De landelijke Nederlandse politiek 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 62 Laatste
Acties:
  • 263.123 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ari3 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:31:
... de schijn van loyaliteit aan haar Turkse wortels. ...
Je kan prima loyaal zijn zijn aan staten waarvan je geen staatsburgerschap hebt, of niet loyaal aan staten waarvan je wel staatsburger bent (en binnen staten kan ook een grote heterogeniteit bestaan in "loyaliteiten"), de schijn van loyaliteit zal ze nooit kwijt kunnen raken door formaliteiten zoals wel of niet een staatsburgerschap, maar alleen door gedrag (en voor sommigen ook daardoor niet, noch door een formaliteit - dus nooit...).

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 12-07-2023 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:55
Delerium schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:08:
[...]
Iets wat typisch Nederlands is, veel andere westerse landen hebben allang vrouwelijke premiers gehad, Nederland nog niet.
En wat heeft dit voor betekenis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:16
LZ86 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:40:
[...]
Hij zou er goed aan doen zich bij een bestaande partij aan te sluiten als dossiertijger. Verder heb ik niet veel vertrouwen in de capaciteiten van hem als bestuurder/ PM
Als premier/ minister zie ik Pieter ook liever niet. Een goed bestuurder is helemaal niet bezig met de ‘pietluttige ‘ details, maar met de grote lijnen. Omtzigt s precies goed in het omgekeerde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Sissors schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:05:
[...]

Heeft Yeşilgöz zich dan niet aangepast aan de Nederlandse samenleving?
Tja....Yesilgöz is precies hét type vrouw wat huidige machthebbers en vooral onze media graag zien (en nu ook ineens helemaal naar voren geschoven).
Ze heeft de migratieachtergrond en heeft zich helemaal opgewerkt naar het privilege van nu. She kind of acts white, kicks other women back down, is uitgesproken tegen wokisme en is daarbij de afleider waar iedereen bij een schandaal kan zeggen "zij is Turks" of bij dingen die ze goed doet "zie je wel, positieve discriminatie".

Ik hoop echt dat ze wat positiefs kan betekenen, maar met het moreel verwerpelijke standpunt over "wokisme" zie ik dat somber in.
Ik hoop dat ze de genen van haar vader erft en het mensenrechtenactivisme omarmt, maar dat zie ik niet gebeuren, en zeker niet als rechtse VVD'er.
Als zij MP wordt, gaat ze denk ik snel genoeg erachter komen that she is still a brown woman in a white men's culture who thinks she can change it but actually will never be good enough.

Ondanks zij absoluut niet mijn favoriete politica en zeer zeker niet mijn favoriet mens is, heb ik het nu al met haar te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 12-07-2023 17:39 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
brothermaynard schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:31:
[...]

Als premier/ minister zie ik Pieter ook liever niet. Een goed bestuurder is helemaal niet bezig met de ‘pietluttige ‘ details, maar met de grote lijnen. Omtzigt s precies goed in het omgekeerde
Ik denk dat Omtzigt de grote lijnen prima ziet, en zich daar als het zijn taak is ook op zou richten (zonder de relevante details uit het oog te verliezen). Maar op hem stemmen zal ik vermoedelijk niet.

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 12-07-2023 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

begintmeta schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:34:
[...]

Maar op hem stemmen zal ik vermoedelijk niet.
Mag ik vragen naar de reden? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Euhm wat? Deze kan ik op meerdere manieren intepreteren, maar niet veel daarvan zijn dingen die ik hoop dat je bedoelt.
Ik hoop dat ze de genen van haar vader erft en het mensenrechtenactivisme omarmt, maar dat zie ik niet gebeuren, en zeker niet als rechtse VVD'er.
Dat heeft ze toch al lang gedaan?
Als zij MP wordt, gaat ze denk ik snel genoeg erachter komen that she is still a brown woman in a white men's culture who thinks she can change it but actually will never be good enough.
Euhm wat?

Ook met hoe iemand anders had gepost dat VVD kiezers zelfde groep als FvD'ers zijn, en beide geen vrouw en/of iemand met een kleurtje zullen accepteren: Of ik ben veel te optimistisch over VVD en haar achterban, of andere hebben wel een behoorlijk vertekend beeld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 22:44
Deathchant schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:33:
[...]

