We betalen nu als gebruikers al veel meer dan nodig voor ons wegennet. (Nota bene: meer dan waar ook ter wereld!). De wegen zijn al lang geleden aangelegd, ze moeten alleen nog onderhouden worden. Waarom zou er nog meer geld voor betaald moeten worden, als dat toch voor andere zaken gebruikt gaat worden?
En dat OV. Tja, ik wist dat het hier niet best was, maar als je er een keer gebruik van moet maken blijkt het toch weer een stuk erger dan verwacht.
Zo ook afgelopen zaterdag. Jongste zoon wilde naar een open dag van een middelbare school hier in de buurt. Door omstandigheden konden we hem niet met de auto brengen (ritje van zo'n 20 min). Kort samengevat: hij ging met een andere ouder mee met het OV.
Zie en huiver:
:fill(white):strip_exif()/f/image/zRquH7o7V2VGYkD9RirufoHZ.png?f=user_large)
Je kan via een omweg via Bergen op Zoom. Maar via Rotterdam is natuurlijk ook een optie.
De terugweg was helemaal leuk. Bij Roosendaall bleek te trein niet verder te rijden. Dus moesten ze uiteindelijk toch nog met de auto worden opgehaald.
Nog een geluk dat het om 10:00 begon en niet om bv 9:00, want dan had hij al de avond er voor moeten vetrekken.
Oh, had ik al verteld dat de bushalte in het dorp wegbezuinigd was? De busmaatschappij vond dat maar lastig en inefficient om elke keer het dorp in en uit te moeten rijden. Dus moest er een nieuwe halte komen buiten het dorp. Scheelt toch weer een paar minuten.
Dan nog over Groen Links/ PvdA:
Bij een vorige verkiezing ben ik wat er in het programm van GL stond eens na gaan rekenen. Ze wilden namelijk het volgende:
- Rekeningrijden
- Afschaffen kilometervergoeding woon-werk verkeer
- Afschaffen gratis brandstof voor lease rijders.
Al die 3 dingen samen zou ons gezin meer dan 1000 euro per maand netto gaan kosten.
Meer dan 1000 euro netto per maand achteruit! Ik vind dat niet meer normaal, maar bij GL blijkbaar wel. Snap je dat ik dar niet op ga stemmen?
[
Voor 3% gewijzigd door
hneel op 06-02-2023 08:41
]