door deze 'race inflatie'? Ik vraag het me af. Tegelijkertijd heb ik er ook geen cijfers over, dus ik kan het niet cijfermatig onderbouwen.
Op zich wel vreemd, want F1 wordt steeds maar populairder en ook het aantal races in een seizoen nemen de afgelopen jaren flink toe. Ik zie de kalender voor 2025 of 2026 nog wel verder toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vond WTF1 altijd al een hele sensatie site, een artikel als dit bewijst dat maar eens te meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:24

Marc H

- - Is wakker - -

Als we daaraan gaan beginnen, zie ik deze petitie nog wel verschijnen:

Een petitie om de laatste twee races alle teams behalve Mercedes-AMG PETRONAS F1 Teamuit te sluiten, dat ze kunnen zeggen dat ze in dit seizoen twee races hebben gewonnen. _O-

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:27
Marc H schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:54:
[...]

Als we daaraan gaan beginnen, zie ik deze petitie nog wel verschijnen:

Een petitie om de laatste twee races alle teams behalve Mercedes-AMG PETRONAS F1 Teamuit te sluiten, dat ze kunnen zeggen dat ze in dit seizoen twee races hebben gewonnen. _O-
Moeten ze wel eerst over de streep komen he? Dat is afgelopen zondag al voor 50% mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
CH4OS schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:48:
[...]
Op zich wel vreemd, want F1 wordt steeds maar populairder en ook het aantal races in een seizoen nemen de afgelopen jaren flink toe. Ik zie de kalender voor 2025 of 2026 nog wel verder toenemen.
Hoe meet jij die populariteit dan?

En yes, Liberty’s strategie voor groei is meer en meer races toe te voegen. Dat staat in mijn post :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Requiem19 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:38:
[...]

Hoe meet jij die populariteit dan?

En yes, Liberty’s strategie voor groei is meer en meer races toe te voegen. Dat staat in mijn post :-).
Ik denk dat de vergelijking met de Olympische Spelen en WK of EK voetbal niet de juiste is. Naast deze kampioenschappen zijn er immers ook nationale competities en die hebben wel wekelijks een duel als het seizoen open is, net als de F1 dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
CH4OS schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:46:
[...]

Ik denk dat de vergelijking met de Olympische Spelen en WK of EK voetbal niet de juiste is. Naast deze kampioenschappen zijn er immers ook nationale competities en die hebben wel wekelijks een duel als het seizoen open is, net als de F1 dat heeft.
Je hebt ook Formule E, Endurance Racen etc….

Maar wederom: hoe meet jij populariteit van F1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Requiem19 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:52:
Je hebt ook Formule E, Endurance Racen etc….

Maar wederom: hoe meet jij populariteit van F1?
Volgens mij is aan alles wel te zien dat F1 als sport steeds populairder wordt (kijkcijfers, streams, bezoeken op het circuit), maar volgens mij reageerde ik niet op hoe populair de sport is, maar dat het meten met een Olympische Spelen of WK voetbal niet te vergelijken is, omdat een seizoen van F1 hetzelfde is als een seizoen van nationale voetbal of wellicht de Champions League of zo. Het is qua allure niet te vergelijken met evenementen die slechts 1x per vier jaar zijn of zo.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 08-11-2023 17:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik merk dat ik het gewoon teveel vind worden en kan af en toe de wedstrijden uit het seizoen niet meer uit elkaar houden / herinneren. Gewoon overload. Alhoewel ik VT's e.d. nu meestal ben gaan skippen en alleen highlights of uitslag kijk, kijk ik de meeste wedstrijden nog wel live.

De drive om toch zoveel mogelijk te blijven kijken heeft er vooral veel mee te maken dat ik als Nederlander deze unieke periode met Max eigenlijk niet wil missen. Alhoewel ik ook veel plezier heb met alle andere gevechten en perikelen zou ik alleen daarvoor niet zoveel tijd opofferen in een druk leven.

Mijn voorkeur heeft 18 wedstrijden met 2 VT's en een kwalificatie. Maar goed dat is niet de kant die Liberty op wil dus dat blijft voorlopig een illusie. 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

alexbl69 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:17:
Als jij elke dag je favoriete gerecht voorgeschoteld krijgt komt het na een maand ook je neus uit.

Er is ergens een sweet spot tussen te weinig en te veel. Idealiter is het aanbod net te weinig waardoor je vol verwachting uitkijkt naar de volgende race.