Tja....Yesilgöz is precies hét type vrouw wat huidige machthebbers en vooral onze media graag zien (en nu ook ineens helemaal naar voren geschoven).
Ze heeft de migratieachtergrond en heeft zich helemaal opgewerkt naar het privilege van nu. She kind of acts white, kicks other women back down, is uitgesproken tegen wokisme en is daarbij de afleider waar iedereen bij een schandaal kan zeggen "zij is Turks" of bij dingen die ze goed doet "zie je wel, positieve discriminatie".

Ik hoop echt dat ze wat positiefs kan betekenen, maar met het moreel verwerpelijke standpunt over "wokisme" zie ik dat somber in.

Ondanks zij absoluut niet mijn favoriete politica en zeer zeker niet mijn favoriet mens is, heb ik het nu al met haar te doen.
Prima dat ze tegen wokisme is, zouden er meer moeten zijn. Hoop zo dat die meuk hier niet zo erg wordt als in de VS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:13
De_Bastaard schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:51:
[...]

Prima dat ze tegen wokisme is, zouden er meer moeten zijn. Hoop zo dat die meuk hier niet zo erg wordt als in de VS.
In de VS is vooral het anti woke volledig ontspoort. Er is al maandenlang een rechtse campagne tegen een bepaald biermerk dat in een kleine reclame uiting een trans persoon ingezet had. Alle assault rifles werden uit de kast getrokken om voorraden van dat biermerk overhoop te schieten. My pronounces are U S A. Anti Woke vooral openlijke homo gaat daar. We moeten het inderdaad vooral niet zo erg laten worden als de VS inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15
Grappige is dat het niet veel had gescheeld of we hadden Verdonk als onze eerste vrouwelijke premier gehad. Rutte won de VVD verkiezingen van haar met 51 vs 46 procent van de stemmen (3pct ging naar een 3e kandidaat).

Lijkt me wel grappig als we straks bijna overwegend vrouwelijke partijleiders hebben, en het 'progressieve bolwerk' GL/PvdA als enige 'grote' partij door een mannelijke blanke 60-plusser wordt aangevoerd :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01:20
alexbl69 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:03:
Lijkt me wel grappig als we straks bijna overwegend vrouwelijke partijleiders hebben, en het 'progressieve bolwerk' GL/PvdA als enige 'grote' partij door een mannelijke blanke 60-plusser wordt aangevoerd :).
He, ze kunnen altijd nog Femke Halsema of Sharon Dijksma naar voren schuiven (NEE ! Breng ze niet op ideeen !!! :+ )

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
HEY_DUDE schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:00:
[...]

In de VS is vooral het anti woke volledig ontspoort. Er is al maandenlang een rechtse campagne tegen een bepaald biermerk dat in een kleine reclame uiting een trans persoon ingezet had. Alle assault rifles werden uit de kast getrokken om voorraden van dat biermerk overhoop te schieten. My pronounces are U S A. Anti Woke vooral openlijke homo gaat daar. We moeten het inderdaad vooral niet zo erg laten worden als de VS inderdaad.
De reactie van die milities is natuurlijk volkomen overtrokken, slaat inderdaad nergens op.

De actie van Bud Light in dit geval slaat ook helemaal nergens op: we moeten een nieuwe markt aan boren, willen dat jongeren en vrouwen meer bier gaan drinken en dan pakken we de meest loco, stereotyperende transgender die we kunnen vinden. Ben ergens blij dat dit zo voor Bud uitpakt want die bandwagon waar ze op willen/wilden springen is wat mij betreft de verkeerde.

Had nooit gedacht dat ik het zou zeggen maar die hele community/beweging slaat volledig door. Ik merk aan mezelf dat ik daar steeds conservatiever tegenover sta terwijl ik dat vroeger helemaal niet was. Met mij geloof ik veel anderen. Er wordt je vanalles de strot afgeduwd en als je niet mee doet ben je meteen <insert term>foob.

De wereld heeft nu wel andere problemen om zich zorgen over de maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Deathchant schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:33:
[...]

*knip*, reageer respectvol of reageer niet.

[ Voor 3% gewijzigd door NMH op 12-07-2023 20:18 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:19
Je bent nu echt de Culture war uit de VS aan het importeren.

Dingen zeggen als She kind of acts white is echt waanzin, het is 100% pure racisme. Je koppelt gedrag aan een uiterlijk gegeven.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15
pingkiller schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:53:
[...]

Je bent nu echt de Culture war uit de VS aan het importeren.

