Sinds wanneer is dit CU bashen? Ik stel enkel vast dat de nieuwe fractievoorzitter een wat conservatiever snit heeft dan Segers en dat dat niet iets is om blij van te worden. *knip*alexbl69 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:17:
Weer lekker makkelijk bashen op de CU, terwijl de olifant in de kamer uiteraard niet genoemd wordt.
Is de CU de reden dat homostellen in Nederland op steeds meer plaatsen niet meer openlijk over straat durven te lopen?
De stemmers op de CU zijn niet mijn geestverwanten, maar omdat Rutte in z'n laatste kabinetten een meerderheid nodig had hebben ze toch een deel van de macht gekregen. Heb echter niet de indruk dat dit een aartsconservatief stempel op onze samenleving drukt.
Wat ik zeg is niets meer of minder dan een vaststelling gekoppeld aan een zorg die ik heb. Een middenpartij als het CU is belangrijk in het huidige politieke landschap en dan is het handig als die partij daar ook in het midden blijft zitten, bepaalde verworvenheden hier blijft erkennen en daar niet aan wil tornen. Gezeik over homohuwelijk, euthanasie of abortus kunnen we er niet bij hebben.
En heel erg goedkoop om dan maar weer de Islam kaart te trekken. Dat is helemaal geen roze olifant. Daar wordt genoeg over gediscussieerd, ook hier. Het is echter niet de Islam die een hele grote vinger heeft in de Amerikaanse politiek. Het is niet de Islam die misbruikt wordt door clubs als het FvD. De Islam is politiek geen macht hier in Europa. Algemeen toenemend conservatisme is dat wel (waar dan ook de Islam onder valt want uiteindelijk lijken al de orthodoxe versies van de Godsdiensten meer op elkaar dan ze zelf beseffen)
[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 14-01-2023 11:37 . Reden: Sneren laten we achterwege. ]