Wordt het teveel, dan wordt de honger minder. Dat is wat er nu gebeurt.
Tja, je ziet het bij wel meer sporten toch? Nationale competities van diverse sporten bijvoorbeeld, maar dan ook wat groter overkoepelende, zoals een Champions League bijvoorbeeld. ;) En ook dat is razend populair in vele landen zelfs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Voetbal kijk ik helemaal niet meer. Dat is sinds de Europacup de das om is gedaan ook totale overload geworden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
CH4OS schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:56:
[...]
Volgens mij is aan alles wel te zien dat F1 als sport steeds populairder wordt (kijkcijfers, streams, bezoeken op het circuit), maar volgens mij reageerde ik niet op hoe populair de sport is, maar dat het meten met een Olympische Spelen of WK voetbal niet te vergelijken is, omdat een seizoen van F1 hetzelfde is als een seizoen van nationale voetbal of wellicht de Champions League of zo. Het is qua allure niet te vergelijken met evenementen die slechts 1x per vier jaar zijn of zo.
Kijkcijfers zijn zelfs gedaald van 2021 naar 2022… voor 2023 is er nog niets bekend, maar gelet op de beperkte spanning zou dat zomaar lager kunnen uitvallen.

Ik meet ook helemaal niet F1 met Olympics, maar het gaat om het concept van schaarste. Exclusiviteit zorgt voor waarde.

Meer races zorgt voor inflatie: races worden steeds minder uniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:59
CH4OS schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:46:
Naast deze kampioenschappen zijn er immers ook nationale competities en die hebben wel wekelijks een duel als het seizoen open is, net als de F1 dat heeft.
Het verschil is wel dat dat nationale competities natuurlijk veel meer geconcentreerd zijn qua bereik en ook qua reizen van de betrokken personen etc. Ook zullen er weinig buitenlanders zijn wie Eredivisie volgen, net als dat het aantal Nederlands wie buitenlandse competities volgt op de Premier League wellicht na ook minimaal is.

Maar het belangrijkste voor mij is toch wel dat - althans ikzelf als volger van zowel voetbal als F1 - bij de Eredivisie eigenlijk alleen het eindresultaat telt, en ik eigenlijk geen individuele speelrondes kan benoemen+omschrijven waarom het specialal was waarin echt iets bijzonders is gebeurd. M.a.w. het gaat alleen om de stand aan het einde en de speelrondes zelf zijn ondergeschikt.

F1 zie ik toch iets meer als losse races, tuurlijk het WK winnen is het ultieme doel, maar overwinningen of gebeurtenissen in individuele races kunnen behoorlijk memorabel zijn ongeacht of die coureur nu het WK heeft gewonnen of niet. De overwinning van Max in Barcelona 2016 zal ik werkelijk nooit gaan vergeten, hetzelfde geld ook voor de crash tussen Max en Lewis in Silverstone 2021, de laatste rondes van Abu Dabhi 2021 of de inhaalacties van Oostenrijk 2019. En ik vermoed dat veel mensen in dit topic zich dezelfde of wellicht andere momenten kunnen herinneren. Ook de media wie F1 covert refereert regelmatig nog terug naar bijv. race X in jaar Y omdat daar iets bijzonders gebeurt is en daar op in gaat. In het voetbal zie je vrijwel nooit iemand op deze manier terugkijken op speelronde X van competitiejaar Y :P

Een competitie als de Champions League of een EK/WK vind ik dan een wat betere vergelijking, gezien de internationale opzet. En ook hier kan heb ik al veel meer van herinneren zoals bijvoorbeeld de CL run van Ajax uit 2019, de verloren WK Finale van 2010, of Brazilië die er met 1-7 af ging.

Echter een Champions League seizoen bedraagt incl. alle kwalificatie vooraf maximaal 15 speelrondes. En als je slechts één of enkele clubs volgt is dan is 15 behoorlijk theoretisch want de kans is vrijwel 0 dat een mindere club welke veroordeelt is tot het spelen van alle voorrondes om in het hoofdtoernooi te mogen spelen tot de finale reikt. Een realistischer aantal is dan 10-11 wedstrijden voor de absolute topteams welke internationaal de meeste volgers zullen hebben. Dat is de helft van een F1 seizoen als je één club volgt of 2/3 als je het vanuit neutraal perspectief allemaal volgt.