Dingen zeggen als She kind of acts white is echt waanzin, het is 100% pure racisme. Je koppelt gedrag aan een uiterlijk gegeven.
Zou al prettig zijn als we hier gewoon Nederlands spreken in plaats van al die Engelse zinnen uit de VS te importeren inderdaad.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:03
De_Bastaard schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:51:
[...]

Ik ben het me je eens dat de extreemlinkse beweging wel wat meer nuance kan gebruiken maar dat geldt net zo goed of misschien nog wel meer voor extreemrechts. Het zou netter zijn als mevrouw zich had uitgesproken tegen extremisme en polarisatie in plaats van wokisme want dat is het onderliggende, bredere probleem.

Daarbij ben ik geen voorstander van extremisme dus ook niet van links extremisme en als je bijvoorbeeld leest dat met behulp van sensitivity readers boeken worden aangepast dan vind ik dat geen wenselijke ontwikkeling. Tegelijkertijd is wokisme relatief onschuldig, ja je krijgt misschien een onterecht een label opgeplakt, er wordt een boek aangepast of er wordt een keer een vreedzaam een weg geblokkeerd en dat is niet prettig maar wel leefbaar.

Echter vergeleken met extreemrechts zie je dat extreemrechts niet schuwt om geweld te gebruiken, de democratie te ondermijnen en misschien wel erger het milieu dusdanig te verpesten dat het heel lastig wordt om over 10 of 20 jaar nog te voorzien in basisbehoeften zoals schoon drinkwater, voldoende eten en een veilig dak boven je hoofd. Dan zie ik extreemrechts toch als een groter probleem dan extreemlinks en neem ik het met een flinke korrel zout als rechts wijst naar links op de manier zoals mevrouw Yesilgöz.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De_Bastaard
Silvos schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:26:
[...]

Ik ben het me je eens dat de extreemlinkse beweging wel wat meer nuance kan gebruiken maar dat geldt net zo goed of misschien nog wel meer voor extreemrechts. Het zou netter zijn als mevrouw zich had uitgesproken tegen extremisme en polarisatie in plaats van wokisme want dat is het onderliggende, bredere probleem.

Daarbij ben ik geen voorstander van extremisme dus ook niet van links extremisme en als je bijvoorbeeld leest dat met behulp van sensitivity readers boeken worden aangepast dan vind ik dat geen wenselijke ontwikkeling. Tegelijkertijd is wokisme relatief onschuldig, ja je krijgt misschien een onterecht een label opgeplakt, er wordt een boek aangepast of er wordt een keer een vreedzaam een weg geblokkeerd en dat is niet prettig maar wel leefbaar.

Echter vergeleken met extreemrechts zie je dat extreemrechts niet schuwt om geweld te gebruiken, de democratie te ondermijnen en misschien wel erger het milieu dusdanig te verpesten dat het heel lastig wordt om over 10 of 20 jaar nog te voorzien in basisbehoeften zoals schoon drinkwater, voldoende eten en een veilig dak boven je hoofd. Dan zie ik extreemrechts toch als een groter probleem dan extreemlinks en neem ik het met een flinke korrel zout als rechts wijst naar links op de manier zoals mevrouw Yesilgöz.
Bij extreem links denk ik aan antifa en consorten, die zijn net zo gek. Allebei die excessen zijn imo onwenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 22:15
Het is blijkbaar idd lastig om vanuit je loopgraaf tot een beetje objectieve blik te komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:19
De_Bastaard schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:48:
[...]

De actie van Bud Light in dit geval slaat ook helemaal nergens op: we moeten een nieuwe markt aan boren, willen dat jongeren en vrouwen meer bier gaan drinken en dan pakken we de meest loco, stereotyperende transgender die we kunnen vinden. Ben ergens blij dat dit zo voor Bud uitpakt want die bandwagon waar ze op willen/wilden springen is wat mij betreft de verkeerde.

Had nooit gedacht dat ik het zou zeggen maar die hele community/beweging slaat volledig door. Ik merk aan mezelf dat ik daar steeds conservatiever tegenover sta terwijl ik dat vroeger helemaal niet was. Met mij geloof ik veel anderen. Er wordt je vanalles de strot afgeduwd en als je niet mee doet ben je meteen <insert term>foob.