Van mij mag het aantal races opzich naar 25 mits sprintraces vervallen (anders max 22 of 23), maar meer hoeft voor mij echt niet. Dan verliezen de individuele races hun waarde en wordt het gewoon een speelronde waaraan niemand meer herinneren later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:59
[b]Requiem19 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:32:
Meer races zorgt voor inflatie: races worden steeds minder uniek.
Ligt er ook een beetje hoeveel omzet ze genereren uit de circuit bezoeken vs (F1)TV abonnementen. Zolang de circuits structureel uitverkocht blijven dan levert meer races een behoorlijke som extra geld op.

Daarnaast, hoeveel mensen zullen er stoppen met kijken als er 'teveel' races zijn? Ik zou bij een theoretische 34 races absoluut niet alles meer kijken qua race nee (heb ook andere dingen die nu eenmaal tijd kosten :+ ), maar zal er mijn abonnement zeker niet voor opzeggen. Dan wordt ik wat selectiever in wat ik wel en niet kijk.

Zolang ik betaal om te kijken zal het de F1 commercieel gezien weinig interesseren of ik nu 20 uit 20 of 18 uit 34 races daadwerkelijk helemaal kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
!mark schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:06:
[...]

Ligt er ook een beetje hoeveel omzet ze genereren uit de circuit bezoeken vs (F1)TV abonnementen. Zolang de circuits structureel uitverkocht blijven dan levert meer races een behoorlijke som extra geld op.

Daarnaast, hoeveel mensen zullen er stoppen met kijken als er 'teveel' races zijn? Ik zou bij een theoretische 34 races absoluut niet alles meer kijken qua race nee (heb ook andere dingen die nu eenmaal tijd kosten :+ ), maar zal er mijn abonnement zeker niet voor opzeggen. Dan wordt ik wat selectiever in wat ik wel en niet kijk.

Zolang ik betaal om te kijken zal het de F1 commercieel gezien weinig interesseren of ik nu 20 uit 20 of 18 uit 34 races daadwerkelijk helemaal kijk.
Zeker waar! Als ze 25% meer races doen maar per race 20% minder kijkers hebben, is het alsnog een cumulatief voordeel.

Totdat die 20% minder kijkers naar 25% groeit of meer omdat de sport intrinsieke waarde verliest.

Wbt toeschouwersaantallen: dat is omzet voor de circuitpromotors en niet voor Liberty. Liberty wordt - vziw - een vast bedrag betaald door de promotors voor het mogen hosten van een race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Eerste hoorzitting FIA over protest Haas (tracklimits in Austin) is uitgesteld naar donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Toke_gt schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:19:
Eerste hoorzitting FIA over protest Haas (tracklimits in Austin) is uitgesteld naar donderdag.
Ben benieuwd. De stewards hadden schijnbaar niet alle beelden (voornamelijk de onboard) en hebben daarom niet op die tracklimits gehandhaafd. Die beelden zijn na de race wel beschikbaar geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:21
Als we al gaan bestraffen wat we niet konden weten of gezien hebben dan moeten ze nu ook nog bijvoorbeeld de vloerplank van gasly (willekeurig) uit Qatar (willekeurig) op kunnen vragen omdat ze die destijds niet gecontroleerd hebben, Williams protest aantekend om willekeurige reden, en met terugwerkende kracht alsnog dsq.

Of Aston schrappen voor bewegende aero in australie of …

Voor alle reguliere inbreuken die niet gespot zijn kunnen we niet terugkijkend de uitslagen alsnog gaan aanpassen. Hell, dit zou al de benodigde precedent geven voor Massa. (Ok, ok dat gaat over een seizoen heen)

[ Voor 15% gewijzigd door Lynx op 09-11-2023 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Lynx schreef op donderdag 9 november 2023 @ 06:29:
Als we al gaan bestraffen wat we niet konden weten of gezien hebben dan moeten ze nu ook nog bijvoorbeeld de vloerplank van gasly (willekeurig) uit Qatar (willekeurig) op kunnen vragen omdat ze die destijds niet gecontroleerd hebben, Williams protest aantekend om willekeurige reden, en met terugwerkende kracht alsnog dsq.

Voor alle reguliere inbreuken die niet gespot zijn kunnen we niet terugkijkend de uitslagen alsnog gaan aanpassen. Hell, dit zou al de benodigde precedent geven voor Massa. (Ok, ok dat gaat over een seizoen heen)
Nee want het protest moet binnen twee weken, dus Qatar en Australië daar kan je geen protest meer tegen aantekenen :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:28
Mooie curbs in Vegas
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F-eMGnvXoAAHipR?format=jpg&name=900x900

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 24-10 20:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Track limit roulette met een poker face... :+

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 09-11-2023 08:12 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:14
sjaool schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:12:
[...]

Track limit roulette met een poker face... :+
_O- _O- "tracklimit 12 rood = 10 seconden tijdstraf"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-10 16:27
Ze gaan wel echt all-in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fauna
  • Laatst online: 16:36
Nu maar hopen op een full house.. }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Fauna schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:24:
[...]

Nu maar hopen op een full house.. }:O
Gelukkig gaat RedBull goed bij een Straight (Flush)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:14
Jasphur schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:28:
[...]

Gelukkig gaat RedBull goed bij een Straight (Flush)
Ik vrees dat "one pair" het maximale zal zijn aan de finish.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakPino
  • Laatst online: 09:40
murphydrz schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:31:
[...]

Ik vrees dat "one pair" het maximale zal zijn aan de finish.
Two pair samen met AT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Verstappen, Hamilton en Alonso zijn met hun WDC's wel een Three of a Kind dit seizoen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-10 16:27
Zal Perez weer bluffen om vervolgens weer zoek geraised te worden door Max?

[ Voor 7% gewijzigd door JEightyFive op 09-11-2023 09:54 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:35

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Pitbox: "Max, welke banden wil je bij de stop?"
Max: "Alles op rood"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Lynx schreef op donderdag 9 november 2023 @ 06:29:

Tsja, en toch kan het, het is zelfs een recht, daarom heet het "Right to review". Dat iets niet gezien is betekent niet dat het onbestraft moet blijven, zeker als het bewijsmateriaal er is. Daarbij is belangrijk dat het bewijsmateriaal niet beschikbaar was ten tijde van de beslissing. Dus dat de plank van Gasly niet gecontroleerd is, daar kan je dus juist weer niks tegen doen want die plank was op het moment van de beslissing gewoon beschikbaar.

Tijdens de race was het schijnbaar niet mogelijk om T6 te beoordelen omdat er geen goede camerabeelden van waren. Dat is normaal ook niet zo'n probleem, ware het niet dat die bocht vaak zeer grof is afgesneden en dat mag wmb wel gewoon bestraft worden. De camerabeelden waarmee in ieder geval een flink deel van de gevallen prima beoordeeld kan worden zijn de onboards uit de auto's, bijvoorbeeld op die van Perez zijn al een aantal zeer grove overtredingen te zien. Maar tijdens de race komt er steeds maar 1 (wisselend) camerastandpunt live uit de auto's. De overige standpunten zijn dus niet beschikbaar, en geen van de standpunten is volledig beschikbaar tijdens de race. Dus hier is hun opening, er is nieuw bewijs waarmee ze het right to review kunnen uitoefenen.

De stewards hadden ook kunnen beslissen deze beoordelingen na de race te maken maar hebben daar niet voor gekozen, ik heb wel een vermoeden waarom want het laat de organisatie er weer uitzien als een stel clowns als er uren later nog penalties uitgedeeld moeten worden. Alleen jammer voor ze dat ze dit wellicht alsnog moeten doen, alleen dan weken later waardoor ze nog harder voor schut staan. De beste oplossing was natuurlijk volle kracht het jaar 2023 omarmen en de daarbij behorende staat der techniek. Het is tegenwoordig zo ongeveer triviaal om deze controles volautomatisch rond de hele baan uit te voeren, waarna de stewards alleen nog maar de geziene overtredingen hoeven te beoordelen. Alleen net als de VAR in het voetbal moet dit allemaal maar blijven slepen en slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mrlten schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:55:
Pitbox: "Max, welke banden wil je bij de stop?"
Max: "Alles op rood"
De banden zijn grotendeels zwart :+

♤♡◇♧

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
je rien de va plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Wat betekent dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Also, het right of review is beoordeeld. Uitkomst min of meer: no further action. Ze vinden dat het beeldmateriaal allemaal niet consistent/nauwkeurig genoeg is om dit voor elke ronde te kunnen raadplegen om elke overtreding, hoe klein dan ook, te kunnen zien. Daarom bestraffen ze ook de zeer overduidelijke overtredingen niet.