De wereld heeft nu wel andere problemen om zich zorgen over de maken.
Hoe word vanalles door je strot geduwd? En wat is vanalles? Een commercieel bedrijf mag gewoon reclame maken wat ze willen, je mag dat kopen of niet(ik zal het nooit kopen vanwege dat het bier uilenzeik is, maar dat is een andere discussie :+ ) maar waarom deze agressie?

https://www.nu.nl/media/6...eigingen-heel-heftig.html

Vind je dit normaal? Omdat Miss Nederland toevallig een transgender is krijgt ze doodsbedreigingen? Ik heb geen mening of ze het verdiend om Miss Nederland te worden, maar ik kan hier gewoon boos om worden! Waarom bedreigen?

https://www.nu.nl/media/6...edreigd-in-amsterdam.html

Zelfs geweld word niet geschuwd incl een wapen, ik kan hier boos om worden, je mag iemands levensstijl of hoe iemand zich kleed of manifesteert afkeuren maar je blijft met je poten van iemand af!

Ik had laatst een discussie met iemand die het vervelend en raar vond dat een bedrijf een inter raciaal koppel showde in hun reclame uitingen, waarom? Dat soort koppels zijn er in dit land, ergo mijn vriendin is Aziatisch! Wat is daar mis mee? Of dat iemand naast man of vrouw ineens een x in het paspoort mag zetten, hoe word jij daardoor geraakt? Jij kan nog steeds een geslacht aankruizen!

Er word van alles door je strot geen geduwd vind ik een hele zwak excuus, van het overgrote gedeelte van vernieuwde wetten en regels hebben witte hetero mannen geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
spijkerhoofd schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:05:
[...]

Hoe word vanalles door je strot geduwd? En wat is vanalles? Een commercieel bedrijf mag gewoon reclame maken wat ze willen, je mag dat kopen of niet(ik zal het nooit kopen vanwege dat het bier uilenzeik is, maar dat is een andere discussie :+ ) maar waarom deze agressie?

https://www.nu.nl/media/6...eigingen-heel-heftig.html

Vind je dit normaal? Omdat Miss Nederland toevallig een transgender is krijgt ze doodsbedreigingen? Ik heb geen mening of ze het verdiend om Miss Nederland te worden, maar ik kan hier gewoon boos om worden! Waarom bedreigen?

https://www.nu.nl/media/6...edreigd-in-amsterdam.html

Zelfs geweld word niet geschuwd incl een wapen, ik kan hier boos om worden, je mag iemands levensstijl of hoe iemand zich kleed of manifesteert afkeuren maar je blijft met je poten van iemand af!

Ik had laatst een discussie met iemand die het vervelend en raar vond dat een bedrijf een inter raciaal koppel showde in hun reclame uitingen, waarom? Dat soort koppels zijn er in dit land, ergo mijn vriendin is Aziatisch! Wat is daar mis mee? Of dat iemand naast man of vrouw ineens een x in het paspoort mag zetten, hoe word jij daardoor geraakt? Jij kan nog steeds een geslacht aankruizen!

Er word van alles door je strot geen geduwd vind ik een hele zwak excuus, van het overgrote gedeelte van vernieuwde wetten en regels hebben witte hetero mannen geen last.
Ik zeg toch nergens dat het normaal is dat mensen doodsbedreigingen krijgen? Ik zeg nota bene nog dat beide extremen kut zijn.

Deelname van transgenders in competities is overigens een verhaal apart, met name bij sport competities. Ben blij (voor de vrouwen) dat er nu betere regels komen zodat het ook voor hen fair is.

Maar goed dat is meer m’n mening spuwen ipv inhoudelijk over de kandidaat partijleider van de vvd ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door De_Bastaard op 12-07-2023 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:11
ari3 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:21:
De voorbeelden die je noemt zijn vooral gestoeld op iemands persoonlijk voorkeur. Dat doet natuurlijk geen recht aan de reële maatschappelijke problemen die ontstaan zijn bij het grootschalig importeren van vreemde culturen. De voorbeelden die ik zou aandragen zijn: de regels van de Islam staan niet boven de Nederlandse wet, vermink de genitaliën van je kinderen niet, zorg dat je kinderen in avond en nacht niet op straat rondhangen, vrouwen bepalen zelf met wie zij (seksuele) relaties aangaan, genderidentiteit en homoseksualiteit mag gewoon op school besproken worden, kritiek op religie (waaronder cartoons en boekverbrandingen) moet je tolereren, je eet wat de pot schaft in het asielcentrum of je eet niet, enz.
En gedeeltelijk zijn dat heel nette dingen die ook gewoon in de wet staan. En gedeeltelijk (bijv. jongeren die 's avonds op straat hangen) is het jouw persoonlijke voorkeur. Die mag je hebben. Maar je buurman heeft weer een andere, en uiteindelijk vormen al die eisen een slecht omschreven en arbitraire stapel verwachtingen waar niemand aan kan voldoen. En dat hoeft ook niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:45

Lordy79

Vastberaden

HEY_DUDE schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:00:
[...]