Daar bovenop lijkt het dat ergens in het afgelopen jaar of de afgelopen jaren iets veranderd is in het streamen van de onboard camera's. Volgens het document waren namelijk wel alle camerafeeds live beschikbaar voor alle teams. Dat was voorheen nog niet zo en ik ging op die informatie verder.

Als slotopmerking zijn de stewards het zelf ook beu dat het zo'n gezeik met tracklimits is elke keer en dat er nog steeds geen goede oplossingen voor zijn geïmplementeerd. Ze drukken de organisatie nogmaals op het hart hier aan te gaan werken, o.a. dmv technische maatregelen. Waarschijnlijk lukt dat niet dit jaar maar ze hopen voor komend jaar op verbetering.

[ Voor 18% gewijzigd door DataGhost op 09-11-2023 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Tell me you’ve never been to the casino without telling me you’ve never been to the casino ;)

Dat zegt de man met het balletje als hij deze in het roulette wiel gooit. “Niet meer inzetten graag”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Holk schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:24:
[...]

Tell me you’ve never been to the casino without telling me you’ve never been to the casino ;)

Dat zegt de man met het balletje als hij deze in het roulette wiel gooit. “Niet meer inzetten graag”
Ja dat is "rien ne va plus". Dacht al dat je zoiets bedoelde maar je weet het nooit niet :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Even een zinloos statistiekje tussendoor

verschil tussen de nr.1 en 2 Verstappen en Perez is 266 punten
verschil tussen de nr. 2 en 21 (laatste die punten heeft) Perez en Sargant is 257 punten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Je rien de va plus, uw geld is niet meer van u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Toke_gt
alexbl69 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:41:
[...]
Je rien de va plus, uw geld is niet meer van u :)
Off topic, maar toch, want dit doet zeer aan mijn oren. Dit is niet de goede betekenis en ook niet wat er gezegd wordt.
‘Rien ne va plus’ betekent letterlijk ‘niets gaat meer’ en betekent dat je niet meer kunt inzetten. En dat is wat er in casino’s wordt gezegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Haas heeft dus geen gelijk gekregen.

De lange versie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQs--hz6oWFyVlz-XF_rAiQudXU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Bbh8l59JUIckrWDz41AY6f4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eawQTcfn1oXg9nlyNaXZ0hGzbvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bcGyp0QSnIuGyfLI6U2qm3yh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQFj5oTbIjhSHrnEmVepVVcinZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aenJAHIl6IiPEuop67iNT7gw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6W0T1LRAe4ek19czMAhrnKGBxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F224jLoO3rkq9HvbFncQRNzk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjSamgdGrfGllRvljE4kP1a3XgI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/brdlOzurBpxqF2NZa1vV5ybK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s30EO5sxVjbdVaamDrm8ZWPWn8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8VJ0tqqsHqONGgg6kZg9m1Bl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:50
mavamal schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:12:
Dat! Voor mij hoeft het niet. Door mij maar gewoon een normaal GP weekend. Maar als je dan iets wilt veranderen, doe dan iets heel anders. Iedereen in dezelfde auto is dan interessant, omdat het dan vooral om de coureur gaat. Bovendien doet het geen afbreuk aan de race op zondag en hoeft niemand zich in te houden ivm risico op ernstige schade en dus bugetcap en startpositie op zondag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-10 16:52
Laten ze zoiets nou al eens geprobeerd hebben :+
Wikipedia: BMW M1 Procar Championship

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:43
In plaats van Sprint races dat de F1 coureurs met andere auto's (wel allemaal hetzelfde) dan een race doen, lijk mij wel leuk. Je kun meteen zien of er in de F1 "one trick ponies" zitten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Toke_gt schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:11:
[...]

Off topic, maar toch, want dit doet zeer aan mijn oren. Dit is niet de goede betekenis en ook niet wat er gezegd wordt.
‘Rien ne va plus’ betekent letterlijk ‘niets gaat meer’ en betekent dat je niet meer kunt inzetten. En dat is wat er in casino’s wordt gezegd.
Ook off topic, maar [Rien ne va plus, het geld is niet meer van u] komt uit een Nederlandstalig liedje over gokken. Denk dat alex dat bedoelde.

Edit: Een liedje van Willem Duyn geloof ik. Kan ook Nico Haak zijn geweest. (Voor de ouderen onder ons). :)

[ Voor 9% gewijzigd door AvK op 09-11-2023 21:10 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dus CCTV beelden zijn primair en onboard enkel om de CCTV te bevestigen in geval van twijfel. Lijkt me ergens logisch want de rijders klagen nu al vaak dat ze de lijnen niet zien.

Maar omdat de CCTV beelden niet de gehele bocht hebben gedekt was dit niet betrouwbaar.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:24
Ferrari komt met een speciale livery naar Las Vegas.
Afbeeldingslocatie: https://cdn-2.motorsport.com/images/amp/YW7aoKVY/s1200/ferrari-sf-23-las-vegas-gp-liv.webp

Afbeeldingslocatie: https://cdn-8.motorsport.com/images/mgl/YP3aw782/s1000/ferrari-sf-23-las-vegas-gp-liv-1.webp

De rood wit combinatie had Ferrari ook in de jaren 70. Ook zullen de racepakken van de coureurs rood-wit zijn.

https://www.motorsport.co...as-vegas-livery/10544832/

[ Voor 13% gewijzigd door Chocoball op 09-11-2023 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 23-10 14:32

pro_6or

amateur_60r

[...]

Heeft ie nooit kunnen vragen. Had hij anders best gemogen van Senna.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:28
Staan wel in de verkeerde volgorde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Sir_Lion schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:17:
[...]

Staan wel in de verkeerde volgorde.
Weet ik, soms een beetje lastig te zien op de mobiel en dan weer ordenen.
Jullie zoeken het maar uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik vind zowel de helm liveries als die van de wagens altijd erg tof. Maar for the love of god, hou het hele jaar gewoon dezelfde :P Okay, de helm zie je toch bijna niet door de halo, maar ook die mag van mij gewoon hetzelfde blijven. Ik heb als iedereen in zijn standaard livery rijdt al moeite om bijvoorbeeld Mercedes en Aston Martin of Alpha Tauri en Alfa Romeo uit elkaar te houden :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:28
d-vine schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:28:
Even een zinloos statistiekje tussendoor

verschil tussen de nr.1 en 2 Verstappen en Perez is 266 punten
verschil tussen de nr. 2 en 21 (laatste die punten heeft) Perez en Sargant is 257 punten
Met de Vries op 0 punten is het toch veel leuker om gewoon te zeggen dat Verstappen 2x zoveel punten heeft als Perez? Beetje rare statistiek zo anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:28
d-vine schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:05:
[...]

Weet ik, soms een beetje lastig te zien op de mobiel en dan weer ordenen.
Jullie zoeken het maar uit :+
De 3e en 4e link/plaatje moet omgewisseld worden, en 5e en 6e moeten omgewisseld worden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 20:03
Jasphur schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:22:
Ik vind zowel de helm liveries als die van de wagens altijd erg tof. Maar for the love of god, hou het hele jaar gewoon dezelfde :P Okay, de helm zie je toch bijna niet door de halo, maar ook die mag van mij gewoon hetzelfde blijven. Ik heb als iedereen in zijn standaard livery rijdt al moeite om bijvoorbeeld Mercedes en Aston Martin of Alpha Tauri en Alfa Romeo uit elkaar te houden :7
Misschien zou het juist daarom wel goed zijn :+ is mij al jaren een doorn in het oog dat er zoveel zwarte tot bijna zwarte liveries rondrijden....

De RB zijn duidelijk herkenbaar, Ferrari/mclaren ook en Haas zeker (als ze in beeld zijn :+ ). Maar daarna wordt het steeds meer hetzelfde

Het is dit jaar wel beter dan andere jaren, want we hebben ook wel seizoenen gehad dat er 3 teams met bijna-zwart rondreden.. En toen was er een gevecht tussen de 6 drivers van die teams en zag je in de snelle shots echt niet meer wie nu wie was 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Waah schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:05:
[...]

Misschien zou het juist daarom wel goed zijn :+ is mij al jaren een doorn in het oog dat er zoveel zwarte tot bijna zwarte liveries rondrijden....

De RB zijn duidelijk herkenbaar, Ferrari/mclaren ook en Haas zeker (als ze in beeld zijn :+ ). Maar daarna wordt het steeds meer hetzelfde

Het is dit jaar wel beter dan andere jaren, want we hebben ook wel seizoenen gehad dat er 3 teams met bijna-zwart rondreden.. En toen was er een gevecht tussen de 6 drivers van die teams en zag je in de snelle shots echt niet meer wie nu wie was 8)7
Ik stel voor dat de livery minstens 3 kilo moet wegen per wagen :P Laat ze maar allemaal kleurtjes gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Jasphur schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:35:
[...]