Ik denk dat @De_Bastaard het volgende dat Yesilgoz zegt onderschrijft:

"Mensen die vinden dat zij mogen bepalen welke informatie of mening juist is en wat niet juist is. Of wat kwetsend en wat niet kwetsend is. Wie wel deugt en wie niet deugt. Die onder het mom van inclusie alleen maar bezig zijn met uitsluiten." Het komt volgens haar neer op het beperken van kritiek, onder meer op de universiteiten, en "dat legt een enorme druk op de vrijheid van meningsuiting."

dit is denk ik wat er bedoeld wordt met het 'door de strot' duwen. Veel mensen vinden dat de overgrote meerderheid van de mensen die geboren zijn duidelijk een man of een vrouw zijn en voelen zich gesteund door de wetenschap.
Als iemand zich dan niet zo voelt als zoals hij of zij geboren is, is dat ingewikkeld en als iemand dmv plastische chirurgie en chemische middelen zijn/haar lichaam wil aanpassen, vinden de meeste mensen dat prima. Leven en laten leven.

Het probleem is echter dat er vervolgens door degene die zo'n lichaamstranformatie heeft ondergaan van iedereen eist, dat hij een vrouw wordt genoemd of zij een man. En een nog groter probleem is dat als iemand daar niet aan mee wil doen - om welke reden dan ook - dit niet wordt gerespecteerd en zo iemand zelfs passief en/of actief agressief bejegend wordt. (Gecanceld is een woord dat steeds meer in opmars is, in dit verband)

En er zijn ook mensen die moeite hebben met een X in het paspoort of andere zaken die vanuit overheidswege worden aangepast, omdat die mensen vinden dat de overheid zich bij de feiten moet houden en dat de feiten volgens hen zeggen dat een man een M in zijn paspoort moet krijgen en een vrouw een V.

Dát is dénk ik dat @De_Bastaard bedoelt met 'door de strot duwen'. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Lordy79 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:34:
...
"Mensen die vinden dat zij mogen bepalen welke informatie of mening juist is en wat niet juist is. Of wat kwetsend en wat niet kwetsend is. ...[
... die mensen vinden dat de overheid zich bij de feiten moet houden en dat de feiten volgens hen zeggen ...
Het lijkt erop dat niet alleen mensen die "woke" (in de Yeşilgöz-weergave van de betekenis (?)) zijn vinden dat ze mogen bepalen welke informatie juist is...

Ik ben denk ik lang niet woke genoeg in ieder geval. Hoe dan ook is woke tegenwoordig natuurlijk een niet makkelijk te gebruiken term, vanwege de grote diversiteit van betekenissen en ladingen...

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 12-07-2023 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
[...]

"Mensen die vinden dat zij mogen bepalen welke informatie of mening juist is en wat niet juist is. Of wat kwetsend en wat niet kwetsend is. Wie wel deugt en wie niet deugt. Die onder het mom van inclusie alleen maar bezig zijn met uitsluiten." Het komt volgens haar neer op het beperken van kritiek, onder meer op de universiteiten, en "dat legt een enorme druk op de vrijheid van meningsuiting."

dit is denk ik wat er bedoeld wordt met het 'door de strot' duwen. Veel mensen vinden dat de overgrote meerderheid van de mensen die geboren zijn duidelijk een man of een vrouw zijn en voelen zich gesteund door de wetenschap.
Als iemand zich dan niet zo voelt als zoals hij of zij geboren is, is dat ingewikkeld en als iemand dmv plastische chirurgie en chemische middelen zijn/haar lichaam wil aanpassen, vinden de meeste mensen dat prima. Leven en laten leven.

Het probleem is echter dat er vervolgens door degene die zo'n lichaamstranformatie heeft ondergaan van iedereen eist, dat hij een vrouw wordt genoemd of zij een man. En een nog groter probleem is dat als iemand daar niet aan mee wil doen - om welke reden dan ook - dit niet wordt gerespecteerd en zo iemand zelfs passief en/of actief agressief bejegend wordt. (Gecanceld is een woord dat steeds meer in opmars is, in dit verband)

En er zijn ook mensen die moeite hebben met een X in het paspoort of andere zaken die vanuit overheidswege worden aangepast, omdat die mensen vinden dat de overheid zich bij de feiten moet houden en dat de feiten volgens hen zeggen dat een man een M in zijn paspoort moet krijgen en een vrouw een V.

Dát is dénk ik dat @De_Bastaard bedoelt met 'door de strot duwen'. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Dat dekt de lading wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
begintmeta schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:34:
[...]

Ik denk dat Omtzigt de grote lijnen prima ziet, en zich daar als het zijn taak is ook op zou richten (zonder de relevante details uit het oog te verliezen). Maar op hem stemmen zal ik vermoedelijk niet.
Tot nu toe heeft hij zich altijd vastgebeten op een dossier en de zaak van 1 kant bekeken en op basis daarvan oordelen. Als bestuurder heb je per definitie te maken met meerdere belangen. Daar zit voor hem het probleem. Aankaarten dat iets een probleem is, is 1 ding. Een passende en uitvoerbare oplossing verzinnen is heel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
IJzerlijm schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:24:
[...]

Dublin is in 1997 ingegaan, 3 jaar nadat de familie Yeşilgöz naar Nederland kwam.

Maar OK, als zij terug moet dan ook elke andere asielzoeker plus familie sinds 1994 naar Griekelnand of ander EU grensland sturen.
Even je feiten checken. Ze zijn in 1984 hierheen gekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Het is totaaaaaal niet verrassend verder dat “woke” de grote boeman is voor de VVD. Scoort lekker, is niet echt concreet en je kan alles en iedereen het titel woke meegeven zonder daadwerkelijk aan problemen te werken.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:19
[...]

Man en vrouw zijn slechts een aanspreektitel, je aanpassen aan iemand die vraagt hem of haar bij het juiste aan te spreken is niet moeilijk en zorgt dat we een samenleving zijn waarin we in peace kunnen samenleven.
1) de wetenschap kan niet correct zijn of outdated zijn, jaarlijks vinden er correcties plaats of worden wetenschappelijke bijgesteld door nieuwe inzichten, en de medische en psychologische wetenschap is verre van klaar als we ooit klaar zijn.

2) wetenschappelijk gezien word genderdysforie erkend, en dat de wetenschap is nog bezig met verschillende onderzoeken naar non binair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:10

Laguna

Connaisseur

Silvos schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:26:
[...]

Tegelijkertijd is wokisme relatief onschuldig, ja je krijgt misschien een onterecht een label opgeplakt, er wordt een boek aangepast of er wordt een keer een vreedzaam een weg geblokkeerd en dat is niet prettig maar wel leefbaar.
Wokeisme begon onschuldig, dat is het echter niet meer. Zeker niet in voorland Amerika en dat extremisme krijgt hier ook steeds meer voet aan de grond. Boeken aanpassen ben ik ook fel tegenstander van.
Dat zijn louter hersenspinsels of heb je hier ook concrete voorbeelden van? Sommigen zien FvD als een gevaar maar dat wordt echt schromelijk overdreven. De invloed van FvD is uiterst marginaal en dat zal ook zo blijven.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:50
De_Bastaard schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:48:
[...]

De reactie van die milities is natuurlijk volkomen overtrokken, slaat inderdaad nergens op.

De actie van Bud Light in dit geval slaat ook helemaal nergens op: we moeten een nieuwe markt aan boren, willen dat jongeren en vrouwen meer bier gaan drinken en dan pakken we de meest loco, stereotyperende transgender die we kunnen vinden.
[...]
Wat heeft Bud Light dan precies misdaan? Ze hebben een trans persoon op haar eigen social media reclame laten maken voor Bud, zoals allerlei merken op allerlei kanalen aan gerichte sponsoring doen. Dat is dus in principe alleen voor haar eigen volgers, niemand wordt het door de strot geduwd. Het is vervolgens vast door mensen gedeeld op de social media, want dat is hoe het werkt, maar de mensen die er boos van worden hebben het dus eerst zelf moeten opzoeken of aanklikken, alleen maar om zo lekker hun woede te kunnen aanwakkeren. Het was niet de Super Bowl halftime reclame of iets dergelijks landelijks. Zelfs als het dat wel was, waren de reacties zwaar overtrokken geweest, maar nu is het echt actief zoeken naar dingen om boos over te worden.
En dat gaat blijkbaar zelfs zo ver dat iemand er op een Nederlands forum boosheid over kan importeren, nota bene op een biermerk dat hier niet of nauwelijks te krijgen is.

En ja, dat zoeken naar dingen om boos over te worden gebeurt ook aan de extreem linkse kant. Dan wel meestal zonder assault rifles erbij te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:45

Lordy79

Vastberaden

spijkerhoofd schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:17:
[...]

Man en vrouw zijn slechts een aanspreektitel, je aanpassen aan iemand die vraagt hem of haar bij het juiste aan te spreken is niet moeilijk en zorgt dat we een samenleving zijn waarin we in peace kunnen samenleven.
Voor sommige mensen is dat wél moeilijk omdat ze van mening zijn - en vinden dat ze de wetenschap achter zich hebben staan - dat het bij 95%+ van de mensen duidelijk is of ze biologisch gezien een vrouw of een man zijn.

De discussie over genderdysforie e.d. is verder niet voor dit topic. Het ging om iemand (een potentiele MP) die de veharde toon van o.a. woke-isme gevaarlijk vindt en het cancelen/uitsluiten van mensen die hier niet in willen meegaan niet goed is voor de samenleving. En dat er mensen zijn die vinden dat bepaalde zaken 'door de strot' geduwd worden.

De vraag (in dit topic) is dus niet of genderdysforie bestaat en erkend wordt.
De vraag is of er van mensen geëist kan worden (op straffe van uitsluiting) dat ze mensen die bijvoorbeeld als man geboren worden en dmv plastische chirurgie een lichaam willen hebben dat er meer uitziet als een modaal vrouwenlichaam, vrouw noemen.

Ik ben het in grote lijnen wel met mevrouw Yesilgoz eens.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:38
Lordy79 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:31:
[...]
De discussie over genderdysforie e.d. is verder niet voor dit topic. Het ging om iemand (een potentiele MP) die de veharde toon van o.a. woke-isme gevaarlijk vindt en het cancelen/uitsluiten van mensen die hier niet in willen meegaan niet goed is voor de samenleving. En dat er mensen zijn die vinden dat bepaalde zaken 'door de strot' geduwd worden.
Ik denk dat de meest extreme uitwassen van woke-isme zichzelf uiteindelijk vanzelf oplossen. Want het is aan de ene kant wel de progressievelingen die van mening zijn dat inclusiviteit 1 van de belangrijkste waarden is, dus ruimte voor alle vormen van seksualiteit, gelijkwaardigheid voor alle rassen, gelijkwaardige genders, enzovoort.

Maar aan de andere kant zijn het óók die progressieven die voorstander zijn van opvangen van vluchtelingen en migratie. Terwijl de mensen die je daarmee naar binnen haalt, uit een cultuur komen die haaks staat op de waarden die ik aanhaalde uit de eerste alinea.

Je kan in dat geval dus niet je taart hebben en hem ook opeten...

[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 12-07-2023 21:46 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Gezien de val van het kabinet en a.s. verkiezingen gaan we het topic splitsen:

NL politiek en de nasleep van de val van het kabinet
Voor bespreking van de nasleep van de val van het kabinet en algemeen politiek nieuws dat niet te maken heeft met de verkiezingen in Nederland gaan we verder in: De landelijke Nederlandse politiek 2023 - Na de val

Alles omtrent de a.s. verkiezingen
Voor het bespreken van alles omtrent de a.s. verkiezingen, zoals kandidaten, peilingen, verkiezingsprogramma's, etc gaan we verder in: De Tweede Kamerverkiezingen van 2023
Als de verkiezingen dichterbij komen, komt er uiteraard ook weer een themaforum.

Let op:
We hebben in de nieuwe topics de topic regels aangescherpt om een goede en inhoudelijke discussie te bevorderen, waar nodig met betrouwbare bronnen. Lees die s.v.p, goed door.

Zeker gezien de huidige discussie, let specifiek op de topic regels over culture war talking points, d.w.z. woke, cancel culture, gender pronouns, dragqueens, etc. De culture war discussie stopt dus in de nieuwe topics.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1 ... 61 62 Laatste

Dit topic is gesloten.