Ik stel voor dat de livery minstens 3 kilo moet wegen per wagen :P Laat ze maar allemaal kleurtjes gebruiken.
Dan rijd Max gewoon met zijn beker op de neus van zijn RB _O- maar zou ik best voor zijn O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 10-11-2023 09:48 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn
  • Laatst online: 24-10 15:23
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F-iNumfawAA4Z4Q?format=jpg&name=small

Pitbuilding is klaar!

kleine uitloopstrook in T1 wel. zeker in vergelijking met Baku

Vanaf T16-T1 is evengoed een best stuk waar ze snelheid op kunnen maken.
En de koude remmen(door temperatuur buiten) zullen niet heel erg meehelpen

[ Voor 57% gewijzigd door basvn op 10-11-2023 10:10 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Lampen aanleggen en plaatsen kunnen ze wel in die stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ziet er in ieder geval stukken mooier uit dan de Caesars Palace Grand Prix uit de jaren 80.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:05
Het Heineken logo ziet er nogal stretched uit.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Het wordt 1 van deze 2: Een ENORM succes..... of een TOTALE mislukking.

En dan bedoel ik de koude nachten, de enorme lange stukken waar de remmen als een malle afkoelen, het spiksplinter nieuwe asfalt, de onbekendheid met de baan en de berichten over een mogelijk slechte organisatie van het geheel.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
AvK schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:47:
Het wordt 1 van deze 2: Een ENORM succes..... of een TOTALE mislukking.

En dan bedoel ik de koude nachten, de enorme lange stukken waar de remmen als een malle afkoelen, het spiksplinter nieuwe asfalt, de onbekendheid met de baan en de berichten over een mogelijk slechte organisatie van het geheel.
De eerste keer op een nieuwe baan is vrij vaak een wat mindere race. Baku is een mooi voorbeeld :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:28

Vuvuzela

My spire is forming

Ik kijk er naar uit, vind het bijna gek dat er zoveel tegenstand is. Als je niet op een traditioneel circuit gaat racen dan heb ik het persoonlijk 100x liever in Vegas dan in Saudi, Baku of Miami.. misschien zelfs ook Singapore (al is dat vanwege de extreme omstandigheden wat specialer).

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:24
Nog wat betere afbeeldingen van de Ferrari livery en racepakken.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-Spezial-Design-GP-Las-Vegas-2023-169Gallery-d88733a9-2052145.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-Spezial-Design-GP-Las-Vegas-2023-169Gallery-b17a8651-2052146.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-Spezial-Design-GP-Las-Vegas-2023-169Gallery-ef5d5b83-2052150.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45
Vuvuzela schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:42:
Ik kijk er naar uit, vind het bijna gek dat er zoveel tegenstand is. Als je niet op een traditioneel circuit gaat racen dan heb ik het persoonlijk 100x liever in Vegas dan in Saudi, Baku of Miami.. misschien zelfs ook Singapore (al is dat vanwege de extreme omstandigheden wat specialer).
Er zullen altijd een aantal van dit soort races op de kalender staan. Niet vanwege de race an sich, maar vanwege F1 economics.

Er zijn bedrijven die miljoenen betalen voor een plekje op de auto, overall of helm. Naast hun logo op auto is het ook fijn als het team ze een "experience" kunnen bieden. Een VIP weekend zeg maar. Dat werkt uiteraard beter op een plek als Monaco, Miami of Las Vegas dan ergens in een woestijn in een land met een strict alcoholverbod.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Even een update over het over de top Vegas

YouTube: VEGAS F1 street circuit - will it be READY?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Vuvuzela schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:42:
omdat tegenstand in de VS wel iets kan bewerkstelligen :+ in Saudi of Baku is het als roepen in de woestijn O-)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Waah schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:03:
[...]

omdat tegenstand in de VS wel iets kan bewerkstelligen :+ in Saudi of Baku is het als roepen in de woestijn O-)
In Las Vegas ben je ook aan het roepen in de woestijn :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Waah
YakuzA schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:04:
[...]

In Las Vegas ben je ook aan het roepen in de woestijn :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YAGpXPd_d.webp?maxwidth=520&shape=thumb&fidelity=high
Pagina: 1 ... 71 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics